Ik zeg problem solved..quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:29 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja joh, dat is het probleem ook niet. En het is ook geen PC 'voor haar', het wordt onze gezamenlijke PC. Plek voor 2 PC's hebben we namelijk niet, en ik wil graag een wat krachtigere Mac dan mijn MB. Desnoods maak ik het ding dual-boot ofzo.
Daarom.quote:
Die zat volgens mij echt te F5-en op de store.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:35 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nou ja, Nietz had em toch ook in 1 dag. Al vraag ik me af hoe ie dat geflikt heeft..
MacBook alike toch? Had jij de wireless of bedrade versie?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:37 schreef Mr.Noodle het volgende:
Had ik al verteld dat het nieuwe toetsenbord echt een genot is om mee te werken?
Ik zou ook de bedrade willen want een numpad kan toch wel fijn zijn enzo.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:40 schreef Mr.Noodle het volgende:
Bedraad, maar het lijkt gewoon alsof je op je bureau aan het typen bent. Je polsen staan totaal niet krom, dus gewoon vrijwel horizontaal aan de tafel en tiptoetsen a-like zoals de Macbook..
En je krijgt niet van die vieze zut in je je toetsenbord en vergeling van je toetsenbord heb je niet met dat aluminium..
F5quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Die zat volgens mij echt te F5-en op de store.
quote:
welk topic?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:48 schreef Jarno het volgende:
Stuur ET eens op dat topic af, Swets..
Dit topic.quote:
Ik wilde het nog net niet zeggen..quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:53 schreef Jarno het volgende:
Ja, en d'r geen G5 aanpraten he!
zal die van mij ook wel op die dag komen. ik kijk mee met jouw updatesquote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:36 schreef Xilantof het volgende:
de 24"en moesten voor heen NL nog uit het verre oosten komen... in NL stonden wel wat 20"ers klaar...
Mijne kan ik nu op of voor de 24e verwachten...
Eerlijk gezegd had ik eigenlijk allang verwacht dat ze "Ja en Amen" zou zeggen, toen je zei dat je graag een iMac wilde kopen..quote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:02 schreef Jarno het volgende:
Ik krijg nooit vrouwen aan de telefoon, Noodle.
Ik check 't 4 keer per dag.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:57 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
zal die van mij ook wel op die dag komen. ik kijk mee met jouw updates![]()
Begin je al te schuimbekken en trillen je handen al?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:08 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik check 't 4 keer per dag.
Om 06.10 uur (ongeveer)
Om 11 uur op mijn werk (internet op mijn pc is kapot (500mhz bakkie![]()
) dus kijk rond die tijd bij een collega)
Om 16.20 ofzo als ik weer thuis ben
En 's avonds nog een keertje
Mijn collega's pesten me ermeequote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Begin je al te schuimbekken en trillen je handen al?
Daarom ook nooit je bek open trekken tegenover je collega's voordat je em hebt... dadelijk komt ie nog een weekje later..quote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:13 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Mijn collega's pesten me ermee
"ik denk dat ie gewoon helemaal niet komt"
"als jij vrij neemt om hem aan te nemen, zorgen wij dat wij aan het begin van je straat zijn om de wagen tegen te houden"
etc
Och, ze vinden het wel ook tof.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:15 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Daarom ook nooit je bek open trekken tegenover je collega's voordat je em hebt... dadelijk komt ie nog een weekje later..
hier al net zo... m'n vriend: volgens mij komt ie gewoon een week later hoor...quote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:17 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Och, ze vinden het wel ook tof.
't is gewoon grappig zo
Lekker aardig is ie voor je!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:24 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
hier al net zo... m'n vriend: volgens mij komt ie gewoon een week later hoor...![]()
Welke heb je besteld?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:10 schreef Lunar het volgende:
Morgen eerste verzendmogelijkheid van mijn Mac Mini
tevens tvp
Leuk, maar ik zou liever zelf van het leven genieten, dan iemands ander leven volgen..quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 01:26 schreef Geqxon het volgende:
http://www.tastyblogsnack.com/live
Tof. Het leven van een Mac-chick live volgen.
Ik heb er 3 gehad (bankoverschrijving)quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:30 schreef De_Hertog het volgende:
Wachten duurt lang.
Krijg je trouwens 3 of 2 mails van Apple? Ik dacht dat er naast een bestelbevestiging en een verzendbevestiging ook nog een bevestiging van betaling kwam. Of is dat alleen bij bankoverschrijvingen? Ik heb nu per cc betaald en nog maar 1 mailtje gezien.
CTRL indrukken samen met je muisknopquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:11 schreef YPPY het volgende:
uhm... hoe moet ik met rechts klikken op dit ding van J.?![]()
Zie je wel! Een Apple is niks voor jou!quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:11 schreef YPPY het volgende:
uhm... hoe moet ik met rechts klikken op dit ding van J.?![]()
Anytimequote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:18 schreef YPPY het volgende:
Bedankt HW. Je bent een schat.Nu heb ik mooi mijn knutsels kunnen posten.
OK, maar een USB muisje is ook voor OSX nog wel veilig te installeren zonder dat het crasht hoorquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:22 schreef YPPY het volgende:
Het is niet mijn laptop en ik ben zo onhandig dat ik bang ben dat ik iets kapot maak. Vond het al heel wat dat ik mijn fototoestel erop heb aan gesloten.
Bij de iMac krijg je zelfs een muis die een soort van rechtermuisknop heeftquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
OK, maar een USB muisje is ook voor OSX nog wel veilig te installeren zonder dat het crasht hoor.
*wacht op flames*.
ach, hij hoopt ook wel dat ie eerder komt, want dan heeft hij de Windows voor hem alleenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:37 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Lekker aardig is ie voor je!
Je iMac komt vast ong. gelijk met die van mij![]()
Ik moet wel inloggen, zodat ik niks kan verprutsen aan zijn instellingen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:22 schreef Geqxon het volgende:
Wel lief dat J. zijn notebook zomaar uitleend. Dat zou ik nooit durven.
Leuk dingetje, hangt hier ook aan mijn werk Macje. Oudje, maar werkt wel ok nog, zo'n schemerlamp modelletjequote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:43 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Bij de iMac krijg je zelfs een muis die een soort van rechtermuisknop heeft
*wacht op flames over de Mighty Mouse*
Flame, flame nou ja. Het blijft een waardeloze kutmuis, ondanks hetquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:43 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Bij de iMac krijg je zelfs een muis die een soort van rechtermuisknop heeft
*wacht op flames over de Mighty Mouse*
Het leuke is er wel weer vanaf hoor en tegenwoordig komt HW hier ook alleen maar om te schoppen met steeds weer hetzelfde..quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:52 schreef Svyatagor het volgende:
Heerlijke flamewar daar in dat topic van J's vrouw.
Nouja, ik bedoelde meer dat het weer typisch zo'n topic is...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Het leuke is er wel weer vanaf hoor en tegenwoordig komt HW hier ook alleen maar om te schoppen met steeds weer hetzelfde..Toegevoegde waarde: 0,0
Sterker nog, ik vind het bizar dat een modje het nodig vind om een topic, waar hele simpele vragen gesteld worden door de toedoen van een mod tot een jihad wordt omgevormd.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Het leuke is er wel weer vanaf hoor en tegenwoordig komt HW hier ook alleen maar om te schoppen met steeds weer hetzelfde..Toegevoegde waarde: 0,0
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
..
Die heatwave moet eens stevig door een scania getroffen worden.
Kan je zo'n spreadsheets ook gemakkelijk delen naar een Windows met Office (of een mac met office, maakt niet uit, maar voor de volledigheid windows)?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:54 schreef Geqxon het volgende:
Ik vind Numbers trouwens heersend. Eindelijk een bedrijf dat snapt wat mensen in Excel doen: Spreadsheetjes maken met een layout er omheen. Iets dat in Excel ampert lukt, en in pages geweldig goed gaat. Je hebt simpelweg meerdere losse spreadsheet-eilandjes in één werkblad.
Het is bijster simpel om naar een eilandje te refereren als je een berekening maakt, en alle lossen eilandjes staan ook overzichtelijk in een sidebar.
Dat dacht ik ookquote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:41 schreef Geqxon het volgende:
Ferrari Enzo?
iPhoto '06 of '08?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:32 schreef Flipper01 het volgende:
ff een vraagje..
Kan ik met iPhoto m'n filmrol ook opdelen? Ik heb namelijk verschillende fotosessies gehouden welke het liefst in aparte filmrollen zou willen importeren, maar als ik m'n camera aansluit kan ik alleen alle foto's tegelijk importeren..
Ik heb nog '06..quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:36 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
iPhoto '06 of '08?
In '08 gaat het in ieder geval heel simpel.
Koop jij nou echt elke nieuwe Applequote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo, iMac 24" met 2.4 ghz besteld. Die 2.8 Ghz extreme heb ik niet echt nodig.
Best leuk, erg weinig afgeschreven op de oude 24" iMac
Tja, 't lijkt erop. Maar dit ding kost me dus iets minder dan 50 euro, want die oude 24" heb ik voor 1600 euro verkocht: daar kan geen AppleCare tegenopquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:49 schreef Remzz het volgende:
[..]
Koop jij nou echt elke nieuwe Apple
Tof. Ben benieuwd naar je levertijd. Zelf twijfel ik nog tussen de 20 inch 2.0 en 2.4 Ghz. De extra HD ruimte vind ik ook wel lekker in het tweede model, en de snellere CPU is mooi meegenomen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo, iMac 24" met 2.4 ghz besteld. Die 2.8 Ghz extreme heb ik niet echt nodig.
Best leuk, erg weinig afgeschreven op de oude 24" iMac
Dat doe je idd goedquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Tja, 't lijkt erop. Maar dit ding kost me dus iets minder dan 50 euro, want die oude 24" heb ik voor 1600 euro verkocht: daar kan geen AppleCare tegenop![]()
Je kunt het 2.0 GHz model voor 50 euro naar dezelfde 320 GB schijf upgraden, of voor 140 naar een 500 GB variant.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:07 schreef Jarno het volgende:
[..]
Tof. Ben benieuwd naar je levertijd. Zelf twijfel ik nog tussen de 20 inch 2.0 en 2.4 Ghz. De extra HD ruimte vind ik ook wel lekker in het tweede model, en de snellere CPU is mooi meegenomen.
Ja, maar de snellere videokaart trekt me ook wel eigenlijk. Ik wil wel een model waar ik wat langer mee toe kan, en ik sluit het incidentele spelletje (al dan niet via Bootcamp) ook niet uit.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Je kunt het 2.0 GHz model voor 50 euro naar dezelfde 320 GB schijf upgraden, of voor 140 naar een 500 GB variant.
Tja ik heb een 2 jaar oude iBook daar krijg ik mijn 24" iMac niet voor bij elkaarquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:11 schreef Jarno het volgende:
Zo doe ik het ook hoor, anders is het echt onbetaalbaar allemaal. Net ook weer een stapel meuk op marktplaats verkocht, daar kan ik die iMac al haast van halen..
Het was ook maar een tipquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:12 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, maar de snellere videokaart trekt me ook wel eigenlijk. Ik wil wel een model waar ik wat langer mee toe kan, en ik sluit het incidentele spelletje (al dan niet via Bootcamp) ook niet uit.
It never stopped me.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:07 schreef Mr.Noodle het volgende:
En typisch weer zo'n topic dat de vrouwen afschrikt om in [DIG] te komen...
de quadcore G5 toch. werd veel te warm, dus was noodzaak.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:34 schreef Geqxon het volgende:
Nooit geweten dat er een watergekoelde PowerMac bestond...
http://web.archive.org/web/20040611054918/http://www.apple.com/powermac/design.html
http://www.overclockers.com.au/article.php?id=307166
Wow! Misschien gaan we dit ook voor de Mac Pro nog wel eens krijgen..
Wat een losgeslagen bosmongool is het toch ook.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zeg dat vista niet stabiel is. Nauwelijks rakettechnologie, maar goed ik heb nog daadwerkelijk een berg ervaring om dat te onderstrepen... Heatwave gaat gelijk schuimbekken
één reactie....
Leuk detail toen ik een programma met Windows XP installer in de computer had gedaan. Kreeg ik achteraf een popupje met de vraag of de installatie wel goed gelukt was, en of ik het anders niet op een andere manier nog een keertje wou proberen...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat denk je van de UAC. Wat een drama. Om de haverklap de vraag of iets mag, en als je een app ontwikkelt die wat moet installeren is het helemaal een drama.
Waarop de gemiddelde Vista fan gelijk antwoordt dat je het uit kan zetten. Lekker beveiligd ben je danquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat denk je van de UAC. Wat een drama. Om de haverklap de vraag of iets mag, en als je een app ontwikkelt die wat moet installeren is het helemaal een drama.
Ja inderdaad. En voor hardware en software ontwikkeling geldt dat je het NIET uit kan zetten. Ik moet weten wat een installatie doet als het wel aanstaat.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarop de gemiddelde Vista fan gelijk antwoordt dat je het uit kan zetten. Lekker beveiligd ben je dan
Wat dat betreft: Ik ben nog steeds erg blij met "Disk Order". Geweldige Finder vervanger.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik mag wel hopen dat finder sterk verbetert is in Leopard.
Als ik filecommanders ga installeren kan ik godverredomme net zo goed Dos 6.x gaan gebruiken.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:10 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Wat dat betreft: Ik ben nog steeds erg blij met "Disk Order". Geweldige Finder vervanger.
De datum dat je het hebt gedownload is toch de aanmaakdatum?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:57 schreef Remzz het volgende:
Bij de Finder heb ik de keuze uit 'aanmaakdatum' en 'bewerkingsdatum', en beide is eigenlijk niet wat ik bedoel.
?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als ik filecommanders ga installeren kan ik godverredomme net zo goed Dos 6.x gaan gebruiken.
Toen moest je ook extra apps installeren om basis functionaliteit van je 'os' te verbeterenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:15 schreef Geqxon het volgende:
[..]
?
Ik gebruik het om makkelijk door mijn files te browsen en spul over het netwerk / externe schijven heen en weer te kopieëren. Of om bijvoorbeeld 30 files in 1 keer te renamen.
Ik weet dat dit uit het Dos 6.x tijdperk stamt, maar ik leg de link niet tussen een filecommander en "kan ik godverredomme net zo goed Dos 6.x gaan gebruiken" ?
sorteringsmogelijkheden en dergelijke. Bv dat je hidden files niet simpel aan en uit kan zetten vind ik ook echt een gemis.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wat zou je willen in Leopard dan..? Ik kan wel ff checken in de nieuwste Beta wat ie aangeeft in de Finder.
Dos Shell zat standaard bij MS-DOS hoorquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Toen moest je ook extra apps installeren om basis functionaliteit van je 'os' te verbeteren
Hehe, touche. Het is jammer dat het er niet standaard in zit. Big fucking deal. Dan maar een extra programmatje. File commanders vind ik nog altijd het toppunt user-ability. Een stuk beter dan een mouse-based applicatie als Finder.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Toen moest je ook extra apps installeren om basis functionaliteit van je 'os' te verbeteren
Ik zal straks ff voor je rebooten en wat screens posten.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
sorteringsmogelijkheden en dergelijke. Bv dat je hidden files niet simpel aan en uit kan zetten vind ik ook echt een gemis.
8 van de 10 klanten op mijn werk zijn van die Vista draadloos jankerts..quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:15 schreef Jarno het volgende:
Vanochtend trouwens een Sitecom wireless router/AP neergezet bij een vriendin, nou was dat Sitecom ding nog best okay qua installatie (kudos aan Swets!) maar men o men, wat een drama blijft dat Windows toch he. Als -ie 'm in 1 x pakt ben je klaar, maar als het niet lukt dan lukt het ook niet he. En er was 1 Vista laptop bij, die was helemaal eigenwijs.
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:15 schreef Jarno het volgende:
Vanochtend trouwens een Sitecom wireless router/AP neergezet bij een vriendin, nou was dat Sitecom ding nog best okay qua installatie (kudos aan Swets!) maar men o men, wat een drama blijft dat Windows toch he. Als -ie 'm in 1 x pakt ben je klaar, maar als het niet lukt dan lukt het ook niet he. En er was 1 Vista laptop bij, die was helemaal eigenwijs.
Maar dat mag ik niet tegen ze zeggen, want dan ben ik klantonvriendelijk..quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:54 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ze moeten niet zeiken, van wireless krijg je sowieso kanker !!!@#!!@@@!!!!
En dat met James "Captain Slow" May achter het stuur.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:53 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Oh ja, nog even over die Enzo en Monaco. Ik kwam volgens mij voor meer dan 20 miljoen euro aan auto's tegen in Monaco. De onderstaande spande toch wel de kroon. Top Gear klokte dit ding ooit 's op 407 km/u.
...
Vreemd? Ik heb 'm een jaar en 't lijkt alsof 'k 'm nog maar net heb?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 20:15 schreef Sanderrrr het volgende:
Bij mij duurde het 3 dagen.Ben trouwens blij dat ik niet heb gewacht op Leopard. Heb mijn MacBook op 25 april besteld, het is pas 3,5 maanden later maar het lijkt alsof ik m'n laptop al een jaar heb.
Thanks. Ik heb nu al een jaar lang dezelfde wallpaper.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik kreeg een linkje van iemand door..Toffe wallpapers![]()
Precies ja.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:27 schreef Tijn het volgende:
Ik heb al bijna 4 jaar de default wallpaper van OS X
De WL-153. En ik moet zeggen: wat een mega mega bereik heeft dat ding!quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Helemaal gemist.
Welke router was het?
Bizar hequote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:36 schreef Jarno het volgende:
[..]
De WL-153. En ik moet zeggen: wat een mega mega bereik heeft dat ding!.
Ik denk dat ze bij Davilex nog wel een baan voor je hebben.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Bizar he. Hij hangt hier ook (nog).
Wat vond je van mijn gui? Ik wilde de wizard in het Nederlands eigenlijk 'tovenaar' noemen, maar heb er maar 'instelhulp' van gemaakt
Beetje gerelateerd;ik gebruik Inquisitor in Safari. Een prima programma voor Safari. En die zoekgeschiedenis kun je ook daar uitzetten.quote:Op zondag 19 augustus 2007 09:50 schreef GertJanB het volgende:
Goeiemorgen allemaal!
Vraagje, wanneer ik wat bij bijvoorbeeld google intype (in Safari) onthoud hij dit, door een volgende keer een was lijst weer te geven met eerder gezochte termen. Is dit ook uit te schakelen?
SVG?quote:Op zondag 19 augustus 2007 18:23 schreef Tijn het volgende:
Wat moet je dan gebruiken voor lijntekeningen met transparantie, Nietz? Gif?
Nouja, png is prima zolang het niet kleurecht hoeft te zijn. Dus als een pngtje moet aansluiten op een gifje, jpgtje of webkleur ben je gewoon fucked.quote:Op zondag 19 augustus 2007 18:23 schreef Tijn het volgende:
Wat moet je dan gebruiken voor lijntekeningen met transparantie, Nietz? Gif?
Ja, plaatjes die op elkaar aan moeten sluiten, dat gaat me al veelste ver hoorquote:Op zondag 19 augustus 2007 19:37 schreef nietzman het volgende:
[..]
Nouja, png is prima zolang het niet kleurecht hoeft te zijn. Dus als een pngtje moet aansluiten op een gifje, jpgtje of webkleur ben je gewoon fucked.
Die het niet deed onder Safari, bedoel je?quote:
Ja safari zuigt met DHTMLquote:Op maandag 20 augustus 2007 09:44 schreef Jarno het volgende:
[..]
Die het niet deed onder Safari, bedoel je?!
Meh, nog zo'n 'te' programma. Waarom moet iedereen tegenwoordig een loopje met de HIG nemen? Al geeft Apple zelf tegenwoordig ook niet echt het goede voorbeeld. Waarom moet zo'n programma nou compleet bestaan uit HUDs?quote:Op maandag 20 augustus 2007 02:44 schreef de_sapje het volgende:
Pixelmator moeten we denk ik in de gaten houden. Kan nog een perfect Photoshop-alternatief worden..
(al te vinden op enkele private torrentsites)
Dat is waar, maar voor die huds in iPhoto bijvoorbeeld zijn wel op zijn plek. Zoals Apple ze gebruikt storen ze mij op dit moment helemaal niet.quote:Op maandag 20 augustus 2007 10:10 schreef nietzman het volgende:
Mij ook niet, maar niet elk venster hoort een HUD te zijn, dat verneukt het hele concept van een HUD.
Maar een normaal venster is niet hip. Dat is ook een vereiste.quote:Op maandag 20 augustus 2007 10:21 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat is waar, maar voor die huds in iPhoto bijvoorbeeld zijn wel op zijn plek. Zoals Apple ze gebruikt storen ze mij op dit moment helemaal niet.
Die screenshots van dat programma wat hierboven genoemd wordt is wel heel dubieus. Daar kun je prima een normaal venster van maken.
Mét MS Office 2006! En een krachtpatser dat het is jongen! Hier kan je ook Windows makkelijk op draaien!!!11einz.quote:Op maandag 20 augustus 2007 02:23 schreef Geqxon het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)-extra-software.html
380 euro voor een Mac Mini met iWork 08 en iLife 08. Sure.
Die heb ik al. Legaal.quote:Op maandag 20 augustus 2007 11:17 schreef Knoekie het volgende:
Windows Vista
Je had laatst voor 369 euro een Mac Mini Core Solo 1.5Ghz.quote:Op maandag 20 augustus 2007 11:19 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Mét MS Office 2006! En een krachtpatser dat het is jongen! Hier kan je ook Windows makkelijk op draaien!!!11einz.
Dat gezegd hebbende, 380 euro is niet zo veel geld in vergelijking met wat andere mensen nog voor hun Mini G4 durven te vragen...
Handig, geen cardreader meer nodig.quote:Op maandag 20 augustus 2007 11:30 schreef Mr.Noodle het volgende:
Whaha, J. die nieuwe 40D van Canon heeft Wifi capability..
Je kan er ook nog een Cat5 kabel inprikken zo te zien...quote:Wired ethernet (100 Base-TX)
Wel lekker snelquote:Op maandag 20 augustus 2007 11:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Je kan er ook nog een Cat5 kabel inprikken zo te zien...
Prutsers, niet eens een gigabit verbinding in de camera.quote:Op maandag 20 augustus 2007 11:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Je kan er ook nog een Cat5 kabel inprikken zo te zien...
Die komen vast langs op momenten dat ik niet thuis ben, zeg maar "altijd".quote:Op maandag 20 augustus 2007 11:53 schreef Mr.Noodle het volgende:
Het was toch gewoon mogelijk dat zo'n UPS ventje een nieuwe kwam brengen en de oude mee terug nam?
Zou me niks verbazen. Heb hem op 12 Juli besteld.quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:43 schreef Mr.Noodle het volgende:
Helaas hebben ze het pakketje misplaatst en kunnen ze het niet weer terugvinden, geschatte levertijd is tot nadere berichtgeving niet bekend.. excuses voor het ongemak
Misschien niet per ongeluk een bug in flip4Mac of Quicktime 7.2 zelf?quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:56 schreef Tijn het volgende:
Ik heb een filmpje gemaakt in iMovie maar nu crasht het de hele tijd tijdens het renderen
Het komt denk ik door Perian. Maar die heb ik nodig, want ik werk met Fraps filmpjes. Heeft iemand een idee of er alternatieve Fraps QuickTime components voor de Mac zijn, naast Perian? Of dat er ergens stiekem nightlies van Perian online staan zodat ik kan proberen of dat m'n probleem fixt?
quote:Flip4Mac releases fix for QuickTime 7.2 bug
Posted by Dr. Macenstein
Last month we told you of a potential problem affecting users of Flip4Mac who had upgraded to version 7.2 of QuickTime. The problem consisted of users receiving “Inconsistent Audio Sample Rate” errors when attempting to export movies with uncompressed audio (we were hit while exporting from Final Cut, forcing us to use an old G5 tower which had not had its QuickTime updated to make the WMV exports).
Well, today we have some good news, as it seems the Flip4Mac team has been able to isolate and fix the problem (well, for some users, that is). There is a new beta release of Flip4Mac (v2.1.33) which apparently fixes the problem. The bad news, however, is the fix apparently causes some problems of its own for users of Sorenson Squeeze.
“For customers using Sorenson Squeeze, this fix may introduce an issue with users who are doing 2-pass encoding,” writes the Flip4Mac Team. “We recommend that Squeeze 2-pass users not update to the beta at this time. We will provide an update that will address this issue as soon as possible.”
Je zit toch niet een WoW filmpje te maken, Tijn?quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:56 schreef Tijn het volgende:
Ik heb een filmpje gemaakt in iMovie maar nu crasht het de hele tijd tijdens het renderen
Het komt denk ik door Perian. Maar die heb ik nodig, want ik werk met Fraps filmpjes. Heeft iemand een idee of er alternatieve Fraps QuickTime components voor de Mac zijn, naast Perian? Of dat er ergens stiekem nightlies van Perian online staan zodat ik kan proberen of dat m'n probleem fixt?
Op zich gebruik ik geen Flip4Mac tijdens het exporteren. Maar ik heb het wel geinstalleerd. Als 'ie straks weer crasht, probeer ik wel even wat er gebeurt als ik het eraf haal. Bedankt voor het meedenken iigquote:Op maandag 20 augustus 2007 13:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Misschien niet per ongeluk een bug in flip4Mac of Quicktime 7.2 zelf?
[..]
Neuh. Een filmpje van een Unreal Tournament 2004 level wat een klasgenoot gemaakt heeft en waarvoor ik muziek heb gemaakt wat ik even wil showcasen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:07 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je zit toch niet een WoW filmpje te maken, Tijn?
Leuk voor in de studio (als het een beetje leuk bursten trekt) maar verder weinig boeiend. Wifi vreeeeeet stroom en echt verschil tussen een UTP kabel in je camera steken of een USB 2.0 (wat sowieso rapper is), is er niet echt. Nee, voor dit soort geintjes heb ik geen spijt van mijn 30D. Verder zag ik dat er wat meer megaspikkels bijgekomen waren en dat hij het sensorcleaning systeem van de 400D had? Mja.quote:Op maandag 20 augustus 2007 11:30 schreef Mr.Noodle het volgende:
Whaha, J. die nieuwe 40D van Canon heeft Wifi capability..
Het is natuurlijk ook een minder grote stap als je toch al de 30D in je klauwen hebt, zou ik dan ook niet de moeite waard vinden. Verder de 30D is al aardig afgeprijsd en bijna end of Life Cycle, dat zal met die 40D ook wel gebeuren..quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:29 schreef Jarno het volgende:
[..]
Leuk voor in de studio (als het een beetje leuk bursten trekt) maar verder weinig boeiend. Wifi vreeeeeet stroom en echt verschil tussen een UTP kabel in je camera steken of een USB 2.0 (wat sowieso rapper is), is er niet echt. Nee, voor dit soort geintjes heb ik geen spijt van mijn 30D. Verder zag ik dat er wat meer megaspikkels bijgekomen waren en dat hij het sensorcleaning systeem van de 400D had? Mja.
Leuke upgrade hoor, dat wel, maar als je ziet waar je een 30D nu al voor kunt halen, en de introprijs van een 40D ziet... Dan wist ik het wel.
Mét gratis ballpoint?quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:03 schreef Q. het volgende:
Goede service van A-Mac, meteen nieuwe accu meegekregen.
Ik denk dat ik daar ook maar eens binnenloop, heb die van mij nog steeds niet vervangen..quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:03 schreef Q. het volgende:
Goede service van A-Mac, meteen nieuwe accu meegekregen.
Behoorlijk boos gedaan en print van Apple-site meegenomen (scheelt dat er al een redelijk aantal records achter mijn naam stonden in het systeem). Oh, en ik heb AppleCare. Scheelt ook. Maar toch. Hij was dus gewoon kapoet. Als ie het nog deed had ik vast niet zo snel een nieuwe meegekregen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Met je Macbook onder je arm naarbinnen gelopen en op de toonbank geploft, "Mag ik een nieuwe accu"?
that the..? heb even gemist, maar wat heb je besteld dan??quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:01 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen. Heb hem op 12 Juli besteld.![]()
MBP, moest alleen heel lang wachten. Kreeg hem uiteindelijk op 7 Augustus, zat alleen een dode pixel op het scherm, dus teruggestuurd.quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:29 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
that the..? heb even gemist, maar wat heb je besteld dan??
Adium FTWquote:Op maandag 20 augustus 2007 14:30 schreef Knoekie het volgende:
Wat voor programma kan ik het best nemen als vervanger voor msn messenger?
Het liefst zou ik met al m'n vrienden/innen iChatten, maar niet iedereen is even Mac-waardig he?quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:35 schreef Jarno het volgende:
Gewoon géén MSN gebruiken kan ook nog.
Het mist alleen A/V en de file transfer zijn traag. 2 dingen die ik toch amper gebruik. Verder is het een top programma wat mij betreft.quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:33 schreef Mr.Noodle het volgende:
Adium X tot nu toe, maar ik vind nog steeds dat er wat beters mag komen, zo vrolijk word ik niet van het programma..
jeetje, vreselijk...quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:31 schreef Knoekie het volgende:
[..]
MBP, moest alleen heel lang wachten. Kreeg hem uiteindelijk op 7 Augustus, zat alleen een dode pixel op het scherm, dus teruggestuurd.
Alwetende Steve kan me dan ook vast vertellen wanneer ze mijn Mini ein-de-lijk shippen. Even bellen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Je bent toch niet stout geweest he tegen ome steve op forums. Want Die is Alwetend en verstuurt dan gewoon je apple later... als straf.
Ach het viel wel mee, ik ging 8 augustus toch op vakantiequote:Op maandag 20 augustus 2007 15:04 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
jeetje, vreselijk...
ik begrijp dat ik nog niks te klagen heb![]()
Mijn mini? Die staat bij Vorkquote:Op maandag 20 augustus 2007 15:30 schreef AudreyHepburn het volgende:
Anthraxx, ik hoor net van mijn geliefde dat jouw Mini misschien door hem aangeschaft gaat worden.
Tof.
Snel terug halen en oppoetsen zodat je em nog voor de volle prijs kan verkopen..quote:
Het ding is in bruikleen. Dus terug komt ie vanzelf wel. Als Sjoewe hem over wilt nemen dan mag hij best een prijs zeggenquote:Op maandag 20 augustus 2007 15:49 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Snel terug halen en oppoetsen zodat je em nog voor de volle prijs kan verkopen..![]()
Dat was ook ongeveer zijn verhaal, dat jouw Mini bij iemand anders (Vork dus) stond, en dat hij 'm wou kopen als ie terug was. Maar ik wist dus van niks.quote:Op maandag 20 augustus 2007 15:50 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Het ding is in bruikleen. Dus terug komt ie vanzelf wel. Als Sjoewe hem over wilt nemen dan mag hij best een prijs zeggen. Ik durf alleen niet te zeggen wanneer
"Nu je het zegt, misschien heb ik die per ongeluk óók ingeslikt!"quote:Op maandag 20 augustus 2007 16:04 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Iemand nog tips en trucs qua dingen die je niet moet zeggen als je aangifte gaat doen bij het politiebureau als je je paspoort kwijt/gestolen bent ?
"Ik ben em tijdens het wassen kwijt geraakt!!!" "quote:Op maandag 20 augustus 2007 16:04 schreef AudreyHepburn het volgende:
Iemand nog tips en trucs qua dingen die je niet moet zeggen als je aangifte gaat doen bij het politiebureau als je je paspoort kwijt/gestolen bent ?
Prima hoorquote:Op maandag 20 augustus 2007 16:04 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Dat was ook ongeveer zijn verhaal, dat jouw Mini bij iemand anders (Vork dus) stond, en dat hij 'm wou kopen als ie terug was. Maar ik wist dus van niks.. Maar dat geeft niet. Een Mac erbij in het huishouden is altijd een leuke verrassing.
Gelukkig zorgt m'n iBookje nog wel goed voor mij heurquote:Op maandag 20 augustus 2007 17:34 schreef Mr.Noodle het volgende:
Godsamme wat kunnen mensen zich af en toe druk maken als het over computers gaat..
quote:Op maandag 20 augustus 2007 17:34 schreef Mr.Noodle het volgende:
Godsamme wat kunnen mensen zich af en toe druk maken als het over computers gaat..
"Waarom koop je niet gewoon een Mac?!"quote:Op maandag 20 augustus 2007 17:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
Vista loginscherm topic met potentie
Nee, laat maar ik ga er niet in reageren..
Je hoeft maar het woordje Apple te noemen, en dan gaan ze flippen..quote:Op maandag 20 augustus 2007 18:08 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
"Waarom koop je niet gewoon een Mac?!"
Zo doe ik datquote:Op maandag 20 augustus 2007 18:08 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
"Waarom koop je niet gewoon een Mac?!"
4launch.nl..? 47 euro. Die iMac is idd 5300.quote:Op maandag 20 augustus 2007 19:13 schreef Xilantof het volgende:
ik zit ff te twijfelen waar ik geheugen zal bestellen voor m'n aankomende iMac...
Er is veel te krijgen... is mail-a-mac beetje oke? lijkt me wel toch?
Of deze set bij Alternate.. hoewel deze PC2 - 5400 is... En die iMac toch 5300?
Oh ja, toetsenbord heb ik helemaal niet op gelet, maar de iMacs zagen er idd geil uit.quote:Op maandag 20 augustus 2007 19:13 schreef Svyatagor het volgende:
Vandaag de nieuwe iMacs en het toetsenbord in het echt gezien. Nice. Nice.
Ik wil 2x2gb er in...quote:Op maandag 20 augustus 2007 19:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
4launch.nl..? 47 euro. Die iMac is idd 5300.
Die is flink wat duurder dan mail-a-mac...quote:
Ha, daar kan ik zo langsfietsen, maar jammer dat de website er nu uit ligt..quote:Op maandag 20 augustus 2007 19:42 schreef Jarno het volgende:
Ik had m'n 2GB module bij Macstuf besteld, was de volgende dag binnen (via iDeal besteld).
Storing bij de hoster zou natuurlijk ook kunnen...?quote:Op maandag 20 augustus 2007 19:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
Hmm, volgens mij zijn ze failliet, de website van dat ander bedrijfje van ze is ook niet bereikbaar..
Jawel.quote:Op maandag 20 augustus 2007 19:53 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Er staat bij dat je voor de iMac twee dezelfde modules moet plaatsen. Ergo, 3 Gb in de iMac is niet mogelijk..?
Nah...quote:Op maandag 20 augustus 2007 19:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
Storing bij de hoster zou natuurlijk ook kunnen...?
Ok, thx! Ik zal er dan ook 's 2 Gb gaan bestellen voor de nieuwe iMac.quote:Op maandag 20 augustus 2007 19:56 schreef nietzman het volgende:
[..]
Jawel.
Dat dualchannel gebeuren bied niet zo denderend veel snelheidswinst, alleen met macbooks waarbij de videokaart ook van het geheugen afsnoept schijnt het echt iets uit te maken.
iWorks, iLife, Perian, Flip4Mac, Lightroom, Camino, CoverSutra, dat is zo'n beetje mijn standaard lijstje...quote:Op maandag 20 augustus 2007 19:57 schreef Knoekie het volgende:
Wat voor software raden jullie mij verder nog aan om te installeren?
Straks even kijken waar ik CS3 kan kopen
Yup. Bij A-Mac gaat het oude model 20" iMac met 2,13 ghz er voor 1199 uit, da's een heel verleidelijke aanbieding.quote:Op maandag 20 augustus 2007 19:23 schreef Q. het volgende:
[..]
Oh ja, toetsenbord heb ik helemaal niet op gelet, maar de iMacs zagen er idd geil uit.
Kutquote:Op maandag 20 augustus 2007 20:18 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ben op dit moment trouwens mijn hd aan het clonen naar een nieuwe 2,5" 160 gb hd voor in mijn Macbook.![]()
Overrated meuk, waar gewoon een overkill aan P2P aanwezig is, maar amper gedownload wordt...quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat is brokenstones eigenlijk? Een elite clubje van P2P'ers ofzo?
En Komplett rekent gewoonquote:Op maandag 20 augustus 2007 21:10 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
KutNiet goed gekeken. Mijn nieuwe hd is geen Serial ATA
![]()
volgnns en engles odnerzeok...quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:51 schreef super-muffin het volgende:
dit schrijf jk met de handsehRift her henning ln MacOS Xa genaamd Ink.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |