abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52607505
Mijn vriendin is ongewenst zwanger, nu zo'n 8 weken
Ze kwam terug van vakantie( 4 weken weg geweest). En ze vertelde dat ze op vakantie niet ongesteld was geworden..
Nu hebben we vorige week zaterdag een test gedaan, en ze is zwanger
Zijn die maandag daarna na de dokter geweest, om te vragen wat te doen.
De dokter zegt, dat ze goed moet nadenken..

We zijn beide 21 jaar. we gaan nu 5 maanden samen. Dit komt totaal niet uit. Ik studeer nog, zij zelf ook..
Ze heeft nog geen keuze kunnen maken, of ze abortus wil laten plegen, of niet..
Ze zegt dat ze het graag wilt houden..
Mij zelf lijkt dat niet verstandig. We wonen niet samen, We hebben geen vast inkomen..
Ik weet werkelijk niet wat te doen..
We gaan aankomende week op gesprek met een deskundige op dat gebied (die ons helpt bij een keuze maken, en hoe het daarna verder gaat)

Mijn vriendin klapt ook vaak dicht, als ik met haar er over wil praten.. Ze heeft het echt moeilijk..

Alle tips zijn welkom.. Please help me!!
Jullie zijn zo kinds
pi_52607571
laat haar naar dr gevoel luisteren..
sorrie
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_52607616
Laat haar naar haar ratio luisteren.
Sorry, hè.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 22 augustus 2007 @ 23:23:30 #4
163650 Greys
pi_52607675
Ik heb in mijn directe omgeving zoiets meegemaakt. Zij waren nog veel korter bij elkaar - waren echter wel wat ouder - en wisten echt niet wat te doen. Nadat ze het een week goed op zich in hadden laten werken en een paar gesprekken met familie en vrienden wisten ze het wel, het kindje was erg welkom, ook al kwam het totaal niet uit en waren ze niet in de ideale situatie. Inmiddels wonen ze samen, zijn ze ontzettend gelukkig en kunnen ze niet wachten tot over ongeveer 2 weken de baby wordt geboren. Met hulp van familie en vrienden is de situatie dus echt volledig ten goede veranderd.

Ik wil er eigenlijk alleen maar mee zeggen... laat het even rustig bezinken en praat er met elkaar over, maar ook met mensen uit jullie omgeving die je kunt vertrouwen.

Sterkte

[ Bericht 3% gewijzigd door Greys op 23-08-2007 11:32:00 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_52607755
Ga in ieder geval niet een beslissing forceren bij je vriendin, maar geef haar de ruimte om een keuze te maken. Als jij heel erg laat merken dat je het weg wilt laten halen en zij wil het houden, kan dat een reden zijn waarom ze dichtklapt.

Succes!
pi_52607818
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:23 schreef Greys het volgende:
Inmiddels wonen ze samen, zijn ze ontzettend gelukkig en kunnen ze niet wachten tot over ongeveer 2 weken de baby wordt geboren. Met hulp van familie en vrienden is de situatie dus echt volledig ten goede veranderd.
Hoe kun je dat nou zeggen? !. Er is nog helemaal niets geboren.
pi_52607852
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:28 schreef BlanketsOnTheBeach het volgende:

[..]

quote:
Geslacht: Vrouw
On my sleeve.....
pi_52607872
Als jij echt zeker weet dat je geen kind wil, zou ik duidelijk maken dat je je handen er vanaf trekt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_52607890
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:29 schreef JimmieTheSaint het volgende:

[..]

[..]
Duidelijk. .
pi_52607928
Laat het even bezinken en denk er vooral goed over na. Luister goed naar elkaar. Als jouw vriendin het echt wilt houden kan je het haar niet gaan opdringen om het weg te laten halen.
Je zou met jullie ouders erover kunnen praten, misschien dat die kunnen helpen?
  woensdag 22 augustus 2007 @ 23:36:05 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_52608047
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:17 schreef Fujifilm het volgende:
Mijn vriendin is we zijn ongewenst zwanger, nu zo'n 8 weken
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 22 augustus 2007 @ 23:37:20 #12
163650 Greys
pi_52608093
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:28 schreef BlanketsOnTheBeach het volgende:

[..]

Ehm, hoezo kan ik dan niet zeggen dat ze erg gelukkig zijn (met elkaar en met de gedachte dat ze een kindje krijgen, that is), dat ze niet kunnen wachten tot het kindje er is (wat is daar raar aan?) en dat de situatie dus volledig ten goede is veranderd (lees, ze wonen nu samen, hebben een fijne relatie en ze zien uit naar de geboorte, in plaats van dat ze dus in het begin niet wisten wat ze er mee aan moesten en - terecht - bang waren).

Wat was er nou zo raar aan mijn post? Enlighten me, please
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_52608108
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]

* heiden6 voelt dat zijn maag zich omdraait
pi_52608177
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Zo jong en nu al pussy-whipped.
On my sleeve.....
pi_52608433
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:37 schreef Greys het volgende:

[..]

Wat was er nou zo raar aan mijn post? Enlighten me, please
Het vreemde aan uw post was de suggestie dat alles goed is gekomen, dat het mooie sprookje tot een volmaakt einde is gekomen, de wrins op het pitte paard is in komen te zien dat ze samen oud kunnen worden, ze kijken elkaar in de twinkelende ogen en de zon gaat onder in dieprode kleuren terwijl ze samen glimlachend zuchten, en moe en voldaan samen over de oceaan staren.

Maar neen! Het kind moet nog ter wereld gebracht worden! Dáár zit 'em de zaak, mevrouw. Dáár wringt de schoen. Er is nog helemaal niets opgelost. Het gaat nu allemaal goed, omdat er nog niets is wat het mis kan laten gaan, snap je? Het leven kabbelt zo een beetje voort en iedereen vertelt elkaar dat er iets moois (oeh) in het verschiet ligt, maar niemand weet hoe het zal aflopen.

Ik hoop dat u nu een beetje verlicht bent.
pi_52608503
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:47 schreef BlanketsOnTheBeach het volgende:

[..]

Het vreemde aan uw post was de suggestie dat alles goed is gekomen, dat het mooie sprookje tot een volmaakt einde is gekomen, de wrins op het pitte paard is in komen te zien dat ze samen oud kunnen worden, ze kijken elkaar in de twinkelende ogen en de zon gaat onder in dieprode kleuren terwijl ze samen glimlachend zuchten, en moe en voldaan samen over de oceaan staren.

Maar neen! Het kind moet nog ter wereld gebracht worden! Dáár zit 'em de zaak, mevrouw. Dáár wringt de schoen. Er is nog helemaal niets opgelost. Het gaat nu allemaal goed, omdat er nog niets is wat het mis kan laten gaan, snap je? Het leven kabbelt zo een beetje voort en iedereen vertelt elkaar dat er iets moois (oeh) in het verschiet ligt, maar niemand weet hoe het zal aflopen.

Ben jij een kloon van JAM?
pi_52608536
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:49 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ben jij een kloon van JAM?
Neuh.

Groetjes,
BS.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 23:57:49 #18
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_52608746
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:26 schreef Pruk het volgende:
Ga in ieder geval niet een beslissing forceren bij je vriendin, maar geef haar de ruimte om een keuze te maken. Als jij heel erg laat merken dat je het weg wilt laten halen en zij wil het houden, kan dat een reden zijn waarom ze dichtklapt.

Succes!
Dat dus.
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  donderdag 23 augustus 2007 @ 00:00:16 #19
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52608824
http://www.vbok.nl/hulp.htm

Misschien kunnen zij je een abortus helpen aan te praten..
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 augustus 2007 @ 00:05:28 #20
163650 Greys
pi_52608996
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:47 schreef BlanketsOnTheBeach het volgende:

[..]

Laat mij nou gewoon in sprookjes geloven, zo heel af en toe, pessimist
Ik zeg toch nergens dat het goed blijft gaan? Wellicht dat de meneer in kwestie straks inderdaad door zijn hoeven zakt wegens slaapgebrek en van ellende de poepluiers tegen de muur werpt.
Maar de situatie is nu (spitst u den oortjes even? ik zeg 'nu'!) in elk geval al een stuk beter om een kind te verwelkomen en er het beste van te maken, dan dat ze nog in zak en as zaten en van gekkigheid niet weten wat te beginnen.

Toch?
(Ik heb zo'n voorgevoel dat ik spijt ga krijgen dat ik er uberhaupt op in gegaan ben )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_52609085
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:00 schreef Aoristus het volgende:
http://www.vbok.nl/hulp.htm

Misschien kunnen zij je een abortus helpen aan te praten..
Wat nou aanpraten, gewoon eigen keuze.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 00:09:47 #22
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52609117
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:08 schreef appelsap het volgende:

[..]

Wat nou aanpraten, gewoon eigen keuze.
Met wat steun in de rug ja. Je kent die posters wel die op bijna elk treinstation hangen. Dat zijn deze lui.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_52609171
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_52609223
De keuze ligt helemaal bij haar, als man heb je daar niets over te zeggen. Dat betekent echter ook dat de verantwoordelijkheid bij haar ligt: eerst moet zij beslissen of ze het wil houden. Daar heb jij niets over te zeggen. Ga haar dus ook niet een richting op duwen. Het is haar lijf en haar keus.

Mocht ze besluiten het te willen houden, dan moet jij maar eens gaan bedenken of je een vaderrol wilt, of je financiele steun gaat geven, enz. Dat zijn de punten waarop jij WEL wat in de melk te brokkelen hebt. Of het kindje geboren gaat worden hangt helemaal af van haar, jij hebt er geen enkele invloed op. Maar juist omdat jij er geen invloed op hebt hoef je niet automatisch 'meegesleurd' te worden in een beslissing die jij niet mee genomen hebt. Je kunt dus zelf kiezen of je het kindje erkent en in hoeverre je betrokken wilt worden bij het grootbrengen van het kindje.
pi_52609270
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:12 schreef thaleia het volgende:
De keuze ligt helemaal bij haar, als man heb je daar niets over te zeggen. Dat betekent echter ook dat de verantwoordelijkheid bij haar ligt: eerst moet zij beslissen of ze het wil houden. Daar heb jij niets over te zeggen. Ga haar dus ook niet een richting op duwen. Het is haar lijf en haar keus.

Mocht ze besluiten het te willen houden, dan moet jij maar eens gaan bedenken of je een vaderrol wilt, of je financiele steun gaat geven, enz. Dat zijn de punten waarop jij WEL wat in de melk te brokkelen hebt. Of het kindje geboren gaat worden hangt helemaal af van haar, jij hebt er geen enkele invloed op. Maar juist omdat jij er geen invloed op hebt hoef je niet automatisch 'meegesleurd' te worden in een beslissing die jij niet mee genomen hebt. Je kunt dus zelf kiezen of je het kindje erkent en in hoeverre je betrokken wilt worden bij het grootbrengen van het kindje.
Hier ben ik het helemaal mee eens, met als kanttekening dat ik wel vind dat je zoiets moet duidelijk maken wanneer abortus nog een optie is.
pi_52609294
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:05 schreef Greys het volgende:

[..]

Laat mij nou gewoon in sprookjes geloven, zo heel af en toe, pessimist
Ik zeg toch nergens dat het goed blijft gaan? Wellicht dat de meneer in kwestie straks inderdaad door zijn hoeven zakt wegens slaapgebrek en van ellende de poepluiers tegen de muur werpt.
Maar de situatie is nu (spitst u den oortjes even? ik zeg 'nu'!) in elk geval al een stuk beter om een kind te verwelkomen en er het beste van te maken, dan dat ze nog in zak en as zaten en van gekkigheid niet weten wat te beginnen.

Toch?
(Ik heb zo'n voorgevoel dat ik spijt ga krijgen dat ik er uberhaupt op in gegaan ben )
Ja! Nogal wiedes dat het beter is om gelukkig te zijn voordat - vergeef me de metafoor - de bom valt dan je een depressie te staren op het vooruitzicht verpletterd en levend verbrand te worden door de verschikkelijke verwoesting die zo'n batspartij als gevolgtrekking heeft. Ik bedoel, nogal ongelooflijk wiedes, ja.

Maar daar gaat het hier niet om, schoon damesmeisje. Het gaat hier om de langetermijngevolgen. Meneer vraagt zich in de openingspost ernstig af of hij zijn eigen leven voort zal zetten of het op zal geven voor een nieuwe. Vriendin praat niet goed. Klapt dicht. Zijn pas vijf maanden samen. Studeren allebei. Dát is het punt.
pi_52609360
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:14 schreef heiden6 het volgende:
Hier ben ik het helemaal mee eens, met als kanttekening dat ik wel vind dat je zoiets moet duidelijk maken wanneer abortus nog een optie is.
Da's op zich aardig, om vooraf al aan te geven als er van jouw kant geen opvoedkundige of financiele steun te verwachten valt, maar een beetje zichzelf respecterende vrouw gaat er sowieso niet vanuit dat er altijd een man aan haar zijde zal staan om op terug te vallen en houdt daar rekening mee in haar beslissingen. Of in elk geval, ze zou er goed aan doen daar rekening mee te houden.
pi_52609412
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:18 schreef thaleia het volgende:

[..]

[...] maar een beetje zichzelf respecterende vrouw gaat er sowieso niet vanuit dat er altijd een man aan haar zijde zal staan om op terug te vallen [...]
Wat moet jij een ongelooflijk zielig leven hebben zeg, jeminéé.
pi_52609467
Hoe kan ze zwanger zijn geworden? Hebben jullie onveilig seks gehad (zonder condoom), of slikt ze de pil?

Valt me op dat zoveel vrouwen door de pil heen zwanger worden, of na één keer vergeten al zwanger zijn. Dat kan dus niet he.
pi_52609481
Een vriend van me heeft dit twee jaar terug trouwens precies zo gehad, toen ie 23 was en nog studeerde. Vriendin studeerde ook nog, had al een kindje (een paar jaar daarvoor hetzelfde trucje bij een andere man uitgehaald), werd opnieuw 'per ongeluk' zwanger. De relatie heeft niet lang meer stand gehouden. Maar hij wilde het kindje wel graag zien en een vaderrol vervullen, en toen hebben ze een omgangsregeling geregeld en hij draagt bij in de kosten van het grootbrengen van het kindje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')