abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51513620
ik realiseerde me laatst dat ik al weer bijna 30 ben..

als ik om me heen kijk zie ik dat echt schrikwekbarend veel leeftijdsgenoten al begonnen zijn met samenwonen, trouwen en zelfs kind(eren). Laatst had ik ook wat oude basisschool klasgenoten en vrienden teruggevonden via hyves. Ik schrok me echt kapot dat sommige van hun al 3 kids hebben!

ik kom zelf uit een 4,5 jarige relatie, is een aantal maanden geleden uit gegaan. ik was supergelukkig met haar, maar zij helaas niet meer met mij bleek. Ik ben dus weer terug bij af wat relaties betreft.

Als ik nu dan ook mijn huidige sitatie naast die van al die huisje-boompje-beesters leg dan is het wel apart. Ik moet zeggen dat ik wel graag wilde samenwonen, maar kids was ik nog niet helemaal aan toe. Desalniettemin is dat zoiezo plotsklaps een ver van mn bed show geworden. ik ben nog niet over mn ex heen, en voor ik weer een serieuze relatie heb, laat staat H-B-B...dat zit er voor mij nog even niet in de nabije toekomst.

ik merk het ook heel erg omdat ik (nu ik weer vrijgezellig ben) graag weer leuke dingen wil gaan doen, maar merk dat het niet meer zo makkelijk is. Vooral omdat de vrienden waarmee ik dat deed, nu de bovenstaande mensen zijn. Die hebben nog maar weinig tijd, want ze hebben te druk met carierre, kids of willen simpelweg liever knuffelen op de bank met hun geliefde (wederhelft?)

heb me de laatste tijd vaak afgevraagd of ik nou de enige ben die maar een beetje aanmodderd..dat is natuurlijk niet zo, maar het lijkt soms wel een beetje zo..

beetje een help-ik-word-dertiger topic i guess. Als ik mn relatie nog had gehad, had ik er waarschijnlijk niet veel gedachte aan gegeven aan dit soort zaken, hooguit een paar keer gefronsd bij het horen dat je jeugvrienden al papa en mama zijn..
nu echter, word ik wel een beetje gedwongen om hier over na te denken.

aan de andere kant vind ik mn situatie op zich ook weer niet erg. heb nu bv lekker veel vrije tijd EN geld. kan allemaal leuke dingen doen, reizen enzo. ik twijfel een beetje, niet omdat ik zo graag aan de gevestigde orde wil voldoen, maar meer omdat het op me overkomt dat de H-B-Bers erg gelukkig zijn, met een liefhebbende partner en lieve kids, maar misschien is dit maar een illusie?

mede (bijna)30ers..wat zijn jullie gedachtes en ervaringen? hoe staan jullie nu in het leven? als je op je 30 geen huisje-boompje-beestje (+ evt een kleintje) hebt, ben je dan gefaald?
I pity the fool who goes out tryin' a' take over da world, then runs home cryin' to his momma!
pi_51513752
waarom zou je gefaald hebben als je geen HBB-situatie hebt? Is dat het ideaal, is dat het enige wat geaccepteerd wordt? Beetje vreemde redenering hoor.

Ga dingen doen die je leuk vindt, de rest komt vanzelf als je beter in de vel zit.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_51513787
quote:
als je op je 30 geen huisje-boompje-beestje (+ evt een kleintje) hebt, ben je dan gefaald?
Tuurlijk niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_51513848
Als jij gelukkig bent, dan heb je niet gefaald lijkt me. Dat anderen het wellicht raar en apart vinden is hun probleem, toch.
pi_51513872
quote:
Op maandag 16 juli 2007 10:12 schreef dawg het volgende:
Als jij gelukkig bent, dan heb je niet gefaald lijkt me. Dat anderen het wellicht raar en apart vinden is hun probleem, toch.
Probeer je nou te zeggen dat het niet normaal is als je 30 bent en geen huisje boompje beestje toestand hebt of wilt?
vosss is de naam,
pi_51513878
eens, begin het zelf nu ook te merken (ben 26). heb twee relatief lange relaties achter de rug, nu ruim twee jaar vrijgezel (en bevalt me prima hoor). alleen merk ik nu ook dat ik meer zoek in een vrouw, ook heb ik mezelf betrapt dat ik zakelijk naar vrouwen ga kijken (die zou mijn kinderen op kunnen voeden, etc), maar ik heb mijn minimum-eis daarna toch wel omhoog geschopt.

ik kijk wel als ik wat met iemand begin of het voor langer kan en of er voor mijn gevoel meer uit te halen valt, echter vallen de meesten bij de laatste twee eisen keihard af
  maandag 16 juli 2007 @ 10:15:14 #7
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_51513929
quote:
Op maandag 16 juli 2007 10:04 schreef shutupfool het volgende:

mede (bijna)30ers..wat zijn jullie gedachtes en ervaringen? hoe staan jullie nu in het leven? als je op je 30 geen huisje-boompje-beestje (+ evt een kleintje) hebt, ben je dan gefaald?
Puh-fucking-leese

bijna 39, geen eigen huis, net getrouwd, geen kinderen en ook geen plannen en ik voel mij geenszins mislukt.

Moet ik dan aan kinderen beginnen 'omdat het zo hoort'?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 16 juli 2007 @ 10:17:54 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51514014
Ik snap je vraag over falen niet helemaal na je hele inleiding.
Ik krijg niet de indruk dat jij zelf het idee hebt dat je hebt gefaald, dus waarom zou je daarover nadenken?

Het loopt voor jou anders dan voor je vrienden en bekenden om je heen. Deels door keuzes van jou, deels door keuzes van anderen.
Als jij je daar goed bij voelt is het toch prima?
  maandag 16 juli 2007 @ 10:18:01 #9
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_51514019
38, ga voor het eerst van mn leven samenwonen.....prijs mezelf gelukkig als ik al die bekrompen geesten om me heen zie met het leven dat ik heb.

Get real en ga dingen doen!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_51514079
quote:
Op maandag 16 juli 2007 10:13 schreef vosss het volgende:

[..]

Probeer je nou te zeggen dat het niet normaal is als je 30 bent en geen huisje boompje beestje toestand hebt of wilt?
Nee, meer dat het geen fuck uitmaakt wat anderen vinden, als je zelf maar gelukkig en tevreden bent.
pi_51514094
OMG DaBuzzzzz en Verbal, ik wist niet dat jullie al zó oud waren !!!
vosss is de naam,
pi_51514112
quote:
Op maandag 16 juli 2007 10:20 schreef dawg het volgende:

[..]

Nee, meer dat het geen fuck uitmaakt wat anderen vinden, als je zelf maar gelukkig en tevreden bent.
Ow okay, nee dan is het goed. Zo denk ik er ook over namelijk.
vosss is de naam,
pi_51514121
quote:
Op maandag 16 juli 2007 10:20 schreef vosss het volgende:
"zó oud"
  maandag 16 juli 2007 @ 10:23:34 #14
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_51514178
quote:
Op maandag 16 juli 2007 10:20 schreef vosss het volgende:
shocking!

Troost je hoor, niemand merkt er verder wat van
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_51514221
Die Eddie Jordan smiley blijft mooi
vosss is de naam,
pi_51514347
Dat gevoel begint mij ook steeds meer te bekruipen...
Nu heb ik voornamelijk vrienden die dat niet hebben, maar steeds meer mensen om me heen die dat wel hebben of beginnen te krijgen.
Woon braaf samen (ik ben de hbb vrouw in dit geval met 2 honden een koophuis en een vent). In mijn geval merk ik dat ik daar eigenlijk helemaal niet op zit te wachten.
Toch maken de lieve gelukkige stelletjes me soms bijna jaloers. Ik begrijp het niet, redelijk wat mensen die opeens trouwen, van een aantal weet ik zeker dat de relatie helemaal zo optimaal niet is (al was het maar omdat de partner nogal eens met een borrel op eerlijk begint te vertellen dat ik veel leuker ben etc) Vrienden waarvan ik weet dat ze beide zijn vreemdgegaan, enz enz... en dan toch trouwen en een kindje krijgen. Sterker nog, daar zo te zien echt heel blij mee zijn.
Het ergste is, dat er bij die mensen een soort van bewustzijnsvernauwing heeft plaatsgevonden. Sommige hebben het niet, maar de meeste zijn opeens ondergedompeld in een totaal andere wereld, en genieten intens van het verzadigde leventje dat ze hebben.
Sommige, herken je eigenlijk alleen nog maar van gezicht. Daar is geen fatsoenlijk woord meer mee te wisselen.

Maar, terug naar jou situatie.
Het schijnt dat veel vrouwen rond hun 30 in een soort midlifecrisis komen. Vaak zie je dan dat relaties na lang opeens ophouden, of er moet getrouwd worden.
Statistisch gezien moeten er nog meer vrijgezelle vrouwen zijn dan mannen, maar waar je die dan kan vinden? Op de bank bij hun vrienden die wel kindjes hebben?
Vermoedelijk merk je dat je vriendenkring een soort van je vervreemd. Op zich niet heel raar. Wanneer je zelf al werkt, en je vrienden studeren nog bijvoorbeeld, verwaterd dat ook vaak. Simpelweg omdat er steeds minder raakvlak is. Zo werk dat stiekem ook vaak met stellen en vrijgezellen.

Ooh jha, je bent niet mislukt als je "het" niet hebt. Zeker een kerel heeft tot zeker zijn 40e om dat allemaal inmiddels uitgespeeld en gedaan nog eens te realiseren.
sub/
pi_51514535
Ben ook 30, heb een relatie gehad van 7 jaar en heb nooit samen gewoond.
Nu woon ik wel op mezelf en heb alweer 3 jaar een nieuw vriendje, die ook apart woont. Geen van beiden hebben wij nu de behoefte aan hbb.
We willen op termijn wel gaan samenwonen en trouwen, maar zeker geen kinderen.

Iedereen om ons heen woont samen en/of is getrouwd, en de meesten hebben een kind of zijn zwanger.
Wij zijn heel erg gelukkig en hebben niet de indruk dat die 'gezinnen' meer geluk uitstralen dan wij, integendeel zelfs.
Zij hebben de verplichtingen voor een kind, moeten alles op elkaar afstemmen, hebben het meestal financieel minder dan daarvoor etc.
Wij kunnen gaan en staan waar we willen, 3 keer per jaar op vakantie, genieten van elkaar en hebben de tijd om tijd aan elkaar te besteden.
Dat zie je steeds minder worden als je samenwoont en kinderen hebt. De sleur en de vele verplichtingen zijn dan ook niet aan ons besteed.

Er is geen norm van 'hoe het moet' en je moet je zeker niet vergelijken met wat anderen hebben of doen. Wees gelukkig met je iegen leven en wat je hebt. Zo niet, dan kan je er wat aan doen. Maar vind jezelf niet minder of minder gelukkig omdat je geen hbb hebt!!
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_51514607
Trouwens, wat wordt als meer verontrustend gezien? Iemand die op zijn 30 nog vrijgezel is? Of iemand die op zijn 30e nog nooit vrijgezel is geweest? Beide zeggen nogal wat over iemand, maar wat is het verschil?
  maandag 16 juli 2007 @ 10:46:03 #19
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_51514773
Ben vrouw en net 31, heb een eigen huis maar geen relatie, wat meestal prima bevalt. Soms mis je het natuurlijk wel. Drang naar kids is totaal niet aanwezig en ik krijg idd ook de kriebels als ik zie dat ineens om me heen alle vrienden en bekenden hoge voortplantingsdrang hebben.
ik begrijp het ook totaal niet dat bijna alle vrouwen al wegzwijmelen zodra ze maar een kinderwagen ruiken Dat ineens getrouwd moet worden en er meteen een lading kids uitgepoept dient te worden zodra je de 30 passeert.

Volgens de oude stempel uit mijn familie ben ik al zowat afgeschreven aangezien ik dus niet volgens 'de regels' bezig ben met het verzamelen van alle onderdelen uit het H-B-B - spel. Die 'gezwellige' familie bijeenkomsten laat ik dan ook graag aan me voorbij gaan, aangezien ik er nu doodmoe van ben om elke keer weer die 'geweldige' verhalen over kinderen, klein-kinderen, neefjes, nichtjes, trouwen en kids krijgen aan te moeten horen. Terwijl je ondertussen een meewarende blik krijgt: 'tja had je maar eerder met een vent moeten aankomen'. Alsof ik zit te wachten op het hele standaard verhaal.
Ik wil genieten van mn leven, reizen, vrij zijn en leuke dingen doen. Kids zijn aan mij simpelweg niet besteed.

Persoonlijk vind ik dus niet dat iemand faalt als ie op zn 30e single is en geen kids of eigen stek heeft. Zolang jijzelf gelukkig bent is het toch prima.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  maandag 16 juli 2007 @ 10:50:51 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_51514904
39, geen eigen huis, wel een boom of wat in de voor- en achtertuin. Geen vaste relatie. Geen huisdier. Geen kids. No sweat.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 16 juli 2007 @ 10:54:54 #21
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_51515029
quote:
Op maandag 16 juli 2007 10:39 schreef dawg het volgende:
Trouwens, wat wordt als meer verontrustend gezien? Iemand die op zijn 30 nog vrijgezel is? Of iemand die op zijn 30e nog nooit vrijgezel is geweest? Beide zeggen nogal wat over iemand, maar wat is het verschil?
either way: wat de Fok! maakt het uit?
Dit is gewoon hoe het gelopen is, accepteer dat en leef lekker je leven. Ik vind het nogal een verspilling van energie om je zo af te vragen hoe het zou moeten zijn voor een dertiger en hoe groot dat contrast is met jouw eigen leven.

Ben ook 35, paar korte relaties gehad, nimmer samengewoond, en ook veel mensen in mijn omgeving die tot de knieën in het huisje-boompje-beestje-drijfzand vastzitten. (niet dat dat zo negatief is meteen, maar eenmaal erin kom je er niet meer uit, was meer de associatie)
Ik heb er zelf niente problemen mee. Het is niet anders gelopen, ik kan niet terug in de tijd om er wat aan te veranderen (als ik dat al zou willen) dus prima!
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_51515096
quote:
Op maandag 16 juli 2007 10:54 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

either way: wat de Fok! maakt het uit?
Dit is gewoon hoe het gelopen is, accepteer dat en leef lekker je leven. Ik vind het nogal een verspilling van energie om je zo af te vragen hoe het zou moeten zijn voor een dertiger en hoe groot dat contrast is met jouw eigen leven.

Ben ook 35, paar korte relaties gehad, nimmer samengewoond, en ook veel mensen in mijn omgeving die tot de knieën in het huisje-boompje-beestje-drijfzand vastzitten. (niet dat dat zo negatief is meteen, maar eenmaal erin kom je er niet meer uit, was meer de associatie)
Ik heb er zelf niente problemen mee. Het is niet anders gelopen, ik kan niet terug in de tijd om er wat aan te veranderen (als ik dat al zou willen) dus prima!
Ik bedoelde meer dat over het eerste vaak vragen worden gesteld, en het tweede vaak niet. Terwijl het eigenlijk op hetzelfde neerkomt (het principe).
pi_51515151
quote:
Op maandag 16 juli 2007 10:57 schreef dawg het volgende:

Ik bedoelde meer dat over het eerste vaak vragen worden gesteld,
hoe bedoel je ? wat voor vragen
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_51515351
Persoonlijk ben ik ook een (bijna) 30er zonder HBB, maar wel met zelfstandig met een leuke baan.
Ik schaam me er ook niet voor dat ik ben wie ik ben en sta waar ik sta in het leven.
Het commentaar dat ik krijg van mijn ouders en vrienden sla ik lekker in de wind, want de voordelen die zij hebben qua vastigheid zoek ik niet en het geld dat zij spenderen aan vast lasten heb ik niet, wat betekend dat ik net zoals de schrijver van de TT alles kan spenderen aan luxes.
Ik denk dan ook dat zolang je blij bent met je huidige situatie dat je er ook niets aan moet veranderen en je moet leven zoals je wilt. De standaard die de meesten hanteren is niet van toepassing voor iedereen en als je een andere standaard hanteerd dien je die dan ook lekker te blijven volgen.
Ik heb er maar lekker lak aan en ik zal iedereen die in hetzelfde schuitje zit hetzelfde willen aanraden.
Geniet maar lekker van je leven en laat iedereen in zijn/ haar waarde, dan mag je verwachten dat ze hetzelfde bij jou doen.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  maandag 16 juli 2007 @ 11:09:26 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51515449
quote:
Op maandag 16 juli 2007 10:59 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

hoe bedoel je ? wat voor vragen
Dat het blijkbaar vreemd is als je nog nooit of weinig lange relaties hebt gehad, maar dat het blijkbaar als heel normaal wordt ervaren dat er mensen zijn die van de ene in de andere relatie springen met max iets van 3 mnd ertussen of zo.

Ben het wel met Dawg eens dat dat ook niet altijd een 'normale' manier is. Dat komt op een gegeven moment ook wel een soort van wanhopig over, alsof iemand echt niet alleen durft te leven of zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')