De keus om kinderen te willen is zeker egocentrisch, je neemt ze niet voor een ander tenslotte, maar omdat JIJ ze wilt..maar de reden OM ze te willen is vaak om dingen te kunnen doorgeven, om te delen, liefde te geven..totaal niet egocentrisch dusquote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:49 schreef DarkElf het volgende:
het is idd ieders vrije keus al ben ik het zeker niet met je eens
maar goed, ... ik ben weer van mening bijvoorbeeld dat het toch wel egocentrisch is bijvoorbeeld (in sommige gevallen) om wel kinderen te willen en krijgen, zullen ook veel mensen het niet mee eens zijn
Ach, dat gebeurt hier toch al als je "piep" zegt dus daar stoor ik me niet meer aan.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:50 schreef Moonah het volgende:
Eerlijk gezegd ben ik het wel met Vivi eens.
De mens is en blijft een biologisch wezen en ons uiteindelijke doel is tóch voortplanting. Ik wil niemand veroordelen, maar als je absoluut geen kinderen wil, zit daar imo altijd 'iets achter'.
Hm, klinkt weer lekker vaag, maar is ook zo'n precair onderwerp, wil geen mensen voor het hoofd stoten.![]()
Ach weet je, voor mijn part is de reden dat de blauwe M&M's uitverkocht waren en men daarover een kutbui heeft. Je wilt ze, of je wilt ze niet. Reden doet er voor mij niet toe eigenlijk.... Als diegene achter zijn/haar keuze staat en daar gelukkig bij is, wie ben ik dan om te gaan zitten mrnnkn over de reden?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:55 schreef Vivi het volgende:
[..]
De keus om kinderen te willen is zeker egocentrisch, je neemt ze niet voor een ander tenslotte, maar omdat JIJ ze wilt..maar de reden OM ze te willen is vaak om dingen te kunnen doorgeven, om te delen, liefde te geven..totaal niet egocentrisch dus
Terwijl de redenen om ze niet te willen dat vaak wel zijn(uitzonderingen zoals voornoemd daargelaten).
Precies DE, ik bedoel jou dan ook absoluut niet he, bij jou is juist het omgekeerde van toepassing, zoals Moonah al zegtquote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:51 schreef Moonah het volgende:
[..]
De keus om een kind te willen is per definitie egocentrisch.
En in jouw geval is het heel nobel dat je de keus hebt gemaakt om ze niet te 'willen'.
ik vat het ook niet op als een aanval hoorquote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:56 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ach weet je, voor mijn part is de reden dat de blauwe M&M's uitverkocht waren en men daarover een kutbui heeft. Je wilt ze, of je wilt ze niet. Reden doet er voor mij niet toe eigenlijk.... Als diegene achter zijn/haar keuze staat en daar gelukkig bij is, wie ben ik dan om te gaan zitten mrnnkn over de reden?
(geen aanval, mijn mening/gedachtes)
Kindervrij.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:10 schreef Gia het volgende:Aan de andere kant ken ik ook een stel dat hartstikke gek is met kinderen, maar ervoor kiest om kinderloos te blijven, omdat ze hun vrijheid niet op willen geven. Nu heb ik mijn kinderen nooit als last gezien of als vrijheidrovers, dus IK vind dát een beetje een rare reden. Wij zijn altijd op kampeervakanties gegaan, net als zij, en daar heb ik de kids nooit als belemmerende obstakels gezien. Vandaar dat ik het beetje jammer vind als mensen die zo leuk met kinderen omgaan ze om dit soort reden niet willen.
Wat een onzin. Als je geen kinderen hebt, vrijwillig of niet dan ben je dus kinderloos.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:13 schreef Ireth het volgende:
[..]
Kindervrij.
Kinderlozen willen kinderen, maar kunnen ze om de een of andere reden niet krijgen.
Kindervrijen willen geen kinderen en kiezen daar bewust voor.
Die discussie moet je maar eens aangaan op het kindervrije prikbordquote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als je geen kinderen hebt, vrijwillig of niet dan ben je dus kinderloos.
Als mijn kinderen gaan logeren dan ben ik een weekendje kindervrij.
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:21 schreef Ireth het volgende:
[..]
Die discussie moet je maar eens aangaan op het kindervrije prikbord
www.kindervrij.pagina.nl
Dat evenwicht hersteld zich wel weer door vele kindertjes die er worden geboren in Afrika en Azië.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 16:09 schreef bamboo het volgende:
Mensen die geen kinderen willen vormen een gevaar voor de continuiteit van de samenleving.
Prima, maar als ik daar anders over denk, dan moet ik dat zelf weten, natuurlijk.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:27 schreef Ireth het volgende:
@Gia: ik zie ze niet als kinderloos of kindervrij. Ik zie ze gewoon als mens. Met hun eigen leven. Ze (de kindervrijen) kiezen zelf voor die term en gaan bijkans over hun nek als ze kinderloos worden genoemd. Ik verwoord dus alleen nu hoe zij denken
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:51 schreef Moonah het volgende:
[..]
De keus om een kind te willen is per definitie egocentrisch.
En in jouw geval is het heel nobel dat je de keus hebt gemaakt om ze niet te 'willen'.
ik voelde me niet persoonlijk aangesproken hoorquote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:57 schreef Vivi het volgende:
[..]
Precies DE, ik bedoel jou dan ook absoluut niet he, bij jou is juist het omgekeerde van toepassing, zoals Moonah al zegt
Daar ben ik het volledig mee eens! Ik heb overigens wel altijd een kinderwens gehad, maar dat het zo vroeg zou komen, had ik ook nooit bedacht. En dat was best even schrikken. Maar het valt 300% mee en heb ook nog regelmatig tijd voor mezelf.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:47 schreef lcicle het volgende:
Je leven houdt echt niet op met kinderen
Oke poepsjequote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:04 schreef DarkElf het volgende:
[..]
[..]
ik voelde me niet persoonlijk aangesproken hoorwant mijn situatie is idd anders
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |