abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52396672
Beste Fokkers,

Ik zit al een tijdje met een vraag waar ik maar geen bevredigend antwoord op krijg. Hoe zit het nu precies met de verschillende geesten/bewustzijns niveau's als iemand reïncarneert. Wie kan mij in simpele taal uitleggen wat er bij het volgende gebeurt: Jan gaat dood en komt in het hiernamaals. Hij leeft voort in de geest en besluit opnieuw geboren te worden. Dan is er toch een probleem omdat er een nieuwe 'ziel' geboren wordt? Wie ervaart er dan wat? Jan blijft doorleven in het hiernamaals maar wordt toch weer opnieuw geboren...

Graag jullie uitleg!
pi_52396707
good one
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_52397013
Dit kan alleen een geest je vertellen ben ik bang
Kijk eens!...... kijk je al....? En nu dan..? En straks dan..? Hm...?
pi_52397069
Bij reïncarnatie wordt geen nieuwe ziel geboren maar "gewoon" je oude herboren
pi_52397253
Jan zijn ziel krijgt een nieuw lichaam.
Een persoon bestaat uit drie "delen": Lichaam, geest en ziel.
Wanneer je lichaam sterft dan leeft de geest voort, deze kan overeenstemmend met de innerlijke levenswijze naar opgebouwde geesteswerelden (hemelen en hellen). Of ze keert (later) terug naar de aarde vanwege het karma.
Uw ziel is uw eigenlijke godsdeeltje, aangezien we allemaal afkomstig zijn uit de oerknal (=goddelijke openbaring).
pi_52397485
geest en ziel is juist het zelfde, zie het een beetje in de plato context, het lichaam is een paard en geest/ziel is de menner die het berijdt, loppe moet niet zulke onzin lopen zwammen..
  woensdag 15 augustus 2007 @ 18:52:17 #7
118058 Bastian
Flush the Leviathans!
pi_52397816
Reïncarnatie bestaat niet.
Herinneringen die mensen hebben zijn fake en komen af van demonen die je dat influisteren,
om ons zo van God weg te houden. Dat we komen met theorieën die niet in overeenstemming zijn met God en de bijbel. (die overigens zelf door God samengesteld is, ja, echt wel)

dus....
Where the weak are strong, singing their songs!
pi_52398045
Een geest wordt tot het onderbewustzijn gebracht voor de geboorte, dan pas kan het worden aangetrokken door de embryo. Dankzij de ziel blijft de geest in leven. Wanneer dit niet zou gebeuren zou de geest te veel bagage meebrengen naar het kind waardoor het bezwijkt.
pi_52398103
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 18:52 schreef Bastian het volgende:
Herinneringen die mensen hebben zijn fake en komen af van demonen die je dat influisteren,
om ons zo van God weg te houden. Dat we komen met theorieën die niet in overeenstemming zijn met God en de bijbel. (die overigens zelf door God samengesteld is, ja, echt wel)

dus....
wtf?
pi_52399704
quote:

dus....
TS vraagt hier niet naar het christelijke standpunt bij de vraag of reincarnatie wel of niet bestaat, TS wil gewoon weten hoe reincarnatie in de praktijk zou moeten functioneren, dus veel heeft hij niet aan een opdringerige post met achterliggende gedachte TS te bekeren tot jou religie
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 19:00 schreef Loppe het volgende:
Een geest wordt tot het onderbewustzijn gebracht voor de geboorte, dan pas kan het worden aangetrokken door de embryo. Dankzij de ziel blijft de geest in leven. Wanneer dit niet zou gebeuren zou de geest te veel bagage meebrengen naar het kind waardoor het bezwijkt.
Kerel wtf bazel je nou, lichaam bestaat uit 2 onderdelen, lichaam en geest.. kom niet steeds aanzetten met geest is apart van de ziel verhaal want dat is gewoon niet zo, of heb jij je bek op een andere plaats dan je mond
pi_52401937
zozo, worden we agressief?
pi_52402284
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 21:02 schreef Loppe het volgende:
zozo, worden we agressief?
hehe neen ik hou gewoon van een flinke discussie
pi_52403715
Waar komen zielen vandaan?
pi_52403841
Waarom zijn er 2 dalai lama's, een oude en alvast een nieuwe voor als de oude doodgaat? Zijn er 2 zielen van de dalai lama of kan die zich in meerdere personen reincarneren? Als hij dat wel kan kunnen anderen dat dan ook?
pi_52404819
Ik vertel ook maar wat ik gelezen heb en wat mij een aannemelijke verklaring lijkt.

Zielen zijn godsdeeltjes, die (we) zijn er al vanaf de openbaring van God (=oerknal).

Iedereen heeft( is) één ziel. Dalai lama's kunnen naar het schijnt dingen uit hun vorig leven herinneren, daarvoor moet je toch al een geoefend meester zijn en moet je je vorige levens ook met die zaken bezig geweest zijn.
pi_52406372
quote:

dus....
Zeg dat maar tegen de regressietherapeuten

Met respect voor jouw mening hoor.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 23:10:12 #17
118058 Bastian
Flush the Leviathans!
pi_52407859
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 22:06 schreef Loppe het volgende:
Ik vertel ook maar wat ik gelezen heb en wat mij een aannemelijke verklaring lijkt.

Zielen zijn godsdeeltjes, die (we) zijn er al vanaf de openbaring van God (=oerknal).

Iedereen heeft( is) één ziel. Dalai lama's kunnen naar het schijnt dingen uit hun vorig leven herinneren, daarvoor moet je toch al een geoefend meester zijn en moet je je vorige levens ook met die zaken bezig geweest zijn.
Kun je ook (als boeren hollandse jongen) een dalai lama zijn ?
pi_52409085
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:10 schreef Bastian het volgende:

[..]

jah bastian jij bent de nieuwe dalai lama, of heb je dat nog niet in de bijbel gelezen, staat onder openbaringen
  woensdag 15 augustus 2007 @ 23:48:27 #19
118058 Bastian
Flush the Leviathans!
pi_52409279
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:43 schreef stonecoldcrazy het volgende:

[..]

jah bastian jij bent de nieuwe dalai lama, of heb je dat nog niet in de bijbel gelezen, staat onder openbaringen
héhé... nu gaan we toch geen grapjes maken over wat er in openbaringen staat...

de vraag was opzich wel een beetje serieus bedoeld.
pi_52409549
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:10 schreef Bastian het volgende:
De Dalai Lama heeft een keer gezegd dat hij niet zeker weet of hij terugkomt als de Dalai Lama. Dit vanwege de verhoudingen met China, die misschien een Dalai Lama aanwijst na overlijden van de huidige om invloed in Tibet uit te oefenen (net zoals de Chinese Panchen lama en de Tibetaanse). Dan zou hij (volgens Tibetaans boeddhisme) wedergeboren kunnen worden in het westen, bv. Nederland.

Volgens TB is het dus mogelijk voor hem, niet voor ons en is het niet waarschijnlijk dat hij Nederland zal uitkiezen maar bv. India en omstreken omdat hij nu eenmaal gehecht is aan Tibet/Dharamsala en die omgeving. Als daar de mensen zijn die je levens lang hebt gekend zul je eerder daarvoor kiezen dan een ver land met een andere cultuur. Aangezien China zijn thuisland bezet is TIbet minder gunstig voor wedergeboorte. Voor zover ik het Tibetaans boeddhisme begrijp.

Dit is trouwens een lama geboren in Spanje: http://www.fpmt.org/teachers/osel/birth.asp
Je kunt geloven dat het een "authentieke" wedergeboren leraar betreft in een nieuwe gedaante of dat het zo opgezet is om Tibetaans boeddhisme uit te dragen in het westen.
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 21:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waarom zijn er 2 dalai lama's, een oude en alvast een nieuwe voor als de oude doodgaat?
Wat bedoel je met 2? Er zijn er 13 geweest en nu is er de 14e. Bedoel je soms de 2
karmapa lama's? Of de 2 panchen lama's (Chinese en Tibetaanse)?
pi_52409654
is al beantwoord zie ik net..
  donderdag 16 augustus 2007 @ 00:53:41 #22
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_52411155
quote:

dus....
Heb je met eigen ogen demonen zien fluisteren in iemands oor en heeft god jou de bijbel persoonlijk in je handen gegeven ? hoe kan je god en de bijbel in 1 zin noemen als we allemaal van god komen en de bijbel door mensen is geschreven . de bijbel is niet samengesteld door god , hij heeft het niet naar de aarde gefaxt . De bijbel is samengesteld door mensen die mensen met andere interpretaties van jezus christus of god simpelweg vermoorde , zo kan ik ook de waarheid prediken en heb ik altijd gelijk.
De bijbel is van horen zeggen en er kleeft bloed aan , hoe goddelijk .
Je zou denken dat mensen na zoveel eeuwen boven de dommigheid uitstijgen maar nee hoor , tot op de dag van vandaag worden er mensen vermoord door interpretaties van godsdiensten letterlijk te nemen of hun eigen interpretatie met geweld door te drukken .. je hoeft nu maar om je heen te kijken hoe dat eigenlijk in zijn werk gaat ....
De bijbel kan je niet letterlijk nemen , er zal heus wel waarheid inzitten maar die moet je zelf onderzoeken maar letterlijk nemen heeft geen zin.
God heeft je niet voor niks hersens gegeven , die zijn om te gebruiken en om zelf na te denken en zelf dingen te onderzoeken .
In De bijbel staan toch ook paranormale of bovennatuurlijke zaken ? als je in god geloofd , is alles toch mogelijk ? dus reincarnatie bestaat niet maar toen jezus dood was stond hij weer op na een aantal dagen , dat staat letterlijk in de bijbel dus dat kan wel ... pff .. Wanneer gaan mensen eens zelf nadenken ?
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_52411468
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 21:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waarom zijn er 2 dalai lama's, een oude en alvast een nieuwe voor als de oude doodgaat? Zijn er 2 zielen van de dalai lama of kan die zich in meerdere personen reincarneren? Als hij dat wel kan kunnen anderen dat dan ook?
Is al beantwoord en beter ook:
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:56 schreef jiva het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 2? Er zijn er 13 geweest en nu is er de 14e. Bedoel je soms de 2
karmapa lama's? Of de 2 panchen lama's (Chinese en Tibetaanse)?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52412067
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 18:02 schreef IRW het volgende:
Beste Fokkers,

Ik zit al een tijdje met een vraag waar ik maar geen bevredigend antwoord op krijg. Hoe zit het nu precies met de verschillende geesten/bewustzijns niveau's als iemand reïncarneert. Wie kan mij in simpele taal uitleggen wat er bij het volgende gebeurt: Jan gaat dood en komt in het hiernamaals. Hij leeft voort in de geest en besluit opnieuw geboren te worden. Dan is er toch een probleem omdat er een nieuwe 'ziel' geboren wordt? Wie ervaart er dan wat? Jan blijft doorleven in het hiernamaals maar wordt toch weer opnieuw geboren...

Graag jullie uitleg!
Van een mens zijn er delen die doodgaan en dan verteren en opgenomen worden in de stoffelijke wereld en delen die blijven bestaan en opgenomen worden in een geestelijke wereld. (Vooropgesteld, dat je in reïncarnatie en een hiernamaals gelooft!)
De geestelijke delen gaan ofwel naar een hiernamaals (en daar zijn ook verschillende theorieën over) ofwel naar een tussenstadium voor ze herboren (gereïncarneerd) worden. Ook daar zijn diverse theorieën over.
De geestelijke delen vinden dus nieuwe stoffelijke delen. Er wordt geen nieuwe ziel geboren, de bestaande ziel wordt herboren in een nieuw lichaam. Niet "copy c:kees a:kees" maar "move c:kees a:kees", waarna de flop een eigen leven gaat leiden (of lijden, natuurlijk!) En bij de dood weer: "move a:kees c:kees", waarna de flop weggegooid wordt.

Over welke delen we het hebben, is heel verschillend. In het westen denken we in lichaam en ziel. Anthroposofen denken in enerzijds een stoffelijk lichaam (zoals dingen) en een etherisch lichaam (zoals planten) die verrotten na de dood en anderzijds een astraal lichaam (zoals dieren) en een ik (alleen mensen), die blijven bestaan na de dood. Volgens Hindoes kun je, als je erg slecht geleefd hebt, ook terugkeren als een dier, volgens de anthroposofen niet. Andere ideeën ken ik niet.
Wel zijn veel stromingen het erover eens, dat je moet streven naar verlichting en dat je daardoor verlost wordt uit de keten van reïncarnaties. En daardoor in het Nirwana komt, of in de hemel of zoiets.

Ikzelf denk, en ik heb geen idee of dat een officiële religie is met een uitgewerkte visie, dat we na de dood nog werk te doen hebben. En dat we na dat werk opnieuw geboren worden (en weer naar de basisschool moeten, werk zoeken, kinderen krijgen, oud worden etc.) om verdere dingen te leren.

Zoals je naar school gaat om dingen te leren op de harde manier, strict met regels en straf en zo. En dan ga je op vakantie naar de boerderij van je grootouders, en daar leer je de dingen die echt belangrijk zijn. Het eerste is het stoffelijke leven, het tweede de tussenlevens.

Een belangrijke notie is er wel uit het Boeddhisme: niemand kan verlicht worden zolang nog niet de hele mensheid verlicht is.

Ook een aardige notie: je moet alles een keer meegemaakt hebben: dus je bent een keer vermoord en een keer moordenaar, een keer priester en een keer hoer, keizer en slaaf, moeder en zoon, homo/lesbo en hetero, soldaat en burger, sportheld en gehandicapt, oud en jong.

Ik persoonlijk vind het een heel relativerend geloof, omdat we voor alles aan de beurt komen en dus geen oordeel moeten geven.
En ook een geruststellend geloof, omdat ik mijn vrienden weer zal zien, ook al is het in een andere gedaante.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52412952
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 01:44 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Van een mens zijn er delen die doodgaan en dan verteren en opgenomen worden in de stoffelijke wereld en delen die blijven bestaan en opgenomen worden in een geestelijke wereld. (Vooropgesteld, dat je in reïncarnatie en een hiernamaals gelooft!)
De geestelijke delen gaan ofwel naar een hiernamaals (en daar zijn ook verschillende theorieën over) ofwel naar een tussenstadium voor ze herboren (gereïncarneerd) worden. Ook daar zijn diverse theorieën over.
De geestelijke delen vinden dus nieuwe stoffelijke delen.Er wordt geen nieuwe ziel geboren, de bestaande ziel wordt herboren in een nieuw lichaam. Niet "copy c:kees a:kees" maar "move c:kees a:kees", waarna de flop een eigen leven gaat leiden (of lijden, natuurlijk!) En bij de dood weer: "move a:kees c:kees", waarna de flop weggegooid wordt.
hier kan ik me al veel meer in vinden dan wat loppe beweert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')