abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52302318
Hier verder voor al je vragen over de IB-Groep of de OV-studentenkaart.

Vorig deel [Centraal] OV-studentenkaart/IB-Groep

betaaldata studiefinanciering 2008

24 januari

22 februari

20 maart

24 april

23 mei

24 juni

24 juli

22 augustus

24 september

24 oktober

24 november

22 december

[ Bericht 48% gewijzigd door crossover op 09-01-2008 20:05:02 ]
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_52302357
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 12:16 schreef JDude het volgende:

[..]

Hoe krijgen ze het verzonnen .
Gelukkig heb ik ouderwetsch lang over de middelbare school gedaan, zodat ik al bijna 20 was voor ik eens een OV-kaart toegestopt kreeg [afbeelding].
Is wel logisch, want je kinderbijslag loopt door tot en met september.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_52304925
Nog 4 dagen
  zondag 12 augustus 2007 @ 14:36:56 #4
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_52304952
Mijn studieduur zit er bijna op, moet ik bij de IB-groep aangeven dat ik dit studiejaar nog stufi wil ontvangen voor de studievertraging, of laten ze die vanzelf doorlopen nadat ik me ingeschreven heb?
  zondag 12 augustus 2007 @ 18:09:14 #5
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_52308731
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 12:21 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Maar dat is dus het punt: ik ga geen nieuwe studie doen
Toch geef je met een wijziging aan dat je weer gaat studeren en dat je stufie wilt. Hoe dan ook geef je aan dat je vanaf de maand dat je weer gaat studeren je weer studiefinanciering wilt. Als je alleen je stufie stop hebt gezet, vraag je weer studiefinanciering aan, heb je ook je studie stop gezet dan geef je ook aan dat je weer gaat studeren.

Het blijft toch het wijzigingsformulier dat je nodig hebt.
could you just [i]not[/i] breathe?
  zondag 12 augustus 2007 @ 18:11:46 #6
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_52308764
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 12:14 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Nee, dan krijg je het in Oktober. Ongeacht wanneer je 18 wordt.
"Nog geen 18 dan een OV in oktober" geldt alleen voor HBO en Universiteit. Op het MBO is het "het kwartaal volgend op je 18de verjaardag".
  zondag 12 augustus 2007 @ 18:17:54 #7
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_52308865
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 14:36 schreef pfaf het volgende:
Mijn studieduur zit er bijna op, moet ik bij de IB-groep aangeven dat ik dit studiejaar nog stufi wil ontvangen voor de studievertraging, of laten ze die vanzelf doorlopen nadat ik me ingeschreven heb?
Als je door je complete financieringsduur (prestatiebeurs jaren + je leenfase) heen bent en je hebt studievertraging opgelopen, dan moet je die verlenging van je financiering aanvragen.

met dit formulier

Zit je alleen aan je einde van je prestatiebeurs jaren en je wilt wel nog lenen dan gaat dat in de meeste gevallen automatisch. Op je berichten moet staan hoeveel lening je in de leenfase gaat krijgen.
Wijzigen van je lening altijd doen voor de eerste van de maand waarin de wijziging moet plaatsvinden.
pi_52309799
Eindelijk, over 4 dagen weer OV!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 12 augustus 2007 @ 21:49:09 #9
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_52313935
Deze nemen we even mee aangezien er altijd genoeg vragen zijn.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 12 augustus 2007 @ 22:54:31 #10
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_52316121
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 18:17 schreef HuubTuub het volgende:

[..]

Als je door je complete financieringsduur (prestatiebeurs jaren + je leenfase) heen bent en je hebt studievertraging opgelopen, dan moet je die verlenging van je financiering aanvragen.

met dit formulier

Zit je alleen aan je einde van je prestatiebeurs jaren en je wilt wel nog lenen dan gaat dat in de meeste gevallen automatisch. Op je berichten moet staan hoeveel lening je in de leenfase gaat krijgen.
Wijzigen van je lening altijd doen voor de eerste van de maand waarin de wijziging moet plaatsvinden.
Bedankt, ik zit gelukkig nog maar aan het eind van m'n prestatiebeurs jaren trouwens.
pi_52342912
Ben 10 juli 18 geworden, in mei mijn studiefinanciering aangevraagd, wanneer klrijg ik bericht over mijn OVkaart~?

[ Bericht 10% gewijzigd door MikeLowrey op 14-08-2007 10:48:20 ]
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:43:00 #12
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_52369526
eind september, je recht op SF gaat in per 1 oktober.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 14:51:59 #13
183993 kevne
show me the monkey
pi_52423150
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 20:43 schreef HuubTuub het volgende:
eind september, je recht op SF gaat in per 1 oktober.
oh ok bedankt
dus als je 1e jaars HBO-er bent dan krijg je vanaf 1 okt. ov/stufi?
dat zal alles wat duideliijker voor me maken
pi_52432804
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:51 schreef kevne het volgende:

[..]

oh ok bedankt
dus als je 1e jaars HBO-er bent dan krijg je vanaf 1 okt. ov/stufi?
dat zal alles wat duideliijker voor me maken
Als je nog geen 18 bent en je begint aan een (voltijds) HBO of Uni studie dan gaat je studiefinanciering in per 1 oktober. Vanaf 1 oktober een OV kaart en eind oktober je eerste beurs. Moet je het natuurlijk wel optijd hebben aangevraagd.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:40:23 #15
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_52454457
Hoe vraag ik een lening aan? Kan het niet echt vinden bij mijn ibgroep enzo..

Het is gewoon omdat ik aan mijn 5e studiejaar begin.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_52510141
Ik ben eerstejaars en de ov kaart is vanaf september geldig. Maar morgen begint mn introweek, ik mag nu toch gewoon met een roze strippenkaart reizen of kan dat pas vanaf september?
  zondag 19 augustus 2007 @ 21:12:27 #17
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_52510616
is er een verschil tussen een in januari uitgegeven ov en en in augustus uitgegeven ov?
pi_52515312
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 20:57 schreef Crazykill het volgende:
Ik ben eerstejaars en de ov kaart is vanaf september geldig. Maar morgen begint mn introweek, ik mag nu toch gewoon met een roze strippenkaart reizen of kan dat pas vanaf september?
Lijkt me dat je pas korting hebt wanneer je OV kaart geldig is. Dus vanaf september.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  maandag 20 augustus 2007 @ 10:42:22 #19
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_52522246
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 16:40 schreef One_conundrum het volgende:
Hoe vraag ik een lening aan? Kan het niet echt vinden bij mijn ibgroep enzo..

Het is gewoon omdat ik aan mijn 5e studiejaar begin.
via: direct iets regelen, wijzigen studiefinanciering. Je hoeft niet in te loggen via mijn IB Groep. Wijzig je studiefinanciering, bedrag lening.
  maandag 20 augustus 2007 @ 10:46:59 #20
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_52522327
ik had het al gevonden, na lang nadenken en dergelijke ...

toch bedankt !
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:27:41 #21
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_52619633
Even een vraagje.. per 01-09 ben ik uitwonende en ik heb een lening aangevraagd.. nu hebben ze dat netjes gewijzigd, maar het bedrag van de basisbeurs is nog hetzelfde als voor een inwonende.. hoe moet ik dit wijzigen?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_52659524
Stomme vraag maar mag je met de OV-studentenkaart gratis 1e klas reizen?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:22:02 #23
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_52659539
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 20:21 schreef Asskicker14 het volgende:
Stomme vraag maar mag je met de OV-studentenkaart gratis 1e klas reizen?
Nee dus
pi_52659762
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 20:22 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Nee dus
Ah verdomme, ik had me daar nog zo op verheugd.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_52670685
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:27 schreef Maraca het volgende:
Even een vraagje.. per 01-09 ben ik uitwonende en ik heb een lening aangevraagd.. nu hebben ze dat netjes gewijzigd, maar het bedrag van de basisbeurs is nog hetzelfde als voor een inwonende.. hoe moet ik dit wijzigen?
Als je een adreswijziging doorgeeft, kun je ook aangeven of je door die verhuizing in- of uitwonend bent geworden. Je geeft dan ook de adressen van je ouders op. Dit zou de wijziging in je woonsituatie moeten doorvoeren en krijg je de uitwonende beurs.

Het kan online of met het formulier Wijziging Studiefinanciering.
pi_52750649
Ik ben halverwege augustus gestopt met mijn studie. Lening is stopgezet.
Nu zie ik op de site dat ik mijn OV voor de 5e van de komende maand moet inleveren. Mag dat ook nog 5 september zijn, of moet het echt 4 sept? Dit omdat ik een paar dagen wegga naar buitenland en pas de 5e terug ben.
Mon 'en!
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:16:28 #27
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_52752225
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 10:26 schreef HuubTuub het volgende:

[..]

Als je een adreswijziging doorgeeft, kun je ook aangeven of je door die verhuizing in- of uitwonend bent geworden. Je geeft dan ook de adressen van je ouders op. Dit zou de wijziging in je woonsituatie moeten doorvoeren en krijg je de uitwonende beurs.

Het kan online of met het formulier Wijziging Studiefinanciering.
Ze hadden het zelf later al aangepast
pi_52759209
Ik ben vorig jaar na een maand gestopt met mijn studie. Hierna ben ik een andere opleiding gaan doen, want ik kon nog instromen. Ik hoefde me destijds niet uit te schrijven. Ik heb toen op Mijn IB de opleiding gewijzigd enzo. Van deze wijziging kreeg ik ook een brief thuis.

Nu krijg ik vandaag een brief dat mijn aanvullende beurs bekend is en wordt uitbetaald, maar bij de gegevens staat mijn oude opleiding nog.
Ik sta bij die oude opleiding tot 31-8 ingeschreven.
Nu ben ik bang dat ze moeilijk gaan doen omdat ik vanaf volgende week geen opleiding meer zou volgen.

Ik heb geprobeerd de opleiding opnieuw te wijzigen via Mijn IB, maar dan krijg ik de brief wijziging studiefinanciering.
Moet ik deze dan maar opsturen, of moet ik het anders aanpakken?
You dream it, I live it.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:41:31 #29
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_52760912
Je moet even goed kijken over wellk jaar het bericht is. Het kan bijvoorbeeld over je aanvullende beurs van 2005, 2006 of 2007 gaan. Rechtsboven zie je over welk jaar hebt bericht is.
Verder kun je wel je studie wijzigen als de gegevens verkeerd stonden, als je dan wel maar ergens anders een inschrijving hebt gehad. Je kunt ook de situatie per mail uitleggen.
pi_52828636
ik heb dit jaar bijna teveel verdiend (werk zowat fulltime, zit te wachten tot m'n scriptie eens is goedgekeurd, communicatie loopt niet soepel, betaal collegegeld voor de kat z'n kut enzo, lang verhaal), en heb al een tijdje geen recht meer op stufi. Ik heb een 0-lening en heb dus alleen nog een OV. Ik was er al die tijd vanuit gegaan dat die 'te veel verdienen'-regel alleen gold tijdens je prestatiebeurs-regeling, en dus niet als je al een lening had lopen. Nu werd ik vanavond voor een vriendin gebeld die met hetzelfde probleem zit en zij zei dat we als de sodemieter onze OV moeten inleveren voor we weer loon krijgen want dan zitten we over het max. En ik zo van, m'n sociale leven, wat doe je? .
Maar, om het even nog moeilijker te maken: ik werk freelance en werk dus met btw etc. Ik vraag me dus af of de IBG het bedrag incl. of excl. bedoelen (ik ging ervanuit dat ze exl. bedoelen, die btw moet ik volgend jaar weer afdragen). Als ze incl. BTW bedoelen dan ben ik de sjaak en mag ik zo twee of drie maanden aan boetes gaan dokken .

Ik bel morgen de IBG (wish me luck). Maar heeft iemand enig idee hoe die regeling in z'n werk gaat?
Tap tap tap
pi_52833648
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 12:41 schreef bloempjuh het volgende:
Ik ben halverwege augustus gestopt met mijn studie. Lening is stopgezet.
Nu zie ik op de site dat ik mijn OV voor de 5e van de komende maand moet inleveren. Mag dat ook nog 5 september zijn, of moet het echt 4 sept? Dit omdat ik een paar dagen wegga naar buitenland en pas de 5e terug ben.
Zelf antwoord gevonden (half uurtje bij IB in de wacht gehangen ).. Het is de vijfde WERKdag. In mijn geval dus 7 september.

1 & 2 sept vallen in het weekend..
Mon 'en!
pi_52834912
goed, ik heb het verkeerd berekend en heb wel teveel verdiend en mag over twee maanden een boete betalen en vandaag nog m'n ov inleveren.
Tap tap tap
pi_52836954
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 10:49 schreef CherryLips het volgende:
goed, ik heb het verkeerd berekend en heb wel teveel verdiend en mag over twee maanden een boete betalen en vandaag nog m'n ov inleveren.
Dat is wel balen zeg! Maar goed dat je er nu achter komt en niet pas over een half jaar..
Mon 'en!
pi_52837419
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:56 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Dat is wel balen zeg! Maar goed dat je er nu achter komt en niet pas over een half jaar..
ja precies, mooi dat een vriendin me er gisteravond op wees. als ik er bijv. volgende week achter was gekomen had het me nog eens iets van ¤70 gekost.
Tap tap tap
pi_52971847
nvm

[ Bericht 62% gewijzigd door zquing op 05-09-2007 23:56:17 ]
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_53008365
Ik heb gisteren mijn OV ingeleverd na 6 jaar trouwe dienst.
Mijn beurs zal de komende tijd erg leeg zijn zonder de kaart.
pi_53015511
k wacht nog steeds op mn aanvullende beurs! :S
pi_53016788
Mijn OV is ook ingeleverd.. en kom er nu achter dat ik nog een boete moet terugvorderen met kopie van mijn OV
Mon 'en!
pi_53019339
ik had blijkbaar weer een fout gemaakt. ja hoor.
vorige week dus gebeld en ik moest me met terugwerkende kracht op 1 juli uitschrijven. dus ik inloggen op de website via DigID, want ja, zo moet dat, is me verteld. Maar daar kon ik me met terugwerkende terug vanaf 1 AUGUSTUS uit laten schrijven. Dat heb ik dus gedaan, bevestiging en alles gekregen. Later die middag, vorige week vrijdag dus, heb ik toch voor de zekerheid even opnieuw de IBG gebeld om te vragen hoe dat dus zat. Dat mens behandelde me alsof ik een mongool was omdat ik het niet kon vinden. Want, blijkbaar moest het niet via DigID, hoe kom ik erbij (omdat je via DigID tegenwoordig alles moet regelen misschien?), maar via ib-groep.nl en dan naar 'direct iets regelen'. En op die manier kon ik me wel met terugwerkende kracht vanaf 30 juni uitschrijven. Wat het nut is, geen idee.
Maar nu ben ik vergeten die eerste wijziging via DigID ongedaan te maken en daar kreeg ik vandaag bericht van, dat ik één maand boete moest betalen. Maar ja, die wijziging strookt dus niet met de wijziging die ik via de site zelf heb aangebracht, want ik moet dus twee maanden boete krijgen. Ik snap er geen hol meer van, echt niet.
Tap tap tap
pi_53019355
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 21:55 schreef bloempjuh het volgende:
Mijn OV is ook ingeleverd.. en kom er nu achter dat ik nog een boete moet terugvorderen met kopie van mijn OV
kopie van OV?
Tap tap tap
pi_53078682
Ik heb een jaar een HBO studie gevolgd. Toen ben ik gestopt, een jaar gewerkt. En nu ben ik met een andere studie begonnen. Ik ben de ibgroep volgens de site nu heel wat geld schuldig... Als ik deze studie haal, wordt dat dan kwijtgescholden? Of moet ik dat later terugbetalen. En stopt mijn stufi nu over 3 jaar? (totaal 4 jaar stufi gehad dan)
pi_53079029
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 23:25 schreef CherryLips het volgende:

[..]

kopie van OV?
Yep. Een of ander formulier, met daarbij een kopie van het betreffende abonnement. Damn
Mon 'en!
pi_53146299
Ik ben dus opzoek naar een kamer (in Rotterdam, dus als iemand nog wat heeft ).
Gezien m'n ouders en ik de huur 50/50 betalen en ik mijn gedeelte voor een groot deel uit m'n stufi zal putten, vraag ik me af hoelang het duurt om het om te laten zetten bij de IB-groep.
  donderdag 13 september 2007 @ 15:18:26 #44
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_53147409
niet lang.. je geeft aan wanneer jij gaat verhuizen.. En je kunt aangeven vanaf wanneer je t wil ontvangen.
Of als je al verhuist bent.. krijg je volgens mij ook met terugwerkende kracht. Maar kan dus gewoon de maand erop worden toegepast.
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_53179624
Ik kreeg het al vrij snel De maand erna al dacht ik
  vrijdag 14 september 2007 @ 20:08:58 #46
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_53180394
Er zit een termijn tussen. Als je het nu veranderd krijg je 24 oktober je eerste uitwonende stufi.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_53180498
Okay, da's duidelijk!
Bedankt allemaal. Net een maandje zonder maakt ook niet heel veel uit, als het maar niet langer duurt dan dat
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 18 september 2007 @ 21:54:54 #48
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_53284222
Gewoon even fixen op ib-groep.nl

Je kunt per maand aangeven wat je wilt gebruiken of je wilt lenen en of je uitwonend bent. Gaat vrij snel.
pi_53300528
Hallo,

Ik kreeg zojuist bericht van de IB-groep dat ik een maximale aanvullende beurs krijg. Hier was ik natuurlijk erg blij mee, maar ik vond het tegelijk vreemd, omdat ik normaal maar een kleine aanvullende beurs kreeg. Mijn ouders kregen ook de gebruikelijke formulieren waarop stond dat hun bijdrage nul is.

Nu stond er dat het inkomen waar de berekening op gebaseerd was, 40 euro is. Dit terwijl ik zelf de gegevens er op na geslagen heb en het belastbaar inkomen van mn ouders gewoon hetzelfde is gebleven. Hoe ze dus bij 40 euro komen is mij een raadsel. Nu weet ik niet of ik blij moet zijn, of dat de IB-groep geld terug kan vorderen als ze een fout gemaakt blijken te hebben.

Kan iemand mij hier meer over vertellen?
Be careful what you sign...
  woensdag 19 september 2007 @ 14:52:15 #50
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_53300705
ik kan je slechts 1 advies geven....bel de IB-groep.
sowieso moet volgens mij, na je afstuderen de aanvullende beurs terugbetaald worden. Dit is dacht ik slechts een lening tegen gunstige voorwaarden.
pi_53312275
Ik heb 4 maanden geleden studiefinanciering aangevraagd uitwonend en aanvullende beurs. Heb de ouderforumulieren 2 maanden geleden opgestuurd. Daarna tot nu dus niks meer binnengekregen. (op brief van OV kaart na)
Hoelang zal het duren voordat ik bericht krijg...want mijn Studiefinanciering begint al in Oktober.
Zou ik de maximale aanvullende beurs kunnen krijgen. Alleen mijn vader werkt en die verdient naar normale waarden.

Bij voorbaat dank
pi_53453491
quote:
Op woensdag 19 september 2007 14:52 schreef goldhorn het volgende:
sowieso moet volgens mij, na je afstuderen de aanvullende beurs terugbetaald worden. Dit is dacht ik slechts een lening tegen gunstige voorwaarden.
Nee, aanvullende beurs is ook een gift als je voldoet aan je prestatienorm.
Als je onterecht een aanvullende beurs krijgt dan moet je het wel terugbetalen.
pi_53453532
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:51 schreef MikeLowrey het volgende:
Ik heb 4 maanden geleden studiefinanciering aangevraagd uitwonend en aanvullende beurs. Heb de ouderforumulieren 2 maanden geleden opgestuurd. Daarna tot nu dus niks meer binnengekregen. (op brief van OV kaart na)
Hoelang zal het duren voordat ik bericht krijg...want mijn Studiefinanciering begint al in Oktober.
Zou ik de maximale aanvullende beurs kunnen krijgen. Alleen mijn vader werkt en die verdient naar normale waarden.

Bij voorbaat dank
De IB-Groep is voor de berekening van de aanvullende beurs ook afhankelijk van de belastingdienst. Nadat het inkomen van je ouders van de bealstingdienst worden doorgegeven aan de IBG, kan de IBG een berekening maken. Als de belastingdienst geen gegevens kan leveren, dan kan er voorlopig nog geen aanvullende beurs berekend worden.
pi_53454253
als je er via telefoon en mail niet uitkomt en je iemand irl wilt spreken van de IBG, kun je dan gewoon langs het kantoor gaan in Utrecht bijvoorbeeld?
Tap tap tap
pi_53504462
Aangezien ik 22 augustus 18 jaar ben geworden leek het me verstandig om alvast
een studiefinanciering aan te vragen, zo gezegd zo gedaan.
Dit ik heb ik dus eind juni via digid gedaan, dus precies zoals aanbevolen 3 maanden van te voren.
Toen ik dit had gedaan, kreeg ik op mijn scherm een bericht te zien dat het binnen 3 weken verwerkt zou worden, en dat ik dan een brief thuisgestuurd zou krijgen.
Na 3 weken helemaal niks…. Dus nog maar een weekje gewacht maar nog steeds niks.
Dus heb ik maar een mailtje sturen hoe het precies zat en gevraagt of alles in orde was?

Vervolgens dit als antwoord gekregen:
Beste Berry,

Je aanvraag is nog niet verwerkt. De verwerkingstijd bedraagt op dit moment
ongeveer 4 weken.

Nou fijn, 4 weken wachten. Ok is te doen.
Vervolgens 5 weken gewacht, en toen 2 licht geiriteerde e-mailtjes gestuurd.
Hierop helemaal geen antwoord op gekregen (het waren geen dreigmailtjes oid,
maar gewoon mailtjes waarbij ik aandrong om n beetje op te schieten met het verwerken van mijn aanvraag).

En toen kreeg ik vorige week een mailtje binnen met als antwoord:
Beste Berry,

Op dit moment is je aanvraag nog niet verwerkt. De gemiddelde verwerkingsduur is
momenteel toch wel
zo'n zes weken. We verzoeken je dan ook nog even af te wachten.

Vervolgens weer een mailtje gestuurd dat ik het totaal onprofessioneel vond dat ze
zo met mijn aanvraag omgaan.

Waarop ik gister dit mailtje ontving:
Beste Berry,

Je aanvraag staat nog niet verwerkt. De IB-Groep raad studenten altijd aan om 3
maanden van te voren
een aanvraag te doen. Wanneer dit niet op tijd gebeurt, kunnen wij niet met
zekerheid zeggen dat
alles op tijd geregeld zal zijn.

Je kunt je studiefinanciering en je OV-studentenkaart nog een keer aanvragen. Je
kunt dit doen met
een aanvraagformulier.

Nou fijn ik al hartstikke pissed omdat ik al zo goed als zeker naar mijn stufi+ov kan fluiten nu,
dus ik denk vooruit dan maar ik vraag dit nog een keer aan.
Nou dus ik alles weer invullen op die site. Op verzenden geklikt
en weer kreeg ik een schermpje met de mededeling dat ik over 3 weken antwoord zou krijgen op mijn aanvraag.
MAAR ik kreeg ook tegelijk bij mijn aanvraag een mailtje in mijn inbox met de bevestiging dat ik mijn studiefinanciering aanvraag heb ingediend. Dit bevestingsmailtje kreeg ik in juni niet, raar.

Dus mijn vermoeden is, dat ze mijn aanvraag helemaal niet hebben ontvangen daar bij de IB-groep.
En ik weet 100% zeker dat ik dit heb gedaan. Ook staat er bij mijn ib-groep helemaal niks van deze aanvraag in.

Nu vroeg ik me af wat ik nu t beste kan doen, ik heb officieel in oktober al recht op mijn Stufi+OV heb ik begrepen, maar ik heb hier tot nu nog helemaal niks over gehoort..
Maar ik heb wel al mijn mailtjes bewaart waar ze mij aan t lijntje hielden.
Dus hoe groot zou de kans zijn dat ik in oktober mijn ov+stufi ontvang?
Of hoelang zou ik hierop anders moeten wachten. Ik hoop toch echt niet tot januari.

Zou ik hier trouwens ook een klacht over kunnen indienen? En zoja, wat zou ik ermee op kunnen schieten, want ik sta volgens mij wel gewoon in mijn gelijk, hadden hun maar een deugdelijk systeem moeten gebruiken, dat wel mijn aanvraag ontvangt, of niet?
This ain't Chingy nigga, this is Chino
This flow right herr' be wetter than Finding Nemo
pi_53504592
Pwned! Stufi wordt niet met terugwerkende kracht uitbetaald.

donderdag 27 september 2007 @ 00:37:38 #57
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_53504603
Je kan altijd nog een vergoeding krijgen voor wanneer je het nog niet had gekregen maar er wel recht op had volgens mij.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_53504935
Stufi aangevraagt

Een ongeletterd persoon als jij verdient helemaal geen studiefinanciering
pi_53505405
quote:
Op donderdag 27 september 2007 00:36 schreef mcDavid het volgende:

vroeger wel!

nu niet meer nee?
pi_53506654
quote:

Vorig jaar heb ik mij na 01-09 alsnog ingeschreven voor een studie (heb een aantal jaren gewerkt en besloot op het laatste moment toch weer een studie op te pikken) en daardoor was mijn stufi-aanvraag ook te laat. Ik heb echter gewoon 2 maanden stufi in oktober ontvangen, kortom wel met terugwerkende kracht. Als je op tijd bent met aanvragen en er recht op hebt krijg je het gecompenceerd. Het enige nadeel voor mij was dat het even duurde voor ik een OV kreeg, dat was ook pas in oktober.

En TS ik zou ze bellen en niet meer e-mailen, bellen is immers veel directer. Ik zou je situatie uitleggen en vragen of ze misschien iets voor je kunenn doen. Zo nee, waar je dan je klacht (ik zou em lekker via de ouderwetse post doen) in kan dienen. Nee heb je, ja kun je misschien krijgen.. Succes in ieder geval!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_53509385
Topic gemerged.
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_53510721
quote:

jawel, ik heb een jaar basisbeurs gekregen terwijl dat helemaal niet klopte, heb ze meerdere keren gebeld, m'n vader heeft nog gebeld, maar nee, IBG was er heilig van overtuigd dat m'n ouders te veel hadden verdiend.
Een jaar later kwamen ze erachter dat dat toch niet zo was en heb ik twaalf maanden aanvullende beurs met terugwerkende kracht gekregen .
Tap tap tap
  vrijdag 28 september 2007 @ 13:46:38 #63
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_53543164
Weekendkorting van een weekkaart werkt toch ook in de tram, niet alleen in de trein? Ik vraag het even want ik heb een keer een topic gezien met wat tegenstrijdige antwoorden.
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
  vrijdag 28 september 2007 @ 13:59:33 #64
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_53543498
De weekend korting werkt in de tram (rode strippenkaart) en in het weekend is je week OV geldig als NS-kortingskaart.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  vrijdag 28 september 2007 @ 14:20:36 #65
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_53544004
Ok bedankt.
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_53638215
Ehm, even een vraagje over de Propedeuse Toegepaste Psychologie.
Kun je daar studiefinanciering voor krijgen? Ook al is het maar 1 jaar?
Iemand ervaring mee?
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:38:18 #67
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_53639251
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:52 schreef Dsir het volgende:
Iemand ervaring mee?
Ja.. volgesn mij is het zo dat je 4 a 5 jaar stuffie kan ontvangen (afhankelijk van studie dacht ik). En als je na 1 jaar stopt dat je stuffie dan wordt stopgezet en je daarna dus 3 a 4 jaar nog kunt ontvangen als je verder studeert.
Mocht je daarna gelijk naar de universiteit gaan ontvang je dus gewoon door.
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_53643435
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:52 schreef Dsir het volgende:
Iemand ervaring mee?
Voor het eerste jaar krijg je gewoon stufi. Ga je daarna bijvoorbeeld Psychologie studeren, krijg je nog maar 3 jaar stufi ipv 4 aangezien je al 1 jaar stufi hebt gehad. Ga je Geneeskunde doen, krijg je nog 5 jaar stufi ipv 6 jaar.. Enzovoorts.
pi_53672075
als je 4 jaar mbo hebt gedaan en verder wilt studeren krijg je dan nog stufi?
overal hoor ik dat je maar 4 jaar stufi krijgt, maar ik dacht 10 jaar?
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_53672172
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 17:46 schreef roburt het volgende:
als je 4 jaar mbo hebt gedaan en verder wilt studeren krijg je dan nog stufi?
overal hoor ik dat je maar 4 jaar stufi krijgt, maar ik dacht 10 jaar?
Je krijgt 4 jaar stufi en wanneer je je studie afrondt binnen 10 jaar wordt dat omgezet in een gift.
pi_53673176
ok, maar is het niet zo, dat als je de opleiding binnen 4 jaar afrond, je nog een opleiding mag doen met stufi?
er zijn best veel mensen die 4 jaar mbo + 4 jaar hbo doen, als je dan die laatste 4 jaar geen (uitwonende) stufi krijgt wordt het best duur
  woensdag 3 oktober 2007 @ 22:14:51 #72
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_53679523
studiefinanciering voor het MBO is altijd 4 jaar + 3 jaar lenen. Ga je daarna door naar het HBO kun je weer opnieuw stufi krijgen. Het aantal jaren dat je basisbeurs, aanvullende beurs in de vorm van prestatiebeurs krijgt hangt af vanhoe lang je opleiding duurt. In de meeste gevallen is dit 4 jaar, daarna mag je weer 3 jaar lenen (incl. OV) Haal je ook voor je HBO of WO binnen 10 jaar een diploma, dan wordt wederom je deel prestatiebeurs en OV omgezet naar een gift. Heb je ook een rentedragende lening gehad, zul je dat deel wel moeten terug betalen.

In het kort, begin je aan een HBO of een WO studie na je MBO, dan heb je weer opnieuw recht op stufi.
pi_53688706
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 16:16 schreef Nuna het volgende:

[..]

Voor het eerste jaar krijg je gewoon stufi. Ga je daarna bijvoorbeeld Psychologie studeren, krijg je nog maar 3 jaar stufi ipv 4 aangezien je al 1 jaar stufi hebt gehad. Ga je Geneeskunde doen, krijg je nog 5 jaar stufi ipv 6 jaar.. Enzovoorts.
Bedankt! Enne geldt dat ook als ik met een HBO opleiding begin maar daarmee stop wanneer ik mijn Propedeuse heb behaald? Of is dat alleen bij 1 jarige propedeuse opleidingen? Zal wel niet, maar effe voor de zekerheid.
pi_53694019
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:33 schreef Dsir het volgende:

[..]

Bedankt! Enne geldt dat ook als ik met een HBO opleiding begin maar daarmee stop wanneer ik mijn Propedeuse heb behaald?
Ja, volgens mij wel. Je hebt immers dan al een jaar studiefinanciering gehad.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 18:18:11 #75
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_53725932
Een propedeuse diploma van het HBO is geen geldig afsluitend diploma voor omzetting van je prestatiebeurs naar een gift.
pi_53742424
Dus, dat houdt in dat dat hele jaar terug betaald moet worden? Ook al wordt er verder gestudeerd op het WO?
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 14:52:50 #77
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_53743211
Het kan zo zijn dat je "met 1 jaar blijft zitten". Dat komt omdat een bachelorfase op WO nivo recht geeft op 3 jaar studiefinanciering, daarna doen de meesten nog een 2 jarige master die recht geeft op 2 jaar extra studiefinanciering, in totaal dus 5 jaar studiefinanciering (daarna nog altijd 3 jaar lenen).
Dus als je met je HBO P niet kunt instromen en dus een inhaalslag kunt maken dan heb je kans dat je 1 jaar terug moet betalen.

En stop je na je HBO P en ga je nooit verder en haal je niet binnen die 10 jaar een afsluitend diploma moet je dat jaar terug betalen.

Overigens zijn de eerste 12 maanden aanvullende beurs altijd een gift, ongeacht je prestaties hoef je die niet terug te betalen.
  zondag 14 oktober 2007 @ 20:55:29 #78
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_53932611
Stel, puur hypothetisch natuurlijk, dat ik op kamers ga wonen bij de buren. Is het dan mogelijk om een uitwonende studiefinanciering aan te vragen? Er even vanuit gaande dat de buren een kamer beschikbaar hebben.
Zouden ze dat bij de Ibgroep verdacht gaan vinden en het komen controleren?
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  zondag 14 oktober 2007 @ 20:57:34 #79
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53932661
Ze vergelijken je adres met dat van je ouders, dus het adres van je buren zou op kunnen vallen. Dat van een vriend vijf kilometer verderop niet. Makkelijk geld verdienen dus.

Foei! Je gaat toch niet frauderen! En je studeert nogwel Rechten!
  zondag 14 oktober 2007 @ 20:57:53 #80
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_53932667
Ja...
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zondag 14 oktober 2007 @ 21:07:08 #81
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_53932896
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 20:57 schreef TNA het volgende:
Ze vergelijken je adres met dat van je ouders, dus het adres van je buren zou op kunnen vallen. Dat van een vriend vijf kilometer verderop niet. Makkelijk geld verdienen dus.

Foei! Je gaat toch niet frauderen! En je studeert nogwel Rechten!
Stel, weer puur hypothetisch natuurlijk, dat er toevallig in een andere stad een goede bekende van mij woont die een kamer vrij heeft. Dan is het dus beter om daar te gaan wonen.
pi_53932994
Ja. Of je legt er een paar boeken en een t-shirt neer en blijft gewoon thuis wonen. De IB-groep heeft alleen bewijs nodig, dus je zal ze iets moeten sturen van huurovereenkomst, bankafschrijving oid als ze er om vragen. Maar dat is ook wel op te lossen lijkt me.
  zondag 14 oktober 2007 @ 21:19:28 #83
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53933168
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 21:07 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Stel, weer puur hypothetisch natuurlijk, dat er toevallig in een andere stad een goede bekende van mij woont die een kamer vrij heeft. Dan is het dus beter om daar te gaan wonen.
Ja, schrijf je daar gewoon in. Extra studiefinanciering vangen
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 21:10 schreef Sapstengel het volgende:
Ja. Of je legt er een paar boeken en een t-shirt neer en blijft gewoon thuis wonen. De IB-groep heeft alleen bewijs nodig, dus je zal ze iets moeten sturen van huurovereenkomst, bankafschrijving oid als ze er om vragen. Maar dat is ook wel op te lossen lijkt me.
Frauderen is ook echt te simpel
  zondag 14 oktober 2007 @ 21:25:19 #84
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_53933305
tvp
  zondag 14 oktober 2007 @ 22:23:33 #85
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_53934776
Lijkt me een uitstekende vraag voor dit topic
Signature.
  zondag 14 oktober 2007 @ 22:42:35 #86
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_53935265
Maar is het dan genoeg om alleen een postadres te hebben?
Of is het ook de bedoeling dat ik daar een hele kamer inricht (kleding, boeken, tandeborstel etc.) Voor het geval ze met een huiszoekingsbevel ofzo komen controleren, of controleren ze alleen via de gemeentelijke administratie?
  zondag 14 oktober 2007 @ 22:46:27 #87
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53935368
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 22:42 schreef hmmmz het volgende:
Maar is het dan genoeg om alleen een postadres te hebben?
Of is het ook de bedoeling dat ik daar een hele kamer inricht (kleding, boeken, tandeborstel etc.) Voor het geval ze met een huiszoekingsbevel ofzo komen controleren, of controleren ze alleen via de gemeentelijke administratie?
Ik heb nog nooit van zulke razzia's gehoord
  zondag 14 oktober 2007 @ 23:03:06 #88
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_53935853
^ Dus al ik gewoon een postadres heb, een 'huurcontract' en iedere maand een symbolisch bedrag overmaak + sta ingeschreven bij die gemeente. is het goed.?
Ik hoorde dat ze controleren met brieven die je dan weer terug moet sturen?
  zondag 14 oktober 2007 @ 23:04:51 #89
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_53935922
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 23:03 schreef hmmmz het volgende:
^ Dus al ik gewoon een postadres heb, een 'huurcontract' en iedere maand een symbolisch bedrag overmaak + sta ingeschreven bij die gemeente. is het goed.?
Ik hoorde dat ze controleren met brieven die je dan weer terug moet sturen?
Zoiets heb ik nog nooit gehoord.
Ik krijg netjes m'n uitwonende stufi + max lening, en ik stuur nooit wat terug.
Signature.
  zondag 14 oktober 2007 @ 23:08:11 #90
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_53936018
Maar postadres 'huurcontract' en iedere maand een symbolisch bedrag overmaken + ingeschreven staan bij de gemeente zou in principe moeten voldoen?
  zondag 14 oktober 2007 @ 23:11:23 #91
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_53936118
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 23:08 schreef hmmmz het volgende:
Maar postadres 'huurcontract' en iedere maand een symbolisch bedrag overmaken + ingeschreven staan bij de gemeente zou in principe moeten voldoen?
Als je een adreswijziging doet bij de IB groep, moet je óf postadres, óf woonadres wijzigen, óf beiden.
Ik kan me niet voorstellen dat als je woonadres hetzelfde blijft, maar je postadres verandert, je ineens een stuk meer geld krijgt.
Uitwonende studiefinanciering is bedoeld om je tegemoed te komen in de bekostiging van je kamer/leven.
Ik verwacht niet dat je dat krijgt als je je post elders wenst te ontvangen.
Signature.
  zondag 14 oktober 2007 @ 23:14:57 #92
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_53936231
dan wijzig ik m'n postadres en m'n woonadres
Maar het gaat me er meer om hoe de ibgroep controleert of ik daar ook daadwerkelijk woon/verblijf

[ Bericht 54% gewijzigd door hmmmz op 14-10-2007 23:22:08 ]
  zondag 14 oktober 2007 @ 23:24:09 #93
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_53936498
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 23:14 schreef hmmmz het volgende:
dan wijzig ik m'n postadres en m'n woonadres
Maar het gaat me er meer om hoe de ibgroep controleert of ik daar ook daadwerkelijk woon/verblijf
Daar heb ik geen flauw idee van.
Signature.
  zondag 14 oktober 2007 @ 23:27:40 #94
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_53936605
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 23:24 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Daar heb ik geen flauw idee van.
Papieren en dergelijke, lees dit maar...
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zondag 14 oktober 2007 @ 23:30:39 #95
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_53936696
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 23:27 schreef donroyco het volgende:

[..]

Papieren en dergelijke, lees dit maar...
Kijk
Nou heb ik niks te vrezen, woon op mezelf, en kan 't geld verrotte goed gebruiken

Daarbij vind ik het niet slecht dat ze dat ook controleren, hoewel ze dat eignelijk niet anders met zekerheid kunnen doen dan fysiek langsgaan en het zodoende te controleren.
Signature.
  maandag 15 oktober 2007 @ 00:03:49 #96
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_53937812
Dat bericht is uit 2003, dus zal nu waarschijnlijk wel weer anders zijn
  maandag 15 oktober 2007 @ 00:14:04 #97
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_53938166
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 00:03 schreef hmmmz het volgende:
Dat bericht is uit 2003, dus zal nu waarschijnlijk wel weer anders zijn
Denk niet dat ze opeens gemakkelijker zijn geworden met controleren.
Signature.
  maandag 15 oktober 2007 @ 00:57:24 #98
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_53939544
nee dat denk ik ook niet, denk juist dat ze strenger zijn gaan controleren
pi_54088584
Hmm heb 3 weken geleden bij de IBgroep doorgegeven dat ik van thuiswonend naar uitwonend ga en dat ik daar dus ook de stufi naar wil ontvangen. Zou er nog schriftelijk bewijs van ontvangen.
Weekje later me bij de nieuwe gemeente ingeschreven.

Nu woon ik al twee weken op kamers, maar nog steeds geen 'schriftelijke bevestiging' van ze ontvangen, terwijl deze week de stufi al gestort wordt. Zal het wel loslopen of mag ik me gaan voorbereiden op een maand lang op een houtje bijten?

[edit]
Opgelost. Krijg dus geen rooie cent extra van ze deze maand. Echt belachelijk, 9 oktober m'n huisje betrokken, maar voor de maand november krijg ik dus helemaal niks extra's.

[ Bericht 16% gewijzigd door parselmouth op 22-10-2007 15:12:53 ]
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 08:31:34 #100
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_54197098
Als je op 9 oktober uitwonend bent geworden, dan gaat je uitwonende beurs per 1 november in.
Dat komt omdat je woonsituatie op 1 oktober nog thuiswonend is en dat is bepalend voor die maand studiefinanciering.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:32:01 #101
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_54198528
Ik wil mijn beurs van thuiswonend naar uitwonend verplaatsen, maar op die klotesite van IB-Groep kan ik het juiste menuutje niet vinden, wie helpt?
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:33:45 #102
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:38:19 #103
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_54198629
quote:
Dank je.. zo onduidelijk die site

Ik had er overheen gelezen
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:38:58 #104
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54198638
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 11:38 schreef donroyco het volgende:

[..]

Dank je.. zo onduidelijk die site

Ik had er overheen gelezen
Echt 1 minuut op die site geweest net
Maar geen dank
Signature.
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:43:20 #105
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_54198700
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 11:38 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Echt 1 minuut op die site geweest net
Maar geen dank
pi_54383261
heb ik recht op meer dan mijn 93 euro (thuiswonend vwo-6 scholier).. Zoals OV ofzo? of zal ik het met 93 euro moeten doen?
pi_54383420
quote:
Op maandag 5 november 2007 16:42 schreef Jdijkers het volgende:
heb ik recht op meer dan mijn 93 euro (thuiswonend vwo-6 scholier).. Zoals OV ofzo? of zal ik het met 93 euro moeten doen?
Stufi op het VWO .
Tap tap tap
  maandag 5 november 2007 @ 16:53:53 #108
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54383496
quote:
That's all you get.
quote:
Op maandag 5 november 2007 16:50 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Stufi op het VWO .
't is geen stufi, maar vervanging van kinderbijslag.
Zodra 'ie doorgaat naar vervolgopleiding is het wel stufi.
Deze bijdrage geldt ook niet als stufi, in elk opzicht.
Signature.
pi_54383556
quote:
Nee, je krijgt alleen een tegemoetkoming. Dus geen OV kaart.
pi_54383658
quote:
Op maandag 5 november 2007 16:53 schreef eer-ik het volgende:

[..]

That's all you get.
[..]

't is geen stufi, maar vervanging van kinderbijslag.
Zodra 'ie doorgaat naar vervolgopleiding is het wel stufi.
Deze bijdrage geldt ook niet als stufi, in elk opzicht.
Oja, dat had ik toen ook, ik snap het al .
Tap tap tap
pi_54393606
Na dit collegejaar is mijn stufie 'op' en kan ik alleen nog maar lenen wat nog 2 jaar kan. In die jaar kan je nog een OV kaart krijgen. De lening moet je uiteraard terugbetalen maar hoe zit dat met de OV kaart? Is dat een gift als je bijvoorbeeld 1 jaar 'te laat' bent afstudeerd of moet je die dan ook terugbetalen?
blub blub
pi_54393872
Je OV valt onder de prestatiebeurs, dus deze zal samen met de basisbeurs omgezet worden in een lening als je niet binnen de gestelde termijn (10 jaar) je studie haalt.

Overigens kun je ook een "nul-lening" afsluiten. Je leent dan 0 euro per maand, maar houdt zo wel recht op de OV.
pi_54410798
Moet ik weer pasfoto's laten maken voor op dat ding
pi_54411649
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 18:58 schreef KiwiTjuHh het volgende:
bij mijn staan er foto's op van toen ik 12 of 13 was
gewoon hele oude gepakt had geen zin om daar nieuwe foto's voor te maken.
pi_54417461
Ik mis m'n OV zo verschrikkelijk hard .
Tap tap tap
pi_54424513
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 19:29 schreef roburt het volgende:

[..]

bij mijn staan er foto's op van toen ik 12 of 13 was
gewoon hele oude gepakt had geen zin om daar nieuwe foto's voor te maken.
Mwah.. dan maak ik toch liever nieuwe
pi_54482070
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 18:58 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik vroeg me ook af of dat moest, maar dat is dus het geval?
pi_54482385
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 14:31 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Ik vroeg me ook af of dat moest, maar dat is dus het geval?
alleen als je geen twee foto's hebt afgegeven toen je een OV ging halen.
pi_54482501
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 14:43 schreef roburt het volgende:

[..]

alleen als je geen twee foto's hebt afgegeven toen je een OV ging halen.
Toen in september heb ik er twee afgegeven, waaronder één die ze op die kaart van september tot december werd geplakt.
Dus ik kan gewoon zonder pasfoto's naar het postkantoor?
pi_54484511
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 14:48 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Toen in september heb ik er twee afgegeven, waaronder één die ze op die kaart van september tot december werd geplakt.

Voor je nieuwe OV moet je natuurlijk wel weer gewoon een nieuwe pasfoto geven.
  zaterdag 10 november 2007 @ 10:00:51 #121
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_54500185
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 14:48 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Nee, als je de vorige keer 2 pasfoto's hebt afgegeven hoef je dit jaar voor de kaart van 2008 maar 1 foto af te geven.
De 2de pasfoto van vorig jaar is/was voor de ov-chipkaart.
pi_54501242
Bah weer pasfoto laten maken
  zaterdag 10 november 2007 @ 11:43:21 #123
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_54501457
Tja, of je haalt je OV niet op.
  dinsdag 13 november 2007 @ 13:19:31 #124
67174 Dos37
Come on Twente
pi_54573774
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 11:30 schreef Ace1 het volgende:
Bah weer pasfoto laten maken
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 14 november 2007 @ 15:16:38 #125
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_54602171
ophalen tussen 8 en 15 nov.
kan toch ook wel later?
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_54602295
tot hoelang is de oude geldig???
ah gelukkig tot DECEMBER.
pi_54602514
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:16 schreef 9christensen het volgende:
ophalen tussen 8 en 15 nov.
kan toch ook wel later?
Ik moet dan ook. Alleen moet nog eerst pasfoto's laten maken, dus kan vast ook wel later .
pi_54602744
Kan wel later hoop ik.. had vandaag geen zin om pasfoto's te laten maken enzo, en morgen geen tijd.
  woensdag 14 november 2007 @ 21:38:01 #129
67174 Dos37
Come on Twente
pi_54612089
Kan zeker wel later, vorig jaar heb ik hem in januari pas opgehaald
  woensdag 14 november 2007 @ 22:14:48 #130
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_54613197
Je kunt 'm ophalen wanneer je wilt. De datum op het afhaalbericht is meer een planning zodat niet heel studerend Nederland op dezelfde dag bij het postkantoor staat.
  woensdag 14 november 2007 @ 22:40:52 #131
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_54614055
Ik heb de mijne al opgehaald
pi_54621516
Ik heb nog een redelijke pasfoto gevonden! Voglende week maar even ophalen dan
pi_54621604
Ik had gehoord dat de pasfoto's volgens de nieuwe regels moesten.

Nu kan ik jammergenoeg niet meer kwartetten met mijn lachende Loontjah's ov's.
Sappig !!
pi_54621708
Oh, voor de pretbekken met de OV kaart die teveel verdienen:

Op het moment dat je teveel verdient (Rond de 11k) moet je het volledige jaar à 68 euro per halve maand (als ik mij niet vergis), terugbetalen.
pi_54622044
Joh, dat haal ik never nooit..
Sappig !!
  donderdag 15 november 2007 @ 11:48:43 #136
67174 Dos37
Come on Twente
pi_54622127
quote:
Op woensdag 14 november 2007 22:40 schreef hmmmz het volgende:
Ik heb de mijne al opgehaald
Welke kleur heeft ie
pi_54622377
Zwart
Sappig !!
pi_54632682
quote:
Op donderdag 15 november 2007 11:33 schreef Roellio het volgende:
Oh, voor de pretbekken met de OV kaart die teveel verdienen:

Op het moment dat je teveel verdient (Rond de 11k) moet je het volledige jaar à 68 euro per halve maand (als ik mij niet vergis), terugbetalen.
Ja my ass hoor . Toch . Dat had die stomme mevrouw aan de telefoon anders wel gezegd. Het geldt vanaf het moment dat je over die 10.000 heen gaat.
Tap tap tap
pi_54632755
quote:
Op donderdag 15 november 2007 19:29 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja my ass hoor [afbeelding] . Toch [afbeelding] . Dat had die stomme mevrouw aan de telefoon anders wel gezegd. Het geldt vanaf het moment dat je over die 10.000 heen gaat.
die 10.000 euro is toch ook een bedrag per jaar?
pi_54632801
10.000 wie haalt dat nu
  donderdag 15 november 2007 @ 20:14:23 #141
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_54633667
quote:
Op donderdag 15 november 2007 19:29 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja my ass hoor . Toch . Dat had die stomme mevrouw aan de telefoon anders wel gezegd. Het geldt vanaf het moment dat je over die 10.000 heen gaat.
De grens voor 2007 is ¤ 10.630,74 netto. Als je daar overheen dreigt te gaan moet je de studiefinanciering stopzetten.
Dus als je met je salaris van december over de grens heen zou gaan, stop je de studiefinanciering per eind november en lever je voor de 5de werkdag van december je OV in. Dan is er niks aan de hand.

Daarbij gaat het ook om de bijverdiensten vanaf de eerste maand van het jaar dat je stufi hebt gehad.
Had je in januari stufi, dan mag je vanag januari niet meer bijverdienen dan de grens.
Had je pas vanaf mei studiefinanciering in 2007, dan gaat het om de inkomsten vanaf mei.

Had je in januari stufi maar de maanden juni en juli bijvoorbeeld niet and vanaf augustus wel weer, dan gelden de inkomsten uit deze maanden wel voor de bijverdiengrens.

Onderneem je geen actie en verdien je meer bij dan de grens dan moet je terugbetalen wat je te veel hebt bijverdient (maar nooit meer dan dat je aan stufi hebt ontvangen) en daarnaast betaal je per maand dat je de OV kaart in bezit hebt gehad ca. ¤80,- terug.

Je kunt vanaf januari weer opnieuw studiefinanciering en je OV krijgen.

Misschien niet allemaal even duidelijk, maar het staat ook nog eens hier
pi_54633704
quote:
Op donderdag 15 november 2007 19:33 schreef roburt het volgende:
10.000 wie haalt dat nu
Ik heb het afgelopen jaar m'n scriptie geschreven, daar ben ik geen 50 uur in de week mee bezig hoor . En de afgelopen drie maanden wacht ik tot m'n prefinal is goedgekeurd, wat moet ik anders .
Tap tap tap
pi_54633811
quote:
Op donderdag 15 november 2007 20:14 schreef HuubTuub het volgende:

[..]

Onderneem je geen actie en verdien je meer bij dan de grens dan moet je terugbetalen wat je te veel hebt bijverdient (maar nooit meer dan dat je aan stufi hebt ontvangen) en daarnaast betaal je per maand dat je de OV kaart in bezit hebt gehad ca. ¤80,- terug.
Ik had een nullening en kreeg dus geen stufi/lening toen ik over die grens ging. Moet ik nu nog alles wat ik in juli en augustus heb verdiend terugbetalen? Dan ga ik keihard gillen want ik heb me deze zomer helemaal kapot gewerkt aan opdrachten (ben freelancer) en heb lekker verdiend . Die OV-boete heb ik wel gewoon betaald want ik kwam er twee maanden te laat achter, ¤68 per halve maand.
Tap tap tap
  donderdag 15 november 2007 @ 20:27:30 #144
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_54633986
quote:
Op donderdag 15 november 2007 20:19 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik had een nullening en kreeg dus geen stufi/lening toen ik over die grens ging. Moet ik nu nog alles wat ik in juli en augustus heb verdiend terugbetalen? Dan ga ik keihard gillen want ik heb me deze zomer helemaal kapot gewerkt aan opdrachten (ben freelancer) en heb lekker verdiend . Die OV-boete heb ik wel gewoon betaald want ik kwam er twee maanden te laat achter, ¤68 per halve maand.
Je zult nooit meer terugbetalen dan dat je ontvangen hebt. Jij hebt een nullening, dus je hebt nul euro ontvangen en zult dus ook nul euro terugbetalen.
Voor je OV kaart betaal je 79,97 per maand dat je die in bezit hebt gehad.

Omdat je hebt over ¤68 per maand lijkt het erop dat je wel je stufi hebt stopgezet maar je OV hebt gehouden.

Twijfel je of je het goed gedaan hebt, neem dan contact op met de IB-Groep.
pi_54634058
Ik schrok al .
Ik had die nullening vorig jaar al aangevraagd omdat ik genoeg verdiende en om de schuld te beperken . En dan is de boete dus wel ¤68 per halve maand, kreeg er ook netjes een acceptgiro voor enzo.
Ik had ze al gebeld toen ik erachter kwam dat ik te veel had verdiend, toen zeiden ze dat ik alles direct moest stopzetten met terugwerkende kracht in de maand dat ik te veel was gaan verdienen en toen kreeg ik de acceptgiro's.
Tap tap tap
  donderdag 15 november 2007 @ 21:35:05 #146
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_54635884
quote:
Op donderdag 15 november 2007 20:30 schreef CherryLips het volgende:
Ik schrok al .
Ik had die nullening vorig jaar al aangevraagd omdat ik genoeg verdiende en om de schuld te beperken . En dan is de boete dus wel ¤68 per halve maand, kreeg er ook netjes een acceptgiro voor enzo.
Ik had ze al gebeld toen ik erachter kwam dat ik te veel had verdiend, toen zeiden ze dat ik alles direct moest stopzetten met terugwerkende kracht in de maand dat ik te veel was gaan verdienen en toen kreeg ik de acceptgiro's.
ah, dan heb je je stufi stopgezet met terugwerkende kracht maar je kunt niet je ov kaart met terugwerkende kracht inleveren, dus daarvoor heb je een OV boete gehad.
  dinsdag 20 november 2007 @ 15:32:38 #147
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_54739843
Aja, ophalen tussen 8 en 15 November zie ik net staan, op mn afhaalbewijs Naja care, ik doe het volgende week wel een keer
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  maandag 26 november 2007 @ 16:40:34 #148
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_54849484
Ok, ik wilde vandaag mn OV gaan ophalen, dus had mn foto van 6V gepakt (die had ik toch nog liggen), daar sta ik grijnzend op, zoals dat een 6V scholier betaamt ( ), maar nu hoorde ik van een vriend van me, dat hij weg was gestuurd bij het ophalen van zn OV, omdat hij lachend op de foto stond De vrouw achter de balie zei dat je een officiële pasfoto moet hebben voor je OV (dus met al die niet-lachen regels enzo, zelfde als voor bijvoorbeeld een identiteitsbewijs).

Weet iemand hier meer van ? Anders moet ik nog ff een nieuwe laten maken
pi_54849709
quote:
Op maandag 26 november 2007 16:40 schreef Bravebart het volgende:
Weet iemand hier meer van ? Anders moet ik nog ff een nieuwe laten maken
Volgens mij klopt dat niet. De OV-kaart is geen legitimatiebewijs en hoeft dus ook niet aan de eisen voor pasfoto op een legitimatiebewijs te voldoen. Volgens mij is alleen het formaat gespecificeerd (30 x 40 mm) omdat de foto anders niet in het vakje op de kaart past.
  maandag 26 november 2007 @ 17:01:01 #150
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_54849908
quote:
Op maandag 26 november 2007 16:51 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Volgens mij klopt dat niet. De OV-kaart is geen legitimatiebewijs en hoeft dus ook niet aan de eisen voor pasfoto op een legitimatiebewijs te voldoen. Volgens mij is alleen het formaat gespecificeerd (30 x 40 mm) omdat de foto anders niet in het vakje op de kaart past.
Ja precies, dat zei ik ook, en dat zeggen meer mensen Komt bij dat de foto voor de chipkaart ook al een paar ingeleverd kon worden en die dus ook bij niemand aan de eisen zou voldoen Dan ga ik er morgen maar eens op af met mn foto waar ik al 2 jaar mee doe

Bedankt
pi_54850741
Mijn foto waar ik lachend op stond is ook geweigerd. Er staat ook in dat formuliertje wat je bij je afhaalbericht hebt gekregen dat het een officiele foto moet zijn. Het gaat echt om het niet lachen, want het formaat was wel prima. Maar het verschilt per postkantoor hoe streng ze zijn, dus je kan het altijd proberen.
pi_54851249
Ik heb hem!
pi_54851584
Hoi 'k heb een vraag

stel ik slaag aan het einde van dit schooljaar niveau 2 moet ik dan zelf aangeven aan de ib-groep dat ik ben geslaagd of geefd mijn school dit door?
  maandag 26 november 2007 @ 18:48:39 #154
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54851898
quote:
Op maandag 26 november 2007 18:34 schreef helloworld het volgende:
Hoi 'k heb een vraag

stel ik slaag aan het einde van dit schooljaar niveau 2 moet ik dan zelf aangeven aan de ib-groep dat ik ben geslaagd of geefd mijn school dit door?
als het goed is krijg je dan een diploma, wat bekend is bij de IB groep.
Of je er verder nog wat voor moet doen weet ik niet...
Signature.
  maandag 26 november 2007 @ 19:09:03 #155
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_54852326
quote:
Op maandag 26 november 2007 17:49 schreef Addict89 het volgende:
Mijn foto waar ik lachend op stond is ook geweigerd. Er staat ook in dat formuliertje wat je bij je afhaalbericht hebt gekregen dat het een officiele foto moet zijn. Het gaat echt om het niet lachen, want het formaat was wel prima. Maar het verschilt per postkantoor hoe streng ze zijn, dus je kan het altijd proberen.
Mmh, naja ik moet naar hetzelfde postkantoor als die vriend, dus dan zal ik morgen maar gewoon een officiële gaan laten maken
pi_54853467
Ik heb em ook opgehaald vandaag, ik heb ook gewoon een foto van 6V gepakt (niet lachend ), beetje scheef geknipt en toch deden ze niet moeilijk.. En formaat maakt toch niks uit? Ze knippen hem toch altijd bij, vorige keer had ik wel een officiële foto meegenomen en die werd ook gewoon geknipt.
pi_54860860
quote:
Op maandag 26 november 2007 19:09 schreef Bravebart het volgende:
Mmh, naja ik moet naar hetzelfde postkantoor als die vriend, dus dan zal ik morgen maar gewoon een officiële gaan laten maken
Probeer zo chagerijnig mogelijk op de foto te staan.
  dinsdag 27 november 2007 @ 20:21:07 #158
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_54876366
quote:
Op maandag 26 november 2007 18:48 schreef eer-ik het volgende:

[..]

als het goed is krijg je dan een diploma, wat bekend is bij de IB groep.
Of je er verder nog wat voor moet doen weet ik niet...
De school maakt wel een melding dat je een diploma hebt. Je moet wel zelf actie ondernemen om je studiefinanciering te stoppen en je OV kaart in te leveren, of als je door gaat, een nieuwe studie door te geven.
Al dit met een 'wijzigingsformulier student'.
pi_54876561
quote:
Op maandag 26 november 2007 18:34 schreef helloworld het volgende:
Hoi 'k heb een vraag

Het studieresultaat wordt, vroeger of later (afhankelijk van de competentie van de administratie van je opleidingsinstelling ) doorgegeven aan de IB-Groep. Dat gaat in ieder geval op voor de bekostigde studies. Belangrijkste is altijd om zelf even door te geven dat je wordt/bent uitgeschreven als voltijd student. Erg, erg veel mensen denken dat dit automatisch wordt doorgegeven en je studiefinanciering op tijd wordt beëindigd, maar helaas... Het vergeten daarvan zorgt dikwijls voor grote problemen wanneer men ineens maanden studiefinanciering moet terugbetalen en ook ineens de OV-studentenkaart te lang in hun bezit hebben gehad. Oy vey...
The prettiest people do the ugliest things
pi_54876638
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 20:21 schreef HuubTuub het volgende:

[..]

De school maakt wel een melding dat je een diploma hebt. Je moet wel zelf actie ondernemen om je studiefinanciering te stoppen en je OV kaart in te leveren, of als je door gaat, een nieuwe studie door te geven.
Al dit met een 'wijzigingsformulier student'.
Wat jij zegt inderdaad Ws formulier is een optie, Mijn IB-Groep uiteraard ook.
The prettiest people do the ugliest things
  dinsdag 27 november 2007 @ 20:36:05 #161
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_54876719
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 00:13 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Probeer zo chagerijnig mogelijk op de foto te staan.
Uhuh, ik heb al op de face geoefend
pi_54880398
Een vriendin van mij heeft in schooljaar 2002-2003 een half jaar een HBO studie gevolgd en in schooljaar 2004-2005 een half jaar een studie gevolgd. Beide studies heeft ze niet afgerond en is daarna fulltime gaan werken. Ze heeft dus geen diploma meer behaald. Nu is het in 2008 terugbetaaltijd. De studieschuld die ze heeft opgebouwd is ongeveer 4000 euro. In de brief van de IB-groep stond dat er is vastgesteld dat ze minimaal 50 euro per maand terug moet gaan betalen.

Volgens een vriendin van haar is het zo dat je dan 3 jaar lang terug moet betalen (50 euro per maand) en de schuld die dan over is wordt kwijtgescholden. Maar volgens mij is dit dus echt niet waar, dan zou je er wel erg gemakkelijk vanaf komen.
Kan iemand me er meer over vertellen? Ik dacht ik vraag het eerst hier want die vriendin van me was al bang dat als ze de IB-groep zou bellen dat ze dan zeggen dat je wel alles terug moet betalen (dus dat de IB-groep haar zou belazeren mocht het echt 3 jaar zijn).

Dus hopelijk kan iemand het me wat duidelijker maken
(Graag ontopic reacties aub )
Sue me.
pi_54888100
De aflosfase van uw lening duurt in principe 15 jaar. Na het verstrijken van de aflosfase van 15 jaar wordt het restant van uw schuld kwijtgescholden.
pi_54891280
quote:
Op woensdag 28 november 2007 11:35 schreef Addict89 het volgende:
De aflosfase van uw lening duurt in principe 15 jaar. Na het verstrijken van de aflosfase van 15 jaar wordt het restant van uw schuld kwijtgescholden.
Volgens mij is het nog langer, ik dacht iets van 20 jaar zelfs.
pi_54892064
Dan staat het fout op de site van de IB.
pi_54892695
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:02 schreef Addict89 het volgende:
Dan staat het fout op de site van de IB.
Haha dat lijkt me niet Zal het wel veranderd zijn ofzo.
  woensdag 28 november 2007 @ 20:25:16 #167
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_54902646
Aflosfase van de lening is 15 jaar. Deze start 2 jaar nadat je klaar of gestopt bent met je studie. Mocht er na 15 jaar aflossen nog een schuld openstaan dan wordt dat deel kwijt gescholden. Het is nooit 3 jaar geweest en zal ook nooit 3 jaar worden.
Je mag natuurlijk wel zelf binnen 3 jaar je hele lening afbetalen.
  vrijdag 30 november 2007 @ 18:47:59 #168
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_54951817
quote:
Ik wilde mn OV+Chipkaart gaan ophalen, gister, dus wilde mn foto pakken die ik vorig jaar ook
gebruikte (gewone foto, met (ontblote tanden-)lach erop, toen ik er door een vriend op geattendeerd
werd dat je een officiële foto moest nemen (dus zonder lach etc. zelfde als van identiteitskaart
etc.). Dit leek me vrij raar aangezien op mn Chipkaart ook geen een 'onofficiële' foto staat.
Daarnaast hebben een aantal vrienden van mij hem al opgehaald gewoon met een brede-lach-foto. Dus
hoe zit dat nou precies ? Voordat ik een uur in de rij sta en vervolgens onverrichte weggestuurd
wordt.
quote:
Beste Bart,

De foto die je vorig jaar hebt gebruikt, kun je ook gebruiken voor de OV-studentenkaart van 2008.
Het hoeft geen officiële foto te zijn net als voor de identiteitskaart.

Met vriendelijke groet,
(...)
Medewerkster Klantenservice
www.ib-groep.nl
Dus weggestuurd worden met het excuus dat je geen officiële pasfoto hebt (à la identiteitskaart) is onterecht
pi_54952486
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 18:47 schreef Bravebart het volgende:

[..]

[..]

Dus weggestuurd worden met het excuus dat je geen officiële pasfoto hebt (à la identiteitskaart) is onterecht
Lekker handig dat ze dan in hun folder zetten dat het een officiele moet zijn, dat volgen die Postkantoor miepjes toch klakkeloos uit dan.
  vrijdag 30 november 2007 @ 19:25:20 #170
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_54952655
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 19:15 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Lekker handig dat ze dan in hun folder zetten dat het een officiele moet zijn, dat volgen die Postkantoor miepjes toch klakkeloos uit dan.
Ja, naja ik denk dat ze met officieel bedoelen dat het niet een webcamfoto mag zijn, of zoiets. Maar inderdaad, ze mogen wel wat beter voorlichten

Het is dat ik de folder van vorig jaar niet meer heb, anders kon ik ff kijken hoe het toen omschreven stond.
  zaterdag 1 december 2007 @ 11:39:18 #171
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54964245
Vraagje: is het een probleem als je dat afhaalbewijs kwijt bent? Het is zo'n lullig minipapiertje en ik kan het niet meer vinden. Is legitimatie tonen (en mijn oude OV) genoeg?
pi_54964388
Je kan als je Mijn IB groep hebt daar even je kaartnummer opzoeken. Als je die meeneemt maakt het niet uit dat je geen afhaalbericht hebt.
pi_55079465
Ik ga morgen maar eens mn OV afhalen... heerlijk laat
pi_55079707
Ik ben ook al 3 weken te laat, maar goed. Ik heb geen haast.
Sappig !!
  zaterdag 8 december 2007 @ 14:40:56 #175
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_55124289
Ik ging vandaag mijn nieuwe OV kaart halen!

Nieuwe pasfoto's gemaakt!
Naar het postkantoor gefietst!

IS DAT KUTDING DICHT! GODVER!
OM 2 UUR IN DE MIDDAG AL! VERDOMME!
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
  zaterdag 8 december 2007 @ 21:01:41 #176
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_55132582
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 14:40 schreef Intergalactrick het volgende:

haha ja komt bekend voor

Luie mensen daar
Huilen dan.
  zaterdag 8 december 2007 @ 21:06:09 #177
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_55132693
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 14:40 schreef Intergalactrick het volgende:

Eerst even Googlen hè Maar 14 uur is wel asociaal vroeg
pi_55258422
Ik ben dus ook weggestuurd met mijn pashokje foto.
Stom mens. Waren nieuwe regels zei ze.
  zondag 16 december 2007 @ 23:03:23 #179
151979 LalalaHippie
Don't worry be Hippie
pi_55324300
hmmmm, ik ben net verhuisd en het lijkt erop dat ik mijn afhaalbericht gemist heb. en aangezien ik van leiden naar gromingen verhuisd ben is het niet zo makkelijk om helemaal naar leiden te gaan om hem op te halen... Weet iemand of je een nieuw afhaalbericht kunt krijgen? (DigID doet het weer eens niet )
"There is only one good, knowledge, and one evil, ignorance. " - Socrates
"Envy is the ulcer of the soul." - Socrates
"Wie met beide benen op de grond staat, komt niet ver" - Loesje
pi_55324442
quote:
Op zondag 16 december 2007 23:03 schreef LalalaHippie het volgende:
hmmmm, ik ben net verhuisd en het lijkt erop dat ik mijn afhaalbericht gemist heb. en aangezien ik van leiden naar gromingen verhuisd ben is het niet zo makkelijk om helemaal naar leiden te gaan om hem op te halen... Weet iemand of je een nieuw afhaalbericht kunt krijgen? (DigID doet het weer eens niet )
Een nieuw afhaalbericht kun je wel krijgen. Maar je kunt wel mooi naar Leiden om het ding op te gaan halen
(ervaringsdeskundige )
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  zondag 16 december 2007 @ 23:10:56 #181
151979 LalalaHippie
Don't worry be Hippie
pi_55324472
quote:
Op zondag 16 december 2007 23:09 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Een nieuw afhaalbericht kun je wel krijgen. Maar je kunt wel mooi naar Leiden om het ding op te gaan halen
(ervaringsdeskundige )
aaah fijn in ieder geval bedankt voor de tip...
"There is only one good, knowledge, and one evil, ignorance. " - Socrates
"Envy is the ulcer of the soul." - Socrates
"Wie met beide benen op de grond staat, komt niet ver" - Loesje
  zondag 16 december 2007 @ 23:14:34 #182
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_55324560
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:39 schreef nikkie1985 het volgende:
Zal ik mn IBG-email ff doorsturen ?
pi_55324684
quote:
Op zondag 16 december 2007 23:10 schreef LalalaHippie het volgende:
aaah fijn in ieder geval bedankt voor de tip...
Je hebt tenminste nog een OV voor dit jaar
Ik moest toen 20 euro aan de treinreis betalen om het rotding op te gaan halen
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_55324754
Haha ik moet m'n OV ook ophalen in dat boer'ndurrep waar ik ooit woonde. Maar daar hop ik volgende week weer eens langs, dus dan kan het opzich wel.
  maandag 17 december 2007 @ 09:27:36 #185
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_55329841
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:39 schreef nikkie1985 het volgende:
Mijn pashokje foto was goed
pi_55332181
quote:
Op maandag 17 december 2007 09:27 schreef Maraca het volgende:

[..]

Mijn pashokje foto was goed
Bij mij ook, ook lekker consequent dan
pi_55333470
Op zaterdag zijn de postkantoren altijd zo vroeg gesloten
pi_55427833
Even een vraaagje.
Ik heb net een lening aangevraagd, naast m'n uitwonende stufi omdat ik toch wel enigszins moeilijk rondkom.
Heb 't aangevraagd via internet, is allemaal goed gegaan, maar voor sommige dingen moet je nog een soort contract ondertekenen ofzo. Is dat bij het aanvragen van een lening ook zo? Of wordt dat net als het wijzigen van je stufi gewoon omgezet en krijg je er na een tijd bericht over?
Ben komende 2 weken namelijk niet in m'n studentencrib, dus dan is het wel handig om te weten of ik tussendoor even langs moet gaan om dat contract te bekijken en ondertekenen.
pi_55430789
quote:
Op donderdag 20 december 2007 22:13 schreef parselmouth het volgende:
Even een vraaagje.
Als je het met je digid hebt aangevraagd, hoef je verder niets meer te tekenen. Dan is het gewoon geregeld. Het gaat dus wel pas per 1 januari in, dus je ontvangt het pas eind januari.
  vrijdag 21 december 2007 @ 00:43:12 #190
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_55431924
quote:
Even een vraaagje.
Ik heb net een lening aangevraagd, naast m'n uitwonende stufi omdat ik toch wel enigszins moeilijk rondkom.
Heb 't aangevraagd via internet, is allemaal goed gegaan, maar voor sommige dingen moet je nog een soort contract ondertekenen ofzo. Is dat bij het aanvragen van een lening ook zo? Of wordt dat net als het wijzigen van je stufi gewoon omgezet en krijg je er na een tijd bericht over?
Ben komende 2 weken namelijk niet in m'n studentencrib, dus dan is het wel handig om te weten of ik tussendoor even langs moet gaan om dat contract te bekijken en ondertekenen.
Heb het zelf ook online geregelt.. dus was het volgens mij nog zonder DigiD, maar daarvoor hoef je niks te ondertekenen of wat dan ook. Zal gewoon goed gaan en krijg je het eind januari binnen
  vrijdag 21 december 2007 @ 05:39:13 #191
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_55433658
Oh damn, ik moet dat ding ook nog ophalen !
pi_55434111
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 05:39 schreef Bravebart het volgende:
Oh damn, ik moet dat ding ook nog ophalen !
Trek er maar flink wat tijd voor uit dan
  vrijdag 21 december 2007 @ 08:47:04 #193
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_55434493
Daarom staan er "advies-data" op je afhaalbericht.
pi_55434605
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 08:47 schreef HuubTuub het volgende:
Daarom staan er "advies-data" op je afhaalbericht.
Nee, die advies-data staan erop omdat ze zelf nog niet weten wanneer je kaart er is. Ik ging ooit zeer braaf op de tweede dag van die advies-range naar het postkantoor, en toen was het ding er dus nog niet
Maar ze vinden het inderdaad wel leuk als je 'm in oktober al ophaalt. Jammer dat je bij het postkantoor hier altijd wel een half uur in de rij staat..
  vrijdag 21 december 2007 @ 08:58:25 #195
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55434647
quote:
Even een vraaagje.
Ik heb het ook gewoon online geregeld, hoefde niks te ondertekenen, was geen enkel probleem.
Signature.
  vrijdag 21 december 2007 @ 11:18:32 #197
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_55437568
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 08:55 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Nee, die advies-data staan erop omdat ze zelf nog niet weten wanneer je kaart er is. Ik ging ooit zeer braaf op de tweede dag van die advies-range naar het postkantoor, en toen was het ding er dus nog niet
Maar ze vinden het inderdaad wel leuk als je 'm in oktober al ophaalt. Jammer dat je bij het postkantoor hier altijd wel een half uur in de rij staat..
De kaarten worden half oktober gedrukt en verzonden naar de afhaalpunten. Dan gaan de afhaalberichten in 3 fasen het land in. In principe moet het zo zijn dat je met je afhaalbericht je OV kaart kunt ophalen.
De datum op je afhaalbericht is een adviesdatum om de drukte op het postkantoor de voorkomen. Het kan gebeuren dat sommige leveringen van ov kaarten niet altijd even soepel verloopt, dat klopt.
  vrijdag 21 december 2007 @ 11:22:13 #198
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_55437667
Hier hebben ze het opzich wel slim opgelost vind ik, immers het met de kerst het zowiezo het drukker is op het postkantoor.. een eigen rij voor OV-ophalers Ging lekker snel
pi_55440640
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 11:18 schreef HuubTuub het volgende:
De kaarten worden half oktober gedrukt en verzonden naar de afhaalpunten. Dan gaan de afhaalberichten in 3 fasen het land in. In principe moet het zo zijn dat je met je afhaalbericht je OV kaart kunt ophalen.
De datum op je afhaalbericht is een adviesdatum om de drukte op het postkantoor de voorkomen. Het kan gebeuren dat sommige leveringen van ov kaarten niet altijd even soepel verloopt, dat klopt.
Dat is een heel ander verhaal dan wat ze bij het postkantoor vertelden. Daar was de reactie: 'oh, ja, maar er staat toch van x tot x! Dat zetten ze er niet voor niets op. Dan weet je pas op die laatste datum zeker dat 'ie er is! Kom dan ook niet zo vroeg.'

Sindsdien ga ik gewoon midden in de kerstdrukte. Ik ben toch student, dus ik heb alle tijd om in de rij te staan!
pi_55442034
Zo mcD had geluk vandaag. Kon als tweede aansluiten in de rij. Toen me kaart gedrukt was keerde ik me om en stond er een rij tot bij de deur en ging er zelfs al een gast met dat foto-knip apparaat de rij langs zodat het wat sneller zou gaan
  vrijdag 21 december 2007 @ 16:17:36 #201
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_55443832
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 07:59 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Trek er maar flink wat tijd voor uit dan
Ach ja, ik maak er een gezellig dagje uit van
pi_55462870
Hoe lang blijft dat ding eigenlijk liggen? Heb hem nog steeds niet opgehaald, dus...
pi_55463179
Ik vind hem wel erg lelijk trouwens, die kleur enzo. En ze hebben mijn foto er schuin opgeplakt
  zaterdag 22 december 2007 @ 14:34:01 #204
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_55463290
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 14:13 schreef Kanogor het volgende:
Hoe lang blijft dat ding eigenlijk liggen? Heb hem nog steeds niet opgehaald, dus...
Nou, volgens mij nog maaaanden
pi_55485010
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 14:13 schreef Kanogor het volgende:
Heel 2008 nog.
sig verwijderd door FA
  vrijdag 28 december 2007 @ 13:13:52 #206
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_55599049
Zo, ik heb mijne net opgehaald, met foto van September 2004 Man vond het wel een 'erg jonge foto' maar hij accepteerde het toch En dat terwijl er bij de ingang ongeveer 3 pamfletten hangen met regels en foto's als illustratie, terwijl mijn foto alle regels schendt Maargoed, toen ik zei dat ik de foto bij de IBG had laten checken ( ) accepteerde hij hem

Postkantoor:
IBG:
pi_55599088
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 14:29 schreef Nuna het volgende:
En ze hebben mijn foto er schuin opgeplakt
Dat doen die klootzakken bij mij ook altijd .
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
  vrijdag 28 december 2007 @ 13:17:47 #208
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_55599147
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 13:15 schreef Svensational het volgende:

[..]

Dat doen die klootzakken bij mij ook altijd .
Same here
pi_55599466
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 13:13 schreef Bravebart het volgende:
Zo, ik heb mijne net opgehaald, met foto van September 2004 Man vond het wel een 'erg jonge foto' maar hij accepteerde het toch En dat terwijl er bij de ingang ongeveer 3 pamfletten hangen met regels en foto's als illustratie, terwijl mijn foto alle regels schendt Maargoed, toen ik zei dat ik de foto bij de IBG had laten checken ( ) accepteerde hij hem

Postkantoor:
IBG:
Een foto op een OV-kaart hoeft niet aan al die eisen te voldoen hoor.
sig verwijderd door FA
  vrijdag 28 december 2007 @ 13:29:45 #210
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_55599499
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 13:28 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Een foto op een OV-kaart hoeft niet aan al die eisen te voldoen hoor.
Staat op het postkantoor van wel Inclusief al die foto's die ook destijds bij paspoort/identiteitskaart stonden Niet lachen, geen bril en weet ik wat allemaal nog meer
pi_55599574
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 13:29 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Staat op het postkantoor van wel Inclusief al die foto's die ook destijds bij paspoort/identiteitskaart stonden Niet lachen, geen bril en weet ik wat allemaal nog meer
Onzin, het is geen legitimatie-/identificatiebewijs.
sig verwijderd door FA
  vrijdag 28 december 2007 @ 13:38:40 #212
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_55599743
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 13:32 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Onzin, het is geen legitimatie-/identificatiebewijs.
Exact, maar die regels hangen er wel voor Maargoed, de IBG zegt zelf ook dat het niet officieel hoeft te zijn, en aangezien het postkantoor alleen maar een doorgeefstation is, hebben die daar niks tegenin te brengen
pi_55599837
Oh shit. Dat afhaalbewijs ben ik hendig kwijt.
  vrijdag 28 december 2007 @ 13:43:46 #214
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_55599877
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 13:42 schreef Roellio het volgende:
Oh shit. Dat afhaalbewijs ben ik hendig kwijt.
Moet je je pasnummer opvragen bij de IBG en daarmee langs het postkantoor gaan
  woensdag 2 januari 2008 @ 10:01:35 #215
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_55717320
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 13:43 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Moet je je pasnummer opvragen bij de IBG en daarmee langs het postkantoor gaan
Pasnummer staat op IBG.nl. DigID for the win.

Dit wilde ik net weten aangezien ik me brief ook kwijt ben
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_55718494
Iemand al zo'n chipkaart gehad?
  woensdag 2 januari 2008 @ 11:58:58 #217
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_55719368
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 10:01 schreef BMH het volgende:

[..]

Pasnummer staat op IBG.nl. DigID for the win.

Dit wilde ik net weten aangezien ik me brief ook kwijt ben
Exact
  woensdag 2 januari 2008 @ 16:14:22 #218
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_55725320
zal 'm ook eens ophalen deze dagen.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  woensdag 2 januari 2008 @ 16:17:05 #219
67174 Dos37
Come on Twente
pi_55725375
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 16:14 schreef 9christensen het volgende:
zal 'm ook eens ophalen deze dagen.
goa ie hen
  woensdag 2 januari 2008 @ 16:20:35 #220
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_55725436
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 16:17 schreef Dos37 het volgende:

[..]

goa ie hen
morn
[b]Enschede![/b]
pi_55744743
Hoe werkt dat stufi aanvragen via 'Mijn IB-Groep' nou precies? Ik log in met dat DigiD gedoe, dan kom ik in Mijn IBG en zie al m'n gegevens enzo, maar er staat nergens de optie om stufi aan te vragen. Ik zie alleen de stufi die ik voor mijn vorige opleiding heb aangevraagd, daar kan ik dan op wijzigen klikken maar dan krijg ik de melding dat er geen geldige studie staat geregistreerd. Dat is wel vreemd omdat ik iets meer dan een maand geleden me gewoon heb aangemeld bij een nieuwe opleiding via dat Studielink, wat ook allemaal geverifieerd en goedgekeurd is door IBG?
Bauer's Law: "Whatever CAN go wrong, WILL be resolved in a period of 24 hours."
pi_55745568
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:51 schreef Myers het volgende:
Hoe werkt dat stufi aanvragen via 'Mijn IB-Groep' nou precies? Ik log in met dat DigiD gedoe, dan kom ik in Mijn IBG en zie al m'n gegevens enzo, maar er staat nergens de optie om stufi aan te vragen. Ik zie alleen de stufi die ik voor mijn vorige opleiding heb aangevraagd, daar kan ik dan op wijzigen klikken maar dan krijg ik de melding dat er geen geldige studie staat geregistreerd. Dat is wel vreemd omdat ik iets meer dan een maand geleden me gewoon heb aangemeld bij een nieuwe opleiding via dat Studielink, wat ook allemaal geverifieerd en goedgekeurd is door IBG?
http://www.ibgroep.nl/par(...)vragen/Aanvragen.asp
pi_55748246
quote:
Ja, en dan? Zoals ik net al zei, als je ingelogd bent staat er nergens de optie om stufi aan te vragen. Ik kan alleen wat wijzigen maar dan krijg ik dus die melding dat er geen studie is geregistreerd.
pi_55748885
Nou, fijn is dat. Bel ik ze maar even op, hang ik eerst 20 minuten aan de lijn naar allerlei gare natuurgeluidjes te luisteren, krijg ik dan eindelijk iemand, ik stel mijn vraag, die mongool zegt wacht even, vervolgens zegt hij niks voor 3 minuten en dan hangt 'ie maar op?
pi_55793845
Ik vraag me het volgende af:

Ik heb inmiddels vier jaar lang gestudeerd. En nu ben ik nog bezig
Maaaar ik heb nu een NUL-lening plus OV-studentenkaart.
Het wordt mij maar niet duidelijk dat wanneer ik 'afstudeer' ik de resterende maanden OV kaart moet terugbetalen OF dat de kaart nog maximaal drie jaar (in mijn geval enkele maanden) als gift wordt omgezet. Dus is het onderdeel van de prestatiebeurs na 4 jaar studie of niet?

Wat ik me daarnaast afvraag is of je na die vier jaar elk jaar de kaart opnieuw moet aanvragen of dat er automatisch een nieuw afhaalbericht op je deurmat moet liggen. Ik heb namelijk niets gekregen.

bedankt voor ieder die zich hier even over buigt !
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
pi_55800336
Je hoeft de kaart niet opnieuw aan te vragen, je krijgt gewoon telkens een afhaalbericht zolang je staat ingeschreven .
Tap tap tap
pi_55800470
Die oude kaart kan ik gewoon weggooien toch, die hoef ik niet meer in te leveren ofzo?
pi_55800504
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 18:33 schreef Crazykill het volgende:
Die oude kaart kan ik gewoon weggooien toch, die hoef ik niet meer in te leveren ofzo?
Nee, hij is toch niet meer geldig.
sig verwijderd door FA
pi_55833198
Cherrylips: heb je ook op deze vraag een antwoord?

Maaaar ik heb nu een NUL-lening plus OV-studentenkaart.
Het wordt mij maar niet duidelijk dat wanneer ik 'afstudeer' ik de resterende maanden OV kaart moet terugbetalen OF dat de kaart nog maximaal drie jaar (in mijn geval enkele maanden) als gift wordt omgezet. Dus is het onderdeel van de prestatiebeurs na 4 jaar studie of niet?

Bedankt voor je andere antwoord in ieder geval!
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
  zondag 6 januari 2008 @ 21:42:51 #230
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_55833245
voor zover ik weet is de OVkaart een gift zolang je studeert en binnen die 10 jaar afstudeerd
pi_55865407
Zucht, moet hem ook nog steeds ophalen. Ik woon op kamers, dus ik moet hem in Amsterdam ophalen. Alleen balen dat ik op het moment thuis ben. Zouden ze het niet op kunnen sturen, of doen ze daar niet aan?
We want happy paintings. Happy paintings. If you want sad things, watch the news
pi_55865591
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 08:19 schreef coltje87 het volgende:
Zucht, moet hem ook nog steeds ophalen. Ik woon op kamers, dus ik moet hem in Amsterdam ophalen. Alleen balen dat ik op het moment thuis ben. Zouden ze het niet op kunnen sturen, of doen ze daar niet aan?
Daar doen ze niet aan.
pi_55865765
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 08:37 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Daar doen ze niet aan.
Was te verwachten..
We want happy paintings. Happy paintings. If you want sad things, watch the news
  woensdag 9 januari 2008 @ 18:08:23 #234
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_55902837
Even een vraag: Sinds dit schooljaar ben ik met HBO begonnen. Bij IB-Groep aangegeven etc. Maar studiefinanciering en OV niet. Heb er eens over nagedacht maar heb ik 'bewust' gekozen om dat dit jaar nog niet te doen. Ik heb nu namelijk geen OV nodig. Bovendien wil ik na dit jaar overstappen naar een andere studie, waardoor ik dus een jaar extra kwijt ben aan studeren.
Maar kan dit eigenlijk wel Want op internet lees ik dat kinderbijslag automatisch overgaat in stufi als je studeert, maar ik (ofja mn ouders) ontvangen nog steeds kinderbijslag.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_55903082
Idee om dit op te nemen in de op:
quote:
betaaldata studiefinanciering 2008

24 januari

22 februari

20 maart

24 april

23 mei

24 juni

24 juli

22 augustus

24 september

24 oktober

24 november

22 december
  woensdag 9 januari 2008 @ 19:28:45 #236
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_55904938
Heb gister die kutkaart ook maar eens opgehaald
Huilen dan.
pi_55905890
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 18:18 schreef FranticDJ het volgende:
Idee om dit op te nemen in de op:
[..]
pi_55917132
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 19:28 schreef Isdatzo het volgende:
Nou ja, hij bespaart me wekelijks wel 30 euro
pi_55917254
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 19:28 schreef Isdatzo het volgende:
Ik ga vandaag maar eens pasfoto's laten maken..
  donderdag 10 januari 2008 @ 10:14:42 #240
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55917284
Ik niet opgehaald, zal ze leren
Signature.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 14:59:59 #241
203446 Larocca
Just be.....
pi_56130766
Ik studeer maandag af (als het goed is haha). Natuurlijk wil ik dan voor februari geen collegeld meer betalen en me dan ook direct uitschrijven bij school/IB. Weet iemand hoe het zit met je OV inleveren?
" Ben ik nou zo slim of ben jij nu zo dom? "
pi_56287776
Een vraagje:

Ik moet m'n OV-kaart binnenkort inleveren omdat ik een OV-vergoeding heb aangevraagd (half jaar buitenland...).
Geldt hierbij ook dat ie voor de 5e werkdag van de eerstvolgende maand moet worden ingeleverd, dus voor mij dan de 1e week van februari, of moet ik die kaart gewoon vóór het begin van februari inleveren (omdat ik OV-vergoeding heb aangevraagd vanaf 1 februari...)

Het zou namelijk wel mooi zijn om hem die week nog te gebruiken, want ik moet nog wel met de bus naar de uni heen en weer, dus dat zou me geld schelen. Maja, ik hoor volgens IBG al wel vanaf 1 februari in t buitenland te zitten...

Wat te doen?
People live to learn things, and I learn to live...
  donderdag 24 januari 2008 @ 23:28:46 #243
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_56289039
quote:
Op woensdag 19 september 2007 14:45 schreef RailroadBill het volgende:
Hallo,

Ik kreeg zojuist bericht van de IB-groep dat ik een maximale aanvullende beurs krijg. Hier was ik natuurlijk erg blij mee, maar ik vond het tegelijk vreemd, omdat ik normaal maar een kleine aanvullende beurs kreeg. Mijn ouders kregen ook de gebruikelijke formulieren waarop stond dat hun bijdrage nul is.

Nu stond er dat het inkomen waar de berekening op gebaseerd was, 40 euro is. Dit terwijl ik zelf de gegevens er op na geslagen heb en het belastbaar inkomen van mn ouders gewoon hetzelfde is gebleven. Hoe ze dus bij 40 euro komen is mij een raadsel. Nu weet ik niet of ik blij moet zijn, of dat de IB-groep geld terug kan vorderen als ze een fout gemaakt blijken te hebben.

Kan iemand mij hier meer over vertellen?
IB-groep heeft jouw beurs berekend op basis van belastingdienst. In laatste jaren heeft de Belastingdienst veel fouten gemaakt .
pi_56292675
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:52 schreef Piepje het volgende:
Wat te doen?
Even de IBG bellen en het gewoon vragen, lijkt mij het beste idee
pi_56296213
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 08:55 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Even de IBG bellen en het gewoon vragen, lijkt mij het beste idee
Ja, maar het gaat erom dat ik tegen IBG heb gezegd dat ik vanaf 1 februari in het buitenland zit. Als ik dan vraag of ik die OV-kaart ook nog begin februari in mag leveren, dan zien zij toch ook dat er iets niet klopt?

De buschauffeur zal het niet merken, maar misschien noteren ze bij het postkantoor de datum van inlevering, en controleert IBG dat? Daar gaat t me om.
pi_56296756
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 11:54 schreef Piepje het volgende:
Ja, maar het gaat erom dat ik tegen IBG heb gezegd dat ik vanaf 1 februari in het buitenland zit. Als ik dan vraag of ik die OV-kaart ook nog begin februari in mag leveren, dan zien zij toch ook dat er iets niet klopt?

De buschauffeur zal het niet merken, maar misschien noteren ze bij het postkantoor de datum van inlevering, en controleert IBG dat? Daar gaat t me om.
Ah, op die manier. Je krijgt dus vergoeding vanaf 1 februari, en wilt je ov-kaart nog gebruiken tot bv. 5 februari?
De site van de IBG geeft antwoord (op de vraag wat er gebeurt als je je ov helemaal niet inlevert, maar goed..):
quote:
Heb je voordat je naar het buitenland vertrok een OV-vergoeding aangevraagd met het formulier OV-vergoeding buitenland? Dan had je uiterlijk de vijfde werkdag van de maand waarin je voor het eerst de OV-vergoeding kreeg je OV-studentenkaart moeten inleveren.

Je kunt dus nog lekker gratis met de bus
pi_56309974
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 12:14 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ah, op die manier. Je krijgt dus vergoeding vanaf 1 februari, en wilt je ov-kaart nog gebruiken tot bv. 5 februari?
De site van de IBG geeft antwoord (op de vraag wat er gebeurt als je je ov helemaal niet inlevert, maar goed..):
[..]

Je kunt dus nog lekker gratis met de bus
Okee, dus voor OV-vergoeding vanaf 1 februari, mag ik m toch nog gebruiken.

Ja sorry, ik zeur door, maar nou vraag ik me toch nog af of het mag in combinatie met het feit dat ik ook heb aangegeven dat ik 1 februari in het buitenland zit (buitenlands adres, vanaf 1 februari). Zouden ze daar op letten, en dan later eens die uitwonende beurs terug kunnen vragen?
  zaterdag 26 januari 2008 @ 09:33:52 #248
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_56315307
Als je OV vergoeding in gaat in de maand februari, dus bij je studiefinanciering van eind februari krijg je die ca. ¤79 extra, dan moet je de ov kaart voor de 5de werkdag van februari ingeleverd hebben. Je hebt immers in februari al een vergoeding omdat je de OV kaar niet kunt gebruiken.

De 5de wekrdag van februari is trouwens donderdag 7 februari.

Mocht je het nog niet hebben, als je een adreswijzing doorgeeft van je stageadres kun je ook meteen aangeven dat je uitwonend wordt, indien je niet bij je ouders in het buitenland woont, Je krijgt dan ook voor je stageperiode de uitwonende beurs.
pi_56318074
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 09:33 schreef HuubTuub het volgende:
Als je OV vergoeding in gaat in de maand februari, dus bij je studiefinanciering van eind februari krijg je die ca. ¤79 extra, dan moet je de ov kaart voor de 5de werkdag van februari ingeleverd hebben. Je hebt immers in februari al een vergoeding omdat je de OV kaar niet kunt gebruiken.

De 5de wekrdag van februari is trouwens donderdag 7 februari.

Mocht je het nog niet hebben, als je een adreswijzing doorgeeft van je stageadres kun je ook meteen aangeven dat je uitwonend wordt, indien je niet bij je ouders in het buitenland woont, Je krijgt dan ook voor je stageperiode de uitwonende beurs.
Ja, dat snap ik allemaal.
Maar zou de IBG problemen hebben met het feit dat ik mijn OV ná 1 februari inlever, terwijl ik heb aangegeven dan al in het buitenland te zitten (en als je niet vanaf de 1e van de maand in het buitenland zit, krijg je voor die maand geen uitwonende stufi)? En dan dus die uitwonende beurs terugvragen...
pi_56322549
Stel dat je een kalenderjaar tot aan september werkt om vervolgens in september weer te gaan studeren. Tot aan september heb je meer dan 10.000 euro verdient, heb je dan in september gewoon recht op stufi?
Met andere woorden, geldt dat bedrag voor de maanden waarin je stufi ontvangt of voor het hele kalenderjaar?

Iemand die hier ervaring mee heeft?
  zaterdag 26 januari 2008 @ 17:57:54 #251
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56322584
Ja, grens is 12950 euro ofzo, iig in de 12000 euro.
Als je vanaf september nog meer dan 2 ruggen erbij verdient, moet je terugbetalen.
Signature.
pi_56323242
De bijverdiengrens voor 2007 was ¤ 10.630,74.

Maar dan zou het zo zijn dat je, als je in januari-aug 10.700 verdient en daarna gaat studeren geen recht op stufi hebt en dus je stufi vanaf sep terug moet betalen, maar als je in aug klaar bent met je studie en dan gaat verdienen en totaal over 2007 ook 10.700 verdient je je stufi niet terug hoeft te btalen?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_56323349
Uit een folder op de website van de ib-groep:
http://www.ib-groep.nl/Images/8595-7_tcm7-6167.pdf
Als je een gedeelte van 2007 geen studiefinanciering hebt ontvangen, tellen je bijverdiensten soms niet, en soms wel mee. Ze tellen niet mee als de periode waarin geen studiefinanciering ontvangt aan begin of aan het einde van het kalenderjaar ligt. Als je in deze periode wel een OVkaart had, telt je bijverdienste wel mee.
Onderbreek je je studiefinanciering en je ervoor en erna in hetzelfde kalenderjaar studiefinanciering ontvangen, dan telt inkomen dat je tijdens die onderbreking had wel mee voor je bijverdiensten.

Wat dus zou betekenen dat je tijdens de tijd dat je stufi ontvangt max 10.7000 euro mag verdienen, maar als je in sept. met een opleiding begint en daarvoor geld hebt verdient, telt dat dus niet mee.
Everything which is not impossible, will eventually happen
  zaterdag 26 januari 2008 @ 18:39:02 #254
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_56323418
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 18:34 schreef Quinazoline het volgende:
Uit een folder op de website van de ib-groep:
http://www.ib-groep.nl/Images/8595-7_tcm7-6167.pdf
Als je een gedeelte van 2007 geen studiefinanciering hebt ontvangen, tellen je bijverdiensten soms niet, en soms wel mee. Ze tellen niet mee als de periode waarin geen studiefinanciering ontvangt aan begin of aan het einde van het kalenderjaar ligt. Als je in deze periode wel een OVkaart had, telt je bijverdienste wel mee.
Onderbreek je je studiefinanciering en je ervoor en erna in hetzelfde kalenderjaar studiefinanciering ontvangen, dan telt inkomen dat je tijdens die onderbreking had wel mee voor je bijverdiensten.

Wat dus zou betekenen dat je tijdens de tijd dat je stufi ontvangt max 10.7000 euro mag verdienen, maar als je in sept. met een opleiding begint en daarvoor geld hebt verdient, telt dat dus niet mee.
Ok, opzich ook wel logisch
Signature.
pi_56329376
Stel je neemt de Thalys naar Brussel, of de ICE naar Keulen... is er dan een regeling/manier dat als je OV hebt je zeg maar de kilometers binnen nederland niet hoeft te betalen?
pi_56330143
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 22:34 schreef Hertog_Martin het volgende:
Stel je neemt de Thalys naar Brussel, of de ICE naar Keulen... is er dan een regeling/manier dat als je OV hebt je zeg maar de kilometers binnen nederland niet hoeft te betalen?
thalys weet ik niet, maar ik ben wel een keertje met de gewone trein tot aan de grens gereisd en vanaf daar had je dan een kaartje nodig waar ik jongerenkoring kreeg (naar brussel). je zit alleen een eeuwigheid in de trein want het was een stoptrein .
Tap tap tap
  zondag 27 januari 2008 @ 10:42:48 #257
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_56335523
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 13:22 schreef Piepje het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik allemaal.
Maar zou de IBG problemen hebben met het feit dat ik mijn OV ná 1 februari inlever, terwijl ik heb aangegeven dan al in het buitenland te zitten (en als je niet vanaf de 1e van de maand in het buitenland zit, krijg je voor die maand geen uitwonende stufi)? En dan dus die uitwonende beurs terugvragen...
Nee, als je recht op de OV kaart verloopt dan heb je 5 werkdagen de tijd om de OV kaart in te leveren, of door iemand te laten inleveren.

Als jij qua adres en OV vergoeding aantoont dat je vanaf 1 februari in het buitenland verblijft en jij op 1 februari een adres in het buitenland hebt doorgegeven, dan heb je ook recht op de uitwonende beurs vanaf 1 februari.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 27 januari 2008 @ 10:44:51 #258
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_56335538
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 22:34 schreef Hertog_Martin het volgende:
Nee want je zit in een HighSpeed Service van de NS. Stel je gaat met de intercity naar Brussel dan hoef je pas een kaartje te kopen vanaf Roosendaal
  zondag 27 januari 2008 @ 10:48:44 #259
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_56335572
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 17:56 schreef ikke_ook het volgende:
Stel dat je een kalenderjaar tot aan september werkt om vervolgens in september weer te gaan studeren. Tot aan september heb je meer dan 10.000 euro verdient, heb je dan in september gewoon recht op stufi?
Met andere woorden, geldt dat bedrag voor de maanden waarin je stufi ontvangt of voor het hele kalenderjaar?

Iemand die hier ervaring mee heeft?
als je op 1 januari geen studiefinanciering had en de volgende maanden ook niet maar pas vanaf 1 september tot en met december van dat jaar, dan gelden de maanden september tot en met (31) december voor de bijverdiengrens. Dan mag je dus in die 4 maanden niet meer bijverdienen dan de grens.

voorbeeld 2,
heb je in de maand januari studiefinanciering en stop je met studiefinanciering in februari en ga je een paar maanden werken en per september ga je weer studeren met studiefinanciering dan tellen alle maanden van dat jaar mee voor je bijverdiengrens. Dus ook de maanden dat je geen stufie had.

Tot 1 april kun je nog met terugwerkende kracht je studiefinanciering stop zetten van het voorgaande jaar als je erachter komt dat je te veel inkomsten naast je stufie had.
pi_56336198
quote:
Op zondag 27 januari 2008 10:42 schreef HuubTuub het volgende:

[..]
Als jij qua adres en OV vergoeding aantoont dat je vanaf 1 februari in het buitenland verblijft en jij op 1 februari een adres in het buitenland hebt doorgegeven, dan heb je ook recht op de uitwonende beurs vanaf 1 februari.
Dat heb ik dus gedaan.
Verteld dat ik 1 februari in t buitenland zit, maar dat zit ik dus niet, en dat merken ze misschien als ik mn OV later dan 1 februari inlever.
pi_56336321
quote:
Op zondag 27 januari 2008 11:36 schreef Piepje het volgende:

[..]

Dat heb ik dus gedaan.
Verteld dat ik 1 februari in t buitenland zit, maar dat zit ik dus niet, en dat merken ze misschien als ik mn OV later dan 1 februari inlever.
Tuurlijk merken ze dat, die datum wordt echt wel geregistreerd. Dan kun je het beter door iemand anders laten inleveren ofzo en vragen of ze dat erbij vermelden .
sig verwijderd door FA
pi_56336957
Ik heb nu een OV (en heb er recht op) maar gebruik hem eigenlijk zelden (één keer in de week naar EHV vanaf Tilburg op en neer). Kan ik mijn OV kaart inleveren en daar een soort van vergoeding ofzo voor krijgen per maand? Ik weet wel dat het kan als je naar het buitenland gaat maar kan het ook als je in Nederland blijft?
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_56337014
quote:
Op woensdag 19 september 2007 14:52 schreef goldhorn het volgende:
aanvullende beurs is geen lening hoor.
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_56337043
quote:
Op zondag 27 januari 2008 12:18 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik heb nu een OV (en heb er recht op) maar gebruik hem eigenlijk zelden (één keer in de week naar EHV vanaf Tilburg op en neer). Kan ik mijn OV kaart inleveren en daar een soort van vergoeding ofzo voor krijgen per maand? Ik weet wel dat het kan als je naar het buitenland gaat maar kan het ook als je in Nederland blijft?
Nee.
sig verwijderd door FA
pi_56388359
Ik ga per 1 feb op kamers... Nu heb ik bij "mijn ibgroep" mijn woonadres en postadres gewijzigd naar m'n nieuwe adres. Krijg ik nu automatisch meer stufi?
pi_56388509
Ahh, ook ff veranderd naar uitwonend.. zal nu wel ok zijn.
pi_56389008
quote:
Op zondag 27 januari 2008 12:18 schreef mark_dabomb het volgende:
Nee. Je kunt wel overwegen hem niet op te halen, dan bouw je minder studieschuld op. Maar als je niet van plan bent eeuwig student te blijven zou ik dat niet doen.
pi_56391929
Ze doen nu al 2 maanden over berekenen van mn aanvullende beurs
pi_56394157
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 18:40 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik geloof dat ze bij mij ook nog bezig zijn ja
pi_56394244
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 18:40 schreef Hertog_Martin het volgende:
valt nog wel mee... bij mij duurde het de eerste keer vijf maanden ofzo.
You dream it, I live it.
pi_56394383
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 20:21 schreef Meddo het volgende:

[..]

valt nog wel mee... bij mij duurde het de eerste keer vijf maanden ofzo.
WAT!?

Als over 5 weken nog niets heb ga ik gewoon langs, schijnt te helpen soms.
pi_56413983
Ik heb elk jaar rond de jaarwisseling dat het eerst even niet op de formulieren wordt vermeld, maar meestal is het al berekend voordat de januari-storting wordt gedaan...
Maar nu dus nog niet, en ik ga volgende week voor een half jaar weg. Dus hopelijk komt het deze maand nog goed.
  woensdag 30 januari 2008 @ 19:32:21 #273
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_56415970
Als je nu nog geen aanvullende beurs hebt (en die vorig jaar wel had) dan ligt het eraan dat de IB Groep het inkomen van je ouder(s) nog niet heeft ontvangen van de belastingdienst.
Ze weten immers wie je ouders zijn, maar de Belastingdienst kan de gegevens niet leveren, dat kan verschillende redenen hebben.

Wat wel helpt is als je ouder(s) bij de Belastingdienst een inkomensverklaring/IB60 van 2006 opvragen. Stuur die op naar de IB groep. Wel even erbij zetten dat het om je aanvullende beurs gaat en dat de verklaring over het inkomen van je moeder of vader gaat.
pi_56417194
Beste mensen, het heeft er alle schijn van dat ik op 21 februari 2008 mijn diploma in ontvangst neem. Enkel een slotportfolio kan dit nog in de weg staan. Daarom vraag ik mij af of iemand zo uit zijn hoofd weet waar je de OV-studentenkaart dan in moet leveren. Is dat binnen de gemeente waar ik op kamers zit of kan dat bij elk willekeurig (groot) postkantoor? Alvast heel hartelijk dank voor een reactie!
pi_56432478
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 20:25 schreef ghizzer het volgende:
Beste mensen, het heeft er alle schijn van dat ik op 21 februari 2008 mijn diploma in ontvangst neem. Enkel een slotportfolio kan dit nog in de weg staan. Daarom vraag ik mij af of iemand zo uit zijn hoofd weet waar je de OV-studentenkaart dan in moet leveren. Is dat binnen de gemeente waar ik op kamers zit of kan dat bij elk willekeurig (groot) postkantoor? Alvast heel hartelijk dank voor een reactie!
Ik heb hem toen ingevlerd bij het postkantoor van mijn woonplaats. Je krijgt dan een bewijs van inlevering die je 5 jaar moet bewaren.
pi_56436865
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 13:37 schreef MvDrunen het volgende:

[..]

Ik heb hem toen ingevlerd bij het postkantoor van mijn woonplaats. Je krijgt dan een bewijs van inlevering die je 5 jaar moet bewaren.
ah ok, maar kan het ook (zoals in mijn geval) bij het postkantoor in de woonplaats van je ouders of elders in Nederland?
pi_56438219
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 16:29 schreef ghizzer het volgende:

[..]

ah ok, maar kan het ook (zoals in mijn geval) bij het postkantoor in de woonplaats van je ouders of elders in Nederland?
Geen idee, gewoon even langs het postkantoor gaan en het daar vragen. Die weten vast en zeker het antwoord op je vraag!
  donderdag 31 januari 2008 @ 17:48:03 #278
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_56438568
Hetzelfde postkantoor als waar je hem hebt opgehaald misschien wel?
  vrijdag 8 februari 2008 @ 10:29:51 #279
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_56598790
Als ik net het bedrag van mijn lening heb aangepast (gaat in per 1 maart) wanneer krijg ik dan mijn lening erbij?
Op de betaaldag in februari toch? (ze betalen in februari voor maart toch?)
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_56598836
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 10:29 schreef Molluck het volgende:
Als ik net het bedrag van mijn lening heb aangepast (gaat in per 1 maart) wanneer krijg ik dan mijn lening erbij?
Op de betaaldag in februari toch? (ze betalen in februari voor maart toch?)
Nope, ze betalen eind maart voor maart. Dus 24 maart oid kun je je lening verwachten.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 10:35:06 #281
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_56598891
Oh das jammer, nouja, bedankt voor je snelle reactie iig...
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_56793634
Ik heb een vraag

iemand uit mijn klas die heeft besloten om te stoppen met de studie! Ze heeft ze niet uitgeschreven en OV ingeleverd?

Ik ben van mening dat het beste dan is om de OV in te leveren en dan zich uit te schrijven, maar zij is van mening dat gewoon ingeschreven staan het beste is en dan gewoon af en toe op school te komen.

ben ik gek of is zij gek>
pi_56800203
Als zij nog ingeschreven staat en ze haalt niet genoeg studiepunten dan kan ze een hoop terugbetalen. Dus naar mijn mening niet echt verstandig nee!
pi_56803367
quote:
Op zondag 17 februari 2008 21:00 schreef MvDrunen het volgende:
Als zij nog ingeschreven staat en ze haalt niet genoeg studiepunten dan kan ze een hoop terugbetalen. Dus naar mijn mening niet echt verstandig nee!
Mooi, dat k gelijk had!
  maandag 18 februari 2008 @ 19:33:33 #285
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_56820886
Studiepunten zijn geen meetmoment meer. Sinds 2000 is het meetmoment ´Binnen 10 jaar een diploma halen na je eerste maand prestatiebeurs´.
Studenten die voor 2000 al prestatiebeurs hebben gehad (en dus niet meer onder de tempobeurs regeling vallen). Hebben wel nog dat meetmoment van studiepunten, maar als ze wel binnen 10 jaar het einddiploma halen wordt het eerste jaar ook omgezet naar gift.

Als ze ingeschreven staat bij school maar niet meer gaat, kan ze beter alles stoppen en de OV kaart inleveren. Mocht ze ooit nog een studie beginnen dan kan ze deze maanden die ze nu opmaakt beter gebruiken. Want verbruikte maanden krijg je niet meer terug.
Misschien heeft ze zelfs nog kans dat ze een deel van haar collegegeld kan terugkrijgen.
pi_56835985
Ik heb me aangemeld voor mn studie, en moest bij vooropleiding mn (havo-)vakken invullen. Dat ging ik doen, maar ik snapte het niet helemaal: een aantal vakken hebben bij mij op school andere namen. Ik heb de vakken die ik wist gewoon maar ingevuld en het zo gelaten met de gedachte: ik ga later wel naar mijn decaan. Maar nu heb ik een brief van IB gekregen waar alles netjes op uitgeprint staat. Kan ik nu nog wel dingen aanpassen?

en:

Maatschappijleer 1 = gewoon maatschappijleer wat je 1 jaartje in de 4de hebt?
Ik krijg aparte cijfers voor literatuur engels en literatuur nederlands, weet iemand hoe dat zit? Want die staan niet in het keuzelijstje.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_56918167
Misschien niet direct gerelateerd aan de IBG maar ik dacht dat Studielink ook hierbij hoorde. Ik heb me dus ingeschreven voor aankomend studiejaar (2008-2009) voor Tandheelkunde. Dat is echter loting. Nu is mijn tweede keuze een vrije studiekeuze, echter wel met selectie aan de poort. Is het al mogelijk om deze keuze nu al in te vullen op de site, zonder dat mijn inschrijving voor de Tandheelkunde verloopt/vervangen wordt of op het 2e plan komt?

Alvast bedankt.
pi_57052488
Ik heb best wel een ingewikkelde vraag over bijverdienen, netto- en fiscaal loon, boete of terugbetalen stufi en de IB-groep.
Even een apart topic gezet: IB-groep, teveel verdienen, boete of stufi terug? maar lijkt mij een interessante vraag (vraag 1) voor de mensen hier
bye
pi_57059537
Even een vraagje.. ik ben nu 3e jaars HBO SJD. Maar wil hierna nog een master gaan halen met een verkort programma (vanwege mijn achtergrond met SJD). Ik denk aan een master Sociaal Recht (1.5 jaar) of een master Nederlands Recht (2.5 jaar).

Heeft iemand een idee of ik dan nog voor stufi in aanmerking kom? Zo ja, waarom? Zo nee, wat zijn dan nog de opties?
  vrijdag 29 februari 2008 @ 13:53:41 #290
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_57060378
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 13:20 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Even een vraagje.. ik ben nu 3e jaars HBO SJD. Maar wil hierna nog een master gaan halen met een verkort programma (vanwege mijn achtergrond met SJD). Ik denk aan een master Sociaal Recht (1.5 jaar) of een master Nederlands Recht (2.5 jaar).

Heeft iemand een idee of ik dan nog voor stufi in aanmerking kom? Zo ja, waarom? Zo nee, wat zijn dan nog de opties?
Voor je HBO opleiding heb je recht op 4 jaar stufi.
Voor een eenjarige master krijg je niets extra's (staat gelijk aan WO bachelor 3 jaar + WO master 1 jaar = 4 jaar, en die heb je al gehad)
Voor een tweejarige master kun je misschien een jaar meer krijgen (staat gelijk aan WO bachelor 3 jaar + WO master 2 jaar = 5 jaar, waarvan je er pas 4 hebt gehad)

Een schakeljaar o.i.d telt trouwens niet als masterjaar. Het moet echt officieel een tweejarige master zijn, ook voor WO-ers...

Oudhuisgenootje kreeg dit dit jaar nog zo voor elkaar. Zij koos voor een tweede research master, waardoor ze extra stufi kreeg. Of het standaard is of afhankelijk is van eisen van de opleiding weet ik echter niet. Bel de IB-Groep ff dus zou ik zeggen!
pi_57106639
Misschien een dom vraagje hoor, maar ik heb toch pas recht op een OV-kaart als ik begin met studeren? Zit nu nog in de 6e VWO, en krijg wel tegemoetkoming scholieren omdat ik 18 ben. Die OV-kaart kan ik pas opeisen als ik stufi voor volgend jaar heb aangevraagd, en krijg ik dan begin september of zo denk ik?
  zondag 2 maart 2008 @ 17:24:42 #292
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_57108158
Ja, dan krijg je een OV-studentenkaart in september als het collegejaar begint.
pi_57108290
quote:
Op zondag 2 maart 2008 17:24 schreef Sjoewe het volgende:
Ja, dan krijg je een OV-studentenkaart in september als het collegejaar begint.
Zelfs dat niet. dat gaat per kwartaal. Vanaf 1 oktober is je OV-kaart geldig. Dat wordt een maandje reiskosten zelf betalen dus..
bye
  zondag 2 maart 2008 @ 17:44:17 #294
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_57108620
Als je al 18 bent als het collegejaar begint krijg je gewoon een OV per september toch. Ik destijds wel in iedergeval. Als je nog geen 18 bent in je eerste collegejaar krijg je pas later een OV.
  zondag 2 maart 2008 @ 17:48:03 #295
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_57108698
quote:
Op zondag 2 maart 2008 17:44 schreef Sjoewe het volgende:
Als je al 18 bent als het collegejaar begint krijg je gewoon een OV per september toch. Ik destijds wel in iedergeval. Als je nog geen 18 bent in je eerste collegejaar krijg je pas later een OV.
Idd, gewoon lezen wat er op de IB-groep site staat.
sig verwijderd door FA
pi_57108937
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 13:53 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Voor je HBO opleiding heb je recht op 4 jaar stufi.
Voor een eenjarige master krijg je niets extra's (staat gelijk aan WO bachelor 3 jaar + WO master 1 jaar = 4 jaar, en die heb je al gehad)
Voor een tweejarige master kun je misschien een jaar meer krijgen (staat gelijk aan WO bachelor 3 jaar + WO master 2 jaar = 5 jaar, waarvan je er pas 4 hebt gehad)

Een schakeljaar o.i.d telt trouwens niet als masterjaar. Het moet echt officieel een tweejarige master zijn, ook voor WO-ers...

Oudhuisgenootje kreeg dit dit jaar nog zo voor elkaar. Zij koos voor een tweede research master, waardoor ze extra stufi kreeg. Of het standaard is of afhankelijk is van eisen van de opleiding weet ik echter niet. Bel de IB-Groep ff dus zou ik zeggen!
Iig bedankt voor de informatie Ga zeker nog even bellen, maar vroeg me gewoon af of er hier mensen waren die het wisten!
pi_57151692
Stel ik begin in februari 2009 met mijn opleiding (HBO) en in juli kies ik ervoor om er niet mee door te gaan, wordt dit dan ook omgezet in een gift?
Als je in augustus begint mag je stoppen in februari zonder iets te moeten betalen, maar ik kan nergens vinden of dit voor de andere helft van het schooljaar ook geld?
pi_57241542
quote:
Op zondag 2 maart 2008 17:31 schreef Petre het volgende:

[..]

Zelfs dat niet. dat gaat per kwartaal. Vanaf 1 oktober is je OV-kaart geldig. Dat wordt een maandje reiskosten zelf betalen dus..
Gaat die áltijd pas in op 1 Oktober ? Dan gaat September een dure maand worden voor mij ... dat wordt 4 weken lang, 5 dagen per week op en neer reizen naar Amsterdam ... 200 euro ongeveer. Kan je dat nog ergens terugvragen? Of je OV een kwartaal eerder activeren?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_57241688
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 13:04 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Gaat die áltijd pas in op 1 Oktober ?
Als je nog geen 18 bent wel ja, anders kun je in september er ook gebruik van maken.

Volgens mij is dit in deze reeks ongeveer de 23e keer dat dit wordt gepost..
sig verwijderd door FA
pi_57242156
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 13:11 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Als je nog geen 18 bent wel ja, anders kun je in september er ook gebruik van maken.

Volgens mij is dit in deze reeks ongeveer de 23e keer dat dit wordt gepost..
Sorry, heb wel een deel van de reeks (laatste pagina's van #2) gelezen, tot het over bijverdienen en grote bedragen ging, ik er niets meer van snapte, toen ben ik afgehaakt en heb het maar direct gevraagd .

Maar heel erg bedankt voor je (bijzonder snelle) antwoord . Ik ben nu al 18, dus voor mij geldt dat ie in september al gebruikt wordt.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_57249985
Ik zit nu in het 2e jaar studie en woon nog thuis, maar ik heb nu 3 jaar prestatiebeurs gebruikt. Ik wil graag 1 jaar bewaren als ik op kamers ga, ipv 90 euro 255 euro. Dat is wel iets beter . Maar is het mogelijk dit bedrag in mijn ib-groep op 0 euro te zetten en dan weer op volledig te zetten als je weer prestatiebeurs wilt.

Kan je dus je prestatiebeurs stilzetten voor een aantal maanden en wordt het dan bevroren, of ontvang je dan 0 euro en is die maand gebruikt?
Ik zet dan me lening op 1 euro vanwege mijn ov-studentenkaart.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')