Eigenlijk kunnen we wel concluderen dat een kind krijgen op je 21e terwijl je nog studeert behoorlijk kut is.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En je sexleven, en je nachtrust. En van je goeie humeur
het doet er in feite niet toe of hij achter haar keuze kan staan, toch, als zij het wil houden, en hij niet, kan zij nog steeds alimentatie eisen, hoor, zodra er wat te plukken valt.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:48 schreef Greys het volgende:
[..]
![]()
Verder kan ik me goed vinden in je post, ik kwam wellicht te rooskleurig over, maar ik zei aan het einde ook dat hij moet gaan bedenken of hij gemeend kan zeggen of hij achter haar keuze kan staan, welke dat ook is. Ik zei niet dat hij dat MOET gaan zeggen, maar voor zichzelf uit moet gaan maken hoe hij er zelf over denkt.
Ja, dat is echt belachelijk.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:59 schreef milagro het volgende:
[..]
het doet er in feite niet toe of hij achter haar keuze kan staan, toch, als zij het wil houden, en hij niet, kan zij nog steeds alimentatie eisen, hoor, zodra er wat te plukken valt.
je bent als vent hoe dan ook genaaid wat dat betreft.
het is dus zaak vooral te bedenken als man wat jij wil, dat kind of dat er komt is niet aan jou.quote:
Mijn man en ik hebben geloof ik enorm veel geluk gehad dan.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En je sexleven, en je nachtrust. En van je goeie humeur
Vind het nu een beetje overkomen alsof de man maar het slachtoffer is, anticonceptie is niet alleen de taak van de vrouw hoor.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:59 schreef milagro het volgende:
[..]
je bent als vent hoe dan ook genaaid wat dat betreft.
ja , right, dus een vrouw kan binnen een relatie tig kinderen op de wereld zetten, en dan zeggen 'sorry, had je maar een condoom moeten gebruiken' ?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:08 schreef KD-fotografie het volgende:
Overigens vind ik wel dat TS verantwoording moet nemen voor zijn misschien toekomstige kind.
Het is namnelijk niet alleen haar "fout" , ze heeft hem niet gedwongen om zijn lul in haar te steken en zijn sperma met haar te delen.
Daar zijn 2 mensen voor nodig.
En ja misschien was ze aan de pil en is ze die "perongeluk" vergeten, dan nog heeft de man ook verantwoordelijkheid.
Hij is een volwassen vent en weet wat er kan gebeuren als je sex hebt en daarom hebben ze condooms uitgevonden.
Ik vind dat beide dezelfde verantwoording hebben, zowel hij als zij en de een niet meer dan de ander.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:17 schreef milagro het volgende:
[..]
ja , right, dus een vrouw kan binnen een relatie tig kinderen op de wereld zetten, en dan zeggen 'sorry, had je maar een condoom moeten gebruiken' ?
vrouwen die per ongeluk expres de pil vergeten, nemen zelf het risico een onwillige 'vader' voor hun kind te kiezen, hoor.
als je zo graag een kind wil, ongeacht wat die man waar je zogenaamd zoveel om geeft wil, moet je niet zaniken over support, je hebt je zin toch? je krijgt een kind.
Als je gewoon anticonceptie gebruikt ben je het blijkbaar met elkaar eens dat je geen kind op de wereld wil zetten. Mocht je onverhoopt toch een kind verwekken, en de vrouw besluit geen abortus te laten uitvoeren, dan geeft zij in feite aan dat ze zich heeft bedacht. Het is natuurlijk niet zo dat de man in kwestie daar dan per sé in mee moet gaan. Hij kan ook gewoon bij zijn standpunt blijven, en mocht zij dan toch een kind baren, is het voor 100% haar verantwoordelijkheid, het is immers ook haar beslissing geweest.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:15 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Vind het nu een beetje overkomen alsof de man maar het slachtoffer is, anticonceptie is niet alleen de taak van de vrouw hoor.
Je weet verdomme toch dat als je sex hebt je soa's kan oplopen en je zwanger kan worden (of een meid zwanger maakt).
Dus je hebt 2 keuzes, of geen sex hebben en veel fappen of wel sex hebben en de risico's voor lief nemen.
Lekker is dat. Samen zorg je ervoor dat je (samen..) zwanger bent, maar zodra het gaat om ongewenste zwangerschap wordt de man als een robot neer gezet, waarbij de belangrijkste keuze is of je wel of niet geld wil geven, of nouja misschien soms nog even een bezoekje wil brengen, terwijl het ook voor de man deze situatie enorm zwaar is... welke beslissing ook wordt genomen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:12 schreef thaleia het volgende:
De keuze ligt helemaal bij haar, als man heb je daar niets over te zeggen. Dat betekent echter ook dat de verantwoordelijkheid bij haar ligt: eerst moet zij beslissen of ze het wil houden. Daar heb jij niets over te zeggen. Ga haar dus ook niet een richting op duwen. Het is haar lijf en haar keus.
Mocht ze besluiten het te willen houden, dan moet jij maar eens gaan bedenken of je een vaderrol wilt, of je financiele steun gaat geven, enz. Dat zijn de punten waarop jij WEL wat in de melk te brokkelen hebt. Of het kindje geboren gaat worden hangt helemaal af van haar, jij hebt er geen enkele invloed op. Maar juist omdat jij er geen invloed op hebt hoef je niet automatisch 'meegesleurd' te worden in een beslissing die jij niet mee genomen hebt. Je kunt dus zelf kiezen of je het kindje erkent en in hoeverre je betrokken wilt worden bij het grootbrengen van het kindje.
tering wat een onzin zeg! als je vriendin aan de pil is, en je zorgt dat de risico's daarbij minimaal zijn (allebei letten op tijdig innemen, oppassen met andere medicijnen, diarree, whatever), en ze is dan alsnog zwanger; je weet dat het alsnog kan gebeuren en moet je beiden de verantwoordelijkheid nemen. maar als zij pillen bewust niet neemt en de man is hiervan niet op de hoogte, dan is het echt puur en alleen haar keuze. nog mooier is dat ze direct de hele basis van de relatie verkloot heeft, waar is nog het vertrouwen?! dubbel feest...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:20 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Ik vind dat beide dezelfde verantwoording hebben, zowel hij als zij en de een niet meer dan de ander.
onzin, sorry.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:15 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Vind het nu een beetje overkomen alsof de man maar het slachtoffer is, anticonceptie is niet alleen de taak van de vrouw hoor.
Je weet verdomme toch dat als je sex hebt je soa's kan oplopen en je zwanger kan worden (of een meid zwanger maakt).
Dus je hebt 2 keuzes, of geen sex hebben en veel fappen of wel sex hebben en de risico's voor lief nemen.
Toen ik 17 was raakte ik zwanger, totaal niet gepland, ik had toen totaal geen kinderwens en mijn vriend (nu man) ook niet.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:20 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als je gewoon anticonceptie gebruikt ben je het blijkbaar met elkaar eens dat je geen kind op de wereld wil zetten. Mocht je onverhoopt toch een kind verwekken, en de vrouw besluit geen abortus te laten uitvoeren, dan geeft zij in feite aan dat ze zich heeft bedacht. Het is natuurlijk niet zo dat de man in kwestie daar dan per sé in mee moet gaan. Hij kan ook gewoon bij zijn standpunt blijven, en mocht zij dan toch een kind baren, is het voor 100% haar verantwoordelijkheid, het is immers ook haar beslissing geweest.
Dat is een totaal andere situatie als die waar de discussie over ging. In dat geval heeft de man namelijk zijn eigen keuze al gemaakt.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:27 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Toen ik 17 was raakte ik zwanger, totaal niet gepland, ik had toen totaal geen kinderwens en mijn vriend (nu man) ook niet.
Dus ik stond ook voor de keuze, weghalen of houden.
Gelukkig steunde mijn nu man me in mijn keuze, welke het ook zou zijn, zo ook mijn familie.
Van te voren zeggen dat je geen kind wil zegt niks over het moment als het daar is...
Jij bent degene die de vrouwen zo negatief benaderd hoor, daar ging ik alleen maar verder op in.quote:
Het ging mij er meer om om aan te tonen dat gevoelend en gedachtes kunnen veranderen als het moment daar isquote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:29 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is een totaal andere situatie als die waar de discussie over ging. In dat geval heeft de man namelijk zijn eigen keuze al gemaakt.
nee, dat vind jij niet.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:20 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Ik vind dat beide dezelfde verantwoording hebben, zowel hij als zij en de een niet meer dan de ander.
Dat zei ik toch ook al? Jij bedenkt je op dat moment, maar het is aan de man om daar in mee te gaan of niet. En als je geluk hebt ben je het met elkaar eens (ongeacht de keuzes).quote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:32 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Het ging mij er meer om om aan te tonen dat gevoelend en gedachtes kunnen veranderen als het moment daar is
Ik heb ook nooit geschreven dat het eerlijk is.quote:
als het merendeel per ongeluk was, was de pil niet 99,99 % betrouwbaar, hè, het gros van de ongelukjes beweert immers gewoon de pil te hebben geslikt.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:31 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Jij bent degene die de vrouwen zo negatief benaderd hoor, daar ging ik alleen maar verder op in.
Ik denk dat het merendeel echt perongeluk is, al is het maar omdat sommige niet beseffen dat als je ziek bent de pil ook minder werkt, of als je antibiotica gebruikt.
En ik ken zelfs een persoon waarbij de pil gewoonweg compleet niet werkte, die was te licht voor haar en dat wist ze niet.
Maar hoe dan ook, zal blij zijn als er eindelijk een mannenpil is, zijn we van dit gezever ook af.
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:39 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit geschreven dat het eerlijk is.
Ik ben het met je eens dat het verrot is dat de vrouw de enigste is die de keuze kan maken om een zwangerschap wel of niet te beindigen.
Ook andersom, als de man het kind wel wilt houden en de vrouw niet (ja dat komt ook nog wel eens voor).
Als man sta je machteloos en dat is gewoonweg KLOTE.
Daarom vind ik dat de man netzoveel als de vrouw moet denken aan de preventie, misschien zelfs nog wel meer, omdat als de vrouw zwanger is het uit zijn handen is.
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:20 schreef heiden6 het volgende:
Je doet het voorkomen alsof er vanaf de bevruchting geen keus meer is.
het is al handen voor dat ze zwanger is, een vrouw is blijkbaar nooit echt te vertrouwen, of je nu al jaren samen bent of niet, voor je het weet beslist je vrouw dat zij op haar 49e nog een kind wil en dan zeg je tegen zo'n ongewenst 'oudere vader' dat hij na 20 jaar huwelijk dan maar een condoom had moeten gebruiken?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:39 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit geschreven dat het eerlijk is.
Ik ben het met je eens dat het verrot is dat de vrouw de enigste is die de keuze kan maken om een zwangerschap wel of niet te beindigen.
Ook andersom, als de man het kind wel wilt houden en de vrouw niet (ja dat komt ook nog wel eens voor).
Als man sta je machteloos en dat is gewoonweg KLOTE.
Daarom vind ik dat de man netzoveel als de vrouw moet denken aan de preventie, misschien zelfs nog wel meer, omdat als de vrouw zwanger is het uit zijn handen is.
Voor de man iniedergeval niet, of hij moet wel erg drastisch te werk gaan maar neem aan dat niemand daar achter staat.quote:
Nee, ik zeg dat het risico dan maar voor lief moet nemen en daaruit zijn keuze moet maken.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:50 schreef milagro het volgende:
[..]
het is al handen voor dat ze zwanger is, een vrouw is blijkbaar nooit echt te vertrouwen, of je nu al jaren samen bent of niet, voor je het weet beslist je vrouw dat zij op haar 49e nog een kind wil en dan zeg je tegen zo'n ongewenst 'oudere vader' dat hij na 20 jaar huwelijk dan maar een condoom had moeten gebruiken?
oh nou, maakt geen flikker uit, de pil zou vele malen minder betrouwbaar moeten zijn procentueel als het gros idd bewezen ongelukjes waren.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:48 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
De pil is niet 99,99% betrouwbaar maar 99%
http://www.anti-conceptiepil.nl/vraag/2
Dat klopt...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:52 schreef milagro het volgende:
[..]
oh nou, maakt geen flikker uit, de pil zou vele malen minder betrouwbaar moeten zijn procentueel als het gros idd bewezen ongelukjes waren.
nogmaals, we gaan af puur op het woord vd vrouw, er is om geen enkele wijze te controleren of ze idd de pil geslikt heeft zoals het hoort.
hij heeft geen keuzequote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:51 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat het risico dan maar voor lief moet nemen en daaruit zijn keuze moet maken.
Hoeveel mannen en vrouwen krijgen wel niet een soa van hun partner die vreemd gaat, dat verwacht je ook niet, en dat is ook een klotestreek maar toch gebeurt het.
Jezus.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:54 schreef Stereotomy het volgende:
Heb een tijd projecten gedaan op de afdeling klinische chemie van een groot streekziekenhuis. Daar wist men mij te vertellen dat van alle onderzochte ouder/kind bloedsamples er zo'n 5-10% waren waarbij de samples van het kind NIET matchte met die van de vader, zonder dat dat door de ouders vantevoren was aangegeven.
Denk daar maar eens over na.
slaap zequote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:57 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Dus al met al, als man zijnde ben je de lul, letterlijk.![]()
Ik ga naar bed toe, sweet dreams![]()
ik ben niet degene die zegt dat vrouwen niet te vertrouwen zijn, hoorquote:Op donderdag 23 augustus 2007 02:01 schreef Stereotomy het volgende:
milagro, ondanks dat je erg zuur bent over vrouwen, heb je wel gelijk.
Maar als een vrouw zegt dat zij de pil neemt, dan ga je er toch vanuit dat een condoom niet meer hoeft (oke, ik negeer SOA's nu helemaal)?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:15 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Ja, maar dan houd je toch alsnog in je achterhoofd dat het mis kan gaan? Als je diarree hebt gehad en de pil wordt minder goed opgenomen, denk je er dan aan om er nog eentje in te nemen of om een condoom te gebruiken? Denk je eraan dat je als je overgegeven hebt, dat je misschien ook je pil kwijt bent? Dat soort kleine dingen worden nogal eens vergeten. En dan heb ik het nog niet over gewoon domweg de pil vergeten.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 08:35 schreef leonieke het volgende:
[..]
Maar als een vrouw zegt dat zij de pil neemt, dan ga je er toch vanuit dat een condoom niet meer hoeft (oke, ik negeer SOA's nu helemaal)?
Ik neem de pil en neem daar mijn verantwoordelijkheid voor. Al sinds het begin van de relatie met mijn manCondooms hebben we eigenlijk maar 6 maand gebruikt toen ik de pil even aan de kant heb gegooid.
En de vriendin van TS kwam zwanger terug van vakantie!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:54 schreef Stereotomy het volgende:
Heb een tijd projecten gedaan op de afdeling klinische chemie van een groot streekziekenhuis. Daar wist men mij te vertellen dat van alle onderzochte ouder/kind bloedsamples er zo'n 5-10% waren waarbij de samples van het kind NIET matchte met die van de vader, zonder dat dat door de ouders vantevoren was aangegeven.
Denk daar maar eens over na.
Ik moet eerlijk toegeven dat er dan idd geen seks komt...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 08:49 schreef Pruk het volgende:
[..]
Ja, maar dan houd je toch alsnog in je achterhoofd dat het mis kan gaan? Als je diarree hebt gehad en de pil wordt minder goed opgenomen, denk je er dan aan om er nog eentje in te nemen of om een condoom te gebruiken? Denk je eraan dat je als je overgegeven hebt, dat je misschien ook je pil kwijt bent? Dat soort kleine dingen worden nogal eens vergeten. En dan heb ik het nog niet over gewoon domweg de pil vergeten.
En toen was ze al acht weken zwanger. Sorry, maar die vlieger gaat niet op.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 08:50 schreef zatoichi het volgende:
[..]
En de vriendin van TS kwam zwanger terug van vakantie!![]()
Ik zou het ook nooit doen... maar als het echt ongewenst is... dan is het ook niet goed voor het kind denk ik. En ja, idd, eens het er is, kan het misschien allemaal goed uitdraaien, maar wat als het dat niet doet?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:15 schreef Suzanna het volgende:
[..]
En toen was ze al acht weken zwanger. Sorry, maar die vlieger gaat niet op.
Even ontopic... echt, om zo'n reden abortus plegen... ik krijg er de koude rillingen van. 'Abortus plegen' klinkt zo anoniem, maar je vermoordt je eigen kind omdat het even niet uitkwam dat 'ie nu zou komen. Echt, volkomen gestoord vind ik dat. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.
Die vlieger gaat dus niet altijd op, ik slikte gewoon de pil toen ik zwanger werd, niet ziek geweest, niet vergeten, geen antibiotica gehad.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 08:35 schreef leonieke het volgende:
[..]
Maar als een vrouw zegt dat zij de pil neemt, dan ga je er toch vanuit dat een condoom niet meer hoeft (oke, ik negeer SOA's nu helemaal)?
Ik neem de pil en neem daar mijn verantwoordelijkheid voor. Al sinds het begin van de relatie met mijn manCondooms hebben we eigenlijk maar 6 maand gebruikt toen ik de pil even aan de kant heb gegooid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |