Dank je.. zo onduidelijk die sitequote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:33 schreef eer-ik het volgende:
hier? http://ib-groep.nl/partic(...)ijzigen/Wijzigen.asp
?
Echt 1 minuut op die site geweest netquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:38 schreef donroyco het volgende:
[..]
Dank je.. zo onduidelijk die site
Ik had er overheen gelezen![]()
quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 11:38 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Echt 1 minuut op die site geweest net
Maar geen dank
Stufi op het VWOquote:Op maandag 5 november 2007 16:42 schreef Jdijkers het volgende:
heb ik recht op meer dan mijn 93 euro (thuiswonend vwo-6 scholier).. Zoals OV ofzo? of zal ik het met 93 euro moeten doen?
That's all you get.quote:Op maandag 5 november 2007 16:42 schreef Jdijkers het volgende:
heb ik recht op meer dan mijn 93 euro (thuiswonend vwo-6 scholier).. Zoals OV ofzo? of zal ik het met 93 euro moeten doen?
't is geen stufi, maar vervanging van kinderbijslag.quote:
Nee, je krijgt alleen een tegemoetkoming. Dus geen OV kaart.quote:Op maandag 5 november 2007 16:42 schreef Jdijkers het volgende:
Oja, dat had ik toen ook, ik snap het alquote:Op maandag 5 november 2007 16:53 schreef eer-ik het volgende:
[..]
That's all you get.
[..]
't is geen stufi, maar vervanging van kinderbijslag.
Zodra 'ie doorgaat naar vervolgopleiding is het wel stufi.
Deze bijdrage geldt ook niet als stufi, in elk opzicht.
bij mijn staan er foto's op van toen ik 12 of 13 wasquote:Op dinsdag 6 november 2007 18:58 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Moet ik weer pasfoto's laten maken voor op dat ding
Mwah.. dan maak ik toch liever nieuwequote:Op dinsdag 6 november 2007 19:29 schreef roburt het volgende:
[..]
bij mijn staan er foto's op van toen ik 12 of 13 was
gewoon hele oude gepakt had geen zin om daar nieuwe foto's voor te maken.
Ik vroeg me ook af of dat moest, maar dat is dus het geval?quote:Op dinsdag 6 november 2007 18:58 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Moet ik weer pasfoto's laten maken voor op dat ding
alleen als je geen twee foto's hebt afgegeven toen je een OV ging halen.quote:Op vrijdag 9 november 2007 14:31 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik vroeg me ook af of dat moest, maar dat is dus het geval?
Toen in september heb ik er twee afgegeven, waaronder één die ze op die kaart van september tot december werd geplakt.quote:Op vrijdag 9 november 2007 14:43 schreef roburt het volgende:
[..]
alleen als je geen twee foto's hebt afgegeven toen je een OV ging halen.
quote:Op vrijdag 9 november 2007 14:48 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Toen in september heb ik er twee afgegeven, waaronder één die ze op die kaart van september tot december werd geplakt.
Dus ik kan gewoon zonder pasfoto's naar het postkantoor?
Nee, als je de vorige keer 2 pasfoto's hebt afgegeven hoef je dit jaar voor de kaart van 2008 maar 1 foto af te geven.quote:Op vrijdag 9 november 2007 14:48 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Toen in september heb ik er twee afgegeven, waaronder één die ze op die kaart van september tot december werd geplakt.
Dus ik kan gewoon zonder pasfoto's naar het postkantoor?
quote:
Ik moet dan ook. Alleen moet nog eerst pasfoto's laten maken, dus kan vast ook wel laterquote:Op woensdag 14 november 2007 15:16 schreef 9christensen het volgende:
ophalen tussen 8 en 15 nov.
kan toch ook wel later?
Welke kleur heeft iequote:
Ja my ass hoorquote:Op donderdag 15 november 2007 11:33 schreef Roellio het volgende:
Oh, voor de pretbekken met de OV kaart die teveel verdienen:
Op het moment dat je teveel verdient (Rond de 11k) moet je het volledige jaar à 68 euro per halve maand (als ik mij niet vergis), terugbetalen.
die 10.000 euro is toch ook een bedrag per jaar?quote:Op donderdag 15 november 2007 19:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja my ass hoor [afbeelding] . Toch [afbeelding] . Dat had die stomme mevrouw aan de telefoon anders wel gezegd. Het geldt vanaf het moment dat je over die 10.000 heen gaat.
De grens voor 2007 is € 10.630,74 netto. Als je daar overheen dreigt te gaan moet je de studiefinanciering stopzetten.quote:Op donderdag 15 november 2007 19:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja my ass hoor. Toch
. Dat had die stomme mevrouw aan de telefoon anders wel gezegd. Het geldt vanaf het moment dat je over die 10.000 heen gaat.
Ik heb het afgelopen jaar m'n scriptie geschreven, daar ben ik geen 50 uur in de week mee bezig hoorquote:
Ik had een nullening en kreeg dus geen stufi/lening toen ik over die grens ging. Moet ik nu nog alles wat ik in juli en augustus heb verdiend terugbetalen? Dan ga ik keihard gillen want ik heb me deze zomer helemaal kapot gewerkt aan opdrachten (ben freelancer) en heb lekker verdiendquote:Op donderdag 15 november 2007 20:14 schreef HuubTuub het volgende:
[..]
Onderneem je geen actie en verdien je meer bij dan de grens dan moet je terugbetalen wat je te veel hebt bijverdient (maar nooit meer dan dat je aan stufi hebt ontvangen) en daarnaast betaal je per maand dat je de OV kaart in bezit hebt gehad ca. €80,- terug.
Je zult nooit meer terugbetalen dan dat je ontvangen hebt. Jij hebt een nullening, dus je hebt nul euro ontvangen en zult dus ook nul euro terugbetalen.quote:Op donderdag 15 november 2007 20:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik had een nullening en kreeg dus geen stufi/lening toen ik over die grens ging. Moet ik nu nog alles wat ik in juli en augustus heb verdiend terugbetalen? Dan ga ik keihard gillen want ik heb me deze zomer helemaal kapot gewerkt aan opdrachten (ben freelancer) en heb lekker verdiend. Die OV-boete heb ik wel gewoon betaald want ik kwam er twee maanden te laat achter, €68 per halve maand.
ah, dan heb je je stufi stopgezet met terugwerkende kracht maar je kunt niet je ov kaart met terugwerkende kracht inleveren, dus daarvoor heb je een OV boete gehad.quote:Op donderdag 15 november 2007 20:30 schreef CherryLips het volgende:
Ik schrok al.
Ik had die nullening vorig jaar al aangevraagd omdat ik genoeg verdiende en om de schuld te beperken. En dan is de boete dus wel €68 per halve maand, kreeg er ook netjes een acceptgiro voor enzo.
Ik had ze al gebeld toen ik erachter kwam dat ik te veel had verdiend, toen zeiden ze dat ik alles direct moest stopzetten met terugwerkende kracht in de maand dat ik te veel was gaan verdienen en toen kreeg ik de acceptgiro's.
Volgens mij klopt dat niet. De OV-kaart is geen legitimatiebewijs en hoeft dus ook niet aan de eisen voor pasfoto op een legitimatiebewijs te voldoen. Volgens mij is alleen het formaat gespecificeerd (30 x 40 mm) omdat de foto anders niet in het vakje op de kaart past.quote:Op maandag 26 november 2007 16:40 schreef Bravebart het volgende:
Weet iemand hier meer van ? Anders moet ik nog ff een nieuwe laten maken
Ja precies, dat zei ik ook, en dat zeggen meer mensenquote:Op maandag 26 november 2007 16:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dat niet. De OV-kaart is geen legitimatiebewijs en hoeft dus ook niet aan de eisen voor pasfoto op een legitimatiebewijs te voldoen. Volgens mij is alleen het formaat gespecificeerd (30 x 40 mm) omdat de foto anders niet in het vakje op de kaart past.
als het goed is krijg je dan een diploma, wat bekend is bij de IB groep.quote:Op maandag 26 november 2007 18:34 schreef helloworld het volgende:
Hoi 'k heb een vraag
stel ik slaag aan het einde van dit schooljaar niveau 2 moet ik dan zelf aangeven aan de ib-groep dat ik ben geslaagd of geefd mijn school dit door?
Mmh, naja ik moet naar hetzelfde postkantoor als die vriend, dus dan zal ik morgen maar gewoon een officiële gaan laten makenquote:Op maandag 26 november 2007 17:49 schreef Addict89 het volgende:
Mijn foto waar ik lachend op stond is ook geweigerd. Er staat ook in dat formuliertje wat je bij je afhaalbericht hebt gekregen dat het een officiele foto moet zijn. Het gaat echt om het niet lachen, want het formaat was wel prima. Maar het verschilt per postkantoor hoe streng ze zijn, dus je kan het altijd proberen.
Probeer zo chagerijnig mogelijk op de foto te staan.quote:Op maandag 26 november 2007 19:09 schreef Bravebart het volgende:
Mmh, naja ik moet naar hetzelfde postkantoor als die vriend, dus dan zal ik morgen maar gewoon een officiële gaan laten maken
De school maakt wel een melding dat je een diploma hebt. Je moet wel zelf actie ondernemen om je studiefinanciering te stoppen en je OV kaart in te leveren, of als je door gaat, een nieuwe studie door te geven.quote:Op maandag 26 november 2007 18:48 schreef eer-ik het volgende:
[..]
als het goed is krijg je dan een diploma, wat bekend is bij de IB groep.
Of je er verder nog wat voor moet doen weet ik niet...
Het studieresultaat wordt, vroeger of later (afhankelijk van de competentie van de administratie van je opleidingsinstellingquote:Op maandag 26 november 2007 18:34 schreef helloworld het volgende:
Hoi 'k heb een vraag
stel ik slaag aan het einde van dit schooljaar niveau 2 moet ik dan zelf aangeven aan de ib-groep dat ik ben geslaagd of geefd mijn school dit door?
Wat jij zegt inderdaadquote:Op dinsdag 27 november 2007 20:21 schreef HuubTuub het volgende:
[..]
De school maakt wel een melding dat je een diploma hebt. Je moet wel zelf actie ondernemen om je studiefinanciering te stoppen en je OV kaart in te leveren, of als je door gaat, een nieuwe studie door te geven.
Al dit met een 'wijzigingsformulier student'.
Uhuh, ik heb al op dequote:Op dinsdag 27 november 2007 00:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Probeer zo chagerijnig mogelijk op de foto te staan.
Volgens mij is het nog langer, ik dacht iets van 20 jaar zelfs.quote:Op woensdag 28 november 2007 11:35 schreef Addict89 het volgende:
De aflosfase van uw lening duurt in principe 15 jaar. Na het verstrijken van de aflosfase van 15 jaar wordt het restant van uw schuld kwijtgescholden.
Haha dat lijkt me nietquote:Op woensdag 28 november 2007 14:02 schreef Addict89 het volgende:
Dan staat het fout op de site van de IB.
quote:Ik wilde mn OV+Chipkaart gaan ophalen, gister, dus wilde mn foto pakken die ik vorig jaar ook
gebruikte (gewone foto, met (ontblote tanden-)lach erop, toen ik er door een vriend op geattendeerd
werd dat je een officiële foto moest nemen (dus zonder lach etc. zelfde als van identiteitskaart
etc.). Dit leek me vrij raar aangezien op mn Chipkaart ook geen een 'onofficiële' foto staat.
Daarnaast hebben een aantal vrienden van mij hem al opgehaald gewoon met een brede-lach-foto. Dus
hoe zit dat nou precies ? Voordat ik een uur in de rij sta en vervolgens onverrichte weggestuurd
wordt.
Dus weggestuurd worden met het excuus dat je geen officiële pasfoto hebt (à la identiteitskaart) is onterechtquote:Beste Bart,
De foto die je vorig jaar hebt gebruikt, kun je ook gebruiken voor de OV-studentenkaart van 2008.
Het hoeft geen officiële foto te zijn net als voor de identiteitskaart.
Met vriendelijke groet,
(...)
Medewerkster Klantenservice
www.ib-groep.nl
Lekker handig dat ze dan in hun folder zetten dat het een officiele moet zijn, dat volgen die Postkantoor miepjes toch klakkeloos uit dan.quote:Op vrijdag 30 november 2007 18:47 schreef Bravebart het volgende:
[..]
[..]
Dus weggestuurd worden met het excuus dat je geen officiële pasfoto hebt (à la identiteitskaart) is onterecht
Ja, naja ik denk dat ze met officieel bedoelen dat het niet een webcamfoto mag zijn, of zoiets. Maar inderdaad, ze mogen wel wat beter voorlichtenquote:Op vrijdag 30 november 2007 19:15 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Lekker handig dat ze dan in hun folder zetten dat het een officiele moet zijn, dat volgen die Postkantoor miepjes toch klakkeloos uit dan.
haha ja komt bekend voorquote:Op zaterdag 8 december 2007 14:40 schreef Intergalactrick het volgende:
Ik ging vandaag mijn nieuwe OV kaart halen!![]()
Nieuwe pasfoto's gemaakt!![]()
Naar het postkantoor gefietst!![]()
IS DAT KUTDING DICHT!GODVER!
OM 2 UUR IN DE MIDDAG AL! VERDOMME!![]()
![]()
Eerst even Googlen hèquote:Op zaterdag 8 december 2007 14:40 schreef Intergalactrick het volgende:
Ik ging vandaag mijn nieuwe OV kaart halen!![]()
Nieuwe pasfoto's gemaakt!![]()
Naar het postkantoor gefietst!![]()
IS DAT KUTDING DICHT!GODVER!
OM 2 UUR IN DE MIDDAG AL! VERDOMME!![]()
![]()
Een nieuw afhaalbericht kun je wel krijgen. Maar je kunt wel mooi naar Leiden om het ding op te gaan halenquote:Op zondag 16 december 2007 23:03 schreef LalalaHippie het volgende:
hmmmm, ik ben net verhuisd en het lijkt erop dat ik mijn afhaalbericht gemist heb. en aangezien ik van leiden naar gromingen verhuisd ben is het niet zo makkelijk om helemaal naar leiden te gaan om hem op te halen... Weet iemand of je een nieuw afhaalbericht kunt krijgen? (DigID doet het weer eens niet)
aaah fijnquote:Op zondag 16 december 2007 23:09 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Een nieuw afhaalbericht kun je wel krijgen. Maar je kunt wel mooi naar Leiden om het ding op te gaan halen![]()
(ervaringsdeskundige)
Zal ik mn IBG-email ff doorsturen ?quote:Op donderdag 13 december 2007 23:39 schreef nikkie1985 het volgende:
Ik ben dus ook weggestuurd met mijn pashokje foto.
Stom mens. Waren nieuwe regels zei ze.
Je hebt tenminste nog een OV voor dit jaarquote:Op zondag 16 december 2007 23:10 schreef LalalaHippie het volgende:
aaah fijnin ieder geval bedankt voor de tip...
Mijn pashokje foto was goedquote:Op donderdag 13 december 2007 23:39 schreef nikkie1985 het volgende:
Ik ben dus ook weggestuurd met mijn pashokje foto.
Stom mens. Waren nieuwe regels zei ze.
Bij mij ook, ook lekker consequent danquote:
Als je het met je digid hebt aangevraagd, hoef je verder niets meer te tekenen. Dan is het gewoon geregeld. Het gaat dus wel pas per 1 januari in, dus je ontvangt het pas eind januari.quote:Op donderdag 20 december 2007 22:13 schreef parselmouth het volgende:
Even een vraaagje.
Heb het zelf ook online geregelt.. dus was het volgens mij nog zonder DigiD, maar daarvoor hoef je niks te ondertekenen of wat dan ook. Zal gewoon goed gaan en krijg je het eind januari binnenquote:Op donderdag 20 december 2007 22:13 schreef parselmouth het volgende:
Even een vraaagje.
Ik heb net een lening aangevraagd, naast m'n uitwonende stufi omdat ik toch wel enigszins moeilijk rondkom.
Heb 't aangevraagd via internet, is allemaal goed gegaan, maar voor sommige dingen moet je nog een soort contract ondertekenen ofzo. Is dat bij het aanvragen van een lening ook zo? Of wordt dat net als het wijzigen van je stufi gewoon omgezet en krijg je er na een tijd bericht over?
Ben komende 2 weken namelijk niet in m'n studentencrib, dus dan is het wel handig om te weten of ik tussendoor even langs moet gaan om dat contract te bekijken en ondertekenen.
Trek er maar flink wat tijd voor uit danquote:Op vrijdag 21 december 2007 05:39 schreef Bravebart het volgende:
Oh damn, ik moet dat ding ook nog ophalen!
Nee, die advies-data staan erop omdat ze zelf nog niet weten wanneer je kaart er is. Ik ging ooit zeer braaf op de tweede dag van die advies-range naar het postkantoor, en toen was het ding er dus nog nietquote:Op vrijdag 21 december 2007 08:47 schreef HuubTuub het volgende:
Daarom staan er "advies-data" op je afhaalbericht.
Ik heb het ook gewoon online geregeld, hoefde niks te ondertekenen, was geen enkel probleem.quote:Op donderdag 20 december 2007 22:13 schreef parselmouth het volgende:
Even een vraaagje.
Ik heb net een lening aangevraagd, naast m'n uitwonende stufi omdat ik toch wel enigszins moeilijk rondkom.
Heb 't aangevraagd via internet, is allemaal goed gegaan, maar voor sommige dingen moet je nog een soort contract ondertekenen ofzo. Is dat bij het aanvragen van een lening ook zo? Of wordt dat net als het wijzigen van je stufi gewoon omgezet en krijg je er na een tijd bericht over?
Ben komende 2 weken namelijk niet in m'n studentencrib, dus dan is het wel handig om te weten of ik tussendoor even langs moet gaan om dat contract te bekijken en ondertekenen.
De kaarten worden half oktober gedrukt en verzonden naar de afhaalpunten. Dan gaan de afhaalberichten in 3 fasen het land in. In principe moet het zo zijn dat je met je afhaalbericht je OV kaart kunt ophalen.quote:Op vrijdag 21 december 2007 08:55 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Nee, die advies-data staan erop omdat ze zelf nog niet weten wanneer je kaart er is. Ik ging ooit zeer braaf op de tweede dag van die advies-range naar het postkantoor, en toen was het ding er dus nog niet![]()
Maar ze vinden het inderdaad wel leuk als je 'm in oktober al ophaalt. Jammer dat je bij het postkantoor hier altijd wel een half uur in de rij staat..
Dat is een heel ander verhaal dan wat ze bij het postkantoor vertelden. Daar was de reactie: 'oh, ja, maar er staat toch van x tot x! Dat zetten ze er niet voor niets op. Dan weet je pas op die laatste datum zeker dat 'ie er is! Kom dan ook niet zo vroeg.'quote:Op vrijdag 21 december 2007 11:18 schreef HuubTuub het volgende:
De kaarten worden half oktober gedrukt en verzonden naar de afhaalpunten. Dan gaan de afhaalberichten in 3 fasen het land in. In principe moet het zo zijn dat je met je afhaalbericht je OV kaart kunt ophalen.
De datum op je afhaalbericht is een adviesdatum om de drukte op het postkantoor de voorkomen. Het kan gebeuren dat sommige leveringen van ov kaarten niet altijd even soepel verloopt, dat klopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |