Is wel logisch, want je kinderbijslag loopt door tot en met september.quote:Op zondag 12 augustus 2007 12:16 schreef JDude het volgende:
[..]
Hoe krijgen ze het verzonnen.
Gelukkig heb ik ouderwetsch lang over de middelbare school gedaan, zodat ik al bijna 20 was voor ik eens een OV-kaart toegestopt kreeg [afbeelding].
Toch geef je met een wijziging aan dat je weer gaat studeren en dat je stufie wilt. Hoe dan ook geef je aan dat je vanaf de maand dat je weer gaat studeren je weer studiefinanciering wilt. Als je alleen je stufie stop hebt gezet, vraag je weer studiefinanciering aan, heb je ook je studie stop gezet dan geef je ook aan dat je weer gaat studeren.quote:Op zondag 12 augustus 2007 12:21 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Maar dat is dus het punt: ik ga geen nieuwe studie doen
"Nog geen 18 dan een OV in oktober" geldt alleen voor HBO en Universiteit. Op het MBO is het "het kwartaal volgend op je 18de verjaardag".quote:Op zondag 12 augustus 2007 12:14 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Nee, dan krijg je het in Oktober. Ongeacht wanneer je 18 wordt.
Als je door je complete financieringsduur (prestatiebeurs jaren + je leenfase) heen bent en je hebt studievertraging opgelopen, dan moet je die verlenging van je financiering aanvragen.quote:Op zondag 12 augustus 2007 14:36 schreef pfaf het volgende:
Mijn studieduur zit er bijna op, moet ik bij de IB-groep aangeven dat ik dit studiejaar nog stufi wil ontvangen voor de studievertraging, of laten ze die vanzelf doorlopen nadat ik me ingeschreven heb?
Bedankt, ik zit gelukkig nog maar aan het eind van m'n prestatiebeurs jaren trouwens.quote:Op zondag 12 augustus 2007 18:17 schreef HuubTuub het volgende:
[..]
Als je door je complete financieringsduur (prestatiebeurs jaren + je leenfase) heen bent en je hebt studievertraging opgelopen, dan moet je die verlenging van je financiering aanvragen.
met dit formulier
Zit je alleen aan je einde van je prestatiebeurs jaren en je wilt wel nog lenen dan gaat dat in de meeste gevallen automatisch. Op je berichten moet staan hoeveel lening je in de leenfase gaat krijgen.
Wijzigen van je lening altijd doen voor de eerste van de maand waarin de wijziging moet plaatsvinden.
oh ok bedanktquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:43 schreef HuubTuub het volgende:
eind september, je recht op SF gaat in per 1 oktober.
Als je nog geen 18 bent en je begint aan een (voltijds) HBO of Uni studie dan gaat je studiefinanciering in per 1 oktober. Vanaf 1 oktober een OV kaart en eind oktober je eerste beurs. Moet je het natuurlijk wel optijd hebben aangevraagd.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:51 schreef kevne het volgende:
[..]
oh ok bedankt
dus als je 1e jaars HBO-er bent dan krijg je vanaf 1 okt. ov/stufi?
dat zal alles wat duideliijker voor me maken
Lijkt me dat je pas korting hebt wanneer je OV kaart geldig is. Dus vanaf september.quote:Op zondag 19 augustus 2007 20:57 schreef Crazykill het volgende:
Ik ben eerstejaars en de ov kaart is vanaf september geldig. Maar morgen begint mn introweek, ik mag nu toch gewoon met een roze strippenkaart reizen of kan dat pas vanaf september?
via: direct iets regelen, wijzigen studiefinanciering. Je hoeft niet in te loggen via mijn IB Groep. Wijzig je studiefinanciering, bedrag lening.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:40 schreef One_conundrum het volgende:
Hoe vraag ik een lening aan? Kan het niet echt vinden bij mijn ibgroep enzo..
Het is gewoon omdat ik aan mijn 5e studiejaar begin.
Nee dusquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 20:21 schreef Asskicker14 het volgende:
Stomme vraag maar mag je met de OV-studentenkaart gratis 1e klas reizen?
Ah verdomme, ik had me daar nog zo op verheugd.quote:
Als je een adreswijziging doorgeeft, kun je ook aangeven of je door die verhuizing in- of uitwonend bent geworden. Je geeft dan ook de adressen van je ouders op. Dit zou de wijziging in je woonsituatie moeten doorvoeren en krijg je de uitwonende beurs.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:27 schreef Maraca het volgende:
Even een vraagje.. per 01-09 ben ik uitwonende en ik heb een lening aangevraagd.. nu hebben ze dat netjes gewijzigd, maar het bedrag van de basisbeurs is nog hetzelfde als voor een inwonende.. hoe moet ik dit wijzigen?
Ze hadden het zelf later al aangepastquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 10:26 schreef HuubTuub het volgende:
[..]
Als je een adreswijziging doorgeeft, kun je ook aangeven of je door die verhuizing in- of uitwonend bent geworden. Je geeft dan ook de adressen van je ouders op. Dit zou de wijziging in je woonsituatie moeten doorvoeren en krijg je de uitwonende beurs.
Het kan online of met het formulier Wijziging Studiefinanciering.
Zelf antwoord gevonden (half uurtje bij IB in de wacht gehangenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:41 schreef bloempjuh het volgende:
Ik ben halverwege augustus gestopt met mijn studie. Lening is stopgezet.
Nu zie ik op de site dat ik mijn OV voor de 5e van de komende maand moet inleveren. Mag dat ook nog 5 september zijn, of moet het echt 4 sept? Dit omdat ik een paar dagen wegga naar buitenland en pas de 5e terug ben.
Dat is wel balen zeg! Maar goed dat je er nu achter komt en niet pas over een half jaar..quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:49 schreef CherryLips het volgende:
goed, ik heb het verkeerd berekend en heb wel teveel verdiend en mag over twee maanden een boete betalen en vandaag nog m'n ov inleveren.
ja precies, mooi dat een vriendin me er gisteravond op wees. als ik er bijv. volgende week achter was gekomen had het me nog eens iets van ¤70 gekost.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:56 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Dat is wel balen zeg! Maar goed dat je er nu achter komt en niet pas over een half jaar..
kopie van OV?quote:Op vrijdag 7 september 2007 21:55 schreef bloempjuh het volgende:
Mijn OV is ook ingeleverd.. en kom er nu achter dat ik nog een boete moet terugvorderen met kopie van mijn OV
Yep. Een of ander formulier, met daarbij een kopie van het betreffende abonnement. Damnquote:
Nee, aanvullende beurs is ook een gift als je voldoet aan je prestatienorm.quote:Op woensdag 19 september 2007 14:52 schreef goldhorn het volgende:
ik kan je slechts 1 advies geven....bel de IB-groep.
sowieso moet volgens mij, na je afstuderen de aanvullende beurs terugbetaald worden. Dit is dacht ik slechts een lening tegen gunstige voorwaarden.
De IB-Groep is voor de berekening van de aanvullende beurs ook afhankelijk van de belastingdienst. Nadat het inkomen van je ouders van de bealstingdienst worden doorgegeven aan de IBG, kan de IBG een berekening maken. Als de belastingdienst geen gegevens kan leveren, dan kan er voorlopig nog geen aanvullende beurs berekend worden.quote:Op woensdag 19 september 2007 21:51 schreef MikeLowrey het volgende:
Ik heb 4 maanden geleden studiefinanciering aangevraagd uitwonend en aanvullende beurs. Heb de ouderforumulieren 2 maanden geleden opgestuurd. Daarna tot nu dus niks meer binnengekregen. (op brief van OV kaart na)
Hoelang zal het duren voordat ik bericht krijg...want mijn Studiefinanciering begint al in Oktober.
Zou ik de maximale aanvullende beurs kunnen krijgen. Alleen mijn vader werkt en die verdient naar normale waarden.
Bij voorbaat dank![]()
vroeger wel!quote:Op donderdag 27 september 2007 00:36 schreef mcDavid het volgende:
Pwned! Stufi wordt niet met terugwerkende kracht uitbetaald.
Vorig jaar heb ik mij na 01-09 alsnog ingeschreven voor een studie (heb een aantal jaren gewerkt en besloot op het laatste moment toch weer een studie op te pikken) en daardoor was mijn stufi-aanvraag ook te laat. Ik heb echter gewoon 2 maanden stufi in oktober ontvangen, kortom wel met terugwerkende kracht. Als je op tijd bent met aanvragen en er recht op hebt krijg je het gecompenceerd. Het enige nadeel voor mij was dat het even duurde voor ik een OV kreeg, dat was ook pas in oktober.quote:Op donderdag 27 september 2007 00:36 schreef mcDavid het volgende:
jawel, ik heb een jaar basisbeurs gekregen terwijl dat helemaal niet klopte, heb ze meerdere keren gebeld, m'n vader heeft nog gebeld, maar nee, IBG was er heilig van overtuigd dat m'n ouders te veel hadden verdiend.quote:Op donderdag 27 september 2007 00:36 schreef mcDavid het volgende:
Ja.. volgesn mij is het zo dat je 4 a 5 jaar stuffie kan ontvangen (afhankelijk van studie dacht ik). En als je na 1 jaar stopt dat je stuffie dan wordt stopgezet en je daarna dus 3 a 4 jaar nog kunt ontvangen als je verder studeert.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:52 schreef Dsir het volgende:
Ehm, even een vraagje over de Propedeuse Toegepaste Psychologie.
Kun je daar studiefinanciering voor krijgen? Ook al is het maar 1 jaar?
Iemand ervaring mee?![]()
Voor het eerste jaar krijg je gewoon stufi. Ga je daarna bijvoorbeeld Psychologie studeren, krijg je nog maar 3 jaar stufi ipv 4 aangezien je al 1 jaar stufi hebt gehad. Ga je Geneeskunde doen, krijg je nog 5 jaar stufi ipv 6 jaar.. Enzovoorts.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:52 schreef Dsir het volgende:
Ehm, even een vraagje over de Propedeuse Toegepaste Psychologie.
Kun je daar studiefinanciering voor krijgen? Ook al is het maar 1 jaar?
Iemand ervaring mee?![]()
Je krijgt 4 jaar stufi en wanneer je je studie afrondt binnen 10 jaar wordt dat omgezet in een gift.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:46 schreef roburt het volgende:
als je 4 jaar mbo hebt gedaan en verder wilt studeren krijg je dan nog stufi?
overal hoor ik dat je maar 4 jaar stufi krijgt, maar ik dacht 10 jaar?
Bedankt! Enne geldt dat ook als ik met een HBO opleiding begin maar daarmee stop wanneer ik mijn Propedeuse heb behaald? Of is dat alleen bij 1 jarige propedeuse opleidingen? Zal wel niet, maar effe voor de zekerheid.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:16 schreef Nuna het volgende:
[..]
Voor het eerste jaar krijg je gewoon stufi. Ga je daarna bijvoorbeeld Psychologie studeren, krijg je nog maar 3 jaar stufi ipv 4 aangezien je al 1 jaar stufi hebt gehad. Ga je Geneeskunde doen, krijg je nog 5 jaar stufi ipv 6 jaar.. Enzovoorts.
Ja, volgens mij wel. Je hebt immers dan al een jaar studiefinanciering gehad.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:33 schreef Dsir het volgende:
[..]
Bedankt! Enne geldt dat ook als ik met een HBO opleiding begin maar daarmee stop wanneer ik mijn Propedeuse heb behaald?
Stel, weer puur hypothetisch natuurlijk, dat er toevallig in een andere stad een goede bekende van mij woont die een kamer vrij heeft. Dan is het dus beter om daar te gaan wonen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:57 schreef TNA het volgende:
Ze vergelijken je adres met dat van je ouders, dus het adres van je buren zou op kunnen vallen. Dat van een vriend vijf kilometer verderop niet. Makkelijk geld verdienen dus.
Foei! Je gaat toch niet frauderen! En je studeert nogwel Rechten!
Ja, schrijf je daar gewoon in. Extra studiefinanciering vangenquote:Op zondag 14 oktober 2007 21:07 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Stel, weer puur hypothetisch natuurlijk, dat er toevallig in een andere stad een goede bekende van mij woont die een kamer vrij heeft. Dan is het dus beter om daar te gaan wonen.
Frauderen is ook echt te simpelquote:Op zondag 14 oktober 2007 21:10 schreef Sapstengel het volgende:
Ja. Of je legt er een paar boeken en een t-shirt neer en blijft gewoon thuis wonen. De IB-groep heeft alleen bewijs nodig, dus je zal ze iets moeten sturen van huurovereenkomst, bankafschrijving oid als ze er om vragen. Maar dat is ook wel op te lossen lijkt me.
Ik heb nog nooit van zulke razzia's gehoordquote:Op zondag 14 oktober 2007 22:42 schreef hmmmz het volgende:
Maar is het dan genoeg om alleen een postadres te hebben?
Of is het ook de bedoeling dat ik daar een hele kamer inricht (kleding, boeken, tandeborstel etc.) Voor het geval ze met een huiszoekingsbevel ofzo komen controleren, of controleren ze alleen via de gemeentelijke administratie?
Zoiets heb ik nog nooit gehoord.quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:03 schreef hmmmz het volgende:
^ Dus al ik gewoon een postadres heb, een 'huurcontract' en iedere maand een symbolisch bedrag overmaak + sta ingeschreven bij die gemeente. is het goed.?
Ik hoorde dat ze controleren met brieven die je dan weer terug moet sturen?
Als je een adreswijziging doet bij de IB groep, moet je óf postadres, óf woonadres wijzigen, óf beiden.quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:08 schreef hmmmz het volgende:
Maar postadres 'huurcontract' en iedere maand een symbolisch bedrag overmaken + ingeschreven staan bij de gemeente zou in principe moeten voldoen?
Daar heb ik geen flauw idee van.quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:14 schreef hmmmz het volgende:
dan wijzig ik m'n postadres en m'n woonadres
Maar het gaat me er meer om hoe de ibgroep controleert of ik daar ook daadwerkelijk woon/verblijf
Papieren en dergelijke, lees dit maar...quote:
Kijkquote:Op zondag 14 oktober 2007 23:27 schreef donroyco het volgende:
[..]
Papieren en dergelijke, lees dit maar...
Denk niet dat ze opeens gemakkelijker zijn geworden met controleren.quote:Op maandag 15 oktober 2007 00:03 schreef hmmmz het volgende:
Dat bericht is uit 2003, dus zal nu waarschijnlijk wel weer anders zijn
Dank je.. zo onduidelijk die sitequote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:33 schreef eer-ik het volgende:
hier? http://ib-groep.nl/partic(...)ijzigen/Wijzigen.asp
?
Echt 1 minuut op die site geweest netquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:38 schreef donroyco het volgende:
[..]
Dank je.. zo onduidelijk die site
Ik had er overheen gelezen![]()
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:38 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Echt 1 minuut op die site geweest net
Maar geen dank
Stufi op het VWOquote:Op maandag 5 november 2007 16:42 schreef Jdijkers het volgende:
heb ik recht op meer dan mijn 93 euro (thuiswonend vwo-6 scholier).. Zoals OV ofzo? of zal ik het met 93 euro moeten doen?
That's all you get.quote:Op maandag 5 november 2007 16:42 schreef Jdijkers het volgende:
heb ik recht op meer dan mijn 93 euro (thuiswonend vwo-6 scholier).. Zoals OV ofzo? of zal ik het met 93 euro moeten doen?
't is geen stufi, maar vervanging van kinderbijslag.quote:
Nee, je krijgt alleen een tegemoetkoming. Dus geen OV kaart.quote:Op maandag 5 november 2007 16:42 schreef Jdijkers het volgende:
Oja, dat had ik toen ook, ik snap het alquote:Op maandag 5 november 2007 16:53 schreef eer-ik het volgende:
[..]
That's all you get.
[..]
't is geen stufi, maar vervanging van kinderbijslag.
Zodra 'ie doorgaat naar vervolgopleiding is het wel stufi.
Deze bijdrage geldt ook niet als stufi, in elk opzicht.
bij mijn staan er foto's op van toen ik 12 of 13 wasquote:Op dinsdag 6 november 2007 18:58 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Moet ik weer pasfoto's laten maken voor op dat ding
Mwah.. dan maak ik toch liever nieuwequote:Op dinsdag 6 november 2007 19:29 schreef roburt het volgende:
[..]
bij mijn staan er foto's op van toen ik 12 of 13 was
gewoon hele oude gepakt had geen zin om daar nieuwe foto's voor te maken.
Ik vroeg me ook af of dat moest, maar dat is dus het geval?quote:Op dinsdag 6 november 2007 18:58 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Moet ik weer pasfoto's laten maken voor op dat ding
alleen als je geen twee foto's hebt afgegeven toen je een OV ging halen.quote:Op vrijdag 9 november 2007 14:31 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik vroeg me ook af of dat moest, maar dat is dus het geval?
Toen in september heb ik er twee afgegeven, waaronder één die ze op die kaart van september tot december werd geplakt.quote:Op vrijdag 9 november 2007 14:43 schreef roburt het volgende:
[..]
alleen als je geen twee foto's hebt afgegeven toen je een OV ging halen.
quote:Op vrijdag 9 november 2007 14:48 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Toen in september heb ik er twee afgegeven, waaronder één die ze op die kaart van september tot december werd geplakt.
Dus ik kan gewoon zonder pasfoto's naar het postkantoor?
Nee, als je de vorige keer 2 pasfoto's hebt afgegeven hoef je dit jaar voor de kaart van 2008 maar 1 foto af te geven.quote:Op vrijdag 9 november 2007 14:48 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Toen in september heb ik er twee afgegeven, waaronder één die ze op die kaart van september tot december werd geplakt.
Dus ik kan gewoon zonder pasfoto's naar het postkantoor?
quote:
Ik moet dan ook. Alleen moet nog eerst pasfoto's laten maken, dus kan vast ook wel laterquote:Op woensdag 14 november 2007 15:16 schreef 9christensen het volgende:
ophalen tussen 8 en 15 nov.
kan toch ook wel later?
Welke kleur heeft iequote:
Ja my ass hoorquote:Op donderdag 15 november 2007 11:33 schreef Roellio het volgende:
Oh, voor de pretbekken met de OV kaart die teveel verdienen:
Op het moment dat je teveel verdient (Rond de 11k) moet je het volledige jaar à 68 euro per halve maand (als ik mij niet vergis), terugbetalen.
die 10.000 euro is toch ook een bedrag per jaar?quote:Op donderdag 15 november 2007 19:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja my ass hoor [afbeelding] . Toch [afbeelding] . Dat had die stomme mevrouw aan de telefoon anders wel gezegd. Het geldt vanaf het moment dat je over die 10.000 heen gaat.
De grens voor 2007 is ¤ 10.630,74 netto. Als je daar overheen dreigt te gaan moet je de studiefinanciering stopzetten.quote:Op donderdag 15 november 2007 19:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja my ass hoor. Toch
. Dat had die stomme mevrouw aan de telefoon anders wel gezegd. Het geldt vanaf het moment dat je over die 10.000 heen gaat.
Ik heb het afgelopen jaar m'n scriptie geschreven, daar ben ik geen 50 uur in de week mee bezig hoorquote:
Ik had een nullening en kreeg dus geen stufi/lening toen ik over die grens ging. Moet ik nu nog alles wat ik in juli en augustus heb verdiend terugbetalen? Dan ga ik keihard gillen want ik heb me deze zomer helemaal kapot gewerkt aan opdrachten (ben freelancer) en heb lekker verdiendquote:Op donderdag 15 november 2007 20:14 schreef HuubTuub het volgende:
[..]
Onderneem je geen actie en verdien je meer bij dan de grens dan moet je terugbetalen wat je te veel hebt bijverdient (maar nooit meer dan dat je aan stufi hebt ontvangen) en daarnaast betaal je per maand dat je de OV kaart in bezit hebt gehad ca. ¤80,- terug.
Je zult nooit meer terugbetalen dan dat je ontvangen hebt. Jij hebt een nullening, dus je hebt nul euro ontvangen en zult dus ook nul euro terugbetalen.quote:Op donderdag 15 november 2007 20:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik had een nullening en kreeg dus geen stufi/lening toen ik over die grens ging. Moet ik nu nog alles wat ik in juli en augustus heb verdiend terugbetalen? Dan ga ik keihard gillen want ik heb me deze zomer helemaal kapot gewerkt aan opdrachten (ben freelancer) en heb lekker verdiend. Die OV-boete heb ik wel gewoon betaald want ik kwam er twee maanden te laat achter, ¤68 per halve maand.
ah, dan heb je je stufi stopgezet met terugwerkende kracht maar je kunt niet je ov kaart met terugwerkende kracht inleveren, dus daarvoor heb je een OV boete gehad.quote:Op donderdag 15 november 2007 20:30 schreef CherryLips het volgende:
Ik schrok al.
Ik had die nullening vorig jaar al aangevraagd omdat ik genoeg verdiende en om de schuld te beperken. En dan is de boete dus wel ¤68 per halve maand, kreeg er ook netjes een acceptgiro voor enzo.
Ik had ze al gebeld toen ik erachter kwam dat ik te veel had verdiend, toen zeiden ze dat ik alles direct moest stopzetten met terugwerkende kracht in de maand dat ik te veel was gaan verdienen en toen kreeg ik de acceptgiro's.
Volgens mij klopt dat niet. De OV-kaart is geen legitimatiebewijs en hoeft dus ook niet aan de eisen voor pasfoto op een legitimatiebewijs te voldoen. Volgens mij is alleen het formaat gespecificeerd (30 x 40 mm) omdat de foto anders niet in het vakje op de kaart past.quote:Op maandag 26 november 2007 16:40 schreef Bravebart het volgende:
Weet iemand hier meer van ? Anders moet ik nog ff een nieuwe laten maken
Ja precies, dat zei ik ook, en dat zeggen meer mensenquote:Op maandag 26 november 2007 16:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dat niet. De OV-kaart is geen legitimatiebewijs en hoeft dus ook niet aan de eisen voor pasfoto op een legitimatiebewijs te voldoen. Volgens mij is alleen het formaat gespecificeerd (30 x 40 mm) omdat de foto anders niet in het vakje op de kaart past.
als het goed is krijg je dan een diploma, wat bekend is bij de IB groep.quote:Op maandag 26 november 2007 18:34 schreef helloworld het volgende:
Hoi 'k heb een vraag
stel ik slaag aan het einde van dit schooljaar niveau 2 moet ik dan zelf aangeven aan de ib-groep dat ik ben geslaagd of geefd mijn school dit door?
Mmh, naja ik moet naar hetzelfde postkantoor als die vriend, dus dan zal ik morgen maar gewoon een officiële gaan laten makenquote:Op maandag 26 november 2007 17:49 schreef Addict89 het volgende:
Mijn foto waar ik lachend op stond is ook geweigerd. Er staat ook in dat formuliertje wat je bij je afhaalbericht hebt gekregen dat het een officiele foto moet zijn. Het gaat echt om het niet lachen, want het formaat was wel prima. Maar het verschilt per postkantoor hoe streng ze zijn, dus je kan het altijd proberen.
Probeer zo chagerijnig mogelijk op de foto te staan.quote:Op maandag 26 november 2007 19:09 schreef Bravebart het volgende:
Mmh, naja ik moet naar hetzelfde postkantoor als die vriend, dus dan zal ik morgen maar gewoon een officiële gaan laten maken
De school maakt wel een melding dat je een diploma hebt. Je moet wel zelf actie ondernemen om je studiefinanciering te stoppen en je OV kaart in te leveren, of als je door gaat, een nieuwe studie door te geven.quote:Op maandag 26 november 2007 18:48 schreef eer-ik het volgende:
[..]
als het goed is krijg je dan een diploma, wat bekend is bij de IB groep.
Of je er verder nog wat voor moet doen weet ik niet...
Het studieresultaat wordt, vroeger of later (afhankelijk van de competentie van de administratie van je opleidingsinstellingquote:Op maandag 26 november 2007 18:34 schreef helloworld het volgende:
Hoi 'k heb een vraag
stel ik slaag aan het einde van dit schooljaar niveau 2 moet ik dan zelf aangeven aan de ib-groep dat ik ben geslaagd of geefd mijn school dit door?
Wat jij zegt inderdaadquote:Op dinsdag 27 november 2007 20:21 schreef HuubTuub het volgende:
[..]
De school maakt wel een melding dat je een diploma hebt. Je moet wel zelf actie ondernemen om je studiefinanciering te stoppen en je OV kaart in te leveren, of als je door gaat, een nieuwe studie door te geven.
Al dit met een 'wijzigingsformulier student'.
Uhuh, ik heb al op dequote:Op dinsdag 27 november 2007 00:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Probeer zo chagerijnig mogelijk op de foto te staan.
Volgens mij is het nog langer, ik dacht iets van 20 jaar zelfs.quote:Op woensdag 28 november 2007 11:35 schreef Addict89 het volgende:
De aflosfase van uw lening duurt in principe 15 jaar. Na het verstrijken van de aflosfase van 15 jaar wordt het restant van uw schuld kwijtgescholden.
Haha dat lijkt me nietquote:Op woensdag 28 november 2007 14:02 schreef Addict89 het volgende:
Dan staat het fout op de site van de IB.
quote:Ik wilde mn OV+Chipkaart gaan ophalen, gister, dus wilde mn foto pakken die ik vorig jaar ook
gebruikte (gewone foto, met (ontblote tanden-)lach erop, toen ik er door een vriend op geattendeerd
werd dat je een officiële foto moest nemen (dus zonder lach etc. zelfde als van identiteitskaart
etc.). Dit leek me vrij raar aangezien op mn Chipkaart ook geen een 'onofficiële' foto staat.
Daarnaast hebben een aantal vrienden van mij hem al opgehaald gewoon met een brede-lach-foto. Dus
hoe zit dat nou precies ? Voordat ik een uur in de rij sta en vervolgens onverrichte weggestuurd
wordt.
Dus weggestuurd worden met het excuus dat je geen officiële pasfoto hebt (à la identiteitskaart) is onterechtquote:Beste Bart,
De foto die je vorig jaar hebt gebruikt, kun je ook gebruiken voor de OV-studentenkaart van 2008.
Het hoeft geen officiële foto te zijn net als voor de identiteitskaart.
Met vriendelijke groet,
(...)
Medewerkster Klantenservice
www.ib-groep.nl
Lekker handig dat ze dan in hun folder zetten dat het een officiele moet zijn, dat volgen die Postkantoor miepjes toch klakkeloos uit dan.quote:Op vrijdag 30 november 2007 18:47 schreef Bravebart het volgende:
[..]
[..]
Dus weggestuurd worden met het excuus dat je geen officiële pasfoto hebt (à la identiteitskaart) is onterecht
Ja, naja ik denk dat ze met officieel bedoelen dat het niet een webcamfoto mag zijn, of zoiets. Maar inderdaad, ze mogen wel wat beter voorlichtenquote:Op vrijdag 30 november 2007 19:15 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Lekker handig dat ze dan in hun folder zetten dat het een officiele moet zijn, dat volgen die Postkantoor miepjes toch klakkeloos uit dan.
haha ja komt bekend voorquote:Op zaterdag 8 december 2007 14:40 schreef Intergalactrick het volgende:
Ik ging vandaag mijn nieuwe OV kaart halen!![]()
Nieuwe pasfoto's gemaakt!![]()
Naar het postkantoor gefietst!![]()
IS DAT KUTDING DICHT!GODVER!
OM 2 UUR IN DE MIDDAG AL! VERDOMME!![]()
![]()
Eerst even Googlen hèquote:Op zaterdag 8 december 2007 14:40 schreef Intergalactrick het volgende:
Ik ging vandaag mijn nieuwe OV kaart halen!![]()
Nieuwe pasfoto's gemaakt!![]()
Naar het postkantoor gefietst!![]()
IS DAT KUTDING DICHT!GODVER!
OM 2 UUR IN DE MIDDAG AL! VERDOMME!![]()
![]()
Een nieuw afhaalbericht kun je wel krijgen. Maar je kunt wel mooi naar Leiden om het ding op te gaan halenquote:Op zondag 16 december 2007 23:03 schreef LalalaHippie het volgende:
hmmmm, ik ben net verhuisd en het lijkt erop dat ik mijn afhaalbericht gemist heb. en aangezien ik van leiden naar gromingen verhuisd ben is het niet zo makkelijk om helemaal naar leiden te gaan om hem op te halen... Weet iemand of je een nieuw afhaalbericht kunt krijgen? (DigID doet het weer eens niet)
aaah fijnquote:Op zondag 16 december 2007 23:09 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Een nieuw afhaalbericht kun je wel krijgen. Maar je kunt wel mooi naar Leiden om het ding op te gaan halen![]()
(ervaringsdeskundige)
Zal ik mn IBG-email ff doorsturen ?quote:Op donderdag 13 december 2007 23:39 schreef nikkie1985 het volgende:
Ik ben dus ook weggestuurd met mijn pashokje foto.
Stom mens. Waren nieuwe regels zei ze.
Je hebt tenminste nog een OV voor dit jaarquote:Op zondag 16 december 2007 23:10 schreef LalalaHippie het volgende:
aaah fijnin ieder geval bedankt voor de tip...
Mijn pashokje foto was goedquote:Op donderdag 13 december 2007 23:39 schreef nikkie1985 het volgende:
Ik ben dus ook weggestuurd met mijn pashokje foto.
Stom mens. Waren nieuwe regels zei ze.
Bij mij ook, ook lekker consequent danquote:
Als je het met je digid hebt aangevraagd, hoef je verder niets meer te tekenen. Dan is het gewoon geregeld. Het gaat dus wel pas per 1 januari in, dus je ontvangt het pas eind januari.quote:Op donderdag 20 december 2007 22:13 schreef parselmouth het volgende:
Even een vraaagje.
Heb het zelf ook online geregelt.. dus was het volgens mij nog zonder DigiD, maar daarvoor hoef je niks te ondertekenen of wat dan ook. Zal gewoon goed gaan en krijg je het eind januari binnenquote:Op donderdag 20 december 2007 22:13 schreef parselmouth het volgende:
Even een vraaagje.
Ik heb net een lening aangevraagd, naast m'n uitwonende stufi omdat ik toch wel enigszins moeilijk rondkom.
Heb 't aangevraagd via internet, is allemaal goed gegaan, maar voor sommige dingen moet je nog een soort contract ondertekenen ofzo. Is dat bij het aanvragen van een lening ook zo? Of wordt dat net als het wijzigen van je stufi gewoon omgezet en krijg je er na een tijd bericht over?
Ben komende 2 weken namelijk niet in m'n studentencrib, dus dan is het wel handig om te weten of ik tussendoor even langs moet gaan om dat contract te bekijken en ondertekenen.
Trek er maar flink wat tijd voor uit danquote:Op vrijdag 21 december 2007 05:39 schreef Bravebart het volgende:
Oh damn, ik moet dat ding ook nog ophalen!
Nee, die advies-data staan erop omdat ze zelf nog niet weten wanneer je kaart er is. Ik ging ooit zeer braaf op de tweede dag van die advies-range naar het postkantoor, en toen was het ding er dus nog nietquote:Op vrijdag 21 december 2007 08:47 schreef HuubTuub het volgende:
Daarom staan er "advies-data" op je afhaalbericht.
Ik heb het ook gewoon online geregeld, hoefde niks te ondertekenen, was geen enkel probleem.quote:Op donderdag 20 december 2007 22:13 schreef parselmouth het volgende:
Even een vraaagje.
Ik heb net een lening aangevraagd, naast m'n uitwonende stufi omdat ik toch wel enigszins moeilijk rondkom.
Heb 't aangevraagd via internet, is allemaal goed gegaan, maar voor sommige dingen moet je nog een soort contract ondertekenen ofzo. Is dat bij het aanvragen van een lening ook zo? Of wordt dat net als het wijzigen van je stufi gewoon omgezet en krijg je er na een tijd bericht over?
Ben komende 2 weken namelijk niet in m'n studentencrib, dus dan is het wel handig om te weten of ik tussendoor even langs moet gaan om dat contract te bekijken en ondertekenen.
De kaarten worden half oktober gedrukt en verzonden naar de afhaalpunten. Dan gaan de afhaalberichten in 3 fasen het land in. In principe moet het zo zijn dat je met je afhaalbericht je OV kaart kunt ophalen.quote:Op vrijdag 21 december 2007 08:55 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Nee, die advies-data staan erop omdat ze zelf nog niet weten wanneer je kaart er is. Ik ging ooit zeer braaf op de tweede dag van die advies-range naar het postkantoor, en toen was het ding er dus nog niet![]()
Maar ze vinden het inderdaad wel leuk als je 'm in oktober al ophaalt. Jammer dat je bij het postkantoor hier altijd wel een half uur in de rij staat..
Dat is een heel ander verhaal dan wat ze bij het postkantoor vertelden. Daar was de reactie: 'oh, ja, maar er staat toch van x tot x! Dat zetten ze er niet voor niets op. Dan weet je pas op die laatste datum zeker dat 'ie er is! Kom dan ook niet zo vroeg.'quote:Op vrijdag 21 december 2007 11:18 schreef HuubTuub het volgende:
De kaarten worden half oktober gedrukt en verzonden naar de afhaalpunten. Dan gaan de afhaalberichten in 3 fasen het land in. In principe moet het zo zijn dat je met je afhaalbericht je OV kaart kunt ophalen.
De datum op je afhaalbericht is een adviesdatum om de drukte op het postkantoor de voorkomen. Het kan gebeuren dat sommige leveringen van ov kaarten niet altijd even soepel verloopt, dat klopt.
Ach ja, ik maak er een gezellig dagje uit vanquote:Op vrijdag 21 december 2007 07:59 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Trek er maar flink wat tijd voor uit dan
Nou, volgens mij nog maaaandenquote:Op zaterdag 22 december 2007 14:13 schreef Kanogor het volgende:
Hoe lang blijft dat ding eigenlijk liggen? Heb hem nog steeds niet opgehaald, dus...
Heel 2008 nog.quote:Op zaterdag 22 december 2007 14:13 schreef Kanogor het volgende:
Hoe lang blijft dat ding eigenlijk liggen? Heb hem nog steeds niet opgehaald, dus...
Dat doen die klootzakken bij mij ook altijdquote:Op zaterdag 22 december 2007 14:29 schreef Nuna het volgende:
En ze hebben mijn foto er schuin opgeplakt
Same herequote:Op vrijdag 28 december 2007 13:15 schreef Svensational het volgende:
[..]
Dat doen die klootzakken bij mij ook altijd.
Een foto op een OV-kaart hoeft niet aan al die eisen te voldoen hoor.quote:Op vrijdag 28 december 2007 13:13 schreef Bravebart het volgende:
Zo, ik heb mijne net opgehaald, met foto van September 2004Man vond het wel een 'erg jonge foto' maar hij accepteerde het toch
En dat terwijl er bij de ingang ongeveer 3 pamfletten hangen met regels en foto's als illustratie, terwijl mijn foto alle regels schendt
Maargoed, toen ik zei dat ik de foto bij de IBG had laten checken (
) accepteerde hij hem
Postkantoor:
IBG:
Staat op het postkantoor van welquote:Op vrijdag 28 december 2007 13:28 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Een foto op een OV-kaart hoeft niet aan al die eisen te voldoen hoor.
Onzin, het is geen legitimatie-/identificatiebewijs.quote:Op vrijdag 28 december 2007 13:29 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Staat op het postkantoor van welInclusief al die foto's die ook destijds bij paspoort/identiteitskaart stonden
Niet lachen, geen bril en weet ik wat allemaal nog meer
Exact, maar die regels hangen er wel voorquote:Op vrijdag 28 december 2007 13:32 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Onzin, het is geen legitimatie-/identificatiebewijs.
Moet je je pasnummer opvragen bij de IBG en daarmee langs het postkantoor gaanquote:Op vrijdag 28 december 2007 13:42 schreef Roellio het volgende:
Oh shit. Dat afhaalbewijs ben ik hendig kwijt.
Pasnummer staat op IBG.nl. DigID for the win.quote:Op vrijdag 28 december 2007 13:43 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Moet je je pasnummer opvragen bij de IBG en daarmee langs het postkantoor gaan
Exactquote:Op woensdag 2 januari 2008 10:01 schreef BMH het volgende:
[..]
Pasnummer staat op IBG.nl. DigID for the win.
Dit wilde ik net weten aangezien ik me brief ook kwijt ben
goa ie henquote:Op woensdag 2 januari 2008 16:14 schreef 9christensen het volgende:
zal 'm ook eens ophalen deze dagen.
mornquote:
http://www.ibgroep.nl/par(...)vragen/Aanvragen.aspquote:Op donderdag 3 januari 2008 13:51 schreef Myers het volgende:
Hoe werkt dat stufi aanvragen via 'Mijn IB-Groep' nou precies? Ik log in met dat DigiD gedoe, dan kom ik in Mijn IBG en zie al m'n gegevens enzo, maar er staat nergens de optie om stufi aan te vragen. Ik zie alleen de stufi die ik voor mijn vorige opleiding heb aangevraagd, daar kan ik dan op wijzigen klikken maar dan krijg ik de melding dat er geen geldige studie staat geregistreerd. Dat is wel vreemd omdat ik iets meer dan een maand geleden me gewoon heb aangemeld bij een nieuwe opleiding via dat Studielink, wat ook allemaal geverifieerd en goedgekeurd is door IBG?
Ja, en dan? Zoals ik net al zei, als je ingelogd bent staat er nergens de optie om stufi aan te vragen. Ik kan alleen wat wijzigen maar dan krijg ik dus die melding dat er geen studie is geregistreerd.quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:28 schreef roburt het volgende:
[..]
http://www.ibgroep.nl/par(...)vragen/Aanvragen.asp
Nee, hij is toch niet meer geldig.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 18:33 schreef Crazykill het volgende:
Die oude kaart kan ik gewoon weggooien toch, die hoef ik niet meer in te leveren ofzo?
Daar doen ze niet aan.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 08:19 schreef coltje87 het volgende:
Zucht, moet hem ook nog steeds ophalen. Ik woon op kamers, dus ik moet hem in Amsterdam ophalen. Alleen balen dat ik op het moment thuis ben. Zouden ze het niet op kunnen sturen, of doen ze daar niet aan?
Was te verwachten..quote:
quote:betaaldata studiefinanciering 2008
24 januari
22 februari
20 maart
24 april
23 mei
24 juni
24 juli
22 augustus
24 september
24 oktober
24 november
22 december
quote:Op woensdag 9 januari 2008 18:18 schreef FranticDJ het volgende:
Idee om dit op te nemen in de op:
[..]
Nou ja, hij bespaart me wekelijks wel 30 euroquote:Op woensdag 9 januari 2008 19:28 schreef Isdatzo het volgende:
Heb gister die kutkaart ook maar eens opgehaald
Ik ga vandaag maar eens pasfoto's laten maken..quote:Op woensdag 9 januari 2008 19:28 schreef Isdatzo het volgende:
Heb gister die kutkaart ook maar eens opgehaald
IB-groep heeft jouw beurs berekend op basis van belastingdienst. In laatste jaren heeft de Belastingdienst veel fouten gemaakt .quote:Op woensdag 19 september 2007 14:45 schreef RailroadBill het volgende:
Hallo,
Ik kreeg zojuist bericht van de IB-groep dat ik een maximale aanvullende beurs krijg. Hier was ik natuurlijk erg blij mee, maar ik vond het tegelijk vreemd, omdat ik normaal maar een kleine aanvullende beurs kreeg. Mijn ouders kregen ook de gebruikelijke formulieren waarop stond dat hun bijdrage nul is.
Nu stond er dat het inkomen waar de berekening op gebaseerd was, 40 euro is. Dit terwijl ik zelf de gegevens er op na geslagen heb en het belastbaar inkomen van mn ouders gewoon hetzelfde is gebleven. Hoe ze dus bij 40 euro komen is mij een raadsel. Nu weet ik niet of ik blij moet zijn, of dat de IB-groep geld terug kan vorderen als ze een fout gemaakt blijken te hebben.
Kan iemand mij hier meer over vertellen?
Even de IBG bellen en het gewoon vragen, lijkt mij het beste ideequote:Op donderdag 24 januari 2008 22:52 schreef Piepje het volgende:
Wat te doen?
Ja, maar het gaat erom dat ik tegen IBG heb gezegd dat ik vanaf 1 februari in het buitenland zit. Als ik dan vraag of ik die OV-kaart ook nog begin februari in mag leveren, dan zien zij toch ook dat er iets niet klopt?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 08:55 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Even de IBG bellen en het gewoon vragen, lijkt mij het beste idee
Ah, op die manier. Je krijgt dus vergoeding vanaf 1 februari, en wilt je ov-kaart nog gebruiken tot bv. 5 februari?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:54 schreef Piepje het volgende:
Ja, maar het gaat erom dat ik tegen IBG heb gezegd dat ik vanaf 1 februari in het buitenland zit. Als ik dan vraag of ik die OV-kaart ook nog begin februari in mag leveren, dan zien zij toch ook dat er iets niet klopt?
De buschauffeur zal het niet merken, maar misschien noteren ze bij het postkantoor de datum van inlevering, en controleert IBG dat? Daar gaat t me om.
quote:Heb je voordat je naar het buitenland vertrok een OV-vergoeding aangevraagd met het formulier OV-vergoeding buitenland? Dan had je uiterlijk de vijfde werkdag van de maand waarin je voor het eerst de OV-vergoeding kreeg je OV-studentenkaart moeten inleveren.
Okee, dus voor OV-vergoeding vanaf 1 februari, mag ik m toch nog gebruiken.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:14 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Je krijgt dus vergoeding vanaf 1 februari, en wilt je ov-kaart nog gebruiken tot bv. 5 februari?
De site van de IBG geeft antwoord (op de vraag wat er gebeurt als je je ov helemaal niet inlevert, maar goed..):
[..]
![]()
Je kunt dus nog lekker gratis met de bus
Ja, dat snap ik allemaal.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 09:33 schreef HuubTuub het volgende:
Als je OV vergoeding in gaat in de maand februari, dus bij je studiefinanciering van eind februari krijg je die ca. ¤79 extra, dan moet je de ov kaart voor de 5de werkdag van februari ingeleverd hebben. Je hebt immers in februari al een vergoeding omdat je de OV kaar niet kunt gebruiken.
De 5de wekrdag van februari is trouwens donderdag 7 februari.
Mocht je het nog niet hebben, als je een adreswijzing doorgeeft van je stageadres kun je ook meteen aangeven dat je uitwonend wordt, indien je niet bij je ouders in het buitenland woont, Je krijgt dan ook voor je stageperiode de uitwonende beurs.
Ok, opzich ook wel logischquote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:34 schreef Quinazoline het volgende:
Uit een folder op de website van de ib-groep:
http://www.ib-groep.nl/Images/8595-7_tcm7-6167.pdf
Als je een gedeelte van 2007 geen studiefinanciering hebt ontvangen, tellen je bijverdiensten soms niet, en soms wel mee. Ze tellen niet mee als de periode waarin geen studiefinanciering ontvangt aan begin of aan het einde van het kalenderjaar ligt. Als je in deze periode wel een OVkaart had, telt je bijverdienste wel mee.
Onderbreek je je studiefinanciering en je ervoor en erna in hetzelfde kalenderjaar studiefinanciering ontvangen, dan telt inkomen dat je tijdens die onderbreking had wel mee voor je bijverdiensten.
Wat dus zou betekenen dat je tijdens de tijd dat je stufi ontvangt max 10.7000 euro mag verdienen, maar als je in sept. met een opleiding begint en daarvoor geld hebt verdient, telt dat dus niet mee.
thalys weet ik niet, maar ik ben wel een keertje met de gewone trein tot aan de grens gereisd en vanaf daar had je dan een kaartje nodig waar ik jongerenkoring kreeg (naar brussel). je zit alleen een eeuwigheid in de trein want het was een stoptreinquote:Op zaterdag 26 januari 2008 22:34 schreef Hertog_Martin het volgende:
Stel je neemt de Thalys naar Brussel, of de ICE naar Keulen... is er dan een regeling/manier dat als je OV hebt je zeg maar de kilometers binnen nederland niet hoeft te betalen?
Nee, als je recht op de OV kaart verloopt dan heb je 5 werkdagen de tijd om de OV kaart in te leveren, of door iemand te laten inleveren.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:22 schreef Piepje het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik allemaal.
Maar zou de IBG problemen hebben met het feit dat ik mijn OV ná 1 februari inlever, terwijl ik heb aangegeven dan al in het buitenland te zitten (en als je niet vanaf de 1e van de maand in het buitenland zit, krijg je voor die maand geen uitwonende stufi)? En dan dus die uitwonende beurs terugvragen...
Nee want je zit in een HighSpeed Service van de NS. Stel je gaat met de intercity naar Brussel dan hoef je pas een kaartje te kopen vanaf Roosendaalquote:Op zaterdag 26 januari 2008 22:34 schreef Hertog_Martin het volgende:
Stel je neemt de Thalys naar Brussel, of de ICE naar Keulen... is er dan een regeling/manier dat als je OV hebt je zeg maar de kilometers binnen nederland niet hoeft te betalen?
als je op 1 januari geen studiefinanciering had en de volgende maanden ook niet maar pas vanaf 1 september tot en met december van dat jaar, dan gelden de maanden september tot en met (31) december voor de bijverdiengrens. Dan mag je dus in die 4 maanden niet meer bijverdienen dan de grens.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 17:56 schreef ikke_ook het volgende:
Stel dat je een kalenderjaar tot aan september werkt om vervolgens in september weer te gaan studeren. Tot aan september heb je meer dan 10.000 euro verdient, heb je dan in september gewoon recht op stufi?
Met andere woorden, geldt dat bedrag voor de maanden waarin je stufi ontvangt of voor het hele kalenderjaar?
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Dat heb ik dus gedaan.quote:Op zondag 27 januari 2008 10:42 schreef HuubTuub het volgende:
[..]
Als jij qua adres en OV vergoeding aantoont dat je vanaf 1 februari in het buitenland verblijft en jij op 1 februari een adres in het buitenland hebt doorgegeven, dan heb je ook recht op de uitwonende beurs vanaf 1 februari.
Tuurlijk merken ze dat, die datum wordt echt wel geregistreerd. Dan kun je het beter door iemand anders laten inleveren ofzo en vragen of ze dat erbij vermeldenquote:Op zondag 27 januari 2008 11:36 schreef Piepje het volgende:
[..]
Dat heb ik dus gedaan.
Verteld dat ik 1 februari in t buitenland zit, maar dat zit ik dus niet, en dat merken ze misschien als ik mn OV later dan 1 februari inlever.
aanvullende beurs is geen lening hoor.quote:Op woensdag 19 september 2007 14:52 schreef goldhorn het volgende:
ik kan je slechts 1 advies geven....bel de IB-groep.
sowieso moet volgens mij, na je afstuderen de aanvullende beurs terugbetaald worden. Dit is dacht ik slechts een lening tegen gunstige voorwaarden.
Nee.quote:Op zondag 27 januari 2008 12:18 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik heb nu een OV (en heb er recht op) maar gebruik hem eigenlijk zelden (één keer in de week naar EHV vanaf Tilburg op en neer). Kan ik mijn OV kaart inleveren en daar een soort van vergoeding ofzo voor krijgen per maand? Ik weet wel dat het kan als je naar het buitenland gaat maar kan het ook als je in Nederland blijft?
Nee. Je kunt wel overwegen hem niet op te halen, dan bouw je minder studieschuld op. Maar als je niet van plan bent eeuwig student te blijven zou ik dat niet doen.quote:Op zondag 27 januari 2008 12:18 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik heb nu een OV (en heb er recht op) maar gebruik hem eigenlijk zelden (één keer in de week naar EHV vanaf Tilburg op en neer). Kan ik mijn OV kaart inleveren en daar een soort van vergoeding ofzo voor krijgen per maand? Ik weet wel dat het kan als je naar het buitenland gaat maar kan het ook als je in Nederland blijft?
Ik geloof dat ze bij mij ook nog bezig zijn jaquote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:40 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ze doen nu al 2 maanden over berekenen van mn aanvullende beurs
valt nog wel mee... bij mij duurde het de eerste keer vijf maanden ofzo.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:40 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ze doen nu al 2 maanden over berekenen van mn aanvullende beurs
WAT!?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:21 schreef Meddo het volgende:
[..]
valt nog wel mee... bij mij duurde het de eerste keer vijf maanden ofzo.
Ik heb hem toen ingevlerd bij het postkantoor van mijn woonplaats. Je krijgt dan een bewijs van inlevering die je 5 jaar moet bewaren.quote:Op woensdag 30 januari 2008 20:25 schreef ghizzer het volgende:
Beste mensen, het heeft er alle schijn van dat ik op 21 februari 2008 mijn diploma in ontvangst neem. Enkel een slotportfolio kan dit nog in de weg staan. Daarom vraag ik mij af of iemand zo uit zijn hoofd weet waar je de OV-studentenkaart dan in moet leveren. Is dat binnen de gemeente waar ik op kamers zit of kan dat bij elk willekeurig (groot) postkantoor? Alvast heel hartelijk dank voor een reactie!
ah ok, maar kan het ook (zoals in mijn geval) bij het postkantoor in de woonplaats van je ouders of elders in Nederland?quote:Op donderdag 31 januari 2008 13:37 schreef MvDrunen het volgende:
[..]
Ik heb hem toen ingevlerd bij het postkantoor van mijn woonplaats. Je krijgt dan een bewijs van inlevering die je 5 jaar moet bewaren.
Geen idee, gewoon even langs het postkantoor gaan en het daar vragen. Die weten vast en zeker het antwoord op je vraag!quote:Op donderdag 31 januari 2008 16:29 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ah ok, maar kan het ook (zoals in mijn geval) bij het postkantoor in de woonplaats van je ouders of elders in Nederland?
Nope, ze betalen eind maart voor maart. Dus 24 maart oid kun je je lening verwachten.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:29 schreef Molluck het volgende:
Als ik net het bedrag van mijn lening heb aangepast (gaat in per 1 maart) wanneer krijg ik dan mijn lening erbij?
Op de betaaldag in februari toch? (ze betalen in februari voor maart toch?)
Mooi, dat k gelijk had!quote:Op zondag 17 februari 2008 21:00 schreef MvDrunen het volgende:
Als zij nog ingeschreven staat en ze haalt niet genoeg studiepunten dan kan ze een hoop terugbetalen. Dus naar mijn mening niet echt verstandig nee!
Voor je HBO opleiding heb je recht op 4 jaar stufi.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:20 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Even een vraagje.. ik ben nu 3e jaars HBO SJD. Maar wil hierna nog een master gaan halen met een verkort programma (vanwege mijn achtergrond met SJD). Ik denk aan een master Sociaal Recht (1.5 jaar) of een master Nederlands Recht (2.5 jaar).
Heeft iemand een idee of ik dan nog voor stufi in aanmerking kom? Zo ja, waarom? Zo nee, wat zijn dan nog de opties?
Zelfs dat niet. dat gaat per kwartaal. Vanaf 1 oktober is je OV-kaart geldig. Dat wordt een maandje reiskosten zelf betalen dus..quote:Op zondag 2 maart 2008 17:24 schreef Sjoewe het volgende:
Ja, dan krijg je een OV-studentenkaart in september als het collegejaar begint.
Idd, gewoon lezen wat er op de IB-groep site staat.quote:Op zondag 2 maart 2008 17:44 schreef Sjoewe het volgende:
Als je al 18 bent als het collegejaar begint krijg je gewoon een OV per september toch. Ik destijds wel in iedergeval. Als je nog geen 18 bent in je eerste collegejaar krijg je pas later een OV.
Iig bedankt voor de informatiequote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:53 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Voor je HBO opleiding heb je recht op 4 jaar stufi.
Voor een eenjarige master krijg je niets extra's (staat gelijk aan WO bachelor 3 jaar + WO master 1 jaar = 4 jaar, en die heb je al gehad)
Voor een tweejarige master kun je misschien een jaar meer krijgen (staat gelijk aan WO bachelor 3 jaar + WO master 2 jaar = 5 jaar, waarvan je er pas 4 hebt gehad)
Een schakeljaar o.i.d telt trouwens niet als masterjaar. Het moet echt officieel een tweejarige master zijn, ook voor WO-ers...
Oudhuisgenootje kreeg dit dit jaar nog zo voor elkaar. Zij koos voor een tweede research master, waardoor ze extra stufi kreeg. Of het standaard is of afhankelijk is van eisen van de opleiding weet ik echter niet. Bel de IB-Groep ff dus zou ik zeggen!
Gaat die áltijd pas in op 1 Oktoberquote:Op zondag 2 maart 2008 17:31 schreef Petre het volgende:
[..]
Zelfs dat niet. dat gaat per kwartaal. Vanaf 1 oktober is je OV-kaart geldig. Dat wordt een maandje reiskosten zelf betalen dus..
Als je nog geen 18 bent wel ja, anders kun je in september er ook gebruik van maken.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:04 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Gaat die áltijd pas in op 1 Oktober?
Sorry, heb wel een deel van de reeks (laatste pagina's van #2) gelezen, tot het over bijverdienen en grote bedragen ging, ik er niets meer van snapte, toen ben ik afgehaakt en heb het maar direct gevraagdquote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:11 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Als je nog geen 18 bent wel ja, anders kun je in september er ook gebruik van maken.
Volgens mij is dit in deze reeks ongeveer de 23e keer dat dit wordt gepost..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |