abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52396672
Beste Fokkers,

Ik zit al een tijdje met een vraag waar ik maar geen bevredigend antwoord op krijg. Hoe zit het nu precies met de verschillende geesten/bewustzijns niveau's als iemand reïncarneert. Wie kan mij in simpele taal uitleggen wat er bij het volgende gebeurt: Jan gaat dood en komt in het hiernamaals. Hij leeft voort in de geest en besluit opnieuw geboren te worden. Dan is er toch een probleem omdat er een nieuwe 'ziel' geboren wordt? Wie ervaart er dan wat? Jan blijft doorleven in het hiernamaals maar wordt toch weer opnieuw geboren...

Graag jullie uitleg!
pi_52396707
good one
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_52397013
Dit kan alleen een geest je vertellen ben ik bang
Kijk eens!...... kijk je al....? En nu dan..? En straks dan..? Hm...?
pi_52397069
Bij reïncarnatie wordt geen nieuwe ziel geboren maar "gewoon" je oude herboren
pi_52397253
Jan zijn ziel krijgt een nieuw lichaam.
Een persoon bestaat uit drie "delen": Lichaam, geest en ziel.
Wanneer je lichaam sterft dan leeft de geest voort, deze kan overeenstemmend met de innerlijke levenswijze naar opgebouwde geesteswerelden (hemelen en hellen). Of ze keert (later) terug naar de aarde vanwege het karma.
Uw ziel is uw eigenlijke godsdeeltje, aangezien we allemaal afkomstig zijn uit de oerknal (=goddelijke openbaring).
pi_52397485
geest en ziel is juist het zelfde, zie het een beetje in de plato context, het lichaam is een paard en geest/ziel is de menner die het berijdt, loppe moet niet zulke onzin lopen zwammen..
  woensdag 15 augustus 2007 @ 18:52:17 #7
118058 Bastian
Flush the Leviathans!
pi_52397816
Reïncarnatie bestaat niet.
Herinneringen die mensen hebben zijn fake en komen af van demonen die je dat influisteren,
om ons zo van God weg te houden. Dat we komen met theorieën die niet in overeenstemming zijn met God en de bijbel. (die overigens zelf door God samengesteld is, ja, echt wel)

dus....
Where the weak are strong, singing their songs!
pi_52398045
Een geest wordt tot het onderbewustzijn gebracht voor de geboorte, dan pas kan het worden aangetrokken door de embryo. Dankzij de ziel blijft de geest in leven. Wanneer dit niet zou gebeuren zou de geest te veel bagage meebrengen naar het kind waardoor het bezwijkt.
pi_52398103
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 18:52 schreef Bastian het volgende:
Herinneringen die mensen hebben zijn fake en komen af van demonen die je dat influisteren,
om ons zo van God weg te houden. Dat we komen met theorieën die niet in overeenstemming zijn met God en de bijbel. (die overigens zelf door God samengesteld is, ja, echt wel)

dus....
wtf?
pi_52399704
quote:

dus....
TS vraagt hier niet naar het christelijke standpunt bij de vraag of reincarnatie wel of niet bestaat, TS wil gewoon weten hoe reincarnatie in de praktijk zou moeten functioneren, dus veel heeft hij niet aan een opdringerige post met achterliggende gedachte TS te bekeren tot jou religie
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 19:00 schreef Loppe het volgende:
Een geest wordt tot het onderbewustzijn gebracht voor de geboorte, dan pas kan het worden aangetrokken door de embryo. Dankzij de ziel blijft de geest in leven. Wanneer dit niet zou gebeuren zou de geest te veel bagage meebrengen naar het kind waardoor het bezwijkt.
Kerel wtf bazel je nou, lichaam bestaat uit 2 onderdelen, lichaam en geest.. kom niet steeds aanzetten met geest is apart van de ziel verhaal want dat is gewoon niet zo, of heb jij je bek op een andere plaats dan je mond
pi_52401937
zozo, worden we agressief?
pi_52402284
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 21:02 schreef Loppe het volgende:
zozo, worden we agressief?
hehe neen ik hou gewoon van een flinke discussie
pi_52403715
Waar komen zielen vandaan?
pi_52403841
Waarom zijn er 2 dalai lama's, een oude en alvast een nieuwe voor als de oude doodgaat? Zijn er 2 zielen van de dalai lama of kan die zich in meerdere personen reincarneren? Als hij dat wel kan kunnen anderen dat dan ook?
pi_52404819
Ik vertel ook maar wat ik gelezen heb en wat mij een aannemelijke verklaring lijkt.

Zielen zijn godsdeeltjes, die (we) zijn er al vanaf de openbaring van God (=oerknal).

Iedereen heeft( is) één ziel. Dalai lama's kunnen naar het schijnt dingen uit hun vorig leven herinneren, daarvoor moet je toch al een geoefend meester zijn en moet je je vorige levens ook met die zaken bezig geweest zijn.
pi_52406372
quote:

dus....
Zeg dat maar tegen de regressietherapeuten

Met respect voor jouw mening hoor.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 23:10:12 #17
118058 Bastian
Flush the Leviathans!
pi_52407859
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 22:06 schreef Loppe het volgende:
Ik vertel ook maar wat ik gelezen heb en wat mij een aannemelijke verklaring lijkt.

Zielen zijn godsdeeltjes, die (we) zijn er al vanaf de openbaring van God (=oerknal).

Iedereen heeft( is) één ziel. Dalai lama's kunnen naar het schijnt dingen uit hun vorig leven herinneren, daarvoor moet je toch al een geoefend meester zijn en moet je je vorige levens ook met die zaken bezig geweest zijn.
Kun je ook (als boeren hollandse jongen) een dalai lama zijn ?
pi_52409085
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:10 schreef Bastian het volgende:

[..]

jah bastian jij bent de nieuwe dalai lama, of heb je dat nog niet in de bijbel gelezen, staat onder openbaringen
  woensdag 15 augustus 2007 @ 23:48:27 #19
118058 Bastian
Flush the Leviathans!
pi_52409279
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:43 schreef stonecoldcrazy het volgende:

[..]

jah bastian jij bent de nieuwe dalai lama, of heb je dat nog niet in de bijbel gelezen, staat onder openbaringen
héhé... nu gaan we toch geen grapjes maken over wat er in openbaringen staat...

de vraag was opzich wel een beetje serieus bedoeld.
pi_52409549
quote:
De Dalai Lama heeft een keer gezegd dat hij niet zeker weet of hij terugkomt als de Dalai Lama. Dit vanwege de verhoudingen met China, die misschien een Dalai Lama aanwijst na overlijden van de huidige om invloed in Tibet uit te oefenen (net zoals de Chinese Panchen lama en de Tibetaanse). Dan zou hij (volgens Tibetaans boeddhisme) wedergeboren kunnen worden in het westen, bv. Nederland.

Volgens TB is het dus mogelijk voor hem, niet voor ons en is het niet waarschijnlijk dat hij Nederland zal uitkiezen maar bv. India en omstreken omdat hij nu eenmaal gehecht is aan Tibet/Dharamsala en die omgeving. Als daar de mensen zijn die je levens lang hebt gekend zul je eerder daarvoor kiezen dan een ver land met een andere cultuur. Aangezien China zijn thuisland bezet is TIbet minder gunstig voor wedergeboorte. Voor zover ik het Tibetaans boeddhisme begrijp.

Dit is trouwens een lama geboren in Spanje: http://www.fpmt.org/teachers/osel/birth.asp
Je kunt geloven dat het een "authentieke" wedergeboren leraar betreft in een nieuwe gedaante of dat het zo opgezet is om Tibetaans boeddhisme uit te dragen in het westen.
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 21:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waarom zijn er 2 dalai lama's, een oude en alvast een nieuwe voor als de oude doodgaat?
Wat bedoel je met 2? Er zijn er 13 geweest en nu is er de 14e. Bedoel je soms de 2
karmapa lama's? Of de 2 panchen lama's (Chinese en Tibetaanse)?
pi_52409654
is al beantwoord zie ik net..
  donderdag 16 augustus 2007 @ 00:53:41 #22
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_52411155
quote:

dus....
Heb je met eigen ogen demonen zien fluisteren in iemands oor en heeft god jou de bijbel persoonlijk in je handen gegeven ? hoe kan je god en de bijbel in 1 zin noemen als we allemaal van god komen en de bijbel door mensen is geschreven . de bijbel is niet samengesteld door god , hij heeft het niet naar de aarde gefaxt . De bijbel is samengesteld door mensen die mensen met andere interpretaties van jezus christus of god simpelweg vermoorde , zo kan ik ook de waarheid prediken en heb ik altijd gelijk.
De bijbel is van horen zeggen en er kleeft bloed aan , hoe goddelijk .
Je zou denken dat mensen na zoveel eeuwen boven de dommigheid uitstijgen maar nee hoor , tot op de dag van vandaag worden er mensen vermoord door interpretaties van godsdiensten letterlijk te nemen of hun eigen interpretatie met geweld door te drukken .. je hoeft nu maar om je heen te kijken hoe dat eigenlijk in zijn werk gaat ....
De bijbel kan je niet letterlijk nemen , er zal heus wel waarheid inzitten maar die moet je zelf onderzoeken maar letterlijk nemen heeft geen zin.
God heeft je niet voor niks hersens gegeven , die zijn om te gebruiken en om zelf na te denken en zelf dingen te onderzoeken .
In De bijbel staan toch ook paranormale of bovennatuurlijke zaken ? als je in god geloofd , is alles toch mogelijk ? dus reincarnatie bestaat niet maar toen jezus dood was stond hij weer op na een aantal dagen , dat staat letterlijk in de bijbel dus dat kan wel ... pff .. Wanneer gaan mensen eens zelf nadenken ?
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_52411468
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 21:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waarom zijn er 2 dalai lama's, een oude en alvast een nieuwe voor als de oude doodgaat? Zijn er 2 zielen van de dalai lama of kan die zich in meerdere personen reincarneren? Als hij dat wel kan kunnen anderen dat dan ook?
Is al beantwoord en beter ook:
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:56 schreef jiva het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 2? Er zijn er 13 geweest en nu is er de 14e. Bedoel je soms de 2
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52412067
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 18:02 schreef IRW het volgende:
Beste Fokkers,

Ik zit al een tijdje met een vraag waar ik maar geen bevredigend antwoord op krijg. Hoe zit het nu precies met de verschillende geesten/bewustzijns niveau's als iemand reïncarneert. Wie kan mij in simpele taal uitleggen wat er bij het volgende gebeurt: Jan gaat dood en komt in het hiernamaals. Hij leeft voort in de geest en besluit opnieuw geboren te worden. Dan is er toch een probleem omdat er een nieuwe 'ziel' geboren wordt? Wie ervaart er dan wat? Jan blijft doorleven in het hiernamaals maar wordt toch weer opnieuw geboren...

Graag jullie uitleg!
Van een mens zijn er delen die doodgaan en dan verteren en opgenomen worden in de stoffelijke wereld en delen die blijven bestaan en opgenomen worden in een geestelijke wereld. (Vooropgesteld, dat je in reïncarnatie en een hiernamaals gelooft!)
De geestelijke delen gaan ofwel naar een hiernamaals (en daar zijn ook verschillende theorieën over) ofwel naar een tussenstadium voor ze herboren (gereïncarneerd) worden. Ook daar zijn diverse theorieën over.
De geestelijke delen vinden dus nieuwe stoffelijke delen. Er wordt geen nieuwe ziel geboren, de bestaande ziel wordt herboren in een nieuw lichaam. Niet "copy c:kees a:kees" maar "move c:kees a:kees", waarna de flop een eigen leven gaat leiden (of lijden, natuurlijk!) En bij de dood weer: "move a:kees c:kees", waarna de flop weggegooid wordt.

Over welke delen we het hebben, is heel verschillend. In het westen denken we in lichaam en ziel. Anthroposofen denken in enerzijds een stoffelijk lichaam (zoals dingen) en een etherisch lichaam (zoals planten) die verrotten na de dood en anderzijds een astraal lichaam (zoals dieren) en een ik (alleen mensen), die blijven bestaan na de dood. Volgens Hindoes kun je, als je erg slecht geleefd hebt, ook terugkeren als een dier, volgens de anthroposofen niet. Andere ideeën ken ik niet.
Wel zijn veel stromingen het erover eens, dat je moet streven naar verlichting en dat je daardoor verlost wordt uit de keten van reïncarnaties. En daardoor in het Nirwana komt, of in de hemel of zoiets.

Ikzelf denk, en ik heb geen idee of dat een officiële religie is met een uitgewerkte visie, dat we na de dood nog werk te doen hebben. En dat we na dat werk opnieuw geboren worden (en weer naar de basisschool moeten, werk zoeken, kinderen krijgen, oud worden etc.) om verdere dingen te leren.

Zoals je naar school gaat om dingen te leren op de harde manier, strict met regels en straf en zo. En dan ga je op vakantie naar de boerderij van je grootouders, en daar leer je de dingen die echt belangrijk zijn. Het eerste is het stoffelijke leven, het tweede de tussenlevens.

Een belangrijke notie is er wel uit het Boeddhisme: niemand kan verlicht worden zolang nog niet de hele mensheid verlicht is.

Ook een aardige notie: je moet alles een keer meegemaakt hebben: dus je bent een keer vermoord en een keer moordenaar, een keer priester en een keer hoer, keizer en slaaf, moeder en zoon, homo/lesbo en hetero, soldaat en burger, sportheld en gehandicapt, oud en jong.

Ik persoonlijk vind het een heel relativerend geloof, omdat we voor alles aan de beurt komen en dus geen oordeel moeten geven.
En ook een geruststellend geloof, omdat ik mijn vrienden weer zal zien, ook al is het in een andere gedaante.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52412952
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 01:44 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Van een mens zijn er delen die doodgaan en dan verteren en opgenomen worden in de stoffelijke wereld en delen die blijven bestaan en opgenomen worden in een geestelijke wereld. (Vooropgesteld, dat je in reïncarnatie en een hiernamaals gelooft!)
De geestelijke delen gaan ofwel naar een hiernamaals (en daar zijn ook verschillende theorieën over) ofwel naar een tussenstadium voor ze herboren (gereïncarneerd) worden. Ook daar zijn diverse theorieën over.
De geestelijke delen vinden dus nieuwe stoffelijke delen.Er wordt geen nieuwe ziel geboren, de bestaande ziel wordt herboren in een nieuw lichaam. Niet "copy c:kees a:kees" maar "move c:kees a:kees", waarna de flop een eigen leven gaat leiden (of lijden, natuurlijk!) En bij de dood weer: "move a:kees c:kees", waarna de flop weggegooid wordt.
hier kan ik me al veel meer in vinden dan wat loppe beweert
  donderdag 16 augustus 2007 @ 12:27:43 #26
84328 Lllaura
painting pictures
pi_52419105
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 00:53 schreef Summers het volgende:

[..]

Heb je met eigen ogen demonen zien fluisteren in iemands oor en heeft god jou de bijbel persoonlijk in je handen gegeven ? hoe kan je god en de bijbel in 1 zin noemen als we allemaal van god komen en de bijbel door mensen is geschreven . de bijbel is niet samengesteld door god , hij heeft het niet naar de aarde gefaxt . De bijbel is samengesteld door mensen die mensen met andere interpretaties van jezus christus of god simpelweg vermoorde , zo kan ik ook de waarheid prediken en heb ik altijd gelijk.
De bijbel is van horen zeggen en er kleeft bloed aan , hoe goddelijk .
Je zou denken dat mensen na zoveel eeuwen boven de dommigheid uitstijgen maar nee hoor , tot op de dag van vandaag worden er mensen vermoord door interpretaties van godsdiensten letterlijk te nemen of hun eigen interpretatie met geweld door te drukken .. je hoeft nu maar om je heen te kijken hoe dat eigenlijk in zijn werk gaat ....
De bijbel kan je niet letterlijk nemen , er zal heus wel waarheid inzitten maar die moet je zelf onderzoeken maar letterlijk nemen heeft geen zin.
God heeft je niet voor niks hersens gegeven , die zijn om te gebruiken en om zelf na te denken en zelf dingen te onderzoeken .
In De bijbel staan toch ook paranormale of bovennatuurlijke zaken ? als je in god geloofd , is alles toch mogelijk ? dus reincarnatie bestaat niet maar toen jezus dood was stond hij weer op na een aantal dagen , dat staat letterlijk in de bijbel dus dat kan wel ... pff .. Wanneer gaan mensen eens zelf nadenken ?
Goed gesproken.
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_52419620
Het is net als met een oude pc die gecrasht is, maar waar je een nieuwe harde schijf inpropt en hij doet het weer ! Of je koopt een geheel nieuwe pc, met nog meer mogelijkheden ! Dat kan ook nog.

maar pin me er niet op vast
pi_52419857
Als ik reincarneer hoop ik niet dat ik een eendagsvlieg wordt ofzo
(Je zult je dag maar niet hebben dan)
pi_52421555
quote:

[..]

Jozef Rulof was in een vorig leven Egyptisch hogepriester. Op geestelijk vlak waren die het verst gevorderd in heel de aardse geschiedenis. Rulof heeft zijn boeken geschreven om het nuchtere westen te doen ontwaken. Het Oosten is op vlak van het paranormale al veel verder, er zullen daarom meer meesters uit het Oosten hier reïncarneren.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 14:01:47 #30
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_52421733
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:55 schreef Loppe het volgende:

[..]

Jozef Rulof was in een vorig leven Egyptisch hogepriester.
Ja, heel vreemd is dat, er reincarneert nooit iemand die in de 13e eeuw strontschepper was.
Er bestaan daarentegen duizenden mensen die Marie Antoinette of Jeanne D'Arc geweest zijn
zzz
pi_52422412
Iedereen heeft in één van zijn vorige levens wel eens een hoge functie gehad.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 14:30:01 #32
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_52422558
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:25 schreef Loppe het volgende:
Iedereen heeft in één van zijn vorige levens wel eens een hoge functie gehad.
uhuh, right.
zzz
pi_52422949
Ik vraag me alleen af (ivm de reincarnatie theorie) ik noem het een theorie en geen geloof

Er wordt vaak gesproken over nieuwe zielen en oude zielen.
Iemand die al aan zijn zoveelste leven bezig is en een ander is hier vast nieuw...

Wanneer en hoe komen er dan nieuwe bij?
pi_52425942
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:01 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Ja, heel vreemd is dat, er reincarneert nooit iemand die in de 13e eeuw strontschepper was.
Er bestaan daarentegen duizenden mensen die Marie Antoinette of Jeanne D'Arc geweest zijn
hehe denk jij wat ik denk??
pi_52426161
Ach, er zijn ook mensen die werkelijk geloven dat Ajax een wereldploeg is en het een wonder vinden als ze eens scoren - wat inderdaad een wonder mag heten - of als ze dan wél scoren of zouden scoren het doen overkomen als was god himselve opgestaan, wat ik niet eens zo gek vind in deze wat nou het verschil is eigenlijk
pi_52426274
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:44 schreef lily het volgende:
Ik vraag me alleen af (ivm de reincarnatie theorie) ik noem het een theorie en geen geloof

Iemand die al aan zijn zoveelste leven bezig is en een ander is hier vast nieuw...

Als Ajax scoort, komen er nieuwe zielen bij.
Zolang er niet wordt gescoord, blijven de oude zich herhalen.

Totdat er een evolutiesprong op gang komt, God opstaat, de kikkers uit de lucht vallen enzo en dat zal een totale nieuwe zielsproductie op gang brengen en jawel, Ajax speelt dan weer de sterren van de hemel.

Enzo

Tot dan toe is de wereld nog steeds gedoomned !
pi_52428857
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:56 schreef jiva het volgende:

[..]

De Dalai Lama heeft een keer gezegd dat hij niet zeker weet of hij terugkomt als de Dalai Lama. Dit vanwege de verhoudingen met China, die misschien een Dalai Lama aanwijst na overlijden van de huidige om invloed in Tibet uit te oefenen (net zoals de Chinese Panchen lama en de Tibetaanse). Dan zou hij (volgens Tibetaans boeddhisme) wedergeboren kunnen worden in het westen, bv. Nederland.

Volgens TB is het dus mogelijk voor hem, niet voor ons en is het niet waarschijnlijk dat hij Nederland zal uitkiezen maar bv. India en omstreken omdat hij nu eenmaal gehecht is aan Tibet/Dharamsala en die omgeving. Als daar de mensen zijn die je levens lang hebt gekend zul je eerder daarvoor kiezen dan een ver land met een andere cultuur. Aangezien China zijn thuisland bezet is TIbet minder gunstig voor wedergeboorte. Voor zover ik het Tibetaans boeddhisme begrijp.

Dit is trouwens een lama geboren in Spanje: http://www.fpmt.org/teachers/osel/birth.asp
Je kunt geloven dat het een "authentieke" wedergeboren leraar betreft in een nieuwe gedaante of dat het zo opgezet is om Tibetaans boeddhisme uit te dragen in het westen.
[..]

Nee, je hebt de dalai lama en een kinderversie, die wordt alvast getraind voor als de huidige dalai lama overlijdt.
pi_52431547
Ajax
pi_52436806
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:01 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Juist wel: de meeste mensen die zich vorige levens herinneren of daar weer kennis van nemen, blijken gewoon nederig werk te hebben gehad. Maar iedereen is ook wel eens een keer hoog geweest.
Het schijnt dat je alles een keer moet meemaken: vermoorden en vermoord worden, koning en bedelaar zijn, rijk en arm zijn, slim en dom, man en vrouw.
pi_52436909
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 18:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, je hebt de dalai lama en een kinderversie, die wordt alvast getraind voor als de huidige dalai lama overlijdt.
Het kan best dat China dat propageert, maar dat kan niet. Want het kind is de reïncarnatie van de Dalai Lama. Dus die moet eerst excarneren: dood gaan.
pi_52437028
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:42 schreef sweetgirly het volgende:
Het is net als met een oude pc die gecrasht is, maar waar je een nieuwe harde schijf inpropt en hij doet het weer ! Of je koopt een geheel nieuwe pc, met nog meer mogelijkheden ! Dat kan ook nog.

maar pin me er niet op vast
Beetje manke vergelijking, lijkt me.
Meer als een oude harde schijf, die je overpompt op een nieuwe PC als de voeding, het geheugen, de drives het begeven hebben, de kabels verrot zijn en de muizen eraan geknaagd hebben.
Het is namelijk de ziel (alle ervaringen en de verwerking daarvan) die verhuist naar een nieuw lichaam.
pi_52437072
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 21:11 schreef stonecoldcrazy het volgende:

[..]

hehe neen ik hou gewoon van een flinke discussie
Een flinke discussie is niet hetzelfde als een grote bek opzetten!
pi_52437262
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 21:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waar komen zielen vandaan?
Uitermate goede vraag.
Ik heb het laatst aan anthroposofen gevraagd en kreeg een antwoord dat ik al kende. Uit de "Wetenschap van de geheimen der ziel", van Rudolf Steiner. Bij dat verhaal is de bijbel maar een kinderachtig sprookjesverhaal hoor. Dus ik snapte er niet veel van.
Wel is er een soort evolutie, waarbij we dezelfde weg zijn gegaan als dingen, planten en dieren. Alleen zijn we elke keer verder gegaan. En er zijn ook nog andere wezens.

Raakt ook aan de vraag, of er zielen bijkomen en wat er bedoeld wordt met jonge en oude zielen.
Weet ik voorlopig dus ook geen antwoord op.

Moet misschien de geheimen der ziel nog maar eens lezen, mar het was zo'n taaie kost.
pi_52437287
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 03:45 schreef stonecoldcrazy het volgende:

[..]

hier kan ik me al veel meer in vinden dan wat loppe beweert
Nou, die zegt in grote lijnen wel hetzelfde.
pi_52441742
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:59 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het kan best dat China dat propageert, maar dat kan niet. Want het kind is de reïncarnatie van de Dalai Lama. Dus die moet eerst excarneren: dood gaan.
Nee dat kan inderdaad niet, daarom is dat hele reincarnatie verhaal ook zo'n onzin.
pi_52441781
Eigenlijk is de mens een heel egoistisch wezen, zodra je lichaam doodgaat gaat je ziel dus niet dood. Die blijft onderdeel van het grotere geheel. Stel iemand die je liefhebt gaat verhuizen naar Nieuw Zeeland is diegene dan weg uit je gedachte? Nee, al zie je diegene misschien nooit meer. Hetzelfde als met iemand die dood gaat, is diegene echt weg? Nee, je ziet hem alleen nooit meer. Wij zjn allemaal verbonden met elkaar en niet door het lichaam maar door de ziel.

Incarnatie is niks meer dan de ziel die zich manifesteerd wederom in een lichaam. Die ziel is niet een persoon op zich maar deel van alles. Je kan dus niet spreken van teveel zielen of te weinig. Het is een deel van het geheel wat zich gevormd heeft tot mens of wat dan ook. Leerprocessen geloof ik niet in, of in ieder geval niet in gradaties. Je doet wat je moet doen, wat goed voelt of wat je niet anders kan of geleerd heb.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_52441792
Hoe zit het dan met dingen die geen ziel hebben, zoals een deurklink of een pot mayonaise? Zijn die niet deel van alles?
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 05:45:52 #48
81237 releaze
best of both worlds
pi_52441808
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 05:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hoe zit het dan met dingen die geen ziel hebben, zoals een deurklink of een pot mayonaise? Zijn die niet deel van alles?
ik weet niet hoe ze er in het boeddhisme tegenaan kijken, maar ik geloof dat alles 'een ziel' heeft en dat het bestaan van een ziel los staat van het hele leven dood verhaal. maar dat is omdat ik geloof dat 'ziel' / 'bewustzijn' de grondslag is van alles binnen het bestaan en dus altijd en overal aanwezig. en hoe het 'zielengeheugen' dan zit.. nog niet helemaal uitgedokterd wat nou precies het verschil is tussen een mens en een deurklink wat betreft dat.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 05:46:54 #49
81237 releaze
best of both worlds
pi_52441814
ik geloof trouwens niet dat je hier bent om te leren, maar hier bent om te zijn.
pi_52441844
De Dalai Lama is de hoogste spirituele leider in het Tibetaans Boeddhisme. Vroeger was hij ook de hoogste politieke leider van Tibet. Tegenwoordig staat Tibet onder Chinees bewind, afgedwongen door de invasie van het Chinese leger onder Mao Zedong in 1949. Door Tibetanen en veel mensen wereldwijd wordt dit bewind niet erkend en wordt de Dalai Lama nog steeds als hun politieke leider beschouwd. Hij behoort tot de jongste en grootste van de vier Tibetaanse Boeddhistische scholen, de Gelug-traditie. Tot dezelfde school behoort de Panchen Lama.

De term Dalai Lama duidt niet één enkele persoon aan maar een lijn van elkaar opvolgende leiders (tulku). Deze opvolging gebeurt niet, zoals met de meeste andere leidersposities, door vererving of door verkiezing, maar door wedergeboorte. Men gelooft dat elke Dalai Lama de wedergeboorte van de voorgaande Dalai Lama is. Om dit te onderzoeken bezoeken monniken de mogelijke kandidaten; als bewijs geldt bijvoorbeeld dat het kind voorwerpen herkent die aan de voorgaande Dalai Lama hebben toebehoord. De kandidaat wordt uiteindelijk door de Panchen Lama bevestigd. Ook geeft de Dalai Lama in het leven voorafgaand aan het volgende, aanwijzingen over zijn toekomstige familie, geboorteplaats en geboortehuis.

Dalai Lama is een samenstelling van twee woorden:

het woord Dalai, Mongools voor oceaan, en
het woord Lama, Tibetaans/Indiaas voor goeroe of leraar.
De titel Dalai Lama werd door de Altan Khan als eretitel verleend aan Sonam Gyatso, de derde Dalai Lama, vanwege zijn grote wijsheid. Met terugwerkende kracht werden de voorgaande wedergeboortes eveneens benoemd tot Dalai Lama.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dalai_Lama
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 06:17:11 #51
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_52441885
Gewoon wachten tot je dood gaat.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_52441896
Veel zweverige mensen in dit topic.

Geloof niet alles wat je leest.
pi_52468729
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 06:28 schreef redzet het volgende:

Dat je niet alles moet geloven wat je leest, is een open deur.
Zweverig? Ach, ik doe soms dingen omdat ik denk dat ze me een goed karma opleveren. Er zijn mensen die werken nu hard om een goed pensioen te krijgen. Wie is zweverig?
pi_52471216
Tja deze rubriek lijkt me nou niet bepaald iets voor mensen die alles wetenschappelijk zien...
Kijk eens!...... kijk je al....? En nu dan..? En straks dan..? Hm...?
pi_52475324
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 03:17 schreef Ahura het volgende:
Tja deze rubriek lijkt me nou niet bepaald iets voor mensen die alles wetenschappelijk zien...
wetenschap is mss achterhaald

Hoe kan de wetenschap reïncarnatie bewijzen?
pi_52475503
Het lijkt me een goed principe om wetenschap en geloof gescheiden te houden. Staat ern kerk en wetenschap en kunst zijn ook gescheiden, dus een probleem kan dat niet zijn.
pi_52476226
Niet akkoord.
Kwantumfysica brengt ons dichter bij het paranormale. Wetenschap kan ons dichter bij God brengen, zie Higgs-boson (=godsdeeltje).
pi_52476692
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:04 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Een flinke discussie is niet hetzelfde als een grote bek opzetten!
Grootste Nederlander aller tijden.
hehe loppe loopt zelf ook te schelden op andere fokkers
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 13:33 schreef Loppe het volgende:
Niet akkoord.
Kwantumfysica brengt ons dichter bij het paranormale. Wetenschap kan ons dichter bij God brengen, zie Higgs-boson (=godsdeeltje).
dude jij gelooft echt alles wat je leest he.. zijn serieus honderden van die "wetenschappelijke" theorieen die gewoon nergens op slaan..
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:03:20 #59
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52476772
Ik denk dat wanneer het mogelijk is dat je ziel blijft doorleven dat je ziel dan op zoek gaat naar een ander lichaam, en dat het niet hoeft te betekenen dat je alles weet van je vorige bestaan. Je ziel die een andere vorm aanneemt maar nog steeds 1 geheel vormt ondanks die andere vorm.

Een transformatie van het ene naar het andere dus ook.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_52477237
quote:
dude jij gelooft echt alles wat je leest he.. zijn serieus honderden van die "wetenschappelijke" theorieen die gewoon nergens op slaan..
Wanneer talloze prominente wetenschappers die theorieën trachten te bewijzen in peperdure installaties (bvb CERN), kan men niet meer zeggen dat ze nergens op slaan.
pi_52477350
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:30 schreef Loppe het volgende:

[..]

Wanneer talloze prominente wetenschappers die theorieën trachten te bewijzen in peperdure installaties (bvb CERN), kan men niet meer zeggen dat ze nergens op slaan.
Loppe, wees es eerlijk, na hoe je de nazi rassenleer zit goed te praten in je topic over rulofs, hoe kan ik jou nu nog serieus nemen..
pi_52484246
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:30 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

uhuh, right.
Behalve jij dan

/sarcasme uit
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_52484264
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 12:37 schreef Loppe het volgende:

[..]

wetenschap is mss achterhaald

Hoe kan de wetenschap reïncarnatie bewijzen?
Met regressietherapie bijvoorbeeld.
pi_52484685
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 20:16 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

mwah tis wel een redelijk argument maar regressietherapie is niet feilloos, zouden zoveel andere psychische beredeneringen kunnen zijn voor het feit dat mensen zulke "herinneringen" zouden hebben tijdens regressietherapie..
pi_52485852
Is goede dingen doen voor je karma niet een ontzettend egoistische insteek? Zou dat niet veel 'puurder' kunnen?
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:25:09 #66
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52485917
Dingen goed doen alleen voor je karma kun je zeker als egoistisch bestempelen in mijn ogen omdat je het ten eerste voor jezelf doet. Je gaat juist om met mensen en dan doe je dat omdat je karma belangrijk is en niet omdat je het doet omdat je het echt zelf vindt dat het zo hoort dat de ander goed behandeld moet worden.

Een beetje het idee dat je profiteert van anderen, je gaat anderen goed behandelen terwijl ze daar misschien niet eens op aan het wachten zijn op al die aardigheid. Niet iedereen zit dan ook te wachten op mensen die te goed willen omgaan met anderen, goedheid kun je ook overdrijven en kan slecht uitpakken. Een vorm van te goed willen zijn is overbezorgdheid richting anderen bijvoorbeeld.

Puur goed doen omdat je jezelf bent op die manier is een stuk beter, en vanzelf denk ik dan ook dat een mens nooit puur goed is omdat er altijd wel een keer wat slechts naar voren kan komen. En dan is dat slechte ook niet erg als het niet leidt tot moord.
pi_52485974
Wat zitten hier allemaal voor rare religieuze fanaten? O__O

Niemand kan gewoon normaal over reïncarnatie praten zonder er weer allemaal shit bij te halen die ofwel onbegrijpelijk is, of de eigen religie promoot... Mensen, doe eens normaal?

En Kees, complimenten voor je computermetafoor. =P
Grieken op FOK! <-- w00t, eerste reductio ad hitlerum ooit op een forum (behalve SF)
Keiharde porno HIER!
UW ADVERTENTIE HIER? BEL 06-nogwat
pi_52487780
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 21:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Is goede dingen doen voor je karma niet een ontzettend egoistische insteek? Zou dat niet veel 'puurder' kunnen?
Jawel. Maar goede dingen doen om de hemel te verdienen, de hel te vermijden of god te plezieren toch ook.
Ik ben er heilig van overtuigd dat welbegrepen eigenbelang een heel zinvolle drijfveer is voor handelingen. Maar wel met de nadruk op "welbegrepen": als mijn buurman tevreden is, kan ik rustig slapen, als de arme negertjes genoeg te eten hebben, komen ze niet massaal hierheen etc. Gewoon een ander ook wat gunnen.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:57:30 #69
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52487971
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 22:48 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jawel. Maar goede dingen doen om de hemel te verdienen, de hel te vermijden of god te plezieren toch ook.
Ik ben er heilig van overtuigd dat welbegrepen eigenbelang een heel zinvolle drijfveer is voor handelingen. Maar wel met de nadruk op "welbegrepen": als mijn buurman tevreden is, kan ik rustig slapen, als de arme negertjes genoeg te eten hebben, komen ze niet massaal hierheen etc. Gewoon een ander ook wat gunnen.
Iemand anders wat gunnen is altijd goed

Maar iemand anders alleen wat gunnen omdat je karma er op vooruit gaat zonder dat je het echt meent is wat anders. Maar dan vanzelf de vraag of er wel zoveel mensen omgaan met karma op die manier.

Karma betwijfel ik ook. Vaak is het leven oneerlijk en kun je nog zo goed in het leven staan, je kunt dan alsnog op 45 jarige leeftijd het loodje moeten leggen. Alsof het leven geen onderscheid maakt tussen goed en kwaad. Dat justitie dus in principe zorgt voor het juiste verloop voor beloning van goed of slecht gedrag, ben je stout dan krijg je straf.

Karma heb ik me niet helemaal in verdiept, je krijgt wat je geeft is het principe of niet soms, meer weet ik niet, wie weet is dat het enige dat telt. Soms krijg je niets terug, al geef je alles. Ondankbaarheid komt vaak genoeg naar voren. De beste mensen die een kinder-wens hebben en onvruchtbaar zijn bijvoorbeeld en zo heb je wel meer voorbeelden die je kunt noemen.
pi_52488138
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 13:59 schreef stonecoldcrazy het volgende:

[..]

Grootste Nederlander aller tijden.
hehe loppe loopt zelf ook te schelden op andere fokkers
[..]

Je hebt gelijk. Leuk onderwerp trouwens, waar je me naar verwees.
pi_52488305
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 22:57 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Iemand anders wat gunnen is altijd goed

Maar iemand anders alleen wat gunnen omdat je karma er op vooruit gaat zonder dat je het echt meent is wat anders. Maar dan vanzelf de vraag of er wel zoveel mensen omgaan met karma op die manier.
Ach, soms maakt het voor de onvanger niks uit, of je iets meent of niet. Soms kun je iets nog zo goed menen en wordt het toch verkeerd begrepen of pakt het verkeerd uit.
quote:
Karma betwijfel ik ook. Vaak is het leven oneerlijk en kun je nog zo goed in het leven staan, je kunt dan alsnog op 45 jarige leeftijd het loodje moeten leggen. Alsof het leven geen onderscheid maakt tussen goed en kwaad. Dat justitie dus in principe zorgt voor het juiste verloop voor beloning van goed of slecht gedrag, ben je stout dan krijg je straf.

Karma heb ik me niet helemaal in verdiept, je krijgt wat je geeft is het principe of niet soms, meer weet ik niet, wie weet is dat het enige dat telt. Soms krijg je niets terug, al geef je alles. Ondankbaarheid komt vaak genoeg naar voren. De beste mensen die een kinder-wens hebben en onvruchtbaar zijn bijvoorbeeld en zo heb je wel meer voorbeelden die je kunt noemen.
De truc van karma is nou juist, dat het tussen levens vereffent. Daarom is het voor mij een sterk motief, om de zaken netjes af te handelen in dit leven. Want anders krijg ik in een volgend leven allerlei problemen, zonder dat ik snap wat ik nou moet doen.
Overigens blijft het natuurlijk een gok. Want of reïncarnatie bestaat, is maar helemaal de vraag. Misschien gaan we wel dood en blijven we dood. Of leven we eeuwig met spijt om alle kansen die we gemist hebben.
De echte vraag bij elke situatie in het leven is: wat moet en kan ik hiermee? Wat is wijsheid? Hoe haal ik hier het meeste voordeel uit?
En dan niet uit blinde zelfzucht, maar uit welbegrepen eigenbelang.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 23:23:34 #72
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52488435
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 23:16 schreef Kees22 het volgende:

De truc van karma is nou juist, dat het tussen levens vereffent. Daarom is het voor mij een sterk motief, om de zaken netjes af te handelen in dit leven. Want anders krijg ik in een volgend leven allerlei problemen, zonder dat ik snap wat ik nou moet doen.
Overigens blijft het natuurlijk een gok. Want of reïncarnatie bestaat, is maar helemaal de vraag. Misschien gaan we wel dood en blijven we dood. Of leven we eeuwig met spijt om alle kansen die we gemist hebben.
De echte vraag bij elke situatie in het leven is: wat moet en kan ik hiermee? Wat is wijsheid? Hoe haal ik hier het meeste voordeel uit?
En dan niet uit blinde zelfzucht, maar uit welbegrepen eigenbelang.
Op een rustige manier sterven dus ook Lijkt me ook wel prettig maar ik vraag me af of je je zorgen gaat maken over wat je fout hebt gedaan voor je sterven. Ga je vol stress de dood in dan lijkt me vanzelf dat de dood gestressed is. Komt er een nieuw leven na de dood dan lijkt me ook dat het nieuwe leven gestressed is.

En dan inderdaad, handel je de zaakjes netjes af dan is het meteen een prettigere manier van dood gaan en ook van opnieuw geboren worden.

Alsnog is er nog nooit een echt bewijs geweest dat mensen opnieuw geboren worden. Het is slechts een theorie.
pi_52488841
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 20:16 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ik persoonlijk vond regressie wel heel indrukwekkend, maar het is geen wetenschappelijke voldoende stevige methode. Ik kon zelf al drie alternatieve verklaringen bedenken voor mijn ervaringen.
Wat trouwens aan de bruikbaarheid voor mezelf niks afdeed.

Oh, er zijn wel uitzonderlijk sterke casussen, maar wetenschap is niet gebaseerd op casuïstiek.
pi_52489248
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 06:28 schreef redzet het volgende:

Dat bedoelde ik eigenlijk ook. =p
Grieken op FOK! <-- w00t, eerste reductio ad hitlerum ooit op een forum (behalve SF)
Keiharde porno HIER!
pi_52490141
Ik ben er nog niet over uit, maar ik wil reincarnatie zeker niet uitsluiten. Daarvoor zijn er voor mij nog te veel zaken onduidelijk..

Uit Waking Life:
quote:
What I'm trying to say is that somehow I believe... reincarnation is just a poetic expression of what collective memory really is.
Ik vermoed zelf een verband tussen reincarnatie en algeheel bewustzijn in haar puurste vorm. Maar hoe dat zit.. dat behoort voorlopig nog tot de onopgehelderde zaken
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_52490345
Ja ja.
Keiharde porno HIER!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 augustus 2007 @ 01:47:35 #77
862 Arcee
Look closer
pi_52491868
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:55 schreef Loppe het volgende:
Jozef Rulof was in een vorig leven Egyptisch hogepriester. Op geestelijk vlak waren die het verst gevorderd in heel de aardse geschiedenis. Rulof heeft zijn boeken geschreven om het nuchtere westen te doen ontwaken. Het Oosten is op vlak van het paranormale al veel verder, er zullen daarom meer meesters uit het Oosten hier reïncarneren.
Ik heb laatst ook een boek gekocht over reïncarnatie. Erg interessant. Wel duur. 75 euro, voor een boek over reïncarnatie. Maar ik dacht, ach, je leeft tenslotte maar 1 keer.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_52492032
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 01:47 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik heb laatst ook een boek gekocht over reïncarnatie. Erg interessant. Wel duur. 75 euro, voor een boek over reïncarnatie. Maar ik dacht, ach, je leeft tenslotte maar 1 keer.
Dat dacht je maar! Daar krijg je de rekening nog wel voor gepresenteerd!

Overigens: is dit wel het juiste onderwerp voor je bericht?
pi_52492092
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 01:55 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat dacht je maar! Daar krijg je de rekening nog wel voor gepresenteerd!

Overigens: is dit wel het juiste onderwerp voor je bericht?
Na je dood...
Boeddha: "Ja hallo, u had nog een rekening openstaan..."
Keiharde porno HIER!
pi_52492307
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 01:59 schreef Waris7 het volgende:

[..]

Na je dood...
Boeddha: "Ja hallo, u had nog een rekening openstaan..."
Net als bij de douane: eerst betalen, dan mag je binnen.
pi_52500687
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 21:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Je doet goede dingen tegenover andere mensen, dus het is een win-win situatie. Maar het is bijna niet mogelijk omdat er dan van je geprofiteerd wordt.
pi_52500856
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 14:56 schreef Loppe het volgende:

[..]

Je doet goede dingen tegenover andere mensen, dus het is een win-win situatie. Maar het is bijna niet mogelijk omdat er dan van je geprofiteerd wordt.
Maar de intentie is dus niet liefde omdat dat juist is maar je karma reinigen. Dat bedoel ik met een egoïstische insteek.
pi_52502717
dan ben je een idioot natuurlijk
pi_52504655
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 16:10 schreef Loppe het volgende:
dan ben je een idioot natuurlijk
wanneer?
pi_52506352
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 17:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

wanneer?
wanneer je loppe heet
pi_52506972
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 20:34 schreef stonecoldcrazy het volgende:

[..]

mwah tis wel een redelijk argument maar regressietherapie is niet feilloos, zouden zoveel andere psychische beredeneringen kunnen zijn voor het feit dat mensen zulke "herinneringen" zouden hebben tijdens regressietherapie..
Tip: boek over LBL van Michael Newton.
pi_52507112
China heeft het inmiddels gereguleerd:
http://www.msnbc.msn.com/(...)week/#storyContinued
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:03 schreef Kees22 het volgende:
Beetje manke vergelijking, lijkt me.
Meer als een oude harde schijf, die je overpompt op een nieuwe PC als de voeding, het geheugen, de drives het begeven hebben, de kabels verrot zijn en de muizen eraan geknaagd hebben.
Het is namelijk de ziel (alle ervaringen en de verwerking daarvan) die verhuist naar een nieuw lichaam.
Voor mij is het data van de client via het netwerk naar de server om via daar naar een nieuw systeem gepushed te worden. Heb je ook meteen de tunnel van licht erbij (de utp kabel).
pi_52508333
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 19:01 schreef jiva het volgende:
China heeft het inmiddels gereguleerd:
http://www.msnbc.msn.com/(...)week/#storyContinued
[..]

Voor mij is het data van de client via het netwerk naar de server om via daar naar een nieuw systeem gepushed te worden. Heb je ook meteen de tunnel van licht erbij (de utp kabel).
Je bedoelt de glasvezelkabel.
pi_52509314
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 17:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

wanneer?
wanneer je goed doet enkel voor je karma
pi_52510433
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 20:27 schreef Loppe het volgende:

[..]

wanneer je goed doet enkel voor je karma
Waarom zou je het om een andere reden doen? Er wordt immers vooral van je geprofiteerd als je veel goed doet, volgens jou.
pi_52510553
Als je je te dienstvaardig instelt voor anderen, dan wordt er geprofiteerd van je. Ik spreek uit ervaring en in die tijd had ik nog nooit van karma gehoord.
pi_52518999
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 19:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
Je bedoelt de glasvezelkabel.
Nee, die zit doorgaans niet direct op de pc aangesloten. Na die tunnel van licht (utp) komt de glasvezel maar dat gaat zo snel dat het meer als een flits is. Wifi?
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 08:32:22 #93
29690 csar
Rock On With Yo Bad Self
pi_52550615
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:44 schreef lily het volgende:

De menselijke denkpatroon heeft altijd een begin en een eind. Wat nu als een ziel nooit geboren wordt, maar er altijd al is?
Freedom is a road seldom traveled by the multitudes
pi_52563384
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 08:32 schreef csar het volgende:

[..]

De menselijke denkpatroon heeft altijd een begin en een eind. Wat nu als een ziel nooit geboren wordt, maar er altijd al is?
de ziel is er ook altijd al geweest, alleen het lichaam wordt geboren..
pi_52570516
Is het hele reincarnatieverhaal niet gewoon een verkapte vorm van pantheisme?
pi_52571372
Ik heb zelf nog nooit iets gehoord over meerdere goden. Wel over goddelijke energie en over helpers of engelen en zo. Dat zou je verkapt polytheïsme kunnen noemen.
Ik denk dat jij dat ook vindt van de heiligen van de katholieke kerk.
Persoonlijk kan me dat niet zo veel schelen, eerlijk gezegd.
pi_52571644
Het is wel handig om te weten waar het nu precies over gaat, waar geloven jullie nou eigenlijk precies in.
pi_52572149
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het is wel handig om te weten waar het nu precies over gaat, waar geloven jullie nou eigenlijk precies in.
Ik weet dat ik onmogelijk kan weten wat er na de dood gebeurt voor ik dood ben, dus ik heb geen officiëel standpunt, maar ik denk wel verschillende dingen. Zo lijkt het me bijvoorbeeld heel goed mogelijk dat je na je dood opeens alles snapt wat je in 't leven neit kon bevatten.

Overigens denk ik niet dat pantheïsme monotheïsme uitsluit.
Keiharde porno HIER!
pi_52573542
pantheïsme en monotheïsme zijn onvernigbaar..
pi_52573723
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
pantheïsme en monotheïsme zijn onvernigbaar..
Ja, maar dat zeg JIJ. Ik ga geen uitleg vragen.
Keiharde porno HIER!
pi_52574173
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:59 schreef Waris7 het volgende:

[..]

Ja, maar dat zeg JIJ. Ik ga geen uitleg vragen.
De begrippen zijn gewoon onverenigbaar. Monotheïsme is 1 god, aparte entiteit, bij pantheisme is god in alles wat is, je hebt dan dus geen aparte entiteit los van alles wat is. Het kan niet. Toch?
pi_52574668
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

De begrippen zijn gewoon onverenigbaar. Monotheïsme is 1 god, aparte entiteit, bij pantheisme is god in alles wat is, je hebt dan dus geen aparte entiteit los van alles wat is. Het kan niet. Toch?
Ligt eraan hoe je het interpreteert, alles kan een stukje god zijn, of een stukje "van" god...
pi_52574730
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:24 schreef stonecoldcrazy het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe je het interpreteert, alles kan een stukje god zijn, of een stukje "van" god...
Juist.
De hele schepping, alles en iedereen, heeft goddelijke energie in zich als het ware.
Althans dat leerde ik vroeger altijd hoor En ik ben toch echt christelijk opgevoed...
God is overal tegelijk.
Keiharde porno HIER!
pi_52575390
God, de Heilige Geest, is overal, in het christendom dan, maar niet ín alles. Als je zegt dat god in de bomen, de dieren, de mensen, de tafels, de stoelen, de straattegels, de treinrails is, is dat pantheïsme en niet monotheïsme.
pi_52576232
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
God, de Heilige Geest, is overal, in het christendom dan, maar niet ín alles. Als je zegt dat god in de bomen, de dieren, de mensen, de tafels, de stoelen, de straattegels, de treinrails is, is dat pantheïsme en niet monotheïsme.
neej precies monotheisme heeft maar 1 belichaming van maar 1 god..
pi_52577102
Het is een aparte eniteit maar wel alomaanwezig want heilige geest. Bij pantheisme is eigenlijk alles 1 entiteit en dat alles is dan god.
pi_52577337
quote:
Maar staat dat niet in de bijbel dan??
Keiharde porno HIER!
pi_52577380
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Is het hele reincarnatieverhaal niet gewoon een verkapte vorm van pantheisme?
Oh sorry, ik had verkeerd gelezen.
Een verkapt pantheïsme? Dat lijkt me nog waarschijnlijker dan verkapt polytheïsme.
Maar zoals al gezegd: dat kan me eigenlijk niet zo veel schelen. Het gaat me om een persoonlijke ervaring en ik vind mijn versie van reïncarnatie heel plezierig en moreel stimulerend.
pi_52577495
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 14:56 schreef Loppe het volgende:

[..]

Daar ben je dus wel zelf bij.
Maar ik moet grif toegeven: het is wel iets wat je moet leren, grenzen stellen. En in het begin voelt het heel tegennatuurlijk en verraderlijk. Karmische les, misschien?
pi_52577749
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 23:45 schreef Waris7 het volgende:

[..]

Maar staat dat niet in de bijbel dan??
Nee, God is een aparte entiteit en niet 1 met alles wat is. Maar ik vroeg me dus af wat de godheid is in reincarnatie, want in hindoeisme heb je weer allerlei goden, in boeddhisme niet, wat is de versie van de selfproclaimed gereincarneerden?
pi_52577769
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 02:24 schreef jiva het volgende:

[..]

Nee, die zit doorgaans niet direct op de pc aangesloten. Na die tunnel van licht (utp) komt de glasvezel maar dat gaat zo snel dat het meer als een flits is. Wifi?
Ik weet niet zo goed wat WiFi is. Ik ben nog van de oude stempel, met DOS-commando's, zoals je hebt gezien.
Nou ja, reïncarnatie verandert met de dag, zullen we maar denken.
pi_52577972
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dat wordt lastig!
In de eerste plaats is er geen "jullie", omdat iedereen zo'n beetje zijn of haar eigen samenraapsel van ideeën heeft. Er zijn best wel scholen, maar dan nog: elke student pikt de eigen onderdelen daarvan op.
Ik denk dat er maar een gemeenschappelijke factor is: "we" geloven dat onze onstoffelijke bestanddelen na de dood ergens verblijven voor bezinning op ons afgelopen leven, verdere scholing en planning van een volgend leven. Al dan niet met hulp van hogere onstoffelijke wezens.
Verder wijken de geloven nogal uiteen. Ikzelf geloof bijvoorbeeld niet, dat je als dier kunt reïncarneren, terwijl sommige Boeddhisten dat wel schijnen te geloven.
pi_52578135
Geloven Boeddhisten in God?
Keiharde porno HIER!
pi_52579392
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 23:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, God is een aparte entiteit en niet 1 met alles wat is. Maar ik vroeg me dus af wat de godheid is in reincarnatie, want in hindoeisme heb je weer allerlei goden, in boeddhisme niet, wat is de versie van de selfproclaimed gereincarneerden?
Zoals al eerder gezegd: ik ben agnost. Het geloof in reïncarnatie hoeft niet noodzakelijk ook het geloof in een almachtige, alwetende etc, god in te houden. Ik zal mijn dames eens vragen, of ze in god geloven. Volgende week zie ik er weer een.
pi_52579518
oke, duidelijk, en de rest?
pi_52579535
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 01:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
oke, duidelijk, en de rest?
Sorry? wat bedoel je met de rest?
pi_52587533
quote:
Alles is één. Alles komt voort uit God.
pi_52589961
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 01:20 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Sorry? wat bedoel je met de rest?
De rest van de mensen die erin gelooft
pi_52591626
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:02 schreef Loppe het volgende:

[..]

Alles is één. Alles komt voort uit God.
tuurlijk komt alles niet voort uit god..
  Moderator woensdag 22 augustus 2007 @ 22:21:49 #120
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52605444
Gescheld en geflame heb ik verwijderd, het voegt absoluut niets aan de discussie toe.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_52606527
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

De rest van de mensen die erin gelooft
In reïncarnatie, bedoel je? Nou, anthroposofen geloven wel in god en zien christus zelfs als de sleutel of het draaipunt van de geschiedenis. Boeddhisten geloven niet in god, of tenminste niet per se. Diverse anderen die ik ken wel. Vaak is ook sprake van een goddelijke, alles vergevende energie, die ons na de dood opvangt en binnennodigt.

Maar ja, je weet zelf hoe er voortdurend discussies zijn onder christenen onderling en nog meer tussen andere godgelovigen. Dus ik laat iedereen maar een beetje voor zichzelf spreken.
pi_52608117
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

In reïncarnatie, bedoel je? Nou, anthroposofen geloven wel in god en zien christus zelfs als de sleutel of het draaipunt van de geschiedenis. Boeddhisten geloven niet in god, of tenminste niet per se. Diverse anderen die ik ken wel. Vaak is ook sprake van een goddelijke, alles vergevende energie, die ons na de dood opvangt en binnennodigt.

Maar ja, je weet zelf hoe er voortdurend discussies zijn onder christenen onderling en nog meer tussen andere godgelovigen. Dus ik laat iedereen maar een beetje voor zichzelf spreken.
Oke, en nu in dit topic. Want volgens mij zijn er nog veel meer mensen hier die in erin geloven.
pi_52642640
even abbonementje nemen, straks stukje typen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')