Ok, opzich ook wel logischquote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:34 schreef Quinazoline het volgende:
Uit een folder op de website van de ib-groep:
http://www.ib-groep.nl/Images/8595-7_tcm7-6167.pdf
Als je een gedeelte van 2007 geen studiefinanciering hebt ontvangen, tellen je bijverdiensten soms niet, en soms wel mee. Ze tellen niet mee als de periode waarin geen studiefinanciering ontvangt aan begin of aan het einde van het kalenderjaar ligt. Als je in deze periode wel een OVkaart had, telt je bijverdienste wel mee.
Onderbreek je je studiefinanciering en je ervoor en erna in hetzelfde kalenderjaar studiefinanciering ontvangen, dan telt inkomen dat je tijdens die onderbreking had wel mee voor je bijverdiensten.
Wat dus zou betekenen dat je tijdens de tijd dat je stufi ontvangt max 10.7000 euro mag verdienen, maar als je in sept. met een opleiding begint en daarvoor geld hebt verdient, telt dat dus niet mee.
thalys weet ik niet, maar ik ben wel een keertje met de gewone trein tot aan de grens gereisd en vanaf daar had je dan een kaartje nodig waar ik jongerenkoring kreeg (naar brussel). je zit alleen een eeuwigheid in de trein want het was een stoptreinquote:Op zaterdag 26 januari 2008 22:34 schreef Hertog_Martin het volgende:
Stel je neemt de Thalys naar Brussel, of de ICE naar Keulen... is er dan een regeling/manier dat als je OV hebt je zeg maar de kilometers binnen nederland niet hoeft te betalen?
Nee, als je recht op de OV kaart verloopt dan heb je 5 werkdagen de tijd om de OV kaart in te leveren, of door iemand te laten inleveren.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:22 schreef Piepje het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik allemaal.
Maar zou de IBG problemen hebben met het feit dat ik mijn OV ná 1 februari inlever, terwijl ik heb aangegeven dan al in het buitenland te zitten (en als je niet vanaf de 1e van de maand in het buitenland zit, krijg je voor die maand geen uitwonende stufi)? En dan dus die uitwonende beurs terugvragen...
Nee want je zit in een HighSpeed Service van de NS. Stel je gaat met de intercity naar Brussel dan hoef je pas een kaartje te kopen vanaf Roosendaalquote:Op zaterdag 26 januari 2008 22:34 schreef Hertog_Martin het volgende:
Stel je neemt de Thalys naar Brussel, of de ICE naar Keulen... is er dan een regeling/manier dat als je OV hebt je zeg maar de kilometers binnen nederland niet hoeft te betalen?
als je op 1 januari geen studiefinanciering had en de volgende maanden ook niet maar pas vanaf 1 september tot en met december van dat jaar, dan gelden de maanden september tot en met (31) december voor de bijverdiengrens. Dan mag je dus in die 4 maanden niet meer bijverdienen dan de grens.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 17:56 schreef ikke_ook het volgende:
Stel dat je een kalenderjaar tot aan september werkt om vervolgens in september weer te gaan studeren. Tot aan september heb je meer dan 10.000 euro verdient, heb je dan in september gewoon recht op stufi?
Met andere woorden, geldt dat bedrag voor de maanden waarin je stufi ontvangt of voor het hele kalenderjaar?
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Dat heb ik dus gedaan.quote:Op zondag 27 januari 2008 10:42 schreef HuubTuub het volgende:
[..]
Als jij qua adres en OV vergoeding aantoont dat je vanaf 1 februari in het buitenland verblijft en jij op 1 februari een adres in het buitenland hebt doorgegeven, dan heb je ook recht op de uitwonende beurs vanaf 1 februari.
Tuurlijk merken ze dat, die datum wordt echt wel geregistreerd. Dan kun je het beter door iemand anders laten inleveren ofzo en vragen of ze dat erbij vermeldenquote:Op zondag 27 januari 2008 11:36 schreef Piepje het volgende:
[..]
Dat heb ik dus gedaan.
Verteld dat ik 1 februari in t buitenland zit, maar dat zit ik dus niet, en dat merken ze misschien als ik mn OV later dan 1 februari inlever.
aanvullende beurs is geen lening hoor.quote:Op woensdag 19 september 2007 14:52 schreef goldhorn het volgende:
ik kan je slechts 1 advies geven....bel de IB-groep.
sowieso moet volgens mij, na je afstuderen de aanvullende beurs terugbetaald worden. Dit is dacht ik slechts een lening tegen gunstige voorwaarden.
Nee.quote:Op zondag 27 januari 2008 12:18 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik heb nu een OV (en heb er recht op) maar gebruik hem eigenlijk zelden (één keer in de week naar EHV vanaf Tilburg op en neer). Kan ik mijn OV kaart inleveren en daar een soort van vergoeding ofzo voor krijgen per maand? Ik weet wel dat het kan als je naar het buitenland gaat maar kan het ook als je in Nederland blijft?
Nee. Je kunt wel overwegen hem niet op te halen, dan bouw je minder studieschuld op. Maar als je niet van plan bent eeuwig student te blijven zou ik dat niet doen.quote:Op zondag 27 januari 2008 12:18 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik heb nu een OV (en heb er recht op) maar gebruik hem eigenlijk zelden (één keer in de week naar EHV vanaf Tilburg op en neer). Kan ik mijn OV kaart inleveren en daar een soort van vergoeding ofzo voor krijgen per maand? Ik weet wel dat het kan als je naar het buitenland gaat maar kan het ook als je in Nederland blijft?
Ik geloof dat ze bij mij ook nog bezig zijn jaquote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:40 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ze doen nu al 2 maanden over berekenen van mn aanvullende beurs
valt nog wel mee... bij mij duurde het de eerste keer vijf maanden ofzo.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:40 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ze doen nu al 2 maanden over berekenen van mn aanvullende beurs
WAT!?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:21 schreef Meddo het volgende:
[..]
valt nog wel mee... bij mij duurde het de eerste keer vijf maanden ofzo.
Ik heb hem toen ingevlerd bij het postkantoor van mijn woonplaats. Je krijgt dan een bewijs van inlevering die je 5 jaar moet bewaren.quote:Op woensdag 30 januari 2008 20:25 schreef ghizzer het volgende:
Beste mensen, het heeft er alle schijn van dat ik op 21 februari 2008 mijn diploma in ontvangst neem. Enkel een slotportfolio kan dit nog in de weg staan. Daarom vraag ik mij af of iemand zo uit zijn hoofd weet waar je de OV-studentenkaart dan in moet leveren. Is dat binnen de gemeente waar ik op kamers zit of kan dat bij elk willekeurig (groot) postkantoor? Alvast heel hartelijk dank voor een reactie!
ah ok, maar kan het ook (zoals in mijn geval) bij het postkantoor in de woonplaats van je ouders of elders in Nederland?quote:Op donderdag 31 januari 2008 13:37 schreef MvDrunen het volgende:
[..]
Ik heb hem toen ingevlerd bij het postkantoor van mijn woonplaats. Je krijgt dan een bewijs van inlevering die je 5 jaar moet bewaren.
Geen idee, gewoon even langs het postkantoor gaan en het daar vragen. Die weten vast en zeker het antwoord op je vraag!quote:Op donderdag 31 januari 2008 16:29 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ah ok, maar kan het ook (zoals in mijn geval) bij het postkantoor in de woonplaats van je ouders of elders in Nederland?
Nope, ze betalen eind maart voor maart. Dus 24 maart oid kun je je lening verwachten.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 10:29 schreef Molluck het volgende:
Als ik net het bedrag van mijn lening heb aangepast (gaat in per 1 maart) wanneer krijg ik dan mijn lening erbij?
Op de betaaldag in februari toch? (ze betalen in februari voor maart toch?)
Mooi, dat k gelijk had!quote:Op zondag 17 februari 2008 21:00 schreef MvDrunen het volgende:
Als zij nog ingeschreven staat en ze haalt niet genoeg studiepunten dan kan ze een hoop terugbetalen. Dus naar mijn mening niet echt verstandig nee!
Voor je HBO opleiding heb je recht op 4 jaar stufi.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:20 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Even een vraagje.. ik ben nu 3e jaars HBO SJD. Maar wil hierna nog een master gaan halen met een verkort programma (vanwege mijn achtergrond met SJD). Ik denk aan een master Sociaal Recht (1.5 jaar) of een master Nederlands Recht (2.5 jaar).
Heeft iemand een idee of ik dan nog voor stufi in aanmerking kom? Zo ja, waarom? Zo nee, wat zijn dan nog de opties?
Zelfs dat niet. dat gaat per kwartaal. Vanaf 1 oktober is je OV-kaart geldig. Dat wordt een maandje reiskosten zelf betalen dus..quote:Op zondag 2 maart 2008 17:24 schreef Sjoewe het volgende:
Ja, dan krijg je een OV-studentenkaart in september als het collegejaar begint.
Idd, gewoon lezen wat er op de IB-groep site staat.quote:Op zondag 2 maart 2008 17:44 schreef Sjoewe het volgende:
Als je al 18 bent als het collegejaar begint krijg je gewoon een OV per september toch. Ik destijds wel in iedergeval. Als je nog geen 18 bent in je eerste collegejaar krijg je pas later een OV.
Iig bedankt voor de informatiequote:Op vrijdag 29 februari 2008 13:53 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Voor je HBO opleiding heb je recht op 4 jaar stufi.
Voor een eenjarige master krijg je niets extra's (staat gelijk aan WO bachelor 3 jaar + WO master 1 jaar = 4 jaar, en die heb je al gehad)
Voor een tweejarige master kun je misschien een jaar meer krijgen (staat gelijk aan WO bachelor 3 jaar + WO master 2 jaar = 5 jaar, waarvan je er pas 4 hebt gehad)
Een schakeljaar o.i.d telt trouwens niet als masterjaar. Het moet echt officieel een tweejarige master zijn, ook voor WO-ers...
Oudhuisgenootje kreeg dit dit jaar nog zo voor elkaar. Zij koos voor een tweede research master, waardoor ze extra stufi kreeg. Of het standaard is of afhankelijk is van eisen van de opleiding weet ik echter niet. Bel de IB-Groep ff dus zou ik zeggen!
Gaat die áltijd pas in op 1 Oktoberquote:Op zondag 2 maart 2008 17:31 schreef Petre het volgende:
[..]
Zelfs dat niet. dat gaat per kwartaal. Vanaf 1 oktober is je OV-kaart geldig. Dat wordt een maandje reiskosten zelf betalen dus..
Als je nog geen 18 bent wel ja, anders kun je in september er ook gebruik van maken.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:04 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Gaat die áltijd pas in op 1 Oktober?
Sorry, heb wel een deel van de reeks (laatste pagina's van #2) gelezen, tot het over bijverdienen en grote bedragen ging, ik er niets meer van snapte, toen ben ik afgehaakt en heb het maar direct gevraagdquote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:11 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Als je nog geen 18 bent wel ja, anders kun je in september er ook gebruik van maken.
Volgens mij is dit in deze reeks ongeveer de 23e keer dat dit wordt gepost..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |