quote:
Het begon een paar maanden geleden al te kriebelen. Toen dacht ik een muis te horen op zolder en heb mijn man en beste vriend samen de zolder opgestuurd om de babyspullen zoals maxi cosi, wagenbak en matras naar beneden te halen aangezien ik geen zin had dat een evt muis alles kapot zou vreten. Tsja en toen stond de kinderkamer beneden en toen ik doordeweeks thuis kwam van het werk stond die al in elkaar. En een paar weken geleden heb ik allerlei dozen met spullen van zolder gehaald, uitgezocht, verkocht en weg gegeven en dat wat ik kon hergebruiken gewassen en in de lades van de commode en schuifkast opgeborgen. Over de gewassen spullen heb ik een groot laken gegooid zodat ik niet over een paar weken nogmaals het zelfde moet doen. Maar het is wel een fijn idee te weten dat ik alleen maar hoef te stoffen en zuigen, lappen en bedjes (wieg en ledikant) hoef op te maken als het eenmaal zo ver is. Scheelt echt een hoop voor mijn gevoel.quote:Op zondag 29 juli 2007 22:32 schreef Lishe het volgende:
Faja, al in aan het richten. Jij doet goed door... Wel heerlijk, al dat voorgenieten!
Sauna? Je weet wel dat bubbelbaden en sauna's niet mogen hoop ik?quote:Op zondag 29 juli 2007 18:21 schreef Ticootje het volgende:
Oe, babynieuws!!! Jelly gefeliciteerd!! Dat pakje vind ik echt helemaal leuk, ik zag gister bij de prenatal een slaapzak met die print. Echt helemaal leuk!
Gister heb ik 2 bikinies gekocht. Dat zit toch iets beter dan mijn "oude" bikinies. Nog 2 weken en dan gaan we heerlijk op vakantie!
Vandaag lekker naar de sauna geweest. Even helemaal ontspannen.... alle spierpijn is ook weg. Echt heerlijk.
Sauna mag volgens mij wel hoor!quote:Op maandag 30 juli 2007 09:25 schreef Vivi het volgende:
[..]
Sauna? Je weet wel dat bubbelbaden en sauna's niet mogen hoop ik?
Uhuh.quote:
Jeetje, ik krijg nu ook last van zwangerschapsdyslexie.. Ik las "stinkie en ik krijgen wel 2 kleine kinderen"quote:Op zondag 29 juli 2007 14:57 schreef Brighteyes het volgende:stinkie en ik lijken wel 2 kleine kinderen, .....
Het gaat er juist om dat je in het wat latere stadium van je zwangerschap je misschien al een minieme ontsluiting kan hebben en dan kan je dus infecties krijgen door bacterieen die in het warme water zitten..maar dat is bij jou nog te vroeg denk ik. Al heb ik zelf het risico nooit genomen.quote:Op maandag 30 juli 2007 09:52 schreef Ticootje het volgende:
Een bubbelbad gevaarlijk??? Waarom dan? Dat wist ik helemaal niet. Ik heb gister heerlijk gebubbeld hoor... Verder ben ik nu bijna 13 weken, dus ik denk echt wel dat de kritieke periode voorbij is.
De sauna zelf ga ik nooit in, veel te warm. Ik heb wel in de infrarood sauna gezeten, maar vooral lekker ontspannen in de diverse baden.
Je liet me echt even schrikken!!quote:Op maandag 30 juli 2007 10:00 schreef Vivi het volgende:
[..]
Het gaat er juist om dat je in het wat latere stadium van je zwangerschap je misschien al een minieme ontsluiting kan hebben en dan kan je dus infecties krijgen door bacterieen die in het warme water zitten..maar dat is bij jou nog te vroeg denk ik. Al heb ik zelf het risico nooit genomen.
Mijn vk raadde me aan om over het algemeen ervoor te zorgen dat je lichaamstemperatuur niet te veel stijgt.quote:Op maandag 30 juli 2007 10:03 schreef texelonia het volgende:
Ik dacht dat een sauna werd afgeraden omdat de baby het dan té warm kon krijgen...
Dan kan het voor anderen misschien ook nog wel handig zijn om te weten hoe het nou precies zitquote:Op maandag 30 juli 2007 10:09 schreef Brighteyes het volgende:
Maar goed, Ticootje is dus helemaal niet in de sauna zelf geweest dus, dan is er sowieso niks aan de hand.![]()
Volgens mij kan het geen kwaad, als je het maar gewent bent. Het is geen aanrader om te beginnen met sauna's als je zwanger bent.quote:Op maandag 30 juli 2007 10:18 schreef texelonia het volgende:
[..]
Dan kan het voor anderen misschien ook nog wel handig zijn om te weten hoe het nou precies zit
Ik zit nu ook te googelen en idd, wat jij zegt staat er ook, maar door mijn verloskundige werd het toch echt afgeradenquote:Op maandag 30 juli 2007 10:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je liet me echt even schrikken!!
Overal wordt toch gezegd dat sauna geen kwaad kan tijdens de zwangerschap. Daar hoort bubbelen ook bij hoor. En mams is nu helemaal uitgerust, en als ik me goed voel dan voelt het kindje dat ook...![]()
En dus ook in de laatste weken niet. Ivm die ontsluiting en infecties.quote:Op maandag 30 juli 2007 10:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Volgens mij kan het geen kwaad, als je het maar gewent bent. Het is geen aanrader om te beginnen met sauna's als je zwanger bent.
Ik heb wel iets gehoord over de eerste weken in de zwangerschap, waar het gevaarlijk zou kunnen zijn ivm de warmte en een open ruggetje??? Verder is een hogere lichaamstemperatuur niet goed bij de innesteling. (Week 3, 4)
Ja precies, dat laatste wilde ik ook zeggen Vivi, want ik weet dat er ook vk's zijn die het geen probleem vinden.quote:Op maandag 30 juli 2007 10:43 schreef Vivi het volgende:
Maar dit zal wel typisch zo'n verhaal zijn van zoveel mensen, zoveel meningen.
Ik heb het destijds eigenlijk gewoon klakkeloos aangenomen (niks voor mij eigenlijkquote:Op maandag 30 juli 2007 10:46 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja precies, dat laatste wilde ik ook zeggen Vivi, want ik weet dat er ook vk's zijn die het geen probleem vinden.
Gevalletje van voor jezelf nagaan of je het wel of niet wil en wellicht dan voor je eigen gevoel even overleggen met je eigen vk, zodat die er iig vanaf weet.
BE, mooi zijn ze die wrappers! Ik heb de 'shelter' van Lodger al hier thuis liggen, is van het zelfde materiaal gemaakt en echt heerlijk zacht en lekker warm voor straks in de winter ja!quote:Op maandag 30 juli 2007 09:34 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, ze zijn echt zo leuk, en ze zien er zo onwijs lekker knuffelig en warm uit. Lijkt me super voor ons winterkindje.
Waarom dan? Omdat niemand die quote en zegt je hebt gelijk?quote:Op maandag 30 juli 2007 11:09 schreef lcicle het volgende:
Volgens mij zijn mijn posts hier onzichtbaar ofzo.
Weird.
Hoeveel vingers steek ik op?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |