abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 juli 2007 @ 16:04:25 #226
156412 hestria
erg gastvrij
pi_51962296
oei daar had ik nog niet eens aan gedacht. Mischien ook maar eens boekjes bij de bieb halen, alhoewel miesje nog niet verder komt als: mama baby buik zitten, baby lief.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  maandag 30 juli 2007 @ 16:09:17 #227
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_51962423
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:38 schreef Deepfreeze het volgende:
Marlieske, wat naar dat je zo'n last heb van uitslag.. En na al die medicijnen nog wat meer medicijnen krijgt. Ben je altijd zo gevoelig voor dingen, of is het nu gewoon de zwangerschap?
Hopelijk gaat het allemaal snel weer over, en kun je rustig genieten van je kleine meis..
Tja ik heb colitus ulcerosa dus gevoelig ben ik wel voor dingen denk ik. Spanningen enz dat heeft zijn weerslag op mijn darmen, alleen is die uitslag iets totaal nieuws voor mij.
Maar ja hopen dat de prednison net zo goed werkt als de laatste keer, al vind ik de bijwerkingen verschrikkelijk
Mama van Isa en Ties
pi_51962910
quote:
Op maandag 30 juli 2007 13:33 schreef Brighteyes het volgende:
Ik durf je de prijs niet te zeggen Iksje, want ik heb geen idee. Ik weet alleen nog 'duur' in vergelijking met andere omslagdoeken en dekentjes.
*gevonden* 65,90 voor een wrapper.
linkje

Als ik het goed heb was er iemand met zo'n doek bij de tuin-meet bij Maneki (Was jij dat stiekemurd? Of ben ik in de war?) Idd ook heerlijk om gewoon neer te leggen als speelkleed.

DeLiedje, dat is idd heel mooi neutraal.
dat was ik idd
Een mooie roze met een hartje
De meiden zitten er, as we speak, weer op te spelen
  maandag 30 juli 2007 @ 16:29:03 #229
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51963017
Saskia hebben we gewoon verteld dat de baby (waar ze al weken mee bezig was en ook regelmatig voelde in m'n buik) uit mama's plasser kwam.
Als een papa en een mama elkaar heel erg lief vinden kan het gebeuren dat er een baby bij de mama in de buik gaat groeien.

Voor Saskia was dit genoeg (die was ook bijna 3 toen Tijn werd geboren). Later heeft ze nog wel eens bedacht dat baby's uit de buik 'kruipen' en dat ze nog weet van toen zij in mijn buik zat..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 30 juli 2007 @ 16:37:41 #230
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51963240
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:09 schreef marlieske het volgende:

[..]

Tja ik heb colitus ulcerosa dus gevoelig ben ik wel voor dingen denk ik. Spanningen enz dat heeft zijn weerslag op mijn darmen, alleen is die uitslag iets totaal nieuws voor mij.
Maar ja hopen dat de prednison net zo goed werkt als de laatste keer, al vind ik de bijwerkingen verschrikkelijk
Dat heeft mijn vader ook gehad! Wel fijn dat hij bij jouw allemaal goed op te vangen is met de juiste medicijnen.

Maar hoe zat dat dan tijdens de zwangerschap, heb je gewoon 9 maanden geen medicijnen gebruikt? En was dat dan niet gevaarlijk voor jou?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_51963381
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:48 schreef DaviniaHR het volgende:
Kan je niet iets zeggen in de trant van dat je een extra poepgaatje hebt waar kindjes uit komen als mama een hele dikke buik heeft?
Is wel ongeveer de waarheid, maar niet helemaal superplastisch.

En je dochter is nu wrs zelf ook bezig met plassen en poepen en zindelijk worden en zo (of is ze dat allang en ben ik onzin aan het roepen?) maar ze weet iig dat er van alles aan de onderkant uit komt, zeg maar. Dus daarop voortborduren of zo...
Mijn dochter is al sinds januari/februari zindelijk. Dus ze weet idd dat er van alles van onderen vandaan komt. Maar goed denk er thuis nog even verder over na hoe ik dat uit moet leggen.
  maandag 30 juli 2007 @ 16:55:14 #232
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_51963725
Wij hadden het over een babygaatje, dat is anders dan je plas- en poepgaatje. Dat was voldoende uitleg voor mijn zeer nieuwsgierige oudstje jochie
Saartje
  maandag 30 juli 2007 @ 17:02:12 #233
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_51963930
Ooh Faja dat lijkt me ook een lastige!

Ik ben nog helemaal niet bezig geweest met draagdoeken enzo, wel hebben we vorige week al een kinderwagen gekocht, handig ding, een kinderwagen, maxi-cosi en autostoeltje in 1. *zoekt linkje* Gevonden:
KLIK
Vond het wel leuk om man te zien klungelen, hij al die wagens uit ht schap halen en ontdekken hoe het werkte, knopjes drukken, ding inelkaar, uit elkaar en de kleur enzo goed uitzoeken, ik ben er maar bij gaan zitten, aandoenlijk hoor!

Bedankt voor jullie bezorgdheid
Hier geen bloed meer gelukkig, wel wat krampen en harde buiken. Ik heb net de VK gebeld die mijn vroedvrouw aanraade (ze zijn hier niet blij met thuisbevallingen en een VK die erachter staat en je niet weigert te behandelen is vrij moeilijk te vinden, dat probleem bleek ook in het ziekenhuis) en ik kan donderdagochtend terecht.
Gisteravond kwam opeens alles naar boven en heb even flink de longen uit mijn lijf gebruld, opeens dat besef dat het toch wel heel eng was geweest allemaal en dat ik stiekum toch geschrokken ben.
Vandaag een mooie dag, wordt wel erg warm, graadje of 35 dus nu maar even het zwembad induiken voor het middaguur
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
  maandag 30 juli 2007 @ 17:08:58 #234
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51964121
Alles is nu heel goed doorbloed, en wat ik gelezen heb hoeft een bleoding niet altijd iets vreselijks te zijn. Stolsels en flinke buikkrampen en koorts is niet goed...

Ik zou ook vreselijk schikken hoor! Jeetje ja!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 30 juli 2007 @ 17:39:51 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51964807
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:55 schreef Maneki.Neko het volgende:
Wij hadden het over een babygaatje, dat is anders dan je plas- en poepgaatje. Dat was voldoende uitleg voor mijn zeer nieuwsgierige oudstje jochie
Dat vind ik wel een goeie idd! Ik wilde zeggen iets over een speciaal babyluikje of zo en dan erbij dat je dat een keer gaat uitleggen als ze een grote meid is later ofzoiets.

Ik zou zelf huiverig zijn met poep of plasgaatjes, maar blijkbaar maakt dat ook niks uit gezien het verhaal van Saskia.

Marlieske, wat naar dat je aan de prednison moet zeg. Maar goed, ik hoop wel dat het je helpt tegen alle jeuk en klachten.
  maandag 30 juli 2007 @ 17:47:25 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51964982
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:25 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

dat was ik idd
Een mooie roze met een hartje
De meiden zitten er, as we speak, weer op te spelen
Ja zie je, toch wel. Ik wist het niet meer zeker, hoewel ik wel nog precies weet waar je zat.
pi_51965218
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:24 schreef Faja-Lobi het volgende:
Even een vraagje of eigenlijk meedenk advies gevraagd. Mijn bijdehandje van bijna 3 vroeg gisteren aan mij waar de deur in mijn buik was want de baby kan er anders niet uit. Toen ik dus wou uitleggen dat niet alle baby's via de buik geboren worden maar via ........slikte ik de rest dus maar in omdat ik haar nog wat jong vond voor die uitleg. Maar geheid dat die vraag nog een keer terug komt en is misschien wel handig om dan een antwoord te hebben. Hoe zouden jullie dat uitleggen?
Een collega van mij vertelde dat haar zoontje dat ook vroeg toen hij ongeveer zo oud was. Zij vertelde dat het dan opengaat tussen je benen, of dat een gaatje tussen je benen groter wordt, zoiet. En daar komt dan het kindje uit. "O", zei hij, en dat was het. Voor ons lijkt het heftig maar een kind maakt er meestal niets van.
Ik vind dat 'babygaatje' ook wel een mooie.
  Jubileum moderator maandag 30 juli 2007 @ 18:49:43 #238
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51966397
Wij hebben gewoon gezegd dat de baby door de dokter uit mama's buik gehaald wordt. Nog steeds trouwens als Iris er naar vraagt. Nou scheelt het ook wel dat Iris via een ks is gehaald en ook Ruud bij Karin via een ks is gehaald.
Als ze verder zou vragen zou ik wel meer uitleggen maar ik ga altijd van het principe uit dat als het simpelste antwoord afdoende is, ik geluk heb
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 30 juli 2007 @ 19:26:34 #239
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_51967414
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:38 schreef Faja-Lobi het volgende:
We zijn niet zo van de fabeltjes en ik vond het vroeger vreselijk als mijn vader zei dat ik tussen de bloemkolen was gevonden. Dus liever zo natuurlijk mogelijk verhaal maar ik wil ook niet dat ze gelijk denkt dat als je gaat plassen dat er een baby uit je doos kan komen.
Mara is er al een paar maanden geleden over begonnen. Waar de baby dan vandaan komt en ja ik heb haar eerlijk verteld dat die via mama's plasser komt. Dat je een gaatje hebt om te plassen en een gaatje hebt waar de baby door naar buiten komt.
We hebben daarna ook een paar keer een bevalling op tv gezien. Dat vind ze machtig interesant. En Mara is ook 3 ruim 3 nu.
Ik vind het belangrijk dat ze weet (in hoeverre dat kan) wat er straks gaat gebeuren en ach fabeltjes daar hou ik niet zo van.
Laatst hoorde ik van iemand dat ze haar dochtertje van zes niet bij de bevalling wilde omdat ze had verteld dat de baby via de navel zou komen.

Maar goed ik zou dus eerlijk zijn.
  maandag 30 juli 2007 @ 19:36:16 #240
82727 klein_spookje
pi_51967702
Be nog even he en dan mag je voor de echo. Zal aan je denken morgen.

die lodger deken hebben wij gekregen met Mara haar geboorte toen koste die krengen nog 80,00 niet normaal en ik heb het bijna niet gebruikt vond het geen fijn ding en ga hem nu ook niet gebruiken. Alhoewel ze wel steeds leuker zijn geworden nu.

Een draagdoek heb ik wel viavia gekocht. HEt lijkt me heerlijk voor zo een kind om heerlijk tegen papa of mama aan te liggen. Een draagzak hadden we voor Mara toen wist ik niets van draagdoeken maar jemig wat zitten die kinderen daar mee kaarsrecht dan leek dit me fijner en je kan zo een doek langer gebruiken tot tig kilo.

Verder zit ik in de ziektewet. Jammer maar helaas dat word een lange zit tot dat ik in april ergens weer ga werken. Met behoud van tig overuren en tig vakantie uren. Aan de ene kant een lekker voor uti zicht maar aan de andere kant vind ik werken ook zooo leuk. Maar ik kan niet in mijn eigen groep werken op een babygroep dat gaat niet met mijn rug en dat wisten we van te voren dat die klachten terug zouden komen. En dan kies ik nu meteen voor mijn kinderen want ik kan anders niets meer met Mara.

Ik kan bv niet eens mijn trap stofzuigen of alleen zware boodschappen doen. En dan duren de 19 weken die ik nog moet best lang.

Hopend dat het mooi weer word en dat ik dan met mijn ouders af en toe mee kan naar het srand. Want ook dat kan ik alleen op mijn hele goede dagen.

Ik vergeet op heel veel mensen te reageren sorry lees iedere dag mee maar heb niet zo veel tijd helaas.

Renda fijn dat alles nu weer goed voelt meid

liefs joyce
  maandag 30 juli 2007 @ 19:54:03 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51968258
Wat jammer Joyce, dat je lichamelijk al zo'n stap terug hebt moeten doen. Maar wel begrijpelijk dat je voor jezelf en je lijf hebt gekozen hoor!

Wij zijn echt heel erg aan het aftellen hier!
Het liefst ging ik nu al naar bed, maar ik zou niet kunnen slapen, dat is net even te vroeg.
  maandag 30 juli 2007 @ 20:00:00 #242
82727 klein_spookje
pi_51968475
hahah be ik ken het gevoel maar jij mag al snel ik moest tot half 2 wachten. Echt dat duurt lang hoor zo een halve dag.

Ik ga voor je duimen dat je nacht lekker snel voorbij gaat en dat het allemaal goed is.

ach die stap terug dat zat er aan te komen en dat is ff moeilijk om toe te geven. Maar 2 dagen babygroep is gewoon vreselijk zwaar met tillen zeker omdat ik op de groep maar weinig lopende kinderen heb.
Gelukkig was het hoofd ook helemaal er mee eens dat ik niet meer ging werken. Dat scheelt een hoop strijd denk ik. Gelukkig was het ook dezelfde als bij Mara dus ze weet hoe het zit.
pi_51970923
Joyce, wijs besluit om een stap terug te doen en prettig dat het hoofd zich er ook helemaal in kan vinden!

BE, lekker op tijd naar bed, dan is het gauw morgen .
Fake it till you make it...
  maandag 30 juli 2007 @ 21:22:08 #244
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_51971235
Hoe laat moet mag je morgen, BE? Ik hoop voor je dat het in de ochtend is!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 30 juli 2007 @ 21:29:05 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51971446
Ja, we mogen al om 9 uur! Dus nog minder dan 12 uur nu!
pi_51971452
9 uur toch BE (edit: goh al het 2e topic waar ik achter de feiten aan zit te posten... is vast hormonaal)?

Mn manlief wordt een "watje" geloof ik . Hij is ineens veel meelevender dan anders... wel schattig eigenlijk .
  maandag 30 juli 2007 @ 21:31:11 #247
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_51971503
quote:
Op maandag 30 juli 2007 21:29 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, we mogen al om 9 uur! Dus nog minder dan 12 uur nu!
Wat goed, zo vroeg Jij staat vast al om 06.30 uur naast je bed te stuiteren Dan duurt het nog hartstikke lang voor dat het 09.00 uur is
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 30 juli 2007 @ 21:33:25 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51971570
Leuk is dat he Nijna! Hier ook eentje hoor, echt leuk!

LadyS, ik vrees idd van wel!
Ik ga wel een filmpje opzetten dan of zo.
pi_51971718
Ik vind het wel leuk ja zo'n meelevende lief, als hij nou ook nog eens niet zo zou miepen als ik weer eens wat aanschaf of aan wil schaffen voor die kleine... .

Vraagje voor de wat meer ervaren mama's... ik ga morgen even met mn moeder langs de Makro en ik hoorde van haar dat de luiers daar in de aanbieding zijn... Is het slim om alvast wat in het vooruit aan te schaffen? En zo ja, welke maat dan?
Ik heb 1 pak van die newborn dingen van pampers liggen (2-5 kg).
pi_51971755
Kwart voor 10 is toch een prima tijd om te gaan slapen

Nog maar 1 nachtje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')