quote:
dankquote:
Op dinsdag 3 juli 2007 09:07 schreef Kleintje het volgende:Bright, dan kom je gewoon weer op het stuk onbegrip voor mensen met die kinderwens.
Dat je het los moet laten etc.
Waarschijnlijk hoor je ook vaak genoeg dat jullie niet moeten klagen, je hebt er toch 1.
Vreselijke opmerkingen zoiets.
Gelukkig was dit de enige opmerking. De opmerking van 'Maar je hebt er toch al 1?' krijgen we gelukkig nooit. De familie is wel begaan gelukkig. En we hebben enkele mensen om ons heen die ook altijd voor ons bidden. Ook dat geeft heel veel warmte en zorgt ervoor dat je je begrepen voelt. Dan kun je zo'n opmerking ook beter hebben (omdat je niet alleen staat!)
quote:
Oude vriendin van mij heeft na de 20 weken echo haar zwangerschap afgebroken omdat het kind totaal geen levenskansen had. Daar is ook vreselijk opgereageerd. Alleen maar de melding dat miskramen voorkomen. Ik noem zoiets geen miskraam meer. Dat mannetje is via de natuurlijke weg geboren, heeft een begrafenis gehad... het is een soort van vroeggeboorte (oke, opgewekt in dit geval)...
Dus eigenlijk een abortus? Dat lijkt me een ongelooflijk zware beslissing geweest. Is dat al lang geleden en hoe is ze er nu onder? (en haar man?)
quote:
Dat onbegrip krijg je volgens mij nooit weg.
(sorry, erg offtopic hier!)
Onbegrip... Komt vaak doordat de mensen zich niet in je situatie kunnen plaatsen en een groot bord voor hun kop hebben, alhoewel het ook nog weleens echt per ongeluk is, waarbij ze het niet zo bedoelen. (verkeerde opmerking op de verkeerde tijd)
offtopic? Tja, misschien wel
Luna, wat herkenbaar!!! Ons gezin lijkt ook gewoon nog niet 'af', alsof er nog een gat is waar een persoon hoort te zijn. En al zijn we nog zo blij, al tellen we echt onze zegeningen wel, het is gewoon nog niet klaar.
En dan is het pijnlijk dat anderen je ook zomaar 'inhalen'. Wel gegund hoor, maar oh zo pijnlijk... De vriendin met maar 1% kans om zwanger te worden heeft er inmiddels al 2! En een oud buurmeisje met maar 1 eierstuk heeft'r ook al 1, en zo kunnen we nog wel meer voorbeelden opnoemen. Dan vraag je je af: 'En wanneer zijn wij dan aan de beurt?'
Maar goed, laten we hier niet teveel klagen he... Anders moeten we verhuizen naar de klaagbaak