En verder was er de vraag aan Lishe hoe je Luuke uitspreekt.quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:19 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Ik vind Jasmijn een hele mooie naam. Ik word altijd ook wel aangetrokken tot Noorse namen, zoals Kaya, Rune, Runa.
Dat dacht ik ook, maar ik ging twijfelen toen je zei dat die anderen hem letterlijk uitsprakenquote:Op maandag 13 augustus 2007 17:17 schreef Lishe het volgende:
Gewoon zoals je het schrijft ja, met uu.
Lishe wij waren in Blijham en zaten in een huisje en daar de buren hebben ook een Luuke!!quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:59 schreef Lishe het volgende:
Jette...![]()
Wij kregen gisteren een mailtje van de vader van nog een Luuke. Zo leuk vond ik! Zij hadden de naam van het Deense Lykke, wat geluk betekent, en de uitspraak letterlijk genomen.... Luuke dus. Vind het een mooie extra betekenis!
quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:58 schreef Sugar het volgende:
Maar Lila kan dan weer echt niet, Smoezie.
Leve de mening van je vent.![]()
Dat weet ik vrijdag pas als het goed is.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 01:06 schreef pinquit het volgende:
ben jij zwanger????
En? Ben je al gewend aan de naam? Ik heb het natuurlijk niet voor niks gedroomd he.quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:58 schreef Maneki.Neko het volgende:
Olivier vind ik een lieve naam, maar mischien wat te 'netjes' voor onsIk weet niet, moet hem ff laten bezinken
Ik zie de connectie met Linda niet zoquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 09:03 schreef Mibos het volgende:
Kaith heet officieel Kaithlynn Demi Thirza die vonden wij goed bij elkaar klinken. En meteen vernoemd naar mijn zusje. Linda.
Juk, óók zo'n naam!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:29 schreef Noli. het volgende:
Als het heel normale mensen zijn vind ik de naam echt leuk. Maar als het kinderen van juppen zijn dan heb ik meteen zoiets van JUK!
Hmm, mag ik er nog een nachtje over slapen?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 09:54 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
En? Ben je al gewend aan de naam? Ik heb het natuurlijk niet voor niks gedroomd he.
ben je niet bang dat heel veel mensen het toch als Mielena gaan uitspreken?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:27 schreef Deceit het volgende:
Euhm, Mileena als in (Ma-Lie-Na)
Niet als in Milena (Mie-Le-Na)
Op z'n engels dus
Hmmm, dan zou ik eerder gaan voor Malina dan Mileena, want ik denk ook niet dat dit zal blijven hangenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:27 schreef Deceit het volgende:
Op z'n engels dus
Maar Dean is al met Dana verloofdquote:Op maandag 13 augustus 2007 20:49 schreef Smoezie het volgende:
VievIk vind Vivi nog steeds een ubercute naam hoor
![]()
![]()
Maar als wij dan later in die Italiaanse boomgaard zitten en mijn dochter wil met jouw Dean trouwen, dan is het gek als je schoondochter hetzelfde heet als jij, toch? Zie je? Ik heb er over nagedacht!
En 'Jet(te) en Dean' klinkt wel lief![]()
Milaquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 00:48 schreef KD-fotografie het volgende:
Welke namen vinden jullie leuk bij Demi passen? wij houden van korte krachtige namen.
Hmmja het is op zijn engels.. de Mi beetje inslikken, Muh-lee-nahquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:51 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hmmm, dan zou ik eerder gaan voor Malina dan Mileena, want ik denk ook niet dat dit zal blijven hangen
eerlijk gezegd zou t niet mijn keuze zijn, juist omdat anderen er vaak niet mee om kunnen gaanquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:05 schreef Deceit het volgende:
[..]
Hmmja het is op zijn engels.. de Mi beetje inslikken, Muh-lee-nahPrachtnaam, toch
Euhm..jukquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:28 schreef S_oepstengel het volgende:
Maneki.Neko wat denk je dan van Olaf?![]()
Dankjequote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:19 schreef Sugar het volgende:
Ik vind Maneki ook wel leuk.
Merlina is ook wel leukquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:19 schreef Pruk het volgende:
Ik zou dan voor Melina gaan, de Italiaanse versie
En dan gewoon zo uitspreken als het er staat.
Een leuke oud-Nederlandse Aap-Noot-Mies-Zus-Jet naam, toch?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:19 schreef Ireth het volgende:
Ik zag gisteren bij de buurtsuper een geboortekaartje hangen. 1 van de medewerksters was bevallen...
Kindje heet KeetOver fonetisch gesproken....
romy is leukquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:25 schreef KD-fotografie het volgende:
Deze namen had ik tot nu toe.
Demi en..
Meisje
Dani
Lynn
Tess
Luna/Lune
Jill
Romy
Dana
Jongen.
Timo
Sam/Sem
Mick
Dion
Milo
Nick
Finn
Levo
Liam
Mika.
Nadeel is dus dat ik de populaire namen over het algemeen leuk vind maar ja, wil ook weer niet dat er dadelijk 6 met dezelfde naam in de klas zitten.
Demi had ik ook al langer in mijn hoofd en is ook best populair geworden, soms baal ik daar wel eens van.
En het moet uiteraard bij Demi passen.
eigenlijk vallen Lynn, Dana en Mika al af maar ja, vind het echt leuke namen.
Dat is waar, nog niet aan gedacht.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:27 schreef Pruk het volgende:
Demi en Dani zou ik niet doen. Geeft zo'n Tim en Tom gevoel.
Dan maak je er nog maar eentje die zich met die van mij kan verlovenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:52 schreef Vivi het volgende:
[..]
Maar Dean is al met Dana verloofd"D&D" net als (schoon)mama's cupmaat..
En toch moet je je daar ook weer niet op blind staren. ik heb zelf een voornaam die niet veel voorkomt, en heb bij een naamgenoot in de klas gezeten. Mijn zus' naam is veel gangbaarder en die heeft nooit bij een naamgenoot in de klas gezeten.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:25 schreef KD-fotografie het volgende:
maar ja, wil ook weer niet dat er dadelijk 6 met dezelfde naam in de klas zitten.
Nee ok, kan hooguit een beetje verwarrend zijn, ik heb bij 3 Kelly's in de klas gezeten en vond het ook geen ramp.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:20 schreef texelonia het volgende:
[..]
En toch moet je je daar ook weer niet op blind staren. ik heb zelf een voornaam die niet veel voorkomt, en heb bij een naamgenoot in de klas gezeten. Mijn zus' naam is veel gangbaarder en die heeft nooit bij een naamgenoot in de klas gezeten.
En stel hij/zij komt wel bij een naamgenoot in de klas. Is dat echt zo erg?
Mila is een mooie en lieve naam!! Past zeker goed bij Demi!quote:
Toevoeging:quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:31 schreef Noli. het volgende:
Voor Maneki en ET:
* Maarten
* Joost
* Sjors
Ik vind het meer... ehm... hoe zeg ik dat... op z'n Spijkenisses?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:27 schreef Deceit het volgende:
Op z'n engels dus
De vriendin van mijn beste vriend heeft 3 koters genaamd Daan, Demi en Do(minque). Over Tim en Tom gevoel. Totaal mijn smaak niet om 3 koters allemaal met dezelfde letter te laten beginnen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:27 schreef Pruk het volgende:
Demi en Dani zou ik niet doen. Geeft zo'n Tim en Tom gevoel.
Dochterje van een neef heet zoquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:50 schreef Vivi het volgende:
Ik vind "Faye" ook zo lief voor een meisje
Toevallig heet het dochtertje van een kennisje van mij zo, en ze vertelde me laatst dat Faye "Dean" had geheten als zij een jongetje was![]()
Ik ken een Loris, hij is Italiaans, en Luano klinkt ook wel zuidelijk. Misschien kids van Italiaanse ouders?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:59 schreef Faja-Lobi het volgende:
Op de creche van mijn dochter heb je een jongetje genaamd Moos, een meisje genaamd Moon, een jongen genaamd Loris, een jongetje genaamd Luano. Wel aparte namen. Misschien typisch voor A'dam?
Zou best kunnen dat mams italiaans is hoor. Moos is voor mij echt nieuw qua naam.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 14:58 schreef Jurk het volgende:
[..]
Ik ken een Loris, hij is Italiaans, en Luano klinkt ook wel zuidelijk. Misschien kids van Italiaanse ouders?
Moos is gewoon een oer-hollandse naam, die hoor je wel vaker.
Nou dan klopt dat wel met het Amsterdamsequote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:16 schreef Brighteyes het volgende:
Moos is volgens mij al heel oud en heeft, dacht ik een joodse achtergrond?
Uit al die Sam en Moos moppen?
De klank vind ik mooi alleen hoe het er staat moet ik meteen aan een krentenmik denken.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:02 schreef Lois het volgende:
Een geboortekaartje op kantoor: Mik.
Hoe meer ik erover nadenk hoe leuker ik die naam vind, het klinkt heel knusMik
.
Eh, nee, dat is het toch niet..quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:42 schreef Pruk het volgende:
Vrienden van mij zijn sinds gisteren de trotse ouders van Xander Yarno, roepnaam Xarno
De eerste reacties waren dan ook "Waarom heb je er geen XYZ van gemaakt" en "tja, dat was zeker de enige naam waar het domein nog beschikbaar van wasquote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:42 schreef Vivi het volgende:
[..]
Eh, nee, dat is het toch niet..
Mick vind ik ook leuk trouwens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |