quote:Op donderdag 26 juli 2007 22:37 schreef appelsap het volgende:
Marlieske gefeliciteerd met jullie dochter Isa!![]()
Wat een mooi meisje!
quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:02 schreef Smirre het volgende:
Marlieske, gefeliciteerd met Isa. Wat een klein meisje. Lief!
quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:05 schreef jellyrose het volgende:
Marlieske, van harte met jullie dochter Isa!!![]()
![]()
Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier.. ik ben eigenlijk bang om het te verpesten als ik het nu vertel, maar ik heb sinds een uur of 2 om de 6/7 minuten weeën die ongeveer een minuut aanhouden - voor m'n gevoel is het nog niet erg schokkend (het doet wel pijn, maar moet het niet veel meer pijn doen.. zeg maar) en ik ben doodsbang dat het straks weer ophoudt, maar toch vraag ik me af hoe snel de weeën heftiger en sneller moeten komen wil ik dit echt serieus gaan nemen? (ik voel me echt een bevallingsnoob, maar ik wil gewoon geen valse hoop hebben ofzo
![]()
)
quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:11 schreef Brighteyes het volgende:
[...]
Het klinkt toch wel een soort van serieus hoor.![]()
[...]
Zoals ik zei, ik ben geen ervaringsdeskundige!quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:15 schreef Lishe het volgende:
[...]
Zoals je het beschrijft klinkt het als voorwerk. Wel fijn dat er regelmaat in zit, dat geeft hoop!
[...]
Oh, maar ik bedoelde het ook niet rot hoor, moest alleen wel lachen dat ik dus a zeg en jij b.quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:39 schreef Lishe het volgende:
O, maar zo bedoelde ik het eigenlijk niet BE. Als je nog topics opent enzo, is het echte werk gewoon nog niet begonnen. En wat Maneki zegt!
Mwah, ik heb het net even terug gelezen en om 2:50 postte ik nog de vraag of als je slijm met spoortjes bloed verloor het echte werk begonnen was en om 4:44 is Lucas geborenquote:Op donderdag 26 juli 2007 23:39 schreef Lishe het volgende:
Als je nog topics opent enzo, is het echte werk gewoon nog niet begonnen.
Ik ga af op de checklist van de kraamzorg hier. Dat zijn de spullen die zij willen dat je in huis hebt en als jij zelf denkt dat meer beter is, dan is het ook goed zeg maar.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 09:33 schreef Iksje het volgende:
Marlieske, gefeliciteerd met jullie meid!
![]()
Jellyrose, ik hoop voor jou dat het al het 'echte' werk was en dat jullie nu (bijna) van jullie kleintje kunnen genieten.
Ik heb gisteren nog een pannenkoek gegeten zonder er verder bij stil te staan en dat terwijl ik hem toch stilaan begin te knijpen.
Het komt allemaal zo dichtbij... en ik heb niet eens het bedje klaar. Ik vind ook overal checklists met 'dit moet je zeker in huis hebben' maar de aantallen verschillen of ze spreken elkaar tegen of ...![]()
Ik heb de checklist van de kraamzorg/verloskundige aangehouden als hoofdadvies.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 09:33 schreef Iksje het volgende:
Het komt allemaal zo dichtbij... en ik heb niet eens het bedje klaar. Ik vind ook overal checklists met 'dit moet je zeker in huis hebben' maar de aantallen verschillen of ze spreken elkaar tegen of ...![]()
Ik had een lijstje gekregen van de vroedvrouw. Ook in België touwens.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 10:20 schreef Iksje het volgende:
Zou iemand zo lief willen zijn om een linkje naar zo'n lijst van de kraamzorg te sturen?
Ik kan hier (in België) alleen maar uitgaan van de lijstjes van producenten of van Kind&Gezin, maar die laatsten zijn al net zo verwarrend als de fabrikanten.
Ik beval normaal gezien polyklinisch, wat inhoudt dat ik in het ziekenhuis beval en er 1 à 2 dagen verblijf. Dat is het kortste bij jullie thuisbevallen... achteraf komt hier een vroedvrouw om mij en de baby te verzorgen.
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 10:37 schreef Brighteyes het volgende:
Iksje, ik had het toevallig laatst uitgetikt zodat ik er zelf achter kon zetten of ik het al had of niet.
Dit is het lijstje van onze kraamzorg:
6 Rompertjes mt. 50
6 Rompertjes mt. 56
2 Setjes kleding mt. 50
4 Setjes kleding mt 56
12 Hydrofiele luiers deze worden per 6 verkocht vaak... een setje extra is handig, je gebruikt die dingen overal voor
1 Digitale koortsthermometer mijn kraamzorg vond het erg handig om er twee te hebben, eentje voor moeder en eentje voor de baby zodat kruisbesmetting uitgesloten kan worden
6 Hydrofiele washandjes
6 Spuugdoekjes
1 Molton of moltonhoes als matrasbeschermer als je er twee hebt, kan je de molton gewoon wassen samen met hoeslakentjes enzo
3 hoeslakentjes
3 bovenlakentjes
2 ledikantdekentjes eentje is voorlopig wel genoeg. Als ze net geboren zijn kan het dekentje ook nog dubbelgevouwen worden als het heel erg koud is
1 Wiegdekentje
2 Metalen kruiken tenzij je een echt mid-winter-kindje verwacht, is in eerste instantie eentje genoeg. Als het kindje te klein is en zichzelf nog niet goed op temperatuur kan houden ligt het in het ziekenhuis en kan je er altijd nog een kruik bijkopen
2 Kruikenzakken
1 Aankleedkussen een paar hoezen erbij is wel handig. Die worden regelmatig natgeplast, dus wat reserve kan geen kwaad. Trouwens, leuke printjes op het kussen zie je nauwelijks.. alleen met het verwisselen van de hoezen![]()
1 Badje + standaard
1 Luieremmer met deksel een prullenmandje/pedaalemmer of whatever werkt minstens net zo goed
1 Stukje babyzeep/pompje
1 Tube vaseline
1 Haarbostel en kammetje
2 Grote badhanddoeken heb ik nooit gebruikt in m'n kraamtijd, geen idee waar die nodig voor zouden zijn. Maar meestal heb je wel badhanddoeken in huis![]()
2 Badcapes
Mutsjes
Flessen-set
2 spenen
flessenrager eentje met een apart dingetje voor spenen is erg handig![]()
Poedertoren
magnetronsterilisator
Ik heb geloof ik alleen zelf bij de rompertjes van 50 en 56 zelf gekozen om er iets meer bij te zetten, maar de rest is van die lijst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |