Sja, hij doet ook net als Hirsi Ali alsof hij enorm onderdrukt is terwijl hij een christelijke moeder en een ongelovige vader heeft. Lijkt mij een geestespatientje. Maar he, hij beledigt Mohammed, dus who cares.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, maar de politie doet onderzoek om de boeven te vangen, maar kan (via een passantenonderzoek) geen getuigen vinden? Maar er was toch iemand bij?
Ik wil echt wel weten wat er nu gebeurd is eigenlijk.
Op 4 augustus dacht ik tussen 5 en 7 (s'middags) .quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wanneer is het dan gebeurd? Klaarlichte dag, zaterdag twee weken geleden oid?
Dat schreef ik toch al, wat er echt gebeurd is? Die Jami heeft gewoon keihard gelogen om moslims in een kwaad daglicht te stellen. Een leugenachtige racist, dat is hij!!!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, maar de politie doet onderzoek om de boeven te vangen, maar kan (via een passantenonderzoek) geen getuigen vinden? Maar er was toch iemand bij?
Ik wil echt wel weten wat er nu gebeurd is eigenlijk.
Het was een individueel proces. Heeft geen zak met haar geloofsgenoten te maken. Je procedeert voor eigen belang, anders kom je de rechtszaal niet eens binnen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:11 schreef Gabry het volgende:
[..]
Wat een slimme zet van haar om zichzelf en haar geloofsgenoten in de voet te schieten!
Ik zal nooit een medestander zijn met een mongool zoals jij. Dat je het even weet, en dat denk ik alles behalve stiekem.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:12 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Dat schreef ik toch al, wat er echt gebeurd is? Die Jami heeft gewoon keihard heeft gelogen om moslims in een kwaad daglicht te stellen. Een leugenachtige racist, dat is hij!!!
En ik heb voldoende medestanders die dit ook (al dan niet stiekem) denken. Bijvoorbeeld Mutant01.
Hagel vind ik leuker.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:10 schreef NightH4wk het volgende:
Mjah, moet wat meer met geweer gaan schieten. Revolver is gewoon zo lekker.
Ja en nee. Nu is er een precedent ontstaan.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het was een individueel proces. Heeft geen zak met haar geloofsgenoten te maken. Je procedeert voor eigen belang, anders kom je de rechtszaal niet eens binnen.
Ja en? Daarvoor is rechtspraak nu eenmaal, duidelijkheid verschaffen. Liever dat dan eindeloos gejank over of het wel of niet kan en onder welke omstandigheden. Liever rechtszekerheid.quote:
Is dat nu echt nodig, om zo persoonlijk te worden? Als moderator een user uitschelden voor 'mongool', alleen omdat je het nota bene een keer wel met hem eens bent?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zal nooit een medestander zijn met een mongool zoals jij. Dat je het even weet, en dat denk ik alles behalve stiekem.
De meeste personen, buiten het OM, gaan naar de rechter om gelijk te krijgen, winst te behalen. Niet om duidelijkheid te laten verschaffen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja en? Daarvoor is rechtspraak nu eenmaal, duidelijkheid verschaffen. Liever dat dan eindeloos gejank over of het wel of niet kan en onder welke omstandigheden. Liever rechtszekerheid.
Exact, dus dat was een totale individuele zaak, eigenbelang zoals ik al eerder stelde. Echter de uitspraak verschaft duidelijkheid voor mensen die in eenzelfde soort situatie zitten. Rechtszekerheid dus. Om dan ineens te zeggen whaaa ze heeft het verpest voor haar medemoslima's omdat het oordeel negatief was.....nee. Een negatief oordeel = een oordeel, en daarmee ben je als moslima alleen maar beter op de hoogte van je positie.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:22 schreef Gabry het volgende:
[..]
De meeste personen, buiten het OM, gaan naar de rechter om gelijk te krijgen, winst te behalen. Niet om duidelijkheid te laten verschaffen.
Sorry, iemand die zijn gebruikernaam ontleent aan een amerikaans politicus die Mekka wil bombarderen is een mongool. Bovendien ben je een kloon en bovenal een domme kuttroll.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:20 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Is dat nu echt nodig, om zo persoonlijk te worden? Als moderator een user uitschelden voor 'mongool', alleen omdat je het nota bene een keer wel met hem eens bent?
Nog zoeen die z'n verbale oerdriften niet meer de baas kan. What's the matter gelly, kun je het niet winnen?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Sorry, iemand die zijn gebruikernaam ontleent aan een amerikaans politicus die Mekka wil bombarderen is een mongool. Bovendien ben je een kloon en bovenal een domme kuttroll.
Weer een reden om niet naar de volgende POL-meet te komen!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:10 schreef NightH4wk het volgende:
Gelukkig amper pacifisten hier.
Maar nog zat redenen om wel te komen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:50 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Weer een reden om niet naar de volgende POL-meet te komen!
Ik ken er geen. Geef er 's een paar?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:00 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Maar nog zat redenen om wel te komen.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:09 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik ken er geen. Geef er 's een paar?
Plus dat het me wel ok lijkt.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:02 schreef NightH4wk het volgende:
... Joah, ik ben er dan wel.
Oh, je bedoelde redenen voor jezelf! Nee ok, duidelijk!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:10 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
[..]
Plus dat het me wel ok lijkt.
Dit zijn ook redenen voor jou.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:15 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Oh, je bedoelde redenen voor jezelf! Nee ok, duidelijk!
Ik wist het wel.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:22 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Dat jij komt en dat jou wel ok lijktTuurlijk joh!
Zo, ik heb hárd gewerkt. Maar, al zeg ik het zelf: het is een prachtige douche geworden.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 09:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:Disco hits op, schuurpapier in de hand. Klussen in huis.
als je hier buiten gaat staan krijg je gratis een douche. Geen verbouwing voor nodig..quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Zo, ik heb hárd gewerkt. Maar, al zeg ik het zelf: het is een prachtige douche geworden.
En alvast provisorisch bruikbaar.
andere Chinese steden en foto's: http://www.nos.nl/nosjour(...)komusterd_intro.htmlquote:Zhenzhen
Dertig jaar geleden een vissersdorp van 30.000 inwoners, nu een megastad van high-tech industrie met 10 miljoen inwoners - naar schatting dan, want hoeveel mensen er precies wonen weet niemand.
Ter vergelijking: tijdens de industrialisatie van Nederland (1850-1950) en de trek van het platteland naar de stad die daarmee gepaard ging, vertienvoudigde het inwonertal van steden als Enschede, Tilburg en Eindhoven. Maar daar was honderd jaar voor nodig; in Zhenzhen is het aantal inwoners in de laatste twintig jaar vertienvoudigd.
Zhenzhen is met enorme steun van de Chinese overheid van de grond getild om China in de zuidelijke regio niet teveel afhankelijk te maken van Hong Kong. De manier waarop woon- en werkgebieden zijn ontwikkeld, is vergelijkbaar met Hong Kong, maar tussen werk- en woongebieden liggen hier autowegen - geen hypermoderne metrolijnen. Tussen al die auto's is de opvallende afwezige de fiets.
Tijdens de verstedelijking van de laatste decennia zijn tal van dorpjes opgeslokt. Dat leidde er aanvankelijk toe dat de overgebleven oude bewoners hun grond intensiever gingen gebruiken en aan arbeidsmigranten goedkope woonruimte gingen aanbieden. Maar de 'villages' en hun bewoners worden nu bedreigd door de grote projectontwikkelaars.
Je ziet in deze stad wel gebieden met groen, vooral bij de universiteiten. Maar net als in Hong Kong is in Zhenzhen de stedelijke openbare ruimte het kind van de rekening. De stad lijkt, voor de westerse bezoeker althans, een ziel te missen.
Volgens mij ben jij helemaal niet benieuwd naar wat er gebeurd is hè, blaag.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:12 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Dat schreef ik toch al, wat er echt gebeurd is? Die Jami heeft gewoon keihard gelogen om moslims in een kwaad daglicht te stellen. Een leugenachtige racist, dat is hij!!!
En ik heb voldoende medestanders die dit ook (al dan niet stiekem) denken. Bijvoorbeeld Mutant01.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Sorry, iemand die zijn gebruikernaam ontleent aan een amerikaans politicus die Mekka wil bombarderen is een mongool. Bovendien ben je een kloon en bovenal een domme kuttroll.
Ze zijn gewoon te laf om het gewoon echt te verbieden. Dan draaien ze nog liever een merk op slinkse wijze de nek om.quote:Bacardi haalt breezer van Duitse markt
Uitgegeven: 14 augustus 2007 20:48
HAMBURG - Drankenfabrikant Bacardi heeft besloten in Duitsland geen breezers meer te verkopen. De omzet van de zoete alcoholhoudende drankjes is de afgelopen tijd sterk teruggelopen.
Ook het mixdrankje Bacardi Rigo wordt van de Duitse markt gehaald, zo maakte het bedrijf dinsdag bekend.
Op limonade-achtige drankjes waarin ook alcohol zit, wordt sinds 2004 een speciale belasting geheven in Duitsland. De regering wil zo het alcoholgebruik tegengaan onder jongeren, bij wie breezers om hun zoete smaak erg populair zijn.
De maatregel lijkt te hebben gewerkt. De verkoop van breezers stelt in vergelijking met gewone alcohol niet veel meer voor.
Kloon van mij: TomTancr3do.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:28 schreef gelly het volgende:
[..]
De echte zeker.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:19 schreef TomTancr3do het volgende:
Nee, TomTancredo was al geregistreerd bij gmail.
Geen idee. Heb hem nog wel even gemaild of ik zijn adres mocht hebben, maar er nog niks van teruggehoord.quote:
Zal wel geen liberal zijn, dus het zit wrs wel snor.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:37 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Geen idee. Heb hem nog wel even gemaild of ik zijn adres mocht hebben, maar er nog niks van teruggehoord.
"Oh ja? Nou, zij heeft kanker! Haha. Eat that." - Hilary Clintonquote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:11 schreef Elseetje het volgende:
Vrouw Edwards valt presidentskandidaten aan
En ik maar denken dat het sappig nieuws was...
http://www.nrc.nl/opinie/(...)nen_onze_eigen_islamquote:Islamcritici krijgen steeds opnieuw de mogelijkheid voor open doel te scoren. De voorzetten worden gegeven door figuren als Mohammed B., die na zijn misdaad koranteksten achterliet op het lichaam van Theo van Gogh. Gematigde moslims zijn niet in staat gebleken een betekenisvol antwoord te geven op dit soort fundamentalisten, die zich beroepen op dezelfde Koran als zij. In plaats daarvan ontvluchten zij iedere vorm van kritiek door krampachtig vol te houden dat de Koran geweld afkeurt, en de islam dus vredelievend is. De heilige tekst en de profeet (vrede zij met hem, wees gegroet) behoren niet bekritiseerd te worden. De verontwaardigde reacties na Submission en de Deense cartoons tonen aan dat de collectieve moslimtenen nog altijd te lang zijn. Mohammed Arkoun, islamitisch geleerde aan de Sorbonne, zag het zes jaar geleden al: „Er is geen enkele intellectuele ontwikkeling te bekennen in islamitisch Nederland.”
Het CDA heeft in de afgelopen decennia dan ook niet zoveel macht gehad als in de laatste jarenquote:Meer vrijwilligers actief dan ooit
Van onze verslaggever Peter de Waard
Onderzoek: stijgend aantal dat zich maatschappelijk inzet. . Gemiddeld 12 uur per maand.
AMSTERDAM Nederlanders vinden dat ze zelf veel voor de gemeenschap doen, maar vinden dat niet van de buren. Sportclubs en andere vrijwilligersorganisaties mogen echter in wezen niet klagen: niet eerder waren zo veel Nederlanders actief als vrijwilliger.
Dit blijkt uit een onderzoek van Trendbox in opdracht van Sire (Stichting Ideële Reclame). ‘On - danks verhalen over individualisering is de gemeenschapszin in Nederland heel goed te noemen’, concludeert directeur Ruurt Hielkema van Trendbox.
Zes op de zeven Nederlanders deden in 2006 iets onverplichts voor de maatschappij: doneren aan een goed doel, helpen bij ziekte van buren of familie, of scheidsrechter zijn in het jeugdvoetbal.
Toch noemt slechts 20 procent de eigen landgenoten maatschappelijk betrokken. Hielkema: ‘Hoe dit komt? Mensen achten zichzelf misschien beter. Ik denk ook dat velen zich nooit afvragen wat hun buren allemaal doen.’ Volgens Sire leidt het verschil in perceptie ten onrechte tot een groeiend gebrek aan geloof in de samenleving.
Trendbox ondervroeg ruim vijfhonderd Nederlanders tussen 17 en 70 jaar over maatschappelijke betrokkenheid. Daarvan zegt 71 procent aan goede doelen te geven, gemiddeld 170 euro per jaar.
Het aantal Nederlanders dat vrijwilligerswerk doet, stijgt. In 2004 zei 35 procent frequent vrijwilligerswerk te doen. ‘In de eerste meting van 2007 is dat 39 procent.’
Ondanks drukke bezigheden zetten Nederlanders zich gemiddeld 12 uur per maand onbezoldigd maatschappelijk in.
Directeur Paul Schnabel van het Sociaal-Cultureel Planbureau (SCP) wil de conclusies niet tegenspreken.
‘Het strookt met ons eigen onderzoek van vorig jaar, hoewel wij geen stijging zagen’. Uit SCP-onderzoek in 2004 bleek dat 24 procent van de Nederlanders van 16 jaar en ouder geregeld vrijwilligerswerk doet en 45 procent af en toe.
Behalve voor sportclubs zijn Nederlanders op grote schaal als vrijwilliger actief bij buurtactiviteiten, in de zorg voor ouders, buren en vrienden, bij het helpen van gepensioneerden en gehandicapten, op cultureel en artistiek gebied en voor milieu en landschap.
Dat een op de drie Nederlanders iets in de mantelzorg doet, verklaart Hielkema uit de vergrijzing en doordat voor verzorging van de eigen ouders niet altijd makkelijk professionele hulp is te krijgen.
Schnabel van het SCP ziet wel een addertje onder het gras. ‘Het meeste vrijwilligerswerk wordt gedaan door ouderen. Dat kan op lange termijn een gevaar opleveren.’
Abou Jah Jah heeft het geprobeerd, maar die werd steeds weggestuurd. Wat nou opinie?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:16 schreef Autodidact het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/opinie/(...)nen_onze_eigen_islam
Leuk stuk.
Dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde Jah Jah's politieke missie die een weinig religieuze kleur had. Tuurlijk kan je prima met zo'n man in debat.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:29 schreef Aoristus het volgende:
Ben ik niet met je eens, zo werd dat uitgelegd door de Winter. Je kon prima met die man in debat voor wie daar behoefte aan had en waarom zou je hem en de zijnen niet hun eigen plekje gunnen? Als de aan de basisvoorwaarden voldaan zijn, dan valt er weinig te zeuren lijkt me. Ik denk niet dat het zijn intentie was om in Europa een Nieuw-Arabie te stichten.
quote:Toen hij in 2000 de Arabisch-Europese Liga (AEL) oprichtte in Antwerpen leek hij een krachtige en gewiekste woordvoerder van verloren generaties Marokkanen te kunnen worden. Niks integratie of assimilatie, we eisen onze rechten als burgers op, dat was zijn strijdkreet. Maar het bleek geen gelukkige combinatie tussen Abou Jahjah en de Marokkaanse jongeren, blijkt tussen de regels door in zijn boek. Abou Jahjah bekent zich als linkse democraat, Arabisch-nationalist, moslim van cultuur maar niet van geloof. Met imams en religieuze organisaties wil hij niets te maken hebben.
Tijdens vormingsbijeenkomsten van de AEL ontdekten zijn jonge aanhangers dat Abou Jahjah vooral vragen en geen antwoorden heeft over God en de heilige boeken. Dat was schokkend, zegt Abou Jahjah nu.
Met zijn geloof wapent de Marokkaan zich tegen assimilatie. Zinloos, denkt Abou Jahjah. Religie is een te zwakke basis voor een eigen identiteit. Taal en cultuur verwaarlozen ze, dus uiteindelijk zullen ze toch opgaan in de Europese samenleving, en dan zullen ze ook van hun geloof vallen. Rechten hebben ze dan nog steeds niet. Hun woede over achterstelling zal tot uitbarsting komen. Abou Jahjah waarschuwt voor een klassenoorlog in Europa. „Het zal geen conflict zijn van religies, het zal geen geïmporteerd conflict zijn. Het zal een conflict zijn van eigen bodem, met kinderen van Europa die uitgesloten en uitgespuwd werden omwille van hun afkomst en ras.”
We leven niet meer in de tijd van Karel de Grote hequote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:48 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde Jah Jah's politieke missie die een weinig religieuze kleur had. Tuurlijk kan je prima met zo'n man in debat.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |