quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:03 schreef Maneki.Neko het volgende:
Oh jank! Bloedverlies en krampjes op de vroege morgen. Meteen schieten alle doemscenario`s weer in mijn hofd voorbij. Net de vk gebeld, ze belt me straks terug *ijsbeert*
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:06 schreef Deepfreeze het volgende:
Zo we zijn weer thuis.. De kleine is nog steeds niet ingedaald. De VK dacht wel dat hij/zij iets lager zat, maar niet genoeg om het ingedaald te noemen, dus bbbi. Mijn bloeddruk loopt wel iets op (130/80), Maar dat is ook niet echt een probleem, alleen als ik klachten ga krijgen dan moet ik wel bellen.
Verder geen inwendig onderzoek gehad, omdat ik toch niet wilde laten strippen.
Dus we mogen maandag weer, en dan woensdag, en dan donderdag naar de gyn, als het nodig is.
Als ik woensdag voor 23.59 geen baby is, dan moet ik naar het zkh voor de bevalling. Ook als de bevalling al wel op gang is gekomen. Dus dan wordt het een nachtelijk reisje..
En geduld: ik wist al dat het wat later zou komen, ik voel me goed, en de kleine voel ik nog heel regelmatig bewegen. Gisteren zelfs bijna de hele avond lang. Dus niks om me zorgen over te maken... Alleen zou het jammer zijn als het een zkh bevalling zou worden..
Ook leuk: de medecursist van de gym die ook op 2 aug was uitgerekend, loopt ook nog rond. Die is zonet wel gestript. Maandag heeft ze een afspraak net na mij, dus eens kijken of ze dan nog rondloopt...
Ja, maar, de 16e is donderdag, en dan moet ik naar het ziekenhuis.. Het wordt gewoon de 15e om 23:59..quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:15 schreef Mibos het volgende:
Deepfreeze jouw kleintje luistert gewoon al heel braaf naar je en komt gewoon de 16e.
Maneki, dikke dikkequote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:03 schreef Maneki.Neko het volgende:
Oh jank! Bloedverlies en krampjes op de vroege morgen. Meteen schieten alle doemscenario`s weer in mijn hofd voorbij. Net de vk gebeld, ze belt me straks terug *ijsbeert*
Verlies je veel bloed? Wat is de kleur? Heb je veel krampen, heb je koorts?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:56 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik zit nog te wachten tot de vk me terugbelt. Pfft ik weet wel dat ik me niet te veel zorgen moet maken maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Rot is dat ja, je keel voelt dichtgeknepen en er ligt een steen van 100 kilo op je maag. Hopelijk belt ze snel terug.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:56 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik zit nog te wachten tot de vk me terugbelt. Pfft ik weet wel dat ik me niet te veel zorgen moet maken maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Volgens mij niet, hoor! Water geeft niet mee, zeg maar. En hij/zij ligt toch lekker in een badje, dat altijd even vol is, dus je zal hem/haar niet pletten. Al wordt het op en gegevn moment wel zwaar, want je rug en nieren en zo liggen toch op je baarmoeder, dus dat kan minder prettig voor je worden.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:08 schreef DeLiedje het volgende:
Wat mooi Suerte! Een kindje! In je buik!
Vraagje:
Is het trouwens érg om op je buik te slapen nog? Ik doe echt mijn best (ben nu 23,5 weken) om op mijn zij te slapen, maar steeds als ik wakker word lig ik weer op m'n buik.. Het gaat nog wel, en het ligt ook nog redelijk lekker (ben een echte buikslaper) maar zo half in slaap ben ik steeds bang dat ik mijn kindje 'plet'....
Ik ben ook een echte buikslaper. En ook mijn angst om het kindje te pletten is groot. Ik lig nu tegen een kussen aan, die druk ik lekker tegen mn buikje aan en ik vouw me daar heerlijk omheen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:08 schreef DeLiedje het volgende:
Wat mooi Suerte! Een kindje! In je buik!
Vraagje:
Is het trouwens érg om op je buik te slapen nog? Ik doe echt mijn best (ben nu 23,5 weken) om op mijn zij te slapen, maar steeds als ik wakker word lig ik weer op m'n buik.. Het gaat nog wel, en het ligt ook nog redelijk lekker (ben een echte buikslaper) maar zo half in slaap ben ik steeds bang dat ik mijn kindje 'plet'....
Ze komen ook gewoon in het weekend.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:07 schreef DaviniaHR het volgende:
En ander vraagje: de kraamzorg is toch 7 (of 8) dagen aansluitend? Wat nou als je in het weekend bevalt? Komen ze dan ook wel gewoon op zaterdag of zondag?? het staat me wel bij dat je pas 's ochtends kan bellen, dus vandaar dat ik het vraag. Zal ook wel ff kijken of ik het kan vinden in de informatie (opgeslagen onder P)
Als jij aan het bevallen bent belt de vloskundige meeslal de kraamhulp. Die kotm ook gewoon in het weekend. Hier kwam er heel vroeg al een kraamhulp ivm verkeerde berekening met ontsluiting. Die is gewoon de heledag gebleven. Ze ging geloof ik tegen 6 uur 's avonds weer weg. Toen was ze er al bijna 12 uurquote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:07 schreef DaviniaHR het volgende:
En ander vraagje: de kraamzorg is toch 7 (of 8) dagen aansluitend? Wat nou als je in het weekend bevalt? Komen ze dan ook wel gewoon op zaterdag of zondag?? het staat me wel bij dat je pas 's ochtends kan bellen, dus vandaar dat ik het vraag. Zal ook wel ff kijken of ik het kan vinden in de informatie (opgeslagen onder P)
Dan woon jij vast in de buurt van Enschede want neem aan dat je naar het Plein bent geweest.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:23 schreef Deepfreeze het volgende:
Zonet nog een klein rondje ikea, mediamarkt en prenatal gedaan, en daarna naar de Mac.. Toch ruim 2 uur op de woonboulevard geweest.
goed gegoktquote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:31 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Dan woon jij vast in de buurt van Enschede want neem aan dat je naar het Plein bent geweest.
Ik ga straks als je bevallen bent heel goed kijken of ik kleine Deepfreeze bij Ikae ziequote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:37 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
goed gegokt
Altijd leuk zo'n rondje westermaat. Alleen wel vaak druk..
Haha he jammer dat had ik eigenlijk wel verwachtquote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:50 schreef Deepfreeze het volgende:
Eh, hoe ga je dat mini-freezje herkennen tussen alle ikea bezoekers. Heb nog geen pinguinpakje ofzo
Nee hoor, helemaal nietquote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:32 schreef DaviniaHR het volgende:
Topic 313 lijkt me wel een leuk topic om in te bevallen, want PR is zwaar fan van Donald Duck en het nummerbord van Donald Duck is 313
Nee hoor, helemaal nietquote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:32 schreef DaviniaHR het volgende:
Topic 313 lijkt me wel een leuk topic om in te bevallen, want PR is zwaar fan van Donald Duck en het nummerbord van Donald Duck is 313
Is het zo erg??quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:08 schreef _Flash_ het volgende:
Wat heeft een man het toch makkelijk eigenlijk.
Toen ik lag te bevallen gaf Micha me wel zijn hand, maar ik vond het zielig voor hemquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:09 schreef YPPY het volgende:
Wacht maar, tot je hand aan gort wordt geknepen en je wordt uitgescholden.![]()
Dat deed ik natuurlijk niet.
Gewoon lekker laten zeuren... Geniet op je eigen manier en baal er ook maar eens "lekker" van!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:10 schreef klein_spookje het volgende:
Flash en deepfreeze, wat spannend!! heerlijk over een paar uur hebben jullie je kind in de armen.
Wat een heerlijk idee toch!
Heel veel succes en zet hem op!
Ik moet zo naar de bedrijfsarts is een goede dag vandaag. Heb mega last van mijn rug. Want op de iets betere dagen voel ik me altijd wat schuldig. Maar ja als ik dan iets oppak en dan op mijn hurken zit en omhoog moet dan moet ik me echt op takelen aan bv de kast of trap of iets anders waar ik aan kan steunen. Dat word tcoh ook wat ingewikkeld omdat te doen met een baby op mijn werk.
Er is 1 collega heeft al een dochter van eind 20 en die heeft een geweldige zwangerschap gehad. En die vind het maar raar dat ik niet werk en dat ik niet GEWOON geniet. En ik kan haar maar niet aan haar verstand brengen dat ik juist wel wil genieten en dat het echt niet leuk is zeven dagen thuis te zijn en niets te kunnen met je kind, niet wandelen, naar de boerderij of strand op een goede dag naar de speeltuin. Dat ik echt niet alleen maar lekker lig te zonnen enz. Dat het niet leuk is dat je iedere keer hulp moet vragen aan je man voor het huishouden en dat je niet eens normaal in de babykamer kan helpen en teuten.
En als ze dat dan eens tegen mij zou zeggen of vragen wat er is ipv achter mijn rug om net als de vorige keer bah
Zo zeur modes uit amen.
Die van mij lacht steeds dat 'ie zich nog zo'n nephand moet gaan halen waar ik dan in mag knijpenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:18 schreef Noli. het volgende:
....
(Over knijpen.. mijn husb heeft na de geboorte van Hanne nog een week last gehad van z'n hand)
Vind het nog steeds heel onwerkelijk.. Heb ook een beetje het gevoel dat ik "er overheen wals" Druk met van alles en ik neem niet echt de tijd om " er bij stil te staan"quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:45 schreef Tan het volgende:
Flash en Deepfreeze heel veel succes vandaag!!![]()
![]()
![]()
Maneki, hoe is het nu? Heb je nog krampen/bloedverlies gehad?
Vamp hoe gaat het eigenlijk? Lees weinig over jouw zwangerschap, heb je nog steeds de schrik in je lijf of ben je er al aan gewend inmiddels?
Dat gevoel van eroverheen walsen heb ik ook wel, maar goed, alles gaat ook gewoon door. Ik voel de baby ook en de laatste tijd steeds vaker en harder, dat maakt dat ik weer teruggefloten word om er even van te genieten, het wordt nu toch ECHT de laatste zwangerschap (zei ik de vorige keer ook, maar we gaan nu toch wel wat drastischere maatregelen nemenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:49 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Vind het nog steeds heel onwerkelijk.. Heb ook een beetje het gevoel dat ik "er overheen wals" Druk met van alles en ik neem niet echt de tijd om " er bij stil te staan"
Gelukkig zijn de krampjes en het bloedverlies minder (maar nog niet weg) en heb ik een steeds dikker wordende buik en wat "kwaaltjes" anders zou ik het gewoon niet geloven!!
Ow ja... en heeel af en toe een schopje!
Ja... Hier wordt het ook ECHT de laatste... Nu nog uit zien te vechten bij wie "de knoopjes gelegd gaan worden"quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:58 schreef Tan het volgende:
[..]
Dat gevoel van eroverheen walsen heb ik ook wel, maar goed, alles gaat ook gewoon door. Ik voel de baby ook en de laatste tijd steeds vaker en harder, dat maakt dat ik weer teruggefloten word om er even van te genieten, het wordt nu toch ECHT de laatste zwangerschap (zei ik de vorige keer ook, maar we gaan nu toch wel wat drastischere maatregelen nemen)
Weet je wel waar het bloeden vandaan komt? (de oorzaak dus)
@Faja, er is wel overal uitverkoop nu, misschien zit er wel een fijne broek tussen die ook makkelijk in de winter kan?
Dat is goed nieuwsquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:33 schreef Pruk het volgende:
Ik ben weer thuis
Weliswaar met nog regelmatig controle in het ziekenhuis en met de benodigde speciale dieetvoeding om voldoende voedingsstoffen binnen te houden, maar wel weer lekker mijn eigen bedje.
De komende zes weken krijg ik huishoudelijke hulp omdat ik wel rustig aan moet doen, dus echt helemaal lekker gaat het natuurlijk nog niet (het braken is ook nog niet weg), maar op de laatste echo van donderdag was alles goed en het ziekenhuis durft het aan om me naar huis te laten gaan en ik durf het denk ik ook wel
Iedereen bedankt voor de lieve kaartjes en berichtjes
Ik durfde niet te vragen of ze al kon zien wat het wasquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:57 schreef YPPY het volgende:
Toch een echo gehad dus PrukLeuk, kon je al wat zien?
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:03 schreef Pruk het volgende:
[..]
Ik durfde niet te vragen of ze al kon zien wat het was
Ghehehe hier wordt er pcies zo over gedacht... Plus dat ie vindt dat ie "te jong" is (28) en dat ik er straks dus 5 heb en hij"maar" 3.... (met andere woorden....quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:49 schreef Tan het volgende:
@Vamp, wij zijn er ook nog niet over uit waar de knoopjes precies komen, als het een keizersnede wordt dan sowieso bij mij, en anders vind ik dat de vader na al mijn barensleed ook wel eens mag lijden. Hij denkt daar alleen heel anders over
En dat gevoel van het zit niet goed had ik heel sterk bij de vorige... Ze was helemaal gezond, misschien dat ik daarom nu die gevoelens minder heb (heb ze wel, maar niet zo sterk)
ETquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:59 schreef E.T. het volgende:![]()
Is het al donderdag??????
Onzekerheid, onwerkelijkheid, ongeloof.. alles gaat er door mijn kop heen![]()
O ja, angst ook nog natuurlijk
Aan de ene kant gewoon het gevoel dat het wel goed zit, maar dan toch weer die sluipende twijfel 'ja maar deze keer geen ... en dat had je bij Saskia en Tijn wel'(en vul op de puntjes dan een herkenbaar kwaaltje in)
Ik voel wel de hele dag krampjes en rek en strek-pijnen, verwacht nog steeds bij elk toiletbezoek bloed te zien.. De omvang van m'n buik varieert per dag geloof ik (per uur zelfs) en ik heb geen kwaaltjes..
En nog steeds het ongeloof natuurlijk dat er zo'n wonder kan gebeuren..
Ben echt uren aan 't tellen tot donderdag
Dacht ik idd ook aan. Vriendinnetje waarschuwde me daar ook voor toen ik vertelde van rugpijn. Zij had tijdens haar zwangerschap ook ongeveer die klachten en dat bleek een blaasontsteking.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 08:09 schreef Fuente het volgende:
Kan het niet een blaasontsteking zijn Tan? En aan de bel trekken bij de VK is nooit verkeerd, al is het alleen maar voor je geruststelling!
Die menstruatieachtige pijn herken ik wel... Dat heb ik nog steeds vrijwel constant... Dat mn buik dan af en toe hard voelt ook wel, maar de hele nacht...? En ik heb sowieso veel last van mn rug ( beetje het gevoel alsof "het erin schiet") maar of dat nou dezelfde combi is als bij jou? Ik zou gewoon even bellen hoor!! Ze hebben niet voor niets weekend diensten!quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 08:07 schreef Tan het volgende:
Chris welkom op deze wereld!!Deepfreeze en Flash, gefeliciteerd!!! Wat een prachtig mooi mannetje
Even een ander vraagje, ben nu ruim 18 weken en heb de halve nacht wakker gelegen van een soort constante menstruatiekramp die doortrok naar de rug. Echt heel hard was de buik niet, maar het voelde wel als een lichte samentrekking. Baby bewoog tussendoor wel gewoon.
Ik herken dit niet van de andere zwangerschappen. Heb nu nog steeds licht menstruatiepijn, maar niet meer zo hevig als vannacht.
Kan me niet voorstellen dat het het groeien van de baarmoeder was en echt harde buiken waren het ook niet (die zijn normaal niet pijnlijk en duren toch ook niet de hele nacht+ochtend)? Iemand die het toevallig herkent/ me gerust kan stellen? Wil niet meteen aan de bel trekken bij de VK bij een beetje pijn - al helemaal niet in het weekend.
Ja he? Gelijk na de geboorte al met de ogen openquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:51 schreef PM-girl het volgende:
Mooi wakker kindje Freudie!
Leuk is dat, BE. Die voorpret zonder dat je je nog echt kunt voorstellen hoe je kind daar straks echt in dat wiegje zal liggen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:14 schreef Brighteyes het volgende:
Mag ik nog evenen
hier?
Ik heb soms echt van die buien, van die vlagen dat ik zo enorm op een roze wolk zit!
Hier hangt nu een superschattig beige rib-tuinpakje aan een stoel met ernaast een superstoer rugbyshirtje. Op de grond staat de doos met de wieg, de standaard voor het badje, een wipstoeltje etc. etc.
En dat is allemaal voor ons kind!
Ons kind dat nog minimaal 19 weken niet tevoorschijn gaat komen maar waar ik zo nieuwsgierig naar ben, zo naar uitkijk!Ik begin weer steeds ongeduldiger te worden!
Ik wilde gisteren al bijna een heel stoer fietsje kopen!![]()
![]()
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:09 schreef E.T. het volgende:
Deepfreeze en Flash, wat een hel van een bevalling. (het is een jongetje toch? Ondanks dat je 't in je laatste post over 'ze' hebt, kan ik me niet voorstellen dat Christiaan een meisje is).
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:04 schreef Tan het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met Freudie?
Kim, fijn dat het beter gaat nu je medicijnen hebt!
Komt door de zwangerschapquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:29 schreef E.T. het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Ik haalde ze dus echt door elkaar..![]()
Jamaar, ik ben ook erg eigenwijs en vind dat hij klaar moet zijnquote:Op zondag 12 augustus 2007 00:34 schreef Nijna het volgende:
Davinia... dan kom je vast ook in het guiness book of records als "de vrouw met de eeuwige zwangerschap". Maar eerlijk gezegd denk ik dat Guusje wel buiten komt spelen, maar je schrijft zelf al dat het een eigenwijs kind is... dus dat gebeurd vast pas op het moment dat beeb daar zin in heeft.
quote:Op maandag 13 augustus 2007 13:12 schreef Maneki.Neko het volgende:
Alles was goed!Saartje stuiterde dat het een lieve lust is
Het bloed komt van mijn baarmoedermond die blijkbaar erg makkelijk bloedt, qua zwangerschap niets om me zorgen om te maken iig
quote:Op maandag 13 augustus 2007 13:12 schreef Maneki.Neko het volgende:
StiekemurdWat voor kampsjaak denk je dat ik ben?
Dat zou meer iets voor m`n zusje zijn![]()
Alles was goed!Saartje stuiterde dat het een lieve lust is
Het bloed komt van mijn baarmoedermond die blijkbaar erg makkelijk bloedt, qua zwangerschap niets om me zorgen om te maken iig
Nou dat nog net niet.quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:43 schreef pinquit het volgende:
zit je op zon opblaasbare stoel op je werk? wat voor 1 dan?ik zie je echt al zitten op zon rond-dobber stoel
quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:10 schreef Nijna het volgende:
Davinia, goh wil jij graag bevallen zijn...Hopelijk gaat het er gauw van komen! Guuuuusje kom je buiten spelen?
Kijk zo leert iedereen nog wel eens wat bijquote:Op maandag 13 augustus 2007 23:09 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]Ze zei "je wil dan vast gauw bevallen." Toen zei ik "nee, ik wil niet graag bevallen, ik wil graag dat Guusje er is!" Waarop PR het afmaakte met "je wilt dus graag bevallen zijn!" Toen had de vlos weer wat nieuws geleerd
Je bent zelf ook een felicitatie waard!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 09:03 schreef lcicle het volgende:
Maneki, van harte met de mooie uitslag van de echo!!! Wat een wondertjeWel een felicitatie waard dacht ik
Wat mooi allemaal Webkim!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:19 schreef Webkim het volgende:
Ik heb al zoveel lieve kleine spulletjes in huis!![]()
Ik zag het in het kinderfoto-topic, gefeliciteerd Icicle (of kloonquote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:28 schreef Neuk het volgende:
Je bent zelf ook een felicitatie waard!Van harte!
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |