een beetje respect voor de keuzes van de anderen mag welquote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Is heel normaal. Wie wil er nou kinderen? Ze zijn duur lawaaiig stinken maken troep maken alles stuk luisteren niet zeuren jengelen huilen stelen puberen, als ze dom zijn heb je geluk want dan doen ze ook niet wat je wil maar dan snap je tenminste nog waarom.
Het is heel normaal om geen kinderen te willen. Ik snap die debielen niet die wel kinderen willen.
denk dat je eenzamer raakt in de opa-oma leeftijd dan in de 'ouder' leeftijd bent, aangezien je (als het even meezit) dan meestal nog over meer gezondheid en levende vrienden 'beschikt' dan wanneer je 80 bent en alleen achter de geraniums zitquote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:04 schreef Brighteyes het volgende:
motorbloempje, dit onderwerp komt vaker langs in R&P dan hier.
Dit is de meeste recente: 30er zonder huis-boompje-beestje-ukkie..moet kunnen?
Overigens snap ik niet waarom je ze niet denkt te missen als ouder maar wel als grootouder. Same difference toch? Alleen een andere fase...
inderdaad, er zijn al -tig topics over gepasseerd, waarbij vooral de kinderlozen met onbegrip en soms zelf agressief reageren op diegenen met kinderen, terwijl de mensen met een kroost helemaal geen probleem hebben met mensen die geen kinderen willenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:04 schreef Brighteyes het volgende:
motorbloempje, dit onderwerp komt vaker langs in R&P dan hier.
Dit is de meeste recente: 30er zonder huis-boompje-beestje-ukkie..moet kunnen?
Ehm ja, ik vind het op zich geen ramp, maar de vragen 'waarom ben je (bewust kinderloos)' lijkt mij niet zo op zijn plek hier, terwijl die vraag wel al heel vaak beantwoord is in R&P.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
denk dat je eenzamer raakt in de opa-oma leeftijd dan in de 'ouder' leeftijd bent, aangezien je (als het even meezit) dan meestal nog over meer gezondheid en levende vrienden 'beschikt' dan wanneer je 80 bent en alleen achter de geraniums zitsnap je?
Maar ik zette het topic hier, omdat hier juist de OUDER(S) zittenop papierversnipperaar die de AT's afstruint na over het algemeen serieus volk met een ervaringsmening over kinderen hebben/krijgen en hoe zij er vroeger over dachten
vandaar dat ik ook hier heb gezocht in de history
is dat ok?
nee, maar de vraag of hier veel ouders zitten die vroeger gruwelden bij het idee van zelf kinderen te hebben is misschien wel tof.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:12 schreef Brighteyes het volgende:
Ehm ja, ik vind het op zich geen ramp, maar de vragen 'waarom ben je (bewust kinderloos)' lijkt mij niet zo op zijn plek hier, terwijl die vraag wel al heel vaak beantwoord is in R&P.
Ik ga iig even overleggen.
als ik de vraag herformuleer aan het einde van de OP, is het dan wel goed als hij hier blijft staan? Want dat is eigenlijk ook wel leuk om te horen inderdaadquote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:15 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
nee, maar de vraag of hier veel ouders zitten die vroeger gruwelden bij het idee van zelf kinderen te hebben is misschien wel tof.![]()
ik hoor er wel niet bij, ik heb altijd al mama willen zijn, van toen ik 8 jaar was of zo![]()
Dat laatst valt wel mee hoor... lees dat linkje van mij maar eens door.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als ik de vraag herformuleer aan het einde van de OP, is het dan wel goed als hij hier blijft staan? Want dat is eigenlijk ook wel leuk om te horen inderdaad.. en in R&P zit over het alemgeen meer bashtrash
![]()
Ik heb iets gemist?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:19 schreef E.T. het volgende:
Tot ik een jaar of 28 was moest ik er ook echt niet aan denken om kinderen te hebben..
Totdat ik een andere vent tegenkwam en bij hem alles op z'n plek viel en ze ineens wél wilde.. En nu ben ik zwanger van nr. 3
Dat dus!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 16:39 schreef Étoile het volgende:
22 lijkt me ook nog vrij jong om dit soort dingen te beslissen hoor!
Ben ik niet met je eens. Op je 22e zit je vaak in een compleet andere levensfase. Zeker als je niet zo'n heel fijne tijd hebt gehad (zoals TS door pesten) kom je rond die leeftijd pas eindelijk een beetje aan jezelf toe. Ik kan me wel voorstellen dat je dan niet direct zit te wachten op een kind.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 16:42 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat het net zo iets is als perse wel kinderen willen. Sommige vrouwen weten al heel vroeg dat ze perse ooit een kindje willen (zoals ik). ik denk dat datzelfde ook geldt voor vrouwen die perse geen kinderen willen. Het verhaal van komt nog wel vind ik dan een beetje raar. Als je dat nu niet wilt, dan is het toch klaar?!
Maar sommige 22 jarigen weten al wel zeker dat ze kindjes willen. Ik had op mn 16e ook wel een kindje gewilt, alleen is dat niet zo handig enzo, en je hebt er ook nog eens een leuke vent voor nodig. Dus zodra ik mn vent aan de haak sloeg kwam het onderwerp kinderen krijgen ook vrij snel op tafel.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 16:53 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dat dus!
Bij mij is die wens ook pas rond mijn 30/32e ontstaan.
Toen was er echter ook geen houden meer aan.![]()
Hoi Étoile!![]()
Volgens mij moet je er dat 2e stukje aangeplakt laten zitten.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:39 schreef DarkElf het volgende:
"maar mensen die 40 zijn en ze echt niet willen vind ik toch altijd enigzins egocentrisch ingesteld..."
Hoe bedoel je
Nou, de mensen die ik ken die pertinent hebben gekozen om geen kids te "nemen" (ik noem het maar even zo) en dan niet door een fysieke reden he, of een (erfelijke) ziekte oid, hebben allemaal als motivatie: "ik heb niks met kinderen, ik wil er niks voor opofferen, en ik wil doen wat ik wil wanneer ik wil".quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:39 schreef DarkElf het volgende:
"maar mensen die 40 zijn en ze echt niet willen vind ik toch altijd enigzins egocentrisch ingesteld..."
Hoe bedoel je
De keus om een kind te willen is per definitie egocentrisch.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:49 schreef DarkElf het volgende:
het is idd ieders vrije keus al ben ik het zeker niet met je eens
maar goed, ... ik ben weer van mening bijvoorbeeld dat het toch wel egocentrisch is bijvoorbeeld (in sommige gevallen) om wel kinderen te willen en krijgen, zullen ook veel mensen het niet mee eens zijn
Precies het verhaal van mijn zus, alleen is zij nu zwanger van de tweede. Als je na je 35e nog steeds geen kinderwens hebt, lijkt het me anders dan dat je geen kinderwens hebt op je 22e.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:19 schreef E.T. het volgende:
Tot ik een jaar of 28 was moest ik er ook echt niet aan denken om kinderen te hebben..
Totdat ik een andere vent tegenkwam en bij hem alles op z'n plek viel en ze ineens wél wilde.. En nu ben ik zwanger van nr. 3
De keus om kinderen te willen is zeker egocentrisch, je neemt ze niet voor een ander tenslotte, maar omdat JIJ ze wilt..maar de reden OM ze te willen is vaak om dingen te kunnen doorgeven, om te delen, liefde te geven..totaal niet egocentrisch dusquote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:49 schreef DarkElf het volgende:
het is idd ieders vrije keus al ben ik het zeker niet met je eens
maar goed, ... ik ben weer van mening bijvoorbeeld dat het toch wel egocentrisch is bijvoorbeeld (in sommige gevallen) om wel kinderen te willen en krijgen, zullen ook veel mensen het niet mee eens zijn
Ach, dat gebeurt hier toch al als je "piep" zegt dus daar stoor ik me niet meer aan.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:50 schreef Moonah het volgende:
Eerlijk gezegd ben ik het wel met Vivi eens.
De mens is en blijft een biologisch wezen en ons uiteindelijke doel is tóch voortplanting. Ik wil niemand veroordelen, maar als je absoluut geen kinderen wil, zit daar imo altijd 'iets achter'.
Hm, klinkt weer lekker vaag, maar is ook zo'n precair onderwerp, wil geen mensen voor het hoofd stoten.![]()
Ach weet je, voor mijn part is de reden dat de blauwe M&M's uitverkocht waren en men daarover een kutbui heeft. Je wilt ze, of je wilt ze niet. Reden doet er voor mij niet toe eigenlijk.... Als diegene achter zijn/haar keuze staat en daar gelukkig bij is, wie ben ik dan om te gaan zitten mrnnkn over de reden?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:55 schreef Vivi het volgende:
[..]
De keus om kinderen te willen is zeker egocentrisch, je neemt ze niet voor een ander tenslotte, maar omdat JIJ ze wilt..maar de reden OM ze te willen is vaak om dingen te kunnen doorgeven, om te delen, liefde te geven..totaal niet egocentrisch dus
Terwijl de redenen om ze niet te willen dat vaak wel zijn(uitzonderingen zoals voornoemd daargelaten).
Precies DE, ik bedoel jou dan ook absoluut niet he, bij jou is juist het omgekeerde van toepassing, zoals Moonah al zegtquote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:51 schreef Moonah het volgende:
[..]
De keus om een kind te willen is per definitie egocentrisch.
En in jouw geval is het heel nobel dat je de keus hebt gemaakt om ze niet te 'willen'.
ik vat het ook niet op als een aanval hoorquote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:56 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ach weet je, voor mijn part is de reden dat de blauwe M&M's uitverkocht waren en men daarover een kutbui heeft. Je wilt ze, of je wilt ze niet. Reden doet er voor mij niet toe eigenlijk.... Als diegene achter zijn/haar keuze staat en daar gelukkig bij is, wie ben ik dan om te gaan zitten mrnnkn over de reden?
(geen aanval, mijn mening/gedachtes)
Kindervrij.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:10 schreef Gia het volgende:Aan de andere kant ken ik ook een stel dat hartstikke gek is met kinderen, maar ervoor kiest om kinderloos te blijven, omdat ze hun vrijheid niet op willen geven. Nu heb ik mijn kinderen nooit als last gezien of als vrijheidrovers, dus IK vind dát een beetje een rare reden. Wij zijn altijd op kampeervakanties gegaan, net als zij, en daar heb ik de kids nooit als belemmerende obstakels gezien. Vandaar dat ik het beetje jammer vind als mensen die zo leuk met kinderen omgaan ze om dit soort reden niet willen.
Wat een onzin. Als je geen kinderen hebt, vrijwillig of niet dan ben je dus kinderloos.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:13 schreef Ireth het volgende:
[..]
Kindervrij.
Kinderlozen willen kinderen, maar kunnen ze om de een of andere reden niet krijgen.
Kindervrijen willen geen kinderen en kiezen daar bewust voor.
Die discussie moet je maar eens aangaan op het kindervrije prikbordquote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als je geen kinderen hebt, vrijwillig of niet dan ben je dus kinderloos.
Als mijn kinderen gaan logeren dan ben ik een weekendje kindervrij.
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:21 schreef Ireth het volgende:
[..]
Die discussie moet je maar eens aangaan op het kindervrije prikbord
www.kindervrij.pagina.nl
Dat evenwicht hersteld zich wel weer door vele kindertjes die er worden geboren in Afrika en Azië.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 16:09 schreef bamboo het volgende:
Mensen die geen kinderen willen vormen een gevaar voor de continuiteit van de samenleving.
Prima, maar als ik daar anders over denk, dan moet ik dat zelf weten, natuurlijk.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:27 schreef Ireth het volgende:
@Gia: ik zie ze niet als kinderloos of kindervrij. Ik zie ze gewoon als mens. Met hun eigen leven. Ze (de kindervrijen) kiezen zelf voor die term en gaan bijkans over hun nek als ze kinderloos worden genoemd. Ik verwoord dus alleen nu hoe zij denken
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:51 schreef Moonah het volgende:
[..]
De keus om een kind te willen is per definitie egocentrisch.
En in jouw geval is het heel nobel dat je de keus hebt gemaakt om ze niet te 'willen'.
ik voelde me niet persoonlijk aangesproken hoorquote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:57 schreef Vivi het volgende:
[..]
Precies DE, ik bedoel jou dan ook absoluut niet he, bij jou is juist het omgekeerde van toepassing, zoals Moonah al zegt
Daar ben ik het volledig mee eens! Ik heb overigens wel altijd een kinderwens gehad, maar dat het zo vroeg zou komen, had ik ook nooit bedacht. En dat was best even schrikken. Maar het valt 300% mee en heb ook nog regelmatig tijd voor mezelf.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:47 schreef lcicle het volgende:
Je leven houdt echt niet op met kinderen
Oke poepsjequote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:04 schreef DarkElf het volgende:
[..]
[..]
ik voelde me niet persoonlijk aangesproken hoorwant mijn situatie is idd anders
![]()
Crap, ik had dit gister al gelezen, en nu ga ik er toch nog even op reageren...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:44 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nou, de mensen die ik ken die pertinent hebben gekozen om geen kids te "nemen" (ik noem het maar even zo) en dan niet door een fysieke reden he, of een (erfelijke) ziekte oid, hebben allemaal als motivatie: "ik heb niks met kinderen, ik wil er niks voor opofferen, en ik wil doen wat ik wil wanneer ik wil".
Dat vind ik dan toch een bepaalde karaktertrek die ik niet als prettig ervaar, kan het niet beter uitleggen dan dit
Hun goed recht natuurlijk hoor, maar ik vind het toch vaak een bepaald "type". (Degenen die ik ben tegen gekomen dan).
jou beeld van kinderen is wel erg krom Papier....quote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Is heel normaal. Wie wil er nou kinderen? Ze zijn duur lawaaiig stinken maken troep maken alles stuk luisteren niet zeuren jengelen huilen stelen puberen, als ze dom zijn heb je geluk want dan doen ze ook niet wat je wil maar dan snap je tenminste nog waarom.
Het is heel normaal om geen kinderen te willen. Ik snap die debielen niet die wel kinderen willen.
Dat klinkt vrij nutteloos.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 07:34 schreef starla het volgende:
De enige reden waarom je hier bent is omdat je ouders, grootouders, overgrootouders etc. kinderen kregen.
De enige reden waarom je hier bent is het krijgen van kinderen om je genen door te geven.
Tuurlijk bevestigd de uitzondering de regelquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:04 schreef DarkElf het volgende:
grappig, kan me wel discussies van enkele jaren geleden herinneren (hier maar ook irl) en toen (wij twintigers) waren echt zo allergisch voor de altijd standaard sussende "ach kind wat weet je nou, je bent pas .. jaar. Dat komt nog wel"
en moet je nu lezen / horen van mensen van toen![]()
Zijn vaak ook erg rigide mensen, van die mensen die hun hele leven al uitgestippeld hebbenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:07 schreef Ticootje het volgende:
Ireth, dat was een vraag die ik op mijn sollicitatie kreeg. Hoe zie je jezelf over 10 jaar. Ik heb ongeveer hetzelfde antwoord gegeven.
Het enige goeie antwoord daarop is dus "10 jaar ouder".quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:07 schreef Ticootje het volgende:
Ireth, dat was een vraag die ik op mijn sollicitatie kreeg. Hoe zie je jezelf over 10 jaar. Ik heb ongeveer hetzelfde antwoord gegeven.
En vervolgens teleurgesteld zijn dat hun leven dus niet zo verloopt als dat ze hadden gedacht. Ik ben lang geleden gestopt met het plannen van mijn leven over een groot tijdsbestek. Ik plan tot ongeveer 4 weken en dan zie ik wel wat er komt. Je leven hangt aan elkaar van toevalligheden...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:09 schreef Vivi het volgende:
[..]
Zijn vaak ook erg rigide mensen, van die mensen die hun hele leven al uitgestippeld hebben![]()
Nee, je generaliseert niet. Het is gewoon een feit dat vrienden vaak, om deze reden, uit elkaar groeien. De ene wil kinderen, de andere niet. De ene praat over kinderen, de ander gaat daarbij zitten gapen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:17 schreef lily het volgende:
Het is zeker niet raar als je geen kinderwens hebt. Ieder het zijne en iedereen moet doen waar hij/zij gelukkig van wordt, lijkt me duidelijk.
Wat me wel opvalt is dat, bij de bewust kinderloze stellen in mijn omgeving, ze niet graag willen dat je teveel over je kinderen praat. Want dat is saai en niet hun ding enzo.
Maar zij praten wel honderduit over zaken die zij belangrijk vinden en daar verwachten ze wel interesse over...
beetje meten met twee maten vind ik
ik weet; ik generaliseer, maar dit is wat ik merk uit mijn omgeving en dan gaat het om 2 stellen..
Ja, tuurlijk: ieder zijn ding. En ik begrijp best dat kinderverhalen dan saai kunnen zijn.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:52 schreef Gia het volgende:
Heb haar dat overigens nooit kwalijk genomen, ieder zijn ding.
Vergelijk het met een hobby. Stel jij verzamelt postzegels en hebt het bij elk bezoek over je postzegels. Dat gaat vervelen, als de ander daar niets mee heeft. Ik vind dat je daar wel een beetje begrip voor moet hebben.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:05 schreef lily het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk: ieder zijn ding. En ik begrijp best dat kinderverhalen dan saai kunnen zijn.
Maar ik vind hun verhalen echt niet zo interessant hoor. Maar ik luister toch uit interesse voor de peroon en wat zij belangrijk vinden? Ookal is dat niet jouw ding?
Maar zij gaan ervan uit; kinderzaken zijn saai en daar hebben we niks mee te maken en de rest is![]()
Maar toevallig zijn kinderzaken wel een groot deel van mijn zaken..
Maar goed; je groeit dan uit elkaar, zoals je zegt....
Nee, als jouw kennis/vriend/vriendin een hobby heeft en nergens anders over kan praten, dan moet die net zo goed begrijpen dat zijn verhalen jou gaan vervelen. Als je bevriend wil blijven, zoek dan naar de overeenkomsten en probeer het gesprek daarop te brengen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:11 schreef lily het volgende:
Begrijp ik
Maar zij die vol vuur vertellen over hun "zaken"?
Dat is dan wel belangrijk? Of belangrijker.. en wel interessant?
Valt wel mee, toch? TS opent dit topic omdat zij niets met kinderen heeft en ook niet wil hebben. Die zal dit ook vaak genoeg meemaken in haar omgeving.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:11 schreef lily het volgende:
maar dit is eigenlijk vreselijk off topic
Ik doelde ook vooral op de reacties hier, niet zozeer IRL.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:28 schreef KD-fotografie het volgende:
In mijn omgeving merk ik weinig van de 2 werelden en elkaar aanvallen.
-knip-
Ik ben man, 32 en mijn vrienden hebben een gezin of zijn er 1 aan het stichten. En geen broedse gevoelens hier hoor.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:00 schreef DaviniaHR het volgende:
En weet je, dit wil je wellicht niet horen, maar als je een vaste baan hebt, en vrienden in je omgeving krijgen kinderen, dan verander je misschien wel van mening.
Er staat ook "wellicht"quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:24 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Ik ben man, 32 en mijn vrienden hebben een gezin of zijn er 1 aan het stichten. En geen broedse gevoelens hier hoor.
Terwijl je soms toch echt geen reet uitvoert op je werkquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:49 schreef motorbloempje het volgende:
...
Mijn zoontje gaat 3 dagen per week, en hij is supervrolijk als ik hem breng én als ik hem haal, ik heb zelfs de indruk dat hij het op het KDV met al die andere kindjes leuker vind dan 'saai" de hele dag thuis met als uitje even boodschapjes doen of wandelen ofzo....hij is een heel sociaal en hoe meer mensen om hem heen hoe meer hij lijtk te genieten...volgens mij is het ook heel persoonlijk hoor.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:18 schreef motorbloempje het volgende:
over 1 dag valt nog te praten met memaar langer echt niet.. omdat ik vind dat je dan gewoon geen tijd hebt voor kinderen
en je kunt je kind ook met andere kinderen in de speeltuin laten spelen enzo..
maargoed.. dat is denk ik weer een andere discussie waar ik mij pas in 'mag' mengen als ik daadwerkelijk kroost zou krijgen
Tuurlijk is dat irritant, maar dat geldt voor ieder "onderwerp".quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:49 schreef motorbloempje het volgende:
Maar er is idd een verschil tussen het even over de kinderen hebben, of het nergens anders meer over hebben dan de kinderenmensen die alleen nog oog daarvoor hebben en hun eigen verhaal willen doen.
ja, nee, dat bedoel ik ookquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:24 schreef lily het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat irritant, maar dat geldt voor ieder "onderwerp".
Ik heb het ook over het gewoon compleet negeren (van het feit dat wij wel kinderen hebben) en niets erover willen horen...maar wel hun verhaal willen doen...
andere uiterste dus..
Ik wilde dus kwijt dat ik het andersom meemaak
Wijs ze eens aan dan?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 03:33 schreef thaleia het volgende:
OUD op z'n smalst weer zeg, in sommige postingsVindt iemand het nog gek dat er spottend-grijnzend over dit forum wordt gesproken? Als ik hier moderator was zou ik er iets aan doen, meen ik serieus, want dan zou ik niet willen dat mijn kindje (whoeha) zo'n reputatie heeft
offt: Volgens mij was mijn post juist heel normaal. Zoals BE al zei: scheer niet heel OUD over één kam.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 03:33 schreef thaleia het volgende:
OUD op z'n smalst weer zeg, in sommige postingsVindt iemand het nog gek dat er spottend-grijnzend over dit forum wordt gesproken? Als ik hier moderator was zou ik er iets aan doen, meen ik serieus, want dan zou ik niet willen dat mijn kindje (whoeha) zo'n reputatie heeft
Mijn oma had 17 kinderen waarvan er toch ruim de 3/4 na 18 jaar nog leefden.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 08:53 schreef kraaksandaal het volgende:
Ik ben blij dat ik er niet teveel heb.![]()
Omdat je je kind dan niet genoeg ziet?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:14 schreef Ireth het volgende:
Zolang je je kind niet 5 dagen per week van half 7 smorgens tot 7 uur 's avonds naar een kdv brengt is daar niks mis mee en kan het alleen maar bijdragen tot de ontwikkeling.
(en ja, van half 7 tot 6 uur 5 dagen per week vind ik ook nog te veel! 3 dagen op normale kantooruren vind ik de max. voor een ukkie)
Ik denk niet dat het persé slecht hoeft te zijn voor de ontwikkeling van het kind. Mijn dochter gaat 2 dagen in de week naar het kinderdagverblijf. Zij loopt qua ontwikkeling behoorlijk voor op haar leeftijdsgenootjes. Een groot deel hiervan komt naar mijn idee voor rekening van het kinderdagverblijf, de nabijheid van veel (oudere) kinderen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:34 schreef leonieke het volgende:
[..]
Omdat je je kind dan niet genoeg ziet?
En wat als je niet meer fulltime gaat werken en daardoor de dingen niet meer kunt kopen die je wilt kopen voor jouw kind?
Jij redeneert uiteraard uit het standpunt van Nederland, maar hier in België bv is het de normaalste zaak van de wereld dat beide ouders fulltime gaan werken en hun kind(eren) 5 dagen per week naar de crèche doen, hoorIk moet zelfs eerlijk waar zeggen dat ik momenteel niemand ken die niet fulltime gaat werken met kinderen. Soms gaat het kind 1 dag per week naar de grootouders ofzo, maar meestal is het echt wel 5 dagen crèche. Ik zie zelfs niet in hoe dit slecht zou zijn voor de ontwikkeling van het kind.
Elke ouder denkt dat zijn kind voorloopt. Vroeger hadden de blagen de buurt, tegewoordig wordt dat steeds in georganiseerde dagverblijven terecht.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:44 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het persé slecht hoeft te zijn voor de ontwikkeling van het kind. Mijn dochter gaat 2 dagen in de week naar het kinderdagverblijf. Zij loopt qua ontwikkeling behoorlijk voor op haar leeftijdsgenootjes. Een groot deel hiervan komt naar mijn idee voor rekening van het kinderdagverblijf, de nabijheid van veel (oudere) kinderen.
Het is niet dat ik jou niet begrijp, hequote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:44 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het persé slecht hoeft te zijn voor de ontwikkeling van het kind. Mijn dochter gaat 2 dagen in de week naar het kinderdagverblijf. Zij loopt qua ontwikkeling behoorlijk voor op haar leeftijdsgenootjes. Een groot deel hiervan komt naar mijn idee voor rekening van het kinderdagverblijf, de nabijheid van veel (oudere) kinderen.
Ik werk zelf 3 dagen en dat vind ik genoeg. Ik zou haar niet vaker weg willen brengen omdat ik haar dan inderdaad niet vaak genoeg zie. Voor mijn gevoel. Ik wil graag meer tijd met haar doorbrengen dan alleen het weekend. Ook omdat ik de moeder-kind band heel belangrijk vind. En daar kan 5 dagen in de week opvang wel enige afbreuk aan doen.
En ik kan nog steeds de dingen kopen die ik wil kopen voor haar. Full time werken zou hooguit inhouden dat ik meer en duurder zou kunnen kopen.
Afgezien van dat ik je zinsopbouw niet begrijp, zie ik ook de relevantie van jouw reactie op mijn post niet.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:51 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Elke ouder denkt dat zijn kind voorloopt. Vroeger hadden de blagen de buurt, tegewoordig wordt dat steeds in georganiseerde dagverblijven terecht.
Het echte straatschandaal gebeuren gaat dan ook meestal langs de hulpverleners heen.
Dat komt later nog wel.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:58 schreef Igraine het volgende:
Blagen en straatschandalen zijn hier dus nog niet echt aan de orde.
Omdat ik (let op: ik!) vind dat ik (let op: ik!) dan beter een goudvis had kunnen nemen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:34 schreef leonieke het volgende:
[..]
Omdat je je kind dan niet genoeg ziet?
Nee hoor, gewoon vanuit mijn eigen standpunt. Als ik in de situatie zou zitten dat ik een kindje 5 dagen per week, 8 uur per dag vanaf 8 weken naar kdv moet brengen vraag ik me ernstig af of dat voor zowel mij als voor het kind wel leuk is.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:34 schreef leonieke het volgende:
Jij redeneert uiteraard uit het standpunt van Nederland,
Ik hoor ook wel verhalen van kinderen op KDV die van andere, oudere kinderen, verkeerde, ongewenste dingen leren. Bijvoorbeeld 'vieze' woorden. Noemt zo'n koter zijn moeder ineens 'kutmoeder'.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 09:44 schreef Igraine het volgende:
[..]
Nog een geluk dat veel mensen dat niet met jou vinden danquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:04 schreef Ireth het volgende:
[..]
Omdat ik (let op: ik!) vind dat ik (let op: ik!) dan beter een goudvis had kunnen nemen.
[..]
Nee hoor, gewoon vanuit mijn eigen standpunt. Als ik in de situatie zou zitten dat ik een kindje 5 dagen per week, 8 uur per dag vanaf 8 weken naar kdv moet brengen vraag ik me ernstig af of dat voor zowel mij als voor het kind wel leuk is.
Deze snap ik ff niequote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:38 schreef leonieke het volgende:
Maar het is makkelijker om het vanuit jouw eigen standpunt te bekijken als de voorzieningen er zijn![]()
welke voorzieningen?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:38 schreef leonieke het volgende:
[..]
Maar het is makkelijker om het vanuit jouw eigen standpunt te bekijken als de voorzieningen er zijn
Maar dat werkt natuurlijk ook twee kanten uit. Omdat het bij jullie regel is om het zo te doen, zullen mensen (die als de mogelijkheid ze wel geboden werd het wel anders willen) ook voor zichzelf goedpraten dat dit het beste is. Maar dat is gewoon menseigen denk ik. Het heeft weinig 'zin' om je steeds schuldig te voelen over lange tijd in een opvang als je de mogelijkheid niet hebt om dit te veranderen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:38 schreef leonieke het volgende:
[..]
Maar het is makkelijker om het vanuit jouw eigen standpunt te bekijken als de voorzieningen er zijn![]()
Je kunt het wel weer overdreven vinden, maar als je zegt dat mensen die bewust geen kinderen willen daar in het algemeen egocentrische redenen voor hebben, vind ik dat best... euh... generaliserend. En dan tegen iedereen onder de 30 zeggen dat het nog wel komt, met die klok... Pfffquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 08:50 schreef Vivi het volgende:
Ik vind het ook een beetje overdreven eerlijk gezegd
Oh enne...klik
Hte is ook generaliserend, wat beide opmerkingen betreft, maar daar ontkom je toch niet aan in dit soort discussies.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:57 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Je kunt het wel weer overdreven vinden, maar als je zegt dat mensen die bewust geen kinderen willen daar in het algemeen egocentrische redenen voor hebben, vind ik dat best... euh... generaliserend. En dan tegen iedereen onder de 30 zeggen dat het nog wel komt, met die klok... Pfff![]()
Ik wil ze wel (maar later... ooit). Althans, dat denk ik, want aan de andere kant is er zoveel meer in de wereld wat interessant en spannend en leuk is, dingen die kinderen niet helemaal onmogelijk maken, maar die toch lastiger worden als moeder. En dan is de wereld natuurlijk ook niet gezellig - maar dat istie nooit en dat zaldie ook nooit worden, toen ik geboren werd kon de bom nog vallen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:38 schreef Krln het volgende:
ik wou dat ik wist of ik kinderen zou willen of niet. ik blijf twijfelen. ik zou willen dat ik wist wat ik nu wou, ben straks bijna 30 en voel me een beetje 'opgejaagd'. altijd als mensen het vragen wuif ik hetr weg 'later... misschien..of niet.... ik weet het niet' de mensen die geen kinderen willen, weet je dat heel zeker? dus echt nooit? en de mensen die wel kinderen willen maar er nog geen hebben.. zijn jullie altijd 100 % zeker dan? Ik vind het moeilijk.
In grote lijnen ben ik het met je eens maar waarom alleen de moeder? als de vader thuis is of bv de vader 1 dagen thuis is en de moeder 3 dagen om maar een dwarsstraat te noemen is het toch ook goed?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:40 schreef Suzanna het volgende:
Dan kun je beter geen kinderen krijgen als je fulltime wilt blijven werken als moeder.
Ehm, maar wat is het dan? Het ís toch ook egocentrisch? Jíj wil geen kind. Jóuw keuze.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:57 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Je kunt het wel weer overdreven vinden, maar als je zegt dat mensen die bewust geen kinderen willen daar in het algemeen egocentrische redenen voor hebben, vind ik dat best... euh... generaliserend.
En ook dát is heel vaak wel degelijk het geval!quote:Net zo egocentrisch als wanneer je wél een kind wil trouwens.![]()
En dan tegen iedereen onder de 30 zeggen dat het nog wel komt, met die klok... Pfff![]()
Je zei dat een mens op die manier beter een goudvis zou kopen. Met 2 x duidelijk er bij: vind ik (dus jouw standpunt).quote:
En hier komen we weer op het tere punt van de TS:quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:54 schreef lcicle het volgende:
Wanneer beide ouders 5 dagen in de week moeten/willen werken, vraag ik me inderdaad ook af of kinderen in hun situatie wel een goede keuze is geweest. In dat opzicht hadden ze beter voor een goudvis kunnen gaan
Wanneer een alleenstaande ouder 5 dagen in de week moet werken omdat het kind anders niet de zorg kan krijgen die het nodig heeft, vind ik dat een ander verhaal.
Wij maken 0,0 gebruik van 'voorzieningen'. Het is maar net de keuze die je maakt en welke prioriteiten je stelt. Wij hebben gewoon wat minder geld.quote:Op zondag 12 augustus 2007 11:05 schreef leonieke het volgende:
).
Maar als de voorzieningen er in jouw land zijn om makkelijker te kunnen thuisblijven, is het makkelijker om zo'n standpunt in te nemen.
Voor zover ik het hier al een paar keer heb gehoord op dit forum zijn er toch bepaalde maatregelen waardoor je als ouder makkelijker kunt thuisblijven met jouw kind. Een baas gaat er bv ook minder problemen van maken dan hier in België volgens mij.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:54 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
welke voorzieningen?
In nederland worden moeders juist gestimuleerd om te gaan werken en kinderen naar het KDV te brengen, daar zijn subsidies voor.
Als een vrouw bevallen is krijgt ze 16 weken zwangerschapsverlof. (In Zweden krijg je 96 weken vrij, in Noorwegen 52 weken, in Denemarken 50 weken heb ik net gelezen)
Ik krijg er niks voor hoor als ik thuiszit, vandaar dat ik ernaast ook werk in het weekend voor de extra dingen.
OKquote:Op zondag 12 augustus 2007 11:09 schreef Moonah het volgende:
Maar ik vind deze discussie erg offtopic.
Aangezien ik het over mijzelf had (ik kan namelijk niet voor anderen spreken wat een mening betreft) reageer ik hierop ook vanuit mijzelf. Wat mijn eigen situatie betreft is er voor mij weinig keuze, ongeacht of er wel of geen voorzieningen zijn. Mijn partner is ziek en kan/mag niet werken. Hij kan nagenoeg niks. De verzorging voor mijn kind en voor mijn man en voor het huishouden staat voor de volle 100% op mijn schouders geleund. Ik had dus geen keuze, ik ben thuis, ik hou de boel draaiende en heb het idee een meer dan fulltime job thuis te hebben. Op het moment dat mijn kind naar de basisschool gaat heb ik pas een keuze, dan kan ik parttime buitenshuis gaan werken, mits de situatie met mijn man dat toelaat. Dus hartstikke fijn dat er zoveel voorzieningen zijn, ik heb er alleen weinig aan.quote:Op zondag 12 augustus 2007 11:05 schreef leonieke het volgende:
[..]
Je zei dat een mens op die manier beter een goudvis zou kopen. Met 2 x duidelijk er bij: vind ik (dus jouw standpunt).
Maar als de voorzieningen er in jouw land zijn om makkelijker te kunnen thuisblijven, is het makkelijker om zo'n standpunt in te nemen.
En misschien kom ik nu heel erg over (en gaat natuurlijk iedereen zeggen dat ik beter geen kinderen kan nemen...) maar ik zou zelfs niet fulltime willen thuisblijven als ik een kind zou hebben. Eén dag per week ja, maar meer hoeft eigenlijk niet![]()
Ehm, nou, ik zei alleen maar dat ík hem wat off topic vind. Je hoeft van mij niet te moven hoor!quote:
Ik denk zelf dat je het een beetje te rooskleurig ziet in Nederland hoor.quote:
Ik zou wel op je willen reageren omdat je mijn stukje quote, maar Ik begrijp niet wat jouw bericht ermee te maken heeft..quote:Op zondag 12 augustus 2007 11:06 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
En hier komen we weer op het tere punt van de TS:
Ja hoor, maar dan nog steeds niet fulltime werken als moeder. Ik ben nogal traditioneel daarin denk ik, ik denk persoonlijk dat een kind zijn moeder het meeste nodig heeft. Maar vader 1 dag thuis per week en moeder drie dagen werken, lijkt me prima. Zo komt een kind eigenlijk niets tekort.quote:Op zondag 12 augustus 2007 00:30 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
In grote lijnen ben ik het met je eens maar waarom alleen de moeder? als de vader thuis is of bv de vader 1 dagen thuis is en de moeder 3 dagen om maar een dwarsstraat te noemen is het toch ook goed?
Ik begrijp je standpunt ook goed. Mijn moeder is gewoon gestopt met werken toen ze mij kreeg en zodra ik naar de peuterspeelzaal ging rustig weer begonnen. Als de financiële toestand het toelaat wil ik dat later ook. Als je ervoor kiest moeder te worden, dan vind ik dat je ook de moeder moet zijn waar je kind behoefte aan heeft. Ik ben enig kind, en ben in mijn eerste jaren nooit gedumpt op een KDV of wat dan ook. Maakt mij dit tot een asociaal onderontwikkeld mormel? Neehoor, ik heb nooit gebrek gehad aan sociale contacten, ben ook absoluut niet onderontwikkeld (heb keurig in 14 jaar mijn basisschool en vwo gedaan) en heb een stel superlieve ouders waar ik een geweldige band mee hebquote:Op zondag 12 augustus 2007 14:51 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Ja hoor, maar dan nog steeds niet fulltime werken als moeder. Ik ben nogal traditioneel daarin denk ik, ik denk persoonlijk dat een kind zijn moeder het meeste nodig heeft. Maar vader 1 dag thuis per week en moeder drie dagen werken, lijkt me prima. Zo komt een kind eigenlijk niets tekort.
Ik ben 22quote:Op maandag 13 augustus 2007 10:47 schreef peterfan het volgende:
Jammer dat de discussie over het wel of niet willen van kinderen nu weer verzand in de "praktische" hoek zoals opvang, ipv de "emotionele" hoek als in: is het raar om geen kinderen te willen...
OT: nee, natuurlijk is dat niet raar. Eigenlijk is het raar dat iedereen er maar van uit gaat dat je het wél wilt.
Maaaaar: kom op, je bent 22. Zelf nog een kind (tenminste, toen ik 22 was studeerde ik nog en was ik daar dus echt nog niet mee bezig!). Ik zeg niet dat je zeker anders zult praten als je eenmaal 30 bent, maar de kans is best groot. En ja, ik praat uit ervaring... (rammel, rammel!)
precies, de kans is groot, en dat zeggen 'we' niet omdat we iemands eigen mening niet serieus nemen, maar omdat de ervaring, eigen of in je omgeving, dat zo uitwijst.quote:Op maandag 13 augustus 2007 10:47 schreef peterfan het volgende:
Jammer dat de discussie over het wel of niet willen van kinderen nu weer verzand in de "praktische" hoek zoals opvang, ipv de "emotionele" hoek als in: is het raar om geen kinderen te willen...
OT: nee, natuurlijk is dat niet raar. Eigenlijk is het raar dat iedereen er maar van uit gaat dat je het wél wilt.
Maaaaar: kom op, je bent 22. Zelf nog een kind (tenminste, toen ik 22 was studeerde ik nog en was ik daar dus echt nog niet mee bezig!). Ik zeg niet dat je zeker anders zult praten als je eenmaal 30 bent, maar de kans is best groot. En ja, ik praat uit ervaring... (rammel, rammel!)
Ik realiseer me heus terdege dat ik nog maar 25 ben en dingen kunnen veranderen (daarom neem ik nu een Mirena en denken we nog niet over permanente anticonceptie), het is ook meer het toontje van 'jij mag niet meepraten, je bent nog maar 25'. Er zijn toch echt mensen die op hun 40e nog steeds niet willen, denk ik dan...quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:14 schreef milagro het volgende:
[..]
precies, de kans is groot, en dat zeggen 'we' niet omdat we iemands eigen mening niet serieus nemen, maar omdat de ervaring, eigen of in je omgeving, dat zo uitwijst.
je weet een heleboel dingen "echt zeker" als je rond 20 bent en "je hoeft mij echt niets te vertellen, hoor, ik weet heus wel wat ik doe/wil" ..... en ja, soms blijft je mening en inzichten zo, maar vaak zat dus niet, en dat dan bijvoorbeeld door externe factoren als die "ene vent" die zomaar ineens je leven binnenwandelt.
het is dus geen betweterij , geen "wat weet jij nou" of "zo gaat dat altijd" , de kans is er gewoon dat bepaalde meningen, inzichten, gevoelens veranderen met de jaren, puur omdat je in een andere levensfase komt, andere mensen ontmoet, meer levenservaring krijgt etc etc.
ik snap die verontwaardiging ook nooit zo als men "oh maar dat verandert ms nog, hoor" zegt, je kan toch gewoon zeggen "ja, ms wel, ms niet, we zien het wel, NU wil ik ze iig niet... en hoe is het met jou verder ?".
ach, dat toontje leg je er ms ook zelf een beetje in, en ms is jouw toontje voor hen weer irri... ook al is dat het ms niet, maar net zo goed hun interpretatie ervan.quote:Op maandag 13 augustus 2007 13:02 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik realiseer me heus terdege dat ik nog maar 25 ben en dingen kunnen veranderen (daarom neem ik nu een Mirena en denken we nog niet over permanente anticonceptie), het is ook meer het toontje van 'jij mag niet meepraten, je bent nog maar 25'. Er zijn toch echt mensen die op hun 40e nog steeds niet willen, denk ik dan...
quote:Op maandag 13 augustus 2007 13:13 schreef milagro het volgende:
[..]
ach, dat toontje leg je er ms ook zelf een beetje in, en ms is jouw toontje voor hen weer irri... ook al is dat het ms niet, maar net zo goed hun interpretatie ervan.
eventueel gedram is heel makkelijk en vriendelijk te parareren toch?
gewoon zoals ik al zei "ja, ms wel, maar goed..." en dan dus het gesprek over hen laten gaan ineens, iets aansnijden waar ze graag over praten (zichzelf) of als je een
bui hebt, iets precairs over hun privé leven aansnijden "zeg, ik zag je man laatst en...."
of desnoods zeg je "ja, als ik 30 ben ga ik ervoor, en ik wil dan een kind van een lekkere goedbedeelde neger " of als je in diebui bent""ja, als ik 30 ben ga ik ervoor en ik wil dan een kind van jouw vent"
heb je ze gelijk stil
Preciesquote:Op maandag 13 augustus 2007 12:14 schreef milagro het volgende:
[..]
precies, de kans is groot, en dat zeggen 'we' niet omdat we iemands eigen mening niet serieus nemen, maar omdat de ervaring, eigen of in je omgeving, dat zo uitwijst.
je weet een heleboel dingen "echt zeker" als je rond 20 bent en "je hoeft mij echt niets te vertellen, hoor, ik weet heus wel wat ik doe/wil" ..... en ja, soms blijft je mening en inzichten zo, maar vaak zat dus niet, en dat dan bijvoorbeeld door externe factoren als die "ene vent" die zomaar ineens je leven binnenwandelt.
het is dus geen betweterij , geen "wat weet jij nou" of "zo gaat dat altijd" , de kans is er gewoon dat bepaalde meningen, inzichten, gevoelens veranderen met de jaren, puur omdat je in een andere levensfase komt, andere mensen ontmoet, meer levenservaring krijgt etc etc.
ik snap die verontwaardiging ook nooit zo als men "oh maar dat verandert ms nog, hoor" zegt, je kan toch gewoon zeggen "ja, ms wel, ms niet, we zien het wel, NU wil ik ze iig niet... en hoe is het met jou verder ?".
Open er een topic overquote:Op maandag 13 augustus 2007 13:19 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
![]()
Ach ja. Misschien heb je gelijk over mijn toontje. Laat ik dan maar helemaal mijn mond houden over die hele kinderdagverblijfdiscussie. 'Dan kun je net zo goed een goudvis nemen', pfffrrrt.
Good Lord, nee. Ik zit dan gewoon een beetje op de kast omdat iemand in mijn nabije omgeving dus wel fijn vijf dagen in de week werkt. Ze moet zich echt het vuur uit de sloffen rennen, maar ze is echt een heel goede moeder. En dan voel ik me plaatsvervangend aangevallen door die goudvis-opmerkingenquote:
dat is ook zoiets wat je nooit goed kan doen volgens "de omgeving"quote:Op maandag 13 augustus 2007 13:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Good Lord, nee. Ik zit dan gewoon een beetje op de kast omdat iemand in mijn nabije omgeving dus wel fijn vijf dagen in de week werkt. Ze moet zich echt het vuur uit de sloffen rennen, maar ze is echt een heel goede moeder. En dan voel ik me plaatsvervangend aangevallen door die goudvis-opmerkingen![]()
met een tevreden en gelukkige moeder en/of vader die achter haar/zijn/hun keuzes staat/staanquote:Op maandag 13 augustus 2007 13:52 schreef milagro het volgende:
de enige graadmeter is een tevreden en gezond kind
Die "Goudvis"-opmerkingen vind ik ook een beetje beledigend, soms heb je gewoon geen keus idd en dat wil nog niet zeggen dat je daardoor geen goede moeder zou zijn of dat je kind getraumatiseerd wordt ofzoquote:Op maandag 13 augustus 2007 13:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Good Lord, nee. Ik zit dan gewoon een beetje op de kast omdat iemand in mijn nabije omgeving dus wel fijn vijf dagen in de week werkt. Ze moet zich echt het vuur uit de sloffen rennen, maar ze is echt een heel goede moeder. En dan voel ik me plaatsvervangend aangevallen door die goudvis-opmerkingen![]()
Dan nog! Eigen keuze! Mijn schoonzus werkt 5 dagen in de week, en zij heeft gewoon een groot deel van haar sociale leven opgeofferd om toch een leuke, en ook aanwezige mama te kunnen zijn.quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:01 schreef Vivi het volgende:
[..]
Die "Goudvis"-opmerkingen vind ik ook een beetje beledigend, soms heb je gewoon geen keus idd en dat wil nog niet zeggen dat je daardoor geen goede moeder zou zijn of dat je kind getraumatiseerd wordt ofzo
Maar ik denk dat er hier wordt gedoeld op moeders die geen consessies willen doen tbv hun kinderen, ze moeten en zullen die carriere erbij hebben ook al hebben ze de keuze, financieel gezien, om wat rustiger aan te doen, en als je die kueze [i[ hebt[/i] dan vind ik ook dat je wat moet offeren in het belang van je kind, zeker als ze nog zo klein zijn..'tis toch altijd fijner voor ze om de eerste jaren niet elke dag weg te "moeten" en lekker bij mama te kunnen zijn:)
precies, maar dat laatste wil soms niet lukken als je in je eentje ineens een hele shitload aan kritiek of commentaar krijgt van 'the smug married"quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
met een tevreden en gelukkige moeder en/of vader die achter haar/zijn/hun keuzes staat/staan
Mja, dat is waar. Dat is dan weer het voordeel van mijn leeftijd: het zal me werkelijk waar aan mijn **** roesten wat men denkt, zolang mijn vriend en ik achter onze keuzes staan (zowel mbt zwanger worden als wat te doen als we een kind krijgen) vind ik het allemaal best. Vooral mijn zusje heeft er een handje van om te vertellen hoe het toch eigenlijk allemaal echt zou moeten (zij heeft immers al 2 kinderen), maar ik laat haar lekker praten en zeg dan vriendelijk dat ik het toch doe zoals wij het goed vindenquote:Op maandag 13 augustus 2007 14:06 schreef milagro het volgende:
[..]
precies, maar dat laatste wil soms niet lukken als je in je eentje ineens een hele shitload aan kritiek of commentaar krijgt van 'the smug married"
je wordt er , ondanks al je valide argumenten, soms toch even onzeker van en verdrietig ook.... om dan later gelukkig alsnog flink pissig te worden, en bij een volgende shitload niet meer in de verdediging te schieten en enkel de middelvinger te geven, bij wijze van.
Tuurlijk is het ieders eigen keuze, maar ik heb ook recht op mijn eigen visie, tochquote:Op maandag 13 augustus 2007 14:05 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dan nog! Eigen keuze! Mijn schoonzus werkt 5 dagen in de week, en zij heeft gewoon een groot deel van haar sociale leven opgeofferd om toch een leuke, en ook aanwezige mama te kunnen zijn.
prima houding, die ik normaal ook heb , hoor, maar destijds was ik zo moe, fulltime baan, 2 kinderen, gezondheid die ernstig te wensen overliet, het eind van het latijn dus, niemand tekort willen doen, je werk niet, maar uiteraard vooral je kinderen niet, en dan nog te horen krijgen dat je geen goede moeder kan zijn, je je best doet, maar het niet haalt bij de thuiszittende mama's met een papa onder 1 dak...quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mja, dat is waar. Dat is dan weer het voordeel van mijn leeftijd: het zal me werkelijk waar aan mijn **** roesten wat men denkt, zolang mijn vriend en ik achter onze keuzes staan (zowel mbt zwanger worden als wat te doen als we een kind krijgen) vind ik het allemaal best. Vooral mijn zusje heeft er een handje van om te vertellen hoe het toch eigenlijk allemaal echt zou moeten (zij heeft immers al 2 kinderen), maar ik laat haar lekker praten en zeg dan vriendelijk dat ik het toch doe zoals wij het goed vinden
Jaaaa, dat denk je nu..quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:22 schreef ColdFeet het volgende:
JOUW visie over JOUW leven, das natuurlijk prima.
Maar mensen die hier zomaar, zonder enige toelichting opmerkingen over goudvissen neerkwakken vellen m.i. een totaal ongefundeerd oordeel over mensen die ze waarschijnlijk zelf niet eens kennen.
Natuurlijk, het is een openbaar forum, je mag neertetteren wat je wilt. Maar voor het gesprek is het niet echt bevorderlijk...
* Als ColdFeet ooit besluit toch aan de kindjes te gaan, dan gaat Meneer ColdFeet lekker minder werken, zoveel is al duidelijk
STIK!quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:30 schreef Vivi het volgende:
[..]
Jaaaa, dat denk je nu..![]()
Je zal de eerste niet zijn die zo verliefd is op d'r kind dat ze helemaal niet meer wil werken![]()
Mijn hemel, da's volgens mij de domste opmerking die ik ooit gelezen hebquote:Op maandag 13 augustus 2007 14:27 schreef milagro het volgende:
"ja, wij zijn ms nog minder thuis dan jij, maar wij zijn wel samen, jij bent alleen, dus je doet je kinderen dubbel tekort, veel van huis én geen papa" ... te erg toch?
maargoed, oude frustaties van mij
Nou ik ben redelijk om aan te zien en mijn kind is praaaaachtig, dusquote:Op maandag 13 augustus 2007 14:33 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
STIK!
Bovendien verwacht ik sowieso niet veel moois te baren; mooie mama's, lelijke kindjes, toch?Ook geen last van verliefdheid, dan.
Dat is echt belachelijk en behoorlijk aanmatigend, precies hetgene wat je wilt horen als je je al 3 slagen in de rondte rent om alles draaiende te houden en zo goed mogelijk voor je kids wilt "providen", en wat verwacht zo iemand nu als ie zo'n opmerking maakt? Dat je zegt "Stik, nooit aan gedacht, ik zeg meteen mijn baan op!"quote:
Nee, dat is te zotquote:Op maandag 13 augustus 2007 14:27 schreef milagro het volgende:
[..]
prima houding, die ik normaal ook heb , hoor, maar destijds was ik zo moe, fulltime baan, 2 kinderen, gezondheid die ernstig te wensen overliet, het eind van het latijn dus, niemand tekort willen doen, je werk niet, maar uiteraard vooral je kinderen niet, en dan nog te horen krijgen dat je geen goede moeder kan zijn, je je best doet, maar het niet haalt bij de thuiszittende mama's met een papa onder 1 dak...
het commentaar dat ik kreeg, de ergste verwijten destijds kwamen nota bene van een vent met een drukke baan , wiens vrouw directeur bij een energiebedrijf was en ook nooit voor 7 uur 's avond thuis dus de kids altijd in bed al als zij thuis kwamen
toen ik hem dat voor de voeten wierp kwam dus "ja, wij zijn ms nog minder thuis dan jij, maar wij zijn wel samen, jij bent alleen, dus je doet je kinderen dubbel tekort, veel van huis én geen papa" ... te erg toch?
maargoed, oude frustaties van mij
Ja, en als je dan wel 2 ouders hebt, eentje thuis, eentje werken, maar het zijn ouders van hetzelfde geslacht, is het ook niet goed! Zoals er nog een hele hoop andere onzin te verzinnen valt...quote:algemeen weer :
en als je dan niet werkt en dat een eigen keuze is, je gewoon een thuismama wil zijn, en dat ook kan, want man die genoeg verdient, of jij de staatsloterij gewonnendan ben je weer een suffe ambitieloze doos, en is met je kinderen willen keutelen de hele dag weer fout
en als je geen kinderen wil ben je egoistisch, als je ze wel wil ben je dat ook, en als je ze wil maar toch blijft werken had je ze niet moeten willen, want werken en kinderen dat kan niet samen , maar thuisziiten maakt je dus weer die domme doos en en en .... hopeloos dus![]()
ja, en toch mijn eigen ergenis begon ik toen meteen te huilen en toen kwam er achteraan "ja, sorry, het was niet mijn bedoeling om je te kwetsen, maar komen die tranen nu niet, omdat ik gewoon een punt heb?"quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:34 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Mijn hemel, da's volgens mij de domste opmerking die ik ooit gelezen heb![]()
True, het is een lekker ventjequote:Op maandag 13 augustus 2007 14:37 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nou ik ben redelijk om aan te zien en mijn kind is praaaaachtig, dus
Dat is echt niet-te-geloven, zeg! Daarna heb je er acuut voor gezorgd dat deze mensen voorgoed uit je leven verdwenen, mag ik hopen?quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:52 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, en toch mijn eigen ergenis begon ik toen meteen te huilen en toen kwam er achteraan "ja, sorry, het was niet mijn bedoeling om je te kwetsen, maar komen die tranen nu niet, omdat ik gewoon een punt heb?"
Mee eens. Wie graag wil thuisblijven, moet dat vooral doen.quote:ik snap ook niet wat er eigenlijk erg is aan thuis willen blijven met kind, als je je het kan veroorloven.
als een vrouw een goede opleiding heeft genoten, een universitaire studie heeft gedaan, afgerond, of zoals ik niet afgerond, en toch liever tzt thuisblijft, als dat kan , waarom is dat nu zonde, en suf? vergaarde kennis is toch ook een winst an sich, zonder dat het verzilverd wordt door een bijpassende baan?
even los vh feit of het een keuze of moeten was, thuiszitten is voor mij nooit een straf, de muren komen niet op me af, ik verveel me nooit, zie het zorgen voor de kinderen niet als een opgelegde taak die me belemmert in mezelf kunnen zijn, ontplooien of wat dan ook.
moeders die er voor kiezen om thuis te blijven hebben dat ws net zo neem ik aan, zijn happy met die invulling van hun leven.
heel apart dat anderen dan kunnen bepalen dat je jezelf dan tekort doet, en menen dat hoe meer je het tegendeel verdedigt en zegt helemaal happy te zijn, dat als een bevestiging zien van hun gelijk, want anders zou je niet zo in de verdediging gaan
Ten eerste moet ik bij het woord 'kinderwens' altijd aan een speelgoedauto denken, maar goed...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:50 schreef motorbloempje het volgende:
Waarop ik meteen de kreten 'maar je bent nog jong, wacht maar!' en 'dat kun je nu nog niet weten' naar mn hoofd geslingerd krijg.
Eigenlijk altijd dezelfde kreten als het gesprek weer eens op kinderen komt.
Ik ben 22, vrouw en heb eigenlijk geen kinderwens, nooit gehad ook. Ik zeg niet dat het nooit zal komen (wie weet is het verhaal over de biologische klok die gaat tikken rond je 30ste wel waar) maar als ik zo om me heen kijk, naar mijn leven, zoals het nu is en zoals het was, naar de wereld om me heen en naar mijzelf en mijn vriend, heb ik niet het idee dat een kind daar voor mij iets compleet aan zal maken. Het is nu goed zoals het is, eindelijk, en de jeugd die ik gehad heb (geen klotejeugd door ouders, maar door pesten en treiteren en andere wreedheden die kinderen/jongeren elkaar aandoen) zou ik mijn eventuele kind nie toewensen. Natuurlijk zijn mijn in het verleden behaalde rendementen geen garantie voor de toekomst van een eventueel kind, maar toch.. het zet je aan het denken.
Als laatste heb ik zoiets van: mijn vrijheid is me ook veel waard. Ben nog jong, wil heel veel van de wereld zien, veel met de motor weg, samen met mijn vriend (die ook niet perse kinderen wil), hoe egoïstisch het ook klinkt, maar ik wil op zondag niet hoeven tossen om wie er met de motor weg mag en wie er op moet passen.
Een briljant boek?quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:04 schreef mgerben het volgende:
maar wat laat je na?
Nou, niet voor het een of ander, maar de meeste mensen laten echt niet van die hoogdravende dingen achter hoor. Net zo raar dat jij hiermee aankomt als dat hij vraagt wat je nalaat als je zonder kinderen doodgaat.quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:41 schreef thaleia het volgende:
[..]
Een briljant boek?
Een boeiend onderzoek met dito resultaten?
Een geniaal muziekalbum?
Een schitterend schilderij?
Een heleboel gezonde en gelukkige mensen in een dorpje in een ontwikkelingsland waar jij hebt geholpen de boel goed op poten te zetten?
Een heleboel gelukkige mensen die met plezier aan je terugdenken omdat jij zulk aangenaam gezelschap voor ze was en zulke leuke dingen hebt georganiseerd?
Of, hey, een zielsgelukkig adoptiekind dat door jou ontzettend fijn is grootgebracht?
Allemaal niets waard? Allemaal leeg, oppervlakkig, nietsbetekenend? Haalt het allemaal niet bij "het oergevoel" van een eigen kind?
Dat is toch erg, als iemand zo denkt...
Neuh, dat niet.quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:41 schreef thaleia het volgende:
Allemaal niets waard? Allemaal leeg, oppervlakkig, nietsbetekenend?
Dat klopt. Het gevoel dat je ervaart bij je eigen kind is niet te evenaren. Door niets. Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat elke ouder dat zal beamen.quote:Haalt het allemaal niet bij "het oergevoel" van een eigen kind?
Ik heb goed gelezen, en ik blijf bij mijn reply.quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:50 schreef thaleia het volgende:
Ik noemde niet alleen maar hoogdravende Nobelprijswinnende zaken, lees nog maar eens goed
Beide keuzes zijn egoistisch: wel of niet.quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:00 schreef peterfan het volgende:
Ik vind het grappig dat mensen die geen kinderen willen, als egoisten worden bestempeld.
M.i. is wel kiezen voor kinderen juist de egoistische keuze! (begrijp me niet verkeerd, ik wil ze ook, graag zelfs, en ja, doe maar NU).
Net zoals bij abortus soms wordt gezegd: niet doen, daar krijg je later spijt van....hoezo egoistisch? Een ongewenst kind geboren laten worden omdat JIJ anders spijt krijgt??![]()
Maar ik dwaal geloof ik af..
eensch.. 100% mee eens!quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:41 schreef thaleia het volgende:
[..]
Een briljant boek?
Een geniaal muziekalbum?
Een heleboel gezonde en gelukkige mensen in een dorpje in een ontwikkelingsland waar jij hebt geholpen de boel goed op poten te zetten?
Een heleboel gelukkige mensen die met plezier aan je terugdenken omdat jij zulk aangenaam gezelschap voor ze was en zulke leuke dingen hebt georganiseerd?
Of, hey, een zielsgelukkig adoptiekind dat door jou ontzettend fijn is grootgebracht?
Allemaal niets waard? Allemaal leeg, oppervlakkig, nietsbetekenend? Haalt het allemaal niet bij "het oergevoel" van een eigen kind?
In de praktijk valt dat dus nogal tegen. Adoptie klinkt idealistisch en lijkt logisch als je ziet en hoort hoe het er in sommige landen aan toe gaat met kinderen, maar steeds meer landen zijn tegen adoptie buiten het moederland en dus een arm kindje uit het buitenland adopteren wordt steeds moeilijker en misschien zelfs wel ooit vrijwel onmogelijk.quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
eensch.. 100% mee eens!
Alsof je zonder kinderen totaal niets bijdraagt aan deze wereld.
en over adoptie:
ik roep dan ook al jaren:als mijn partner en ik het over kinderen hebben, en we zouden graag een kind opvoeden, dan wil ik dat het liefst doen via adoptie. Er zitten al genoeg kinderen in kinder- en opvangtehuizen die graag een normaal gezinsleven zouden willen hebben, waarom dan zelf nog kinderen 'maken'..
Als ik even naar jouw lijstje kijk is dat wel heel mooi allemaal... maar de meeste mensen zijn geen Rembrandt. Geniale boeken en muziekalbums geldt hetzelfde voor. Die zijn er wel, en ik vind ook samen met jou dat die mensen echt iets hebben nagelaten.quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:41 schreef thaleia het volgende:
[..]
Een briljant boek?
Een geniaal muziekalbum?
Dat wil ik nog best van je aannemen, hoor. Maar dat zegt niet dat je leven nutteloos is als je kinderloos blijft, al dan niet gepland/gewenst. En daarom vind ik de post van mgerben wel erg ehh... uitgesproken.quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:58 schreef Moonah het volgende:
[..]
Neuh, dat niet.
[..]
Dat klopt. Het gevoel dat je ervaart bij je eigen kind is niet te evenaren. Door niets. Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat elke ouder dat zal beamen.
ik heb het dan ook niet perse over een buitenlands adoptiekind, maar over adoptie in het algemeen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In de praktijk valt dat dus nogal tegen. Adoptie klinkt idealistisch en lijkt logisch als je ziet en hoort hoe het er in sommige landen aan toe gaat met kinderen, maar steeds meer landen zijn tegen adoptie buiten het moederland en dus een arm kindje uit het buitenland adopteren wordt steeds moeilijker en misschien zelfs wel ooit vrijwel onmogelijk.
als je enige doel in het leven ' herinnerd worden' is.. wat heb je dan voor leven?quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:16 schreef mgerben het volgende:
[..]
Leuk voor jou, maar je word er niet om herinnerd.
Doe mij eens een plezier wil je en trek je tenen eens onder mijn voeten vandaan? Die goudvissen opmerking was (in den beginne) van mij, ging over mij en over mijn gevoelens! Dat jij je daar dan plaatsvervangend door aangevallen voelt is niet mijn probleem?quote:Op maandag 13 augustus 2007 13:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:04 schreef Ireth het volgende:
Omdat ik (let op: ik!) vind dat ik (let op: ik!) dan beter een goudvis had kunnen nemen.
Echt waar? Elke ouder?? Was het maar waar.....dan liepen er heel wat minder ongelukkige mensen op de wereld (en ook in OUD!) rond...quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:58 schreef Moonah het volgende:
[..]
Neuh, dat niet.
[..]
Dat klopt. Het gevoel dat je ervaart bij je eigen kind is niet te evenaren. Door niets. Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat elke ouder dat zal beamen.
De meeste kinderen die geadopteerd zijn lopen vaak tegen bepaalde problemen aan.quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:13 schreef motorbloempje het volgende:
waarom krijg je van adopteren alleen maar rotzooi?
Het zal niet altijd even soepel zijn, maar als ik naar mezelf als puber kijk, ging het voor mijn ouders ook allemaal niet even soepel
zolang je tegenover je adoptiekind compleet eerlijk bent over zijn of haar herkomst, evt. reden van adoptie en alle steun om wanneer het kind oud genoeg is om evt. te gaan zoeken naar de biologische ouders of indien niet uit Nederland een bezoek aan het land van herkomst ed. kun je jezelf een hoop ellende besparen. Want niet alleen adoptiekinderen geven ' alleen maar rotzooi'
Absoluut niet!quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:16 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat wil ik nog best van je aannemen, hoor. Maar dat zegt niet dat je leven nutteloos is als je kinderloos blijft, al dan niet gepland/gewenst. En daarom vind ik de post van mgerben wel erg ehh... uitgesproken.
[quote]
Dank je!
Dat pak ik op als compliment. Ik ben nl fel tegen de mentaliteit van 'als het maar jouw idee is, is alles wat je doet goed'
[quote]
Ik bedoel: is dan je kind jouw grote geschenk aan de wereld? Dat lijkt me namelijk ook weer wat overdreven.
Waar moeten ze dankbaar voor zijn dan, dat ze uit hun thuissituatie gehaald zijn, of die nu slecht was of niet, 't was wel vertrouwd. Dan worden ze meegenomen naar een ander land en moeten opeens aan allerlei verwachtingen voldoen die wsl niet van hen zelf zijn. En als ze dan niet aan de verwachtingen voldoen zijn het opeens ondankbare k*tkinderen. Ze hebben er toch niet om gevraagd om geadopteerd te worden.quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:27 schreef Nohochacyum het volgende:
[..]
De meeste kinderen die geadopteerd zijn lopen vaak tegen bepaalde problemen aan.
Ze voelen zich anders,vragen zich af wie ze zijn waar ze vandaan komen etc.
Ook al zijn de meeste ouders eerlijk over het land van herkomst van het kind, een afrikaans,zuid amerikaans of aziatisch kind zal zich toch altijd afvragen waarom hij/zij er anders uitziet qua uiterlijk.
Het kind zal zich nooit helemaal thuis voelen waardoor ze in twee werelden terecht komen.
En vaak zijn deze kinderen nog ondankbaar ook voorbeeld: Connie Breukhoven!!!
Kuch... OK, jij begon met de goudvis-opmerking, maar je was niet de enige die die opmerking maakte, dacht ik zo.quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:21 schreef Ireth het volgende:
[..]
Doe mij eens een plezier wil je en trek je tenen eens onder mijn voeten vandaan? Die goudvissen opmerking was (in den beginne) van mij, ging over mij en over mijn gevoelens! Dat jij je daar dan plaatsvervangend door aangevallen voelt is niet mijn probleem?![]()
[..]
Nee maar ik sprak/spreek ook niet over die moeders, ik sprak over mezelf, over hoe ik daar over denk mbt mijn kindje. En hoe ik zoiets dan zou ervaren. Voelde me toch lichtelijk aangevallen door je, omdat de goudvis-opmerking in mijn brein was ontsproten (bestaat dat woordquote:Op maandag 13 augustus 2007 16:34 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Kuch... OK, jij begon met de goudvis-opmerking, maar je was niet de enige die die opmerking maakte, dacht ik zo.
En dan nog: ken jij de moeders die 5 dagen in de week werken, weet je waarom ze het doen, weet je hoe ze met hun kindje omgaan, hoe gewenst het kind was?
Alsof je dat vantevoren weet... Dat vind ik juist zo beangstigend. Noem mij een doemdenker, maar af en toe hoor ik iets heel erg afschuwelijks wat iemand doet/ aanricht en dan denk ik: die heeft ook ouders, die misschien heel veel van hem/haar hielden en het beste wilden.quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:29 schreef mgerben het volgende:
[..]
Absoluut niet!
Van mij zul je nooit horen dat mijn kind (ik heb er nog geen) mijn 'grootste geschenk' aan de wereld is. Zoveel arrogantie heb ik niet. Ik weet toch niet wat die kruimel allemaal gaat aanrichten? Laat staan dat het bij mij op zou komen dat de wereld mij zou moeten bedanken...
Wat ik wél weet is dat ik zowel de belangrijkste beslissing als de vormende kracht in tenminste één iemands leven ben geweest.
Wat ik nalaat is een leven, mijn pakket genen, en een verzameling ideeën en levensinstelling die ik als goed beschouw.
Dat vind ik al heel wat.
Goed, nogmaaaaaalsquote:Op maandag 13 augustus 2007 16:36 schreef Ireth het volgende:
[..]
Nee maar ik sprak/spreek ook niet over die moeders, ik sprak over mezelf, over hoe ik daar over denk mbt mijn kindje. En hoe ik zoiets dan zou ervaren. Voelde me toch lichtelijk aangevallen door je, omdat de goudvis-opmerking in mijn brein was ontsproten (bestaat dat woord)
Ze hebben dr niet om gevraagd!quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:34 schreef tbl1966 het volgende:
[..]
Waar moeten ze dankbaar voor zijn dan, dat ze uit hun thuissituatie gehaald zijn, of die nu slecht was of niet, 't was wel vertrouwd. Dan worden ze meegenomen naar een ander land en moeten opeens aan allerlei verwachtingen voldoen die wsl niet van hen zelf zijn. En als ze dan niet aan de verwachtingen voldoen zijn het opeens ondankbare k*tkinderen. Ze hebben er toch niet om gevraagd om geadopteerd te worden.
Ik scheer ze ook niet allemaal ondere een kam maar het komt voornamelijk bij adoptie kinderen voor dat ze rond de pubertijd voor nogal veel problemen zorgen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:31 schreef motorbloempje het volgende:
Nohochanogwattes:
lees de post eenst verder: er zijn genoeg probleemkinderen die gewoon bij hun ouders wonen hoor en die voor een hoop rotzooi zorgen![]()
je kunt niet alle adoptiekinderen over 1 kam scheren, net zo min als je dat met de ' normale' kinderen kunt doen
weer even off --> motorrijden
Dat ontken ik ook niet, maar ik vind het wel te ver gaan als je zegt dat ze dan ondankbaar zijn omdat ze niet doen wat mammie en pappie willen. 't zijn eigen individuen hoor, geen marionetten die moeten doen wat jij van ze verwacht. Jeetje, dat verwacht ik niet eens van mijn eigen kinderen die mijn genen hebben. Mijn schoonvader zei vroeger altijd: je hebt geen kinderen, je hebt ze te leen. Je voedt ze op, begeleidt ze tot aan de volwassenheid en daarna mogen ze het zelf doen. Soms doen ze dingen waar jij het niet mee eens bent, maar ze moeten het leren met vallen en opstaan.quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:49 schreef Nohochacyum het volgende:
[..]
Ze hebben dr niet om gevraagd!
Maar ze hebben hier in het westen vaak een beter leven.
Als ze niet hier naar toe waren gehaald dan waren het straat kindjes of werden ze verwaarloosd door hun ouders of ze sliepen in chiqueta bananen boxen!!
wat dat betreft hebben ze het hier vrij goed.
Wie zou er anders naar deze kinderen omkijken?
En laat nou dat voor een groot deel de reden zijn waarom ik fulltime zou willen blijven werkenquote:Op maandag 13 augustus 2007 14:10 schreef peterfan het volgende:
Wanneer begrjipt "men" nou eens dat er heel veel vrouwen zijn die het leuk en fijn vinden om te werken. Niet voor het geld, niet voor de "carriere" maar voor de eigen ontwikkeling, de waardering, de sociale contacten en misschien soms ook wel een beetje voor de ontspanning.....![]()
Inderdaad, als iedereen een ander nou eens in zijn waarde laat en geen oordeel over elkaar uitspreekt dan zou het leven een stuk makkelijker en aangenamer zijn. Ik had geen baan toen mijn oudste geboren was, maar toen een voormalige werkgever mij belde met de vraag of ik terug wilde komen heb ik ja gezegd. Mijn ventje was toen 3 maanden en ik hield zielsveel van hem (nog steeds trouwens ook al is 'ie nu 15) en ik vond het hartstikke leuk om samen met hem thuis te zijn, maar 't leek mee ook wel lekker om weer te werken en lekker tussen de grote mensen te zijn.quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:54 schreef leonieke het volgende:
[..]
En laat nou dat voor een groot deel de reden zijn waarom ik fulltime zou willen blijven werken![]()
Maar troost u, dit gaan een hoop mensen hier toch niet begrijpen aangezien je blijkbaar niet genoeg houdt van jouw kind als je beiden fulltime blijft werken... ofzo *zucht*
Die wordt door mij genoemd..quote:Op maandag 13 augustus 2007 13:52 schreef peterfan het volgende:
Om over het nergens noemen van de rol van de vader maar te zwijgen!!![]()
![]()
Nee, inderdaad, er waren 2 personen die het over een goudvis hadden. Ireth en ik. In mijn ogen heb ik een uitstekend genuanceerde mening gegeven en daarom vind ik het jammer dat je plaatsvervangende schaamte hebt voor de mening van een ander.quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:34 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Kuch... OK, jij begon met de goudvis-opmerking, maar je was niet de enige die die opmerking maakte, dacht ik zo.
En dan nog: ken jij de moeders die 5 dagen in de week werken, weet je waarom ze het doen, weet je hoe ze met hun kindje omgaan, hoe gewenst het kind was?
Erge gebeurtenissen maken meer indruk dan leuke gebeurtenissen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:40 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Alsof je dat vantevoren weet... Dat vind ik juist zo beangstigend. Noem mij een doemdenker, maar af en toe hoor ik iets heel erg afschuwelijks wat iemand doet/ aanricht en dan denk ik: die heeft ook ouders, die misschien heel veel van hem/haar hielden en het beste wilden.
...Meer over een vriendin van vroeger die begin dit jaar bijna succesvol een zelfmoordpoging ondernam. Wat blijft er dan over van je goede bedoelingen, als ouder?
Ik reageerde vooral hierop. Inderdaad, ieder z'n mening, ben ik met je eens.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:40 schreef Suzanna het volgende:
Fulltime werken met kinderen (vooral als moeder, ben nou eenmaal traditioneel) is naar mijn mening zoiets als 'avond-en-weekend-kinderen' hebben. Dan kun je beter geen kinderen krijgen als je fulltime wilt blijven werken als moeder. En als je al kinderen hebt vind ik dat je je werktijden en dagen moet aanpassen en part-time moet gaan werken, op z'n minst. Maar goed, als iemand dat niet doet moet ' ie dat zelf weten. Ik zou het zelf alleen anders doen.
Ik ken eerlijk gezegd meer moeders die nu rond de 60 zijn (onze moeders zeg maar) die mij vertellen dat ze maar wat graag gewerkt hadden, al dan niet fulltime. Dat zij graag de keuze hadden gehad, maar dat was niet zo omdat het nu eenmaal niet hoorde... En zeg nou zelf: is onze generatie er nou zo goed van geworden dat onze moeders allemaal maar thuis waren, zogenaamd in het belang van het kind?quote:Op maandag 13 augustus 2007 17:53 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik reageerde vooral hierop. Inderdaad, ieder z'n mening, ben ik met je eens.
Maar hoeveel moeders ken je nou die fulltime werken? Volgens mij zijn dat er nl niet zo veel, althans, ik ken er maar twee of drie. En om daar nou zo'n uitgesproken mening op te baseren....
Maar dat heeft niets met wel of geen kinderen te maken. Dat vind ik hier in dit topic zo droevig en sowieso in het hele OUD-forum. Volgens mij komen ouders die niet zo narrowminded zijn gewoon meer in andere fora, muziek enzo, daar komen ook mensen die vader of moeder zijn, maar die niet hun kind zien als de enige en ultieme levensinvulling en het enige dat zin aan hun bestaan geeft.quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:16 schreef mgerben het volgende:
Een heleboel dingen die mensen heel belangrijk vinden in het leven (consumeren, carriére, status) zijn dingen waarvan je je afvraagt: Is dat nou het doel van je leven? Is dat de zin en de inhoud die je aan je leven wilt geven?
Mmm, ik kom ook nergens maar op het moment heb ik geen carriere meer, zit in een baan die niet aansluit bij wat ik uiteindelijk wel. Maar een flinke carriere zit wel in de planning en die kan ook met kinderen. Ik ben nog jong genoeg om die carriere nu op te starten ik studeer er immers ook voor.quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:10 schreef thaleia het volgende:
[..]
Er wordt hier zo vaak en zo gemakkelijk een lijn getrokken van 'kiezen voor geen kinderen' naar 'carriere belangrijk vinden', oppervlakkigheid, egoisme, onvolwassenheid, geen verantwoordelijkheden willen nemen, alleen maar willen feesten, een leeg en inhoudsloos bestaan.
Ongetwijfeld. Zo kan ik ook wel wat dingen bedenken waar niets mee te vergelijken is en mensen opnoemen die dat allemaal zullen beamen, maar ik leg ze de rest van de wereld niet op als een of andere religie en ik kan wel eens een keer roepen "je weet niet wat je mist!" maar daar blijft het dan ook bij. Leven en laten leven he.quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:58 schreef Moonah het volgende:
Da's een mooie samenvatting. Ik denk dat de meeste beginnende ouders van nu sowieso raar zijn gestart, meer dan ooit worden kinderen als bindmiddel gezien voor een afzwakkende onstuimige 'comfortrelatie' (naar mijn idee). Die mensen zullen ongetwijfeld hun plekje in OUD hebben gevondenquote:Op maandag 13 augustus 2007 19:10 schreef thaleia het volgende:
[..]
Maar dat heeft niets met wel of geen kinderen te maken. Dat vind ik hier in dit topic zo droevig en sowieso in het hele OUD-forum. Volgens mij komen ouders die niet zo narrowminded zijn gewoon meer in andere fora, muziek enzo, daar komen ook mensen die vader of moeder zijn, maar die niet hun kind zien als de enige en ultieme levensinvulling en het enige dat zin aan hun bestaan geeft.
Er wordt hier zo vaak en zo gemakkelijk een lijn getrokken van 'kiezen voor geen kinderen' naar 'carriere belangrijk vinden', oppervlakkigheid, egoisme, onvolwassenheid, geen verantwoordelijkheden willen nemen, alleen maar willen feesten, een leeg en inhoudsloos bestaan.
Dat vind ik ronduit triest. Dan heb je het echt niet begrepen. Dan ben je misschien zelf iemand die er niet in slaagt zin aan zijn leven te geven en daarom maar een kind heeft genomen, maar heel veel mensen zijn niet zo. Die weten hun leven sowieso wel zinvol in te richten en zichzelf interessante doelen te stellen (dat was ook het punt van mijn bericht over boeken schrijven, muziek maken, ontwikkelingswerk doen, interessante dingen organiseren voor mensen in je buurt) en willen ze graag een kind, dan gaan ze daarvoor, en willen ze het niet, dan doen ze het niet. Die zien een leven zonder kinderen niet als een 'minder' leven, maar als een ander leven. Bij dat soort types zou het OUD-forum wel gebaat zijn, als die hier wat meer zouden komen en de balans wat zouden rechttrekken.
Ik wil nog even hierop reageren. Had ik al gedaan, maar had niet voldoende tijd om uitgebreid te tikken wat ik wilde zeggen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:41 schreef thaleia het volgende:
[..]
Een briljant boek?
Een geniaal muziekalbum?
zou op een grotere groep mensen van toepassing kunnen zijn.quote:Een heleboel gelukkige mensen die met plezier aan je terugdenken omdat jij zulk aangenaam gezelschap voor ze was en zulke leuke dingen hebt georganiseerd?
Ik wel eigenlijk, ik vond het heerlijk dat mijn moeder thuis was om tussen de middag thuis te eten en om geen sleutelkind te zijn.quote:Op maandag 13 augustus 2007 18:59 schreef peterfan het volgende:
[..]
Ikis onze generatie er nou zo goed van geworden dat onze moeders allemaal maar thuis waren, zogenaamd in het belang van het kind?![]()
![]()
Mijn moeder geeft eerlijk toe dat haar thuisblijven niets met ons belang te maken had....
Ik heb het niet over geluk. Want daar is gedegen onderzoek naar gedaan: Mensen zonder kinderen (en dan m.n. tweeverdieners) zijn over all gelukkiger dan mensen mét kinderen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:23 schreef peterfan het volgende:
[..]
Echt waar? Elke ouder?? Was het maar waar.....dan liepen er heel wat minder ongelukkige mensen op de wereld (en ook in OUD!) rond...
Ik heb het idee dat jij leest wat je wíl lezen. Ook in je vorige post suggereer je dat 'wij OUDers'quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:31 schreef thaleia het volgende:
En DAT is het probleem waar het hier in dit topic om gaat. Hoe mensen je in een bepaalde richting duwen omdat ze zelf maar 1 manier weten om hun leven zinvol in te vullen. Dat is een tekortkoming van die mensen zelf, geen reden om anderen dan maar dezelfde tekortkoming te gaan aanpraten c.q. opleggen.
Zou je niet liever eerst zelf eens nadenken over wat het probleem nou eigenlijk is?quote:
Zou jij niet even het topic lezen en naar aanleiding daarvan kan je dan concluderen dat ik helemaal geen probleem hébquote:Op maandag 13 augustus 2007 20:23 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Zou je niet liever eerst zelf eens nadenken over wat het probleem nou eigenlijk is?
Ik vind het allang prima dat je het in eerste instantie op jezelf betrektquote:Op maandag 13 augustus 2007 21:05 schreef Vivi het volgende:
[..]
Zou jij niet even het topic lezen en naar aanleiding daarvan kan je dan concluderen dat ik helemaal geen probleem héb
Dan nog slaat het nergens op wat je zegt aangezien ik al meerdere keren hier heb gereageerd n.a.v. de OP. Ik zie ook geen probleem eigenlijk verderquote:Op maandag 13 augustus 2007 21:07 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik vind het allang prima dat je het in eerste instantie op jezelf betrekt
quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:11 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dan nog slaat het nergens op wat je zegt aangezien ik al meerdere keren hier heb gereageerd.
Ik doelde op je opmerking dat je niet begrijpt dat sommige fulltimers voor een kind kiezen. Ik heb namelijk het idee dat in sommige gevallen de maatschappelijke en familiaire druk zo hoog ligt, dat mensen het een logische stap gaan vinden om na baan en huis een kind "erbij te nemen". En het tere punt van de TS is dat het vaak raar wordt gevonden als je helemaal geen kinderwens hebt. Immers, het hoort er toch bij? Dat is toch het rijtje? Studie- baan - huis - partner- kind?quote:Op maandag 13 augustus 2007 17:48 schreef lcicle het volgende:
[..]
Paradijsvogeltje, ik begrijp je quote nog steeds niet.
Moonah, first of all, je komt op mij echt over als iemand die genuanceerd, oprecht en doordacht post. Dat wat jij zegt over 'oer-gevoel' geloof ik direct. Maar, eerlijk is eerlijk, als je geen kinderen hebt, weet je nog niet wat je mist, sterker nog, heb je soms geen enkele reden om te denken dat je wat mist! Pas op het moment dat je een kind verliest, weet je wat je mist. Of als je een ontzettend sterke kinderwens hebt, die niet wordt vervuld. Maar niet als je nooit een sterke kinderwens hebt gehad.quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:53 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik heb het niet over geluk. Want daar is gedegen onderzoek naar gedaan: Mensen zonder kinderen (en dan m.n. tweeverdieners) zijn over all gelukkiger dan mensen mét kinderen.
Ik heb het over een gevoel dat niet te evenaren is. Door niets. Dát zal iedere ouder die niet psyhisch in de war is beamen. En ik bedoel het niet lullig of kleinerend, maar dat kun je dus pas weten als je een kind hebt. Voor die tijd heb je van het bestaan van een dergelijk gevoel geen weet. Het meest intense, hart-rakende gevoel dat een mens kan ervaren.
[..]
Ik heb het idee dat jij leest wat je wíl lezen. Ook in je vorige post suggereer je dat 'wij OUDers'minderwaardig doen over (het leven van) mensen zonder kinderen. Dat er gezegd wordt dat kinderen het ultieme doel zouden zijn en de wereld stopt met draaien. Ik lees dat nl helemaal niet in de reacties. Ik heb juist de indruk dat jij wat badinerend (en generaliserend) doet over mensen met kinderen (die in dit topic en dit subforum posten).
quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:46 schreef k_i_m het volgende:
Tip;
Als je niet zeker bent of je het later wel misschien toch wel zou willen, zeg dan nooit dat je er niet aan begint. Mocht je namelijk wel van gedachten veranderen, dan reageert iedereen met; "Oh, het was zeker een ongelukje?!".
.
.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH JIJ????????????????quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:46 schreef k_i_m het volgende:
Tip;
Als je niet zeker bent of je het later wel misschien toch wel zou willen, zeg dan nooit dat je er niet aan begint. Mocht je namelijk wel van gedachten veranderen, dan reageert iedereen met; "Oh, het was zeker een ongelukje?!".
.
.
nou, eensch, behalve dan op mijn beurt weer met dat "pas als je een kind verliest, weet je pas wat je mist" ..... ik kan me dat nu ook prima voorstellen, hoor, de gedachte alleen al doen de tranen opwellen, en dus douw je die gedachte onmiddelijk weg, ik spreek het dan ook nooit hardop uit, die angst van stel dat. ... de gedachte eraan is natuurlijk nooit te vergelijken met het daadwerkelijke, de pijn daarvan, maar de gedachte alleen is al ondraaglijk zat.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:51 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Moonah, first of all, je komt op mij echt over als iemand die genuanceerd, oprecht en doordacht post. Dat wat jij zegt over 'oer-gevoel' geloof ik direct. Maar, eerlijk is eerlijk, als je geen kinderen hebt, weet je nog niet wat je mist, sterker nog, heb je soms geen enkele reden om te denken dat je wat mist! Pas op het moment dat je een kind verliest, weet je wat je mist. Of als je een ontzettend sterke kinderwens hebt, die niet wordt vervuld. Maar niet als je nooit een sterke kinderwens hebt gehad.
Ik kreeg ook een beetje een gevoel dat men hier in OUD op z'n minst een beetje in z'n eigen wereldje leeft. Voor een deel blijkt het mee te vallen, maar voor een ander deel blijft dat ook zo. Maar goed, wat heb ik hier verder ook te zoeken
quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:51 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Moonah, first of all, je komt op mij echt over als iemand die genuanceerd, oprecht en doordacht post.
Dat zeg ik dus eigenlijk ook. Je hebt geen weet van het bestaan. Nou ja, je kunt je wel proberen je er iets bij voor te stellen, maar dat is slechts een fractie van het allesoverweldigende gevoel dat je als ouder bij tijd en wijlen ervaart.quote:Maar, eerlijk is eerlijk, als je geen kinderen hebt, weet je nog niet wat je mist, sterker nog, heb je soms geen enkele reden om te denken dat je wat mist!
Weet je, OUD is nu eenmaal een subforum dat over kinderen en het ouderschap gaat. Logisch dat het hier dus daar vnl om draait.quote:Ik kreeg ook een beetje een gevoel dat men hier in OUD op z'n minst een beetje in z'n eigen wereldje leeft. Voor een deel blijkt het mee te vallen, maar voor een ander deel blijft dat ook zo. Maar goed, wat heb ik hier verder ook te zoeken
Okee, eerlijk is eerlijk. Ik krijg nog wel steeds wegtrekkers als ze me "moeder" noemenquote:Op maandag 13 augustus 2007 21:56 schreef milagro het volgende:
[..]
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH JIJ????????????????![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ik lach je toe, hoor, niet uit, of toch, of niet, of wel of AAAAAAAAAAAAH
maar leuk, joh !en toch effe weer
![]()
maar uh, was het een ongelukje
nee, niet antwoorden, gek!
Als je tot de OUDincrowd zou behoren zou je weten dat het geen ongelukje is.quote:
Ik ben het "gewoon" met haar eens? Hoe weet jij of ik het "gewoon" met haar eens ben?quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:14 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik heb het topic gevolgd, maar het is ook wel eens leuk om anderen de koers van het topic te laten bepalen.
Je bent het 'gewoon' eens met iemand die kritiek heeft op een ander. Ontwikkeld hoor. Deel vooral je 'kriebelhoest' met gelijkgezinden![]()
Dan zeg ik altijd: ik noem het liever een verassingquote:Op maandag 13 augustus 2007 21:46 schreef k_i_m het volgende:
Tip;
.
.
hihihihiquote:Op maandag 13 augustus 2007 22:08 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik ben het "gewoon" met haar eens? Hoe weet jij of ik het "gewoon" met haar eens ben?
Misschien ben ik het wel heel "doordacht" met haar eens..dat weet jij helemaal niet mannetje, en om meteen met je oordeel klaar te staan, dát is zeker wel ontwikkeld?
Blijkbaar val ik dan helemaal buiten de incrowd, want negen van de tien keer heb ik geen idee waar het over gaat.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:07 schreef Moonah het volgende:
[..]
Als je tot de OUDincrowd zou behoren zou je weten dat het geen ongelukje is.
En ook dat ze nu gelukkig niet meer misseijk is.
ach, dat heb ik nog steeds met "mevrouw" , en ik denk nog altijd in termen als "later als ik groot ben"..quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:07 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Okee, eerlijk is eerlijk. Ik krijg nog wel steeds wegtrekkers als ze me "moeder" noemen.
HET WAS GEEN ONGELUKJE! AAAARGH!!!quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:09 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dan zeg ik altijd: ik noem het liever een verassing
Mamamamammmmaamamaquote:Op maandag 13 augustus 2007 22:11 schreef milagro het volgende:
[..]
ach, dat heb ik nog steeds met "mevrouw" , en ik denk nog altijd in termen als "later als ik groot ben"..
moeder is ook zo'n volwassen woord, mama is al beter, want dat zegt je kind straks tegen je
Die gebruiken we pas over een maand of 7.quote:
En dan heb ik ook nog ruim 2 jaar om aan het idee te wennen voordat hij/zij dat kan zeggenquote:Op maandag 13 augustus 2007 22:11 schreef milagro het volgende:
[..]
ach, dat heb ik nog steeds met "mevrouw" , en ik denk nog altijd in termen als "later als ik groot ben"..
moeder is ook zo'n volwassen woord, mama is al beter, want dat zegt je kind straks tegen je
Ik zei toch: "Ik"quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:13 schreef k_i_m het volgende:
[..]
HET WAS GEEN ONGELUKJE! AAAARGH!!!.
.
.
En dan zit je met jong.. en dan? Over 18 jaar had je vast liever die sportwagen gekocht voor het geld wat je nu kwijt bent aan dat ettertje dat niet wil deugenquote:
quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:13 schreef Moonah het volgende:
Zeg PV, je wil toch niet zeggen dat je een leven naast OUD hebt he?
[..]
Mamamamammmmaamama*smelt
(lang leve de tamtamquote:Op maandag 13 augustus 2007 22:10 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Blijkbaar val ik dan helemaal buiten de incrowd, want negen van de tien keer heb ik geen idee waar het over gaat.Net als die discussie in het relto.... *kuch*... modtopic.
![]()
quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:11 schreef milagro het volgende:
[..]
Alsof die nog hip is na 18 jaar...quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:15 schreef Aoristus het volgende:
[..]
En dan zit je met jong.. en dan? Over 18 jaar had je vast liever die sportwagen gekocht voor het geld wat je nu kwijt bent aan dat ettertje dat niet wil deugen
Je bent gewoon jaloers op mensen die zo verstandig zijn geweest om voor hun eigen vrijheid te kiezen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:44 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nou, de mensen die ik ken die pertinent hebben gekozen om geen kids te "nemen" (ik noem het maar even zo) en dan niet door een fysieke reden he, of een (erfelijke) ziekte oid, hebben allemaal als motivatie: "ik heb niks met kinderen, ik wil er niks voor opofferen, en ik wil doen wat ik wil wanneer ik wil".
Dat vind ik dan toch een bepaalde karaktertrek die ik niet als prettig ervaar, kan het niet beter uitleggen dan dit
Hun goed recht natuurlijk hoor, maar ik vind het toch vaak een bepaald "type". (Degenen die ik ben tegen gekomen dan).
je bedoelt "ma" ?quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:16 schreef Vivi het volgende:
[..]! *herkent* Alleen jammer dat dat later ineens steeds korter wordt
![]()
quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:20 schreef milagro het volgende:
[..]
je bedoelt "ma" ?
ik zeg geen Ma tegen mijn moeder, mijn moeder is geen Ma, maar een mama, ze is klein en slank en jong ogend en hip, Ma's zijn groot en stevig en hebben bloemetjes jurken aan, van de M & S![]()
mijn vader is ook geen Pa, maar een echte papa, al denkt mijn broer daar anders over, die noemt hem dus wel Pa, de lafaard![]()
Ja ma!quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:22 schreef Brighteyes het volgende:
*kuch*
Het was net zo fijn weer terug on-topic na het uitstapje over kdv's en goudvissen enzo, zullen we het dan ook on-topic proberen te houden.
Ik geloof onmiddelijk dat je je huis helemaal volgens de laatste IKEA Feng Shui 2007 normen hebt ingericht, maar wat schiet je er mee op? Introspectie leidt niet per definitie tot een gelukkig levenquote:Op maandag 13 augustus 2007 22:20 schreef Vivi het volgende:
[..]
Alsof die nog hip is na 18 jaar...
[afbeelding]
Deze is nog mooier als ie 18 is![]()
![]()
En ik heb toch geen rijbewijs dus hij mag me straks mooi rondrijden, en aangezien ik een leuke hippe moeder ben doet ie dat graag natuurlijk
Ontzettend...maar heb ik je al verteld dat ik het voor sommige mensen alleen maar een heel wijs besluit vind om zich niet voort te planten?quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:20 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je bent gewoon jaloers op mensen die zo verstandig zijn geweest om voor hun eigen vrijheid te kiezen.![]()
Zal ik doen, doei!quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:24 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik geloof onmiddelijk dat je je huis helemaal volgens de laatste IKEA Feng Shui 2007 normen hebt ingericht, maar wat schiet je er mee op? Introspectie leidt niet per definitie tot een gelukkig leven
Denk daar maar aan als je op je 50e oma bent
Ja moeder!quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:22 schreef Brighteyes het volgende:
*kuch*
Het was net zo fijn weer terug on-topic na het uitstapje over kdv's en goudvissen enzo, zullen we het dan ook on-topic proberen te houden.
En dat is nou precies datgene wat de lacherige kritiek op het OUD forum rechtvaardigtquote:
Nou ja, met jouw opmerkingen vraag je er natuurlijk ook wel een beetje om, vind je zelf ook nietquote:Op maandag 13 augustus 2007 22:27 schreef Aoristus het volgende:
[..]
En dat is nou precies datgene wat de lacherige kritiek op het OUD forum rechtvaardigt
quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, met jouw opmerkingen vraag je er natuurlijk ook wel een beetje om, vind je zelf ook niet
Waarom is het toch zo moeilijk om elkaar in de eigen waarde te laten
Je tamtam werkt blijkbaar niet goed genoeg.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:26 schreef Ireth het volgende:
*spuigt koffie over toetsenbord heen*
wtf?
Ik zla wel heel dom zijn, maar ik begrijp niet zo goed waar je heen wil...quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:30 schreef Aoristus het volgende:
[..]
![]()
Vraag maar aan milagro wat ze van haar ouderschap vindt, haar kinderen zullen nu ook wel de huwbare leeftijd bereikt hebben
gewoon op z'n kop zetten en zo een nachtje laten staanquote:Op maandag 13 augustus 2007 22:29 schreef Ireth het volgende:
Hoe krijg ik nu die koffie onder mijn spatiebalk vandaan?
Dat komt vast omdat je niet verder dan een paar meter kan kijken, is het niet?quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zla wel heel dom zijn, maar ik begrijp niet zo goed waar je heen wil...
Nog 11 posts, ik ga zo slapen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:33 schreef milagro het volgende:
mogen we nu weer off topic, BE?
kom op, het is vrijdag, hoor
En waarom denk je dat?quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:33 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Dat komt vast omdat je niet verder dan een paar meter kan kijken, is het niet?
quote:Op maandag 13 augustus 2007 22:33 schreef Ireth het volgende:
[afbeelding] "Cumbajaaaaaaaaaaaaaaaaaaa my lord Cumbajaaaaaa!!!"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |