quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:15 schreef Greys het volgende:
Phuck, mooi keefje! Waar heb je hem vandaan?
Oh en Puckzzz, Marijtje en de kever van Animal924 zijn dezelfde.
Animal924 is namelijk mijn betere helft, zeg maar
Inderdaad gewoon die van "up to 78" gebruikenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:51 schreef Puckzzz het volgende:
leuke site! alleen ik heb een 1200 uit 83...en die staat er niet tussen
kan natuurlijk met het dichtsbijzijnde model wel iets doen
jep alleen nog geen tijd gehad ze op mijn site te zettenquote:Op maandag 13 augustus 2007 18:03 schreef Greys het volgende:
Leuk, T42! En daar heb je natuurlijk allerlei leuke keef-foto's gemaakt?![]()
das jou keuze toch hoorquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 00:22 schreef Rory78 het volgende:
Ben stiekem in de markt voor een '95-er Bieber Speedster. Ruilen tegen mijn '70-er Sedan.. Do or don't?
jah tis toch een kever hoorquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:55 schreef Rory78 het volgende:
Tsjah, ik weet het niet...
Klinkt zo'n enkel pijpje wel karakteristiek keverachtig?
Is zo'n 95-er mex ombouw niet te modern?
Geeft zo'n Speedster wel hetzelfde gevoel?
Aan de andere kant: dat open rijden....
LT lucht gekoeld? T3 wel maar LT toch niet?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:07 schreef Knipkip het volgende:
Laatst nog een luchtgekoeld VW LT-blok gereviseerd.Blijft leuk, zo'n luchtgekoelde boxer...
Nope, LT blok is niks luchtgekoelds aan. Ehhh behalve de radiateur.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 08:42 schreef T42 het volgende:
[..]
LT lucht gekoeld? T3 wel maar LT toch niet?
Ach ja, mijn fout. LT is een lijnmotor, geen boxer.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 08:42 schreef T42 het volgende:
[..]
LT lucht gekoeld? T3 wel maar LT toch niet?
Is dat niet zo een pre-60-70ér jaren kever die vroeger heel populair was? ik heb er weleens van gehoord/gezien alleen beperkt mij kennis zich tot de Honda Civic als retrobakquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:12 schreef phuck het volgende:
Lastige keuze, ik kan je er niet bij helpen. Die luxe problemen ook altijd :p
Succes ermee.
Morgen gaat mijn Kever voor het eerst sinds ik 'm heb naar de APK, ik ben benieuwd.
Hier staat ie (77-97-HS) naast de Kever van m'n neef:
[afbeelding]
[afbeelding]
1200/1300/1500 type pre 67 is meest gewilstequote:Op maandag 27 augustus 2007 12:45 schreef ihugster het volgende:
[..]
Is dat niet zo een pre-60-70ér jaren kever die vroeger heel populair was? ik heb er weleens van gehoord/gezien alleen beperkt mij kennis zich tot de Honda Civic als retrobak![]()
heb nog wel 3 schurenquote:Op zaterdag 8 september 2007 23:06 schreef mistermaniac het volgende:
Het valt me wel op, dat er toch steeds meer mensen beginnen aan zo een project, echt top! Er zijn nog zoveel onbezochte schurenNetzoals die vent in portugal....
Het liefst stap ik zo in en rijd ik ermee weg, want verder gewoon niet zo'n heel ruim budget (probeer maar eens rond te komen met maandelijks iets van 100 euro netto te besteden aan dingen voor mezelf) voor reparaties.quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:33 schreef Greys het volgende:
www.keversite.nl het prikbord in de gaten houden![]()
En op Marktplaats staan ook leuke kevers voor een kleiner budget. Wil je hem dagelijks gaan gebruiken, ja he? Wil je er eentje waar nog iets aan te sleutelen valt of eentje waar je zo in kunt stappen? En hoeveel ga je er mee rijden denk je, grote afstanden?
Bedenk je wel dat kevers niet echt zuinige autootjes zijn!quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:23 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Het liefst stap ik zo in en rijd ik ermee weg, want verder gewoon niet zo'n heel ruim budget (probeer maar eens rond te komen met maandelijks iets van 100 euro netto te besteden aan dingen voor mezelf) voor reparaties.
Het leuke/handige aan een kever is gewoon dat je er, mocht het nodig zijn, wel nagenoeg overal zelf bij kunt, en samen met mijn vader zou ik echt een heel eind komen mochten er onderdelen vervangen moeten worden.
Dagelijks gebruik zal wel meevallen denk ik, 2x per week boodschappen doen en dan nog op en neer naar vriendin, familie en vrienden denk ik, al met al zo'n 2-300 KM per week.
Kever leek me gewoon een goede start-auto, al kan ik natuurlijk ook kiezen voor een smoelloos golfplaten bakje wat weliswaar rijdt (en waarschijnlijk nog rap ook), maar de kever... *sigh*
Mjah, dat weet ik idd, dus wellicht toch maar voor de goedkope bakken (met tegenzin)quote:Op woensdag 12 september 2007 20:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Bedenk je wel dat kevers niet echt zuinige autootjes zijn!Ze lusten wel een slokje, dus daar moet je wel even bij stilstaan
Staat/stond ook op marktplaats geloof ik, moet het een en ander aan gebeuren voor APK.quote:Op woensdag 12 september 2007 23:33 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Is dit nou te vertrouwen? Ik dacht altijd dat kevers rijklaar onbetaalbaar waren![]()
http://www.keversite.nl/prikbord/adv.php?id=10829
das een mexico en pas uit 83. 2 nadelen daarom die prijs gok ikquote:Op woensdag 12 september 2007 23:33 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Is dit nou te vertrouwen? Ik dacht altijd dat kevers rijklaar onbetaalbaar waren![]()
http://www.keversite.nl/prikbord/adv.php?id=10829
Misschien, weet het nog niet zeker, tijd zit me altijd tegen, maar daarintegen wel afgestudeerd in de Systeembeheer, dus moet voor mij een fluitje van een cent zijnquote:Op donderdag 13 september 2007 13:48 schreef Greys het volgende:
Mistermaniac, ga je een weblog ofzo bijhouden over je geredde Keef?
eey mijn kelderquote:Op woensdag 12 september 2007 21:32 schreef mistermaniac het volgende:
MODEMKILLERRRR!![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Leuk!quote:Op donderdag 13 september 2007 20:38 schreef mistermaniac het volgende:
http://projectvw1200.blogspot.com/
wie rijdt er in een oranje kever nou tegen een grote muur?quote:Op dinsdag 13 november 2007 19:12 schreef Cyclonist het volgende:
Had er inderdaad van gehoord die rally, had jammer genoeg nog geen kevertje om mee te doen..
Nog even wat anders:
http://www.youtube.com/watch?v=4GGIznwgrIM
Niet erg geruststellend zo'n crashtest filmpje
alle 2 de dagenquote:Op zondag 25 november 2007 11:35 schreef vosotros het volgende:
Wie is er nog te vinden op het Kever Winter Festijn te Rosmalen?
*meldt
quote:Op donderdag 13 september 2007 08:18 schreef T42 het volgende:
[..]
das een mexico en pas uit 83. 2 nadelen daarom die prijs gok ik
ik wil em wel om te slopenquote:Op dinsdag 27 november 2007 15:04 schreef Puckzzz het volgende:
[..]voorzichtig nou he?
mijne staat weer terug in de schorsing en loods, nog steeds geen ruk aan gedaan, remmen zijn ook nog steeds kut. ik vraag me af of we er ooit nog aan toe gaan komen
wat voor 1 pm me maar heb je ook foto?quote:Op dinsdag 27 november 2007 16:48 schreef mistermaniac het volgende:
@T42: heb er nog een in de verkoop, misschien voor onderdelen
34pk is al wat zwaardere hoorquote:Op vrijdag 30 november 2007 19:48 schreef PeuRac het volgende:YEAH
![]()
Niet anders verwacht, maar wel fijn; De kever is goed gekeurd, volgende week komt het kenteken![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er waren nog een paar kleine problemen, gisteren middag waren de remmen nog afgesteld met dank aan onze vaste garage. En een fuse kogel vervangen, daar zat toch iets teveel speling op. Daardoor is die met vlag en wimpel geslaagd
Nog een leuke foto (vind ikzelf) van hoe die erbij stond doen de bumpersteun gelast werd.
[ afbeelding ]
Het viel mn vader trouwens erg tegen, we rijden in de familie verder allemaal sportieve of iig vlotte auto's, dan is 34pk ineens erg weinigIk hoop dat ik nog de kans krijg te rijden als ik terug ben in NL, anders wordt het wachten tot na de winter
Die roze ramen zijn juist gaaf!!quote:Op zondag 25 mei 2008 22:03 schreef Anthraxx het volgende:
Onze kever:
[ afbeelding ]
Zonder de roze ramen inmiddels.
Alleen de achterste ramen zijn nog roze. De voorramen en de achterruit is normaal. Anders ziet het zo roze van binnenquote:
jep met hele groep van de peelquote:Op zondag 1 juni 2008 20:23 schreef MaGNeT het volgende:
Ook nog mensen die naar Budel gaan dit jaar?
http://www.beautifulbudel.nl/start/start_vnb_nl.htm
brand in een kever klinkt mij bekent maar das een oud boxer probleempje deze heeft een VR6 blokquote:
HAD een VR6 blok.... Rustig je rondjes blijven rijden terwijl je blok brand is niet goed voor de levensduur van je blok, op zich...quote:Op zondag 1 juni 2008 23:31 schreef T42 het volgende:
[..]
brand in een kever klinkt mij bekent maar das een oud boxer probleempje deze heeft een VR6 blok
Wat is het probleem dan?quote:Op zondag 1 juni 2008 23:31 schreef T42 het volgende:
[..]
brand in een kever klinkt mij bekent maar das een oud boxer probleempje deze heeft een VR6 blok
heb ik toen ook met me kever gedaanquote:Op zondag 1 juni 2008 23:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
HAD een VR6 blok.... Rustig je rondjes blijven rijden terwijl je blok brand is niet goed voor de levensduur van je blok, op zich...
Aha, ik had al eerder een foto van deze kever gezien via mijn broer ThE_ED.quote:Op zondag 25 mei 2008 22:03 schreef Anthraxx het volgende:
Onze kever:
[ afbeelding ]
Zonder de roze ramen inmiddels.
Ben er bij!quote:Op zondag 1 juni 2008 20:23 schreef MaGNeT het volgende:
Ook nog mensen die naar Budel gaan dit jaar?
http://www.beautifulbudel.nl/start/start_vnb_nl.htm
wel zo fijn haha 2 jaar apkquote:Op maandag 2 juni 2008 16:51 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ben er bij!Ik ga alleen zaterdag 14 juni.
Op dinsdag 17 juni gaat mijn keef apk gekeurd worden. Ik verwacht niks.Hij moet voor 29 juni goedgekeurd zijn, ben ik er gelijk 2 jaar vanaf.
mijne knalt ook als hij loopt(user icoon bij mij) is de uitlaat komt er zuurstof in (+ brandstof)quote:Op dinsdag 3 juni 2008 14:12 schreef Anthraxx het volgende:
Soms bij het starten klinkt er een doffe, harde knal. Volkomen willekeurig. De ene keer wel, de andere keren niet. Motor start verder prima. Weinig gas nodig om te starten, soms helemaal niet. Start vaak direct. Maar die knal kan ik niet thuisbrengen...
Ah okee. Dan maak ik mij geen zorgen. Hij knalt echt alleen maar bij een koude startquote:Op dinsdag 3 juni 2008 14:23 schreef T42 het volgende:
[..]
mijne knalt ook als hij loopt(user icoon bij mij) is de uitlaat komt er zuurstof in (+ brandstof)
daarna als hij warm word gaat het lekje dichtquote:Op dinsdag 3 juni 2008 14:33 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ah okee. Dan maak ik mij geen zorgen. Hij knalt echt alleen maar bij een koude start.
Ik denk niet dat het dat laatste isquote:Op dinsdag 3 juni 2008 14:51 schreef T42 het volgende:
[..]
daarna als hij warm word gaat het lekje dichtof je ontsteking staat fout maar dan loopt hij nie lekker
idd.quote:Op maandag 30 juni 2008 19:57 schreef Greys het volgende:
Leuk is dat he, HPoi, als je het echte oude blokje hebt!
Dat zijn echt de leuke ontdekkingen
mijn blokje is al weer afgeschrevenquote:Op maandag 30 juni 2008 20:02 schreef HPoi het volgende:
[..]
idd.Je komt ook mindere dingen tegen in de loop der tijd. (die ik dan repareer) Maar het is erg leuk om te weten dat het orginele blok nog leeft en in mijn kever zit.
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 08:09 schreef Anthraxx het volgende:
Onze auto komt volgens het serie nummer uit 1976 en de motor is ook nog origineel. Op de papieren staat dat hij in 1977 is toegelaten. Waarschijnlijk een jaar in de showroom gestaan
![]()
.
2e hands half in onderdelen en zelf inelkaar gezet (voor 1e keer) hij loopt wel goed maar perst alle olie uit de luchtfilterquote:Op woensdag 2 juli 2008 21:28 schreef HPoi het volgende:
[..]
Hoe kan dat? Was het een 2dehands of een gereviseerde of een nieuwe?
heb er nog nooit problemen mee gehadquote:Op maandag 29 september 2008 08:42 schreef Anthraxx het volgende:
Nou, we zitten er over te denken om de ontsteking te vervangen door een elektronische. Dan heb je dit gezeik ook nooit meer.
euh heb je mijn kever al ooit gezien? ik gooi er alleen olie in om de 20kmquote:Op maandag 29 september 2008 11:57 schreef Anthraxx het volgende:
Jij maakt het dus gewoon regelmatig zelf schoon en stelt het regelmatig zelf af?.
als onderhoud dan héquote:Op maandag 29 september 2008 12:04 schreef Anthraxx het volgende:
Ik heb wel foto's gezien. Maar alleen olie?Dat is wel netjes.
Hoewel wij er echt flink kilometers mee maken. Dit weekend alleen al ruim 600 kilometer mee gereden. Dus misschien dat het daaraan ligt (we hebben er nu sinds April al meer dan 7500 Km mee opzitten).
mijn blok is nix waard daaromquote:Op maandag 29 september 2008 15:24 schreef Anthraxx het volgende:
Ja, dat snap ik. Als je een auto had die alleen op Olie zou rijden dan was je waarschijnlijk allang gelynched
.
Olie gooien wij ongeveer om de 1000 km er bij. We peilen bij elke tankbeurt maar hij heeft niet echt veel nodig. Waar komen al die verschillen zo vandaan eigenlijk?
tsja, als alles er toch gelijk weer uitvliegt.quote:Op maandag 29 september 2008 22:06 schreef T42 het volgende:
mijn blok is bj 20071600tje. loopt goed alleen alles viegt er vanboven uit ofzo
en ik gooi er alleen de goedkoopste kruidvat olie in! geen idee wat het is daar moet hij het maar mee doen
Ik maak wel even een foto morgen van die bladzijdequote:Op maandag 29 september 2008 22:18 schreef HPoi het volgende:
Er zijn inderdaad meer mensen die er 15W40 ingooien, maar het is niet aan te bevelen en ik heb nog nooit gehoord dat dit in een officieel VW document staat.Maar als het er staat dan staat het er.
![]()
Ben benieuwd wat je garage ervan zegt.Veel succes met je kver volgende week.
http://video.google.nl/videoplay?docid=8932348704134014088&q=source:015811397637163726395&hl=nlquote:Op dinsdag 30 september 2008 08:58 schreef Anthraxx het volgende:
Hehehehe. Zou je er frituurvet in kunnen doen?.
5 liter in 5 sec was het rook systeemquote:Op dinsdag 30 september 2008 10:13 schreef Anthraxx het volgende:. Wat rookontwikkeling en je was waarschijnlijk snel door de vloeistof heen (of viel het mee?). De motor heeft er blijkbaar absoluut geen last van zo te zien
. Stoer!
Is er misschien animo voor een Fok! kever meet of staan we dan dadelijk met 4 kevers ergens in een weiland?.
die prijsquote:
neej niet erg alleen je benzine verbrand slechter op hogere toeren.quote:Op zondag 19 april 2009 16:13 schreef Anthraxx het volgende:
Weet iemand trouwens hoe het zit met een 123 ignition? Ik zag vandaag in mijn motor baai tijdens het olie verversen dat de vaccuum slang tussen de carburateur en de 123 ignition los hing. Ik heb die nu vast getaywrapped (tijdelijke oplossing) maar ik vroeg mij af of het schade kon doen als die los zou hangen. Blijkbaar heeft die al weken losgehangen en ik heb werkelijk niets gemerkt (geen enkele verandering in rijgedrag etc). Morgen bel ik de garage maar misschien kan iemand mij hier gerust stellen?
mij mij niet die zit vast geroest en voor de boutjes zitten de potten van de automaatbakquote:Op woensdag 13 mei 2009 14:08 schreef Anthraxx het volgende:
Hoe makkelijk kun je een (achter) bumper verwisselen?
ik heb geen idee sorry, heb dat nog nooit gehoeve.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:23 schreef RaymondK het volgende:
Dikke kans dat ik hier in het foute topic zit, maar kan iemand me vertellen hoe ik het beste de verwarmingskabels van m'n kever kan vervangen?
Er is er 1 gebroken, en het lijkt er op dat ik heel de hendel moet uitbouwen? Klopt dat?![]()
Alvast bedankt voor reacties!
Dat laat ik me geen tweede keer zeggen ;-)quote:Op zaterdag 13 juni 2009 10:49 schreef Puckzzz het volgende:
Ik heb nog wel een CD-tje 'werkplaats handleiding' voor de Kever. Misschien staat daar iets in. Kan 'm wel ff branden en opsturen als je wilt.
Mijn meisje staat nog steeds in de schorsing. We waren in afwachting van mijn contract voordat we haar naar de garage gingen brengen (nog steeds het geblokkeerde rem probleem) maar helaas....contract wordt niet verlengd dus moet ze nog wat langer wachten voordat ze weer naar buiten mag
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:43 schreef Cyclonist het volgende:
Die blauwe is wel tofIk vraag me trouwens af of ik in zo'n ding zou passen, ben bijna twee meter
Hoofdruimte lukt sowieso, weinig auto's waar je zo ruim zit.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:43 schreef Cyclonist het volgende:
Die blauwe is wel tofIk vraag me trouwens af of ik in zo'n ding zou passen, ben bijna twee meter
Nou, de rood-zwarte is hem niet geworden. Daar zat echt nog teveel werk aan voor een leek als ik... Ik heb mn budget nu maar wat naar boven bijgesteld en nu ga ik ws volgende week kijken bij een dubbel zo dure, maar hopelijk eentje zonder allemaal body werkquote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:00 schreef Inu het volgende:
Kever
Ik wil ook graag een Kever, maar het wordt dan mijn eerste auto en ik kan echt alle hulp gebruiken die er isIk heb het Kever-forum al redelijk doorgelezen en ik heb ook al 2 kevers op het oog. Morgen ga ik kijken bij de kever van een van de leden van het forum: http://www.keversite.nl/prikbord/adv.php?id=16598. Ik heb ook berichtjes gelezen van de gebruiker wat hij er allemaal aan heeft gedaan en het ziet er redelijk uit, voor zover ik kan zeggen met mijn kennis
Hij had al wat kijkers gehad, maar dus nog niet verkocht, dus ik ga goed skeptisch zijn denk ik morgen
Nog tips? Ik weet al dat ik moet vragen naar de benzine, en goed onder de matten ed moet kijken.
De andere kever die ik op het oog heb, komt ook van de keversite af, namelijk http://www.mijnalbum.nl/Album=WDO4EKW7. De stoelen zijn echt heel afgrijselijk, maar mee te leven voorlopig. Ik wil de kever gewoon gaan gebruiken als dagelijks vervoer, en diegene die hem verkoopt zei dat ze dat altijd zonde heeft gevonden en dat hij daarom meer onder de carport heeft gestaan. Ze vraagt er 1850 euro voor, is dat in combinatie met die vlekjes ed een goede prijs?
Mijn meneer is 1.98 en dat gaat prima in de keef!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:43 schreef Cyclonist het volgende:
Die blauwe is wel tofIk vraag me trouwens af of ik in zo'n ding zou passen, ben bijna twee meter
pff in 2002 kocht ik de mijne voor 850 euroquote:Op zondag 12 juli 2009 09:49 schreef Inu het volgende:
[..]
Nou, de rood-zwarte is hem niet geworden. Daar zat echt nog teveel werk aan voor een leek als ik... Ik heb mn budget nu maar wat naar boven bijgesteld en nu ga ik ws volgende week kijken bij een dubbel zo dure, maar hopelijk eentje zonder allemaal body werk
De blauwe ga ik dus ook niet meer kijken, want daar is op het eerste gezicht ook nog best redelijk wat aan te doen...
ik ben 193 en heb nog genoeg ruimtequote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:43 schreef Cyclonist het volgende:
Die blauwe is wel tofIk vraag me trouwens af of ik in zo'n ding zou passen, ben bijna twee meter
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |