Tuurlijk niet.quote:als je op je 30 geen huisje-boompje-beestje (+ evt een kleintje) hebt, ben je dan gefaald?![]()
Probeer je nou te zeggen dat het niet normaal is als je 30 bent en geen huisje boompje beestje toestand hebt of wilt?quote:Op maandag 16 juli 2007 10:12 schreef dawg het volgende:
Als jij gelukkig bent, dan heb je niet gefaald lijkt me. Dat anderen het wellicht raar en apart vinden is hun probleem, toch.
Puh-fucking-leesequote:Op maandag 16 juli 2007 10:04 schreef shutupfool het volgende:
mede (bijna)30ers..wat zijn jullie gedachtes en ervaringen? hoe staan jullie nu in het leven? als je op je 30 geen huisje-boompje-beestje (+ evt een kleintje) hebt, ben je dan gefaald?![]()
Nee, meer dat het geen fuck uitmaakt wat anderen vinden, als je zelf maar gelukkig en tevreden bent.quote:Op maandag 16 juli 2007 10:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Probeer je nou te zeggen dat het niet normaal is als je 30 bent en geen huisje boompje beestje toestand hebt of wilt?
Ow okay, nee dan is het goed. Zo denk ik er ook over namelijk.quote:Op maandag 16 juli 2007 10:20 schreef dawg het volgende:
[..]
Nee, meer dat het geen fuck uitmaakt wat anderen vinden, als je zelf maar gelukkig en tevreden bent.
"zó oud"quote:Op maandag 16 juli 2007 10:20 schreef vosss het volgende:
OMG DaBuzzzzz en Verbal, ik wist niet dat jullie al zó oud waren!!!
shocking!quote:Op maandag 16 juli 2007 10:20 schreef vosss het volgende:
quote:Op maandag 16 juli 2007 10:39 schreef dawg het volgende:
Trouwens, wat wordt als meer verontrustend gezien? Iemand die op zijn 30 nog vrijgezel is? Of iemand die op zijn 30e nog nooit vrijgezel is geweest? Beide zeggen nogal wat over iemand, maar wat is het verschil?
Ik bedoelde meer dat over het eerste vaak vragen worden gesteld, en het tweede vaak niet. Terwijl het eigenlijk op hetzelfde neerkomt (het principe).quote:Op maandag 16 juli 2007 10:54 schreef Garisson72 het volgende:
[..]either way: wat de Fok! maakt het uit?
Dit is gewoon hoe het gelopen is, accepteer dat en leef lekker je leven. Ik vind het nogal een verspilling van energie om je zo af te vragen hoe het zou moeten zijn voor een dertiger en hoe groot dat contrast is met jouw eigen leven.
Ben ook 35, paar korte relaties gehad, nimmer samengewoond, en ook veel mensen in mijn omgeving die tot de knieën in het huisje-boompje-beestje-drijfzand vastzitten. (niet dat dat zo negatief is meteen, maar eenmaal erin kom je er niet meer uit, was meer de associatie)
Ik heb er zelf niente problemen mee. Het is niet anders gelopen, ik kan niet terug in de tijd om er wat aan te veranderen (als ik dat al zou willen) dus prima!![]()
hoe bedoel je ? wat voor vragenquote:Op maandag 16 juli 2007 10:57 schreef dawg het volgende:
Ik bedoelde meer dat over het eerste vaak vragen worden gesteld,
Dat het blijkbaar vreemd is als je nog nooit of weinig lange relaties hebt gehad, maar dat het blijkbaar als heel normaal wordt ervaren dat er mensen zijn die van de ene in de andere relatie springen met max iets van 3 mnd ertussen of zo.quote:
De huisje-boompje-beestje politiequote:Op maandag 16 juli 2007 11:09 schreef MUUS het volgende:
Pfffrt, says who?
ja, ik vind niets vreemd aan "eeuwige vrijgezellen", ik vind het persoonlijk veel vreemder hoe sommigen om de week een ander lief kunnen opscharrelen, ik vind een relatie verkrijgen en behouden niet zo evident ... maar ik kan van beide situaties niet wakker liggen.quote:Op maandag 16 juli 2007 11:09 schreef Brighteyes het volgende:
Dat het blijkbaar vreemd is als je nog nooit of weinig lange relaties hebt gehad, maar dat het blijkbaar als heel normaal wordt ervaren dat er mensen zijn die van de ene in de andere relatie springen met max iets van 3 mnd ertussen of zo.
Ben het wel met Dawg eens dat dat ook niet altijd een 'normale' manier is. Dat komt op een gegeven moment ook wel een soort van wanhopig over, alsof iemand echt niet alleen durft te leven of zo.
Dan zeg je nu in het vetgedrukte deel dus precies wat Dawg ook bedoelde.quote:Op maandag 16 juli 2007 11:13 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
ja, ik vind niets vreemd aan "eeuwige vrijgezellen", ik vind het persoonlijk veel vreemder hoe sommigen om de week een ander lief kunnen opscharrelen, ik vind een relatie verkrijgen en behouden niet zo evident ... maar ik kan van beide situaties niet wakker liggen.
Ja, dit dus.quote:Op maandag 16 juli 2007 11:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat het blijkbaar vreemd is als je nog nooit of weinig lange relaties hebt gehad, maar dat het blijkbaar als heel normaal wordt ervaren dat er mensen zijn die van de ene in de andere relatie springen met max iets van 3 mnd ertussen of zo.
Ben het wel met Dawg eens dat dat ook niet altijd een 'normale' manier is. Dat komt op een gegeven moment ook wel een soort van wanhopig over, alsof iemand echt niet alleen durft te leven of zo.
Fuck the police! Fuck you, I won't do what you tell me!quote:
m.i. heb je de natuurlijke drang om je voort te planten weten te beheersen. Petje afquote:Op maandag 16 juli 2007 10:04 schreef shutupfool het volgende:
als je op je 30 geen huisje-boompje-beestje (+ evt een kleintje) hebt, ben je dan gefaald?![]()
Die zit in dat tassentopic van SHE.quote:
Dat zijn 2 liedjes door elkaar MUUSquote:Op maandag 16 juli 2007 11:20 schreef MUUS het volgende:
[..]
Fuck the police! Fuck you, I won't do what you tell me!
Neequote:Op maandag 16 juli 2007 11:28 schreef petitlapin2 het volgende:
bovendien ben ik er wel van overtuigd dat zowat iedereen liever een relatie heeft dan alleen is...
het is uiteraard geen drama om alleen te zijn, je kan best nog veel voldoening uit je leven halen en er het beste van maken, maar uiteindelijk is iedereen toch veel liever met zijn tweetjes ??
Och, zolang n00bs mij soms nog aanspreken met 'gast'quote:Op maandag 16 juli 2007 10:20 schreef vosss het volgende:
Gast!quote:Op maandag 16 juli 2007 11:31 schreef Verbal het volgende:
[..]
Och, zolang n00bs mij soms nog aanspreken met 'gast'
V.
quote:
The more, the merrier.quote:
toch wel hoorquote:
Het is de samenleving die je min of meer dwingt. Stel je voor dat je oud wordt zonder partner en zonder kinderen die voor je kunnen zorgen. DAT is voor de helft de enige reden om een relatie aan te gaan en een gezin te stichten. Niet uit geluk, niet uit houden van of lust, maar puur uit egoistisch zelfbehoud. Imniddels zo geindroctineerd dat we het al niet meer herkennen.quote:Op maandag 16 juli 2007 11:42 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
toch wel hoor
ok, wie is hier liever alleen dan in een relatie, een goede relatie wel te verstaan![]()
de samenleving heeft me echt niet gedwongen om verliefd te worden op mijn vent hoor en om bij hem te blijven, en kinderen wou ik echt wel ZELF, mijn omgeving vond dat ik er te vroeg aan begon en was zeker geen vragende/dwingende partijquote:Op maandag 16 juli 2007 11:46 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Het is de samenleving die je min of meer dwingt. Stel je voor dat je oud wordt zonder partner en zonder kinderen die voor je kunnen zorgen. DAT is voor de helft de enige reden om een relatie aan te gaan en een gezin te stichten. Niet uit geluk, niet uit houden van of lust, maar puur uit egoistisch zelfbehoud. Imniddels zo geindroctineerd dat we het al niet meer herkennen.
Geeft niks verder maar overschat het niet. Ik ben overigens erg content over mijn relatie
Zoek het woord indoctrinatie eens op. Overschat je "eigen" inbreng niet, Het is geen kwestie van dwingen, het is de flow van miljoenen en decennia.quote:Op maandag 16 juli 2007 11:49 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
de samenleving heeft me echt niet gedwongen om verliefd te worden op mijn vent hoor en om bij hem te blijven, en kinderen wou ik echt wel ZELF, mijn omgeving vond dat ik er te vroeg aan begon en was zeker geen vragende/dwingende partij![]()
Ik ben net getrouwd en al ruim 10 jaar samen met mijn echtgenote. Maar ik zou, zonder haar of mijn relatie tekort te doen, zonder problemen net zo makkelijk als single door het leven kunnen.quote:Op maandag 16 juli 2007 11:42 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
toch wel hoor
ok, wie is hier liever alleen dan in een relatie, een goede relatie wel te verstaan![]()
Daar zit wat in; de samenleving is ingericht op gezinnen of stellen, niet op alleenstaanden. Als je kinderen hebt krijg je kinderbijslag, kleine kinderen kunnen gratis mee op vakantie of in het vliegtuig. Als je alleen op vakantie gaat betaal je je blauw in vergelijking met wat een gezin met 2 kinderen betaalt aan verblijf. Een sociale huurwoning met vier kamers krijg je als alleenstaande niet. Een huis kopen in je eentje als starter is al een heel wat met die prijzen van tegenwoordig. En ga zo maar door.quote:Op maandag 16 juli 2007 11:46 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Het is de samenleving die je min of meer dwingt. Stel je voor dat je oud wordt zonder partner en zonder kinderen die voor je kunnen zorgen. DAT is voor de helft de enige reden om een relatie aan te gaan en een gezin te stichten. Niet uit geluk, niet uit houden van of lust, maar puur uit egoistisch zelfbehoud. Imniddels zo geindroctineerd dat we het al niet meer herkennen.
Geeft niks verder maar overschat het niet. Ik ben overigens erg content over mijn relatie
En jij representeert "iedereen"?quote:Op maandag 16 juli 2007 11:49 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
de samenleving heeft me echt niet gedwongen om verliefd te worden op mijn vent hoor en om bij hem te blijven, en kinderen wou ik echt wel ZELF, mijn omgeving vond dat ik er te vroeg aan begon en was zeker geen vragende/dwingende partij![]()
Het gaat hier volgens mij helemaal niet om 'liever willen'. Meer over het feit dat het leven niet voor iedereen op dezelfde manier verloopt. Daarnaast kun je een relatie ook hebben op een niet standaard huisje-boompje-beestje-manier. Juist die manier wordt hier besproken.quote:Op maandag 16 juli 2007 11:28 schreef petitlapin2 het volgende:
bovendien ben ik er wel van overtuigd dat zowat iedereen liever een relatie heeft dan alleen is...
het is uiteraard geen drama om alleen te zijn, je kan best nog veel voldoening uit je leven halen en er het beste van maken, maar uiteindelijk is iedereen toch veel liever met zijn tweetjes ??
Diep in m'n hart zou ik een harem prefererenquote:Op maandag 16 juli 2007 11:28 schreef petitlapin2 het volgende:
iedereen toch veel liever met zijn tweetjes ??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |