ja hij klinkt heel erg als een 80s nummer weet zo niet welke. Het lijkt trouwens niet op relax van franky goes to hollywoodquote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:10 schreef MooiHoofd het volgende:
die relax van Mika, das toch al ene bestaand nummer van wat jaren geleden of niet?
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:28 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Maar the la's en stone roses hadden wel hele bijzondere melodieen; ik ben daarna zelden zulke simpele doch mooie melodien tegen gekomen.
quote:en Oasis, was ook heel vernieuwend,
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:03 schreef Batsnek het volgende:
interpol allemaal hooggezongen zeikmuziek met irritante keyboardgeluidjes.
2005 vond ik nog wel een leuk jaar, en dat was ook al vér van na mijn puberteit (zie geboortejaar in username). De lijst met nummers uit dat jaar die ik duidelijk bovengemiddeld leuk vind staat hier:quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:07 schreef Bosbeetle het volgende:
Er komt dus geen muziek uit die jij leuk vind, en je vind waarschijnlijk de muziek leuk die je in je jeugd gehoord hebt. Dat zegt toch niet dat er uberhaupt geen goede muziek meer uitkomt ?
De Intro met die piano lijkt iig op Air Supply - Just Died In Your Arms Tonightquote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja hij klinkt heel erg als een 80s nummer weet zo niet welke. Het lijkt trouwens niet op relax van franky goes to hollywood
dat ja !quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:57 schreef Chr0nicle het volgende:
[..]
De Intro met die piano lijkt iig op Air Supply - Just Died In Your Arms Tonight
De bands die TS in de openingspost noemt waren in hun eigen tijd echt niet allemaal mainstream dus kun je die ook niet vergelijken met de mainstream van nu...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:16 schreef Yorrit het volgende:
de mainstream muziek reflecteerd toch de maatschappij he.. misschien waren mensen in bepaalde andere tijden wel wat avontuurlijker dan in andere tijden.. tegenwoordig is er weinig behoefte aan misschien..
Klopt, met name de tweede alinea dan. En je weet ondertussen dat je me met onware opmerkingen over Led Zeppelin op mn lul trapt, maar dat zal ik je voor dit keer vergevenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:19 schreef Soul79 het volgende:
[..]
99% van de 60s muziek niet nee. British invasion groepen als de Hollies, boerenlullenbands als Led Zeppelin en al die Westcoast folk hippie groepjes etc. waren heel simpel.
Maar er waren toen ook de Beatles, Jimi Hendrix, Brian Wilson, de Zombies, Zappa. Die gingen muzikaal veel verder en voorzover er tegenwoordig nog artiesten zijn die zo ver gaan missen ze a) de muzikaliteit van die gasten en b) de populariteit. Het zal gerust dat er momenteel een of andere Japanse techno underground scene is waarin heel gedurfde muziek wordt gemaakt. Alleen interesseert het niemand wat behalve een handvol fans.
http://www.hitsallertijden.nl/hitdossier60/index.htmquote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:12 schreef MooiHoofd het volgende:
wat was de mainstream in de jaren 60 en 70 dan?
Ik heb meer het idee dat er een significant groter percentage aan prutmuziek in de jaren '60 is gemaakt dan nu. Daar staat weer tegenover dat de goede muziek die destijds gemaakt werd ook weer mijlenver boven het huidige niveau uitstijgt. En of het allemaal al eens gedaan is. Dat hoort niet uit te maken. Vroeger was popmuziek vooral voor de Engelsen gewoon een manier van overleven. Nu is het een modeverschijnsel met de onverschillige houding en nietszeggende muziek als gevolgquote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:09 schreef ralfseltje het volgende:
Ik denk wel dat de muziek minder is dan in de 60's bijvoorbeeld, maar dit komt vooral omdat alles al eens gedaan is.
Ik heb meer het idee dat in de jaren 60 de meeste muziek , en dat was vast een stuk minder dan nu (de techniek is nu voor veel meer mensen beschikbaar), met passie en enig talent gemaakt werd. Als je nu een jaren 60 verzamel cd opzet hoor je gewoon dat er aan het merendeel van de nummers meer tijd is gestoken dan dat dat het val is op een verzamel CD van zeg de jaren 90 of nu. Het klinkt allemaal veel sjieker.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:00 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
http://www.hitsallertijden.nl/hitdossier60/index.htm
[..]
Ik heb meer het idee dat er een significant groter percentage aan prutmuziek in de jaren '60 is gemaakt dan nu. Daar staat weer tegenover dat de goede muziek die destijds gemaakt werd ook weer mijlenver boven het huidige niveau uitstijgt.
Nee, ik denk dat jij (en ik) ouder zijn geworden.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:02 schreef MooiHoofd het volgende:
als je kijkt naar de muziek van afgelopen decennia zie je dat de kwaliteit achteruit is gegaan vinden jullie niet?
Oh,wacht... je hebt gelijk!quote:happy-hardcore
Ja want The Beatles hebben alleen 'lieflijke liedjes' gemaakt..quote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:31 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat jij (en ik) ouder zijn geworden.
Er wordt nog steeds kwaliteitsmuziek gemaakt, je moet het alleen zoeken en weten te vinden. Overigens vind ik The Beatles ook heel erg sucken met hun lieflijke liedjes. Bahah!
wat in die link van wallofdolls bij jaarlijsten Nederland staat, zo'n beetje. Dus wel Beatles en Stones, maar Doors hadden pas in 1971 hun eerste top 10 in Nederland toen Jim al dood was (of daardoor?). Velvet Underground hoef je niet naar te zoeken... Thunderclap Newman heeft toch een hitje gehad maar zoals ik al zei ken ik die niet eensquote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:12 schreef MooiHoofd het volgende:
wat was de mainstream in de jaren 60 en 70 dan?
Daar begint 't meequote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:43 schreef rekenwonder het volgende:
Ik zou er van willen houden zodat ik geen cultuurbarbaar ben. Kun je iets noemen dat niet lieflijk is?
Maar dan praat jij weer over n verzamel cd en dat gaat doorgaans altijd over het topje van de ijsberg. Ik heb t over het geheel. Ga maar eens speuren in de minder bekende muziek van artiesten die op die verzamelaars stonden. Of artiesten die nu niet bekend zijn. Dat was vaak echt superlullige muziek. Dan wordt er nu in het algemeen echt geniale muziek gemaakt. Die passie en talent was er uiteraard wel. En nog veel meer dan nu ook. Maar voor maar een beperkte groep muzikanten.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:30 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Ik heb meer het idee dat in de jaren 60 de meeste muziek , en dat was vast een stuk minder dan nu (de techniek is nu voor veel meer mensen beschikbaar), met passie en enig talent gemaakt werd. Als je nu een jaren 60 verzamel cd opzet hoor je gewoon dat er aan het merendeel van de nummers meer tijd is gestoken dan dat dat het val is op een verzamel CD van zeg de jaren 90 of nu. Het klinkt allemaal veel sjieker.
Dat de goede muziek die toen gemaakt werd per definitie mijlenver boven de goede muziek van nu staat vind ik onzin. Popmuziek was toen nog iets nieuws en dus was het ook makkelijker om vernieuwend bezig te zijn.
Ik denk wel dat de gemiddelde kwaliteit sinds de jaren 60 achteruit is gegaan. Dat wil echter niet zeggen dat nu alles slechter is, er valt nog genoeg te genieten voor mensen die een beetje opzoek gaan naar goede muziek.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |