abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58827514
Hallo luitjes,

Ik heb een groot probleem. Mijn kever staat hier op de oprit zonder dat ie op contact staat, zonder sleutels erin en de startmotor slaat zo nu en dan spontaan aan!

Wats aan het handje? Help!

PS: het betreft een kever

[ Bericht 16% gewijzigd door HPoi op 22-05-2008 16:38:12 ]
  donderdag 22 mei 2008 @ 16:21:14 #2
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_58827598
Je hebt Herbie op de oprit staan!!!!!

Maar er zal wel een kabeltje ergens los op iets electronisch hangen/liggen. Kijk eens onder het motorklepje
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
  donderdag 22 mei 2008 @ 16:21:52 #3
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_58827613
bekabeling bij het contactslot niet goed.. wellicht liggen er draadjes bloot die elkaar raken oid. Heb er nooit van gehoord en dit is het enige wat ik bedacht kan krijgen
pi_58827782
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 16:18 schreef HPoi het volgende:
Hallo luitjes,

Ik heb een groot probleem. Mijn kever staat hier op de oprit zonder dat ie op contact staat, zonder sleutels erin en de startmotor slaat zo nu en dan spontaan aan!

oll:

Wats aan het handje? Help!

PS: het betreft een kever
Ik bel m'n luchtgekoelde oom! Misschien weet hij het.

edit: blokje onder contactslot?
pi_58827988
Er zit ergens iets niet goed bij het contact. Als ik aan draadjes trek gaat ie aan. Maar weet niet hoe ik erbij kan.
pi_58828039
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 16:37 schreef HPoi het volgende:
Er zit ergens iets niet goed bij het contact. Als ik aan draadjes trek gaat ie aan. Maar weet niet hoe ik erbij kan.
Stuur er af.
Ruitensproeierhandel met mechanisme er af.

Welk bouwjaar?
Kan iets schelen per jaar (niet zo gek voor een auto die 60 jaar in productie is geweest ).
pi_58828064
Hij wil gewoon aandacht. Iets vaker gaan rijden en het probleem moet opgelost zijn.
pi_58828235
Dan moet je hem zeker uit de versnelling zetten als je hem parkeert.... gevaarlijk.... weet je zeker dat het de startmotor is?
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_58828341
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 16:40 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Stuur er af.
Ruitensproeierhandel met mechanisme er af.

Welk bouwjaar?
Kan iets schelen per jaar (niet zo gek voor een auto die 60 jaar in productie is geweest ).
Dankje.

Ben nu bezig het stuur eraf aan het halen.
Ruitensproeier is bij mij een knop.

Ik heb een 1200 uit 1975.
pi_58828351
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 16:48 schreef AlphaOmega het volgende:
Dan moet je hem zeker uit de versnelling zetten als je hem parkeert.... gevaarlijk.... weet je zeker dat het de startmotor is?
Ik parkeer altijd in zijn vrij + handrem
pi_58828377
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 16:54 schreef HPoi het volgende:

[..]

Dankje.

Ben nu bezig het stuur eraf aan het halen.
Ruitensproeier is bij mij een knop.

Ik heb een 1200 uit 1975.
Kan gesoldeerd zijn, anders met stekkers. Hangt er wat om
Onderdeel is uiteraard nog goed verkrijgbaar.

Heb de telefoon net weer opgehangen. Maar nu red je het zelf wel

[ Bericht 10% gewijzigd door TheFreshPrince op 22-05-2008 17:01:54 ]
pi_58828513
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 16:48 schreef AlphaOmega het volgende:
Er zit verder niets in een auto dat spontaan er voor kan zorgen dat de motor start.
En die startmotor wordt weer aangestuurd door het contact.
Dus logica zegt dan: het is iets aan het contactslot.
pi_58828600
En de motor slaat niet aan maar de startmotor draait alleen maar. Maar kom er nu wel wijs uit. Heb net ook even garage gebeld die zegt dat het waarschijnlijk een nieuw contactslot word.............

Ik kijk eerst even naar de bedrading.

Bedankt MaGNet voor je hulp! En bedank je oom ook maar.
pi_58829284
Hm, ik ben zover dat het stuur eraf is en dat ik de behuizing eraf heb van het contactslot, alleen krijg ik het contactslot er niet uit getrokken. (gaat maar 2cm omhoog)
pi_58829936
Hij start nu niet meer vanzelf Maar als ik aan een draad friemel die in het contactslot zit gaat de startmotor lopen..... Zit dus iets los in het contact................
pi_58829962
het zou ook aan de bedrading bij de startmotor kunnen liggen.
ontkoppel iig je accu, anders draait je start motor zeker in de soep.

ik heb het probleem ook gehad en met een nieuwe startmotor was het verholpen. In mijn geval ging de startmotor wel draaien, maar nam de motor zelf niet mee. hij draaide dus op volle toeren, zonder enige belasting.
pi_58831922
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 18:07 schreef gias het volgende:
het zou ook aan de bedrading bij de startmotor kunnen liggen.
ontkoppel iig je accu, anders draait je start motor zeker in de soep.

ik heb het probleem ook gehad en met een nieuwe startmotor was het verholpen. In mijn geval ging de startmotor wel draaien, maar nam de motor zelf niet mee. hij draaide dus op volle toeren, zonder enige belasting.
Dat klinkt meer als een defecte bendix.
pi_58831957
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 18:06 schreef HPoi het volgende:
Hij start nu niet meer vanzelf Maar als ik aan een draad friemel die in het contactslot zit gaat de startmotor lopen..... Zit dus iets los in het contact................
Kom je zondag nog naar Rijperkerk?
pi_58832831
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 19:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Kom je zondag nog naar Rijperkerk?
Nee, is wat te ver weg voor mij. Anders had ik idd genoeg mensen gehad die weten hoe ik het contactslot eruit krijg.
pi_58832970
grumbel, mopper............ ik ben eruit waarschijnlijk. (net als ik alles weer teruggemonteerd heb) Waarschijnlijk stond ie op stuurslot! Dan haakt het contactslot zich vast aan stuurstang. Helemaal vergeten hem van stuurslot te halen............
pi_58833912
stuurslot zou dat toch niet mogen veroorzaken
pi_58834710
Het was het stuurslot. Dus nu kon ik het contactslot eruit krijgen.

Viel niks te zien. Het probleem is dus het contactslot zelf. In budel eens eentje op de kop tikken, kan ik ook gelijk het stuurwiel vervangen want deze is gebarsten. (was al bij aankoop)
  donderdag 22 mei 2008 @ 21:10:35 #23
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_58834930
Naar je startmotor loopt altijd 12V. Aan massa zit ie sowieso via de motormassakabel.
Zodra je start zet je een relais om omdat de startmotor hoge stromen trekt, via dit relais verloopt het veilig.

Er zit dus ergens een 'kortsluiting' (eigenlijk contact), -waardoor het startrelais bekrachtigd wordt en de startmotor gaat draaien- tussen de startmotor en het contact. Kijk het goed na, mss is het toch niet (alleen) je contactslot. Ook vervelend tijdens het rijden
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_58836398
Ohhh. kreeg je het hele contactslot er niet uit door stuurslot Ik dacht dat het stuurslot het starten van de startmotor veroorzaakte
pi_58837115
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 21:45 schreef erikkll het volgende:
Ohhh. kreeg je het hele contactslot er niet uit door stuurslot Ik dacht dat het stuurslot het starten van de startmotor veroorzaakte
Hehe, ik moest ook 2x lezen voor de 20 eurocent viel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')