abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50970892
Vervolg op: Wachten op een tweede streepje - deel 93

Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.
Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam \'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat\'.

Bright (11-2004) NOD
20 juni Mariposa (01-2007) NOD
18 juli Misslautje84 (10-2006) NOD
26 juli Bla_Bla_Bla
30 juli lunastar (01-2004) NOD
06 augustus Kaatje2007 NOD
12 augustus DolleMina NOD
13 augustus Nijo NOD
16 augustus Marie79 (09-2004) NOD
17 augustus Diaan73 (04-2005) NOD
17 augustus Anitra (06-2007) NOD
20 augustus Fruppel (06-2007) NOD
26 augustus Again (05-2007) NOD

NOD = Niet Ongi Dag
KvK = Klussen voor Kids
FvF = Fucken voor Fun
Ongi = menstruatie
HA = Huisarts
Gyn = Gynaecoloog
MMM = medische malle molen
(sommige dingen zullen open deurtjes zijn, maar goed) Aanvullingen zijn altijd welkom

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vruchtbaarheidskalender
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)
Cyclusbanner Babybrabbel
Cyclusbanner Lilypie

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 31-07-2007 20:04:55 ]
pi_50970943
ik sloot 'm, hier weer verder over het wachten op tweede streepjes, plusjes 'zwanger!' en roze stippen.

mijn laatste post
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 14:46 schreef bixister het volgende:
het lijkt mij ook wel ontopic genoeg hoor. maar ik ben evenmin mod, dus geen idee.

bright, moeilijk! sterkte ermee. en overwegen jullie niet toch IVF?
pi_50970955
Nou ik zal iig mijn best doen niet meer zoveel te kletsen!
Sorry!
pi_50971095
Het is ook niet dat het offtopic is, maar het is gewoon een 1-2 tje en daardoor zie je bepaalde dingen makkelijker over het hoofd.

Begrijp me niet verkeerd... ligt niet aan jullie. Maar beetje 'lullig' gezegd van mij... jullie zijn nog maar relatief kort bezig en hebben het er de hele tijd over. Bright kletst hier al vreselijk lang mee, het wil na weet ik veel hoeveel rondes nog niet lukken. Ze overwegen nu om te stoppen en hun bericht vind ik vreselijk triest. Maar het is gewoon ondergesneeuwd.

Niet dat ik jullie je streepje niet gun hoor.... ik gun iedereen die het wil dat felbegeerde streepje, maar vond het nu erg rot overkomen.
pi_50971159
Maar is het niet zo dan dat daarvoor het topic 'Als zwanger worden niet zo makkelijk gaat' is?
Dan komt die confrontatie met die nieuwe enthousiastelingen ook niet..

Just wondering..

[ Bericht 4% gewijzigd door Again op 29-06-2007 15:07:02 ]
  vrijdag 29 juni 2007 @ 15:02:14 #6
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50971307
Lurk hier inderdaad al langer mee dan ik mee post en vind het absoluut heel heel erg triest voor Bright.
Sorry als het onaardig overgekomen is...

[ Bericht 31% gewijzigd door Fruppel op 29-06-2007 15:16:38 (Changed. En weg ben ik weer....!) ]
pi_50971662
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 14:50 schreef bixister het volgende:
ik sloot 'm, hier weer verder over het wachten op tweede streepjes, plusjes 'zwanger!' en roze stippen.

mijn laatste post
[..]
Nee, Bix, we hebben al lang geleden gezegd dat IUI genoeg is en dat we verder niet de MMM in gaan. Daar houden we ons aan vast. Doen we dat niet, dan blijven we hoop hebben op iets dat eigenlijk niet reeel is. Nu hebben we echt een streep waar we niet over gaan. Wel zo 'handig'. Misschien begint binnenkort het stadium van het echt realiseren dat er geen kleintje meer volgt. (Dat is geestelijk ook beter dan toch maar weer de IVF-tour op en dan weer wat anders en dan ...)
Overigens moeten we ook echt opletten dat we het geestelijk nog wel aan kunnen. Daarom nu eerst een afkoelperiode voordat we beslissen of we de laatate IUI willen. We moeten dat dan zien als een afsluiting van onze MMM-periode. (Zal nog lastig worden)
pi_50971837
natuurlijk absoluut heel triest voor Bright en idd vervelend als t door ons geklets ondergesneeuwd is
(dat zal wel door het beginners enthousiasme komen) en was natuurlijk niet de bedoeling om zo over zijn bericht "heen te walsen"

Maar heb het t idee dat t speeltuinbankje toch niet helemaal t topic is waar we dit soort dingen kunnen bespreken...en dacht echt dat dit topic hiervoor bedoeld was...sorry
pi_50972053
Dank je Fruppel...
Hun gesprek stoort me ook totaal niet hoor. Ze hebben misschien we leen beetje gelijk om door te schuiven naar 'wanneer het niet lukt', maar dat is dan ook weer zo definitief. Daar wordt meer over IVF en ICSI en allerlei oorzaken gesproken.
Bij ons kan niet echt een oorzaak worden vastgesteld (naast een verminderde kwaliteit dan) en we gaan niet voor IVF/ICSI, dus dat topic is gewoon niet voor ons (vinden we)

En het is wel verfrissend om ook het begin van het zwanger proberen te raken weer te lezen, dus Again, ga maar gerust door hoor (hoewel teveel over-en-weer idd via MSN of zo kan )
pi_50972180
Ik snap je Bright, kan me voorstellen dat dat wel een grote overstap is..

Maargoed we gaan het iig rustiger aan doen zodat het weer als vanouds wordt!
  vrijdag 29 juni 2007 @ 15:27:46 #11
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_50972342
Bright van mij mag je lekker hier blijven hoor . Ben blij dat jij er verder geen punt van maakt van ons gebabbel.
Wij zijn een beetje over enthousiast nog met zijn 2en maar daar is het natuurlijk wel het topic bij uitstek voor lijkt mij.

Nogmaals heel veel sterkte met de beslissing die jullie moeten gaan maken, hoop dat de afkoelperiode duidelijkheid brengt.
pi_50972379
Ik bedoelde ook niet dat je weg moet hoor Bright!! Hoop niet dat je me verkeerd begrijpt

note to myself: Nu ben je toch weer aan het kletsbeppen..
  vrijdag 29 juni 2007 @ 16:52:19 #13
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_50975344
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 15:11 schreef Bright het volgende:

[..]

Nee, Bix, we hebben al lang geleden gezegd dat IUI genoeg is en dat we verder niet de MMM in gaan. Daar houden we ons aan vast. Doen we dat niet, dan blijven we hoop hebben op iets dat eigenlijk niet reeel is. Nu hebben we echt een streep waar we niet over gaan. Wel zo 'handig'. Misschien begint binnenkort het stadium van het echt realiseren dat er geen kleintje meer volgt. (Dat is geestelijk ook beter dan toch maar weer de IVF-tour op en dan weer wat anders en dan ...)
Overigens moeten we ook echt opletten dat we het geestelijk nog wel aan kunnen. Daarom nu eerst een afkoelperiode voordat we beslissen of we de laatate IUI willen. We moeten dat dan zien als een afsluiting van onze MMM-periode. (Zal nog lastig worden)
heel zware periode ik ben al een jaar aan het afsluiten... maar bij elke nod dat dichterbij komt wil je graag toch hopen dat er een wonder gebeurd... nogmaals voor jullie dikke knuffel...

we zijn alweer verhuisd.... moet nog ff verder bijlezen....
  vrijdag 29 juni 2007 @ 16:57:01 #14
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_50975523
bright die stap heb ik ook nooit kunnen maken.. en zoals je zegt dat luchtig gebabbel over net beginners is soms wel grappig om te zien... je weet hoe jij (ik ook) reageerde toen we met pil stopte... en soms wou ik dat ik nog zo enthousiast kon reageren tegen NOD aan.. maar dat durf ik niet meer.. tegen NOD aan begin ik al te denken.. dat het weer niks is.. ik zal wel ongi worden... en soms vind ik dat heel lastig en irritant van mijn eigen... en zou ik graag ook zo enthousiast en ongeduldig naar mijn NOD willen uitkijken.... maar is heel moeilijk....

Fruppel al getest????

En jore???

blabla?? waar zit jij in je cyclus?? want mijn geheugen laat me los!!!

Maripossa en Marie hoe is het met jullie?????

voor iedereen toi toi toi liefs lunastar
  vrijdag 29 juni 2007 @ 22:24:18 #15
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_50985604
Lief Luna, dat je naar me vraagt. Wij hebben een beetje een "rust" periode, we wachten op een bericht van het ziekenhuis dat we met iui mogen beginnen. Dat zal omstreeks augustus worden en dan zien we wel weer verder. Ik vind het nu eigenlijk wel even rustig zo, even helemaal niets!
18-11-2008 Maarten Alexander
  vrijdag 29 juni 2007 @ 23:09:00 #16
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_50987177
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 14:06 schreef Fruppel het volgende:

[..]

Voelde jij verder ook niets anders dan anders?
Nee, behalve dat er een soort wervelstorm in me woede waardoor ik uit moest vallen tegen mijn man, zonder reden
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  zaterdag 30 juni 2007 @ 00:47:49 #17
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_50989877
rust kan goed doen hé marie

hier 5 dagen te vroeg ongi... nieuwe nod 30 juli

fijne nacht
  zaterdag 30 juni 2007 @ 01:17:46 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50990714
Mijn 2 centjes als mod dan nog maar even.

Dit topic is voor zowel de prille verhalen als voor mensen die wat langer mee gaan. Men kan de keuze maken om over te gaan naar het andere topic, Bright heeft dat niet gedaan. Zijn keuze, zijn keuze dus ook om met de prille verhalen en het gebabbel geconfronteerd te worden. Maar... een beetje rekening houden met elkaar kan natuurlijk altijd.

Ik persoonlijk (en als MOD mss ook wel) vind het geOH in het vorige topic ook een beetje te ver gaan.
Pak de telefoon of msn of zo, denk ik dan.
Tuurlijk, een beetje over en weer kleppen is leuk, maar daar waar dit topic soms weken mee gaat ging het nu wel heel erg rap.
Natuurlijk kunnen we niet voorschrijven hoeveel je wel of niet kan posten, maar probeer het een klein beetje binnen de perken te houden.

En dan nog persoonlijker, ik stop met meelezen als het echt zo'n 1-2 gesprekje word en lees dan dus ook over andere dingen heen omdat ik geen zin heb om te zoeken naar dingen die over iets anders gaan zeg maar. Dus mocht het lang duren voor er een NOD aangepast is oid, PM dan even.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 01:20:03 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50990775
Bright
Echt heel heel klote dit.
De beslissing om te stoppen lijkt me vreselijk, idd mede omdat je toch elke maand weer ongesteld gaat worden en ik dan toch weer heel even zou denken 'zou het?'.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 09:15:15 #20
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_50993932
BE of Lois, zou mijn NOD naar 22 juli verzet kunnen worden? Alvast bedankt!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_50994941
BE of Lois, zouden jullie mijn NOD naar 18 juli willen zetten ?
Had het in het vorige topic al gevraagd, mar begreep dat er overheen is gelezen.
Bedankt !!
Pluk de dag voordat je in een vaas eindigt !
pi_50996081
BE, we snappen elkaar
Dat had ik dus ook.
Het was wel ontopic en ik vind de prille verhalen en het enthousiasme dus ook erg leuk. Maar het ging nu iets te ver door in een 1-2tje naar mijn idee.
Maar dames, stop vooral niet met posten!!!!!

Hopen maar dat er in dit deel weer veel streepjes vallen!
  zaterdag 30 juni 2007 @ 13:09:44 #23
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_50998047
Fruppel heb je al getest???

en hoe is het met de andere dames???

bright lukt het al bij jullie.... nog veel sterkte....
  zaterdag 30 juni 2007 @ 16:40:15 #24
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_51003634
Wilde nog even een dagje afwachten met testen en dat is maar goed ook, werd net totaal onaangekondigd ongesteld.
pi_51003770
Balen Fruppel!
Sterkte... nooit leuk om zomaar ongi te worden als je zo hoopt zwanger te zijn.
Hopelijk brengt de nieuwe ronde goede kansen voor je!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')