abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 augustus 2007 @ 18:55:01 #41
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52204841
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 18:49 schreef DarkElf het volgende:
het is idd ieders vrije keus al ben ik het zeker niet met je eens

maar goed, ... ik ben weer van mening bijvoorbeeld dat het toch wel egocentrisch is bijvoorbeeld (in sommige gevallen) om wel kinderen te willen en krijgen , zullen ook veel mensen het niet mee eens zijn
De keus om kinderen te willen is zeker egocentrisch, je neemt ze niet voor een ander tenslotte, maar omdat JIJ ze wilt..maar de reden OM ze te willen is vaak om dingen te kunnen doorgeven, om te delen, liefde te geven..totaal niet egocentrisch dus

Terwijl de redenen om ze niet te willen dat vaak wel zijn (uitzonderingen zoals voornoemd daargelaten).
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 18:56:09 #42
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52204860
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 18:50 schreef Moonah het volgende:
Eerlijk gezegd ben ik het wel met Vivi eens.
De mens is en blijft een biologisch wezen en ons uiteindelijke doel is tóch voortplanting. Ik wil niemand veroordelen, maar als je absoluut geen kinderen wil, zit daar imo altijd 'iets achter'.
Hm, klinkt weer lekker vaag, maar is ook zo'n precair onderwerp, wil geen mensen voor het hoofd stoten.
Ach, dat gebeurt hier toch al als je "piep" zegt dus daar stoor ik me niet meer aan.

Of niet meer, nooit gedaan eigenlijk
  woensdag 8 augustus 2007 @ 18:56:57 #43
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_52204878
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 18:55 schreef Vivi het volgende:

[..]

De keus om kinderen te willen is zeker egocentrisch, je neemt ze niet voor een ander tenslotte, maar omdat JIJ ze wilt..maar de reden OM ze te willen is vaak om dingen te kunnen doorgeven, om te delen, liefde te geven..totaal niet egocentrisch dus

Terwijl de redenen om ze niet te willen dat vaak wel zijn (uitzonderingen zoals voornoemd daargelaten).
Ach weet je, voor mijn part is de reden dat de blauwe M&M's uitverkocht waren en men daarover een kutbui heeft. Je wilt ze, of je wilt ze niet. Reden doet er voor mij niet toe eigenlijk.... Als diegene achter zijn/haar keuze staat en daar gelukkig bij is, wie ben ik dan om te gaan zitten mrnnkn over de reden?

(geen aanval, mijn mening/gedachtes )
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 18:57:13 #44
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52204890
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 18:51 schreef Moonah het volgende:

[..]

De keus om een kind te willen is per definitie egocentrisch.
En in jouw geval is het heel nobel dat je de keus hebt gemaakt om ze niet te 'willen'.
Precies DE, ik bedoel jou dan ook absoluut niet he, bij jou is juist het omgekeerde van toepassing, zoals Moonah al zegt
  woensdag 8 augustus 2007 @ 18:58:16 #45
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52204912
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 18:56 schreef Ireth het volgende:

[..]

Ach weet je, voor mijn part is de reden dat de blauwe M&M's uitverkocht waren en men daarover een kutbui heeft. Je wilt ze, of je wilt ze niet. Reden doet er voor mij niet toe eigenlijk.... Als diegene achter zijn/haar keuze staat en daar gelukkig bij is, wie ben ik dan om te gaan zitten mrnnkn over de reden?

(geen aanval, mijn mening/gedachtes )
ik vat het ook niet op als een aanval hoor
Tuurlijk moet iedereen het lekker zelf weten, maar we hadden het er nu tóch over..
  woensdag 8 augustus 2007 @ 19:10:03 #46
3542 Gia
User under construction
pi_52205191
Net zoals ik als jong meisje al zeker wist dat ik heel graag kinderen wilde, lijkt het mij ook best mogelijk om op je 22 ste al zeker te weten géén kinderen te willen. En als je nu eenmaal die gevoelens niet hebt, kun je er ook beter maar niet aan beginnen. Mocht je die gevoelens in de toekomst toch ineens krijgen, dan heb je in elk geval nog tijd zat. Ik ken zat mensen die op hun 40ste nog moeder worden, hoewel ik dat dan wel weer erg laat vind, maar goed, het kán wel.

Aan de andere kant ken ik ook een stel dat hartstikke gek is met kinderen, maar ervoor kiest om kinderloos te blijven, omdat ze hun vrijheid niet op willen geven. Nu heb ik mijn kinderen nooit als last gezien of als vrijheidrovers, dus IK vind dát een beetje een rare reden. Wij zijn altijd op kampeervakanties gegaan, net als zij, en daar heb ik de kids nooit als belemmerende obstakels gezien. Vandaar dat ik het beetje jammer vind als mensen die zo leuk met kinderen omgaan ze om dit soort reden niet willen.

Maar goed, ieder zijn eigen keuze.

Ben erg gelukkig met mijn twee puberende zonen, die ik zojuist weer bestraffend heb moeten toespreken.
En kijk, ik fok nog steeds. Geen vrijheid kwijt!
  woensdag 8 augustus 2007 @ 19:13:28 #47
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_52205304
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 19:10 schreef Gia het volgende:Aan de andere kant ken ik ook een stel dat hartstikke gek is met kinderen, maar ervoor kiest om kinderloos te blijven, omdat ze hun vrijheid niet op willen geven. Nu heb ik mijn kinderen nooit als last gezien of als vrijheidrovers, dus IK vind dát een beetje een rare reden. Wij zijn altijd op kampeervakanties gegaan, net als zij, en daar heb ik de kids nooit als belemmerende obstakels gezien. Vandaar dat ik het beetje jammer vind als mensen die zo leuk met kinderen omgaan ze om dit soort reden niet willen.
Kindervrij.

Kinderlozen willen kinderen, maar kunnen ze om de een of andere reden niet krijgen.
Kindervrijen willen geen kinderen en kiezen daar bewust voor.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 19:20:22 #48
3542 Gia
User under construction
pi_52205509
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 19:13 schreef Ireth het volgende:

[..]

Kindervrij.

Kinderlozen willen kinderen, maar kunnen ze om de een of andere reden niet krijgen.
Kindervrijen willen geen kinderen en kiezen daar bewust voor.
Wat een onzin. Als je geen kinderen hebt, vrijwillig of niet dan ben je dus kinderloos.
Als mijn kinderen gaan logeren dan ben ik een weekendje kindervrij.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 19:21:29 #49
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_52205539
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 19:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat een onzin. Als je geen kinderen hebt, vrijwillig of niet dan ben je dus kinderloos.
Als mijn kinderen gaan logeren dan ben ik een weekendje kindervrij.
Die discussie moet je maar eens aangaan op het kindervrije prikbord
www.kindervrij.pagina.nl
pi_52205601
Ik vind kindervrij persoonlijk een meer negatieve klank hebben dan kinderloos.

Daarnaast ben ik het ook met de redenatie voor de termen niet eens. Naar mijn idee ben je vrijwillig of onvrijwillig kinderloos.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  woensdag 8 augustus 2007 @ 19:23:33 #51
24188 Belana
kloon van belana
pi_52205604
ik wist het nooit. en als het dan al zou gebeuren, dan hooguit 1 hoor maar ws niet heb ik gedacht totmijn 28e. nou had dat een hoop te maken met de rest van de invulling van mijn leven ook denk ik. op mijn 28e ben ik, net als ET, mijn huidige man tegen gekomen en alles viel op zijn plek.
ook dacht ik, ik ga spijt krijgen als ik het niet doe. dat mag op zichzelf geen reden zijn natuurlijk, maar speelde wel mee. overigens heb ik zelfs mijn hele 1e zwangerschap nog gedacht... sjees...wil ik dit wel? en nu is de jongste alweer een jaar.

maar overigens kan het heel goed zijn dat je gewoon geen kinderwens hebt en daar is toch ook niks mis mee? onze beste vriend wil ook echt geen kinderen, dat weet ie al heel lang en is gewoon zo. ik vind moeders en andere mensen die zeggen : "dat komt nog wel, je bent nog jong" persoonlijk heel irritant.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 8 augustus 2007 @ 19:25:41 #52
3542 Gia
User under construction
pi_52205659
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 19:21 schreef Ireth het volgende:

[..]

Die discussie moet je maar eens aangaan op het kindervrije prikbord
www.kindervrij.pagina.nl
Goeie genade! Ik had het idee dat het de onvrijwillig kinderlozen zouden zijn die hier een onderscheid in gingen maken. Kindervrij, wat een kul!!

Sorry, maar vind het nog steeds onzin. Zonder kinderen ben je vrijwillig of onvrijwillig kinderloos.
Kindervrij ben je als ze het huis uit zijn, een weekendje weg, op kamp met de vereniging, best wel eens lekker, zo'n kindervrij dagje/weekendje. Maar mensen zonder kinderen blijf ik kinderloos noemen. Ook als ze zichzelf liever anders noemen.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 19:27:47 #53
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_52205710
@Gia: ik zie ze niet als kinderloos of kindervrij. Ik zie ze gewoon als mens. Met hun eigen leven. Ze (de kindervrijen) kiezen zelf voor die term en gaan bijkans over hun nek als ze kinderloos worden genoemd. Ik verwoord dus alleen nu hoe zij denken
pi_52205735
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 16:09 schreef bamboo het volgende:
Mensen die geen kinderen willen vormen een gevaar voor de continuiteit van de samenleving.
Dat evenwicht hersteld zich wel weer door vele kindertjes die er worden geboren in Afrika en Azië.

Ik wil bewust geen kinderen, vind ik net zo egoïstisch als ze persé wél willen, niets mis mee dus.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
  woensdag 8 augustus 2007 @ 19:34:16 #55
3542 Gia
User under construction
pi_52205946
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 19:27 schreef Ireth het volgende:
@Gia: ik zie ze niet als kinderloos of kindervrij. Ik zie ze gewoon als mens. Met hun eigen leven. Ze (de kindervrijen) kiezen zelf voor die term en gaan bijkans over hun nek als ze kinderloos worden genoemd. Ik verwoord dus alleen nu hoe zij denken
Prima, maar als ik daar anders over denk, dan moet ik dat zelf weten, natuurlijk.
Ben overigens dus niet de enige die de term kindervrij in dit geval raar vindt.
pi_52207154
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 18:51 schreef Moonah het volgende:

[..]

De keus om een kind te willen is per definitie egocentrisch.
En in jouw geval is het heel nobel dat je de keus hebt gemaakt om ze niet te 'willen'.
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 18:57 schreef Vivi het volgende:

[..]

Precies DE, ik bedoel jou dan ook absoluut niet he, bij jou is juist het omgekeerde van toepassing, zoals Moonah al zegt
ik voelde me niet persoonlijk aangesproken hoor want mijn situatie is idd anders
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_52208555
Even denken hoe ik over kinderen dacht toen ik 22 was.. (ben nu 25, afgerond naar beneden)
Ik had een k*t relatie die aan z'n einde kwam, waarin ik überhaupt nooit over kinderen had nagedacht. Veel te druk met concerten, festivals, studie, enzovoorts. Vrij snel kwam ik mijn huidige man tegen en ik wist dat hij ooit Pappa wilde worden. Daar bleef het dan ook bij. Ik heb nooit iets gehad met kinderen, nooit de behoefte gevoeld om met kinderen te spelen of ze te verzorgen. Op dat moment hoefde ik ze dus niet.

Maar dan..
Dan ben je een paar jaar verder, heb je een fijne relatie, een goede fulltime baan, een leuk appartement. Kortom er is ruimte in je leven voor een kind. Nog steeds geen moedergevoelens, maar mijn (inmiddels) man gaf steeds vaker aan dat hij niet te lang meer wilde wachten met kinderen krijgen. Ik heb me een jaar proberen voor te bereiden op een eventuele zwangerschap, afscheid genomen van mijn lichaam zoals het was (klinkt raar, maar zo voelde ik dat) en een heel klein beetje proberen voor te stellen hoe het zou zijn om moeder te worden. Het geluk zat mee, want na dat jaar was ik vrij snel zwanger!

En nu..
Nu ben ik moeder en er is niets wat mij gelukkiger maakt! Ik vind het echt ge-wel-dig! Geniet elke dag van dat ventje hier in huis. Nooit durven denken dat ik het zo leuk zou vinden. Als mensen me niet beter kennen denken ze nog dat ik een geboren moeder ben Maar ondertussen staat mijn eigen moeder er nog vaak van te kijken dat ik nu toch écht een kind heb. En wie kent je nu beter dan je eigen moeder?

Kortom:
Meid, maak je niet druk! Je bent pas 22, 'verdoe' je tijd niet aan het nadenken of je kinderen wilt, of je een kind in deze wereld wilt zetten en of je je 'vrijheid' op wilt geven. Je leven kan er over een paar jaar echt totaal anders uitzien.
Ik zet 'vrijheid' bewust tussen haakjes, want persoonlijk vind ik dat zo'n onzin.. Wij rijden bijvoorbeeld ook motor. Wanneer wij beiden weg zouden willen, is er altijd wel iemand die op wil passen. Idem met uitgaan of wat dan ook. Het is maar net hoe je er als ouders mee omgaat. Je leven houdt echt niet op met kinderen
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_52209651
Het is helemaal niet gek om geen kinderwens te hebben. Dat moet je toch helemaal zelf weten. Overigens vind ik het wel belangrijk dat je goed met je partner hierover praat, anders kan dat best eens voor problemen gaan zorgen. In je OP zeg je dat je vriend niet perse kinderen hoeft, maar daarmee zegt ie ook niet dat ie ze definitief niet wil. En als hij het dan straks over pak 'm beet 6 jaar wel wil, en jij nog altijd niet, sta je wel voor een dilemma.

Ik heb best een aantal vriendinnen en kennissen die er jaren zo over gedacht hebben, maar de meesten komen er op een goed moment toch wel op terug. Het meest extreme was mijn nicht. Nooit wilde ze kinderen, en zelfs de kinderen van haar man (uit een vorig huwelijk) kon ze helemaal niks mee en wilde ze ook eigenlijk niet zien. Totdat ze 40 werd, toen veranderde dat van de 1 op de andere dag. Maar ja, na 4 miskramen heeft ze de hoop opgegeven en inmiddels is ze al weer 45 en heeft het er best moeilijk mee dat ze nooit moeder zal zijn.

Nogmaals, de keus is aan jezelf, en ik vind ook niet dat anderen je daarop mogen veroordelen. Maar het is wel iets om echt goed te overdenken, want de kans dat het op een wat latere leeftijd anders is, is best aanwezig.
pi_52209826
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 20:47 schreef lcicle het volgende:
Je leven houdt echt niet op met kinderen
Daar ben ik het volledig mee eens! Ik heb overigens wel altijd een kinderwens gehad, maar dat het zo vroeg zou komen, had ik ook nooit bedacht. En dat was best even schrikken. Maar het valt 300% mee en heb ook nog regelmatig tijd voor mezelf.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:29:37 #60
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52209866
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 20:04 schreef DarkElf het volgende:

[..]

[..]

ik voelde me niet persoonlijk aangesproken hoor want mijn situatie is idd anders
Oke poepsje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')