Oh, maar die weddenschap durf ik wel aan! Ik heb een taille, geen vetrollen, maar weeg wel 96 kilo. Wat denk je?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:20 schreef Miss_S het volgende:
ik wou net zeggen het mag wel iets minder op persoon en uiterlijk worden gereageerd
en ik durf bijna te wedden dat ik dikkere boven benen heb dan jij
1 post boven je zeg je nog "iets minder op persoon spelen" en wat doe je zelf...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:22 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik kan er zo 2 aanwijzen die me dik noemen hoor
en onzeker niet
zeker niet als iemand met bmi van boven de 30 mij dik noemen
kan ik moeilijk serieus nemen he
ik speel niet op de persoonquote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:24 schreef Elvi het volgende:
[..]
1 post boven je zeg je nog "iets minder op persoon spelen" en wat doe je zelf...![]()
Jij hebt echt zo'n laag zelfbeeld dat zelfs afvallen je niet heeft geholpen. Jij praat echt over dikke mensen alsof ze niks waard zijn. Ik kan me voorstellen dat het dan ook moeilijk voor je is geweest toen je nog 26 kilo dikker was.
Bij ons op de afdeling is het echt bijna elke dag raak. Ik ben nu maar streng voor mezelf: maximaal een keer per week en dan nog moet het heel erg lekkere taart zijn, geen supermarktmeukquote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:14 schreef Jojogirl het volgende:
Hier mijn dagmenu:
tussendoor: sowieso 2 x fruit op m'n werk en soms nog wat te snoepen (deze week op m'n werk al elke dag een keer taart gehad)
Kattig doen is energievretend en dus dieettechnisch heel erg goedquote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:28 schreef locutus51 het volgende:
zucht... dat lang doorzeuren over iets en gelijk willen hebben is dat typisch iets voor vrouwen..? of ben ik gewoon een uitzondering... pff... dacht dat dit een dieet gebeuren was..
Ik ga ook maar eens slapen, en hopelijk gaat het morgen wat beter hier...
Én functioneelquote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:33 schreef Isabeau het volgende:
Kattig doen is energievretend en dus dieettechnisch heel erg goed(of zoiets
)
Alsof je uit eten bent geweest!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:35 schreef Pandorah het volgende:
Avondeten: vooraf = tomatensoep / hoofd = 1/2 pizza / toe = tiramisutoetje. Bij de maaltijd 1,5 glas rose gedronken en water
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:44 schreef ColdFeet het volgende:
Oh hee, over dat afvallen/verbranden, dat is bij mij niet lineair, zeg maar.
Ik heb jarenlang het ontbijt overgeslagen, de lunch was dan mijn eerste maal op een dag en verder dronk ik koffie, de hele ochtend. Ik hou gewoon niet zo van ontbijten.
Toen besloot ik (ik woonde even in het buitenland en redde het niet tot de lunch) mezelf te vermannen en te gaan ontbijten: een flinke bak zoete yoghurt. Van die zure magere trek ik nl niet op mijn nuchtere maag. Dat met cruesli (=veel suiker en wat vet) en wat stukjes vers fruit.
Ik voegde daarmee een hele maaltijd in in mijn voedingspatroon, zonder elders iets te schrappen.
Afijn, jullie voelen de moraal van het verhaal al aankomen
Ik viel zomaar kilo's af! Gek he, maar wel leuk
Ontbijten is belangrijk. Ik moet mezelf ook dwingen om 's ochtends iets te eten, maar doe het nu wel (ook al is het niet veel). Heb ook jaren lang het ontbijt overgeslagen, en soms sloeg ik zelfs de lunch over en begon ik pas 's avonds te eten. Niet goed...quote:Ook als je wilt afvallen: sla het ontbijt niet over! Als je wilt afvallen is het misschien een verleidelijk idee om het ontbijt maar helemaal te vergeten. Het kan ook een praktische oplossing zijn: gebrek aan tijd, of niets in huis hebben.
Onderzoek heeft aangetoond dat een goed ontbijt het beste dan je kan doen als je wilt afvallen is om de dag mee te beginnen. En dat geldt natuurlijk niet alleen als je wilt afvallen, maar ook als je gewoon op gewicht of gezond wilt blijven.
Voordelen van een goed ontbijt
Het onderzoek maakte deel uit van NHANES III een groots onderzoek op het gebied van diëten. Resultaten lieten de voordelen zien die mensen die de dag begonnen met een ontbijt voor hadden op mensen die het ontbijt oversloegen. Bij een ontbijt worden van nature meer vezelrijke producten gebruikt, zoals, brood, crackers, vruchtensap, yoghurt of melk met muesli of andere ontbijtgranen. Deze vezelrijke producten zijn vaak ook vetarm en voorzien ook in goede voedingsmiddelen zoals vitaminen en mineralen.
Mensen die zonder ontbijt de deur uit gaan hebben de neiging dit later op de dag over te compenseren door meer energierijke, vette producten te gebruiken, vooral bij het avondeten. Het onderzoek toonde verder aan dat kinderen en tieners die gewend zijn een ontbijt te nemen, slanker zijn dan hun leeftijdgenoten die zonder iets te eten de deur uitgaan.
Waarom wordt het ontbijt overgeslagen?
Er zijn verschillende redenen waarom mensen van deze tijd en alle leeftijden ontbijt overslaan. Men schat dat in Westerse landen zo'n 25% van de mensen het ontbijt laat zitten. Belangrijkste redenen om het ontbijt over te slaan zijn: gebrek aan tijd, gebrek aan planning, het idee dat een maaltijd minder ook minder caloriën betekent en dus beter voor het gewicht.
Kwestie van plannen
In het begin kan het wat inspanning vergen, maar het is het waard. De volgende tips kunnen je eraan wennen een echte "ontbijter" te worden. Bedenk van te voren wat je voor ontbijt gaat eten en zet dit op je boodschappenlijstje. Zet de wekker 15 minuten eerder, zodat je ook tijd hebt om een simpel en voedzaam ontbijt te nemen. Staat eten je echt tegen nadat je net bent opgestaan, pak dan iets in voor onderweg en eet dit onderweg of in de loop van de ochtend;
Lichte, vetarme, vezelrijke ontbijtproducten
vers fruit of vruchtensap
vezelrijke granen producten zoals, havermout, muesli, cruesli, cornflakes
halfvolle melk, yoghurt, volkoren brood, toost licht beboterd met jam, magere vleeswaren of een gekookt ei.
Bron
quote:
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:26 schreef Sjeen het volgende:
[..]denk je alles gehad te hebben, loop je er nog zo eentje tegen het lijf
Ik schiet nu wel goed op, dus ik hoop zondag echt mn scriptie (eerste versiequote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:16 schreef Jojogirl het volgende:
Gaat het je lukken Liejannuh?
En kom maar op met dat lijstje, ik ben niet zo makkelijk te shocken
Hoe sneller je het doet, des te sneller je er van af bent en des te eerder je leuke(re) dingen kan gaan doenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:22 schreef Jojogirl het volgende:
Mogge voor alle mensjes die net wakker zijn
Lekker lijstje Liejannuh, studeren kost veel energie geloof ik
Iemand nog suggesties voor het afkappen van een NOG-bui? Nuttige dingen doen Ontwijkend Gedrag Ik heb nog tig mails die echt beantwoord moeten worden, maar ik kan mezelf er maar niet toe zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |