quote:Op donderdag 26 juli 2007 22:37 schreef appelsap het volgende:
Marlieske gefeliciteerd met jullie dochter Isa!![]()
Wat een mooi meisje!
quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:02 schreef Smirre het volgende:
Marlieske, gefeliciteerd met Isa. Wat een klein meisje. Lief!
quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:05 schreef jellyrose het volgende:
Marlieske, van harte met jullie dochter Isa!!![]()
![]()
Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier.. ik ben eigenlijk bang om het te verpesten als ik het nu vertel, maar ik heb sinds een uur of 2 om de 6/7 minuten weeën die ongeveer een minuut aanhouden - voor m'n gevoel is het nog niet erg schokkend (het doet wel pijn, maar moet het niet veel meer pijn doen.. zeg maar) en ik ben doodsbang dat het straks weer ophoudt, maar toch vraag ik me af hoe snel de weeën heftiger en sneller moeten komen wil ik dit echt serieus gaan nemen? (ik voel me echt een bevallingsnoob, maar ik wil gewoon geen valse hoop hebben ofzo
![]()
)
quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:11 schreef Brighteyes het volgende:
[...]
Het klinkt toch wel een soort van serieus hoor.![]()
[...]
Zoals ik zei, ik ben geen ervaringsdeskundige!quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:15 schreef Lishe het volgende:
[...]
Zoals je het beschrijft klinkt het als voorwerk. Wel fijn dat er regelmaat in zit, dat geeft hoop!
[...]
Oh, maar ik bedoelde het ook niet rot hoor, moest alleen wel lachen dat ik dus a zeg en jij b.quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:39 schreef Lishe het volgende:
O, maar zo bedoelde ik het eigenlijk niet BE. Als je nog topics opent enzo, is het echte werk gewoon nog niet begonnen. En wat Maneki zegt!
Mwah, ik heb het net even terug gelezen en om 2:50 postte ik nog de vraag of als je slijm met spoortjes bloed verloor het echte werk begonnen was en om 4:44 is Lucas geborenquote:Op donderdag 26 juli 2007 23:39 schreef Lishe het volgende:
Als je nog topics opent enzo, is het echte werk gewoon nog niet begonnen.
Ik ga af op de checklist van de kraamzorg hier. Dat zijn de spullen die zij willen dat je in huis hebt en als jij zelf denkt dat meer beter is, dan is het ook goed zeg maar.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 09:33 schreef Iksje het volgende:
Marlieske, gefeliciteerd met jullie meid!
![]()
Jellyrose, ik hoop voor jou dat het al het 'echte' werk was en dat jullie nu (bijna) van jullie kleintje kunnen genieten.
Ik heb gisteren nog een pannenkoek gegeten zonder er verder bij stil te staan en dat terwijl ik hem toch stilaan begin te knijpen.
Het komt allemaal zo dichtbij... en ik heb niet eens het bedje klaar. Ik vind ook overal checklists met 'dit moet je zeker in huis hebben' maar de aantallen verschillen of ze spreken elkaar tegen of ...![]()
Ik heb de checklist van de kraamzorg/verloskundige aangehouden als hoofdadvies.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 09:33 schreef Iksje het volgende:
Het komt allemaal zo dichtbij... en ik heb niet eens het bedje klaar. Ik vind ook overal checklists met 'dit moet je zeker in huis hebben' maar de aantallen verschillen of ze spreken elkaar tegen of ...![]()
Ik had een lijstje gekregen van de vroedvrouw. Ook in België touwens.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 10:20 schreef Iksje het volgende:
Zou iemand zo lief willen zijn om een linkje naar zo'n lijst van de kraamzorg te sturen?
Ik kan hier (in België) alleen maar uitgaan van de lijstjes van producenten of van Kind&Gezin, maar die laatsten zijn al net zo verwarrend als de fabrikanten.
Ik beval normaal gezien polyklinisch, wat inhoudt dat ik in het ziekenhuis beval en er 1 à 2 dagen verblijf. Dat is het kortste bij jullie thuisbevallen... achteraf komt hier een vroedvrouw om mij en de baby te verzorgen.
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 10:37 schreef Brighteyes het volgende:
Iksje, ik had het toevallig laatst uitgetikt zodat ik er zelf achter kon zetten of ik het al had of niet.
Dit is het lijstje van onze kraamzorg:
6 Rompertjes mt. 50
6 Rompertjes mt. 56
2 Setjes kleding mt. 50
4 Setjes kleding mt 56
12 Hydrofiele luiers deze worden per 6 verkocht vaak... een setje extra is handig, je gebruikt die dingen overal voor
1 Digitale koortsthermometer mijn kraamzorg vond het erg handig om er twee te hebben, eentje voor moeder en eentje voor de baby zodat kruisbesmetting uitgesloten kan worden
6 Hydrofiele washandjes
6 Spuugdoekjes
1 Molton of moltonhoes als matrasbeschermer als je er twee hebt, kan je de molton gewoon wassen samen met hoeslakentjes enzo
3 hoeslakentjes
3 bovenlakentjes
2 ledikantdekentjes eentje is voorlopig wel genoeg. Als ze net geboren zijn kan het dekentje ook nog dubbelgevouwen worden als het heel erg koud is
1 Wiegdekentje
2 Metalen kruiken tenzij je een echt mid-winter-kindje verwacht, is in eerste instantie eentje genoeg. Als het kindje te klein is en zichzelf nog niet goed op temperatuur kan houden ligt het in het ziekenhuis en kan je er altijd nog een kruik bijkopen
2 Kruikenzakken
1 Aankleedkussen een paar hoezen erbij is wel handig. Die worden regelmatig natgeplast, dus wat reserve kan geen kwaad. Trouwens, leuke printjes op het kussen zie je nauwelijks.. alleen met het verwisselen van de hoezen![]()
1 Badje + standaard
1 Luieremmer met deksel een prullenmandje/pedaalemmer of whatever werkt minstens net zo goed
1 Stukje babyzeep/pompje
1 Tube vaseline
1 Haarbostel en kammetje
2 Grote badhanddoeken heb ik nooit gebruikt in m'n kraamtijd, geen idee waar die nodig voor zouden zijn. Maar meestal heb je wel badhanddoeken in huis![]()
2 Badcapes
Mutsjes
Flessen-set
2 spenen
flessenrager eentje met een apart dingetje voor spenen is erg handig![]()
Poedertoren
magnetronsterilisator
Ik heb geloof ik alleen zelf bij de rompertjes van 50 en 56 zelf gekozen om er iets meer bij te zetten, maar de rest is van die lijst.
Ah, dus ik moet vanaf nu al het strijkwerk laten liggenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:48 schreef YPPY het volgende:
Ja, dat gaat ze voor je doen. Hier werden zelfs J.'s sokken gestreken.
Ik denk dat dat afhangt van hoe jij je voeltquote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:50 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat de kraamzorg het bij mij heel zwaar krijgt. Ik ben nogal een pietje precies, als het niet naar mn zin is doe ik het net zo goed zelf nog even...
quote:
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:48 schreef YPPY het volgende:
Ja, dat gaat ze voor je doen. Hier werden zelfs J.'s sokken gestreken.
Hihi, wij hebben 1 hoop... naast de wasmand!quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:05 schreef Pruk het volgende:
Ik heb op dit moment een aantal wasmanden: bonte was, witte was, overhemden was, kookwas, fijnwas en eentje voor de broeken. Afhankelijk van het jaargetijde gaat de fijnwas een kee rin de twee weken of nog minder. De rest gaat 1 keer per week (broeken gaan bij de bonte was in als daar ruimte in is). Altijd in het weekend overigens.
Bij mij ligt het ook regelmatig op een hoop in het washok, maar als ik daar dan bezig ben duw ik het wel in de juiste bakquote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hihi, wij hebben 1 hoop... naast de wasmand!![]()
Ik sorteer het nog wel een beetje voor het de machine in gaat, stinkie doet vaak een graai en gooit alles bij elkaar. Zolang het zijn eigen spul is maakt me dat niet zoveel uit. Ik heb hem wel op het hart gedrukt van alle witte spullen af te blijven, hij is in staat dat allemaal in 1 klap te verzieken.
Oh ik ken dat.. Was vouwen vind ik vreselijk. Vaak ligt het heel lang op een stoel in onze slaapkamer...quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:16 schreef Pruk het volgende:
Tja, dat opvouwen moet hier straks echt gebeuren, want de kamer waar het nu soms weken ligt en door mij aangetrokken wordt omdat dat toch weer een handeling scheelt wordt kinderkamer
Voor het douchen neem ik ook altijd een schone, maar ik was erg bang voor ontstekingen (flink gehecht), dus ik heb ongeveer 10 keer per dag staan spoelen. Dan gaan de handdoeken hard.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:10 schreef Pruk het volgende:
Ik pak altijd al elke keer een schone handdoekMaar als inderdaad het bed elke dag verschoond wordt is dat natuurlijk extra was.
Ik lees zometeen verder. Is het misschien om een link naar deze post standaard in de OP te hebben? Het lijkt me niet dat deze lijst snel verandert...quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:13 schreef E.T. het volgende:
Zal ik even aanvullen uit de praktijk? Zet 't er in bold achter..
[..]
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:46 schreef Just_Curious het volgende:
Hoi,
Na lang alleen maar lezen heb ik besloten toch maar een account aan te maken.
Mijn vriend en ik zijn nu een maandje of 3-4 geleden begonnen met proberen zwanger te raken. Aangezien ik hiervoor een jaar of 6 aan de pil ben geweest weet ik dat het wel een jaar kan duren eer we resultaat hebben.
Ik heb echter wel een vraag en aangezien ik niemand in de omgeving wil laten weten dat we aan het proberen zijn hoop ik dat jullie me aan een antwoord kunnen helpen.
Het zit zo dat ik heb gelezen dat ik na de sex nog enige tijd plat moet blijven liggen en dat het beter is om niet te douchen kort na de sex. Dit om de kans op zwangerschap te vergroten.
Nu douche ik eigenlijk altijd vrij kort nadien omdat ik anders de ene op de andere blaasonsteking heb, zelfs als ik meteen naderhand ga plassen. Eigenlijk kan ik dus daar niet vanaf stappen omdat ik dan weer blaasonsteking heb en dat is ook niet echt bevordelijk.
Maar om een lang verhaal kort te maken: Is het erg kans verkleinend om binnen een half uur na de sex te gaan douchen?
Alvast bedankt.
p.s. ik zie nu dat ie misschien beter in het wachten op het tweede streepje topic had kunnen komen. Excuus daarvoor.
Ehm... dan mss in een ander topic met handigheidjes maar we willen echt zo min mogelijk extra spul in de openingspost hebben.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:00 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Ik lees zometeen verder. Is het misschien om een link naar deze post standaard in de OP te hebben? Het lijkt me niet dat deze lijst snel verandert...
Super. Bedankt!quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:55 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zie nu in je ps dat je het zelf idd ook al zegt. Beter kan je je vraag even verhuizen naar Wachten op een tweede streepje - deel 94
Ik kopieer je post en je vraag wel even daarheen. Gaan we daar verder ok?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |