een beetje respect voor de keuzes van de anderen mag welquote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Is heel normaal. Wie wil er nou kinderen? Ze zijn duur lawaaiig stinken maken troep maken alles stuk luisteren niet zeuren jengelen huilen stelen puberen, als ze dom zijn heb je geluk want dan doen ze ook niet wat je wil maar dan snap je tenminste nog waarom.
Het is heel normaal om geen kinderen te willen. Ik snap die debielen niet die wel kinderen willen.
denk dat je eenzamer raakt in de opa-oma leeftijd dan in de 'ouder' leeftijd bent, aangezien je (als het even meezit) dan meestal nog over meer gezondheid en levende vrienden 'beschikt' dan wanneer je 80 bent en alleen achter de geraniums zitquote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:04 schreef Brighteyes het volgende:
motorbloempje, dit onderwerp komt vaker langs in R&P dan hier.
Dit is de meeste recente: 30er zonder huis-boompje-beestje-ukkie..moet kunnen?
Overigens snap ik niet waarom je ze niet denkt te missen als ouder maar wel als grootouder. Same difference toch? Alleen een andere fase...
inderdaad, er zijn al -tig topics over gepasseerd, waarbij vooral de kinderlozen met onbegrip en soms zelf agressief reageren op diegenen met kinderen, terwijl de mensen met een kroost helemaal geen probleem hebben met mensen die geen kinderen willenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:04 schreef Brighteyes het volgende:
motorbloempje, dit onderwerp komt vaker langs in R&P dan hier.
Dit is de meeste recente: 30er zonder huis-boompje-beestje-ukkie..moet kunnen?
Ehm ja, ik vind het op zich geen ramp, maar de vragen 'waarom ben je (bewust kinderloos)' lijkt mij niet zo op zijn plek hier, terwijl die vraag wel al heel vaak beantwoord is in R&P.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
denk dat je eenzamer raakt in de opa-oma leeftijd dan in de 'ouder' leeftijd bent, aangezien je (als het even meezit) dan meestal nog over meer gezondheid en levende vrienden 'beschikt' dan wanneer je 80 bent en alleen achter de geraniums zitsnap je?
Maar ik zette het topic hier, omdat hier juist de OUDER(S) zittenop papierversnipperaar die de AT's afstruint na over het algemeen serieus volk met een ervaringsmening over kinderen hebben/krijgen en hoe zij er vroeger over dachten
vandaar dat ik ook hier heb gezocht in de history
is dat ok?
nee, maar de vraag of hier veel ouders zitten die vroeger gruwelden bij het idee van zelf kinderen te hebben is misschien wel tof.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:12 schreef Brighteyes het volgende:
Ehm ja, ik vind het op zich geen ramp, maar de vragen 'waarom ben je (bewust kinderloos)' lijkt mij niet zo op zijn plek hier, terwijl die vraag wel al heel vaak beantwoord is in R&P.
Ik ga iig even overleggen.
als ik de vraag herformuleer aan het einde van de OP, is het dan wel goed als hij hier blijft staan? Want dat is eigenlijk ook wel leuk om te horen inderdaadquote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:15 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
nee, maar de vraag of hier veel ouders zitten die vroeger gruwelden bij het idee van zelf kinderen te hebben is misschien wel tof.![]()
ik hoor er wel niet bij, ik heb altijd al mama willen zijn, van toen ik 8 jaar was of zo![]()
Dat laatst valt wel mee hoor... lees dat linkje van mij maar eens door.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als ik de vraag herformuleer aan het einde van de OP, is het dan wel goed als hij hier blijft staan? Want dat is eigenlijk ook wel leuk om te horen inderdaad.. en in R&P zit over het alemgeen meer bashtrash
![]()
Ik heb iets gemist?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:19 schreef E.T. het volgende:
Tot ik een jaar of 28 was moest ik er ook echt niet aan denken om kinderen te hebben..
Totdat ik een andere vent tegenkwam en bij hem alles op z'n plek viel en ze ineens wél wilde.. En nu ben ik zwanger van nr. 3
Dat dus!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 16:39 schreef Étoile het volgende:
22 lijkt me ook nog vrij jong om dit soort dingen te beslissen hoor!
Ben ik niet met je eens. Op je 22e zit je vaak in een compleet andere levensfase. Zeker als je niet zo'n heel fijne tijd hebt gehad (zoals TS door pesten) kom je rond die leeftijd pas eindelijk een beetje aan jezelf toe. Ik kan me wel voorstellen dat je dan niet direct zit te wachten op een kind.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 16:42 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat het net zo iets is als perse wel kinderen willen. Sommige vrouwen weten al heel vroeg dat ze perse ooit een kindje willen (zoals ik). ik denk dat datzelfde ook geldt voor vrouwen die perse geen kinderen willen. Het verhaal van komt nog wel vind ik dan een beetje raar. Als je dat nu niet wilt, dan is het toch klaar?!
Maar sommige 22 jarigen weten al wel zeker dat ze kindjes willen. Ik had op mn 16e ook wel een kindje gewilt, alleen is dat niet zo handig enzo, en je hebt er ook nog eens een leuke vent voor nodig. Dus zodra ik mn vent aan de haak sloeg kwam het onderwerp kinderen krijgen ook vrij snel op tafel.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 16:53 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dat dus!
Bij mij is die wens ook pas rond mijn 30/32e ontstaan.
Toen was er echter ook geen houden meer aan.![]()
Hoi Étoile!![]()
Volgens mij moet je er dat 2e stukje aangeplakt laten zitten.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:39 schreef DarkElf het volgende:
"maar mensen die 40 zijn en ze echt niet willen vind ik toch altijd enigzins egocentrisch ingesteld..."
Hoe bedoel je
Nou, de mensen die ik ken die pertinent hebben gekozen om geen kids te "nemen" (ik noem het maar even zo) en dan niet door een fysieke reden he, of een (erfelijke) ziekte oid, hebben allemaal als motivatie: "ik heb niks met kinderen, ik wil er niks voor opofferen, en ik wil doen wat ik wil wanneer ik wil".quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:39 schreef DarkElf het volgende:
"maar mensen die 40 zijn en ze echt niet willen vind ik toch altijd enigzins egocentrisch ingesteld..."
Hoe bedoel je
De keus om een kind te willen is per definitie egocentrisch.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:49 schreef DarkElf het volgende:
het is idd ieders vrije keus al ben ik het zeker niet met je eens
maar goed, ... ik ben weer van mening bijvoorbeeld dat het toch wel egocentrisch is bijvoorbeeld (in sommige gevallen) om wel kinderen te willen en krijgen, zullen ook veel mensen het niet mee eens zijn
Precies het verhaal van mijn zus, alleen is zij nu zwanger van de tweede. Als je na je 35e nog steeds geen kinderwens hebt, lijkt het me anders dan dat je geen kinderwens hebt op je 22e.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:19 schreef E.T. het volgende:
Tot ik een jaar of 28 was moest ik er ook echt niet aan denken om kinderen te hebben..
Totdat ik een andere vent tegenkwam en bij hem alles op z'n plek viel en ze ineens wél wilde.. En nu ben ik zwanger van nr. 3
De keus om kinderen te willen is zeker egocentrisch, je neemt ze niet voor een ander tenslotte, maar omdat JIJ ze wilt..maar de reden OM ze te willen is vaak om dingen te kunnen doorgeven, om te delen, liefde te geven..totaal niet egocentrisch dusquote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:49 schreef DarkElf het volgende:
het is idd ieders vrije keus al ben ik het zeker niet met je eens
maar goed, ... ik ben weer van mening bijvoorbeeld dat het toch wel egocentrisch is bijvoorbeeld (in sommige gevallen) om wel kinderen te willen en krijgen, zullen ook veel mensen het niet mee eens zijn
Ach, dat gebeurt hier toch al als je "piep" zegt dus daar stoor ik me niet meer aan.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:50 schreef Moonah het volgende:
Eerlijk gezegd ben ik het wel met Vivi eens.
De mens is en blijft een biologisch wezen en ons uiteindelijke doel is tóch voortplanting. Ik wil niemand veroordelen, maar als je absoluut geen kinderen wil, zit daar imo altijd 'iets achter'.
Hm, klinkt weer lekker vaag, maar is ook zo'n precair onderwerp, wil geen mensen voor het hoofd stoten.![]()
Ach weet je, voor mijn part is de reden dat de blauwe M&M's uitverkocht waren en men daarover een kutbui heeft. Je wilt ze, of je wilt ze niet. Reden doet er voor mij niet toe eigenlijk.... Als diegene achter zijn/haar keuze staat en daar gelukkig bij is, wie ben ik dan om te gaan zitten mrnnkn over de reden?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:55 schreef Vivi het volgende:
[..]
De keus om kinderen te willen is zeker egocentrisch, je neemt ze niet voor een ander tenslotte, maar omdat JIJ ze wilt..maar de reden OM ze te willen is vaak om dingen te kunnen doorgeven, om te delen, liefde te geven..totaal niet egocentrisch dus
Terwijl de redenen om ze niet te willen dat vaak wel zijn(uitzonderingen zoals voornoemd daargelaten).
Precies DE, ik bedoel jou dan ook absoluut niet he, bij jou is juist het omgekeerde van toepassing, zoals Moonah al zegtquote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:51 schreef Moonah het volgende:
[..]
De keus om een kind te willen is per definitie egocentrisch.
En in jouw geval is het heel nobel dat je de keus hebt gemaakt om ze niet te 'willen'.
ik vat het ook niet op als een aanval hoorquote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:56 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ach weet je, voor mijn part is de reden dat de blauwe M&M's uitverkocht waren en men daarover een kutbui heeft. Je wilt ze, of je wilt ze niet. Reden doet er voor mij niet toe eigenlijk.... Als diegene achter zijn/haar keuze staat en daar gelukkig bij is, wie ben ik dan om te gaan zitten mrnnkn over de reden?
(geen aanval, mijn mening/gedachtes)
Kindervrij.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:10 schreef Gia het volgende:Aan de andere kant ken ik ook een stel dat hartstikke gek is met kinderen, maar ervoor kiest om kinderloos te blijven, omdat ze hun vrijheid niet op willen geven. Nu heb ik mijn kinderen nooit als last gezien of als vrijheidrovers, dus IK vind dát een beetje een rare reden. Wij zijn altijd op kampeervakanties gegaan, net als zij, en daar heb ik de kids nooit als belemmerende obstakels gezien. Vandaar dat ik het beetje jammer vind als mensen die zo leuk met kinderen omgaan ze om dit soort reden niet willen.
Wat een onzin. Als je geen kinderen hebt, vrijwillig of niet dan ben je dus kinderloos.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:13 schreef Ireth het volgende:
[..]
Kindervrij.
Kinderlozen willen kinderen, maar kunnen ze om de een of andere reden niet krijgen.
Kindervrijen willen geen kinderen en kiezen daar bewust voor.
Die discussie moet je maar eens aangaan op het kindervrije prikbordquote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als je geen kinderen hebt, vrijwillig of niet dan ben je dus kinderloos.
Als mijn kinderen gaan logeren dan ben ik een weekendje kindervrij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |