abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51881936
Iedere dag wassen? Gaat de kraamverzorgster dat voor mij doen? Want ik zie me dat zelf niet doen en is daar ook niet echt het type voor
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:48:09 #52
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51881951
Ja, dat gaat ze voor je doen. Hier werden zelfs J.'s sokken gestreken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:50:02 #53
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51882006
Als ik thuis ben, dan was ik ook elke dag. Heerlijk die lege wasmand. Al moet ik zeggen dat het enorm scheelt nu Priscil op vakantie is. Meestal zit na een week de wasmand flink vol!! Maar nu denk ik dat ik van het weekend 1 of 2 wasjes heb.... Heerlijk.

Ik denk dat de kraamzorg het bij mij heel zwaar krijgt. Ik ben nogal een pietje precies, als het niet naar mn zin is doe ik het net zo goed zelf nog even...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_51882010
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:48 schreef YPPY het volgende:
Ah, dus ik moet vanaf nu al het strijkwerk laten liggen
Ik heb liever dat ze het hele huis schoonmaakt dan elke dag de was doet hoor We hebben hier niet voor niets allebei voor minstens 14 dagen kleding in de kast liggen
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:50:28 #55
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_51882022
sokken strijken?
pi_51882050
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:50 schreef Ticootje het volgende:

Ik denk dat de kraamzorg het bij mij heel zwaar krijgt. Ik ben nogal een pietje precies, als het niet naar mn zin is doe ik het net zo goed zelf nog even...
Ik denk dat dat afhangt van hoe jij je voelt Als jij je nog verschrikkelijk beroerd voelt van de bevalling zal dat wel meevallen
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:52:18 #57
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51882085
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:50 schreef DeLiedje het volgende:
sokken strijken?

Officieel doen ze alleen de kraamkamer/babykamer/badkamer/wc geloof ik. Het ligt aan de tijd die ze overhebben wat ze verder doen. Onze kraamhulp heb ik verschillende keren boodschappen laten doen en vast laten koken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_51882129
Over de badhanddoeken, vroegah gebruikte men die vaak als sluitlaken. De handdoek werd dan om je buik gewikkeld en vast gezet met veiligheidsspelden. Tegenwoordig kun je kant en klare sluitlakens kopen.
Niet dat die badhanddoeken op het lijstje daar perse voor bedoeld zijn, maar daar zou je ze ook voor kunnen gebruiken
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:55:56 #59
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51882205
Nog een aanvulling op het lijstje die me net te binnen schoten:
rompertjes zijn meestal maat 50/56. (3 vind ik trouwens erg weinig hoor.. twee spuitluiers en je bent er doorheen en loop je te stressen. Paar goedkope voor reserve onderop de stapel vond ik erg prettig)

Ledikant-dekentjes hebben ze bij Prenatal in een bredere maat dan standaard. Deze zijn erg fijn om je kindje in te stoppen (standaardmaat dekentje komt maar tot halverwege de dikte van je matras). Ik wist dat ook niet van te voren, maar ik ben er nu o zo blij mee
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:58:03 #60
156412 hestria
erg gastvrij
pi_51882269
Onze kraamverzorgster kwam binnen hadden we het eerst over de nacht, dan ging ze mij en miesje controleren, daarna deed ze de toiletten, de badkamer, was draaien, strijken, opvouwen, stofzuigen en opruimen verder deed ze erg veel praten met me over miesje en de bevalling enz dat vond ik fijner als dat ze heel het huis aan kant deed. En toen de kraamverzorgster weg was is het elke dag wassen er ook wel langzaam afgegaan hoor, tegenwoordig draai ik op woensdag 2 wassen wit/donker en in het weekend 3/4.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_51882484
Ik heb op dit moment een aantal wasmanden: bonte was, witte was, overhemden was, kookwas, fijnwas en eentje voor de broeken. Afhankelijk van het jaargetijde gaat de fijnwas een kee rin de twee weken of nog minder. De rest gaat 1 keer per week (broeken gaan bij de bonte was in als daar ruimte in is). Altijd in het weekend overigens.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:06:41 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51882515
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:48 schreef YPPY het volgende:
Echt?

ET, bedankt voor de aanvulling!
Ik had me dat ook al zitten bedenken over die leuke printjes op die aankleedkussens.

Wel weer heel schattig hier. Stinkie vroeg zich gisteren in bed af of we niet ook een 2e aankleedkussen beneden moesten hebben, voor het verschonen.
Wel lief dat hij er ook wel over nadenkt, over dat soort dingen.
pi_51882524
DeLiedje, volgens mij bestaat dat wel hoor... Tenminste het klinkt me erg bekend in de oren. Ik lek met vanalles en vind overal vlekken terug. Overigens hier laatst ook de hoezen van de bank gewassen (volgens het etiketje moesten ze naar de stomerij) op 30 graden en het is hardstikke goed gegaan. Bank is weer heerlijk fris .

Morgen 30 weken en nu begin ik het toch een beetje op mn heupen te krijgen hoor... ik heb nog vanalles op mn to-do list staan en nog "maar" 2 weken vakantie .
Fake it till you make it...
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:07:42 #64
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51882538
De was ging echt snel hier. Elke dag werden de bedden verschoond bijv. Dat is al een halve wasmachine. En veel handdoeken ook, moest elke keer een schone pakken van d'r.
*OUD heilige*
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:09:10 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51882582
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:05 schreef Pruk het volgende:
Ik heb op dit moment een aantal wasmanden: bonte was, witte was, overhemden was, kookwas, fijnwas en eentje voor de broeken. Afhankelijk van het jaargetijde gaat de fijnwas een kee rin de twee weken of nog minder. De rest gaat 1 keer per week (broeken gaan bij de bonte was in als daar ruimte in is). Altijd in het weekend overigens.
Hihi, wij hebben 1 hoop... naast de wasmand!
Ik sorteer het nog wel een beetje voor het de machine in gaat, stinkie doet vaak een graai en gooit alles bij elkaar. Zolang het zijn eigen spul is maakt me dat niet zoveel uit. Ik heb hem wel op het hart gedrukt van alle witte spullen af te blijven, hij is in staat dat allemaal in 1 klap te verzieken.
pi_51882611
Ik pak altijd al elke keer een schone handdoek Maar als inderdaad het bed elke dag verschoond wordt is dat natuurlijk extra was.
pi_51882671
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:09 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hihi, wij hebben 1 hoop... naast de wasmand!
Ik sorteer het nog wel een beetje voor het de machine in gaat, stinkie doet vaak een graai en gooit alles bij elkaar. Zolang het zijn eigen spul is maakt me dat niet zoveel uit. Ik heb hem wel op het hart gedrukt van alle witte spullen af te blijven, hij is in staat dat allemaal in 1 klap te verzieken.
Bij mij ligt het ook regelmatig op een hoop in het washok, maar als ik daar dan bezig ben duw ik het wel in de juiste bak
Oja, en soms begint te zeuren dat er nu al drie dagen ondergoed van mij in het hoekje in de badkamer ligt en wanneer ik dat ga opruimen (Om vervolgens zijn sokken en zijn ondergoed van onder zijn bedhelft ook maar mee te nemen)
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:13:33 #68
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_51882709
Fijn Nijna, dat ik niet de enige ben...
Het wassen van de hoezen lijkt inderdaad goed te zijn gegaan, hangen nu te drogen op t rek...

Wassen?! Wat is dat... ?
Wij hebben 2 wasmanden (vol) én een stapel ernaast....
Ik ben daar niet zo erg goed in.... En áls ik het dan een op m'n heupen heb en flink aan t wassen ga, dan blijft het vouw werk (strijken doe ik uberhaupt niet) nog dagen liggen
pi_51882812
Tja, dat opvouwen moet hier straks echt gebeuren, want de kamer waar het nu soms weken ligt en door mij aangetrokken wordt omdat dat toch weer een handeling scheelt wordt kinderkamer
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:22:49 #70
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51882997
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:16 schreef Pruk het volgende:
Tja, dat opvouwen moet hier straks echt gebeuren, want de kamer waar het nu soms weken ligt en door mij aangetrokken wordt omdat dat toch weer een handeling scheelt wordt kinderkamer
Oh ik ken dat.. Was vouwen vind ik vreselijk. Vaak ligt het heel lang op een stoel in onze slaapkamer...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:27:00 #71
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51883110
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:10 schreef Pruk het volgende:
Ik pak altijd al elke keer een schone handdoek Maar als inderdaad het bed elke dag verschoond wordt is dat natuurlijk extra was.
Voor het douchen neem ik ook altijd een schone, maar ik was erg bang voor ontstekingen (flink gehecht), dus ik heb ongeveer 10 keer per dag staan spoelen. Dan gaan de handdoeken hard.
*OUD heilige*
pi_51883157
Ah, daar zou ik zelf denk ik de kleine handdoekjes voor pakken, maar zelfs dan gaat het inderdaad erg hard
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:29:10 #73
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_51883177
Marliseke gefeliciteerd met isa, Stond bij ons ook op nummer 1 en nu sinds een paar dagen op 2.

Jelly rose succes.

Zo, ook hier zijn we weer terug op de roze wolk. De eerste pakjes zijn gekocht zo schattig, en het kamertje is in elkaar en de muren gewit, kasten ingeruimd (had ruimte gebrek).

Hier was de kraamperiode met Mara een ramp echt vreselijk dat we getwijfeld hebben of we het dit keer nog wel wilde.
Ik had in 8 dagen 6 verschillende mensen. De eerste dag kwam "de baas" langs wel geteld een kwartier. Of ik bv gaf eh ja ik denk het, wat we in de nacht moesten doen met de luiers en daarna stuurde ze de visite weg en ging zelf ook weg. En daar lag ik vers in mijn bed met een man die in coma lag en een baby op schoot, met hechtingen tot onder mijn oksels 2 katten die heel nieusgierig waren en borsten die op ploffen stonden.

De dag erna hadden we een doos die alllen bij me op bed zat. Ff snel de wc en douche deed en me vertelde dat ik verkeerd bv gaf maar me ook niet goed kon vertellen hoe wel.

Daarna kwam er een rots in de branding. Mijn tranen zaten hoog mijn borsten en tepels deden pijn, kon geen kant op door de pijn en het bloedverlies waar ze zich wat in vergist hadden. Maar deze dame ik schork teon ze binnen kwam een pinnige ouwe rot in het vak. Heeft me onder de douch gezet, mijn borsten bekeken, Mara bekeken en daarna mij bij iedere voeding geholpen met aanleggen en waar ik op moest letten o wat was dat een verademing. Ze bleef langer en heeft veel gedaan zowel praten als opruimen enz.

Tussen door nog wat dozen.

De een na laatste dag sloeg alles zij was ronduit gevaarlijk, had Mara niet goed getempt en zou ondertemp hebben, dik aangekleed, en daarna met kruik tegen haar aan en met dop op het zeiltje in bed gelegt. Eigewijs als ik ben ben ik daarna mijn bed uitegestrompeld en heb het zelf gedaan. In die korte tijd was door de warmte haar temp opgelopen tot bijna 38. We waren zo boos dat we weigerde dat ze nog iets met Mara mocht doen. Ze kon het huishouden doen, badkamer en wc, en stofzuigen maar dat wilde ze niet. We hebben haar weggestuurd. De laaste dag kwam dat top mens en hebben een officiele klacht ingediend tegen die doos.

Jullie begrijpen dat we wat huiverig waren nu. Maar we hebben een kraamburo gevonden die maar 1 persoon per 8 dagen hebben tenzij het in de vakantie tijd is dan zijn het er 2. Ze waren behoorlijk onder de indruk van mijn verhaal en zouden het zeker meenemen in mijn dossier.

Volgens mij is het nu wel veranderd wat ze wel en niet doen.

Vanmiddag heb ik een gesprek op mijn werk over hoe nu verder omdat ze me nog steeds in de ziektewet hebben. Ben benieuwd wat daar uitkomt. Maar er zijn al veel scheve gezichten die het raar vinden dat ik niet werk. En dat doet me soms best verdriet want ik zit niet voor mijn lol thuis wil ook graag wat anders dan thuis zitten. Maar dat schijnen ze neit te begrijpen.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:46:16 #74
156412 hestria
erg gastvrij
pi_51883652
ik weet dat ik kon kiezen de kraamverzorgster en stagaire die ik bij de bevalling kreeg konden maar 3 dagen, ik kon kiezen of ik hun wilde en dan de andere dagen een andere of een nieuwe die heel de periode liep. Al met al ben ik nu heel blij dat we een kraamhulp kregen die goed bij ons paste, dwz iemand die minder oog had voor het huishouden maar meer oog voor mij, miesje en manlief!
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_51883671
Hoi,
Na lang alleen maar lezen heb ik besloten toch maar een account aan te maken.
Mijn vriend en ik zijn nu een maandje of 3-4 geleden begonnen met proberen zwanger te raken. Aangezien ik hiervoor een jaar of 6 aan de pil ben geweest weet ik dat het wel een jaar kan duren eer we resultaat hebben.
Ik heb echter wel een vraag en aangezien ik niemand in de omgeving wil laten weten dat we aan het proberen zijn hoop ik dat jullie me aan een antwoord kunnen helpen.

Het zit zo dat ik heb gelezen dat ik na de sex nog enige tijd plat moet blijven liggen en dat het beter is om niet te douchen kort na de sex. Dit om de kans op zwangerschap te vergroten.
Nu douche ik eigenlijk altijd vrij kort nadien omdat ik anders de ene op de andere blaasonsteking heb, zelfs als ik meteen naderhand ga plassen. Eigenlijk kan ik dus daar niet vanaf stappen omdat ik dan weer blaasonsteking heb en dat is ook niet echt bevordelijk.

Maar om een lang verhaal kort te maken: Is het erg kans verkleinend om binnen een half uur na de sex te gaan douchen?

Alvast bedankt.

p.s. ik zie nu dat ie misschien beter in het wachten op het tweede streepje topic had kunnen komen. Excuus daarvoor.

[ Bericht 5% gewijzigd door Just_Curious op 27-07-2007 12:57:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')