abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † zaterdag 28 juli 2007 @ 22:15:58 #1
135486 Manu82
How you doin'?
pi_51923489
Laatste post:
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:14 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

petitlapin2 kan jij met 100% zekerheid zeggen dat Rasmussen doping heeft gebruikt?
100% he...
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_51923515
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:09 schreef Ericr het volgende:

[..]

Ah je weet meer dan de renners van Rabo zelf dus? De Rooy heeft vrij eigengereid gehandeld en zoveel lijkt er niet te zijn aan bewijs buiten een verklaring van Cassani. Een brief in een Deense krant kan ik verder niet als bewijs zien, dan is voortaan alle roddel en achterklap bewijs.
Nee, natuurlijk weet ik niet meer dan de Rabo zelf. Enige wat ik kan doen en ik neem aan dat iedereen dat doet, is de feiten analyseren en mijn gezonde verstand gebruiken. De Rooij heeft bewijzen en ik denk dat hij meer bewijzen heeft dan alleen de verklaring van Cassani. Lijkt me ook wel verstandig voordat je iemand op staande voet ontslaat. Hij is echt wel op onderzoek uitgegaan voordat die deze actie heeft ondernomen.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 22:17:38 #3
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51923530
Een voor Rasmussen! Hij heeft me toch altijd wel prima vermaakt met zijn manier van koersen.
I hate it here
pi_51923536
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:15 schreef Manu82 het volgende:
Laatste post:
[..]
Tuurlijk niet, dat is juist de reden dat Rasmussen het zo heeft gespeeld. Het was de bedoeling dat we dat niet voor 100% konden zeggen. Snap je het nu?
pi_51923584
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:17 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk weet ik niet meer dan de Rabo zelf. Enige wat ik kan doen en ik neem aan dat iedereen dat doet, is de feiten analyseren en mijn gezonde verstand gebruiken. De Rooij heeft bewijzen en ik denk dat hij meer bewijzen heeft dan alleen de verklaring van Cassani. Lijkt me ook wel verstandig voordat je iemand op staande voet ontslaat. Hij is echt wel op onderzoek uitgegaan voordat die deze actie heeft ondernomen.
Je denkt dat hij bewijzen heeft, dat is niet veel dus. Ik denk niet zoveel bij de Rooy eigenlijk, een fossiel uit de oude tijd die volgens mij gewoon zijn straatje wilde schoonvegen. Als daarbij fouten worden gemaakt zal hem dat verder aan de reet roesten.

Hoe kan je iets onderzoeken als je net 'bewijs' in handen hebt van een getuigeverklaring? Erg gedegen zal zo'n onderzoek niet zijn geweest.

Ik denk overigens dat Rasmussen gewoon fout zat, maar dan nog is de manier van omgaan met hem categorisch fout geweest.
pi_51923615
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:19 schreef Ericr het volgende:

[..]

Je denkt dat hij bewijzen heeft, dat is niet veel dus. Ik denk niet zoveel bij de Rooy eigenlijk, een fossiel uit de oude tijd die volgens mij gewoon zijn straatje wilde schoonvegen. Als daarbij fouten worden gemaakt zal hem dat verder aan de reet roesten.

Hoe kan je iets onderzoeken als je net 'bewijs' in handen hebt van een getuigeverklaring? Erg gedegen zal zo'n onderzoek niet zijn geweest.

Ik denk overigens dat Rasmussen gewoon fout zat, maar dan nog is de manier van omgaan met hem categorisch fout geweest.
Daar ben ik het wel mee eens.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 28 juli 2007 @ 22:23:12 #7
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51923640
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:17 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, dat is juist de reden dat Rasmussen het zo heeft gespeeld. Het was de bedoeling dat we dat niet voor 100% konden zeggen. Snap je het nu?
Denk ff na of zo zeg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51923656
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Denk ff na of zo zeg
En nu? Discussie dood.
pi_51923668
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:17 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, dat is juist de reden dat Rasmussen het zo heeft gespeeld. Het was de bedoeling dat we dat niet voor 100% konden zeggen. Snap je het nu?
NEE ik snap het niet, in mijn ogen is iemand pas schuldig als het bewezen is!
Wie o wie zijn dan die andere renners die ook met zo'n waarschuwing opzak wel rondrijden?
Rasmussen was niet de enige, maar wel de enige die in het geel reed.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  † In Memoriam † zaterdag 28 juli 2007 @ 22:24:54 #10
135486 Manu82
How you doin'?
pi_51923680
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:24 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

En nu? Discussie dood.
je moet even na gaan denken
Some memories are best forgotten
Room 23
  † In Memoriam † zaterdag 28 juli 2007 @ 22:25:33 #11
135486 Manu82
How you doin'?
pi_51923690
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:24 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

NEE ik snap het niet, in mijn ogen is iemand pas schuldig als het bewezen is!
Wie o wie zijn dan die andere renners die ook met zo'n waarschuwing opzak wel rondrijden?Rasmussen was niet de enige, maar wel de enige die in het geel reed.
Ik vraag me dus ook af waarom daar geen opening van zaken over wordt gegeven....
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_51923693
ik heb toch wel een heel dubbel gevoel bij de uitsluiting van rasmussen wel om de volgende redenen"

- er wordt hier een vuil spel gespeeld over de rug van de renner
- bij rasmussen heb ik het gevoel dat hij echt leeft voor zijn sport, tot op het maniakale af. met of zonder doping
- hij is niet positief
- buiten rasmussen gebruikt nog 80% van het peloton
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zaterdag 28 juli 2007 @ 22:27:13 #13
40566 Ericr
Livewrong
pi_51923720
Het is verder wel een prettige koers natuurlijk dat voortaan iedere potentiele winnaar volledig wordt uitgeplozen. Dan haal je 1 tricheur weg en de rest van de tricheurs aan de top van het klassement lachen zich dood. Tot daar ook weer 1 van wordt gepakt en zo gaat de kermis maar door.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 22:27:51 #14
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51923740
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:19 schreef Ericr het volgende:

[..]

Je denkt dat hij bewijzen heeft, dat is niet veel dus. Ik denk niet zoveel bij de Rooy eigenlijk, een fossiel uit de oude tijd die volgens mij gewoon zijn straatje wilde schoonvegen. Als daarbij fouten worden gemaakt zal hem dat verder aan de reet roesten.

Hoe kan je iets onderzoeken als je net 'bewijs' in handen hebt van een getuigeverklaring? Erg gedegen zal zo'n onderzoek niet zijn geweest.

Ik denk overigens dat Rasmussen gewoon fout zat, maar dan nog is de manier van omgaan met hem categorisch fout geweest.
Precies.
Iederen geeft af op de UCI, ASO soms de pers en de renners.

Maar je afvragen of je eigen reacties nog binnen proporties liggen, dat kan niet. Als je dat doet heb je van die lui die je gelijk in het pro rasmussen kamp duwen.

Imo is 1 van de meest trieste dingen op dit moment het gedrag van bobo's ploegleiders, artsen, renners die gebruiken, de pers en het publiek.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_51923764
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 21:28 schreef Tup het volgende:

[..]

De antidope regels zijn zo dat drie keer missen/liegen enz.. GELIJK STAAT aan een doping-overtreding.
Dat is een formeel handigheidje, dat zegt niets over werkelijk gebruik.
pi_51923781
het gaat hier in dit topic niet alleen om rasmussen. Hij mag dan wel fout bezig zijn geweest, gelogen en bedrogen hebben. Dat staat los van hoe meneer De Rooij zijn zaakje 'afgehandeld' heeft. Beide zijn zeer dubieus te noemen.

Een rasmussen die liegt, een theo die niet overlegt met zn ploegleiders, en zelfs nu nog niet eens uitleg heeft gegeven aan zn eigen renners hoe nu werkelijk de vork in de steel zit. Het meest belachelijk vond ik nog wel dat rasmussen breukink in het hotel tegenkwam en dat breukink van rasmussen moest horen dat hij ontslagen was :/

Het zou me ook niks verbazen dat rasmussen en de rooij een zenuw-inzinking nabij zijn :p
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_51923787
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:24 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

NEE ik snap het niet, in mijn ogen is iemand pas schuldig als het bewezen is!
Wie o wie zijn dan die andere renners die ook met zo'n waarschuwing opzak wel rondrijden?
Rasmussen was niet de enige, maar wel de enige die in het geel reed.
Ja, precies dat is dus het nadeel als je in het geel rijdt. De TDF en de franse pers willen nu eenmaal iemand die clean is ook al is het niet bewezen. Er zullen altijd twijfels zijn of hij terecht gewonnen heeft of niet. Daarom wordt de druk bij hem wel verhoogd en bij de anderen niet.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 28 juli 2007 @ 22:30:53 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51923797
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:24 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

En nu? Discussie dood.
Ja, door mensen die het ontbreken van bewijs voor een overtreding zien als een bewijs voor die overtreding. Of moet je daar nog mee in discussie gaan of wat?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51923806
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:24 schreef Manu82 het volgende:

[..]

je moet even na gaan denken
Weer een dooddoener jammer.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 28 juli 2007 @ 22:32:38 #20
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51923827
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:31 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Weer een dooddoener jammer.
Ja, wie begon ermee?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 28 juli 2007 @ 22:33:33 #21
40566 Ericr
Livewrong
pi_51923841
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, door mensen die het ontbreken van bewijs voor een overtreding zien als een bewijs voor die overtreding. Of moet je daar nog mee in discussie gaan of wat?
Waarschijnlijk geloven ze ook in god dus
pi_51923845
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, door mensen die het ontbreken van bewijs voor een overtreding zien als een bewijs voor die overtreding. Of moet je daar nog mee in discussie gaan of wat?
Nee, ik ga op de feiten af. Als De Rooij zegt dat die bewijzen heeft ga ik er niet vanuit dat die geen bewijzen heeft.
  † In Memoriam † zaterdag 28 juli 2007 @ 22:34:42 #23
135486 Manu82
How you doin'?
pi_51923864
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:33 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Nee, ik ga op de feiten af. Als De Rooij zegt dat die bewijzen heeft ga ik er niet vanuit dat die geen bewijzen heeft.
Laat hem dan ook komen met die bewijzen.
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_51923873
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:30 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Ja, precies dat is dus het nadeel als je in het geel rijdt. De TDF en de franse pers willen nu eenmaal iemand die clean is ook al is het niet bewezen. Er zullen altijd twijfels zijn of hij terecht gewonnen heeft of niet. Daarom wordt de druk bij hem wel verhoogd en bij de anderen niet.
En hoe zit dat dan met Contador, die nota bene vorig jaar niet eens mocht starten in de Tour, ivm met de zaak Fuentes?
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 28 juli 2007 @ 22:35:20 #25
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51923877
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:33 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Nee, ik ga op de feiten af.
Ja, en als je niks kan vinden om Rasmussen tot vissenvoer te mangelen dan loop je een beetje te brallen dat "hij het wel zo handig gedaan zal hebben dat wij geen bewijzen kunnen vinden".
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51923889
Ik kies geen partij maar de kaarten liggen nu eenmaal beter voor de Rabo dan voor Rasmussen. Ik beschuldig Rasmussen niet maar als ik mijn gezonde verstand gebruik wordt het wel heel moeilijk om voor hem mijn hand in het vuur te douwen.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 22:36:03 #27
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51923894
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:33 schreef Ericr het volgende:

[..]

Waarschijnlijk geloven ze ook in god dus
waarschijnlijk zijn ze het hier mee eens.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/973781.html#comments

Het staat toch in de bijbel
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 28 juli 2007 @ 22:37:02 #28
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51923916
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:35 schreef Eduard37 het volgende:
Ik kies geen partij maar de kaarten liggen nu eenmaal beter voor de Rabo dan voor Rasmussen. Ik beschuldig Rasmussen niet maar als ik mijn gezonde verstand gebruik wordt het wel heel moeilijk om voor hem mijn hand in het vuur te douwen.
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:17 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, dat is juist de reden dat Rasmussen het zo heeft gespeeld. Het was de bedoeling dat we dat niet voor 100% konden zeggen. Snap je het nu?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_51923927
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:35 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

En hoe zit dat dan met Contador, die nota bene vorig jaar niet eens mocht starten in de Tour, ivm met de zaak Fuentes?
Die zaak is onderzocht en daarvan is die vrijgesproken toch?
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 28 juli 2007 @ 22:37:47 #30
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51923932
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:35 schreef Eduard37 het volgende:
Ik kies geen partij maar de kaarten liggen nu eenmaal beter voor de Rabo dan voor Rasmussen. Ik beschuldig Rasmussen niet maar als ik mijn gezonde verstand gebruik wordt het wel heel moeilijk om voor hem mijn hand in het vuur te douwen.
Het zal mij een rotzorg wezen wie waar z'n hand in douwt hoor

Maar simpelweg de meest belachelijke conspiracy theories uit de lucht gaan grijpen, je kunt toch bezwaarlijk verwachten dat je daarmee wegkomt..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 28 juli 2007 @ 22:39:12 #31
40566 Ericr
Livewrong
pi_51923952
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:35 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

En hoe zit dat dan met Contador, die nota bene vorig jaar niet eens mocht starten in de Tour, ivm met de zaak Fuentes?
Is vrijgepleit door Fuentes zelf, tja die is natuurlijk wel betrouwbaar. Denk dat de jacht op Contador nog wel gaat beginnen, ook hoef je daar van Spaanse kant weinig van te verwachten. Die vinden Valv/Piti ook een fijne kerel.

Top tien van de Tour is opvallend Spaans gekleurd, hetzelfde land waar de grootste dopingzaak van de wielersport zijn grondvesten kent.
pi_51923965
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:37 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]


[..]

Klopt, dit lijkt op een beschuldiging. Het lijkt erop dat Rasmussen het daarom zo heeft gespeeld. Dat is beter
pi_51923976
ik denk dat rabo zich in een juridisch lastige positie gewrongen heeft.
UCI en ASO wilden/konden niets doen en hebben druk op de rooij uitgeoefend om het wel te doen. Feit is dat Rasmussen met een gigantische schadeclaim kan komen als zijn schuld niet bewezen kan worden, hij heeft immers niets fout gedaan behalve een paar formulieren te laat ingevuld en mss onder druk in een uiterst precaire situatie een verkeerd antwoord gegeven, een 'bekentenis' waarvan onduidelijk is of die vastgelegd is en bovendien qua procedure twijfelachtig bevonden zal worden.

Ik vind de rooij ook een slappe zak, ik had tegen uci en aso gezegd: als jullie hem eruit willen hebben zul je het zelf moeten doen, het is jullie taak op doping te controleren, regels te handhaven en conclusies te trekken, daar kun je ons niet voor je karretje spannen. Rabo kan hier ook mee wegkomen omdat ze een goed imago hebben. Een imago die met deze zaak zeer geschad wordt. Omdat ze hun eigen renner keihard hebben laten vallen zonder overtuigend bewijs. NIet slim en bovendien tactisch stom gespeeld, maar dat is iets waar rabo toch al in uitblinkt
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 28 juli 2007 @ 22:40:46 #34
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51923982
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:37 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Die zaak is onderzocht en daarvan is die vrijgesproken toch?
Nee, hij is van de lijst met verdachten gegooid omdat ze hem nodig hadden als kroongetuige. Die wordt dus gewoon de hand boven het hoofd gehouden. Hoe kun je volhouden dat je van alles van A tot Z op de hoogte was, zonder er zelf bij betrokken te zijn geweest? Dat lijkt me best knap, gewoon. Maar wat ik eerder al zei: Discovery heeft gezien dat de ASO zelf geen ballen heeft, en zolang zijn Contador leuk door laten cruisen, cruist Contador gewoon door Schoon? Mja, wie boeit dat nog wat eigenlijk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51924017
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:40 schreef komrad het volgende:
ik denk dat rabo zich in een juridisch lastige positie gewrongen heeft.
UCI en ASO wilden/konden niets doen en hebben druk op de rooij uitgeoefend om het wel te doen. Feit is dat Rasmussen met een gigantische schadeclaim kan komen als zijn schuld niet bewezen kan worden, hij heeft immers niets fout gedaan behalve een paar formulieren te laat ingevuld en mss onder druk in een uiterst precaire situatie een verkeerd antwoord gegeven, een 'bekentenis' waarvan onduidelijk is of die vastgelegd is en bovendien qua procedure twijfelachtig bevonden zal worden.

Ik vind de rooij ook een slappe zak, ik had tegen uci en aso gezegd: als jullie hem eruit willen hebben zul je het zelf moeten doen, het is jullie taak op doping te controleren, regels te handhaven en conclusies te trekken, daar kun je ons niet voor je karretje spannen. Rabo kan hier ook mee wegkomen omdat ze een goed imago hebben. Een imago die met deze zaak zeer geschad wordt. Omdat ze hun eigen renner keihard hebben laten vallen zonder overtuigend bewijs. NIet slim en bovendien tactisch stom gespeeld, maar dat is iets waar rabo toch al in uitblinkt
Enige wat we aan dit verhaal missen en niet hebben zijn de interne regels die hij geschonden heeft. Op basis van die regels is hij ontslagen!!!!
pi_51924023
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:40 schreef komrad het volgende:
ik denk dat rabo zich in een juridisch lastige positie gewrongen heeft.
UCI en ASO wilden/konden niets doen en hebben druk op de rooij uitgeoefend om het wel te doen. Feit is dat Rasmussen met een gigantische schadeclaim kan komen als zijn schuld niet bewezen kan worden, hij heeft immers niets fout gedaan behalve een paar formulieren te laat ingevuld en mss onder druk in een uiterst precaire situatie een verkeerd antwoord gegeven, een 'bekentenis' waarvan onduidelijk is of die vastgelegd is en bovendien qua procedure twijfelachtig bevonden zal worden.

Ik vind de rooij ook een slappe zak, ik had tegen uci en aso gezegd: als jullie hem eruit willen hebben zul je het zelf moeten doen, het is jullie taak op doping te controleren, regels te handhaven en conclusies te trekken, daar kun je ons niet voor je karretje spannen. Rabo kan hier ook mee wegkomen omdat ze een goed imago hebben. Een imago die met deze zaak zeer geschad wordt. Omdat ze hun eigen renner keihard hebben laten vallen zonder overtuigend bewijs. NIet slim en bovendien tactisch stom gespeeld, maar dat is iets waar rabo toch al in uitblinkt
ben het volkomen met je eens
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_51924027
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:42 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Enige wat we aan dit verhaal missen en niet hebben zijn de interne regels die hij geschonden heeft. Op basis van die regels is hij ontslagen!!!!
alleen heeft theo daarover nog niks gezegd hoezee
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_51924031
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:39 schreef Ericr het volgende:

[..]

Is vrijgepleit door Fuentes zelf, tja die is natuurlijk wel betrouwbaar. Denk dat de jacht op Contador nog wel gaat beginnen, ook hoef je daar van Spaanse kant weinig van te verwachten. Die vinden Valv/Piti ook een fijne kerel.

Top tien van de Tour is opvallend Spaans gekleurd, hetzelfde land waar de grootste dopingzaak van de wielersport zijn grondvesten kent.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 22:43:36 #39
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_51924035
vreemd deze topic stond bij mij nog nergens in de tracker
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 28 juli 2007 @ 22:44:09 #40
40566 Ericr
Livewrong
pi_51924048
Interne regels verhaal is simpel, hij heeft niet doorgegeven waar hij was. Althans hij gaf het wel door maar volgens de Rooy was hij ergens anders. De Rooy gaat daarvoor af op een getuigenverklaring en tot nu toe is er weinig dat er op wijst dat er meer bewijs is.
pi_51924053
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, hij is van de lijst met verdachten gegooid omdat ze hem nodig hadden als kroongetuige. Die wordt dus gewoon de hand boven het hoofd gehouden. Hoe kun je volhouden dat je van alles van A tot Z op de hoogte was, zonder er zelf bij betrokken te zijn geweest? Dat lijkt me best knap, gewoon. Maar wat ik eerder al zei: Discovery heeft gezien dat de ASO zelf geen ballen heeft, en zolang zijn Contador leuk door laten cruisen, cruist Contador gewoon door Schoon? Mja, wie boeit dat nog wat eigenlijk?
Ja, ok geloof ook wel dat er een vies spelletje gespeeld kan worden. Er zullen partijen zijn die mekaar echt mogen en die kunnen er gezamelijk voor zorgen dat er dingen in de doofpot worden geschoven. Het blijft een machtspelletje dat ze spelen en hoe beter je in de groep ligt des te meer je kunt klooien of voor elkaar kunt krijgen.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 22:47:00 #42
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_51924107
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:25 schreef Manu82 het volgende:

[..]

Ik vraag me dus ook af waarom daar geen opening van zaken over wordt gegeven....
De andere renners zijn oa bijna de gehele Rabobank ploeg, want zowat alle Raborenners waren bij het eerste kwartaal van dit jaar niet in orde om hun programma door te geven aan de UCI.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_51924114
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:42 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Enige wat we aan dit verhaal missen en niet hebben zijn de interne regels die hij geschonden heeft. Op basis van die regels is hij ontslagen!!!!
en daar zit rabo's probleem, als rasmussen dat al gezegd heeft is het in een zeer gespannen situatie gebeurd op een precair moment. De vraag is hoe waardevol die verklaring van de rooij jegens rasmussne zal zijn.

Feit is dat Rabo in deze paranoia wereld gewoon het hoofd koel had moeten houden. Rabo heeft boven al 1 probleem: het imago (en dat is gewoon werkelijkheid) dat ze tactisch/strategisch oerdom zijn.

Kijk naar ploegen als discovery, caisse d'epargne, (once), quick step. -> veel meer rendement, meer teamspirit, enz enz
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_51924124
Mijn voorspelling is dat we niet meer te weten zullen komen dan we nu weten. De advocaat van R. gaat met Rabo praten en samen treffen ze een fin. regeling. R. zal wel flink wat geld mee krijgen.
En verder zal er gezwegen worden. Dat is in het belang van de Rabo en in het belang van R.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 28 juli 2007 @ 22:47:52 #45
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51924133
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:44 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Ja, ok geloof ook wel dat er een vies spelletje gespeeld kan worden. Er zullen partijen zijn die mekaar echt mogen en die kunnen er gezamelijk voor zorgen dat er dingen in de doofpot worden geschoven. Het blijft een machtspelletje dat ze spelen en hoe beter je in de groep ligt des te meer je kunt klooien of voor elkaar kunt krijgen.
Yep, het wordt een beetje dierlijk allemaal inderdaad
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51924137
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

De andere renners zijn oa bijna de gehele Rabobank ploeg, want zowat alle Raborenners waren bij het eerste kwartaal van dit jaar niet in orde om hun programma door te geven aan de UCI.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 28 juli 2007 @ 22:49:03 #47
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51924159
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:47 schreef komrad het volgende:
Kijk naar ploegen als discovery, caisse d'epargne, (once), quick step. -> veel meer rendement, meer teamspirit, enz enz
Mwoaaa dat zou een aantal gewaardeerde renners zeer tekort doen, dat weet je zelf ook wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 28 juli 2007 @ 22:49:35 #48
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51924175
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

De andere renners zijn oa bijna de gehele Rabobank ploeg, want zowat alle Raborenners waren bij het eerste kwartaal van dit jaar niet in orde om hun programma door te geven aan de UCI.
Dan heb je ook vast wel een bron waar iederen in voor komt?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 28 juli 2007 @ 22:50:15 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51924193
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De andere renners zijn oa bijna de gehele Rabobank ploeg, want zowat alle Raborenners waren bij het eerste kwartaal van dit jaar niet in orde om hun programma door te geven aan de UCI.
Wel een beetje raar dan he, om de Kip met de gouden eieren in de Gele Trui te slachten, vind je niet?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51924235
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:47 schreef komrad het volgende:

[..]

en daar zit rabo's probleem, als rasmussen dat al gezegd heeft is het in een zeer gespannen situatie gebeurd op een precair moment. De vraag is hoe waardevol die verklaring van de rooij jegens rasmussne zal zijn.

Feit is dat Rabo in deze paranoia wereld gewoon het hoofd koel had moeten houden. Rabo heeft boven al 1 probleem: het imago (en dat is gewoon werkelijkheid) dat ze tactisch/strategisch oerdom zijn.

Kijk naar ploegen als discovery, caisse d'epargne, (once), quick step. -> veel meer rendement, meer teamspirit, enz enz
Ben benieuwd hoe dit eindigt. Het gedrag van de Rabo (De Rooij) is precies hetzelfde gedrag dat Nederland altijd tentoonspreid als er belangrijke beslissingen genomen moeten worden genomen. We willen namelijk altijd het netste jongetje van de klas zijn. Daar kan ik me ook aan ergeren.
pi_51924247
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mwoaaa dat zou een aantal gewaardeerde renners zeer tekort doen, dat weet je zelf ook wel
ik heb zeer veel waardering voor een aantal renners bij rabo, denk aan boogie, flecha, de groot, weenink enz enz

MAAR
als team schieten ze tekort tov bv quick step of CSC. Ik vind wel dat met dekker er meer koersverstand merkbaar is, maar de rooij is een spichtig mannetje dat een enorme zenuwenpees is bv. Rabo heeft ook niet echt een duidelijk beleid, gaan we voor NL/jeugd of voor toppers. Het is altijd een beetje halve keuzes, ook in de koers.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zaterdag 28 juli 2007 @ 22:53:39 #52
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_51924259
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb meerdere keren in verschillende persberichten dit gelezen :

De eerste keer was in maart 2006, toen meerdere renners van de Raboploeg de deadline net misten. 'Zij verweerden zich toen met het argument dat de UCI-website geen tijdige update had gekregen, waardoor ze pas laat beschikten over de betreffende formulieren', aldus De Rooij. De tweede keer dat Rasmussen een controle misliep was op 6 april van dit jaar, de derde en laatste keer op 28 juni..

http://www.sportwereld.be(...)leID=DMF21072007_022

Dan veronderstel ik allicht terecht dat toen niet alleen Rasmussen , maar al die renners een waarschuwing kregen ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 28 juli 2007 @ 22:55:09 #53
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51924293
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik heb meerdere keren in verschillende persberichten dit gelezen :
Wie stonden er nog meer in die meerdere persberichten Joost?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 28 juli 2007 @ 22:56:16 #54
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_51924322
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wie stonden er nog meer in die meerdere persberichten Joost?
Geen namen , daarom zeg ik ook "meerdere raborenners" . Ik wil nog aannemen dat daar sprake was van een administratief misverstand bij de meesten, maar als de UCI Rasmussen daar toen een waarschuwing voor gaf (zoals ze dus deden zeggen ze zelf) , waarom zouden ze dan andere Rabo-renners die toen te laat waren er geen gegeven hebbne ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 28 juli 2007 @ 22:56:42 #55
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51924332
je suggereert "uitsluitend raborenners"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51924385
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:52 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe dit eindigt. Het gedrag van de Rabo (De Rooij) is precies hetzelfde gedrag dat Nederland altijd tentoonspreid als er belangrijke beslissingen genomen moeten worden genomen. We willen namelijk altijd het netste jongetje van de klas zijn. Daar kan ik me ook aan ergeren.
behalve het netste jongetje van de klas vertoont het nog een zeer nederlandse eigenschap, conformeren aan de publieke opinie. Echt leiderschap kenmerkt zich door op bepaalde momenten keihard je eigen lijn door te voeren. Ik denk dan ook dat de rabo-ploeg organisatorisch toe is aan een herschikking. De Rooij heeft ongetwijfeld kwaliteiten, maar het is geen leiden. Denk eens terug wat boogie (niet) zei over de beslissing van de rooij, erg typerend. Al met al begrijp ik wel dat hij zwicht, maar het is wel een teken van zwakte van hem en de organisatie. Denk je dat rabobank nog moeilijk had gedaan als ze de tour hadden gewonnen en het bij dit incident gebleven was.

Bovendien doet nu iedereen dat er een zuivering gaande is, ik geloof er niets van. Er zijn een paar stommeriken gepakt. Moreni is natuurlijk gewoon een sukker door testosteron te gebruiken. Vino iets minder omdat de status van bloeddoping wat minder duidelijk is qua opsporingsmogelijkheden. Neemt niet weg dat er nog steeds gebruikt wordt maar dat de middelen meer high-tech worden zoals modificaties van genetische markers zodat je hormoonproductie (subtiel en lichaamseigen) geoptimaliseerd wordt.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zaterdag 28 juli 2007 @ 22:59:01 #57
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_51924391
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:
je suggereert "uitsluitend raborenners"
Absoluut niet. Ik zeg ook : De andere renners zijn oa
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_51924399
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:24 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

NEE ik snap het niet, in mijn ogen is iemand pas schuldig als het bewezen is!
Wie o wie zijn dan die andere renners die ook met zo'n waarschuwing opzak wel rondrijden?
Rasmussen was niet de enige, maar wel de enige die in het geel reed.
Precies. Ik ben in tijden niet zo kwaad geweest.
Vooral op de rabo directie. De manier hoe het allemaal gegaan is is echt te schandelijk voor woorden.

Volgens mij zijn ze gewoon onder de druk van alle negatieve pers, het boe geroep, de UCII en de ASO bezweken.

Sinds ik het nieuws hoorde ben ik zo pissed off. Ben hier ook nauwelijks meer geweest.
Zie je Contador in het geel rijden, maar vind hem niet de eigenlijke winnaar. sorry.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 juli 2007 @ 23:01:12 #59
862 Arcee
Look closer
pi_51924444
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
vreemd deze topic stond bij mij nog nergens in de tracker
[BUG][FO] Nieuwe topics verschijnen niet direct
pi_51924479
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:58 schreef komrad het volgende:

[..]

behalve het netste jongetje van de klas vertoont het nog een zeer nederlandse eigenschap, conformeren aan de publieke opinie. Echt leiderschap kenmerkt zich door op bepaalde momenten keihard je eigen lijn door te voeren. Ik denk dan ook dat de rabo-ploeg organisatorisch toe is aan een herschikking. De Rooij heeft ongetwijfeld kwaliteiten, maar het is geen leiden. Denk eens terug wat boogie (niet) zei over de beslissing van de rooij, erg typerend. Al met al begrijp ik wel dat hij zwicht, maar het is wel een teken van zwakte van hem en de organisatie. Denk je dat rabobank nog moeilijk had gedaan als ze de tour hadden gewonnen en het bij dit incident gebleven was.

Bovendien doet nu iedereen dat er een zuivering gaande is, ik geloof er niets van. Er zijn een paar stommeriken gepakt. Moreni is natuurlijk gewoon een sukker door testosteron te gebruiken. Vino iets minder omdat de status van bloeddoping wat minder duidelijk is qua opsporingsmogelijkheden. Neemt niet weg dat er nog steeds gebruikt wordt maar dat de middelen meer high-tech worden zoals modificaties van genetische markers zodat je hormoonproductie (subtiel en lichaamseigen) geoptimaliseerd wordt.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Of rasmussen nu schuldig is of niet. De Rooij had het zekers anders moeten aanpakken en niet moeten zwichten voor de druk. Dat getuigt van zwak leiderschap en lafheid. We weten echter ook niet door wie hij allemaal onder druk is gezet. Had hij wel een keuze?
pi_51924486
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Absoluut niet. Ik zeg ook : De andere renners zijn oa
wat vind je dan van de directie van de rabo wielerploeg dan? Ik wist echt niet dat meerdere renners van de rabo dat gemist hebben ( terwijl ik in de nieuwsbladen las dat de franse ploegleiders vertelden dat hun ploeg nooit wat miste )
Ik bedoel als rabo renners zoveel misten ligt dat vast niet alleen aan hun maar ook aan hun meerdere is het niet?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_51924511
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:59 schreef itsme het volgende:

[..]

Precies. Ik ben in tijden niet zo kwaad geweest.
Vooral op de rabo directie. De manier hoe het allemaal gegaan is is echt te schandelijk voor woorden.

Volgens mij zijn ze gewoon onder de druk van alle negatieve pers, het boe geroep, de UCII en de ASO bezweken.

Sinds ik het nieuws hoorde ben ik zo pissed off. Ben hier ook nauwelijks meer geweest.
Zie je Contador in het geel rijden, maar vind hem niet de eigenlijke winnaar. sorry.
Heee, leuk dat je er weer bent. De echte winnaar blijft voor mij ook Rasmussen. Hij was gewoon de beste en is nooit op doping betrapt.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 28 juli 2007 @ 23:04:57 #63
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51924535
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Absoluut niet. Ik zeg ook : De andere renners zijn oa
ja, en als ik vraag "wie nog meer dan?" kom jij met "ik noem geen namen, maar meedere raborenners"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 28 juli 2007 @ 23:06:03 #64
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_51924561
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, en als ik vraag "wie nog meer dan?" kom jij met "ik noem geen namen, maar meedere raborenners"
Ahnee, ik zeg dat het enige wat terug te vinden is , het feit is dat er op z'n minst meerdere Raborenners bij moeten zitten ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_51924585
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 23:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ahnee, ik zeg dat het enige wat terug te vinden is , het feit is dat er op z'n minst meerdere Raborenners bij moeten zitten ...
Dat had ik ook begrepen maar zei willen namen maar in het artikel worden geen namen genoemd....
  zaterdag 28 juli 2007 @ 23:07:34 #66
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_51924595
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 23:02 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

wat vind je dan van de directie van de rabo wielerploeg dan? Ik wist echt niet dat meerdere renners van de rabo dat gemist hebben ( terwijl ik in de nieuwsbladen las dat de franse ploegleiders vertelden dat hun ploeg nooit wat miste )
Ik bedoel als rabo renners zoveel misten ligt dat vast niet alleen aan hun maar ook aan hun meerdere is het niet?
Ik hoorde in Tour 2007 dat Predictor-directeur Marc Coucke zei dat bij zijn ploeg de ploeg zelf al die dingen doorgeeft aan de UCI en de renners zich daar niet al teveel moeten van aantrekken ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_51924607
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 23:02 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Daar ben ik het helemaal mee eens. Of rasmussen nu schuldig is of niet. De Rooij had het zekers anders moeten aanpakken en niet moeten zwichten voor de druk. Dat getuigt van zwak leiderschap en lafheid. We weten echter ook niet door wie hij allemaal onder druk is gezet. Had hij wel een keuze?
er is altijd een keuze, kijk als je achter iemand of een standpunt staat laat je je niet schofferen door preud'homme of UCI, zeker niet zonder bewijs. Het is ook vreemd dat er nog steeds geen duidelijkheid is over wat rasmussen gezegd heeft tegen de rooij. Het gaat erom dat het zo ontzettend hypocriet is en dat iedereen 'bang' is voor de publieke opinie. Iedereen weet dat er volop gebruikt wordt maar als ploeg/renner mag je niet zeggen dat er gebruikt wordt en dat jij dan ook maar meedoet.
Als men ballen heeft geven alle ploegleiders en groupe en statement af dat men erkent dat er doping gebruikt wordt en dat zonder doping de wielersport haar kaders moet herijken. Bovendien moet men erkennen dat de gebruiker vaak technologisch voorloopt op de controleur en dat daarmee deeen dopingvrije sport onmogelijk is.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 28 juli 2007 @ 23:08:41 #68
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51924621
Ik ga ff TV kijken iig

Mazzel jonges!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 28 juli 2007 @ 23:08:51 #69
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_51924626
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 23:07 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Dat had ik ook begrepen maar zei willen namen maar in het artikel worden geen namen genoemd....
Hoe dan ook vind ik het vreemd dat nog niemand die vraag om "wie die meerdere renners dan zijn" blijkbaar rechtstreeks aan De Rooy heeft gesteld.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_51924650
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 23:03 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Heee, leuk dat je er weer bent. De echte winnaar blijft voor mij ook Rasmussen. Hij was gewoon de beste en is nooit op doping betrapt.
Ik moet je even slaan hoor . Ik zag jou reactie 10 minuten na het nieuws over rasmussen, O dan ben ik voor Contador.
maar dank je wel

De raboploeg had dit heel anders kunnen en moeten behandelen. Vind het gewoon schandalig. O en nu staan ze weer in het goede boekje van de ASO en UCI terwijl de discovery ploeg en de Franse en Duitse ploegen in hun vuistje lachen. Vooral ook de pers van die landen. Ze hebben hun zin gekregen
Zolang er niet bewezen is dat Rasmussen doping heeft gebruikt is hij voor mij de winnaar.
niet dat hij daar veel aan heeft.
pi_51924683
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 23:08 schreef komrad het volgende:

[..]

er is altijd een keuze, kijk als je achter iemand of een standpunt staat laat je je niet schofferen door preud'homme of UCI, zeker niet zonder bewijs. Het is ook vreemd dat er nog steeds geen duidelijkheid is over wat rasmussen gezegd heeft tegen de rooij. Het gaat erom dat het zo ontzettend hypocriet is en dat iedereen 'bang' is voor de publieke opinie. Iedereen weet dat er volop gebruikt wordt maar als ploeg/renner mag je niet zeggen dat er gebruikt wordt en dat jij dan ook maar meedoet.
Als men ballen heeft geven alle ploegleiders en groupe en statement af dat men erkent dat er doping gebruikt wordt en dat zonder doping de wielersport haar kaders moet herijken. Bovendien moet men erkennen dat de gebruiker vaak technologisch voorloopt op de controleur en dat daarmee deeen dopingvrije sport onmogelijk is.
Je gaat wel snel hoor. Wil eerst even weten of De Rooij onder druk is gezet, die wie en waarom. Of Rasmussen gelogen heeft, wat de interne regels nu precies inhouden en waarom De Rooij zo radicaal dat besluit heeft genomen. Ben het wel met je eens maar er blijven ook veel vragen over waardoor je voorzichtig moet blijven in je harde oordeel.
pi_51924713
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 23:09 schreef itsme het volgende:

[..]

Ik moet je even slaan hoor . Ik zag jou reactie 10 minuten na het nieuws over rasmussen, O dan ben ik voor Contador.
maar dank je wel

De raboploeg had dit heel anders kunnen en moeten behandelen. Vind het gewoon schandalig. O en nu staan ze weer in het goede boekje van de ASO en UCI terwijl de discovery ploeg en de Franse en Duitse ploegen in hun vuistje lachen. Vooral ook de pers van die landen. Ze hebben hun zin gekregen
Zolang er niet bewezen is dat Rasmussen doping heeft gebruikt is hij voor mij de winnaar.
niet dat hij daar veel aan heeft.
ach ik ben het met je eens, voor wat het waard mag zijn
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_51924736
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 23:11 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Je gaat wel snel hoor. Wil eerst even weten of De Rooij onder druk is gezet, die wie en waarom. Of Rasmussen gelogen heeft, wat de interne regels nu precies inhouden en waarom De Rooij zo radicaal dat besluit heeft genomen. Ben het wel met je eens maar er blijven ook veel vragen over waardoor je voorzichtig moet blijven in je harde oordeel.
kijk alles heeft zijn nuances, maar feit is dat ASO en UCI het dan zelf maar hadden moeten doen en dat rabo achter zijn werknemers moet blijven staan. Nu lachen ze in Frankrijk terwijl rabo er mee zit
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_51924754
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 23:09 schreef itsme het volgende:

[..]

Ik moet je even slaan hoor . Ik zag jou reactie 10 minuten na het nieuws over rasmussen, O dan ben ik voor Contador.
maar dank je wel

De raboploeg had dit heel anders kunnen en moeten behandelen. Vind het gewoon schandalig. O en nu staan ze weer in het goede boekje van de ASO en UCI terwijl de discovery ploeg en de Franse en Duitse ploegen in hun vuistje lachen. Vooral ook de pers van die landen. Ze hebben hun zin gekregen
Zolang er niet bewezen is dat Rasmussen doping heeft gebruikt is hij voor mij de winnaar.
niet dat hij daar veel aan heeft.
Ha ha, dat deed ik express om uit te drukken dat het mij eigenlijk niets meer kan schelen wie er wint nu dit allemaal gebeurd is. Rasmussen blijft voor mij ook de held. Hoop dat er niet meer negatieve berichten komen zodat dit zo kan blijven en we niet weer teleurgesteld worden. Jij bent ook al een paar keer deze tour teleurgesteld geraakt. Jouw Vino heeft jou ook in de steek gelaten.............
pi_51924799
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 23:13 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Ha ha, dat deed ik express om uit te drukken dat het mij eigenlijk niets meer kan schelen wie er wint nu dit allemaal gebeurd is. Rasmussen blijft voor mij ook de held. Hoop dat er niet meer negatieve berichten komen zodat dit zo kan blijven en we niet weer teleurgesteld worden. Jij bent ook al een paar keer deze tour teleurgesteld geraakt. Jouw Vino heeft jou ook in de steek gelaten.............
en stel nou dat iemand heeft zitten knoeien met vino's bloed Die optie is mogelijk.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_51924807
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 23:13 schreef komrad het volgende:

[..]

kijk alles heeft zijn nuances, maar feit is dat ASO en UCI het dan zelf maar hadden moeten doen en dat rabo achter zijn werknemers moet blijven staan. Nu lachen ze in Frankrijk terwijl rabo er mee zit
Ja, daar lijkt het op. Dat Rabo zich heeft laten slachtofferen. Als het hele verhaal duidelijk is kunnen we oordelen of dit zo is of dat de Rabo juist goed heeft gehandeld.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 23:17:01 #77
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51924814
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 23:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

ach ik ben het met je eens, voor wat het waard mag zijn
en ik ook
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_51924843
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 23:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

en stel nou dat iemand heeft zitten knoeien met vino's bloed Die optie is mogelijk.
Het blijft gissen. We weten het niet. Het duurt waarschijnlijk weer jaren voordat dit allemaal duidelijk wordt. Zoals de feiten nu liggen ziet het er voor Vino niet goed uit........
Wat natuurlijk emotioneel jammer is want het is gewoon een fantastische renner.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 23:19:53 #79
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_51924874
Rasmussen mijn held nooit echt helden gehad in de wielersport maar hij kan oprecht in mijn lijstje worden toegevoegd
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_51925063
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 23:17 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

en ik ook
Nou eerlijk gezegd doet het me wel wat. Ik ben zo overstuur en razend geweest de laatste dagen dat ik de tour echt even heb moeten negeren.
Ben blij dat ik het nu van me af kan schrijven en zie dat ik niet de enige ben.

Ja stom misschien maar ik leef altijd heel erg mee. Kijk altijd een jaar uit naar de tour, koop de tourboekjes weken van tevoren, kijk welke bergetappes er zijn. Heb nu al vanaf 2000 een winnaar waar ik niet blij mee was (of achteraf niet blij (2006) .)
De manier hoe het ging ook. Ik zat het laatste uur van de etappe nog eens te kijken en te genieten en toen pats boem. Mart Smeets met zijn mededeling.

Dus je kunt zeggen dat ik redelijk gefrustreerd was (ben)
  zaterdag 28 juli 2007 @ 23:31:25 #81
40566 Ericr
Livewrong
pi_51925141
En voor Rabo kan natuurlijk ook alleen maar deze smiley toepasselijk zijn Dezelfde ploeg die Thomas Dekker vrij liet om naar een omstreden dokter te gaan en pas bij druk vanuit de UCI wordt die samenwerking opeens gestopt.

Heb het gevoel dat ze precies weten wat hun renners aanrommelen buiten de ploeg om, maar dat ze het toelaten zolang ze zich er maar makkelijk vanaf kunnen maken als het fout gaat.
pi_51925212
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 23:31 schreef Ericr het volgende:
En voor Rabo kan natuurlijk ook alleen maar deze smiley toepasselijk zijn Dezelfde ploeg die Thomas Dekker vrij liet om naar een omstreden dokter te gaan en pas bij druk vanuit de UCI wordt die samenwerking opeens gestopt.

Heb het gevoel dat ze precies weten wat hun renners aanrommelen buiten de ploeg om, maar dat ze het toelaten zolang ze zich er maar makkelijk vanaf kunnen maken als het fout gaat.
Of deze.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 23:37:28 #83
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_51925275
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 23:19 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Rasmussen mijn held nooit echt helden gehad in de wielersport maar hij kan oprecht in mijn lijstje worden toegevoegd
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  zaterdag 28 juli 2007 @ 23:38:32 #84
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51925290
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 23:28 schreef itsme het volgende:

[..]

Nou eerlijk gezegd doet het me wel wat. Ik ben zo overstuur en razend geweest de laatste dagen dat ik de tour echt even heb moeten negeren.
Ben blij dat ik het nu van me af kan schrijven en zie dat ik niet de enige ben.

Ja stom misschien maar ik leef altijd heel erg mee. Kijk altijd een jaar uit naar de tour, koop de tourboekjes weken van tevoren, kijk welke bergetappes er zijn. Heb nu al vanaf 2000 een winnaar waar ik niet blij mee was (of achteraf niet blij (2006) .)
De manier hoe het ging ook. Ik zat het laatste uur van de etappe nog eens te kijken en te genieten en toen pats boem. Mart Smeets met zijn mededeling.

Dus je kunt zeggen dat ik redelijk gefrustreerd was (ben)
Ik was en ben boos dat de leiding in het wielrennen in 3 dagen de tour laten ontploffen. Ze hebben het dus niet in de hand. De ASO en de UCI niet.

Of rasmussen terecht of niet de tour is uitgezet is niet bekend. Was het een geval vino, dan is er geen discussie. Nu is het niet zeker te zeggen dat het terecht was. Samen met de ruime voorsprong was het voor mij de tour winnaar. Ik kon door verhuizen toch niets zien donderdag en vrijdag, dus dat kwam wel goed uit. Vandaag was de tijdrit toch heerlijk spannend om te kijken. Het blijft een fantastische sport om te zien en te doen. en dat meer mensen nuance laten zien is
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_51925418
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 23:31 schreef Ericr het volgende:
En voor Rabo kan natuurlijk ook alleen maar deze smiley toepasselijk zijn Dezelfde ploeg die Thomas Dekker vrij liet om naar een omstreden dokter te gaan en pas bij druk vanuit de UCI wordt die samenwerking opeens gestopt.

Heb het gevoel dat ze precies weten wat hun renners aanrommelen buiten de ploeg om, maar dat ze het toelaten zolang ze zich er maar makkelijk vanaf kunnen maken als het fout gaat.
Het lijkt soms wel een amateurploeg met hun acties op zich heb ik in Dekker en Breukink wel vertrouwen, maar De Rooij
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 28 juli 2007 @ 23:59:39 #86
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51925704
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 23:44 schreef Barnet_Bee het volgende:

[..]

Het lijkt soms wel een amateurploeg met hun acties op zich heb ik in Dekker en Breukink wel vertrouwen, maar De Rooij
Die is er al mee gekapt toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51925802
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die is er al mee gekapt toch?
Is dat al 100% zeker?
pi_51925813
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 23:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

en stel nou dat iemand heeft zitten knoeien met vino's bloed Die optie is mogelijk.
ja inderdaad!!!die heeft ff een bloedtransfusie gehad zonder dat die t zelf doorhad
pi_51925863
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 23:13 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Ha ha, dat deed ik express om uit te drukken dat het mij eigenlijk niets meer kan schelen wie er wint nu dit allemaal gebeurd is. Rasmussen blijft voor mij ook de held. Hoop dat er niet meer negatieve berichten komen zodat dit zo kan blijven en we niet weer teleurgesteld worden. Jij bent ook al een paar keer deze tour teleurgesteld geraakt. Jouw Vino heeft jou ook in de steek gelaten.............
Jammer dat ik dat niet zo snel kan. Heb moeite om het dan los te laten.
Precies. Eindelijk was ik blij met de gele trui. De tour was eigenlijk wel beslist en toen. pats boem.

Ja en inderdaad wat baalde ik toen ik dat over Vino hoorde, maar dat nieuws verbaasde me niet xzoals het nieuws van Theo de Rooy
pi_51925952
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wel een beetje raar dan he, om de Kip met de gouden eieren in de Gele Trui te slachten, vind je niet?
Onder druk van die Fransen natuurlijk.
***** Kraak.....
pi_51925967
quote:
Op zondag 29 juli 2007 00:05 schreef edgardavidsisgreat het volgende:

[..]

ja inderdaad!!!die heeft ff een bloedtransfusie gehad zonder dat die t zelf doorhad
Met zijn aantal hechtingen is dat niet onmogelijk.
***** Kraak.....
  zondag 29 juli 2007 @ 00:14:42 #92
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51925973
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 22:40 schreef komrad het volgende:
ik denk dat rabo zich in een juridisch lastige positie gewrongen heeft.
UCI en ASO wilden/konden niets doen en hebben druk op de rooij uitgeoefend om het wel te doen. Feit is dat Rasmussen met een gigantische schadeclaim kan komen als zijn schuld niet bewezen kan worden, hij heeft immers niets fout gedaan behalve een paar formulieren te laat ingevuld en mss onder druk in een uiterst precaire situatie een verkeerd antwoord gegeven, een 'bekentenis' waarvan onduidelijk is of die vastgelegd is en bovendien qua procedure twijfelachtig bevonden zal worden.

Ik vind de rooij ook een slappe zak, ik had tegen uci en aso gezegd: als jullie hem eruit willen hebben zul je het zelf moeten doen, het is jullie taak op doping te controleren, regels te handhaven en conclusies te trekken, daar kun je ons niet voor je karretje spannen. Rabo kan hier ook mee wegkomen omdat ze een goed imago hebben. Een imago die met deze zaak zeer geschad wordt. Omdat ze hun eigen renner keihard hebben laten vallen zonder overtuigend bewijs. NIet slim en bovendien tactisch stom gespeeld, maar dat is iets waar rabo toch al in uitblinkt
Je stelt de zaken simpeler voor dan ze zijn. De crux zit hem in Mexico/Italie.
Als hij WEL in Italië zat dan:
1. Heeft hij gelogen over zijn whereabouts.
2. Is dat zijn derde overtreding van de anti doping regels
3. Staat dat gelijk aan een doping overtreding
4. Volgt er misschien een UCI schorsing
5. Leuk, een toerwinnaar met een dopinggerelateerde schorsing.
6. Deed Rabo NIETS maar was RABO wel op de hoogte van de leugen (zie aanname hierboven) dan is RABO beschadigd voor het leven.
Zat hij niet in Italië dan LAAT HIJ GEWOON ZIJN PASPOORT EVEN ZIEN.
Mexico in: 8 juni Mexico uit: 22 juni. Opgelost.

Goed het gaat dus om het feit of hij in Italië is geweest of niet (Niet in Mexico, daar zal hij best zijn geweest, maar 13/14 juni).

Er zijn vele aanwijzingen -ook bij de Rooij- dat hij wél in Italië was. Maar goed, hoe dat te bewijzen. Gezien de dopingregels moet Rasmussen bewijzen dat hij op 13/14 juni in Mexico zat. Ik denk niet dat hij dat kan bewijzen maar misschien laat hij eindelijk EVEN ZIJN PASPOORT ZIEN
Wasserwunderland
  zondag 29 juli 2007 @ 00:19:05 #93
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51926056
Verder herinner ik me niets over slecht management toen alles nog goed ging. En dat terwijl de Rooij alleen een leugenaar er uit knikkerde (en bewijs maar eens dat Rasmussen de waarheid sprak)
Wasserwunderland
pi_51926228
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 23:09 schreef itsme het volgende:

[..]
De raboploeg had dit heel anders kunnen en moeten behandelen. Vind het gewoon schandalig. O en nu staan ze weer in het goede boekje van de ASO en UCI terwijl de discovery ploeg en de Franse en Duitse ploegen in hun vuistje lachen. Vooral ook de pers van die landen. Ze hebben hun zin gekregen
Zolang er niet bewezen is dat Rasmussen doping heeft gebruikt is hij voor mij de winnaar.
niet dat hij daar veel aan heeft.
Nou heeft Rasmussen het ook wel aan zich zelf te danken met al dat gekloot, maar ik kan er gewoon slecht tegen dat mensen op renners inhakken zonder enige vorm van bewijs.

Ik ben bang dat de druk op de Rooy zo groot is geworden dat hij gezwicht is, daar hij de sportieve leiding van de Raboploeg niet heeft ingelicht, is het zeker dat het een commersciele beslissing is geweest.

Nu ook naar buiten komt dat de renners en de ploegleiding nog steeds contact hebben met Rasmussen geeft des te meer aan dat De Rooy alleen in zijn beslissing stond, en eigenlijk ook wel een beetje voor lul staat.

Ik hoop dat de ASO wel tevreden is met Contador als winnaar, al is dat moeiljk omdat hij vorig jaar niet eens mocht starten.
Maar het schijnt dat hij is vrijgesproken door de SPAANSE arts Fuentes
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  zondag 29 juli 2007 @ 00:28:22 #95
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51926232
Is het niet raar dat iedereen van rasmussen verwacht dat hij zijn onschuld laat zien?

Het lijkt wel of iedereen in het wielrennen het doodnormaal vind dat niet de aanklager maar de verdediger de bewijzen moet leveren.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 29 juli 2007 @ 00:32:33 #96
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51926337
quote:
Op zondag 29 juli 2007 00:28 schreef One_of_the_few het volgende:
Is het niet raar dat iedereen van rasmussen verwacht dat hij zijn onschuld laat zien?

Het lijkt wel of iedereen in het wielrennen het doodnormaal vind dat niet de aanklager maar de verdediger de bewijzen moet leveren.
Volgens de bepalingen van de UCI moet Rasmussen aantonen waar hij de hele maand is. De UCI heeft sterke aanwijzingen dat wat hij heeft aangegeven -overigens té laat- niet klopt. Inderdaad, dan moet Rasmussen -want zo staat het in de anti doping regels die hij als wielrenner moet naleven- aantonen waar hij geweest is. Dus nee, het is niet raar. Rasmussen is de DADER niet het slachtoffer, als volwassen man moet hij begrijpen dat wielrennen verplichtingen met zich meebrengt.
http://www.uci.ch/imgArchive/Rules/14ant-E.pdf
Wasserwunderland
  zondag 29 juli 2007 @ 00:43:17 #97
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51926546
quote:
Op zondag 29 juli 2007 00:32 schreef Tup het volgende:

[..]

Volgens de bepalingen van de UCI moet Rasmussen aantonen waar hij de hele maand is. De UCI heeft sterke aanwijzingen dat wat hij heeft aangegeven -overigens té laat- niet klopt. Inderdaad, dan moet Rasmussen -want zo staat het in de anti doping regels die hij als wielrenner moet naleven- aantonen waar hij geweest is. Dus nee, het is niet raar. Rasmussen is de DADER niet het slachtoffer, als volwassen man moet hij begrijpen dat wielrennen verplichtingen met zich meebrengt.
http://www.uci.ch/imgArchive/Rules/14ant-E.pdf
Tuurlijk heeft hij verplichtingen.
Maar voor ontslag ligt de bwijsvoering bij rabo en anderen. anders kan je iedereen ontslaan totdat ze elke keer weer laten zien waar ze waren en zijn. Dat werkt niet. Rasmussen had voor de tour moeten laten weten waar hij was.
Maar nu hij ontslagen is, is het aan anderen om aan te tonen dat het hij er niet was.

als iemand een straatverbod krijgt en hij wordt later opgepkt omdat hij daar toch zou zijn, dan is het aan anderen de zaak te bewijzen dat hij daar was. Niet dat de verdachte moet bewijzen dat hij er niet was.

Op het moment van ontslaan komt de bewijsvoering bij rabo te liggen, daarvoor ligt het bij rasmussen.

Overigens zijn er in veel meer geruchten en gevallen de meningen zo dat de renner zijn onschuld moet bewijzen. Ik vind dat een kwalijke zaak.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_51926641
quote:
Op zondag 29 juli 2007 00:32 schreef Tup het volgende:

[..]

Volgens de bepalingen van de UCI moet Rasmussen aantonen waar hij de hele maand is. De UCI heeft sterke aanwijzingen dat wat hij heeft aangegeven -overigens té laat- niet klopt. Inderdaad, dan moet Rasmussen -want zo staat het in de anti doping regels die hij als wielrenner moet naleven- aantonen waar hij geweest is. Dus nee, het is niet raar. Rasmussen is de DADER niet het slachtoffer, als volwassen man moet hij begrijpen dat wielrennen verplichtingen met zich meebrengt.
http://www.uci.ch/imgArchive/Rules/14ant-E.pdf
Als hij aangeeft dat hij in Mexico zat, is het dan niet aan de tegenpartij om te bewijzen dat hij daar niet was?
De UCI (Rabobank) betwijfeld dat, is het dan niet hun zaak om het te bewijzen.
Iig is dat de meest gangbare procedure in een normal rechtstelsel.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_51926648
quote:
Op zondag 29 juli 2007 00:43 schreef One_of_the_few het volgende:

als iemand een straatverbod krijgt en hij wordt later opgepkt omdat hij daar toch zou zijn, dan is het aan anderen de zaak te bewijzen dat hij daar was. Niet dat de verdachte moet bewijzen dat hij er niet was.
men zal in zulke gevallen altijd aan de 'verdachte' vragen of hij kan bewijzen dat hij er niet was ... een alibi, etc ...

een aanklager klaagt aan, een verdediger verdedigt. Je verwacht gewoon bewijzen van beide kanten... van rasmussen en van rabo ( en ik geef toe, die zijn ook nog niet echt met veel bewijzen boven tafel gekomen)
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  zondag 29 juli 2007 @ 00:51:24 #100
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51926710
quote:
Op zondag 29 juli 2007 00:47 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

men zal in zulke gevallen altijd aan de 'verdachte' vragen of hij kan bewijzen dat hij er niet was ... een alibi, etc ...

een aanklager klaagt aan, een verdediger verdedigt. Je verwacht gewoon bewijzen van beide kanten... van rasmussen en van rabo ( en ik geef toe, die zijn ook nog niet echt met veel bewijzen boven tafel gekomen)
je wou beweren dat in deze 15 topics en in de pers etc gewoon even gevraagd of hij een alibi had. Kom zeg. al vanaf de eerste dag van de beschuldigigen moest hij zich verdedigen. elke dag weer in de media.

De normale regels zoals ze horen worden wel erg willekeurig toegepast. Het wordt bijna genant. Misschien dat ze in Libie meelezen. dan weten zulke landen ook dat het gros van de mensne hier het rechtsbesef van nul heeft.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_51926740
quote:
Op zondag 29 juli 2007 00:47 schreef Mr_Memory het volgende:

Als hij aangeeft dat hij in Mexico zat, is het dan niet aan de tegenpartij om te bewijzen dat hij daar niet was?
De UCI (Rabobank) betwijfeld dat, is het dan niet hun zaak om het te bewijzen.
Iig is dat de meest gangbare procedure in een normal rechtstelsel.
als jijzelf STAALhard kan bewijzen dat je op die plaats was op een bepaald moment, ga je dat toch gewoon doen, en niet vingerdraaiend wachten op wat de tegenpartij doet
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_51926806
quote:
Op zondag 29 juli 2007 00:51 schreef One_of_the_few het volgende:

je wou beweren dat in deze 15 topics en in de pers etc gewoon even gevraagd of hij een alibi had. Kom zeg. al vanaf de eerste dag van de beschuldigigen moest hij zich verdedigen. elke dag weer in de media.
het zal echt aan het uur liggen, maar ik begrijp deze zin niet
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  zondag 29 juli 2007 @ 00:59:18 #103
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51926876
quote:
Op zondag 29 juli 2007 00:43 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Tuurlijk heeft hij verplichtingen.
Maar voor ontslag ligt de bwijsvoering bij rabo en anderen. anders kan je iedereen ontslaan totdat ze elke keer weer laten zien waar ze waren en zijn. Dat werkt niet. Rasmussen had voor de tour moeten laten weten waar hij was.
Maar nu hij ontslagen is, is het aan anderen om aan te tonen dat het hij er niet was.

als iemand een straatverbod krijgt en hij wordt later opgepkt omdat hij daar toch zou zijn, dan is het aan anderen de zaak te bewijzen dat hij daar was. Niet dat de verdachte moet bewijzen dat hij er niet was.

Op het moment van ontslaan komt de bewijsvoering bij rabo te liggen, daarvoor ligt het bij rasmussen.

Overigens zijn er in veel meer geruchten en gevallen de meningen zo dat de renner zijn onschuld moet bewijzen. Ik vind dat een kwalijke zaak.
OK, we hebben het dan ook over een arbeidsrechtelijk conflict en de Rabo zal tegenover een rechter idd. moeten uitleggen waarom ze hem ontslagen hebben. Dit zal dan zijn vanwege vermeende leugens over zijn whereabouts. Als de Rabo dan beweert dat Rasmussen heeft toegegeven in Italië te hebben gezeten, zal Rasmussen ontkennen en de rechter vervolgens vragen waar hij dan wel was. Rasmussen zegt in Mexico en rechter: wie of wat kan dat bevestigen en IK HOOP DAT DIE GEWOON VRAAGT NAAR ZIJN PASPOORT. (Want het blijft raar dat hij die niet gewoon even ingescand heeft voor ons )

Je straatverbod voorbeeld gaat niet op. Die bepaalt waar iemand NIET mag zijn. De UCI bepalingen schrijven niet voor waar je NIET mag zijn, maar dat je moet zeggen WAAR je bent. Je moet dus voor elke dag "bewijs" leveren dat je daar bent. Natuurlijk zal in de praktijk gedacht worden: als iemand er 1 juni is en 3 juni zal hij er 2 juni ook wel zijn. Hier zijn echter aanwijzingen dat hij er op 13/14 juni misschien niet was. UCI vraagt om nadere bewijzen en RASMUSSEN LEVERT VAST ZIJN PASPOORT waarin staat dat hij 8 juni Mexico in ging en 22 juni er weer uit......

Denk het niet, maar we merken het wel.
Wasserwunderland
  zondag 29 juli 2007 @ 01:00:58 #104
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51926907
quote:
Op zondag 29 juli 2007 00:56 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

het zal echt aan het uur liggen, maar ik begrijp deze zin niet
Ik bedoelde dat het niet even netjes gevraagd werd. Rasmussen werd al gekruizigd en al. Had weinig met vragen om een albi te maken.

Of het jouw late uur is of mijn late uur laten we maar even in het midden...
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_51926939
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:00 schreef One_of_the_few het volgende:

Ik bedoelde dat het niet even netjes gevraagd werd. Rasmussen werd al gekruizigd en al. Had weinig met vragen om een albi te maken.

Of het jouw late uur is of mijn late uur laten we maar even in het midden...
journalisten hebben aan rasmussen gevraagd om zijn paspoort te tonen, hij heeft dit geweigerd, stond in artikel van sporza dat ik hier al ergens had neergezet...

maar goed, kan ik nog inkomen, als hij het maar toont aan de rechtbank
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  zondag 29 juli 2007 @ 01:04:28 #106
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51926951
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:03 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

journalisten hebben aan rasmussen gevraagd om zijn paspoort te tonen, hij heeft dit geweigerd, stond in artikel van sporza dat ik hier al ergens had neergezet...

maar goed, kan ik nog inkomen, als hij het maar toont aan de rechtbank
Ik had het ook geweigerd.

Dat soort journalisten zijn ook om te huilen trouwens. Inplaats van dat ze zelf goed onderzoekswerk doen gaan ze maar direct naar hem toe.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 29 juli 2007 @ 01:04:30 #107
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51926953
quote:
Op zondag 29 juli 2007 00:51 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

je wou beweren dat in deze 15 topics en in de pers etc gewoon even gevraagd of hij een alibi had. Kom zeg. al vanaf de eerste dag van de beschuldigigen moest hij zich verdedigen. elke dag weer in de media.

De normale regels zoals ze horen worden wel erg willekeurig toegepast. Het wordt bijna genant. Misschien dat ze in Libie meelezen. dan weten zulke landen ook dat het gros van de mensne hier het rechtsbesef van nul heeft.
Het is geen kwestie van strafrecht, maar een kwestie van UCI anti doping bepalingen en "interne regels". Als die je niet zinnen moet je geen wielrenner worden of niet bij de RABO gaan rijden.

De rOoij heeft in zijn naïviteit gedacht dat een bekentenis over Italë tegen zijn persoon genoeg was. Rasmussen dacht het zo'n vaart niet zou lopen. Beide hebben fout gedacht.
Wasserwunderland
  zondag 29 juli 2007 @ 01:06:49 #108
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51926978
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:04 schreef Tup het volgende:

[..]

Het is geen kwestie van strafrecht, maar een kwestie van UCI anti doping bepalingen en "interne regels". Als die je niet zinnen moet je geen wielrenner worden of niet bij de RABO gaan rijden.
op moment dat er ontslag volgt zijn er anderen regels dan ervoor. Door het ontslag ligt de bewijslast bij rabo. Je kan niet zomaar iemand ontslaan en dan zeggen, had je maar geen wielrenner moeten worden.
quote:
De rOoij heeft in zijn naïviteit gedacht dat een bekentenis over Italë tegen zijn persoon genoeg was. Rasmussen dacht het zo'n vaart niet zou lopen. Beide hebben fout gedacht.
Dat rasmussen en waarschijnlijk de rooy niet helemaal goed hebben gehandeld is vrij duidelijk ja.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 29 juli 2007 @ 01:07:55 #109
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51926995
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:04 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik had het ook geweigerd.

Dat soort journalisten zijn ook om te huilen trouwens. Inplaats van dat ze zelf goed onderzoekswerk doen gaan ze maar direct naar hem toe.
Als je de waarheid sprak, zou je dan aan de Rooij je paspoort hebben laten zien?
En als je niet de waarheid sprak?
Wasserwunderland
  zondag 29 juli 2007 @ 01:10:03 #110
40566 Ericr
Livewrong
pi_51927030
Je hoeft niet te bewijzen dat je ergens bent, je moet alleen opgeven dat je op een bepaalde plek bent. Als er geen controle komt kan je van alles opgeven natuurlijk en pas bij een controle zal je dan door de mand vallen. Rasmussen geeft aan dat hij in Mexico was, dat hoeft hij volgens de regels van de UCI niet verder te bewijzen.

Er wordt gevraagd waar je bent, niet om bewijs dat je er ook daadwerkelijk bent. Het is aan de UCI om eventueel aan te tonen dat je opgegeven whereabouts niet kloppen en daar sancties op te laten volgen.

Overigens, kunnen die paupers geen 'pdf factory' kopen bij de UCI? Het formulier is gemaakt met een trial versie

http://www.uci.ch/imgArch(...)tions%20NED%2007.pdf
  zondag 29 juli 2007 @ 01:10:29 #111
15460 Mr.Natural
Going postal
pi_51927031
Ik hoop iig dat Rasmussen nog weer aan het fietsen komt. En dat hij niet gaat eindigen zoals pantani, alhoewel die kans niet zo groot is. Kan hij zich voorlopig richten op het MTB-en (als ze hem nog laten gaan)
Hij is niet betrapt op doping dus kan hij ook niet geschorst worden ljikt me.
Ben iig van mening dat ze Rasmussen een vies kunstje geflikt hebben en de Rabobank wilde kennelijk liever zijn goede naam behouden dan Rasmussen.
  zondag 29 juli 2007 @ 01:10:40 #112
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51927034
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:07 schreef Tup het volgende:

[..]

Als je de waarheid sprak, zou je dan aan de Rooij je paspoort hebben laten zien?
Als ik ontslagen was: nee, en dan advocaat inschakelen en procedure beginnen.
voor ontslag als hij vraagt of ik kan bewijzen dat ik ergens ben: ja
quote:
En als je niet de waarheid sprak?
nee
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_51927042
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:07 schreef Tup het volgende:

Als je de waarheid sprak, zou je dan aan de Rooij je paspoort hebben laten zien?
En als je niet de waarheid sprak?
laten we er geen doekjes om winden, rasmus zat in italie en heeft dat gewoon tegen de rooij gezegd.

dat hij hierdoor zou worden ontslaan, had hij in zijn stoutste dromen niet kunnen denken...
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  zondag 29 juli 2007 @ 01:12:19 #114
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51927062
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:10 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

laten we er geen doekjes om winden, rasmus zat in italie en heeft dat gewoon tegen de rooij gezegd.
Laten we er inderdaad geen doekjes om winden.

Bewijs graag?

Of is dit weer logica
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_51927090
quote:
Op zondag 29 juli 2007 00:53 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

als jijzelf STAALhard kan bewijzen dat je op die plaats was op een bepaald moment, ga je dat toch gewoon doen, en niet vingerdraaiend wachten op wat de tegenpartij doet
Daar heb je gelijk in, dat is ook zijn zwakkepunt, maar... hij is op staandevoet ontslagen om een rede, nu is het niet zijn plicht om het tegendeel te bewijzen, maar meer aan De Rooy om te bewijzen dat hij in Italie was, dat begrijp je toch wel?

Nou vraag ik me af, of die verklaring van Cassani wel genoeg is.

Nogmaals ik verdedig of veroordeel niemand, maar laten we ons wel aan de feiten (tot nu toe bekend) houden.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  zondag 29 juli 2007 @ 01:14:14 #116
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51927091
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:06 schreef One_of_the_few het volgende:
op moment dat er ontslag volgt zijn er anderen regels dan ervoor. Door het ontslag ligt de bewijslast bij rabo. Je kan niet zomaar iemand ontslaan en dan zeggen, had je maar geen wielrenner moeten worden.
Dat kan wel degelijk. Een wielrenner moet zich houden aan de UCI regels als een ploeg zich daaraan conformeert. In mijn beleving ziet het er sterk naar uit dat -en het zou best kunnen dat Rabo's interne regels bevatten dat je je houdt aan de UCI regels- Rasmussen door vermeend te liegen de UCI regels én dus ook de interne regels schond. Dan wordt het de Rooij versus Rasmussen en de werkgever ziet genoeg grond om hem te ontslaan.
Dan twee zaken
1. Wat gaat het UCI hiermee doen. Die kan denk ik niet anders doen dan Rasmussen schorsen aangezien zijn whereabouts op 13/14 juni onbekend zijn.
2. Een arbeidsrechtelijke zaak. Daar doen beide partijen hun verhaal en zal er een welles/nietes ontstaan. De rechter zal vast willen dat Rasmussen uitlegt waar hij 13/14 juni dan was. Misschien is 1 dan al opgehelderd.
Dat wordt trouwens nog interessant, want als Rasmussen zich voor 1 wil vrijpleiten dan kan dat in 2 tegen hem gebruikt worden. Als hij zich bij 1 niet vrijpleit is hij misschien het zaadje.
Wasserwunderland
pi_51927105
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:12 schreef One_of_the_few het volgende:

Laten we er inderdaad geen doekjes om winden.

Bewijs graag?

Of is dit weer logica
omdat het omgekeerde TE onwaarschijnlijk zou zijn, daarom
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  zondag 29 juli 2007 @ 01:15:52 #118
40566 Ericr
Livewrong
pi_51927115
De interne regels van Rabo lijken me nogal wankel, volgens mij verzon de Rooy er nog wat op de avond dat hij Rasmusen er uit gedonder heeft. Zoveel regels, maar toch zoveel vrijheid voor je rennes. Daar klopt iets niet.
pi_51927152
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:14 schreef Mr_Memory het volgende:

Daar heb je gelijk in, dat is ook zijn zwakkepunt, maar... hij is op staandevoet ontslagen om een rede, nu is het niet zijn plicht om het tegendeel te bewijzen, maar meer aan De Rooy om te bewijzen dat hij in Italie was, dat begrijp je toch wel?

Nou vraag ik me af, of die verklaring van Cassani wel genoeg is.

Nogmaals ik verdedig of veroordeel niemand, maar laten we ons wel aan de feiten (tot nu toe bekend) houden.
ja, dat begrijp ik, en natuurlijk verwacht ik ook een staalhard dossier van rabobank

MAAR ik verwacht ook een staalharde verdediging van rasmus, hij heeft niet voor niets een topadvocaat aangeworven.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  zondag 29 juli 2007 @ 01:19:54 #120
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51927181
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:12 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Laten we er inderdaad geen doekjes om winden.

Bewijs graag?

Of is dit weer logica
Logica:
Situatie: Rasmussen nog niet ontslagen, de Rooij confronteert hem. Ik hoor jou zeggen:
Ja, ALS ik de waarheid zou spreken DAN zou ik mijn paspoort laten zien (als A dan B)
Logische omkering
ALS je je paspoort niet laat zien DAN spreek je niet de waarheid (als niet B dan niet A)

Eerlijk is eerlijk, NIEMAND begrijpt waarom Rasmussen zijn paspoort niet even laat zien. Dat "privacy" argument is echt heel flauw (maar zijn goed recht totdat een rechter doorvraagt)
Wasserwunderland
  zondag 29 juli 2007 @ 01:21:43 #121
40566 Ericr
Livewrong
pi_51927211
Ik verwacht vrij weinig van de Rabo, maar ook niet al te veel van Rasmussen. Een getuigenverklaring van Cassani tegenover wat getuigenverklaringen van familie in Mexico. Gaat volgens mij niet veel opleveren.

Al dat zogenaamde 'overtuigende' bewijs blijkt wel vaker niet zo overtuigend te zijn en binnen no time mogen renners dan weer op de fiets stappen. In het geval Rasmussen wat lastiger misschien, hij had misschien beter in verband gebracht kunnen worden met vage dokters en dan opeens verdwenen zijn van bepaalde lijstjes.
pi_51927256
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:21 schreef Ericr het volgende:
Ik verwacht vrij weinig van de Rabo, maar ook niet al te veel van Rasmussen. Een getuigenverklaring van Cassani tegenover wat getuigenverklaringen van familie in Mexico. Gaat volgens mij niet veel opleveren.

Al dat zogenaamde 'overtuigende' bewijs blijkt wel vaker niet zo overtuigend te zijn en binnen no time mogen renners dan weer op de fiets stappen. In het geval Rasmussen wat lastiger misschien, hij had misschien beter in verband gebracht kunnen worden met vage dokters en dan opeens verdwenen zijn van bepaalde lijstjes.
een verblijfplaats, vooral als het om een ander land gaat, kan je toch bewijzen met harder materiaal dan een getuigenverklaring ...

bovendien moet je het onder eed maar durven om te liegen... schoonfamilie heeft ook al gezegd dat ze niet weten waar hij zat 13 en 14 juni...
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  zondag 29 juli 2007 @ 01:26:14 #123
40566 Ericr
Livewrong
pi_51927272
Als er vanuit Rabokant geen overtuigend bewijs komt zullen er heus wel wat Mexicanen bereid zijn om te liegen. Hell ik zou ook liegen als een familielid mij daarom vroeg. Meineed, het zou wat.
  zondag 29 juli 2007 @ 01:29:52 #124
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51927317
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:21 schreef Ericr het volgende:
Ik verwacht vrij weinig van de Rabo, maar ook niet al te veel van Rasmussen. Een getuigenverklaring van Cassani tegenover wat getuigenverklaringen van familie in Mexico. Gaat volgens mij niet veel opleveren.

Al dat zogenaamde 'overtuigende' bewijs blijkt wel vaker niet zo overtuigend te zijn en binnen no time mogen renners dan weer op de fiets stappen. In het geval Rasmussen wat lastiger misschien, hij had misschien beter in verband gebracht kunnen worden met vage dokters en dan opeens verdwenen zijn van bepaalde lijstjes.
Het moet toch heel verleidelijk zijn om je onschuld te bewijzen door een paspoort te laten zien. Tenminste, als je onschuldig bent. Ik zie Rasmussen al staan: "hmmm...ik wil mijn paspoort zo graag laten zien en tonen dat ik de terechte winnaar zou zijn geweest...hmfff...nee Michael wees sterk, je bent een martelaar voor alle mensen die met privacy-gevoelige informatie te maken krijgen....."

De UCI zal ook best gaan spitten denk ik, zouden ze moeten doen:
quote:
86. Should, in a rolling period of 18 (eighteen) months, a Rider receive 3 (three) recorded warnings for
failure to provide accurate whereabouts information or a combination of failure to provide accurate
whereabouts information and missed tests equals 3 (three), an anti-doping violation has occurred.
The Anti-Doping Commission will notify the Rider’s National Federation and request it to initiate disciplinary
proceedings for an anti-doping violation under article 15.4.
Wasserwunderland
pi_51927372
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:26 schreef Ericr het volgende:
Als er vanuit Rabokant geen overtuigend bewijs komt zullen er heus wel wat Mexicanen bereid zijn om te liegen. Hell ik zou ook liegen als een familielid mij daarom vroeg. Meineed, het zou wat.
kijk, als rasmus in italy zit kan rabo dat bewijzen... vliegtuigmaatschappijen checken, meer getuigen zoeken ...

als ze echt niets vinden, dan is rasmus op dit gebied gered...
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_51927385
Als de Rooij niet meer bewijs heeft voor zijn beslissing dan dat we nu weten, dan gaat dit denk ik een hele dure grap worden voor de Rabobank. Het zal voor de rechter inzake het ontslag op staande voet namelijk niet uitmaken waar Rasmussen daadwerkelijk was. Bewijsstukken als paspoort, instapkaart, creditcardbonnetjes etc. zijn dan ook niet relevant. De vraag die de rechter moet beantwoorden is: waren de feiten op het moment van het onslag dringend genoeg om ontslag op staande voet te rechtvaardigen?. Als de Rooij op dat moment geen keihard bewijs had dat Rasmussen daadwerkelijk in Italië was, dan zal Rasmussen in mijn optiek vrijuit gaan. Het is irrelevant welk bewijs er na de hand verkregen is. Het is slechts relevant met welke feitenkennis de beslissing door de werkgever gemaakt is.

In zijn algemeenheid: je kan niet iemand alvast ontslaan om een vermoeden, en later de bewijsstukken verzamelen.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_51927394
Waarom kan hij geen vliegtickets tonen? Zo moeilijk is dat niet. Anders kunnen ze altijd nog de passagierslijst opvragen bij de desbetreffende maatschappij. Ik denk gewoon dat hij wel in Italie zat en daar niet alleen kwam om in de bergen te trainen.
  zondag 29 juli 2007 @ 01:35:15 #128
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_51927397
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:24 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

een verblijfplaats, vooral als het om een ander land gaat, kan je toch bewijzen met harder materiaal dan een getuigenverklaring ...

bovendien moet je het onder eed maar durven om te liegen... schoonfamilie heeft ook al gezegd dat ze niet weten waar hij zat 13 en 14 juni...
Men spreekt alleen van meineed als getuigenissen van de aanklager liegen.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zondag 29 juli 2007 @ 01:35:46 #129
40566 Ericr
Livewrong
pi_51927404
Hij heeft 2 waarschuwingen staan, ze kunnen hem moeilijk straffen voor hetzelfde feit. De opgegeven periode heeft hij al een sanctie voor staan.

Je onschuld bewijzen zal misschien lastig gaan als je geen stempels krijgt. Denk dat Rasmussen in ieder geval gedegen zijn verdediging voorbereid en niet nu zomaar even stappen onderneemt om zijn onschuld te bewijzen.

Het zal lastig voor hem worden, maar OJ Simpson kwam weg met moord. Moet Rasmussen wel lukken om weg te komen met een verkeerde verblijfplaats. Alleen zal hij de Tourwinst er nooit mee terug krijgen.
pi_51927417
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:34 schreef Cootz het volgende:
Als de Rooij niet meer bewijs heeft voor zijn beslissing dan dat we nu weten, dan gaat dit denk ik een hele dure grap worden voor de Rabobank. Het zal voor de rechter inzake het ontslag op staande voet namelijk niet uitmaken waar Rasmussen daadwerkelijk was. Bewijsstukken als paspoort, instapkaart, creditcardbonnetjes etc. zijn dan ook niet relevant. De vraag die de rechter moet beantwoorden is: waren de feiten op het moment van het onslag dringend genoeg om ontslag op staande voet te rechtvaardigen?. Als de Rooij op dat moment geen keihard bewijs had dat Rasmussen daadwerkelijk in Italië was, dan zal Rasmussen in mijn optiek vrijuit gaan. Het is irrelevant welk bewijs er na de hand verkregen is. Het is slechts relevant met welke feitenkennis de beslissing door de werkgever gemaakt is.

In zijn algemeenheid: je kan niet iemand alvast ontslaan om een vermoeden, en later de bewijsstukken verzamelen.
Het bewijs is een Ilaliaanse journalist die een ex renner van Rabo goed kent.
***** Kraak.....
  zondag 29 juli 2007 @ 01:37:50 #131
40566 Ericr
Livewrong
pi_51927418
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:33 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

kijk, als rasmus in italy zit kan rabo dat bewijzen... vliegtuigmaatschappijen checken, meer getuigen zoeken ...

als ze echt niets vinden, dan is rasmus op dit gebied gered...
Alleen lukt dat niet bij een civiele zaak, dit is geen strafrechterlijk onderzoek natuurlijk. Probeer eens vluchtgegevens op te vragen van iemand als je daartoe niet gerechtigd bent. Rabo zal dan toch al moeten zoeken naar een speld in een hooiberg, beetje slimme ontduiker neemt een vlucht die niemand verwacht.
pi_51927437
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:37 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Het bewijs is een Ilaliaanse journalist die een ex renner van Rabo goed kent.
Cassani zegt: "Ik heb Rasmussen gezien.". Rasmussen zegt: "Ik was daar niet". Man tegen man. Nooit genoeg bewijs om als feit te blijven staan in een arbeidsrechtelijke zaak, zeker niet als het om ontslag op staande voet gaat.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_51927442
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:37 schreef Ericr het volgende:

[..]

Alleen lukt dat niet bij een civiele zaak, dit is geen strafrechterlijk onderzoek natuurlijk. Probeer eens vluchtgegevens op te vragen van iemand als je daartoe niet gerechtigd bent. Rabo zal dan toch al moeten zoeken naar een speld in een hooiberg, beetje slimme ontduiker neemt een vlucht die niemand verwacht.
Het wordt een arbeidsrechtelijke zaak over het ontslag.
***** Kraak.....
pi_51927453
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:37 schreef Ericr het volgende:

[..]

Alleen lukt dat niet bij een civiele zaak, dit is geen strafrechterlijk onderzoek natuurlijk. Probeer eens vluchtgegevens op te vragen van iemand als je daartoe niet gerechtigd bent. Rabo zal dan toch al moeten zoeken naar een speld in een hooiberg, beetje slimme ontduiker neemt een vlucht die niemand verwacht.
Precies, het is geen strafrechterlijk onderzoek. Dus het is helemaal niet relevant waar Rasmussen daadwerkelijk was. De rechter zal dat helemaal niet willen cq. mogen uitzoeken. Het is relevant Theo de Rooij hem had mogen ontslaan gezien wat hij op dat moment wist. De bewijsplicht ligt hierin bij de werkgever en niet bij de werknemer. De werkgever (Rabobank/de Rooij) zal moeten bewijzen dat er genoeg dringende feiten waren om Rasmussen op staande voet te ontslaan.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_51927458
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:39 schreef Cootz het volgende:

[..]

Cassani zegt: "Ik heb Rasmussen gezien.". Rasmussen zegt: "Ik was daar niet". Man tegen man. Nooit genoeg bewijs om als feit te blijven staan in een arbeidsrechtelijke zaak, zeker niet als het om ontslag op staande voet gaat.
Een rechter weegt ook eerdere fouten mee als daar een dossier van is.
***** Kraak.....
pi_51927461
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:37 schreef kraaksandaal het volgende:

Het bewijs is een Ilaliaanse journalist die een ex renner van Rabo goed kent.
en waarschijnlijk een bekentenis van rasmus...die hopelijk meer dan één persoon heeft gehoord.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_51927482
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:41 schreef Cootz het volgende:

[..]

Precies, het is geen strafrechterlijk onderzoek. Dus het is helemaal niet relevant waar Rasmussen daadwerkelijk was. De rechter zal dat helemaal niet willen cq. mogen uitzoeken. Het is relevant Theo de Rooij hem had mogen ontslaan gezien wat hij op dat moment wist.
Er is een dossier en een verklaring van onafhankelijke getuige.
***** Kraak.....
pi_51927490
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:41 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Een rechter weegt ook eerdere fouten mee als daar een dossier van is.
Klopt, maar als de Rabobank de leugen over Italie/Mexico niet hard kan maken, dan zullen de eerdere fouten nooit genoeg druppels zijn om de emmer te vullen.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
  zondag 29 juli 2007 @ 01:48:11 #139
40566 Ericr
Livewrong
pi_51927521
Rabo mag het lekker uitzoeken en misschien zullen ze zich nog wel eens achter de oren krabben waarom ze een Tourzege hebben laten glippen. Dat terwijl het slimste jongentje van de klas (Bruyneel) gewoon zijn 8ste zege binnenhaalt. Een ploeg waar nog plek was voor de ideale schoonzoon (Basso) en waar ze al 7 keer met liegen, stelen en bedriegen een renner naar de Tourzege hebben gebracht. Discovery, wat een bak eigenlijk dat die ploeg juist de Tourwinst binnenhaalt.
pi_51927528
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:44 schreef Cootz het volgende:

[..]

Klopt, maar als de Rabobank de leugen over Italie/Mexico niet hard kan maken, dan zullen de eerdere fouten nooit genoeg druppels zijn om de emmer te vullen.
Dat gaat zo 't nu eruit ziet een juridisch gevecht worden. Ben wel benieuwd of Rabobank een schikking treft of vol overgaat tot afbranden van de Deen.
***** Kraak.....
pi_51927532
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:43 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Er is een dossier en een verklaring van onafhankelijke getuige.
Ik waag te betwijfelen of die verklaring van die onafhankelijke getuige feit genoeg is om een dergelijk ingrijpende beslissing te rechtvaardigen. De zaak verandert natuurlijk compleet als de Rooij meer bewijs heeft dat hij op dat moment zeker wist dat Rasmussen daadwerkelijk gelogen had. Bijvoorbeeld doordat hij kan aantonen dat Rasmussen daadwerkelijk zijn leugen bekend heeft.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_51927573
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:49 schreef Cootz het volgende:

[..]

Ik waag te betwijfelen of die verklaring van die onafhankelijke getuige feit genoeg is om een dergelijk ingrijpende beslissing te rechtvaardigen. De zaak verandert natuurlijk compleet als de Rooij meer bewijs heeft dat hij op dat moment zeker wist dat Rasmussen daadwerkelijk gelogen had. Bijvoorbeeld doordat hij kan aantonen dat Rasmussen daadwerkelijk zijn leugen bekend heeft.
Ik denk dat hij op dat moment te umpuslief gehandeld heeft. Vol stress heeft ie die vraag gesteld, zijn kopman helemaal kapot zei ja ik was daar en de baas zei: Dan ben je ontslagen.
***** Kraak.....
pi_51927579
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:48 schreef Ericr het volgende:
Rabo mag het lekker uitzoeken en misschien zullen ze zich nog wel eens achter de oren krabben waarom ze een Tourzege hebben laten glippen. Dat terwijl het slimste jongentje van de klas (Bruyneel) gewoon zijn 8ste zege binnenhaalt. Een ploeg waar nog plek was voor de ideale schoonzoon (Basso) en waar ze al 7 keer met liegen, stelen en bedriegen een renner naar de Tourzege hebben gebracht. Discovery, wat een bak eigenlijk dat die ploeg juist de Tourwinst binnenhaalt.
de vrag is natuurlijk hoe bruyneel zou reageren moest hij geconfronteerd worden met leugens van één van zijn renners ( tov bruyneel zelf dan). ik denk dat dat niet zou pikken tov dictator bruyneel
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_51927613
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:54 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

de vrag is natuurlijk hoe bruyneel zou reageren moest hij geconfronteerd worden met leugens van één van zijn renners ( tov bruyneel zelf dan). ik denk dat dat niet zou pikken tov dictator bruyneel
Laatste keer dat ik 'm op TV zag dan mog ik 'm wel.
Hij weet waar Abraham de mosterd haalt.
***** Kraak.....
pi_51927618
I disagree. Treurig figuur.
Delivered without an information leaflet
pi_51927636
quote:
Op zondag 29 juli 2007 00:53 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

als jijzelf STAALhard kan bewijzen dat je op die plaats was op een bepaald moment, ga je dat toch gewoon doen, en niet vingerdraaiend wachten op wat de tegenpartij doet
Tuurlijk, buiten een mogelijke schorsing, gaat het vooral om imagoschade. Als hij het tegendeel niet bewijst zal hij altijd een onbetrouwbare renner blijven. en als we een tour willen zonder doping, kunnen we dat niet gebruiken.
pi_51927643
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:57 schreef gekke_sandra het volgende:
I disagree. Treurig figuur.
Fanaten die de tour willen winnen zijn treurig maar wel top vermaak.
***** Kraak.....
pi_51927669
Je kunt 't natuurlijk ook zo bekijken dat de tour ongemeen spannend was dit jaar.

En die Contador heeft zijn naam mee en bloedprop overleeft.
***** Kraak.....
pi_51927675
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:59 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Tuurlijk, buiten een mogelijke schorsing, gaat het vooral om imagoschade. Als hij het tegendeel niet bewijst zal hij altijd een onbetrouwbare renner blijven. en als we een tour willen zonder doping, kunnen we dat niet gebruiken.
Precies. Stel dat hij nou de rechtszaak om het ontslag van de Rabobank wint (wat best zou kunnen zonder dat hij hoeft te bewijzen dat hij niet in Italie was), dan zit ie daar wel met een bak geld, maar zijn carriere is alsnog voorbij. Ook al komt ie weer bij een ploeg aan de bak (Relax zal 'm wel willen hebben), de tour rijden zal hij dan nooit meer.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_51927752
quote:
Op zondag 29 juli 2007 02:04 schreef Cootz het volgende:

[..]

Precies. Stel dat hij nou de rechtszaak om het ontslag van de Rabobank wint (wat best zou kunnen zonder dat hij hoeft te bewijzen dat hij niet in Italie was), dan zit ie daar wel met een bak geld, maar zijn carriere is alsnog voorbij. Ook al komt ie weer bij een ploeg aan de bak (Relax zal 'm wel willen hebben), de tour rijden zal hij dan nooit meer.
Als je de kans hebt en je maakt er administratief een zootje van dan krijg je in 't echte leven ook problemen.
***** Kraak.....
pi_51927773
bedenk me net iets, weet niet of het al langs is gekomen in deze reeks;
-z'n schoonfamilie weet niet waar Rasmussen uithing op 13/14 juni.

Stel hij zit t/m 12 juni in mexico bij die familie
Hij pakt op 13 juni om X.XXuur het vliegtuig en komt aan in Italie om daar 13/14 juni rond te hangen.
Je zal dan toch wel een jetlag hebben als je zo lang gevlogen hebt..misschien nog extra moe (eventueel vroeg opstaan om op tijd op vliegveld te komen etc).
Dan heb je toch wel een kleine dag om alles weer op een rijtje te zetten, goed uitgerust zijn etc.
Onwaarschijnlijk om dan lekker tegen een berg op te gaan fietsen lijkt mij..

weet niet of dit al besproken is in de reeks, heb niet al die topics door zitten lezen
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_51927840
quote:
Op zondag 29 juli 2007 02:12 schreef Onderbroek het volgende:
bedenk me net iets, weet niet of het al langs is gekomen in deze reeks;
-z'n schoonfamilie weet niet waar Rasmussen uithing op 13/14 juni.

Stel hij zit t/m 12 juni in mexico bij die familie
Hij pakt op 13 juni om X.XXuur het vliegtuig en komt aan in Italie om daar 13/14 juni rond te hangen.
Je zal dan toch wel een jetlag hebben als je zo lang gevlogen hebt..misschien nog extra moe (eventueel vroeg opstaan om op tijd op vliegveld te komen etc).
Dan heb je toch wel een kleine dag om alles weer op een rijtje te zetten, goed uitgerust zijn etc.
Onwaarschijnlijk om dan lekker tegen een berg op te gaan fietsen lijkt mij..

weet niet of dit al besproken is in de reeks, heb niet al die topics door zitten lezen
Mexico is wel handig omdat 't duurder is om daar te controleren. Hij was daar dat heeft iedereen op TV gezien.
Nu wordt 't wedstrijd tussen advocaten en langste adem.
***** Kraak.....
  zondag 29 juli 2007 @ 02:19:58 #153
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_51927851
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:54 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

de vrag is natuurlijk hoe bruyneel zou reageren moest hij geconfronteerd worden met leugens van één van zijn renners ( tov bruyneel zelf dan). ik denk dat dat niet zou pikken tov dictator bruyneel
Alleen is bij Discovery alles zo tot in de puntjes georganiseerd van de ploeg zelf uit dat het hele scenario van Rasmussen en Rabobank daar onmogelijk is. Bij Bruyneel is het ondenkbaar dat een van z'n toppers zich gaat voorbereiden op een wedstrijd zonder dat hijzelf of Dirk Demol constant met de volgauto er achteraan draaft ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_51927867
quote:
Op zondag 29 juli 2007 02:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Alleen is bij Discovery alles zo tot in de puntjes georganiseerd van de ploeg zelf uit dat het hele scenario van Rasmussen en Rabobank daar onmogelijk is. Bij Bruyneel is het ondenkbaar dat een van z'n toppers zich gaat voorbereiden op een wedstrijd zonder dat hijzelf of Dirk Demol constant met de volgauto er achteraan draaft ...
Da's nog van de oude stempel.
***** Kraak.....
pi_51927872
quote:
Op zondag 29 juli 2007 02:00 schreef kraaksandaal het volgende:
Fanaten die de tour willen winnen zijn treurig maar wel top vermaak.
Als je topvermaak wil op dat niveau kan je beter naar de gouden kooi kijken.
Delivered without an information leaflet
pi_51927894
quote:
Op zondag 29 juli 2007 02:21 schreef gekke_sandra het volgende:

[..]

Als je topvermaak wil op dat niveau kan je beter naar de gouden kooi kijken.
Dat is een treurige vergelijking.
***** Kraak.....
pi_51927911
quote:
Op zondag 29 juli 2007 02:12 schreef Onderbroek het volgende:
bedenk me net iets, weet niet of het al langs is gekomen in deze reeks;
-z'n schoonfamilie weet niet waar Rasmussen uithing op 13/14 juni.

Stel hij zit t/m 12 juni in mexico bij die familie
Hij pakt op 13 juni om X.XXuur het vliegtuig en komt aan in Italie om daar 13/14 juni rond te hangen.
Je zal dan toch wel een jetlag hebben als je zo lang gevlogen hebt..misschien nog extra moe (eventueel vroeg opstaan om op tijd op vliegveld te komen etc).
Dan heb je toch wel een kleine dag om alles weer op een rijtje te zetten, goed uitgerust zijn etc.
Onwaarschijnlijk om dan lekker tegen een berg op te gaan fietsen lijkt mij..

weet niet of dit al besproken is in de reeks, heb niet al die topics door zitten lezen
Waarmee je wil zeggen dat het onwaarschijnlijk is dat hij daadwerkelijk toen in Italië aan het fietsen was?

Je hele theorie hangt op: Stel hij zit t/m 12 juni in mexico bij die familie. Wie beweert dat hij daar tot 12 juni was?
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
  zondag 29 juli 2007 @ 02:27:05 #158
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_51927927
quote:
Op zondag 29 juli 2007 02:25 schreef Cootz het volgende:

[..]

Waarmee je wil zeggen dat het onwaarschijnlijk is dat hij daadwerkelijk toen in Italië was?

Je hele theorie hangt op: Stel hij zit t/m 12 juni in mexico bij die familie. Wie beweert dat hij daar tot 12 juni was?
De brief die 17 dagen later bij de UCI aankwam was trouwens verstuurd met de Italiaanse post. Volgens Rasmussen door z'n Mexicaanse huishoudster vanuit zijn Italiaanse huis ...

Ik denk dat ik volgend jaar ook m'n Poolse kuisvrouw m'n belastingsaangifte laat invullen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 29 juli 2007 @ 08:19:10 #159
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51928933
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:48 schreef Ericr het volgende:
Rabo mag het lekker uitzoeken en misschien zullen ze zich nog wel eens achter de oren krabben waarom ze een Tourzege hebben laten glippen. Dat terwijl het slimste jongentje van de klas (Bruyneel) gewoon zijn 8ste zege binnenhaalt. Een ploeg waar nog plek was voor de ideale schoonzoon (Basso) en waar ze al 7 keer met liegen, stelen en bedriegen een renner naar de Tourzege hebben gebracht. Discovery, wat een bak eigenlijk dat die ploeg juist de Tourwinst binnenhaalt.
Ik vind het grappig dat iedereen hier formeel loopt te doen met arbeidsrecht e.d. en daarna de "verborgen agenda" laat blijkln, nl. dat het schijnbaar onterecht is dat hij de tour is uitgezet. Als iedereen zo lekker formeel bezig is: voor het uit de tour zetten zijn minder schrikbarende feiten nodig dan om iemand te ontslaan. Als er niet genoeg aanleiding is om iemand te ontslaan, dan kan er nog wel genoeg zijn om hem terecht uit de tour te knikkeren. Sterker nog, alleen het sterke vermoeden dat R over zijn lokatie loog kan als derde vergrijp tellen. En dat geldt zeker niet -vanwege dezelfde week- als 1 vergrijp. Stel je ook de consuquenties voor als dit wel zo was. Dan kies je juni gewoon als je "schandemaandje" uit, dopet jezelf helemaal suf vanaf 1 juni zodat je in de tour "legaal" piekt en als iemand vraagt waarom je je controles bent misgelopen, zeg je "tja...ongelukje...en..pas mijn tweede vergrijp."

En Ericr, heb je bewijs van het feit dat Armstrong met liegen en stelen de tour heeft gewonnen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Tup op 29-07-2007 08:26:27 ]
Wasserwunderland
  zondag 29 juli 2007 @ 08:23:49 #160
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51928941
quote:
Op zondag 29 juli 2007 02:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De brief die 17 dagen later bij de UCI aankwam was trouwens verstuurd met de Italiaanse post. Volgens Rasmussen door z'n Mexicaanse huishoudster vanuit zijn Italiaanse huis ...

Ik denk dat ik volgend jaar ook m'n Poolse kuisvrouw m'n belastingsaangifte laat invullen ...
<sneueRasmussenfanModus>heb je daar bewijs van....heb je daar bewijs van....heb je daar bewijs van....heb je daar bewijs van....heb je daar bewijs van....heb je daar bewijs van....</sneueRasmussenfanModus>
Want je weet: je moet alles in persoon kunnen aantonen, anders telt het niet. Immers, de Rabo en Rasmussen moeten het TEGENOVER ONS bewijzen.
Wasserwunderland
  zondag 29 juli 2007 @ 10:47:08 #161
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_51929618
quote:
Op zondag 29 juli 2007 08:23 schreef Tup het volgende:

[..]

<sneueRasmussenfanModus>heb je daar bewijs van....heb je daar bewijs van....heb je daar bewijs van....heb je daar bewijs van....heb je daar bewijs van....heb je daar bewijs van....</sneueRasmussenfanModus>
Want je weet: je moet alles in persoon kunnen aantonen, anders telt het niet. Immers, de Rabo en Rasmussen moeten het TEGENOVER ONS bewijzen.
rabo en rasmussen moeten helemaal niks
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 29 juli 2007 @ 10:47:24 #162
40566 Ericr
Livewrong
pi_51929621
quote:
Op zondag 29 juli 2007 08:19 schreef Tup het volgende:

[..]


En Ericr, heb je bewijs van het feit dat Armstrong met liegen en stelen de tour heeft gewonnen?
Kom nou toch, Armstrong verslaat de beste dopeurs van de laatste 10 jaar of zo en zou dan zelf volledig brandschoon zijn geweest? Dat gelooft toch niemand. Hij verslaat Ullrich, Basso, Vino, Pantani, Zulle, Mayo etc. Van de meesten weten we nu waar ze hun power vandaan haalden, dan is het wel erg onwaarschijnlijk dat een cleane renner daar nog boven uitstijgt.

Ik blijf Lance missen overigens, gelet op de tijdsgeest waarin hij reed was het vrij normaal dat de doping uit je oren spoot. De concurrentie deed het net zo hard of misschien zelfs nog meer.
  zondag 29 juli 2007 @ 10:52:03 #163
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_51929661
quote:
Op zondag 29 juli 2007 10:47 schreef Ericr het volgende:

[..]

Kom nou toch, Armstrong verslaat de beste dopeurs van de laatste 10 jaar of zo en zou dan zelf volledig brandschoon zijn geweest? Dat gelooft toch niemand. Hij verslaat Ullrich, Basso, Vino, Pantani, Zulle, Mayo etc. Van de meesten weten we nu waar ze hun power vandaan haalden, dan is het wel erg onwaarschijnlijk dat een cleane renner daar nog boven uitstijgt.

Ik blijf Lance missen overigens, gelet op de tijdsgeest waarin hij reed was het vrij normaal dat de doping uit je oren spoot. De concurrentie deed het net zo hard of misschien zelfs nog meer.
besides, de regels van de uci waren nog niet zo strikt met die where abouts. Hij is nooit gepakt, maar kan heus wel even een kuurtje volgen in amerika hoor , vind je het gek dat hij de hele tijd in amerika zat ipv europa. en zoals ericr al zei, armstrong heeft de beste dopeurs van de laatste 10 jaar verslagen!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_51929695
quote:
Op zondag 29 juli 2007 10:47 schreef Ericr het volgende:

[..]

Kom nou toch, Armstrong verslaat de beste dopeurs van de laatste 10 jaar of zo en zou dan zelf volledig brandschoon zijn geweest? Dat gelooft toch niemand. Hij verslaat Ullrich, Basso, Vino, Pantani, Zulle, Mayo etc. Van de meesten weten we nu waar ze hun power vandaan haalden, dan is het wel erg onwaarschijnlijk dat een cleane renner daar nog boven uitstijgt.

Ik blijf Lance missen overigens, gelet op de tijdsgeest waarin hij reed was het vrij normaal dat de doping uit je oren spoot. De concurrentie deed het net zo hard of misschien zelfs nog meer.
Hoe kun je in hemelsnaam Armstrong beschuldigen? Er is nooit iets bij die man ontdekt. Of gaan we nu gewoon iedereen beschuldigen zonder bewijzen? Sommigen hebben een hekel aan Armstrong maar ik vindt dat hij al die jaren de beste was en blijft ondanks het feit dat de tour daardoor saaier is geworden. De shit die hij over zich heen heeft gekregen is ook niet fijn. Hij was echter slimmer en ging er niet aan onderdoor. Dat is karakter en wilskracht. Armstrong is voor mij een toprenner.
  zondag 29 juli 2007 @ 11:03:52 #165
40566 Ericr
Livewrong
pi_51929797
Ik heb geen hekel aan Armstrong, zie ondertitel. Je kan nog zo slim zijn en nog zoveel talent hebben, als je tegen zwaar gedrogeerde renners moet rijden er daar iedere keer nog eens ver bovenuit stijgt kan je op je klompen aanvoelen dat zo'n rener zijn prestatie niet te danken heeft aan een formidabele voorbereiding alleen.

Als je dat niet doorziet kan je maar beter stoppen met het volgen van sport.
  zondag 29 juli 2007 @ 11:07:06 #166
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_51929825
quote:
Op zondag 29 juli 2007 11:03 schreef Ericr het volgende:
Ik heb geen hekel aan Armstrong, zie ondertitel. Je kan nog zo slim zijn en nog zoveel talent hebben, als je tegen zwaar gedrogeerde renners moet rijden er daar iedere keer nog eens ver bovenuit stijgt kan je op je klompen aanvoelen dat zo'n rener zijn prestatie niet te danken heeft aan een formidabele voorbereiding alleen.

Als je dat niet doorziet kan je maar beter stoppen met het volgen van sport.
idd , anders ben je wel heel naïef
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 29 juli 2007 @ 11:08:08 #167
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51929840
quote:
Op zondag 29 juli 2007 10:47 schreef Ericr het volgende:

[..]

Kom nou toch, Armstrong verslaat de beste dopeurs van de laatste 10 jaar of zo en zou dan zelf volledig brandschoon zijn geweest? Dat gelooft toch niemand. Hij verslaat Ullrich, Basso, Vino, Pantani, Zulle, Mayo etc. Van de meesten weten we nu waar ze hun power vandaan haalden, dan is het wel erg onwaarschijnlijk dat een cleane renner daar nog boven uitstijgt.

Ik blijf Lance missen overigens, gelet op de tijdsgeest waarin hij reed was het vrij normaal dat de doping uit je oren spoot. De concurrentie deed het net zo hard of misschien zelfs nog meer.
Grappig dat je bij Rasmussen "über-formeel" bent als het gaat om dopegebruik maar Armstrong op basis van "het beste zijn". Zelfs Boogerd begreep beter dan jij dat er altijd een beste moet zijn. De kans dat er iemand het beste is, is 1. De kans dat er eens in de 10 jaar 1 mijlenver boven uit steekt is 1.
Wasserwunderland
  zondag 29 juli 2007 @ 11:09:23 #168
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51929851
quote:
Op zondag 29 juli 2007 10:47 schreef sitting_elfling het volgende:
rabo en rasmussen moeten helemaal niks
Lees het eens even goed. De betogen van Rasmussen-liefhebbers komen er op neer dat de Rooij een bewijsplicht heeft tegenover ons. Niet dus.
Wasserwunderland
  zondag 29 juli 2007 @ 11:11:58 #169
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51929874
Overigens moeten we ook nog maar zien of Rasmussen echt ontslagen is. Volgens Rasmussen heeft de Rooij hem alleen uit de tour gezet. ;-)
Wasserwunderland
  zondag 29 juli 2007 @ 11:14:08 #170
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_51929904
quote:
Op zondag 29 juli 2007 11:11 schreef Tup het volgende:
Overigens moeten we ook nog maar zien of Rasmussen echt ontslagen is. Volgens Rasmussen heeft de Rooij hem alleen uit de tour gezet. ;-)
huh? nou hoor ik weer wat nieuws lol
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 29 juli 2007 @ 11:20:11 #171
40566 Ericr
Livewrong
pi_51929984
quote:
Op zondag 29 juli 2007 11:08 schreef Tup het volgende:

[..]

Grappig dat je bij Rasmussen "über-formeel" bent als het gaat om dopegebruik maar Armstrong op basis van "het beste zijn". Zelfs Boogerd begreep beter dan jij dat er altijd een beste moet zijn. De kans dat er iemand het beste is, is 1. De kans dat er eens in de 10 jaar 1 mijlenver boven uit steekt is 1.
Ah je bent ingewijd in kansberekening zie ik al

Ik ben niet uberformeel, maar ik vind wel dat er enige bescherming moet zijn voor renners in dit soort gevallen. Eerst overtuigend bewijs en dan pas sancties, tot nu toe is er weinig gebleken van overtuigend bewijs. Dat kan natuurlijk nog komen. Ploegen en instanties hebben wel iets andere regels dan een internetposter zoals ik wat dat betreft.

Boogerd begrijpt zijn eigen wereldje het beste, maar zal natuurlijk nooit openheid van zaken geven. Wie denkt dat er een ubermensch bestaat die clean het kan opnemen tegen zwaar gedrogeerde atleten moet zich maar eens verdiepen in de positieve gevolgen van dopinggebruik.

Tegen opgevoerde brommers win je het ook niet als je eigen brommer standaard is. Armstrong was dan niet standaard maar in no way opgewassen tegen een hele rits dopeurs die zwaar opgevoerd waren.
  † In Memoriam † zondag 29 juli 2007 @ 11:22:56 #172
135486 Manu82
How you doin'?
pi_51930016
quote:
Op zondag 29 juli 2007 11:09 schreef Tup het volgende:

[..]

Lees het eens even goed. De betogen van Rasmussen-liefhebbers komen er op neer dat de Rooij een bewijsplicht heeft tegenover ons. Niet dus.
Hij heeft geen plicht, maar het zou wel duidelijkheid scheppen in de hele situatie, wat het gespeculeer wat de kop kan indrukken....
Some memories are best forgotten
Room 23
  † In Memoriam † zondag 29 juli 2007 @ 11:24:05 #173
135486 Manu82
How you doin'?
pi_51930032
quote:
Op zondag 29 juli 2007 11:11 schreef Tup het volgende:
Overigens moeten we ook nog maar zien of Rasmussen echt ontslagen is. Volgens Rasmussen heeft de Rooij hem alleen uit de tour gezet. ;-)
Bron?
Some memories are best forgotten
Room 23
  zondag 29 juli 2007 @ 11:42:28 #174
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51930280
quote:
Op zondag 29 juli 2007 11:24 schreef Manu82 het volgende:

[..]

Bron?
Televaag, in hetzelfde artikel waarin de zwager zegt dat hij in Mexico was.
Wasserwunderland
pi_51930793
quote:
Op zondag 29 juli 2007 11:03 schreef Ericr het volgende:
Ik heb geen hekel aan Armstrong, zie ondertitel. Je kan nog zo slim zijn en nog zoveel talent hebben, als je tegen zwaar gedrogeerde renners moet rijden er daar iedere keer nog eens ver bovenuit stijgt kan je op je klompen aanvoelen dat zo'n rener zijn prestatie niet te danken heeft aan een formidabele voorbereiding alleen.

Als je dat niet doorziet kan je maar beter stoppen met het volgen van sport.
Bij Rasmussen wil je eerst bewijzen zien en bij Armstrong kun je op je klompen aanvoelen dat zon renner zijn prestatie niet te dank heeft aan formidabele voorbereiding alleen. Beetje tegenstrijdig.

Begrijp ook niet dat mensen Armstrong verwijten dat die op en top sportman is. Hij was gewoon de beste meer valt daar eigenlijk niet over te zeggen. Dit jaar lag de tour open en doordat Rasmussen en Contador de beste in de bergen waren hadden ze de meeste kansen om geel naar Parijs te brengen. Deze rijders tippen natuurlijk bij lange na niet aan de kwaliteiten die Armstrong had.
pi_51930862
quote:
Op zondag 29 juli 2007 12:17 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Bij Rasmussen wil je eerst bewijzen zien en bij Armstrong kun je op je klompen aanvoelen dat zon renner zijn prestatie niet te dank heeft aan formidabele voorbereiding alleen. Beetje tegenstrijdig.
Waren er in Armstrong's B-stalen (uit 2000 dacht ik) vorig jaar geen resten van EPO gevonden? Het stond alleen wel in de altijd betrouwbare krant l'Equipe
pi_51930970
quote:
Op zondag 29 juli 2007 12:20 schreef Barnet_Bee het volgende:

[..]

Waren er in Armstrong's B-stalen (uit 2000 dacht ik) vorig jaar geen resten van EPO gevonden? Het stond alleen wel in de altijd betrouwbare krant l'Equipe
Armstrong is altijd beschuldigd en heeft zich ieder jaar moeten verdedigen tegenover dit soort aantijgingen. Feit is dat die nooit is geschorst en dat zijn titels niet zijn afgepakt. Dan kun je wel weer gaan gissen maar daar hou ik persoonlijk niet zo van want daar kom je niet zo ver mee.
  † In Memoriam † zondag 29 juli 2007 @ 12:28:36 #178
135486 Manu82
How you doin'?
pi_51931019
quote:
Op zondag 29 juli 2007 12:17 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Bij Rasmussen wil je eerst bewijzen zien en bij Armstrong kun je op je klompen aanvoelen dat zon renner zijn prestatie niet te dank heeft aan formidabele voorbereiding alleen. Beetje tegenstrijdig.

Begrijp ook niet dat mensen Armstrong verwijten dat die op en top sportman is. Hij was gewoon de beste meer valt daar eigenlijk niet over te zeggen. Dit jaar lag de tour open en doordat Rasmussen en Contador de beste in de bergen waren hadden ze de meeste kansen om geel naar Parijs te brengen. Deze rijders tippen natuurlijk bij lange na niet aan de kwaliteiten die Armstrong had.
Komt gewoon omdat Armstrong geen renner is waarvoor je echt naar de tour keek op een gegeven moment. Heel berekenend rijden en maakte de tour er niet spannender op. Zolang Armstrong niet betrapt is op doping is hij in mijn ogen 'clean'. Die kutfransen willen gewoon iedereen die er bovenuit steekt de kop af hakken. Hoe maakt ze niet uit....
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_51931129
quote:
Op zondag 29 juli 2007 08:19 schreef Tup het volgende:

[..]

Ik vind het grappig dat iedereen hier formeel loopt te doen met arbeidsrecht e.d. en daarna de "verborgen agenda" laat blijkln, nl. dat het schijnbaar onterecht is dat hij de tour is uitgezet. Als iedereen zo lekker formeel bezig is: voor het uit de tour zetten zijn minder schrikbarende feiten nodig dan om iemand te ontslaan. Als er niet genoeg aanleiding is om iemand te ontslaan, dan kan er nog wel genoeg zijn om hem terecht uit de tour te knikkeren. Sterker nog, alleen het sterke vermoeden dat R over zijn lokatie loog kan als derde vergrijp tellen. En dat geldt zeker niet -vanwege dezelfde week- als 1 vergrijp. Stel je ook de consuquenties voor als dit wel zo was. Dan kies je juni gewoon als je "schandemaandje" uit, dopet jezelf helemaal suf vanaf 1 juni zodat je in de tour "legaal" piekt en als iemand vraagt waarom je je controles bent misgelopen, zeg je "tja...ongelukje...en..pas mijn tweede vergrijp."
Aangezien ik hier vannacht inderdaad wat formele posts over de arbeidsrechtelijke kant heb geplaatst, voel ik me aangesproken.

Mijn standpunt:
- Zolang de Rooij niet meer bewijs heeft dat hij zeker wist dat Rasmussen in Italie was, en ook niet kan aantonen dat Rasmussen het heeft toegegeven, staat Rabobank de arbeidsrechtelijke zaak van het ontslag heel erg zwak.
- Op basis van wat ik nu weet, concludeer ik dat Rasmussen zichzelf heel erg verdacht heeft gemaakt en de schijn tegen heeft. Ik geef de Rabobank dan ook het voordeel van de twijfel in de beslissing om Rasmussen uit de Tour te zetten.

Oftewel: Ik geloof dat Rasmussen terecht uit de Tour gezet is. Ik vermoed zelfs dat hij (gezien de 'waarheid') terecht ontslagen is, maar ik verwacht dat de rechter niet zomaar gaat instemmen met het ontslag (gezien het voorlopg ontbreken van hard 'bewijs' voor de Rooij z'n beslissing). Ik denk dat de Rooij gelijk heeft, maar dat het zo slecht gespeeld is, dat Rasmussen de zaak van zijn ontslag gaat winnen.

NB: Alles op basis van wat wij als publiek nu weten aan 'feiten'.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
  zondag 29 juli 2007 @ 12:34:39 #180
40566 Ericr
Livewrong
pi_51931138
quote:
Op zondag 29 juli 2007 12:17 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Bij Rasmussen wil je eerst bewijzen zien en bij Armstrong kun je op je klompen aanvoelen dat zon renner zijn prestatie niet te dank heeft aan formidabele voorbereiding alleen. Beetje tegenstrijdig.

Begrijp ook niet dat mensen Armstrong verwijten dat die op en top sportman is. Hij was gewoon de beste meer valt daar eigenlijk niet over te zeggen. Dit jaar lag de tour open en doordat Rasmussen en Contador de beste in de bergen waren hadden ze de meeste kansen om geel naar Parijs te brengen. Deze rijders tippen natuurlijk bij lange na niet aan de kwaliteiten die Armstrong had.
Je wil het geloof ik niet begrijpen volgens mij. Ik wil geen bewijzen zien aangaande Rasmussen, ik had alleen gehoopt dat er wel iets meer duidelijkheid zou zijn waarom hij nou precies is ontslagen. Zelfs de renners van Rabo weten dat niet en dat is toch wel vreemd.

Dat ik bij Armstrong bepaalde conclusies trek is verder mijn goed recht, ik heb als internetposter niet te bewijzen dat Armstrong niet clean was. Maar met een beetje logica kan je maar tot 1 conclusie komen, Armstrong gebruikte net zoveel of zelfs nog meer als zijn concurrentie. Wie in fabeltjes gelooft moet dat vooral doen, maar ubermenschen kunnen ubermenschen alleen verslaan als het speelveld gelijk is. Armstrong was goed, erg goed zelfs maar toch niet zo goed dat hij de elite der gedrogeerrde elite kon verslaan zonder hulp van bepaalde middelen.
  zondag 29 juli 2007 @ 12:35:34 #181
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_51931160
quote:
Op zondag 29 juli 2007 12:28 schreef Manu82 het volgende:

[..]

Komt gewoon omdat Armstrong geen renner is waarvoor je echt naar de tour keek op een gegeven moment. Heel berekenend rijden en maakte de tour er niet spannender op. Zolang Armstrong niet betrapt is op doping is hij in mijn ogen 'clean'. Die kutfransen willen gewoon iedereen die er bovenuit steekt de kop af hakken. Hoe maakt ze niet uit....
ik keek de tour eigenlijk wel om armstrong
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_51931262
quote:
Op zondag 29 juli 2007 12:26 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Armstrong is altijd beschuldigd en heeft zich ieder jaar moeten verdedigen tegenover dit soort aantijgingen. Feit is dat die nooit is geschorst en dat zijn titels niet zijn afgepakt. Dan kun je wel weer gaan gissen maar daar hou ik persoonlijk niet zo van want daar kom je niet zo ver mee.
Het heeft zeker in l'Equipe gestaan. Vraag is alleen of het waar was of niet. Ik heb die nasleep niet helemaal gevolgd.
pi_51931302
quote:
Op zondag 29 juli 2007 12:40 schreef Barnet_Bee het volgende:

Het heeft zeker in l'Equipe gestaan. Vraag is alleen of het waar was of niet. Ik heb die nasleep niet helemaal gevolgd.
ja, hij is betrapt op epo, maar hij heeft zich daar op één of ander manier kunnen onder uitlullen...

wegens mijn gebrek aan naiviteit en het nadeel van de twijfels dat ik alle renners geef, vrees ik dat lance niet zo clean was
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_51931322
quote:
Op zondag 29 juli 2007 12:34 schreef Ericr het volgende:

[..]
Dat ik bij Armstrong bepaalde conclusies trek is verder mijn goed recht, ik heb als internetposter niet te bewijzen dat Armstrong niet clean was. Maar met een beetje logica kan je maar tot 1 conclusie komen, Armstrong gebruikte net zoveel of zelfs nog meer als zijn concurrentie. Wie in fabeltjes gelooft moet dat vooral doen, maar ubermenschen kunnen ubermenschen alleen verslaan als het speelveld gelijk is. Armstrong was goed, erg goed zelfs maar toch niet zo goed dat hij de elite der gedrogeerrde elite kon verslaan zonder hulp van bepaalde middelen.
Dat denk ik ook wel. Mijn held Pantani heeft in zijn geniale optreden van 1998 ook niet zuiver gereden, maar eigenlijk interesseert me dat geen fuck. Ik heb destijds zo genoten en geloof niet dat zijn concurrenten zuiver reden.
pi_51931363
quote:
Op zondag 29 juli 2007 12:42 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

ja, hij is betrapt op epo, maar hij heeft zich daar op één of ander manier kunnen onder uitlullen...

wegens mijn gebrek aan naiviteit en het nadeel van de twijfels dat ik alle renners geef, vrees ik dat lance niet zo clean was
Gevonden:

De onderzoeken op urinestalen uit de Tours van 1998 en 1999 gebeurden in het kader van wetenschappelijk onderzoek. ,,Niet met de bedoeling één of andere renner in opspraak te brengen'', vertelt de Geaurriz. De dokter onderstreept dat zijn laboratorium, zoals dat gebruikelijk is, aan de slag ging met anonieme stalen. Pas toen er effectief een positief resultaat was, werd de naam van de renner opgezocht aan de hand van de code op het flesje. Bij zes van de twaalf positieve stalen bleek het om Armstrong te gaan.
  zondag 29 juli 2007 @ 12:52:57 #186
40566 Ericr
Livewrong
pi_51931491
Eerlijk gezegd hoop ik dat Rasmussen de rechtszaak wint, alleen maar om duidelijk te maken aan instanties en de Raboploeg dat ook voor hun regels gelden. Als de trend doorzet dat bij getuigenbewijs er al verregaande stappen kunnen worden genomen, voorspel ik nog wel een hele rits ontslagen in de toekomst. Zeker als het maar om 1 getuige gaat.

UCI en ASO hebben zich vrij schofterig gedragen in deze kwestie, op voorhand een renner veroordelen is niet aan hun. Laat dat maar over aan internetposters en de media. UCI en ASO behoren zich aan de feiten te houden en geen uitingen te doen die vrij subjectief zijn. Prudhomme kreeg bijkant een orgasme toen Rasmussen eindelijk pleite was. Zeker de UCI dient eerst te bewijzen dat een renner rommelt en daarna pas uitingen te doen. Een feitelijke meldin dat Rasmussen controles heeft gemist was van de kant van de UCI voldoende, uitingen dat je liever een andere renner ziet winnen behoort niet vanuit de UCI te komen.
  † In Memoriam † zondag 29 juli 2007 @ 12:53:16 #187
135486 Manu82
How you doin'?
pi_51931493
quote:
Op zondag 29 juli 2007 12:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

ik keek de tour eigenlijk wel om armstrong
Niks mis mee toch, iedereen moet z'n favoriet hebben....
Some memories are best forgotten
Room 23
  † In Memoriam † zondag 29 juli 2007 @ 12:54:11 #188
135486 Manu82
How you doin'?
pi_51931512
quote:
Op zondag 29 juli 2007 12:52 schreef Ericr het volgende:
Eerlijk gezegd hoop ik dat Rasmussen de rechtszaak wint, alleen maar om duidelijk te maken aan instanties en de Raboploeg dat ook voor hun regels gelden. Als de trend doorzet dat bij getuigenbewijs er al verregaande stappen kunnen worden genomen, voorspel ik nog wel een hele rits ontslagen in de toekomst.

UCI en ASO hebben zich vrij schofterig gedragen in deze kwestie, op voorhand een renner veroordelen is niet aan hun. Laat dat maar over aan internetposters en de media. UCI en ASO behoren zich aan de feiten te houden en geen uitingen te doen die vrij subjectief zijn. Prudhomme kreeg bijkant een orgasme toen Rasmussen eindelijk pleite was. Zeker de UCI dient eerst te bewijzen dat een renner rommelt en daarna pas uitingen te doen. Een feitelijke meldin dat Rasmussen controles heeft gemist was van de kant van de UCI voldoende, uitingen dat je liever een andere renner ziet winnen behoort niet vanuit de UCI te komen.
Die Media zijn helemaal fantastisch
Some memories are best forgotten
Room 23
  zondag 29 juli 2007 @ 12:56:23 #189
40566 Ericr
Livewrong
pi_51931548
Tja de media kan je daarin weinig verwijten, dat zijn ratten in veel gevallen en die duiken op alles wat maar een beetje stinkt.
pi_51932076
quote:
Rasmussen: ,,Mijn Tourzege werd gestolen''


KOPENHAGEN - De Deense wielrenner Michael Rasmussen heeft zijn voormalige werkgever Rabobank, de Internationale Wielerunie UCI en de Tourorganisatie beschuldigd van diefstal van de eindzege in de Tour de France. Dat verklaarde de 33-jarige renner in een interview met de Deense krant Politiken.

Volgens de Deen waren zowel Rabobank als de UCI voor de start van de Tour op de hoogte van de fouten die hij gemaakt had. Toch hebben ze hem laten starten. Later zal duidelijk worden welke juridische stappen Rasmussen zal ondernemen.

De Deen werd door Rabobank uit de Tour gezet omdat hij gelogen had over zijn verblijfplaats tijdens zijn voorbereiding in de Tour. Hij had van de UCI en de Deense Wielerbond ook al enkele waarschuwingen gekregen omdat hij niet tijdig gemeld had waar hij verbleef en daardoor mogelijke controles miste.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  zondag 29 juli 2007 @ 13:34:17 #191
132605 kawotski
Il Dottore
pi_51932283
quote:
Op zondag 29 juli 2007 13:24 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]
nu nog foto's van de stempels in z'n paspoort, de vliegtickets en we kunnen hem 100% geloven.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  † In Memoriam † zondag 29 juli 2007 @ 13:38:50 #192
135486 Manu82
How you doin'?
pi_51932390
quote:
Op zondag 29 juli 2007 13:34 schreef kawotski het volgende:

[..]

nu nog foto's van de stempels in z'n paspoort, de vliegtickets en we kunnen hem 100% geloven.
Ik geloof die jongen op z'n blauwe ogen
Some memories are best forgotten
Room 23
  zondag 29 juli 2007 @ 13:42:43 #193
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_51932473
quote:
Op zondag 29 juli 2007 13:24 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]
Hij is wel heel erg veel de media aan het zoeken voor iemand die daarvoor nooit in geen kranten of wegen te vinden was.
Opvallend.
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  † In Memoriam † zondag 29 juli 2007 @ 13:44:15 #194
135486 Manu82
How you doin'?
pi_51932502
quote:
Op zondag 29 juli 2007 13:42 schreef 456 het volgende:

[..]

Hij is wel heel erg veel de media aan het zoeken voor iemand die daarvoor nooit in geen kranten of wegen te vinden was.
Opvallend.
Heb je gezien hoe z'n voor z'n huis stonden
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_51932540
quote:
Op zondag 29 juli 2007 12:34 schreef Ericr het volgende:

[..]

Je wil het geloof ik niet begrijpen volgens mij. Ik wil geen bewijzen zien aangaande Rasmussen, ik had alleen gehoopt dat er wel iets meer duidelijkheid zou zijn waarom hij nou precies is ontslagen. Zelfs de renners van Rabo weten dat niet en dat is toch wel vreemd.

Dat ik bij Armstrong bepaalde conclusies trek is verder mijn goed recht, ik heb als internetposter niet te bewijzen dat Armstrong niet clean was. Maar met een beetje logica kan je maar tot 1 conclusie komen, Armstrong gebruikte net zoveel of zelfs nog meer als zijn concurrentie. Wie in fabeltjes gelooft moet dat vooral doen, maar ubermenschen kunnen ubermenschen alleen verslaan als het speelveld gelijk is. Armstrong was goed, erg goed zelfs maar toch niet zo goed dat hij de elite der gedrogeerrde elite kon verslaan zonder hulp van bepaalde middelen.
Nu doe je het weer. Je beschuldigt hem. Dat gaat mij te ver. Hij was geen ubermensch (die termen gebruik je alleen in oorlogstijden) hij was een wielrenner die met kop en schouders boven de rest uitstak. Wat is daar toch mis mee? Dat is sport en daar kun je toch gewoon van genieten. Je zou de stelling ook kunnen deponeren en zeggen ondanks dat het hele peleton zwaar aan de dope was (wat ik niet geloof) was Armstrong de BESTE in zijn soort. Komt trouwens wel in meerdere sporten voor dat er altijd 1 de allerbeste is....... Maar om dat soort mensen nu te zien als twijfelachtig vindt ik onsportief en vraag me af of je geniet van dat soort mensen of alleen met sport bezig bent om mensen onderuit te kunnen halen omdat ze niet in jouw beeld definitie passen van topprestatie. Er lopen mensen rond op deze planeet die zonder doping of wat dan ook gewoon de beste zijn. Waar niemand aan kan tippen.
pi_51932700
Rasmussen heeft gelogen over zijn verblijfplaats.

De vraag die in de rechtbank beantwoord zal gaan worden is:

Is het terecht dat iemand die mocht starten in de TDF alsnog uit de Tour gehaald kan worden voor een zaak die zich voor de TDF afspeelde en waarvvoor hij reeds een boete en waarschuwingen heeft gekregen?

Zo simpel is het.
  † In Memoriam † zondag 29 juli 2007 @ 13:57:14 #197
135486 Manu82
How you doin'?
pi_51932787
quote:
Op zondag 29 juli 2007 13:53 schreef Eduard37 het volgende:
Rasmussen heeft gelogen over zijn verblijfplaats.

De vraag die in de rechtbank beantwoord zal gaan worden is:

Is het terecht dat iemand die mocht starten in de TDF alsnog uit de Tour gehaald kan worden voor een zaak die zich voor de TDF afspeelde en waarvvoor hij reeds een boete en waarschuwingen heeft gekregen?

Zo simpel is het.
Zou Rasmussen in zijn contract een clausule hebben dat ze hem verplicht moeten opnemen in de tourselectie?
Some memories are best forgotten
Room 23
  zondag 29 juli 2007 @ 14:11:15 #198
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_51933078
quote:
Op zondag 29 juli 2007 13:53 schreef Eduard37 het volgende:
Rasmussen heeft gelogen over zijn verblijfplaats.

De vraag die in de rechtbank beantwoord zal gaan worden is:

Is het terecht dat iemand die mocht starten in de TDF alsnog uit de Tour gehaald kan worden voor een zaak die zich voor de TDF afspeelde en waarvvoor hij reeds een boete en waarschuwingen heeft gekregen?

Zo simpel is het.
Eduard37... Hoevaak nu nog:
Die boete en waarschuwingen waren voor het niet op tijd melden van zijn verblijfsplaats.
De reden van uitsluiting is het feit dat hij loog over zijn verblijfsplaats.

Ik denk dat Rabobank ten alle tijde, ongeacht tour of niet, het recht heeft een arbeidscontract te ontbinden wanneer een werknemer liegt.
Al eens eerder gezegd, afgelopen week iets soortgelijks gezien bij mijn werkgever. Ook staande voet ontslagen na niet correct handelen omtrent verblijfplaats.
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  † In Memoriam † zondag 29 juli 2007 @ 14:19:42 #199
135486 Manu82
How you doin'?
pi_51933265
quote:
Op zondag 29 juli 2007 14:11 schreef 456 het volgende:

[..]


Al eens eerder gezegd, afgelopen week iets soortgelijks gezien bij mijn werkgever. Ook staande voet ontslagen na niet correct handelen omtrent verblijfplaats.
Zat je collega in de verkeerde trein?
Some memories are best forgotten
Room 23
  † In Memoriam † zondag 29 juli 2007 @ 14:21:19 #200
135486 Manu82
How you doin'?
pi_51933298
Smeets zegt nu dat Rasmussen zijn paspoort niet kan overleggen. Merckx is het met de beslissing van Rabobank eens.
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_51933447
Als het goed heeft moet Rasmussen bewijzen hebben alleen weet die het zelf niet denk ik. Ik zeg

- vliegtickets?
- afboeking van de vliegtickets?
- stempel in je paspoort?

allemaal bewijs of je wel of niet in Italie of mexico was
pi_51933458
quote:
Op zondag 29 juli 2007 14:21 schreef Manu82 het volgende:
Smeets zegt nu dat Rasmussen zijn paspoort niet kan overleggen. Merckx is het met de beslissing van Rabobank eens.
hoezo niet overleggen? vliegt hij dan altijd zonder paspoort ofwat
  † In Memoriam † zondag 29 juli 2007 @ 14:39:35 #203
135486 Manu82
How you doin'?
pi_51933682
quote:
Op zondag 29 juli 2007 14:29 schreef Bartoli het volgende:

[..]

hoezo niet overleggen? vliegt hij dan altijd zonder paspoort ofwat
Nee, paspoort is op vakantie, Rasmussen is z'n bestemming vergeten
Some memories are best forgotten
Room 23
  zondag 29 juli 2007 @ 15:01:57 #204
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_51934119
quote:
Op zondag 29 juli 2007 14:11 schreef 456 het volgende:

[..]

Eduard37... Hoevaak nu nog:
Die boete en waarschuwingen waren voor het niet op tijd melden van zijn verblijfsplaats.
De reden van uitsluiting is het feit dat hij loog over zijn verblijfsplaats.

Ik denk dat Rabobank ten alle tijde, ongeacht tour of niet, het recht heeft een arbeidscontract te ontbinden wanneer een werknemer liegt.
Al eens eerder gezegd, afgelopen week iets soortgelijks gezien bij mijn werkgever. Ook staande voet ontslagen na niet correct handelen omtrent verblijfplaats.
oh my dayz
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_51934186
quote:
Op zondag 29 juli 2007 14:29 schreef Bartoli het volgende:
Als het goed heeft moet Rasmussen bewijzen hebben alleen weet die het zelf niet denk ik. Ik zeg

- vliegtickets?
- afboeking van de vliegtickets?
- stempel in je paspoort?

allemaal bewijs of je wel of niet in Italie of mexico was
En dan kun je altijd ook nog kijken of er telefoonverkeer geweest is met z'n mobiel.
Audaces fortuna juvat
  † In Memoriam † zondag 29 juli 2007 @ 15:06:35 #206
135486 Manu82
How you doin'?
pi_51934235
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:04 schreef Colnago het volgende:

[..]

En dan kun je altijd ook nog kijken of er telefoonverkeer geweest is met z'n mobiel.
Daar heeft hij geen bereik mee in Mexico........
Some memories are best forgotten
Room 23
  zondag 29 juli 2007 @ 15:09:46 #207
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_51934333
and the sory continues
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
  zondag 29 juli 2007 @ 15:13:03 #208
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_51934444
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:04 schreef Colnago het volgende:

[..]

En dan kun je altijd ook nog kijken of er telefoonverkeer geweest is met z'n mobiel.
Bankafschriften van de Rabobank zouden ook uitkomst kunnen bieden .
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  † In Memoriam † zondag 29 juli 2007 @ 15:28:27 #209
135486 Manu82
How you doin'?
pi_51934926
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:13 schreef Falco het volgende:

[..]

Bankafschriften van de Rabobank zouden ook uitkomst kunnen bieden .
Helaas heeft hij altijd cash geld bij zich, hij is een beetje wantrouwend tov de atm's in Mexico
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_51935234
quote:
Op zondag 29 juli 2007 14:11 schreef 456 het volgende:
Ik denk dat Rabobank ten alle tijde, ongeacht tour of niet, het recht heeft een arbeidscontract te ontbinden wanneer een werknemer liegt.
Al eens eerder gezegd, afgelopen week iets soortgelijks gezien bij mijn werkgever. Ook staande voet ontslagen na niet correct handelen omtrent verblijfplaats.
Jezus man, werk je bij de Stasi ofzo? Je verblijfplaats gaat je werkgever geen zak aan.
  zondag 29 juli 2007 @ 15:52:31 #211
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51935487
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:14 schreef Tup het volgende:

[..]

Dat kan wel degelijk. Een wielrenner moet zich houden aan de UCI regels als een ploeg zich daaraan conformeert. In mijn beleving ziet het er sterk naar uit dat -en het zou best kunnen dat Rabo's interne regels bevatten dat je je houdt aan de UCI regels- Rasmussen door vermeend te liegen de UCI regels én dus ook de interne regels schond. Dan wordt het de Rooij versus Rasmussen en de werkgever ziet genoeg grond om hem te ontslaan.
Dan twee zaken
1. Wat gaat het UCI hiermee doen. Die kan denk ik niet anders doen dan Rasmussen schorsen aangezien zijn whereabouts op 13/14 juni onbekend zijn.
2. Een arbeidsrechtelijke zaak. Daar doen beide partijen hun verhaal en zal er een welles/nietes ontstaan. De rechter zal vast willen dat Rasmussen uitlegt waar hij 13/14 juni dan was. Misschien is 1 dan al opgehelderd.
Dat wordt trouwens nog interessant, want als Rasmussen zich voor 1 wil vrijpleiten dan kan dat in 2 tegen hem gebruikt worden. Als hij zich bij 1 niet vrijpleit is hij misschien het zaadje.
Wil je nu zeggen dat een werkgever in het wielrennen een renner zonder opgave van reden hem kan ontslaan en dat de bewijslast nog bij de renner ligt ook?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 29 juli 2007 @ 15:53:45 #212
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51935512
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:15 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

omdat het omgekeerde TE onwaarschijnlijk zou zijn, daarom
te onwaarschijnlijk is behoorlijk subjectief. Mag toch hopen dat als het jouw overkomt er preciezer en volgende de regels in het normale rechtsysteem wordt gehandeld en dat mensen ook zo denken.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_51935535
The story continues vol 176

http://www.mekreatief.nl/cas.htm
  zondag 29 juli 2007 @ 15:57:00 #214
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51935572
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:19 schreef Tup het volgende:

[..]

Logica:
Situatie: Rasmussen nog niet ontslagen, de Rooij confronteert hem. Ik hoor jou zeggen:
Ja, ALS ik de waarheid zou spreken DAN zou ik mijn paspoort laten zien (als A dan B)
Logische omkering
ALS je je paspoort niet laat zien DAN spreek je niet de waarheid (als niet B dan niet A)
Zo logisch is die omkering helemaal niet. Er zijn tig redenen re verzinnen waarom anderen in deze situatie anders handeld. JE stelt nu 1 situatie vast alsof iedereen altijd zo zou reageren.
quote:
Eerlijk is eerlijk, NIEMAND begrijpt waarom Rasmussen zijn paspoort niet even laat zien. Dat "privacy" argument is echt heel flauw (maar zijn goed recht totdat een rechter doorvraagt)
Kijk wat voor heksejacht er op die man gaande is. En dan iedereen die alle bagger over hem heen stort nog hun zin geven ook? Ik had precies hetzelfde gedaan, schuldig of onschuldig.
Ik had alleen mijn paspoort laten zien als de rooy er om had gevraagd voordat ik ontslagen zou zijn. Maar we weten niet precies hoe dat is gelopen, dus daar kan ik verder weinig mee.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 29 juli 2007 @ 15:57:17 #215
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_51935580
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:54 schreef narvik het volgende:
The story continues vol 176

http://www.mekreatief.nl/cas.htm
Al meerdere malen is aangegeven dat Italië niet door die buienradar wordt gecoverd. Wat een kut-onderzoek van die website.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_51935583
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:41 schreef Diederik_Duck het volgende:

Jezus man, werk je bij de Stasi ofzo? Je verblijfplaats gaat je werkgever geen zak aan.
jawel hoor... voor sommige jobs moet je binnen een bepaalde omtrek rond bedrijf wonen...

ook heb ik al zaken gezien van werknemers die een openbaarvervoersabonnement hadden voor een bepaalde plaats, terwijl ze gedomicilieerd weren op een andere plaats, ook heb je mensen die zich ziek melden en het huis niet mogen verlaten terwijl ze eigenlijk op reis gaan...
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  zondag 29 juli 2007 @ 15:57:47 #217
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_51935589
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:28 schreef Manu82 het volgende:

[..]

Helaas heeft hij altijd cash geld bij zich, hij is een beetje wantrouwend tov de atm's in Mexico
Bron?
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  zondag 29 juli 2007 @ 15:57:54 #218
1585 itsme
Chaoot!
pi_51935596
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:54 schreef narvik het volgende:
The story continues vol 176

http://www.mekreatief.nl/cas.htm
OMG.
  zondag 29 juli 2007 @ 16:00:30 #219
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51935647
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:21 schreef Ericr het volgende:
Ik verwacht vrij weinig van de Rabo, maar ook niet al te veel van Rasmussen. Een getuigenverklaring van Cassani tegenover wat getuigenverklaringen van familie in Mexico. Gaat volgens mij niet veel opleveren.

Al dat zogenaamde 'overtuigende' bewijs blijkt wel vaker niet zo overtuigend te zijn en binnen no time mogen renners dan weer op de fiets stappen. In het geval Rasmussen wat lastiger misschien, hij had misschien beter in verband gebracht kunnen worden met vage dokters en dan opeens verdwenen zijn van bepaalde lijstjes.
Om er dan door die verdachte arts er zelf nog worden afgehaald ook.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_51935735
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:57 schreef Falco het volgende:

[..]

Al meerdere malen is aangegeven dat Italië niet door die buienradar wordt gecoverd. Wat een kut-onderzoek van die website.
Evengoed zie ik op dit moment op die radar een paar kleine buitjes boven Italië
  zondag 29 juli 2007 @ 16:05:00 #221
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_51935761
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:03 schreef narvik het volgende:

[..]

Evengoed zie ik op dit moment op die radar een paar kleine buitjes boven Italië
Dat is horizon-ruis. Op andere buienradars + een webcam is duidelijk te zien dat het op die dag flink hard geregend heeft.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_51935785
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:57 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

jawel hoor... voor sommige jobs moet je binnen een bepaalde omtrek rond bedrijf wonen...
Ok, er valt vast wel een job evrzinnen waarvoor dat vereist is, maar het enkele feit dat je niet in de buurt van je bedrijf verblijft kan nooit an sich een dringende reden in de zin van art 7:677 BW opleveren, daarvoor is wel iets extra's nodig.
quote:
ook heb ik al zaken gezien van werknemers die een openbaarvervoersabonnement hadden voor een bepaalde plaats, terwijl ze gedomicilieerd weren op een andere plaats, ook heb je mensen die zich ziek melden en het huis niet mogen verlaten terwijl ze eigenlijk op reis gaan...
Dat is iets heel anders.
pi_51935833
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:05 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat is horizon-ruis. Op andere buienradars + een webcam is duidelijk te zien dat het op die dag flink hard geregend heeft.
Daar twijfel ik ook niet aan. Noord Italie = Alpen = regen. Maar het blijft leuk hoe iedereen met deze soap bezig blijft. Ben ook benieuwd of de NOS ook nog met dit buienradarverhaal op de proppen komt.
pi_51935906
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:06 schreef Diederik_Duck het volgende:

Dat is iets heel anders.
in welke zin ? je zegt dat een werkgever geen zak te maken heeft met je verblijfplaats ... ik zeg dat dat allesbehalve het geval is.

bovendien, als je als wielrenner je whereabouts moet doorgeven, moet je dat simpelweg doen. Als je het drie keer nalaat, kan de uci je schorsen, door de laatste leugen van rasmus staat de teller op 3... rabo staat dan ook wel zeer stevig in zijn schoenen om rasmussen stante pede te ontslaan.

zelfs onze wielerheld eddy merckx is het daar mee eens
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  zondag 29 juli 2007 @ 16:16:53 #225
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51936061
quote:
Op zondag 29 juli 2007 11:09 schreef Tup het volgende:

[..]

Lees het eens even goed. De betogen van Rasmussen-liefhebbers komen er op neer dat de Rooij een bewijsplicht heeft tegenover ons. Niet dus.
Hoezo is iedereen die dat pleit gelijk een rasmussen liefhebber. Dat simplistische denken wordt ik zo moe van.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_51936108
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:10 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

in welke zin ? je zegt dat een werkgever geen zak te maken heeft met je verblijfplaats ... ik zeg dat dat allesbehalve het geval is.
Omdat dat opzettelijk benadelen van de werkgever is. In de Rasmussencasus is er geen directe schade voor de Rabobank.
quote:
bovendien, als je als wielrenner je whereabouts moet doorgeven, moet je dat simpelweg doen. Als je het drie keer nalaat, kan de uci je schorsen, door de laatste leugen van rasmus staat de teller op 3... rabo staat dan ook wel zeer stevig in zijn schoenen om rasmussen stante pede te ontslaan.
Er staat nog niets vast... Dus ook niet voor Rabo, en dus is er geen grond voor een ontslag op staande voet.
quote:
zelfs onze wielerheld eddy merckx is het daar mee eens
Wat weet die er nu van
  zondag 29 juli 2007 @ 16:19:37 #227
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_51936119
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:41 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Jezus man, werk je bij de Stasi ofzo? Je verblijfplaats gaat je werkgever geen zak aan.
Jij mag dus gewoon op een werkdag weg blijven van je werk, zonder opgaaf van reden?

Geef mij even door waar jij werkt...
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  zondag 29 juli 2007 @ 16:19:53 #228
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51936125
quote:
Op zondag 29 juli 2007 13:42 schreef 456 het volgende:

[..]

Hij is wel heel erg veel de media aan het zoeken voor iemand die daarvoor nooit in geen kranten of wegen te vinden was.
Opvallend.
De media is wel heel erg op 1 man gericht terwijl hij daarvoor nooit interressant was.
Opvallend.

Er lijkt hier wel een stai achtig sfeertje te hangen.
Neem je het voor iemand op ben je gelijk aan aanhanger, doe je iets buiten je normale patroon, gelijk verdacht. etc.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 29 juli 2007 @ 16:21:04 #229
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51936154
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:19 schreef 456 het volgende:

[..]

Jij mag dus gewoon op een werkdag weg blijven van je werk, zonder opgaaf van reden?

Geef mij even door waar jij werkt...
zeggen waar je bent gat voor de tijd wanneer je niet aan het werk bent. jij moet dus opgeven waar je ebtn in het wekend. Laat even weten voor wie je werkt. Ga ik daar niet werken.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 29 juli 2007 @ 16:22:11 #230
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_51936180
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:19 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Omdat dat opzettelijk benadelen van de werkgever is. In de Rasmussencasus is er geen directe schade voor de Rabobank.
[..]
Geen directe schade?
En al die negatieve publiciteit dan?
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_51936189
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:19 schreef Diederik_Duck het volgende:

Omdat dat opzettelijk benadelen van de werkgever is. In de Rasmussencasus is er geen directe schade voor de Rabobank.

Er staat nog niets vast... Dus ook niet voor Rabo, en dus is er geen grond voor een ontslag op staande voet.

Wat weet die er nu van
dat rasmus rabo niet opzettelijk heeft willen schaden, akkoord ... maar het is wel gebeurd, en als ploeg kan je iemand als rasmus toch wel missen

voor ons staat er misschien nog niets vast ... rabo weet misschien en waarschijnlijk meer.

en eddy weet er minstens evenveel van als wij
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  zondag 29 juli 2007 @ 16:24:18 #232
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_51936230
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:21 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

zeggen waar je bent gat voor de tijd wanneer je niet aan het werk bent. jij moet dus opgeven waar je ebtn in het wekend. Laat even weten voor wie je werkt. Ga ik daar niet werken.
Ik zeg helemaal niet dat ik me moet verantwoorden in het weekend.
Ik heb een werkdag, Rasmussen heeft dat met zijn salaris tov de Rabobank ook. Zijn werkdag ziet er uit door te fietsen. Een van die regels is met zijn ploeg, dat de ploeg moeten weten waar hij fietst.
Hij loog daarover.
Vertrouwensbreuk.
Reden voor ontslag.
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_51936236
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:21 schreef One_of_the_few het volgende:

zeggen waar je bent gat voor de tijd wanneer je niet aan het werk bent. jij moet dus opgeven waar je ebtn in het wekend. Laat even weten voor wie je werkt. Ga ik daar niet werken.
voor een wielrenner is trainen onderdeel van zijn werk ... bovendien is nu eenmaal de regel dat een wielrenner continu zijn whereabouts moet doorgeven voor de dopingcontroles, it is as simple as that, je gaat nu toch ook DAT niet betwijfelen
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_51936373
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:19 schreef 456 het volgende:

[..]

Jij mag dus gewoon op een werkdag weg blijven van je werk, zonder opgaaf van reden?

Geef mij even door waar jij werkt...
Dat heeft niets met je verblijfplaats te maken, dat is werkweigering (overigens: behoudens een goede reden, ziekenhuis bv... Dat behoort de werkgever toch zeker wel te controleren)...
pi_51936414
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:22 schreef 456 het volgende:

[..]

Geen directe schade?
En al die negatieve publiciteit dan?
Ligt dat aan Rasmussen of aan de pers/acties Rabobank zelf? Zeg het maar.
pi_51936426
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:22 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

dat rasmus rabo niet opzettelijk heeft willen schaden, akkoord ... maar het is wel gebeurd, en als ploeg kan je iemand als rasmus toch wel missen

voor ons staat er misschien nog niets vast ... rabo weet misschien en waarschijnlijk meer.

en eddy weet er minstens evenveel van als wij
Ik mag toch hopen dat Rabo meer weet, anders is het echt idioot.
pi_51936435
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:30 schreef Diederik_Duck het volgende:

Dat heeft niets met je verblijfplaats te maken, dat is werkweigering (overigens: behoudens een goede reden, ziekenhuis bv... Dat behoort de werkgever toch zeker wel te controleren)...
kijk, gewoon als voorbeeld, als je ziek bent, en je bent naar de dokter geweest, ga je toch niet de volgende dag aan je werkgeven zeggen: en bewijs jij nu maar eens dat IK niet naar de dokter ben geweest

nee, je brengt gewoon je briefje van de dokter mee, ben je dat briefje kwijt, heb je dikke pech.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_51936516
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:33 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

kijk, gewoon als voorbeeld, als je ziek bent, en je bent naar de dokter geweest, ga je toch niet de volgende dag aan je werkgeven zeggen: en bewijs jij nu maar eens dat IK niet naar de dokter ben geweest

nee, je brengt gewoon je briefje van de dokter mee, ben je dat briefje kwijt, heb je dikke pech.
Rasmussen hééft een briefje overhandigd, Rabo betwist alleen de juistheid daarvan. Zij mogen dan ook aantonen dat het niet klopt.
pi_51936607
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:37 schreef Diederik_Duck het volgende:

Rasmussen hééft een briefje overhandigd, Rabo betwist alleen de juistheid daarvan. Zij mogen dan ook aantonen dat het niet klopt.
en je mag ook verwachten dat rasmus aantoont dat het wel klopt , allez, ik verwacht dat niet eigenlijk, want hij zal het niet kunnen aantonen, maar goed.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  zondag 29 juli 2007 @ 17:06:49 #240
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_51937166
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:54 schreef narvik het volgende:
The story continues vol 176

http://www.mekreatief.nl/cas.htm
de Rooij
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_51937669
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:33 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

kijk, gewoon als voorbeeld, als je ziek bent, en je bent naar de dokter geweest, ga je toch niet de volgende dag aan je werkgeven zeggen: en bewijs jij nu maar eens dat IK niet naar de dokter ben geweest

nee, je brengt gewoon je briefje van de dokter mee, ben je dat briefje kwijt, heb je dikke pech.
Ik krijg de indruk dat de nodige mensen hier wielrennen als een standaard kantoorbaan zien. Dat is het natuurlijk helemaal niet, en dus is het handig van tevoren te definieren wat werk is voor een wielrenner. M.i. wordt een wielrenner aangenomen om wedstrijden te rijden en daarin het liefst goed te presteren. Het dom trainen van 9 tot 5 valt daar niet onder. Je dient je zo goed mogelijk te prepareren voor een wedstrijd, maar hoe je dat doet zul je zelf moeten weten. Dat hangt ook sterk af van wat je lichaam aankan en wat het beste voor jou als individu werkt. Ik kan me niet voorstellen dat het overslaan van een training door de wielerploeg als werkweigering wordt opgevat. Wel het weigeren te rijden van een wedstrijd, maar daar kunnen natuurlijk hele goede redenen als een blessure voor zijn. Overigens was Rasmussen wel degelijk aan het trainen, maar mogelijk op een andere plaats dan hij had doorgegeven.

Wat betreft het meenemen van een briefje van de huisarts na ziekte, dat is in Nederland volstrekt ongebruikelijk. Een werkgever gaat ervan uit dat je de waarheid spreekt en zal pas bij frequent verzuim met je gaan praten over de redenen voor verzuim. Bovendien zijn er genoeg ziektes waarbij een doktersbezoek helemaal niet nodig is (denk bijvoorbeeld aan griep of een ziekte met vergelijkbare symptomen, je gaat daar normailter pas mee naar de huisarts als het erg lang aanhoudt.) Maar goed, misschien is dat in Belgie wel heel anders.
  zondag 29 juli 2007 @ 17:59:08 #242
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51938353
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:24 schreef 456 het volgende:

[..]

Ik zeg helemaal niet dat ik me moet verantwoorden in het weekend.
Ik heb een werkdag, Rasmussen heeft dat met zijn salaris tov de Rabobank ook. Zijn werkdag ziet er uit door te fietsen. Een van die regels is met zijn ploeg, dat de ploeg moeten weten waar hij fietst.
Hij loog daarover.
Vertrouwensbreuk.
Reden voor ontslag.
als hij echt loog dan is daar geen misverstand over. Ontslag en terecht.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 29 juli 2007 @ 18:00:48 #243
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51938404
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:24 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

voor een wielrenner is trainen onderdeel van zijn werk ... bovendien is nu eenmaal de regel dat een wielrenner continu zijn whereabouts moet doorgeven voor de dopingcontroles, it is as simple as that, je gaat nu toch ook DAT niet betwijfelen
Tuurlijk niet en dat doe ik ook nergens.

Rasmussen krijgt overal de rol in het bewijzen van onschuld. In die mate die je verder nergens anders vind. als mensen dat normaal vinden, prima. Maar ik niet.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 29 juli 2007 @ 18:06:03 #244
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51938531
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:42 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

en je mag ook verwachten dat rasmus aantoont dat het wel klopt , allez, ik verwacht dat niet eigenlijk, want hij zal het niet kunnen aantonen, maar goed.
nee, dat mag je niet verwachten. Zo werkt het systeem.

Rasmussen moet zich aan de regels houden. als het spel dan veder volgense de regels wordt gespeeld moet rasmussen ineens alsnog alles laten zien. Dat is krom. Pas dan ook altijd de regels toe zoals het gaat. En dat is dat diegene die iemand beschuldigd of ontslaat voldoende bewijs levert die dat ondersteund. Rasmussen moet niks en mag alleen maar wat. Al doet rasmussen niks, zolang de rooy niet echt kan verantwoorden dat rasmussen loog gaat rasmussen vrijuit. Verder speculeren wat de reden is dat rasmussen niks heeft gedaan is zinloos. Dat kan een juridische reden zijn of nog vele anderen redenen. Maar hij is onschuldig. De vele insinuaties vind ik dus ook raar eigenlijk. Volgense de regels is het normaal dat rasmussen wordt geschorst als hij loog, maar volgens de regels ben je ook onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.
Dat sommigen de ene keer het wel volgens de regels willen spelen en de andere keer niet vind ik zwak en hypocriet.
Volgens de regels is rasmussen net zo onschuldig als alle 141 andere renners, als rasmussen niet loog.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 29 juli 2007 @ 18:08:56 #245
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_51938593
Rasmussen is de echte winnaar
  zondag 29 juli 2007 @ 18:13:58 #246
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_51938729
http://www.mekreatief.nl/cas.htm

Het regende heul niet in Italie op 13/14 juni
  zondag 29 juli 2007 @ 18:16:54 #247
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_51938797
quote:
Op zondag 29 juli 2007 18:13 schreef Terecht het volgende:
http://www.mekreatief.nl/cas.htm

Het regende heul niet in Italie op 13/14 juni
Kijk eens paar berichten boven je
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zondag 29 juli 2007 @ 18:18:24 #248
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_51938835
quote:
Op zondag 29 juli 2007 18:16 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Kijk eens paar berichten boven je
  zondag 29 juli 2007 @ 18:18:29 #249
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_51938840
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:41 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Jezus man, werk je bij de Stasi ofzo? Je verblijfplaats gaat je werkgever geen zak aan.
  zondag 29 juli 2007 @ 18:19:52 #250
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_51938874
quote:
Op zondag 29 juli 2007 18:00 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Tuurlijk niet en dat doe ik ook nergens.

Rasmussen krijgt overal de rol in het bewijzen van onschuld. In die mate die je verder nergens anders vind. als mensen dat normaal vinden, prima. Maar ik niet.
Je bedoelt dat je twijfelt of Rasmussen loog of niet?
Daar kan ik in meegaan.
Ik kan het me niet voorstellen dat rabo slechts enkel om 1 getuigeverklaring haar gele trui ontslaat.

Dat zal dus blijken in de nabije toekomst.
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  zondag 29 juli 2007 @ 18:20:52 #251
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_51938890
quote:
Op zondag 29 juli 2007 18:18 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Goede reactie ende bijdrage in dit topic
Diep respect voor je.

Je moet alles lezen, niet wat je wilt lezen!
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_51939250
Erik Dekker zegt net dat hij de beslissing van De Rooy terecht vond en dat in de komende tijd wel zal blijken waarom
  zondag 29 juli 2007 @ 18:50:03 #253
132191 -jos-
Money=Power
pi_51939522
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  zondag 29 juli 2007 @ 18:52:02 #254
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_51939580
quote:
Op zondag 29 juli 2007 18:37 schreef wimderon het volgende:
Erik Dekker zegt net dat hij de beslissing van De Rooy terecht vond en dat in de komende tijd wel zal blijken waarom
Yeh whatever, ik heb toch heel duidelijk andere woorden uit zijn mond horen komen. Hij stond niet voor of tegen het besluit. We zien straks wel of we een goede beslissing hebben genomen. En de komende dagen zal wel meer duidelijk worden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 29 juli 2007 @ 19:01:18 #255
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_51939797
quote:
Op zondag 29 juli 2007 18:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Yeh whatever, ik heb toch heel duidelijk andere woorden uit zijn mond horen komen. Hij stond niet voor of tegen het besluit. We zien straks wel of we een goede beslissing hebben genomen. En de komende dagen zal wel meer duidelijk worden.
Ik heb die woorden van Dekker:
quote:
Op zondag 29 juli 2007 18:37 schreef wimderon het volgende:
Erik Dekker zegt net dat hij de beslissing van De Rooy terecht vond en dat in de komende tijd wel zal blijken waarom
ook gehoord.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_51940012
overbodig bericht <edit>
  zondag 29 juli 2007 @ 19:13:23 #257
136870 tomatoman
red is the colour!
pi_51940052
De raboploegleiding zal rasmussen denk ik niet alleen vanwege Cassani dr uit geflikkerd hebben denk ik toch
Drink ik, dan bederf ik.
Drink ik niet, dan sterf ik.
Beter gedronken en bedorven
Dan niet gedronken en toch gestorven...
  zondag 29 juli 2007 @ 19:13:53 #258
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_51940071
quote:
Op zondag 29 juli 2007 19:11 schreef ReMCoDijKSTRa het volgende:
De Italiaanse oud-renner Davide Cassani loog over zijn ontmoeting met Michael Rasmussen in de Italiaanse Dolomieten. Dat schrijft Cadans Wielersport. Op basis van een verklaring van Cassani is Rasmussen uit de Tour gezet.

Cassani verklaarde Rasmussen in de stromende regen gesproken te hebben. Volgens radarbeelden blijkt dat echter onmogelijk. In de verklaring van deze kroongetuige zit dus een tegenstrijdigheid.

http://wielrennen.blog.nl(...)mussen-in-dolomieten


http://www.mekreatief.nl/cas.htm
Je bent de 3de die met dit 'nieuws' komt.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  zondag 29 juli 2007 @ 19:21:47 #259
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_51940279
het leuke is dat we vanzelf wel horen hoe het zit omdat blijkbaar rasmussen met advocaat nog genoeg te vertellen heeft!

En nu maar hopen dat Theo De Rooij er mee nokt!
dat zou deze zondag mooi maken!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_51940537
quote:
Op zondag 29 juli 2007 19:13 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Je bent de 3de die met dit 'nieuws' komt.
Tja vaag linkje. Maar bevestigt wel weer dat t zaakje stinkt aan alle kanten.

wat gaan deze topics snel btw
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_51940753
quote:
Op zondag 29 juli 2007 19:13 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Je bent de 3de die met dit 'nieuws' komt.
Zoals je ziet had ik dat al veranderd wanneer ik de post aanmaakte maarja.....
pi_51940934
quote:
Op zondag 29 juli 2007 19:31 schreef Longmen het volgende:

[..]

Tja vaag linkje. Maar bevestigt wel weer dat t zaakje stinkt aan alle kanten.

wat gaan deze topics snel btw
Er schijnen genoeg andere bronnen te zijn die bewijzen dat het wel geregend heeft toen.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
  zondag 29 juli 2007 @ 19:55:03 #263
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_51940963


Oh yeh!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_51941079
quote:
Op zondag 29 juli 2007 19:53 schreef Cootz het volgende:

[..]

Er schijnen genoeg andere bronnen te zijn die bewijzen dat het wel geregend heeft toen.
Heb je er één, wil ik lezen!
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_51942642
ik snap het echt niet

hij had regels overtreden binnen de rabobank
maar geen doping enzo

kick hem eruit nadat hij de tour wint. of nog een waarschuwing

dat hij een regel overtreed betekend niet dat ze de tour moeten laten gaan
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
  zondag 29 juli 2007 @ 21:24:57 #266
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51943382
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:52 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Wil je nu zeggen dat een werkgever in het wielrennen een renner zonder opgave van reden hem kan ontslaan en dat de bewijslast nog bij de renner ligt ook?
Nee,ik zeg dat de werkgever met opgave van reden dit kan doen. (volgens de Televaag zegt Rasmussen dat de Rooij hem niet heeft ontslagen overigens). De werknemer kan dit ontslag aanvechten. Beide partijen leveren bewijzen en de rechter doet een uitspraak. Rabo ontkomt er niet aan bewijzen te leveren, maar als ze zeggen dat Rasmussen bekend heeft, maar Rasmussen ontkent dit, dan denk ik dat een rechter Rasmussen zal vragen waar hij de 13 en 14e was en om enig bewijs hieromtrent.Dus de bewijslast ligt bij beide, dat zou ook logisch zijn, want een rechter luistert naar beide kanten.
Wasserwunderland
  zondag 29 juli 2007 @ 21:26:00 #267
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51943414
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:41 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Jezus man, werk je bij de Stasi ofzo? Je verblijfplaats gaat je werkgever geen zak aan.
Wel als je wielrenner bent, omdat de UCI bepalingen dit eisen. Anders geen wielrenner worden, of alleen de ronde van Azerbaidjan rijden.
Wasserwunderland
  zondag 29 juli 2007 @ 21:28:32 #268
99433 Tup
Tupperwaar
pi_51943483
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:53 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

te onwaarschijnlijk is behoorlijk subjectief. Mag toch hopen dat als het jouw overkomt er preciezer en volgende de regels in het normale rechtsysteem wordt gehandeld en dat mensen ook zo denken.
Weet je zeker dat je bestaat? Zo nee, dan.....elke beslissing is een aanname op basis van plausibiliteit. Dergelijk relativisme brengt ons echt verder.
Wasserwunderland
pi_51943516
quote:
Op zondag 29 juli 2007 18:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Yeh whatever, ik heb toch heel duidelijk andere woorden uit zijn mond horen komen. Hij stond niet voor of tegen het besluit. We zien straks wel of we een goede beslissing hebben genomen. En de komende dagen zal wel meer duidelijk worden.
Toen wist hij dus het hele verhaal nog niet..
  zondag 29 juli 2007 @ 21:38:36 #270
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51943738
quote:
Op zondag 29 juli 2007 21:28 schreef Tup het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je bestaat? Zo nee, dan.....elke beslissing is een aanname op basis van plausibiliteit. Dergelijk relativisme brengt ons echt verder.
Je trekt het nu naar een context waar de woorden een heel andere betekenis hebben. zo kan je elk standpunt wel verdraaien.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 29 juli 2007 @ 21:42:36 #271
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51943847
quote:
Op zondag 29 juli 2007 21:24 schreef Tup het volgende:

[..]

Nee,ik zeg dat de werkgever met opgave van reden dit kan doen. (volgens de Televaag zegt Rasmussen dat de Rooij hem niet heeft ontslagen overigens). De werknemer kan dit ontslag aanvechten. Beide partijen leveren bewijzen en de rechter doet een uitspraak. Rabo ontkomt er niet aan bewijzen te leveren, maar als ze zeggen dat Rasmussen bekend heeft, maar Rasmussen ontkent dit, dan denk ik dat een rechter Rasmussen zal vragen waar hij de 13 en 14e was en om enig bewijs hieromtrent.Dus de bewijslast ligt bij beide, dat zou ook logisch zijn, want een rechter luistert naar beide kanten.
Tuurlijk zal de rechter rasmussen vragen stellen. Neemt niet weg dat degene die ontslag levert primair de bewijslast moet geven.
Rasmussen kan de zaak winnen zonder bewijs te leveren. doen zou sterket staan, maar hoeft niet om de zaak te kunnen winnen.

Rabo moet bewijs kunnen leveren om de zaak te kunnen winnen. zonder bewijs wint rasmussen. dat is het verschil wat hier nooit wordt benadrukt.
Rabo moet, maar waaar is de getuige die kan bevestigen dat rasmussen heeft bekend? Inplaats van die vraag proberen te beantwoorden verklaard men rasmussen in de media al schuldig omdat hij geen bewijs levert. Dat vind ik de omgekeerde wereld. Neemt niet weg dat rasmussen zich snel vrij kan pleiten. maar er zijn zoveel goede redenen omdat niet te doen dat ik het erg vreemd vind dat hij zo zwart gemaakt wordt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_51943915
Ik denk dat de UCI ook nog niet klaar is met de Deen.
***** Kraak.....
pi_51943970
quote:
Op zondag 29 juli 2007 21:42 schreef One_of_the_few het volgende:

Neemt niet weg dat rasmussen zich snel vrij kan pleiten. maar er zijn zoveel goede redenen omdat niet te doen dat ik het erg vreemd vind dat hij zo zwart gemaakt wordt.
geef er mij eens één
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  zondag 29 juli 2007 @ 21:51:36 #274
40566 Ericr
Livewrong
pi_51944096
Rabo zal de gelederen wel willen sluiten, zou toch vreemd zijn als de leiding binnen de ploeg verdeeld is over de reden tot ontslag van Rasmussen.
pi_51944478
bovendien is, als rasmussen een rechtszaak begint, HIJ toch de aanklager, en rabo de verdedigende partij.

Rasmussen moet dus bewijzen dat rabo schuldig is....
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_51944576
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:05 schreef petitlapin2 het volgende:
bovendien is, als rasmussen een rechtszaak begint, HIJ toch de aanklager, en rabo de verdedigende partij.

Rasmussen moet dus bewijzen dat rabo schuldig is....
Dat ligt iets anders. Bij een ontslag op staande voet gaat de zaak naar de Kantonrechter die er een uitspraak over doet en een eventuele ontslagvergoeding vaststelt. De zogenaamde "Kantonrechterformule"
***** Kraak.....
pi_51944698
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:09 schreef kraaksandaal het volgende:

Dat ligt iets anders. Bij een ontslag op staande voet gaat de zaak naar de Kantonrechter die er een uitspraak over doet en een eventuele ontslagvergoeding vaststelt. De zogenaamde "Kantonrechterformule"
ja, ken ik niets van... in belgie is dat voor de arbeidsrechtbank...
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  zondag 29 juli 2007 @ 22:19:48 #278
40566 Ericr
Livewrong
pi_51944870
Rabo moet aantonen dat de ontslagreden terecht was, het is dan nog maar de vraag of Cassani nog een keer wil verklaren dat hij Rasmussen is tegengekomen.
pi_51944985
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:19 schreef Ericr het volgende:
Rabo moet aantonen dat de ontslagreden terecht was, het is dan nog maar de vraag of Cassani nog een keer wil verklaren dat hij Rasmussen is tegengekomen.
Die verklaring zijn beelden van dus dat lijkt me geen probleem, bovendien kan Sorensen het verhaal van Cassani bevestigen omdat die 't uit zijn mond gehoort heeft.
***** Kraak.....
  zondag 29 juli 2007 @ 22:25:08 #280
40566 Ericr
Livewrong
pi_51945057
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:23 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Die verklaring zijn beelden van dus dat lijkt me geen probleem, bovendien kan Sorensen het verhaal van Cassani bevestigen omdat die 't uit zijn mond gehoort heeft.
Je zal het toch echt een keer onder ede moeten verklaren mocht die verklaring van Cassani het enige bewijs zijn. Anders kan je wel van alles roepen natuurlijk.
  zondag 29 juli 2007 @ 22:26:54 #281
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_51945118
lol, telegraaf met het bericht dat rasmussen volgend jaar weer de tour rijdt hebben ze uiteraard verkeerd overgenomen van de deense tv2 website. pfft
Telegraaf ukkelbukkels.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 29 juli 2007 @ 22:28:45 #282
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_51945177
quote:
Op zondag 29 juli 2007 21:47 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

geef er mij eens één
de jruidische strijd die er toch gaat komen:
- je laat je in je kaarten kijken
- uitspraken kunnen in de rechtzaal tegen je worden gebruikt. Ook al zijn ze terecht.
- je recht halen doe je in de rechtbank waar je toch toe veroordeeld bent.

Bovengenoemde redenen en de praktijk waarin veel advocaten hun clienten verbieden nog wat te zeggen maken dat dit geen onlogische keuze is van rasmussen en zijn advocaat.

Miischien heel erg kneuterig. Maar zelfs bij baantjer zag je vroeger dat mensen alleen met hun advocaat erbij wilden praten terwijl ze wel onschuldig waren.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_51945214
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:25 schreef Ericr het volgende:

[..]

Je zal het toch echt een keer onder ede moeten verklaren mocht die verklaring van Cassani het enige bewijs zijn. Anders kan je wel van alles roepen natuurlijk.
Is niet nodig, de verklaring van Cassani gaat in het dossier over de ontslagen werknemer, de rechter legt dat naast de stukken van de ontslagen werknemer en doet vervolgens een uitspraak. Er is 1 ziiting waar de beide partijen hun kant van het verhaal kunnen toelichten.
***** Kraak.....
pi_51945278
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:28 schreef One_of_the_few het volgende:

de jruidische strijd die er toch gaat komen:
- je laat je in je kaarten kijken
- uitspraken kunnen in de rechtzaal tegen je worden gebruikt. Ook al zijn ze terecht.
- je recht halen doe je in de rechtbank waar je toch toe veroordeeld bent.

Bovengenoemde redenen en de praktijk waarin veel advocaten hun clienten verbieden nog wat te zeggen maken dat dit geen onlogische keuze is van rasmussen en zijn advocaat.

Miischien heel erg kneuterig. Maar zelfs bij baantjer zag je vroeger dat mensen alleen met hun advocaat erbij wilden praten terwijl ze wel onschuldig waren.
ik ben allesbehalve overtuigd , maar goed, ik ga voortkijken naar tour 2007 dus ik ga er niet verder over uitweiden.

trouwens, hij HEEFT een advocaat, en dan zou mijn eerste actie als advocaat zijn om aan de wereld de bewijzen te tonen dat rasmus in mexico zat, daar doe je nu toch eens niets verkeerds mee ... maar goed
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_51946851
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:31 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

ik ben allesbehalve overtuigd , maar goed, ik ga voortkijken naar tour 2007 dus ik ga er niet verder over uitweiden.

trouwens, hij HEEFT een advocaat, en dan zou mijn eerste actie als advocaat zijn om aan de wereld de bewijzen te tonen dat rasmus in mexico zat, daar doe je nu toch eens niets verkeerds mee ... maar goed
Zo moeilijk moet het toch niet zijn om te bewijzen dat hij wel in Mexico zat? Telefoon, banktransacties ofzo.

Nah, ik geloof niet in Rasmussens onschuld
pi_51946888
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:31 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

ik ben allesbehalve overtuigd , maar goed, ik ga voortkijken naar tour 2007 dus ik ga er niet verder over uitweiden.

trouwens, hij HEEFT een advocaat, en dan zou mijn eerste actie als advocaat zijn om aan de wereld de bewijzen te tonen dat rasmus in mexico zat, daar doe je nu toch eens niets verkeerds mee ... maar goed
Waarom zou je? Rasmussen moet winnen in de Rb, niet in de publieke opinie (dat komt later wel, als hij slag 1 gewonnen heeft).
pi_51946960
quote:
Op zondag 29 juli 2007 23:18 schreef Diederik_Duck het volgende:

Waarom zou je? Rasmussen moet winnen in de Rb, niet in de publieke opinie (dat komt later wel, als hij slag 1 gewonnen heeft).
omdat je ook gewoon een fokking mens bent ( de drang om zo snel mogelijk je onschuld te bewijzen is gewoon een primaire drang, dat kan ik je uit ervaring wel zeggen), en de publieksopinie moet veranderen, dat is ook HEEL belangrijk . In Nederland vinden ze rasmussen misschien nog een held,voor de rest van de wereld niet bepaald.

publiek bespelen = very important
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_51947071
bovendien is zijn verblijfplaats door middel van paspoort ZO gemakkelik te bewijzen dat het een waar enigma is dat hij het nog steeds niet heeft gedaan... er zijn mensen die het een pak moeilijker hebben om hun onschuld te bewijzen...
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_51947172
quote:
Op zondag 29 juli 2007 23:24 schreef petitlapin2 het volgende:
bovendien is zijn verblijfplaats door middel van paspoort ZO gemakkelik te bewijzen dat het een waar enigma is dat hij het nog steeds niet heeft gedaan... er zijn mensen die het een pak moeilijker hebben om hun onschuld te bewijzen...
wat lullen jullie nou constant over een paspoort.Ik was vorig jaar naar mexico en heb geen stempel gehad
pi_51947189
quote:
Op zondag 29 juli 2007 23:21 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

omdat je ook gewoon een fokking mens bent ( de drang om zo snel mogelijk je onschuld te bewijzen is gewoon een primaire drang, dat kan ik je uit ervaring wel zeggen), en de publieksopinie moet veranderen, dat is ook HEEL belangrijk . In Nederland vinden ze rasmussen misschien nog een held,voor de rest van de wereld niet bepaald.

publiek bespelen = very important
Zijn advocaat zal hem wel een spreekverbod hebben opgelegd... Heel verstandig, Rasmussen is natuurlijk volkomen overstuur, die flapt er zo dingen uit die zijn zaak geen goed zullen doen. Daarbij is er kans dat zijn advocaat het hele verhaal ook nog niet kent - althans denkt dat hij het hele verhaal nog niet kent, die wil zich misschien ook even rustig voorbereiden en niet te snel actie ondernemen waar hij later spijt van krijgt. Haastige spoed is zelden goed enzo, ook in een zaak die eenvoudig schijnt.
  zondag 29 juli 2007 @ 23:30:56 #291
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_51947234
quote:
Op zondag 29 juli 2007 23:29 schreef edgardavidsisgreat het volgende:

[..]

wat lullen jullie nou constant over een paspoort.Ik was vorig jaar naar mexico en heb geen stempel gehad
Je moet toch wel ergens aangeven dat je het land binnenkomt ? En op z'n minst moet je aangeven dat je terug de EU binnenkomt.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_51947241
Met alle respect, moest Rasmussen niet voor het Nederlandse Rabobank rijden, zou er hier veel objectiever gereageerd worden. Dan zou het voor de meesten wellicht terecht zijn dat ie uit de Tour werd gezet ...
  † In Memoriam † zondag 29 juli 2007 @ 23:34:15 #293
135486 Manu82
How you doin'?
pi_51947323
quote:
Op zondag 29 juli 2007 23:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Je moet toch wel ergens aangeven dat je het land binnenkomt ? En op z'n minst moet je aangeven dat je terug de EU binnenkomt.
Binnen EU krijg je geen stempel, dus alle stempels moet je krijgen in Mexico of elk ander willekeurig land.....
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_51947345
quote:
Op zondag 29 juli 2007 23:29 schreef Diederik_Duck het volgende:

Zijn advocaat zal hem wel een spreekverbod hebben opgelegd... Heel verstandig, Rasmussen is natuurlijk volkomen overstuur, die flapt er zo dingen uit die zijn zaak geen goed zullen doen. Daarbij is er kans dat zijn advocaat het hele verhaal ook nog niet kent - althans denkt dat hij het hele verhaal nog niet kent, die wil zich misschien ook even rustig voorbereiden en niet te snel actie ondernemen waar hij later spijt van krijgt. Haastige spoed is zelden goed enzo, ook in een zaak die eenvoudig schijnt.
HALLO, het gaat hier over een simpele verblijfplaats , hoeveel wil je daar als advocaat over vergaderen met je cliënt, hoeveel geduld heb je met je cliënt om over dit aspect met bewijzen op tafel te komen.

als advocaat is je cliënt uiteraard altijd je eerste en grootste vjiand, als er iemand je bedot, is het je eigen cliënt wel, maar goed, een verblijfplaats aantonen moet nu toch wel een makkie zijn

dat men nog de strategieën moet bepalen, akkoord, daar kan je best over zwijgen, maar de kwestie over de verblijfplaats... jezus, dan heb je een deense topadvocaat, hij mag hem hebben
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_51947383
quote:
Op zondag 29 juli 2007 23:31 schreef BramKVO het volgende:
Met alle respect, moest Rasmussen niet voor het Nederlandse Rabobank rijden, zou er hier veel objectiever gereageerd worden. Dan zou het voor de meesten wellicht terecht zijn dat ie uit de Tour werd gezet ...
Man, we branden de Rabobank juist af . Verder is het wel redelijk uniek dat een geletruidrager uit de Tour gezet wordt terwijl hij hem eigenlijk al gewonnen heeft, ogv van - nee, niet dopinggebruik - een vermeende regelovertreding..
  zondag 29 juli 2007 @ 23:37:02 #296
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_51947408
quote:
Op zondag 29 juli 2007 23:34 schreef Manu82 het volgende:

[..]

Binnen EU krijg je geen stempel, dus alle stempels moet je krijgen in Mexico of elk ander willekeurig land.....
Ik vraag niet of je een stempel krijgt, maar of ergens bijgehouden wordt dat je het land binnen/buitenkomt ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_51947412
quote:
Op zondag 29 juli 2007 23:31 schreef BramKVO het volgende:
Met alle respect, moest Rasmussen niet voor het Nederlandse Rabobank rijden, zou er hier veel objectiever gereageerd worden. Dan zou het voor de meesten wellicht terecht zijn dat ie uit de Tour werd gezet ...
je méént het niet

PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  † In Memoriam † zondag 29 juli 2007 @ 23:38:24 #298
135486 Manu82
How you doin'?
pi_51947448
quote:
Op zondag 29 juli 2007 23:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik vraag niet of je een stempel krijgt, maar of ergens bijgehouden wordt dat je het land binnen/buitenkomt ?
Dat weet ik niet, als je al geen stempel krijgt lijkt het me dat de administratie daar zo goed is, is geen europa he
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_51947463
quote:
Op zondag 29 juli 2007 23:34 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

HALLO, het gaat hier over een simpele verblijfplaats , hoeveel wil je daar als advocaat over vergaderen met je cliënt, hoeveel geduld heb je met je cliënt om over dit aspect met bewijzen op tafel te komen.

als advocaat is je cliënt uiteraard altijd je eerste en grootste vjiand, als er iemand je bedot, is het je eigen cliënt wel, maar goed, een verblijfplaats aantonen moet nu toch wel een makkie zijn

dat men nog de strategieën moet bepalen, akkoord, daar kan je best over zwijgen, maar de kwestie over de verblijfplaats... jezus, dan heb je een deense topadvocaat, hij mag hem hebben
Misschien vertrouwt zijn advocaat Rasmussen ook niet op zijn blauwe ogen . Zou ik in een dergelijke zaak ook niet doen, risico is veel te groot.
  † In Memoriam † zondag 29 juli 2007 @ 23:40:28 #300
135486 Manu82
How you doin'?
pi_51947500
quote:
Op zondag 29 juli 2007 23:38 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Misschien vertrouwt zijn advocaat Rasmussen ook niet op zijn blauwe ogen . Zou ik in een dergelijke zaak ook niet doen, risico is veel te groot.
Gaat er toch niet om of ze hem vertrouwt, het gaat erom dat ze zijn belangen zo goed mogelijk verdedigd...
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_51947581
quote:
Op zondag 29 juli 2007 23:40 schreef Manu82 het volgende:

[..]

Gaat er toch niet om of ze hem vertrouwt, het gaat erom dat ze zijn belangen zo goed mogelijk verdedigd...
Ja, en dat doe je niet door all out de pers te gaan beschieten met misschien wel losse flodders. Je wint in de rechtszaal, niet in de pers.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')