Belgische naam ofzo?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:06 schreef piglet het volgende:
Net gezien in Wij jonge ouders:
Thibault Zwier Dante van der Does
![]()
Dat staat er helaas niet bijquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:18 schreef Mirage het volgende:
Belgische naam ofzo?
OMG is dit serieus?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:18 schreef MeNicole het volgende:
Monah Bonah is hier in de buurt geboren![]()
En dat is de voornaam he. Want zag ik ons regionale krantje dat ze een oerhallondse achternaam had.quote:
quote:Beertje van Beers bevalt van Tigerlily
door Michiel van den Broek
Vrijdag 31 augustus 2007 - BREDA - Tigerlily Bella Grace Pate. Zo heet de kersverse dochter van verslaggeefster en voormalig tv-presentatrice Beertje van Beers. De in Breda geboren en getogen Telegraaf-medewerkster beviel afgelopen maandagmiddag van, naar eigen zeggen, 'het mooiste kindje van de wereld'. Omdat het kind (ruim 7,5 pond) in een stuitligging lag, moest het met een keizersnede ter wereld komen.
Van Beers (35) vertelde eerder dit jaar nog in een interview met BN/DeStem over haar zwangerschap: "Een heel apart gevoel dat je buik niet meer van jou alleen is. Er zit een krakertje in mijn buik. Ik ben helemaal niet gek op baby's. Ik vind kinderen pas leuk als ze een jaar oud zijn. Iedereen om me heen zegt: wacht maar tot je er zelf een hebt. We zullen zien."
En inderdaad, nu Tigerlily is geboren, zegt Van Beers: "Ik was meteen verliefd op dit kleine meisje. Ik heb de nacht na de bevalling geen oog dichtgedaan, alleen maar vol bewondering naar haar gekeken."
Ze verklaart de bijzonder naam als volgt: "We wilden een combinatie van een meisjesachtige en een stoere naam. Tigerlily heeft dat roofdierachtige, dat felle en tegelijkertijd dat zoete."
Als ik me niet vergis heet Beertje 'op papier' gewoon Barbara.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:22 schreef mirannie het volgende:
Nou ja, had ook niet veel beters verwacht van een vrouw die zelf Beertje heet en haar naam niet heeft veranderd...
Echt?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:24 schreef Ireth het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis heet Beertje 'op papier' gewoon Barbara.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:32 schreef Vivi het volgende:
Klinkt als een geneeskrachtig broodbeleg op plantenbasis.
Bob Geldof was getrouwd met Paula Yates die een affaire had met de voormalig zanger van Inxs.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:32 schreef Vivi het volgende:
Tiger lily..zo heet de dochter van Bob Geldof ook...
Annerixt is misschien een combi van Anne en Beatrixquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:36 schreef S_oepstengel het volgende:
Annerixt.. apart..![]()
Ik zou Boy geheten hebben..![]()
Ow oke, nou ja, ik zat in de richting dusquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:41 schreef lily het volgende:
[..]
Bob Geldof was getrouwd met Paula Yates die een affaire had met de voormalig zanger van Inxs.
(Tiger Lily is dus eigenljik de biologische dochter van Michael Hutchence).
zekerquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:08 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ow oke, nou ja, ik zat in de richting dus
In Amerika ligt een stadje dat heet Bodie. Het is een spookstad en helemaal verlaten.... Zo ga ik mijn kind niet noemenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:14 schreef lily het volgende:
[..]
zeker
en Bodde...nah
ik vind Bodie wel weer leuk...
Sommige mensen denken dat Kendahl vernoemd is naar Gandalfquote:Op maandag 27 augustus 2007 20:56 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Dus wie weet krijgen we die nog eens te horen bij een tweede
Mijn vader had voor simon gehoopt op een LOTR naam: Eldarion.
Haar achternaam is Doe. Ik vermoed (weer) Afrikaanse rootsquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:18 schreef MeNicole het volgende:
Monah Bonah is hier in de buurt geboren![]()
Vind ik ook een erg leuke naam. Ik zou het alleen zonder de ''h'' hebben gespeld. Geen idee wat de gangbare spelling is.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef Moonah het volgende:
Toen de VK aan mijn kraambed kwam, complimenteerde ze ons met de naam Thies.
Rixt is een Friese meisjesnaam. Annerixt (of Anne-Rixt) is niets anders dan een naam zoals Anneloes, Annemieke, Annemarie, Annemarije, Annemijn of verzin het maar.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:05 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Annerixt is misschien een combi van Anne en Beatrix
Wat lief, "Lizzy Bo"quote:Op maandag 3 september 2007 23:01 schreef Neuk het volgende:
Als Brent een meisje was dan was het ws Elisabeth Beaudine geworden, oftewel roepnaam Lizzy Bo
edit:oh ik zie dat het onderwerp al helemaal ergens anders over gaat maar goed...
Ik wilde het toch effe zeggen! Of had ik dat al es gedaan?
"Tigerlily Bella Grace Paté"
dat valt reuze mee hoor, m'n broertje heet zo en die heeft er nooit last van gehad.quote:Op dinsdag 4 september 2007 08:59 schreef Noli. het volgende:
Bix, ergens mag je dat wel blij zijn dat je geen jongen was.. Michiel is echt één van de beste pestnamen.
Dat had ik toen ik zwanger was en 11 dagen voor Noah's geboorte Noa van Suzanna werd geborenquote:Op dinsdag 4 september 2007 09:08 schreef Brighteyes het volgende:
Ik word steeds even heel nerveus als er hier weer een kindje op het punt van geboren worden staat. Ben als de dood dat er iemand met onze naam aan de haal gaat!
Niet dat ik hem zou wijzigen, maar toch...
quote:Op dinsdag 4 september 2007 11:48 schreef bixister het volgende:
als je gewoon een leuke michiel bent denkt niemand aan die rijmwoorden.
Subtiel!quote:Op dinsdag 4 september 2007 11:51 schreef Noli. het volgende:
Husb heet Michiel en was altijd het pispaaltje.
Die heeft allles wat negatief is en op 'iel' eindigd allemaal voorbij horen komen.
Oja, dat zei je al eens eerder <3 Onze smaak lijkt wat op elkaar, denk ik, want ik vind Luuke ook erg leuk en vrolijk klinken (+ het past bij Brent). Finn en Luuke passen qua namen trouwens ook goed bij elkaar. 'k Ben nu wel erg benieuwd wat het gaat worden bij jou... Moet ik nog een lijstje namen voor je maken?quote:Op dinsdag 4 september 2007 08:44 schreef Lishe het volgende:
Ik vind Brent zo'n stoere naam Neuk. Ik ken ook een Bent, maar daar mis ik nu de r in.
Elisabeth vind ik ook heel mooi. Hier heeft een tijdje Elisa op het lijstje gestaan als doopnaam.
Ja, dat heb ik ook wel hoor.quote:Op dinsdag 4 september 2007 13:21 schreef DeLiedje het volgende:
Alleen maar gezien de kinderwagen?Ik denk steeds bij alles... Die BE, die lijkt wel op mij
Ik kan me dat voorstellen. Volgens mij ben je toch altijd wel een beetje 'bang' dat iemand er ineens met jouw naam vandoor gaat. Dat had ik ook en ik wist toch best dat wij niet echt een gangbare naam hadden uitgekozenquote:Op dinsdag 4 september 2007 10:37 schreef texelonia het volgende:
[..]
Dat had ik toen ik zwanger was en 11 dagen voor Noah's geboorte Noa van Suzanna werd geborenDat was dan wel een meisje, maar toch. Maar toen dacht ik al snel van "ach het is maar Fok en die mensen ken ik niet eens"
schoonmoeder een weekje lenenquote:Op dinsdag 11 september 2007 13:38 schreef Noli. het volgende:
Lena is idd een mooie maar vooral ook zo'n zachte lieve naam!
Ik kan me werkelijk (nog) geen voorstelling van een krengerig meisje maken bij de naam Lena..
Lishe mogen we nu de jongensnaam ook weten of hou je die liever geheim?
Ik vind het vreselijk. Associeer het inderdaad ook met pluche beesten, of met een koosnaampje maar niet met de echte naam. Bovendien als zij op haar 20e een leuke kerel ontmoet in de disco en ze moet zich voorstellen met ''Hoi, ik ben Teddie''quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:15 schreef PanPan het volgende:
Mijn dochter heet Teddie.
Hierover zijn de reacties verdeeld, 'Goh, wat apart!' is vaak gehoord, maar nu wil ik wel eens weten wat "men" er echt van vindt.
Dat wilde ik ook gaan zeggen idd. Sisters!quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:25 schreef RockabeIIa het volgende:
PanPan, het doet me vooral denken aan die serie met gezusters waar ze allemaal een beetje mannelijke namen hadden zoals Alex en Teddy. Ik vind dat eigenlijk heel erg leuk maar Teddie zelf vind ik niet mooi klinken... en helemaal niet vanwege de associatie met teddyberen... Ook de schrijfwijze zou ik absoluut anders gedaan hebben. Dan maar wat minder origineel.
Kite Bramquote:Op woensdag 12 september 2007 08:56 schreef E.T. het volgende:
Hier vorige week op het prikbord bij de vk: Kite en dan het geboortekaartje in de vorm van een vlieger. Vond het allemaal net een beetje over the top... (zeker met de tweede naam erbij, die dan absoluut uit de toon valt 'Bram' )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |