quote:Op donderdag 26 juli 2007 22:37 schreef appelsap het volgende:
Marlieske gefeliciteerd met jullie dochter Isa!![]()
Wat een mooi meisje!
quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:02 schreef Smirre het volgende:
Marlieske, gefeliciteerd met Isa. Wat een klein meisje. Lief!
quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:05 schreef jellyrose het volgende:
Marlieske, van harte met jullie dochter Isa!!![]()
![]()
Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier.. ik ben eigenlijk bang om het te verpesten als ik het nu vertel, maar ik heb sinds een uur of 2 om de 6/7 minuten weeën die ongeveer een minuut aanhouden - voor m'n gevoel is het nog niet erg schokkend (het doet wel pijn, maar moet het niet veel meer pijn doen.. zeg maar) en ik ben doodsbang dat het straks weer ophoudt, maar toch vraag ik me af hoe snel de weeën heftiger en sneller moeten komen wil ik dit echt serieus gaan nemen? (ik voel me echt een bevallingsnoob, maar ik wil gewoon geen valse hoop hebben ofzo
![]()
)
quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:11 schreef Brighteyes het volgende:
[...]
Het klinkt toch wel een soort van serieus hoor.![]()
[...]
Zoals ik zei, ik ben geen ervaringsdeskundige!quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:15 schreef Lishe het volgende:
[...]
Zoals je het beschrijft klinkt het als voorwerk. Wel fijn dat er regelmaat in zit, dat geeft hoop!
[...]
Oh, maar ik bedoelde het ook niet rot hoor, moest alleen wel lachen dat ik dus a zeg en jij b.quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:39 schreef Lishe het volgende:
O, maar zo bedoelde ik het eigenlijk niet BE. Als je nog topics opent enzo, is het echte werk gewoon nog niet begonnen. En wat Maneki zegt!
Mwah, ik heb het net even terug gelezen en om 2:50 postte ik nog de vraag of als je slijm met spoortjes bloed verloor het echte werk begonnen was en om 4:44 is Lucas geborenquote:Op donderdag 26 juli 2007 23:39 schreef Lishe het volgende:
Als je nog topics opent enzo, is het echte werk gewoon nog niet begonnen.
Ik ga af op de checklist van de kraamzorg hier. Dat zijn de spullen die zij willen dat je in huis hebt en als jij zelf denkt dat meer beter is, dan is het ook goed zeg maar.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 09:33 schreef Iksje het volgende:
Marlieske, gefeliciteerd met jullie meid!
![]()
Jellyrose, ik hoop voor jou dat het al het 'echte' werk was en dat jullie nu (bijna) van jullie kleintje kunnen genieten.
Ik heb gisteren nog een pannenkoek gegeten zonder er verder bij stil te staan en dat terwijl ik hem toch stilaan begin te knijpen.
Het komt allemaal zo dichtbij... en ik heb niet eens het bedje klaar. Ik vind ook overal checklists met 'dit moet je zeker in huis hebben' maar de aantallen verschillen of ze spreken elkaar tegen of ...![]()
Ik heb de checklist van de kraamzorg/verloskundige aangehouden als hoofdadvies.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 09:33 schreef Iksje het volgende:
Het komt allemaal zo dichtbij... en ik heb niet eens het bedje klaar. Ik vind ook overal checklists met 'dit moet je zeker in huis hebben' maar de aantallen verschillen of ze spreken elkaar tegen of ...![]()
Ik had een lijstje gekregen van de vroedvrouw. Ook in België touwens.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 10:20 schreef Iksje het volgende:
Zou iemand zo lief willen zijn om een linkje naar zo'n lijst van de kraamzorg te sturen?
Ik kan hier (in België) alleen maar uitgaan van de lijstjes van producenten of van Kind&Gezin, maar die laatsten zijn al net zo verwarrend als de fabrikanten.
Ik beval normaal gezien polyklinisch, wat inhoudt dat ik in het ziekenhuis beval en er 1 à 2 dagen verblijf. Dat is het kortste bij jullie thuisbevallen... achteraf komt hier een vroedvrouw om mij en de baby te verzorgen.
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 10:37 schreef Brighteyes het volgende:
Iksje, ik had het toevallig laatst uitgetikt zodat ik er zelf achter kon zetten of ik het al had of niet.
Dit is het lijstje van onze kraamzorg:
6 Rompertjes mt. 50
6 Rompertjes mt. 56
2 Setjes kleding mt. 50
4 Setjes kleding mt 56
12 Hydrofiele luiers deze worden per 6 verkocht vaak... een setje extra is handig, je gebruikt die dingen overal voor
1 Digitale koortsthermometer mijn kraamzorg vond het erg handig om er twee te hebben, eentje voor moeder en eentje voor de baby zodat kruisbesmetting uitgesloten kan worden
6 Hydrofiele washandjes
6 Spuugdoekjes
1 Molton of moltonhoes als matrasbeschermer als je er twee hebt, kan je de molton gewoon wassen samen met hoeslakentjes enzo
3 hoeslakentjes
3 bovenlakentjes
2 ledikantdekentjes eentje is voorlopig wel genoeg. Als ze net geboren zijn kan het dekentje ook nog dubbelgevouwen worden als het heel erg koud is
1 Wiegdekentje
2 Metalen kruiken tenzij je een echt mid-winter-kindje verwacht, is in eerste instantie eentje genoeg. Als het kindje te klein is en zichzelf nog niet goed op temperatuur kan houden ligt het in het ziekenhuis en kan je er altijd nog een kruik bijkopen
2 Kruikenzakken
1 Aankleedkussen een paar hoezen erbij is wel handig. Die worden regelmatig natgeplast, dus wat reserve kan geen kwaad. Trouwens, leuke printjes op het kussen zie je nauwelijks.. alleen met het verwisselen van de hoezen![]()
1 Badje + standaard
1 Luieremmer met deksel een prullenmandje/pedaalemmer of whatever werkt minstens net zo goed
1 Stukje babyzeep/pompje
1 Tube vaseline
1 Haarbostel en kammetje
2 Grote badhanddoeken heb ik nooit gebruikt in m'n kraamtijd, geen idee waar die nodig voor zouden zijn. Maar meestal heb je wel badhanddoeken in huis![]()
2 Badcapes
Mutsjes
Flessen-set
2 spenen
flessenrager eentje met een apart dingetje voor spenen is erg handig![]()
Poedertoren
magnetronsterilisator
Ik heb geloof ik alleen zelf bij de rompertjes van 50 en 56 zelf gekozen om er iets meer bij te zetten, maar de rest is van die lijst.
Ah, dus ik moet vanaf nu al het strijkwerk laten liggenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:48 schreef YPPY het volgende:
Ja, dat gaat ze voor je doen. Hier werden zelfs J.'s sokken gestreken.
Ik denk dat dat afhangt van hoe jij je voeltquote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:50 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat de kraamzorg het bij mij heel zwaar krijgt. Ik ben nogal een pietje precies, als het niet naar mn zin is doe ik het net zo goed zelf nog even...
quote:
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:48 schreef YPPY het volgende:
Ja, dat gaat ze voor je doen. Hier werden zelfs J.'s sokken gestreken.
Hihi, wij hebben 1 hoop... naast de wasmand!quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:05 schreef Pruk het volgende:
Ik heb op dit moment een aantal wasmanden: bonte was, witte was, overhemden was, kookwas, fijnwas en eentje voor de broeken. Afhankelijk van het jaargetijde gaat de fijnwas een kee rin de twee weken of nog minder. De rest gaat 1 keer per week (broeken gaan bij de bonte was in als daar ruimte in is). Altijd in het weekend overigens.
Bij mij ligt het ook regelmatig op een hoop in het washok, maar als ik daar dan bezig ben duw ik het wel in de juiste bakquote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hihi, wij hebben 1 hoop... naast de wasmand!![]()
Ik sorteer het nog wel een beetje voor het de machine in gaat, stinkie doet vaak een graai en gooit alles bij elkaar. Zolang het zijn eigen spul is maakt me dat niet zoveel uit. Ik heb hem wel op het hart gedrukt van alle witte spullen af te blijven, hij is in staat dat allemaal in 1 klap te verzieken.
Oh ik ken dat.. Was vouwen vind ik vreselijk. Vaak ligt het heel lang op een stoel in onze slaapkamer...quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:16 schreef Pruk het volgende:
Tja, dat opvouwen moet hier straks echt gebeuren, want de kamer waar het nu soms weken ligt en door mij aangetrokken wordt omdat dat toch weer een handeling scheelt wordt kinderkamer
Voor het douchen neem ik ook altijd een schone, maar ik was erg bang voor ontstekingen (flink gehecht), dus ik heb ongeveer 10 keer per dag staan spoelen. Dan gaan de handdoeken hard.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:10 schreef Pruk het volgende:
Ik pak altijd al elke keer een schone handdoekMaar als inderdaad het bed elke dag verschoond wordt is dat natuurlijk extra was.
Ik lees zometeen verder. Is het misschien om een link naar deze post standaard in de OP te hebben? Het lijkt me niet dat deze lijst snel verandert...quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:13 schreef E.T. het volgende:
Zal ik even aanvullen uit de praktijk? Zet 't er in bold achter..
[..]
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:46 schreef Just_Curious het volgende:
Hoi,
Na lang alleen maar lezen heb ik besloten toch maar een account aan te maken.
Mijn vriend en ik zijn nu een maandje of 3-4 geleden begonnen met proberen zwanger te raken. Aangezien ik hiervoor een jaar of 6 aan de pil ben geweest weet ik dat het wel een jaar kan duren eer we resultaat hebben.
Ik heb echter wel een vraag en aangezien ik niemand in de omgeving wil laten weten dat we aan het proberen zijn hoop ik dat jullie me aan een antwoord kunnen helpen.
Het zit zo dat ik heb gelezen dat ik na de sex nog enige tijd plat moet blijven liggen en dat het beter is om niet te douchen kort na de sex. Dit om de kans op zwangerschap te vergroten.
Nu douche ik eigenlijk altijd vrij kort nadien omdat ik anders de ene op de andere blaasonsteking heb, zelfs als ik meteen naderhand ga plassen. Eigenlijk kan ik dus daar niet vanaf stappen omdat ik dan weer blaasonsteking heb en dat is ook niet echt bevordelijk.
Maar om een lang verhaal kort te maken: Is het erg kans verkleinend om binnen een half uur na de sex te gaan douchen?
Alvast bedankt.
p.s. ik zie nu dat ie misschien beter in het wachten op het tweede streepje topic had kunnen komen. Excuus daarvoor.
Ehm... dan mss in een ander topic met handigheidjes maar we willen echt zo min mogelijk extra spul in de openingspost hebben.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:00 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Ik lees zometeen verder. Is het misschien om een link naar deze post standaard in de OP te hebben? Het lijkt me niet dat deze lijst snel verandert...
Super. Bedankt!quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:55 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zie nu in je ps dat je het zelf idd ook al zegt. Beter kan je je vraag even verhuizen naar Wachten op een tweede streepje - deel 94
Ik kopieer je post en je vraag wel even daarheen. Gaan we daar verder ok?
Ik gok dat jij al wel een tijdje bij de vroedvrouw liep (je wilde van in het begin thuis bevallen hè?) Ik ben zo eentje die alles uitstelt enzo...quote:Op vrijdag 27 juli 2007 10:22 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik had een lijstje gekregen van de vroedvrouw. Ook in België touwens.
quote:
Het begon een paar maanden geleden al te kriebelen. Toen dacht ik een muis te horen op zolder en heb mijn man en beste vriend samen de zolder opgestuurd om de babyspullen zoals maxi cosi, wagenbak en matras naar beneden te halen aangezien ik geen zin had dat een evt muis alles kapot zou vreten. Tsja en toen stond de kinderkamer beneden en toen ik doordeweeks thuis kwam van het werk stond die al in elkaar. En een paar weken geleden heb ik allerlei dozen met spullen van zolder gehaald, uitgezocht, verkocht en weg gegeven en dat wat ik kon hergebruiken gewassen en in de lades van de commode en schuifkast opgeborgen. Over de gewassen spullen heb ik een groot laken gegooid zodat ik niet over een paar weken nogmaals het zelfde moet doen. Maar het is wel een fijn idee te weten dat ik alleen maar hoef te stoffen en zuigen, lappen en bedjes (wieg en ledikant) hoef op te maken als het eenmaal zo ver is. Scheelt echt een hoop voor mijn gevoel.quote:Op zondag 29 juli 2007 22:32 schreef Lishe het volgende:
Faja, al in aan het richten. Jij doet goed door... Wel heerlijk, al dat voorgenieten!
Sauna? Je weet wel dat bubbelbaden en sauna's niet mogen hoop ik?quote:Op zondag 29 juli 2007 18:21 schreef Ticootje het volgende:
Oe, babynieuws!!! Jelly gefeliciteerd!! Dat pakje vind ik echt helemaal leuk, ik zag gister bij de prenatal een slaapzak met die print. Echt helemaal leuk!
Gister heb ik 2 bikinies gekocht. Dat zit toch iets beter dan mijn "oude" bikinies. Nog 2 weken en dan gaan we heerlijk op vakantie!
Vandaag lekker naar de sauna geweest. Even helemaal ontspannen.... alle spierpijn is ook weg. Echt heerlijk.
Sauna mag volgens mij wel hoor!quote:Op maandag 30 juli 2007 09:25 schreef Vivi het volgende:
[..]
Sauna? Je weet wel dat bubbelbaden en sauna's niet mogen hoop ik?
Uhuh.quote:
Jeetje, ik krijg nu ook last van zwangerschapsdyslexie.. Ik las "stinkie en ik krijgen wel 2 kleine kinderen"quote:Op zondag 29 juli 2007 14:57 schreef Brighteyes het volgende:stinkie en ik lijken wel 2 kleine kinderen, .....
Het gaat er juist om dat je in het wat latere stadium van je zwangerschap je misschien al een minieme ontsluiting kan hebben en dan kan je dus infecties krijgen door bacterieen die in het warme water zitten..maar dat is bij jou nog te vroeg denk ik. Al heb ik zelf het risico nooit genomen.quote:Op maandag 30 juli 2007 09:52 schreef Ticootje het volgende:
Een bubbelbad gevaarlijk??? Waarom dan? Dat wist ik helemaal niet. Ik heb gister heerlijk gebubbeld hoor... Verder ben ik nu bijna 13 weken, dus ik denk echt wel dat de kritieke periode voorbij is.
De sauna zelf ga ik nooit in, veel te warm. Ik heb wel in de infrarood sauna gezeten, maar vooral lekker ontspannen in de diverse baden.
Je liet me echt even schrikken!!quote:Op maandag 30 juli 2007 10:00 schreef Vivi het volgende:
[..]
Het gaat er juist om dat je in het wat latere stadium van je zwangerschap je misschien al een minieme ontsluiting kan hebben en dan kan je dus infecties krijgen door bacterieen die in het warme water zitten..maar dat is bij jou nog te vroeg denk ik. Al heb ik zelf het risico nooit genomen.
Mijn vk raadde me aan om over het algemeen ervoor te zorgen dat je lichaamstemperatuur niet te veel stijgt.quote:Op maandag 30 juli 2007 10:03 schreef texelonia het volgende:
Ik dacht dat een sauna werd afgeraden omdat de baby het dan té warm kon krijgen...
Dan kan het voor anderen misschien ook nog wel handig zijn om te weten hoe het nou precies zitquote:Op maandag 30 juli 2007 10:09 schreef Brighteyes het volgende:
Maar goed, Ticootje is dus helemaal niet in de sauna zelf geweest dus, dan is er sowieso niks aan de hand.![]()
Volgens mij kan het geen kwaad, als je het maar gewent bent. Het is geen aanrader om te beginnen met sauna's als je zwanger bent.quote:Op maandag 30 juli 2007 10:18 schreef texelonia het volgende:
[..]
Dan kan het voor anderen misschien ook nog wel handig zijn om te weten hoe het nou precies zit
Ik zit nu ook te googelen en idd, wat jij zegt staat er ook, maar door mijn verloskundige werd het toch echt afgeradenquote:Op maandag 30 juli 2007 10:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je liet me echt even schrikken!!
Overal wordt toch gezegd dat sauna geen kwaad kan tijdens de zwangerschap. Daar hoort bubbelen ook bij hoor. En mams is nu helemaal uitgerust, en als ik me goed voel dan voelt het kindje dat ook...![]()
En dus ook in de laatste weken niet. Ivm die ontsluiting en infecties.quote:Op maandag 30 juli 2007 10:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Volgens mij kan het geen kwaad, als je het maar gewent bent. Het is geen aanrader om te beginnen met sauna's als je zwanger bent.
Ik heb wel iets gehoord over de eerste weken in de zwangerschap, waar het gevaarlijk zou kunnen zijn ivm de warmte en een open ruggetje??? Verder is een hogere lichaamstemperatuur niet goed bij de innesteling. (Week 3, 4)
Ja precies, dat laatste wilde ik ook zeggen Vivi, want ik weet dat er ook vk's zijn die het geen probleem vinden.quote:Op maandag 30 juli 2007 10:43 schreef Vivi het volgende:
Maar dit zal wel typisch zo'n verhaal zijn van zoveel mensen, zoveel meningen.
Ik heb het destijds eigenlijk gewoon klakkeloos aangenomen (niks voor mij eigenlijkquote:Op maandag 30 juli 2007 10:46 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja precies, dat laatste wilde ik ook zeggen Vivi, want ik weet dat er ook vk's zijn die het geen probleem vinden.
Gevalletje van voor jezelf nagaan of je het wel of niet wil en wellicht dan voor je eigen gevoel even overleggen met je eigen vk, zodat die er iig vanaf weet.
BE, mooi zijn ze die wrappers! Ik heb de 'shelter' van Lodger al hier thuis liggen, is van het zelfde materiaal gemaakt en echt heerlijk zacht en lekker warm voor straks in de winter ja!quote:Op maandag 30 juli 2007 09:34 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, ze zijn echt zo leuk, en ze zien er zo onwijs lekker knuffelig en warm uit. Lijkt me super voor ons winterkindje.
Waarom dan? Omdat niemand die quote en zegt je hebt gelijk?quote:Op maandag 30 juli 2007 11:09 schreef lcicle het volgende:
Volgens mij zijn mijn posts hier onzichtbaar ofzo.
Weird.
Hoeveel vingers steek ik op?![]()
Oh ja, dat lijkt me ook wel lekker ja.quote:Op maandag 30 juli 2007 11:18 schreef DeLiedje het volgende:
[..]
BE, mooi zijn ze die wrappers! Ik heb de 'shelter' van Lodger al hier thuis liggen, is van het zelfde materiaal gemaakt en echt heerlijk zacht en lekker warm voor straks in de winter ja!
Ik heb voor de shelter gekozen omdat dat ook een draagzak is, en aangezien wij onze auto bijvoorbeeld niet voor de deur kwijt kunnen (autovrije straat) lijkt het me heerlijk om ons kindje straks steeds lekker warm naar huis te kunnen dragen
Ja, echt goedkoop zijn ze niet, maar ach... zoals stinkie dan zegt 'je wordt maar 1 keer moeder'.quote:Op maandag 30 juli 2007 11:46 schreef Sonnetje85 het volgende:
Die Lodgers schijnen echt ideaal te zijn
Mijn oppaskindje heeft/had er ook zo 1. Toen ze 10 maanden was gebruikten ze m nog. Alleen dan niet meer om haar dr helemaal in te wikkelen, want daar was ze toen te groot voor
Vind t alleen zo jammer dat ze zo duur zijn(wilde dr zo 1 kopen voor mijn zus, maar zit er nu even over na te denken.)
Inderdaad ja..quote:Op maandag 30 juli 2007 11:46 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Waarom dan? Omdat niemand die quote en zegt je hebt gelijk?
Maar dat weet je toch... dat men hier heel eigenwijs is? Van mij wilden ze het ook al niet aannemen
dan denkt ie heel anders dan mijn zwagerquote:Op maandag 30 juli 2007 11:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh ja, dat lijkt me ook wel lekker ja.
Daar heb ik ook naar zitten kijken, maar omdat ik sowieso een andere draagdoek wil ook leek me deze een beetje warm voor wat later, als het kindje wat ouder is.
Maar ik vind ze er zo knus uit zien!
Ik wilde bijna vragen welke (kleur) je hebt, maar ik gok dat je dat niet gaat verklappen.![]()
![]()
[..]
Ja, echt goedkoop zijn ze niet, maar ach... zoals stinkie dan zegt 'je wordt maar 1 keer moeder'.![]()
Ik wil heus óók nog een gewone draagdoek hoorquote:Op maandag 30 juli 2007 11:50 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, dat lijkt me ook wel lekker ja.
Daar heb ik ook naar zitten kijken, maar omdat ik sowieso een andere draagdoek wil ook leek me deze een beetje warm voor wat later, als het kindje wat ouder is.
Maar ik vind ze er zo knus uit zien!
Ik wilde bijna vragen welke (kleur) je hebt, maar ik gok dat je dat niet gaat verklappen.![]()
![]()
Oe, dat is wel lang doorwerken zeg! Maar je hebt wel 14 weken na de geboorte!quote:Op maandag 30 juli 2007 14:53 schreef Iksje het volgende:
Ticootje, ik ben Belgische... hier is de regeling anders. Je hebt 15 weken verlof, waarvan verplicht 1 week voor de uitgetelde datum op te nemen.
Ik heb tot nu toe- buiten misselijkheid in de eerste maanden-een probleemloze zwangerschap gehad, zonder maagzuur, zonder rugklachten of harde buiken, steeds een goede bloeddruk.
En ik doe ook 'maar' zittend bureauwerk, dus dat viel goed mee.
Alleen dat pendelen ben ik nu echt wel beu...
Tja de ooievaar of bloemkool is ook zo oudbollig hé, zal er eens over nadenken hoe ik dat zou doen maareh goede vraag....quote:Op maandag 30 juli 2007 15:24 schreef Faja-Lobi het volgende:
Hoe zouden jullie dat uitleggen?
Ja dan moet je toch een beetje het bloemetjes-bijtjes verhaal doen...quote:Op maandag 30 juli 2007 15:38 schreef Faja-Lobi het volgende:
We zijn niet zo van de fabeltjes en ik vond het vroeger vreselijk als mijn vader zei dat ik tussen de bloemkolen was gevonden. Dus liever zo natuurlijk mogelijk verhaal maar ik wil ook niet dat ze gelijk denkt dat als je gaat plassen dat er een baby uit je doos kan komen.
Zijn er geen boekjes voor??quote:Op maandag 30 juli 2007 15:43 schreef Faja-Lobi het volgende:
Een puber is denk een stuk makkelijker in dat opzich dan een peuter inderdaad. Maar goed vraag straks wel eens aan mijn ouders hoe zij mij dat hebben wijs gemaakt vroeger, al hoewel dan komen de bloemkoolverhalen vast wel weer naar boven.
Tja ik heb colitus ulcerosa dus gevoelig ben ik wel voor dingen denk ik. Spanningen enz dat heeft zijn weerslag op mijn darmen, alleen is die uitslag iets totaal nieuws voor mij.quote:Op maandag 30 juli 2007 15:38 schreef Deepfreeze het volgende:
Marlieske, wat naar dat je zo'n last heb van uitslag.. En na al die medicijnen nog wat meer medicijnen krijgt. Ben je altijd zo gevoelig voor dingen, of is het nu gewoon de zwangerschap?
Hopelijk gaat het allemaal snel weer over, en kun je rustig genieten van je kleine meis..
quote:Op maandag 30 juli 2007 13:33 schreef Brighteyes het volgende:
Ik durf je de prijs niet te zeggen Iksje, want ik heb geen idee. Ik weet alleen nog 'duur' in vergelijking met andere omslagdoeken en dekentjes.
*gevonden* 65,90 voor een wrapper.
linkje
Als ik het goed heb was er iemand met zo'n doek bij de tuin-meet bij Maneki (Was jij dat stiekemurd? Of ben ik in de war?) Idd ook heerlijk om gewoon neer te leggen als speelkleed.
DeLiedje, dat is idd heel mooi neutraal.![]()
Dat heeft mijn vader ook gehad! Wel fijn dat hij bij jouw allemaal goed op te vangen is met de juiste medicijnen.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:09 schreef marlieske het volgende:
[..]
Tja ik heb colitus ulcerosa dus gevoelig ben ik wel voor dingen denk ik. Spanningen enz dat heeft zijn weerslag op mijn darmen, alleen is die uitslag iets totaal nieuws voor mij.
Maar ja hopen dat de prednison net zo goed werkt als de laatste keer, al vind ik de bijwerkingen verschrikkelijk![]()
Mijn dochter is al sinds januari/februari zindelijk. Dus ze weet idd dat er van alles van onderen vandaan komt. Maar goed denk er thuis nog even verder over na hoe ik dat uit moet leggen.quote:Op maandag 30 juli 2007 15:48 schreef DaviniaHR het volgende:
Kan je niet iets zeggen in de trant van dat je een extra poepgaatje hebt waar kindjes uit komen als mama een hele dikke buik heeft?
Is wel ongeveer de waarheid, maar niet helemaal superplastisch.
En je dochter is nu wrs zelf ook bezig met plassen en poepen en zindelijk worden en zo (of is ze dat allang en ben ik onzin aan het roepen?) maar ze weet iig dat er van alles aan de onderkant uit komt, zeg maar. Dus daarop voortborduren of zo...
Dat vind ik wel een goeie idd!quote:Op maandag 30 juli 2007 16:55 schreef Maneki.Neko het volgende:
Wij hadden het over een babygaatje, dat is anders dan je plas- en poepgaatje. Dat was voldoende uitleg voor mijn zeer nieuwsgierige oudstje jochie
Ja zie je, toch wel. Ik wist het niet meer zeker, hoewel ik wel nog precies weet waar je zat.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:25 schreef Stiekemurd het volgende:
[..]dat was ik idd
Een mooie roze met een hartje
De meiden zitten er, as we speak, weer op te spelen
Een collega van mij vertelde dat haar zoontje dat ook vroeg toen hij ongeveer zo oud was. Zij vertelde dat het dan opengaat tussen je benen, of dat een gaatje tussen je benen groter wordt, zoiet. En daar komt dan het kindje uit. "O", zei hij, en dat was het. Voor ons lijkt het heftig maar een kind maakt er meestal niets van.quote:Op maandag 30 juli 2007 15:24 schreef Faja-Lobi het volgende:
Even een vraagje of eigenlijk meedenk advies gevraagd. Mijn bijdehandje van bijna 3 vroeg gisteren aan mij waar de deur in mijn buik was want de baby kan er anders niet uit. Toen ik dus wou uitleggen dat niet alle baby's via de buik geboren worden maar via ........slikte ik de rest dus maar in omdat ik haar nog wat jong vond voor die uitleg. Maar geheid dat die vraag nog een keer terug komt en is misschien wel handig om dan een antwoord te hebben. Hoe zouden jullie dat uitleggen?
Mara is er al een paar maanden geleden over begonnen. Waar de baby dan vandaan komt en ja ik heb haar eerlijk verteld dat die via mama's plasser komt. Dat je een gaatje hebt om te plassen en een gaatje hebt waar de baby door naar buiten komt.quote:Op maandag 30 juli 2007 15:38 schreef Faja-Lobi het volgende:
We zijn niet zo van de fabeltjes en ik vond het vroeger vreselijk als mijn vader zei dat ik tussen de bloemkolen was gevonden. Dus liever zo natuurlijk mogelijk verhaal maar ik wil ook niet dat ze gelijk denkt dat als je gaat plassen dat er een baby uit je doos kan komen.
Wat goed, zo vroegquote:Op maandag 30 juli 2007 21:29 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, we mogen al om 9 uur!Dus nog minder dan 12 uur nu!
![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 30 juli 2007 21:39 schreef piglet het volgende:
Kwart voor 10 is toch een prima tijd om te gaan slapen![]()
Nog maar 1 nachtje
Ben geen ervaren mama, maar ik zag toevallig vandaag in de Consumentengids een verhaal dat een mevrouw luiers had gekocht in de aanbieding voor 6 euro nog wat, maar dat ze de korting niet kreeg, omdat het alleenmaar ging over het specifieke model in de foto (oid). Nu hebben ze gezegd dat de reclame "mogelijk misleidend" zou kunnen zijn. Ik zou even kijken op consumentengids.nl voordat je luiers gaat inslaanen dan toch het volle pond moet betalenquote:Op maandag 30 juli 2007 21:38 schreef Nijna het volgende:
Vraagje voor de wat meer ervaren mama's... ik ga morgen even met mn moeder langs de Makro en ik hoorde van haar dat de luiers daar in de aanbieding zijn... Is het slim om alvast wat in het vooruit aan te schaffen? En zo ja, welke maat dan?
In het ziekenhuis. Het is de officiele 20w echo, en die wordt gemaakt in de polie van de afdeling gynaecologie van het ziekenhuis hier.quote:Op maandag 30 juli 2007 21:57 schreef gnoompje het volgende:
uit lurkstand
waar heb je de echo BE??? in eht ziekenhuis of bij een echobureau???
nee hoor, gewoon niewsgierig aangezien we in dezelfde regio wonen.quote:Op maandag 30 juli 2007 22:14 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
In het ziekenhuis. Het is de officiele 20w echo, en die wordt gemaakt in de polie van de afdeling gynaecologie van het ziekenhuis hier.
Why? Ga jij hem doen dan?![]()
Werk jij er?
Ja, dat bedacht ik me later ook idd.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 08:29 schreef gnoompje het volgende:
[..]
nee hoor, gewoon niewsgierig aangezien we in dezelfde regio wonen.
Heb zelf 2 groeiechos gehad bij beide zwangerschappen met 37 weken omdat ze dachten dat de kids te klein waren.
Mij zal je niet meer op zo'n afdeling tegen komen, tenzij ik met iemand mee ben die zwanger/bevallen is. mijn gezinnetje is compleet met deze 2.
he, met hormonen mag je doordraven, deed ik ook regelmatig.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 08:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, dat bedacht ik me later ook idd.Excuus, ik draafde door.
Ik heb tegelijk met de pil mijn medicatie weg gegooid, en gelukkig geen opstoot tijdens mijn zwangerschap gehad. Anders had ik weer aan de medicatie gemoeten. Maar ik heb dus eigenlijk enorme mazzel gehadquote:Op maandag 30 juli 2007 16:37 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar hoe zat dat dan tijdens de zwangerschap, heb je gewoon 9 maanden geen medicijnen gebruikt? En was dat dan niet gevaarlijk voor jou?
Dat weten ze pas na 18 weken ongeveer, toch?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:01 schreef Ticootje het volgende:
En ik wil ook weten wat het wordt. Ik ga het gewoon weer vragen!
Gelukkig maar, ik heb gezien hoe gevaarlijk de ziekte kan zijn... Maar nu je weer aan de medicatie gaat kun je geen bv geven, vindt je dat jammer?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:02 schreef marlieske het volgende:
[..]
Ik heb tegelijk met de pil mijn medicatie weg gegooid, en gelukkig geen opstoot tijdens mijn zwangerschap gehad. Anders had ik weer aan de medicatie gemoeten. Maar ik heb dus eigenlijk enorme mazzel gehad
Nou enquote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:04 schreef Sugar het volgende:
[..]
Dat weten ze pas na 18 weken ongeveer, toch?![]()
Tja dat zal de tijd moeten leren of het erfelijk is misschien kunnen ze het met de hielprik eruit halen maar dat horen we dan vanzelf die is afgelopen donderdag afgenomen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gelukkig maar, ik heb gezien hoe gevaarlijk de ziekte kan zijn... Maar nu je weer aan de medicatie gaat kun je geen bv geven, vindt je dat jammer?
Hoe zit het eigenlijk met erfelijkheid van Culitus?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |