Hier verder dus!quote:Jaja, hier in TRU is nu een heus plekje voor de skeptici, waar zij met de scepter zwaaien. Dit om te voorkomen dat sommige topics helemaal de verkeerde kant op gaan omdat sommige mensen niets zien in een bepaald topic en hun waarheid daarover willen verkondigen of het nou ontopic is of niet. Dit betekent geenszins dat er geen plek is om een eventueel skeptische mening te verkondigen in een bepaald topic maar het is dus niet de bedoeling om een heel topic vol te gooien met een wellus nietus spelletje. Aan de andere kant is zo'n discussie wel goed om te hebben dus is er een probleem. Iedereen moet de ruimte krijgen om zijn mening te verkondigen maar een topic moet er niet aan onderdoor gaan.
Het idee is oorspronkelijk van L.Denninger met de wat minder subtiele titel: [Centraal] Bash hier Truthers Maar het idee is goed.
Wel wat regeltjes natuurlijk, sorrie.
Hou het beleeft en respectvol, probeer het kleineren tot een minimum te beperken want dat staat een gezonde discussie alleen maar in de weg, dit geldt voor iedereen want skeptici èn zwevertjes hebben er allemaal weleens een handje van om te denken dat de andere een beetje gek is.
Het doel: als er een wel/niet discussie tussen users begint te ontstaan over het wel of niet mogelijk zijn van iets dan gooi je het linkje hier neer en gaat erop verder. Zet het linkje van je post ook in het topic waar het onstaan is en nodig de oponent uit om hier verder te gaan. Dit kan ook gedaan worden door een modje. Dan geven we met zijn alle het oorspronkelijke topic de kans om de weg op te gaan wat de TS in gedachte had, wat meestal een heel andere gedachte is dan wat degene die ertegen in gaat voor ogen heeft.
Zullen we dan ook meteen met zijn allen bewijzen dat mensen het met elkaar oneens kunnen zijn zonder elkaar in de haren te vliegen? Tof.
Oh trouwens, het is dus niet zo dat elke wel/niet discussie in TRU hierheen gesleept wordt, soms is het doel van een topic zelf om over het mogelijke waarheidsgehalte van iets te praten en die blijven dan ook gewoon gevoerd worden in het desbetreffende topic.
Ach, ik vind mezelf ook wel een zwevertje maar dat is helemaal geen denigrerende uitdrukking. Het betekent voor mij gewoon dat je open staat voor wat mogelijk is., ookal is het vooralsnog niet wetenschappelijk te bewijzen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 21:39 schreef StallionJack het volgende:
Ik vind 'zwevertjes' nogal een denigrerende uitdrukking.
Door te stellen dat het 148-0 is geef je te kennen dat je de absolute waarheid in pacht hebt. Dat is naïef.
Lief toch, die naieve sceptische mensjesquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 21:39 schreef StallionJack het volgende:
Ik vind 'zwevertjes' nogal een denigrerende uitdrukking.
Door te stellen dat het 148-0 is geef je te kennen dat je de absolute waarheid in pacht hebt. Dat is naïef.
mja, en mensen die alles maar voor zoete koek slikken of eigen ervaringen als leidend gebruiken noemen ze goedgelovigquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:17 schreef StallionJack het volgende:
"zwevertjes" ? Waarom een verkleinwoord . Zegt genoeg over het standpunt over onverklaarbare zaken.
Weet je welke term de wijsbegeerte gebruikt om mensen aan te duiden die door alleen logica en rede te gebruiken om tot de waarheidte komen?
Naïef.
dat je iets wat je niet kent en anders is dan de wereld die je nu kent wilt uitleggen op basis van twee dingen, logica en rede ,quote:Op zondag 12 augustus 2007 09:43 schreef Toryu het volgende:
Leg mij aub eens uit dan waarom ik zo naief ben dan?
ieder mens gebruikt zijn of haar ervaringen als leidend , ook jij slikt jouw ervaringen als zoete koek , zo kom je op je mening.quote:Op zondag 12 augustus 2007 11:07 schreef osho het volgende:
[..]
mja, en mensen die alles maar voor zoete koek slikken of eigen ervaringen als leidend gebruiken noemen ze goedgelovig
wat is je punt ?
dat ligt eraan wat ik ervaarquote:Op zondag 12 augustus 2007 11:25 schreef Summers het volgende:
[..]
ieder mens gebruikt zijn of haar ervaringen als leidend , ook jij slikt jouw ervaringen als zoete koek , zo kom je op je mening.
gelijkwaardig zeker, gelijkaardig betwijfel ikquote:skepters vergeten 1ding , zwevers zijn mensen zoals iedereen , jij en ik ,alleen met een andere ervaring maar nog altijd je gelijke.
wat heeft dat er mee te makenquote:verbeter de wereld en begin bij jezelf.
Ik ervaar dat er meer is , (praktijk) dat is iets anders dan vastklampen aan elk verhaal waar een paranomaal tintje aan zit . voor mij werkt het dus , vastklampen is wat mensen met rede en logica doen want dat WERKT NIET , of wel ??????quote:Op zondag 12 augustus 2007 11:32 schreef L.Denninger het volgende:
Als dit maar niet weer zo'n "Jij bent gewoon closed-minded !" discussie wordt
Er is een verschil tussen geloven dat er nog dingen zijn die we niet weten en je vastklampen aan elk verhaal waar een 'paranormaal' tintje aan zit.
wat bedoel je ?quote:Op zondag 12 augustus 2007 11:59 schreef Summers het volgende:
Mensen die zeggen dat het op een andere manier werkt die wijs je af omdat je vasthoud aan een manier die niet werkt
Dat hoe dan ook. Maarja, sommige mensen willen hun gelijk halen ookal moeten ze het zelf doen.quote:Op zondag 12 augustus 2007 03:19 schreef Summers het volgende:
puntenteling gaat nergens over .
Het gaat om het principe. Als het omgedraaid was geweest hadden er ook wel een paar van het skeptische kamp gaan happen.quote:Op zondag 12 augustus 2007 16:37 schreef Rasing het volgende:
Sjongejonge wat happen jullie op dat puntentellinggrapje zeg. 149-0 wat mij betreft.
Jup, helemaal mee eens. En eerlijk gezegd zie ik hier ook weinig mensen in het spirituele kamp die zich overal aan vastklampen. Gelukkg zie ik ook weinig skeptische mensen zich vastklampen aan de gedachte dat er helemaal niets is wat de wetenschap nog niet heeft ontdekt en dat de rest dus onzin is.quote:Op zondag 12 augustus 2007 11:32 schreef L.Denninger het volgende:
Als dit maar niet weer zo'n "Jij bent gewoon closed-minded !" discussie wordt
Er is een verschil tussen geloven dat er nog dingen zijn die we niet weten en je vastklampen aan elk verhaal waar een 'paranormaal' tintje aan zit.
Ooit weleens gehoord van een grapjequote:Op zondag 12 augustus 2007 09:43 schreef Toryu het volgende:
Leg mij aub eens uit dan waarom ik zo naief ben dan?
Rede en logica werkt wel, waar hebt je het over ?quote:Op zondag 12 augustus 2007 11:55 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik ervaar dat er meer is , (praktijk) dat is iets anders dan vastklampen aan elk verhaal waar een paranomaal tintje aan zit . voor mij werkt het dus , vastklampen is wat mensen met rede en logica doen want dat WERKT NIET , of wel ??????
Volgens mij hebben juist skeptici veel meer fantasie. In plaats van beginnen te roepen "het is onverklaarbaar" - waar nu eenmaal weinig fantasie voor nodig is, zijn skeptici - onderzoekers - bereid om allerlei ingenieuze tests te ontwikkelen om kaf van koren te kunnen scheiden. Dat het daarbij lijkt alsof dergelijke tests alleen ontworpen zijn om paranormale verschijnselen onderuit te halen, ligt volgens mij meer aan die verschijnselen dan aan de tests of de testers.quote:Op maandag 13 augustus 2007 02:47 schreef Morwen het volgende:
[..]
Ooit weleens gehoord van een grapjeMijn ervaring is dat dat veel sceptische mensen geen fantasie hebben en alles tot in detail willen ontkrachten wat je zegt. Misschien hebben ze wel gelijk maar waarom zo'n kruisvaarderstocht? Waarom mensen niet gewoon in hun waarde laten en er eens in meegaan. Het is niet besmettelijk en juist samenwerken kan tot verrassende uitkomsten leiden. Juist mensen met afwijkende meningen hebben de geschiedenis geschreven, ook nu kan het geen kwaad er in ieder geval naar te luisteren.
als een bepaald proces in het menselijk lichaam nog niet helemaal duidelijk is, dan is het niet meteen paranormaal. op het gebied van hersenen en genen weten we ook nog niet alles, dat maakt het nog niet paranormaal.quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:19 schreef Dromenvanger het volgende:
Het onderbewuste heb je nog, iets wat ook bewezen is maar niet echt helemaal duidelijk is. Is het onderbewuste niet wetenschappelijk en paranormaal tegelijk of zie ik dat fout?
Eensch. 'paranormaal' is gewoon een nog niet gedane ontdekking van de wetenschap.quote:Op maandag 13 augustus 2007 18:51 schreef osho het volgende:
[..]
als een bepaald proces in het menselijk lichaam nog niet helemaal duidelijk is, dan is het niet meteen paranormaal. op het gebied van hersenen en genen weten we ook nog niet alles, dat maakt het nog niet paranormaal.
het onstaan van het heelal is ook nog niet helemaal duidelijk, maar daarmee nog niet paranormaal.
Die zijn er ja. Wat nou als men een ingeving krijgt en het blijkt een visioen van de toekomst te zijn, en dat meerdere keren in een leven? Nog steeds een totaal in het hoofd gecreëerde hallucinatie die totaal losstaat met de rest van de wereld? Of iemand wordt wakker, ziet z'n oma aan zijn bed staan en de volgende ochtend wordt bekend dat ze is overleden. Die dingen zijn meegemaakt door mensen, samen met veel andere 'ingevingen' die achteraf ( vor de persoon zelf )verifiëerbare ervaringen zijn niet zo makkelijk weg te doen als een hersenschim lijkt me.quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:48 schreef DzjieDub het volgende:
Lang geleden heb ik een EEG gehad - elektro-encephalogram. Hierbij worden hersengolven gemeten. Zo'n test is vrij uitgebreid; o.a. met lichtflitsen. Maar een van de tests was ook dat ik me moest indenken dat ik aan het schaken was. Zonder bord, zonder stukken, alleen in m'n hoofd. De meters sloegen uit, dus we kunnen gevoeglijk stellen dat er iets te meten valt als je alleen maar ergens intensief aan denkt.
Een hallucinatie is een (ongecontroleerde, on(der)bewuste) gedachte - je denkt iets te zien, zonder dat het er daadwerkelijk is. Een hallucinatie is niet paranormaal, maar wel meetbaar. Is het niet veel logischer om te veronderstellen dat mensen een hallucinatie hebben als ze een verschijning zien?
nee, dat was niet wat ik bedoeldequote:Op maandag 13 augustus 2007 20:11 schreef jogy het volgende:
[..]
Eensch. 'paranormaal' is gewoon een nog niet gedane ontdekking van de wetenschap.
Oh, maar dat is wel mijn gedachte eroverquote:
nobody said it was easyquote:Op maandag 13 augustus 2007 20:15 schreef jogy het volgende:
die achteraf ( vor de persoon zelf )verifiëerbare ervaringen zijn niet zo makkelijk weg te doen als een hersenschim lijkt me.
Nope, het is soms moeilijk voor mensen om een ander wereldbeeld als mogeijk te beschouwen.quote:
Eenschquote:Op maandag 13 augustus 2007 20:32 schreef jogy het volgende:
[..]
Nope, het is soms moeilijk voor mensen om een ander wereldbeeld als mogeijk te beschouwen.
Goedzo, toegeven is de eerste stap naar verlichting.quote:
het is nog niet bewezen dus tot nu toe werkt het niet op dat vlak .quote:Op maandag 13 augustus 2007 09:23 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Rede en logica werkt wel, waar hebt je het over ?
Causaliteit is een gegeven.
een gat in de grond was er ook voor het riool...wat is je punt ?quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:39 schreef Summers het volgende:
Ervaring was er voor de rede en logica dus begrijp niet zo goed wie de rollen durft om te draaien.
Volgens mij, als we toch vergelijkingen gaan gebruiken, is haar insteek eerder dat je eerst geperste sinaasappelsap had en dat men er later anderhalf literpakken van geneutraliseerde en gepasturiseerde versies van dat spul hebben gekregen. Terwijl de vers geperste een stuk gezonder is en ook nog lekkerder dan de gefabriceerde versie ervan.quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:42 schreef osho het volgende:
[..]
een gat in de grond was er ook voor het riool...wat is je punt ?
mja, je kunt met vergelijkingen precies de kant op die je wiltquote:Op maandag 13 augustus 2007 20:58 schreef jogy het volgende:
[..]
Volgens mij, als we toch vergelijkingen gaan gebruiken, is haar insteek eerder dat je eerst geperste sinaasappelsap had en dat men er later anderhalf literpakken van geneutraliseerde en gepasturiseerde versies van dat spul hebben gekregen. Terwijl de vers geperste een stuk gezonder is en ook nog lekkerder dan de gefabriceerde versie ervan.. Maar de pakken zijn een stuk simpeler dus koopt iedereen dat in plaats van de sinaasappels zelf.
Jup, dat maakt ze ook zo leuk.quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:59 schreef osho het volgende:
[..]
mja, je kunt met vergelijkingen precies de kant op die je wilt
Dat is een makkelijke veronderstelling idd, maar wat nu als we iemand volgens jouw idee laten hallicuneren, die naar een andere ruimte gaat waar jij spulletjes en evt wat simpele teksten neer hebt gelegd(simpel omdat het te onthouden moet zijn in die korte tijd) en die details kan vertellen aan je?quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:48 schreef DzjieDub het volgende:
Lang geleden heb ik een EEG gehad - elektro-encephalogram. Hierbij worden hersengolven gemeten. Zo'n test is vrij uitgebreid; o.a. met lichtflitsen. Maar een van de tests was ook dat ik me moest indenken dat ik aan het schaken was. Zonder bord, zonder stukken, alleen in m'n hoofd. De meters sloegen uit, dus we kunnen gevoeglijk stellen dat er iets te meten valt als je alleen maar ergens intensief aan denkt.
Een hallucinatie is een (ongecontroleerde, on(der)bewuste) gedachte - je denkt iets te zien, zonder dat het er daadwerkelijk is. Een hallucinatie is niet paranormaal, maar wel meetbaar. Is het niet veel logischer om te veronderstellen dat mensen een hallucinatie hebben als ze een verschijning zien?
een gat in de grond vind ik toch net ff iets anders .quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:42 schreef osho het volgende:
[..]
een gat in de grond was er ook voor het riool...wat is je punt ?
mja, of jij overschat zequote:Op maandag 13 augustus 2007 21:22 schreef Summers het volgende:
[..]
een gat in de grond vind ik toch net ff iets anders .
maar mijn punt is dat men ervaringen met rede en logica wilt uitleggen terwijl dat blijkbaar nog niet lukt .
en ervaring beslaat meerdere gebieden , ervaringen zijn grenzeloos . Door te roepen dat ervaringen minder gewicht hebben dan rede en logica (dat doe je in mijn ogen door te zeggen dat het hersenspinsels zijn of niet bestaat of wat dan ook) onderschat je menselijke ervaringen .
laten we niet vergeten dat je bovennatuurlijke of paranomale zaken niet altijd in je eentje meemaakt of voelt of ziet of weet of what ever , maar ook met zijn 2-en 3-en enz enz... is het dan een gedeelde hallucinatie ? hoeveel % kans is er dat je in je eentje spontaan hallucineerd in je dagelijks leven ( zoja , hoe vaak dan ? elke dag ? elke week ? elke maand ? elk kwartaal ? elk jaar ? ) en hoeveel % met meerdere mensen ? hallucinatie word standaard geroepen door sommige mensen voor alles wat buiten het (gemaakte) gangbare valt , maar volgens mij is die kans zo klein dat het echt niet voor alles kan geld en ,quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is een makkelijke veronderstelling idd, maar wat nu als we iemand volgens jouw idee laten hallicuneren, die naar een andere ruimte gaat waar jij spulletjes en evt wat simpele teksten neer hebt gelegd(simpel omdat het te onthouden moet zijn in die korte tijd) en die details kan vertellen aan je?
Is het dan nog een hallucinatie?
Dan is dat een uitstekende test en als die persoon ervoor slaagt zal ik hoogstpersoonlijk erkennen dat remote viewing bestaat. MITS de test op de correcte manier is uitgevoerd.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is een makkelijke veronderstelling idd, maar wat nu als we iemand volgens jouw idee laten hallicuneren, die naar een andere ruimte gaat waar jij spulletjes en evt wat simpele teksten neer hebt gelegd(simpel omdat het te onthouden moet zijn in die korte tijd) en die details kan vertellen aan je?
Is het dan nog een hallucinatie?
Vanaf de dag dat ik ben geboren tot de dag van vandaag is het ervaring op ervaring op ervaring op ervaring enz .. ik kan niet voor iedereen spreken maar ik neem voor het gemak maar even aan dat het bij jou precies hetzelfde werkt . Iedereen is de optelsom van zijn ervaringen , elke dag ervaar je dat je leeft , ervaringen zijn daarom waardevoller dan woorden en ik vind niet dat ik dat ergens overschat .quote:
Ik zeg altijd maar zo, een goede vergelijking is als een man die z'n schutting wil verven terwijl z'n gympies te strak zitten !quote:
Of je lult, of ik snap waarom je dingen ziet.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:55 schreef Summers het volgende:
Ik heb 13 jaar geleden weleens een xtc pilletje genomen op een feest , daar ging ik van hallucineren idd maar je bent je er wel bewust van dat je hallucineerd en dat het niet kan wat je ziet .
Ik weet niet of iedereen dat kan maar lijkt me wel , mensen kunnen prima scheiden wat werkelijkheid is en een hallucinatie .. als jij het kan , kan een ander dat toch ook ?
Denk dat je het eens wat beter onder de loep moet nemen, er zijn we degelijk succesvolle onderzoeken op dit gebied en remote viewing is wat anders als een buitenlichamelijke ervaring(waar je bij het een door een soort filter kijkt ben je bij het andere zef in de rimte waar je heen gaat).quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:06 schreef DzjieDub het volgende:
[..]
Dan is dat een uitstekende test en als die persoon ervoor slaagt zal ik hoogstpersoonlijk erkennen dat remote viewing bestaat. MITS de test op de correcte manier is uitgevoerd.
En dit is nou net een van die dingen die vaak geprobeerd zijn, waar letterlijk miljoenen dollars in zijn gestoken om het werkend te krijgen (o.a. door CIA, KGB en alle andere zichzelf respecterende geheime diensten in de jaren '50 en '60) - en het resultaat is nul komma niets. Dus de vraag is meer, "hoe lang blijf je proberen voordat je eindelijk toegeeft dat het het niveau van het toeval niet ontstijgt?"
Beide claimen zonder lichamelijke, of met een camera, aanwezigheid op plaatsen rond te kunnen kijjken. Dus, "same difference".quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Denk dat je het eens wat beter onder de loep moet nemen, er zijn we degelijk succesvolle onderzoeken op dit gebied en remote viewing is wat anders als een buitenlichamelijke ervaring(waar je bij het een door een soort filter kijkt ben je bij het andere zef in de rimte waar je heen gaat).
Nee, CIA heeft jaren onderzoek gedaan, diverse mensen gespekt die niets konden laten zien. Politie maakt gebruik van waarzeggers e.d. maar dat betekent niet dat die ook succesvol zijn. En om maar gelijk een populair onderwerp te pakken: Waar is Madeleine? Als de politie bereid is om iemand weken lang vast te houden, dan zullen ze toch ZEKER wel geïnteresseerd zijn in mensen die het meidje met behulp van alle paranormale verschijnselen die hen tot beschikking staan weten terug te vinden. OK, misschien niet van één claim, maar als de methode echt werkt moeten er toch tientallen paranormalen staan te trappelen en elkaars verhaal te bevestigen?quote:Cia heeft toch jaren en jaren gebruik gemaakt van remote viewers en doet dat nogsteeds, net als politie gebruikt maakt van dit soort mensen en denk maar niet dat alle zaken vrijgegeven zijn voor onderzoek, het merendeel niet volgens cia mensen.
Bron!quote:Maar er zijn ook andere onderzoeke geweest.
Er zijn vele voorgangers die dat gedaan hebben en die geen resultaat bereikt hebben. Waarom zou ik het dan nog een keer herhalen?quote:Maar uiteindelijk gaat het daar niet eens om, jij zwaait weer gelijk met onderzoeken in deze, maar zoals ik al vaker heb gezegd je kan dit in een tijdsbestek van een paar maanden leren, jij kan dat ook, welke septicus wil die uitdaging eens aanaan en er echt moeite insteken om te zien of hij/zij het voor elkaar kan krijgen, met een open mind dan wel.
Aha, dus iedereen zwoegt hard voor z'n geld terwijl je in een paar maanden een trucje kan leren waarmee je overal bedrijfsgeheimen kan stelen en miljoenen kan verdienen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Denk dat je het eens wat beter onder de loep moet nemen, er zijn we degelijk succesvolle onderzoeken op dit gebied en remote viewing is wat anders als een buitenlichamelijke ervaring(waar je bij het een door een soort filter kijkt ben je bij het andere zef in de rimte waar je heen gaat).
Cia heeft toch jaren en jaren gebruik gemaakt van remote viewers en doet dat nogsteeds, net als politie gebruikt maakt van dit soort mensen en denk maar niet dat alle zaken vrijgegeven zijn voor onderzoek, het merendeel niet volgens cia mensen.
Maar er zijn ook andere onderzoeke geweest.
Maar uiteindelijk gaat het daar niet eens om, jij zwaait weer gelijk met onderzoeken in deze, maar zoals ik al vaker heb gezegd je kan dit in een tijdsbestek van een paar maanden leren, jij kan dat ook, welke septicus wil die uitdaging eens aanaan en er echt moeite insteken om te zien of hij/zij het voor elkaar kan krijgen, met een open mind dan wel.
Geef me nog een paar maanden en ik kan het zelf, nu begint het al te komen, alhoewel het nog niet veel details zijn, een paar maar steeds, het is niet heel makkelijk ofzo...oefening baart kunstquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:56 schreef DzjieDub het volgende:
Er zijn vele voorgangers die dat gedaan hebben en die geen resultaat bereikt hebben. Waarom zou ik het dan nog een keer herhalen?
Laat ik het omdraaien: Ken jij iemand die het kan? Als die persoon me weet te vertellen wat ik op de klerenkast in m'n slaapkamer heb gelegd - en dat mag gewoon publiek hier op het forum - dan zal ik daarna me er meer in gaan verdiepen. Dat is logischer dan dat ik veel tijd en geld ga steken in iets waarvan ik de uitkomst nu al kan voorspellen*
*![]()
Maak het maar belachelijk, ben je goed in, maar probeer het vooral niet!!!!!!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:03 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Aha, dus iedereen zwoegt hard voor z'n geld terwijl je in een paar maanden een trucje kan leren waarmee je overal bedrijfsgeheimen kan stelen en miljoenen kan verdienen.
Logisch.
Stripclubs kunnen dan ook wel opdoeken trouwens, net zoals bioscopen, of eigenlijk elke instelling waar je entree voor moet betalen.
Lekker alles vanuit de huiskamer remote-viewen !
Vertel me dan eens wat er zo belachelijk aan is ?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Maak het maar belachelijk, ben je goed in, maar probeer het vooral niet!!!!!!
Zo blijf je wereldbeeld goed in stand...
Aanbod blijft geldig. Als je extra info nodig hebt - GEEN foto's van de kast - hoor ik 't wel. Aanbod geldt ook voor anderen BTW.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Geef me nog een paar maanden en ik kan het zelf, nu begint het al te komen, alhoewel het nog niet veel details zijn, een paar maar steeds, het is niet heel makkelijk ofzo...oefening baart kunst
Dus zij kan Madeleine wel terug vinden?quote:Ik ken ook mensen die dit kunnen, van het echte reizen in geest tot paranormale mensen(geen bergen, een paar).
De vrouw met de gave helpt politie regelmatig, met succes, hebben we weleens geintjes mee uitgehaalt zoals dingen laten zoeken die men kwijt was, waa zij tot in detail kon vertellen waar het dan was, wat er in de buurt lag enz enz enz enz.
Oh nee, hier was de cop-out.quote:Maar er zit een groot verschil tussen het reizen waarmee ik oefen en wat zij doet, zij heeft een gave, kan soms dingen zien maar dit is veel minder gecontroleert, zij is ook niet in geest daar, maar ziet vanuit zichzelf, door een filter/koker hoe je het ook wilt noemen.
Hoe dan wel?quote:Zij ziet beelden e.d. en moet daaruit wijs worden, het is niet zo dat een paranormaal persoon maar alles weet en ziet, het is soms erg lastig.
Wat er ook uitkwam in die spelerij, waar ze een groot succes had was niet alles even duidelijk, soms zag ze dingen die mensen nie thuis konden brengen, later bleken die wel te kloppen, maar wist dat persoon gewoon niet dat iets erin de buurt lag ofzo..
Soms waren dingen erg vaag, soms kwam er niets bruikbaars uit, maar in de meeste gevallen(stuk of 7 heeft ze er gedaan, bij 1 kwam er niets nuttigs uit) was het vrij duidelijk en vooral frappant.
Het is irritant als gesteld wordt dat iemand dan gelijk maar alles moet weten, iets waar vaak mee geschermt wordt, zo werkt het gewoon niet...
Nou ja, dat is dan makkelijk te testen. Koop of maak een set Zenerkaarten, vraag iemand om een aantal van de kaarten boven neer te leggen, en vraag iemand anders (dubbelblind!) bij jou te blijven zitten en te noteren wat je zegt.quote:In wat ik en wat vele anderen doen werkt het anders, wij "reizen" naar een plek van keuze, ik kan geen vermiste meisjes zien of wat dan ook, maar ik kan wel naar de kamer boven gaan terwijl ik hier blijf zitten.
Niet zelf doen, laten doen, tenzij je jezelf wilt bedotten.quote:Nu is alles nog wazig en wollig, details zie ik amper, vraag me af hoe dat zich gaat ontwikkelen, wat eerst zag ik echt alleen de binnenkant van mijn ogen
Nu is het nog zo dat het een opgeroepen beeld kan zijn, zodra ik er wa beter in ben zal ik plekken gaan kiezen die ik niet ken, of dingen stiekum neer laten leggen om te testen of het om een bestaande herrinering gaat of om een real time beeld.
Veel tijd en geld. En op beide ben ik, op het gierige af, zuinigquote:Maar waarom zou je het niet proberen, wat heb je te verliezen, als het niet wert heb je lekker gerelaxed, niets verloren...
Da's een geaccepteerde onderzoeksmethode, "reductio ad absurdum". Maak een stelling belachelijk en kijk of de stelling dan nog steeds klopt. Indien dat het geval is, is het mogelijk - niet zeker - dat de stelling inderdaad waar is.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Maak het maar belachelijk, ben je goed in, maar probeer het vooral niet!!!!!!
Zo blijf je wereldbeeld goed in stand...
Dat weet ik niet, zij bepaald niet wat ze ziet en wat niet...quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:48 schreef DzjieDub het volgende:
[..]
Aanbod blijft geldig. Als je extra info nodig hebt - GEEN foto's van de kast - hoor ik 't wel. Aanbod geldt ook voor anderen BTW.
[..]
Dus zij kan Madeleine wel terug vinden?
Geld kost het niet, ik kan je hier en nu een methode geven om het te leren, sterker nog, die staat al ergens op fok...quote:Veel tijd en geld. En op beide ben ik, op het gierige af, zuinig
Wat hij zegt zou in theorie wel mogelijk moeten zijn, maar het is iets wat hij vaker doet, dingen in het belachelijke doortrekken, niet echt serieus proberen te praten.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:50 schreef DzjieDub het volgende:
[..]
Da's een geaccepteerde onderzoeksmethode, "reductio ad absurdum". Maak een stelling belachelijk en kijk of de stelling dan nog steeds klopt. Indien dat het geval is, is het mogelijk - niet zeker - dat de stelling inderdaad waar is.
In dit geval val jij degene aan die de stelling doet zonder te proberen de stelling zelf te ontkrachten. En da's voor ons kille, onmenselijke sceptici een teken aan de (ondoordringbare) wand.
Ik trek het helemaal niet in het belachelijke door, ik zie juist de mogelijkheden van jouw bewering.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat hij zegt zou in theorie wel mogelijk moeten zijn, maar het is iets wat hij vaker doet, dingen in het belachelijke doortrekken, niet echt serieus proberen te praten.
Er is een verschil tussen een medium die een verloren kind kan zoeken en iemand die in geest naar een andere ruimte kan, zie dat nu eens in, je gooit alles onder 1 noemer!!!!!!!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:18 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik trek het helemaal niet in het belachelijke door, ik zie juist de mogelijkheden van jouw bewering.
Als remote viewing kan, fuck de gouden kooi, dan kun je bij iedereen binnen kijken.
Weg privacy, weg behoefte aan webcam-dames, weg entree-geld voor musea.
Ik zie niet in wat daar belachelijk aan is ALS remote viewing daadwerkelijk kan.
Ik vind het raar dat je zegt dat iets mogelijk is, maar de mogelijkheden ervan als belachelijk ziet.
Zoals alle technologie zou ook remote viewing voor meerdere doelen bruikbaar zijn - goed en slecht.
Als er mensen zijn die er verloren kinderen mee kunnen vinden, waarom dan niet vrolijk die leuke meid van verderop uit de straat onder de douche bekijken ?
heb je hier een bron bij ?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Hier zijn onderzoeken naar gedaan waarin mensen letterlijk gesprekken en alles na konden vertellen van die andere ruimte,
Nee, ik heb al vaak genoeg tijd verdaan door dingen te proberen als "astrale projectie", "spreuken", "telekinese" etc.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:01 schreef erodome het volgende:
[..]
ik kan dan wel als het goed is als ik weet waar jij woont bij je binnen komen gluren.
Hier zijn onderzoeken naar gedaan waarin mensen letterlijk gesprekken en alles na konden vertellen van die andere ruimte.
...
Maar in theorie zou het kunnen wat jij zegt, des te meer reden om het eens uit te proberen, durf je de uitdaging aan te gaan?
Ja, en op internet staat ook dat het niet kan en op tv is ook wel eens geweest dat het allemaal onzin is, oei, een scheur in het space-time-continuum nu er 2 waarheden blijken te zijn !quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:22 schreef erodome het volgende:
Internet, ga je gang
Maar het is ook weleens op tv geweest dat ze dit soort ervaringen hebben onderzocht, zelfs met blind geboren mensen die dan dingen konden beschrijven die ze daarvoor niet konden beschrijven...
Het is ook zo, voor elke gedachte is wel een berg aan bronnen te vinden dus ben je eigenlijk weer bij af.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:24 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ja, en op internet staat ook dat het niet kan en op tv is ook wel eens geweest dat het allemaal onzin is, oei, een scheur in het space-time-continuum nu er 2 waarheden blijken te zijn !
Dit is dus presies wat ik bedoel, je loopt de boel gewoon belachelijk te maken en dan ga je zielig doen zo van ja maar het is toch niet belachelijk.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:24 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ja, en op internet staat ook dat het niet kan en op tv is ook wel eens geweest dat het allemaal onzin is, oei, een scheur in het space-time-continuum nu er 2 waarheden blijken te zijn !
Je zegt "je hebt een berg aan bewijs" maar vervolgens vertel je niet waar die berg is, we zijn niet paranormaal begaafd ofzo !
PS.
Dan kun je dus ook remote-viewend backstage komen bij Hans Klok en kijken hoe z'n trucs werken !!!
En nog mooier, men weet waar Area 51 is, dus je kunt gewoon met eigen 'ogen' kijken of er aliens zijn !!!
Dat zouden een hoop mensen hier in TRU wel kunnen waarderen denk ik !
Ik ben druk nu schat, zit al veelste veel hier tussendoor, zoek zelf maar even, zit niets anders op.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:27 schreef osho het volgende:
[..]
niet even één linkje met overtuigend bewijs ?
Je zegt zelf dat als je weet waar de plek is, het mogelijk is om het te remote-viewen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit is dus presies wat ik bedoel, je loopt de boel gewoon belachelijk te maken en dan ga je zielig doen zo van ja maar het is toch niet belachelijk.
Omdat ik al vaak genoeg dat soort meuk geprobeerd heb, en het werkt nooit.quote:Je weigert zelf te proberen, maar wel een grote bek hebben, hoe kan iemand jou nou serieus nemen in een discussie?
Bijzondere claims vereisen bijzondere bewijzen - ik ben niet degene die beweert dat ie zomaar ongemerkt bij andere mensen in de slaapkamer kan kijken of roep het maar.quote:Waarom moet ik dingen zoeken die ik echt niet allemaal bewaar terwijl jij ook zelf heel goed kan zoeken?
ik kwam o.a. tegen dat de CIA verder onderzoek naar remote viewing niet wenselijk achtte vanwege uitblijvend resultaat en informatie van Dick Swaab inzake de temporaalkwab en BDE's.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ben druk nu schat, zit al veelste veel hier tussendoor, zoek zelf maar even, zit niets anders op.
Politie en mediums, zoeken in engelstalige site's levert je heel wat op, zoeken op onderzoek naar buitenlichamelijke ervaringen levert heel wat op(alhoewel vooral gericht op BDE's waar wereldwijd naar onderzocht is) enz enz enz...
Zoals ik zei, als je extra info nodig hebt (geen foto's van de kast etc.) dan hoor ik 't wel. Ik kan je m'n adres geven, of een .kmz file voor Google Earth.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:26 schreef erodome het volgende:
Tegen de tijd dat ik het goed kan wil ik best eens een afspraak maken om wat op een echt goede manier te komen testen.
Hoe zou ik nu bv jouw kast moeten vinden, geen idee wie je bent, waar je woont of wat dan ook, is een beetje onzin vindt je ook niet?
Je maakt er gelijk wel iets heel erg bijzonders van weer...
Maar zoals gezegd, we zullen eens zien hoever ik ben in het nieuwe jaar, ben ik dan zover dan wil ik best met wat skeptische mensen wat testen afspreken, doen we het irl, netjes gecontroleerd zoals het hoort, netjes de uitkomst opgenomen.
Mocht ik dan slagen dan heb ik wel 1 eis, een openlijk toegeven dat het dus wel kan, hier op fok dan, heb geen zin in een media circus verder.
Geen onredelijke eis lijkt me zo toch?
Geef me een paar maanden en ik ga de uitdaging graag aan, het is zelfs interresantr om dit fatsoenlijk te testen...quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:41 schreef DzjieDub het volgende:
[..]
Zoals ik zei, als je extra info nodig hebt (geen foto's van de kast etc.) dan hoor ik 't wel. Ik kan je m'n adres geven, of een .kmz file voor Google Earth.
En ja, als je inderdaad goed gokt wil ik dat best toegeven hoor. En als je het van anderen ook goed raadt (herhaalbaarheid!) wordt het zelfs nog interessant ook. Al haal je er maar zeven van de 10.
Overigens, "er ligt stof op je kast" geldt niet
Of, als je het echt wil testen in een voor jou bekende omgeving, dan kunnen we ook de eerder beschreven test met de Zenerkaarten doen. Alles is mogelijk
ik wil de uitdaging ook wel aangaan. ga ik ook wat spulletjes klaarleggenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:41 schreef erodome het volgende:
Maar je wilt dus wel de uitdaging aangaan, dat als ik in het nieuwe jaar dit gebeuren onder de knie heb dat oa jij het gaat testen door irl in een andere kamer bepaalde zaken te leggen die ik dan zou moeten kunnen navertellen?
En als me dat lukt ben je ook mans genoeg om dat openbaar toe te geven?
Absoluut, en als het je lukt krijg je een fles champagne van me en zal ik nooit meer skeptisch zijn. Alleen ik mag zelf van tevoren bepalen wat ik mee neem en in die kamer leg, right ?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:41 schreef erodome het volgende:
Pendelen heb ik nooit bij gezegd dat het een 100% succesrate heeft, ik heb juist gezegd dat het een leuk iets is waarmee je antwoorden van binnen kan krijgen, aanwijzingen kan krijgen, meer een advies iets als iets dat je heel zwaar op moet nemen.
Daarbij heb jij iemand overgehaalt die nog niet zolang ermee bezig was en die even vlotjes wat dingen heeft geprobeert, niet echt betrouwbaar te noemen als test he...
Dat met veel belachelijk maken en gedoe eromheen, wat iemand heerlijk zeker van zijn zaak maakt, vragen kiezen die dan ook een beetje vreemd te noemen zijn, vaak niet eens over jezelf gingen(was er geloof ik 1 die over jou ging, een andere vraag was niet eens echt te controleren).
Je manier van doen heeft daarin ook wel wat gedaan iig heeft het veel mensen afgeschrokken om wat dan ook te proberen in die omstandigheden.
Maar je wilt dus wel de uitdaging aangaan, dat als ik in het nieuwe jaar dit gebeuren onder de knie heb dat oa jij het gaat testen door irl in een andere kamer bepaalde zaken te leggen die ik dan zou moeten kunnen navertellen?
En als me dat lukt ben je ook mans genoeg om dat openbaar toe te geven?
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Geef me een paar maanden en ik ga de uitdaging graag aan, het is zelfs interresantr om dit fatsoenlijk te testen...
Allerlaatste dan........quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:43 schreef osho het volgende:
[..]
ik wil de uitdaging ook wel aangaan. ga ik ook wat spulletjes klaarleggen
moeten we nog een succesrate afspreken vantevoren ?
Fles champagne mag je laten, dat bocht lust ik niet, maak er maar een fles lekkere whisky vanquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:46 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Absoluut, en als het je lukt krijg je een fles champagne van me en zal ik nooit meer skeptisch zijn. Alleen ik mag zelf van tevoren bepalen wat ik mee neem en in die kamer leg, right ?
Daar zitten verder geen restricties aan als "het moet een speelkaart zijn" ofzo ?
mja, iets als een suikerpot in het toilet is succes.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:48 schreef erodome het volgende:
Als ik echt details ga zien dan moeten die ook wel gaan kloppen, in een bekende omgeving zal ik dus dingen aan moeten geven die daar niet normaal zijn, de normale dingen zijn geen betrouwbaar testonderwerp.
Dealquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Fles champagne mag je laten, dat bocht lust ik niet, maak er maar een fles lekkere whisky van
Nou ja, ik zal geen bifulmuchaire protonenscanner neerleggen, je moet tenslotte het object wel kunnen herkennen en kunnen benoemenquote:Je mag zelf bepalen hoe en wat je neerlegt, als het maar te doen is het te onthouden, niet te ingewikkeld, maar of het een speelkaart is of van mij part een koeienbel zou niet uit moeten maken.
Het mag niet te voor de hand liggend zijn, ook niet te moeilijk, dat geeft aan beide kanten de meeste betrouwbaarheid lijkt me.
Als je nou later ook nog telekinese oefent, kun je thuis je PC aan laten staan en van afstand kijken en je muis bedienenquote:AARRRRRGGHHHHHHHHHHH, ik moet nu echt weg, sluit fok af NU!
kan je je misschien even inhouden met je lult ? dan zat er iets in de xtc waarvan je gaat hallucineren , lijkt me niet zo moeilijk . en nee na al die jaren heb ik er niet nog steeds last van . net zomin als die miljoenen andere mensen op aade die ook weleens xtc hebben geprobeerd .quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 00:09 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Of je lult, of ik snap waarom je dingen ziet.
Van XTC ga je NIET raar hallucineren, XTC is NIET hallucinogeen zoals bv. paddestoelen of LSD, maar net zo hallucinogeen als drank.
Dus ik weet niet waar je last van had toen, maar misschien heb je dat nog steeds.
Zomaar even ter informatie.
Opzich... ik heb dit wel eens gedaan met iemand op MSN toen ik heel erg met dit soort dingen bezig was. Het ging vrij spontaan ook.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:43 schreef erodome het volgende:
Hoe zou ik nu bv jouw kast moeten vinden, geen idee wie je bent, waar je woont of wat dan ook, is een beetje onzin vindt je ook niet?
Je maakt er gelijk wel iets heel erg bijzonders van weer...
Je weet dat je bij deze het voor jezelf gaat bewijzen en niet aan hun?quote:Geef me een paar maanden en ik ga de uitdaging graag aan, het is zelfs interresantr om dit fatsoenlijk te testen...
Maar nu moet ik echt aan hetw erk......
Zeer herkenbaar. Dat krijg je met dit soort hitsige hardlopende discussie/topics!quote:AARRRRRGGHHHHHHHHHHH, ik moet nu echt weg, sluit fok af NU!
je weet dat je het met deze post aan jezelf aan het bewijzen bent en niet aan ons ?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 08:13 schreef Darkwolf het volgende:
Neem mijn post in Deel 1 over Penelope Smith.
Niemand maar dan ook niemand die erop heeft gereageerd of het uberhaupt heeft kunnen debunkeren.
Maar communiceren met dieren kan niet hoor. Nooit bewezen. Neeee...![]()
Nee, ik zeg het gewoon zoals het is.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 02:56 schreef Summers het volgende:
[..]
kan je je misschien even inhouden met je lult ?
Tuurlijk, "er zat wat in de xtc" waar je van ging hallucineren !quote:dan zat er iets in de xtc waarvan je gaat hallucineren , lijkt me niet zo moeilijk . en nee na al die jaren heb ik er niet nog steeds last van . net zomin als die miljoenen andere mensen op aade die ook weleens xtc hebben geprobeerd .
zoals ik blijf zeggen kan ik het prima scheiden , jij dus duidelijk niet, hoe kom je anders tot de conclusie dat mensen het niet kunnen scheiden .
Ik kan er niks aan doen dat jij het niet ziet , je bent de enige die daar wat aan kan doen dus reageer het niet op mij af maar kijk lekker in de spiegel .
Dat is het hele punt van het topic, eigenlijk.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:45 schreef yvonne het volgende:
Jeeuh, een topic voor sceptici.
En toch zitten jullie hier elkaar te overtuigen van een "gelijk hebben"
Dat is wel grappig om te lezen.
quote:Believers, non-believers
zweefteven, "gewone mensen
De waarheid-predikers, de waarheid in wetenschap zoekenden.
Laat ik het maar beperken tot alleen FOK! en alleen TRU.
In de loop der jaren, waarin ik misschien niet veel post, maar wel alles lees, kan ik zeggen dat ik een stoet mensen voorbij heb zien komen die op een schilderij van Jeroen Bosch niet zouden hebben misstaan.
De magische zwaardzwaaiers, de neuken met aliens, de iedere paragnost liegt maar ik verkondig de waarheid, de charlatans, de aandachttrekkers, de clanvormers, de regelrechte patienten, de lieden die dagen en nachten wakker bleven en de meest baarlijke nonsens mochten uitkramers, de slachtoffers van die mensen die er nu nog last van hebben, de leugenaars, de pubers met heksjessyndroom, de sensatiezoekers, de nu opeens expert zijnders
.
Een stoet volk die een ding gemeen hebben, hún waarheid, niets onderzoeken, je vooral niet verdiepen, nee, het is waar want jantje, pietje, truusje zegt het.
Op welk vlak dan ook. Ik geloof nooit dat publiek dat hier post ooit aan studie of zelfstudie heeft gedaan, want dan zouden ze iig geleerd hebben meerdere bronnen en/of pistes te onderzoeken/bevragen.
En dat is iets dat me in de loop der jaren hogelijk verbaasd heeft.
De dooddoener, ik geloof in 4-armige boswezentjes en die praten tegen me, iedere middag om 16 uur.
En als je het niet gelooft, ach, jij bent nog niet zover, en tsja, wij denken anders hè, wij hebben een niveau van anders denken bereikt.
Ja, en daar sta je dan, je kunt het terugkaatsen, maar ach...
Wetenschappelijke bewijzen hoef ik niet zo zeer omdat ik niet zo kapot ben van cijfers en wetenschap.
Wel heb ik door de jaren heen gemerkt, en dan puur door eigen ervaring, dat mensen die echt iets kunnen, echt iets weten, daar heel doodgewoon hun klep over dichthouden en nooit maar dan ook nooit op de voorgrond zullen treden.
Wat ik ook geloof, of geloofd zou hebben is door fora zoals dit, de intreurige MSN-groepen, de andere dieptrieste fora behoorlijk de nek omgedraaid.
My 2 ytl
Yup! Of mensen het willen geloven of niet moeten ze zelf weten! Maar dit leek mij een leuke uitdaging om te laten debunkeren daar mensen altijd heel snel met bronnen aankomen van "zie je? kan niet! ontmaskerd door die en die"quote:Op woensdag 15 augustus 2007 08:29 schreef osho het volgende:
je weet dat je het met deze post aan jezelf aan het bewijzen bent en niet aan ons ?
Zo had ik er nog eentje gevonden waarbij ik ook mijn hoofd moest schudden.quote:ik kan er helaas geen artikelen over vinden dat het inderdaad wel of geen telepathische communicatie is. blijkbaar heeft nog niemand de moeite genomen het te controleren of op internet te plaatsen.
alleen dit dus: http://www.youtube.com/watch?v=EgMe1gQZ_LU
Ah, dus dat is de reden dat er geen bewijs voor is. Iedereen die iets kan is zo'n heilig boontje dat ze er niet mee in de openbaarheid treden.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:45 schreef yvonne het volgende:
Wel heb ik door de jaren heen gemerkt, en dan puur door eigen ervaring, dat mensen die echt iets kunnen, echt iets weten, daar heel doodgewoon hun klep over dichthouden en nooit maar dan ook nooit op de voorgrond zullen treden.
Als het maar opluchtquote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:35 schreef yvonne het volgende:
Klein toegift , niet van mezelf, en dan ben ik klaar Jogy
Toch zit er wel wat in, de paar paranormale mensen die ik in mijn leven heb gekend vertelde dat niet gelijk zeg maar en maar 1 ervan heeft op ten duur wat laten zien.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:54 schreef Rasing het volgende:
[..]
Ah, dus dat is de reden dat er geen bewijs voor is. Iedereen die iets kan is zo'n heilig boontje dat ze er niet mee in de openbaarheid treden.
En als we nu stellen dat dat kind niet paranormaal is ?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:12 schreef erodome het volgende:
Ik noem maar even een stom voorbeeld, stel een kind is paranormaal, kijkt iemand aan en zegt doodleuk, jij gaat dood, of die en die staat achter je(geest), dat wordt zo'n kind niet in dank afegenomen, het kind wordt verteld dat hij/zij zijn fantasie bij zich moet houden en dat soort dingen.
Het luchtte op ja, ik slaap vannacht heerlijkquote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:06 schreef jogy het volgende:
[..]
Als het maar oplucht. Goede punten trouwens, altijd leuk meegenomen.
Dan lijk jij me de aangewezen persoon om te vertellen wat op mijn kast ligt. Je weet niet waar ik woon, en - bij mijn beste weten - hebben we elkaar nog nooit gezien. Zodra Erodome ervarener is zal ik de spullen op de kast wel vervangen hebben, zodat ook zij een eerlijke test kan ondergaan.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 08:13 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Opzich... ik heb dit wel eens gedaan met iemand op MSN toen ik heel erg met dit soort dingen bezig was. Het ging vrij spontaan ook.
Ik wist niet waar ze woonde en had haar nog nooit gezien.Toch wist ik tot op de details haar huis te beschrijven.
En niet alleen op fysiek nivo: er was nog energie aanwezig van een huisdier die overleden was. Dit kwam blijkbaar niet uit mijn duim daar het met verbazing bevestigd werd.![]()
Nee hoor, het gaat hier om erkenning van een aantal hardcore skeptici en een fles whisky. Er zijn slechtere beloningen.quote:Je weet dat je bij deze het voor jezelf gaat bewijzen en niet aan hun?
Communiceren met dieren? Je verandert nu opeens de spelregels. Communiceren is makkelijk - als ik "kom" roep, komt Tarzan gegarandeerd. Ik kan heel dwingend "kom" roepen.quote:Er zijn al zoveel mensen geweest die skeptische mensen hebben proberen te overtuigen met aantoonbare resultaten.
Neem mijn post in Deel 1 over Penelope Smith.
Niemand maar dan ook niemand die erop heeft gereageerd of het uberhaupt heeft kunnen debunkeren.
Maar communiceren met dieren kan niet hoor. Nooit bewezen. Neeee...![]()
Zeker weten heel sportief en interessant.quote:Toch vind ik het mega tof dat jij de strijd zo keihard aan gaat met de skeptischi hier.
Zeer sportief en ook zeer interessant! Ben benieuwd!![]()
Ben wel bereid om er een fles drank bij te doen mocht de `winnaar` geen liefhebber zijn van whiskey.. Heb wel een goede fles wodka koud staan...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:39 schreef DzjieDub het volgende:
[..]
Nee hoor, het gaat hier om erkenning van een aantal hardcore skeptici en een fles whisky. Er zijn slechtere beloningen.
True as it may be. Het is dus wel mogelijk, opzich.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:39 schreef DzjieDub het volgende:
Dan lijk jij me de aangewezen persoon om te vertellen wat op mijn kast ligt. Je weet niet waar ik woon, en - bij mijn beste weten - hebben we elkaar nog nooit gezien. Zodra Erodome ervarener is zal ik de spullen op de kast wel vervangen hebben, zodat ook zij een eerlijke test kan ondergaan.
Nee hoor. Puur mierenneukerij op woorden heet dat. Ik verander helemaal niks maar dat wist jij best!quote:Communiceren met dieren? Je verandert nu opeens de spelregels. Communiceren is makkelijk - als ik "kom" roep, komt Tarzan gegarandeerd. Ik kan heel dwingend "kom" roepen.
Gelukkig maar.quote:Zeker weten heel sportief en interessant.Maar helaas zie jij het als een "strijd". Ik niet, voor mij is het een experiment om voor mijzelf uit te kunnen maken of er een kern van waarheid in paranormaliteit zou kunnen zitten. Ik gok dat dat voor meer skeptici hier geldt - skepsis betekent immers niets anders dan 'onderzoeken'.
Maybe so.quote:Anyway, het probleem is dus dat al eeuwen lang - letterlijk - geen enkel bewijs geleverd is dat paranormale verschijnselen bestaan. Af en toe zijn er zaken gevonden die erop lijken, en in al die eeuwen is de wetenschap steeds verder gegroeid, bouwend op eerdere onderzoeken, maar de paranormaliteit blijft maar roepen dat het bestaat zonder ooit maar een enkel, gedegen, herhaalbaar onderzoek uit te voeren.
Nogmaals dat is een keerzijde van de munt.quote:Keer op keer worden mensen ontmaskerd, en de standaard-reacties zijn dat dát toevallig net een charlatan was, of z'n dag niet had, of dat hij erin geluisd is. Maar iets laten zien? Ho maar.
Dat wordt dus meestal gesteld idd waardoor een kind al heel vroeg leert dat wat hij ziet en ervaart niet als ok gezien wordt, dat je ermee in de problemen komt en het vooral erg stil moet houden.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:15 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
En als we nu stellen dat dat kind niet paranormaal is ?
Weer zo'n rant tegen skeptische mensenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 14:47 schreef Darkwolf het volgende:
blah
Mag ik jou eens het een en ander vragen over dat comminuceren met dieren, hierin ben ik skeptisch namelijk...quote:
Ik weet het gewoon niet, ben benieuwd hoe dat in elkaar steekt, heb er iig geen oordeel over nog...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:54 schreef L.Denninger het volgende:
Tssss, Erodome toch
Je bent er gewoon nog niet klaar voor, je staat er niet voor open !
Pardon? Rant? Jou interpertatie!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:22 schreef L.Denninger het volgende:
Weer zo'n rant tegen skeptische mensen
...als je daarnaast zelf van dit soort opmerkingen maakt?quote:Tssss, Erodome toch
Je bent er gewoon nog niet klaar voor, je staat er niet voor open !
Dieren gebruiken niet echt "termen" en al helemaal geen woorden.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:30 schreef erodome het volgende:
Ik heb weleens gezien dat iemand beweerde met dieren te kunnen praten en die ging met en dier babbelen over wat er aan de hand was, wat ik toen erg bijzonder vond, beter gezegd ongeloofwaardig, was dat die dieren termen gebruikte die ik niet eens uit mijn hoofd weet, echte ziektetermen dus.
Dieren praten niet in woorden.quote:Hoe gaat dat nu dus in zijn werk dat praten zoals jij het zegt?
Moet ik me daarbij voorstellen dat een dier een wezen is die totale kennis van ons taalgebruik/woordgebruik heeft en dan ook nog de hele bieb van kennis van ons in zijn hoofd heeft?
Dat is ook een vorm van communicatie die je met een dier kan hebben.quote:Zelf heel lang gewerkt met dieren en dan leer je wel te comminuceren met dieren, niets aparts aan, niets bijzonders, gewoon een kwestie van de diersoort en het individu leren kennen, opmerkzaam leren worden, lichaamstaal aflezen en op ten duur is het alsof je "praat" met elkaar, je weet van elkaar wat er bedoeld wordt.
Je gaat dat aanvoelen, maar van echt praten is geen sprake natuurlijk.
Communiceren via telepathie is een taal zonder woorden en doorbreekt dus ook alle taalbarrieres (tussen verschillende diersoorten).quote:Verreweg de meeste diersoorten communiceren grotendeels zonder "woorden", het is dus helemaal niet vergezocht dat je elkaar kan begrijpen zonder gedeelde woorden te hebben.
Wat maakt van deze comminicatie die jij noemt nou dat bijzondere, wat maakt het anders?
Yup, uiteraard, waarom zou ik hier iemand anders interpretatie neertypen ?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 08:21 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Pardon? Rant? Jou interpertatie!
Dat doe ik altijd als iemand een ENORME lap tekst neerzet die overbodig is om helemaal te quoten om te voorkomen dat 90% van mn post bestaat uit tekst die erboven ook al staat.quote:En Waarom dit commentaar naar mij smijten als je tevens zelf al mijn post letterlijk afschilderd als "blah" (wat je tevens al vaker hebt gedaan)...
Geintje meneer Sonneberg, let op de "quote:...als je daarnaast zelf van dit soort opmerkingen maakt?
Zeker, de een is wereldwijd in gebruik en kost geld, de ander is gratis, hoeft niet geproduceerd te worden, is voor iedereen beschikbaar en als mensen het zouden kunnen leren zou het een biljarden-industrie compleet wegvagen.quote:Laat ik het even heel kort houden: via een mobieltje met iemand op afstand praten is een hele andere technologie en aanpak als iemand bereiken zonder mobieltje maar puur via je eigen "zesde zintuig".
Beide technieken hebben zo z'n voor en nadelen!
Waarom dieren en niet mensen ?quote:Als je nog vragen hebt of nog iets verder uitgelegd wil hebben is dat prima.
Ja, maar daarom zijn paddo's ook verboden! Anders zou iedereen het kunnen!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 09:40 schreef L.Denninger het volgende:
Zeker, de een is wereldwijd in gebruik en kost geld, de ander is gratis, hoeft niet geproduceerd te worden, is voor iedereen beschikbaar en als mensen het zouden kunnen leren zou het een biljarden-industrie compleet wegvagen.
*hele grote knip*quote:Op donderdag 16 augustus 2007 08:21 schreef Darkwolf het volgende:
Juist! En daar gaat het dus fout,quote:Dieren gebruiken niet echt "termen" en al helemaal geen woorden.
De ontvanger interpeteert wat binnenkomt en zet dit zelf om naar woorden.
Soms krijgen mensen plaatjes, of word het automatisch in hun brein al naar woorden omgezet, sommige zijn weer gevoelig voor gevoel en emoties enzovoorts.
Verschilt per persoon.
inderdaad. mensen begrijpen elkaar vaak al niet. en nu gaat darkwolf bepalen wat z'n kat wil.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 09:44 schreef yvonne het volgende:
[..]
*hele grote knip*
[..]
Juist! En daar gaat het dus fout,
Lustig hinein interpretieren.
Gemak dient de mens nietwaar?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 09:40 schreef L.Denninger het volgende:
Waarom dieren en niet mensen ?
Waarom praten met een paard via telepathie, maar met mij via een omslachtige manier met een toetsenbord, internet, beeldscherm ?
Sorry, het was erg vroeg en OV had mijn dag alweer gemaakt deze ochtend!quote:Geintje meneer Sonneberg, let op de "" erachter
Het hele punt wat ik daarnet al uitlegde is dat je juist elkaar beter kan begrijpen via telepathie omdat er beleving niet 1 op 1 over gebracht kan worden via woorden.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 09:47 schreef osho het volgende:
inderdaad. mensen begrijpen elkaar vaak al niet. en nu gaat darkwolf bepalen wat z'n kat wil.
Hier spreek je jezelf een beetje tegen volgens mij, aan de ene kant begrijp je elkaar beter via telepathie,quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:30 schreef Darkwolf het volgende:
Hele gesprekken gaat nog wat lastig dus -eerlijk is eerlijk- is SMS / bellen natuurlijk een stukje gemakkelijker voor de echte gesprekken!![]()
[..]
Het hele punt wat ik daarnet al uitlegde is dat je juist elkaar beter kan begrijpen via telepathie omdat er beleving niet 1 op 1 over gebracht kan worden via woorden.
Via telepathie wel.
Ik spreek mijzelf niet tegen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:36 schreef L.Denninger het volgende:
Hier spreek je jezelf een beetje tegen volgens mij, aan de ene kant begrijp je elkaar beter via telepathie,
maar je kunt er geen heel gesprek mee voeren ?
Dat zou wel mooi zijn.quote:Enneh, ik probeer het even te vatten, als jij nou eens onverwacht in de file zit ofzo maar je telefoon is leeg,
dan kun jij dus gewoon even telepathisch aan je vriendin laten weten dat je wat later komt ?
Je zult dus nooit zonder contact zitten ?
Ja! En dat is aso! De hele tijd hoor ik iemand praten en ik zie helemaal niks! En ik maar denken dat ik door aan het draaien was. Ben jij het gewoon!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:35 schreef yvonne het volgende:
Een ding kunnen we concluderen hier, ik ben hartstikke onzichtbaar
Ik zou als een gek gaan oefenen en m'n telefoon-abbo opzeggenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:09 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Ik spreek mijzelf niet tegen.
Het ging om gemak.
Stel mijn vriendin en ik zouden allebei er heel bedreven in zijn dan is de informatie overdracht ook veel verfijnder.
In de huidige situatie is dit niet zo.
Och, zo van "blij, verdrietig, alleen, gezellig" ?quote:Dat zou wel mooi zijn.
Nogmaals in de praktijk is het heel goed mogelijk maar het is niet de huidige situatie van mij en mijn vriendin.
Ik had het over simpele telepathie tussen mij en mijn vriendin.
Het aanvoelen van dingen bij elkaar op afstand e.d.
Maar hier ga je er al van uit dat een paard 1 een mens snapt als hij vraagt telepatisch of niet of hij het leuk vind als je achter zijn oor krabt. 2 Dat een een paard een mening heeft over wat hij vindt van achter zijn oor krabben voordat hij daadwerkelijk achter zijn oor gekrabd wordt 3 Dat een paard het ook maar iets kan schelen hoe JIJ je er bij voelt als je hem achter zijn oor krabt.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:28 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik zou als een gek gaan oefenen en m'n telefoon-abbo opzeggen
[..]
Och, zo van "blij, verdrietig, alleen, gezellig" ?
Maar met paarden kun je complete conversaties hebben ? ("zaterdag kom ik langs en die dag is helemaal voor jou!")
Ik vraag me dan af of je niet denkt dat je het met paarden beter kunt dan met mensen,
omdat je bij paarden simpelweg niet kunt verifieeren of je gelijk hebt.
Als jij tegen je vriendin zegt "ik krijg nu door dat je naar de film wilt" en zij zegt "neuh, niet echt" weet je dat die telepathie gewoon wishful thinking was.
Als jij opeens denkt door te krijgen dat je paard graag achter z'n rechter oor gekrabbeld wil worden kan dat beest niet tegen je zeggen "Nou, daar dacht ik eigenlijk helemaal niet aan, maar als jij er happy van wordt ga je gang maar"
Waarop jij 'm achter z'n oor krabt en denkt "zo man, ik ben echt telepathisch joh !"
Ik ga daar niet vanuit, Darkwolf zegt dat ie lekker met z'n paard kan ouwehoerenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:12 schreef zoutig het volgende:
[..]
Maar hier ga je er al van uit dat een paard 1 een mens snapt als hij vraagt telepatisch of niet of hij het leuk vind als je achter zijn oor krabt. 2 Dat een een paard een mening heeft over wat hij vindt van achter zijn oor krabben voordat hij daadwerkelijk achter zijn oor gekrabd wordt 3 Dat een paard het ook maar iets kan schelen hoe JIJ je er bij voelt als je hem achter zijn oor krabt.
Het is wel zo beleefd om te zorgen dat je weet waar het over gaat voordat je mij woorden in de mond gaat leggenquote:Volgens mij komen paarden niet veel verder dan dit is fijn en dit is niet fijn.
Een gesprek met een paard of wat voor dier dan ook is in mijn ogen dus ook uitgesloten.
(ik heb overigens niet het hele topic doorgelezen dus sorry als het al gezegd is of erg offtopic is)
Ik ken darkwolf zijn mening wel hoorquote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:19 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik ga daar niet vanuit, Darkwolf zegt dat ie lekker met z'n paard kan ouwehoeren
[..]
Het is wel zo beleefd om te zorgen dat je weet waar het over gaat voordat je mij woorden in de mond gaat leggen
Zoals ik al zei: dieren staan van nature meer open zowel voor ingaand als uitgaand qua communicatie over het dergelijke "lijntje" in kwestie. Bij een mens ligt dat anders.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:28 schreef L.Denninger het volgende:
Ik vraag me dan af of je niet denkt dat je het met paarden beter kunt dan met mensen,
omdat je bij paarden simpelweg niet kunt verifieeren of je gelijk hebt.
Ja het was ook niet perse richting jou. Het was gewoon een goed voorbeeld om mijn punt duidelijk te makenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:19 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik ga daar niet vanuit, Darkwolf zegt dat ie lekker met z'n paard kan ouwehoeren
[..]
Het is wel zo beleefd om te zorgen dat je weet waar het over gaat voordat je mij woorden in de mond gaat leggen
Dat neem je aan, maar het zou ook kunnen dat jij denkt dat dat zo is, omdat je simpelweg door dieren niet tegengesproken wordt, toch ?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:23 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: dieren staan van nature meer open zowel voor ingaand als uitgaand qua communicatie over het dergelijke "lijntje" in kwestie. Bij een mens ligt dat anders.
what about : liefde , gevoel , sterren , planeten , regenbogen , bewustzijn , leven , gras, bomen , kleuren , watervallen , ourwoud , sex , fruit , vlinders , bergen , zeeen enz enz ... zullen we niet doen alsof de wetenschap een soort god is en dat dat bovenaan staat .quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:22 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Weer zo'n rant tegen skeptische mensen
Niemand heeft me tot nog toe uit kunnen leggen waarom het slecht zou zijn om niet alles voor zoete koek te slikken, en om zorgvuldig onderzoek te doen.
Je kunt het wel hebben over al je bleep-antwoorden, voorlopig hebben we alles dat we hebben te danken aan wetenschap :
je telefoon, je auto, internet, je horloge, medicijnen.
Wat hebben we te danken aan die paranormale zaken ?
Wat zijn we er mee op geschoten ?
Nada.
Een mens is in principe ook een dier, dus misschien moet je wat meer specificeren over welke dieren je hebt hebt. Hoe open staat een insect t.o.v. een wasbeertje etc...quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:23 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: dieren staan van nature meer open zowel voor ingaand als uitgaand qua communicatie over het dergelijke "lijntje" in kwestie. Bij een mens ligt dat anders.
hoe bedoel je dit ? waarom hebben we al het genoemde te danken aan paranormale zaken ?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:15 schreef Summers het volgende:
[..]
what about : liefde , gevoel , sterren , planeten , regenbogen , bewustzijn , leven , gras, bomen , kleuren , watervallen , ourwoud , sex , fruit , vlinders , bergen , zeeen enz enz ... zullen we niet doen alsof de wetenschap een soort god is en dat dat bovenaan staat .
Ja, what about it ?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:15 schreef Summers het volgende:
[..]
what about : liefde , gevoel , sterren , planeten , regenbogen , bewustzijn , leven , gras, bomen , kleuren , watervallen , ourwoud , sex , fruit , vlinders , bergen , zeeen enz enz ... zullen we niet doen alsof de wetenschap een soort god is en dat dat bovenaan staat .
Dingen onderzoeken is wetenschap.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:42 schreef erodome het volgende:
Wat we aan paranormale verschijnselen, beter gezegd het idee dat er paranormale en andersoortige zaken zijn idee, te danken hebben?
Het idee dat de sky the limit is, dat alles mogelijk is, dat niemand alleen is, de wil dingen te onderzoeken.
Precies. Door de zin van de onzin te scheiden zijn we een stuk verder gekomen, en hebben we door dat we er niet veel mee op schieten om bij volle maan om een ketel heen te dansenquote:Wetenschap is ontstaan door het idee dat dit soort verschijnselen bestaan, wat vroeger alchemisten e.d. waren, de grote vrijdenkers die tegen de gevestigde orde ingingen en wiens nieuwschierigheid geprikkeld werd door al die mysterie om hen heen zijn de wetenschappers geworden...
Nee maar het is er wel onderdeel van en er zijn vast nog wel miljoenen andere dingen die we nog niet weten of zien .quote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:40 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ja, what about it ?
Hebben we dat te danken aan paranormale zaken ?
En als je het hebt over "doen of wetenschap een soort god is" snap je gewoon niet wat wetenschap is.
Wrong!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:27 schreef L.Denninger het volgende:
Dat neem je aan, maar het zou ook kunnen dat jij denkt dat dat zo is, omdat je simpelweg door dieren niet tegengesproken wordt, toch ?
Klopt! De mens is een dier.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:34 schreef osho het volgende:
Een mens is in principe ook een dier, dus misschien moet je wat meer specificeren over welke dieren je hebt hebt. Hoe open staat een insect t.o.v. een wasbeertje etc...
Sorry, maar wat een crap.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:27 schreef Summers het volgende:
[..]
Nee maar het is er wel onderdeel van
Precies, en dat is waar de wetenschap zich mee bezig houdt.quote:en er zijn vast nog wel miljoenen andere dingen die we nog niet weten of zien .
Dat is onderhand overduidelijk.quote:En als jij denkt dat ik niet snap wat wetenschap inhoud dan mag je dat van mij denken .
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, hoe fout ook.quote:Als ik maar weet dat ik het wel snap .
Alles wat de mensheid heeft voortgebracht waardoor we geen holenmensen meer zijn ja, wel een beetje begrijpend lezen hoorquote:Jij zegt toch dat we ALLES wat we hebben te danken hebben aan de wetenschap ?
Nee, en dat beweert ook niemand.quote:De wetenschap is niet mijn creator en niet allesomvattend .
Niet alles nee, maar we kunnen op basis van de wetenschap wel een 'educated guess' doen.quote:Daarom kan ik ook niet alles af meten aan de wetenschap of iets wel of niet waar is .
nou, de aarde is niet ontstaan door de wetenschapquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:27 schreef Summers het volgende:
Jij zegt toch dat we ALLES wat we hebben te danken hebben aan de wetenschap ?
Dat heeft nu werkelijk niets met het paranormale te maken.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:15 schreef Summers het volgende:
[..]
Volgens mij snapt ie niet alleen niet wat wetenschap inhoudt, maar is ie ook clueless over wat 'paranormaal' betekentquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:18 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat heeft nu werkelijk niets met het paranormale te maken.
Een uit deze categorie?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:22 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Volgens mij snapt ie niet alleen niet wat wetenschap inhoudt, maar is ie ook clueless over wat 'paranormaal' betekent
Dan moet je beter lezen , het ging mij erom dat er werd gezegt dat we alles aan de wetenschap hadden te danken en dat is zo niet waar dus noem ik wat dingen die we niet aan de wetenschap hebben te danken .quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:18 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat heeft nu werkelijk niets met het paranormale te maken.
Meisje, meisje jij bent clueless , begin uit te leggen hoe jij je paranormale ervaringen uitlegt dan ?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:22 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Volgens mij snapt ie niet alleen niet wat wetenschap inhoudt, maar is ie ook clueless over wat 'paranormaal' betekent
Volgens mij heeft iedereen het goed gelezen hoor. Hij schreef:quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:17 schreef Summers het volgende:
Dan moet je beter lezen , het ging mij erom dat er werd gezegt dat we alles aan de wetenschap hadden te danken en dat is zo niet waar dus noem ik wat dingen die we niet aan de wetenschap hebben te danken .
En paranormaal hoort ook in dat rijtje thuis want dat is ook iets wat buiten de wetenschap is ontstaan en bij het leven hoort .
Als jij de link niet ziet wilt dat nog niet zeggen dat er geen link is .
Hij specificeert zelfs wat hij bedoelt. Daarna zegt hij:quote:Je kunt het wel hebben over al je bleep-antwoorden, voorlopig hebben we alles dat we hebben te danken aan wetenschap :
je telefoon, je auto, internet, je horloge, medicijnen.
Waarop jij reageert met:quote:Wat hebben we te danken aan die paranormale zaken ?
Wat zijn we er mee op geschoten ?
Nada.
Daardoor lijkt het er nogal op dat je zegt dat we al die dingen te danken hebben aan paranormale zaken...quote:what about : liefde , gevoel , sterren , planeten , regenbogen , bewustzijn , leven , gras, bomen , kleuren , watervallen , ourwoud , sex , fruit , vlinders , bergen , zeeen enz enz ... zullen we niet doen alsof de wetenschap een soort god is en dat dat bovenaan staat .
Ik neem aan dat mijn laatste reactie niet verloren is gegaan daar wij op hetzelfde moment aan het plaatsen waren?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:38 schreef L.Denninger het volgende:
Nou ja, de vraag blijft dus onbeantwoord staan voorlopig.
Verder verwijs ik je nog even naar deze post : The skeptic's corner. Deel 2
Nee, dat kunnen ze niet, want ze kunnen niet hardop praten.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:08 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Wrong!
Dieren kunnen je wel degelijk tegenspreken.
Waar ligt jouw limiet ?quote:Ik neem het een stapje verder: communiceren met bomen en planten bijvoorbeeld, kan dus ook.
Be as it may... er is genoeg fysieke bevestiging op telepatisch contact met dieren.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:06 schreef L.Denninger het volgende:
Kortom, als jij zou denken dat je telepathisch contact hebt, voel je dat bevestigd omdat het dier je dat telepathisch vertelt - tja, dat is circulaire logica
Zelf weet ik niet waar mijn limiet ligt.quote:Waar ligt jouw limiet ?
Een plant ?
Een cel ?
Blikjes cola zijn denigerend naar mij en die attitude bevalt mij niet van ze dus dat doe ik niet meer.quote:Kun jij communiceren met een blikje cola ?
Wat voor vragen hebben we het dan over ? En kun je ook wat van dergelijke vragen beantwoorden over de kat die hier in huis rondloopt ? En dan in dit topic ?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:41 schreef Darkwolf het volgende:
(Recentelijk ben ik ook door een skepticus op MSN onder de loep genomen en moest ik hele exacte vragen beantwoorden over haar konijn en dit ging prima.)
[..]
Mja, dat heeft ieder mens wel, dat je een bos mooi vindtquote:[b]Op vrijdag 17 augustus 2007 11:41
Planten en bomen heb ik nog niet echt geprobeerd naast het feit dat ik wel een soort verbinding (van eenheid) heb als ik door een bos loop bijvoorbeeld.
Daar ben ik dus wel nieuwsgierig naar, ik zou wel eens willen weten wat mijn kat je te vertellen heeft.quote:(Recentelijk ben ik ook door een skepticus op MSN onder de loep genomen en moest ik hele exacte vragen beantwoorden over haar konijn en dit ging prima.)
quote:Blikjes cola zijn denigerend naar mij en die attitude bevalt mij niet van ze dus dat doe ik niet meer.
Altijd als ik een blikje open trekt zodat deze open staat voor mijn communicatie is het meteen zo van "Tssssss!". Als het dan al met zo'n toon begint hoeft het van mij dus niet meer!
Daar waren toch al criteria voor - vermogen om te vermenigvuldigen, drang tot zelfbehoud (ook vermenigvuldigen kan gezien worden als zelfbehoud - de soort blijft in stand), zelfstandig "voedsel" omzetten in energie.quote:Naja, ik vroeg dat omdat als we iemand hebben die kan communiceren met alle levende wezens (planten, cellen?) maar niet met blikjes cola we eindelijk de eeuwige wetenschappelijke vraag op kunnen lossen - "wanneer is iets levend en wanneer niet".
Hoe ik het persoonlijk zie:quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:49 schreef L.Denninger het volgende:
Naja, ik vroeg dat omdat als we iemand hebben die kan communiceren met alle levende wezens (planten, cellen?) maar niet met blikjes cola we eindelijk de eeuwige wetenschappelijke vraag op kunnen lossen - "wanneer is iets levend en wanneer niet".
We zetten dan gewoon die persoon ervoor, kan ie ermee communiceren dan leeft het, anders niet.
Punt 1 : hoe definieer je organischquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:13 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Hoe ik het persoonlijk zie:
Als het organisch is, dan leeft het. Als het niet organisch is, dan leeft het niet.
Dit met de voorwaarde dat het fysiek nog wel leeft natuurlijk.
mja, maar dat is duidelijk. we zetten voedsel om in energie.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:47 schreef Darkwolf het volgende:
Laten we zeggen: er is een bepaalde energie / bewustzijn in alles dat leeft. Als het niet meer leeft is deze energie (uiteindelijk) weg.
Dan eindig je dus met de definitie "leven is als iets life force bezit".... Nog steeds recursief, want in die "life force" staat weer "life", en dat proberen we nou net te definieerenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:47 schreef Darkwolf het volgende:
Laten we zeggen: er is een bepaalde energie / bewustzijn in alles dat leeft. Als het niet meer leeft is deze energie (uiteindelijk) weg.
Noem het life force, noem het bewustzijn.
(Je kunt het en beetje zien in de trent van Final Fantasy: The Spirits Within bijvoorbeeld, ofzo!)
Dat is niet de energie waar ik het over had.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:10 schreef osho het volgende:
mja, maar dat is duidelijk. we zetten voedsel om in energie.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:13 schreef L.Denninger het volgende:
Dan eindig je dus met de definitie "leven is als iets life force bezit".... Nog steeds recursief, want in die "life force" staat weer "life", en dat proberen we nou net te definieeren
Zo'n moelijk vraagstuk is dat he, "wat is nou 'leven'"...
Da's zo verneukeratief - veel paranormale verschijnselen gebruiken termen die mensen kennen uit dagelijks leven of de populair-wetenschappelijke lectuur - "energie"; "quantum", "quark" - maar die als je iets verder kijkt niets met elkaar te maken heeft. "Energie" heeft een vastomlijnde definitie - o.a. wordt het uitgedrukt in een bepaalde eenheid - de Joule; kan niet worden vernietigd (wet van behoud van energie). Hoeveel Joule heeft dan die "levensenergie"?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:20 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Dat is niet de energie waar ik het over had.
Ik had het nog steeds over het bewustzijn/ziel/geest/life force of wat voor naampje het beestje ook wilt geven!
Zie m'n definitie eerder van leven - ook robots kunnen - theoretisch - "levend" zijn - als ze zichzelf vermenigvuldigen, als ze een vorm van zelfbehoud kennen. Die zaadjes waren overigens niet in cryostasis - dan zouden ze diepgevroren zijn.quote:Inderdaad.
Do androids dream of electric sheep bijvoorbeeld?
Pfff... ik weet het ook allemaal niet hoor.
Neem alleen dat voorbeeld van jou zaadje in "cryo statis" ... inderdaad een heel goed punt. Vraag ik mij dan ook af!
Nou, dat staat en valt dus met je definitie van "leven".quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:29 schreef DzjieDub het volgende:
Zie m'n definitie eerder van leven - ook robots kunnen - theoretisch - "levend" zijn - als ze zichzelf vermenigvuldigen, als ze een vorm van zelfbehoud kennen. Die zaadjes waren overigens niet in cryostasis - dan zouden ze diepgevroren zijn.
Leven gaat bij mij hand in hand met bewustzijn / het hebben van een ziel.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:29 schreef DzjieDub het volgende:
kan niet worden vernietigd (wet van behoud van energie). Hoeveel Joule heeft dan die "levensenergie"?
[quote]
Lastig te meten, denk ik.
Het blijft energie op een hogere trilling en heeft zich niet te houden aan de fysieke maatstaven en de meet eenheden die wij er voor verzonnen hebben.
Hoeveel joule is de ziel?
Who knows...
[quote]
Zie m'n definitie eerder van leven - ook robots kunnen - theoretisch - "levend" zijn - als ze zichzelf vermenigvuldigen, als ze een vorm van zelfbehoud kennen. Die zaadjes waren overigens niet in cryostasis - dan zouden ze diepgevroren zijn.
type maar 100 zinnen , doe 100 educated guesses maar daarmee heb je nog niet de ervaring .quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:14 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Sorry, maar wat een crap.
Liefde, gevoel, sterren, planeten, regenbogen, etc. zijn geen onderdeel van het paranormale, maar van het normale
[..]
Precies, en dat is waar de wetenschap zich mee bezig houdt.
[..]
Dat is onderhand overduidelijk.
[..]
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, hoe fout ook.
[..]
Alles wat de mensheid heeft voortgebracht waardoor we geen holenmensen meer zijn ja, wel een beetje begrijpend lezen hoor
[..]
Nee, en dat beweert ook niemand.
Het feit dat jij daar telkens mee aan komt is een vrij behoorlijke hint dat je geen idee hebt (of niet wil begrijpen) wat wetenschap inhoudt.
[..]
Niet alles nee, maar we kunnen op basis van de wetenschap wel een 'educated guess' doen.
En zolang we nog niet alles weten is het dus belangrijk om de wetenschap voort te zetten ipv terug te vallen op het prehistorische "we hoeven niet te weten hoe dingen echt werken, we verzinnen er wel een verhaal omheen".
Noem nou eens iets waar ik dagelijks plezier van heb dat we te danken hebben aan al die mensen die de afgelopen eeuwen beweerden paranormaal te zijn ?
M'n TV ? M'n schoenen ? Airconditioning ? roep het maar !
Ervaringen zoals mensen die ook hebben als ze een goochelaar een meisje in 2en zien zagen ?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:48 schreef Summers het volgende:
[..]
type maar 100 zinnen , doe 100 educated guesses maar daarmee heb je nog niet de ervaring .
ga het maar zelf ervaren dan weet je tenminste waar je over praat .
Ja we hebben wetenschap te danken aan het paranormale(het idee van paranormale zaken).quote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:45 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dingen onderzoeken is wetenschap.
We hebben de wetenschap dus te danken aan het paranormale ?
Het idee dat de sky de limit is heeft niks te maken met het paranormale, maar met het besef dat we lang nog niet alles weten.
En raad eens wat we daaraan kunnen doen ?![]()
Het is nog nooit onderzocht hoeveel zin het heeft om bij volle maan om een ketel heen te dansen, degene die dat doen doen dat ook niet omdat ze denken dat dat bovennatuurlijke krachten heeft, ze doen het om de focus van de geest sterker te maken, binnen een ritueel omdat dat ritueel helpt focussen, daarom zijn er ook net zoveel verschillende rituelen als groepen mensen.quote:Precies. Door de zin van de onzin te scheiden zijn we een stuk verder gekomen, en hebben we door dat we er niet veel mee op schieten om bij volle maan om een ketel heen te dansen![]()
Ach vele mensen zijn genezen, pijn is verminderd, rust in het hoofd is gevonden en zo nog veel en veel meer, of je niets ziet ligt er maar aan waar je kijkt.quote:Maar ik zie nog steeds geen nuttig produkt van duizenden mensen die eeuwenlang beweerden paranormaal begaafd te zijn. Geen auto die op gedachtenkracht rijdt, lucifers zijn nog niet overbodig gemaakt door pyrokinese.
Duh ...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:45 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ervaringen zoals mensen die ook hebben als ze een goochelaar een meisje in 2en zien zagen ?
"Ja maar ik zag het met mijn eigen ogen !"
Ervaringen als met een optische illusie ?
Ervaringen die ze in een laboratorium konden opwekken door stroompjes op je hersenen te zetten ?
"Ik proef nu chocola !"
Ervaringen zijn interpretaties van je hersenen, en je hersenen staan er om bekend dat ze het makkelijk mis kunnen hebben en dat ze makkelijk voor de gek gehouden kunnen worden.
Het is misschien veel interessanter wat voor woord jij dan wel niet zou krijgen in dit rijtje door al die lelijke benamingen te verzinnen voor je medemens .quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:24 schreef yvonne het volgende:
[..]
Een uit deze categorie?
De magische zwaardzwaaiers, de neuken met aliens, de iedere paragnost liegt maar ik verkondig de waarheid, de charlatans, de aandachttrekkers, de clanvormers, de regelrechte patienten, de lieden die dagen en nachten wakker bleven en de meest baarlijke nonsens mochten uitkramers, de slachtoffers van die mensen die er nu nog last van hebben, de leugenaars, de pubers met heksjessyndroom, de sensatiezoekers, de nu opeens expert zijnders
.
Als je met een blikje cola zou kunnen communiceren, wat de fok zou het dan te zeggen hebben? Nogal weinig toch lijkt me? Dat vind ik altijd zo stom aan dit soort "paranormale" shit, het is wel leuk maar wat heb je eraan...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:13 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Maar ik zou het niet kunnen, denk ik.
(...)
En al helemaal geen blikje cola.
Maar wie weet! Ik durf noch "ja" noch "nee" te zeggen eigenijk! No idea!
Of als in Digimon, dat het gedelete wordt?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:47 schreef Darkwolf het volgende:
Noem het life force, noem het bewustzijn.
(Je kunt het en beetje zien in de trent van Final Fantasy: The Spirits Within bijvoorbeeld, ofzo!)
Wat heb je eraan? Weet ik veel! Stel... je komt een keertje een emo blikje Cola tegen! Handig als je die uit de put kan helpen toch?quote:Op zondag 19 augustus 2007 01:37 schreef Waris7 het volgende:
Als je met een blikje cola zou kunnen communiceren, wat de fok zou het dan te zeggen hebben? Nogal weinig toch lijkt me? Dat vind ik altijd zo stom aan dit soort "paranormale" shit, het is wel leuk maar wat heb je eraan...
Jij leest een half topic om twee uur s'nachts en begint dan spontaan over Digimon (als wederom een reactie op een luchtig semi grappig iets), maar ik ben een spacer? LOL!quote:Of als in Digimon, dat het gedelete wordt?![]()
Wat een rare otaku/spacer ben jij zeg. Niet erg hoor![]()
Als een baby die (vaak nog) niet kan praten een volle poepluier heeft, reken maar dat ie dat laat merken hoor !quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:27 schreef L.Denninger het volgende:
Dat neem je aan, maar het zou ook kunnen dat jij denkt dat dat zo is, omdat je simpelweg door dieren niet tegengesproken wordt, toch ?
Leef je uit zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 20:08 schreef Summers het volgende:
[..]
Het is misschien veel interessanter wat voor woord jij dan wel niet zou krijgen in dit rijtje door al die lelijke benamingen te verzinnen voor je medemens .
Man ik maak toch ook maar een grapjequote:Op maandag 20 augustus 2007 07:54 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Wat heb je eraan? Weet ik veel! Stel... je komt een keertje een emo blikje Cola tegen! Handig als je die uit de put kan helpen toch?
Dude... anders lees je het hele topic eerst even voordat je midden in de discussie binnenvalt en dan op de luchtige grapjes serieus gaat reageren!![]()
[..]
Jij leest een half topic om twee uur s'nachts en begint dan spontaan over Digimon (als wederom een reactie op een luchtig semi grappig iets), maar ik ben een spacer? LOL!![]()
Prachtig geschreven!quote:Op maandag 20 augustus 2007 15:36 schreef sweetgirly het volgende:
-verhaal-
Wat ben je toch lief voor je mede-me....ehhh blik!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 01:49 schreef Waris7 het volgende:
Als ik een emo blikje cola zou tegenkomen zou ik het waarschijnlijk in elkaar trappen. >_<'
Inderdaad!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 00:08 schreef jogy het volgende:
Je wordt helemaal lekker gemaakt met spirituele verlichting en leiderschap, alles wat je hartje maar begeert enzo. Alleen maar als je lid wordt van de groep.
Voor 144 dollar per jaar.. Wat moeten ze met dat geld?
.
Ha, Medemblik! =Pquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 07:55 schreef Darkwolf het volgende:
Wat ben je toch lief voor je mede-me....ehhh blik!
Erh, alle training gebeurt in het spirituele vlak, het etherische zullen we maar zeggen en tijdens je wakkere leven zal je er nooit meer wat van merkenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 07:55 schreef Darkwolf het volgende:
Aan de andere kant.... het is wel verdomd weinig vergeleken met de meeste cursussen en weet ik wat, moet ik zeggen.
De meeste trainingen en cursussen zijn al duurder dan die prijs wat je voor een heel jaar moet betalen!
Heb de site een beetje bekeken, maar ik vind het zelfs zo weinig dat ik het idee heb dat je voor elke training en weet ik wat stiekum toch nog flink wat geld mag gaan neer smijten!![]()
Ik zal dat maar lezen als een "verrek, je hebt gelijk, hier heb ik geen zinnig antwoord op.".quote:
mja, maar niet telepathischquote:Op maandag 20 augustus 2007 15:36 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Als een baby die (vaak nog) niet kan praten een volle poepluier heeft, reken maar dat ie dat laat merken hoor !![]()
Het ging erom dat dieren wel degelijk dingen kunnen laten merken en je dus tevens kunnen "tegenspreken".quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 08:25 schreef osho het volgende:
mja, maar niet telepathisch
als mijn kat d'r eten niet moet, dan merk ik dat ook...maar niet door telepathie
Dus als ik mezelf aanpraat dat m'n kat chagerijnig is omdat de zwarte kat van de overkant al 2 dagen niet buiten is geweest,quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 08:40 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Het ging erom dat dieren wel degelijk dingen kunnen laten merken en je dus tevens kunnen "tegenspreken".
Exactemundo! Dat soort zaken zijn prima te doen via telepathie met je dier!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:54 schreef L.Denninger het volgende:
Dus als ik mezelf aanpraat dat m'n kat chagerijnig is omdat de zwarte kat van de overkant al 2 dagen niet buiten is geweest,
kan mijn kat me zonder problemen vertellen dat het helemaal niet daarom gaat maar om het feit dat ie vanochtend nat is geworden door de regen ?
Ho ho, nu gebruik je cirkelredenering.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:53 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Exactemundo! Dat soort zaken zijn prima te doen via telepathie met je dier!![]()
mja, mijn kat gaat miauwen en dan bedenk ik "het zal wel een vieze kattebak zijn of ze vind haar water een beetje lauw"quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 08:40 schreef Darkwolf het volgende:
Dieren die dingen laten merken wat ze wel en niet willen en dit ook duidelijk kunnen aantonen staat dus los van feit of dit nu wel of niet via telepathie kan/gaat.
Nee dat doe ik niet.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:18 schreef L.Denninger het volgende:
Ho ho, nu gebruik je cirkelredenering.
Nope. That's not what I meant or said. Ever!quote:Ik zeg dat het best mogelijk is dat jij maar denkt dat je telepathisch contact hebt met je dier, omdat het dier je niet direct kan vertellen dat het onzin is wat jij denkt te ontvangen.
Vervolgens zeg jij dat het dier je wel direct - dus op een andere manier dan via telepathie - kan vertellen wat het denkt.
In mijn geval van interpertatie wel.quote:En als ik dan een voorbeeld geef, dan zeg je "ja, dat kan via telepathie !".
Dan ben je dus weer geen steek verder.
Nou ben idd sprakeloos , denk je dat ik dom ben ofzoquote:Op maandag 27 augustus 2007 02:21 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik zal dat maar lezen als een "verrek, je hebt gelijk, hier heb ik geen zinnig antwoord op.".
Als je argumenten had had je ze wel gebruikt.
Okee, maar dat bedoelde ik dus niet.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 07:44 schreef Darkwolf het volgende:
In mijn geval van interpertatie wel.
Omdat ik interperteerde dat jij via telepathie bedoelde in jou voorbeeld.
Ik zal maar geen antwoord gevenquote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:11 schreef Summers het volgende:
[..]
Nou ben idd sprakeloos , denk je dat ik dom ben ofzo
Nee, daar ga je de mist in.quote:al die voorbeelden die je noemt weet iedereen toch al , een kind van 8 snapt dat al .
en als iedereen dat al weet , dan weet je toch ook wanneer dat niet het geval is ..
Wat niet logisch is is toegeven dat je ogen / hersenen / andere zintuigen je een loer kunnen draaien,quote:kom op zeg , maar als je het hebt ervaren weet je het verschil . Nu raad jij maar een end weg met alles wat je hebt ervaren en weet in je leven zonder die ervaring en daar klopt het al niet .
Nieuwe ervaringen, nieuwe kijk op dingen , niet nieuwe ervaring en zelfde oude kijk op dingen, dat is krom en niet logisch .
Waarom ik het niet zie is omdat IK niet direct roep "O dat is raar, het moet wel waar zijn dus is het paranormaal !".quote:Als jij dit zegt : Ervaringen zijn interpretaties van je hersenen, en je hersenen staan er om bekend dat ze het makkelijk mis kunnen hebben en dat ze makkelijk voor de gek gehouden kunnen worden.
Dan beschrijf je voor mij toch gewoon waarom jij het niet ziet ? houd daar eens rekening mee en houd je daarmee bezig .
Dat is een kwestie van leren vertrouwen en leren scheiden met wat je binnen krijgt, want wat jij zegt staat als een huis: niet ALLES is na te checken.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:11 schreef L.Denninger het volgende:
Als jij tegen iemand zegt "Ik krijg door dat Denninger nu een ijslollie wil !", maar ik kan op geen enkele manier duidelijk maken of dat ECHT zo is, dan weet je dus simpelweg niet of jouw 'telepathie' werkt.
Dat weet je pas als ik daarna kan zeggen : "Verrek, dat dacht ik inderdaad, wat goed van je !" of "Nope, je verzint maar wat raak jij".
Optische illusies .... mischien heb jij die nu wel , misschien ben jij het typisch gevalletje die de werkelijkheid anders ervaart . misschien denk jij nu dat het is zoals jij zegt omdat dat is wat jij nu ervaart .quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:15 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik zal maar geen antwoord geven
[..]
Nee, daar ga je de mist in.
Jij denkt dat je altijd door hebt wanneer je ogen of je hersenen je voor de gek houden ?
Als dat zo was zouden al die leuke optische illusies die je oa. ook op internet vindt niet werken.
Als jij 300 jaar geleden geleefd had had je zeker geweten dat hans klok een tovenaar was.
Kortom, als je hersenen je nu voor de gek houden maar jij beseft je dat niet, denk jij gelijk dat het ook echt zo gaat als jij ervaart.
Terwijl wat je ervaart en wat er echt gebeurt 2 heel verschillende dingen kunnen zijn.
Leuk geintje - zorg dat iemand goed in de gaten heeft dat je een sigaret in je hand hebt.
Loop even later achterlangs, prik heel kort met het puntje van een ijsblokje in zijn/haar nek en roep "O shit, sorry !".
Die persoon schrikt zich de pleuris en is er compleet van overtuigd dat ie een brandwond in zijn nek heeft.
Zelfs als je vertelt dat het een ijsklontje was geloven ze je vaak niet.
Typisch een gevalletje "ervaring heel anders dan werkelijkheid".
[..]
Wat niet logisch is is toegeven dat je ogen / hersenen / andere zintuigen je een loer kunnen draaien,
maar vervolgens er stellig vanuit gaan dat wat jij ervaart echt is omdat het echt aanvoelt.
[..]
Waarom ik het niet zie is omdat IK niet direct roep "O dat is raar, het moet wel waar zijn dus is het paranormaal !".
Ik hou andere mogelijkheden open.
Al die voorbeelden die je noemt zitten mensen achter die expres een optische illusie creeren , een opzetje . Je weet zelfs van tevoren dat het niet echt is wat je ziet .quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:15 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik zal maar geen antwoord geven
[..]
Nee, daar ga je de mist in.
Jij denkt dat je altijd door hebt wanneer je ogen of je hersenen je voor de gek houden ?
Als dat zo was zouden al die leuke optische illusies die je oa. ook op internet vindt niet werken.
Als jij 300 jaar geleden geleefd had had je zeker geweten dat hans klok een tovenaar was.
Kortom, als je hersenen je nu voor de gek houden maar jij beseft je dat niet, denk jij gelijk dat het ook echt zo gaat als jij ervaart.
Terwijl wat je ervaart en wat er echt gebeurt 2 heel verschillende dingen kunnen zijn.
Leuk geintje - zorg dat iemand goed in de gaten heeft dat je een sigaret in je hand hebt.
Loop even later achterlangs, prik heel kort met het puntje van een ijsblokje in zijn/haar nek en roep "O shit, sorry !".
Die persoon schrikt zich de pleuris en is er compleet van overtuigd dat ie een brandwond in zijn nek heeft.
Zelfs als je vertelt dat het een ijsklontje was geloven ze je vaak niet.
Typisch een gevalletje "ervaring heel anders dan werkelijkheid".
[..]
Wat niet logisch is is toegeven dat je ogen / hersenen / andere zintuigen je een loer kunnen draaien,
maar vervolgens er stellig vanuit gaan dat wat jij ervaart echt is omdat het echt aanvoelt.
[..]
Waarom ik het niet zie is omdat IK niet direct roep "O dat is raar, het moet wel waar zijn dus is het paranormaal !".
Ik hou andere mogelijkheden open.
Klopt.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 21:19 schreef Summers het volgende:
[..]
Optische illusies .... mischien heb jij die nu wel , misschien ben jij het typisch gevalletje die de werkelijkheid anders ervaart . misschien denk jij nu dat het is zoals jij zegt omdat dat is wat jij nu ervaart .
tenslotte kan dat iedereen elke dag gebeuren en zelfs zonder dat ze het doorhebben volgens jou .
Natuurlijk wel !quote:Op donderdag 30 augustus 2007 09:59 schreef Summers het volgende:
[..]
Al die voorbeelden die je noemt zitten mensen achter die expres een optische illusie creeren , een opzetje . Je weet zelfs van tevoren dat het niet echt is wat je ziet .
Dat heeft toch niks te maken met als je iets bovennatuurlijks meemaakt ?
Je haalt weer eens alles door elkaar.quote:Jouw voorbeelden en uitleg zijn leuk voor de goochel forum waarin mensen beweren dat die opgezette illusies echt zijn .
In dit geval gaat het echt nergens over als je gaat doen alsof iemand zijn leven niet echt ervaart .
Precies, omdat je weet dat het niet kan en niet echt is, want dat heb je inmiddels zo geleerd.quote:Bij al die optische illusies zijn er toch geen mensen die beweren dat de vrouw die doorgezaagt word echt in tweeen is ? bij optische illusies stuur je je mening altijd bij en begrijp je hoe dat komt .
Mijn denkwijze werkt, aan die denkwijze hebben we internet, televisie, telefoons, de benzinemotor, vliegtuigen en roep het maar te danken.quote:Heb je al iets ervaren ??????????? werkt jou denkwijze ???
Dat lijkt me de belangrijkste vraag .
Hmmm... dan zou ik brechtje d'r stiefvader worden...quote:
Tjonge jonge .. RU kidding me , denk je nou echt dat je mij moet uitleggen dat je zintuigen te foppen zijn ? ik ben geen 8 maar 34 .quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:35 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Natuurlijk wel !
Het feit dat het met opzet is gedaan heeft er niks mee te maken, het gaat erom dat het je duidelijk zou moeten maken dat je zintuigen te foppen zijn !
Dus als jij lichtjes ziet vliegen en je denkt of "weet zeker" dat het vliegende schotels zijn - je ervaart het tenslotte zo en je bent onwetend van andere oorzaken - wil dat niet zeggen dat dat ook echt zo is.
Weet jij veel dat er 5km verderop in Tietjerkstradeel een thaise vuurballonnen-wedstrijd wordt gehouden.
Als jij een geest voelt - een aanwezigheid van iets / een entiteit, en je weet zeker dat je dat zo ervaart dus moet het zo zijn, dan wil dat niet zeggen dat dat ook zo is.
Weet jij veel dat dat soort gevoelens veroorzaakt worden door lage resonanties in gebouwen die bv. veroorzaakt worden door de wind.
(Zie http://www.abc.net.au/sci(...)epublish_941414.htm, http://www.exo.science.ru.nl/bronnen/biologie/infrageluid.html )
[..]
Je haalt weer eens alles door elkaar.
Ik ZEG helemaal niet dat iemand zijn leven niet ervaart, ik zeg (en toon aan met het goochel-voorbeeld) dat er een verschil is / kan zijn tussen ervaring (dus interpretatie) en realiteit.
[..]
Precies, omdat je weet dat het niet kan en niet echt is, want dat heb je inmiddels zo geleerd.
Als je die kennis niet zou hebben (zoals iemand van 700 jaar geleden die dezelfde show zou zien) zou dat dus NIET het geval zijn.
Het zelfde geldt dus ook voor andere dingen - een gebrek aan kennis leidt vaak genoeg tot een verkeerde interpretatie.
[..]
Mijn denkwijze werkt, aan die denkwijze hebben we internet, televisie, telefoons, de benzinemotor, vliegtuigen en roep het maar te danken.
Vertel eens, wat hebben we aan die van jou te danken ?
En toch blijf je roepen "dat jij heus wel weet wanneer iets niet echt is" ?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:25 schreef Summers het volgende:
[..]
Tjonge jonge .. RU kidding me , denk je nou echt dat je mij moet uitleggen dat je zintuigen te foppen zijn ? ik ben geen 8 maar 34 .
Tuurlijk, jij weet precies hoe alles zit en zodra je iets ziet heb je het meteen door.quote:Jouw denkwijze is achteraf, mijn denkwijze in de toekomst .
Ik heb geen gebrek aan kennis, als ik iets ervaar weet ik echt wel wat voor naam ik daaraan moet geven en in welk hokje het past en of het in een hokje past.
Er is ook genoeg te vinden over doornroosje.quote:lsof er niks te vinden is over bovennatuurlijke zaken of het paranormale .
Het is gewoon een feit dat die resonanties invloed op je hebben. Da's prima onderzocht, en het is makkelijk te reproduceren.quote:Misschien heb jij last van lage begrensde resonanties in gebouwen maar ik niet .
Wat heb ik aan je begrensde uitleg als ik iets ervaar wat daarbuiten valt ?
Helemaal NIKS .
Ja, onwetendheid is aangeboren.quote:Al die miljoenen mensen op aarde waarvan hun zintuigen hun foppen en afwezig waren in groep 3 toen het werd uitgelegt ... pff .. nee, dat is logisch .
Dat zegt hij toch steeds, jij claimt dat jouw zintuigen niet te foppen zijn.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:25 schreef Summers het volgende:
[..]
Tjonge jonge .. RU kidding me , denk je nou echt dat je mij moet uitleggen dat je zintuigen te foppen zijn ? ik ben geen 8 maar 34 .
Uhm, wat?quote:Jouw denkwijze is achteraf, mijn denkwijze in de toekomst .
Dat heb je wel. Hoe weet je of iets echt is of niet? In het geval van Hans Klok weet je dat, omdat dat je vertelt is. Hoe weet jij dat bij bijvoorbeeld natuurverschijnselen die je niet kent/begrijpt?quote:Ik heb geen gebrek aan kennis, als ik iets ervaar weet ik echt wel wat voor naam ik daaraan moet geven en in welk hokje het past en of het in een hokje past. Alsof er niks te vinden is over bovennatuurlijke zaken of het paranormale .
Misschien heb jij last van lage begrensde resonanties in gebouwen maar ik niet .
Wat heb ik aan je begrensde uitleg als ik iets ervaar wat daarbuiten valt ?
Helemaal NIKS .
Het grootste deel van de wereld bevolking heeft niet in groep drie gezeten; sterker nog het grootste deel heeft nooit de binnenkant van een school gezien.quote:Al die miljoenen mensen op aarde waarvan hun zintuigen hun foppen en afwezig waren in groep 3 toen het werd uitgelegt ... pff .. nee, dat is logisch .
Ik neem aan dat jij en bijna iedereen op de wereld wel weet wanneer iets echt is en niet .quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:40 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
En toch blijf je roepen "dat jij heus wel weet wanneer iets niet echt is" ?
[..]
Tuurlijk, jij weet precies hoe alles zit en zodra je iets ziet heb je het meteen door.
[..]
Er is ook genoeg te vinden over doornroosje.
Your point being..?
[..]
Het is gewoon een feit dat die resonanties invloed op je hebben. Da's prima onderzocht, en het is makkelijk te reproduceren.
Maar nee, jij bent 34 en heus niet dom dus zijn het geesten, want zo voel jij dat tenslotte !
[..]
Ja, onwetendheid is aangeboren.
Kennis zul je moeten opdoen, en dat doe je niet door stoicijns te blijven roepen "ik weet gewoon dat wat ik voel echt is, zo zit het en niet anders".
Met die mentaliteit zouden we nog steeds in het stenen tijdperk leven.
Ben je nou zo dom of doe je expres zo ???quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:38 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij en bijna iedereen op de wereld wel weet wanneer iets echt is en niet .
Ja, ook visuele hallucinaties met ultrageluid ja.quote:Ik neem aan dat als je verliefd bent je ook zegt ik ben verliefd want dat voel ik , ik heb pijn want dat voel ik , ik heb honger want dat voel ik ... bij mij is toegevoegt : er is een geest want dat voel ik, ook weleens gezien, ook met lage resonanties in gebouwen ?
Het komt misschien als een schok voor je, maar overal is resonantie.quote:en als je buiten was, lage resonanties uit gebouwen gedragen door de wind alle hoeken van gebouwen passerend naar mij toe ?
IK ben niet degene die moedwillig de wetenschap negeert en denkt dat ie zelf wel alles kan bepalenquote:Jouw mentaliteit is juist het stenen tijdperk , doe je ogen open en stap in de toekomst , je maakt er al deel van uit alleen je houd zo van die grens .
Verstand gaat absoluut boven gevoel op het moment dat het technologische vooruitgang betreft.quote:Mij rem je niet met die gedachtes alleen jezelf , met je verstand kan je niet alles bevatten , verstand gaat niet boven gevoel.
Maar gevoel is maar gevoel en heel erg bevattelijk voor verkeerde interpretaties.quote:als je verstandelijk iets begrijpt heb je het gevoel nog niet.
Tuurlijk, da's helemaal waar, maar wat heeft dat ermee te maken ?quote:je weet pas echt wat het is door het te ervaren . geen enkele berekening of meting kan dat reproduceren of benaderen in gevoel .
Kijk eens even naar de topic-titel ? Dit is de plek waar we wel proberen zinnige verklaringen te vinden, en waar je niet zomaar weg komt met een stelling zonder argumenten te leveren.quote:En toch ben je in :
The Truth IS in here...Je ziet het niet maar toch IS het er... Alles over het paranormale, bovennatuurlijke en onverklaarbare.
Daar is eigenlijk al alles mee gezegt.
Dit is al een compleet foute aanname. Het grootste deel van de wereld weet helemaal niets. Vele mensen worden voor de gek gehouden door anderen. Alleen al in Nederland worden stapels mensen opgelicht. Dat zou niet kunnen volgens jou, want iedereen weet wanneer iets echt is en wanneer niet.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:38 schreef Summers het volgende:
Ik neem aan dat jij en bijna iedereen op de wereld wel weet wanneer iets echt is en niet .
Eens even kijken ..quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:30 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ben je nou zo dom of doe je expres zo ???
Je hebt net notabene zelf gezegd dat je hersenen makkelijk te foppen zijn !!!!
Je weet NIET altijd wanneer iets echt is en wanneer niet, daarom noem ik ook het goochel-voorbeeld, en
het infrageluid voorbeeld !
Die mensen die laatst in groningen zo'n zwerm lichtjes zagen en beweerden dat het vliegende schotels waren, die wisten echt wel dat het echt was ?
Ook toen bleek dat het van die thaise vuurballonnen waren ?
Kortom, je weet NIET wanneer iets echt is, en ik vind het enorm kortzichtig en arrogant om te denken dat bij jou alles (qua zintuigen en bovenkamer) feilloos werkt EN je het ultiem briljante vermogen hebt om die signalen ook nog eens correct te interpreteren, om daar vervolgens altijd de perfecte conclusie uit te trekken.
[..]
Ja, ook visuele hallucinaties met ultrageluid ja.
Als je nou eens de moeite zou nemen om je te verdiepen in het wetenschappelijk onderzoek..?
Dat bedoel ik dus, veel van die leuke verklaringen komen voort uit onwetendheid - jij blijft gewoon stug volhouden omdat je de moeite niet neemt om er achter te komen dat een hoop al lang verklaard is en reproduceerbaar is.... Over closed-minded gesproken.
[..]
Het komt misschien als een schok voor je, maar overal is resonantie.
Ja, ook buiten ja.
[..]
IK ben niet degene die moedwillig de wetenschap negeert en denkt dat ie zelf wel alles kan bepalen
[..]
Verstand gaat absoluut boven gevoel op het moment dat het technologische vooruitgang betreft.
Spirituele vooruitgang is ook leuk, maar heeft geen praktisch nut - niemand heeft ooit een benzinemotor of internet uitgevonden vanuit spiritueel denken.
[..]
Maar gevoel is maar gevoel en heel erg bevattelijk voor verkeerde interpretaties.
'Voelen' dat er 'iets' of 'iemand' is en er dan ook heilig in geloven is zoiets bijvoorbeeld.
Terwijl snuggere mensen inmiddels prima weten hoe dat komt, hoe we het kunnen veroorzaken en wat de effecten zijn hou je altijd nog van die VMBO'ers die denken dat ze het beter weten 'want ze voelen het tenslotte zo'
[..]
Tuurlijk, da's helemaal waar, maar wat heeft dat ermee te maken ?
Dat verandert niks aan het feit dat je ervaringen interpretaties zijn gedaan door een systeem (je zintuigen, je hersenen) dat ook gewoon fouten maakt.
[..]
Kijk eens even naar de topic-titel ? Dit is de plek waar we wel proberen zinnige verklaringen te vinden, en waar je niet zomaar weg komt met een stelling zonder argumenten te leveren.
Mag ik trouwens vragen wat voor opleiding je hebt ?
Dan kan ik je wat beter inschatten (zodat we niet weer van die verhalen krijgen van "ik ben niet 8 maar 34 hoor").
Het is maar hoe je het bekijkt , de plek waar je staat bepaald hoe je iets ziet .quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:33 schreef The_End het volgende:
[..]
Dit is al een compleet foute aanname. Het grootste deel van de wereld weet helemaal niets. Vele mensen worden voor de gek gehouden door anderen. Alleen al in Nederland worden stapels mensen opgelicht. Dat zou niet kunnen volgens jou, want iedereen weet wanneer iets echt is en wanneer niet.
Nou moet ik toch zeggen dat ik VMBO-ers ken...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 22:56 schreef Summers het volgende:
En hoe durf je neer te kijken op groepen tieners hier op aarde die VMBO volgen .
ga je schamen ., door die uitspraken zijn ze allemaal bij voorbaat slimmer dan jij je nu voordoet .
Tja wel opvallend dat iemand gelooft in iets wat hij nog nooit heeft meegemaakt want hoe vaak heeft denniger dan geesten gezien door resonanties ??? 0 keer . hij is de enige echte believer , ik praat tenminste nog uit ervaring.quote:Op zaterdag 1 september 2007 17:33 schreef jogy het volgende:
Summers, laat je niet zo opnaaien joh. In het algemeen genomen heeft Denninger gelijk, waarmee ik bedoel dat het mogelijk is dat bepaalde waarnemingen dus 'gewoon' een resonantie (alles is uiteindelijk resonantie als je sommige wetenschappelijke teorieën er op naslaat
, dus het kan ook zijn dat kunstmatig opgewekte trillingen op hetzelfde niveau bewegen als bepaalde echte entiteiten, alleen dan at random en zonder boodschap ) zijn oid. Hoeft bij jou niet zo te zijn. Zeker als je bepaalde dingen meemaakt waarvan de bevestiging in de toekomst ligt of wat dan ook. En andere overtuigen op een forum is ongeveer even makkelijk als een gebroken ei weer heel maken. Iedereen ervaart het hele zooitje vanuit hun eigen kader, doe je niks aan en hoeft ook niet.
Juist omdat het merendeel van de mensen dit soort dingen niet meemaakt (of snel weer vergeetquote:Op zaterdag 1 september 2007 20:16 schreef Summers het volgende:
[..]
Tja wel opvallend dat iemand gelooft in iets wat hij nog nooit heeft meegemaakt want hoe vaak heeft denniger dan geesten gezien door resonanties ??? 0 keer . hij is de enige echte believer , ik praat tenminste nog uit ervaring.
Communiceren ZONDER internet of telefoon , ( telepathie enz ) je verplaatsen in het verleden of in de toekomst , andere dimensies waarnemen , informatie verkrijgen op een ander niveau dan het gangbare ,quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:35 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Mijn denkwijze werkt, aan die denkwijze hebben we internet, televisie, telefoons, de benzinemotor, vliegtuigen en roep het maar te danken.
Vertel eens, wat hebben we aan die van jou te danken ?
Aha, ja, dat doen we inderdaad allemaal dagelijks.quote:Op zaterdag 1 september 2007 22:38 schreef Summers het volgende:
[..]
Communiceren ZONDER internet of telefoon , ( telepathie enz ) je verplaatsen in het verleden of in de toekomst , andere dimensies waarnemen , informatie verkrijgen op een ander niveau dan het gangbare ,
ENZ ENZ ENZ want ik weet nog niks van wat er allemaal wel nog niet mogelijk is .
Niet dagelijks , af en toe , het is mogelijk ... jij zit toch ook niet dagelijks in een vliegtuig .quote:Op zondag 2 september 2007 00:55 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Aha, ja, dat doen we inderdaad allemaal dagelijks.
Handig hoor, even boodschappen doen in de toekomst !
Echt he , soms als mensen zeggen dat ze nooit iets hebben meegemaakt en ik vraag door .. dan blijkt dat ze bijv als kind iets zagen maar dat eng vonden en het scharen onder onzin of fantasie .quote:Op zaterdag 1 september 2007 20:42 schreef jogy het volgende:
[..]
Juist omdat het merendeel van de mensen dit soort dingen niet meemaakt (of snel weer vergeet![]()
Ah, zoals Sinterklaas !quote:Op zondag 2 september 2007 11:32 schreef Summers het volgende:
[..]
Echt he , soms als mensen zeggen dat ze nooit iets hebben meegemaakt en ik vraag door .. dan blijkt dat ze bijv als kind iets zagen maar dat eng vonden en het scharen onder onzin of fantasie .
Maar de ervaring toch nog gedetailleerd herinneren .
Ja precies zoals sinterklaas in jouw denkwijze bij kids tot 6 jaar doen idd .quote:
Wat is nu het onderwerp in deze zin? Sinterklaas? Kids?quote:Op zondag 2 september 2007 15:26 schreef Summers het volgende:
Ja precies zoals sinterklaas in jouw denkwijze bij kids tot 6 jaar doen idd .
Lekker belangrijk .quote:Op zondag 2 september 2007 15:51 schreef Rasing het volgende:
[..]
Wat is nu het onderwerp in deze zin? Sinterklaas? Kids?
Dus Sinterklaas bestaat, tenslotte waren een hoop kinderen bang van hem en hebben ze hem gezien.quote:Op zondag 2 september 2007 15:26 schreef Summers het volgende:
[..]
Ja precies zoals sinterklaas in jouw denkwijze bij kids tot 6 jaar doen idd .
Ik hoop niet dat je nog steeds bang voor hem bent en dat je als volwassen mens heel goed snapt dat als je sinterklaas op straat ziet lopen dat het een verklede man is en niet iemand die met de boot uit spanje is komen varen met een schuit vol knechten en kadootjes voor zoete kindjes ook al dacht jij dat als kind vroeger wel .quote:Op zondag 2 september 2007 18:09 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dus Sinterklaas bestaat, tenslotte waren een hoop kinderen bang van hem en hebben ze hem gezien.
Dat was wat je wou duidelijk maken ?
Och, zolang de wetenschap nog niet eens wetenschappelijk kunnen aantonen dat tijd daadwerkelijk bestaat staan alle opties nog open. Op zich vind ik het wel grappig want zoiets klaarblijkelijks als tijd kunnen de mensen van de wetenschap nog niet eens verklaren maar dat het er is maakt iedereen mee. Waarom zouden de wat minder toegankelijke ervaringen van mensen dan niet kunnen bestaan?quote:Op zondag 2 september 2007 00:55 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Aha, ja, dat doen we inderdaad allemaal dagelijks.
Handig hoor, even boodschappen doen in de toekomst !
quote:Op zondag 2 september 2007 18:47 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je nog steeds bang voor hem bent en dat je als volwassen mens heel goed snapt dat als je sinterklaas op straat ziet lopen dat het een verklede man is en niet iemand die met de boot uit spanje is komen varen met een schuit vol knechten en kadootjes voor zoete kindjes ook al dacht jij dat als kind vroeger wel .
Je hoort mij ook niet zeggen (of ziet mij ook niet typen) dat ze niet kunnen bestaan; ten slotte draait de wetenschap om nieuwe ontdekkingen.quote:Op zondag 2 september 2007 19:12 schreef jogy het volgende:
[..]
Och, zolang de wetenschap nog niet eens wetenschappelijk kunnen aantonen dat tijd daadwerkelijk bestaat staan alle opties nog open. Op zich vind ik het wel grappig want zoiets klaarblijkelijks als tijd kunnen de mensen van de wetenschap nog niet eens verklaren maar dat het er is maakt iedereen mee. Waarom zouden de wat minder toegankelijke ervaringen van mensen dan niet kunnen bestaan?
Je ziet toch maar wat jij wilt zien . leuk voor je dat de vergelijking dat je als kind in een soort sprookje geloofde het paranormale verklaard voor jou . je spreekt dus ook uit ERVARING want je geloofde vroeger ook in sinterklaas dus als je niks anders meemaakt is het begrijpelijk dat je steeds bij sinterklaas blijft uitkomen , Ik persoonlijk vind het nog net uit te houden als het alleen 1 maand in het jaar ter sprake komt maar sommige mensen raken er blijkbaar niet over uitgepraat .quote:Op zondag 2 september 2007 20:19 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
En dat is dus precies wat ik wil zeggen over jouw "ja maar als ik doorvraag blijken mensen zich toch rare dingen te herinneren die ze meegemaakt hebben toen ze klein waren".
Dat ze Sinterklaas zagen wil niet zeggen dat Sinterklaas echt bestaat.
Als een kind denkt dat het iets raars meemaakt, wil dat niet zeggen dat het ook raar (of paranormaal) is.
Bedankt voor het maken van mijn punt![]()
![]()
simpel dom gezwets voor iemand die bij sinterklaas blijft steken ... daar kan ik mee leven vrouwtje .quote:Op zondag 2 september 2007 20:24 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Je hoort mij ook niet zeggen (of ziet mij ook niet typen) dat ze niet kunnen bestaan; ten slotte draait de wetenschap om nieuwe ontdekkingen.
Ik heb alleen een broertje dood aan mensen die idiote stellingen poneren zonder ze te onderbouwen,
en mensen die roepen dat "dingen bewezen zijn want ze hebben het zelf meegemaakt".
En als iemand dan gaat roepen "dat we aan paranormale mensen te danken hebben dat we nu in de tijd kunnen reizen" - tja, sorry, maar da's simpel dom gezwets.
En als Summers vindt van niet neem ik het hem als tijdreiziger zeer kwalijk dat hij de holocaust niet eventjes heeft rechtgezet.
Als er paranormale dingen waren die zo makkelijk aantoonbaar waren als Summers wil doen geloven, was het helemaal makkelijk om ze te vangen in een wetenschappelijk onderzoek, en was het inmiddels niet paranormaal meer maar normaal.
Voorlopig wacht ik nog steeds op een echt antwoord op de vraag :
welke praktische dingen hebben we nou te danken aan honderden jaren mensen die claimen paranormaal begaafd te zijn ?
Napoleon liet zich adviseren door madame lenormand die tarotkaarten voor hem legde .quote:Op zondag 2 september 2007 20:24 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Je hoort mij ook niet zeggen (of ziet mij ook niet typen) dat ze niet kunnen bestaan; ten slotte draait de wetenschap om nieuwe ontdekkingen.
Ik heb alleen een broertje dood aan mensen die idiote stellingen poneren zonder ze te onderbouwen,
en mensen die roepen dat "dingen bewezen zijn want ze hebben het zelf meegemaakt".
En als iemand dan gaat roepen "dat we aan paranormale mensen te danken hebben dat we nu in de tijd kunnen reizen" - tja, sorry, maar da's simpel dom gezwets.
En als Summers vindt van niet neem ik het hem als tijdreiziger zeer kwalijk dat hij de holocaust niet eventjes heeft rechtgezet.
Als er paranormale dingen waren die zo makkelijk aantoonbaar waren als Summers wil doen geloven, was het helemaal makkelijk om ze te vangen in een wetenschappelijk onderzoek, en was het inmiddels niet paranormaal meer maar normaal.
welke praktische dingen hebben we nou te danken aan honderden jaren mensen die claimen paranormaal begaafd te zijn ?
En we weten allemaal hoe succesvol Nappie was....quote:Op zondag 2 september 2007 21:35 schreef Summers het volgende:
[..]
Napoleon liet zich adviseren door madame lenormand die tarotkaarten voor hem legde .
Volgens mij adviseerde ze voornamelijk Josephine en niet Napoleon, bovendien gebruikte ze een hele hoop technieken buiten tarot om te voorspellen, astrologie, koffiedik, eieren?, geomancie, bloemen, etc.quote:Op zondag 2 september 2007 21:41 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En we weten allemaal hoe succesvol Nappie was....![]()
Voor zover ik het gelezen heb, werd ze zo nu en dan geraadpleegd door het hof van Napoleon. Wie dat dan was, weet ik niet...quote:Op zondag 2 september 2007 21:49 schreef senesta het volgende:
[..]
Volgens mij adviseerde ze voornamelijk Josephine en niet Napoleon, bovendien gebruikte ze een hele hoop technieken buiten tarot om te voorspellen, astrologie, koffiedik, eieren?, geomancie, bloemen, etc.
Lijkt mij dat daar geen zinnig woord meer over te zeggen is. "Voorspellingen achteraf" is al een twijfelachtige materie, en dan ook nog eens 200 jaar geleden...quote:Een hoop van haar voorspellingen zijn schijnbaar wel uitgekomen.
Denk je dat het voor mij anders is ? ik ervaar het ook zoals de meeste mensen het ervaren het paranormale .quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:23 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Klopt.
Met als enige verschil dat ik het ervaar zoals de meeste mensen het ervaren.
Als de meeste mensen spoken zouden ervaren zouden dat niet paranormaal maar normaal genoemd worden.
Wat je maar niet wilt zien is dat daarmee aangegeven wordt dat wat jij ervaren hebt niet altijd correct geinterpreteerd hoeft te zijn.quote:Op zondag 2 september 2007 21:17 schreef Summers het volgende:
[..]
Je ziet toch maar wat jij wilt zien . leuk voor je dat de vergelijking dat je als kind in een soort sprookje geloofde het paranormale verklaard voor jou . je spreekt dus ook uit ERVARING want je geloofde vroeger ook in sinterklaas dus als je niks anders meemaakt is het begrijpelijk dat je steeds bij sinterklaas blijft uitkomen , Ik persoonlijk vind het nog net uit te houden als het alleen 1 maand in het jaar ter sprake komt maar sommige mensen raken er blijkbaar niet over uitgepraat .
Het is niet 'maar hoe je het bekijkt'. Jij plaatst een bepaalde stelling die makkelijk onderuit te halen is. Vervolgens maak je een nieuwe aanname, die ook niet klopt. Er zijn een heleboel mensen die er helemaal nooit achter komen dat ze zijn opgelicht hoor.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 23:13 schreef Summers het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het bekijkt , de plek waar je staat bepaald hoe je iets ziet .
Voor jou als individu kan je dus al niet zeggen dat ik een compleet foute aanname heb , je bedoeld jij ziet het anders .
En op het moment dat je word opgelicht weet je naderhand toch dat het nep was ? daar ben je dan toch toe in staat geestelijk gezien ? hoezo is dat anders op het moment dat iemand iets meemaakt wat jij persoonlijk niet kent of heeft meegemaakt ?
Ben jij de standaard ?
Aha, dat heeft 'm ook flink geholpen bji Waterlooquote:Op zondag 2 september 2007 21:35 schreef Summers het volgende:
[..]
Napoleon liet zich adviseren door madame lenormand die tarotkaarten voor hem legde .
Maar dat is geen argument. Ik kan ook honderd mensen optrommelen die het niet ervaren zoals jij. Of die het ervaren zoals ik.quote:Op zondag 2 september 2007 22:57 schreef Summers het volgende:
Voor jou honderd andere mensen die wel weten wat ik bedoel , het ook ervaren enz ..
Heb je het KRO-programma Wonderen Bestaan wel eens gekeken? Daar komen veel paranormale ervaringen in voor die vaak erg praktisch van aard zijn. Vorige week nog was er een stuk voor over een vrouw die met haar gezin op vakantie was en gewaarschuwd werd dat ze snel naar huis moest gaan, ook al was daar geen enkele rationele aanleiding voor. Ze kreeg sterk het gevoel dat er iets mis was en dat ze naar huis moest, ook al had ze geen idee waarom. Op aandringen van de vrouw reed haar echtgenoot snel naar huis en toen ze nog net één stap over de drempel hadden gezet ging de telefoon: de vader van de man was zojuist erg ziek geworden en hij moest meteen langskomen. Dankzij de intuïtie van de vrouw heeft haar man nog afscheid kunnen nemen van zijn vader en nog een half uurtje aan zijn zijde kunnen zitten voor hij overleed.quote:Op maandag 3 september 2007 10:05 schreef L.Denninger het volgende:
Ik schaar dit onder toeval...quote:Op maandag 3 september 2007 13:13 schreef Geartsjuh het volgende:
Ik schaar dit overigens meer onder synchroniciteit en intuïtie dan het feitelijk paranormaal begaafd zijn. Dat is nogal een zwaar beladen term.
Wel als je duidelijk wilt maken wat je bedoelt. Ik heb namelijk geen idee.quote:Op zondag 2 september 2007 16:19 schreef Summers het volgende:
Lekker belangrijk .
Ik haal er wel een hoop sarcasme uit, maar vooral door die woordjes 'precies' en 'idd'. De betekenis van de zin ontgaat me verder.quote:Ja precies zoals sinterklaas in jouw denkwijze bij kids tot 6 jaar doen idd.
Tja, dat lijkt mij nou toeval.quote:Op maandag 3 september 2007 13:13 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Heb je het KRO-programma Wonderen Bestaan wel eens gekeken? Daar komen veel paranormale ervaringen in voor die vaak erg praktisch van aard zijn. Vorige week nog was er een stuk voor over een vrouw die met haar gezin op vakantie was en gewaarschuwd werd dat ze snel naar huis moest gaan, ook al was daar geen enkele rationele aanleiding voor. Ze kreeg sterk het gevoel dat er iets mis was en dat ze naar huis moest, ook al had ze geen idee waarom. Op aandringen van de vrouw reed haar echtgenoot snel naar huis en toen ze nog net één stap over de drempel hadden gezet ging de telefoon: de vader van de man was zojuist erg ziek geworden en hij moest meteen langskomen. Dankzij de intuïtie van de vrouw heeft haar man nog afscheid kunnen nemen van zijn vader en nog een half uurtje aan zijn zijde kunnen zitten voor hij overleed.
Ik schaar dit overigens meer onder synchroniciteit en intuïtie dan het feitelijk paranormaal begaafd zijn. Dat is nogal een zwaar beladen term.
Wat dan met de hond die zijn gewone wandelroute waar hij nooit moeilijk over doet weigert en er wat ernstigs gebeurt?quote:Op maandag 3 september 2007 15:01 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Het probleem met programma's als "wonderen bestaan" is dat je nooit iets hoort over de keren dat iemand voor Jan Lul naar huis rijdt. Alleen die ene keer dat dat gebeurt wanneer er (toevallig) wel iets aan de hand blijkt te zijn komt met veel tamtam op televisie.
En de hond die moeilijk doet over de gewone wandelroute, waarna er helemaal niks gebeurt? Die verhalen vergeet je, want die zijn niet interessant. Dat is het punt.quote:Op maandag 3 september 2007 15:24 schreef erodome het volgende:
Wat dan met de hond die zijn gewone wandelroute waar hij nooit moeilijk over doet weigert en er wat ernstigs gebeurt?
Ook daarvoor geldt hetzelfde. Je hoort alleen over die keren dat iemand over een persoon droomt, die dan de volgende dag overlijdt. Je hoort nooit iets over die honderden keren dt diezelfde persoon over die ander heeft gedroomd en er geen drol gebeurde.quote:Op maandag 3 september 2007 15:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat dan met de hond die zijn gewone wandelroute waar hij nooit moeilijk over doet weigert en er wat ernstigs gebeurt?
Dat zijn niet een paar losse verhaaltjes, maar komen vrij veel voor.
De moeder die tot enorme kracht instaat is omdat haar kind ergens onder ligt, komt ook voor.
Mensen die ineens vrede hebben met het doodgaan van iemand omdat die iemand in een droom tot ze gekomen is en ze afscheid hebben genomen?
Mensen die dingen aan voelen komen enz enz enz?
Het zijn bij elkaar nog wat verhalen, dan hebben we het enkel over de "bovennatuurlijke" zaken, waarvan ik niet denk dat ze echt bovennatuurlijk zijn, maar goed...
Ik heb vaak zat over mensen gedroomd, maar ik heb het nooit in relatie kunnen brengen met 'speciale' gebeurtenissen.quote:Verreweg de meeste verhalen komen niet op tv, maar iedereen kent wel iemand of heeft zelf iets meegemaakt met zoiets.
Het komt sowieso vrij veel voor dat honden aan de riem trekken of een andere kant op willen.quote:Op maandag 3 september 2007 15:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat zijn niet een paar losse verhaaltjes, maar komen vrij veel voor.
Lees mijn post hierboven nog maar evenquote:Mensen die ineens vrede hebben met het doodgaan van iemand omdat die iemand in een droom tot ze gekomen is en ze afscheid hebben genomen?
Mensen die dingen aan voelen komen enz enz enz?
Tja, er zijn een hoop mensen op de wereld, en er gebeuren een hoop dingen.quote:Het zijn bij elkaar nog wat verhalen, dan hebben we het enkel over de "bovennatuurlijke" zaken, waarvan ik niet denk dat ze echt bovennatuurlijk zijn, maar goed...
Mja, maar zoals je in mijn vorige post kunt lezen is dat ook niet zo verwonderlijk.quote:Verreweg de meeste verhalen komen niet op tv, maar iedereen kent wel iemand of heeft zelf iets meegemaakt met zoiets.
Mensen zien wat ze willen zien. Hoe vaak wil een hond z'n wandelroute een keer niet lopen, en in hoeveel van die gevalen gebeurt er precies dan iets?quote:Op maandag 3 september 2007 15:34 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Mja, maar zoals je in mijn vorige post kunt lezen is dat ook niet zo verwonderlijk.
De kans dat je een paar keer 'toevallige gebeurtenissen die enorm goed uitkomen' meemaakt is redelijk groot.
Het ligt aan je eigen insteek of je daar weer gelijk 'iets hogers' achter wilt zoeken, of accepteert dat toeval gewoon betekent dat er uitzonderlijke dingen kunnen gebeuren.
"We" niet nee. Een paar Charlatans die hun bankrekening flink laten spekken door goedgelovige sukkels wel.quote:Op maandag 3 september 2007 15:51 schreef L.Denninger het volgende:
Maar mijn vraag staat nog steeds :
welke praktische dingen hebben we nou overgehouden aan honderden jaren mensen die claimen dat ze paranormaal zijn ?
Ik bedoel, iedereen plukt dagelijks de vruchten van honderden jaren wetenschap - van je horloge tot je PC, van je aansteker tot je auto.
Maar van diezelfde honderden jaren claims van paranormaal begaafdheid is er niet 1 ding waar we dagelijks praktisch nut van hebben..?
Stel nou dat al die miljoenen mensen door de eeuwen heen tot op de dag van vandaag die paranormale dingen ervaren dat echt ervaarden ... Is je brandende vraag dan echt welke praktische dingen je eraan over houd ?quote:Op maandag 3 september 2007 15:51 schreef L.Denninger het volgende:
Maar mijn vraag staat nog steeds :
welke praktische dingen hebben we nou overgehouden aan honderden jaren mensen die claimen dat ze paranormaal zijn ?
Ik bedoel, iedereen plukt dagelijks de vruchten van honderden jaren wetenschap - van je horloge tot je PC, van je aansteker tot je auto.
Maar van diezelfde honderden jaren claims van paranormaal begaafdheid is er niet 1 ding waar we dagelijks praktisch nut van hebben..?
Ik hoor steeds maar .. toeval , dat kan elke dag gebeuren met iedereen , de kans is heel groot enz enz ... als dat zo is dan moeten degene die dat zeggen dat dus ook net zo vaak hebben meegemaakt als ze zelf beweren want als de kans zo groot is en je bent bijv 20 dan heb je het makkelijk en toevallig al verschillende keren meegemaakt of iig al 2 of 3 keer ofzo .quote:Op maandag 3 september 2007 15:42 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Mensen zien wat ze willen zien. Hoe vaak wil een hond z'n wandelroute een keer niet lopen, en in hoeveel van die gevalen gebeurt er precies dan iets?
Die keren dat er niks gebeurt is het gewoon een eigenwijze klote-hond. De ene keer in je leven dat er dan iets gebeurt is het ineens een fantastisch beest met onbegrijpelijke paranormale krachten.
Tsja. Voor mij blijft het een eigenwijze klote-hond, en heb ik mazzel gehad dat ik niet net daar liep toen die auto over de kop ging. Net zo goed als ik al een keer mazzel heb gehad dat ik me verslapen had en m'n trein gemist had, die vervolgens op een andere trein klapt.
Ik wilde even duidelijk maken aan denniger dat ik er ook wel 100 op zou kunnen noemen omdat hij zei dat de meeste mensen als hem dachten .. iig minder dan hij denkt .quote:Op maandag 3 september 2007 10:08 schreef osho het volgende:
[..]
Maar dat is geen argument. Ik kan ook honderd mensen optrommelen die het niet ervaren zoals jij. Of die het ervaren zoals ik.
Precies, dat bedoel ik juist, dat is een markt waar miljarden in om gaat - maar nog steeds is het niet en masse in gebruik genomen ?quote:Op maandag 3 september 2007 21:20 schreef Summers het volgende:
[..]
Stel nou dat al die miljoenen mensen door de eeuwen heen tot op de dag van vandaag die paranormale dingen ervaren dat echt ervaarden ... Is je brandende vraag dan echt welke praktische dingen je eraan over houd ?
Zou dat geen nieuwe mogelijkheden scheppen in de toekomst ?
telepathie is eigenlijk communiceren zonder telefoon en internet , lekker goedkoop , praktischer kan niet .
Yup, maar 'ervaring' en 'mens zijn' heeft niks met 'het paranormale' te maken.quote:Vandaag de dag plukken we dagelijks de vruchten van honderden jaren wetenschap , daarnaast zijn we nu het resultaat van vele duizenden jaren ervaring/menszijn .
Vrij nikszeggende opmerking, lieveheersbeestjes zijn dat ook - alles dat bestaat is een deel van het grote geheel.quote:Wetenschap is een onderdeel van het grote geheel .
niet meer en niet minder .
Je snapt blijkbaar het idee achter 'toevalligheid' niet.quote:Op maandag 3 september 2007 21:29 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik hoor steeds maar .. toeval , dat kan elke dag gebeuren met iedereen , de kans is heel groot enz enz ... als dat zo is dan moeten degene die dat zeggen dat dus ook net zo vaak hebben meegemaakt als ze zelf beweren want als de kans zo groot is en je bent bijv 20 dan heb je het makkelijk en toevallig al verschillende keren meegemaakt of iig al 2 of 3 keer ofzo .
Hoezo minder dan ik denk ? Hoe weet jij wat ik denkquote:Op maandag 3 september 2007 21:42 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik wilde even duidelijk maken aan denniger dat ik er ook wel 100 op zou kunnen noemen omdat hij zei dat de meeste mensen als hem dachten .. iig minder dan hij denkt .
Iedereen snapt het idee achter toevalligheid omdat iedereen dat weleens heeft meegemaakt .quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:35 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Je snapt blijkbaar het idee achter 'toevalligheid' niet.
Niks 'moet' - toeval wil ook zeggen dat er toevallig mensen zijn die het veel vaker mee maken, en toevallig mensen die het veel minder mee maken.
En ja hoor, ik heb wel eens een deja-vu gehad, maar ik associeer dat niet met 'paranormale zaken' terwijl een ander dat misschien wel zou doen.
En ik ben ook wel eens stomtoevallig iemand tegen tekomen waar ik net voor het eerst in 2 jaar weer aan dacht. Maar dat noem ik dan 'stomtoevallig', en niet 'voorbestemd' of 'door god gezonden'.
Toevallig (quote:Op dinsdag 4 september 2007 18:18 schreef Summers het volgende:
[..]
Raar beeld heb je van je medemens als je ervan uitgaat dat iemand dat soort menselijke ervaringen niet kent of niet weet wat ermee word bedoeld .
Je vind jezelf dan wel heel erg slim en verheven dan , omdat jij het wel snapt en een ander " niet " .
Wat is dit nu weer voor iets belachelijks?quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:44 schreef L.Denninger het volgende:
Ik zie mensen die praten met paarden, mensen die sex hebben met aliens, mensen die denken dat Bush een reptilian is, mensen die denken dat ze van een andere planeet komen, mensen die denken dat ze door de overheid besproeid worden met chemicalien, mensen die denken dat ze zelf iedereen verzonnen hebben, mensen die vliegende schotels zien, mensen die denken dat ze met hun handen iemand kunnen genezen,mensen die denken dat ze objecten kunnen bewegen met hun gedachten, mensen die aura's zien, mensen die denken dat ze in de toekomst kunnen kijken of reizen, mensen die aan de hand van een foto informatie denken door te krijgen van gene zijde, mensen die denken dat ze met God praten...
Ik zie enorme massa's mensen die gecombineerd een partij functionaliteit zouden moeten bezitten waar de X-Men jaloers op zijn.
Ik zie alleen dat er in het dagelijks leven blijkbaar opzettelijk niks mee gedaan wordt aangezien er tot nu toe geen enkel dagelijks praktisch nut voor iedereen beschikbaar is, zoals dat met wetenschap wel het geval is.
Dat, of er zijn gewoon een hoop mensen die zichzelf en anderen met de beste intenties dingen aanpraten.
Nee, NIET iedereen snapt het idee van toevalligheid.quote:Op dinsdag 4 september 2007 18:18 schreef Summers het volgende:
[..]
Iedereen snapt het idee achter toevalligheid omdat iedereen dat weleens heeft meegemaakt .
Net als verwarring, verwondering , ontroering enz
Raar beeld heb je van je medemens als je ervan uitgaat dat iemand dat soort menselijke ervaringen niet kent of niet weet wat ermee word bedoeld .
Je vind jezelf dan wel heel erg slim en verheven dan , omdat jij het wel snapt en een ander " niet " .
Je leest weer niet goed.quote:Op dinsdag 4 september 2007 18:45 schreef Summers het volgende:
is er iemand hier op het forum die het idee toevallig niet kent ?
Dat wil ik meemaken .
In mijn simpele brein kent iedereen dat namelijk , en dus ook wanneer dat niet het geval is .
Dat moet dus helemaal niet, en wie beweert van wel snapt niet wat toevalligheid inhoudt.quote:Ik hoor steeds maar .. toeval , dat kan elke dag gebeuren met iedereen , de kans is heel groot enz enz ... als dat zo is dan moeten degene die dat zeggen dat dus ook net zo vaak hebben
Wat hij zegt -^quote:Op woensdag 5 september 2007 10:20 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
De zalen zitten bij Char, Jomanda en Rostelli ook altijd vol. Dat zegt echter niets over de validiteit van de claims die ze maken.
Jij bent nooit eens iemand tegen gekomen terwijl je net aan ze dacht?quote:Op woensdag 5 september 2007 10:23 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Nee, NIET iedereen snapt het idee van toevalligheid.
Als jij denkt dat toevalligheid inhoudt dat IEDEREEN dan wel ervaring moet hebben met rare gebeurtenissen snap je het NIET.
Lees mijn uitleg nou nog maar een keer.
Toevalligheid betekent ook dat sommige mensen er meer mee te maken hebben, en anderen minder of helemaal niet.
Hou nou eens op met voortdurend over dingen te roepen "Iedereen snapt dat !" om vervolgens keihard te laten zien dat je het zelf NIET snapt
Yup, da's nou toeval.quote:Op woensdag 5 september 2007 10:29 schreef senesta het volgende:
[..]
Jij bent nooit eens iemand tegen gekomen terwijl je net aan ze dacht?
Of dat je aan iemand dacht en op dat moment gaat de telefoon en belt precies die persoon je?
Of dat je droomde over iets wat net de dag daarna gebeurd?
Heb je echt nooit bij iets gedacht: "Zoo, dat is toevallig?!"
Tja, als ze niet raar waren had je ze nu niet meer geweten.quote:Ik heb ook echt wel eens dingen gehad die ik uiteindelijk maar onder toeval heb gegooit maar die wel heel erg raar waren hoor..
Jemig...
Kan snetverdesnetver dat artikel niet meer vinden, maar daar was een rationele verklaring voor te geven, zaken als de deurbel horen voor hij gaat, aan iemand denken en hé, daar is ie, etc etc etc.quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:35 schreef L.Denninger het volgende:
En ik ben ook wel eens stomtoevallig iemand tegen tekomen waar ik net voor het eerst in 2 jaar weer aan dacht. Maar dat noem ik dan 'stomtoevallig', en niet 'voorbestemd' of 'door god gezonden'.
Tja, en daar zijn de meningen nou over verdeelt en ergens kan ik het me ook wel voorstellen.quote:Op woensdag 5 september 2007 10:30 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Yup, da's nou toeval.
[..]
Tja, als ze niet raar waren had je ze nu niet meer geweten.
Nu weet je ze wel, want het was toeval.
Ik ben ( toeval, lotsbeschikking?quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:44 schreef L.Denninger het volgende:
Ik zie alleen dat er in het dagelijks leven blijkbaar opzettelijk niks mee gedaan wordt aangezien er tot nu toe geen enkel dagelijks praktisch nut voor iedereen beschikbaar is, zoals dat met wetenschap wel het geval is.
Dat, of er zijn gewoon een hoop mensen die zichzelf en anderen met de beste intenties dingen aanpraten.
Heel makkelijk, want als ze echt zouden zijn zouden ze nut kunnen hebben !quote:Op woensdag 5 september 2007 10:35 schreef senesta het volgende:
[..]
Tja, en daar zijn de meningen nou over verdeelt en ergens kan ik het me ook wel voorstellen.
Misschien zijn juist ervaringen op het paranormale vlak wel heel erg persoonlijk en niet gericht op het grotere beeld?
Hoe kun je dan nog vragen naar het nut?
Tja, dat zou ik dan egoisme noemen.quote:Ik weet van een hoop paranormale ervaringen dat het in het leven van dat persoon een hele hoop doet/ heeft gedaan.
Misschien is het paranormale juist persoonlijker en minder op het grotere geheel gericht?
Ik ga ook even zoeken. ik ben wel benieuwdquote:Op woensdag 5 september 2007 10:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
Kan snetverdesnetver dat artikel niet meer vinden, maar daar was een rationele verklaring voor te geven, zaken als de deurbel horen voor hij gaat, aan iemand denken en hé, daar is ie, etc etc etc.
Noem het dan Gnosis en niet paranormaal.quote:Op woensdag 5 september 2007 10:35 schreef senesta het volgende:
[..]
Tja, en daar zijn de meningen nou over verdeelt en ergens kan ik het me ook wel voorstellen.
Misschien zijn juist ervaringen op het paranormale vlak wel heel erg persoonlijk en niet gericht op het grotere beeld?
Hoe kun je dan nog vragen naar het nut?
Ik weet van een hoop paranormale ervaringen dat het in het leven van dat persoon een hele hoop doet/ heeft gedaan.
Misschien is het paranormale juist persoonlijker en minder op het grotere geheel gericht?
Onzin, het gaat over vastwe route's waar de dieren nooit moeilijk over doen, die ineens echt niet meer willen lopen op die route, gewoon hun kont in de krib gooien, dat is uitzonderlijk, vooral voor een wezen dat gewent is aan gehoorzamen en routine.quote:Op maandag 3 september 2007 15:32 schreef Rasing het volgende:
[..]
En de hond die moeilijk doet over de gewone wandelroute, waarna er helemaal niks gebeurt? Die verhalen vergeet je, want die zijn niet interessant. Dat is het punt.
Er zijn zo veel honden die vervelend doen, en er zijn zo veel ernstige gebeurtenissen, dat die wel eens tegelijkertijd voorkomen.
Jullie beiden lezen niet en jullie beiden ontwijken de kwestie van mijn post.quote:Op woensdag 5 september 2007 10:25 schreef L.Denninger het volgende:
Wat hij zegt -^
Deze mevrouw trok altijd volle zalen : http://www.youtube.com/watch?v=NrJsAEvQFCI
Ja of werken met energie.quote:Op woensdag 5 september 2007 10:48 schreef yvonne het volgende:
Noem het dan Gnosis en niet paranormaal.
Gnosis is toch echt een aparte stroming of ook wel een "geloof"?quote:Op woensdag 5 september 2007 10:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Noem het dan Gnosis en niet paranormaal.
Ik bedoel specifiek afscheid nemen in een "droom" na de dood van iemand die lastig te verhapstukken is.quote:Op maandag 3 september 2007 15:32 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ook daarvoor geldt hetzelfde. Je hoort alleen over die keren dat iemand over een persoon droomt, die dan de volgende dag overlijdt. Je hoort nooit iets over die honderden keren dt diezelfde persoon over die ander heeft gedroomd en er geen drol gebeurde.
[..]
Ik heb vaak zat over mensen gedroomd, maar ik heb het nooit in relatie kunnen brengen met 'speciale' gebeurtenissen.
Zou leuk zijn met m'n droom een week of wat geleden over een nakende Kastanova en een boot in Thailand met aanvallende waterolifanten.quote:Op woensdag 5 september 2007 11:02 schreef L.Denninger het volgende:
Tuurlijk, want in je dromen neem je veel gedachten en overpeinzingen uit het dagelijks leven mee.
Maar dat je droomt over dingen (of personen) die je bezighouden wil niet zeggen dat ze de toekomst voorspellen, of dat ze als MSN-service gebruikr worden door het 'hiernamaals'.
Als je maar niet op een uitleg gaat wachten nuquote:Op woensdag 5 september 2007 11:04 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zou leuk zijn met m'n droom een week of wat geleden over een nakende Kastanova en een boot in Thailand met aanvallende waterolifanten.
Weljaquote:Op woensdag 5 september 2007 11:07 schreef senesta het volgende:
[..]
Als je maar niet op een uitleg gaat wachten nu![]()
![]()
Mag hij in mijn sig?![]()
Probleem is dat je niet weet waarom je hond (of een ander dier) ineens neit meer wil. Er kan een prima "logische" oorzaak voor zijn. Misschien ruikt hij iets waarvoor hij bang is? En daarmee bedoel ik een ander dier, geen entiteit o.i.d.quote:Op woensdag 5 september 2007 10:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Onzin, het gaat over vastwe route's waar de dieren nooit moeilijk over doen, die ineens echt niet meer willen lopen op die route, gewoon hun kont in de krib gooien, dat is uitzonderlijk, vooral voor een wezen dat gewent is aan gehoorzamen en routine.
Hm, nu zijn er onderzoeken geweest die dus een energie meten bij mensen die aan reiki doen die zo'n 60 of 600 keer zo hoog uitslaan dan bij mensen die het niet doen. Ik zal als ik thuis ben even een boek erop naslaan waar een bron bij zit, helaas moet je dan wel betalen om het artikel te lezen aangezien het in zo'n wetenschappersnetwerk zit.quote:Op woensdag 5 september 2007 11:00 schreef L.Denninger het volgende:
Energie is prima te meten.
Verzonnen energie niet daarentegen.
Hoe kom je erbij, in al die jaren dat ik met honden heb gewerkt(denk erom, veel meer als alleen mijn eigen honden) heb ik dat op die manier nog nooit meegemaakt.quote:Op maandag 3 september 2007 15:34 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Het komt sowieso vrij veel voor dat honden aan de riem trekken of een andere kant op willen.
Maar al die andere keren dat ie zoiets doet herinner je je niet, want daar hecht je geen waarde aan.
Tja, dus omdat je 600.000 keer mee kan doen met de lotto en niets wint bestaat het niet dat je wel kan winnen?quote:Lees mijn post hierboven nog maar even![]()
Vind dat je het nogal makkelijk wegschuift zonder er dieper op in te gaan, jij bent net zo als iemand die alles blind gelooft, alleen doe jij het andersom.quote:Tja, er zijn een hoop mensen op de wereld, en er gebeuren een hoop dingen.
Als er dan toevallig eens iets goed uitkomt wordt dat onthouden, en zou men het liefst zien alsof er een soort 'goddelijke bestemming' was - alsof er een hogere macht heeft ingegrepen.
(Onderbewust voelen ze zich daar ook belangrijk door - alsof er iets is dat ze in de gaten houdt en om ze geeft)
Of je ziet in dat veel dingen voorbij gaan aan toeval, dat sommige dingen nog niet goed te verklaren zijn en dus nog openstaan.quote:Mja, maar zoals je in mijn vorige post kunt lezen is dat ook niet zo verwonderlijk.
De kans dat je een paar keer 'toevallige gebeurtenissen die enorm goed uitkomen' meemaakt is redelijk groot.
Het ligt aan je eigen insteek of je daar weer gelijk 'iets hogers' achter wilt zoeken, of accepteert dat toeval gewoon betekent dat er uitzonderlijke dingen kunnen gebeuren.
En de wetenschap heeft geen financiele motieven???????????quote:Op woensdag 5 september 2007 10:40 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik ben ( toeval, lotsbeschikking?) net een alleraardigst werkje over de Inquisitie aan het lezen en het mechanisme van het geloof door de eeuwen heen.
Dostjojevski ( zo gespeld?) had het ook door, als Jezus teruggekeert was ten tijde van de Inquisitie zou hij simpelweg geeindigd zijn op de brandstapel als ketter, het Geloof moest immers beschermd worden, de ontstane belangen waren te groot.
Er zijn zeer veel overeenkomsten met laten we het maar op één hoop gooien, de Believers, nu gaat het nog niet zo zeer om een wereldmacht, maar financiele motieven zeer zeker wel.
dit is dus wat ik echt haat, als het zou werken zou het ineens echt alles moeten kunnen doen, wake up, een wondermiddel bestaat niet!quote:Op woensdag 5 september 2007 10:43 schreef L.Denninger het volgende:
Handoplegging ? Fuck medicijnkosten als iemand je gewoon zo van kanker kan genezen !
Het is idd te meten, dat is het leuke, de handen van healers geven meer energie af da die van niet healers, zo'n 1000 keer sterker.quote:Op woensdag 5 september 2007 11:00 schreef L.Denninger het volgende:
Een ongeluk dat gebeurt vlak daarna, daa gaat het meestal om, of de eigenaar die z ziek word dat medische hulp onmiddelijk noodzakelijk is.quote:Op woensdag 5 september 2007 11:10 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Probleem is dat je niet weet waarom je hond (of een ander dier) ineens neit meer wil. Er kan een prima "logische" oorzaak voor zijn. Misschien ruikt hij iets waarvoor hij bang is? En daarmee bedoel ik een ander dier, geen entiteit o.i.d.
je zegt het zelf er gaat miljarden in om , daar is dus altijd eigen gewin en belang en machtposities te verdedigen , de wereld stikt toch van die egoistische mensen ??quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:32 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Precies, dat bedoel ik juist, dat is een markt waar miljarden in om gaat - maar nog steeds is het niet en masse in gebruik genomen ?
Mensen vinden het blijkbaar fijn om voor telefoon te betalen ?
Sorry, dat geloof ik niet.
Hoe kan energie die word gebruikt en resultaten behaald verzonnen zijn ?quote:Op woensdag 5 september 2007 11:00 schreef L.Denninger het volgende:
Jij ziet wat je wilt zien , ik praat vanuit de ervaring dat het wel bestaat , jouw zienswijze ken ik maar jij de mijne niet . al mijn daden , denken enz zullen altijd voortvloeien uit het feit dat het wel bestaat .quote:Op woensdag 5 september 2007 10:24 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Je leest weer niet goed.
Ik zeg niet dat je het niet KENT, ik zeg dat je de implicaties blijkbaar niet begrijpt.
jij zegt :
[..]
Dat moet dus helemaal niet, en wie beweert van wel snapt niet wat toevalligheid inhoudt.
Jij dus.
Jij hebt de hele tijd het idee dat je dingen snapt, maar vervolgens laat je blijken dat je ze gewoon niet begrijpt. En dan kan je roepen dat dat niet zo is en dat je alles heus wel snapt, meer het is hier nou al een paar keer voorgekomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |