wtf?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:52 schreef Bastian het volgende:
Reïncarnatie bestaat niet.
Herinneringen die mensen hebben zijn fake en komen af van demonen die je dat influisteren,
om ons zo van God weg te houden. Dat we komen met theorieën die niet in overeenstemming zijn met God en de bijbel. (die overigens zelf door God samengesteld is, ja, echt wel)
dus....
TS vraagt hier niet naar het christelijke standpunt bij de vraag of reincarnatie wel of niet bestaat, TS wil gewoon weten hoe reincarnatie in de praktijk zou moeten functioneren, dus veel heeft hij niet aan een opdringerige post met achterliggende gedachte TS te bekeren tot jou religiequote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:52 schreef Bastian het volgende:
Herinneringen die mensen hebben zijn fake en komen af van demonen die je dat influisteren,
om ons zo van God weg te houden. Dat we komen met theorieën die niet in overeenstemming zijn met God en de bijbel. (die overigens zelf door God samengesteld is, ja, echt wel)
dus....
Kerel wtf bazel je nou, lichaam bestaat uit 2 onderdelen, lichaam en geest.. kom niet steeds aanzetten met geest is apart van de ziel verhaal want dat is gewoon niet zo, of heb jij je bek op een andere plaats dan je mondquote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:00 schreef Loppe het volgende:
Een geest wordt tot het onderbewustzijn gebracht voor de geboorte, dan pas kan het worden aangetrokken door de embryo. Dankzij de ziel blijft de geest in leven. Wanneer dit niet zou gebeuren zou de geest te veel bagage meebrengen naar het kind waardoor het bezwijkt.
Zeg dat maar tegen de regressietherapeutenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:52 schreef Bastian het volgende:
dus....
Kun je ook (als boeren hollandse jongen) een dalai lama zijn ?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:06 schreef Loppe het volgende:
Ik vertel ook maar wat ik gelezen heb en wat mij een aannemelijke verklaring lijkt.
Zielen zijn godsdeeltjes, die (we) zijn er al vanaf de openbaring van God (=oerknal).
Iedereen heeft( is) één ziel. Dalai lama's kunnen naar het schijnt dingen uit hun vorig leven herinneren, daarvoor moet je toch al een geoefend meester zijn en moet je je vorige levens ook met die zaken bezig geweest zijn.
jah bastian jij bent de nieuwe dalai lama, of heb je dat nog niet in de bijbel gelezen, staat onder openbaringenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:10 schreef Bastian het volgende:
[..]
Kun je ook (als boeren hollandse jongen) een dalai lama zijn ?
héhé... nu gaan we toch geen grapjes maken over wat er in openbaringen staat...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:43 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
jah bastian jij bent de nieuwe dalai lama, of heb je dat nog niet in de bijbel gelezen, staat onder openbaringen![]()
De Dalai Lama heeft een keer gezegd dat hij niet zeker weet of hij terugkomt als de Dalai Lama. Dit vanwege de verhoudingen met China, die misschien een Dalai Lama aanwijst na overlijden van de huidige om invloed in Tibet uit te oefenen (net zoals de Chinese Panchen lama en de Tibetaanse). Dan zou hij (volgens Tibetaans boeddhisme) wedergeboren kunnen worden in het westen, bv. Nederland.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:10 schreef Bastian het volgende:
Kun je ook (als boeren hollandse jongen) een dalai lama zijn ?
Wat bedoel je met 2? Er zijn er 13 geweest en nu is er de 14e. Bedoel je soms de 2quote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waarom zijn er 2 dalai lama's, een oude en alvast een nieuwe voor als de oude doodgaat?
Heb je met eigen ogen demonen zien fluisteren in iemands oor en heeft god jou de bijbel persoonlijk in je handen gegeven ? hoe kan je god en de bijbel in 1 zin noemen als we allemaal van god komen en de bijbel door mensen is geschreven . de bijbel is niet samengesteld door god , hij heeft het niet naar de aarde gefaxt . De bijbel is samengesteld door mensen die mensen met andere interpretaties van jezus christus of god simpelweg vermoorde , zo kan ik ook de waarheid prediken en heb ik altijd gelijk.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:52 schreef Bastian het volgende:
dus....
Is al beantwoord en beter ook:quote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waarom zijn er 2 dalai lama's, een oude en alvast een nieuwe voor als de oude doodgaat? Zijn er 2 zielen van de dalai lama of kan die zich in meerdere personen reincarneren? Als hij dat wel kan kunnen anderen dat dan ook?
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:56 schreef jiva het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 2? Er zijn er 13 geweest en nu is er de 14e. Bedoel je soms de 2
karmapa lama's? Of de 2 panchen lama's (Chinese en Tibetaanse)?
Van een mens zijn er delen die doodgaan en dan verteren en opgenomen worden in de stoffelijke wereld en delen die blijven bestaan en opgenomen worden in een geestelijke wereld. (Vooropgesteld, dat je in reïncarnatie en een hiernamaals gelooft!)quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:02 schreef IRW het volgende:
Beste Fokkers,
Ik zit al een tijdje met een vraag waar ik maar geen bevredigend antwoord op krijg. Hoe zit het nu precies met de verschillende geesten/bewustzijns niveau's als iemand reïncarneert. Wie kan mij in simpele taal uitleggen wat er bij het volgende gebeurt: Jan gaat dood en komt in het hiernamaals. Hij leeft voort in de geest en besluit opnieuw geboren te worden. Dan is er toch een probleem omdat er een nieuwe 'ziel' geboren wordt? Wie ervaart er dan wat? Jan blijft doorleven in het hiernamaals maar wordt toch weer opnieuw geboren...
Graag jullie uitleg!
hier kan ik me al veel meer in vinden dan wat loppe beweertquote:Op donderdag 16 augustus 2007 01:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Van een mens zijn er delen die doodgaan en dan verteren en opgenomen worden in de stoffelijke wereld en delen die blijven bestaan en opgenomen worden in een geestelijke wereld. (Vooropgesteld, dat je in reïncarnatie en een hiernamaals gelooft!)
De geestelijke delen gaan ofwel naar een hiernamaals (en daar zijn ook verschillende theorieën over) ofwel naar een tussenstadium voor ze herboren (gereïncarneerd) worden. Ook daar zijn diverse theorieën over.
De geestelijke delen vinden dus nieuwe stoffelijke delen.Er wordt geen nieuwe ziel geboren, de bestaande ziel wordt herboren in een nieuw lichaam. Niet "copy c:kees a:kees" maar "move c:kees a:kees", waarna de flop een eigen leven gaat leiden (of lijden, natuurlijk!) En bij de dood weer: "move a:kees c:kees", waarna de flop weggegooid wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |