Zal even kijken, meen ik wel iets over gelezen te hebbenquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:08 schreef MouzurX het volgende:
Bij ons ging het over een pot met kauwgomballen erin ofzo .. kan dat ?
ja die dusquote:
die deden wij ookquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:01 schreef nijnja het volgende:
Ik zelf heb in groep 8 het spoor van bijster gedaan.
Dat lijk me opzich wel jammer, maargoed ik heb sowieso al meer met die dingen als andere mensenquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:10 schreef Noodly het volgende:
Wij hadden die niet![]()
Op onze basisschool was er ieder jaar een musical maar dat was voor de kinderen uit alle klassen.
We hadden wel het afscheidskamp![]()
Eerlijk gezegd heb ik daar weinig echt leuke herinneringen aanniet dat het heel erg was ofzo, maar niet zo bijzonder. Het is me niet echt meer bij gebleven, dat zegt genoeg
![]()
Haha, ik was Marlies, maar omdat ik een jongetje ben, toen ookal, hebben we daar maar Mark van gemaaktquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:15 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
die deden wij ookik was buschauffeur
Hier is nog een lijstquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:14 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik wil nu wel weten welke wij hadden, weet iemand waar je alle musicals van 2000 kan aflezen?![]()
zo jammer vind ik het nietquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:15 schreef nijnja het volgende:
[..]
Dat lijk me opzich wel jammer, maargoed ik heb sowieso al meer met die dingen als andere mensen, weet niet waarom... Maargoed ik heb ook voor 't vak leerkracht gekozen, is ook niet voor niets
Dat is wel grappig, ik heb het boekje hier ook nog liggen, alle tekstenquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:35 schreef me-elsjuh het volgende:
wij hebben in groep 8 geen musical gehad, maar we hebben wel een musical gedaan (volgensmij zat ik wel in groep 8, maar dat was dan puur toeval, was omdat onze school 15 jaar bestond) en wij hebben ook het spoor bijster gedaan.. ik was een van die kindertjes uit de klas, en mocht mezelf spelen (dus onder mijn eigen naam) vond het zeer leuk (toen)
Ik heb afgelopen jaar van 3 musicals genotenquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:43 schreef Noodly het volgende:
[..]
zo jammer vind ik het nietmaar het is inderdaad gaaf dat je dat als leraar zijnde ieder jaar weer opnieuw mee mag maken (neem ik aan?) als het bij je past
![]()
Jaaaa, het Spoor van Bijster!!! 1992 was het, ik weet het nog goedquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:01 schreef nijnja het volgende:
Weet men nog welke musical je hebt gedaan in groep 8 of, als je geen musical had, wat je dan wel hebt gedaan en wat zijn de leuke herinneringen hieraan?
Ik zelf heb in groep 8 het spoor van bijster gedaan. Een musical over een groep 8 die op schoolreis/kamp gaat met een meester en de meester wordt ontvoerd. De kinderen vinden briefjes waar opdrachten op staan en krijgen hulp van de boswachter en 3 speurneuzen, uiteindelijk vinden ze de meester weer terug en was het gewoon een spel tussen die meester en zijn broer, de boswachter, en zn neven, de speurneuzen...
Ik moest bij 1 van de opdrachten een volwassene uit het publiek halen, deze moest 3 of 4 keer niesen (tegelijk met 3 anderen die uit het publiek gehaald werden), en dan kregen we de meester terug
Verder de musical van mn 2 oude stageplekken bekeken, had veel goede contacten op die stage, ook met de kinderen uit groep 8 en vond het wel leuk om te kijken, de ene deed ook het spoor van bijster, herkende ik dus heel veel van, al is het voor mij een redelijke tijd geleden, de andere groep 8 deed 'Take Off', de nieuwste musical die op de markt is
.
Take Off
Het spoor van Bijster
Toen ging ik misschien net naar groep 1quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:56 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Jaaaa, het Spoor van Bijster!!! 1992 was het, ik weet het nog goedik moest ook iemand uit het publiek halen, en toen koos ik de broer van een klasgenootje waar ik verliefd op was (is overigens nooit wat geworden
)
Geldkoorts bedoel ik natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:34 schreef Meddo het volgende:
Goudkoorts!!
haha, grappig, ik ook.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 22:02 schreef Kwezel het volgende:
Ik heb ook in groep 8 het spoor van bijster gedaan. ik was piet.![]()
quote:
Deze deden wij ook, kwam ik net achterquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:21 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik geloof dat onze muscial 'Rare Vreemde kuren' heette. Ik speelde een mevrouw die nogal een zenuwpees was. Het speelde zich allemaal af in een kuuroord. Het was in '91-'92 als ik het me goed herinner.
hij lijkt alleen veel korter dan toenquote:
Welkom bij de Spettershow, de enige echte knettershowquote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:00 schreef PieterBas het volgende:
De spettershow..
Laatst had ik het er nog over met een oud klasgenoot... dat ik het script tegenkwam en dat ik alle liedjes nog mee kon zingen. Zatten we op de fiets het intro muziekje van de Spettershow te zingen..![]()
Meester ontvoerd, teruggevonden, blijkt in scene te zijn gezet, boswachter is broer, seeps zijn nevenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:12 schreef Argento het volgende:
[..]
haha, grappig, ik ook.
Ik weet alleen nog dat ik die mensen uit het publiek moest naroepen dat ik als dank voor hun hulp wel een keer hun koelkast zou komen leegeten.
En dan dat liedje:
zoeken in het bos
zoeken in het bos van bijster
*fluister*bijsterrrrr*fluister*
geen idee wat nou precies het plot ook al weer was, maar goed...
Die jaquote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:19 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
script
Ik kwam net het script tegen
Dat was toch de directrice van het kuuroord?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:21 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik geloof dat onze muscial 'Rare Vreemde kuren' heette. Ik speelde een mevrouw die nogal een zenuwpees was. Het speelde zich allemaal af in een kuuroord. Het was in '91-'92 als ik het me goed herinner.
Ging die over een ziekenhuis ofzo? Volgens mij heeft mijn nicht die toen gedaanquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:22 schreef themauster het volgende:
wij hebben de musical Help gedaan in 1998 ik speelde meneer tak
hier ookquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:25 schreef Roi het volgende:
Big Boat! Inspringend op de hype van Big Brother.
Fantááááááááááááááááááááááááááááááástisch!quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:29 schreef nietzman het volgende:
Ik was de presentator van de Spettershow.. Hareu.
Dat herken ik ook nog wel uit de Spettershowquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 18:09 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Fantááááááááááááááááááááááááááááááástisch!
Geniaal![]()
Deze?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:01 schreef Remqo het volgende:
De titel ben ik kwijt, maar het was iets met 'ruime sop'
Het ging over een cruise over zee met de meest uiteenlopende figuren aan boord.
Tijdens een feestavond op het schip kwam zeegod Neptunus even langs om de boel te vermaken (die goddelijke rol werd aan mij toegewezen)
Maar dat feest kreeg een hele andere wending toen er ineens een undercover agent opstond. En bleek dat Neptunus en de showmaster het feest als dekmantel gebruikten voor diamantensmokkel in een stukje zeep.
ja, dat is hem helemaalquote:
Haha vetquote:
die had ik ookquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:25 schreef massy het volgende:
Paniek in de Luie Lift ik had niet zo'n grote rol, gelukkig![]()
Wat ik ook nog weet is dat we voor de musical allemaal liedjes deden, ik deed met een groepje de Lambada. Een week ervoor ofzo gingen we 's avonds oefenen op school en toen ben ik al Lambadadansend met tafel en al op de grond gevallen, gevolg een gebroken pols![]()
Haha wat leuk, wij deden deze ook, 1986quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:52 schreef teamlead het volgende:
Het vreemde songfestival
Ik was kruidendokter Kwikzilver. Beroemd in het binnenland, in het buitenland en in ehhhhh.......... ameland
Was mijn textquote:'Ha ha... noem je dát zingen. Er zit zeker een stuk schuurpapier in je keel.
Jij mag helemaal niet eens meedoen.
Dat zou een schande zijn voor het hele songfestival.'
Snap er niks vanquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:35 schreef melanie_the_miss het volgende:
Ik deed een musical en ik had de hoofdrol.
Het ging over een juf met een klas die in een show gingen optreden (dachten ze) Maar die man van de show was dus de juf. Was om hun een hak te zetten geloof ik.
Hmmm als ik het zo lees is het wel vaag..
Misschien iemand een idee?
Ik was de douanebeambte in het begin en de politieagent op het eind. Mocht beginnen met een liedje...yay...helaas weet ik nog steeds hoe de meeste liedjes gaan van die musical...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:50 schreef Remqo het volgende:
Naast Neptunus had ik ook een figurantenrol, als Kerstman op zomertour, die wel eens opdook tijdens de liedjes en op de achtergrond een beetje de clown uithangen.![]()
Spoor van bijster vond ik wel vetquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:16 schreef Farmersmom het volgende:
We hadden een combinatieklas van groep 7 en 8, dus 2 musicals gedaan:
Het spoor van Bijster (zijn zat links van hier inmiddels)
Raadsels rond "Het Ruime Sop"
Wij hadden er een bonte avond op de camping bij verzonnen, zodat de mensen die geen echte rol hadden toch nog wat te doen kregen. Ik was toen een campinggast die de dokter speelde in het toneelstukje 'Jantje is ziek' dat vier keer helemaal de mist in ging.quote:Wat doe je als je aankomt bij je pas gehuurde caravan om te genieten van een welverdiende vakantie en er blijkt een andere familie te zijn die recht meent te hebben op dezelfde caravan? De families Palmboom en De Roos kiezen voor een niet zo gebruikelijke oplossing. Ze besluiten de caravan te delen. Dit dat voor de nodige verwikkelingen zorgt, zult u begrijpen. Heimwee en humor, verliefdheid en verlegenheid, spanning en sentiment wisselen elkaar in snel tempo af in deze sprankelende musical. Afscheid nemen doet pijn.
Ik had wat te doen bij de bonte avond. We hadden teveel mensen en te weinig rollen...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:26 schreef nijnja het volgende:
[..]
Spoor van bijster vond ik wel vetwelke rol had je, weet je dat nog?
Hier ook Big Boat! Ik was de schoonmaakster geloof ikquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:25 schreef Roi het volgende:
Die speelde ik ook.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:21 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Mochten wij ook in groep 7, en ik had zelfs nog een rol. Olieman 3.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:49 schreef Meddo het volgende:
en in groep zeven mocht onze klas meezingen met: Hoera! We zijn Gestrand!
[[url=http://www.bennyvreden.nl/bennyrestyle/producten/musicals/images/427.jpg]afbeelding][/url]
Die hadden wij ook.quote:Op woensdag 5 september 2007 00:10 schreef Nepthys het volgende:
Inpakken en wegwezen
[..]
Wij hadden er een bonte avond op de camping bij verzonnen, zodat de mensen die geen echte rol hadden toch nog wat te doen kregen. Ik was toen een campinggast die de dokter speelde in het toneelstukje 'Jantje is ziek' dat vier keer helemaal de mist in ging.
We hadden toen ook een jongen die voor telefoon moest spelen en de hele tijd op het toneel stond met een bord met een grote draaischijf voor zich en zijn armen als hoorns.
quote:Op donderdag 20 september 2007 19:59 schreef CasB het volgende:
[..]
Ik speelde trouwens de australier
Niemand weet welke dat was?quote:Op zondag 16 september 2007 18:21 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Die van ons ging over spoken blijkt, weet iemand welke dat geweest kan zijn?
Ook al de overspannen schoolmeester?quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:23 schreef Piaf het volgende:
Ikke ook , Alles Kidts
Heel ontroerend eindlied
Ik was een leerkracht, had een kleine flutrol, kwam door de 'meester', want die vond mij een pestventje
De grote rollen gingen naar zn vertrouwelingen
Briljante OP. En ja, ik heb ze ook gehadquote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:52 schreef tong80 het volgende:
Ik had twee keer tekst. 'Als het ware' en 'Reeds' Ik was Kwak in het trio Kwik Kwek en Kwak.
Ze hadden me daar juist neergezet omdat ik al de baard in de keel had. Eerst twee piepstemmen en dan als derde een zware 'Als het ware'
Heel de zaal lag in een deuk en ik begreep er niks van
Ik had toen verkering met het stuk van de klas en tevens hoofdrolspeelster.quote:
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:52 schreef tong80 het volgende:
Ik wel en heb er nog nachtmerries van.
Bij mij was het begin jaren 70. De tijd dat leraren zich maatschappelijk gingen ontplooien.
Wim T. Schippers was hun held dus ze hadden zelf een musical geschreven in zijn traditie.
Ik had twee keer tekst. 'Als het ware' en 'Reeds' Ik was Kwak in het trio Kwik Kwek en Kwak.
Ze hadden me daar juist neergezet omdat ik al de baard in de keel had. Eerst twee piepstemmen en dan als derde een zware 'Als het ware'
Heel de zaal lag in een deuk en ik begreep er niks van
Zijn er meer danquote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:41 schreef tgs. het volgende:
[..]
En daarom zit je nu op een FOK! forum![]()
![]()
Is geen Op meerquote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:06 schreef TNA het volgende:
[..]
Briljante OP. En ja, ik heb ze ook gehad
Hier ookquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:25 schreef Roi het volgende:
Wij deden ook Jackpotquote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:52 schreef Megalomaniac het volgende:
We deden Jackpot.
Enige wat ik er nog van herinner is de catchphrase: "Let's go, to the Golden Dream Show!"
UItermate vreemd dat je docent niet een beetje moeite heeft gedaan om jullie twee een geïmproviseerd rolletje te geven. Zo strak en ingewikkeld zitten die schoolmusicals nou ook weer niet in elkaar lijkt me.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:53 schreef bulbjes het volgende:
Alhoewel het op het moment zelf toch wel jammer was dat ik als bijna-enige niet ook daar op het podium stond, op deze afscheidsavond die je toch als team zou moeten afsluiten.
Heb je de musical gisteren gehad?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:18 schreef Copycat het volgende:
Ik was een eenzame bejaarde die dankzij een stel kinderen op vakantie kon.
Mijn tekst nadat ik te horen kreeg dat ik naar de Spaanse zon ging:
'Dan gaan we hartenjagen op Ibiza! In bikini!'
En, samen met twee medebejaarden zong ik een lied over mijn eenzaamheid:
Altijd op mijn kamertje, kamertje, kamertje
Altijd op mijn kamertje, van 't kastje naar de muur
Ook al heb ik m'n pensioen
Maar wat kun je dan nog doen
Ja wat kun je dan nog doen
Want alles is zo duur ...
Nooit meer kerstcadeautjes kopen voor je kinderen
Geen vakanties meer of dolle dingen doen
En de dokter zegt: 'Je moet met eten minderen'
Dus geen vette kip en zeker geen kalkoen
Maar lieve kindertjes (...) ja wat dan wel
Als je tachtig bent, sta je buitenspel.
Wat een drama!
Je zou het bijna denken, hè. Het was volgens mij in de zesde klas, de huidige groep acht. Bijna 30 jaar geleden. Maar songteksten die er bij mij eenmaal inzitten, gaan er bijna niet meer uit.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 07:39 schreef starla het volgende:
Heb je de musical gisteren gehad?
Ja idd wel raar, een afscheidsmusical is toch het laatste wat je als klas samen doet, om iets af te sluiten. Daar hoort gewoon eigenlijk iedereen aan mee te doen vind ik dan. Kan me er niet bijster veel van herinneren hoe dat toen gegaan is, ja er was wel ophef dus over die groep 7 van groep 7/8 die meedeed waardoor de rollen op waren.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 07:31 schreef maedel het volgende:
[..]
UItermate vreemd dat je docent niet een beetje moeite heeft gedaan om jullie twee een geïmproviseerd rolletje te geven. Zo strak en ingewikkeld zitten die schoolmusicals nou ook weer niet in elkaar lijkt me.
In het "ballet" "koor" "schreeuwende mensen op straat" is toch altijd nog wel een plekje?
Of heb je echt geen talent?![]()
Ik wil je geen trauma aanpraten hoor, maar een beetje raar vind ik het wel.
Was dat Joop die een tweeling broer had?? En Joop of die broer trouwde met ene Margot die op wereldreis was geweest??quote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:27 schreef thijsltc het volgende:
Ik had ook een hoofdrol
49 zinnen
Ik was joop venema in 'Flashback"
zie mijn eerdere post, denk dat het spoken op griezelsteyn is..quote:Op zondag 30 september 2007 13:33 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Niemand weet welke dat was?
Volgens mij deed een klas die een aantal jaar ouder waren als ik die. Ging het van 'Wow, heavy and cool' ?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:34 schreef Tommzzz het volgende:
mijn zus had die maartel! in '93 ofzo geloof ik..
onze klas deed "WOW" en ik was Junior (H)
Ik was ook Bart, alhoewel in een vrouwelijke variant !quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:36 schreef alwaysthebest het volgende:
Hoera! We zijn gestrand!
Die hebben wij gedaan.
Ik was Bart, de dromerige schrijver die graag een liedje wil schrijven voor een band, omdat ik altijd 'als een verstrooide professor' over kwam.
Ik heb de video ervan hier nog liggen ook nog.
DAt was ik dusquote:Deze musical biedt heel veel ruimte voor improvisatie en heeft meer liedjes dan u van ons gewend bent. Het speelt zich af op de eerste hulp afdeling van een ziekenhuis. Alles wat ziek en zielig is wordt er verpleegd. Van een gebroken been tot een gebroken hart. Verplegend personeel, doktoren en patienten spelen een hoofdrol in deze swingende musical. We zien o.a. Zuster Tina, zij troost iedereen met een koekje, Pam gaat over de formulieren en Hansje denkt alles met rollen verband en pleisters op te lossen. Dokter Flink wil uitsluitend interessante gevallen, dokter Vlug is nogal verstrooid en geneesheer-directeur De Leeuw is bijzonder ge?nteresseerd in mooie, vrouwelijke pati?nten met (vooral veel) geld. Wat therapeute Martha precies doet weet niemand, maar zij heeft voor iedere kwaal een zweverige therapie. Een telkens aangekondigde, mysterieuze pati?nt, zorgt voor de nodige hilariteit!
Te vet!quote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:34 schreef Tommzzz het volgende:
Hehe!quote:Op dinsdag 15 april 2008 22:19 schreef Susi het volgende:
[..]
Volgens mij deed een klas die een aantal jaar ouder waren als ik die. Ging het van 'Wow, heavy and cool' ?
Jup! vond ikzelf wel een mooie rolquote:Op dinsdag 23 september 2008 01:51 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Te vet!
Die had ik ook!
Ik was Beethoven!
Junior.. was dat die kroonprins?
quote:Op vrijdag 21 april 2006 18:45 schreef Sanne het volgende:
Wij hadden een musical over hoge flatgebouwen en dat je daar als kind niet lekker kon wonen.
Toen de allereerste mensen gingen wonen in hun hol
Was er plek voor al hun koters
Zo gauw is een grot niet vol
En de oude Batavieren hadden voor hun kleine grut...
rest weet ik even niet
Refrein:
Een flat
Is pet
Op een flat zijn alle plekken al bezet
Een flat
Is pet
Vier stenen muren ... op de vloer parket.
(Bekijk 't maar, 1981)
Waar is Arie
Z'n kanarie
Arme Arie z'n kanariepiet
Waar is Arie z'n kanarie
Arme Arie
Die heeft zo'n verdriet.
(Bekijk 't maar, 1981)
Bizar, ik dacht even dat ik dit had gepost maar er staat toch echt een andere nick boven.. voor mij geldt precies hetzelfdequote:Op donderdag 20 september 2007 20:04 schreef Debsterr het volgende:
Het ruime sop. Stom toevallig heeft vriendje (die aan de andere kant van 't land woont en aantal jaar eerder in groep 8 zat) die ook gedaan.
Is er dan een World Of Warcraft musical???quote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:34 schreef Tommzzz het volgende:
En waar heb jij groep 8 gedaanquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 01:04 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Bizar, ik dacht even dat ik dit had gepost maar er staat toch echt een andere nick boven.. voor mij geldt precies hetzelfde(ook voor de musical in groep 4 trouwens
)
Ik was Nel"We varen Bep, we varen echt!"
Ik ook in Z-Hquote:Op vrijdag 16 april 2010 21:26 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Ergens in Zuid Holland.. was jij Bep?
Haha, deze hebben wij ook gedaan in groep 8, zo ff uit m'n hoofd:quote:
WHOWquote:Op zaterdag 17 april 2010 12:01 schreef Tomnmgn het volgende:
[..]
Haha, deze hebben wij ook gedaan in groep 8, zo ff uit m'n hoofd:
"Help! help!
Reken maar, het medisch team staat klaar, met rolstoel en brandcard!
Help, help, wat een job (?), help helpt jou er boven op!"
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |