Een Marokkaan vertelde me laatst dat in Marokko de bevolking zich ergert aan Europese Marokkanen. Ik weet niet het waar is, maar ik kon me er wel wat bij voorstellen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:04 schreef Mutant01 het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=US7EyLKhLxg
Westerse invloeden
Dat zijn geen Europese Marokkanen die je daar ziet staan hoor.quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:25 schreef Gabry het volgende:
[..]
Een Marokkaan vertelde me laatst dat in Marokko de bevolking zich ergert aan Europese Marokkanen. Ik weet niet het waar is, maar ik kon me er wel wat bij voorstellen.
Ik ga nog op vakantie, de 24ste.quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:23 schreef Fastmatti het volgende:
Ik wil vooral niet horen hoelang iedereen nog vakantie heeft![]()
Je hebt je kaartje toch niet via een tussenhandelaar gekocht? Dan ben je namelijk geen echte fan.quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:35 schreef Autodidact het volgende:
Ik heb van het weekend een bierkransje openstaan in Biddinghuizen.
Nee gek, ik ben tussenhandelaar.quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:37 schreef Reya het volgende:
[..]
Je hebt je kaartje toch niet via een tussenhandelaar gekocht? Dan ben je namelijk geen echte fan.
http://www.wereldomroep.nl/news/domestic/#5390308quote:Acteur moet Nederlands imago Polen oppoetsen
Warschau - De Nederlandse ambassade in Polen heeft een Nederlandse acteur ingezet om omstreden kwesties als euthanasie en het homohuwelijk aan te kaarten. De ambassade hoopt op die manier het imago van Nederland op te poetsen.
Acteur Redbad Klynstra speelt sinds kort een arts in een populaire Poolse ziekenhuisserie. Klynstra stelt daarin zaken als euthanasie aan de orde. Volgens de Nederlandse ambassade is het niet de bedoeling om euthanasie te promoten, maar om begrip te kweken voor het Nederlandse standpunt. In het streng katholieke Polen wordt Nederland vaak afgeschilderd als het Sodom en Gomorra, vanwege de liberale opvattingen over zaken als abortus en euthanasie. Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft het inzetten van de acteur goedgekeurd.
Zalig juistquote:Op maandag 13 augustus 2007 08:53 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Mijn god, wat een belachelijke kont!
Merk je daar verschil in dan?quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:09 schreef Boze_Appel het volgende:
Nog twee daagjes werken dan kan ik ook kansloos op mijn reet zitten.
Niet werken merk ik wel jaquote:
Blond?quote:Wat is dat trouwens toch met blondjes die de SC dichtgooien en geen nieuwe openen...
Zoiets meende ik me te herinneren ja...quote:Op maandag 13 augustus 2007 13:02 schreef Boze_Appel het volgende:
Niet werken merk ik wel ja
[..]
Blond?
Ik wilde alleen even mee kotsen over Westerse invloeden.quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zijn geen Europese Marokkanen die je daar ziet staan hoor.
Goede daad verricht.quote:Godsamme, het wordt eens tijd dat ook ik in elkaar geslagen word vanwege mijn afvalligheid! Ik blèr er over in alle landelijke dagbladen, op tv, in radioprogramma's, maar totnutoe ben ik ongemoeid gelaten door de baardapen. Misschien moet ik een hardere toon aanslaan en wat explicieter zijn in mijn afkeer van de islam en religies in het algemeen. (Om een maximum effect te bereiken, vraag ik u om dit bericht zo veel en zo ver mogelijk over het net te verspreiden). Komt-ie dan:
De profeet Mohammed is een grotere pedofiel dan Karl Noten. Karl Noten deed tenminste nog aan lichaamsbeweging, dat kun je van die barbaarse kamelendrijver niet zeggen met zijn lelijke praatjes over joden en christenen, maar zelf erop uit trekken, ho maar!
Ik heb een Koran op de wc liggen. Als ik boodschap nummer een of twee doe mag ik er graag in bladeren en mij verwonderen over de onleesbare bullshit die er in staat. Jammer voor de profeet en alle moslims dat er toen geen Schrijversvakschool bestond. Het boek zou er enorm van opknappen.
Juist, maar om even dieper in te gaan op het voorbeeld wat ik daarnet gaf. Het is dus exact hetzelfde als wat hier gebeurd met "moslim - invloeden" waartegen bepaalde mensen ageren. Hier is het Wilders die tegen die invloeden ageert, en spreekt over verboden, tsunami's en het afnemen van rechten. Daar zijn het de radicale extremisten die zo over de Westerse invloeden denken.quote:Op maandag 13 augustus 2007 13:07 schreef Gabry het volgende:
[..]
Ik wilde alleen even mee kotsen over Westerse invloeden.
Als het Westen zo verdorven is dan is het maar beter dat die 'radicale extremisten' in een land waar ze prettig kunnen leven blijven wonen. Dan blijft Wilders in Nederland wonen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 13:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Juist, maar om even dieper in te gaan op het voorbeeld wat ik daarnet gaf. Het is dus exact hetzelfde als wat hier gebeurd met "moslim - invloeden" waartegen bepaalde mensen ageren. Hier is het Wilders die tegen die invloeden ageert, en spreekt over verboden, tsunami's en het afnemen van rechten. Daar zijn het de radicale extremisten die zo over de Westerse invloeden denken.
Volgens mij begrijp je het niet echt. Ze zijn van mening dat ze daar niet prettig kunnen blijven wonen, immers de Westerse invloeden worden groter. Wilders is van mening dat ie hier ook niet prettig zal kunnen blijven wonen, immers de Islamitische inlvloeden worden groter.quote:Op maandag 13 augustus 2007 13:22 schreef Gabry het volgende:
[..]
Als het Westen zo verdorven is dan is het maar beter dat die 'radicale extremisten' in een land waar ze prettig kunnen leven blijven wonen. Dan blijft Wilders in Nederland wonen.
Waar probeer je naartoe te werken?quote:Op maandag 13 augustus 2007 13:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je het niet echt.
Mutant01, als dat de probleemstelling is, dan is de oplossing vrij simpel.quote:Op maandag 13 augustus 2007 13:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je het niet echt. Ze zijn van mening dat ze daar niet prettig kunnen blijven wonen, immers de Westerse invloeden worden groter. Wilders is van mening dat ie hier ook niet prettig zal kunnen blijven wonen, immers de Islamitische inlvloeden worden groter.
"dat kun je van die barbaarse kamelendrijver niet zeggen met zijn lelijke praatjes over joden en christenen, maar zelf erop uit trekken, ho maar!" Uhh?quote:Op maandag 13 augustus 2007 13:12 schreef Autodidact het volgende:
http://www.hassanbahara.nl/archive/2007/08/08/een_experiment
[..]
Goede daad verricht.
quote:Ik ben zo bang dat er nooit meer geluk zal zijn, en wat moet ik dan?
Heerlijk! De PvdA krijgt nu werkelijk de ene na de andere klap. Dit zal nog wel even zo door blijven gaan, er liggen nog veel meer lijken in de kast.quote:Op maandag 13 augustus 2007 13:38 schreef DrWolffenstein het volgende:
'PvdA gaf niet thuis bij Marokkaanse namenlijstkwestie'
Dat de PvdA nog veel steun mag verliezen.
Uhhu. Net nu het leuk begint te worden... hoewel je dan volgens mij beter kan blijven, maar dat weet ik niet zeker.quote:"I just think it's time," Mr Rove said in an interview with the Wall Street Journal, adding that he was quitting for the sake of his family.
quote:Rove zal op 31 augustus terugtreden. 'Ik denk gewoon dat het tijd is,' zegt Rove tegen de krant. 'Er is altijd wel iets waardoor je wilt blijven en hoezeer ik het hier ook naar mijn zin heb, moet ik dit doen in het belang van mijn familie.'
De 56-jarige senior-adviseur zal na zijn ontslag teruggaan naar Texas.
quote:De sfeer wordt helemaal grimmig wanneer overal in het land een poster wordt aangeplakt waarop 15.000 gulden wordt uitgeloofd aan de moordenaar van de paus. Deze is op het affiche afgebeeld met een hakenkruis op de arm. De dreiging is reëel, want tot de ondertekenaars behoort het Militant Autonomen Front, een groep die in 1982 twee bomaanslagen pleegde.
Is het ook, de beste zelfs, maar vrouwen kunnen gewoon niet met computers overweg.quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:50 schreef Elseetje het volgende:
En ik maar denken dat XS4ALL een goede provider was...
Waarom is het absurd?quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:36 schreef Monidique het volgende:
Ik las Rutte's gezellig essaytje in de Elsevier. Hayek dit, Popper dat, zoals we kunnen lezen in het Traktaat bla. Eerder was er toch ook al kritiek op hem gekomen vanwege z'n absurd gebruik van filosofen en dat soort dingen?
Dan zal daar wel een vrouw achter de knopjes zitten, want ze zouden ons internet op de 8e opleveren, nu hebben ze goede hoop dat het de 15e gaat lukken. Neehoor, wij zitten helemaal niet al een week zonder internet.quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:05 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Is het ook, de beste zelfs, maar vrouwen kunnen gewoon niet met computers overweg.
quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:13 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Dan zal daar wel een vrouw achter de knopjes zitten, want ze zouden ons internet op de 8e opleveren, nu hebben ze goede hoop dat het de 15e gaat lukken. Neehoor, wij zitten helemaal niet al een week zonder internet.
Daar ga ik vanuit, bovendien is alles beter dan IS. Maar dan moet het wel eerst werken...quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:14 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Geloof me, als je eenmaal aangesloten bent wil je er niet meer weg.
Laat de burger maar weer opdraaien voor de speculaties van banken. Zoals ik in het topic hierover al zei. Laat diegene die het risico genomen heeft dit zelf ook maar oplossen, zij zijn ook diegene die de winsten hebben opgestreken.quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:02 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
http://www.nrc.nl/krant/a(...)jgt_giftig_onderpand![]()
Inderdaad. Laat ze maar op de blaren zitten.quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:09 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Laat de burger maar weer opdraaien voor de speculaties van banken. Zoals ik in het topic hierover al zei. Laat diegene die het risico genomen heeft dit zelf ook maar oplossen, zij zijn ook diegene die de winsten hebben opgestreken.
webwereld.nlquote:Geert Wilders mag weer nieuwe vrienden maken op Hyves
Maandag 13 augustus 2007, 15:02 - Genoeg is genoeg. PVV-leider Geert Wilders kon sinds zaterdag geen nieuwe vrienden meer toevoegen op zijn Hyves-account.
"Slecht nieuws, je hebt te veel vrienden! Hierdoor wordt Hyves trager voor jou, en ook voor anderen", aldus een mail die Geert Wilders van Hyves ontving. Wilders had volgens Hyves het maximumaantal vrienden (15.000) bereikt.
Via zijn Hyves-weblog riep Wilders zijn 'vrienden' vervolgens op om het adres leden@hyves.nl te bestoken met mails. "Op mijn verzoek aan Hyves om meer vrienden dan 15.000 toe te laten heeft Hyves helaas nog niet gereageerd", aldus Wilders.
De mails lijken weinig uit te halen, want maandagmorgen stond Wilders nog steeds op bijna 15.000 vrienden. Een telefoontje naar Hyves biedt wel uitkomst. "We gaan het account van Wilders zo upgraden zodat hij tot 25.000 vrienden kan toevoegen", aldus een medewerkster van Hyves tegenover Webwereld.
Voor bekende Nederlanders en politici hanteert Hyves speciale regels waardoor ze duizenden vrienden kunnen toevoegen. Normaal bestaat er een limiet van 400 vrienden. Andere politieke kopstukken zoals Jan-Peter Balkenende (64.910) en Wouter Bos (30.281) hebben vooralsnog aanmerkelijk meer Hyves-vrienden dan de PVV-voorman.
Laat ons niet in spanning, deel je verdriet met ons.quote:
Eens, niet voor de eerste keer overigens.quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:09 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Laat de burger maar weer opdraaien voor de speculaties van banken. Zoals ik in het topic hierover al zei. Laat diegene die het risico genomen heeft dit zelf ook maar oplossen, zij zijn ook diegene die de winsten hebben opgestreken.
Ze doet me denken aan een wijf met een heerlijke aars. Prima toch.quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:54 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Doet me denken aan die JLo persiflage in Date Movie.
Toen ik voor het eerst een foto van haar zag dacht ik dat het een fotoshop wasquote:Op maandag 13 augustus 2007 17:07 schreef pberends het volgende:
[..]
Ze doet me denken aan een wijf met een heerlijke aars. Prima toch.
Nee, niet per se. Van mij mag je. Ik geloof alleen, en ik herinner het mij niet al te duidelijk meer, dat het in het geval van Rutte pretentieuze overkill was.quote:
quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:52 schreef Monidique het volgende:
Laatst is hij gedagvaard, maar Bush zei dat het Witte Huis gewoon niet zal reageren op zo'n dagvaarding. Executive privilege. Maar die bescherming is al wat minder als je opstapt, denk ik. Hoewel dat hen niet uitmaakt, zij zijn van mening dat een president en zijn staf alles mag doen en dat er geen toezicht nodig is van, o bijvoorbeeld, het parlement.
http://rawstory.com/news/(...)mpelled_to_0813.htmlquote:"You have to wonder about his exposure now because he's used executive privilege to protect himself from Pat Leahy on the Judiciary Committee, and Congressman Henry Waxman, both hot to trot to get him in a witness chair," Matthews said on NBC's Today Show Monday after news broke that Rove was resigning as the president's top political adviser. "He's exposed now, it seems to me on the leak case. In terms of the eight US Attorneys who were fired, I think he's also exposed there not having the White House position any more."
NBC White House correspondent David Gregory, filling in as a Today Show co-host, asked Matthews whether Democrats would have a better chance of getting Rove to comply with subpoenas demanding his testimony.
"You gotta bet they're gonna try," Matthews said. "And you gotta bet they're gonna have a better chance now with the courts."
"Volgens mij zit er een draadje los."quote:Op maandag 13 augustus 2007 17:42 schreef Monidique het volgende:
Ik heb een leuke grap bedacht. Benodigdheden: een stukje touw en een mes. Geef het stukje touw aan een persoon, vraag hem het stevig strak te trekken en snijd het dan door. Zeg op je karakteristiek humoristische wijze: "De spanning was om te snijden."![]()
![]()
Omdat Hyves vele malen populairder is in Nederland en de kans op veel vriendjes dus groter?quote:Op maandag 13 augustus 2007 18:31 schreef PJORourke het volgende:
Wilders. Maar waarom geen facebook?
Hyves zuigt. Corps city.quote:Op maandag 13 augustus 2007 18:33 schreef Boze_Appel het volgende:
Omdat Hyves vele malen populairder is in Nederland en de kans op veel vriendjes dus groter?
Klopt. Het stoort me ook gigantisch. Ik heb liever een antwoord op de vraag: "hoe ga je CPN Ella aanpakken?"quote:Op maandag 13 augustus 2007 17:41 schreef Monidique het volgende:
Nee, niet per se. Van mij mag je. Ik geloof alleen, en ik herinner het mij niet al te duidelijk meer, dat het in het geval van Rutte pretentieuze overkill was.
Hyves is voor domme marketing- en communicatiekutjes, en voor flapdrollen die het graag met dat soort meisjes doen. M'n zusje zit er ook op.quote:
Ik zag een oude Jag om een paal heen gevouwen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:46 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Laat ons niet in spanning, deel je verdriet met ons.
quote:Stage Wilders van de baan na uitlatingen over Koran
DEN HAAG - De stage van PVV-fractieleider Geert Wilders bij het tv-programma EenVandaag gaat niet door. Het programma heeft dat maandag bekendgemaakt.
Wilders zou woensdag verslag doen van een project in Haagse verzorgingstehuizen waar bewoners hun huisdier mogen meenemen. Maar de koepelorganisatie van de verzorgingstehuizen staat het maken van opnames niet toe wegens de uitlatingen van Wilders over de islam.
Koran
Wilders pleitte vorige week voor een verbod op de Koran, omdat het boek volgens hem aanzet tot geweld. De directie van de koepelorganisatie, de Stichting Florence, zegt te handelen uit respect voor de vele islamitische bewoners en medewerkers van haar tehuizen.
Wilders vindt de weigering 'een schande', aldus EenVandaag.
Wat een zonde.quote:Op maandag 13 augustus 2007 18:42 schreef Elseetje het volgende:
Ik had deze nog klaarstaan, maar m'n laptop was sneller dicht dan ik op 'invoeren' kon drukken.
[..]
Ik zag een oude Jag om een paal heen gevouwen.
Wat een idioot. Dat verzorgingshuis maakt verdomme zelf wel uit wie ze binnen willen hebben.quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:00 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
[/i]
Goh wat een verrassing hij vindt het een schande.
Ik dacht dat vooral Balkenende, de VVD en Wilders ermee lopen te strooien.quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:02 schreef TomTancr3do het volgende:
"Fatsoen" en "respect" zijn tegenwoordig echt de toverwoorden van links. Dat is ooit weleens anders geweest!
Het spelletje dat Wilders speelt is voorspelbaar en nogal triest.quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:08 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Wat een idioot. Dat verzorgingshuis maakt verdomme zelf wel uit wie ze binnen willen hebben.
Wilders kan in de Van Dale als ultiem voorbeeld bij 'calimero-gedrag'.quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:11 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Het spelletje dat Wilders speelt is voorspelbaar en nogal triest.
Jeroen Dijsselbloem says helloquote:Op maandag 13 augustus 2007 19:10 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik dacht dat vooral Balkenende, de VVD en Wilders ermee lopen te strooien.
Calimero? Heb je het nu over Femke Halsema die de aanhang van Wilders wekelijks ziet groeien?quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:14 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Wilders kan in de Van Dale als ultiem voorbeeld bij 'calimero-gedrag'.
ik heb geen vakantie. tevreden?quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:23 schreef Fastmatti het volgende:
ze is afgevallen.quote:
Inderdaad. Maar het is ook zo opzichtig, dat je toch moet aannemen dat iedereen met een beetje hersenen het zo doorziet. Wilders doet wilde uitspraken, mensen of instanties vinden die uitspraken ongepast en Wilders gaat huilen dat-ie genegeerd wordt door de gevestigde orde en dus, zie daar, de Islam rukt op. Vrees, vrees allen zeer. Zo simpel dat je mag hopen dat iedereen hem voor gek verklaart. Helaas.quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:14 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Wilders kan in de Van Dale als ultiem voorbeeld bij 'calimero-gedrag'.
quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:20 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Calimero? Heb je het nu over Femke Halsema die de aanhang van Wilders wekelijks ziet groeien?
Het kan een gave zijn.quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:26 schreef Elseetje het volgende:
[..]![]()
Compleet iets anders erbij halen om een niet-bestaand punt te maken: petje af hoor!
Waarom? Het feit dat Wilders fungeert als de spreekwoordelijke rode lap op een stier zegt meer over Calimero-gedrag dan zijn verzuchting.quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:26 schreef Elseetje het volgende:
[..]![]()
Compleet iets anders erbij halen om een niet-bestaand punt te maken: petje af hoor!
heb je het al getest door het ene stukje aan een boom te knopen en aan de andere kant te trekken?quote:Op maandag 13 augustus 2007 17:42 schreef Monidique het volgende:
Ik heb een leuke grap bedacht. Benodigdheden: een stukje touw en een mes. Geef het stukje touw aan een persoon, vraag hem het stevig strak te trekken en snijd het dan door. Zeg op je karakteristiek humoristische wijze: "De spanning was om te snijden."![]()
![]()
hoeveel vriendjes heb jij?quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:26 schreef Fastmatti het volgende:
Wie wil er nu vrienden zijn met Wilders![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
Leuk is dat, je krijgt niet eens de kans om je eigen huis leeg te halen.quote:Huis kwijt na veroordeling
door Harrie Nijen Twilhaar
HILVERSUM - Criminelen die langer dan negen maanden een gevangenisstraf moeten uitzitten, kunnen voortaan zonder pardon door woningcorporaties uit hun huurwoning worden gezet ook al zorgen anderen voor de maandelijkse huursom of het onderhoud.
Deze nieuwe landelijke maatregel is het directe gevolg van een uitspraak van de kantonrechter. Die stelde een tot drie jaar gevangenisstraf veroordeelde man uit de Friese gemeente Opsterland die zijn woning tijdens zijn detentie wilde aanhouden, in het ongelijk.
Aedes, de landelijke koepel van de ruim 500 aangesloten woningcorporaties, zegt blij te zijn met de uitspraak. Enkele honderden huizen kunnen jaarlijks worden gevorderd, als corporaties dit beleid voortaan toepassen. In totaal verhuren de corporaties 2,4 miljoen woningen in ons land.
De kantonrechter oordeelde dat de crimineel in strijd handelde met de verplichting om de huurwoning zelf in gebruik te hebben en te onderhouden. Nu dat wegens het uitzitten van de gevangenisstraf niet meer mogelijk is, vond de rechter dat de woningcorporatie de woning mocht ontruimen. In de uitspraak benadrukt de rechter dat het belang van de corporatie zwaarder moet wegen dan het belang van de crimineel om na zijn detentie terug te keren naar de woning. In een soortgelijke zaak oordeelde een Zaandamse kantonrechter hetzelfde bij een huurder die zijn woning gedurende tien maanden zelf niet kon bewonen wegens een gevangenisstraf.
Op basis van beide uitspraken kan volgens Aedes worden aangenomen dat het niet bewonen voor de duur van negen maanden of langer corporaties in staat stelt de huurovereenkomst te ontbinden. ,,Natuurlijk kijken we per geval altijd naar de persoonlijke omstandigheden van betrokken huurders, maar op basis van de gerechtelijke uitspraak kan de woning van een delinquent nu na negen maanden worden ontruimd", aldus Aedes-woordvoerder Diek Schipper. De organisatie benadrukt dat de woningcorporaties zelf moeten beslissen hoe ze dit beleid hanteren.
quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:46 schreef Napalm het volgende:
[..]
hoeveel vriendjes heb jij?
ik heb 0 hyves vrienden
Het doet mij gewoon aan een ziekte denken. Vertoont ook veel overeenkomsten...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
en als je vrijkomt heb je geen huis meer. Kan je op straat gaan wonen..Bovendien waar laat je in de tussentijd je spullen? Niet echt handig.quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:50 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Leuk is dat, je krijgt niet eens de kans om je eigen huis leeg te halen.
Een beetje boef zorgt toch wel dat een familielid of kennis de boel tijdelijk beheert? Je maakt iemand hoofdbewoner en klaar is kees, right?quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:57 schreef Napalm het volgende:
Dikke tetten ziekte?
[..]
en als je vrijkomt heb je geen huis meer. Kan je op straat gaan wonen..Bovendien waar laat je in de tussentijd je spullen? Niet echt handig.
Neem dan als argumentatie "niet onnodig laten leegstaan van woningen"
Zo logisch is het allemaal niet.quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar het is ook zo opzichtig, dat je toch moet aannemen dat iedereen met een beetje hersenen het zo doorziet. Wilders doet wilde uitspraken, mensen of instanties vinden die uitspraken ongepast en Wilders gaat huilen dat-ie genegeerd wordt door de gevestigde orde en dus, zie daar, de Islam rukt op. Vrees, vrees allen zeer. Zo simpel dat je mag hopen dat iedereen hem voor gek verklaart. Helaas.
Uhh?quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:08 schreef Napalm het volgende:
[..]
Zo logisch is het allemaal niet.
Je mening is je eigen zaak. Als we daarom mensen gaan weigeren kan ik dan morgen alle aanhangers van Abrahamitische religies de deur wijzen omdat ze geloven dat homo`s dood moeten (bijv Lev. 20).
Wilders: Koran slechtquote:
Niet alleen de banners, de rest ook.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:42 schreef Reya het volgende:
Duurt het bij jullie ook regelmatig opvallend lang voordat de banners geladen zijn?
Mooi is dat.quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:29 schreef Monidique het volgende:
Zelfs als ik onthou dat het niets met mijn post te maken heeft, begrijp ik nog niet wat je probeert te zeggen.
Mooi is dat.quote:
Een donkere huidskleur absorbeert meer warmte.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:31 schreef Fastmatti het volgende:
Nee, maar brandt los
Z'n ego is sowieso groter dan zijn 1.70 mquote:Op maandag 13 augustus 2007 21:46 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Tom Cruise... living the dream!
Welke banners?quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:42 schreef Reya het volgende:
Duurt het bij jullie ook regelmatig opvallend lang voordat de banners geladen zijn?
Nee, het verbannen van WIlders vanwege zijn mening kan je toch niet toejuichen terwijl je homohaat door Moslims staat te tolereren? Gelijke monniken, gelijke kappen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik meen het, wat heeft Wilders met homohaat te maken?
Wie tolereert homohaat?quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:01 schreef Napalm het volgende:
[..]
Nee, het verbannen van WIlders vanwege zijn mening kan je toch niet toejuichen terwijl je homohaat door Moslims staat te tolereren? Gelijke monniken, gelijke kappen.
Met de juiste spullen kan je die laten verdwijnen. Zoals die kutavatar van JohnDope.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Jouw icoon laden duurt al helemaal lang.
Iedereen die aanhanger is van een Abrahamitische religie .quote:
Die is irritant!quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:13 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Met de juiste spullen kan je die laten verdwijnen. Zoals die kutavatar van JohnDope.
O. Dan is dat duidelijk.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:15 schreef Napalm het volgende:
[..]
Iedereen die aanhanger is van een Abrahamitische religie .
* christendom (2,1 miljard)quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:15 schreef Napalm het volgende:
[..]
Iedereen die aanhanger is van een Abrahamitische religie .
Er zijn maar 700 barmhartige Samaritanen in ons midden?quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:26 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
* christendom (2,1 miljard)
* islam (1,3 miljard)
* jodendom (15 miljoen)
* bahá'í (6 miljoen)
* samaritanen (700)
Echt het noemen waard![]()
Bij de laatste telling waren het er eigenlijk maar 654quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er zijn maar 700 barmhartige Samaritanen in ons midden?
zie ook hier: http://nl.wikipedia.org/w(...)rmhartige_Samaritaanquote:Op maandag 13 augustus 2007 22:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
zie ook hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Samaritanen
http://www.365gay.com/Newscon07/08/081207italy.htmquote:A call by the deputy mayor of Treviso for the ethnic cleansing of gays from the region, in the north of Italy, has sparked a mass demonstration.
Nearly a thousand people turned out in front of the city hall on the weekend to demand the resignation of Giancarlo Gentilini.
Last week the rightwing politician told a local television station that he would order police to put an end to gay cruising which he claimed was out of control.
"I will immediately give orders to my forces so that they can carry out an ethnic cleansing of faggots," Gentilini told the station in an interview.
"The faggots must go to other [places] where they are welcome. Here in Treviso there is no chance for faggots or the like.
http://www.imdb.com/title/tt1063096/quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er zijn maar 700 barmhartige Samaritanen in ons midden?
http://www.imdb.com/title/tt0086562/ op Fok!quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:54 schreef Napalm het volgende:
[..]
http://www.imdb.com/title/tt1063096/
ies weer minder stof bij Aardrijkskunde.
Al is het wel weer meer bij Geschiedenis.
Sheik el-Rojenbiet oid was dat.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:03 schreef Aoristus het volgende:
Was er geen suckse en wiske album met ene Samaritaan? De sussende Samaritaan ofzo
Dat zegt me wel wat, maar ik kan het me niet visualiseren, was dat niet ook de tjoekende tsjitsjoek ofzo? Ik heb nooit wat gehad met die kinderachtige boekjes, maar je las ze gewoon omdat iedereen er wel een paar had.quote:
Ik vond ze wel leuk hoor, maar dat was idd een titel Sjeik el-Rojenbiet, hoe het ging weet ik niet meer.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:07 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Dat zegt me wel wat, maar ik kan het me niet visualiseren, was dat niet ook de tjoekende tsjitsjoek ofzo? Ik heb nooit wat gehad met die kinderachtige boekjes, maar je las ze gewoon omdat iedereen er wel een paar had.
Dat opportunisme zat er dus al vroeg in.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:07 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Dat zegt me wel wat, maar ik kan het me niet visualiseren, was dat niet ook de tjoekende tsjitsjoek ofzo? Ik heb nooit wat gehad met die kinderachtige boekjes, maar je las ze gewoon omdat iedereen er wel een paar had.
Crimson is gemodelleerd naar Sjun, ik zweer het jequote:Op maandag 13 augustus 2007 23:27 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Dat opportunisme zat er dus al vroeg in.
Was dat niet Krimson?quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:32 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Crimson is gemodelleerd naar Sjun, ik zweer het je
Sjun is Krimson? Hoe wordt de rest van de rollen bezet?quote:
Lucida is Sidonia, jij bent Jerombo en de bijrollen worden wisselend bezetquote:Op maandag 13 augustus 2007 23:39 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Sjun is Krimson? Hoe wordt de rest van de rollen bezet?
Aoristus, je geeft me meteen een hoofdrol?quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:40 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Lucida is Sidonia, jij bent Jerombo en de bijrollen worden wisselend bezet
Ja hoor, je mag meteen door naar Chocowakije.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:42 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Aoristus, je geeft me meteen een hoofdrol?
Wat een uitdagend leven leid je toch.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:43 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ja hoor, je mag meteen door naar Chocowakije.
Cheers begint nu, dus dat ga ik nu kijken.
zei mijn vrouw vannacht ookquote:Op maandag 13 augustus 2007 23:44 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Wat een uitdagend leven leid je toch.
Doe 'r de groeten van mequote:
En van mijquote:Op maandag 13 augustus 2007 23:51 schreef Zwaardvisch het volgende:
Doe 'r de groeten van me [afbeelding]
Je zinsbouw ook.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 00:04 schreef EchtGaaf het volgende:
TT had beter trouwens gekund.
Vond ik wel een leuk programma. Kwam ook één heel aardig meisje in voor die heel lief kon kijken.quote:
Ja, een mooie serie. Deze wordt nu herhaald op RTL5.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 00:14 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Vond ik wel een leuk programma. Kwam ook één heel aardig meisje in voor die heel lief kon kijken.
Leraren in pak [afbeelding]
Wat doe jij op die site?quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:53 schreef Monidique het volgende:
http://www.365gay.com/Newscon07/08/081207italy.htm
Kwai Chang Caine ?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 01:29 schreef Gabry het volgende:
Voor de bij is alles honing, voor de slang is alles gif.
quote:Die Siedlung um die berühmte Tempelanlage Angkor Wat war offenbar viel größer als bisher bekannt. Forscher haben die Region in Kambodscha jetzt zu Fuß, per Flugzeug und Satellit erfasst - und eine versunkene Anlage von den Ausmaßen New Yorks entdeckt: die wohl größte vorindustrielle Stadt der Welt.
http://www.spiegel.de/wissenschaft/mensch/0,1518,499650,00.html
Vandaag laatste dagje werken voor ik vakantie heb.quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:23 schreef Fastmatti het volgende:
Psst. Kaartje kopen?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 08:31 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Vandaag laatste dagje werken voor ik vakantie heb.![]()
Vandaag naar Hamburg en Rostockquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 08:31 schreef Boze_Appel het volgende:
Vandaag laatste dagje werken voor ik vakantie heb.![]()
Dat is VERBODEN!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 08:52 schreef Autodidact het volgende:
Psst. Kaartje kopen?
Nu nog niet toch? Zo snel gaat het wetgevingstraject toch niet? Dat duurt nog wel een half jaar ofzo.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 09:20 schreef Boze_Appel het volgende:
Dat is VERBODEN!
Ja.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 09:24 schreef ijsbrekertje het volgende:
Nu nog niet toch? Zo snel gaat het wetgevingstraject toch niet? Dat duurt nog wel een half jaar ofzo.
Veel te doen?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 09:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:Disco hits op, schuurpapier in de hand. Klussen in huis.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:11 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik vind het tijd worden voor dat beloofde broeikaseffect.
Als we echt los gaan wel, maar ik weet niet of we daar zin in hebben.quote:
Dat is wel veelquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:24 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Als we echt los gaan wel, maar ik weet niet of we daar zin in hebben.
Een vorige bewoner (de grappenmaker) heeft met de vensterbanken in de woonkamer bedekt met plak plastic met een marmer motief... Gister die zooi verwijderd en nu moeten de vensterbanken en kozijnen in de verf gezet worden. Als we dan consequent zijn moeten alle deurposten, deuren en houten trap (in de woonkamer) meegenomen worden. Maar dat is wel wat veel werk.
En de overloop heeft eigenlijk ook een lik verf nodig en nieuwe vloerbedekking.
1) vensterbankenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:26 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Dat is wel veel
Minimum prioriteit is de vensterbanken klaar hebben?
Muziek.quote:
En je hebt nog tot het einde van de maand? Makkie!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
1) vensterbanken
2) overloop, daar bladdert het verf al af...
3) de rest.
Heb de muziek al uitgezet. Leren werkt zo nietquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Muziek.Wat heb je draaien?
Ik moest voor de middelbare school mijn laatste herkansing in het derde tijdvak doen. Midden in augustus dus naar 'de stad' om daar in een lokaal met allemaal wildvreemden examen te doen, en vervolgens 3 weken later een telefoontje te krijgen dat je geslaagd bent en je diploma mag komen ophalen. Hoezo anticlimax na al die jaren naar je examen werken...quote:
Ze moesten eens investeren in betere voorwaarden voor docenten, dan wordt het vanzelf een dankbaar beroepquote:Vutters terug voor de klas
Van onze verslaggever Gijs Herderschêe
AMSTERDAM - Het tekort aan docenten dreigt zo nijpend te worden, dat het ministerie van Sociale Zaken onorthodoxe maatregelen onderzoekt. Ambtenaren willen vutters vragen weer voor de klas te gaan staan.
Het ministerie van Sociale Zaken, het pensioenfonds ABP en adviesbureau Cinop gaan in september bekijken of het mogelijk is vutters te benaderen. Zowel het ministerie als het ABP wijst erop dat privacy een probleem kan zijn als vutters collectief worden benaderd.
De vutters hebben bewust gekozen voor vervroegde pensionering. Het ABP heeft als uitkeringsinstantie weliswaar alle adressen, maar kan die niet zonder meer aan het ministerie beschikbaar stellen. ‘Scholen kunnen natuurlijk zelf hun oud-leraren benaderen’, oppert het ABP.
De woordvoerder van het ministerie benadrukt dat het om ‘ambtelijk overleg’ gaat en om een inventarisatie. ‘Er is geen politiek besluit genomen.’ Of, zoals dat in Den Haag heet, er wordt een denkrichting uitgewerkt.
Spijtoptanten
Peter IJsenbrant van adviesbureau Cinop meent dat zich onder vutters ook spijtoptanten bevinden. ‘Als de grote wensen zijn vervuld, de grote reis is gemaakt en het huis is geschilderd, komt vaak de vraag: wat nu? Een deel van die mensen zou best weer aan de slag willen. Het gaat erom ze de hand te reiken.’
Maar misschien zijn er ook velen met vut gegaan omdat ze dachten anders de boot te missen. In 2004 ging het er hard aan toe tussen vakbeweging en kabinet. Het kabinet kondigde toen de ‘afschaffing van vut en prepensioen’ aan. Uiteindelijk spraken kabinet en vakbeweging een reeks overgangsmaatregelen af.
Vut en prepensioen worden weliswaar afgeschaft, maar werknemers kunnen vanaf hun 62ste met pensioen. Dat wordt mogelijk door verbetering van de pensioenregeling en flexibilisering van de pensioenleeftijd. Tot nu toe is 65 de pensioenleeftijd, maar voortaan kan het pensioen ook eerder ingaan, of later.
Karig
Maar wie nu net voor zijn vut zat, kon nog weg. Dat heeft het gros gedaan, deels uit vrees dat de politiek het pensioen nog verder zou uitkleden. Uiteindelijk vertrokken duizenden met vut, en zij krijgen nu een vrij karige uitkering. Misschien kunnen zij, nu de rust is hersteld, worden verleid toch nog een paar jaar te werken. Met het vooruitzicht dat hun vut of pensioen later hoger uitvalt.
Het ministerie van Onderwijs verwacht, mede afhankelijk van de conjunctuur, de komende drie jaar alleen al in het lager en voortgezet onderwijs een tekort van 1100 tot drieduizend leraren.
Inderdaad, er staat voor twee dagen werk op het lijstje.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:22 schreef Elseetje het volgende:
[..]
En je hebt nog tot het einde van de maand? Makkie!![]()
Van dit evenement heb ik dus nog nooit gehoordquote:Bier voortaan taboe op Maastrichts Winterland
Uitgegeven: 14 augustus 2007 10:16
Laatst gewijzigd: 14 augustus 2007 10:19
MAASTRICHT - Een evenement in bourgondisch Maastricht waar jaarlijks meer dan een miljoen mensen op af komen en waar geen bier geschonken mag worden. Dat gelooft niemand.
Novum
Toch besloot de organisatie van Winterland, vorig jaar goed voor 1,3 miljoen bezoekers, voor de komende negende editie in december de biertap te verbannen.
Dat heeft een woordvoerder van Winterland dinsdag gezegd. De organisatie schenkt geen bier meer om een signaal te geven tegen het groeiende drankmisbruik onder jeugd en volwassenen, aldus de woordvoerder.
Wel zal in het Winterlandcafe nog Glühwein worden geserveerd, want dat past bij de kerst. Maar verder zullen de bezoekers het moeten doen met koffie, thee, chocomel en limonade.
(c) ANP
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:27 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Japanse motorrijder rijdt door zonder been
Gelukkig was op de 2 km die hij door reed geen stoplicht.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:27 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Voer voor een matige horrorfilm.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:27 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Afschaffen is denk ik onnodig aangezien door het concreet benoemen van zaken het verbod geen opstakel hoeft te vormen. Als het probleem niet benoemt kan worden is er ook geen behoefte aan discriminatie.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:33 schreef Gabry het volgende:
Ik kwam nog aardig ver met discriminatie roepen. Nu mag het verbod weer afgeschaft worden. Naja, afschaffen gaat wel heel ver, voor bestuursorganen moet het blijven gelden. Ze kunnen het onderaan de hiërarchie van wettelijke regelingen stellen of het strafrechtelijke aspect opheffen. Moeilijk. Beide opties hebben nadelen, maar het behoud van de regeling gaat ook gepaard met nadelen. Het verbod op discriminatie is ontstaan als symboolwetgeving, zo dient het ook toegepast te worden. Misschien ligt het niet aan de regeling zelf maar aan de toepassing ervan.
Wat denken jullie?
Een heel, heel, heel erg slechte bestaat al: Biker Zombiesquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:04 schreef DrWolffenstein het volgende:
Voer voor een matige horrorfilm.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:13 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een heel, heel, heel erg slechte bestaat al: Biker Zombies
quote:This plot synopsis is empty.
Als je het over arbeidsrecht in de private sector hebt: afschaffen. Iemand mag met zijn eigen geld aannemen wie hij wil en om welke redenen hij dat wil.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:09 schreef Gabry het volgende:
[..]
Afschaffen is denk ik onnodig aangezien door het concreet benoemen van zaken het verbod geen opstakel hoeft te vormen. Als het probleem niet benoemt kan worden is er ook geen behoefte aan discriminatie.
Ik zat meer te denken aan het bestuursrechtelijke aspect, daar kan het best behouden om mensen rechtszekerheid te bieden.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:21 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Als je het over arbeidsrecht in de private sector hebt: afschaffen. Iemand mag met zijn eigen geld aannemen wie hij wil en om welke redenen hij dat wil.
Wees blij, er wordt iets politieks besproken in de SC.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
neuzelaars.
Daar hebben ze voedsel voor uitgevonden!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:34 schreef Fastmatti het volgende:
Honger!
Wie?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:15 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Daar hebben ze voedsel voor uitgevonden!
Die 'bekeerde' lerares verpest het voor haar geloofsgenoten. Alsof ze niet wist wat de rechter ging oordelen. Wat een dom wicht.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 17:11 schreef DrWolffenstein het volgende:
Laatste islambericht voor vandaag: Verbod hoofddoek leraressen Duitse deelstaat
Gidsland Duitsland.
Huppelen hier nog wel een paar aardige poezen rond.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 17:19 schreef Autodidact het volgende:
[..]
God. Voor ons. Malse kippepootjes.
Het kan altijd debielerquote:
Ja joh, wat een dom wicht! Niet naar de rechter gaan uit angst voor een "nee" van de rechter is pas de oplossing. Wat een slet ook, gebruik maken van haar rechten.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 17:25 schreef Gabry het volgende:
[..]
Die 'bekeerde' lerares verpest het voor haar geloofsgenoten. Alsof ze niet wist wat de rechter ging oordelen. Wat een dom wicht.
Bron: NRC Handelsblad.quote:Geen getuigen mishandeling Jami
Door MAAIKE KRAAIJEVELD
VOORBURG - Het grootscheepse onderzoek dit weekeinde naar getuigen van de mishandeling op zaterdag 4 augustus van het Leidschendam-Voorburgse PvdA-raadslid Ehsan Jami (22), voorman van het comité van ex-moslims, heeft niets opgeleverd.
Politie in ME-tenue ondervragen automobilisten. FOTO JOS VAN LEEUWEN
„Er hebben zich geen mensen gemeld die getuige zijn geweest van de mishandeling,’’ zegt woordvoerster Liesbeth Schuijer van het Openbaar Ministerie (OM) in Den Haag.
De politie bevroeg afgelopen zaterdag in opdracht van het OM iedereen die op 4 augustus tussen vijf uur ’s middags en zeven uur ’s avonds op de Mgr. Van Steelaan in Voorburg had gelopen of gereden. „Rond die tijd een week eerder werd Ehsan Jami mishandeld en wij hebben nu mensen bevraagd of ze toen iets hebben gezien,’’ zegt Schuijer. „Dit onderzoek heeft echter geen bruikbare informatie opgeleverd.’’
Hoeveel mensen zijn ondervraagd weet Schuijer niet, maar het moeten er honderden zijn geweest tijdens het twee uur durende onderzoek door 26 politiemensen in ME-tenue en met lichtgevend hesje aan.
Zo’n zogenoemd passantenonderzoek naar getuigen van een geweldincident is volgens woordvoerster Schuijer ’gebruikelijk’. „Zo’n grootscheeps onderzoek is niet voorbehouden aan levensdelicten,’’ zegt zij. „In dit geval gaat het om een incident dat nogal wat commotie oproept. Door op dezelfde tijd en dezelfde plek mensen te bevragen die mogelijk een vast patroon hebben van een hond uitlaten of boodschappen doen en mogelijk iets hebben gezien de week ervoor, hoop je op nieuwe informatie. Er kunnen mensen bij zijn die niet uit zichzelf melden wat ze hebben gezien, maar nu ze er direct naar worden gevraagd zich mogelijk iets herinneren.’’ De politiemensen spraken bezoekers aan van de supermarkt op de Mgr. Van Steelaan, mensen bij tramhaltes en ín de tram, fietsers, automobilisten en voetgangers. Aan hen is gevraagd of zij ’vorige week rond dezelfde tijd op de laan waren en of ze iets hebben gezien’. Het was zaterdag 4 augustus de derde keer dat Jami, afkomstig uit Iran, werd aangevallen, nadat hij vier maanden geleden de oprichting van een comité voor ex-moslims had aangekondigd.
OM-woordvoerster Schuijer zegt niet te weten of er zich al eerder getuigen van het door Ehsan Jami aangegeven incident hebben gemeld en of Jami heeft aangegeven dat er getuigen van de mishandeling waren. Jami krijgt inmiddels extra beveiliging, nadat zijn adres en telefoonnummer op internet zijn gepubliceerd. Volgens Schuijer gaat het onderzoek naar de mishandeling door.
Waar heb jij het over?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 18:16 schreef TomTancr3do het volgende:
Nou, ik denk het ook hoor, Mutant01. Ik denk ook dat die Jami keihard heeft gelogen om moslims in een kwaad daglicht te stellen. Een leugenachtige racist, dat is hij!!!
En als we em gewoon een beterschaps-kaart willen sturen?quote:Jami krijgt inmiddels extra beveiliging, nadat zijn adres en telefoonnummer op internet zijn gepubliceerd. Volgens Schuijer gaat het onderzoek naar de mishandeling door.
Zie jij spoken? "Ik denk het ook" - wat denk jij "ook"? Volgens mij ben je een beetje gek aan het worden. Ik post met een nieuwsfeit en jij komt aan met "ik denk het ook".quote:
Is goed hoor jongen, "gewoon een nieuwsfeit"quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 18:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zie jij spoken? "Ik denk het ook" - wat denk jij "ook"? Volgens mij ben je een beetje gek aan het worden. Ik post met een nieuwsfeit en jij komt aan met "ik denk het ook".![]()
Serieus, je moet echt naar de dokter.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 18:40 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Is goed hoor jongen, "gewoon een nieuwsfeit"
Dat was wel bekend, ja. Obsessief trollklonen komt sowieso nogal afwijkend over.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 18:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Serieus, je moet echt naar de dokter.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 18:12 schreef Mutant01 het volgende:
Bron: NRC Handelsblad.
quote:„Er hebben zich geen mensen gemeld die getuige zijn geweest van de mishandeling,’’ zegt woordvoerster Liesbeth Schuijer van het Openbaar Ministerie (OM) in Den Haag.
Aha, het OM is weer goed en hard aan het werk. Misschien is het een fucking idee om het aan het slachtoffer zelf te vragen! Nee, het is veel beter om 26 politieagenten in te zetten om hondenuitlatende mensen te ondervragen dan eerst aan het slachtoffer vragen of hij misschien iemand gezien heeft die de mishandeling gezien heeft.quote:OM-woordvoerster Schuijer zegt niet te weten of er zich al eerder getuigen van het door Ehsan Jami aangegeven incident hebben gemeld en of Jami heeft aangegeven dat er getuigen van de mishandeling waren.
Nu breekt m'n klomp.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 18:40 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Is goed hoor jongen, "gewoon een nieuwsfeit"
en waarschijnlijk hebben ze dat ook al lang gedaan.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 18:52 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
[..]
[..]
Aha, het OM is weer goed en hard aan het werk. Misschien is het een fucking idee om het aan het slachtoffer zelf te vragen! Nee, het is veel beter om 26 politieagenten in te zetten om hondenuitlatende mensen te ondervragen dan eerst aan het slachtoffer vragen of hij misschien iemand gezien heeft die de mishandeling gezien heeft.
Dat sommige mensen kunnen ademen is mij een raadsel.
het lijkt me erg sterk dat ze hem niet ondervraagd hebben ten tijde van de aangifte.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 18:52 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
[..]
[..]
Aha, het OM is weer goed en hard aan het werk. Misschien is het een fucking idee om het aan het slachtoffer zelf te vragen! Nee, het is veel beter om 26 politieagenten in te zetten om hondenuitlatende mensen te ondervragen dan eerst aan het slachtoffer vragen of hij misschien iemand gezien heeft die de mishandeling gezien heeft.
Dat sommige mensen kunnen ademen is mij een raadsel.
Ik zou er niet al te hard vanuit gaan. Het OM staat niet bekend om haar efficientie of kundigheid.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 18:54 schreef Fiama het volgende:
en waarschijnlijk hebben ze dat ook al lang gedaan.
Waarom zou een OM-woordvoerdster, die meestal 'persconferenties' houden om feiten over dit soort publieke zaken bekend te maken en dus voorbereid is, dan zeggen dat het haar niet bekend is?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 18:55 schreef Mutant01 het volgende:
het lijkt me erg sterk dat ze hem niet ondervraagd hebben ten tijde van de aangifte.![]()
Ze weten niet of hij heeft aangegeven of er getuigen waren. Wat voor ondervraging is dat dan?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 18:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
het lijkt me erg sterk dat ze hem niet ondervraagd hebben ten tijde van de aangifte.![]()
Ah, die Koerd die na 27 jaar in Nederland zijn nog steeds geen fatsoenlijk Nederlands kan praten.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 18:57 schreef Gabry het volgende:
Yildirim begint eigen partij
Mijn steun heeft hij.
Tja er is wel vaker miscommunicatie tussen politie en OM. Zou me niet verbazen als de politie dat bij de aangifte wel heeft doorgegeven aan het OM, maar dat die er geen zak mee heeft gedaan. Of de politie heeft geen zak gedaan natuurlijk, dat kan ook.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 18:59 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ze weten niet of hij heeft aangegeven of er getuigen waren. Wat voor ondervraging is dat dan?
Nee, een burgeroorlog als POL meet.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:02 schreef NightH4wk het volgende:
Laten we een staatsgreep plegen als POL meet de volgende keer. [afbeelding] Joah, ik ben er dan wel.
Ik zeg heulemaal niks!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:02 schreef Ryan3 het volgende:
WTF Dus misschien is die gast helemaal niet in mekaar geslagen???
Zeg je dat, mutant?
Klinkt ook wel aardig. Paintballen en dan verschillende politieke groepen tegen elkaar.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, een burgeroorlog als POL meet.
Handig, dan kan ik gewoon iedereen schieten.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:03 schreef NightH4wk het volgende:
Klinkt ook wel aardig. Paintballen en dan verschillende politieke groepen tegen elkaar.
Nee, okee, jij niet, maar eh... hoe zit dat nou? Heeft die knaap de boel opgeblazen oid?quote:
Leuk ja.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:03 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Klinkt ook wel aardig. Paintballen en dan verschillende politieke groepen tegen elkaar.
Staat toch duidelijk in het artikel. Ze hebben geen getuigen, maar weten niet of er getuigen waren volgens de aangevallene.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:05 schreef Ryan3 het volgende:
Nee, okee, jij niet, maar eh... hoe zit dat nou? Heeft die knaap de boel opgeblazen oid?
Ik wil nu wel weten hoe het zit eigenlijk.
En dan zeggen dat ik naar de dokter moet!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 18:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat was wel bekend, ja. Obsessief trollklonen komt sowieso nogal afwijkend over.
Naja het was bij een supermarkt, lijkt me toch wel dat men iets heeft gezien of gehoord?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Staat toch duidelijk in het artikel. Ze hebben geen getuigen, maar weten niet of er getuigen waren volgens de aangevallene.
Ja, okee, maar de politie doet onderzoek om de boeven te vangen, maar kan (via een passantenonderzoek) geen getuigen vinden? Maar er was toch iemand bij?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Staat toch duidelijk in het artikel. Ze hebben geen getuigen, maar weten niet of er getuigen waren volgens de aangevallene.
Wanneer is het dan gebeurd? Klaarlichte dag, zaterdag twee weken geleden oid?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Naja het was bij een supermarkt, lijkt me toch wel dat men iets heeft gezien of gehoord?
Mjah, moet wat meer met geweer gaan schieten. Revolver is gewoon zo lekker.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:04 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Handig, dan kan ik gewoon iedereen schieten.![]()
Gelukkig amper pacifisten hier.quote:
Wat een slimme zet van haar om zichzelf en haar geloofsgenoten in de voet te schieten! Ze heeft goed gebruik gemaakt van haar recht om zichzelf in de voet te mogen schieten. Well done.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 17:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja joh, wat een dom wicht! Niet naar de rechter gaan uit angst voor een "nee" van de rechter is pas de oplossing. Wat een slet ook, gebruik maken van haar rechten.
Nee, dat weet het OM dus niet, maar ze weten wel dat er geen getuigen waren.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:09 schreef Ryan3 het volgende:
Maar er was toch iemand bij?
Sja, hij doet ook net als Hirsi Ali alsof hij enorm onderdrukt is terwijl hij een christelijke moeder en een ongelovige vader heeft. Lijkt mij een geestespatientje. Maar he, hij beledigt Mohammed, dus who cares.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, maar de politie doet onderzoek om de boeven te vangen, maar kan (via een passantenonderzoek) geen getuigen vinden? Maar er was toch iemand bij?
Ik wil echt wel weten wat er nu gebeurd is eigenlijk.
Op 4 augustus dacht ik tussen 5 en 7 (s'middags) .quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wanneer is het dan gebeurd? Klaarlichte dag, zaterdag twee weken geleden oid?
Dat schreef ik toch al, wat er echt gebeurd is? Die Jami heeft gewoon keihard gelogen om moslims in een kwaad daglicht te stellen. Een leugenachtige racist, dat is hij!!!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, maar de politie doet onderzoek om de boeven te vangen, maar kan (via een passantenonderzoek) geen getuigen vinden? Maar er was toch iemand bij?
Ik wil echt wel weten wat er nu gebeurd is eigenlijk.
Het was een individueel proces. Heeft geen zak met haar geloofsgenoten te maken. Je procedeert voor eigen belang, anders kom je de rechtszaal niet eens binnen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:11 schreef Gabry het volgende:
[..]
Wat een slimme zet van haar om zichzelf en haar geloofsgenoten in de voet te schieten!
Ik zal nooit een medestander zijn met een mongool zoals jij. Dat je het even weet, en dat denk ik alles behalve stiekem.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:12 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Dat schreef ik toch al, wat er echt gebeurd is? Die Jami heeft gewoon keihard heeft gelogen om moslims in een kwaad daglicht te stellen. Een leugenachtige racist, dat is hij!!!
En ik heb voldoende medestanders die dit ook (al dan niet stiekem) denken. Bijvoorbeeld Mutant01.
Hagel vind ik leuker.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:10 schreef NightH4wk het volgende:
Mjah, moet wat meer met geweer gaan schieten. Revolver is gewoon zo lekker.
Ja en nee. Nu is er een precedent ontstaan.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het was een individueel proces. Heeft geen zak met haar geloofsgenoten te maken. Je procedeert voor eigen belang, anders kom je de rechtszaal niet eens binnen.
Ja en? Daarvoor is rechtspraak nu eenmaal, duidelijkheid verschaffen. Liever dat dan eindeloos gejank over of het wel of niet kan en onder welke omstandigheden. Liever rechtszekerheid.quote:
Is dat nu echt nodig, om zo persoonlijk te worden? Als moderator een user uitschelden voor 'mongool', alleen omdat je het nota bene een keer wel met hem eens bent?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zal nooit een medestander zijn met een mongool zoals jij. Dat je het even weet, en dat denk ik alles behalve stiekem.
De meeste personen, buiten het OM, gaan naar de rechter om gelijk te krijgen, winst te behalen. Niet om duidelijkheid te laten verschaffen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja en? Daarvoor is rechtspraak nu eenmaal, duidelijkheid verschaffen. Liever dat dan eindeloos gejank over of het wel of niet kan en onder welke omstandigheden. Liever rechtszekerheid.
Exact, dus dat was een totale individuele zaak, eigenbelang zoals ik al eerder stelde. Echter de uitspraak verschaft duidelijkheid voor mensen die in eenzelfde soort situatie zitten. Rechtszekerheid dus. Om dan ineens te zeggen whaaa ze heeft het verpest voor haar medemoslima's omdat het oordeel negatief was.....nee. Een negatief oordeel = een oordeel, en daarmee ben je als moslima alleen maar beter op de hoogte van je positie.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:22 schreef Gabry het volgende:
[..]
De meeste personen, buiten het OM, gaan naar de rechter om gelijk te krijgen, winst te behalen. Niet om duidelijkheid te laten verschaffen.
Sorry, iemand die zijn gebruikernaam ontleent aan een amerikaans politicus die Mekka wil bombarderen is een mongool. Bovendien ben je een kloon en bovenal een domme kuttroll.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:20 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Is dat nu echt nodig, om zo persoonlijk te worden? Als moderator een user uitschelden voor 'mongool', alleen omdat je het nota bene een keer wel met hem eens bent?
Nog zoeen die z'n verbale oerdriften niet meer de baas kan. What's the matter gelly, kun je het niet winnen?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Sorry, iemand die zijn gebruikernaam ontleent aan een amerikaans politicus die Mekka wil bombarderen is een mongool. Bovendien ben je een kloon en bovenal een domme kuttroll.
Weer een reden om niet naar de volgende POL-meet te komen!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:10 schreef NightH4wk het volgende:
Gelukkig amper pacifisten hier.
Maar nog zat redenen om wel te komen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:50 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Weer een reden om niet naar de volgende POL-meet te komen!
Ik ken er geen. Geef er 's een paar?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:00 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Maar nog zat redenen om wel te komen.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:09 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik ken er geen. Geef er 's een paar?
Plus dat het me wel ok lijkt.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:02 schreef NightH4wk het volgende:
... Joah, ik ben er dan wel.
Oh, je bedoelde redenen voor jezelf! Nee ok, duidelijk!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:10 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
[..]
Plus dat het me wel ok lijkt.
Dit zijn ook redenen voor jou.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:15 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Oh, je bedoelde redenen voor jezelf! Nee ok, duidelijk!
Ik wist het wel.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:22 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Dat jij komt en dat jou wel ok lijktTuurlijk joh!
Zo, ik heb hárd gewerkt. Maar, al zeg ik het zelf: het is een prachtige douche geworden.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 09:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:Disco hits op, schuurpapier in de hand. Klussen in huis.
als je hier buiten gaat staan krijg je gratis een douche. Geen verbouwing voor nodig..quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Zo, ik heb hárd gewerkt. Maar, al zeg ik het zelf: het is een prachtige douche geworden.
En alvast provisorisch bruikbaar.
andere Chinese steden en foto's: http://www.nos.nl/nosjour(...)komusterd_intro.htmlquote:Zhenzhen
Dertig jaar geleden een vissersdorp van 30.000 inwoners, nu een megastad van high-tech industrie met 10 miljoen inwoners - naar schatting dan, want hoeveel mensen er precies wonen weet niemand.
Ter vergelijking: tijdens de industrialisatie van Nederland (1850-1950) en de trek van het platteland naar de stad die daarmee gepaard ging, vertienvoudigde het inwonertal van steden als Enschede, Tilburg en Eindhoven. Maar daar was honderd jaar voor nodig; in Zhenzhen is het aantal inwoners in de laatste twintig jaar vertienvoudigd.
Zhenzhen is met enorme steun van de Chinese overheid van de grond getild om China in de zuidelijke regio niet teveel afhankelijk te maken van Hong Kong. De manier waarop woon- en werkgebieden zijn ontwikkeld, is vergelijkbaar met Hong Kong, maar tussen werk- en woongebieden liggen hier autowegen - geen hypermoderne metrolijnen. Tussen al die auto's is de opvallende afwezige de fiets.
Tijdens de verstedelijking van de laatste decennia zijn tal van dorpjes opgeslokt. Dat leidde er aanvankelijk toe dat de overgebleven oude bewoners hun grond intensiever gingen gebruiken en aan arbeidsmigranten goedkope woonruimte gingen aanbieden. Maar de 'villages' en hun bewoners worden nu bedreigd door de grote projectontwikkelaars.
Je ziet in deze stad wel gebieden met groen, vooral bij de universiteiten. Maar net als in Hong Kong is in Zhenzhen de stedelijke openbare ruimte het kind van de rekening. De stad lijkt, voor de westerse bezoeker althans, een ziel te missen.
Volgens mij ben jij helemaal niet benieuwd naar wat er gebeurd is hè, blaag.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:12 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Dat schreef ik toch al, wat er echt gebeurd is? Die Jami heeft gewoon keihard gelogen om moslims in een kwaad daglicht te stellen. Een leugenachtige racist, dat is hij!!!
En ik heb voldoende medestanders die dit ook (al dan niet stiekem) denken. Bijvoorbeeld Mutant01.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Sorry, iemand die zijn gebruikernaam ontleent aan een amerikaans politicus die Mekka wil bombarderen is een mongool. Bovendien ben je een kloon en bovenal een domme kuttroll.
Ze zijn gewoon te laf om het gewoon echt te verbieden. Dan draaien ze nog liever een merk op slinkse wijze de nek om.quote:Bacardi haalt breezer van Duitse markt
Uitgegeven: 14 augustus 2007 20:48
HAMBURG - Drankenfabrikant Bacardi heeft besloten in Duitsland geen breezers meer te verkopen. De omzet van de zoete alcoholhoudende drankjes is de afgelopen tijd sterk teruggelopen.
Ook het mixdrankje Bacardi Rigo wordt van de Duitse markt gehaald, zo maakte het bedrijf dinsdag bekend.
Op limonade-achtige drankjes waarin ook alcohol zit, wordt sinds 2004 een speciale belasting geheven in Duitsland. De regering wil zo het alcoholgebruik tegengaan onder jongeren, bij wie breezers om hun zoete smaak erg populair zijn.
De maatregel lijkt te hebben gewerkt. De verkoop van breezers stelt in vergelijking met gewone alcohol niet veel meer voor.
Kloon van mij: TomTancr3do.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:28 schreef gelly het volgende:
[..]
De echte zeker.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:19 schreef TomTancr3do het volgende:
Nee, TomTancredo was al geregistreerd bij gmail.
Geen idee. Heb hem nog wel even gemaild of ik zijn adres mocht hebben, maar er nog niks van teruggehoord.quote:
Zal wel geen liberal zijn, dus het zit wrs wel snor.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:37 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Geen idee. Heb hem nog wel even gemaild of ik zijn adres mocht hebben, maar er nog niks van teruggehoord.
"Oh ja? Nou, zij heeft kanker! Haha. Eat that." - Hilary Clintonquote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:11 schreef Elseetje het volgende:
Vrouw Edwards valt presidentskandidaten aan
En ik maar denken dat het sappig nieuws was...
http://www.nrc.nl/opinie/(...)nen_onze_eigen_islamquote:Islamcritici krijgen steeds opnieuw de mogelijkheid voor open doel te scoren. De voorzetten worden gegeven door figuren als Mohammed B., die na zijn misdaad koranteksten achterliet op het lichaam van Theo van Gogh. Gematigde moslims zijn niet in staat gebleken een betekenisvol antwoord te geven op dit soort fundamentalisten, die zich beroepen op dezelfde Koran als zij. In plaats daarvan ontvluchten zij iedere vorm van kritiek door krampachtig vol te houden dat de Koran geweld afkeurt, en de islam dus vredelievend is. De heilige tekst en de profeet (vrede zij met hem, wees gegroet) behoren niet bekritiseerd te worden. De verontwaardigde reacties na Submission en de Deense cartoons tonen aan dat de collectieve moslimtenen nog altijd te lang zijn. Mohammed Arkoun, islamitisch geleerde aan de Sorbonne, zag het zes jaar geleden al: „Er is geen enkele intellectuele ontwikkeling te bekennen in islamitisch Nederland.”
Het CDA heeft in de afgelopen decennia dan ook niet zoveel macht gehad als in de laatste jarenquote:Meer vrijwilligers actief dan ooit
Van onze verslaggever Peter de Waard
Onderzoek: stijgend aantal dat zich maatschappelijk inzet. . Gemiddeld 12 uur per maand.
AMSTERDAM Nederlanders vinden dat ze zelf veel voor de gemeenschap doen, maar vinden dat niet van de buren. Sportclubs en andere vrijwilligersorganisaties mogen echter in wezen niet klagen: niet eerder waren zo veel Nederlanders actief als vrijwilliger.
Dit blijkt uit een onderzoek van Trendbox in opdracht van Sire (Stichting Ideële Reclame). ‘On - danks verhalen over individualisering is de gemeenschapszin in Nederland heel goed te noemen’, concludeert directeur Ruurt Hielkema van Trendbox.
Zes op de zeven Nederlanders deden in 2006 iets onverplichts voor de maatschappij: doneren aan een goed doel, helpen bij ziekte van buren of familie, of scheidsrechter zijn in het jeugdvoetbal.
Toch noemt slechts 20 procent de eigen landgenoten maatschappelijk betrokken. Hielkema: ‘Hoe dit komt? Mensen achten zichzelf misschien beter. Ik denk ook dat velen zich nooit afvragen wat hun buren allemaal doen.’ Volgens Sire leidt het verschil in perceptie ten onrechte tot een groeiend gebrek aan geloof in de samenleving.
Trendbox ondervroeg ruim vijfhonderd Nederlanders tussen 17 en 70 jaar over maatschappelijke betrokkenheid. Daarvan zegt 71 procent aan goede doelen te geven, gemiddeld 170 euro per jaar.
Het aantal Nederlanders dat vrijwilligerswerk doet, stijgt. In 2004 zei 35 procent frequent vrijwilligerswerk te doen. ‘In de eerste meting van 2007 is dat 39 procent.’
Ondanks drukke bezigheden zetten Nederlanders zich gemiddeld 12 uur per maand onbezoldigd maatschappelijk in.
Directeur Paul Schnabel van het Sociaal-Cultureel Planbureau (SCP) wil de conclusies niet tegenspreken.
‘Het strookt met ons eigen onderzoek van vorig jaar, hoewel wij geen stijging zagen’. Uit SCP-onderzoek in 2004 bleek dat 24 procent van de Nederlanders van 16 jaar en ouder geregeld vrijwilligerswerk doet en 45 procent af en toe.
Behalve voor sportclubs zijn Nederlanders op grote schaal als vrijwilliger actief bij buurtactiviteiten, in de zorg voor ouders, buren en vrienden, bij het helpen van gepensioneerden en gehandicapten, op cultureel en artistiek gebied en voor milieu en landschap.
Dat een op de drie Nederlanders iets in de mantelzorg doet, verklaart Hielkema uit de vergrijzing en doordat voor verzorging van de eigen ouders niet altijd makkelijk professionele hulp is te krijgen.
Schnabel van het SCP ziet wel een addertje onder het gras. ‘Het meeste vrijwilligerswerk wordt gedaan door ouderen. Dat kan op lange termijn een gevaar opleveren.’
Abou Jah Jah heeft het geprobeerd, maar die werd steeds weggestuurd. Wat nou opinie?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:16 schreef Autodidact het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/opinie/(...)nen_onze_eigen_islam
Leuk stuk.
Dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde Jah Jah's politieke missie die een weinig religieuze kleur had. Tuurlijk kan je prima met zo'n man in debat.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:29 schreef Aoristus het volgende:
Ben ik niet met je eens, zo werd dat uitgelegd door de Winter. Je kon prima met die man in debat voor wie daar behoefte aan had en waarom zou je hem en de zijnen niet hun eigen plekje gunnen? Als de aan de basisvoorwaarden voldaan zijn, dan valt er weinig te zeuren lijkt me. Ik denk niet dat het zijn intentie was om in Europa een Nieuw-Arabie te stichten.
quote:Toen hij in 2000 de Arabisch-Europese Liga (AEL) oprichtte in Antwerpen leek hij een krachtige en gewiekste woordvoerder van verloren generaties Marokkanen te kunnen worden. Niks integratie of assimilatie, we eisen onze rechten als burgers op, dat was zijn strijdkreet. Maar het bleek geen gelukkige combinatie tussen Abou Jahjah en de Marokkaanse jongeren, blijkt tussen de regels door in zijn boek. Abou Jahjah bekent zich als linkse democraat, Arabisch-nationalist, moslim van cultuur maar niet van geloof. Met imams en religieuze organisaties wil hij niets te maken hebben.
Tijdens vormingsbijeenkomsten van de AEL ontdekten zijn jonge aanhangers dat Abou Jahjah vooral vragen en geen antwoorden heeft over God en de heilige boeken. Dat was schokkend, zegt Abou Jahjah nu.
Met zijn geloof wapent de Marokkaan zich tegen assimilatie. Zinloos, denkt Abou Jahjah. Religie is een te zwakke basis voor een eigen identiteit. Taal en cultuur verwaarlozen ze, dus uiteindelijk zullen ze toch opgaan in de Europese samenleving, en dan zullen ze ook van hun geloof vallen. Rechten hebben ze dan nog steeds niet. Hun woede over achterstelling zal tot uitbarsting komen. Abou Jahjah waarschuwt voor een klassenoorlog in Europa. „Het zal geen conflict zijn van religies, het zal geen geïmporteerd conflict zijn. Het zal een conflict zijn van eigen bodem, met kinderen van Europa die uitgesloten en uitgespuwd werden omwille van hun afkomst en ras.”
We leven niet meer in de tijd van Karel de Grote hequote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:48 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde Jah Jah's politieke missie die een weinig religieuze kleur had. Tuurlijk kan je prima met zo'n man in debat.
[..]
We hadden Haselhoef, maar die hield er mee op. Maar wat ik er van begrijp is dat Jah Jah vooral tabak had van die moslims zelf, en wat minder van anderen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:58 schreef Aoristus het volgende:
[..]
We leven niet meer in de tijd van Karel de Grote he
We weten eigenlijk niet eens wat de moslimgemeenschap wil, aan die vraag had Jah Jah prima kunnen beantwoorden als we open hadden gestaan voor discussie.
Da's klote.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:58 schreef Aoristus het volgende:
En nee, geen kaarten geregeld, ik zal nog eens vragen of ik misschien met de magneetbar mee kan, maar dat loopt via via, dus dat lijkt me geen reeele optie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |