Jaja, want ze is niet 100% veilig, maar zoals Milagro zegt: als je al de gevallen optelt die door de pil zwanger worden, zou ze minder veilig moeten zijn dan hetgeen ze nu beweren (en nee i kwil niet zeggen dat jij 'slechte' ideeën had ofzo)quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:22 schreef Fuente het volgende:
[..]
Die vlieger gaat dus niet altijd op, ik slikte gewoon de pil toen ik zwanger werd, niet ziek geweest, niet vergeten, geen antibiotica gehad.
Ik zou zeggen je moet samen tot een beslissing zien te komen die voor beiden aanvaardbaar is. Ik ben niet falikant tegen abortus, maar ik vind wel dat je heel onverantwoordelijk bezig bent geweest en dat er consequenties aan vast moeten zitten.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:31 schreef appelsap het volgende:
Laat het even bezinken en denk er vooral goed over na. Luister goed naar elkaar. Als jouw vriendin het echt wilt houden kan je het haar niet gaan opdringen om het weg te laten halen.
Je zou met jullie ouders erover kunnen praten, misschien dat die kunnen helpen?
100% veilig is gewoon niet neuken als je maatschappelijke status er nog niet aan toe is, zo simpel is het toch en daar liggen ook alle bezwaren die geuit worden. Zelf heb ik gewacht tot ik getrouwd was, een vaste baan had, mijn toekomstbeeld duidelijk op een rij en genoeg middelen om een basis te vormen en langzaam uit te breiden voor een gezin.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:23 schreef leonieke het volgende:
[..]
Jaja, want ze is niet 100% veilig, maar zoals Milagro zegt: als je al de gevallen optelt die door de pil zwanger worden, zou ze minder veilig moeten zijn dan hetgeen ze nu beweren (en nee i kwil niet zeggen dat jij 'slechte' ideeën had ofzo)
Jaja acht weken zwanger; dan zou dus minsten vier weken over tijd zijn alvorens aan de bel te trekken? Lijkt me sterk, dan wist ze het al voor de vakantie...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:15 schreef Suzanna het volgende:
[..]
En toen was ze al acht weken zwanger. Sorry, maar die vlieger gaat niet op.
Laat dat laatste voor veel mensen nou net van die eerste afhangen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:52 schreef MevrouwLili het volgende:
Overigens, iets ander verhaal, ik vind het jammer dat er bij dit soort zaken gedacht moet worden over huisvesting, geld, studie, carriere enzo, in plaats van waar hetwezenlijk om gaat: wil ik vanaf nu een kind in mijn leven.
Ja alles kan, maar ik zie ze niet zo snel naar oslo verhuizen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:52 schreef MevrouwLili het volgende:
Overigens, iets ander verhaal, ik vind het jammer dat er bij dit soort zaken gedacht moet worden over huisvesting, geld, studie, carriere enzo, in plaats van waar hetwezenlijk om gaat: wil ik vanaf nu een kind in mijn leven. Jammer dat de overheid het krijgen van kinderen op jongere leeftijd niet beter op kan vangen. Ik woon nu op een studentencomplex (Oslo) met 5(!) kindergartens. Er zijn speciale appartementjes voor de jonge gezinnen, financiele regelingen... Het kan dus wel, als je maar wil...
En dat is nou vooral de motivatie om desnoods met dreigmiddelen die abortus voor elkaar te krijgenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:57 schreef BlanketsOnTheBeach het volgende:
[..]
Laat dat laatste voor veel mensen nou net van die eerste afhangen..
Dat is oo kvrij normaal vind ik, da's overal ter wereld denk ik, een natuurlijk instinct dat je goed voor je kroost wil zorgen. En hier in de westerse wereld betekent goed voor je kroost zorgen dat je een bepaald inkomen hebt.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:57 schreef BlanketsOnTheBeach het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar het gaat in wezen om iets anders. De keuze zou, idealiter, niet om studie of werk moeten gaan. Maar in Nederland is de situatie zo dat dat wel moet...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:57 schreef BlanketsOnTheBeach het volgende:
[..]
waarom praat je over jullie? een man heeft niets te kiezen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:52 schreef MevrouwLili het volgende:
Iedereen denkt hier alleen maar aan wat voor gevolgen het wel of niet houden van het kind voor hun eigen leven heeft. Buhu dalijk kan ik niet meer uitgaan, huilhuil...
Denk eens aan dat kind! Man én vrouw zijn beide 'schuldig' aan de verwekking ervan, maar een kind kan er niets aan doen, maar heeft des te meer recht op geluk, gezondheid en stabiliteit.
Kan je in alle redelijkheid je kind een gelukkig, gezond, verantwoord leven bieden? Een gezin met vader én moeder? Of alleen een moeder? Wat wil je voor je kind? In wat voor gezinssituatie had jij zelf idealiter willen opgroeien? En zouje je kind dit kunnen bieden?
Mochten jullie er dus voor kiezen het kind te houden, dat vind ik dat je als vader ook je verantwoordelijkheid moet nemen. Je kan het niet maken om hem te peren. Dat had je dan eerder moeten doen.
Overigens, iets ander verhaal, ik vind het jammer dat er bij dit soort zaken gedacht moet worden over huisvesting, geld, studie, carriere enzo, in plaats van waar hetwezenlijk om gaat: wil ik vanaf nu een kind in mijn leven. Jammer dat de overheid het krijgen van kinderen op jongere leeftijd niet beter op kan vangen. Ik woon nu op een studentencomplex (Oslo) met 5(!) kindergartens. Er zijn speciale appartementjes voor de jonge gezinnen, financiele regelingen... Het kan dus wel, als je maar wil...
Lijkt me dus duidelijk dat ze wél die keuze al heeft gemaakt. Alleen TS wil het nog niet beseffen. Dus, even voor de duidelijkheid... TS, als je vriendin zegt dat ze het kindje wil houden, heeft ze dus wél een beslissing gemaakt.quote:Ze heeft nog geen keuze kunnen maken, of ze abortus wil laten plegen, of niet..
Ze zegt dat ze het graag wilt houden..
echt geen enkele reden waarom de pil misschien minder betrouwbaar zou zijn?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:22 schreef Fuente het volgende:
[..]
Die vlieger gaat dus niet altijd op, ik slikte gewoon de pil toen ik zwanger werd, niet ziek geweest, niet vergeten, geen antibiotica gehad.
Ik denk dat als je nog geen beslissing hebt kunnen maken, dat je dan sowieso het eerst houdt he?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:17 schreef Suzanna het volgende:
Ik denk trouwens dat alleen TS het ongewenst vindt dat vriendin zwanger is.
[..]
Lijkt me dus duidelijk dat ze wél die keuze al heeft gemaakt. Alleen TS wil het nog niet beseffen. Dus, even voor de duidelijkheid... TS, als je vriendin zegt dat ze het kindje wil houden, heeft ze dus wél een beslissing gemaakt.
Er zijn zat redenen waarom dat zou kunnen, maar helaas let niet elke huisarts daarop. Zo is bij overgewicht een zwaardere pil noodzakelijk volgens sommige huisartsen en hebben andere daar nooit van gehoordquote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:20 schreef RemCOW het volgende:
[..]
echt geen enkele reden waarom de pil misschien minder betrouwbaar zou zijn?
Na hoeveel weken kan je eigenlijk al een hartje horen? Het lijkt me dan inderdaad een stuk zwaarder om abortus te laten plegen. Gezien de vriendin van de TS ook al over de 8 weken is zal het bij hun ook wel zo zijn.
en dat terwijl het voor de man net zo zwaar is, maar omdat het kind toevallig in de baarmoeder zit van de vrouw heeft zij het alleenrecht, met een keuze waar ze beide (of het nou abortus is of juist houden) de rest van hun leven mee moeten leven.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:12 schreef milagro het volgende:
[..]
waarom praat je over jullie? een man heeft niets te kiezen.
als de man een kind nu niet in zijn leven vindt passen, maar de vrouw wel, dan kiest ZIJ, niet hij, hij heeft dan enkel 'zijn verantwoordelijkheid maar te nemen'.
waat het wezelijk om gaat, doet er voor de man blijkbaar niet toe, want hij kan en mag de vrouw niet dwingen tot abortus.
'het kan dus wel, als je maar wil' ja, maar hij wil niet...... het zal ms wel moeten ook als je NIET wil, bedoel je tegen de man te zeggen.
als de vrouw per ongeluk expres de pil vergeet, om de man aan zich te binden of om die kinderwens te vervullen, dan heb je niet samen een kind gemaakt, dan heeft de vrouw een kind gemaakt en dacht de man sex te hebben gehad.
heb je ook een bron met de redenen, je maakt me nieuwsgierigquote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:24 schreef Pruk het volgende:
[..]
Er zijn zat redenen waarom dat zou kunnen, maar helaas let niet elke huisarts daarop. Zo is bij overgewicht een zwaardere pil noodzakelijk volgens sommige huisartsen en hebben andere daar nooit van gehoordMaar dat kan je niet iemand zelf kwalijk nemen.
Nou, neem mensen die problemen hebben met hun maag en daarom maagzuurremmers slikken: de pil wordt dan minder goed opgenomen, kortom: wisselwerking met medicijnen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:30 schreef RemCOW het volgende:
[..]
heb je ook een bron met de redenen, je maakt me nieuwsgierig![]()
ja oke, maar dat is wisselwerking met andere medicijnen, dat is een goede verklaring waarom de pil minder goed werkt. Het gaat me meer om redenen waar je niet zo stil bij staat. Bv Fuente geeft aan dat ze zwanger werd terwijl ze de pil slikte. Dan vraag ik me af of er misschien een reden voor is, die minder voor de hand ligt ofzoiets.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:33 schreef Pruk het volgende:
[..]
Nou, neem mensen die problemen hebben met hun maag en daarom maagzuurremmers slikken: de pil wordt dan minder goed opgenomen, kortom: wisselwerking met medicijnen.
Overgewicht dus.
Een bron heb ik niet, maar zou eventueel wel te vinden moeten zijn, een arts moet het tenslotte ook ergens vandaan halen.
Ja, in je studentenkamertje een baby opvoeden, dat gaat 'm worden.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:40 schreef Prowl het volgende:
Trouwens met 2x uitwonende stufi beurs kun je goed rond komen
Ja, en als TS simpelweg geen vader wil worden, en zij houdt 't kind toch, denk je dat ze dan nog lang bij elkaar blijven?quote:Denk er ook bij na dat als ze abortus pleegt dat jullie relatie zeker op de klippen loopt.![]()
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:40 schreef Prowl het volgende:
Denk er ook bij na dat als ze abortus pleegt dat jullie relatie zeker op de klippen loopt.![]()
zeg je dat ook tegen de dame?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:40 schreef Prowl het volgende:
Denk er ook bij na dat als ze abortus pleegt dat jullie relatie zeker op de klippen loopt.![]()
wat een onzinquote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:40 schreef Prowl het volgende:
Dan vraag ik me af: kan dat? (of-topic, ok)quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:57 schreef marlieske het volgende:
Ik ben trouwens niet voor en niet tegen abortus, laat dat duidelijk zijn.
Als iemand een goede reden heeft om een zwangerschap af te willen breken moet dat ook gewoon kunnen, een reden als bv het word een meisje en we wilden een jongen vind ik dus geen goede reden.
(of het moet zo zijn dat bv een meisje een ernstige erfelijke aandoening zou erven en een jongen niet)
Klopt vind ik diep in mijn hart ook een geldige reden om af te breken ee nzwangerschap, niet goed, maar geldig. Je moet voor zo'n kind kunnen zorgen en willen zorgen, dat is nr.1 want daar hangt nl. een groot gedeelte van het geluk aan vast voor zo'n kindquote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:57 schreef marlieske het volgende:Ik ben trouwens niet voor en niet tegen abortus, laat dat duidelijk zijn.
Als iemand een goede reden heeft om een zwangerschap af te willen breken moet dat ook gewoon kunnen, een reden als bv het word een meisje en we wilden een jongen vind ik dus geen goede reden.
(of het moet zo zijn dat bv een meisje een ernstige erfelijke aandoening zou erven en een jongen niet)
Wanneer je hierbij de zwangerschappen die voorkomen zijn door de pil bij optelt, denk ik och dat je in de buurt komtquote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:23 schreef leonieke het volgende:
als je al de gevallen optelt die door de pil zwanger worden, zou ze minder veilig moeten zijn dan hetgeen ze nu beweren.
Zal even antwoorden om het duidelijker te maken.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af: kan dat? (of-topic, ok)
Kun je eerst met twaalf weken een echo maken, vragen wat het geslacht is en dan besluiten tot een abortus over te gaan? Zo ja, redelijk ziek.
Ik denk niet dat het veel helpt om als man de pil te nemen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:57 schreef marlieske het volgende:
Tja blijkt maar weer dat de pil niet het wondermiddel is staat ook op de verpakking dat het niet 100% betrouwbaar is hé, een condoom er langs is duidelijk toch beter.
Raar dat altijd het meisje de anti conceptie moet regelen maar dat is mogelijk een ander topic...
Zou wel de uitvinding wezen van de eeuw, de mannen-pilquote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:20 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het veel helpt om als man de pil te nemen.![]()
Oh dus de man moet dus dan maar zo wantrouwend als de pest zijn? Tuurlijk mag hij ook meedenken of ze de pil niet vergeet, erop wijzen dat antibiotica, norit enz, diarree, overgeven negatieve invloed hebben op de werking van de pil, maar hij kan moeilijk elke keer er bij zijn als ze de pil slikt en controleren of ze de pil echt doorslikt. Je mag er ook van uit gaan dat ze de pil netjes slikt - met af en toe een check - en dat ze het verteld wanneer het een keer mis is gegaan. Vertelt ze het niet dat ze de pil is vergeten (of whatever) vind ik niet dat je mag zeggen 'eigen schuld, zelf je lul er in gehangen'. Dan is het meer eigen schuld dat je je vriendin vertrouwd? Kom op zeg...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:23 schreef marlieske het volgende:
[..]
Zou wel de uitvinding wezen van de eeuw, de mannen-pil, dan is het eens niet het meisje dat expres/of per ongeluk zwanger is geraakt door haar domme schuld. (want zo word er dan geluld) maar dan mag de man die schoen eens aantrekken. Wijzen is altijd zo handig maar de man wilde toch ook seks .... nou dan denk na voor je je leuter er in hangt en anders draag je de gevolgen... simpel as that.
Het is niet zo zeer je vriendin niet vertrouwen maar de pil niet vertrouwen.... hij is namelijk voor de 1000ste keer niet 100% betrouwbaar kan je vriendin niets aan doen, ze hoeft niet eens ziek te zijn, antibiotica te gebruiken o.i.d. hij is nooit 100% betrouwbaar.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:43 schreef RemCOW het volgende:
[..]
Dan is het meer eigen schuld dat je je vriendin vertrouwd? Kom op zeg...
dat weet ik wel, maar daar had je het helemaal niet over. De mannenpil heeft daar niets mee te maken, behalve dat je dan misschien dubbele anticonceptie hebt wat je nu zegt.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:56 schreef marlieske het volgende:
[..]
Het is niet zo zeer je vriendin niet vertrouwen maar de pil niet vertrouwen.... hij is namelijk voor de 1000ste keer niet 100% betrouwbaar kan je vriendin niets aan doen, ze hoeft niet eens ziek te zijn, antibiotica te gebruiken o.i.d. hij is nooit 100% betrouwbaar.
Wil je geen kind dan moet je dus 2 anti conceptie middelen gebruiken.
En dan is het nog niet zo'n gek idee dat de man ook eens zich zelf ter verantwoording roept m.i.![]()
en dat kan met diverse middelen zaaddodende pasta, condoom er zijn er genoeg zoek er maar een uit.
Als je dan zwanger raakt tja dan ben je wel heeeeeel vruchtbaar.
Je krijgt geen echo te zien en zult ook het hartje niet horen kloppen. Misschien kun jij (de man als die erbij is) het wel zien op de echo, maar zij zal het niet te zien krijgen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:30 schreef Fujifilm het volgende:
En het lijkt mij ook harstikke moeilijk voor haar, om arbortus te plegen. Als ze de echo te zien krijgt, en je kan zien dat er een hartje aan het kloppen is.. zeker dat ze het dan houd.
Ik zou dat gelijk doen, als je goede ouders heb willen ze jullie zeker helpenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:38 schreef Fujifilm het volgende:
Ik ben echt radeloos.. Ik voel me echt zo kut nu..
Weet gewoon niet wat ik moet doen.. Het is wachten op dat gesprek dinsdag..
Maar kan niet tegen wachten.. Zit er de hele tijd aan te denken..
Ik heb het me ouders ook nog niet verteld.. Dat durf ik niet..
Ga dat wel binnenkort doen denk ik..
Het begin is gemaakt.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:23 schreef marlieske het volgende:
[..]
Zou wel de uitvinding wezen van de eeuw, de mannen-pil,
Het spijt me zeer, maar verantwoording moet je altijd nemen voor wat je zelf bewust hebt gedaan. Je bent immers volwassen. Dat je de vaderrol niet wilt vervullen is en heel ander verhaal, maar dan kun je nog steeds verantwoording nemen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:36 schreef appelsap het volgende:
Als jij het niet ziet zitten dan moet je dat duidelijk aangeven en gewoon eerlijk zeggen dat als zij het wil houden jij de verantwoording er niet voor gaat nemen.
Ofwel: als de vrouw het kind wel wil en de man niet is hij sowieso degene die 'fout' isquote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:54 schreef milagro het volgende:
of plak je er dan nog ff achter aan "maar ja, zo'n vent die zijn verantwoordelijkheid niet neemt, ben je dan toch liever kwijt dan rijk"
tegenwoordig krijg je wel een echo voordat ze tot abortus overgaan en je kan zelf kiezen of je het wilt zien en horen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:34 schreef lily het volgende:
Ik weet niet hoe het nu zit maar 21 jaar geleden kreeg je geen echo (of hartje) te zien/horen als je een abortus onderging.
in ieder geval succes en ik hoop dat jullie de juiste beslissing nemen waar jullie beiden mee kunnen leven
Ja, maar die krijg je niet te zien. Misschien wel als je erom vraagt, maar het is niet de gewoonte dat je dat nog even te zien krijgt voordat ze tot de abortus overgaan. Zou een ook een beetje hard zijn, niet?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:57 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
tegenwoordig krijg je wel een echo voordat ze tot abortus overgaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |