En veel mensen denken nog serieus dat dit in de jaren '60 beter wasquote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:14 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Veel dezelfde shit.
Nu zitten we met een "here's 5 chords, now start a band" gitaar stroming,
een "here's fruityloops, now start producing" electronica stroming,
en een "here's a sinterklaasrijmwoordenboek, now pretend to be a gangster" rap/hiphop stroming.
En dat zijn dan ook de 'belangrijkste' stromingen die er nu zijn
Toen hadden ze 6 chords, na nirvana eigenlijk nog maar 4quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:25 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
En veel mensen denken nog serieus dat dit in de jaren '60 beter was![]()
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:13 schreef MooiHoofd het volgende:
Maar ondanks alle bagger van tegenwoordig is er één band die er uit springt:
Tokio Hotel!![]()
![]()
Dan zoek jij niet goed genoeg naar de goede muziek.Tevens zijn de belangrijkste gitaardeuntjes zijn gemaakt met 6 accoorden of minder. Ga je maar eens verdiepen in klassieke rock, toen alles nog 'beter' was, die gebruikte minder dan wel evenveel accoorden dan de mensen die nu rock, pop of ander muziek maken.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:14 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Veel dezelfde shit.
en een "here's a sinterklaasrijmwoordenboek, now pretend to be a gangster" rap/hiphop stroming.
Oftewel; de mainstream gaat achteruit.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:22 schreef CasB het volgende:
De kwaliteit van de muziek gaat niet achteruit, de kwaliteit van 'mainstream' muziek wel...
Als je opmerking over Tokio Hotel serieus was, dan moet je gewoon je bek houden.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:40 schreef MooiHoofd het volgende:
als je kijkt over het algemeen, ook euh de bagger vond ik het nog beter dan nu over het algemeen
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:33 schreef cappp het volgende:
[..]
Dan zoek jij niet goed genoeg naar de goede muziek.
99% van de 60s muziek niet nee. British invasion groepen als de Hollies, boerenlullenbands als Led Zeppelin en al die Westcoast folk hippie groepjes etc. waren heel simpel.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:25 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Je kan tegenwoordig alleen nog maar fuseren, pionieren is er bijna niet meer bij. Itt vroegah. Ik luister echt heel veel muziek maar echt iets vernieuwends kom ik nauwelijks nog tegen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:07 schreef Clyde_Frog het volgende:
[..]
De horizon kan nog breder worden en het ligt grotendeels aan de creativiteit van de artiest/band/muziekcomponist(en) of dat gebeurt of niet. Buiten het vierkantje kijken, dat is wat ze vroeger ook hebben gedaan, en dat is wat nu ook kan. Het einde van nieuwe muziek is nog niet in zicht(gelukkig)
The stooges was 3 akkoorden volgens mij. Niet dat dat het minder geniaal maakt trouwens.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:25 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:14 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Veel dezelfde shit.
alsof zappa ooit echt mainstream is geweest, hij heeft 1 hitje gehad "dancing fool" maar voor de rest zullen de meeste mensen afkeurend op deze muziek gereageerd hebben. Behalve een handje vol muziek enthausiastelingen. Maar dat zie je nu nog! De volgende 'zappa' zal nu heus niet populair zijn maar misschien in 2020 wel. Ook blijft de populariteit van zappa alleen maar groeien dus is het echt niet een 60s ding.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:19 schreef Soul79 het volgende:
[..]
99% van de 60s muziek niet nee. British invasion groepen als de Hollies, boerenlullenbands als Led Zeppelin en al die Westcoast folk hippie groepjes etc. waren heel simpel.
Maar er waren toen ook de Beatles, Jimi Hendrix, Brian Wilson, de Zombies, Zappa. Die gingen muzikaal veel verder en voorzover er tegenwoordig nog artiesten zijn die zo ver gaan missen ze a) de muzikaliteit van die gasten en b) de populariteit. Het zal gerust dat er momenteel een of andere Japanse techno underground scene is waarin heel gedurfde muziek wordt gemaakt. Alleen interesseert het niemand wat behalve een handvol fans.
Ja ik vind jantje smit wel vernieuwend want welke artiest die over zn oma zingt/zong begint nou een eigen onderbroeken lijnquote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:29 schreef HAL9000S het volgende:
Weinig muziek kennis, veel waardeoordelen trouwens in dit topic. Iedereen refereert hier naar z´n eigen muziekhokje dat uiteraard wel weer vernieuwend is, itt tot de rockmuziek die toch echt aan het aftakelen is, of de hiphop die allang over z´n top is.
bohren und der club of gorequote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:23 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Je kan tegenwoordig alleen nog maar fuseren, pionieren is er bijna niet meer bij. Itt vroegah. Ik luister echt heel veel muziek maar echt iets vernieuwends kom ik nauwelijks nog tegen.
Er zijn nog wel vernieuwende dingen te vinden maar ik kom ze nog nauwelijks tegen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
bohren und der club of gore
we waren laatst tot de conclusie gekomen dat er niks echt op lijkt, dus dan moet het wel vernieuwend zijn. Ook al klinkt het gelijk bekend. Maar je hebt gelijk het is meer een fusie dan een gepioneerde muziek stroming
Nou muggezifter, Zappa dan niet, hoewel die gerust een stuk populairder/bekender en invloedrijker op de mainstream was dan een figuur als hij nu zou zijn. Maar de Beatles en Beach Boys waren iig heel populair.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
alsof zappa ooit echt mainstream is geweest, hij heeft 1 hitje gehad "dancing fool" maar voor de rest zullen de meeste mensen afkeurend op deze muziek gereageerd hebben. Behalve een handje vol muziek enthausiastelingen. Maar dat zie je nu nog! De volgende 'zappa' zal nu heus niet populair zijn maar misschien in 2020 wel. Ook blijft de populariteit van zappa alleen maar groeien dus is het echt niet een 60s ding.
Wie weet maakt in 2030 de nieuwe 'jan douwe' wel een docu over john zorn of mike patton weet jij veel![]()
Is ook niet helemaal waar, sommige genres zoals het minimalisme zijn in de jaren 90 opnieuw gedefinieerd door artiesten zoals plastikman (consumed).quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:33 schreef Aoristus het volgende:
de ontwikkelingen zijn gestopt in de jaren 80. Alles wat daarna kwam is een slechte kopie van het origineel.
ja maar ook meer om hun 'meezingers' Ik weet zeker dat er genoeg mensen waren die de wat experimentelere dingen van de beatles ook niet echt sliktenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:38 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Nou muggezifter, Zappa dan niet, hoewel die gerust een stuk populairder/bekender en invloedrijker op de mainstream was dan een figuur als hij nu zou zijn. Maar de Beatles en Beach Boys waren iig heel populair.
En jij bent zeker de stralende uitzondering in dit topic, vol muziekkennis en nuancequote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:29 schreef HAL9000S het volgende:
Weinig muziek kennis, veel waardeoordelen trouwens in dit topic. Iedereen refereert hier naar z´n eigen muziekhokje dat uiteraard wel weer vernieuwend is, itt tot de rockmuziek die toch echt aan het aftakelen is, of de hiphop die allang over z´n top is.
Het is eerder complete onzin.quote:
nouja het feit dat gabber mainstream werd vind ik toch ook verbazingwekkend. Er zal altijd een hardere stroming zijn die mainstream is en dan afzwakt omdat iedereen er naar begint te luisteren. En dan ontstaat er vanzelf een radiovriendelijke variant.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:44 schreef Soul79 het volgende:
[..]
En jij bent zeker de stralende uitzondering in dit topic, vol muziekkennis en nuance![]()
Het gaat er mi om dat er gerust wel vernieuwende dingen zullen gebeuren (ik zou het niet weten), alleen niet meer in de mainstream waar dat nog in de punk/new wave tijd anders was.
Er is geen muziek waarvan ik dat zegquote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:39 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk dat de echt vernieuwende dingen verstopt zitten in de dingen waarvan nu iedereen zegt "dat is geen muziek" Maar ik denk dat dat in de jaren 60 70 en 80 ook zo was.
Toch is er toen veel goed spul uitgekomen, ik luister zelf regelmatig naar Amerikaanse Folk uit de jaren ´20 en ´30.quote:Trouwens wel leuk om te zien hoe houdbaar muziek is. niemand heeft het over de blues en rock en jazz van de jaren 50
ehmm, punk is nooit mainstream geweest (ja t was 1 jaartje mode)...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:44 schreef Soul79 het volgende:
[..]
En jij bent zeker de stralende uitzondering in dit topic, vol muziekkennis en nuance![]()
Het gaat er mi om dat er gerust wel vernieuwende dingen zullen gebeuren (ik zou het niet weten), alleen niet meer in de mainstream waar dat nog in de punk/new wave tijd anders was.
Ik durf best te beweren dat mijn blik hierover een stuk genuanceerder is dan de meeste mensen hier ja. En ik durf ook te beweren dat mijn muziekkennis wat breder is dan de mensen die hier het hardst oordelen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:44 schreef Soul79 het volgende:
[..]
ik denk dat er nog zat mensen zijn die karl stockhausen geen muziek vinden zelfs nu nogquote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:48 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Er is geen muziek waarvan ik dat zegMaar er is wel muziek waarvan ik denk dat het over 10 jaar ofzo pas echt op waarde geschat zal worden, zoals de abstracte, minimalistische en modern klassieke muziek van een artiest als Der Zyklus. Ik kan me ook goed voorstellen dat mensen hiervan roepen dat het geen muziek is. (der zyklus - biometry. http://www.discogs.com/release/338124 )
[..]
Toch is er toen veel goed spul uitgekomen, ik luister zelf regelmatig naar Amerikaanse Folk uit de jaren ´20 en ´30.
Ik moet zeggen dat het voor mij ook op het randje zitquote:the Helikopter-Streichquartett (the third scene of Mittwoch aus Licht), completed in 1993. In it, the four members of a string quartet perform in four helicopters flying independent flight-paths over the countryside near the concert hall. The sounds they play are mixed together with the sounds of the helicopters and played through speakers to the audience in the hall.
Het punt is nu juist dat dat voor hun niet op gaat, de Beatles (en Beach Boys) bleven bij al hun experimenten heel erg luisterbaar (over Revolution 9 heb ik het dan ff nietquote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja maar ook meer om hun 'meezingers' Ik weet zeker dat er genoeg mensen waren die de wat experimentelere dingen van de beatles ook niet echt slikten
ja genoeg experimentele shizzle uit de 60s die nu nog steeds raar gevonden wordtquote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ik denk dat er nog zat mensen zijn die karl stockhausen geen muziek vinden zelfs nu nog
Zet maar eens een Tangerine dream plaat of avant gardistisch werk van Steve Reich opquote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:50 schreef Yorrit het volgende:
[..]
ja genoeg experimentele shizzle uit de 60s die nu nog steeds raar gevonden wordt
dat doe ik regelmatig dat weet je tochquote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:51 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Zet maar eens een Tangerine dream plaat of avant gardistisch werk van Steve Reich op![]()
I know, maar hoeveel mensen zullen huilend wegrennen en schreeuwen dat dat toch echt geen muziek isquote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:52 schreef Yorrit het volgende:
[..]
dat doe ik regelmatig dat weet je toch
anti-muziekquote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:53 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
I know, maar hoeveel mensen zullen huilend wegrennen en schreeuwen dat dat toch echt geen muziek is![]()
Over echte punk heb ik het eigenlijk niet, meer over wat vlak daarna kwam (new wave). Een band als de Police scoorde flink wat hits met muziek die behoorlijk vernieuwend was (een originele benadering van reggae) en muzikaal prima in elkaar stak (die drummer!!!!). Wat je er verder ook van vindt, zoiets is in de 21e eeuw nog niet gebeurd.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:48 schreef Yorrit het volgende:
[..]
ehmm, punk is nooit mainstream geweest (ja t was 1 jaartje mode)...
en punk was eigenlijk gewoon gestripte rock n roll dus ook niet echt iets nieuws
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |