morgen denk ik ook maar weer eens een fles halen want dat is toch wel lekker zo af en toequote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:59 schreef freecell het volgende:
Zo, lekker blikje dr. pepper(light
)
Smorgen 2 sneetjes brood met beleg net wat er isquote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:06 schreef Fuente het volgende:
Trouwens als ik vragen mag, wat eten jullie nou allemaal op een dag? Ik vind het heel moeilijk om gevarieerd/lekker/gezond te eten. Dus zit ik altijd aan de boterhammetjes (is ook het makkelijkst natuurlijk). Ook qua hoeveelheden vind ik het lastig. Dus zouden jullie dat eens willen neerpennen voor me? Gewoon een voorbeeld dag?
Kruising tussen een grapefruit en een mandarijn. Lijkt op sinaasappel, maar zoeter en sappigerquote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:14 schreef Riann het volgende:
wat is een minneola freecel
okay weer wat geleerdquote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:15 schreef freecell het volgende:
[..]
Kruising tussen een grapefruit en een mandarijn. Lijkt op sinaasappel, maar zoeter en sappiger
zoetstof is misschien een optiequote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:16 schreef Fuente het volgende:
Thnx! Als er nog meer mensen zijn die willen posten, graag!
Brinta lijkt me trouwens ook best lekker, alleen wil ik er dan al weer suiker doorheen![]()
Ontbijt: 1 snee brood met appelstroop, 1 glas karnemelkquote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:16 schreef Fuente het volgende:
Thnx! Als er nog meer mensen zijn die willen posten, graag!
Brinta lijkt me trouwens ook best lekker, alleen wil ik er dan al weer suiker doorheen![]()
Tilapia is lekkerquote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ontbijt: 1 snee brood met appelstroop, 1 glas karnemelk
tussendoor: een dikke peer!
Lunch: 1 snee mueslibrood met halvarine, 250 gram magere suikervrije vruchtenyoghurt, 1 kiwi
tussendoor: 2 cracottes zonder beleg
Avondeten (straks om 20:00)": Tilapiafiletje, worteltjes, 125 gram aardappelen
Sonja
nou als je ziet wat ik eet ik ben bijv echt geen crasher moet ik ook maar niet proberenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:32 schreef Stormqueen het volgende:
Damn, ik zie wat de mensen hier gemiddeld eten, en ik ben vaak voor crasher uitgemaakt hier vroeger, maar toen at ik nog meer dan het gemiddelde
Je eet zelf 2 sneeen brood als lunch en je vindt 1 snee mueslibrood met een bak yoghurt en een kiwi te weinig?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:34 schreef Riann het volgende:
[..]
nou als je ziet wat ik eet ik ben bijv echt geen crasher moet ik ook maar niet proberen
als bij mij spieren afbreken komen ze helaas never nooit meer terug. Dus ik moet zoiezo niet te weinig proberen te eten. Maar ik vind jou lunch wel weinig daar zou ik niet op kunnen leven ben ik bang.
wat gooi jij eigenlijk altijd op de BBQquote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:34 schreef Rewimo het volgende:
Alweer een nieuw topic? 't Is niet meer bij te benen tegenwoordig! Wij wilden bbq-en maar het waait te hard. Dus hebben we de grillplaat er maar bijgepakt en binnen gegetenIk had garnalenspiezen gehaald bij de Aldi hier, en die waren me toch lekker
Jammer dat Christan ze ook lust
2 tot 3 sneetjes ligt eraan hoelaat ik smorgens heb gegeten. Ja ik ben zelf geen fruitmens. Dus voor mij zou de kiwi afvallen. dan vind ik 1 snee brood en een bakje yoghurt weinig.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Je eet zelf 2 sneeen brood als lunch en je vindt 1 snee mueslibrood met een bak yoghurt en een kiwi te weinig?
Ja okee, maar ik eet wel fruit, het is echt prima te doen, ik heb eerder moeite met het schamele ontbijt. Ik ben een stevig ontbijt gewend en 1 snee brood is echt mager... ik neem dus hele kleine hapjes en ik kauw heel langquote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:38 schreef Riann het volgende:
[..]
2 tot 3 sneetjes ligt eraan hoelaat ik smorgens heb gegeten. Ja ik ben zelf geen fruitmens. Dus voor mij zou de kiwi afvallen. dan vind ik 1 snee brood en een bakje yoghurt weinig.
ik probeer niet elke dag boterhammen te eten dus gevarieerd te etenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:06 schreef Fuente het volgende:
Trouwens als ik vragen mag, wat eten jullie nou allemaal op een dag? Ik vind het heel moeilijk om gevarieerd/lekker/gezond te eten. Dus zit ik altijd aan de boterhammetjes (is ook het makkelijkst natuurlijk). Ook qua hoeveelheden vind ik het lastig. Dus zouden jullie dat eens willen neerpennen voor me? Gewoon een voorbeeld dag?
hoelaat doe jij je ontbijtquote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja okee, maar ik eet wel fruit, het is echt prima te doen, ik heb eerder moeite met het schamele ontbijt. Ik ben een stevig ontbijt gewend en 1 snee brood is echt mager... ik neem dus hele kleine hapjes en ik kauw heel lang
En dan 35 minuten fietsen en als ik dan op mijn werk kom wil ik om half tien weer etenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:46 schreef Riann het volgende:
[..]
okay ja 1 snee brood is dan best weinig
maar mag je ipv die karnemelk dan geen yochurt pakken?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
En dan 35 minuten fietsen en als ik dan op mijn werk kom wil ik om half tien weer eten
MAar meestal ben ik sterk en redden mijn kopjes koffie me door de eerste 2 uur heen![]()
Ja, dat mag ook wel, maar ik denk daar om half acht niet aan, iets met lijf wel wakker en hoofd nog nietquote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:50 schreef Riann het volgende:
[..]
maar mag je ipv die karnemelk dan geen yochurt pakken?
hmmmz briefje op je nachtkastje leggenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, dat mag ook wel, maar ik denk daar om half acht niet aan, iets met lijf wel wakker en hoofd nog niet![]()
Goed idee, of alle ontbijtmelk uit het boek typ-exen en er yoghurt overheen pennenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:51 schreef Riann het volgende:
[..]
hmmmz briefje op je nachtkastje leggen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
We hadden deze keer dus garnalen en biefstuk en een runderhamburger (ze hebben hier bij de Lidl hele lekkere dunne runderburgers, niet van die kartonnen dingen zoals je in NL vaak krijgt).quote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:36 schreef Riann het volgende:
wat gooi jij eigenlijk altijd op de BBQ
als ik ga BBQen dan is het echt lijnonverantwoord wij eten dan wat stukjes vlees en dan lekkere sausjes erbij ik vooral wiskeysaus. Stokbrood met kruidenboter een klein beetje huzaresalade en ooit wat aardbeitjes. En dat is het dan.
Tieten, maatje S, klaag, zeur, jank, foto's, meer tieten en volgens mij kwam voedsel ook nog even voorbij.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:13 schreef YPPY het volgende:
Heeft er iemand een samenvatting van de afgelopen topics? Je kan niet eens fatsoenlijk gaan werken, of je mist al een boel.![]()
BH-maten, ontbijkoek en optimel... Dat is het zo ongeveerquote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:13 schreef YPPY het volgende:
Heeft er iemand een samenvatting van de afgelopen topics? Je kan niet eens fatsoenlijk gaan werken, of je mist al een boel.![]()
Preciesquote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:16 schreef Sjeen het volgende:
[..]
BH-maten, ontbijkoek en optimel... Dat is het zo ongeveer
Vertel eens wat je zo op een dag eet? Fuente wil graag inspiratie opdoen![]()
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Slechtquote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:52 schreef YPPY het volgende:
Hoe gaat het met jou Isa?
Nee, maar zo lijkt het nog watquote:
maar begint het gevoel wel al wat minder te worden of is het nog zo erg als een paar weken terug.quote:
Ik zou wel willen, maar dat gaat echt niet.quote:
Okay meer van ik voel me nog steeds kut maar het word een gewoonte om je zo te voelen nu.... snap ik het zo een beetjequote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:00 schreef Isabeau het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik moet voelen, Riann. Ik ben gewoon doodop. Moe, dat ben ik. Uiterlijk is alles normaal hier, maar er is natuurlijk niets normaals aan![]()
Alles went.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:01 schreef Riann het volgende:
Okay meer van ik voel me nog steeds kut maar het word een gewoonte om je zo te voelen nu.... snap ik het zo een beetje
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:27 schreef Isabeau het volgende:
* Isabeau klapt als schooljuf in d'r handen
Nu ophouden hoor, dit is niet het "wat voelt Isa zich zielig"topic![]()
Dat gevoel zal nog wel een tijdje blijven. Net zolang als de bron van mijn pijn hier rondloopt. En daarna val ik even in een heel erg diepe put, maar dan heb ik jullie tenminste nog. En dáárna ga ik genieten van het vrijgezel zijnZie, ik kan nog wel toekomstplannen maken
ze wil geen isabau is zielig topicquote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:58 schreef ColdFeet het volgende:
Sorry, ik zie dat ik nu wel een beetje over het zielenleed van Isa heenwals. Was niet mijn bedoeling
daarom ben ik blij met meerdere apparatenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:58 schreef Riann het volgende:
als ik op de crosstrainer sta wat ik momenteel weer zelden doe typ ik altijd 10 min en dan ga ik nog 10 min door dan heb ik uiteindelijk 20 min gehad dan lijkt het niet zo lang![]()
we hebben een redelijk huis maar om nou een heel fitnis centrum aan te bouwen zie ik niet zo zitten.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:00 schreef Miss_S het volgende:
[..]
daarom ben ik blij met meerdere apparaten
kan ik alles 10 min doen en ben ik toch nog een uur bezig geweest
Dat geloof ik wel, maar ik vind het toch niet aardig van mezelf om heel hard te gaan tetteren dat ik me zo fijn voel, als we het er blijkbaar net over hebben dat iemand anders zich helemaal niet fijn voelt. Snap je?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:59 schreef Riann het volgende:
[..]
ze wil geen isabau is zielig topic
en toch is het uiteindelijk goedkoper dan naar de sportschool gaanquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:01 schreef Riann het volgende:
[..]
we hebben een redelijk huis maar om nou een heel fitnis centrum aan te bouwen zie ik niet zo zitten.
Haha, ja, ze hebben ook van die tellers waarop ze aangeven hoeveel procent je al hebt gedaan.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:58 schreef Riann het volgende:
als ik op de crosstrainer sta wat ik momenteel weer zelden doe typ ik altijd 10 min en dan ga ik nog 10 min door dan heb ik uiteindelijk 20 min gehad dan lijkt het niet zo lang![]()
Klapte juf Anja ook altijd zo leuk in haar handen?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:43 schreef Troel het volgende:
Ja hoi, ik heb een jaartje op de Molenkampschool gezeten bij Juf Anja
Tuurlijk snap ik datquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:01 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel, maar ik vind het toch niet aardig van mezelf om heel hard te gaan tetteren dat ik me zo fijn voel, als we het er blijkbaar net over hebben dat iemand anders zich helemaal niet fijn voelt. Snap je?
Weet niet hoor maar naar een sportschool gaan is denk ik toch fijner. Thuis zwakt het eerder af net als bij mij met die crosstrainer terwijl ik wel meestal trouw elke keer naar aqaufun ga. Toch ook omdat je er voor betaald. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:02 schreef Miss_S het volgende:
[..]
en toch is het uiteindelijk goedkoper dan naar de sportschool gaan
Nee, dat was dus wel de bedoelingquote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:58 schreef ColdFeet het volgende:
Sorry, ik zie dat ik nu wel een beetje over het zielenleed van Isa heenwals. Was niet mijn bedoeling
tja ik vind dit makkelijkerquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:07 schreef Riann het volgende:
[..]
Tuurlijk snap ik dat
[..]
Weet niet hoor maar naar een sportschool gaan is denk ik toch fijner. Thuis zwakt het eerder af net als bij mij met die crosstrainer terwijl ik wel meestal trouw elke keer naar aqaufun ga. Toch ook omdat je er voor betaald. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
Als je naar een sport gaat die aquafun heet, heb je sowieso een goede reden om te gaanquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:07 schreef Riann het volgende:
[..]
Tuurlijk snap ik dat
[..]
Weet niet hoor maar naar een sportschool gaan is denk ik toch fijner. Thuis zwakt het eerder af net als bij mij met die crosstrainer terwijl ik wel meestal trouw elke keer naar aqaufun ga. Toch ook omdat je er voor betaald. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
Dat zeg ik dat is voor iedereen andersquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:09 schreef Miss_S het volgende:
[..]
tja ik vind dit makkelijker
je loopt in de ochtend naar buiten en je begint meteen
of na het werk
toch makkelijker dan als je eerst weer naar de sportschool gaat
denk dat ik dan niet elke dag zou sporten
Het is ook erg leuk. Het is een soort arobics alleen dan in het water. Het lijkt en is op dat moment minder zwaar is ook voltehouden en 1 uur aquafun is hetzelfde als 1,5 uur op de kant hetzelfde doen. Maar de dag erna voel je het af en toe wel hoor.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:09 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Als je naar een sport gaat die aquafun heet, heb je sowieso een goede reden om te gaanHet klinkt zo leuk
waarom nooit gebruiken?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:12 schreef Isabeau het volgende:
et lijtk me heerlijk zo'n thuissportzaaltje. Ik zou me dan heel erg fit en fun voelen dat ik dat in mijn huis heb. En ik zou het trots aan al mijn gasten laten zien. En nooit gebruiken![]()
in begin maak je er natuurlijk veel gebruik van maar op een gegeven moment dan sla je een Dag over en zo gaat het dan afzwakken en dan wil je weer vol frisse moed beginnen en dan heb je die Dag geen zin en dan denk je ach ik begin morgen wel. Teminste zo gaat het bij mij altijdquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:12 schreef Isabeau het volgende:
et lijtk me heerlijk zo'n thuissportzaaltje. Ik zou me dan heel erg fit en fun voelen dat ik dat in mijn huis heb. En ik zou het trots aan al mijn gasten laten zien. En nooit gebruiken![]()
denk dat dat dus de reden is waarom het afvallen goed gaat bij mijquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:13 schreef Riann het volgende:
[..]
in begin maak je er natuurlijk veel gebruik van maar op een gegeven moment dan sla je een Dag over en zo gaat het dan afzwakken en dan wil je weer vol frisse moed beginnen en dan heb je die Dag geen zin en dan denk je ach ik begin morgen wel. Teminste zo gaat het bij mij altijd![]()
Wat voor mij het beste werkt is een vriendin die me 's avonds op komt halen om me mee naar de sportschool te nemen. En dan vind ik het ook erg leuk hoor, maar ik denk altijd dat ik het heel druk heb en zit dan vervolgens tijd te verdoen met fok. Ik vind het fantastisch dat je die discipline op kunt brengen om thuis te sporten.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:13 schreef Miss_S het volgende:
waarom nooit gebruiken?
dat is juist de bedoeling
Goed zoquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:15 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb zojuist een mailtje gestuurd om me aan te melden voor aquafit beginners
en heb je zo'n vriendin?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat voor mij het beste werkt is een vriendin die me 's avonds op komt halen om me mee naar de sportschool te nemen. En dan vind ik het ook erg leuk hoor, maar ik denk altijd dat ik het heel druk heb en zit dan vervolgens tijd te verdoen met fok. Ik vind het fantastisch dat je die discipline op kunt brengen om thuis te sporten.
Ik heb thuis apparaten staan en heb ook een abonnement op de sportschool. Thuis sporten doe ik minder snel. Na het kopen van een nieuw dingetje, was ik er wel fanatiek mee bezig, maar dat was na een week wel weer over. Soms probeer ik het nog wel, maar dan stap ik meestal na een paar minuten weer af om op de bank te gaan liggenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:07 schreef Riann het volgende:
dat zou kunnen jaquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:15 schreef Miss_S het volgende:
[..]
denk dat dat dus de reden is waarom het afvallen goed gaat bij mij
dat het bij mij dus niet zo gaat
Dat werkt voor mij ook want dan is het ook een soort verplichting tegenover je vriendinquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat voor mij het beste werkt is een vriendin die me 's avonds op komt halen om me mee naar de sportschool te nemen. En dan vind ik het ook erg leuk hoor, maar ik denk altijd dat ik het heel druk heb en zit dan vervolgens tijd te verdoen met fok. Ik vind het fantastisch dat je die discipline op kunt brengen om thuis te sporten.
tja als je helemaal niet gaat schiet het natuurlijk niet opquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:17 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Ik heb thuis apparaten staan en heb ook een abonnement op de sportschool. Thuis sporten doe ik minder snel. Na het kopen van een nieuw dingetje, was ik er wel fanatiek mee bezig, maar dat was na een week wel weer over. Soms probeer ik het nog wel, maar dan stap ik meestal na een paar minuten weer af om op de bank te gaan liggen. Als ik naar de sportschool ga is dat moeilijker. Je bent daar, dan moet je toch wat doen...anders sla je zo'n figuur met al die mensen om je heen. Daarbij, als je lessen volgt kan je niet na tien minuten al afstappen om daar op een bankje te gaan liggen. Een uur keihard zweten is het in dat geval. Nu moet ik wel even melden dat ik mijn gezicht al een paar maanden niet heb laten zien in de sportschool (druk met werk, te moe... en op de rustige dagen te lui). Maar toch zal ik eerder naar de sportschool gaan dan thuis iets doen.
Ik had zo'n vriendin, maar die is verhuistquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:16 schreef Miss_S het volgende:
en heb je zo'n vriendin?
en heb je thuis wel apparaten of helemaal niet?
Kom hier wonen isaquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had zo'n vriendin, maar die is verhuistEn ik heb een hometrainer in de kamer gehad, maar na een tijdje stond dat ding vooral in de weg en zat ik er nooit op. Dus die is naar mijn schoonzus gegaan.
Ik wandel in m'n eentjeOf ik fiets naar mijn ouders (half uur heen en een half uur terug). En dat was het wel weer. Pfff, ik moet echt weer iets meer aan beweging gaan doen, maar ik vind het alleen zo saai en ik ken ech tniemand meer hier die met me mee zou willen doen.
misschien toch nog een idee om de hometrainer terug te halen?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had zo'n vriendin, maar die is verhuistEn ik heb een hometrainer in de kamer gehad, maar na een tijdje stond dat ding vooral in de weg en zat ik er nooit op. Dus die is naar mijn schoonzus gegaan.
Ik wandel in m'n eentjeOf ik fiets naar mijn ouders (half uur heen en een half uur terug). En dat was het wel weer. Pfff, ik moet echt weer iets meer aan beweging gaan doen, maar ik vind het alleen zo saai en ik ken ech tniemand meer hier die met me mee zou willen doen.
Ik ben met mijn low carb dieet en 0,0 beweging anders al 6,nogwat kilo kwijtquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:19 schreef Miss_S het volgende:
tja als je helemaal niet gaat schiet het natuurlijk niet op
ik wil elke dag sporten en dan is thuis een mini sportschool bijna de enigste (En goedkoopste) mogelijkheid
Juist als je niet van sporten houd vind ik ook niet dat je nu als een gek moet gaan sporten hou je toch niet je hele leven vol. En idd aankomen gaat er gebeuren als je dan weer stopt met sporten. En als het zo werkt dan zo proberen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:23 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Ik ben met mijn low carb dieet en 0,0 beweging anders al 6,nogwat kilo kwijtIk wil zoveel mogelijk afvallen door mijn nieuwe voedingspatroon. Ik ben echt te lui om te sporten. Dus, kilo's verbranden in de sportschool werkt voor mij niet. Want wat gebeurt er dan als je stopt met sporten wanneer je op je streefgewicht zit? Juist, de kilo's komen er weer bij. Wanneer ik vast kom te zitten en met mijn low carb niet verder af val, ga ik wel wat meer bewegen (maar dat kan ook een uur rondjes lopen buiten zijn, hoeft niet per se de sportschool te zijn). Pas wanneer mijn vet weg is, zal ik wel iets moeten gaan doen om alles wat strakker te krijgen... maar dan zijn de kilo's er tenminste al af.
Nee, dan gaat dat ding gewoon weer in de weg staan. Ik besef me ineens dat iemand van mijn vorige stageplek had aangeboden samen te gaan sporten en ik vond haar heel erg leukquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:22 schreef Miss_S het volgende:
misschien toch nog een idee om de hometrainer terug te halen?
Hangt van de sportschool af. In mijn sportschool zijn er mensen te vinden van jong tot oud, van anorexia tot moddervet. En niemand die ook maar naar doet. Hele fijne plek om te zijn (als ik niet zo lui was en niet zo'n hekel had aan sporten, was ik er wel elke dag te vinden... enkel voor de gezelligheid).quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:27 schreef Riann het volgende:
het idee wat ik van een sportschool had klopte eigenlijk ook niet dat er alleen maar modepoppetjes zijn. Die zijn er altijd maar er zijn ook veel wat dikkere mensen die daar gaan sporten.
ik geloof dat sporten de enigste optie is als je blijvend wil afvallenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:23 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Ik ben met mijn low carb dieet en 0,0 beweging anders al 6,nogwat kilo kwijtIk wil zoveel mogelijk afvallen door mijn nieuwe voedingspatroon. Ik ben echt te lui om te sporten. Dus, kilo's vet verbranden in de sportschool werkt voor mij niet. Want wat gebeurt er dan als je stopt met sporten wanneer je op je streefgewicht zit? Juist, de kilo's komen er weer bij. Wanneer ik vast kom te zitten en met mijn low carb niet verder af val, ga ik wel wat meer bewegen (maar dat kan ook een uur rondjes lopen buiten zijn, hoeft niet per se de sportschool te zijn). Pas wanneer mijn vet weg is, zal ik wel iets moeten gaan doen om alles wat strakker te krijgen... maar dan zijn de kilo's er tenminste al af.
ja op zo'n sportschool zou ik me dus echt niet thuis voelen en zou ik meteen omgedraaid zijn.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:30 schreef blue_funk het volgende:
[..]
De sportschool die een paar minuten verder ligt is compleet anders. Daar lopen dus echt alleen van die supermodellen en gespierde patsers rond. Volgens mij voel je je daar met 2 kg overgewicht al niet op je gemak...
Maar als jij nu stopt met sporten en je niet vol gaat vreten dan kom je ook aan.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:31 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik geloof dat sporten de enigste optie is als je blijvend wil afvallen
alleen je eten aanpassen is vaak niet genoeg
en ja als ik stop met sporten en me vol ga vreten kom ik aan maar dat ben ik dus niet van plan
als het goed is komt een oud stage collega ook in mijn groep van streetdance dat is wel leukquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, dan gaat dat ding gewoon weer in de weg staan. Ik besef me ineens dat iemand van mijn vorige stageplek had aangeboden samen te gaan sporten en ik vond haar heel erg leukEn dat heb ik toen afgeslagen wegens de kosten. Straks als ik wat meer inkomen heb moet ikd anders maar gewoon lid worden van de sportschool waar zij naartoe ging
![]()
niet dusquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:32 schreef Riann het volgende:
[..]
Maar als jij nu stopt met sporten en je niet vol gaat vreten dan kom je ook aan.
Dat vind ik dan knap. Maar bij de meeste werkt het zo toch niet.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:33 schreef Miss_S het volgende:
[..]
niet dus
heb afentoe er een maand tussen zitten dat ik niets doe en dan blijf ik gewoon afvallen
jawel hoorquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:35 schreef Riann het volgende:
[..]
Dat vind ik dan knap. Maar bij de meeste werkt het zo toch niet.
Als het voor jouw werkt, blijven doen meid.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:31 schreef Miss_S het volgende:
ik geloof dat sporten de enigste optie is als je blijvend wil afvallen
alleen je eten aanpassen is vaak niet genoeg
en ja als ik stop met sporten en me vol ga vreten kom ik aan maar dat ben ik dus niet van plan
Nou mijn eerste kilo's zijn toch degelijk wel zomaar aangekomen. Ik deed hetzelfde als altijd ik verloor mijn werk. Terwijl ik ipv werken toch ook een wandelingentje ging maken wat ik eerst niet deed. Maar toch kwam ik aan.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:36 schreef Miss_S het volgende:
[..]
jawel hoor
als je gewoon op je eten blijft letten
je komt niet zomaar kilo's aan
Doe je een soort atkinson dieet dan?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:38 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Als het voor jouw werkt, blijven doen meid.
Eetpatroon aanpassen werkt voor mij vooralsnog prima. Weet precies waar ik dik van word: koolhydraten (dat is, de slechte koolhydraten). Dus zolang ik met mijn vingertjes van de basmati rijst, aardappels, brood en pasta's afblijf is er niets aan de hand. En ja, dat kan ik lang volhouden. Kwestie van afkicken. En het is niet alsof je het nooit meer mag. Alleen niet meer elke dag 6 boterhammen en 's avonds nog een flinke portie rijst erbij.
Ben nooit sportief geweest, zal het ook nooit worden. Ga me nu dus niet afbeulen in de sportschool, want dat houd ik toch niet mijn hele leven vol. Toen ik lid werd van de sportschool ging ik 4x per week fanatiek naar de RPM/Biking lessen. Leuk ja, voor even. En zoveel kilo's ben ik daarmee niet kwijtgeraakt (wel een paar cm's bij mijn bovenbenen die er gelukkig afgebleven zijn). Met mijn huidige methode ben ik meer kwijt geraakt dan met het fanatiek sporten... dus... tja.
en toch vind ik dat erg interessantquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:39 schreef Riann het volgende:
[..]
Nou mijn eerste kilo's zijn toch degelijk wel zomaar aangekomen. Ik deed hetzelfde als altijd ik verloor mijn werk. Terwijl ik ipv werken toch ook een wandelingentje ging maken wat ik eerst niet deed. Maar toch kwam ik aan.
Dus ben nu niet eigenwijs en ga die discussie niet aan. Ik heb al een heel lijnverleden zoals vele hier.
Ik ben wel lichtelijk depressief vandaar dat ik nu nog steeds in de ziektewet zit maar op dat moment ben ik niet meer of slechter gaan eten. Dat is weer rond de vakantietijd gekomen. Dan zitten er dagen tussen van BBQ of van met dit warme weer geen zin in koken en dan zit je all in in turkije dus daar zijn ook heel wat kilo's van.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:40 schreef Miss_S het volgende:
[..]
en toch vind ik dat erg interessant
kilo's die zomaar verschijnen
maar je was niet depressief dat je je werk verloor en ging daar door meer of slechter eten?
Je weet denk ik ook wel dat ieder mens anders is? Ieder lijf reageert op een andere manier op een bepaalde methode. Sommige mensen worden dik van het een, anderen van het andere. Sommige mensen vallen af met Sonja Bakker, anderen niet (ik ben 0 afgevallen met SB, alleen 1 of 2 kilo vocht kwijt in de eerste week). Wat voor jou werkt, hoeft voor een ander dus niet te werken. Jij weet zelf wat het beste voor je is. Doe dat dan, en laat anderen doen wat zij denken dat het beste voor hun is.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:36 schreef Miss_S het volgende:
[..]
jawel hoor
als je gewoon op je eten blijft letten
je komt niet zomaar kilo's aan
en toch vind ik het apart dat je dan aan komtquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:43 schreef Riann het volgende:
[..]
Ik ben wel lichtelijk depressief vandaar dat ik nu nog steeds in de ziektewet zit maar op dat moment ben ik niet meer of slechter gaan eten. Dat is weer rond de vakantietijd gekomen. Dan zitten er dagen tussen van BBQ of van met dit warme weer geen zin in koken en dan zit je all in in turkije dus daar zijn ook heel wat kilo's van.
ja maar het valt gewoon op de mensen die niet blijvend afvallen de mensen zijn die sporten hatenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:43 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Je weet denk ik ook wel dat ieder mens anders is? Ieder lijf reageert op een andere manier op een bepaalde methode. Sommige mensen worden dik van het een, anderen van het andere. Sommige mensen vallen af met Sonja Bakker, anderen niet (ik ben 0 afgevallen met SB, alleen 1 of 2 kilo vocht kwijt in de eerste week). Wat voor jou werkt, hoeft voor een ander dus niet te werken. Jij weet zelf wat het beste voor je is. Doe dat dan, en laat anderen doen wat zij denken dat het beste voor hun is.
Ja dat klopt. Ik werkte in de zorg. Maar jij loopt net te vertellen dat je toch afvalt en niet aankomt als je op je eten let en dat je ineens niet meer sport. Maar dat klopt dus niet.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:44 schreef Miss_S het volgende:
[..]
en toch vind ik het apart dat je dan aan komt
waarschijnlijk bewoog je op je werk dan toch meer dan dat je thuis deed
Heb Atkins gedaan vroeger (heb zo'n beetje elk dieet wel gehad inmiddels). Al die vette meuk die je van Atkins moet eten is niet goed voor me (heb last van cholesterol). Na een tijdje Atkins zat ik dan ook op een waarde van 8,x . Dokter was niet blij met me.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:40 schreef Riann het volgende:
[..]
Doe je een soort atkinson dieet dan?
maar dat komt omdat jij hetzelfde bleef eten maar minder bewegenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:46 schreef Riann het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Ik werkte in de zorg. Maar jij loopt net te vertellen dat je toch afvalt en niet aankomt als je op je eten let en dat je ineens niet meer sport. Maar dat klopt dus niet.
Ja dat kan dat het jou opvalt. Maar wij kiezen er zelf ook niet voor om sporten te haten (nou ja haten geen zin in hebben) Vond ik sporten maar geweldig dan was het ook geen enkel probleem voor me om elke Dag een uur te sporten of nu ik zoveel tijd heb uren te sporten (buiten beschouwing gelaten dat het bij mij wat anders ligt)quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:45 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja maar het valt gewoon op de mensen die niet blijvend afvallen de mensen zijn die sporten haten
De mensen die sporten haten, maar wel van lekker (lees: ongezond) eten houden ja. Ik ken genoeg mensen die wel afgevallen zijn en het gewicht behouden hebben (al jaren) zonder te sporten (wel bewegen, dus buiten lopen, naar de winkels fietsen i.p.v. de auto pakken, etc). Weliswaar allemaal met een ander dieet, maar toch.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:45 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja maar het valt gewoon op de mensen die niet blijvend afvallen de mensen zijn die sporten haten
er hangt me iets van mij dat octo het south beach ook heeft gedaan sorry als ik het fout heb.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:47 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Heb Atkins gedaan vroeger (heb zo'n beetje elk dieet wel gehad inmiddels). Al die vette meuk die je van Atkins moet eten is niet goed voor me (heb last van cholesterol). Na een tijdje Atkins zat ik dan ook op een waarde van 8,x . Dokter was niet blij met me.
Heb pas het South Beach boek gelezen. Dat is zeg maar de light variant van Atkins. Gezonder (je mag tenminste meer fruit en dat soort dingen, en ook volkoren brood, zilvervlies rijsten ander spul).
Wat ik doe ligt er een beetje tussenin. Ik volg niet echt een dieet. Ik doe wat goed voelt. Zorg dat ik voldoende vitamines binnen krijg en schrap fruit en groente niet uit mijn dieet omdat daar koolhydraten in zitten. Ik blijf alleen wel weg bij de zaken waarvan ik weet dat ik dik wordt. Een dag basmati rijst of (wit) brood en ik ben de volgende dag al weer opgezwollen.
daar kies je inderdaad niet voor maar je kan je er wel overheen zetten en gewoon het zien als iets wat je elke dag een uur moet doenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:48 schreef Riann het volgende:
[..]
Ja dat kan dat het jou opvalt. Maar wij kiezen er zelf ook niet voor om sporten te haten (nou ja haten geen zin in hebben) Vond ik sporten maar geweldig dan was het ook geen enkel probleem voor me om elke Dag een uur te sporten of nu ik zoveel tijd heb uren te sporten (buiten beschouwing gelaten dat het bij mij wat anders ligt)
Miss_s wees aub niet eigenwijs en ga die discussie niet aan.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:47 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar dat komt omdat jij hetzelfde bleef eten maar minder bewegen
als je minder beweegt moet je minder eten
nee maar zo gaat het welquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:52 schreef Riann het volgende:
[..]
Miss_s wees aub niet eigenwijs en ga die discussie niet aan.
Ik ben mezelf en ik ken mezelf en ik weet wat ik toen gegeten heb en wat ik toen gedaan heb. Dus probeer het aub niet beter te weten wat ik fout heb gedaan.
Dat hoef je mij niet te vertellen Ik ben geen klein kind die voor het eerst gaat lijnen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:53 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee maar zo gaat het wel
afvallen en aankomen is niet zo moeilijk om te begrijpen
je moet gewoon meer verbranden dan dat je binnen krijgt
In grote lijnen klopt het wat je zegt, maar ook de wetenschap heeft al decennia lang door dat het niet altijd zo werkt. Bij Riann werkte dat niet zo. Klaar.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:53 schreef Miss_S het volgende:
nee maar zo gaat het wel
ik ga er verder niet meer op inquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:53 schreef Isabeau het volgende:
Ik geloof niet dat jullie hier uit gaan komen![]()
Briljánt! Nah dat we daar zélf nou niet opgekomen zijn!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:53 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee maar zo gaat het wel
ik ook niet daarom wil ik eigenlijk geen discussie hierover gaan voeren en ik hoop dat miss_s ook zo verstandig isquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:53 schreef Isabeau het volgende:
Ik geloof niet dat jullie hier uit gaan komen![]()
tuurlijk werkt het bij jullie allemaal niet zoquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In grote lijnen klopt het wat je zegt, maar ook de wetenschap heeft al decennia lang door dat het niet altijd zo werkt. Bij Riann werkte dat niet zo. Klaar.
Meisje, JIJ moet elke dag een uur sporten. Ik (en anderen) MOET(EN) helemaal nietsquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:50 schreef Miss_S het volgende:
[..]
daar kies je inderdaad niet voor maar je kan je er wel overheen zetten en gewoon het zien als iets wat je elke dag een uur moet doen
net zoals je moet eten elke dag
Nu trek je het weer in het absurde, Miss S. Niet doen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:55 schreef Miss_S het volgende:
tuurlijk werkt het bij jullie allemaal niet zo
daar waren we al achter
die vrouwen durven gewoon niet eerlijk tegen zichzelf te zijnquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:54 schreef Elvi het volgende:
[..]
Briljánt! Nah dat we daar zélf nou niet opgekomen zijn!Jezis al tientallen, honderden jaren doen vrouwen hun best om af te vallen maar dit hebben we nog nóóit ontdekt!
![]()
![]()
Ja wij de dieetdames willen graag dik blijven want dan kunnen we naar de dieetclub meetings blijven komenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:55 schreef Miss_S het volgende:
[..]
tuurlijk werkt het bij jullie allemaal niet zo
daar waren we al achter
bij iedereen werkt het zo behalve de dieetclub dames
wel een goed excuus om teveel te blijven eten en niet genoeg te sporten
sorryquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nu trek je het weer in het absurde, Miss S. Niet doen.
Remi lopen is juist lekker. Muziekje op, hoofd leeg en helemaal tot rust komen (en dan ook nog eens afvallen omdat je beweegt).quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:20 schreef Isabeau het volgende:
volgens mij loop jij ook nog niet zo super lang mee in deze topics in tegenstelling tot bijv octo ik isa en noem maar opquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:57 schreef Miss_S het volgende:
[..]
sorry
maar heb nog niemand hier ooit horen zeggen
dat ze afvallen als ze gewoon meer verbranden dan dat ze opeten
ik zit hier pas 4,5 jaar van de 5 jaar inderdaadquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:59 schreef Riann het volgende:
[..]
volgens mij loop jij ook nog niet zo super lang mee in deze topics in tegenstelling tot bijv octo ik isa en noem maar op
dus je leest ook al 4,5 jaar de fokdieettopics trouwquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:59 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik zit hier pas 4,5 jaar van de 5 jaar inderdaad
2,5 jaar onder deze naamquote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:00 schreef Riann het volgende:
[..]
dus je leest ook al 4,5 jaar de fokdieettopics trouw
wel raar dat je toen nog nooit gepost hebt
Nou moet je even heel goed naar me luisteren Miss... Ik kom hier nou al een paar weken en steeds weer zie ik hoe jij hier met je botte gedrag reactie probeert uit te lokken bij de rest. Wie denk je wel niet wie je bent? Beetje aandachtsgeil omdat je nu een 'beter' lijf hebt? Nou je karakter is er niet beter op geworden.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:56 schreef Miss_S het volgende:
die vrouwen durven gewoon niet eerlijk tegen zichzelf te zijn
ik cloncludeer toch uit het feit dat je zelf zegt dat het hier nog nooit vernoemd is dat je dan toch niet goed leest.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:01 schreef Miss_S het volgende:
[..]
2,5 jaar onder deze naam
en daarvoor poste ik afentoe (onder een andere naam omdat ik het internet niet echt vertrouwde) en lurkte ik vooral
niet al die gevoelens opkroppen he is niet goed voor jequote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:02 schreef Elvi het volgende:
[..]
Nou moet je even heel goed naar me luisteren Miss... Ik kom hier nou al een paar weken en steeds weer zie ik hoe jij hier met je botte gedrag reactie probeert uit te lokken bij de rest. Wie denk je wel niet wie je bent? Beetje aandachtsgeil omdat je nu een 'beter' lijf hebt? Nou je karakter is er niet beter op geworden.
En voor zover ik weet is dit een Dieetclub voor mensen met een bepaald BMI. Jij hoort daar volgens je geweldige gelul alláng niet meer bij dus wat doe je hier nog? Het is een forum en geen Miss_S-kerk dus je kan ophouden met je gepreek de hele tijd want daar zitten wij dus écht niet op te wachten.
Misschien durf jíj niet eerlijk tegen jezelf te zijn en ben je nog steeds diep van binnen dat dikke verlegen meisje met een complex en probeer je op deze manier (negatieve) aandacht te krijgen. Laten we het dáár maar even over hebben en dat vooral blijven zeggen op diezelfde tactvolle manier zoals jij je 'mening' verkondigd.
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:02 schreef Elvi het volgende:
[..]
Nou moet je even heel goed naar me luisteren Miss... Ik kom hier nou al een paar weken en steeds weer zie ik hoe jij hier met je botte gedrag reactie probeert uit te lokken bij de rest. Wie denk je wel niet wie je bent? Beetje aandachtsgeil omdat je nu een 'beter' lijf hebt? Nou je karakter is er niet beter op geworden.
En voor zover ik weet is dit een Dieetclub voor mensen met een bepaald BMI. Jij hoort daar volgens je geweldige gelul alláng niet meer bij dus wat doe je hier nog? Het is een forum en geen Miss_S-kerk dus je kan ophouden met je gepreek de hele tijd want daar zitten wij dus écht niet op te wachten.
Misschien durf jíj niet eerlijk tegen jezelf te zijn en ben je nog steeds diep van binnen dat dikke verlegen meisje met een complex en probeer je op deze manier (negatieve) aandacht te krijgen. Laten we het dáár maar even over hebben en dat vooral blijven zeggen op diezelfde tactvolle manier zoals jij je 'mening' verkondigd.
Dan wens ik je nu maar alvast super veel plezier en geniet er vanquote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:06 schreef Levitation het volgende:
Aangezien Isa me afmaakt als ik op pagina 4 een tvp plaats, zal ik maar vertellen wat ik morgen ga doen.![]()
Ik ga heerlijk met een stel vriendinnen een dagje badderen in Sanadome en heb 's middags een massage. Heb er echt super veel zin in!Wordt wel een dagje luieren en lekker eten, maar dat "balans" ik er vrijdag wel weer af! Het leven is een feest!
![]()
Ben dus niet op Fok morgen, ben benieuwd hoeveel topics ik ga missen.![]()
dat zou je bijna doen jaquote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:05 schreef Riann het volgende:
maak er je studie van miss_s
Ik val af als ik minder energie binnenkrijg dan ik verbrand. Klaar. Ik ben zelf de voornaamste oorzaak van mijn dik zijn en ik ben ook de enige die er iets aan kan veranderen, maar heb er de discipline gewoon niet voor. Zo, kan je tenminste niet zeggen dat niemand dat ooit heeft gezegdquote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:57 schreef Miss_S het volgende:
sorry
maar heb nog niemand hier ooit horen zeggen
dat ze afvallen als ze gewoon meer verbranden dan dat ze opeten
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik val af als ik minder energie binnenkrijg dan ik verbrand. Klaar. Ik ben zelf de voornaamste oorzaak van mijn dik zijn en ik ben ook de enige die er iets aan kan veranderen, maar heb er de discipline gewoon niet voor. Zo, kan je tenminste niet zeggen dat niemand dat ooit heeft gezegd![]()
Jij hoeft mij nooit, voor geen énkel onderwerp advies te geven. Ik heb het 23 jaar zonder je gekund en het ging me príma af.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:04 schreef Miss_S het volgende:
[..]
niet al die gevoelens opkroppen he is niet goed voor je
en ik vind mezelf helemaal niet geweldig maar vind het altijd wel apart hoe iedereen hier aankomt zonder daar zelf de schuld van te hebben
en ik hoef geen aandacht maar ik kan het niet helpen dat ik dat erg interessant vind
Haha kan ze eigenlijk toch niet maken om dat niet te zeggenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik val af als ik minder energie binnenkrijg dan ik verbrand. Klaar. Ik ben zelf de voornaamste oorzaak van mijn dik zijn en ik ben ook de enige die er iets aan kan veranderen, maar heb er de discipline gewoon niet voor. Zo, kan je tenminste niet zeggen dat niemand dat ooit heeft gezegd![]()
het ging je prima af?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:08 schreef Elvi het volgende:
[..]
Jij hoeft mij nooit, voor geen énkel onderwerp advies te geven. Ik heb het 23 jaar zonder je gekund en het ging me príma af.
En volgens mij ben je echt in ontkenning want in elk topic waar je post komt wel 'even' naar voren dat je 26 kilo bent afgevallenJe hoeft geen aandacht maar je lokt wel reactie uit... Hmm ja écht een sterk staaltje ontkenning ja... Misschien moet je wat meer in R&P gaan posten ipv hier.
alleen als het zonder vals spelen is gegaanquote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:10 schreef Troel het volgende:
Is het trouwens zo dat je op basis van hoeveel je afvalt, je meer aandacht mag opeisen? Want dan ben ik bang dat er naast mij en Rewimo er geen momenten aandacht voor anderen meer zullen
nah je kunt ook niet echt beweren dat je al een slanke den bent!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:10 schreef Miss_S het volgende:
[..]
het ging je prima af?
maar je hebt wel zwaar overgewicht, toch?
en ik plaats niet in elk topic dat ik afgevallen ben
alleen als die lieve dieetdames mij ff komen afzeiken dat ik er nog dik uit zie
Idd en dan moet ik eerst maar weer eens super veel gaan aankomen en dan ook weer gaan afvallen. Dan krijg ik ook veel aandachtquote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:10 schreef Troel het volgende:
Is het trouwens zo dat je op basis van hoeveel je afvalt, je meer aandacht mag opeisen? Want dan ben ik bang dat er naast mij en Rewimo er geen momenten aandacht voor anderen meer zullen
nee, misschien dat ik dat over een paar kilo durf te zeggen dat ik slank benquote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:11 schreef locutus51 het volgende:
[..]
nah je kunt ook niet echt beweren dat je al een slanke den bent!
Dat dacht ik ook en dat is ook helemaal niet erg. Ik weet van me eigen ook ik zal nooit een mooie slanke den worden. Dat zit er helaas niet in. En eens een lijner altijd een lijnerquote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:11 schreef locutus51 het volgende:
[..]
nah je kunt ook niet echt beweren dat je al een slanke den bent!
nee..ok dan zitten we i.i.g. op dezelfde golflengte wat dat betreft....quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:12 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee, misschien dat ik dat over een paar kilo durf te zeggen dat ik slank ben
maar ik weet wel dat ik niet dik ben
Tja wat is dik miss_S Daar verstaat ook iedereen wat anders onder.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:12 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee, misschien dat ik dat over een paar kilo durf te zeggen dat ik slank ben
maar ik weet wel dat ik niet dik ben
Misschien moet je dat gewicht even loskoppelen van of het goed of slecht met iemand gaatquote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:10 schreef Miss_S het volgende:
[..]
het ging je prima af?
maar je hebt wel zwaar overgewicht, toch?
en ik plaats niet in elk topic dat ik afgevallen ben
alleen als die lieve dieetdames mij ff komen afzeiken dat ik er nog dik uit zie
ik vind het wel duidelijk wanneer iemand dik isquote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:13 schreef Riann het volgende:
[..]
Tja wat is dik miss_S Daar verstaat ook iedereen wat anders onder.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:14 schreef Elvi het volgende:
Ga op n freakshow staan zou ik zeggen... het uniform heb je al![]()
hier gaat het om afvallen toch? en jij zei dat het prima ging zonder mijquote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:14 schreef Elvi het volgende:
[..]
Misschien moet je dat gewicht even loskoppelen van of het goed of slecht met iemand gaatAlsof ik het niet waard ben om te leven met maat 48
![]()
Ik heb sowieso een leuker karakter, een betere kledingsmaak en een leuker leven in het algemeen dan jij. Want iemand die zo vals is als jij kán gewoon geen leuk leven hebbenOf je moet tegen jezelf liegen en dat zal vast het geval bij jou zijn... Iemand die heel veel afvalt blijft namelijk nog 'dik' denken dus je kan beter naar het maatschappelijk werk gaan ofzo...
En je hebt zéker vandaag al in 5 topics dat jurkje van je gepost met "ik ben 20 kilo afgevallen!"
Geweldig... wat n presetatie... nog nooit vertoont in de hele geschiedenis van de mensGa op n freakshow staan zou ik zeggen... het uniform heb je al
![]()
Ja jij vind het duidelijk wanneer iemand dik is. Voor mij is het ook duidelijk wanneer ik iemand dik vind. Maar ik versta onder dik misschien wel heel iets anders dan wat jij dik vind. En zo verstaan alle mensen iets anders onder dik. Snapst duquote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:15 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik vind het wel duidelijk wanneer iemand dik is
maar daar kan je geen getal aan ophangen
en ik zat er over na te denken
ik vind mezelf eigenlijk wel slank, behalve mijn boven benen
Leuk dat je jezelf slank vindt... altijd fijn wanneer iemand zich goed voelt en goed uit vindt zien. Maar ieder heeft zo zijn eigen opvatting over slank/dik.....quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:15 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik schrok van de week serieus gewoon van een foto die van mij gemaakt is. Ik heb daar echt zo'n mager gezicht en zulke magere armpjes, dat is echt gewoon niet gezond. Mijn arts had dus gelijk: alles onder de 92 kilo is niet gezond voor mij. Nu nog zien weer daar in de buurt te komenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:14 schreef Elvi het volgende:
[..]
Misschien moet je dat gewicht even loskoppelen van of het goed of slecht met iemand gaat![]()
Ik heb nooit geroepen dat mijn lijf raar doet hoorquote:
ja en jullie geven af op modellen dat die te dun zijnquote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:16 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Leuk dat je jezelf slank vindt... altijd fijn wanneer iemand zich goed voelt en goed uit vindt zien. Maar ieder heeft zo zijn eigen opvatting over slank/dik.....
Elvi heeft humor. Als gevolg daarvan heb ik nu de slappe lach en dat wilde ik even uiten. Ik geloof dat ik ook mijn offtopic mening mag uiten? Ja toch?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:17 schreef Miss_S het volgende:
[..]
en dan nog zeggen dat ik diegene ben die zich misdraagt in dit topic
dat komt omdat jij het uitlokt en het hier wel gezellig kan zijn als jij er niet bent. Dit soort opmerkingen helpen dan ook niet echt, net zoals opmerken "maar het is een grapje hoor". Iedereen weet dondersgoed dat je dat soort dingen niet als grapje zegt.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:17 schreef Miss_S het volgende:
[..]
en dan nog zeggen dat ik diegene ben die zich misdraagt in dit topic
Ik ben idd zonder jouw hulp al 5 kilo afgevallen in 3 wekenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:16 schreef Miss_S het volgende:
[..]
hier gaat het om afvallen toch? en jij zei dat het prima ging zonder mij
nou dan reageer ik dus zo
en dat ik er trots op ben dat ik 26 kilo ben afgevallen ja
en dat word alleen maar meer als jullie me dik noemen
Met jouw bovenbenen zou ik mezelf zelfs daar slank noemenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:15 schreef Miss_S het volgende:
kennelijk vind je het op het moment niet belangrijk genoegquote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb nooit geroepen dat mijn lijf raar doet hoorAls ik minder eet, val ik af, als ik teveel/te ongezond eet kom ik aan. Toen ik met veel sporten ben gestopt ben ik ook het meest aangekomen, dus ook beweging heeft veel invloed op mijn gewicht. Ik heb zo'n simpel lijf
Alleen werken mijn hersens meestal erg tegen en daar zit ook mijn probleem. Letterlijk tussen m'n oren dus. En als er iets moeilijk is dan is het wel vechten tegen jezelf en je oude gewoontes en je hypothalamus die het niet pikt als de vetvoorraden slinken. Blijkbaar geef ik te snel op en val ik steeds terug in mijn oude ingesleten (vertrouwde?) patroon van teveel energieinname en te weinig bewegen.
Ik word er alleen een beetje moe van. Van mezelf. En mijn eeuwige slechte gewoontes. (doe er dan wat aan!!! ....maar blijkbaar wil ik niet hard genoeg)
hmm, ik geef op niemand af dat hij/zij te dun is... Ik zeg ook niet dat wanneer jij jezelf slank noemt een misdaad begaat.... ik weet niet waar je dat uit haalt... maar ja...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:18 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja en jullie geven af op modellen dat die te dun zijn
maar als ik mezelf slank durf te noemen dan is dat een grote misdaad
beetje hypocriet
ik wou net zeggen het mag wel iets minder op persoon en uiterlijk worden gereageerdquote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Met jouw bovenbenen zou ik mezelf zelfs daar slank noemen
Maar goed, dat is dan ook een heel verschil met mijn betonpalen.
(en eh, kunnen we elkaar hier ook minder afkatten? en dan bedoel ik meerdere mensen)
ik kan er zo 2 aanwijzen die me dik noemen hoorquote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:19 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik ben idd zonder jouw hulp al 5 kilo afgevallen in 3 wekenDus ik heb je hulp niet nodig.
![]()
Je mag best trots zijn, maar je hoeft het niet cónstant te herhalen... En niemand heeft je hier dik genoemdZie je; daar komt dat dikke onzekere meisje weer tevoorschijn... Ik zou echt even hulp gaan zoeken
![]()
Ja, ik weet dat dit nu niet het meest geschikte moment isquote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:19 schreef Miss_S het volgende:
kennelijk vind je het op het moment niet belangrijk genoeg
maar je weet nooit misschien gaat de knop wel weer om
Oh, maar die weddenschap durf ik wel aan! Ik heb een taille, geen vetrollen, maar weeg wel 96 kilo. Wat denk je?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:20 schreef Miss_S het volgende:
ik wou net zeggen het mag wel iets minder op persoon en uiterlijk worden gereageerd
en ik durf bijna te wedden dat ik dikkere boven benen heb dan jij
1 post boven je zeg je nog "iets minder op persoon spelen" en wat doe je zelf...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:22 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik kan er zo 2 aanwijzen die me dik noemen hoor
en onzeker niet
zeker niet als iemand met bmi van boven de 30 mij dik noemen
kan ik moeilijk serieus nemen he
ik speel niet op de persoonquote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:24 schreef Elvi het volgende:
[..]
1 post boven je zeg je nog "iets minder op persoon spelen" en wat doe je zelf...![]()
Jij hebt echt zo'n laag zelfbeeld dat zelfs afvallen je niet heeft geholpen. Jij praat echt over dikke mensen alsof ze niks waard zijn. Ik kan me voorstellen dat het dan ook moeilijk voor je is geweest toen je nog 26 kilo dikker was.
Bij ons op de afdeling is het echt bijna elke dag raak. Ik ben nu maar streng voor mezelf: maximaal een keer per week en dan nog moet het heel erg lekkere taart zijn, geen supermarktmeukquote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:14 schreef Jojogirl het volgende:
Hier mijn dagmenu:
tussendoor: sowieso 2 x fruit op m'n werk en soms nog wat te snoepen (deze week op m'n werk al elke dag een keer taart gehad)
Kattig doen is energievretend en dus dieettechnisch heel erg goedquote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:28 schreef locutus51 het volgende:
zucht... dat lang doorzeuren over iets en gelijk willen hebben is dat typisch iets voor vrouwen..? of ben ik gewoon een uitzondering... pff... dacht dat dit een dieet gebeuren was..
Ik ga ook maar eens slapen, en hopelijk gaat het morgen wat beter hier...
Én functioneelquote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:33 schreef Isabeau het volgende:
Kattig doen is energievretend en dus dieettechnisch heel erg goed(of zoiets
)
Alsof je uit eten bent geweest!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:35 schreef Pandorah het volgende:
Avondeten: vooraf = tomatensoep / hoofd = 1/2 pizza / toe = tiramisutoetje. Bij de maaltijd 1,5 glas rose gedronken en water
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:44 schreef ColdFeet het volgende:
Oh hee, over dat afvallen/verbranden, dat is bij mij niet lineair, zeg maar.
Ik heb jarenlang het ontbijt overgeslagen, de lunch was dan mijn eerste maal op een dag en verder dronk ik koffie, de hele ochtend. Ik hou gewoon niet zo van ontbijten.
Toen besloot ik (ik woonde even in het buitenland en redde het niet tot de lunch) mezelf te vermannen en te gaan ontbijten: een flinke bak zoete yoghurt. Van die zure magere trek ik nl niet op mijn nuchtere maag. Dat met cruesli (=veel suiker en wat vet) en wat stukjes vers fruit.
Ik voegde daarmee een hele maaltijd in in mijn voedingspatroon, zonder elders iets te schrappen.
Afijn, jullie voelen de moraal van het verhaal al aankomen
Ik viel zomaar kilo's af! Gek he, maar wel leuk
Ontbijten is belangrijk. Ik moet mezelf ook dwingen om 's ochtends iets te eten, maar doe het nu wel (ook al is het niet veel). Heb ook jaren lang het ontbijt overgeslagen, en soms sloeg ik zelfs de lunch over en begon ik pas 's avonds te eten. Niet goed...quote:Ook als je wilt afvallen: sla het ontbijt niet over! Als je wilt afvallen is het misschien een verleidelijk idee om het ontbijt maar helemaal te vergeten. Het kan ook een praktische oplossing zijn: gebrek aan tijd, of niets in huis hebben.
Onderzoek heeft aangetoond dat een goed ontbijt het beste dan je kan doen als je wilt afvallen is om de dag mee te beginnen. En dat geldt natuurlijk niet alleen als je wilt afvallen, maar ook als je gewoon op gewicht of gezond wilt blijven.
Voordelen van een goed ontbijt
Het onderzoek maakte deel uit van NHANES III een groots onderzoek op het gebied van diëten. Resultaten lieten de voordelen zien die mensen die de dag begonnen met een ontbijt voor hadden op mensen die het ontbijt oversloegen. Bij een ontbijt worden van nature meer vezelrijke producten gebruikt, zoals, brood, crackers, vruchtensap, yoghurt of melk met muesli of andere ontbijtgranen. Deze vezelrijke producten zijn vaak ook vetarm en voorzien ook in goede voedingsmiddelen zoals vitaminen en mineralen.
Mensen die zonder ontbijt de deur uit gaan hebben de neiging dit later op de dag over te compenseren door meer energierijke, vette producten te gebruiken, vooral bij het avondeten. Het onderzoek toonde verder aan dat kinderen en tieners die gewend zijn een ontbijt te nemen, slanker zijn dan hun leeftijdgenoten die zonder iets te eten de deur uitgaan.
Waarom wordt het ontbijt overgeslagen?
Er zijn verschillende redenen waarom mensen van deze tijd en alle leeftijden ontbijt overslaan. Men schat dat in Westerse landen zo'n 25% van de mensen het ontbijt laat zitten. Belangrijkste redenen om het ontbijt over te slaan zijn: gebrek aan tijd, gebrek aan planning, het idee dat een maaltijd minder ook minder caloriën betekent en dus beter voor het gewicht.
Kwestie van plannen
In het begin kan het wat inspanning vergen, maar het is het waard. De volgende tips kunnen je eraan wennen een echte "ontbijter" te worden. Bedenk van te voren wat je voor ontbijt gaat eten en zet dit op je boodschappenlijstje. Zet de wekker 15 minuten eerder, zodat je ook tijd hebt om een simpel en voedzaam ontbijt te nemen. Staat eten je echt tegen nadat je net bent opgestaan, pak dan iets in voor onderweg en eet dit onderweg of in de loop van de ochtend;
Lichte, vetarme, vezelrijke ontbijtproducten
vers fruit of vruchtensap
vezelrijke granen producten zoals, havermout, muesli, cruesli, cornflakes
halfvolle melk, yoghurt, volkoren brood, toost licht beboterd met jam, magere vleeswaren of een gekookt ei.
Bron
quote:
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:26 schreef Sjeen het volgende:
[..]denk je alles gehad te hebben, loop je er nog zo eentje tegen het lijf
Ik schiet nu wel goed op, dus ik hoop zondag echt mn scriptie (eerste versiequote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:16 schreef Jojogirl het volgende:
Gaat het je lukken Liejannuh?
En kom maar op met dat lijstje, ik ben niet zo makkelijk te shocken
Hoe sneller je het doet, des te sneller je er van af bent en des te eerder je leuke(re) dingen kan gaan doenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:22 schreef Jojogirl het volgende:
Mogge voor alle mensjes die net wakker zijn
Lekker lijstje Liejannuh, studeren kost veel energie geloof ik
Iemand nog suggesties voor het afkappen van een NOG-bui? Nuttige dingen doen Ontwijkend Gedrag Ik heb nog tig mails die echt beantwoord moeten worden, maar ik kan mezelf er maar niet toe zetten.
Ruilen? Zit me hier te vervelen op kantoor (zal blij zijn als de vakantieperiode voorbij is!) en denk daardoor constant aan eten (lees: snacks)quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:17 schreef octopussy het volgende:
Ik ben mijn boek over procrastination (=uitstelgedrag) aan het lezen, maar mijn gedachten zijn telkens ergens anders* octopussy gaat weer verder lezen..
Wij wel. Ik heb dus nooit cash geld bij mequote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:55 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Ruilen? Zit me hier te vervelen op kantoor (zal blij zijn als de vakantieperiode voorbij is!) en denk daardoor constant aan eten (lees: snacks)Het is maar goed dat we hier geen snoepautomaat hebben...
Dat was ook mijn strategie tegen al die snoepautomaten op het station als ik rond maag-rammel-tijd naar huis ging met de trein. Niets werkt beter.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:56 schreef Stormqueen het volgende:
Wij wel. Ik heb dus nooit cash geld bij me
Dat deed ik een paar jaar geleden ook toen ik met de trein naar school/ werk ging. Maar.... ik had wel altijd een pinpas bij me. Dus als ik een erg zwak moment had, ging ik bij de kiosk 4 pakken peuken halen (alleen snoep halen en daarvoor pinnen is zo sneu) + een Snickers (of andere zoete troep)quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat was ook mijn strategie tegen al die snoepautomaten op het station als ik rond maag-rammel-tijd naar huis ging met de trein. Niets werkt beter.
Goed bezig Sjeen! Als ik het zo zie, eet je bepaald niet weinig (sonjabakkeraars doen een moord voor zoveel eten), maar wel gezond.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:04 schreef Sjeen het volgende:
Vooralsnog gaat het hier goed, eettechnisch
Als tussendoortje geen appel of sultana maar:
[afbeelding]
en:
[afbeelding]
en nu voor de lunch:
twee sneetjes tarwebrood met kaas ertussen
twee sneetjes tarwebrood met pain du limbourg
een kop koffie met een zoetje en Friesche Vlag Balance
en voor tussendoor dadelijk:
water
worteltjes
Kikkererwtenpuree met sesam. Ik vind het heerlijk, zowel uit een bakje als zelfgemaakt. Tis ook gezond: veel eiwitten en vezelkes.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:25 schreef Stormqueen het volgende:
humous, wat is dat nou eigenlijk? Ik vind het er altijd zo nasty uit zien...
Ik vreet vrat wel eens gewoon een blikje leeg ja, als "snack"quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:28 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Kikkererwtenpuree met sesam. Ik vind het heerlijk, zowel uit een bakje als zelfgemaakt. Tis ook gezond: veel eiwitten en vezelkes.
ach,kikkererwten
Ik ben er dol op! Door curry's, marokkaansige couscousprutjes, in falafel, of gewoon zo een handje als je staat te koken
Mja, niet echt een 'slechte' snackquote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik vreet vrat wel eens gewoon een blikje leeg ja, als "snack"![]()
Klinkt lekker Coldfeet... Ik eet niet weinig inderdaad, het is gebaseerd op eeen energiebeperkt dieetdat ik ooit van het groene kruis heb gekregen. Ik heb eruit gehaald wat ik belangrijk vind, voornamelijk dus goed ontbijten en regelmatig eten... Mijn dagelijks patroon is ongeveer als volgt:quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:24 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Goed bezig Sjeen! Als ik het zo zie, eet je bepaald niet weinig (sonjabakkeraars doen een moord voor zoveel eten), maar wel gezond.
Ik heb net lekker op een bankje in de zon 2 kaiserbroodjes met hummus gegeten, nu tijd voor een appeltje! en water, en nog een appeltje.
Ik heb een zakje rijstzoutjes in mn tas voor het einde van de middag
Kikkererwten en bosbessen kan ik nog wel begrijpen, maar bleekselderij?!?!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:33 schreef ColdFeet het volgende:
Want ik word al net zo opgewonden van kikkererwten en bosbessen en bleekselderij.
Zo, dat is echt een eenvoudig dieet zeg! Ik denk wel dat mensen dit snel opgeven omdat ze geen effect zien, want hiermee heb je wel wat meer tijd nodig om af te vallen, of niet?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Klinkt lekker Coldfeet... Ik eet niet weinig inderdaad, het is gebaseerd op eeen energiebeperkt dieetdat ik ooit van het groene kruis heb gekregen. Ik heb eruit gehaald wat ik belangrijk vind, voornamelijk dus goed ontbijten en regelmatig eten... Mijn dagelijks patroon is ongeveer als volgt:
ontbijt: 2 sneetjes brood met boter en beleg
tussendoor: fruit of liga iets
lunch: 4 sneetjes brood met boter en beleg
diner: slechts 1 keer opscheppen, veel groente, wat vlees en aardappel/rijst/pasta
tussendoor: kwark, yoghurt of chocolade
Daarbij: koffie, thee, icetea en veeeeel water
Heerlijk. Ik eet meestal vrij gezond, vorig jaar tijdens mijn stage eens twee weken echt slecht gegeten, ik voelde me echt slap en moe. Toen ik weer terugkwam in de bewoonde wereld, was bleekselderij het eerste wat ik wilde, ik weet niet precies waarom, maar ik had er zo'n zin in!! Zo lekker knapperig en hartig en met veel vezeltjes en vitamines... Fantastisch spulquote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:54 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Kikkererwten en bosbessen kan ik nog wel begrijpen, maar bleekselderij?!?!![]()
Voor na of voor het sporten: banaan.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:55 schreef Liejannuh het volgende:
Het is weer 2 uur na het sporten (Voetbal! Was leuk! Ging goed!) en dan lijkt het net alsof mijn gehele buikholte bestaat uit een holle ruimte die gevuld moet worden met eten.
Heb al brood op, heb al een appel op, zit alweer aan de thee en het water, maar het holle gevoel blijft nog wel een uur vrees ik.
Iemand nog een betere tip dan een appel eten of zoete thee drinken?
lijkt veel op wat ik toen ook kreeg in de eetstoornissengroep om mijn eetpatroon te stabiliseren..quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Klinkt lekker Coldfeet... Ik eet niet weinig inderdaad, het is gebaseerd op eeen energiebeperkt dieetdat ik ooit van het groene kruis heb gekregen. Ik heb eruit gehaald wat ik belangrijk vind, voornamelijk dus goed ontbijten en regelmatig eten... Mijn dagelijks patroon is ongeveer als volgt:
diner: slechts 1 keer opscheppen, veel groente, wat vlees en aardappel/rijst/pasta
Een avocado? Niet echt weinig calorieen, maar lékker! en het vult als een tierelier.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:55 schreef Liejannuh het volgende:
Het is weer 2 uur na het sporten (Voetbal! Was leuk! Ging goed!) en dan lijkt het net alsof mijn gehele buikholte bestaat uit een holle ruimte die gevuld moet worden met eten.
Heb al brood op, heb al een appel op, zit alweer aan de thee en het water, maar het holle gevoel blijft nog wel een uur vrees ik.
Iemand nog een betere tip dan een appel eten of zoete thee drinken?
Ik krijg dat dus echt niet weg. Zelfs niet als ik er zoals de Amerikanen een laag pindakaas overheen smeer. Nee, bleekselderij is echt niet voor mij. Dan liever een bak radijsjesquote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:59 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Heerlijk. Ik eet meestal vrij gezond, vorig jaar tijdens mijn stage eens twee weken echt slecht gegeten, ik voelde me echt slap en moe. Toen ik weer terugkwam in de bewoonde wereld, was bleekselderij het eerste wat ik wilde, ik weet niet precies waarom, maar ik had er zo'n zin in!! Zo lekker knapperig en hartig en met veel vezeltjes en vitamines... Fantastisch spul
Zoals ik al zei, het is de basis... Daarnaast neem ik een glas wijn of een iets lekkers als ik daar zin in heb. Maar wel pas als ik erover nagedacht heb of ik iets echt lekker genoeg vind om de eventuele gevolgen te accepterenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:56 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Zo, dat is echt een eenvoudig dieet zeg! Ik denk wel dat mensen dit snel opgeven omdat ze geen effect zien, want hiermee heb je wel wat meer tijd nodig om af te vallen, of niet?
Maar het ziet er verstandig uit! Mag je nog wel af en toe gewoon een lekker taartje? Of iets vets?
Ja weet je, ik ook. Als ik volkomen rationeel ben, vind ik dat als ik het snaaien en ongezond eten weglaat uit mijn voedingspatroon, en drie keer per week sport, dat het dan gewoon goed is. Ookal heb ik dan nog steeds maat 40 of 42.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:36 schreef Stormqueen het volgende:
Alleen jammer dat ik zoveel vetgenen heb
Is ookquote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:03 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Ik krijg dat dus echt niet weg. Zelfs niet als ik er zoals de Amerikanen een laag pindakaas overheen smeer. Nee, bleekselderij is echt niet voor mij. Dan liever een bak radijsjes![]()
Zout!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:05 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Is ookLekker dippen in kruidenzout
Heb ik vanochtend al door mijn yoghurt gegooid!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:59 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Voor na of voor het sporten: banaan.
Briljant idee, heb er nog eentje thuis liggen. Alleen daar ben ik pas rond half 10 vrees ik.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:01 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Een avocado? Niet echt weinig calorieen, maar lékker! en het vult als een tierelier.
Hoezo? Bloeddruk?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:12 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Zout!Hele grote nono voor blue_funk!
Ouders hebben beiden bloeddruk, dus at vroeger altijd zoutarm. Toen ik op mezelf ging wonen, heb ik dat maar aangehouden. Nu ben ik er zelf ook gevoelig voor, dus eet het liever maar niet (te veel zout = druk op slapen, niet fijn). Daarbij zwel ik op van zoutquote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:27 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hoezo? Bloeddruk?
Ik hou wel van zout. Volgens mij eet ik het veel te veel.
Heb ik ook een x gehad! Ik kwam met een noodvaart aangefietst, moest remmen voor een stoplicht, kneep zo door de remmen heen en probeerde toen met m'n voeten te remmen wat niet lukte dus vloog ik van m'n fiets midden op het kruispunt!! Ik had niks, maar moest van de schrik wel een beetje grienen. Gelukkig konden de auto's die net aan het optrekken waren nog stoppen, maar dat was echt een supergevaarlijke situatie!!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:54 schreef motorbloempje het volgende:
boeoeoeoehoeoeoeooehoeoeoeoe
godsamme!
Heb ik een fiets, een sportieve, voor 35 euri op de kop getikt, zadel versteld, dus ik helemaalwoei, fietsen
bij de eerste de beste rempoging met iets meer kracht dan normaal (mistte een zijstraat) knapt de remkabel van de voorrem, en blijkt mn achterrem het helemaal niet meer te doen terwijl die nog wel vast zit![]()
had zo'n zin in fietsen, maargoed.. das beetje gevaarlijk nu zonder rem.. heb het nog heen en terug naar de stad geprobeerd, maar niet kunnen remmen is toch wel qudt
tot zover het gezellig morgen geocachen met![]()
en hiermee val je goed af?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Zeker! Maar ik meen me te herinneren dat je gister zei dat je weg zou blijven. Vandaar.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:44 schreef Miss_S het volgende:
maar als ik 6 boterhammen op een dag eet en dan nog 2 (of 4 liga's) er bij eet
dan val ik niet af, dan zou ik op gewicht blijven
en ik heb net zoveel recht om hier te zijn als jij
ja maar toen bedacht ik me zoals ik zei dat ik net zoveel recht heb om hier te zijn als ieder anderquote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:48 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Zeker! Maar ik meen me te herinneren dat je gister zei dat je weg zou blijven. Vandaar.
ben hard bezig.. iemand uit het Arnhemtopic heeft een GSX600F voor me voor 1600 euroquote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:26 schreef octopussy het volgende:
MB fietsperikelenGelukkig is het niet met de motor gebeurd
![]()
btw. heb je nou je div al eens ingeruild?
morgen maar even langs de fietsenmaker 's ochtends, kijken hoeveel het gaat kostenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:18 schreef Fuente het volgende:
Oei dat is niet fijn MB, fietsen zonder remmen![]()
Is dat nog makkelijk te fixen?
Ik heb hongerrrr! Als manlief zo thuis is ga ik meteen koken
dat klinkt idd erg naarquote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:22 schreef conleche het volgende:
[..]
Heb ik ook een x gehad! Ik kwam met een noodvaart aangefietst, moest remmen voor een stoplicht, kneep zo door de remmen heen en probeerde toen met m'n voeten te remmen wat niet lukte dus vloog ik van m'n fiets midden op het kruispunt!! Ik had niks, maar moest van de schrik wel een beetje grienen. Gelukkig konden de auto's die net aan het optrekken waren nog stoppen, maar dat was echt een supergevaarlijke situatie!!
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:54 schreef motorbloempje het volgende:
en idd, honger.. heb alleen ontbeten om half 11 ofzo![]()
yeah, I know, maar is er niet echt van gekomen vandaag.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:56 schreef blue_funk het volgende:
[..]
![]()
Ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag! Om 10:30 voedsel naar binnen werken, is niet ontbijten... da's brunchen
Meer eten!![]()
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:50 schreef ColdFeet het volgende:
Denk dan vooral aan al die goeie vetzuren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |