wtf?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:52 schreef Bastian het volgende:
Reïncarnatie bestaat niet.
Herinneringen die mensen hebben zijn fake en komen af van demonen die je dat influisteren,
om ons zo van God weg te houden. Dat we komen met theorieën die niet in overeenstemming zijn met God en de bijbel. (die overigens zelf door God samengesteld is, ja, echt wel)
dus....
TS vraagt hier niet naar het christelijke standpunt bij de vraag of reincarnatie wel of niet bestaat, TS wil gewoon weten hoe reincarnatie in de praktijk zou moeten functioneren, dus veel heeft hij niet aan een opdringerige post met achterliggende gedachte TS te bekeren tot jou religiequote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:52 schreef Bastian het volgende:
Herinneringen die mensen hebben zijn fake en komen af van demonen die je dat influisteren,
om ons zo van God weg te houden. Dat we komen met theorieën die niet in overeenstemming zijn met God en de bijbel. (die overigens zelf door God samengesteld is, ja, echt wel)
dus....
Kerel wtf bazel je nou, lichaam bestaat uit 2 onderdelen, lichaam en geest.. kom niet steeds aanzetten met geest is apart van de ziel verhaal want dat is gewoon niet zo, of heb jij je bek op een andere plaats dan je mondquote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:00 schreef Loppe het volgende:
Een geest wordt tot het onderbewustzijn gebracht voor de geboorte, dan pas kan het worden aangetrokken door de embryo. Dankzij de ziel blijft de geest in leven. Wanneer dit niet zou gebeuren zou de geest te veel bagage meebrengen naar het kind waardoor het bezwijkt.
Zeg dat maar tegen de regressietherapeutenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:52 schreef Bastian het volgende:
dus....
Kun je ook (als boeren hollandse jongen) een dalai lama zijn ?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:06 schreef Loppe het volgende:
Ik vertel ook maar wat ik gelezen heb en wat mij een aannemelijke verklaring lijkt.
Zielen zijn godsdeeltjes, die (we) zijn er al vanaf de openbaring van God (=oerknal).
Iedereen heeft( is) één ziel. Dalai lama's kunnen naar het schijnt dingen uit hun vorig leven herinneren, daarvoor moet je toch al een geoefend meester zijn en moet je je vorige levens ook met die zaken bezig geweest zijn.
jah bastian jij bent de nieuwe dalai lama, of heb je dat nog niet in de bijbel gelezen, staat onder openbaringenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:10 schreef Bastian het volgende:
[..]
Kun je ook (als boeren hollandse jongen) een dalai lama zijn ?
héhé... nu gaan we toch geen grapjes maken over wat er in openbaringen staat...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:43 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
jah bastian jij bent de nieuwe dalai lama, of heb je dat nog niet in de bijbel gelezen, staat onder openbaringen![]()
De Dalai Lama heeft een keer gezegd dat hij niet zeker weet of hij terugkomt als de Dalai Lama. Dit vanwege de verhoudingen met China, die misschien een Dalai Lama aanwijst na overlijden van de huidige om invloed in Tibet uit te oefenen (net zoals de Chinese Panchen lama en de Tibetaanse). Dan zou hij (volgens Tibetaans boeddhisme) wedergeboren kunnen worden in het westen, bv. Nederland.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:10 schreef Bastian het volgende:
Wat bedoel je met 2? Er zijn er 13 geweest en nu is er de 14e. Bedoel je soms de 2quote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waarom zijn er 2 dalai lama's, een oude en alvast een nieuwe voor als de oude doodgaat?
Heb je met eigen ogen demonen zien fluisteren in iemands oor en heeft god jou de bijbel persoonlijk in je handen gegeven ? hoe kan je god en de bijbel in 1 zin noemen als we allemaal van god komen en de bijbel door mensen is geschreven . de bijbel is niet samengesteld door god , hij heeft het niet naar de aarde gefaxt . De bijbel is samengesteld door mensen die mensen met andere interpretaties van jezus christus of god simpelweg vermoorde , zo kan ik ook de waarheid prediken en heb ik altijd gelijk.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:52 schreef Bastian het volgende:
dus....
Is al beantwoord en beter ook:quote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waarom zijn er 2 dalai lama's, een oude en alvast een nieuwe voor als de oude doodgaat? Zijn er 2 zielen van de dalai lama of kan die zich in meerdere personen reincarneren? Als hij dat wel kan kunnen anderen dat dan ook?
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:56 schreef jiva het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 2? Er zijn er 13 geweest en nu is er de 14e. Bedoel je soms de 2
karmapa lama's? Of de 2 panchen lama's (Chinese en Tibetaanse)?
Van een mens zijn er delen die doodgaan en dan verteren en opgenomen worden in de stoffelijke wereld en delen die blijven bestaan en opgenomen worden in een geestelijke wereld. (Vooropgesteld, dat je in reïncarnatie en een hiernamaals gelooft!)quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:02 schreef IRW het volgende:
Beste Fokkers,
Ik zit al een tijdje met een vraag waar ik maar geen bevredigend antwoord op krijg. Hoe zit het nu precies met de verschillende geesten/bewustzijns niveau's als iemand reïncarneert. Wie kan mij in simpele taal uitleggen wat er bij het volgende gebeurt: Jan gaat dood en komt in het hiernamaals. Hij leeft voort in de geest en besluit opnieuw geboren te worden. Dan is er toch een probleem omdat er een nieuwe 'ziel' geboren wordt? Wie ervaart er dan wat? Jan blijft doorleven in het hiernamaals maar wordt toch weer opnieuw geboren...
Graag jullie uitleg!
hier kan ik me al veel meer in vinden dan wat loppe beweertquote:Op donderdag 16 augustus 2007 01:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Van een mens zijn er delen die doodgaan en dan verteren en opgenomen worden in de stoffelijke wereld en delen die blijven bestaan en opgenomen worden in een geestelijke wereld. (Vooropgesteld, dat je in reïncarnatie en een hiernamaals gelooft!)
De geestelijke delen gaan ofwel naar een hiernamaals (en daar zijn ook verschillende theorieën over) ofwel naar een tussenstadium voor ze herboren (gereïncarneerd) worden. Ook daar zijn diverse theorieën over.
De geestelijke delen vinden dus nieuwe stoffelijke delen.Er wordt geen nieuwe ziel geboren, de bestaande ziel wordt herboren in een nieuw lichaam. Niet "copy c:kees a:kees" maar "move c:kees a:kees", waarna de flop een eigen leven gaat leiden (of lijden, natuurlijk!) En bij de dood weer: "move a:kees c:kees", waarna de flop weggegooid wordt.
Goed gesproken.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 00:53 schreef Summers het volgende:
[..]
Heb je met eigen ogen demonen zien fluisteren in iemands oor en heeft god jou de bijbel persoonlijk in je handen gegeven ? hoe kan je god en de bijbel in 1 zin noemen als we allemaal van god komen en de bijbel door mensen is geschreven . de bijbel is niet samengesteld door god , hij heeft het niet naar de aarde gefaxt . De bijbel is samengesteld door mensen die mensen met andere interpretaties van jezus christus of god simpelweg vermoorde , zo kan ik ook de waarheid prediken en heb ik altijd gelijk.
De bijbel is van horen zeggen en er kleeft bloed aan , hoe goddelijk .
Je zou denken dat mensen na zoveel eeuwen boven de dommigheid uitstijgen maar nee hoor , tot op de dag van vandaag worden er mensen vermoord door interpretaties van godsdiensten letterlijk te nemen of hun eigen interpretatie met geweld door te drukken .. je hoeft nu maar om je heen te kijken hoe dat eigenlijk in zijn werk gaat ....
De bijbel kan je niet letterlijk nemen , er zal heus wel waarheid inzitten maar die moet je zelf onderzoeken maar letterlijk nemen heeft geen zin.
God heeft je niet voor niks hersens gegeven , die zijn om te gebruiken en om zelf na te denken en zelf dingen te onderzoeken .
In De bijbel staan toch ook paranormale of bovennatuurlijke zaken ? als je in god geloofd , is alles toch mogelijk ? dus reincarnatie bestaat niet maar toen jezus dood was stond hij weer op na een aantal dagen , dat staat letterlijk in de bijbel dus dat kan wel ... pff .. Wanneer gaan mensen eens zelf nadenken ?
Jozef Rulof was in een vorig leven Egyptisch hogepriester. Op geestelijk vlak waren die het verst gevorderd in heel de aardse geschiedenis. Rulof heeft zijn boeken geschreven om het nuchtere westen te doen ontwaken. Het Oosten is op vlak van het paranormale al veel verder, er zullen daarom meer meesters uit het Oosten hier reïncarneren.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:10 schreef Bastian het volgende:
[..]
Ja, heel vreemd is dat, er reincarneert nooit iemand die in de 13e eeuw strontschepper was.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:55 schreef Loppe het volgende:
[..]
Jozef Rulof was in een vorig leven Egyptisch hogepriester.
uhuh, right.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:25 schreef Loppe het volgende:
Iedereen heeft in één van zijn vorige levens wel eens een hoge functie gehad.
hehe denk jij wat ik denk??quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:01 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ja, heel vreemd is dat, er reincarneert nooit iemand die in de 13e eeuw strontschepper was.
Er bestaan daarentegen duizenden mensen die Marie Antoinette of Jeanne D'Arc geweest zijn
Als Ajax scoort, komen er nieuwe zielen bij.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:44 schreef lily het volgende:
Ik vraag me alleen af (ivm de reincarnatie theorie) ik noem het een theorie en geen geloof
Er wordt vaak gesproken over nieuwe zielen en oude zielen.
Iemand die al aan zijn zoveelste leven bezig is en een ander is hier vast nieuw...
Wanneer en hoe komen er dan nieuwe bij?
Nee, je hebt de dalai lama en een kinderversie, die wordt alvast getraind voor als de huidige dalai lama overlijdt.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:56 schreef jiva het volgende:
[..]
De Dalai Lama heeft een keer gezegd dat hij niet zeker weet of hij terugkomt als de Dalai Lama. Dit vanwege de verhoudingen met China, die misschien een Dalai Lama aanwijst na overlijden van de huidige om invloed in Tibet uit te oefenen (net zoals de Chinese Panchen lama en de Tibetaanse). Dan zou hij (volgens Tibetaans boeddhisme) wedergeboren kunnen worden in het westen, bv. Nederland.
Volgens TB is het dus mogelijk voor hem, niet voor ons en is het niet waarschijnlijk dat hij Nederland zal uitkiezen maar bv. India en omstreken omdat hij nu eenmaal gehecht is aan Tibet/Dharamsala en die omgeving. Als daar de mensen zijn die je levens lang hebt gekend zul je eerder daarvoor kiezen dan een ver land met een andere cultuur. Aangezien China zijn thuisland bezet is TIbet minder gunstig voor wedergeboorte. Voor zover ik het Tibetaans boeddhisme begrijp.
Dit is trouwens een lama geboren in Spanje: http://www.fpmt.org/teachers/osel/birth.asp
Je kunt geloven dat het een "authentieke" wedergeboren leraar betreft in een nieuwe gedaante of dat het zo opgezet is om Tibetaans boeddhisme uit te dragen in het westen.
[..]
Wat bedoel je met 2? Er zijn er 13 geweest en nu is er de 14e. Bedoel je soms de 2
karmapa lama's? Of de 2 panchen lama's (Chinese en Tibetaanse)?
Juist wel: de meeste mensen die zich vorige levens herinneren of daar weer kennis van nemen, blijken gewoon nederig werk te hebben gehad. Maar iedereen is ook wel eens een keer hoog geweest.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:01 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ja, heel vreemd is dat, er reincarneert nooit iemand die in de 13e eeuw strontschepper was.
Er bestaan daarentegen duizenden mensen die Marie Antoinette of Jeanne D'Arc geweest zijn
Het kan best dat China dat propageert, maar dat kan niet. Want het kind is de reïncarnatie van de Dalai Lama. Dus die moet eerst excarneren: dood gaan.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, je hebt de dalai lama en een kinderversie, die wordt alvast getraind voor als de huidige dalai lama overlijdt.
Beetje manke vergelijking, lijkt me.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:42 schreef sweetgirly het volgende:
Het is net als met een oude pc die gecrasht is, maar waar je een nieuwe harde schijf inpropt en hij doet het weer ! Of je koopt een geheel nieuwe pc, met nog meer mogelijkheden ! Dat kan ook nog.
maar pin me er niet op vast![]()
Een flinke discussie is niet hetzelfde als een grote bek opzetten!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:11 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
hehe neen ik hou gewoon van een flinke discussie![]()
Uitermate goede vraag.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waar komen zielen vandaan?
Nou, die zegt in grote lijnen wel hetzelfde.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 03:45 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
hier kan ik me al veel meer in vinden dan wat loppe beweert![]()
Nee dat kan inderdaad niet, daarom is dat hele reincarnatie verhaal ook zo'n onzin.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het kan best dat China dat propageert, maar dat kan niet. Want het kind is de reïncarnatie van de Dalai Lama. Dus die moet eerst excarneren: dood gaan.
ik weet niet hoe ze er in het boeddhisme tegenaan kijken, maar ik geloof dat alles 'een ziel' heeft en dat het bestaan van een ziel los staat van het hele leven dood verhaal. maar dat is omdat ik geloof dat 'ziel' / 'bewustzijn' de grondslag is van alles binnen het bestaan en dus altijd en overal aanwezig. en hoe het 'zielengeheugen' dan zit.. nog niet helemaal uitgedokterd wat nou precies het verschil is tussen een mens en een deurklink wat betreft dat.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 05:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hoe zit het dan met dingen die geen ziel hebben, zoals een deurklink of een pot mayonaise? Zijn die niet deel van alles?
Dat je niet alles moet geloven wat je leest, is een open deur.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 06:28 schreef redzet het volgende:
Veel zweverige mensen in dit topic.![]()
Geloof niet alles wat je leest.![]()
wetenschap is mss achterhaaldquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 03:17 schreef Ahura het volgende:
Tja deze rubriek lijkt me nou niet bepaald iets voor mensen die alles wetenschappelijk zien...
Grootste Nederlander aller tijden.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Een flinke discussie is niet hetzelfde als een grote bek opzetten!![]()
dude jij gelooft echt alles wat je leest he.. zijn serieus honderden van die "wetenschappelijke" theorieen die gewoon nergens op slaan..quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:33 schreef Loppe het volgende:
Niet akkoord.
Kwantumfysica brengt ons dichter bij het paranormale. Wetenschap kan ons dichter bij God brengen, zie Higgs-boson (=godsdeeltje).
Wanneer talloze prominente wetenschappers die theorieën trachten te bewijzen in peperdure installaties (bvb CERN), kan men niet meer zeggen dat ze nergens op slaan.quote:dude jij gelooft echt alles wat je leest he.. zijn serieus honderden van die "wetenschappelijke" theorieen die gewoon nergens op slaan..![]()
Loppe, wees es eerlijk, na hoe je de nazi rassenleer zit goed te praten in je topic over rulofs, hoe kan ik jou nu nog serieus nemen..quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:30 schreef Loppe het volgende:
[..]
Wanneer talloze prominente wetenschappers die theorieën trachten te bewijzen in peperdure installaties (bvb CERN), kan men niet meer zeggen dat ze nergens op slaan.
Behalve jij danquote:
Met regressietherapie bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:37 schreef Loppe het volgende:
[..]
wetenschap is mss achterhaald
Hoe kan de wetenschap reïncarnatie bewijzen?
mwah tis wel een redelijk argument maar regressietherapie is niet feilloos, zouden zoveel andere psychische beredeneringen kunnen zijn voor het feit dat mensen zulke "herinneringen" zouden hebben tijdens regressietherapie..quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 20:16 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Met regressietherapie bijvoorbeeld.
Jawel. Maar goede dingen doen om de hemel te verdienen, de hel te vermijden of god te plezieren toch ook.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Is goede dingen doen voor je karma niet een ontzettend egoistische insteek? Zou dat niet veel 'puurder' kunnen?
Iemand anders wat gunnen is altijd goedquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jawel. Maar goede dingen doen om de hemel te verdienen, de hel te vermijden of god te plezieren toch ook.
Ik ben er heilig van overtuigd dat welbegrepen eigenbelang een heel zinvolle drijfveer is voor handelingen. Maar wel met de nadruk op "welbegrepen": als mijn buurman tevreden is, kan ik rustig slapen, als de arme negertjes genoeg te eten hebben, komen ze niet massaal hierheen etc. Gewoon een ander ook wat gunnen.
Je hebt gelijk. Leuk onderwerp trouwens, waar je me naar verwees.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:59 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
Grootste Nederlander aller tijden.
hehe loppe loopt zelf ook te schelden op andere fokkers![]()
[..]
dude jij gelooft echt alles wat je leest he.. zijn serieus honderden van die "wetenschappelijke" theorieen die gewoon nergens op slaan..![]()
Ach, soms maakt het voor de onvanger niks uit, of je iets meent of niet. Soms kun je iets nog zo goed menen en wordt het toch verkeerd begrepen of pakt het verkeerd uit.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:57 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Iemand anders wat gunnen is altijd goed
Maar iemand anders alleen wat gunnen omdat je karma er op vooruit gaat zonder dat je het echt meent is wat anders. Maar dan vanzelf de vraag of er wel zoveel mensen omgaan met karma op die manier.
De truc van karma is nou juist, dat het tussen levens vereffent. Daarom is het voor mij een sterk motief, om de zaken netjes af te handelen in dit leven. Want anders krijg ik in een volgend leven allerlei problemen, zonder dat ik snap wat ik nou moet doen.quote:Karma betwijfel ik ook. Vaak is het leven oneerlijk en kun je nog zo goed in het leven staan, je kunt dan alsnog op 45 jarige leeftijd het loodje moeten leggen. Alsof het leven geen onderscheid maakt tussen goed en kwaad. Dat justitie dus in principe zorgt voor het juiste verloop voor beloning van goed of slecht gedrag, ben je stout dan krijg je straf.
Karma heb ik me niet helemaal in verdiept, je krijgt wat je geeft is het principe of niet soms, meer weet ik niet, wie weet is dat het enige dat telt. Soms krijg je niets terug, al geef je alles. Ondankbaarheid komt vaak genoeg naar voren. De beste mensen die een kinder-wens hebben en onvruchtbaar zijn bijvoorbeeld en zo heb je wel meer voorbeelden die je kunt noemen.
Op een rustige manier sterven dus ookquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:16 schreef Kees22 het volgende:
De truc van karma is nou juist, dat het tussen levens vereffent. Daarom is het voor mij een sterk motief, om de zaken netjes af te handelen in dit leven. Want anders krijg ik in een volgend leven allerlei problemen, zonder dat ik snap wat ik nou moet doen.
Overigens blijft het natuurlijk een gok. Want of reïncarnatie bestaat, is maar helemaal de vraag. Misschien gaan we wel dood en blijven we dood. Of leven we eeuwig met spijt om alle kansen die we gemist hebben.
De echte vraag bij elke situatie in het leven is: wat moet en kan ik hiermee? Wat is wijsheid? Hoe haal ik hier het meeste voordeel uit?
En dan niet uit blinde zelfzucht, maar uit welbegrepen eigenbelang.
Ik persoonlijk vond regressie wel heel indrukwekkend, maar het is geen wetenschappelijke voldoende stevige methode. Ik kon zelf al drie alternatieve verklaringen bedenken voor mijn ervaringen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 20:16 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Met regressietherapie bijvoorbeeld.
Dat bedoelde ik eigenlijk ook. =pquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 06:28 schreef redzet het volgende:
Veel zweverige mensen in dit topic.![]()
Geloof niet alles wat je leest.![]()
Ik vermoed zelf een verband tussen reincarnatie en algeheel bewustzijn in haar puurste vorm. Maar hoe dat zit.. dat behoort voorlopig nog tot de onopgehelderde zakenquote:What I'm trying to say is that somehow I believe... reincarnation is just a poetic expression of what collective memory really is.
Ik heb laatst ook een boek gekocht over reïncarnatie. Erg interessant. Wel duur. 75 euro, voor een boek over reïncarnatie. Maar ik dacht, ach, je leeft tenslotte maar 1 keer.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:55 schreef Loppe het volgende:
Jozef Rulof was in een vorig leven Egyptisch hogepriester. Op geestelijk vlak waren die het verst gevorderd in heel de aardse geschiedenis. Rulof heeft zijn boeken geschreven om het nuchtere westen te doen ontwaken. Het Oosten is op vlak van het paranormale al veel verder, er zullen daarom meer meesters uit het Oosten hier reïncarneren.
quote:Op zondag 19 augustus 2007 01:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik heb laatst ook een boek gekocht over reïncarnatie. Erg interessant. Wel duur. 75 euro, voor een boek over reïncarnatie. Maar ik dacht, ach, je leeft tenslotte maar 1 keer.
Na je dood...quote:Op zondag 19 augustus 2007 01:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat dacht je maar! Daar krijg je de rekening nog wel voor gepresenteerd!
![]()
Overigens: is dit wel het juiste onderwerp voor je bericht?
Net als bij de douane: eerst betalen, dan mag je binnen.quote:Op zondag 19 augustus 2007 01:59 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Na je dood...
Boeddha: "Ja hallo, u had nog een rekening openstaan..."
Je doet goede dingen tegenover andere mensen, dus het is een win-win situatie. Maar het is bijna niet mogelijk omdat er dan van je geprofiteerd wordt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Is goede dingen doen voor je karma niet een ontzettend egoistische insteek? Zou dat niet veel 'puurder' kunnen?
Maar de intentie is dus niet liefde omdat dat juist is maar je karma reinigen. Dat bedoel ik met een egoïstische insteek.quote:Op zondag 19 augustus 2007 14:56 schreef Loppe het volgende:
[..]
Je doet goede dingen tegenover andere mensen, dus het is een win-win situatie. Maar het is bijna niet mogelijk omdat er dan van je geprofiteerd wordt.
Tip: boek over LBL van Michael Newton.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 20:34 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
mwah tis wel een redelijk argument maar regressietherapie is niet feilloos, zouden zoveel andere psychische beredeneringen kunnen zijn voor het feit dat mensen zulke "herinneringen" zouden hebben tijdens regressietherapie..
Voor mij is het data van de client via het netwerk naar de server om via daar naar een nieuw systeem gepushed te worden. Heb je ook meteen de tunnel van licht erbij (de utp kabel).quote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:03 schreef Kees22 het volgende:
Beetje manke vergelijking, lijkt me.
Meer als een oude harde schijf, die je overpompt op een nieuwe PC als de voeding, het geheugen, de drives het begeven hebben, de kabels verrot zijn en de muizen eraan geknaagd hebben.
Het is namelijk de ziel (alle ervaringen en de verwerking daarvan) die verhuist naar een nieuw lichaam.
Je bedoelt de glasvezelkabel.quote:Op zondag 19 augustus 2007 19:01 schreef jiva het volgende:
China heeft het inmiddels gereguleerd:
http://www.msnbc.msn.com/(...)week/#storyContinued
[..]
Voor mij is het data van de client via het netwerk naar de server om via daar naar een nieuw systeem gepushed te worden. Heb je ook meteen de tunnel van licht erbij (de utp kabel).
Waarom zou je het om een andere reden doen? Er wordt immers vooral van je geprofiteerd als je veel goed doet, volgens jou.quote:Op zondag 19 augustus 2007 20:27 schreef Loppe het volgende:
[..]
wanneer je goed doet enkel voor je karma
Nee, die zit doorgaans niet direct op de pc aangesloten. Na die tunnel van licht (utp) komt de glasvezel maar dat gaat zo snel dat het meer als een flits is. Wifi?quote:Op zondag 19 augustus 2007 19:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
Je bedoelt de glasvezelkabel.
De menselijke denkpatroon heeft altijd een begin en een eind. Wat nu als een ziel nooit geboren wordt, maar er altijd al is?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:44 schreef lily het volgende:
Ik vraag me alleen af (ivm de reincarnatie theorie) ik noem het een theorie en geen geloof
Er wordt vaak gesproken over nieuwe zielen en oude zielen.
Iemand die al aan zijn zoveelste leven bezig is en een ander is hier vast nieuw...
Wanneer en hoe komen er dan nieuwe bij?
de ziel is er ook altijd al geweest, alleen het lichaam wordt geboren..quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 08:32 schreef csar het volgende:
[..]
De menselijke denkpatroon heeft altijd een begin en een eind. Wat nu als een ziel nooit geboren wordt, maar er altijd al is?
Ik weet dat ik onmogelijk kan weten wat er na de dood gebeurt voor ik dood ben, dus ik heb geen officiëel standpunt, maar ik denk wel verschillende dingen. Zo lijkt het me bijvoorbeeld heel goed mogelijk dat je na je dood opeens alles snapt wat je in 't leven neit kon bevatten.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het is wel handig om te weten waar het nu precies over gaat, waar geloven jullie nou eigenlijk precies in.
Ja, maar dat zeg JIJ. Ik ga geen uitleg vragen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
pantheïsme en monotheïsme zijn onvernigbaar..
De begrippen zijn gewoon onverenigbaar. Monotheïsme is 1 god, aparte entiteit, bij pantheisme is god in alles wat is, je hebt dan dus geen aparte entiteit los van alles wat is. Het kan niet. Toch?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:59 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Ja, maar dat zeg JIJ. Ik ga geen uitleg vragen.
Ligt eraan hoe je het interpreteert, alles kan een stukje god zijn, of een stukje "van" god...quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De begrippen zijn gewoon onverenigbaar. Monotheïsme is 1 god, aparte entiteit, bij pantheisme is god in alles wat is, je hebt dan dus geen aparte entiteit los van alles wat is. Het kan niet. Toch?
Juist.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:24 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je het interpreteert, alles kan een stukje god zijn, of een stukje "van" god...
neej precies monotheisme heeft maar 1 belichaming van maar 1 god..quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
God, de Heilige Geest, is overal, in het christendom dan, maar niet ín alles. Als je zegt dat god in de bomen, de dieren, de mensen, de tafels, de stoelen, de straattegels, de treinrails is, is dat pantheïsme en niet monotheïsme.
Maar staat dat niet in de bijbel dan??quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
God, de Heilige Geest, is overal, in het christendom dan, maar niet ín alles. Als je zegt dat god in de bomen, de dieren, de mensen, de tafels, de stoelen, de straattegels, de treinrails is, is dat pantheïsme en niet monotheïsme.
Oh sorry, ik had verkeerd gelezen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Is het hele reincarnatieverhaal niet gewoon een verkapte vorm van pantheisme?
Daar ben je dus wel zelf bij.quote:Op zondag 19 augustus 2007 14:56 schreef Loppe het volgende:
[..]
Je doet goede dingen tegenover andere mensen, dus het is een win-win situatie. Maar het is bijna niet mogelijk omdat er dan van je geprofiteerd wordt.
Nee, God is een aparte entiteit en niet 1 met alles wat is. Maar ik vroeg me dus af wat de godheid is in reincarnatie, want in hindoeisme heb je weer allerlei goden, in boeddhisme niet, wat is de versie van de selfproclaimed gereincarneerden?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:45 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Maar staat dat niet in de bijbel dan??
Ik weet niet zo goed wat WiFi is. Ik ben nog van de oude stempel, met DOS-commando's, zoals je hebt gezien.quote:Op maandag 20 augustus 2007 02:24 schreef jiva het volgende:
[..]
Nee, die zit doorgaans niet direct op de pc aangesloten. Na die tunnel van licht (utp) komt de glasvezel maar dat gaat zo snel dat het meer als een flits is. Wifi?
Dat wordt lastig!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het is wel handig om te weten waar het nu precies over gaat, waar geloven jullie nou eigenlijk precies in.
Zoals al eerder gezegd: ik ben agnost. Het geloof in reïncarnatie hoeft niet noodzakelijk ook het geloof in een almachtige, alwetende etc, god in te houden. Ik zal mijn dames eens vragen, of ze in god geloven. Volgende week zie ik er weer een.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, God is een aparte entiteit en niet 1 met alles wat is. Maar ik vroeg me dus af wat de godheid is in reincarnatie, want in hindoeisme heb je weer allerlei goden, in boeddhisme niet, wat is de versie van de selfproclaimed gereincarneerden?
Sorry? wat bedoel je met de rest?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 01:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
oke, duidelijk, en de rest?
Alles is één. Alles komt voort uit God.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De rest van de mensen die erin gelooftquote:Op woensdag 22 augustus 2007 01:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Sorry? wat bedoel je met de rest?
tuurlijk komt alles niet voort uit god..quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:02 schreef Loppe het volgende:
[..]
Alles is één. Alles komt voort uit God.
In reïncarnatie, bedoel je? Nou, anthroposofen geloven wel in god en zien christus zelfs als de sleutel of het draaipunt van de geschiedenis. Boeddhisten geloven niet in god, of tenminste niet per se. Diverse anderen die ik ken wel. Vaak is ook sprake van een goddelijke, alles vergevende energie, die ons na de dood opvangt en binnennodigt.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De rest van de mensen die erin gelooft
Oke, en nu in dit topic. Want volgens mij zijn er nog veel meer mensen hier die in erin geloven.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
In reïncarnatie, bedoel je? Nou, anthroposofen geloven wel in god en zien christus zelfs als de sleutel of het draaipunt van de geschiedenis. Boeddhisten geloven niet in god, of tenminste niet per se. Diverse anderen die ik ken wel. Vaak is ook sprake van een goddelijke, alles vergevende energie, die ons na de dood opvangt en binnennodigt.
Maar ja, je weet zelf hoe er voortdurend discussies zijn onder christenen onderling en nog meer tussen andere godgelovigen. Dus ik laat iedereen maar een beetje voor zichzelf spreken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |