abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52613387
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 09:22 schreef Fuente het volgende:

[..]

Die vlieger gaat dus niet altijd op, ik slikte gewoon de pil toen ik zwanger werd, niet ziek geweest, niet vergeten, geen antibiotica gehad.
Jaja, want ze is niet 100% veilig, maar zoals Milagro zegt: als je al de gevallen optelt die door de pil zwanger worden, zou ze minder veilig moeten zijn dan hetgeen ze nu beweren (en nee i kwil niet zeggen dat jij 'slechte' ideeën had ofzo)
pi_52613785
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:31 schreef appelsap het volgende:
Laat het even bezinken en denk er vooral goed over na. Luister goed naar elkaar. Als jouw vriendin het echt wilt houden kan je het haar niet gaan opdringen om het weg te laten halen.
Je zou met jullie ouders erover kunnen praten, misschien dat die kunnen helpen?
Ik zou zeggen je moet samen tot een beslissing zien te komen die voor beiden aanvaardbaar is. Ik ben niet falikant tegen abortus, maar ik vind wel dat je heel onverantwoordelijk bezig bent geweest en dat er consequenties aan vast moeten zitten.

[schakelt de wat wetenschappelijke modus in]
Zoals ik het snel kan zien zijn er 4 scenarios die je hebt (zijn bij lange na niet alle opties en pretendeer ik ook niet):

1. abortus
2. volle termijn laten uitzitten en zelf opvoeden
3. ter adoptie aanbieden
4. niet erkennen/weglopen/jezelf distantiëren van deze situatie

Met een paar hele zware, ethische voorwaarden (ook dit is niet uitputtend):

1. ieder mens heeft recht om te leven.
2. je bent verantwoordelijk voor je acites en beslissingen, hoe dom of slim die ook zijn.
3. je hebt een maatschappelijke verantwoordelijkheid.
4. je bent zelf mens, dus per definitie feilbaar.

Met dat in gedachten zou ik zeggen, als ik heel rationeel denk, dan zou ik optie 1 of 3 kiezen, want afhankelijk van wat je studeert, heeft nederland goede slimme jonge mensen nodig in het bedrijfsleven om het voor ons allen goed te houden en beter te maken. Je bent jong genoeg en hebt hoogstwaarschijnlijk nog heel veel kansen om kinderen te krijgen.

Als ik mijn hart laat spreken dan denk ik optie 2 of 3. Dit omdat het toch om een mens in wording gaat, welk potentieel die heeft is nog maar de vraag, maar een mens is een mens hoe klein dan ook. Ongeacht alle consequenties zou ik dan het kind laten leven.

Optie 4 is gewoon je kop in het zand steken en is als optie voor de echte lafaards die eigenlijk alleen maar de lusten maar niet de lasten willen. Meer een last voor de maatschappij en voor mensen persoonlijk.

dus zoals je ziet is optie 3 vind ik een hele goede keuze, als ik jou was. Er zijn duizenden stelletjes in nederland die GEEN kinderen kunnen krijgen ivm gezondheid, maar wel een heel goed profiel hebben. Die stelletjes zijn allang klaar om ouders te zijn, maar krijgen die kans niet. Op deze manier pak je 3 vd 4 ethische voorwaarden in 1 keer. Je neemt je verantwoordelijkheid, je laat een mens leven, je draagt de consequenties, je draagt bij aan het algemene maatschappelijke nut, je brengt geluk in iemands leven en je kan nog doorstuderen.

In feite is in mijn optiek, dus adoptie aanbieden het minst slechtste van zowat alle opties die ik kan bedenken. Je hebt wel de verantwoordelijkheid gedragen, voelt de consequenties, hebt leven gerespecteerd en brengt geluk in iemand anders' leven. Plus je hebt het geluk dat ons rechtssysteem dit ook allemaal toelaat en mogelijk maakt, dat heb je mee.
[/schakelt de wat wetenschappelijke modus in]

[persoonlijke noot]
Persoonlijk zou ik zeggen, wat een onwijze eikel je bent geweest om het zover te laten komen, heeft al die seksuele voorlichting dan niks opgeleverd? Ik hoop zelf dat je hiier in ieder geval heel veel van leert en dat je er goed uitkomt. Maar persooonlijk vind ik dat je es flink op de blaren moet gaan zitten NADAT je alles goed geregeld hebt. Je mag blij zijn dat je in nederland zit waar alles in feite goed geregeld is met zat keuzes om toch niet heel je toekomst aan diggelen te helpen. Maar goed, zo ben ik dan, maar ik wens je wel heel veel stertke en succes in je beslissing.
[/persoonlijke noot]
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_52613834
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 09:23 schreef leonieke het volgende:

[..]

Jaja, want ze is niet 100% veilig, maar zoals Milagro zegt: als je al de gevallen optelt die door de pil zwanger worden, zou ze minder veilig moeten zijn dan hetgeen ze nu beweren (en nee i kwil niet zeggen dat jij 'slechte' ideeën had ofzo)
100% veilig is gewoon niet neuken als je maatschappelijke status er nog niet aan toe is, zo simpel is het toch en daar liggen ook alle bezwaren die geuit worden. Zelf heb ik gewacht tot ik getrouwd was, een vaste baan had, mijn toekomstbeeld duidelijk op een rij en genoeg middelen om een basis te vormen en langzaam uit te breiden voor een gezin.
pi_52613912
Iedereen denkt hier alleen maar aan wat voor gevolgen het wel of niet houden van het kind voor hun eigen leven heeft. Buhu dalijk kan ik niet meer uitgaan, huilhuil...
Denk eens aan dat kind! Man én vrouw zijn beide 'schuldig' aan de verwekking ervan, maar een kind kan er niets aan doen, maar heeft des te meer recht op geluk, gezondheid en stabiliteit.
Kan je in alle redelijkheid je kind een gelukkig, gezond, verantwoord leven bieden? Een gezin met vader én moeder? Of alleen een moeder? Wat wil je voor je kind? In wat voor gezinssituatie had jij zelf idealiter willen opgroeien? En zouje je kind dit kunnen bieden?
Mochten jullie er dus voor kiezen het kind te houden, dat vind ik dat je als vader ook je verantwoordelijkheid moet nemen. Je kan het niet maken om hem te peren. Dat had je dan eerder moeten doen.

Overigens, iets ander verhaal, ik vind het jammer dat er bij dit soort zaken gedacht moet worden over huisvesting, geld, studie, carriere enzo, in plaats van waar hetwezenlijk om gaat: wil ik vanaf nu een kind in mijn leven. Jammer dat de overheid het krijgen van kinderen op jongere leeftijd niet beter op kan vangen. Ik woon nu op een studentencomplex (Oslo) met 5(!) kindergartens. Er zijn speciale appartementjes voor de jonge gezinnen, financiele regelingen... Het kan dus wel, als je maar wil...
pi_52613989
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 09:15 schreef Suzanna het volgende:

[..]

En toen was ze al acht weken zwanger. Sorry, maar die vlieger gaat niet op.
Jaja acht weken zwanger; dan zou dus minsten vier weken over tijd zijn alvorens aan de bel te trekken? Lijkt me sterk, dan wist ze het al voor de vakantie...

Waarschijnlijk is ze al een tijdje terug aangezien TS ook zegt dat ze nu acht weken zwanger is.

Hoe dan ook zal het vast van TS komen in de week voordat ze op vakantie ging, maar tja als je vriendin alleen op vakantie gaat en zwanger terugkomt denk je al snel iets anders

OT: Succes TS
pi_52614024
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 09:52 schreef MevrouwLili het volgende:

Overigens, iets ander verhaal, ik vind het jammer dat er bij dit soort zaken gedacht moet worden over huisvesting, geld, studie, carriere enzo, in plaats van waar hetwezenlijk om gaat: wil ik vanaf nu een kind in mijn leven.
Laat dat laatste voor veel mensen nou net van die eerste afhangen. .
pi_52614040
quote:
Overigens, iets ander verhaal, ik vind het jammer dat er bij dit soort zaken gedacht moet worden over huisvesting, geld, studie, carriere enzo, in plaats van waar hetwezenlijk om gaat: wil ik vanaf nu een kind in mijn leven. Jammer dat de overheid het krijgen van kinderen op jongere leeftijd niet beter op kan vangen. Ik woon nu op een studentencomplex (Oslo) met 5(!) kindergartens. Er zijn speciale appartementjes voor de jonge gezinnen, financiele regelingen... Het kan dus wel, als je maar wil...
Ja alles kan, maar ik zie ze niet zo snel naar oslo verhuizen.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 09:59:22 #108
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52614063
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 09:57 schreef BlanketsOnTheBeach het volgende:

[..]

En dat is nou vooral de motivatie om desnoods met dreigmiddelen die abortus voor elkaar te krijgen

Ongewenst zwanger wordt niet opeens gewenst zwanger, anders zou het wel ambivalent zwanger heten of verrast zwanger ofzoiets
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_52614098
quote:

[..]

Dat is oo kvrij normaal vind ik, da's overal ter wereld denk ik, een natuurlijk instinct dat je goed voor je kroost wil zorgen. En hier in de westerse wereld betekent goed voor je kroost zorgen dat je een bepaald inkomen hebt.

als je in papoea nieuw guinea woont in de bushbush, waar munten geen betekenis hebben, ja dan moet je gezond zijn om te jagen enzo.
pi_52614178
quote:

[..]

Ja dat snap ik, maar het gaat in wezen om iets anders. De keuze zou, idealiter, niet om studie of werk moeten gaan. Maar in Nederland is de situatie zo dat dat wel moet...

Overigens vraag ik me af wat TS en vriendin hebben besloten...
pi_52614317
quote:
Iedereen denkt hier alleen maar aan wat voor gevolgen het wel of niet houden van het kind voor hun eigen leven heeft. Buhu dalijk kan ik niet meer uitgaan, huilhuil...
Denk eens aan dat kind! Man én vrouw zijn beide 'schuldig' aan de verwekking ervan, maar een kind kan er niets aan doen, maar heeft des te meer recht op geluk, gezondheid en stabiliteit.
Kan je in alle redelijkheid je kind een gelukkig, gezond, verantwoord leven bieden? Een gezin met vader én moeder? Of alleen een moeder? Wat wil je voor je kind? In wat voor gezinssituatie had jij zelf idealiter willen opgroeien? En zouje je kind dit kunnen bieden?
Mochten jullie er dus voor kiezen het kind te houden, dat vind ik dat je als vader ook je verantwoordelijkheid moet nemen. Je kan het niet maken om hem te peren. Dat had je dan eerder moeten doen.

waarom praat je over jullie? een man heeft niets te kiezen.
als de man een kind nu niet in zijn leven vindt passen, maar de vrouw wel, dan kiest ZIJ, niet hij, hij heeft dan enkel 'zijn verantwoordelijkheid maar te nemen'.

waat het wezelijk om gaat, doet er voor de man blijkbaar niet toe, want hij kan en mag de vrouw niet dwingen tot abortus.
'het kan dus wel, als je maar wil' ja, maar hij wil niet...... het zal ms wel moeten ook als je NIET wil, bedoel je tegen de man te zeggen.

als de vrouw per ongeluk expres de pil vergeet, om de man aan zich te binden of om die kinderwens te vervullen, dan heb je niet samen een kind gemaakt, dan heeft de vrouw een kind gemaakt en dacht de man sex te hebben gehad.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:15:45 #112
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_52614375
jaja, en dan wordt ze diep ongelukkig als het kind op z'n 18e uit huis gaat etc. etc. en zij alleen achter blijft.

Ik heb dit ergens eerder van jou gelezen.
Confidence through competence
pi_52614419
Ik denk trouwens dat alleen TS het ongewenst vindt dat vriendin zwanger is.
quote:
Ze heeft nog geen keuze kunnen maken, of ze abortus wil laten plegen, of niet..
Ze zegt dat ze het graag wilt houden..
Lijkt me dus duidelijk dat ze wél die keuze al heeft gemaakt. Alleen TS wil het nog niet beseffen. Dus, even voor de duidelijkheid... TS, als je vriendin zegt dat ze het kindje wil houden, heeft ze dus wél een beslissing gemaakt.
  FOK!fossiel donderdag 23 augustus 2007 @ 10:20:19 #114
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_52614486
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 09:22 schreef Fuente het volgende:

[..]

Die vlieger gaat dus niet altijd op, ik slikte gewoon de pil toen ik zwanger werd, niet ziek geweest, niet vergeten, geen antibiotica gehad.
echt geen enkele reden waarom de pil misschien minder betrouwbaar zou zijn?

Na hoeveel weken kan je eigenlijk al een hartje horen? Het lijkt me dan inderdaad een stuk zwaarder om abortus te laten plegen. Gezien de vriendin van de TS ook al over de 8 weken is zal het bij hun ook wel zo zijn.
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_52614506
Wie zegt er nou toch dat hier sprake is van opzet van haar kant? Ik ga er vooralsnog vanuit dat dat gewoon niet get geval is.

Ik spreek over 'jullie' omdat ik vind dat een man er wel degelijk toe doet. Hij heeft misschien niet het laatste woord. Het gaat ook over zijn leven als vader, of dus als niet vader, dus een vrouw moet de desbetreffende man daar zeker bij betrekken. Evengoed moet de man duidelijk maken naar de vrouw waarom hij het kind niet zou willen. Daar moet je je als vrouw niet voor afsluiten (wat vriendin van TS wel doet, begreep ik...)
En het kan toch ook nog eens zo zijn dat TS van gedachten verandert, en dat ze samen het kind willen gaan opvoeden? Dan spreek je over 'jullie' inderdaad...
pi_52614545
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:17 schreef Suzanna het volgende:
Ik denk trouwens dat alleen TS het ongewenst vindt dat vriendin zwanger is.
[..]

Lijkt me dus duidelijk dat ze wél die keuze al heeft gemaakt. Alleen TS wil het nog niet beseffen. Dus, even voor de duidelijkheid... TS, als je vriendin zegt dat ze het kindje wil houden, heeft ze dus wél een beslissing gemaakt.
Ik denk dat als je nog geen beslissing hebt kunnen maken, dat je dan sowieso het eerst houdt he?

In ieder geval voor de komende tijd totdat je wel een beslissing hebt genomen. Ook de beslissing om een kindje te houden moet goed overdacht worden.
pi_52614579
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:20 schreef RemCOW het volgende:

[..]

echt geen enkele reden waarom de pil misschien minder betrouwbaar zou zijn?

Na hoeveel weken kan je eigenlijk al een hartje horen? Het lijkt me dan inderdaad een stuk zwaarder om abortus te laten plegen. Gezien de vriendin van de TS ook al over de 8 weken is zal het bij hun ook wel zo zijn.
Er zijn zat redenen waarom dat zou kunnen, maar helaas let niet elke huisarts daarop. Zo is bij overgewicht een zwaardere pil noodzakelijk volgens sommige huisartsen en hebben andere daar nooit van gehoord Maar dat kan je niet iemand zelf kwalijk nemen.
  FOK!fossiel donderdag 23 augustus 2007 @ 10:28:28 #118
10 RemCOW
pi_52614668
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:12 schreef milagro het volgende:

[..]

waarom praat je over jullie? een man heeft niets te kiezen.
als de man een kind nu niet in zijn leven vindt passen, maar de vrouw wel, dan kiest ZIJ, niet hij, hij heeft dan enkel 'zijn verantwoordelijkheid maar te nemen'.

waat het wezelijk om gaat, doet er voor de man blijkbaar niet toe, want hij kan en mag de vrouw niet dwingen tot abortus.
'het kan dus wel, als je maar wil' ja, maar hij wil niet...... het zal ms wel moeten ook als je NIET wil, bedoel je tegen de man te zeggen.

als de vrouw per ongeluk expres de pil vergeet, om de man aan zich te binden of om die kinderwens te vervullen, dan heb je niet samen een kind gemaakt, dan heeft de vrouw een kind gemaakt en dacht de man sex te hebben gehad.
en dat terwijl het voor de man net zo zwaar is, maar omdat het kind toevallig in de baarmoeder zit van de vrouw heeft zij het alleenrecht, met een keuze waar ze beide (of het nou abortus is of juist houden) de rest van hun leven mee moeten leven.
  FOK!fossiel donderdag 23 augustus 2007 @ 10:30:22 #119
10 RemCOW
pi_52614722
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:24 schreef Pruk het volgende:

[..]

Er zijn zat redenen waarom dat zou kunnen, maar helaas let niet elke huisarts daarop. Zo is bij overgewicht een zwaardere pil noodzakelijk volgens sommige huisartsen en hebben andere daar nooit van gehoord Maar dat kan je niet iemand zelf kwalijk nemen.
heb je ook een bron met de redenen, je maakt me nieuwsgierig
pi_52614812
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:30 schreef RemCOW het volgende:

[..]

heb je ook een bron met de redenen, je maakt me nieuwsgierig
Nou, neem mensen die problemen hebben met hun maag en daarom maagzuurremmers slikken: de pil wordt dan minder goed opgenomen, kortom: wisselwerking met medicijnen.
Overgewicht dus.

Een bron heb ik niet, maar zou eventueel wel te vinden moeten zijn, een arts moet het tenslotte ook ergens vandaan halen.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:40:59 #121
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_52614994
Trouwens met 2x uitwonende stufi beurs kun je goed rond komen

Denk er ook bij na dat als ze abortus pleegt dat jullie relatie zeker op de klippen loopt.
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  FOK!fossiel donderdag 23 augustus 2007 @ 10:47:16 #122
10 RemCOW
pi_52615167
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:33 schreef Pruk het volgende:

[..]

Nou, neem mensen die problemen hebben met hun maag en daarom maagzuurremmers slikken: de pil wordt dan minder goed opgenomen, kortom: wisselwerking met medicijnen.
Overgewicht dus.

Een bron heb ik niet, maar zou eventueel wel te vinden moeten zijn, een arts moet het tenslotte ook ergens vandaan halen.
ja oke, maar dat is wisselwerking met andere medicijnen, dat is een goede verklaring waarom de pil minder goed werkt. Het gaat me meer om redenen waar je niet zo stil bij staat. Bv Fuente geeft aan dat ze zwanger werd terwijl ze de pil slikte. Dan vraag ik me af of er misschien een reden voor is, die minder voor de hand ligt ofzoiets.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 10:52:09 #123
167456 JimmieTheSaint
This white powder
pi_52615307
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:40 schreef Prowl het volgende:
Ja, in je studentenkamertje een baby opvoeden, dat gaat 'm worden. .
quote:
Denk er ook bij na dat als ze abortus pleegt dat jullie relatie zeker op de klippen loopt.
Ja, en als TS simpelweg geen vader wil worden, en zij houdt 't kind toch, denk je dat ze dan nog lang bij elkaar blijven?
On my sleeve.....
pi_52615363
quote:

pi_52615377
quote:

zeg je dat ook tegen de dame?
"denk er ook bij na dat als je het kind tegen zijn zin in houdt, dat jullie relatie zeker op de klippen loopt"

of plak je er dan nog ff achter aan "maar ja, zo'n vent die zijn verantwoordelijkheid niet neemt, ben je dan toch liever kwijt dan rijk"
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_52615438
Prowl moet eens komen met feiten en cijfers dat het gevolg van een abortus zeker een breuk in je relatie is.

Ben trouwens wel benieuwd of TS al een goed gesprek heeft gehad met 'z'n vriendin, en z'n gevoelens duidelijk heeft kunnen maken tegen haar.
Een paar dagen samen nadenken, en je kunt misschien ook wat 'nuchterder' over de zaak nadenken. In het begin zit de schrik er natuurlijk goed in.
pi_52615443
Tja blijkt maar weer dat de pil niet het wondermiddel is staat ook op de verpakking dat het niet 100% betrouwbaar is hé, een condoom er langs is duidelijk toch beter.
Raar dat altijd het meisje de anti conceptie moet regelen maar dat is mogelijk een ander topic...
er bestaat toch meer als alleen zwanger worden tegenwoordig als risico dat zo genomen word.

Overigens over de betrouwbaarheid van de pil, ik heb CU en dus veel aan de race... ben al 11 jaar met dezelfde man en afgelopen jaar gepland zwanger geraakt. Het is inderdaad opletten maar als je alert blijft en dan ook allebei! dan hoef je dus niet ongewenst zwanger te raken.
En tuurlijk als je al langer bij elkaar bent dan schaf je na een tijdje die condooms af.... maar als je duidelijk geen kinderen wilt.... tja mannen dan mag je ook het heft zelf in de hand nemen en hoef je niet altijd te vertrouwen op de mooie ogen van je vriendinnetje.

Maar on-topic, kerel vervelend die situatie waar je in zit. Wat is juist en wat kan je doen eraan.
Je kan hoog uit haar vertellen waarom jij het niet ziet zitten en dan wel op een aardige manier, niet als een botte hark natuurlijk want daar bereik je niets mee.
Laat haar de voors en tegens zien, en 5 maanden bij elkaar (niet eens samen wonen) zijn is weinig basis voor een gelukkig gezin dat begrijpt zij ook wel denk ik, ik zeg niet dat het niet kan maar de kans is klein.
Leg haar ook jou gevoel uit en wees gewoon eerlijk, meer kan je denk ik niet doen.
Met boos worden jaag je haar alleen tegen je in het harnas en daar schiet je sowieso niets mee op.

Succes.

Ik ben trouwens niet voor en niet tegen abortus, laat dat duidelijk zijn.
Als iemand een goede reden heeft om een zwangerschap af te willen breken moet dat ook gewoon kunnen, een reden als bv het word een meisje en we wilden een jongen vind ik dus geen goede reden.
(of het moet zo zijn dat bv een meisje een ernstige erfelijke aandoening zou erven en een jongen niet)
Mama van Isa en Ties
pi_52615659
quote:
wat een onzin
pi_52615720
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:57 schreef marlieske het volgende:

Ik ben trouwens niet voor en niet tegen abortus, laat dat duidelijk zijn.
Als iemand een goede reden heeft om een zwangerschap af te willen breken moet dat ook gewoon kunnen, een reden als bv het word een meisje en we wilden een jongen vind ik dus geen goede reden.
(of het moet zo zijn dat bv een meisje een ernstige erfelijke aandoening zou erven en een jongen niet)
Dan vraag ik me af: kan dat? (of-topic, ok)

Kun je eerst met twaalf weken een echo maken, vragen wat het geslacht is en dan besluiten tot een abortus over te gaan? Zo ja, redelijk ziek.
pi_52616334
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:57 schreef marlieske het volgende:Ik ben trouwens niet voor en niet tegen abortus, laat dat duidelijk zijn.
Klopt vind ik diep in mijn hart ook een geldige reden om af te breken ee nzwangerschap, niet goed, maar geldig. Je moet voor zo'n kind kunnen zorgen en willen zorgen, dat is nr.1 want daar hangt nl. een groot gedeelte van het geluk aan vast voor zo'n kind
pi_52617441
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 09:23 schreef leonieke het volgende:
als je al de gevallen optelt die door de pil zwanger worden, zou ze minder veilig moeten zijn dan hetgeen ze nu beweren.
Wanneer je hierbij de zwangerschappen die voorkomen zijn door de pil bij optelt, denk ik och dat je in de buurt komt
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_52617663
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:09 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af: kan dat? (of-topic, ok)

Kun je eerst met twaalf weken een echo maken, vragen wat het geslacht is en dan besluiten tot een abortus over te gaan? Zo ja, redelijk ziek.
Zal even antwoorden om het duidelijker te maken.

Er zijn in Amerika (kan je dus online zo bestellen) testen te koop waarmee je al erg vroeg vast kan stellen wat het geslacht zal zijn, en ja er zijn dus mensen zo ziek om vanwege het geslacht een abortus te willen.... (zie bv http://www.nimblediagnostics.eu/genhome_eur.htm)
onlangs nog een hele rel over geweest in de politiek.
In china worden dagelijks pasgeboren meisjes gedumpt omdat de ouders liever een jongen hebben (in China mag je maar 1 kind hebben en een jongen zorgt voor een goede oude dag, een meisje niet vandaar)

[ Bericht 6% gewijzigd door marlieske op 23-08-2007 12:31:30 ]
Mama van Isa en Ties
pi_52617735
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:57 schreef marlieske het volgende:
Tja blijkt maar weer dat de pil niet het wondermiddel is staat ook op de verpakking dat het niet 100% betrouwbaar is hé, een condoom er langs is duidelijk toch beter.
Raar dat altijd het meisje de anti conceptie moet regelen maar dat is mogelijk een ander topic...
Ik denk niet dat het veel helpt om als man de pil te nemen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_52617843
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 12:20 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het veel helpt om als man de pil te nemen.
Zou wel de uitvinding wezen van de eeuw, de mannen-pil , dan is het eens niet het meisje dat expres/of per ongeluk zwanger is geraakt door haar domme schuld. (want zo word er dan geluld) maar dan mag de man die schoen eens aantrekken. Wijzen is altijd zo handig maar de man wilde toch ook seks .... nou dan denk na voor je je leuter er in hangt en anders draag je de gevolgen... simpel as that.
Mama van Isa en Ties
pi_52618134
Tja.... dwing haar niet tot een beslissing. Het is haar lichaam en jullie kind bevindt zich nu in haar. Met een abortus loop je vaak je hele leven rond. En ja: met een kind ook. Denk goed na! Zij wil het kind toch eigenlijk houden? Dat is haar intuïtie....
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  FOK!fossiel donderdag 23 augustus 2007 @ 12:43:43 #136
10 RemCOW
pi_52618380
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 12:23 schreef marlieske het volgende:

[..]

Zou wel de uitvinding wezen van de eeuw, de mannen-pil , dan is het eens niet het meisje dat expres/of per ongeluk zwanger is geraakt door haar domme schuld. (want zo word er dan geluld) maar dan mag de man die schoen eens aantrekken. Wijzen is altijd zo handig maar de man wilde toch ook seks .... nou dan denk na voor je je leuter er in hangt en anders draag je de gevolgen... simpel as that.
Oh dus de man moet dus dan maar zo wantrouwend als de pest zijn? Tuurlijk mag hij ook meedenken of ze de pil niet vergeet, erop wijzen dat antibiotica, norit enz, diarree, overgeven negatieve invloed hebben op de werking van de pil, maar hij kan moeilijk elke keer er bij zijn als ze de pil slikt en controleren of ze de pil echt doorslikt. Je mag er ook van uit gaan dat ze de pil netjes slikt - met af en toe een check - en dat ze het verteld wanneer het een keer mis is gegaan. Vertelt ze het niet dat ze de pil is vergeten (of whatever) vind ik niet dat je mag zeggen 'eigen schuld, zelf je lul er in gehangen'. Dan is het meer eigen schuld dat je je vriendin vertrouwd? Kom op zeg...
pi_52618705
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 12:43 schreef RemCOW het volgende:

[..]
Dan is het meer eigen schuld dat je je vriendin vertrouwd? Kom op zeg...
Het is niet zo zeer je vriendin niet vertrouwen maar de pil niet vertrouwen.... hij is namelijk voor de 1000ste keer niet 100% betrouwbaar kan je vriendin niets aan doen, ze hoeft niet eens ziek te zijn, antibiotica te gebruiken o.i.d. hij is nooit 100% betrouwbaar.
Wil je geen kind dan moet je dus 2 anti conceptie middelen gebruiken.
En dan is het nog niet zo'n gek idee dat de man ook eens zich zelf ter verantwoording roept m.i.
en dat kan met diverse middelen zaaddodende pasta, condoom er zijn er genoeg zoek er maar een uit.
Als je dan zwanger raakt tja dan ben je wel heeeeeel vruchtbaar.
Mama van Isa en Ties
  FOK!fossiel donderdag 23 augustus 2007 @ 13:18:29 #138
10 RemCOW
pi_52619326
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 12:56 schreef marlieske het volgende:

[..]

Het is niet zo zeer je vriendin niet vertrouwen maar de pil niet vertrouwen.... hij is namelijk voor de 1000ste keer niet 100% betrouwbaar kan je vriendin niets aan doen, ze hoeft niet eens ziek te zijn, antibiotica te gebruiken o.i.d. hij is nooit 100% betrouwbaar.
Wil je geen kind dan moet je dus 2 anti conceptie middelen gebruiken.
En dan is het nog niet zo'n gek idee dat de man ook eens zich zelf ter verantwoording roept m.i.
en dat kan met diverse middelen zaaddodende pasta, condoom er zijn er genoeg zoek er maar een uit.
Als je dan zwanger raakt tja dan ben je wel heeeeeel vruchtbaar.
dat weet ik wel, maar daar had je het helemaal niet over. De mannenpil heeft daar niets mee te maken, behalve dat je dan misschien dubbele anticonceptie hebt wat je nu zegt.

Je weet beide dat de pil niet 100% betrouwbaar is. Als je er beide voor kiest om niet nog extra anti-conceptie te gebruiken dan moet je beide de verantwoordelijkheid nemen, want je weet dat het kan gebeuren, ook al is de kans heel erg klein. Dat er mensen direct vooroordelen hebben dat het meisje onverstandig is geweest moeten zij weten.. Ik ben wel nieuwsgierig naar onderzoeken naar de betrouwbaarheid van de pil. Maargoed, dat is offtopic .
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:26:29 #139
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_52619578
Hey Remmie .
I'm getting too old for this....
pi_52619713
Hier ben ik dan weer..
Zie een heleboel post... Heb veel gelezen..

Ik heb nou dinsdag een afspraak samen met mijn vriendin bij een deskundige die ons hier bij gaat helpen. Ik heb het er nu heel erg moeilijk mee. Vooral omdat mijn vriendin er werkelijk niet over praat.

Ik hoop dat die persoon er wat uit kan krijgen.
Ik zelf wil het kind niet. Ik kan het niet opvoeden. Heb daar geen geld voor, en zij ook niet. Het komt alleen maar ten nadele van het kind als het geboren wordt.

En het lijkt mij ook harstikke moeilijk voor haar, om arbortus te plegen. Als ze de echo te zien krijgt, en je kan zien dat er een hartje aan het kloppen is.. zeker dat ze het dan houd.

Ik weet neit hoe het dan met onze relatie dan gaat..
Ik zie haar vrijdag avond pas weer.. Dan ga ik nog een goed gesprek houden. Over de telefoon is dat ook moeilijk..
Jullie zijn zo kinds
pi_52619810
Ik weet niet hoe het nu zit maar 21 jaar geleden kreeg je geen echo (of hartje) te zien/horen als je een abortus onderging.

in ieder geval succes en ik hoop dat jullie de juiste beslissing nemen waar jullie beiden mee kunnen leven

[ Bericht 13% gewijzigd door lily op 23-08-2007 13:44:40 (typo) ]
pi_52619873
Als jij het niet ziet zitten dan moet je dat duidelijk aangeven en gewoon eerlijk zeggen dat als zij het wil houden jij de verantwoording er niet voor gaat nemen.
Sowieso eerst een besluit nemen en dan daarna pas een echo! Waarom zou je anders een echo laten maken?
Toen ik abortus wilde laten doen kreeg ik een echo om te kijken hoever ik was, maar ik kreeg dat niet te zien en ze lieten ook geen hartje horen, dus dat is echt niet nodig. Ik heb het trouwens wel gehouden.
pi_52619965
Ik ben echt radeloos.. Ik voel me echt zo kut nu..

Weet gewoon niet wat ik moet doen.. Het is wachten op dat gesprek dinsdag..
Maar kan niet tegen wachten.. Zit er de hele tijd aan te denken..
Ik heb het me ouders ook nog niet verteld.. Dat durf ik niet..
Ga dat wel binnenkort doen denk ik..
Jullie zijn zo kinds
pi_52619995
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:30 schreef Fujifilm het volgende:
En het lijkt mij ook harstikke moeilijk voor haar, om arbortus te plegen. Als ze de echo te zien krijgt, en je kan zien dat er een hartje aan het kloppen is.. zeker dat ze het dan houd.
Je krijgt geen echo te zien en zult ook het hartje niet horen kloppen. Misschien kun jij (de man als die erbij is) het wel zien op de echo, maar zij zal het niet te zien krijgen.
Misschien als je er uitdrukkelijk om vraagt wel, maar als je het besluit weg te halen moet je dat vantevoren niet nog doen. Heb je niks aan, en zal alleen maar confronterender zijn.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:43:01 #145
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_52620081
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:38 schreef Fujifilm het volgende:
Ik ben echt radeloos.. Ik voel me echt zo kut nu..

Weet gewoon niet wat ik moet doen.. Het is wachten op dat gesprek dinsdag..
Maar kan niet tegen wachten.. Zit er de hele tijd aan te denken..
Ik heb het me ouders ook nog niet verteld.. Dat durf ik niet..
Ga dat wel binnenkort doen denk ik..
Ik zou dat gelijk doen, als je goede ouders heb willen ze jullie zeker helpen
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:54:05 #146
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_52620418
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 12:23 schreef marlieske het volgende:

[..]

Zou wel de uitvinding wezen van de eeuw, de mannen-pil ,
Het begin is gemaakt.

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=1808
pi_52620485
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:36 schreef appelsap het volgende:
Als jij het niet ziet zitten dan moet je dat duidelijk aangeven en gewoon eerlijk zeggen dat als zij het wil houden jij de verantwoording er niet voor gaat nemen.
Het spijt me zeer, maar verantwoording moet je altijd nemen voor wat je zelf bewust hebt gedaan. Je bent immers volwassen. Dat je de vaderrol niet wilt vervullen is en heel ander verhaal, maar dan kun je nog steeds verantwoording nemen.

En TS, ik zou toch echt nog eens 100x (subtiel) bij je vriendin aandringen op een gesprek. Niet alleen met die specialist, maar vantevoren samen, misschien zelfs nog een keer met familie. Van je familie zal je toch een deel afhankelijk zijn mocht het kindje geboren gaan worden. Ga praten, wie weet kan zij jou overtuigen, of jij haar, of kunnen jullie tot een 'tussenoplossing' komen. En mocht zij er echt toe besluiten om het kindje te houden, vraag haar wat zij dan van jou verwacht, en kijk of je daaraan kan voldoen.

Wees geduldig, want ik denk dat de hormonen door haar lijf gieren. Het moet best moeilijk zijn om tussen een kinderwens/moedergevoel en ratio te kiezen. Niet alleen voor haar, maar ook voor jou.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:56:25 #148
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52620489
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:54 schreef milagro het volgende:
of plak je er dan nog ff achter aan "maar ja, zo'n vent die zijn verantwoordelijkheid niet neemt, ben je dan toch liever kwijt dan rijk"
Ofwel: als de vrouw het kind wel wil en de man niet is hij sowieso degene die 'fout' is
(Tevens tvp omdat ik ff meelees in dit 'utieme-nachtmerrie-topic'
Één keer meegemaakt dat mn vriendin vergeten was aan haar nieuwe strip te beginnen, meteen morning-after pil gehaald natuurlijk en de rest van de maand met condooms, maar aan het eind van die maand werd ze pas een week te laat ongesteld ofzo (gewoon stress of cyclus in de war door MAP enzo), mên wat een stress was dat al )
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:57:47 #149
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_52620531
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:34 schreef lily het volgende:
Ik weet niet hoe het nu zit maar 21 jaar geleden kreeg je geen echo (of hartje) te zien/horen als je een abortus onderging.

in ieder geval succes en ik hoop dat jullie de juiste beslissing nemen waar jullie beiden mee kunnen leven
tegenwoordig krijg je wel een echo voordat ze tot abortus overgaan en je kan zelf kiezen of je het wilt zien en horen.

:edit: had iemand anders al geschreven dus.
pi_52620576
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:57 schreef KD-fotografie het volgende:

[..]

tegenwoordig krijg je wel een echo voordat ze tot abortus overgaan.
Ja, maar die krijg je niet te zien. Misschien wel als je erom vraagt, maar het is niet de gewoonte dat je dat nog even te zien krijgt voordat ze tot de abortus overgaan. Zou een ook een beetje hard zijn, niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')