Ruilen? Zit me hier te vervelen op kantoor (zal blij zijn als de vakantieperiode voorbij is!) en denk daardoor constant aan eten (lees: snacks)quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:17 schreef octopussy het volgende:
Ik ben mijn boek over procrastination (=uitstelgedrag) aan het lezen, maar mijn gedachten zijn telkens ergens anders* octopussy gaat weer verder lezen..
Wij wel. Ik heb dus nooit cash geld bij mequote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:55 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Ruilen? Zit me hier te vervelen op kantoor (zal blij zijn als de vakantieperiode voorbij is!) en denk daardoor constant aan eten (lees: snacks)Het is maar goed dat we hier geen snoepautomaat hebben...
Dat was ook mijn strategie tegen al die snoepautomaten op het station als ik rond maag-rammel-tijd naar huis ging met de trein. Niets werkt beter.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:56 schreef Stormqueen het volgende:
Wij wel. Ik heb dus nooit cash geld bij me
Dat deed ik een paar jaar geleden ook toen ik met de trein naar school/ werk ging. Maar.... ik had wel altijd een pinpas bij me. Dus als ik een erg zwak moment had, ging ik bij de kiosk 4 pakken peuken halen (alleen snoep halen en daarvoor pinnen is zo sneu) + een Snickers (of andere zoete troep)quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat was ook mijn strategie tegen al die snoepautomaten op het station als ik rond maag-rammel-tijd naar huis ging met de trein. Niets werkt beter.
Goed bezig Sjeen! Als ik het zo zie, eet je bepaald niet weinig (sonjabakkeraars doen een moord voor zoveel eten), maar wel gezond.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:04 schreef Sjeen het volgende:
Vooralsnog gaat het hier goed, eettechnisch
Als tussendoortje geen appel of sultana maar:
[afbeelding]
en:
[afbeelding]
en nu voor de lunch:
twee sneetjes tarwebrood met kaas ertussen
twee sneetjes tarwebrood met pain du limbourg
een kop koffie met een zoetje en Friesche Vlag Balance
en voor tussendoor dadelijk:
water
worteltjes
Kikkererwtenpuree met sesam. Ik vind het heerlijk, zowel uit een bakje als zelfgemaakt. Tis ook gezond: veel eiwitten en vezelkes.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:25 schreef Stormqueen het volgende:
humous, wat is dat nou eigenlijk? Ik vind het er altijd zo nasty uit zien...
Ik vreet vrat wel eens gewoon een blikje leeg ja, als "snack"quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:28 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Kikkererwtenpuree met sesam. Ik vind het heerlijk, zowel uit een bakje als zelfgemaakt. Tis ook gezond: veel eiwitten en vezelkes.
ach,kikkererwten
Ik ben er dol op! Door curry's, marokkaansige couscousprutjes, in falafel, of gewoon zo een handje als je staat te koken
Mja, niet echt een 'slechte' snackquote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik vreet vrat wel eens gewoon een blikje leeg ja, als "snack"![]()
Klinkt lekker Coldfeet... Ik eet niet weinig inderdaad, het is gebaseerd op eeen energiebeperkt dieetdat ik ooit van het groene kruis heb gekregen. Ik heb eruit gehaald wat ik belangrijk vind, voornamelijk dus goed ontbijten en regelmatig eten... Mijn dagelijks patroon is ongeveer als volgt:quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:24 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Goed bezig Sjeen! Als ik het zo zie, eet je bepaald niet weinig (sonjabakkeraars doen een moord voor zoveel eten), maar wel gezond.
Ik heb net lekker op een bankje in de zon 2 kaiserbroodjes met hummus gegeten, nu tijd voor een appeltje! en water, en nog een appeltje.
Ik heb een zakje rijstzoutjes in mn tas voor het einde van de middag
Kikkererwten en bosbessen kan ik nog wel begrijpen, maar bleekselderij?!?!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:33 schreef ColdFeet het volgende:
Want ik word al net zo opgewonden van kikkererwten en bosbessen en bleekselderij.
Zo, dat is echt een eenvoudig dieet zeg! Ik denk wel dat mensen dit snel opgeven omdat ze geen effect zien, want hiermee heb je wel wat meer tijd nodig om af te vallen, of niet?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Klinkt lekker Coldfeet... Ik eet niet weinig inderdaad, het is gebaseerd op eeen energiebeperkt dieetdat ik ooit van het groene kruis heb gekregen. Ik heb eruit gehaald wat ik belangrijk vind, voornamelijk dus goed ontbijten en regelmatig eten... Mijn dagelijks patroon is ongeveer als volgt:
ontbijt: 2 sneetjes brood met boter en beleg
tussendoor: fruit of liga iets
lunch: 4 sneetjes brood met boter en beleg
diner: slechts 1 keer opscheppen, veel groente, wat vlees en aardappel/rijst/pasta
tussendoor: kwark, yoghurt of chocolade
Daarbij: koffie, thee, icetea en veeeeel water
Heerlijk. Ik eet meestal vrij gezond, vorig jaar tijdens mijn stage eens twee weken echt slecht gegeten, ik voelde me echt slap en moe. Toen ik weer terugkwam in de bewoonde wereld, was bleekselderij het eerste wat ik wilde, ik weet niet precies waarom, maar ik had er zo'n zin in!! Zo lekker knapperig en hartig en met veel vezeltjes en vitamines... Fantastisch spulquote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:54 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Kikkererwten en bosbessen kan ik nog wel begrijpen, maar bleekselderij?!?!![]()
Voor na of voor het sporten: banaan.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:55 schreef Liejannuh het volgende:
Het is weer 2 uur na het sporten (Voetbal! Was leuk! Ging goed!) en dan lijkt het net alsof mijn gehele buikholte bestaat uit een holle ruimte die gevuld moet worden met eten.
Heb al brood op, heb al een appel op, zit alweer aan de thee en het water, maar het holle gevoel blijft nog wel een uur vrees ik.
Iemand nog een betere tip dan een appel eten of zoete thee drinken?
lijkt veel op wat ik toen ook kreeg in de eetstoornissengroep om mijn eetpatroon te stabiliseren..quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Klinkt lekker Coldfeet... Ik eet niet weinig inderdaad, het is gebaseerd op eeen energiebeperkt dieetdat ik ooit van het groene kruis heb gekregen. Ik heb eruit gehaald wat ik belangrijk vind, voornamelijk dus goed ontbijten en regelmatig eten... Mijn dagelijks patroon is ongeveer als volgt:
diner: slechts 1 keer opscheppen, veel groente, wat vlees en aardappel/rijst/pasta
Een avocado? Niet echt weinig calorieen, maar lékker! en het vult als een tierelier.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:55 schreef Liejannuh het volgende:
Het is weer 2 uur na het sporten (Voetbal! Was leuk! Ging goed!) en dan lijkt het net alsof mijn gehele buikholte bestaat uit een holle ruimte die gevuld moet worden met eten.
Heb al brood op, heb al een appel op, zit alweer aan de thee en het water, maar het holle gevoel blijft nog wel een uur vrees ik.
Iemand nog een betere tip dan een appel eten of zoete thee drinken?
Ik krijg dat dus echt niet weg. Zelfs niet als ik er zoals de Amerikanen een laag pindakaas overheen smeer. Nee, bleekselderij is echt niet voor mij. Dan liever een bak radijsjesquote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:59 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Heerlijk. Ik eet meestal vrij gezond, vorig jaar tijdens mijn stage eens twee weken echt slecht gegeten, ik voelde me echt slap en moe. Toen ik weer terugkwam in de bewoonde wereld, was bleekselderij het eerste wat ik wilde, ik weet niet precies waarom, maar ik had er zo'n zin in!! Zo lekker knapperig en hartig en met veel vezeltjes en vitamines... Fantastisch spul
Zoals ik al zei, het is de basis... Daarnaast neem ik een glas wijn of een iets lekkers als ik daar zin in heb. Maar wel pas als ik erover nagedacht heb of ik iets echt lekker genoeg vind om de eventuele gevolgen te accepterenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:56 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Zo, dat is echt een eenvoudig dieet zeg! Ik denk wel dat mensen dit snel opgeven omdat ze geen effect zien, want hiermee heb je wel wat meer tijd nodig om af te vallen, of niet?
Maar het ziet er verstandig uit! Mag je nog wel af en toe gewoon een lekker taartje? Of iets vets?
Ja weet je, ik ook. Als ik volkomen rationeel ben, vind ik dat als ik het snaaien en ongezond eten weglaat uit mijn voedingspatroon, en drie keer per week sport, dat het dan gewoon goed is. Ookal heb ik dan nog steeds maat 40 of 42.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:36 schreef Stormqueen het volgende:
Alleen jammer dat ik zoveel vetgenen heb
Is ookquote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:03 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Ik krijg dat dus echt niet weg. Zelfs niet als ik er zoals de Amerikanen een laag pindakaas overheen smeer. Nee, bleekselderij is echt niet voor mij. Dan liever een bak radijsjes![]()
Zout!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:05 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Is ookLekker dippen in kruidenzout
Heb ik vanochtend al door mijn yoghurt gegooid!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:59 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Voor na of voor het sporten: banaan.
Briljant idee, heb er nog eentje thuis liggen. Alleen daar ben ik pas rond half 10 vrees ik.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:01 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Een avocado? Niet echt weinig calorieen, maar lékker! en het vult als een tierelier.
Hoezo? Bloeddruk?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:12 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Zout!Hele grote nono voor blue_funk!
Ouders hebben beiden bloeddruk, dus at vroeger altijd zoutarm. Toen ik op mezelf ging wonen, heb ik dat maar aangehouden. Nu ben ik er zelf ook gevoelig voor, dus eet het liever maar niet (te veel zout = druk op slapen, niet fijn). Daarbij zwel ik op van zoutquote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:27 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hoezo? Bloeddruk?
Ik hou wel van zout. Volgens mij eet ik het veel te veel.
Heb ik ook een x gehad! Ik kwam met een noodvaart aangefietst, moest remmen voor een stoplicht, kneep zo door de remmen heen en probeerde toen met m'n voeten te remmen wat niet lukte dus vloog ik van m'n fiets midden op het kruispunt!! Ik had niks, maar moest van de schrik wel een beetje grienen. Gelukkig konden de auto's die net aan het optrekken waren nog stoppen, maar dat was echt een supergevaarlijke situatie!!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:54 schreef motorbloempje het volgende:
boeoeoeoehoeoeoeooehoeoeoeoe
godsamme!
Heb ik een fiets, een sportieve, voor 35 euri op de kop getikt, zadel versteld, dus ik helemaalwoei, fietsen
bij de eerste de beste rempoging met iets meer kracht dan normaal (mistte een zijstraat) knapt de remkabel van de voorrem, en blijkt mn achterrem het helemaal niet meer te doen terwijl die nog wel vast zit![]()
had zo'n zin in fietsen, maargoed.. das beetje gevaarlijk nu zonder rem.. heb het nog heen en terug naar de stad geprobeerd, maar niet kunnen remmen is toch wel qudt
tot zover het gezellig morgen geocachen met![]()
en hiermee val je goed af?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Zeker! Maar ik meen me te herinneren dat je gister zei dat je weg zou blijven. Vandaar.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:44 schreef Miss_S het volgende:
maar als ik 6 boterhammen op een dag eet en dan nog 2 (of 4 liga's) er bij eet
dan val ik niet af, dan zou ik op gewicht blijven
en ik heb net zoveel recht om hier te zijn als jij
ja maar toen bedacht ik me zoals ik zei dat ik net zoveel recht heb om hier te zijn als ieder anderquote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:48 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Zeker! Maar ik meen me te herinneren dat je gister zei dat je weg zou blijven. Vandaar.
ben hard bezig.. iemand uit het Arnhemtopic heeft een GSX600F voor me voor 1600 euroquote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:26 schreef octopussy het volgende:
MB fietsperikelenGelukkig is het niet met de motor gebeurd
![]()
btw. heb je nou je div al eens ingeruild?
morgen maar even langs de fietsenmaker 's ochtends, kijken hoeveel het gaat kostenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:18 schreef Fuente het volgende:
Oei dat is niet fijn MB, fietsen zonder remmen![]()
Is dat nog makkelijk te fixen?
Ik heb hongerrrr! Als manlief zo thuis is ga ik meteen koken
dat klinkt idd erg naarquote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:22 schreef conleche het volgende:
[..]
Heb ik ook een x gehad! Ik kwam met een noodvaart aangefietst, moest remmen voor een stoplicht, kneep zo door de remmen heen en probeerde toen met m'n voeten te remmen wat niet lukte dus vloog ik van m'n fiets midden op het kruispunt!! Ik had niks, maar moest van de schrik wel een beetje grienen. Gelukkig konden de auto's die net aan het optrekken waren nog stoppen, maar dat was echt een supergevaarlijke situatie!!
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:54 schreef motorbloempje het volgende:
en idd, honger.. heb alleen ontbeten om half 11 ofzo![]()
yeah, I know, maar is er niet echt van gekomen vandaag.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:56 schreef blue_funk het volgende:
[..]
![]()
Ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag! Om 10:30 voedsel naar binnen werken, is niet ontbijten... da's brunchen
Meer eten!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |