ja oke, maar dat is wisselwerking met andere medicijnen, dat is een goede verklaring waarom de pil minder goed werkt. Het gaat me meer om redenen waar je niet zo stil bij staat. Bv Fuente geeft aan dat ze zwanger werd terwijl ze de pil slikte. Dan vraag ik me af of er misschien een reden voor is, die minder voor de hand ligt ofzoiets.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:33 schreef Pruk het volgende:
[..]
Nou, neem mensen die problemen hebben met hun maag en daarom maagzuurremmers slikken: de pil wordt dan minder goed opgenomen, kortom: wisselwerking met medicijnen.
Overgewicht dus.
Een bron heb ik niet, maar zou eventueel wel te vinden moeten zijn, een arts moet het tenslotte ook ergens vandaan halen.
Ja, in je studentenkamertje een baby opvoeden, dat gaat 'm worden.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:40 schreef Prowl het volgende:
Trouwens met 2x uitwonende stufi beurs kun je goed rond komen
Ja, en als TS simpelweg geen vader wil worden, en zij houdt 't kind toch, denk je dat ze dan nog lang bij elkaar blijven?quote:Denk er ook bij na dat als ze abortus pleegt dat jullie relatie zeker op de klippen loopt.![]()
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:40 schreef Prowl het volgende:
Denk er ook bij na dat als ze abortus pleegt dat jullie relatie zeker op de klippen loopt.![]()
zeg je dat ook tegen de dame?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:40 schreef Prowl het volgende:
Denk er ook bij na dat als ze abortus pleegt dat jullie relatie zeker op de klippen loopt.![]()
wat een onzinquote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:40 schreef Prowl het volgende:
Dan vraag ik me af: kan dat? (of-topic, ok)quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:57 schreef marlieske het volgende:
Ik ben trouwens niet voor en niet tegen abortus, laat dat duidelijk zijn.
Als iemand een goede reden heeft om een zwangerschap af te willen breken moet dat ook gewoon kunnen, een reden als bv het word een meisje en we wilden een jongen vind ik dus geen goede reden.
(of het moet zo zijn dat bv een meisje een ernstige erfelijke aandoening zou erven en een jongen niet)
Klopt vind ik diep in mijn hart ook een geldige reden om af te breken ee nzwangerschap, niet goed, maar geldig. Je moet voor zo'n kind kunnen zorgen en willen zorgen, dat is nr.1 want daar hangt nl. een groot gedeelte van het geluk aan vast voor zo'n kindquote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:57 schreef marlieske het volgende:Ik ben trouwens niet voor en niet tegen abortus, laat dat duidelijk zijn.
Als iemand een goede reden heeft om een zwangerschap af te willen breken moet dat ook gewoon kunnen, een reden als bv het word een meisje en we wilden een jongen vind ik dus geen goede reden.
(of het moet zo zijn dat bv een meisje een ernstige erfelijke aandoening zou erven en een jongen niet)
Wanneer je hierbij de zwangerschappen die voorkomen zijn door de pil bij optelt, denk ik och dat je in de buurt komtquote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:23 schreef leonieke het volgende:
als je al de gevallen optelt die door de pil zwanger worden, zou ze minder veilig moeten zijn dan hetgeen ze nu beweren.
Zal even antwoorden om het duidelijker te maken.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af: kan dat? (of-topic, ok)
Kun je eerst met twaalf weken een echo maken, vragen wat het geslacht is en dan besluiten tot een abortus over te gaan? Zo ja, redelijk ziek.
Ik denk niet dat het veel helpt om als man de pil te nemen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:57 schreef marlieske het volgende:
Tja blijkt maar weer dat de pil niet het wondermiddel is staat ook op de verpakking dat het niet 100% betrouwbaar is hé, een condoom er langs is duidelijk toch beter.
Raar dat altijd het meisje de anti conceptie moet regelen maar dat is mogelijk een ander topic...
Zou wel de uitvinding wezen van de eeuw, de mannen-pilquote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:20 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het veel helpt om als man de pil te nemen.![]()
Oh dus de man moet dus dan maar zo wantrouwend als de pest zijn? Tuurlijk mag hij ook meedenken of ze de pil niet vergeet, erop wijzen dat antibiotica, norit enz, diarree, overgeven negatieve invloed hebben op de werking van de pil, maar hij kan moeilijk elke keer er bij zijn als ze de pil slikt en controleren of ze de pil echt doorslikt. Je mag er ook van uit gaan dat ze de pil netjes slikt - met af en toe een check - en dat ze het verteld wanneer het een keer mis is gegaan. Vertelt ze het niet dat ze de pil is vergeten (of whatever) vind ik niet dat je mag zeggen 'eigen schuld, zelf je lul er in gehangen'. Dan is het meer eigen schuld dat je je vriendin vertrouwd? Kom op zeg...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:23 schreef marlieske het volgende:
[..]
Zou wel de uitvinding wezen van de eeuw, de mannen-pil, dan is het eens niet het meisje dat expres/of per ongeluk zwanger is geraakt door haar domme schuld. (want zo word er dan geluld) maar dan mag de man die schoen eens aantrekken. Wijzen is altijd zo handig maar de man wilde toch ook seks .... nou dan denk na voor je je leuter er in hangt en anders draag je de gevolgen... simpel as that.
Het is niet zo zeer je vriendin niet vertrouwen maar de pil niet vertrouwen.... hij is namelijk voor de 1000ste keer niet 100% betrouwbaar kan je vriendin niets aan doen, ze hoeft niet eens ziek te zijn, antibiotica te gebruiken o.i.d. hij is nooit 100% betrouwbaar.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:43 schreef RemCOW het volgende:
[..]
Dan is het meer eigen schuld dat je je vriendin vertrouwd? Kom op zeg...
dat weet ik wel, maar daar had je het helemaal niet over. De mannenpil heeft daar niets mee te maken, behalve dat je dan misschien dubbele anticonceptie hebt wat je nu zegt.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:56 schreef marlieske het volgende:
[..]
Het is niet zo zeer je vriendin niet vertrouwen maar de pil niet vertrouwen.... hij is namelijk voor de 1000ste keer niet 100% betrouwbaar kan je vriendin niets aan doen, ze hoeft niet eens ziek te zijn, antibiotica te gebruiken o.i.d. hij is nooit 100% betrouwbaar.
Wil je geen kind dan moet je dus 2 anti conceptie middelen gebruiken.
En dan is het nog niet zo'n gek idee dat de man ook eens zich zelf ter verantwoording roept m.i.![]()
en dat kan met diverse middelen zaaddodende pasta, condoom er zijn er genoeg zoek er maar een uit.
Als je dan zwanger raakt tja dan ben je wel heeeeeel vruchtbaar.
Je krijgt geen echo te zien en zult ook het hartje niet horen kloppen. Misschien kun jij (de man als die erbij is) het wel zien op de echo, maar zij zal het niet te zien krijgen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:30 schreef Fujifilm het volgende:
En het lijkt mij ook harstikke moeilijk voor haar, om arbortus te plegen. Als ze de echo te zien krijgt, en je kan zien dat er een hartje aan het kloppen is.. zeker dat ze het dan houd.
Ik zou dat gelijk doen, als je goede ouders heb willen ze jullie zeker helpenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:38 schreef Fujifilm het volgende:
Ik ben echt radeloos.. Ik voel me echt zo kut nu..
Weet gewoon niet wat ik moet doen.. Het is wachten op dat gesprek dinsdag..
Maar kan niet tegen wachten.. Zit er de hele tijd aan te denken..
Ik heb het me ouders ook nog niet verteld.. Dat durf ik niet..
Ga dat wel binnenkort doen denk ik..
Het begin is gemaakt.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:23 schreef marlieske het volgende:
[..]
Zou wel de uitvinding wezen van de eeuw, de mannen-pil,
Het spijt me zeer, maar verantwoording moet je altijd nemen voor wat je zelf bewust hebt gedaan. Je bent immers volwassen. Dat je de vaderrol niet wilt vervullen is en heel ander verhaal, maar dan kun je nog steeds verantwoording nemen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:36 schreef appelsap het volgende:
Als jij het niet ziet zitten dan moet je dat duidelijk aangeven en gewoon eerlijk zeggen dat als zij het wil houden jij de verantwoording er niet voor gaat nemen.
Ofwel: als de vrouw het kind wel wil en de man niet is hij sowieso degene die 'fout' isquote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:54 schreef milagro het volgende:
of plak je er dan nog ff achter aan "maar ja, zo'n vent die zijn verantwoordelijkheid niet neemt, ben je dan toch liever kwijt dan rijk"
tegenwoordig krijg je wel een echo voordat ze tot abortus overgaan en je kan zelf kiezen of je het wilt zien en horen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:34 schreef lily het volgende:
Ik weet niet hoe het nu zit maar 21 jaar geleden kreeg je geen echo (of hartje) te zien/horen als je een abortus onderging.
in ieder geval succes en ik hoop dat jullie de juiste beslissing nemen waar jullie beiden mee kunnen leven
Ja, maar die krijg je niet te zien. Misschien wel als je erom vraagt, maar het is niet de gewoonte dat je dat nog even te zien krijgt voordat ze tot de abortus overgaan. Zou een ook een beetje hard zijn, niet?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:57 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
tegenwoordig krijg je wel een echo voordat ze tot abortus overgaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |