Ik neem aan dat mijn laatste reactie niet verloren is gegaan daar wij op hetzelfde moment aan het plaatsen waren?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:38 schreef L.Denninger het volgende:
Nou ja, de vraag blijft dus onbeantwoord staan voorlopig.
Verder verwijs ik je nog even naar deze post : The skeptic's corner. Deel 2
Nee, dat kunnen ze niet, want ze kunnen niet hardop praten.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:08 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Wrong!
Dieren kunnen je wel degelijk tegenspreken.
Waar ligt jouw limiet ?quote:Ik neem het een stapje verder: communiceren met bomen en planten bijvoorbeeld, kan dus ook.
Be as it may... er is genoeg fysieke bevestiging op telepatisch contact met dieren.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:06 schreef L.Denninger het volgende:
Kortom, als jij zou denken dat je telepathisch contact hebt, voel je dat bevestigd omdat het dier je dat telepathisch vertelt - tja, dat is circulaire logica
Zelf weet ik niet waar mijn limiet ligt.quote:Waar ligt jouw limiet ?
Een plant ?
Een cel ?
Blikjes cola zijn denigerend naar mij en die attitude bevalt mij niet van ze dus dat doe ik niet meer.quote:Kun jij communiceren met een blikje cola ?
Wat voor vragen hebben we het dan over ? En kun je ook wat van dergelijke vragen beantwoorden over de kat die hier in huis rondloopt ? En dan in dit topic ?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:41 schreef Darkwolf het volgende:
(Recentelijk ben ik ook door een skepticus op MSN onder de loep genomen en moest ik hele exacte vragen beantwoorden over haar konijn en dit ging prima.)
[..]
Mja, dat heeft ieder mens wel, dat je een bos mooi vindtquote:[b]Op vrijdag 17 augustus 2007 11:41
Planten en bomen heb ik nog niet echt geprobeerd naast het feit dat ik wel een soort verbinding (van eenheid) heb als ik door een bos loop bijvoorbeeld.
Daar ben ik dus wel nieuwsgierig naar, ik zou wel eens willen weten wat mijn kat je te vertellen heeft.quote:(Recentelijk ben ik ook door een skepticus op MSN onder de loep genomen en moest ik hele exacte vragen beantwoorden over haar konijn en dit ging prima.)
quote:Blikjes cola zijn denigerend naar mij en die attitude bevalt mij niet van ze dus dat doe ik niet meer.
Altijd als ik een blikje open trekt zodat deze open staat voor mijn communicatie is het meteen zo van "Tssssss!". Als het dan al met zo'n toon begint hoeft het van mij dus niet meer!
Daar waren toch al criteria voor - vermogen om te vermenigvuldigen, drang tot zelfbehoud (ook vermenigvuldigen kan gezien worden als zelfbehoud - de soort blijft in stand), zelfstandig "voedsel" omzetten in energie.quote:Naja, ik vroeg dat omdat als we iemand hebben die kan communiceren met alle levende wezens (planten, cellen?) maar niet met blikjes cola we eindelijk de eeuwige wetenschappelijke vraag op kunnen lossen - "wanneer is iets levend en wanneer niet".
Hoe ik het persoonlijk zie:quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:49 schreef L.Denninger het volgende:
Naja, ik vroeg dat omdat als we iemand hebben die kan communiceren met alle levende wezens (planten, cellen?) maar niet met blikjes cola we eindelijk de eeuwige wetenschappelijke vraag op kunnen lossen - "wanneer is iets levend en wanneer niet".
We zetten dan gewoon die persoon ervoor, kan ie ermee communiceren dan leeft het, anders niet.
Punt 1 : hoe definieer je organischquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:13 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Hoe ik het persoonlijk zie:
Als het organisch is, dan leeft het. Als het niet organisch is, dan leeft het niet.
Dit met de voorwaarde dat het fysiek nog wel leeft natuurlijk.
mja, maar dat is duidelijk. we zetten voedsel om in energie.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:47 schreef Darkwolf het volgende:
Laten we zeggen: er is een bepaalde energie / bewustzijn in alles dat leeft. Als het niet meer leeft is deze energie (uiteindelijk) weg.
Dan eindig je dus met de definitie "leven is als iets life force bezit".... Nog steeds recursief, want in die "life force" staat weer "life", en dat proberen we nou net te definieerenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:47 schreef Darkwolf het volgende:
Laten we zeggen: er is een bepaalde energie / bewustzijn in alles dat leeft. Als het niet meer leeft is deze energie (uiteindelijk) weg.
Noem het life force, noem het bewustzijn.
(Je kunt het en beetje zien in de trent van Final Fantasy: The Spirits Within bijvoorbeeld, ofzo!)
Dat is niet de energie waar ik het over had.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:10 schreef osho het volgende:
mja, maar dat is duidelijk. we zetten voedsel om in energie.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:13 schreef L.Denninger het volgende:
Dan eindig je dus met de definitie "leven is als iets life force bezit".... Nog steeds recursief, want in die "life force" staat weer "life", en dat proberen we nou net te definieeren
Zo'n moelijk vraagstuk is dat he, "wat is nou 'leven'"...
Da's zo verneukeratief - veel paranormale verschijnselen gebruiken termen die mensen kennen uit dagelijks leven of de populair-wetenschappelijke lectuur - "energie"; "quantum", "quark" - maar die als je iets verder kijkt niets met elkaar te maken heeft. "Energie" heeft een vastomlijnde definitie - o.a. wordt het uitgedrukt in een bepaalde eenheid - de Joule; kan niet worden vernietigd (wet van behoud van energie). Hoeveel Joule heeft dan die "levensenergie"?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:20 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Dat is niet de energie waar ik het over had.
Ik had het nog steeds over het bewustzijn/ziel/geest/life force of wat voor naampje het beestje ook wilt geven!
Zie m'n definitie eerder van leven - ook robots kunnen - theoretisch - "levend" zijn - als ze zichzelf vermenigvuldigen, als ze een vorm van zelfbehoud kennen. Die zaadjes waren overigens niet in cryostasis - dan zouden ze diepgevroren zijn.quote:Inderdaad.
Do androids dream of electric sheep bijvoorbeeld?
Pfff... ik weet het ook allemaal niet hoor.
Neem alleen dat voorbeeld van jou zaadje in "cryo statis" ... inderdaad een heel goed punt. Vraag ik mij dan ook af!
Nou, dat staat en valt dus met je definitie van "leven".quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:29 schreef DzjieDub het volgende:
Zie m'n definitie eerder van leven - ook robots kunnen - theoretisch - "levend" zijn - als ze zichzelf vermenigvuldigen, als ze een vorm van zelfbehoud kennen. Die zaadjes waren overigens niet in cryostasis - dan zouden ze diepgevroren zijn.
Leven gaat bij mij hand in hand met bewustzijn / het hebben van een ziel.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:29 schreef DzjieDub het volgende:
kan niet worden vernietigd (wet van behoud van energie). Hoeveel Joule heeft dan die "levensenergie"?
[quote]
Lastig te meten, denk ik.
Het blijft energie op een hogere trilling en heeft zich niet te houden aan de fysieke maatstaven en de meet eenheden die wij er voor verzonnen hebben.
Hoeveel joule is de ziel?
Who knows...
[quote]
Zie m'n definitie eerder van leven - ook robots kunnen - theoretisch - "levend" zijn - als ze zichzelf vermenigvuldigen, als ze een vorm van zelfbehoud kennen. Die zaadjes waren overigens niet in cryostasis - dan zouden ze diepgevroren zijn.
type maar 100 zinnen , doe 100 educated guesses maar daarmee heb je nog niet de ervaring .quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:14 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Sorry, maar wat een crap.
Liefde, gevoel, sterren, planeten, regenbogen, etc. zijn geen onderdeel van het paranormale, maar van het normale
[..]
Precies, en dat is waar de wetenschap zich mee bezig houdt.
[..]
Dat is onderhand overduidelijk.
[..]
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, hoe fout ook.
[..]
Alles wat de mensheid heeft voortgebracht waardoor we geen holenmensen meer zijn ja, wel een beetje begrijpend lezen hoor
[..]
Nee, en dat beweert ook niemand.
Het feit dat jij daar telkens mee aan komt is een vrij behoorlijke hint dat je geen idee hebt (of niet wil begrijpen) wat wetenschap inhoudt.
[..]
Niet alles nee, maar we kunnen op basis van de wetenschap wel een 'educated guess' doen.
En zolang we nog niet alles weten is het dus belangrijk om de wetenschap voort te zetten ipv terug te vallen op het prehistorische "we hoeven niet te weten hoe dingen echt werken, we verzinnen er wel een verhaal omheen".
Noem nou eens iets waar ik dagelijks plezier van heb dat we te danken hebben aan al die mensen die de afgelopen eeuwen beweerden paranormaal te zijn ?
M'n TV ? M'n schoenen ? Airconditioning ? roep het maar !
Ervaringen zoals mensen die ook hebben als ze een goochelaar een meisje in 2en zien zagen ?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:48 schreef Summers het volgende:
[..]
type maar 100 zinnen , doe 100 educated guesses maar daarmee heb je nog niet de ervaring .
ga het maar zelf ervaren dan weet je tenminste waar je over praat .
Ja we hebben wetenschap te danken aan het paranormale(het idee van paranormale zaken).quote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:45 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dingen onderzoeken is wetenschap.
We hebben de wetenschap dus te danken aan het paranormale ?
Het idee dat de sky de limit is heeft niks te maken met het paranormale, maar met het besef dat we lang nog niet alles weten.
En raad eens wat we daaraan kunnen doen ?![]()
Het is nog nooit onderzocht hoeveel zin het heeft om bij volle maan om een ketel heen te dansen, degene die dat doen doen dat ook niet omdat ze denken dat dat bovennatuurlijke krachten heeft, ze doen het om de focus van de geest sterker te maken, binnen een ritueel omdat dat ritueel helpt focussen, daarom zijn er ook net zoveel verschillende rituelen als groepen mensen.quote:Precies. Door de zin van de onzin te scheiden zijn we een stuk verder gekomen, en hebben we door dat we er niet veel mee op schieten om bij volle maan om een ketel heen te dansen![]()
Ach vele mensen zijn genezen, pijn is verminderd, rust in het hoofd is gevonden en zo nog veel en veel meer, of je niets ziet ligt er maar aan waar je kijkt.quote:Maar ik zie nog steeds geen nuttig produkt van duizenden mensen die eeuwenlang beweerden paranormaal begaafd te zijn. Geen auto die op gedachtenkracht rijdt, lucifers zijn nog niet overbodig gemaakt door pyrokinese.
Duh ...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:45 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ervaringen zoals mensen die ook hebben als ze een goochelaar een meisje in 2en zien zagen ?
"Ja maar ik zag het met mijn eigen ogen !"
Ervaringen als met een optische illusie ?
Ervaringen die ze in een laboratorium konden opwekken door stroompjes op je hersenen te zetten ?
"Ik proef nu chocola !"
Ervaringen zijn interpretaties van je hersenen, en je hersenen staan er om bekend dat ze het makkelijk mis kunnen hebben en dat ze makkelijk voor de gek gehouden kunnen worden.
Het is misschien veel interessanter wat voor woord jij dan wel niet zou krijgen in dit rijtje door al die lelijke benamingen te verzinnen voor je medemens .quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:24 schreef yvonne het volgende:
[..]
Een uit deze categorie?
De magische zwaardzwaaiers, de neuken met aliens, de iedere paragnost liegt maar ik verkondig de waarheid, de charlatans, de aandachttrekkers, de clanvormers, de regelrechte patienten, de lieden die dagen en nachten wakker bleven en de meest baarlijke nonsens mochten uitkramers, de slachtoffers van die mensen die er nu nog last van hebben, de leugenaars, de pubers met heksjessyndroom, de sensatiezoekers, de nu opeens expert zijnders
.
Als je met een blikje cola zou kunnen communiceren, wat de fok zou het dan te zeggen hebben? Nogal weinig toch lijkt me? Dat vind ik altijd zo stom aan dit soort "paranormale" shit, het is wel leuk maar wat heb je eraan...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:13 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Maar ik zou het niet kunnen, denk ik.
(...)
En al helemaal geen blikje cola.
Maar wie weet! Ik durf noch "ja" noch "nee" te zeggen eigenijk! No idea!
Of als in Digimon, dat het gedelete wordt?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:47 schreef Darkwolf het volgende:
Noem het life force, noem het bewustzijn.
(Je kunt het en beetje zien in de trent van Final Fantasy: The Spirits Within bijvoorbeeld, ofzo!)
Wat heb je eraan? Weet ik veel! Stel... je komt een keertje een emo blikje Cola tegen! Handig als je die uit de put kan helpen toch?quote:Op zondag 19 augustus 2007 01:37 schreef Waris7 het volgende:
Als je met een blikje cola zou kunnen communiceren, wat de fok zou het dan te zeggen hebben? Nogal weinig toch lijkt me? Dat vind ik altijd zo stom aan dit soort "paranormale" shit, het is wel leuk maar wat heb je eraan...
Jij leest een half topic om twee uur s'nachts en begint dan spontaan over Digimon (als wederom een reactie op een luchtig semi grappig iets), maar ik ben een spacer? LOL!quote:Of als in Digimon, dat het gedelete wordt?![]()
Wat een rare otaku/spacer ben jij zeg. Niet erg hoor![]()
Als een baby die (vaak nog) niet kan praten een volle poepluier heeft, reken maar dat ie dat laat merken hoor !quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:27 schreef L.Denninger het volgende:
Dat neem je aan, maar het zou ook kunnen dat jij denkt dat dat zo is, omdat je simpelweg door dieren niet tegengesproken wordt, toch ?
Leef je uit zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 20:08 schreef Summers het volgende:
[..]
Het is misschien veel interessanter wat voor woord jij dan wel niet zou krijgen in dit rijtje door al die lelijke benamingen te verzinnen voor je medemens .
Man ik maak toch ook maar een grapjequote:Op maandag 20 augustus 2007 07:54 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Wat heb je eraan? Weet ik veel! Stel... je komt een keertje een emo blikje Cola tegen! Handig als je die uit de put kan helpen toch?
Dude... anders lees je het hele topic eerst even voordat je midden in de discussie binnenvalt en dan op de luchtige grapjes serieus gaat reageren!![]()
[..]
Jij leest een half topic om twee uur s'nachts en begint dan spontaan over Digimon (als wederom een reactie op een luchtig semi grappig iets), maar ik ben een spacer? LOL!![]()
Prachtig geschreven!quote:Op maandag 20 augustus 2007 15:36 schreef sweetgirly het volgende:
-verhaal-
Wat ben je toch lief voor je mede-me....ehhh blik!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 01:49 schreef Waris7 het volgende:
Als ik een emo blikje cola zou tegenkomen zou ik het waarschijnlijk in elkaar trappen. >_<'
Inderdaad!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 00:08 schreef jogy het volgende:
Je wordt helemaal lekker gemaakt met spirituele verlichting en leiderschap, alles wat je hartje maar begeert enzo. Alleen maar als je lid wordt van de groep.
Voor 144 dollar per jaar.. Wat moeten ze met dat geld?
.
Ha, Medemblik! =Pquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 07:55 schreef Darkwolf het volgende:
Wat ben je toch lief voor je mede-me....ehhh blik!
Erh, alle training gebeurt in het spirituele vlak, het etherische zullen we maar zeggen en tijdens je wakkere leven zal je er nooit meer wat van merkenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 07:55 schreef Darkwolf het volgende:
Aan de andere kant.... het is wel verdomd weinig vergeleken met de meeste cursussen en weet ik wat, moet ik zeggen.
De meeste trainingen en cursussen zijn al duurder dan die prijs wat je voor een heel jaar moet betalen!
Heb de site een beetje bekeken, maar ik vind het zelfs zo weinig dat ik het idee heb dat je voor elke training en weet ik wat stiekum toch nog flink wat geld mag gaan neer smijten!![]()
Ik zal dat maar lezen als een "verrek, je hebt gelijk, hier heb ik geen zinnig antwoord op.".quote:
mja, maar niet telepathischquote:Op maandag 20 augustus 2007 15:36 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Als een baby die (vaak nog) niet kan praten een volle poepluier heeft, reken maar dat ie dat laat merken hoor !![]()
Het ging erom dat dieren wel degelijk dingen kunnen laten merken en je dus tevens kunnen "tegenspreken".quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 08:25 schreef osho het volgende:
mja, maar niet telepathisch
als mijn kat d'r eten niet moet, dan merk ik dat ook...maar niet door telepathie
Dus als ik mezelf aanpraat dat m'n kat chagerijnig is omdat de zwarte kat van de overkant al 2 dagen niet buiten is geweest,quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 08:40 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Het ging erom dat dieren wel degelijk dingen kunnen laten merken en je dus tevens kunnen "tegenspreken".
Exactemundo! Dat soort zaken zijn prima te doen via telepathie met je dier!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:54 schreef L.Denninger het volgende:
Dus als ik mezelf aanpraat dat m'n kat chagerijnig is omdat de zwarte kat van de overkant al 2 dagen niet buiten is geweest,
kan mijn kat me zonder problemen vertellen dat het helemaal niet daarom gaat maar om het feit dat ie vanochtend nat is geworden door de regen ?
Ho ho, nu gebruik je cirkelredenering.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:53 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Exactemundo! Dat soort zaken zijn prima te doen via telepathie met je dier!![]()
mja, mijn kat gaat miauwen en dan bedenk ik "het zal wel een vieze kattebak zijn of ze vind haar water een beetje lauw"quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 08:40 schreef Darkwolf het volgende:
Dieren die dingen laten merken wat ze wel en niet willen en dit ook duidelijk kunnen aantonen staat dus los van feit of dit nu wel of niet via telepathie kan/gaat.
Nee dat doe ik niet.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:18 schreef L.Denninger het volgende:
Ho ho, nu gebruik je cirkelredenering.
Nope. That's not what I meant or said. Ever!quote:Ik zeg dat het best mogelijk is dat jij maar denkt dat je telepathisch contact hebt met je dier, omdat het dier je niet direct kan vertellen dat het onzin is wat jij denkt te ontvangen.
Vervolgens zeg jij dat het dier je wel direct - dus op een andere manier dan via telepathie - kan vertellen wat het denkt.
In mijn geval van interpertatie wel.quote:En als ik dan een voorbeeld geef, dan zeg je "ja, dat kan via telepathie !".
Dan ben je dus weer geen steek verder.
Nou ben idd sprakeloos , denk je dat ik dom ben ofzoquote:Op maandag 27 augustus 2007 02:21 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik zal dat maar lezen als een "verrek, je hebt gelijk, hier heb ik geen zinnig antwoord op.".
Als je argumenten had had je ze wel gebruikt.
Okee, maar dat bedoelde ik dus niet.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 07:44 schreef Darkwolf het volgende:
In mijn geval van interpertatie wel.
Omdat ik interperteerde dat jij via telepathie bedoelde in jou voorbeeld.
Ik zal maar geen antwoord gevenquote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:11 schreef Summers het volgende:
[..]
Nou ben idd sprakeloos , denk je dat ik dom ben ofzo
Nee, daar ga je de mist in.quote:al die voorbeelden die je noemt weet iedereen toch al , een kind van 8 snapt dat al .
en als iedereen dat al weet , dan weet je toch ook wanneer dat niet het geval is ..
Wat niet logisch is is toegeven dat je ogen / hersenen / andere zintuigen je een loer kunnen draaien,quote:kom op zeg , maar als je het hebt ervaren weet je het verschil . Nu raad jij maar een end weg met alles wat je hebt ervaren en weet in je leven zonder die ervaring en daar klopt het al niet .
Nieuwe ervaringen, nieuwe kijk op dingen , niet nieuwe ervaring en zelfde oude kijk op dingen, dat is krom en niet logisch .
Waarom ik het niet zie is omdat IK niet direct roep "O dat is raar, het moet wel waar zijn dus is het paranormaal !".quote:Als jij dit zegt : Ervaringen zijn interpretaties van je hersenen, en je hersenen staan er om bekend dat ze het makkelijk mis kunnen hebben en dat ze makkelijk voor de gek gehouden kunnen worden.
Dan beschrijf je voor mij toch gewoon waarom jij het niet ziet ? houd daar eens rekening mee en houd je daarmee bezig .
Dat is een kwestie van leren vertrouwen en leren scheiden met wat je binnen krijgt, want wat jij zegt staat als een huis: niet ALLES is na te checken.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:11 schreef L.Denninger het volgende:
Als jij tegen iemand zegt "Ik krijg door dat Denninger nu een ijslollie wil !", maar ik kan op geen enkele manier duidelijk maken of dat ECHT zo is, dan weet je dus simpelweg niet of jouw 'telepathie' werkt.
Dat weet je pas als ik daarna kan zeggen : "Verrek, dat dacht ik inderdaad, wat goed van je !" of "Nope, je verzint maar wat raak jij".
Optische illusies .... mischien heb jij die nu wel , misschien ben jij het typisch gevalletje die de werkelijkheid anders ervaart . misschien denk jij nu dat het is zoals jij zegt omdat dat is wat jij nu ervaart .quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:15 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik zal maar geen antwoord geven
[..]
Nee, daar ga je de mist in.
Jij denkt dat je altijd door hebt wanneer je ogen of je hersenen je voor de gek houden ?
Als dat zo was zouden al die leuke optische illusies die je oa. ook op internet vindt niet werken.
Als jij 300 jaar geleden geleefd had had je zeker geweten dat hans klok een tovenaar was.
Kortom, als je hersenen je nu voor de gek houden maar jij beseft je dat niet, denk jij gelijk dat het ook echt zo gaat als jij ervaart.
Terwijl wat je ervaart en wat er echt gebeurt 2 heel verschillende dingen kunnen zijn.
Leuk geintje - zorg dat iemand goed in de gaten heeft dat je een sigaret in je hand hebt.
Loop even later achterlangs, prik heel kort met het puntje van een ijsblokje in zijn/haar nek en roep "O shit, sorry !".
Die persoon schrikt zich de pleuris en is er compleet van overtuigd dat ie een brandwond in zijn nek heeft.
Zelfs als je vertelt dat het een ijsklontje was geloven ze je vaak niet.
Typisch een gevalletje "ervaring heel anders dan werkelijkheid".
[..]
Wat niet logisch is is toegeven dat je ogen / hersenen / andere zintuigen je een loer kunnen draaien,
maar vervolgens er stellig vanuit gaan dat wat jij ervaart echt is omdat het echt aanvoelt.
[..]
Waarom ik het niet zie is omdat IK niet direct roep "O dat is raar, het moet wel waar zijn dus is het paranormaal !".
Ik hou andere mogelijkheden open.
Al die voorbeelden die je noemt zitten mensen achter die expres een optische illusie creeren , een opzetje . Je weet zelfs van tevoren dat het niet echt is wat je ziet .quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:15 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik zal maar geen antwoord geven
[..]
Nee, daar ga je de mist in.
Jij denkt dat je altijd door hebt wanneer je ogen of je hersenen je voor de gek houden ?
Als dat zo was zouden al die leuke optische illusies die je oa. ook op internet vindt niet werken.
Als jij 300 jaar geleden geleefd had had je zeker geweten dat hans klok een tovenaar was.
Kortom, als je hersenen je nu voor de gek houden maar jij beseft je dat niet, denk jij gelijk dat het ook echt zo gaat als jij ervaart.
Terwijl wat je ervaart en wat er echt gebeurt 2 heel verschillende dingen kunnen zijn.
Leuk geintje - zorg dat iemand goed in de gaten heeft dat je een sigaret in je hand hebt.
Loop even later achterlangs, prik heel kort met het puntje van een ijsblokje in zijn/haar nek en roep "O shit, sorry !".
Die persoon schrikt zich de pleuris en is er compleet van overtuigd dat ie een brandwond in zijn nek heeft.
Zelfs als je vertelt dat het een ijsklontje was geloven ze je vaak niet.
Typisch een gevalletje "ervaring heel anders dan werkelijkheid".
[..]
Wat niet logisch is is toegeven dat je ogen / hersenen / andere zintuigen je een loer kunnen draaien,
maar vervolgens er stellig vanuit gaan dat wat jij ervaart echt is omdat het echt aanvoelt.
[..]
Waarom ik het niet zie is omdat IK niet direct roep "O dat is raar, het moet wel waar zijn dus is het paranormaal !".
Ik hou andere mogelijkheden open.
Klopt.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 21:19 schreef Summers het volgende:
[..]
Optische illusies .... mischien heb jij die nu wel , misschien ben jij het typisch gevalletje die de werkelijkheid anders ervaart . misschien denk jij nu dat het is zoals jij zegt omdat dat is wat jij nu ervaart .
tenslotte kan dat iedereen elke dag gebeuren en zelfs zonder dat ze het doorhebben volgens jou .
Natuurlijk wel !quote:Op donderdag 30 augustus 2007 09:59 schreef Summers het volgende:
[..]
Al die voorbeelden die je noemt zitten mensen achter die expres een optische illusie creeren , een opzetje . Je weet zelfs van tevoren dat het niet echt is wat je ziet .
Dat heeft toch niks te maken met als je iets bovennatuurlijks meemaakt ?
Je haalt weer eens alles door elkaar.quote:Jouw voorbeelden en uitleg zijn leuk voor de goochel forum waarin mensen beweren dat die opgezette illusies echt zijn .
In dit geval gaat het echt nergens over als je gaat doen alsof iemand zijn leven niet echt ervaart .
Precies, omdat je weet dat het niet kan en niet echt is, want dat heb je inmiddels zo geleerd.quote:Bij al die optische illusies zijn er toch geen mensen die beweren dat de vrouw die doorgezaagt word echt in tweeen is ? bij optische illusies stuur je je mening altijd bij en begrijp je hoe dat komt .
Mijn denkwijze werkt, aan die denkwijze hebben we internet, televisie, telefoons, de benzinemotor, vliegtuigen en roep het maar te danken.quote:Heb je al iets ervaren ??????????? werkt jou denkwijze ???
Dat lijkt me de belangrijkste vraag .
Hmmm... dan zou ik brechtje d'r stiefvader worden...quote:
Tjonge jonge .. RU kidding me , denk je nou echt dat je mij moet uitleggen dat je zintuigen te foppen zijn ? ik ben geen 8 maar 34 .quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:35 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Natuurlijk wel !
Het feit dat het met opzet is gedaan heeft er niks mee te maken, het gaat erom dat het je duidelijk zou moeten maken dat je zintuigen te foppen zijn !
Dus als jij lichtjes ziet vliegen en je denkt of "weet zeker" dat het vliegende schotels zijn - je ervaart het tenslotte zo en je bent onwetend van andere oorzaken - wil dat niet zeggen dat dat ook echt zo is.
Weet jij veel dat er 5km verderop in Tietjerkstradeel een thaise vuurballonnen-wedstrijd wordt gehouden.
Als jij een geest voelt - een aanwezigheid van iets / een entiteit, en je weet zeker dat je dat zo ervaart dus moet het zo zijn, dan wil dat niet zeggen dat dat ook zo is.
Weet jij veel dat dat soort gevoelens veroorzaakt worden door lage resonanties in gebouwen die bv. veroorzaakt worden door de wind.
(Zie http://www.abc.net.au/sci(...)epublish_941414.htm, http://www.exo.science.ru.nl/bronnen/biologie/infrageluid.html )
[..]
Je haalt weer eens alles door elkaar.
Ik ZEG helemaal niet dat iemand zijn leven niet ervaart, ik zeg (en toon aan met het goochel-voorbeeld) dat er een verschil is / kan zijn tussen ervaring (dus interpretatie) en realiteit.
[..]
Precies, omdat je weet dat het niet kan en niet echt is, want dat heb je inmiddels zo geleerd.
Als je die kennis niet zou hebben (zoals iemand van 700 jaar geleden die dezelfde show zou zien) zou dat dus NIET het geval zijn.
Het zelfde geldt dus ook voor andere dingen - een gebrek aan kennis leidt vaak genoeg tot een verkeerde interpretatie.
[..]
Mijn denkwijze werkt, aan die denkwijze hebben we internet, televisie, telefoons, de benzinemotor, vliegtuigen en roep het maar te danken.
Vertel eens, wat hebben we aan die van jou te danken ?
En toch blijf je roepen "dat jij heus wel weet wanneer iets niet echt is" ?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:25 schreef Summers het volgende:
[..]
Tjonge jonge .. RU kidding me , denk je nou echt dat je mij moet uitleggen dat je zintuigen te foppen zijn ? ik ben geen 8 maar 34 .
Tuurlijk, jij weet precies hoe alles zit en zodra je iets ziet heb je het meteen door.quote:Jouw denkwijze is achteraf, mijn denkwijze in de toekomst .
Ik heb geen gebrek aan kennis, als ik iets ervaar weet ik echt wel wat voor naam ik daaraan moet geven en in welk hokje het past en of het in een hokje past.
Er is ook genoeg te vinden over doornroosje.quote:lsof er niks te vinden is over bovennatuurlijke zaken of het paranormale .
Het is gewoon een feit dat die resonanties invloed op je hebben. Da's prima onderzocht, en het is makkelijk te reproduceren.quote:Misschien heb jij last van lage begrensde resonanties in gebouwen maar ik niet .
Wat heb ik aan je begrensde uitleg als ik iets ervaar wat daarbuiten valt ?
Helemaal NIKS .
Ja, onwetendheid is aangeboren.quote:Al die miljoenen mensen op aarde waarvan hun zintuigen hun foppen en afwezig waren in groep 3 toen het werd uitgelegt ... pff .. nee, dat is logisch .
Dat zegt hij toch steeds, jij claimt dat jouw zintuigen niet te foppen zijn.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:25 schreef Summers het volgende:
[..]
Tjonge jonge .. RU kidding me , denk je nou echt dat je mij moet uitleggen dat je zintuigen te foppen zijn ? ik ben geen 8 maar 34 .
Uhm, wat?quote:Jouw denkwijze is achteraf, mijn denkwijze in de toekomst .
Dat heb je wel. Hoe weet je of iets echt is of niet? In het geval van Hans Klok weet je dat, omdat dat je vertelt is. Hoe weet jij dat bij bijvoorbeeld natuurverschijnselen die je niet kent/begrijpt?quote:Ik heb geen gebrek aan kennis, als ik iets ervaar weet ik echt wel wat voor naam ik daaraan moet geven en in welk hokje het past en of het in een hokje past. Alsof er niks te vinden is over bovennatuurlijke zaken of het paranormale .
Misschien heb jij last van lage begrensde resonanties in gebouwen maar ik niet .
Wat heb ik aan je begrensde uitleg als ik iets ervaar wat daarbuiten valt ?
Helemaal NIKS .
Het grootste deel van de wereld bevolking heeft niet in groep drie gezeten; sterker nog het grootste deel heeft nooit de binnenkant van een school gezien.quote:Al die miljoenen mensen op aarde waarvan hun zintuigen hun foppen en afwezig waren in groep 3 toen het werd uitgelegt ... pff .. nee, dat is logisch .
Ik neem aan dat jij en bijna iedereen op de wereld wel weet wanneer iets echt is en niet .quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:40 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
En toch blijf je roepen "dat jij heus wel weet wanneer iets niet echt is" ?
[..]
Tuurlijk, jij weet precies hoe alles zit en zodra je iets ziet heb je het meteen door.
[..]
Er is ook genoeg te vinden over doornroosje.
Your point being..?
[..]
Het is gewoon een feit dat die resonanties invloed op je hebben. Da's prima onderzocht, en het is makkelijk te reproduceren.
Maar nee, jij bent 34 en heus niet dom dus zijn het geesten, want zo voel jij dat tenslotte !
[..]
Ja, onwetendheid is aangeboren.
Kennis zul je moeten opdoen, en dat doe je niet door stoicijns te blijven roepen "ik weet gewoon dat wat ik voel echt is, zo zit het en niet anders".
Met die mentaliteit zouden we nog steeds in het stenen tijdperk leven.
Ben je nou zo dom of doe je expres zo ???quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:38 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij en bijna iedereen op de wereld wel weet wanneer iets echt is en niet .
Ja, ook visuele hallucinaties met ultrageluid ja.quote:Ik neem aan dat als je verliefd bent je ook zegt ik ben verliefd want dat voel ik , ik heb pijn want dat voel ik , ik heb honger want dat voel ik ... bij mij is toegevoegt : er is een geest want dat voel ik, ook weleens gezien, ook met lage resonanties in gebouwen ?
Het komt misschien als een schok voor je, maar overal is resonantie.quote:en als je buiten was, lage resonanties uit gebouwen gedragen door de wind alle hoeken van gebouwen passerend naar mij toe ?
IK ben niet degene die moedwillig de wetenschap negeert en denkt dat ie zelf wel alles kan bepalenquote:Jouw mentaliteit is juist het stenen tijdperk , doe je ogen open en stap in de toekomst , je maakt er al deel van uit alleen je houd zo van die grens .
Verstand gaat absoluut boven gevoel op het moment dat het technologische vooruitgang betreft.quote:Mij rem je niet met die gedachtes alleen jezelf , met je verstand kan je niet alles bevatten , verstand gaat niet boven gevoel.
Maar gevoel is maar gevoel en heel erg bevattelijk voor verkeerde interpretaties.quote:als je verstandelijk iets begrijpt heb je het gevoel nog niet.
Tuurlijk, da's helemaal waar, maar wat heeft dat ermee te maken ?quote:je weet pas echt wat het is door het te ervaren . geen enkele berekening of meting kan dat reproduceren of benaderen in gevoel .
Kijk eens even naar de topic-titel ? Dit is de plek waar we wel proberen zinnige verklaringen te vinden, en waar je niet zomaar weg komt met een stelling zonder argumenten te leveren.quote:En toch ben je in :
The Truth IS in here...Je ziet het niet maar toch IS het er... Alles over het paranormale, bovennatuurlijke en onverklaarbare.
Daar is eigenlijk al alles mee gezegt.
Dit is al een compleet foute aanname. Het grootste deel van de wereld weet helemaal niets. Vele mensen worden voor de gek gehouden door anderen. Alleen al in Nederland worden stapels mensen opgelicht. Dat zou niet kunnen volgens jou, want iedereen weet wanneer iets echt is en wanneer niet.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:38 schreef Summers het volgende:
Ik neem aan dat jij en bijna iedereen op de wereld wel weet wanneer iets echt is en niet .
Eens even kijken ..quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:30 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ben je nou zo dom of doe je expres zo ???
Je hebt net notabene zelf gezegd dat je hersenen makkelijk te foppen zijn !!!!
Je weet NIET altijd wanneer iets echt is en wanneer niet, daarom noem ik ook het goochel-voorbeeld, en
het infrageluid voorbeeld !
Die mensen die laatst in groningen zo'n zwerm lichtjes zagen en beweerden dat het vliegende schotels waren, die wisten echt wel dat het echt was ?
Ook toen bleek dat het van die thaise vuurballonnen waren ?
Kortom, je weet NIET wanneer iets echt is, en ik vind het enorm kortzichtig en arrogant om te denken dat bij jou alles (qua zintuigen en bovenkamer) feilloos werkt EN je het ultiem briljante vermogen hebt om die signalen ook nog eens correct te interpreteren, om daar vervolgens altijd de perfecte conclusie uit te trekken.
[..]
Ja, ook visuele hallucinaties met ultrageluid ja.
Als je nou eens de moeite zou nemen om je te verdiepen in het wetenschappelijk onderzoek..?
Dat bedoel ik dus, veel van die leuke verklaringen komen voort uit onwetendheid - jij blijft gewoon stug volhouden omdat je de moeite niet neemt om er achter te komen dat een hoop al lang verklaard is en reproduceerbaar is.... Over closed-minded gesproken.
[..]
Het komt misschien als een schok voor je, maar overal is resonantie.
Ja, ook buiten ja.
[..]
IK ben niet degene die moedwillig de wetenschap negeert en denkt dat ie zelf wel alles kan bepalen
[..]
Verstand gaat absoluut boven gevoel op het moment dat het technologische vooruitgang betreft.
Spirituele vooruitgang is ook leuk, maar heeft geen praktisch nut - niemand heeft ooit een benzinemotor of internet uitgevonden vanuit spiritueel denken.
[..]
Maar gevoel is maar gevoel en heel erg bevattelijk voor verkeerde interpretaties.
'Voelen' dat er 'iets' of 'iemand' is en er dan ook heilig in geloven is zoiets bijvoorbeeld.
Terwijl snuggere mensen inmiddels prima weten hoe dat komt, hoe we het kunnen veroorzaken en wat de effecten zijn hou je altijd nog van die VMBO'ers die denken dat ze het beter weten 'want ze voelen het tenslotte zo'
[..]
Tuurlijk, da's helemaal waar, maar wat heeft dat ermee te maken ?
Dat verandert niks aan het feit dat je ervaringen interpretaties zijn gedaan door een systeem (je zintuigen, je hersenen) dat ook gewoon fouten maakt.
[..]
Kijk eens even naar de topic-titel ? Dit is de plek waar we wel proberen zinnige verklaringen te vinden, en waar je niet zomaar weg komt met een stelling zonder argumenten te leveren.
Mag ik trouwens vragen wat voor opleiding je hebt ?
Dan kan ik je wat beter inschatten (zodat we niet weer van die verhalen krijgen van "ik ben niet 8 maar 34 hoor").
Het is maar hoe je het bekijkt , de plek waar je staat bepaald hoe je iets ziet .quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:33 schreef The_End het volgende:
[..]
Dit is al een compleet foute aanname. Het grootste deel van de wereld weet helemaal niets. Vele mensen worden voor de gek gehouden door anderen. Alleen al in Nederland worden stapels mensen opgelicht. Dat zou niet kunnen volgens jou, want iedereen weet wanneer iets echt is en wanneer niet.
Nou moet ik toch zeggen dat ik VMBO-ers ken...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 22:56 schreef Summers het volgende:
En hoe durf je neer te kijken op groepen tieners hier op aarde die VMBO volgen .
ga je schamen ., door die uitspraken zijn ze allemaal bij voorbaat slimmer dan jij je nu voordoet .
Tja wel opvallend dat iemand gelooft in iets wat hij nog nooit heeft meegemaakt want hoe vaak heeft denniger dan geesten gezien door resonanties ??? 0 keer . hij is de enige echte believer , ik praat tenminste nog uit ervaring.quote:Op zaterdag 1 september 2007 17:33 schreef jogy het volgende:
Summers, laat je niet zo opnaaien joh. In het algemeen genomen heeft Denninger gelijk, waarmee ik bedoel dat het mogelijk is dat bepaalde waarnemingen dus 'gewoon' een resonantie (alles is uiteindelijk resonantie als je sommige wetenschappelijke teorieën er op naslaat
, dus het kan ook zijn dat kunstmatig opgewekte trillingen op hetzelfde niveau bewegen als bepaalde echte entiteiten, alleen dan at random en zonder boodschap ) zijn oid. Hoeft bij jou niet zo te zijn. Zeker als je bepaalde dingen meemaakt waarvan de bevestiging in de toekomst ligt of wat dan ook. En andere overtuigen op een forum is ongeveer even makkelijk als een gebroken ei weer heel maken. Iedereen ervaart het hele zooitje vanuit hun eigen kader, doe je niks aan en hoeft ook niet.
Juist omdat het merendeel van de mensen dit soort dingen niet meemaakt (of snel weer vergeetquote:Op zaterdag 1 september 2007 20:16 schreef Summers het volgende:
[..]
Tja wel opvallend dat iemand gelooft in iets wat hij nog nooit heeft meegemaakt want hoe vaak heeft denniger dan geesten gezien door resonanties ??? 0 keer . hij is de enige echte believer , ik praat tenminste nog uit ervaring.
Communiceren ZONDER internet of telefoon , ( telepathie enz ) je verplaatsen in het verleden of in de toekomst , andere dimensies waarnemen , informatie verkrijgen op een ander niveau dan het gangbare ,quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:35 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Mijn denkwijze werkt, aan die denkwijze hebben we internet, televisie, telefoons, de benzinemotor, vliegtuigen en roep het maar te danken.
Vertel eens, wat hebben we aan die van jou te danken ?
Aha, ja, dat doen we inderdaad allemaal dagelijks.quote:Op zaterdag 1 september 2007 22:38 schreef Summers het volgende:
[..]
Communiceren ZONDER internet of telefoon , ( telepathie enz ) je verplaatsen in het verleden of in de toekomst , andere dimensies waarnemen , informatie verkrijgen op een ander niveau dan het gangbare ,
ENZ ENZ ENZ want ik weet nog niks van wat er allemaal wel nog niet mogelijk is .
Niet dagelijks , af en toe , het is mogelijk ... jij zit toch ook niet dagelijks in een vliegtuig .quote:Op zondag 2 september 2007 00:55 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Aha, ja, dat doen we inderdaad allemaal dagelijks.
Handig hoor, even boodschappen doen in de toekomst !
Echt he , soms als mensen zeggen dat ze nooit iets hebben meegemaakt en ik vraag door .. dan blijkt dat ze bijv als kind iets zagen maar dat eng vonden en het scharen onder onzin of fantasie .quote:Op zaterdag 1 september 2007 20:42 schreef jogy het volgende:
[..]
Juist omdat het merendeel van de mensen dit soort dingen niet meemaakt (of snel weer vergeet![]()
Ah, zoals Sinterklaas !quote:Op zondag 2 september 2007 11:32 schreef Summers het volgende:
[..]
Echt he , soms als mensen zeggen dat ze nooit iets hebben meegemaakt en ik vraag door .. dan blijkt dat ze bijv als kind iets zagen maar dat eng vonden en het scharen onder onzin of fantasie .
Maar de ervaring toch nog gedetailleerd herinneren .
Ja precies zoals sinterklaas in jouw denkwijze bij kids tot 6 jaar doen idd .quote:
Wat is nu het onderwerp in deze zin? Sinterklaas? Kids?quote:Op zondag 2 september 2007 15:26 schreef Summers het volgende:
Ja precies zoals sinterklaas in jouw denkwijze bij kids tot 6 jaar doen idd .
Lekker belangrijk .quote:Op zondag 2 september 2007 15:51 schreef Rasing het volgende:
[..]
Wat is nu het onderwerp in deze zin? Sinterklaas? Kids?
Dus Sinterklaas bestaat, tenslotte waren een hoop kinderen bang van hem en hebben ze hem gezien.quote:Op zondag 2 september 2007 15:26 schreef Summers het volgende:
[..]
Ja precies zoals sinterklaas in jouw denkwijze bij kids tot 6 jaar doen idd .
Ik hoop niet dat je nog steeds bang voor hem bent en dat je als volwassen mens heel goed snapt dat als je sinterklaas op straat ziet lopen dat het een verklede man is en niet iemand die met de boot uit spanje is komen varen met een schuit vol knechten en kadootjes voor zoete kindjes ook al dacht jij dat als kind vroeger wel .quote:Op zondag 2 september 2007 18:09 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dus Sinterklaas bestaat, tenslotte waren een hoop kinderen bang van hem en hebben ze hem gezien.
Dat was wat je wou duidelijk maken ?
Och, zolang de wetenschap nog niet eens wetenschappelijk kunnen aantonen dat tijd daadwerkelijk bestaat staan alle opties nog open. Op zich vind ik het wel grappig want zoiets klaarblijkelijks als tijd kunnen de mensen van de wetenschap nog niet eens verklaren maar dat het er is maakt iedereen mee. Waarom zouden de wat minder toegankelijke ervaringen van mensen dan niet kunnen bestaan?quote:Op zondag 2 september 2007 00:55 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Aha, ja, dat doen we inderdaad allemaal dagelijks.
Handig hoor, even boodschappen doen in de toekomst !
quote:Op zondag 2 september 2007 18:47 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je nog steeds bang voor hem bent en dat je als volwassen mens heel goed snapt dat als je sinterklaas op straat ziet lopen dat het een verklede man is en niet iemand die met de boot uit spanje is komen varen met een schuit vol knechten en kadootjes voor zoete kindjes ook al dacht jij dat als kind vroeger wel .
Je hoort mij ook niet zeggen (of ziet mij ook niet typen) dat ze niet kunnen bestaan; ten slotte draait de wetenschap om nieuwe ontdekkingen.quote:Op zondag 2 september 2007 19:12 schreef jogy het volgende:
[..]
Och, zolang de wetenschap nog niet eens wetenschappelijk kunnen aantonen dat tijd daadwerkelijk bestaat staan alle opties nog open. Op zich vind ik het wel grappig want zoiets klaarblijkelijks als tijd kunnen de mensen van de wetenschap nog niet eens verklaren maar dat het er is maakt iedereen mee. Waarom zouden de wat minder toegankelijke ervaringen van mensen dan niet kunnen bestaan?
Je ziet toch maar wat jij wilt zien . leuk voor je dat de vergelijking dat je als kind in een soort sprookje geloofde het paranormale verklaard voor jou . je spreekt dus ook uit ERVARING want je geloofde vroeger ook in sinterklaas dus als je niks anders meemaakt is het begrijpelijk dat je steeds bij sinterklaas blijft uitkomen , Ik persoonlijk vind het nog net uit te houden als het alleen 1 maand in het jaar ter sprake komt maar sommige mensen raken er blijkbaar niet over uitgepraat .quote:Op zondag 2 september 2007 20:19 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
En dat is dus precies wat ik wil zeggen over jouw "ja maar als ik doorvraag blijken mensen zich toch rare dingen te herinneren die ze meegemaakt hebben toen ze klein waren".
Dat ze Sinterklaas zagen wil niet zeggen dat Sinterklaas echt bestaat.
Als een kind denkt dat het iets raars meemaakt, wil dat niet zeggen dat het ook raar (of paranormaal) is.
Bedankt voor het maken van mijn punt![]()
![]()
simpel dom gezwets voor iemand die bij sinterklaas blijft steken ... daar kan ik mee leven vrouwtje .quote:Op zondag 2 september 2007 20:24 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Je hoort mij ook niet zeggen (of ziet mij ook niet typen) dat ze niet kunnen bestaan; ten slotte draait de wetenschap om nieuwe ontdekkingen.
Ik heb alleen een broertje dood aan mensen die idiote stellingen poneren zonder ze te onderbouwen,
en mensen die roepen dat "dingen bewezen zijn want ze hebben het zelf meegemaakt".
En als iemand dan gaat roepen "dat we aan paranormale mensen te danken hebben dat we nu in de tijd kunnen reizen" - tja, sorry, maar da's simpel dom gezwets.
En als Summers vindt van niet neem ik het hem als tijdreiziger zeer kwalijk dat hij de holocaust niet eventjes heeft rechtgezet.
Als er paranormale dingen waren die zo makkelijk aantoonbaar waren als Summers wil doen geloven, was het helemaal makkelijk om ze te vangen in een wetenschappelijk onderzoek, en was het inmiddels niet paranormaal meer maar normaal.
Voorlopig wacht ik nog steeds op een echt antwoord op de vraag :
welke praktische dingen hebben we nou te danken aan honderden jaren mensen die claimen paranormaal begaafd te zijn ?
Napoleon liet zich adviseren door madame lenormand die tarotkaarten voor hem legde .quote:Op zondag 2 september 2007 20:24 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Je hoort mij ook niet zeggen (of ziet mij ook niet typen) dat ze niet kunnen bestaan; ten slotte draait de wetenschap om nieuwe ontdekkingen.
Ik heb alleen een broertje dood aan mensen die idiote stellingen poneren zonder ze te onderbouwen,
en mensen die roepen dat "dingen bewezen zijn want ze hebben het zelf meegemaakt".
En als iemand dan gaat roepen "dat we aan paranormale mensen te danken hebben dat we nu in de tijd kunnen reizen" - tja, sorry, maar da's simpel dom gezwets.
En als Summers vindt van niet neem ik het hem als tijdreiziger zeer kwalijk dat hij de holocaust niet eventjes heeft rechtgezet.
Als er paranormale dingen waren die zo makkelijk aantoonbaar waren als Summers wil doen geloven, was het helemaal makkelijk om ze te vangen in een wetenschappelijk onderzoek, en was het inmiddels niet paranormaal meer maar normaal.
welke praktische dingen hebben we nou te danken aan honderden jaren mensen die claimen paranormaal begaafd te zijn ?
En we weten allemaal hoe succesvol Nappie was....quote:Op zondag 2 september 2007 21:35 schreef Summers het volgende:
[..]
Napoleon liet zich adviseren door madame lenormand die tarotkaarten voor hem legde .
Volgens mij adviseerde ze voornamelijk Josephine en niet Napoleon, bovendien gebruikte ze een hele hoop technieken buiten tarot om te voorspellen, astrologie, koffiedik, eieren?, geomancie, bloemen, etc.quote:Op zondag 2 september 2007 21:41 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En we weten allemaal hoe succesvol Nappie was....![]()
Voor zover ik het gelezen heb, werd ze zo nu en dan geraadpleegd door het hof van Napoleon. Wie dat dan was, weet ik niet...quote:Op zondag 2 september 2007 21:49 schreef senesta het volgende:
[..]
Volgens mij adviseerde ze voornamelijk Josephine en niet Napoleon, bovendien gebruikte ze een hele hoop technieken buiten tarot om te voorspellen, astrologie, koffiedik, eieren?, geomancie, bloemen, etc.
Lijkt mij dat daar geen zinnig woord meer over te zeggen is. "Voorspellingen achteraf" is al een twijfelachtige materie, en dan ook nog eens 200 jaar geleden...quote:Een hoop van haar voorspellingen zijn schijnbaar wel uitgekomen.
Denk je dat het voor mij anders is ? ik ervaar het ook zoals de meeste mensen het ervaren het paranormale .quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:23 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Klopt.
Met als enige verschil dat ik het ervaar zoals de meeste mensen het ervaren.
Als de meeste mensen spoken zouden ervaren zouden dat niet paranormaal maar normaal genoemd worden.
Wat je maar niet wilt zien is dat daarmee aangegeven wordt dat wat jij ervaren hebt niet altijd correct geinterpreteerd hoeft te zijn.quote:Op zondag 2 september 2007 21:17 schreef Summers het volgende:
[..]
Je ziet toch maar wat jij wilt zien . leuk voor je dat de vergelijking dat je als kind in een soort sprookje geloofde het paranormale verklaard voor jou . je spreekt dus ook uit ERVARING want je geloofde vroeger ook in sinterklaas dus als je niks anders meemaakt is het begrijpelijk dat je steeds bij sinterklaas blijft uitkomen , Ik persoonlijk vind het nog net uit te houden als het alleen 1 maand in het jaar ter sprake komt maar sommige mensen raken er blijkbaar niet over uitgepraat .
Het is niet 'maar hoe je het bekijkt'. Jij plaatst een bepaalde stelling die makkelijk onderuit te halen is. Vervolgens maak je een nieuwe aanname, die ook niet klopt. Er zijn een heleboel mensen die er helemaal nooit achter komen dat ze zijn opgelicht hoor.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 23:13 schreef Summers het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het bekijkt , de plek waar je staat bepaald hoe je iets ziet .
Voor jou als individu kan je dus al niet zeggen dat ik een compleet foute aanname heb , je bedoeld jij ziet het anders .
En op het moment dat je word opgelicht weet je naderhand toch dat het nep was ? daar ben je dan toch toe in staat geestelijk gezien ? hoezo is dat anders op het moment dat iemand iets meemaakt wat jij persoonlijk niet kent of heeft meegemaakt ?
Ben jij de standaard ?
Aha, dat heeft 'm ook flink geholpen bji Waterlooquote:Op zondag 2 september 2007 21:35 schreef Summers het volgende:
[..]
Napoleon liet zich adviseren door madame lenormand die tarotkaarten voor hem legde .
Maar dat is geen argument. Ik kan ook honderd mensen optrommelen die het niet ervaren zoals jij. Of die het ervaren zoals ik.quote:Op zondag 2 september 2007 22:57 schreef Summers het volgende:
Voor jou honderd andere mensen die wel weten wat ik bedoel , het ook ervaren enz ..
Heb je het KRO-programma Wonderen Bestaan wel eens gekeken? Daar komen veel paranormale ervaringen in voor die vaak erg praktisch van aard zijn. Vorige week nog was er een stuk voor over een vrouw die met haar gezin op vakantie was en gewaarschuwd werd dat ze snel naar huis moest gaan, ook al was daar geen enkele rationele aanleiding voor. Ze kreeg sterk het gevoel dat er iets mis was en dat ze naar huis moest, ook al had ze geen idee waarom. Op aandringen van de vrouw reed haar echtgenoot snel naar huis en toen ze nog net één stap over de drempel hadden gezet ging de telefoon: de vader van de man was zojuist erg ziek geworden en hij moest meteen langskomen. Dankzij de intuïtie van de vrouw heeft haar man nog afscheid kunnen nemen van zijn vader en nog een half uurtje aan zijn zijde kunnen zitten voor hij overleed.quote:Op maandag 3 september 2007 10:05 schreef L.Denninger het volgende:
Ik schaar dit onder toeval...quote:Op maandag 3 september 2007 13:13 schreef Geartsjuh het volgende:
Ik schaar dit overigens meer onder synchroniciteit en intuïtie dan het feitelijk paranormaal begaafd zijn. Dat is nogal een zwaar beladen term.
Wel als je duidelijk wilt maken wat je bedoelt. Ik heb namelijk geen idee.quote:Op zondag 2 september 2007 16:19 schreef Summers het volgende:
Lekker belangrijk .
Ik haal er wel een hoop sarcasme uit, maar vooral door die woordjes 'precies' en 'idd'. De betekenis van de zin ontgaat me verder.quote:Ja precies zoals sinterklaas in jouw denkwijze bij kids tot 6 jaar doen idd.
Tja, dat lijkt mij nou toeval.quote:Op maandag 3 september 2007 13:13 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Heb je het KRO-programma Wonderen Bestaan wel eens gekeken? Daar komen veel paranormale ervaringen in voor die vaak erg praktisch van aard zijn. Vorige week nog was er een stuk voor over een vrouw die met haar gezin op vakantie was en gewaarschuwd werd dat ze snel naar huis moest gaan, ook al was daar geen enkele rationele aanleiding voor. Ze kreeg sterk het gevoel dat er iets mis was en dat ze naar huis moest, ook al had ze geen idee waarom. Op aandringen van de vrouw reed haar echtgenoot snel naar huis en toen ze nog net één stap over de drempel hadden gezet ging de telefoon: de vader van de man was zojuist erg ziek geworden en hij moest meteen langskomen. Dankzij de intuïtie van de vrouw heeft haar man nog afscheid kunnen nemen van zijn vader en nog een half uurtje aan zijn zijde kunnen zitten voor hij overleed.
Ik schaar dit overigens meer onder synchroniciteit en intuïtie dan het feitelijk paranormaal begaafd zijn. Dat is nogal een zwaar beladen term.
Wat dan met de hond die zijn gewone wandelroute waar hij nooit moeilijk over doet weigert en er wat ernstigs gebeurt?quote:Op maandag 3 september 2007 15:01 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Het probleem met programma's als "wonderen bestaan" is dat je nooit iets hoort over de keren dat iemand voor Jan Lul naar huis rijdt. Alleen die ene keer dat dat gebeurt wanneer er (toevallig) wel iets aan de hand blijkt te zijn komt met veel tamtam op televisie.
En de hond die moeilijk doet over de gewone wandelroute, waarna er helemaal niks gebeurt? Die verhalen vergeet je, want die zijn niet interessant. Dat is het punt.quote:Op maandag 3 september 2007 15:24 schreef erodome het volgende:
Wat dan met de hond die zijn gewone wandelroute waar hij nooit moeilijk over doet weigert en er wat ernstigs gebeurt?
Ook daarvoor geldt hetzelfde. Je hoort alleen over die keren dat iemand over een persoon droomt, die dan de volgende dag overlijdt. Je hoort nooit iets over die honderden keren dt diezelfde persoon over die ander heeft gedroomd en er geen drol gebeurde.quote:Op maandag 3 september 2007 15:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat dan met de hond die zijn gewone wandelroute waar hij nooit moeilijk over doet weigert en er wat ernstigs gebeurt?
Dat zijn niet een paar losse verhaaltjes, maar komen vrij veel voor.
De moeder die tot enorme kracht instaat is omdat haar kind ergens onder ligt, komt ook voor.
Mensen die ineens vrede hebben met het doodgaan van iemand omdat die iemand in een droom tot ze gekomen is en ze afscheid hebben genomen?
Mensen die dingen aan voelen komen enz enz enz?
Het zijn bij elkaar nog wat verhalen, dan hebben we het enkel over de "bovennatuurlijke" zaken, waarvan ik niet denk dat ze echt bovennatuurlijk zijn, maar goed...
Ik heb vaak zat over mensen gedroomd, maar ik heb het nooit in relatie kunnen brengen met 'speciale' gebeurtenissen.quote:Verreweg de meeste verhalen komen niet op tv, maar iedereen kent wel iemand of heeft zelf iets meegemaakt met zoiets.
Het komt sowieso vrij veel voor dat honden aan de riem trekken of een andere kant op willen.quote:Op maandag 3 september 2007 15:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat zijn niet een paar losse verhaaltjes, maar komen vrij veel voor.
Lees mijn post hierboven nog maar evenquote:Mensen die ineens vrede hebben met het doodgaan van iemand omdat die iemand in een droom tot ze gekomen is en ze afscheid hebben genomen?
Mensen die dingen aan voelen komen enz enz enz?
Tja, er zijn een hoop mensen op de wereld, en er gebeuren een hoop dingen.quote:Het zijn bij elkaar nog wat verhalen, dan hebben we het enkel over de "bovennatuurlijke" zaken, waarvan ik niet denk dat ze echt bovennatuurlijk zijn, maar goed...
Mja, maar zoals je in mijn vorige post kunt lezen is dat ook niet zo verwonderlijk.quote:Verreweg de meeste verhalen komen niet op tv, maar iedereen kent wel iemand of heeft zelf iets meegemaakt met zoiets.
Mensen zien wat ze willen zien. Hoe vaak wil een hond z'n wandelroute een keer niet lopen, en in hoeveel van die gevalen gebeurt er precies dan iets?quote:Op maandag 3 september 2007 15:34 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Mja, maar zoals je in mijn vorige post kunt lezen is dat ook niet zo verwonderlijk.
De kans dat je een paar keer 'toevallige gebeurtenissen die enorm goed uitkomen' meemaakt is redelijk groot.
Het ligt aan je eigen insteek of je daar weer gelijk 'iets hogers' achter wilt zoeken, of accepteert dat toeval gewoon betekent dat er uitzonderlijke dingen kunnen gebeuren.
"We" niet nee. Een paar Charlatans die hun bankrekening flink laten spekken door goedgelovige sukkels wel.quote:Op maandag 3 september 2007 15:51 schreef L.Denninger het volgende:
Maar mijn vraag staat nog steeds :
welke praktische dingen hebben we nou overgehouden aan honderden jaren mensen die claimen dat ze paranormaal zijn ?
Ik bedoel, iedereen plukt dagelijks de vruchten van honderden jaren wetenschap - van je horloge tot je PC, van je aansteker tot je auto.
Maar van diezelfde honderden jaren claims van paranormaal begaafdheid is er niet 1 ding waar we dagelijks praktisch nut van hebben..?
Stel nou dat al die miljoenen mensen door de eeuwen heen tot op de dag van vandaag die paranormale dingen ervaren dat echt ervaarden ... Is je brandende vraag dan echt welke praktische dingen je eraan over houd ?quote:Op maandag 3 september 2007 15:51 schreef L.Denninger het volgende:
Maar mijn vraag staat nog steeds :
welke praktische dingen hebben we nou overgehouden aan honderden jaren mensen die claimen dat ze paranormaal zijn ?
Ik bedoel, iedereen plukt dagelijks de vruchten van honderden jaren wetenschap - van je horloge tot je PC, van je aansteker tot je auto.
Maar van diezelfde honderden jaren claims van paranormaal begaafdheid is er niet 1 ding waar we dagelijks praktisch nut van hebben..?
Ik hoor steeds maar .. toeval , dat kan elke dag gebeuren met iedereen , de kans is heel groot enz enz ... als dat zo is dan moeten degene die dat zeggen dat dus ook net zo vaak hebben meegemaakt als ze zelf beweren want als de kans zo groot is en je bent bijv 20 dan heb je het makkelijk en toevallig al verschillende keren meegemaakt of iig al 2 of 3 keer ofzo .quote:Op maandag 3 september 2007 15:42 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Mensen zien wat ze willen zien. Hoe vaak wil een hond z'n wandelroute een keer niet lopen, en in hoeveel van die gevalen gebeurt er precies dan iets?
Die keren dat er niks gebeurt is het gewoon een eigenwijze klote-hond. De ene keer in je leven dat er dan iets gebeurt is het ineens een fantastisch beest met onbegrijpelijke paranormale krachten.
Tsja. Voor mij blijft het een eigenwijze klote-hond, en heb ik mazzel gehad dat ik niet net daar liep toen die auto over de kop ging. Net zo goed als ik al een keer mazzel heb gehad dat ik me verslapen had en m'n trein gemist had, die vervolgens op een andere trein klapt.
Ik wilde even duidelijk maken aan denniger dat ik er ook wel 100 op zou kunnen noemen omdat hij zei dat de meeste mensen als hem dachten .. iig minder dan hij denkt .quote:Op maandag 3 september 2007 10:08 schreef osho het volgende:
[..]
Maar dat is geen argument. Ik kan ook honderd mensen optrommelen die het niet ervaren zoals jij. Of die het ervaren zoals ik.
Precies, dat bedoel ik juist, dat is een markt waar miljarden in om gaat - maar nog steeds is het niet en masse in gebruik genomen ?quote:Op maandag 3 september 2007 21:20 schreef Summers het volgende:
[..]
Stel nou dat al die miljoenen mensen door de eeuwen heen tot op de dag van vandaag die paranormale dingen ervaren dat echt ervaarden ... Is je brandende vraag dan echt welke praktische dingen je eraan over houd ?
Zou dat geen nieuwe mogelijkheden scheppen in de toekomst ?
telepathie is eigenlijk communiceren zonder telefoon en internet , lekker goedkoop , praktischer kan niet .
Yup, maar 'ervaring' en 'mens zijn' heeft niks met 'het paranormale' te maken.quote:Vandaag de dag plukken we dagelijks de vruchten van honderden jaren wetenschap , daarnaast zijn we nu het resultaat van vele duizenden jaren ervaring/menszijn .
Vrij nikszeggende opmerking, lieveheersbeestjes zijn dat ook - alles dat bestaat is een deel van het grote geheel.quote:Wetenschap is een onderdeel van het grote geheel .
niet meer en niet minder .
Je snapt blijkbaar het idee achter 'toevalligheid' niet.quote:Op maandag 3 september 2007 21:29 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik hoor steeds maar .. toeval , dat kan elke dag gebeuren met iedereen , de kans is heel groot enz enz ... als dat zo is dan moeten degene die dat zeggen dat dus ook net zo vaak hebben meegemaakt als ze zelf beweren want als de kans zo groot is en je bent bijv 20 dan heb je het makkelijk en toevallig al verschillende keren meegemaakt of iig al 2 of 3 keer ofzo .
Hoezo minder dan ik denk ? Hoe weet jij wat ik denkquote:Op maandag 3 september 2007 21:42 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik wilde even duidelijk maken aan denniger dat ik er ook wel 100 op zou kunnen noemen omdat hij zei dat de meeste mensen als hem dachten .. iig minder dan hij denkt .
Iedereen snapt het idee achter toevalligheid omdat iedereen dat weleens heeft meegemaakt .quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:35 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Je snapt blijkbaar het idee achter 'toevalligheid' niet.
Niks 'moet' - toeval wil ook zeggen dat er toevallig mensen zijn die het veel vaker mee maken, en toevallig mensen die het veel minder mee maken.
En ja hoor, ik heb wel eens een deja-vu gehad, maar ik associeer dat niet met 'paranormale zaken' terwijl een ander dat misschien wel zou doen.
En ik ben ook wel eens stomtoevallig iemand tegen tekomen waar ik net voor het eerst in 2 jaar weer aan dacht. Maar dat noem ik dan 'stomtoevallig', en niet 'voorbestemd' of 'door god gezonden'.
Toevallig (quote:Op dinsdag 4 september 2007 18:18 schreef Summers het volgende:
[..]
Raar beeld heb je van je medemens als je ervan uitgaat dat iemand dat soort menselijke ervaringen niet kent of niet weet wat ermee word bedoeld .
Je vind jezelf dan wel heel erg slim en verheven dan , omdat jij het wel snapt en een ander " niet " .
Wat is dit nu weer voor iets belachelijks?quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:44 schreef L.Denninger het volgende:
Ik zie mensen die praten met paarden, mensen die sex hebben met aliens, mensen die denken dat Bush een reptilian is, mensen die denken dat ze van een andere planeet komen, mensen die denken dat ze door de overheid besproeid worden met chemicalien, mensen die denken dat ze zelf iedereen verzonnen hebben, mensen die vliegende schotels zien, mensen die denken dat ze met hun handen iemand kunnen genezen,mensen die denken dat ze objecten kunnen bewegen met hun gedachten, mensen die aura's zien, mensen die denken dat ze in de toekomst kunnen kijken of reizen, mensen die aan de hand van een foto informatie denken door te krijgen van gene zijde, mensen die denken dat ze met God praten...
Ik zie enorme massa's mensen die gecombineerd een partij functionaliteit zouden moeten bezitten waar de X-Men jaloers op zijn.
Ik zie alleen dat er in het dagelijks leven blijkbaar opzettelijk niks mee gedaan wordt aangezien er tot nu toe geen enkel dagelijks praktisch nut voor iedereen beschikbaar is, zoals dat met wetenschap wel het geval is.
Dat, of er zijn gewoon een hoop mensen die zichzelf en anderen met de beste intenties dingen aanpraten.
Nee, NIET iedereen snapt het idee van toevalligheid.quote:Op dinsdag 4 september 2007 18:18 schreef Summers het volgende:
[..]
Iedereen snapt het idee achter toevalligheid omdat iedereen dat weleens heeft meegemaakt .
Net als verwarring, verwondering , ontroering enz
Raar beeld heb je van je medemens als je ervan uitgaat dat iemand dat soort menselijke ervaringen niet kent of niet weet wat ermee word bedoeld .
Je vind jezelf dan wel heel erg slim en verheven dan , omdat jij het wel snapt en een ander " niet " .
Je leest weer niet goed.quote:Op dinsdag 4 september 2007 18:45 schreef Summers het volgende:
is er iemand hier op het forum die het idee toevallig niet kent ?
Dat wil ik meemaken .
In mijn simpele brein kent iedereen dat namelijk , en dus ook wanneer dat niet het geval is .
Dat moet dus helemaal niet, en wie beweert van wel snapt niet wat toevalligheid inhoudt.quote:Ik hoor steeds maar .. toeval , dat kan elke dag gebeuren met iedereen , de kans is heel groot enz enz ... als dat zo is dan moeten degene die dat zeggen dat dus ook net zo vaak hebben
Wat hij zegt -^quote:Op woensdag 5 september 2007 10:20 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
De zalen zitten bij Char, Jomanda en Rostelli ook altijd vol. Dat zegt echter niets over de validiteit van de claims die ze maken.
Jij bent nooit eens iemand tegen gekomen terwijl je net aan ze dacht?quote:Op woensdag 5 september 2007 10:23 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Nee, NIET iedereen snapt het idee van toevalligheid.
Als jij denkt dat toevalligheid inhoudt dat IEDEREEN dan wel ervaring moet hebben met rare gebeurtenissen snap je het NIET.
Lees mijn uitleg nou nog maar een keer.
Toevalligheid betekent ook dat sommige mensen er meer mee te maken hebben, en anderen minder of helemaal niet.
Hou nou eens op met voortdurend over dingen te roepen "Iedereen snapt dat !" om vervolgens keihard te laten zien dat je het zelf NIET snapt
Yup, da's nou toeval.quote:Op woensdag 5 september 2007 10:29 schreef senesta het volgende:
[..]
Jij bent nooit eens iemand tegen gekomen terwijl je net aan ze dacht?
Of dat je aan iemand dacht en op dat moment gaat de telefoon en belt precies die persoon je?
Of dat je droomde over iets wat net de dag daarna gebeurd?
Heb je echt nooit bij iets gedacht: "Zoo, dat is toevallig?!"
Tja, als ze niet raar waren had je ze nu niet meer geweten.quote:Ik heb ook echt wel eens dingen gehad die ik uiteindelijk maar onder toeval heb gegooit maar die wel heel erg raar waren hoor..
Jemig...
Kan snetverdesnetver dat artikel niet meer vinden, maar daar was een rationele verklaring voor te geven, zaken als de deurbel horen voor hij gaat, aan iemand denken en hé, daar is ie, etc etc etc.quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:35 schreef L.Denninger het volgende:
En ik ben ook wel eens stomtoevallig iemand tegen tekomen waar ik net voor het eerst in 2 jaar weer aan dacht. Maar dat noem ik dan 'stomtoevallig', en niet 'voorbestemd' of 'door god gezonden'.
Tja, en daar zijn de meningen nou over verdeelt en ergens kan ik het me ook wel voorstellen.quote:Op woensdag 5 september 2007 10:30 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Yup, da's nou toeval.
[..]
Tja, als ze niet raar waren had je ze nu niet meer geweten.
Nu weet je ze wel, want het was toeval.
Ik ben ( toeval, lotsbeschikking?quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:44 schreef L.Denninger het volgende:
Ik zie alleen dat er in het dagelijks leven blijkbaar opzettelijk niks mee gedaan wordt aangezien er tot nu toe geen enkel dagelijks praktisch nut voor iedereen beschikbaar is, zoals dat met wetenschap wel het geval is.
Dat, of er zijn gewoon een hoop mensen die zichzelf en anderen met de beste intenties dingen aanpraten.
Heel makkelijk, want als ze echt zouden zijn zouden ze nut kunnen hebben !quote:Op woensdag 5 september 2007 10:35 schreef senesta het volgende:
[..]
Tja, en daar zijn de meningen nou over verdeelt en ergens kan ik het me ook wel voorstellen.
Misschien zijn juist ervaringen op het paranormale vlak wel heel erg persoonlijk en niet gericht op het grotere beeld?
Hoe kun je dan nog vragen naar het nut?
Tja, dat zou ik dan egoisme noemen.quote:Ik weet van een hoop paranormale ervaringen dat het in het leven van dat persoon een hele hoop doet/ heeft gedaan.
Misschien is het paranormale juist persoonlijker en minder op het grotere geheel gericht?
Ik ga ook even zoeken. ik ben wel benieuwdquote:Op woensdag 5 september 2007 10:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
Kan snetverdesnetver dat artikel niet meer vinden, maar daar was een rationele verklaring voor te geven, zaken als de deurbel horen voor hij gaat, aan iemand denken en hé, daar is ie, etc etc etc.
Noem het dan Gnosis en niet paranormaal.quote:Op woensdag 5 september 2007 10:35 schreef senesta het volgende:
[..]
Tja, en daar zijn de meningen nou over verdeelt en ergens kan ik het me ook wel voorstellen.
Misschien zijn juist ervaringen op het paranormale vlak wel heel erg persoonlijk en niet gericht op het grotere beeld?
Hoe kun je dan nog vragen naar het nut?
Ik weet van een hoop paranormale ervaringen dat het in het leven van dat persoon een hele hoop doet/ heeft gedaan.
Misschien is het paranormale juist persoonlijker en minder op het grotere geheel gericht?
Onzin, het gaat over vastwe route's waar de dieren nooit moeilijk over doen, die ineens echt niet meer willen lopen op die route, gewoon hun kont in de krib gooien, dat is uitzonderlijk, vooral voor een wezen dat gewent is aan gehoorzamen en routine.quote:Op maandag 3 september 2007 15:32 schreef Rasing het volgende:
[..]
En de hond die moeilijk doet over de gewone wandelroute, waarna er helemaal niks gebeurt? Die verhalen vergeet je, want die zijn niet interessant. Dat is het punt.
Er zijn zo veel honden die vervelend doen, en er zijn zo veel ernstige gebeurtenissen, dat die wel eens tegelijkertijd voorkomen.
Jullie beiden lezen niet en jullie beiden ontwijken de kwestie van mijn post.quote:Op woensdag 5 september 2007 10:25 schreef L.Denninger het volgende:
Wat hij zegt -^
Deze mevrouw trok altijd volle zalen : http://www.youtube.com/watch?v=NrJsAEvQFCI
Ja of werken met energie.quote:Op woensdag 5 september 2007 10:48 schreef yvonne het volgende:
Noem het dan Gnosis en niet paranormaal.
Gnosis is toch echt een aparte stroming of ook wel een "geloof"?quote:Op woensdag 5 september 2007 10:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Noem het dan Gnosis en niet paranormaal.
Ik bedoel specifiek afscheid nemen in een "droom" na de dood van iemand die lastig te verhapstukken is.quote:Op maandag 3 september 2007 15:32 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ook daarvoor geldt hetzelfde. Je hoort alleen over die keren dat iemand over een persoon droomt, die dan de volgende dag overlijdt. Je hoort nooit iets over die honderden keren dt diezelfde persoon over die ander heeft gedroomd en er geen drol gebeurde.
[..]
Ik heb vaak zat over mensen gedroomd, maar ik heb het nooit in relatie kunnen brengen met 'speciale' gebeurtenissen.
Zou leuk zijn met m'n droom een week of wat geleden over een nakende Kastanova en een boot in Thailand met aanvallende waterolifanten.quote:Op woensdag 5 september 2007 11:02 schreef L.Denninger het volgende:
Tuurlijk, want in je dromen neem je veel gedachten en overpeinzingen uit het dagelijks leven mee.
Maar dat je droomt over dingen (of personen) die je bezighouden wil niet zeggen dat ze de toekomst voorspellen, of dat ze als MSN-service gebruikr worden door het 'hiernamaals'.
Als je maar niet op een uitleg gaat wachten nuquote:Op woensdag 5 september 2007 11:04 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zou leuk zijn met m'n droom een week of wat geleden over een nakende Kastanova en een boot in Thailand met aanvallende waterolifanten.
Weljaquote:Op woensdag 5 september 2007 11:07 schreef senesta het volgende:
[..]
Als je maar niet op een uitleg gaat wachten nu![]()
![]()
Mag hij in mijn sig?![]()
Probleem is dat je niet weet waarom je hond (of een ander dier) ineens neit meer wil. Er kan een prima "logische" oorzaak voor zijn. Misschien ruikt hij iets waarvoor hij bang is? En daarmee bedoel ik een ander dier, geen entiteit o.i.d.quote:Op woensdag 5 september 2007 10:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Onzin, het gaat over vastwe route's waar de dieren nooit moeilijk over doen, die ineens echt niet meer willen lopen op die route, gewoon hun kont in de krib gooien, dat is uitzonderlijk, vooral voor een wezen dat gewent is aan gehoorzamen en routine.
Hm, nu zijn er onderzoeken geweest die dus een energie meten bij mensen die aan reiki doen die zo'n 60 of 600 keer zo hoog uitslaan dan bij mensen die het niet doen. Ik zal als ik thuis ben even een boek erop naslaan waar een bron bij zit, helaas moet je dan wel betalen om het artikel te lezen aangezien het in zo'n wetenschappersnetwerk zit.quote:Op woensdag 5 september 2007 11:00 schreef L.Denninger het volgende:
Energie is prima te meten.
Verzonnen energie niet daarentegen.
Hoe kom je erbij, in al die jaren dat ik met honden heb gewerkt(denk erom, veel meer als alleen mijn eigen honden) heb ik dat op die manier nog nooit meegemaakt.quote:Op maandag 3 september 2007 15:34 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Het komt sowieso vrij veel voor dat honden aan de riem trekken of een andere kant op willen.
Maar al die andere keren dat ie zoiets doet herinner je je niet, want daar hecht je geen waarde aan.
Tja, dus omdat je 600.000 keer mee kan doen met de lotto en niets wint bestaat het niet dat je wel kan winnen?quote:Lees mijn post hierboven nog maar even![]()
Vind dat je het nogal makkelijk wegschuift zonder er dieper op in te gaan, jij bent net zo als iemand die alles blind gelooft, alleen doe jij het andersom.quote:Tja, er zijn een hoop mensen op de wereld, en er gebeuren een hoop dingen.
Als er dan toevallig eens iets goed uitkomt wordt dat onthouden, en zou men het liefst zien alsof er een soort 'goddelijke bestemming' was - alsof er een hogere macht heeft ingegrepen.
(Onderbewust voelen ze zich daar ook belangrijk door - alsof er iets is dat ze in de gaten houdt en om ze geeft)
Of je ziet in dat veel dingen voorbij gaan aan toeval, dat sommige dingen nog niet goed te verklaren zijn en dus nog openstaan.quote:Mja, maar zoals je in mijn vorige post kunt lezen is dat ook niet zo verwonderlijk.
De kans dat je een paar keer 'toevallige gebeurtenissen die enorm goed uitkomen' meemaakt is redelijk groot.
Het ligt aan je eigen insteek of je daar weer gelijk 'iets hogers' achter wilt zoeken, of accepteert dat toeval gewoon betekent dat er uitzonderlijke dingen kunnen gebeuren.
En de wetenschap heeft geen financiele motieven???????????quote:Op woensdag 5 september 2007 10:40 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik ben ( toeval, lotsbeschikking?) net een alleraardigst werkje over de Inquisitie aan het lezen en het mechanisme van het geloof door de eeuwen heen.
Dostjojevski ( zo gespeld?) had het ook door, als Jezus teruggekeert was ten tijde van de Inquisitie zou hij simpelweg geeindigd zijn op de brandstapel als ketter, het Geloof moest immers beschermd worden, de ontstane belangen waren te groot.
Er zijn zeer veel overeenkomsten met laten we het maar op één hoop gooien, de Believers, nu gaat het nog niet zo zeer om een wereldmacht, maar financiele motieven zeer zeker wel.
dit is dus wat ik echt haat, als het zou werken zou het ineens echt alles moeten kunnen doen, wake up, een wondermiddel bestaat niet!quote:Op woensdag 5 september 2007 10:43 schreef L.Denninger het volgende:
Handoplegging ? Fuck medicijnkosten als iemand je gewoon zo van kanker kan genezen !
Het is idd te meten, dat is het leuke, de handen van healers geven meer energie af da die van niet healers, zo'n 1000 keer sterker.quote:Op woensdag 5 september 2007 11:00 schreef L.Denninger het volgende:
Een ongeluk dat gebeurt vlak daarna, daa gaat het meestal om, of de eigenaar die z ziek word dat medische hulp onmiddelijk noodzakelijk is.quote:Op woensdag 5 september 2007 11:10 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Probleem is dat je niet weet waarom je hond (of een ander dier) ineens neit meer wil. Er kan een prima "logische" oorzaak voor zijn. Misschien ruikt hij iets waarvoor hij bang is? En daarmee bedoel ik een ander dier, geen entiteit o.i.d.
je zegt het zelf er gaat miljarden in om , daar is dus altijd eigen gewin en belang en machtposities te verdedigen , de wereld stikt toch van die egoistische mensen ??quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:32 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Precies, dat bedoel ik juist, dat is een markt waar miljarden in om gaat - maar nog steeds is het niet en masse in gebruik genomen ?
Mensen vinden het blijkbaar fijn om voor telefoon te betalen ?
Sorry, dat geloof ik niet.
Hoe kan energie die word gebruikt en resultaten behaald verzonnen zijn ?quote:Op woensdag 5 september 2007 11:00 schreef L.Denninger het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |