Is wel logisch, want je kinderbijslag loopt door tot en met september.quote:Op zondag 12 augustus 2007 12:16 schreef JDude het volgende:
[..]
Hoe krijgen ze het verzonnen.
Gelukkig heb ik ouderwetsch lang over de middelbare school gedaan, zodat ik al bijna 20 was voor ik eens een OV-kaart toegestopt kreeg [afbeelding].
Toch geef je met een wijziging aan dat je weer gaat studeren en dat je stufie wilt. Hoe dan ook geef je aan dat je vanaf de maand dat je weer gaat studeren je weer studiefinanciering wilt. Als je alleen je stufie stop hebt gezet, vraag je weer studiefinanciering aan, heb je ook je studie stop gezet dan geef je ook aan dat je weer gaat studeren.quote:Op zondag 12 augustus 2007 12:21 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Maar dat is dus het punt: ik ga geen nieuwe studie doen
"Nog geen 18 dan een OV in oktober" geldt alleen voor HBO en Universiteit. Op het MBO is het "het kwartaal volgend op je 18de verjaardag".quote:Op zondag 12 augustus 2007 12:14 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Nee, dan krijg je het in Oktober. Ongeacht wanneer je 18 wordt.
Als je door je complete financieringsduur (prestatiebeurs jaren + je leenfase) heen bent en je hebt studievertraging opgelopen, dan moet je die verlenging van je financiering aanvragen.quote:Op zondag 12 augustus 2007 14:36 schreef pfaf het volgende:
Mijn studieduur zit er bijna op, moet ik bij de IB-groep aangeven dat ik dit studiejaar nog stufi wil ontvangen voor de studievertraging, of laten ze die vanzelf doorlopen nadat ik me ingeschreven heb?
Bedankt, ik zit gelukkig nog maar aan het eind van m'n prestatiebeurs jaren trouwens.quote:Op zondag 12 augustus 2007 18:17 schreef HuubTuub het volgende:
[..]
Als je door je complete financieringsduur (prestatiebeurs jaren + je leenfase) heen bent en je hebt studievertraging opgelopen, dan moet je die verlenging van je financiering aanvragen.
met dit formulier
Zit je alleen aan je einde van je prestatiebeurs jaren en je wilt wel nog lenen dan gaat dat in de meeste gevallen automatisch. Op je berichten moet staan hoeveel lening je in de leenfase gaat krijgen.
Wijzigen van je lening altijd doen voor de eerste van de maand waarin de wijziging moet plaatsvinden.
oh ok bedanktquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:43 schreef HuubTuub het volgende:
eind september, je recht op SF gaat in per 1 oktober.
Als je nog geen 18 bent en je begint aan een (voltijds) HBO of Uni studie dan gaat je studiefinanciering in per 1 oktober. Vanaf 1 oktober een OV kaart en eind oktober je eerste beurs. Moet je het natuurlijk wel optijd hebben aangevraagd.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:51 schreef kevne het volgende:
[..]
oh ok bedankt
dus als je 1e jaars HBO-er bent dan krijg je vanaf 1 okt. ov/stufi?
dat zal alles wat duideliijker voor me maken
Lijkt me dat je pas korting hebt wanneer je OV kaart geldig is. Dus vanaf september.quote:Op zondag 19 augustus 2007 20:57 schreef Crazykill het volgende:
Ik ben eerstejaars en de ov kaart is vanaf september geldig. Maar morgen begint mn introweek, ik mag nu toch gewoon met een roze strippenkaart reizen of kan dat pas vanaf september?
via: direct iets regelen, wijzigen studiefinanciering. Je hoeft niet in te loggen via mijn IB Groep. Wijzig je studiefinanciering, bedrag lening.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:40 schreef One_conundrum het volgende:
Hoe vraag ik een lening aan? Kan het niet echt vinden bij mijn ibgroep enzo..
Het is gewoon omdat ik aan mijn 5e studiejaar begin.
Nee dusquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 20:21 schreef Asskicker14 het volgende:
Stomme vraag maar mag je met de OV-studentenkaart gratis 1e klas reizen?
Ah verdomme, ik had me daar nog zo op verheugd.quote:
Als je een adreswijziging doorgeeft, kun je ook aangeven of je door die verhuizing in- of uitwonend bent geworden. Je geeft dan ook de adressen van je ouders op. Dit zou de wijziging in je woonsituatie moeten doorvoeren en krijg je de uitwonende beurs.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:27 schreef Maraca het volgende:
Even een vraagje.. per 01-09 ben ik uitwonende en ik heb een lening aangevraagd.. nu hebben ze dat netjes gewijzigd, maar het bedrag van de basisbeurs is nog hetzelfde als voor een inwonende.. hoe moet ik dit wijzigen?
Ze hadden het zelf later al aangepastquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 10:26 schreef HuubTuub het volgende:
[..]
Als je een adreswijziging doorgeeft, kun je ook aangeven of je door die verhuizing in- of uitwonend bent geworden. Je geeft dan ook de adressen van je ouders op. Dit zou de wijziging in je woonsituatie moeten doorvoeren en krijg je de uitwonende beurs.
Het kan online of met het formulier Wijziging Studiefinanciering.
Zelf antwoord gevonden (half uurtje bij IB in de wacht gehangenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:41 schreef bloempjuh het volgende:
Ik ben halverwege augustus gestopt met mijn studie. Lening is stopgezet.
Nu zie ik op de site dat ik mijn OV voor de 5e van de komende maand moet inleveren. Mag dat ook nog 5 september zijn, of moet het echt 4 sept? Dit omdat ik een paar dagen wegga naar buitenland en pas de 5e terug ben.
Dat is wel balen zeg! Maar goed dat je er nu achter komt en niet pas over een half jaar..quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:49 schreef CherryLips het volgende:
goed, ik heb het verkeerd berekend en heb wel teveel verdiend en mag over twee maanden een boete betalen en vandaag nog m'n ov inleveren.
ja precies, mooi dat een vriendin me er gisteravond op wees. als ik er bijv. volgende week achter was gekomen had het me nog eens iets van ¤70 gekost.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:56 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Dat is wel balen zeg! Maar goed dat je er nu achter komt en niet pas over een half jaar..
kopie van OV?quote:Op vrijdag 7 september 2007 21:55 schreef bloempjuh het volgende:
Mijn OV is ook ingeleverd.. en kom er nu achter dat ik nog een boete moet terugvorderen met kopie van mijn OV
Yep. Een of ander formulier, met daarbij een kopie van het betreffende abonnement. Damnquote:
Nee, aanvullende beurs is ook een gift als je voldoet aan je prestatienorm.quote:Op woensdag 19 september 2007 14:52 schreef goldhorn het volgende:
ik kan je slechts 1 advies geven....bel de IB-groep.
sowieso moet volgens mij, na je afstuderen de aanvullende beurs terugbetaald worden. Dit is dacht ik slechts een lening tegen gunstige voorwaarden.
De IB-Groep is voor de berekening van de aanvullende beurs ook afhankelijk van de belastingdienst. Nadat het inkomen van je ouders van de bealstingdienst worden doorgegeven aan de IBG, kan de IBG een berekening maken. Als de belastingdienst geen gegevens kan leveren, dan kan er voorlopig nog geen aanvullende beurs berekend worden.quote:Op woensdag 19 september 2007 21:51 schreef MikeLowrey het volgende:
Ik heb 4 maanden geleden studiefinanciering aangevraagd uitwonend en aanvullende beurs. Heb de ouderforumulieren 2 maanden geleden opgestuurd. Daarna tot nu dus niks meer binnengekregen. (op brief van OV kaart na)
Hoelang zal het duren voordat ik bericht krijg...want mijn Studiefinanciering begint al in Oktober.
Zou ik de maximale aanvullende beurs kunnen krijgen. Alleen mijn vader werkt en die verdient naar normale waarden.
Bij voorbaat dank![]()
vroeger wel!quote:Op donderdag 27 september 2007 00:36 schreef mcDavid het volgende:
Pwned! Stufi wordt niet met terugwerkende kracht uitbetaald.
Vorig jaar heb ik mij na 01-09 alsnog ingeschreven voor een studie (heb een aantal jaren gewerkt en besloot op het laatste moment toch weer een studie op te pikken) en daardoor was mijn stufi-aanvraag ook te laat. Ik heb echter gewoon 2 maanden stufi in oktober ontvangen, kortom wel met terugwerkende kracht. Als je op tijd bent met aanvragen en er recht op hebt krijg je het gecompenceerd. Het enige nadeel voor mij was dat het even duurde voor ik een OV kreeg, dat was ook pas in oktober.quote:Op donderdag 27 september 2007 00:36 schreef mcDavid het volgende:
jawel, ik heb een jaar basisbeurs gekregen terwijl dat helemaal niet klopte, heb ze meerdere keren gebeld, m'n vader heeft nog gebeld, maar nee, IBG was er heilig van overtuigd dat m'n ouders te veel hadden verdiend.quote:Op donderdag 27 september 2007 00:36 schreef mcDavid het volgende:
Ja.. volgesn mij is het zo dat je 4 a 5 jaar stuffie kan ontvangen (afhankelijk van studie dacht ik). En als je na 1 jaar stopt dat je stuffie dan wordt stopgezet en je daarna dus 3 a 4 jaar nog kunt ontvangen als je verder studeert.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:52 schreef Dsir het volgende:
Ehm, even een vraagje over de Propedeuse Toegepaste Psychologie.
Kun je daar studiefinanciering voor krijgen? Ook al is het maar 1 jaar?
Iemand ervaring mee?![]()
Voor het eerste jaar krijg je gewoon stufi. Ga je daarna bijvoorbeeld Psychologie studeren, krijg je nog maar 3 jaar stufi ipv 4 aangezien je al 1 jaar stufi hebt gehad. Ga je Geneeskunde doen, krijg je nog 5 jaar stufi ipv 6 jaar.. Enzovoorts.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:52 schreef Dsir het volgende:
Ehm, even een vraagje over de Propedeuse Toegepaste Psychologie.
Kun je daar studiefinanciering voor krijgen? Ook al is het maar 1 jaar?
Iemand ervaring mee?![]()
Je krijgt 4 jaar stufi en wanneer je je studie afrondt binnen 10 jaar wordt dat omgezet in een gift.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:46 schreef roburt het volgende:
als je 4 jaar mbo hebt gedaan en verder wilt studeren krijg je dan nog stufi?
overal hoor ik dat je maar 4 jaar stufi krijgt, maar ik dacht 10 jaar?
Bedankt! Enne geldt dat ook als ik met een HBO opleiding begin maar daarmee stop wanneer ik mijn Propedeuse heb behaald? Of is dat alleen bij 1 jarige propedeuse opleidingen? Zal wel niet, maar effe voor de zekerheid.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:16 schreef Nuna het volgende:
[..]
Voor het eerste jaar krijg je gewoon stufi. Ga je daarna bijvoorbeeld Psychologie studeren, krijg je nog maar 3 jaar stufi ipv 4 aangezien je al 1 jaar stufi hebt gehad. Ga je Geneeskunde doen, krijg je nog 5 jaar stufi ipv 6 jaar.. Enzovoorts.
Ja, volgens mij wel. Je hebt immers dan al een jaar studiefinanciering gehad.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:33 schreef Dsir het volgende:
[..]
Bedankt! Enne geldt dat ook als ik met een HBO opleiding begin maar daarmee stop wanneer ik mijn Propedeuse heb behaald?
Stel, weer puur hypothetisch natuurlijk, dat er toevallig in een andere stad een goede bekende van mij woont die een kamer vrij heeft. Dan is het dus beter om daar te gaan wonen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:57 schreef TNA het volgende:
Ze vergelijken je adres met dat van je ouders, dus het adres van je buren zou op kunnen vallen. Dat van een vriend vijf kilometer verderop niet. Makkelijk geld verdienen dus.
Foei! Je gaat toch niet frauderen! En je studeert nogwel Rechten!
Ja, schrijf je daar gewoon in. Extra studiefinanciering vangenquote:Op zondag 14 oktober 2007 21:07 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Stel, weer puur hypothetisch natuurlijk, dat er toevallig in een andere stad een goede bekende van mij woont die een kamer vrij heeft. Dan is het dus beter om daar te gaan wonen.
Frauderen is ook echt te simpelquote:Op zondag 14 oktober 2007 21:10 schreef Sapstengel het volgende:
Ja. Of je legt er een paar boeken en een t-shirt neer en blijft gewoon thuis wonen. De IB-groep heeft alleen bewijs nodig, dus je zal ze iets moeten sturen van huurovereenkomst, bankafschrijving oid als ze er om vragen. Maar dat is ook wel op te lossen lijkt me.
Ik heb nog nooit van zulke razzia's gehoordquote:Op zondag 14 oktober 2007 22:42 schreef hmmmz het volgende:
Maar is het dan genoeg om alleen een postadres te hebben?
Of is het ook de bedoeling dat ik daar een hele kamer inricht (kleding, boeken, tandeborstel etc.) Voor het geval ze met een huiszoekingsbevel ofzo komen controleren, of controleren ze alleen via de gemeentelijke administratie?
Zoiets heb ik nog nooit gehoord.quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:03 schreef hmmmz het volgende:
^ Dus al ik gewoon een postadres heb, een 'huurcontract' en iedere maand een symbolisch bedrag overmaak + sta ingeschreven bij die gemeente. is het goed.?
Ik hoorde dat ze controleren met brieven die je dan weer terug moet sturen?
Als je een adreswijziging doet bij de IB groep, moet je óf postadres, óf woonadres wijzigen, óf beiden.quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:08 schreef hmmmz het volgende:
Maar postadres 'huurcontract' en iedere maand een symbolisch bedrag overmaken + ingeschreven staan bij de gemeente zou in principe moeten voldoen?
Daar heb ik geen flauw idee van.quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:14 schreef hmmmz het volgende:
dan wijzig ik m'n postadres en m'n woonadres
Maar het gaat me er meer om hoe de ibgroep controleert of ik daar ook daadwerkelijk woon/verblijf
Papieren en dergelijke, lees dit maar...quote:
Kijkquote:Op zondag 14 oktober 2007 23:27 schreef donroyco het volgende:
[..]
Papieren en dergelijke, lees dit maar...
Denk niet dat ze opeens gemakkelijker zijn geworden met controleren.quote:Op maandag 15 oktober 2007 00:03 schreef hmmmz het volgende:
Dat bericht is uit 2003, dus zal nu waarschijnlijk wel weer anders zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |