abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 september 2007 @ 09:33:11 #251
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52932267
Grmpf.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_52932504
Ik denk voorzichtig dat onze meisjesnaam al vast staat.. Jongensnaam zal, net als bij Merlijn, nog wel een eeuwigheid duren.
Nu heb ik ooit gehoord dat het geslacht waarvan de naam als eerste vast staat, ook geboren gaat worden. Klopte bij Merlijn niet (daar hadden we de meisjesnaam ook als eerste) maar wie weet maak ik nu meer kans
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_52933232
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 08:59 schreef Noli. het volgende:
Bix, ergens mag je dat wel blij zijn dat je geen jongen was.. Michiel is echt één van de beste pestnamen.
dat valt reuze mee hoor, m'n broertje heet zo en die heeft er nooit last van gehad.
  dinsdag 4 september 2007 @ 10:37:21 #254
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_52933355
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 09:08 schreef Brighteyes het volgende:
Ik word steeds even heel nerveus als er hier weer een kindje op het punt van geboren worden staat. Ben als de dood dat er iemand met onze naam aan de haal gaat!

Niet dat ik hem zou wijzigen, maar toch...
Dat had ik toen ik zwanger was en 11 dagen voor Noah's geboorte Noa van Suzanna werd geboren Dat was dan wel een meisje, maar toch. Maar toen dacht ik al snel van "ach het is maar Fok en die mensen ken ik niet eens"
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 4 september 2007 @ 10:38:03 #255
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52933370
Hoezo dan trouwens Noli? Ik zit nu zo voor mezelf te bedenken, maar ik kan niks vinden... Of zie ik iets vreselijk over het hoofd?
  dinsdag 4 september 2007 @ 11:05:20 #256
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52933866
Die jongensnaam van Lishe bedoel je? Dat was via PM.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 4 september 2007 @ 11:07:26 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52933911
Nee, ik reageerde op Bix, maar Tex kwam ertussendoor.
Ik vroeg me af hoezo Michiel dan zo'n pestnaam is, omdat ik niks kon verzinnen.
pi_52933960
Rijmen: Michiel piel, debiel, schlemiel. Tenminste, ik denk dat Noli dat bedoelt?
pi_52934922
als je gewoon een leuke michiel bent denkt niemand aan die rijmwoorden.
  dinsdag 4 september 2007 @ 11:51:27 #260
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52934985

Husb heet Michiel en was altijd het pispaaltje.
Die heeft allles wat negatief is en op 'iel' eindigd allemaal voorbij horen komen.
Maxi, Midi & Mini
pi_52935370
Wij zijn er ook uit, uit de naam!

Lang getwijfeld tussen 2 opties, maar de knoop is doorgehakt! Moeilijk hoor!
  dinsdag 4 september 2007 @ 12:10:37 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52935433
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 11:48 schreef bixister het volgende:
als je gewoon een leuke michiel bent denkt niemand aan die rijmwoorden.
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 11:51 schreef Noli. het volgende:

Husb heet Michiel en was altijd het pispaaltje.
Die heeft allles wat negatief is en op 'iel' eindigd allemaal voorbij horen komen.
Subtiel!

Maar volgens mij is dat met zo veel namen wel te doen. Bij mij kwamen dus in eerste instantie geen pestnamen op bij de naam Michiel.

Ik ben zooooooooo benieuwd naar de namen van jullie DeLiedje... ergens vrees ik een beetje voor jou, gezien de kinderwagen.
pi_52936625
Alleen maar gezien de kinderwagen? Ik denk steeds bij alles... Die BE, die lijkt wel op mij
  dinsdag 4 september 2007 @ 16:39:33 #264
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52939769
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 08:44 schreef Lishe het volgende:
Ik vind Brent zo'n stoere naam Neuk. Ik ken ook een Bent, maar daar mis ik nu de r in.
Elisabeth vind ik ook heel mooi. Hier heeft een tijdje Elisa op het lijstje gestaan als doopnaam.
Oja, dat zei je al eens eerder <3 Onze smaak lijkt wat op elkaar, denk ik, want ik vind Luuke ook erg leuk en vrolijk klinken (+ het past bij Brent). Finn en Luuke passen qua namen trouwens ook goed bij elkaar. 'k Ben nu wel erg benieuwd wat het gaat worden bij jou... Moet ik nog een lijstje namen voor je maken?
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  dinsdag 4 september 2007 @ 21:59:10 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52946497
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 13:21 schreef DeLiedje het volgende:
Alleen maar gezien de kinderwagen? Ik denk steeds bij alles... Die BE, die lijkt wel op mij
Ja, dat heb ik ook wel hoor.
Ik moest vanmiddag ook al weer grinniken over die linnen broeken.
pi_52947498
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 10:37 schreef texelonia het volgende:

[..]

Dat had ik toen ik zwanger was en 11 dagen voor Noah's geboorte Noa van Suzanna werd geboren Dat was dan wel een meisje, maar toch. Maar toen dacht ik al snel van "ach het is maar Fok en die mensen ken ik niet eens"
Ik kan me dat voorstellen. Volgens mij ben je toch altijd wel een beetje 'bang' dat iemand er ineens met jouw naam vandoor gaat. Dat had ik ook en ik wist toch best dat wij niet echt een gangbare naam hadden uitgekozen
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  woensdag 5 september 2007 @ 10:32:19 #267
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_52954933
Lijstjes mogen altijd Neuk.

Bij onze jongensnaam ben ik niet bang dat iemand anders 'm heeft, ik geloof niet dat hij veel voorkomt. En anders vind ik het juist wel leuk eigenlijk. Onze meisjesnaam vond ik wel wat spannender, maar die is zo mooi, die hou ik gewoon.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_52959258
oei ik ben zo benieuwd lies
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_53095083
En een prachtige naam is het! Voor een prachtig meisje!

Wij hebben gisteren een eerste voorstel voor ons geboortekaartje gehad, en het ziet er zo schattig uit!
De naam die we uit hebben gekozen op een heus kaartje
  dinsdag 11 september 2007 @ 13:38:37 #271
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53095174
Lena is idd een mooie maar vooral ook zo'n zachte lieve naam!
Ik kan me werkelijk (nog) geen voorstelling van een krengerig meisje maken bij de naam Lena..

Lishe mogen we nu de jongensnaam ook weten of hou je die liever geheim?
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 11 september 2007 @ 14:11:17 #272
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53095879
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 11 september 2007 @ 15:31:48 #273
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53097721
Ik ben zo benieuwd naar de jongensnaam die het dus niet is geworden bij Lishe
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53103415
Ons nieuwe buurjongetje heeft de naam Tijl Jan gekregen.

Scheelt ons weer met stressen over namen, want deze stonden zowel niet op het jongenslijstje als op het meisjeslijstje
  dinsdag 11 september 2007 @ 20:42:45 #275
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_53104605
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 13:38 schreef Noli. het volgende:
Lena is idd een mooie maar vooral ook zo'n zachte lieve naam!
Ik kan me werkelijk (nog) geen voorstelling van een krengerig meisje maken bij de naam Lena..

Lishe mogen we nu de jongensnaam ook weten of hou je die liever geheim?
schoonmoeder een weekje lenen Alhoewel het nou ook weer geen kreng is, heb ik geen gezellige baby-ideeen bij die naam, sorry Lishe
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_53105215
Was net bij de pretecho mevrouw voor een 3d echo enne daar hingen dus ook geboortekaartjes. Eén naam was Brooklynne... Krijg dan het idee dat mensen denken, als het een jongen is is het Brooklyn en de meisjesversie is Brooklynne. Kan me ook het soort mensen voorstellen bij zo'n naam....

Lena vind ik echt een leuke naam. Idd lief klinken enzo, maar ook een naam die als kind kan, maar ook als volwassene. Maar goed ken verder ook niemand die zo heet
pi_53105974
Brooklynne...hmm apart. Ik krijg inderdaad ook een beeld voor me.

Ik ken een café Lena, een heel aggenebbis café in Den haag waar ik wekelijks langsrij.
Maar goed, ik heb hier al vaak (al voor Lishe zwanger was) dat ik de naam Lena niet mooi vind. Het meisje wat bij de naam hoort overigens wel
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  † In Memoriam † dinsdag 11 september 2007 @ 22:24:23 #278
43556 miss_dynastie
pi_53107444
Ik schrok vandaag weer eens van het register van het NRC... zouden kinderen nou echt blij zijn met Anne-Noep en Herrie
pi_53107607
miss_d - ik moest er hardop om lachen. Anne-Noep! Wat erg..
pi_53107900
Vraag me af waar dat soort ouders met hun hoofd zitten
Ik zou als ambtenaar van de burgelijke stand zo'n naam echt afwijzen, maar goed zal misschien aan mij liggen
pi_53108336
Ik gok dat ze Herrie er door hebben gekregen op de spreekwijze van het Engelse Harry en dan op zijn Nederlands geschreven ofzo
pi_53108378
joechei voor Lena! fijn dat je 't er toch door hebt weten te krijgen Lishe! heel mooi! aggenebbis café of niet.
  dinsdag 11 september 2007 @ 23:15:51 #283
106546 PanPan
Zlatan-frituurpan
pi_53109207
Mijn zoon heet Mika. Toen hij net geboren was vroeg een enkeling: 'Oh, naar Mika Hakkinen?', maar waren de meeste reacties: 'Leuk! Nooit eerder gehoord!'

En nu, anderhalf jaar later kom ik zowat dagelijks een andere Mika tegen. Zo ging dat ook met mijn broertje Lars. Een beetje jammer, ik had graag origineel willen zijn. Maar ik vind het uiteraard nog steeds een prachtige naam.

Mijn dochter heet Teddie.
Hierover zijn de reacties verdeeld, 'Goh, wat apart!' is vaak gehoord, maar nu wil ik wel eens weten wat "men" er echt van vindt.
Dan zal zo de straatverlichting wel aan gaan...
  dinsdag 11 september 2007 @ 23:19:31 #284
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_53109321
Mika vind ik een hele mooie naam.

Teddie niet eigenlijk, moet dan toch aan de teddiebeer denken.
  dinsdag 11 september 2007 @ 23:25:47 #285
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_53109519
PanPan, het doet me vooral denken aan die serie met gezusters waar ze allemaal een beetje mannelijke namen hadden zoals Alex en Teddy. Ik vind dat eigenlijk heel erg leuk maar Teddie zelf vind ik niet mooi klinken... en helemaal niet vanwege de associatie met teddyberen... Ook de schrijfwijze zou ik absoluut anders gedaan hebben. Dan maar wat minder origineel.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_53110334
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 23:15 schreef PanPan het volgende:
Mijn dochter heet Teddie.
Hierover zijn de reacties verdeeld, 'Goh, wat apart!' is vaak gehoord, maar nu wil ik wel eens weten wat "men" er echt van vindt.
Ik vind het vreselijk. Associeer het inderdaad ook met pluche beesten, of met een koosnaampje maar niet met de echte naam. Bovendien als zij op haar 20e een leuke kerel ontmoet in de disco en ze moet zich voorstellen met ''Hoi, ik ben Teddie'' . Niet mijn smaak. Lars vind ik wel leuk.
  woensdag 12 september 2007 @ 07:51:45 #287
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_53113433
Als iemand in mijn omgeving vraagt wat ik van de gekozen naam vind en ik vind het niet wat dan geef ik ook als antwoord 'Heel apart'.... Zo werkt dat hier in het oosten.
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 12 september 2007 @ 08:56:06 #288
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53114081
Teddie ook absoluut niet mijn ding
Alsof het de verkleining van de naam Ted zou zijn.. en een meid van 25 die zich voorstelt als 'hoi, ik ben Ted' zou niks voor mij zijn. Ook qua afgekorte namen kom je dan op Ted..

Hier vorige week op het prikbord bij de vk: Kite en dan het geboortekaartje in de vorm van een vlieger. Vond het allemaal net een beetje over the top... (zeker met de tweede naam erbij, die dan absoluut uit de toon valt 'Bram' )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 12 september 2007 @ 09:04:52 #289
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53114261
Teddie, hmmm idd Ted als afkorting of Tedje maar niet voor een meisje

In puberruil XL waren gister Coco en Collinde. Ook twee heel aparte namen, maar beide niet echt mijn ding.

De naam Lise vind ik ook nog wel mooi. maar toen ik Jelter las, moest ik meteen denken aan Jelter Skelter
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 12 september 2007 @ 09:23:45 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53114636
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 23:25 schreef RockabeIIa het volgende:
PanPan, het doet me vooral denken aan die serie met gezusters waar ze allemaal een beetje mannelijke namen hadden zoals Alex en Teddy. Ik vind dat eigenlijk heel erg leuk maar Teddie zelf vind ik niet mooi klinken... en helemaal niet vanwege de associatie met teddyberen... Ook de schrijfwijze zou ik absoluut anders gedaan hebben. Dan maar wat minder origineel.
Dat wilde ik ook gaan zeggen idd. Sisters!

Het heeft wel iets, maar ik vind het een beetje gezocht.
Ik ken overigens ook een meisje die Bobbie heet, moest ik heel erg aan wennen, maar op een gegeven moment weet je niet beter en hoort het gewoon zo.

*teaser*
Ik heb van de week de naam verklapt aan een vriendinnetje die ons gaat helpen met het kaartje. Zij is ontwerper en hoewel ik het hele kaartje al ontworpen heb moet zij nog even helpen met het netjes zetten en drukklaar maken.
Ze was heel enthousiast over de naam en dat is toch wel heel vleiend hoor.
/*teaser*
  woensdag 12 september 2007 @ 09:25:04 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53114660
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:56 schreef E.T. het volgende:
Hier vorige week op het prikbord bij de vk: Kite en dan het geboortekaartje in de vorm van een vlieger. Vond het allemaal net een beetje over the top... (zeker met de tweede naam erbij, die dan absoluut uit de toon valt 'Bram' )
Kite Bram

Hmmm...
Nee... Over gezocht gesproken!
pi_53114845
Ik vind het wel leuk: meisjesnamen als; Teddy, Bobbie, Charlie enzo

onze dierennarts (v) heet trouwens Ted, wat ik eerst ook wel vreemd vond maar ik ben er nu aan gewend
pi_53114953
Lena is een tijdloze naam, mijn Oma heet ook zo En daarom hebben mijn ouders me Helena genoemd.

Mijn moeder vertelde van 't weekend dat vrienden van hen een kleinkind hadden gekregen. *naam* heet ze, zei mijn moeder enthousiast. Ik: (achter haar rug)
De naam die wij toevallig een paar weken ervoor gekozen hadden Echt héél toevallig want het is een naam die erg weinig voorkomt. Het is gewoon een téken En mijn moeder vind 'm in elk geval al leuk.
  woensdag 12 september 2007 @ 09:44:17 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53115058
Dat is dan wel even gek idd!
Maar jullie houden de naam dus wel gewoon? Oh wacht, kleinkind van vrienden van je ouders, dat is idd wel lekker ver weg.
pi_53115227
Ik trek me niet zoveel aan van namen voor andere baby's Al kreeg mijn buurvrouw een meisje met die naam, onze keuze blijft. Ik zie een naam als iets heel persoonlijks, daarin wil ik me niet laten beïnvloeden door anderen.

Dat slaapmeisje de naam Milo Merlijn heeft gegeven vind ik alleen maar leuk! Werd zelfs emotioneel toen ik dat zag En ik hoop dat Randa_v onze keuze ook een beetje op die manier heeft ervaren

Maar ik stond inderdaad even zo van wtf
  woensdag 12 september 2007 @ 10:02:28 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53115410
Ik zou ook niet meer gaan wijzigen nu, maar ik zou het wel even heel jammer vinden omdat je de naam zo weinig hoort zonder dat het (in onze ogen) in de categorie 'Kite' valt zeg maar.
pi_53115545
Het blijft altijd lastig, met een naam. Voordat je kindje geboren is denk je: oh, die naam komt niet veel voor! (dat was althans 1 van onze criteria) Maar als de naam eenmaal gegeven is, blijken er toch een boel anderen zo te heten. Die naam is je voorheen gewoon niet zo opgevallen, maar na de geboorte ben je erop gefixeerd.

Net als je zwanger bent, ineens zie je overal dikke buiken en is heel je omgeving zwanger
  woensdag 12 september 2007 @ 10:13:06 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53115630
Oh ja vast. Hoewel er ergens zo'n site is de aantallen bij houdt. Daar is de naam vorig jaar 7 keer en het jaar daarvoor 12 keer geregistreerd, dus het lijkt tot nu toe echt mee te vallen.

Maar het is idd wel zo, met andere dingen ook, ineens heeft iedereen 'jouw' auto/kinderwagen etc. etc.
pi_53117605
Zou dat zo zijn? Ik ben nu echt heel erg aan het opletten of ik onze namen hoor, maar ik ben ze nog niet tegengekomen. Maar ook sommige namen uit de top 20 enzo die ver bovenaan staan heb ik simpelweg nog niet gehoord. En dan houd je toch de sites en de kranten en de geboortekaartjes enzo in de gaten
Volgens mij maakt het ook per regio heel erg uit hoe de kindjes heten.
  Licht Ontvlambaar woensdag 12 september 2007 @ 12:04:34 #300
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53118052
Och, Isa staat ergens bovenaan in de top 10... Maar om heel eerlijk te zijn heb ik 'm in mijn omgeving nog maar twee keer gehoord. Beiden bij vrienden van vrienden. Mensen die we dus zelden tegenkomen zeg maar. En nu bij Marlieske
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')