Klinkt leuk maar een man kan never nooit een abortus afdwingen bij de vrouw, zo werkt het (soms helaas) niet.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:03 schreef valek het volgende:
De man heeft hier toch ook zeggenschap over? Ik lees dat alleen de vrouw hierover moet beslissen. Ja ok, ze moet het kind even 9 maanden dragen. Maar daarna niet meer. Oftewel, ik vind dat de man ook wat te zeggen heeft hierover. Ik zou zeggen, Abortus. Jullie zijn nog veel te jong en te kort bij elkaar om een kind op te voeden.
Nee hoor ik zie namelijk geen heil in een ongewenst kind de wereld in te helpen, daar schiet een kind namelijk niets mee op.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:38 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je kunt er ook gewoon een gebruiken, en mocht er onverhoopt toch bevruchting plaatsvinden, direct naar de dokter gaan om het toekomstige kind weg te laten halen.
Maar ik heb het idee dat het jou meer te doen is om de man iets op te dringen, dan dat je daadwerkelijk denkt een nuttige tip te geven.
Och, de man heeft inderdaad ook wel iets te zeggen. Maar de bottomline is 'helaas' dat de natuur zo'n kind in de moeder plaatst. In dat gedeelte heeft de vrouw net zo weinig keus als de man. Je kunt je vrouw zowel niet verplichten te aborteren als te baren. Denk je daar anders over, dan echt elke keer zelf voor het condoompie en de zaaddodende paste zorgen. Daarna is het helaas te laat jouw zaadje uit haar buik te halen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:03 schreef valek het volgende:
De man heeft hier toch ook zeggenschap over? Ik lees dat alleen de vrouw hierover moet beslissen. Ja ok, ze moet het kind even 9 maanden dragen. Maar daarna niet meer. Oftewel, ik vind dat de man ook wat te zeggen heeft hierover. Ik zou zeggen, Abortus. Jullie zijn nog veel te jong en te kort bij elkaar om een kind op te voeden.
Tuurlijk heeft hij zeggenschap, hij kan namelijk als hij het niet wil en zij wel, er voor kiezen het kind niet te erkennen als het zijne en er geen zorg voor te dragen..... tja netjes of niet dat is niet aan mij om daarover te oordelen. TS moet zich dan wel realiseren dat hij ook geen aanspraak kan maken op bezoekrecht enz.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:03 schreef valek het volgende:
Ik snap dat het haar lichaam is. Maar als het kindje er eenmaal uit is ben je volgens mij verplicht om het minimaal financieel te onderhouden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:50 schreef marlieske het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft hij zeggenschap, hij kan namelijk als hij het niet wil en zij wel, er voor kiezen het kind niet te erkennen als het zijne en er geen zorg voor te dragen..... tja netjes of niet dat is niet aan mij om daarover te oordelen. TS moet zich dan wel realiseren dat hij ook geen aanspraak kan maken op bezoekrecht enz.
Maar hij kan niemand dwingen om tot abortus over te gaan, als zij het kindje dus geboren wil laten worden dan komt het er ook, hoe vervelend TS dit misschien ook vind. Het is haar lichaam en dus haar keuze, hij kan haar alleen helpen een zo goed mogelijke keuze te maken. En welke dat zou moeten zijn.... wederom dat is niet aan mij, gelukkig!
Als de vader het kind niet erkend niet, maar dan heeft hij verders ook geen recht op contact met het kind en staat compleet machteloos, ook voor in de toekomst.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 18:07 schreef valek het volgende:
[..]
Ik snap dat het haar lichaam is. Maar als het kindje er eenmaal uit is ben je volgens mij verplicht om het minimaal financieel te onderhouden.
Moelijke situatie.
En terecht. Anders zul je heel wat 'papa's ' hebben die hun kind ineens willen zien als de poepluier-tijd voorbij is.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:36 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Als de vader het kind niet erkend niet, maar dan heeft hij verders ook geen recht op contact met het kind en staat compleet machteloos, ook voor in de toekomst.
Het is niet zo dat al de biologische vader ineens naar 5 jaar denkt, ja nu ben ik er wel aan toe om papa te spelen dat hij dan ineens bezoekrecht heeft.
Dan kan de vrouw een DNA test afdwingen via het gerecht en zo wel alsnog met succes alimentatie eisen ook al erkent hij het kind niet.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 17:47 schreef MevrouwLili het volgende:
Maar wat houdt erkennen dan precies in? Je kan moeilijk doen alsof het niet van jou is, als dat wel het geval is. Ik vraag me af tot in hoeverre een man (gerechtelijk) gedwongen kan worden tot in elk geval financiele steun. Het is wel zijn nageslacht wat opgevoed moet worden....
Is dat echt zo? Ik vraag me af of je daar ook niet aan blijft denken. De wetenschap dat er een kind van je rondloopt. En als dat nu niet is, misschien later wel als je meer kinderen krijgt. Zou je jezelf dan niet afvragen of dat "andere" kind op deze lijkt? Mij lijkt het heel moeilijk om dat zo te stellen, maar ja, ik ben dan ook een vrouw. Misschien ligt dat voor mannen wel anders.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 17:59 schreef JamesBrownie het volgende:
Als jij echt geen kind wil, is misschien hard, maar dan kun je alleen verder.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:37 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Ja, aangezien het jou niet overkomt kan het niemand overkomen, tuurlijk.![]()
Je typt dat het een broodje aap is omdat het jou nooit is overkomen.quote:
En, weten jullie nou al wat jullie gaan doen?quote:Op maandag 27 augustus 2007 17:57 schreef Fujifilm het volgende:
Mijn moeder reageerde erg geschokt. Ze zei: "Het lijkt net als of ik in een droom leef." Toen flipte ik hem uit, het leek net als of zij in een droom leeft.. Ik leef in een focking droom, al mijn emotie kwam er toen uit. Was echt ff boos op mijn moeder, op mezelf.. en deze hele situatie.. nu praat ik er goed met me ouders over.. En ze zullen me steunen, no matter what..
Morgen heb ik dat gesprek, ben erg zenuwachtig..
Ja, heb je nog een goed gesprek met je vriendin gehad of wachten jullie echt dat gesprek af? Heb je een 'professionel' nodig om elkaars gedachten op elkaar over te brengen?quote:Op maandag 27 augustus 2007 18:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En, weten jullie nou al wat jullie gaan doen?
Nee, omdat mijn arts en apotheek mij hiervoor nooit gewaarschuwd hebbenquote:Op zondag 26 augustus 2007 19:43 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Je typt dat het een broodje aap is omdat het jou nooit is overkomen.
vind dat een beetje een vreemde redenering.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:59 schreef Ole het volgende:
Lijkt me broodje aap, anders hadden mijn arts en/of apotheek me allang gewaarschuwd. Ook niets te vinden in de bijsluiter trouwens.
http://www.future-drugs.com/doi/abs/10.1586/17474108.2.3.357?cookieSet=1&journalCode=eogquote:Popular low-dose hormonal contraceptives may be less effective in obese than in nonobese women.
Ms heb ik wel niet zo'n hele lichte pil Maar goed, zullen we hier maar even over ophouden? Het gaat hier om de situatie van TS .quote:Op maandag 27 augustus 2007 18:52 schreef innovative het volgende:
[..]
[..]
http://www.future-drugs.com/doi/abs/10.1586/17474108.2.3.357?cookieSet=1&journalCode=eog
Wetenschappelijk tijdschrift, daar mag je écht niet zomaar in publiceren als je broodjes aap aan 't verkopen bent.
Ik ben per ongeluk zwanger geraakt, het as wel stom van me, niet dat mij helemaal geen blaam treft wat dat betreft.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:40 schreef milagro het volgende:
[..]
en daar hebben we enkel het woord van de vrouw, niet te controleren.
wat wel te controleren is, is of ze idd aan de racekak waren of andere ondermijnende medicatie slikten... maar dan nog sluit dat sabotage niet uit.
nee, ik zeg dat niet, dat zeggen juist de dames die vinden dat een vent zijn verantwoordelijkheid MOET nemen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 08:05 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Ik ben per ongeluk zwanger geraakt, het as wel stom van me, niet dat mij helemaal geen blaam treft wat dat betreft.
Ik heb besloten het kind te houden en tegen mijn vriend gezegd dat ie kon kiezen, of hij haar en mij wilde zien of niet, het WAS mijn fout...Hij was er heel blij mee, maar in het begin moest ie echt wennen, hij dacht dat ik hem erin geluisd had, zoals jij het stelt, dat kwetste mij heel erg, ant ik zou zoiets nooit doen. Hij had overigens ook het gevoel dat hij niet echt een keus had, zijn kind niet zien was voor hem ook geen optie. Dus MOEST hij wel.
Jij zegt dus dat een vrouw niet meer te vertrouwen is als ze per ongeluk zwanger is geraakt, ook al as het echt per ongeluk, dat kun je immers niet controleren...
Nou, gelukkig zijn jullie eruit.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:40 schreef Fujifilm het volgende:
Nou
het gesprek ging goed. Het luchtte erg op. We zijn aan het einde van het gesprek tot een keuze gekomen...
Nou eigelijk mijn vriendin is tot een keuze gekomen. Ze heeft de beslissing helemaal zelf genomen, na een goed gesprek met het FIOM en er lang en goed over na te denken. Volgende week hebben we een afspraak bij de abortus kliniek.
Thanks jullie allemaal.. En voor het advies om naar het FIOM te gaan.
Wie zegt dat?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
voor haar zal het nog wel (even) moeilijk worden.
Mooi. Ik denk, -en velen hier met mij- dat dit toch de verstandigste keus is. Misschien gaat het in tegen je gevoel als a.s. moeder, maar als je met je verstand denkt dan weet je dat het in de situatie waarin jullie zitten vrij lastig kan zijn om het kind een toekomst te bieden zoals je dat zou willen kunnen bieden.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:40 schreef Fujifilm het volgende:
Nou
het gesprek ging goed. Het luchtte erg op. We zijn aan het einde van het gesprek tot een keuze gekomen...
Nou eigelijk mijn vriendin is tot een keuze gekomen. Ze heeft de beslissing helemaal zelf genomen, na een goed gesprek met het FIOM en er lang en goed over na te denken. Volgende week hebben we een afspraak bij de abortus kliniek.
Thanks jullie allemaal.. En voor het advies om naar het FIOM te gaan.
Als je eerst twijfelde om het te houden zal een abortus geestelijk best zwaar zijn. Na de abortus zal ze toch verdriet hebben en door een rouwproces gaan. Het is ook niet niks.quote:
Op het moment dat je menstruatie uitblijft ben je al 4 weken zwanger hoor.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 18:21 schreef roque79 het volgende:
Je vriendin is zo een acht weken zwanger, in haar vakantie niet ongesteld geweest.
Had ze toen niet meteen actie kunnen ondernemen en een test gaan halen? er moeten dan belletjes gaan rinkelen lijkt me.
Nu denken jullie na over een abortus dat mag officieel tot 16 weken dacht ik maar dan ben je al bijna op de helft van je zwangerschap.
Als je een abortus wilt doen , had je dat , wat mijn mening betreft, beter voor acht weken kunnen doen..
elke week die je langer wacht groeit het kindje ookMaar goed dit is mijn mening.
Ik vind het een beetje laat om met acht weken te zeggen : oops we zijn zwanger, wat nu?
Rouwproces? Er is toch niemand dood? Sowieso, iedereen is anders, dus je kunt niet zom aar vooraf voorspellen of iemand daar last van krijgt of gewoon nergens last van heeft.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Als je eerst twijfelde om het te houden zal een abortus geestelijk best zwaar zijn. Na de abortus zal ze toch verdriet hebben en door een rouwproces gaan. Het is ook niet niks.
Denk dat je als vrouw weinig gevoel hebt als een abortus je niks doet eigenlijk.![]()
Laat het een wijze les zijn zorgvuldig om te gaan met anticonceptie.
Anders lees je je in ofzo.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 17:05 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Rouwproces? Er is toch niemand dood? Sowieso, iedereen is anders, dus je kunt niet zom aar vooraf voorspellen of iemand daar last van krijgt of gewoon nergens last van heeft.
Waarin? In jouw hersenspinsels?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 17:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Anders lees je je in ofzo.![]()
Moet ik alles voor je voorkauwen?quote:
Blij dat het meisje niet van jou zwanger was....quote:Op woensdag 29 augustus 2007 17:05 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Rouwproces? Er is toch niemand dood? Sowieso, iedereen is anders, dus je kunt niet zom aar vooraf voorspellen of iemand daar last van krijgt of gewoon nergens last van heeft.
De meeste mannen ook niet hoor.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 17:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
..
Dat jij er op zo'n zakelijke manier mee om zou gaan; 'er is toch niemand dood', ok. Maar zo gaan de meeste vrouwen er niet mee om en dat is een feit.
Joh laat gaan en reageer er toch niet eens op. H6 is nog te dom om recht uit zijn ogen te kijken, die is je aandacht niet eens waard.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 17:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Moet ik alles voor je voorkauwen?
Google maar eens op 'abortus' en 'rouwproces'.
Dat jij er op zo'n zakelijke manier mee om zou gaan; 'er is toch niemand dood', ok. Maar zo gaan de meeste vrouwen er niet mee om en dat is een feit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |