En verder was er de vraag aan Lishe hoe je Luuke uitspreekt.quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:19 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Ik vind Jasmijn een hele mooie naam. Ik word altijd ook wel aangetrokken tot Noorse namen, zoals Kaya, Rune, Runa.
Dat dacht ik ook, maar ik ging twijfelen toen je zei dat die anderen hem letterlijk uitsprakenquote:Op maandag 13 augustus 2007 17:17 schreef Lishe het volgende:
Gewoon zoals je het schrijft ja, met uu.
Lishe wij waren in Blijham en zaten in een huisje en daar de buren hebben ook een Luuke!!quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:59 schreef Lishe het volgende:
Jette...![]()
Wij kregen gisteren een mailtje van de vader van nog een Luuke. Zo leuk vond ik! Zij hadden de naam van het Deense Lykke, wat geluk betekent, en de uitspraak letterlijk genomen.... Luuke dus. Vind het een mooie extra betekenis!
quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:58 schreef Sugar het volgende:
Maar Lila kan dan weer echt niet, Smoezie.
Leve de mening van je vent.![]()
Dat weet ik vrijdag pas als het goed is.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 01:06 schreef pinquit het volgende:
ben jij zwanger????
En? Ben je al gewend aan de naam? Ik heb het natuurlijk niet voor niks gedroomd he.quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:58 schreef Maneki.Neko het volgende:
Olivier vind ik een lieve naam, maar mischien wat te 'netjes' voor onsIk weet niet, moet hem ff laten bezinken
Ik zie de connectie met Linda niet zoquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 09:03 schreef Mibos het volgende:
Kaith heet officieel Kaithlynn Demi Thirza die vonden wij goed bij elkaar klinken. En meteen vernoemd naar mijn zusje. Linda.
Juk, óók zo'n naam!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:29 schreef Noli. het volgende:
Als het heel normale mensen zijn vind ik de naam echt leuk. Maar als het kinderen van juppen zijn dan heb ik meteen zoiets van JUK!
Hmm, mag ik er nog een nachtje over slapen?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 09:54 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
En? Ben je al gewend aan de naam? Ik heb het natuurlijk niet voor niks gedroomd he.
ben je niet bang dat heel veel mensen het toch als Mielena gaan uitspreken?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:27 schreef Deceit het volgende:
Euhm, Mileena als in (Ma-Lie-Na)
Niet als in Milena (Mie-Le-Na)
Op z'n engels dus
Hmmm, dan zou ik eerder gaan voor Malina dan Mileena, want ik denk ook niet dat dit zal blijven hangenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:27 schreef Deceit het volgende:
Op z'n engels dus
Maar Dean is al met Dana verloofdquote:Op maandag 13 augustus 2007 20:49 schreef Smoezie het volgende:
VievIk vind Vivi nog steeds een ubercute naam hoor
![]()
![]()
Maar als wij dan later in die Italiaanse boomgaard zitten en mijn dochter wil met jouw Dean trouwen, dan is het gek als je schoondochter hetzelfde heet als jij, toch? Zie je? Ik heb er over nagedacht!
En 'Jet(te) en Dean' klinkt wel lief![]()
Milaquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 00:48 schreef KD-fotografie het volgende:
Welke namen vinden jullie leuk bij Demi passen? wij houden van korte krachtige namen.
Hmmja het is op zijn engels.. de Mi beetje inslikken, Muh-lee-nahquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:51 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hmmm, dan zou ik eerder gaan voor Malina dan Mileena, want ik denk ook niet dat dit zal blijven hangen
eerlijk gezegd zou t niet mijn keuze zijn, juist omdat anderen er vaak niet mee om kunnen gaanquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:05 schreef Deceit het volgende:
[..]
Hmmja het is op zijn engels.. de Mi beetje inslikken, Muh-lee-nahPrachtnaam, toch
Euhm..jukquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:28 schreef S_oepstengel het volgende:
Maneki.Neko wat denk je dan van Olaf?![]()
Dankjequote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:19 schreef Sugar het volgende:
Ik vind Maneki ook wel leuk.
Merlina is ook wel leukquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:19 schreef Pruk het volgende:
Ik zou dan voor Melina gaan, de Italiaanse versie
En dan gewoon zo uitspreken als het er staat.
Een leuke oud-Nederlandse Aap-Noot-Mies-Zus-Jet naam, toch?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:19 schreef Ireth het volgende:
Ik zag gisteren bij de buurtsuper een geboortekaartje hangen. 1 van de medewerksters was bevallen...
Kindje heet KeetOver fonetisch gesproken....
romy is leukquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:25 schreef KD-fotografie het volgende:
Deze namen had ik tot nu toe.
Demi en..
Meisje
Dani
Lynn
Tess
Luna/Lune
Jill
Romy
Dana
Jongen.
Timo
Sam/Sem
Mick
Dion
Milo
Nick
Finn
Levo
Liam
Mika.
Nadeel is dus dat ik de populaire namen over het algemeen leuk vind maar ja, wil ook weer niet dat er dadelijk 6 met dezelfde naam in de klas zitten.
Demi had ik ook al langer in mijn hoofd en is ook best populair geworden, soms baal ik daar wel eens van.
En het moet uiteraard bij Demi passen.
eigenlijk vallen Lynn, Dana en Mika al af maar ja, vind het echt leuke namen.
Dat is waar, nog niet aan gedacht.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:27 schreef Pruk het volgende:
Demi en Dani zou ik niet doen. Geeft zo'n Tim en Tom gevoel.
Dan maak je er nog maar eentje die zich met die van mij kan verlovenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:52 schreef Vivi het volgende:
[..]
Maar Dean is al met Dana verloofd"D&D" net als (schoon)mama's cupmaat..
En toch moet je je daar ook weer niet op blind staren. ik heb zelf een voornaam die niet veel voorkomt, en heb bij een naamgenoot in de klas gezeten. Mijn zus' naam is veel gangbaarder en die heeft nooit bij een naamgenoot in de klas gezeten.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:25 schreef KD-fotografie het volgende:
maar ja, wil ook weer niet dat er dadelijk 6 met dezelfde naam in de klas zitten.
Nee ok, kan hooguit een beetje verwarrend zijn, ik heb bij 3 Kelly's in de klas gezeten en vond het ook geen ramp.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:20 schreef texelonia het volgende:
[..]
En toch moet je je daar ook weer niet op blind staren. ik heb zelf een voornaam die niet veel voorkomt, en heb bij een naamgenoot in de klas gezeten. Mijn zus' naam is veel gangbaarder en die heeft nooit bij een naamgenoot in de klas gezeten.
En stel hij/zij komt wel bij een naamgenoot in de klas. Is dat echt zo erg?
Mila is een mooie en lieve naam!! Past zeker goed bij Demi!quote:
Toevoeging:quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:31 schreef Noli. het volgende:
Voor Maneki en ET:
* Maarten
* Joost
* Sjors
Ik vind het meer... ehm... hoe zeg ik dat... op z'n Spijkenisses?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:27 schreef Deceit het volgende:
Op z'n engels dus
De vriendin van mijn beste vriend heeft 3 koters genaamd Daan, Demi en Do(minque). Over Tim en Tom gevoel. Totaal mijn smaak niet om 3 koters allemaal met dezelfde letter te laten beginnen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:27 schreef Pruk het volgende:
Demi en Dani zou ik niet doen. Geeft zo'n Tim en Tom gevoel.
Dochterje van een neef heet zoquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:50 schreef Vivi het volgende:
Ik vind "Faye" ook zo lief voor een meisje
Toevallig heet het dochtertje van een kennisje van mij zo, en ze vertelde me laatst dat Faye "Dean" had geheten als zij een jongetje was![]()
Ik ken een Loris, hij is Italiaans, en Luano klinkt ook wel zuidelijk. Misschien kids van Italiaanse ouders?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:59 schreef Faja-Lobi het volgende:
Op de creche van mijn dochter heb je een jongetje genaamd Moos, een meisje genaamd Moon, een jongen genaamd Loris, een jongetje genaamd Luano. Wel aparte namen. Misschien typisch voor A'dam?
Zou best kunnen dat mams italiaans is hoor. Moos is voor mij echt nieuw qua naam.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 14:58 schreef Jurk het volgende:
[..]
Ik ken een Loris, hij is Italiaans, en Luano klinkt ook wel zuidelijk. Misschien kids van Italiaanse ouders?
Moos is gewoon een oer-hollandse naam, die hoor je wel vaker.
Nou dan klopt dat wel met het Amsterdamsequote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:16 schreef Brighteyes het volgende:
Moos is volgens mij al heel oud en heeft, dacht ik een joodse achtergrond?
Uit al die Sam en Moos moppen?
De klank vind ik mooi alleen hoe het er staat moet ik meteen aan een krentenmik denken.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:02 schreef Lois het volgende:
Een geboortekaartje op kantoor: Mik.
Hoe meer ik erover nadenk hoe leuker ik die naam vind, het klinkt heel knusMik
.
Eh, nee, dat is het toch niet..quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:42 schreef Pruk het volgende:
Vrienden van mij zijn sinds gisteren de trotse ouders van Xander Yarno, roepnaam Xarno
De eerste reacties waren dan ook "Waarom heb je er geen XYZ van gemaakt" en "tja, dat was zeker de enige naam waar het domein nog beschikbaar van wasquote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:42 schreef Vivi het volgende:
[..]
Eh, nee, dat is het toch niet..
Mick vind ik ook leuk trouwens
Een vriend van mij noemt zijn moeder zo...zal wel een bijnaampje zijn neem ik aan.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:14 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Vandaag in de metro, roept moeder haar dochter.. Poek !![]()
Dat klonk als een poezennaam !![]()
Daar kwam Mike gisteren ineens mee aanzetten. Niet dat hetnodig is om over namen na te denken maar goed. Ik vind de klank wel mooi maar er zijn zo ontzettend veel schrijfwijzen. Én het is heel anders dan de naam die we sinds mijn zwangerschap van Emma leuk vinden voor een jongentje.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:48 schreef Mipsie het volgende:
collega van mij heeft een zoontje gekregen : Yanniek
Een volwassen vriend? In het openbaar?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:16 schreef Vivi het volgende:
[..]
Een vriend van mij noemt zijn moeder zo...zal wel een bijnaampje zijn neem ik aan.
Sofie en Roos zijn hier ook namen die we allebei leuk vinden voor ooit.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:22 schreef Xennia het volgende:
[..]
Voor meisjes vind ik Evi, Lotte, Sophie, Roos en Liz leuk. Bij jongens houd ik van korte namen, maar heb er niet 1 die ik helemaal leuk vind. Gelukkig ook nog lang niet aan de orde. Bovendien heb ik altijd visioenen van mezelf met alleen maar dochters.
Ik vind Yannick mooier klinkenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:48 schreef Mipsie het volgende:
collega van mij heeft een zoontje gekregen : Yanniek
Nou ja, niet heel erg, maar echt leuk is het ook niet. Mijn dochter wordt door haar klasgenootjes standaard met voor- en achternaam aangesproken... Hopelijk gaat dat nu wel over, aangezien de 2 naamgenoten in de vorige klas gebleven zijn en ze nu de enige is met haar naam.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:20 schreef texelonia het volgende:
En stel hij/zij komt wel bij een naamgenoot in de klas. Is dat echt zo erg?
Mijn dochter heet dus voluit Romy Noa (roepnaam Romy uiteraard, anders wordt het zo lang). 2 maanden nadat zij geboren was, beviel een collega van mij en die had mijn idee "gepikt", haar dochter heet Noa Romee.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 00:20 schreef poemojn het volgende:
Misschien anders Romée ipv Romy?
Dan kan ze er later toch zelf voor kiezen het om te draaien? Wij hadden geen populaire naam, dachten we. De Suus-jes springen om ons heen als paddestoelen uit de grond. Suus heet voluit Susanne Chantal, ze kan later zelf kiezen voor Suus, Susan, Susanne, Anne, Chantal, kan alle kanten op.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:21 schreef mirannie het volgende:
Overigens ben ik achteraf niet heel blij met de keus van de roepnaam. Romy klinkt heel lief en leuk nu ze nog niet zo groot is, maar denk dat Noa het beter doet als ze volwassen is, dan klinkt Romy toch een beetje kinderachtig denk ik.
Een kennis van mij heeft een dochter met die naam. Vind het ook wel leuk, maar kan me er dus geen jongetje bij voorstellen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:02 schreef DarkElf het volgende:
wat je hier veel hoort voor een jongetje: sennevind ik echt een leuke naam.
Ja, dat kan. Eigenlijk heb ik er al aan zitten denken om daar nu al mee te beginnen, maar lijkt me zo raar om tegen iedereen te zeggen dat ze nu anders heet... Ik ben helemaal niet het type dat zich wat aantrekt wat anderen vinden, maar wil toch niet dat mijn dochter straks op school gepest wordt ofzo. En daarbij zit die naam er zo ingebakken, dat ik het zelf ook niet voor elkaar krijg om haar ineens anders te noemen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:22 schreef Ireth het volgende:
Dan kan ze er later toch zelf voor kiezen het om te draaien?
Misschien kun je beginnen met haar Romy Noa te noemen in plaats van Romy? En dan na een tijdje Romy weg te laten.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:31 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Eigenlijk heb ik er al aan zitten denken om daar nu al mee te beginnen, maar lijkt me zo raar om tegen iedereen te zeggen dat ze nu anders heet... Ik ben helemaal niet het type dat zich wat aantrekt wat anderen vinden, maar wil toch niet dat mijn dochter straks op school gepest wordt ofzo. En daarbij zit die naam er zo ingebakken, dat ik het zelf ook niet voor elkaar krijg om haar ineens anders te noemen.
Ik vind Roos ook een erg leuke naam!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:22 schreef Xennia het volgende:
Voor meisjes vind ik Evi, Lotte, Sophie, Roos en Liz leuk.
Dúh!quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:45 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik vind Roos ook een erg leuke naam!![]()
![]()
Dat heb ik inderdaad ook al geprobeerd, maar aangezien ik haar normaal alleen bij haar volledige naam noem als ik boos ben, reageerde ze hier niet al te goed op, hahaha.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:43 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Misschien kun je beginnen met haar Romy Noa te noemen in plaats van Romy? En dan na een tijdje Romy weg te laten.
Hmquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:44 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik zag eens op een ander forum iemand die had twee meiden. En blijkbaar vonden ze Anne en Marie mooie namen.... Want de ene dochter heette: Anne Marie en de andere dochter heette: Marianne.
quote:
Whiej!quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:01 schreef owlet het volgende:
[..]
Die staat hier op het lijstje voor een toekomstige tweede
Haha! Wij hebben echt halve rollenspellen gespeeld toen we over Thies zijn naam nadachten!quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:26 schreef lcicle het volgende:
Vaak heb ik de indruk dat mensen daar niet over nadenken, hoe een naam bij een volwassene klinkt.
hier in de buurt ken ik meerdere kinderen met de naam senne en het zijn allemaal jongetjesquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:27 schreef mirannie het volgende:
[..]
Een kennis van mij heeft een dochter met die naam. Vind het ook wel leuk, maar kan me er dus geen jongetje bij voorstellen.
Wij gingen in dat rollenspel nooit verder dan:quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:37 schreef Moonah het volgende:
[..]
Haha! Wij hebben echt halve rollenspellen gespeeld toen we over Thies zijn naam nadachten!
"Hallo, ik ben Thies Piep."
"Thies Piep is aan de beurt."
"Onze keus is gevallen op Thies Piep."
En nee. Hij heet géén Piep van zijn achternaam.![]()
Wél een éénlettergrepige naam.
Ik fin Finn ook best als volwassen naam kunnen hoor. Joey daarentegen...
Maar dat heeft wrs meer met mijn algehele aversie tegen van die Engels verbasterde namen te maken...
Onze poes heet Pluk. Dat is raar om te lezen. Een hond die pluk heet. Maar goed dat is geheel offtopic.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:13 schreef PM-girl het volgende:
Hihi, wij roepen onze hond ook Pluk met achternaam als hij niet luistert![]()
PV, Simons papa had jouw naam gehad als hij een meisje was geweest!
Wij krijgen nog steeds leuke reacties op Simon, als in eenvoudig maar toch bijzonder. Ben nog steeds blij met die keus!
Haha! Ik had het getypt en meteen dacht ik eigenlijk precies hetzelfdequote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:17 schreef texelonia het volgende:
En ik vind Joey wel voor een volwassene kunnen, maar dat komt wrs door mijn verslaving aan de serie FriendsHoewel dat niet de meest volwassen persoon is
Neuh, verbasterd was ook geen goed gekozen term. Maar ik bedoel van die trendy Engelse namen, liefst ook nog fout gespeld.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:03 schreef Igraine het volgende:
Joey is toch niet echt een verbasterde naam?
Zoals 'Thies' bedoel je?quote:Maar ik heb dan weer een aversie tegen oubollige hollandse namen.
Jawel, het komt van Joseph af...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:03 schreef Igraine het volgende:
Joey is toch niet echt een verbasterde naam?
Ehm, ja Thies is niet mijn smaak, maar daar doelde ik niet eens opquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:10 schreef Moonah het volgende:
[..]
Neuh, verbasterd was ook geen goed gekozen term. Maar ik bedoel van die trendy Engelse namen, liefst ook nog fout gespeld.![]()
Ik heb ooit een Jhonney in de klas gehad...
[..]
Zoals 'Thies' bedoel je?![]()
Ja dat weet ik, maar onder verbasterde namen versta ik meer namen waarbij er een creatieve spelling op na wordt gehouden of 'originele' samentrekkingen van twee andere namen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:19 schreef mirannie het volgende:
[..]
Jawel, het komt van Joseph af...
Bij mij, sorryquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:19 schreef Vivi het volgende:
Ik vind Joey en Tiemen allebei niets, waar hoor ik nu bij?![]()
Een 'ie' klank op het einde vind ik voor een volwassen vrouw wel mooi, zie ook 'Romy'quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:03 schreef Igraine het volgende:
Joey is toch niet echt een verbasterde naam? Het is ook niet mijn smaak, daar niet van maar ik vind het op zich wel voor een volwassene kunnen. Mijn eigen naam eindigt ook op een "ie" klank maar ik vind het niet raar, nu ik volwassen ben. Tenminste ik neem aan dat je daarop doelt.
Je wilt niet weten hoe ík had geheten, wanneer ik een jongen was geweest....quote:PV, Simons papa had jouw naam gehad als hij een meisje was geweest!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.... mijn vader vond Hotse ook wel grappig. Hij is voor mijn moeder nog een tijdje met een Friese getrouwd geweest....
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
Nou... ik zie ook wel eens namen voorbij komen waarvan ik me nauwelijks kan voorstellen dat het nog erger kan hoor!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 21:42 schreef cattie het volgende:
Soms denk ik wel eens dat er een goede fee is die de ongeboren kind het geslacht geeft van de leukste naam die de ouders hebben bedacht...
Ach, ik vind je een stuk liever sinds je zwanger bentquote:
Elke keer als ik jou zie posten hier kom ik als de wiedeweerga kijken in de hoop dat je je jezelf niet meer kan bedwingenquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 21:47 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou... ik zie ook wel eens namen voorbij komen waarvan ik me nauwelijks kan voorstellen dat het nog erger kan hoor!
Andersom ookquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 09:34 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat een naam wel kan 'groeien' bij je. Zo vond ik Koen ook een vreselijke naam, maar ik ken een heel leuk ventje die Koen heet. Daardoor ben ik alweer zo aan die naam gewend, mét een positieve associatie, dat ik 'm lang zo erg niet meer vind.
quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 21:54 schreef Vivi het volgende:
[..]
Elke keer als ik jou zie posten hier kom ik als de wiedeweerga kijken in de hoop dat je je jezelf niet meer kan bedwingen
of je leest verder en ziet dat er nog een pagina isquote:
Ik zou ook Daan hebben geheten als ik een jongen wasquote:Op zondag 26 augustus 2007 10:39 schreef Sugar het volgende:
Ik zou Daan heten als ik een jongen was. En mijn zussen Gijs.
dat houden we geheimquote:Op zondag 26 augustus 2007 12:45 schreef PM-girl het volgende:
Mijn ouders hadden, heel origineel, Erwin bedacht voor mij als jongen
Evenstar, wat was eigenlijk jullie alternatief als Arwen een jongen was geworden? Of houd je dat geheim?
hier beetje zelfde, mijn vader wou bianca en me moeder danielle, tante , waarom niet yvonne,dat vonden ze allebei wel leukquote:Op maandag 27 augustus 2007 11:47 schreef lcicle het volgende:
Mijn jongste zusje (4e dochter) heeft haar naam te danken aan de verloskundigeMijn ouders hadden 2 namen en konden niet kiezen. Zij vond dat haar naam het beste bij de andere namen paste
Dus wie weet krijgen we die nog eens te horen bij een tweedequote:
Belgische naam ofzo?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:06 schreef piglet het volgende:
Net gezien in Wij jonge ouders:
Thibault Zwier Dante van der Does
![]()
Dat staat er helaas niet bijquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:18 schreef Mirage het volgende:
Belgische naam ofzo?
OMG is dit serieus?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:18 schreef MeNicole het volgende:
Monah Bonah is hier in de buurt geboren![]()
En dat is de voornaam he. Want zag ik ons regionale krantje dat ze een oerhallondse achternaam had.quote:
quote:Beertje van Beers bevalt van Tigerlily
door Michiel van den Broek
Vrijdag 31 augustus 2007 - BREDA - Tigerlily Bella Grace Pate. Zo heet de kersverse dochter van verslaggeefster en voormalig tv-presentatrice Beertje van Beers. De in Breda geboren en getogen Telegraaf-medewerkster beviel afgelopen maandagmiddag van, naar eigen zeggen, 'het mooiste kindje van de wereld'. Omdat het kind (ruim 7,5 pond) in een stuitligging lag, moest het met een keizersnede ter wereld komen.
Van Beers (35) vertelde eerder dit jaar nog in een interview met BN/DeStem over haar zwangerschap: "Een heel apart gevoel dat je buik niet meer van jou alleen is. Er zit een krakertje in mijn buik. Ik ben helemaal niet gek op baby's. Ik vind kinderen pas leuk als ze een jaar oud zijn. Iedereen om me heen zegt: wacht maar tot je er zelf een hebt. We zullen zien."
En inderdaad, nu Tigerlily is geboren, zegt Van Beers: "Ik was meteen verliefd op dit kleine meisje. Ik heb de nacht na de bevalling geen oog dichtgedaan, alleen maar vol bewondering naar haar gekeken."
Ze verklaart de bijzonder naam als volgt: "We wilden een combinatie van een meisjesachtige en een stoere naam. Tigerlily heeft dat roofdierachtige, dat felle en tegelijkertijd dat zoete."
Als ik me niet vergis heet Beertje 'op papier' gewoon Barbara.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:22 schreef mirannie het volgende:
Nou ja, had ook niet veel beters verwacht van een vrouw die zelf Beertje heet en haar naam niet heeft veranderd...
Echt?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:24 schreef Ireth het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis heet Beertje 'op papier' gewoon Barbara.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:32 schreef Vivi het volgende:
Klinkt als een geneeskrachtig broodbeleg op plantenbasis.
Bob Geldof was getrouwd met Paula Yates die een affaire had met de voormalig zanger van Inxs.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:32 schreef Vivi het volgende:
Tiger lily..zo heet de dochter van Bob Geldof ook...
Annerixt is misschien een combi van Anne en Beatrixquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:36 schreef S_oepstengel het volgende:
Annerixt.. apart..![]()
Ik zou Boy geheten hebben..![]()
Ow oke, nou ja, ik zat in de richting dusquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:41 schreef lily het volgende:
[..]
Bob Geldof was getrouwd met Paula Yates die een affaire had met de voormalig zanger van Inxs.
(Tiger Lily is dus eigenljik de biologische dochter van Michael Hutchence).
zekerquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:08 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ow oke, nou ja, ik zat in de richting dus
In Amerika ligt een stadje dat heet Bodie. Het is een spookstad en helemaal verlaten.... Zo ga ik mijn kind niet noemenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:14 schreef lily het volgende:
[..]
zeker
en Bodde...nah
ik vind Bodie wel weer leuk...
Sommige mensen denken dat Kendahl vernoemd is naar Gandalfquote:Op maandag 27 augustus 2007 20:56 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Dus wie weet krijgen we die nog eens te horen bij een tweede
Mijn vader had voor simon gehoopt op een LOTR naam: Eldarion.
Haar achternaam is Doe. Ik vermoed (weer) Afrikaanse rootsquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:18 schreef MeNicole het volgende:
Monah Bonah is hier in de buurt geboren![]()
Vind ik ook een erg leuke naam. Ik zou het alleen zonder de ''h'' hebben gespeld. Geen idee wat de gangbare spelling is.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef Moonah het volgende:
Toen de VK aan mijn kraambed kwam, complimenteerde ze ons met de naam Thies.
Rixt is een Friese meisjesnaam. Annerixt (of Anne-Rixt) is niets anders dan een naam zoals Anneloes, Annemieke, Annemarie, Annemarije, Annemijn of verzin het maar.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:05 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Annerixt is misschien een combi van Anne en Beatrix
Wat lief, "Lizzy Bo"quote:Op maandag 3 september 2007 23:01 schreef Neuk het volgende:
Als Brent een meisje was dan was het ws Elisabeth Beaudine geworden, oftewel roepnaam Lizzy Bo
edit:oh ik zie dat het onderwerp al helemaal ergens anders over gaat maar goed...
Ik wilde het toch effe zeggen! Of had ik dat al es gedaan?
"Tigerlily Bella Grace Paté"
dat valt reuze mee hoor, m'n broertje heet zo en die heeft er nooit last van gehad.quote:Op dinsdag 4 september 2007 08:59 schreef Noli. het volgende:
Bix, ergens mag je dat wel blij zijn dat je geen jongen was.. Michiel is echt één van de beste pestnamen.
Dat had ik toen ik zwanger was en 11 dagen voor Noah's geboorte Noa van Suzanna werd geborenquote:Op dinsdag 4 september 2007 09:08 schreef Brighteyes het volgende:
Ik word steeds even heel nerveus als er hier weer een kindje op het punt van geboren worden staat. Ben als de dood dat er iemand met onze naam aan de haal gaat!
Niet dat ik hem zou wijzigen, maar toch...
quote:Op dinsdag 4 september 2007 11:48 schreef bixister het volgende:
als je gewoon een leuke michiel bent denkt niemand aan die rijmwoorden.
Subtiel!quote:Op dinsdag 4 september 2007 11:51 schreef Noli. het volgende:
Husb heet Michiel en was altijd het pispaaltje.
Die heeft allles wat negatief is en op 'iel' eindigd allemaal voorbij horen komen.
Oja, dat zei je al eens eerder <3 Onze smaak lijkt wat op elkaar, denk ik, want ik vind Luuke ook erg leuk en vrolijk klinken (+ het past bij Brent). Finn en Luuke passen qua namen trouwens ook goed bij elkaar. 'k Ben nu wel erg benieuwd wat het gaat worden bij jou... Moet ik nog een lijstje namen voor je maken?quote:Op dinsdag 4 september 2007 08:44 schreef Lishe het volgende:
Ik vind Brent zo'n stoere naam Neuk. Ik ken ook een Bent, maar daar mis ik nu de r in.
Elisabeth vind ik ook heel mooi. Hier heeft een tijdje Elisa op het lijstje gestaan als doopnaam.
Ja, dat heb ik ook wel hoor.quote:Op dinsdag 4 september 2007 13:21 schreef DeLiedje het volgende:
Alleen maar gezien de kinderwagen?Ik denk steeds bij alles... Die BE, die lijkt wel op mij
Ik kan me dat voorstellen. Volgens mij ben je toch altijd wel een beetje 'bang' dat iemand er ineens met jouw naam vandoor gaat. Dat had ik ook en ik wist toch best dat wij niet echt een gangbare naam hadden uitgekozenquote:Op dinsdag 4 september 2007 10:37 schreef texelonia het volgende:
[..]
Dat had ik toen ik zwanger was en 11 dagen voor Noah's geboorte Noa van Suzanna werd geborenDat was dan wel een meisje, maar toch. Maar toen dacht ik al snel van "ach het is maar Fok en die mensen ken ik niet eens"
schoonmoeder een weekje lenenquote:Op dinsdag 11 september 2007 13:38 schreef Noli. het volgende:
Lena is idd een mooie maar vooral ook zo'n zachte lieve naam!
Ik kan me werkelijk (nog) geen voorstelling van een krengerig meisje maken bij de naam Lena..
Lishe mogen we nu de jongensnaam ook weten of hou je die liever geheim?
Ik vind het vreselijk. Associeer het inderdaad ook met pluche beesten, of met een koosnaampje maar niet met de echte naam. Bovendien als zij op haar 20e een leuke kerel ontmoet in de disco en ze moet zich voorstellen met ''Hoi, ik ben Teddie''quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:15 schreef PanPan het volgende:
Mijn dochter heet Teddie.
Hierover zijn de reacties verdeeld, 'Goh, wat apart!' is vaak gehoord, maar nu wil ik wel eens weten wat "men" er echt van vindt.
Dat wilde ik ook gaan zeggen idd. Sisters!quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:25 schreef RockabeIIa het volgende:
PanPan, het doet me vooral denken aan die serie met gezusters waar ze allemaal een beetje mannelijke namen hadden zoals Alex en Teddy. Ik vind dat eigenlijk heel erg leuk maar Teddie zelf vind ik niet mooi klinken... en helemaal niet vanwege de associatie met teddyberen... Ook de schrijfwijze zou ik absoluut anders gedaan hebben. Dan maar wat minder origineel.
Kite Bramquote:Op woensdag 12 september 2007 08:56 schreef E.T. het volgende:
Hier vorige week op het prikbord bij de vk: Kite en dan het geboortekaartje in de vorm van een vlieger. Vond het allemaal net een beetje over the top... (zeker met de tweede naam erbij, die dan absoluut uit de toon valt 'Bram' )
Teddie is de vrouwelijke variant van Teddy, wat in principe een jongensnaam is.quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:25 schreef RockabeIIa het volgende:
PanPan, het doet me vooral denken aan die serie met gezusters waar ze allemaal een beetje mannelijke namen hadden zoals Alex en Teddy. Ik vind dat eigenlijk heel erg leuk maar Teddie zelf vind ik niet mooi klinken... en helemaal niet vanwege de associatie met teddyberen... Ook de schrijfwijze zou ik absoluut anders gedaan hebben. Dan maar wat minder origineel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |