abonnement Unibet Coolblue
pi_51800690
Wat heb ik vandaag toch met topics sluiten?
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 17:52 schreef phluphy het volgende:
Ben je van plan om in de (nabije) toekomst te gaan verhuizen of klussen?
Of heb je misschien al concrete plannen, maar duurt het nog erg lang en wil je toch je voorpret delen?
Of heb je gewoon last van woonkriebels algemeen? (Zin om iets aan je woning te veranderen of te verhuizen)?
Laatste post:
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:43 schreef leonieke het volgende:
Zwahiel, Muck en Appelsap Wat héérlijk voor jullie (ik hoop dat ik niemand vergeten ben )

Veel plezier!
Heerlijk veel kriebels zonder lijstje trouwens

De vorige topics:
Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebels topic.
Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebels topic Deel 2

[ Bericht 12% gewijzigd door leonieke op 24-07-2007 22:50:13 ]
pi_51800835
En nog even de oude op tevoorschijn getoverd:
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 17:52 schreef phluphy het volgende:
Ben je van plan om in de (nabije) toekomst te gaan verhuizen of klussen?
Of heb je misschien al concrete plannen, maar duurt het nog erg lang en wil je toch je voorpret delen?
Of heb je gewoon last van woonkriebels algemeen? (Zin om iets aan je woning te veranderen of te verhuizen)?
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51800950
Wonderer, Nu is het duidelijker...jullie wachten dus nog op een andere offerte. Dan wachten we rustig met jullie mee.

Muck, Wanneer ga je eigenlijk ongeveer verhuizen? (we willen hier nl. alles weten )

Zo en dan ga ik nu mijn bedje opzoeken en lezen!
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51800989
Hopelijk staat alles nu in de OP
pi_51801007
Zo is de boel idd weer mooi compleet appelsap.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51801041
En leonieke...pfff...spitsuur hier!
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51801043
Bedankt allemaal!

Wonderer dus eigenlijk valt het een beetje tegen, of dat ook weer niet?
Goedkoper is natuurlijk altijd beter.
pi_51801135
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:51 schreef Nanook24 het volgende:
En leonieke...pfff...spitsuur hier!
Het is gewoon al heel lang geleden dat ik nog eens een topic heb geopend waar er echt naar de vorige topics verwezen wordt

Maar het is goedgekomen he
  dinsdag 24 juli 2007 @ 23:32:13 #10
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_51802517
dank je wel leonieke

Ik ga morgen beginnen met pakken, en ik hoop eigenlijk dit weekend al mijn spullen te gaan verhuizen
Lekker snel dus al
Ik ga dan echt alleen de spullen brengen en nog niks uitpakken, want 3 augustus ga ik op vakantie. Als ik terugkom ga ik samen met mijn vriend uitpakken

Dus eh, lekker snel al
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 25 juli 2007 @ 00:49:56 #11
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_51804806
Dank voor de reacties. Had mijn ouders al aan de lijn gehad en de situatie voorgelegd. Ook gezegd dat 't liefst 't gewoon zelf handel .Zij willen eventueel wel een maand huur op zich nemen voorlopig.

De huur is 425 pm en je moet 2 maanden borg betalen. Maar bij mijn huidige kamer betaal ik achteraf. dus dan ben ik nogal veel geld kwijt de eerste maand. En dat vonden zij niet zo'n goed plan aangezien er ook nog gegeten moet worden en er gewoon spullen aangeschaft moeten worden.

De huur van mijn huidige kamer vonden ze dat ik die best later kon betalen (dat kan gelukkig hier, want er wordt niet zo nauw op gekeken) Gezien 't feit dat er nog een giga rekening van de garage aan zit te komen vonden ze 't wel even zaak om bij te lappen

Toch weet ik nog niet of ik 't ga doen, wil 't eerst zelf proberen en dan pas bij hen aankloppen. Morgen even langs het uitzendbureau om te kijken of er nog snelle baantjes beschikbaar zijn die ik naast mijn huidige baan kan doen. 't Is best stom dat ik niet meer uren kan draaien daar, maar het zei zo.

Nog even een plaatje



Voor de duidelijkheid we gaan er met z'n 2en wonen en we moeten allebei 425 betalen...
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_51805492
De voorpret is er nog, maar ook de vermoeidheid van het slepen met dozen, het ineenvijzen van meubels en het wegdoen van oude spullen. Pffff wat heb ik toch onnoemelijk veel rommel bewaard de voorbije jaren...

Heb een eigen topicje geopend voor de nieuwsgierigen: Brussels appartementje voor BrusselseSpruit

En aan al de andere verhuizers: ik voel met jullie mee! Veel sterke armen toegewenst en ook veel sterkte bij het weggooien van oude spullen...
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
  woensdag 25 juli 2007 @ 07:18:35 #13
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51807502
Deel 3! Ik heb het even niet bij kunnen houden (veel weg geweest). Ik zal straks op mijn werk eens even kijken of ik tijd heb om bij te lezen.
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 25 juli 2007 @ 08:10:09 #14
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_51807731
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 07:18 schreef phluphy het volgende:
Deel 3! Ik heb het even niet bij kunnen houden (veel weg geweest). Ik zal straks op mijn werk eens even kijken of ik tijd heb om bij te lezen.
Foei

Appelsap, wat een werk moeten jullie nog verzetten zeg
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_51809796
foei phluph!





kunnen we geen Wiki maken waarin iedereen zijn haar project topic in een OP kan plaatsen overigens? Modjes?
Ja doei.
pi_51811433
test op:

Welkom in het Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebelstopic.

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!
In de Wiki! van Klussen en Wonen kun je jezelf in de OP van dit topic in de lijst zetten met 'klussers met voorpret'

Geef even aan in welke stage van het klussen je zit.. Wacht je nog op je hypotheek? Doet de aannemer nog moeilijk? Of zijn alle data al rond?


Eigen topics van klussers met voorpret:

  • Bloempjes huis(je) in Arnhem - Huur - Oplevering: 27 juli 2007 - Verhuizing: 11 augustus
  • Lieksepiek's bijna nieuwe (t)huisje!
  • Nanook84 gaat groter wonen


    Vorige topics:

    Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebels topic.
    Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebels topic Deel 2
    Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebels topic Deel 3
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------

    URL van de WIKI staat erin
  • Ja doei.
      woensdag 25 juli 2007 @ 11:25:36 #17
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_51811508
    Ik zou het lijstje met vorige topics weg laten. Dat maakt een OP zo lang (uiteindelijk). De link naar het vorige topic is genoeg, want in dat vorige topic staat weer het linkje naar de vorige etc. etc.

    Oh, en eigenlijk is dit niet helemaal wat ik bedoelde.
    Want nu verandert de OP nog niet automatisch en dus moeten wij het aanpassen als je het up to date wil houden.
    Ik bedoelde meer dat er in de OP een linkje naar een Wiki stond waar op de wiki dus alle details staan.
    Die details worden dus niet automatisch naar de OP gekopieerd zeg maar.

    Als men hier blij mee is vind ik het ook prima, maar dan wordt de OP dus niet regelmatig aangepast zeg maar.
    ***
    pi_51811718
    you've lost me

    tot aan de lange lijst met vorige topics snap ik het en vind ik het een goed argument
    Ja doei.
      woensdag 25 juli 2007 @ 11:32:51 #19
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_51811748
    Even naar het mod topic maar? Vervuilen we de boel hier niet.
    ***
    pi_51811807
    Ik heb nooit helemaal gesnapt hoe die wiki helemaal werkt... Dus als iemand mijne erbij wil zetten zou dat heel lief zijn!

    En nu voor het werk rap nog even een tweede laag gaan verven. Leve de avonddienst!
    Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
    pi_51811833
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 11:34 schreef BrusselseSpruit het volgende:
    Ik heb nooit helemaal gesnapt hoe die wiki helemaal werkt... Dus als iemand mijne erbij wil zetten zou dat heel lief zijn!
    ga ik voor je doen

    ik snapte het tot een kwartier geleden ook niet hoor
    Ja doei.
    pi_51811885
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 11:35 schreef motorbloempje het volgende:

    [..]

    ga ik voor je doen

    ik snapte het tot een kwartier geleden ook niet hoor
    Bedankt
    Nu effe helemaal geen tijd om dat te beginnen uitzoeken, ben veel te koppig en wil het dan helemaal snappen wat me dus tijd gaat kosten die een mens midden in de verhuis niet echt overheeft
    Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
    pi_51816847
    Waarom zijn er spullen die je op geen enkele manier in een verhuisdoos krijgt!!! Ik heb het hier over behangrollen, fotolijsten, en duikflippers. Je moet die spullen toch ook meeverhuizen?

    Nouja, de schade achter de knieschotten viel in elk geval mee, het meeste staat daar in kratten en dozen dus die kunnen zo mee maar ik zit dus met die restdingen. Voor nu heb ik ze maar verzameld in een grote boodschappentas en dan moeten ze zo maar mee.

    Ik heb ook even naar de wiki gegeken maar word er zo snel ook geen wijs uit dus je bent niet de enige hoor BrusselseSpruit.

    Muck, Dat is nog eens high speed verhuizen!!! Succes met inpakken in elk geval.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      woensdag 25 juli 2007 @ 17:48:38 #24
    112545 Muck
    Meine Sprache: International
    pi_51825155
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 14:06 schreef Nanook24 het volgende:
    Waarom zijn er spullen die je op geen enkele manier in een verhuisdoos krijgt!!! Ik heb het hier over behangrollen, fotolijsten, en duikflippers. Je moet die spullen toch ook meeverhuizen?

    Nouja, de schade achter de knieschotten viel in elk geval mee, het meeste staat daar in kratten en dozen dus die kunnen zo mee maar ik zit dus met die restdingen. Voor nu heb ik ze maar verzameld in een grote boodschappentas en dan moeten ze zo maar mee.
    Ja, dat heb ik ook
    Mijn wok en mijn poffertjespan passen in geen enkele doos
    naja, ik heb nu maar gewoon een doos met keukengerei gemaakt die maar gewoon open moet blijven

    vanmiddag 3 dozen vol gestopt met servies en boeken enzo, en als ik zo rondkijk, lijkt er nog haast niks weg te zijn.... ik vraagme af hoeveel dozen het gaan worden
    quote:
    Muck, Dat is nog eens high speed verhuizen!!! Succes met inpakken in elk geval.
    ja tof he?
    dank je!
    It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
    pi_51826166
    Ik heb mijn wok gelukkig pas weggegooid omdat de anti-aanbak laag los liet en een nieuwe voor inductie is kostbaar dus ik heb hem nog niet vervangen. En als ik jouw verhaal zo lees ga ik dat dus ook niet doen voor we verhuisd zijn.

    Overigens staan er hier inmiddels een stuk of 30 dozen en er staan er nog 20 bij mijn schoonmoeder met spullen die we al uit huis hebben verbannen voordat het huis te koop kwam. Het schiet hier dus aardig op richting de 100.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      woensdag 25 juli 2007 @ 18:27:27 #26
    112545 Muck
    Meine Sprache: International
    pi_51826338
    ik kan niet zonder mijn wok
    dus hij MOET gewoon mee, haha, al moet ik hem de hele tijd vasthouden onderweg
    It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
    pi_51833323
    We hebben daarnet toch nog een andere hypotheek mevrouw over de vloer gehad, open kaart gespeeld over wat we bij die andere kunnen krijgen en ze gaat kijken wat ze voor ons kan doen.

    Ik weet alleen niet zeker of we nu nog onder die andere uit kunnen komen want we hebben natuurlijk in principe al wel getekend alleen de papieren zijn nog niet rond.

    We zien wel hoe het loopt allemaal.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      donderdag 26 juli 2007 @ 06:48:16 #28
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_51843770
    Fijn topic!
    Wij krijgen over 2 weken en 1 dag de sleutel!
    En over een maand precies, zitten we er!!!

    Zie hier: Sugar & co: nieuw suikerhuis!
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      donderdag 26 juli 2007 @ 11:46:48 #29
    57695 Leonoor
    Unter 32-16-8...
    pi_51849071
    Jeetje wat gaat iedereen hard allemaal, ben je even een paar dagen bezig met dingen regelen (gas, water, licht, internet, tv, wasmachine, belastingmeneer, wat een hoop dingen!) etc. hebben opeens allerlei mensen een hypotheek of een (ander) huis. Gefeliciteerd allemaal, wat gaat dat opeens hard overal!

    Ik ga zaterdag beginnen met het inpakken van mijn paar doosjes, en woensdag echt echt verhuizen, naar de andere kant van het land (ik overdrijf graag). Nu word het zo echt, en ook wel een beetje eng . Ik ga proberen alles weer een beetje bij te houden hier.
    Nulla verba sed acta
    pi_51849103
    ik heb gisteren het laatste essentiele geregeld: TV en INTERNET

    de rest is geregeld wil alleen nog mooie verhuiskaartjes hebben
    Ja doei.
      donderdag 26 juli 2007 @ 11:49:58 #31
    112545 Muck
    Meine Sprache: International
    pi_51849162
    gefeliciteerd sugar!

    oeh en bloempje, dat gaat hard nu
    Op het postkantoor hebben ze hele leuke! Met snoopy, met streepjes, met vogeltjes, met schildpadjes... een heel rek vol
    ik kon ze eerst niet vinden omdat ik dacht dat het kaartjes waren om naar iemand te sturen die verhuisd was, tot ik naar de achterkant keer
    Misschien dat het ook wat voor jou is?
    It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
    pi_51851094
    ik heb zelf al een ideetje



    Ja doei.
    pi_51852757
    Oh Sugar zo snel alweer! Toen je je eigen topic opende leek het allemaal nog zo ver weg en nu is het dan al bijna zo ver. Veel succes/plezier met verhuizen, klussen en inrichten.

    Ik wil ook zelf iets in elkaar gaan flansen qua verhuiskaartjes maar heb me er nog niet zo in verdiept eigenlijk. Ach, anders voldoen de ouderwetse ook nog wel, ik heb er hier nog een hele rits liggen van de vorige verhuizing dus alleen even postzegels bijplakken en dan kunnen ze gewoon weer mee voor de volgende ronde.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      donderdag 26 juli 2007 @ 13:56:19 #34
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_51852941
    Succes met inpakken allemaal!

    Ik heb nog helemaal niet nagedacht over verhuiskaartjes. Ik denk dat ik heel veel via een mail ga doen om een beetje op de kosten te besparen. Ik vind die luxe kaartjes altijd een beetje onzin

    Ik heb vanmiddag om half 4 een afspraak bij de bank. Keep your fingers crossed
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_51853000
    aangezien ik niets beters te doen heb op mn werk dan Fok!ken kan ik wel even voor je duimen m@x succes
    Ja doei.
    pi_51853850
    Dat gaan we zeker voor je doen M@x, heel hard duimen dat het lukt! En mocht het niet lukken bij de bank dan misschien toch eens bij zo'n hypotheek winkel binnen lopen. Banken zijn vaak wat strikter over x-keer het jaarinkomen terwijl die winkels ook met andere financierders samenwerken die met meer keer jaarsalaris willen rekenen. (Zoals bijv. een bank of Scotland)
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_51854396
    Sugar nog maar 2 weken dat is zo voorbij!

    M@x succes ermee, ik zal voor je duimen!
      donderdag 26 juli 2007 @ 15:02:31 #38
    112545 Muck
    Meine Sprache: International
    pi_51855288
    succes M@x

    enne, tof kaartje bloempje
    It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
    pi_51855313
    * motorbloempje begint alvast met duimen
    Ja doei.
      donderdag 26 juli 2007 @ 15:11:32 #40
    9760 zwahiel
    keihard de lekkerste
    pi_51855628
    Eindelijk nu zelfs de datum doorgekregen, 1 augustus gaat alles door

    En toen ik dacht compleet financieel aan de grond te zitten bleek daar nog even het vakantiegeld te zijn Kwam ik erachter dat vakantiedagen tot 38 uur per hetzelfde belast worden als je gewone dagen (bijna niks voor mij als student dus!) De komende weken worden mijn uren dus gewoon keihard aangevuld want ik had nog ergens in de 60 uur staan. Daarbij nog mijn vakantiegeld (shit zwaar belast ) en ik heb gewoon een maand huur bij elkaar gesprokkeld

    Is die borg toch niet zo hoog als ik gedacht had nu kan ik toch nog spulletjes kopen
    As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
    pi_51855905
    Lekker zwahiel, het is toch altijd leuk als je wat nieuwe spulletjes kan kopen om je nieuwe huisje een beetje op te leuken.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      donderdag 26 juli 2007 @ 18:24:56 #42
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_51861041
    Bedankt voor het duimen. Het is gelukt Zelf als de verkoop van ons huis onverhoopt niet door mocht gaan dan is de koop van mijn nieuwe huisje mogelijk. En wie zei dat het regelen van een hypotheek weken zou moeten duren? De ontbindende voorwaarden van mijn voorlopig koopcontract komen 20 augustus te vervallen en volgens de meneer van de bank is de hypotheek ruim voor die tijd geregeld. Niks staat dat nog in de weg. Joechei!
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
      donderdag 26 juli 2007 @ 18:34:04 #43
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_51861262
    Jaaa! Wat goed zeg! Gefeliciteerd!
    ***
      donderdag 26 juli 2007 @ 19:04:20 #44
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_51862078
    m@x
    stormy waters...
    sailin'
    pi_51862458
    Leonoor, waar ga je naartoe verhuizen?
    pi_51864535
    M@x wat goed!!! Hier duurde het gelukkig ook allemaal niet zo lang dus het kan idd meevallen.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      donderdag 26 juli 2007 @ 21:18:07 #47
    118901 Lishe
    Verse Soep!
    pi_51866623
    M@x, wat goed! Gefeliciteerd!!!
    Geluk zit in een klein Wolkje
    Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
      donderdag 26 juli 2007 @ 21:21:27 #48
    112545 Muck
    Meine Sprache: International
    pi_51866731
    Hoera M@x Wat ontzettend fijn!
    En zwahiel, das natuurlijk altijd lekker Zo gaat het bij mij ook hoor
    It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
      donderdag 26 juli 2007 @ 21:41:49 #49
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_51867459
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_51868503
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 18:24 schreef m@x het volgende:
    Bedankt voor het duimen. Het is gelukt Zelf als de verkoop van ons huis onverhoopt niet door mocht gaan dan is de koop van mijn nieuwe huisje mogelijk. En wie zei dat het regelen van een hypotheek weken zou moeten duren? De ontbindende voorwaarden van mijn voorlopig koopcontract komen 20 augustus te vervallen en volgens de meneer van de bank is de hypotheek ruim voor die tijd geregeld. Niks staat dat nog in de weg. Joechei!
    yeah!!!

    wat fijn!!!!

    ik ben ook he-le-maal blij, want mijn lief komt MORGEN al terug van vakantie inplaats van zondagavond laat (gna kannie helpen verven zaterdag en zondag )

    net de laatste dingen gehaald met mn ouders om te kunnen beginnen met verven etc. auto volgeladen, ik er morgen met de motor heen en daarna naar mn lief woei! :
    Ja doei.
      donderdag 26 juli 2007 @ 22:47:12 #51
    112545 Muck
    Meine Sprache: International
    pi_51870257
    oeh wat fijn bloem
    sterke mannen zijn nooit wel

    totaal off-topic, maar de mijne komt morgen ook thuis
    na 18 dagen in het ziekenhuis gelegen te hebben voor een medisch onderzoek
    It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
    pi_51870562
    18 dagen

    was 't ernstig? Of is alles nu opgehelderd?

    Ja doei.
      donderdag 26 juli 2007 @ 23:04:34 #53
    112545 Muck
    Meine Sprache: International
    pi_51870999
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 22:54 schreef motorbloempje het volgende:
    18 dagen

    was 't ernstig? Of is alles nu opgehelderd?

    nee, het was een medisch onderzoek voor medicijnen zeg maar... Hij was proefkonijn
    It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
    pi_51872814
    M@x wat goed! Fijn dat het niet lang gaat duren.

    Hier ook ons topic!

    Sandertje21 en Appelsap gaan samenwonen in Vlissingen!
      vrijdag 27 juli 2007 @ 01:31:53 #55
    9760 zwahiel
    keihard de lekkerste
    pi_51875208
    Joehoe! Vandaag een contractje getekend dat ik bepaalde spullen overneem. Hoef alleen te betalen voor een gascomfort

    Toch alweer een CD kast, tv meubel en een bankje (lees slaapbankje) erbij

    Profi Lenor!
    As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
    pi_51877341
    spannend!!!! vandaag is 'de dag'
    Ja doei.
      vrijdag 27 juli 2007 @ 09:16:35 #57
    112545 Muck
    Meine Sprache: International
    pi_51878135
    lekker zwahiel!

    en succes vandaag bloempje
    It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
    pi_51878414
    Bloempje, Veel schilderplezier vandaag op de eerste dag in je nieuwe huis.

    De nieuwe topics vliegen je hier om de oren zeg. Ik ga morgen ofzo even in jullie topics reageren want ik kan natuurlijk niet de hele dag in de baas zijn tijd op Fok! rondhangen.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      vrijdag 27 juli 2007 @ 19:58:56 #59
    112545 Muck
    Meine Sprache: International
    pi_51896652
    jezus wat een dag
    Ik zou om half 12 de bus pakken om naar Arnhem te gaan, maar rond een uur of 10 kwam mijn moeder thuis, helemaal bleek, en bezweet, met de boodschap dat ze niet zo lekker was... Ontzettende pijn in haarrug, koortspieken, heel benauwd... Heel vreemd allemaal! Mijn moeder dacht dat ze misschien een nierbekken ontsteking had (dat heeft ze wel vaker gehad) maar de pijn werd wel heel erg.
    Even de dokter gebeld, en na 3 keer uitleggen wat er aan de hand was, mochten we met god's gratie om 10 over half 11 langskomen.
    Wij dus met de auto naar de praktijk, waar we nog zeker een half uur hebben zitten wachten.
    Op een gegeven moment mocht mijn moeder naar binnen. Na 20 minuten (!) kwam ze eindelijk naar buiten. Lijkbleek. Met de boodschap dat we naar het ziekenhuis moeten omdat ze misschien een longembolie had!
    We zijn eerst even langs huis gereden om wat papieren op te halen en mijn broer in te lichten. Mijn vader was op zijn werk en was waarschijnlijk net bezig met een klant en nam zijn telefoon niet op.
    ik ben dus als een malle naar Utrecht gereden met mijn moeder.
    Na heeeeeel veel onderzoeken (bloedonderzoek, hartfilmpje, longfoto's, een scan...) konden ze nog steeds niets vinden
    mijn vader was inmiddels gebeld door mijn broer en die was ook naar het ziekenhuis gekomen.
    nu is mijn moeder dus weer thuis, met alleen maar pijnstillers, waarvan ze er 3 op een dag mag

    van inpakken voor de verhuizing is vandaag dus bar weinig gekomen...
    It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
    pi_51898014
    ah Muck

    wat vervelend lijkt me echt dood-eng...
    is ze nu alweer wat beter? Of is het nog wachten op verbetering met die pijnstillers?

    Ja doei.
    pi_51898941
    Jeemig Muck, dat zal behoorlijk schrikken geweest zijn. Maar was het nu een longembolie want dat is me niet helemaal duidelijk. Hopelijk voelt ze zich snel weer beter maar ik zou haar met de verhuizing alleen maar voor koffie en thee laten zorgen. Het zware werk moet ze dan maar aan jullie over laten.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      zaterdag 28 juli 2007 @ 00:03:06 #62
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_51903258
    Nou, ik ben niet helemaal bijgelezen, jullie moeten me maar even helpen de draad weer op te pakken, als ik ergens te kort schiet.

    Allereerst even jompelen voor m@x . Topnieuws! Ik zie je in je topic!

    Leonoor begint morgen met inpakken als ik het goed heb? Succes ermee, ga tekeer!

    Nanook, wat valt er te melden van jullie verhuisperikelen?

    Zwahiel gaat goed, zo te lezen. Fijn, allemaal toffe nieuwtjes!

    Appelsap en motorbloempje hebben ook a een eigen topic dus kan ik daar "bezoeken".
    Hetzelfde geldt eigenlijk voor Sugar, maar die wens ik hier ook alvast even veel plezier met de laatste weekjes voorpret!

    Muck, wat een stress rondom de drukte die je (naar ik aanneem) al had. Veel succes.

    Wonderer is in afwachting van meer financiëel advies? Of heb ik het mis?

    Snoopy heeft kijkers-vakantie i.v.m. afwezige makelaar?! Lekker, enjoy!


    Wie / wat ben ik vergeten?
    Mezelf i.i.g. Maar daar is niet veel over te melden. Geduld, geduld, geduld. Wel heb ik vandaag één van onze eenkamerstoelen gesloopt. Goede reden om straks nieuwe aan te schaffen! Als manlief meewerkt, maar die zal wel opperen om te kapotte stoel te repareren.
    ... ♥ ik mis je ♥
      zaterdag 28 juli 2007 @ 07:16:41 #63
    9760 zwahiel
    keihard de lekkerste
    pi_51907660
    Joehoe, morgen krijg ik zoals 't er nu naar uitziet de sleutel ! Wel van de huidige bewoner en ik weet niet of de huurbaas nog een inspectierondje wil doen, maar anders ga ik gewoon al bepaalde spulletjes overhuizen naar mijn nieuwe huis!

    Ik krijg als 't goed is morgen mijn huurcontract thuis volgens een mail van mijn huisbaas

    Hoop dat ik zondag (takke vroeg om 12 uur, moet de nacht ervoren werken) de sleutels krijg van de huidige bewoner, dan heb ik gewoon even de luxe van twee kamers Heerlijk!
    Toch nog alles gelukt! Echt ik voel me zo blij!
    As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
    pi_51907714
    Ik was jullie weer even kwijt, maar gelukkig zijn jullie daar weer.

    Nog even een voor M@x!
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_51908052
    M@x en Zwahiel gefeli, wat fijn dat het nu zo opschiet allemaal
    Muck ik vind het heel naar van je moeder, hopelijk geneest ze snel

    pi_51909105
    De laatste updates hier zijn dat we gisteren eindelijk het koopcontract van ons nieuwe huis getekend hebben. (Een achterlijk dik pak papier van bijna een centimeter dik met wel 10 paraafen voor gezien)

    Verder moeten we qua financiering kiezen tussen 2 tussenpersonen in plaats van 2 hypotheken. Er is nl. maar 1 bank die het door ons gevraagde budget wil verstrekken. Nou wil de eene tussenpersoon wel iets met de afsluit provisie doen en dat kan de andere tussenpersoon weer niet dus het gaat echt om hele lullige dingetjes. Vanavond gaan we hier even rustig voor zitten.

    En verder ben ik bang dat er misschien problemen kunnen komen met de werkgeversverklaring van mijn lief. Zijn werkgever heeft nl. niet de intentieverklaring op het standaart formulier ingevuld maar er een of ander onduidelijk briefje bij gedaan waarin staat dat na afloop van zijn tijdelijke contract het om KAN worden gezet in een vast contract. Lief zou er vandaag in elk geval even over bellen met de rayon manager.

    Ik vind het in elk geval een hoop gedoe op niks af. Er is al sprake van dat hij assistent filiaalmanager gaat worden en zijn contract loopt op 1 oktober af, dan kunnen ze toch al wel ja of nee zeggen en dus gewoon wel of niet die intentieverklaring invullen???

    Phluph, Geeft niks hoor dat je de draad even kwijt bent, er is ook best wel veel gekletst de laatste tijd hier. Gewoon de boel weer op proberen te pikken waar we gebleven zijn dan komt het allemaal goed.

    En mannen die willen proberen oud meubilair te repareren zijn , je moet toch af en toe jezelf ook op iets nieuws kunnen tracteren?

    Zwahiel, Morgen al de sleutel, gefeliciteerd!!! Veel plezier met opknappen. (Krijgen we nog een eigen topic van je?)
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      zaterdag 28 juli 2007 @ 12:01:54 #67
    112545 Muck
    Meine Sprache: International
    pi_51910113
    Het gaat gelukkig een stuk beter met mijn moeder, al moet ze zich voorlopig wel rustig houden natuurlijk.
    En nanook, een embolie is bloedpropje dat vanuit (waarschijnlijk) het been de longen in is geschoten en daar de uitwisseling van zuurstof en koolstofdioxide bemoeilijkt. Erg naar

    Ik laat haar dus eigenlijk niks doen met de verhuizing
    Of er verbetering optreed wten we eigenlijk niet, het is gewoon even afwachten, verder kunnen we niks doen
    It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
      zaterdag 28 juli 2007 @ 16:31:09 #68
    9760 zwahiel
    keihard de lekkerste
    pi_51915055
    Nanook ik wil wel een topique maar voorlopig zal er niet al teveel in zitten omdat 't geld redelijk op is straks na de borg

    Maar we hebben wel een keuken upgrade (van Bruynzeel Holland 2000 naar nieuwe fronten, aanrecht en kleine verandering in de keuken en leuke verlichting) in de planning. Voor de rest is het vrij af alweer. Maar een show topique zal er zeker komen!

    Ik ben eens benieuwd naar het pak papier wat ik moet tekenen.
    * zwahiel checkt de brievenbus

    En ja hoor, de huisbaas zei de 27e en de 27e it is, hier is de huurovereenkomst.

    Alles ondertekend en nu moet ie nog op de post, er zat zelfs al een inspectierapport bij. Aangezien ik morgen met een huidige bewoner ga kijken en dingen ga regelen met 'm komt dat dus ook goed.

    Het enige wat ik mis is een datum met betalingen, er wordt wel over een boete gesproken bij te laat betalen, maar niet wanneer ik dan moet betalen...
    Totaal 2 maanden borg: 850, een maand huur 425 en 125 euro exclusief BTW bemiddelingskosten. Die laatste mag ik binnen een maand betalen.

    Toch buiten die borg dan een nette bemiddelingskosten moet ik zeggen, dat valt me nog reuze mee.
    As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
      zondag 29 juli 2007 @ 23:58:36 #69
    112545 Muck
    Meine Sprache: International
    pi_51948031
    hier even mijn allerlaatste berichtje vanuit een vreemd lege kamer in Arnhem
    Morgen is de grote dag
    It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
      maandag 30 juli 2007 @ 09:06:07 #70
    132038 Robhimself.2
    *Wordt papa!!*
    pi_51952148
    13 Augustus de sleutel!!! Alleen de bank komt pas rond 12 September...

    Tijdelijk maar met een slaapbank doen dan
    I do the cha-cha like a sissy girl. There's nothing wrong with that F1 car, except that it's on fire!
    Murray Walker| There's Miss Universe, Miss World and Miss Communication.
    pi_51952187
    ook gefeliciteerd
    Ja doei.
    pi_51953229
    ik ook kan niet wachten om te zien hoe alle spulletjes staan enzo
    Ja doei.
    pi_51953266
    Ik moet wel nog wachten op de funderingen enzo
    pi_51953326
    funderingen who needs them

    Ja doei.
    pi_51953357
    Het is vooral die "enzo" die we ook schijnen nodig te hebben... zeggen ze, he
    pi_51953423
    kul! niet luisteren naar 'ze' wat weten 'ze' nou helemaal
    Ja doei.
    pi_51953515
    Het wordt wel tijd dat er aan begonnen wordt. Ik begin een beetje moedeloos te worden. Dat eeuwige wachten ben ik echt zo beu aan het worden.

    Vorige week al eens ingestort... Ik zie het liever niet meer gebeuren eigenlijk
      maandag 30 juli 2007 @ 19:29:44 #79
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_51967521
    Robhimself, een gewone bank kan ook prima slapen heur.
    Wel balen, dat soort dingen, potverdorie weer wachten.

    Leonieke, hang in there! Hoe zwaarder het gevecht, hoe mooier de overwinning
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_51967666
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 19:29 schreef phluphy het volgende:
    Leonieke, hang in there! Hoe zwaarder het gevecht, hoe mooier de overwinning
    Thx

    Mja de vakantie is er echt te veel aan (hoor mij bezig ).
    Elke dag de godganse dag ofwel bij mijn ma ofwel bij mijn schoonouders zitten Ik wil mijn eigen plekje, mijn eigen huisje, gewoon mijn man en ik en voor de rest geen gedoe
    En dan elke week een keer langskomen, geen probleem... maar niet meer 24/7. Ik word er gek van momenteel En het probleem is zo groot dat ik er momenteel echt het positieve niet meer kan van inzien.

    En vorige week waren deze gevoelens goed voor een echte jankbui

    Nog een jaar
    pi_51967799
    Kop op hoor Leonieke, ik begrijp heel goed dat een eigen plekje heel belangrijk is maar na de bouwvak gaan ze al beginnen toch? Dan kun je elke dag zien hoe jullie huisje steeds weer een beetje verder af komen tot jullie er lekker samen in kunnen gaan wonen.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_51967914
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 19:39 schreef Nanook24 het volgende:
    Kop op hoor Leonieke, ik begrijp heel goed dat een eigen plekje heel belangrijk is maar na de bouwvak gaan ze al beginnen toch? Dan kun je elke dag zien hoe jullie huisje steeds weer een beetje verder af komen tot jullie er lekker samen in kunnen gaan wonen.
    Ik hoop dat ze er aan beginnen. Het probleem is dat mijn schoonvader aannemer is en we hem dus niet echt kunnen opjagen Er is ook geen begin- of einddatum gepland op die manier.

    Eens ze beginnen aan het huis zal ik ook al weer werken en zal ik me wel weer beter voelen Dan heb ik iets te doen en zit ik niet meer de godganse dag bij andere mensen in hun huis

    En ik wil echt niet ondankbaar overkomen ofzo, maar 3 jaar is meer dan we ooit in gedachten hebben gehad... Laat staan dat het vier jaar zal worden

    En ik geef het toe, ik wil die pil het huis uit gooien... en dat kan niet zolang we hier wonen. Toch niet als we hier nog zo lang gaan wonen. Ook wel klusvoorpret eigenlijk
    pi_51973730
    Dat je schoonvader gaat bouwen is aan de ene kant natuurlijk wel gunstig maar aan de andere kant ook wel lastig op deze manier ja. Hopelijk wordt hij jullie ook gauw zat en gaat hij snel aan de gang met bouwen.

    Jullie kunnen een half jaartje voor de oplevering toch stiekem al wel voor het eggie gaan oefenen.

    Wij gaan zondag voor een keuken kijken hebben we net besloten.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      dinsdag 31 juli 2007 @ 00:24:08 #84
    9760 zwahiel
    keihard de lekkerste
    pi_51976982
    Woensdag is the day

    Morgen ga ik mijn geld overboeken naar mijn nieuwe huurbaas en het contract op de bus doen. Dan nog even bellen omdat de inspectie hem denk ik nogal verrast omdat 't niet echt schoon en netjes is binnen van de vorige bewoners. Maar dat is afgesproken. Zij lieten meubelen, lampen en bureau's achter (allemaal relatief nieuw!) Schoonmaakspulletjes en als tegen prestatie maken wij 't straks zelf schoon in ruil voor al die meubels. Ze hebben ook twee Ikea vloerkleden laten liggen die we nu niet hoeven te kopen! Nog een PS kast (mediameubel, 3 maanden oud) en nog wat potten en pannen.

    * zwahiel blij is!
    As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
      dinsdag 31 juli 2007 @ 07:35:41 #85
    20553 Elegy
    Les armes du temps
    pi_51979968
    Morgen sleutel ophalen en dan eens gaan bezichtigen hoe ze het hebben achtergelaten. Er moet denk ik nog heel wat gebeuren, nieuwe vloer en waarschijnlijk ook schilderen/behang krabben. Maar de eerste twee weken kan ik er toch niet in omdat er eerst een ongediertebestrijdingsbedrijf (2x woordwaarde) langskomt.
    Meteen ook maar foto's maken en meterstand opnemen enzo, ben erg benieuwd.

    Ohja, tis huur, in het Laakkwartier. Midden tussen de terroristen
    "L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
    pi_51979979
    quote:
    Op dinsdag 31 juli 2007 07:35 schreef Elegy het volgende:
    Morgen sleutel ophalen en dan eens gaan bezichtigen hoe ze het hebben achtergelaten. Er moet denk ik nog heel wat gebeuren, nieuwe vloer en waarschijnlijk ook schilderen/behang krabben. Maar de eerste twee weken kan ik er toch niet in omdat er eerst een ongediertebestrijdingsbedrijf (2x woordwaarde) langskomt.
    Meteen ook maar foto's maken en meterstand opnemen enzo, ben erg benieuwd.

    Ohja, tis huur, in het Laakkwartier. Midden tussen de terroristen
    via Vestia?
    Ja doei.
      dinsdag 31 juli 2007 @ 07:58:30 #87
    20553 Elegy
    Les armes du temps
    pi_51980066
    quote:
    Op dinsdag 31 juli 2007 07:38 schreef motorbloempje het volgende:

    [..]

    via Vestia?
    Nee, via een makelaar, waar ik de naam even van ben vergeten

    Maar ik hoop dat ik hier eens wat langer in kan blijven zitten, ben de afgelopen twee jaar al vier keer verhuisd, vijf keer met de volgende meegeteld. Ouders -> Amsterdam, half jaartje later, studie afgebroken -> ouders, drie maanden later -> samenwonen, zes maanden later relatie op de klippen -> ouders, 8 maanden later -> Den Haag.

    Nou word ik het een beetje zat, ik wil eens gewoon lekker op mezelf wonen voor minstens een jaar of twee!
    "L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
      dinsdag 31 juli 2007 @ 08:23:26 #88
    132038 Robhimself.2
    *Wordt papa!!*
    pi_51980230
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 19:29 schreef phluphy het volgende:
    Robhimself, een gewone bank kan ook prima slapen heur.
    Wel balen, dat soort dingen, potverdorie weer wachten.

    Leonieke, hang in there! Hoe zwaarder het gevecht, hoe mooier de overwinning
    Slaapbank is vervanging (tijdelijk) totdat mn echte bank komt, bed heb ik wel.
    I do the cha-cha like a sissy girl. There's nothing wrong with that F1 car, except that it's on fire!
    Murray Walker| There's Miss Universe, Miss World and Miss Communication.
      dinsdag 31 juli 2007 @ 08:25:25 #89
    132038 Robhimself.2
    *Wordt papa!!*
    pi_51980244
    quote:
    Op dinsdag 31 juli 2007 07:38 schreef motorbloempje het volgende:

    [..]

    via Vestia?
    Heh, Zoetermeer? Mijn appartement gaat via Vestia. Die hebben de hele mik weer netjes gemaakt. Vloer is ge-egaliseerd, nieuwe badkamer, muren ogevuld waar nodig enz..

    Dus ik heb weinig werk eraan.
    I do the cha-cha like a sissy girl. There's nothing wrong with that F1 car, except that it's on fire!
    Murray Walker| There's Miss Universe, Miss World and Miss Communication.
    pi_51981764
    quote:
    Op maandag 30 juli 2007 22:32 schreef Nanook24 het volgende:
    Dat je schoonvader gaat bouwen is aan de ene kant natuurlijk wel gunstig maar aan de andere kant ook wel lastig op deze manier ja. Hopelijk wordt hij jullie ook gauw zat en gaat hij snel aan de gang met bouwen.
    Idd
    quote:
    Jullie kunnen een half jaartje voor de oplevering toch stiekem al wel voor het eggie gaan oefenen.
    Een drietal maand was het oorspronkelijke plan, maar ik weet niet of dat zal lukken aangezien we niet echt een einddatum zullen weten. Soit, 6 maand is te veel, maar drie maand zou toch moeten lukken. Alhoewel ik dan wel een truc moet vinden, want ik wil niet dat mijn schoonouders het weten.
    quote:
    Wij gaan zondag voor een keuken kijken hebben we net besloten.
    Zondag? sluiten de winkels niet bij jullie?
    Maar een keuken Daar gingen we tijdens de vakantie ook voor zien dacht ik
    pi_51985448
    Zwahiel, Woensdag...dat is morgen al!!! Lekker dat ze wat spullen achter laten, dat scheelt jou weer geld uitgeven. Succes met schoonmaken, is het echt goor of is het gewoon een kwestie van even goed met een sopje door het huis heen?

    Elegy, Het voordeel van dit huis is dat het van jou is dus mocht je nu een leuk iemand tegen het lijf lopen en het gaat uiteindelijk niet goed dan kun je diegene gewoon weer op straat zetten. Succes met opknappen.

    Leonieke, Dat is inderdaad wel lastig zo lang je nog bij je schoonouders in huis bent maar ze hoeven het toch niet te merken? Gewoon nu alvast je pil naar een voor hun niet zichtbare plek verhuizen.

    A.s. zondag is het hier koopzondag (altijd de eerste zondag van de maand) vandaar dat we voor een keuken kunnen kijken. We gaan ondanks alle verhalen hier eerst naar de keukenconcurent, die hebben nu een aanbieding dat je 5 electrische apparaten + de montage gratis krijgt en omdat je daar toch iets meer keuze hebt qua deurtjes gaan we toch maar eens kijken wat zij voor ons kunnen betekenen.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_51988765
    quote:
    Op dinsdag 31 juli 2007 08:25 schreef Robhimself.2 het volgende:

    [..]

    Heh, Zoetermeer? Mijn appartement gaat via Vestia. Die hebben de hele mik weer netjes gemaakt. Vloer is ge-egaliseerd, nieuwe badkamer, muren ogevuld waar nodig enz..

    Dus ik heb weinig werk eraan.
    werk(te) bij Vestia, maar dan in Den Haag
    Ja doei.
      dinsdag 31 juli 2007 @ 18:54:22 #93
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_51996266
    quote:
    Op dinsdag 31 juli 2007 08:23 schreef Robhimself.2 het volgende:

    [..]

    Slaapbank is vervanging (tijdelijk) totdat mn echte bank komt, bed heb ik wel.
    Helemaal verkeerd begrepen dus.
    ... ♥ ik mis je ♥
      dinsdag 31 juli 2007 @ 18:55:54 #94
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_51996309
    Leonieke, ik voel met je mee. Nog zo lang wachten.

    Ik heb gisteren Sims-2 besteld. En voor mijn part moet ik ze allemaal kopen, maar ik zal die herfst/winter/voorjaar nog doorkomen.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_52000367
    quote:
    Op dinsdag 31 juli 2007 18:55 schreef phluphy het volgende:
    Leonieke, ik voel met je mee. Nog zo lang wachten.

    Ik heb gisteren Sims-2 besteld. En voor mijn part moet ik ze allemaal kopen, maar ik zal die herfst/winter/voorjaar nog doorkomen.
    Ik leef met jullie allebei mee hoor!!! Toen wij eenmaal hadden besloten te gaan verhuizen vond ik het ook verschrikkelijk te moeten wachten tot ons eigen huis verkocht was voor we serieus zelf voor een ander huis konden gaan en dat was uiteindelijk maar 3 maanden...en jullie moeten nog véél langer.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      woensdag 1 augustus 2007 @ 07:17:50 #96
    20553 Elegy
    Les armes du temps
    pi_52009258
    Straks sleutel ophalen. Helaas kon dat alleen maar om 12.00 en niet eerder. Nu is mijn dag nogal doormidden. Naja, tot een uur of elf dan maar even werken.
    Heb toch nog genoeg vrije dagen, nog een stuk of 24 waarvan ik niet eens weet wanneer ik ze moet opmaken ik heb een hekel aan de zomervakantie, vandaar
    "L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
    pi_52011553
    Elegy,heel veel succes en plezier met je nieuwe stek en welkom in Den Haag
      woensdag 1 augustus 2007 @ 10:49:59 #98
    20553 Elegy
    Les armes du temps
    pi_52012047
    quote:
    Op woensdag 1 augustus 2007 10:25 schreef Charisma het volgende:
    Elegy,heel veel succes en plezier met je nieuwe stek en welkom in Den Haag
    Dankje

    Ik zal tzt ook een vooruitgangstopic plaatsen, heb mijn digicam mee voor foto's van de huidige situatie, ben best benieuwd.
    Moet ook eens kijken hoe ik van die mooie 3d plattegronden kan maken die sommigen in hun topics hebben. Dat was toch iets met google3dmaps toch?

    Over een kwartiertje ga ik er vandoor, gelukkig geen file
    "L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
    pi_52013778
    Thx Phluphy en Nanook
    Nog een paar weken en dan beginnen ze er waarschijnlijk aan (ik heb gisteren zitten polsen bij mijn schoonvader en er zou nog in augustus begonnen worden... Begin, midden of eind: geen idee. Maar als het weer wat beter wordt (lees: geen regen meer) zouden ze nog in augustus beginnen. Dus de regen kan maar zien dat het ergens anders uitvalt de komende weken ).

    Einddatum: geen flauw idee, maar ik verlang wel tot ze de keuken komen installeren
    pi_52013796
    quote:
    Op woensdag 1 augustus 2007 10:49 schreef Elegy het volgende:

    [..]

    Dankje

    Ik zal tzt ook een vooruitgangstopic plaatsen, heb mijn digicam mee voor foto's van de huidige situatie, ben best benieuwd.
    Moet ook eens kijken hoe ik van die mooie 3d plattegronden kan maken die sommigen in hun topics hebben. Dat was toch iets met google3dmaps toch?

    Over een kwartiertje ga ik er vandoor, gelukkig geen file
    Ik dacht iets van Floorplanner. Er is hier een topic over in K&W

    Proficiat met de plannen!
      woensdag 1 augustus 2007 @ 12:14:25 #101
    112545 Muck
    Meine Sprache: International
    pi_52014328
    kop leonieke, we leven allemaal met je mee
    wat ongelofelijk kut (als ik het maar eens grof mag zeggen) dat je zo lang moet wachten!
    Als ik zo lang bij mijn schoonouders zou moeten blijven, zou ik allang gillend gek geworden zijn!

    Ik ben inmiddels helemaal verhuisd trouwens
    Okee, de dozen staan nog ingepakt, maar de meubels staan inmiddels allemaal op zijn plek
    Mijn vader heeft wat foto's gemaakt, en ik zal hem vanmiddag eens lief aankijken, zodat ik ze hier kan laten zien
    Overmorgen ga ik op vakantie, en 16 augustus (wanneer mijn OV weer geldig is) ga ik met mijn vriend de dozen uitpakken
    It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
    pi_52015925
    Leonieke, Dat is idd wel het vervelende van nieuwbouw, dat je afhankelijk bent van het weer. Hopelijk krijgen we nog een beetje een nazomer zodat ze binnenkort aan jullie huis kunnen gaan beginnen en krijgen we een zachte winter zodat er geen dagen uitvallen door de vorst.

    Muck, Lekker dat de grote spullen nu over zijn. Is je moeder alweer een beetje aan de beterende hand inmiddels? Ik zou in elk geval zeggen ga lekker genieten van je vakantie dan kun je vol goede moed aan de uitpak fase beginnen.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      woensdag 1 augustus 2007 @ 13:56:16 #103
    112545 Muck
    Meine Sprache: International
    pi_52017026
    quote:
    Op woensdag 1 augustus 2007 13:20 schreef Nanook24 het volgende:
    Muck, Lekker dat de grote spullen nu over zijn. Is je moeder alweer een beetje aan de beterende hand inmiddels? Ik zou in elk geval zeggen ga lekker genieten van je vakantie dan kun je vol goede moed aan de uitpak fase beginnen.
    ja, het gaat een stuk beter met haar
    ze mag vrijdag ook gewoon mee op vakantie van de arts gelukkig
    It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
    pi_52017416
    Dat is inderdaad wel heel fijn ja. Verwen haar maar lekker in de vakantie dan kan ze nog even extra bijkomen van de schrik.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_52019148
    quote:
    Op woensdag 1 augustus 2007 12:14 schreef Muck het volgende:
    kop leonieke, we leven allemaal met je mee
    wat ongelofelijk kut (als ik het maar eens grof mag zeggen) dat je zo lang moet wachten!
    Als ik zo lang bij mijn schoonouders zou moeten blijven, zou ik allang gillend gek geworden zijn!

    Ik ben inmiddels helemaal verhuisd trouwens
    Okee, de dozen staan nog ingepakt, maar de meubels staan inmiddels allemaal op zijn plek
    Mijn vader heeft wat foto's gemaakt, en ik zal hem vanmiddag eens lief aankijken, zodat ik ze hier kan laten zien
    Overmorgen ga ik op vakantie, en 16 augustus (wanneer mijn OV weer geldig is) ga ik met mijn vriend de dozen uitpakken
    Dat bij schoonouders wonen, is ook soms wel om gillend gek te worden hoor Maar als ze mij gerust laten valt het wel wat beter mee. En als het echt te gek wordt, kijk ik onze bankrekening na en denk ik bij mezelf: als we zouden moeten huren, hadden we nog niet zoveel gespaard als nu en is onze lening dus een pak lager Zo heeft alles zijn voor- en nadelen Maar de afwerking van ons huis zal er geen dag te vroeg zijn
    Ik heb al tegen mijn ma gezegd dat ze ons (eens we in ons huis wonen) waarschijnlijk een paar weken niet zal zien omdat ik me dan helemaal zal opsluiten en enkel nog buiten zal komen om te gaan werken en boodschappen te doen. Ze kon er begrip voor opbrengen (ook al is zij langs de ene kant wel blij dat het nog allemaal blijft duren omdat we dan elk weekend bij haar wonen).

    Helemaal verhuisd En nu over de dozen vallen of op zoek gaan naar dat ene flesje shampoo Ik ben alleszins nieuwsgierig naar de foto's
    Wat is OV trouwens? (openbaar vervoer ) En wat heeft het te maken met uitpakken? Want die link snap ik niet helemaal
    pi_52019178
    quote:
    Op woensdag 1 augustus 2007 13:20 schreef Nanook24 het volgende:
    Leonieke, Dat is idd wel het vervelende van nieuwbouw, dat je afhankelijk bent van het weer. Hopelijk krijgen we nog een beetje een nazomer zodat ze binnenkort aan jullie huis kunnen gaan beginnen en krijgen we een zachte winter zodat er geen dagen uitvallen door de vorst.
    Dat is nu net hetgeen wij hier ook hopen

    Het is mij gelukt om goed weer te hebben voor ons huwelijk, dus misschien helpt dat bidden en hopen en duimen ook wel voor de bouw van ons huis
      woensdag 1 augustus 2007 @ 16:12:36 #107
    112545 Muck
    Meine Sprache: International
    pi_52020439
    Ah ja, ik vergeet weleens dat niet iedereen een student is
    OV is OV-studentenkaart, waarmee je dus gratis met het openbaar vervoer kunt reizen
    dat ding is alleen niet geldig van 16 juli tot 16 augustus, vandaar dat ik me nu blauw betaal aan treinkaartjes van het huis van mijn ouders (in Wijk bij Duurstede) naar mijn kamer (in Didam)
    De 16e ben ik net terug van vakantie, en omdat mijn OV-kaart dan weer geldig is, kan ik weer zodner al te veel kosten te maken heen en weer reizen. Mijn vriend heeft ook een OV-kaart, dus die kan dan ook mooi meehelpen met uitpakken
    Vrijdag ga ik met mijn ouders en broer op vakantie, dus ik logeer hier een paar dagen, zodat ik niet tussen de ingepakte rommel hoef te zitten.
    Uitpakken doen we dus als ik terug kom van vakantie.
    Pff, wat een chaotisch verhaal

    En haha, ik zoek me inderdaad rot naar shampoo en handdoeken en weet ik wat
    It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
    pi_52020648
    quote:
    Op woensdag 1 augustus 2007 16:12 schreef Muck het volgende:
    Ah ja, ik vergeet weleens dat niet iedereen een student is
    OV is OV-studentenkaart, waarmee je dus gratis met het openbaar vervoer kunt reizen
    dat ding is alleen niet geldig van 16 juli tot 16 augustus, vandaar dat ik me nu blauw betaal aan treinkaartjes van het huis van mijn ouders (in Wijk bij Duurstede) naar mijn kamer (in Didam)
    De 16e ben ik net terug van vakantie, en omdat mijn OV-kaart dan weer geldig is, kan ik weer zodner al te veel kosten te maken heen en weer reizen. Mijn vriend heeft ook een OV-kaart, dus die kan dan ook mooi meehelpen met uitpakken
    Vrijdag ga ik met mijn ouders en broer op vakantie, dus ik logeer hier een paar dagen, zodat ik niet tussen de ingepakte rommel hoef te zitten.
    Uitpakken doen we dus als ik terug kom van vakantie.
    Pff, wat een chaotisch verhaal

    En haha, ik zoek me inderdaad rot naar shampoo en handdoeken en weet ik wat
    Misschien... héél misschien ligt het ook aan mijn nationaliteit hoor dat ik die link niet direct gelegd heb Maar een heel duidelijk uitleg

    Ik ben al blij dat wij later niet veel zullen moeten verhuizen. Enkel kleren, boeken en die paar spullen die we al gekregen hebben. De rest van de uitzet kopen we gewoon eens we ginder zitten of laten we direct ginder leveren. Moeten we niet te veel in dozen gaan zoeken
      donderdag 2 augustus 2007 @ 23:58:41 #109
    112545 Muck
    Meine Sprache: International
    pi_52061412
    je hebt groot gelijk leonieke
    ik heb ook niet zo heel veel meegenomen toen ik voor de eerste keer ging verhuizen hoor
    Dit keer daarentegen

    Ik heb (eindelijk) de nieuwe foto's
    Er komen er later nog wel meer, maar dit is alvast een mooi beginnetje
    Let niet teveel op de rommel he (en ook niet opde kleine dikke dwerg)

    De buurt


    Mijn tv-kastje


    De keuken (met Senseo natuurlijk )


    Keukenkastjes


    Nogmaals de keuken


    De kledingkast, mijn bureau en een stoel


    De voordeur...


    Het huis


    De carport (of in mijn geval: fietsport)


    [ Bericht 6% gewijzigd door Muck op 03-08-2007 00:04:15 ]
    It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
    pi_52061495
    Muck, slechts één foto doet het
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 00:04:38 #111
    112545 Muck
    Meine Sprache: International
    pi_52061553
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 00:02 schreef UncleFunk het volgende:
    Muck, slechts één foto doet het
    zo beter?
    It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
    pi_52061567
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 00:04 schreef Muck het volgende:

    [..]

    zo beter?
    Mooi optrekje trouwens!
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 00:07:54 #113
    112545 Muck
    Meine Sprache: International
    pi_52061624
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 00:05 schreef UncleFunk het volgende:

    [..]

    Mooi optrekje trouwens!
    dank je wel!
    It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 08:00:58 #114
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52064420
    Leuk huis inderdaad. Jij huurt daar een gedeelte van, begrijp ik?

    Getsie, het is pas een week of 6 geleden dat ik deze topicreeks startte. En we gaan pas over een maand of 4 beginnen met huizen kijken, joost mag weten wanneer we concreet gaan zoeken! Als je er één gevonden hebt, duurt het misschien nog wel heel lang voor je erin kan. Bahhhhhhhhh.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_52064817
    Je weet nooit Phluph, het kan zomaar inene snel gaan hoor.
    Een vriendin van mij vond per toeval het perfecte huis en was binnen 2 maanden verhuist!
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 09:56:04 #116
    112545 Muck
    Meine Sprache: International
    pi_52066085
    Dank je!
    ik huur daar inderdaad een gedeelte van pluph
    It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 10:48:05 #117
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52067429
    Ongeduldige tiepjes hier zeg

    Mooi plekje hoor Muck. Het zier er heerlijk rustig uit daar.

    Ik heb eergisteren mijn voorlopig koopcontract getekend en gisteren heb ik een gigantische stapel papierwerk bij de bank ingeleverd. Als alles gaat zoals het moet gaan begin ik in september met klussen en ben ik voor 1 oktober helemaal over. En nog steeds heb ik geen doos ingepakt
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_52068865
    zooo Muck ,w at een mooi huis zeg !! en mooie buurt ook maar wara slaap je eigenlijk ?

    M@x , je hebt nog 4 weken om in te pakken
    pi_52069794
    aaaaaaaaaaaaaaaaaaargh

    morgen ga ik over en er staat nog zooooooooooooooooooooooveeel oningepakt

    hoop dat alles goed komt..
    Ja doei.
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 12:15:12 #120
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52069927
    Kom op, niet posten maar pakken
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 12:16:49 #121
    20553 Elegy
    Les armes du temps
    pi_52069986
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 12:11 schreef motorbloempje het volgende:
    aaaaaaaaaaaaaaaaaaargh

    morgen ga ik over en er staat nog zooooooooooooooooooooooveeel oningepakt

    hoop dat alles goed komt..
    Heb je wel verhuisdozen? Of beschermingsmateriaal? Of oude kranten? Weet je zeker dat alles gaat passen? Denk je er om dat je niet teveel boeken in een doos moet stoppen? Al berekend hoevaak je heen en weer moet rijden?

    *paniekzaait*
    "L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 15:55:14 #122
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52076191
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 08:38 schreef snoopy het volgende:
    Je weet nooit Phluph, het kan zomaar inene snel gaan hoor.
    Een vriendin van mij vond per toeval het perfecte huis en was binnen 2 maanden verhuist!
    Zoiets gun ik mezelf nou ook.
    Oh leuk, je gebruikt mijn lievelingswoord "inene" weer.
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 10:48 schreef m@x het volgende:
    Ongeduldige tiepjes hier zeg
    Trut
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 12:11 schreef motorbloempje het volgende:
    aaaaaaaaaaaaaaaaaaargh

    morgen ga ik over en er staat nog zooooooooooooooooooooooveeel oningepakt

    hoop dat alles goed komt..
    Hehe, tuurlijk komt het goed. Stress hoort erbij.
    Verhuisstress rules!
    ... ♥ ik mis je ♥
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 16:21:07 #123
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52076907
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 15:55 schreef phluphy het volgende:

    Trut
    VERtrut jah!
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 16:25:50 #124
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52077027
    Heh, ik dacht al, is er geen update meer, van niemand? Hier niet in ieder geval, behalve dat ze het riool hebben doorgetrokken dus dat scheelt ons geld (als we het uberhaupt kopen).
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52085010
    Er is hier eigenlijk ook weinig nieuws. Als het goed is komt er morgen met de post een nieuwe werkgeversverklaring voor manlief. De oude wilden ze niet veranderen omdat ze dan bang waren dat de bank het dan niet zou accepteren en dan zou dinsdag de financiering rond moeten zijn volgens het contract. Daarna is het afwachten tot we de sleutel krijgen (vandaag op de kop af 6 weken) de kinderen gaan in elk geval dat weekend bij oma logeren dus dan kunnen we hard aan de gang met slopen en breken. (En op en neer rijden naar de bouwmarkt en de Ikea waarschijnlijk... )
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      zaterdag 4 augustus 2007 @ 01:32:02 #126
    161756 hierissiedan
    second first impression
    pi_52090456
    Zow he dit gaat snel topic 3 alweer! (ik was nog bij 1...)
    Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
    pi_52117951
    Het is soms zo grappig om eens op bouwfora te kijken. Mensen die een huis willen bouwen (zonder prijs voor de grond) van 300m² (gigantisch groot dus) voor 200 000 euro En dan stomverbaasd zijn als de architect zegt dat je toch op 1000 euro per m² moet rekenen

    *zucht* sommige mensen zouden toch écht eerst moeten informeren
      zondag 5 augustus 2007 @ 17:35:35 #128
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52121871
    quote:
    Op zondag 5 augustus 2007 14:02 schreef leonieke het volgende:
    Het is soms zo grappig om eens op bouwfora te kijken. Mensen die een huis willen bouwen (zonder prijs voor de grond) van 300m² (gigantisch groot dus) voor 200 000 euro En dan stomverbaasd zijn als de architect zegt dat je toch op 1000 euro per m² moet rekenen

    *zucht* sommige mensen zouden toch écht eerst moeten informeren
    Hm, hopelijk komen wij iets goedkoper uit
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52122798
    quote:
    Op zondag 5 augustus 2007 17:35 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Hm, hopelijk komen wij iets goedkoper uit
    Mja ik spreek over Belgische prijzen he Onze architect zei dat we op 1125 euro moesten rekenen per m² woonoppervlakte
      zondag 5 augustus 2007 @ 18:36:23 #130
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52123108
    quote:
    Op zondag 5 augustus 2007 18:24 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Mja ik spreek over Belgische prijzen he Onze architect zei dat we op 1125 euro moesten rekenen per m² woonoppervlakte
    Ik was al aan het tikken van "ah, hier is 100 dollar per vierkante voet al duur" maar dat komt ook uit op 1000 dollar per vierkante meter. Dus zoveel scheelt het niet. Maar ik geloof dat wij op 80 of zo uitkomen.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52123712
    quote:
    Op zondag 5 augustus 2007 18:36 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Ik was al aan het tikken van "ah, hier is 100 dollar per vierkante voet al duur" maar dat komt ook uit op 1000 dollar per vierkante meter. Dus zoveel scheelt het niet. Maar ik geloof dat wij op 80 of zo uitkomen.
    Ik vrees dat wij pas van een prijsopgave gaan kunnen spreken eens het huis er volledig staat

    En dan weten dat ik zo'n schrik heb dat ons budget niet voldoende groot zal zijn
      zondag 5 augustus 2007 @ 19:11:18 #132
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52123840
    quote:
    Op zondag 5 augustus 2007 19:05 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Ik vrees dat wij pas van een prijsopgave gaan kunnen spreken eens het huis er volledig staat

    En dan weten dat ik zo'n schrik heb dat ons budget niet voldoende groot zal zijn
    Daarom probeer ik nu ook zo goed mogelijk uit te zoeken hoeveel het allemaal gaat kosten. Wat niet makkelijk is, want alles is van veel factoren afhankelijk...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52123913
    quote:
    Op zondag 5 augustus 2007 19:11 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Daarom probeer ik nu ook zo goed mogelijk uit te zoeken hoeveel het allemaal gaat kosten. Wat niet makkelijk is, want alles is van veel factoren afhankelijk...
    Mja wij zijn nog niet begonnen en het plan is al veranderd

    Na de sondering bleek dat er redelijk diep moest gegraven worden voor de fundering. De "kruip"kelder ging 1m70 hoog zijn ofzo. Hebben we maar besloten om het nog 30 cm dieper uit te graven en het huis volledig te onderkelderen ipv een prefab-kelder van 3x3. (ik zeg niet dat dit de juiste afmetingen zijn, maar het is om een beeld te geven van het 'probleem')

    De prijzen voor het dak en de ramen zijn al binnen Maar ik heb er niet zo'n zicht op. De aannemer heeft het nog allemaal bijgehouden (maar dat is ook mijn schoonvader ).
    pi_52127268
    Bouwgrond in Nederland is ook absoluut hardstikke duur. Daarom houden wij het ook maar lekker bij een bestaand huis. Zelf iets bouwen doen we wel als we de loterij winnen.

    Wij zijn vandaag bij de keukenconcurrent geweest vanwege die actie (5 apparaten + montagekosten gratis) wat en lachertje zeg! Die 5 apparaten was een standaard pakket t.w.v. 1990 Euro dus dat bedrag kreeg je dan nog als korting en dan gingen de montagekosten er nog vanaf. Totale prijs voor de keuken evengoed nog....11.000 Euro!!!

    We hebben het er nog heel even over gehad en besloten toch voor een Ikea keuken te gaan omdat we dan voor iets meer dan de helft klaar kunnen zijn. We moeten tenslotte ook nog een badkamer verbouwen en een vloer leggen dus het kost allemaal geld zat.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_52133188
    wat een stunt om klanten tet trekken zeg Nanook

    ik zeg altijd van niest gaat de zon op en zelf daarvoor moet je nog vroeg je bed uit
    pi_52134301
    quote:
    Op zondag 5 augustus 2007 21:40 schreef Nanook24 het volgende:
    Bouwgrond in Nederland is ook absoluut hardstikke duur. Daarom houden wij het ook maar lekker bij een bestaand huis. Zelf iets bouwen doen we wel als we de loterij winnen.
    Dat is hier ook wel zo, maar als ik mag geloven wat ik hier al een paar keer gezien heb, is bouwen bij jullie een pak goedkoper dan hier in België. Er is dus nog hoop voor jullie
    pi_52134986
    En nu moet het echt stoppen met regenen, hoor
    Hoe langer het regent, hoe langer het duurt vooraleer ze aan de grondwerken beginnen. Dit is echt kl*teweer voor het ogenblik.

    Geen voorpret hier
    pi_52136332
    regen? waar?



    hier is het wel bewolkt maar droog en licht

    meot je maar hier komen wonen
    Ja doei.
    pi_52136704
    quote:
    Op maandag 6 augustus 2007 12:04 schreef motorbloempje het volgende:
    regen? waar?



    hier is het wel bewolkt maar droog en licht

    meot je maar hier komen wonen
    Hier, in België

    Wacht maar, ik stuur de regen gewoon jullie kant op hoor
    pi_52136727
    We gaan om onze frustratie weg te werken vandaag waarschijnlijk eens naar een vloer-winkel. Kwestie van te zien of we ons gedacht vinden (en het gevoel te hebben iets gedaan te hebben )
    pi_52153479
    Leonieke, Hebben jullie de ideale vloer kunnen vinden vandaag?

    Na je kelder verhaal snap ik pas goed waarom het eerst een tijd droog moet zijn voor ze kunnen gaan beginnen. Ik hoop echt dat er een regenloze periode komt die lang genoeg is zodat ze eindelijk kunnen gaan beginnen.

    Vandaag is hier de hypotheek meneer langs geweest om de laatste papieren op te halen en helaas moet ik morgen nog even langs mijn werk voor een nieuwe werkgeversverklaring. We hadden erin zitten rommelen met tipp-ex en dan zou hij niet door de keuringscommissie komen.

    Maar verder is alles dan rond. Ons huis is vandaag getaxeerd en het huis dat we gekocht hebben is ook al getaxeerd dus dat is ook weer een zorg minder. Volgende week moet de bankgarantie er zijn maar ook dat ging goed komen volgens de hypotheek meneer dus dan valt er niets anders te doen dan afwachten tot 14 september als we de sleutel krijgen en eindelijk echt aan de gang kunnen.

    Oh nee...we moeten nog een keer naar Ikea, goh wat vervelend. Helaas is alleen de eerst volgende koopzondag hier in de buurt pas eind augustus maar het gaat zeker goedkomen.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      maandag 6 augustus 2007 @ 22:41:47 #142
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52153525
    Ik zou vandaag een update krijgen, dammit.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 6 augustus 2007 @ 22:42:36 #143
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52153556
    Heb van het weekend wel inloopdouches zitten bekijken

    En iets dat novabrik heet, voor de buitenkant. Zou best tof zijn maar volgens mij een stuk duurder dan gewoon vinyl siding...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52159332
    Gisteren de laminaat, Glasveezel behang en verf besteld.
    Rib uit me lijf maar weer iets wat we van de lijst af kunnen strepen.

    3 september krijg ik de sleutel in mijn handjes
    Fuck with a Hooker, get rucked.
    pi_52163171
    quote:
    Op maandag 6 augustus 2007 22:40 schreef Nanook24 het volgende:
    Leonieke, Hebben jullie de ideale vloer kunnen vinden vandaag?
    De mooiste vloer was uiteraard weer de duurste (95¤/m² ). Alleen jammer dat het een tegel was van 80x80cm. Nogal heel groot. Maar we gaan nog verder gaan zoeken hoor Misschien kent onze aannemer nog een goede winkel. Nu zijn we gewoon eens gaan zien

    Een heel onduidelijke afbeelding
    quote:
    Na je kelder verhaal snap ik pas goed waarom het eerst een tijd droog moet zijn voor ze kunnen gaan beginnen. Ik hoop echt dat er een regenloze periode komt die lang genoeg is zodat ze eindelijk kunnen gaan beginnen.
    De kelder zal inderdaad wel een rol spelen in het echt droog moeten zijn. Donderdag gaan we terug naar mijn schoonouders (schoonvader = aannemer) en dan zullen we hopelijk meer weten over het tijdstip wanneer ze gaan beginnen
    quote:
    Vandaag is hier de hypotheek meneer langs geweest om de laatste papieren op te halen en helaas moet ik morgen nog even langs mijn werk voor een nieuwe werkgeversverklaring. We hadden erin zitten rommelen met tipp-ex en dan zou hij niet door de keuringscommissie komen.
    Ai, wat vervelend dat je nog eens langs jouw werkgever moet voor zo'n verklaring. Toch moeilijke mensen, he, in die commissie? (maar wel een beetje te begrijpen. Ik weet dat er bij de notaris bv altijd een paraaf werd gezet als er iets doorstreept was in een brief ofzo).
    quote:
    Maar verder is alles dan rond. Ons huis is vandaag getaxeerd en het huis dat we gekocht hebben is ook al getaxeerd dus dat is ook weer een zorg minder. Volgende week moet de bankgarantie er zijn maar ook dat ging goed komen volgens de hypotheek meneer dus dan valt er niets anders te doen dan afwachten tot 14 september als we de sleutel krijgen en eindelijk echt aan de gang kunnen.
    Getaxeerd? Betekent dat dan dat het kadastraal inkomen werd bepaald? Of is dat iets anders?

    Nog anderhalve maand en dan kunnen jullie er in Gaan jullie dan ook direct verhuizen of blijven jullie nog eventjes in jullie eigen huis tot alles in orde is?
    quote:
    Oh nee...we moeten nog een keer naar Ikea, goh wat vervelend. Helaas is alleen de eerst volgende koopzondag hier in de buurt pas eind augustus maar het gaat zeker goedkomen.
    Ikea? Nog nooit langsgeweest Misschien gaan we er ooit eens naartoe als we écht aan de inrichting begonnen zijn. Een keuken ofzo gaan we er niet kiezen
    pi_52163287
    quote:
    Op maandag 6 augustus 2007 22:42 schreef wonderer het volgende:
    Heb van het weekend wel inloopdouches zitten bekijken

    En iets dat novabrik heet, voor de buitenkant. Zou best tof zijn maar volgens mij een stuk duurder dan gewoon vinyl siding...
    Dat zullen we waarschijnlijk ook hebben Die douche toch Maar dat zal echt het laatste stuk zijn. Geen van beiden gebruikt ooit de douche, dus daar is geen haast bij

    Novabrik ken ik niet echt. Is vinyl siding hetgeen wij kennen als crepie (een pleiserlaag dat ze op de bakstenen spuiten en dan een kleurtje geven).
    pi_52165489
    Zo het rondje werkgever, hypotheek meneer is weer gereden dus qua papieren is alles nu in orde.

    Het was op zich wel even lastig dat ik 30 kilometer op en neer moest rijden naar mijn werk maar aan de andere kant was het voor mijn collega's wel even leuk dat ze onze kinderen weer eens zagen. Een aantal hadden ze zelfs nog nooit gezien dus dan is even pronken wel leuk.

    Wonderer, Wat balen dat jullie nog niets gehoord hebben. Gaat het om de prijsbepaling van die andere aannemer? Je verdrijft je tijd in elk geval goed door alvast maar de nodige voorbereidingen qua inrichting door te nemen zodat je daar uiteindelijk niet meer zo over na hoeft te denken.

    Leonieke, Het plaatje van de tegel op zich is inderdaad wat vaag maar als je er dan op klikt dan zie je de toepassing en dan ziet het er wel heel mooi uit hoor. (En dat wil wat zeggen als ik dat zeg want ik heb het eigenlijk niet zo op tegelvloeren.)

    De taxatie is de waardebepaling van het huis. Ik kreeg vandaag het taxatierapport van het huis dat we gekocht hebben en dat is hoger uitgekomen dat de prijs die we ervoor betaald hebben.

    En nee, we gaan niet direct verhuizen in de zin van dat meteen ook al onze spullen over moeten. 1 oktober hoeven we pas uit ons eigen huis dus we hebben nog 14 dagen de tijd om te verbouwen en in te richten. En omdat we de badkamer ook gaan doen vind ik dat ook wel héél prettig want dan kunnen we zo lang gewoon in ons 'oude' huis douchen.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_52165550
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 11:49 schreef leonieke het volgende:

    Geen van beiden gebruikt ooit de douche, dus daar is geen haast bij
    Overigens is dit wel een beetje vreemd omschreven hoor, net alsof jullie maar 1 keer per jaar (met kerst ofzo) douchen.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_52165774
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 13:08 schreef Nanook24 het volgende:

    [..]

    Overigens is dit wel een beetje vreemd omschreven hoor, net alsof jullie maar 1 keer per jaar (met kerst ofzo) douchen.
    Zelfs dan niet

    We gaan gewoon altijd in bad
    pi_52167197
    Hihi, ik ook altijd hoor, alleen als er echt weinig tijd is ga ik douchen.

    Wij hadden vandaag post van de notaris. Vrijdag 14 september om 10.30 is de overdracht van de woning.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_52167828
    Leonieke wat moet jij veel geduld hebben zeg.

    Nanook nog maar 38 dagen, wat gaat dat snel. En lekker van die taxatie!
    pi_52169862
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 14:24 schreef appelsap het volgende:
    Leonieke wat moet jij veel geduld hebben zeg.

    Nanook nog maar 38 dagen, wat gaat dat snel. En lekker van die taxatie!
    We wachten nu al meer dan 2 jaar
    Dat jaar zal er nog bij moeten kunnen En nu weten we ook dat er een eind zal aan komen. Tijdens de afgelopen 2 jaar waren we gewoon constant aan het zoeken

    Ik vraag me nog altijd af hoe mensen dat doen om zo vlug iets te vinden naar hun gedacht
      dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:24:03 #153
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52171592
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 11:49 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Dat zullen we waarschijnlijk ook hebben Die douche toch Maar dat zal echt het laatste stuk zijn. Geen van beiden gebruikt ooit de douche, dus daar is geen haast bij

    Novabrik ken ik niet echt. Is vinyl siding hetgeen wij kennen als crepie (een pleiserlaag dat ze op de bakstenen spuiten en dan een kleurtje geven).
    Wij douchen alleen maar. Gisteren bedacht dat we de master bath leeg laten, de tweede badkamer gewoon standaard laten inrichten, en dan die gebruiken tot we weer geld hebben voor een hele vette master bath

    Vinyl siding zijn plastic "planken" die je net als een soort laminaat op de buitenkant klikt. Vrijwel onderhoudsvrij. Vroeger werd daar hout voor gebruikt, maar dat moet je dus schilderen

    Novabrik lijkt me beter isoleren.

    Nanook, ja, prijsopgave ja. Straks maar weer es mailen. Fijn dat jij in ieder geval de meeste dingen eindelijk hebt nu.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52171672
    Heb je eigenlijk geen schrik dat het huis té groot zal zijn? Ik bedoel: 2 badkamers... Hoeveel slaapkamers heb je dan wel niet?
      dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:44:23 #155
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52172202
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 16:26 schreef leonieke het volgende:
    Heb je eigenlijk geen schrik dat het huis té groot zal zijn? Ik bedoel: 2 badkamers... Hoeveel slaapkamers heb je dan wel niet?
    Drie En nee, dat valt erg mee hoor. Het is hier standaard om een master suite te hebben (slaapkamer en prive-badkamer) en een badkamer voor de gasten. Het huis zelf is iets van 1600 vierkante voet (150 m2). Ik vind het wel lekker, kun je fijn gasten laten logeren en toch je eigen ding doen in je badkamer (vandaar de inloopdouche ).
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52174134
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 16:44 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Drie En nee, dat valt erg mee hoor. Het is hier standaard om een master suite te hebben (slaapkamer en prive-badkamer) en een badkamer voor de gasten. Het huis zelf is iets van 1600 vierkante voet (150 m2). Ik vind het wel lekker, kun je fijn gasten laten logeren en toch je eigen ding doen in je badkamer (vandaar de inloopdouche ).
    150m² beneden en daar dan nog een verdiep op? Of alles beneden?

    Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het heel interessant om bv een douche en wastafel in de slaapkamer te hebben (hebben we nu ook bij mijn schoonouders) maar daar moet je toch wel grote kamers voor hebben.
      dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:04:47 #157
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52175509
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 18:02 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    150m² beneden en daar dan nog een verdiep op? Of alles beneden?

    Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het heel interessant om bv een douche en wastafel in de slaapkamer te hebben (hebben we nu ook bij mijn schoonouders) maar daar moet je toch wel grote kamers voor hebben.
    Twee verdiepingen. Ik heb een floorplannertje, dan wordt het misschien wat duidelijker:
    http://www.floorplanner.com/smhorf/

    De eerste twee dan. Montclair bleek veel te duur te zijn Je ziet, het valt allemaal best mee.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52175648
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 19:04 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Twee verdiepingen. Ik heb een floorplannertje, dan wordt het misschien wat duidelijker:
    http://www.floorplanner.com/smhorf/

    De eerste twee dan. Montclair bleek veel te duur te zijn Je ziet, het valt allemaal best mee.
    Ziet er wel heel goed uit hoor Wel grote kamers Wij hebben boven 1 badkamer en 4 kleinere slaapkamers. Komt een beetje op hetzelfde neer Maar ik herhaal: kleinere kamers hoor

    Heb je al een idee van de totale prijs? Een schatting he, kwestie van eens te zien of het ook op 1000 euro / m² komt bij jullie.
      dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:17:45 #159
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52176000
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 19:08 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Ziet er wel heel goed uit hoor Wel grote kamers Wij hebben boven 1 badkamer en 4 kleinere slaapkamers. Komt een beetje op hetzelfde neer Maar ik herhaal: kleinere kamers hoor

    Heb je al een idee van de totale prijs? Een schatting he, kwestie van eens te zien of het ook op 1000 euro / m² komt bij jullie.
    Bij het bedrijf waar we het eerst waren, komt dit op $101k, plus $25k voor de fundering en het "sitework", plus iets van 10k voor allerlei andere dingen (trap naar de kelder, deuren ophangen, boiler en electriciteit op elkaar aansluiten, aansluiten op de riolering en het water etc), plus land. Zeg $230k en dan nemen we het ruim. Twee verdiepingen is 1600 vierkante voet. 167500 euro voor 150 m2 dus, inclusief land.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52176162
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 19:17 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Bij het bedrijf waar we het eerst waren, komt dit op $101k, plus $25k voor de fundering en het "sitework", plus iets van 10k voor allerlei andere dingen (trap naar de kelder, deuren ophangen, boiler en electriciteit op elkaar aansluiten, aansluiten op de riolering en het water etc), plus land. Zeg $230k en dan nemen we het ruim. Twee verdiepingen is 1600 vierkante voet. 167500 euro voor 150 m2 dus, inclusief land.
    Dat is best te doen dan Leuk Hebben jullie eigenlijk al van alles offertes binnen of doe je dat ook in fases?

    We zijn vandaag nog eens gaan zien voor een keuken Een plannetje hebben we niet van die winkel (moesten we afspraak voor maken) maar we hebben wel een leuk idee
    Ik denk wel dat de kleurkeuze een probleem zal vormen En de materiaalkeuze ook wel. Ik zie zo graag blinkende kasten (lak), maar dat is zo problematisch wat vingers betreft (en ik vrees ook een pak duurder).
    Toch ambetant dat dat geld er altijd voor iets tussenzit als je iets wil kiezen, he?
      dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:43:55 #161
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52176871
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 19:22 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Dat is best te doen dan Leuk Hebben jullie eigenlijk al van alles offertes binnen of doe je dat ook in fases?
    We proberen het, maar erg makkelijk is het niet. De prijs voor het huis is vrij vast, geloof ik, dus inclusief geupgrade keuken en weet ik het (exclusief apparatuur, dat wel ), maar voor de rest is het dus een beetje gokken. Ik wacht al twee weken op een offerte van een andere bouwer. Ik wil gewoon met een tekenaar aan tafel gaan zitten en ons perfecte huis tekenen, en dan hier en daar vragen hoeveel het kost Het is enorm frustrerend, in ieder geval. We weten wel wat we ongeveer willen (hal met wc in plaats van een voordeur die in de woonkamer uitkomt, study op de begane grond, grote badkamer voor de master bedroom en een logeerkamer met badkamer, verder dondert het niet echt), maar als je niet weet hoe duur iets gaat uitvallen...
    quote:
    We zijn vandaag nog eens gaan zien voor een keuken Een plannetje hebben we niet van die winkel (moesten we afspraak voor maken) maar we hebben wel een leuk idee
    Ik denk wel dat de kleurkeuze een probleem zal vormen En de materiaalkeuze ook wel. Ik zie zo graag blinkende kasten (lak), maar dat is zo problematisch wat vingers betreft (en ik vrees ook een pak duurder).
    Toch ambetant dat dat geld er altijd voor iets tussenzit als je iets wil kiezen, he?
    Keuken is inclusief, dat scheelt wel (al zijn die dingen hartstikke ouderwets en helemaal mijn smaak niet, maar goed), maar lekker rondshoppen blijft geweldig Gelukkig zitten we vrijwel op een lijn met kleur- en materiaal keuze en de inrichting is ook vrij simpel. Heti s dus voornamelijk een kwestie van, juist, de kosten afwegen.

    Heb je een plaatje van de keuken die jij wil?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52179035
    Ik vind het zo leuk om jullie verhalen te lezen wonderer en leonieke het verschil tussen de huizenbouw 'hier' en in de US er zijn er nogal wat. Al zit een deel van het verschil natuurlijk ook wel in het feit dat leonieke het voordeel heeft van een aannemer in de familie. (jaja, ik weet het dat is niet altijd een voordeel. )

    Enne...appelsap, wil je me niet meer zo laten schrikken!!! Onze oudste heeft wel een aftelkalender naast haar bed maar mijn man brengt haar meestal naar bed dus maak ik het aftellen niet zo bewust mee maar dat het nog maar 38 dagen was!!!
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_52179464
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 19:43 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    We proberen het, maar erg makkelijk is het niet. De prijs voor het huis is vrij vast, geloof ik, dus inclusief geupgrade keuken en weet ik het (exclusief apparatuur, dat wel ), maar voor de rest is het dus een beetje gokken. Ik wacht al twee weken op een offerte van een andere bouwer. Ik wil gewoon met een tekenaar aan tafel gaan zitten en ons perfecte huis tekenen, en dan hier en daar vragen hoeveel het kost Het is enorm frustrerend, in ieder geval. We weten wel wat we ongeveer willen (hal met wc in plaats van een voordeur die in de woonkamer uitkomt, study op de begane grond, grote badkamer voor de master bedroom en een logeerkamer met badkamer, verder dondert het niet echt), maar als je niet weet hoe duur iets gaat uitvallen...
    Maar ik begrijp iets waarschijnlijk niet zo goed: je zegt dat de prijs vast is incl keuken, maar je gaat binnenkort maar samenzitten met een architect?

    Verschrikkelijk vind ik het als je niet weet hoe duur het ongeveer zal zijn. Ik zou gewoon NU alle prijzen willen weten, dan kan ik pas écht nog eens alles uitrekenen.
    quote:
    [..]

    Keuken is inclusief, dat scheelt wel (al zijn die dingen hartstikke ouderwets en helemaal mijn smaak niet, maar goed), maar lekker rondshoppen blijft geweldig Gelukkig zitten we vrijwel op een lijn met kleur- en materiaal keuze en de inrichting is ook vrij simpel. Heti s dus voornamelijk een kwestie van, juist, de kosten afwegen.

    Heb je een plaatje van de keuken die jij wil?
    De keuken zou in deze stijl zijn

    Volgende veranderingen moeten er sowieso komen:
    - andere kleur
    - van het grote wandmeubel moet er rechts 1 kast was. Dit is in totaal 4,40 meter, maar wij hebben voor het wandmeubel maar 4,20 meter. Dus de afmetingen zullen iets anders zijn.
    - wandmeubel: ipv die drie toestellen rechts (microgolf enzo) zou het bij ons een oven met daarboven microgolf zijn.
    - Eiland: rechts 1 kast weg (maar dat zie je natuurlijk niet zo goed aangezien de kasten langs de andere kant zitten en we zouden waarschijnlijk niet met dat 'toogje' rechts werken. Tafel ook een beetje kleiner (in totaal zal het bij ons maximum 2,40m kast + spoelbak + tafel zijn)
    Soit, daarop gaan we ons dus waarschijnlijk baseren
    - Dampkap zou ook een minder duur model worden

    Normaalgezien verwacht ik ook niet zoveel problemen ivm kleuren. Probleem is gewoon dat ze in die winkel niet het materiaal hadden dat wij zouden willen en dan is het altijd wat moeilijker, he
      dinsdag 7 augustus 2007 @ 21:10:35 #164
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52179695
    Hip, met die tafel eraan vast. Hele mooie keuken ja.

    Op sites van modular homes kun je voor huizen "shoppen". Ze hebben van elk soort huis (cape, ranch, colonial etc) een stel voorbeelden waar je uit kunt kiezen, en die kun je dan "customizen". De prijs is inclusief keuken, badkamerdingen etc. Die prijs kan dus veranderen als je iets anders wil, maar het is wel inclusief. Niet dat je een huis koopt en daarna nog kosten hebt voor de badkamer en keuken enzo.

    Op de meeste sites staat ook dat je zelf een floorplan kan bedenken en dat er dan samengewerkt wordt met een architect om dat in een modular (want het moet wel kunnen met die dozen natuurlijk) plan te krijgen. Ik wil dus gewoon weten wat er nog meer mogelijk is, naast het idee dat we nu hebben. Wat is de maximale afmeting van zo'n doos, hoe duur is het om de maten te veranderen, etc.

    Check anders bijvoorbeeld gewoon http://www.nhmodularhomes.com/ even, misschien dat het dan duidelijker wordt
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52179853
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 21:10 schreef wonderer het volgende:
    Hip, met die tafel eraan vast. Hele mooie keuken ja.

    Op sites van modular homes kun je voor huizen "shoppen". Ze hebben van elk soort huis (cape, ranch, colonial etc) een stel voorbeelden waar je uit kunt kiezen, en die kun je dan "customizen". De prijs is inclusief keuken, badkamerdingen etc. Die prijs kan dus veranderen als je iets anders wil, maar het is wel inclusief. Niet dat je een huis koopt en daarna nog kosten hebt voor de badkamer en keuken enzo.

    Op de meeste sites staat ook dat je zelf een floorplan kan bedenken en dat er dan samengewerkt wordt met een architect om dat in een modular (want het moet wel kunnen met die dozen natuurlijk) plan te krijgen. Ik wil dus gewoon weten wat er nog meer mogelijk is, naast het idee dat we nu hebben. Wat is de maximale afmeting van zo'n doos, hoe duur is het om de maten te veranderen, etc.

    Check anders bijvoorbeeld gewoon http://www.nhmodularhomes.com/ even, misschien dat het dan duidelijker wordt
    Ik ben helemaal mee
    En cool: op 6-8 weken wordt het huis gemaakt en op 2 dagen gebouwd Als je toevallig tijdens de verkeerde week een paar dagen moet overwerken, staat jouw huis er gewoon
    Is een beetje zoals hier met prefab. Maar altijd cool om te zien. Zo moest ik eens op vrijdag en maandag niet werken en toen ik op dinsdag terug naar het werk reed, waren ze bezig met het dak van een huis waarvan er op donderdag nog niets stond.

    Er staan wel toffe huizen op die site Ik zou er direct wel iets kunnen uitpikken
      dinsdag 7 augustus 2007 @ 21:25:49 #166
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52180173
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 21:15 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Ik ben helemaal mee
    En cool: op 6-8 weken wordt het huis gemaakt en op 2 dagen gebouwd Als je toevallig tijdens de verkeerde week een paar dagen moet overwerken, staat jouw huis er gewoon
    Is een beetje zoals hier met prefab. Maar altijd cool om te zien. Zo moest ik eens op vrijdag en maandag niet werken en toen ik op dinsdag terug naar het werk reed, waren ze bezig met het dak van een huis waarvan er op donderdag nog niets stond.

    Er staan wel toffe huizen op die site Ik zou er direct wel iets kunnen uitpikken
    Jah En het is net zo goed, zo niet beter, als een "stick built" huis (waar ze maaaaanden over doen).

    Maar goed. Ik wil dus gewoon met een tekenaar aan tafel en kijken wat er allemaal nog meer kan, voor we ons echt gaan vastpinnen op een design dat best perfecter kan.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52191907
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 21:25 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Jah En het is net zo goed, zo niet beter, als een "stick built" huis (waar ze maaaaanden over doen).

    Maar goed. Ik wil dus gewoon met een tekenaar aan tafel en kijken wat er allemaal nog meer kan, voor we ons echt gaan vastpinnen op een design dat best perfecter kan.
    En dat perfecten kan meestal wel Zo hadden wij ook al een paar plannen getekend voor het huis en kwamen we altijd uit op 3 slaapkamers en een badkamer. Vraag me niet hoe onze architect er in geslaagd is om er toch 4 slaapkamers uit te halen Maar het was wel handig meegenomen omdat we anders misschien de zolder zouden moeten inrichten.
    Het is gewoon leuk om hun ideeën te horen
    pi_52197718
    als ik straks in Arnhem zit volg ik alles weer hoor! Echt waar! beloofd!

    @Muck

    wat ontzettend mooi krijg bijna spijt dat ik het niet gedaan heb maargoed, zit nu ook heel mooi
    echt super luxe man! lekker ruime keuken keukens horen ruim en ontzettend tof huis!!!!

    gefeliciteerd, ben benieuwd naar de nog te volgen foto's van de inrichting (klinkt raar ) enzo
    Ja doei.
      donderdag 9 augustus 2007 @ 20:54:50 #169
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52238885
    Het schiet al op he Nanook?

    Mooie keuken Leonieke.
    Leuk om met dingen als indeling en zo bezig te kunnen zijn. Is dat nou een voordeel als je nog lang op je huis moet wachten, zodat je je daar in elk geval een beetje mee bezig kunt houden? Of juist een nadeel, omdat je er alleen ongeduldiger van wordt?

    Wonderer, heeft het instorten van de hypotheekmarkt in de V.S. nog invloed op jullie plannen?
    ... ♥ ik mis je ♥
      donderdag 9 augustus 2007 @ 21:11:43 #170
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52239310
    Ik heb nog niks gemerkt van dat ingestorte gedoe... Het is ook niet overal. Het heeft voornamelijk te maken met mensen die de verkeerde hypotheek hebben genomen een tijdje terug en nu de extra kosten niet kunnen dragen.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 9 augustus 2007 @ 21:18:11 #171
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52239493
    Ik weet niet zoveel over hypotheekmarkten, maar misschien waren hypotheken duurder geworden door de situatie.
    Gelukkig niet dus!
    ... ♥ ik mis je ♥
      donderdag 9 augustus 2007 @ 21:45:34 #172
    118453 Pinnenmutske
    Tante Sara maal 7
    pi_52240233
    binnen 2 jaar staat er een verhuizing op het programma. ik heb een eigen woning (een erfenis dus van waarde)

    zal zeker een logboek bijhouden van de verbouwingen

    eerst wordt de woning van m'n ouders verbouwd
    Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
      donderdag 9 augustus 2007 @ 22:01:35 #173
    9760 zwahiel
    keihard de lekkerste
    pi_52240797
    * zwahiel is bezig met verhuizen

    Alleen gaat 't voor geen meter zo snel omdat ik helemaal uitgeput ben van de laatste maand.
    Eerst feesten tot je er bij neervalt (da's dan mijn werk 8) ) en daarna drie personen tegelijk spelen op 't festival waar ik werk (21 uur per dag werken).

    Gisteren wel al in mijn nieuwe huisje geslapen. Samen met mijn huisgenoot al de Ikea beroofd en mezelf gelukkig geprezen dat er nog zoveel is blijven staan van de vorige bewoners .Zit nu aan mijn bureau, wat exact 't zelfde is als mijn bureau wat ik hiervoor had, maar dan met opzet erop
    Voor mijn bed heb ik alleen mijn matras + beddengoed over moeten brengen want de bedombouw stond er al en beviel me prima!

    Er staat nog een practisch nieuw kastje op mijn kamer en een oud kastje wat als je er tegen blaast uit elkaar valt!

    Vanmiddag verlichting in de badkamer opgehangen, gister verlichting in de kamer opgehangen, vanmiddag nog verlichting bij mijn huisgenoot opgehangen. Mijn kamer is redelijk verlicht voor het even. Zo naar mijn oude huis om daar mijn verlichting weg te halen en hierneer te hangen.

    De vorige bewoners hebben ook heerlijke tapijten laten liggen voor ons. Mijn bank staat al boven en de hoes hangt nu schoon en in een vele mooiere kleur te drogen op het droogrek in mijn oude kamer.

    Moet alleen vanavond nog wat opruimen want mijn ouders + peetouders komen morgen een kijkje nemen.

    Aanrader voor verhuizers is trouwens een 6 persoons servies bij Ikea voor 2 tientjes, die siert nu hier de keuken, samen met de 4 delige pannenset. Onze verlichting in de huiskamer lijkt wel een stargate van startrek volgens mijn huisgenoot maar hij is vooral cool
    As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
    pi_52241163
    Het schiet inderdaad al op allemaal. Ik heb alleen nog niets gehoord over de hypotheek dus daar ga ik morgen nog even over bellen. A.s. dinsdag moet de bankgarantie binnen zijn en ik wil toch wel zeker weten dat dat goed gaat komen.

    motorbloempje, Het is je vergeven hoor. Ga eerst maar lekker settelen in je nieuwe huisje dan zien we je daarna wel weer verschijnen.

    Sara, Doe es wat meer vertellen! Wat voor een huis is het en op welke termijn denk je te gaan verbouwen?

    Zwahiel, Het klinkt toch alsof het al enigszins ergens op begint te lijken. Komt er nog een eigen topic met foto's? (Of die ze gewoon stiekem toch hier) Ik ben intussen wel nieuwsgierig eigenlijk.

    Wonderer, ik hoop voor jullie dat de hypotheekrente niet omhoog schiet daar in de VS. Je zou toch zeggen dat dat een gevolg zou kunnen zijn van al die ellende die er nu aan de gang is. En heb je al reactie gehad op je mail?

    Zo, en dan ga ik nu mijn bedje opzoeken want morgen moet er weer gewerkt worden.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      donderdag 9 augustus 2007 @ 22:19:29 #175
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52241375
    Mja, als het gebeurt, dan kunnen we er toch niks aan doen. Dus hoe het precies zit, weet ik ook nog niet.

    Nog niks gehoord. Probeer nu wat Nederlandse huizen en plattegronden te bekijken maar da's nog best lastig (en ze hebben allemaal een open keuken en maar een badkamer. Dat gaat natuurlijk niet werken ).
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 9 augustus 2007 @ 22:59:00 #176
    9760 zwahiel
    keihard de lekkerste
    pi_52242722
    Nanook, denk dat ik morgen ergens een topique open, gisteren ff wat foto's geschoten hoe 't er ongeveer uitzag. En zometeen wat spullen van mijn oude huis oppikken en hier opbouwen en mijn eigen kamer ziet er dan al ongeveer zo uit zoals ik zelf graag wil hebben

    Door de meuk van de vorige bewoners hebben nu al een redelijke sfeer, ondanks dat er overal nog kartonnendozen staan en allerlei troep rondslingert
    As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
      donderdag 9 augustus 2007 @ 23:12:15 #177
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52243128
    Nanook, goed zo, je moet die lui nu vast het vuur aan de schenen leggen. Ik heb helaas slechte ervaringen (qua vertraging met hypotheken).

    Leuk, zwahiel, ik ga morgen je topic opsporen.
    ... ♥ ik mis je ♥
      donderdag 9 augustus 2007 @ 23:14:52 #178
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52243208
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 23:12 schreef phluphy het volgende:
    Leuk, zwahiel, ik ga morgen je topic opsporen.
    Zwahiel gaat vast wel even een linkje posten hier
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52249566
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 20:54 schreef phluphy het volgende:
    Mooie keuken Leonieke.
    Leuk om met dingen als indeling en zo bezig te kunnen zijn. Is dat nou een voordeel als je nog lang op je huis moet wachten, zodat je je daar in elk geval een beetje mee bezig kunt houden? Of juist een nadeel, omdat je er alleen ongeduldiger van wordt?
    Het is niet echt dat we de keuken nu al persé willen inrichten, hoor. Maar we zijn zo goed als verplicht om nu al die keuzes te maken aangezien de man van elektriciteit en de man van het sanitair voor het plaatsen van de keuken moet weten waar de stopcontacten moeten komen en waar de buizen voor de afvoer moeten zitten.
    Ook zij hebben het plan van de keuken nodig om hun voorbereidingen te kunnen treffen.

    Het feit dat we er nu mee bezig zijn, maakt het allemaal heel reëel, maar bewijst nog maar eens hoe lang het nog zal duren. Mensen uit winkels vragen ons voor wanneer we de keuken zouden nodig hebben en dan moeten we al direct met "ergens in 2008" afkomen.

    Weerupdate: het blijft maar regenen in België. Gisteren werd er op het ander werf (dat af moet zijn vooraleer ze bij ons kunnen beginnen) opnieuw niet gewerkt door het weer. Dankzij ons Belgisch weertje is er daar al een achterstand, dus die wordt gewoon bij ons ook doorgetrokken
    pi_52253166
    Leonieke, Als ik je berichtjes zo lees kan ik me al die frustraties zo goed voorstellen. Je wilt gewoon verhuizen, gewoon lekker jullie eigen huisje en niet ergens in 2008 maar gewoon nu!

    Zwahiel, Doe idd maar een linkje als je zo ver bent.

    Ik heb vanmorgen met de hypotheek meneer gebeld en dat bleek maar goed ook want er miste nog iets van de taxatie. Dat is nu naar de hypotheek verstrekker gefaxt en dan moest het goed gaan komen met de bankgarantie zei hij. (Je had dus gelijk Phluphy, je moet die mensen behoorlijk achter hun broek aan zitten.)
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      zaterdag 11 augustus 2007 @ 00:16:00 #181
    9760 zwahiel
    keihard de lekkerste
    pi_52273921
    wouter en zwahiels nieuwe casa

    Hier staan ook wat meer foto's

    Moeten nog 's aan de badkamer gaan beginnen zeg maar, maar dat komt wel!
    As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
      zaterdag 11 augustus 2007 @ 08:23:14 #182
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52277703
    Nanook, dinsdag moet het rond zijn, toch? Dan zou ik maandag nog even bellen om te checken. Dan heb je nog één dag om evt. iets te regelen. Mij is het een keer gebeurd dat ze me op het laatste moment vroegen om een recenter paspoort. Kon ik verdorie 250 km gaan rijden naar mijn oude woonplaats voor een papiertje.

    Kom maar lekker steeds je hart luchten hier Leonieke. Je moet toch wat, om je frust kwijt te raken.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_52278172
    Ik heb gisteren eens gezegd wat de échte reden is waarom ik zo graag wil verhuizen tegen mijn schoonmoeder. Of toch één van de echte redenen Maar er zal niet meer spoed achter zitten Ik moet namelijk anders nu maar met de pil stoppen in haar ogen

    We hebben trouwens een moooooie keukentekening (op papier ), hij kost alleen veel geld. We gaan nu vandaag misschien nog naar een andere keukenzaak voor een nieuwe insteek en dan waarschijnlijk het beste plan doorgeven aan een paar schrijnwerkers. Misschien kunnen zij de kasten goedkoper leveren (de toestellen kunnen we alleszins al via via aan -50% kopen )

    En thx dat ik hier soms ff frustie mag zijn
    pi_52281348
    Leonieke, natuurlijk mag je hier je frustraties uiten, je moet ze toch ergens kwijt. Ik snap alleen die opmerking van je schoonmoeder niet zo hoor, wil ze dan zo graag een kleinkind?

    En kun je niet proberen om nog een korting te krijgen op die keuken? Gewoon zeggen dat hij voor die prijs niet in het budget pas, wie weet willen ze dan nog wel omlaag gaan met de prijs.

    Zwahiel, Aan de gang nu hoor anders komt het nooit af dus hup aan het boenen en schilderen!

    Phluph, Ik ga de hypotheek meneer wel even een berichtje sturen dat ik graag een telefonische of schriftelijke bevestiging wil als de boel echt rond is dan weet ik het tenminste echt zeker. Zo'n boete als de bankgarantie niet op tijd binnen is is niet misselijk dus ik wil gewoon zeker weten dat het allemaal op tijd rond is.

    En ik ga de makelaar ook maar eens een mailtje sturen of hij al iets gehoord heeft. We hebben hier nl. een verkoop bord van 1 bij 1,5 meter in de tuin staan dus we kunnen niet wachten tot dat eindelijk weg kan.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:53:59 #185
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52287482
    Ook leuk. Denken we eindelijk, ja, laten we maar es een bod gaan doen, gaat de makelaar op vakantie

    En nog leuker, op de makelaarssite staat het stuk land nu als "expired". Geen idee wat het betekent, maar het bevalt me niks... 't Is wel zo dat het precies 9 maanden online heeft gestaan, misschien heeft dat er iets mee te maken.

    [ Bericht 42% gewijzigd door wonderer op 11-08-2007 19:13:39 ]
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52288990
    Dat is wel heel onhandig uitgekiend van die makelaar dan. Weet je wanneer hij weer terug komt? En dus hoe lang je nog geduld moet hebben.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:14:06 #187
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52289032
    quote:
    Op zaterdag 11 augustus 2007 19:12 schreef Nanook24 het volgende:
    Dat is wel heel onhandig uitgekiend van die makelaar dan. Weet je wanneer hij weer terug komt? En dus hoe lang je nog geduld moet hebben.
    Vrijdag. En ik kan gewoon bellen op 'r mobiel (en dat ga ik dus straks ook doen voor de zekerheid).
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52289216
    Dat is op zich te overzien maar als ze dan toch mobiel bereikbaar is zou ik ook gewoon maar bellen
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:23:35 #189
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52289276
    quote:
    Op zaterdag 11 augustus 2007 19:21 schreef Nanook24 het volgende:
    Dat is op zich te overzien maar als ze dan toch mobiel bereikbaar is zou ik ook gewoon maar bellen
    Ik weet niet of je mijn edit nog had gezien (echt op hetzelfde moment als jouw reactie ). Maar daar ga ik dus even over bellen. Ik schrok me de pleuris
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52289463
    Ik had idd nog gelezen over dat mobiel bereikbaar zijn.

    Ik ga heel hard duimen dat het allemaal goed gaat aflopen.

    Ik ga het alleen waarschijnlijk vanavond laat pas lezen want we moeten nu op verplichte visite.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:36:06 #191
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52289549
    Geeft niet Waarschijnlijk krijg ik toch de voicemail. Vind het ook een beetje lullig om haar in de vakantie te bellen, maar stel je voor dat we het nu allemaal mis lopen...

    Ik bedoelde trouwens de edit in mijn eerdere post, over dat het land "expired" op de site staat.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52289985
    Nog even snel voor vertrek...(er moest hier nog een klein meisje naar bed)

    Tjee, van dat expired zou ik ook wel even schrikken ja. Maarja, expired is verlopen en niet verkocht toch? Maar idd wel héél spannend dan even ja!!!
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:10:27 #193
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52291649
    Misschien is je makelaar helderziend en wist ze al dat je een bod ging doen, en is het derhalve "expired" - voor overige gegadigden dan.

    Zonder gein, ik hoop dat het een reclamestunt of iets anders onschuldigs is. Laat je het wel even weten als je van haar vernomen hebt?
    ... ♥ ik mis je ♥
      zondag 12 augustus 2007 @ 00:23:11 #194
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52296662
    Het valt mee. Verkoper is gewoon vergeten om de termijn dat ie online staat te verlengen. Waarschijnlijk staat ie over een paar dagen weer online.

    Makelaar gaat maandag nog even met meneer Ron bellen (een van de bouwers) want die belt maar niet terug, en we gaat ook asap een bod doen. Waarschijnlijk komt dat erop neer dat we eerst het land kopen en daarna er iets opzetten (twee hypotheken dus), maar dat valt ook nog wel te doen. Beter dat dan dat iemand ons voor is

    Kreeg ook een informatiepakket van een andere fabriek binnen maar daar staat niks nieuws in. DE andere fabriek, waar ik dinsdag heengefietst ben, gaf tenminste nog een CD mee met wel 200 verschillende "custom" floorplans (alleen al voor colonial bijna 500 pagina's PDF met computergerenderde plaatjes en plattegronden, kostte me een hele avond ). Beetje jammer. Hopelijk contacteren de twee bouwers en Ron me heel binnenkort zodat we eindelijk eens een goed plan kunnen maken.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 12 augustus 2007 @ 08:18:12 #195
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52299920
    Ah, gelukkig alleen "vergeten te verlengen".
    Wonderer, misschien heb je het al wel eens verteld, maar hebben jullie zelf een idee over de termijn waarop je wil gaan bouwen? En hoe lang duurt zoiets dan? Oftewel: wanneer denk je te kunnen verhuizen?
    ... ♥ ik mis je ♥
      zondag 12 augustus 2007 @ 09:17:50 #196
    97687 Lavenderlily
    beroepslurker/muurbloem
    pi_52300115
    Een update van ons huis kopen avontuur...

    Afgelopen dinsdag, dus na de vakantie van mijn een intentieverklaring van na de proeftijd van mijn afgegeven bij de hypotheker. Deze zou de hypotheekverstrekker goed duidelijk maken dat er spoed achter moest zitten omdat we uiterlijk aanstaande woensdag moeten passeren.
    Afgelopen vrijdag is de eerste beoordeler accoord gegaan, dus nu de 2de nog....
    Maar naar verwachting(duim aub voor ons...) kunnen we woensdag passeren en eindelijk in ons nieuwe huisje aan de slag!


    We hebben al aardig huisgehouden in ons huurhuis zodat we het netjes achterlaten voor de volgende huurder.
    (Maar dat zal op zich laten wachten omdat deze woningen na de laatste huurverhoging buiten de huurtoeslaggrens vallen....)
      zondag 12 augustus 2007 @ 10:14:36 #197
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52300571
    Baniekje, ik word helemaal zenuwachtig van je verhaal. Want als de 2e goedkeuring op tijd zou zijn, dan zit je nog met een overdrachtstijd van het geld ! Bij onze notaris was een telefoontje van de bank niet genoeg, het moest echt op de bank staan bij hun. Dat heeft toen 2 extra vertragingsdagen gekost, waardoor we het passeren moesten uitstellen.

    Ik hoop natuurlijk dat dit voor jullie niet gaat gelden. Misschien werkt jullie notaris wat beter mee met de onze en nemen ze genoegen met een telefonsiche overboeking. Ik ga heel heel heel hard voor je duimen !!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_52300858
    quote:
    Op zaterdag 11 augustus 2007 12:37 schreef Nanook24 het volgende:
    Leonieke, natuurlijk mag je hier je frustraties uiten, je moet ze toch ergens kwijt. Ik snap alleen die opmerking van je schoonmoeder niet zo hoor, wil ze dan zo graag een kleinkind?

    En kun je niet proberen om nog een korting te krijgen op die keuken? Gewoon zeggen dat hij voor die prijs niet in het budget pas, wie weet willen ze dan nog wel omlaag gaan met de prijs.
    Ik denk dat mijn schoonmoeder het zei omdat ze beseft hoe graag ik hier weg wil en als ik hier stop met mijn pil veronderstelt ze dat er voor mij geen haast meer bij is. Ze heeft niets liever dan dat we hier wonen dus hoe langer alles uitgesteld kan worden, hoe langer we hier blijven.

    We zijn gisteren nog eens naar een andere winkel geweest. De verkoper zal tegen vrijdag een plannetje uitgewerkt hebben en een prijsofferte. Eens dat plan af is, kiezen we het mooiste plan (of maken we er een combinatie van ) en gaan we sowieso naar een schrijnwerker om te vragen hoeveel het voor hem kost die keuken te maken. Met een beetje geluk gaat hij onder die prijs

    Gaat dat bord niet weg eens de verkoop is doorgegaan normaalgezien?

    Wonderer: wat fijn dat een telefoontje naar de makelaar jouw zorgen heeft kunnen wegnemen 'Gewoon' de deadline vergeten op te schuiven. Goed nieuws!
    pi_52307599
    Wat leuk om mee te lezen toch allemaal!

    Wij hebben een appartement met twee parkeerplekken gekocht op de Lloydkade in Rotterdam. Het komt direkt aan de kade aan de Maas. (vlakbij de Mullerpier). We hebben het in september 2006 gekocht en de oplevering staat gepland voor medio 2009... dus ja, dat is een héle lange tijd wachten....

    Op dit moment wordt de garage op de hele pier in één keer gebouwd (ondergronds, 2 lagen, 800 plekken) en die is als het goed is in oktober klaar. Hierna gaan ze de hoogte in.

    Ons appartement is 105 m2, ligt op de 5e verdieping, heeft 2 slaapkamers, 2 toiletten, vloerverwarming en een terras van 10 meter breed en 1.5 tot 2 meter diep (golvend). Onze 2 slaapkamers en woonkamer liggen allemaal aan de Maaszijde (en dus aan het terras) waar overal glas van plafond tot vloer is en in de woonkamer kan de schuifpui geheel open.

    De keuken hebben we al besteld (errug vroegtijdig, maar dat ging niet anders daar onze deadline om alle bouwkundige aanpassingen/meerwerk op week 35 a.s. is.

    Bonaventura


    Daar staan wij!


    Met de medekopers hebben we al een paar leuke bijeenkomsten gehad, leuk hoor!

    Bouwput


    Ons huis nu hebben we al verkocht (ècht mazzel, is niet eens in de verkoop geweest, buren wilde het graag kopen!) en over een paar maanden gaan we er uit. We gaan dan al wel in de buurt bij ons nieuwe huis wonen voor een goed jaar in een nieuwbouw huurappartement. Zo dat was wel weer genoeg voorpret!
    En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
    pi_52307802
    Het ziet er een heel mooi appartementsgebouw en een heel mooie woonkamer uit Zo'n zicht op het water en zo'n groot raam. Heel mooi
    Ik ken niet zoveel van de afmetingen van een appartement, maar klopt het dat dit toch een groot appartement zal zijn?

    Medio 2009 is ook nog lang wachten Wat leuk dat de buren alleszins al meevallen
    pi_52307955
    quote:
    Op zondag 12 augustus 2007 17:15 schreef leonieke het volgende:
    Het ziet er een heel mooi appartementsgebouw en een heel mooie woonkamer uit Zo'n zicht op het water en zo'n groot raam. Heel mooi
    Ik ken niet zoveel van de afmetingen van een appartement, maar klopt het dat dit toch een groot appartement zal zijn?

    Medio 2009 is ook nog lang wachten Wat leuk dat de buren alleszins al meevallen
    Nou, dat valt wel mee hoor, wij hebben het kleinste appartement in Bonaventura. De woonkamer/keuken is 43 m2, één slaapkamer 13 m2 en één 12 m2, dan vervolgens de badkamer 10 m2, en de rest is voor het 2e toilet, halletjes en de inpandige berging waar de wasmachine/droger komt. Overigens hebben we ook nog een berging beneden bij de parkeerplaatsen.

    Ja, zeker onze verdieping (4 app. per verdieping) zijn echt ontzettend leuke mensen! We hebben al 'afgesproken' dat we één keer in de week een feestje hebben en voor elkaar koken. Afwachten blijft natuurlijk hoe leuk je elkaar blijft vinden wanneer je naast elkaar woont....
    En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
      zondag 12 augustus 2007 @ 18:05:30 #202
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52308681
    quote:
    Op zondag 12 augustus 2007 08:18 schreef phluphy het volgende:
    Ah, gelukkig alleen "vergeten te verlengen".
    Wonderer, misschien heb je het al wel eens verteld, maar hebben jullie zelf een idee over de termijn waarop je wil gaan bouwen? En hoe lang duurt zoiets dan? Oftewel: wanneer denk je te kunnen verhuizen?
    Het bouwen zelf duurt zes tot acht weken (waarbij het huis in de fabriek gebouwd wordt en in die tijd de fundering gelegd wordt. Dan wordt het in een of twee dagen op de fundering gezet, en daarna nog een tijdje omdat een en ander geinstalleerd moet worden (elektriciteit, rioolaansluitingen etc) en daarna weer gecertificeerd. Dat duurt ook een maand of twee. Maar ik hoop toch wel dat we kerst in ons nieuwe huis kunnen vieren
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52310795
    quote:
    Op zondag 12 augustus 2007 18:05 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Het bouwen zelf duurt zes tot acht weken (waarbij het huis in de fabriek gebouwd wordt en in die tijd de fundering gelegd wordt. Dan wordt het in een of twee dagen op de fundering gezet, en daarna nog een tijdje omdat een en ander geinstalleerd moet worden (elektriciteit, rioolaansluitingen etc) en daarna weer gecertificeerd. Dat duurt ook een maand of twee. Maar ik hoop toch wel dat we kerst in ons nieuwe huis kunnen vieren
    Dat zei ik ook vorig jaar
    Ik vrees dat ik er gewoon een kerstboom zonder lichtjes ga kunnen in plaatsen

    Maar mag ik dan met jou meehopen dat jullie er wel in zitten?
      zondag 12 augustus 2007 @ 19:57:45 #204
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52310948
    quote:
    Op zondag 12 augustus 2007 19:50 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Dat zei ik ook vorig jaar
    Ik vrees dat ik er gewoon een kerstboom zonder lichtjes ga kunnen in plaatsen

    Maar mag ik dan met jou meehopen dat jullie er wel in zitten?
    Het verschil is natuurlijk dat ons huis in de fabriek gebouwd wordt. Ze kunnen tegelijk de fundering aanleggen en de muren bouwen. Bij jou moet dat allemaal na elkaar (toch?). Verder is modular building gewoon sneller, het is een bouwpakket. En er hoeft niks gemetseld te worden.

    En ik duim voor jou ook dat ze een beetje opschieten, hoor
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52311220
    quote:
    Op zondag 12 augustus 2007 19:57 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Het verschil is natuurlijk dat ons huis in de fabriek gebouwd wordt. Ze kunnen tegelijk de fundering aanleggen en de muren bouwen. Bij jou moet dat allemaal na elkaar (toch?). Verder is modular building gewoon sneller, het is een bouwpakket. En er hoeft niks gemetseld te worden.

    En ik duim voor jou ook dat ze een beetje opschieten, hoor
    Het is bij ons idd traditionele bouw En dat duurt sowieso een heel pak langer. Funderingen, kelder opmetsen, beton, gelijkvloers opmetsen, beton, verdiep opmetsen, beton voor zolder en dan nog eens overal een gevelsteen voor En dan hebben we toch al muren
    Hier in België kan je ook kiezen voor houtskeletbouw, maar met een aannemer als schoonvader is het wat moeilijker om met iemand anders te bouwen

    Blijkbaar moeten er nog steeds berekeningen gemaakt worden voor de funderingen van ons huis, maar daar zit momenteel geen haast bij aangezien onze aannemer achter staat met zijn ander werf (dat moest namelijk al klaar zijn...). Nog steeds wachten dus Morgen waarschijnlijk nog eens voor vloeren gaan zien Kwestie van er toch een beetje mee bezig te zijn.
    En eens het donderdag is, zal het allemaal wel beteren want dan ga ik terug werken en kan ik er sowieso niet meer zoveel mee bezig zijn.

    Thx voor het meeduimen
    pi_52320636
    zoo Bianca en Michael, dat is nog eens een uitzicht zeg ! en wel een erg lange voorpret !!!
      maandag 13 augustus 2007 @ 14:26:11 #207
    112545 Muck
    Meine Sprache: International
    pi_52329633
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 11:39 schreef Charisma het volgende:
    zooo Muck ,w at een mooi huis zeg !! en mooie buurt ook maar wara slaap je eigenlijk ?
    Dank je!
    Mijn bank is een slaapbank
    's avonds trek ik hem uit en dan heb ik een heerlijk tweepersoonsbed
    quote:
    Op woensdag 8 augustus 2007 14:30 schreef motorbloempje het volgende:
    @Muck

    wat ontzettend mooi krijg bijna spijt dat ik het niet gedaan heb maargoed, zit nu ook heel mooi
    echt super luxe man! lekker ruime keuken keukens horen ruim en ontzettend tof huis!!!!

    gefeliciteerd, ben benieuwd naar de nog te volgen foto's van de inrichting (klinkt raar ) enzo
    dank je!
    Ja, nu zit je ook hartstikke mooi
    ik ben ook echt zo ontzettend blij met deze kamer he
    ik ga er donderdag naartoe met mijn vriend om verder uit te pakken en in te richten, dan hoop ik ook meer foto's te maken


    mooi huis bianca en michael
    ehm, is het niet veel practischer als jullie allebei een eigen account aanmaken?
    It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
    pi_52332820
    quote:
    Op maandag 13 augustus 2007 14:26 schreef Muck het volgende:

    mooi huis bianca en michael
    ehm, is het niet veel practischer als jullie allebei een eigen account aanmaken?
    Dank je en ja, dat zou je zeggen, maar we hebben deze al vanaf het prille begin van Fok, en usernames met spaties worden niet meer aangemaakt dus we houden deze lekker! (Overigens is het Bianca die 95% van de tijd post).
    En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
      maandag 13 augustus 2007 @ 16:45:43 #209
    112545 Muck
    Meine Sprache: International
    pi_52333889
    ah naja, als je het makkelijker vind

    ik heb net overigens een tof krukje bij de hema gekocht, was afgeprijsd voor 3 euro. Heel tof in het knalblauw
    das handig om op te gaan staan als ik mijn zonwering naar beneden wil doen, ik kan er anders namelijk niet bij

    kom ik heel blij thuis, zegt mijn vader: wil je daar op gaan staan?!
    ik: ja natuurlijk!
    hij: ik zou het niet doen.... dat ding is hartstikke scheef!
    ik:
    hij: kijk dan!

    toen hij hem op tafel zette zag ik het.... de linker en rechterkant scheelt wel een centimeter of 3!
    levensgevaarlijk
    die gaat dus weer mooi terug naar de hema
    It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:17:16 #210
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52363655
    De makelaar wil zelfs eerder terugkomen van vakantie om voor ons een contract te schrijven... wel aardig En het land staat nog niet opnieuw online, wat iets goeds is, want dat betekent dat er vanuit de verkopende partij weinig aandacht voor is (en nieuwe geinteresseerden kunnen hem niet online vinden dus ook niet voor onze neus wegkapen).
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:25:29 #211
    112545 Muck
    Meine Sprache: International
    pi_52363850
    tof van de makelaar!
    It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:32:28 #212
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52364027
    Ja, best wel. Ik heb gezegd dat dat wat mijn betreft niet nodig is (ze werkt ook al weekenden en heeft voor ons al op rare tijden afspraken gemaakt (lunchtijd, zondag om zes uur...), dus die vakantie gun ik haar wel. Vind het sowieso al tof dat ze belt, ga echt niet zeggen "ja, kom maar een dag eerder terug van vakantie, we willen NU een bod doen." Vrijdag is vroeg genoeg.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:02:57 #213
    112545 Muck
    Meine Sprache: International
    pi_52364851
    dat ben ik wel met je eens ja
    Nou ja, het is wel een lief aanbod in elk geval
    It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:31:38 #214
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52365630
    Nou... waarschijnlijk is het dus verkocht...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:38:52 #215
    112545 Muck
    Meine Sprache: International
    pi_52365851
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 18:31 schreef wonderer het volgende:
    Nou... waarschijnlijk is het dus verkocht...
    dat is echt behoorlijk kut
    It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:40:50 #216
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52365900
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 18:38 schreef Muck het volgende:

    [..]

    dat is echt behoorlijk kut
    Yeah. Ik zit nog even te wachten op een telefoontje, maar er waren dus mannen bezig en ik vroeg heel onschuldig of het misschien verkocht was. Zeggen ze "ja, onder "agreement"".
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52365911
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 18:31 schreef wonderer het volgende:
    Nou... waarschijnlijk is het dus verkocht...
    Huh, zomaar ineens??? Hoe kan dat nou?
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:42:00 #218
    112545 Muck
    Meine Sprache: International
    pi_52365939
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 18:40 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Yeah. Ik zit nog even te wachten op een telefoontje, maar er waren dus mannen bezig en ik vroeg heel onschuldig of het misschien verkocht was. Zeggen ze "ja, onder "agreement"".
    awwwww
    ik vind het echt ontzettend rot voor je
    Wat moet je ongelofelijk balen zeg!

    En nu?
    It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:42:05 #219
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52365941
    En ik heb dus godverdomme gister nog het perfecte floorplan getekend

    *hoopt dat er nog een optie is*
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:43:35 #220
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52365985
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 18:41 schreef Nanook24 het volgende:

    [..]

    Huh, zomaar ineens??? Hoe kan dat nou?
    Geen idee. Ik heb net de makelaar gebeld en die gaat even wat navragen en belt zo terug.
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 18:42 schreef Muck het volgende:

    [..]

    awwwww
    ik vind het echt ontzettend rot voor je
    Wat moet je ongelofelijk balen zeg!

    En nu?
    Yeah, best wel dus. Nu weet ik niet. Ik zag wel dat er schuin aan de overkant een huis te koop staat Als ze daar een redelijke prijs voor vragen, is het misschien een optie. Maar dan kijk ik dus wel de hele dag aan tegen het huis dat van ons had moeten zijn.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:46:49 #221
    112545 Muck
    Meine Sprache: International
    pi_52366086
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 18:43 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Geen idee. Ik heb net de makelaar gebeld en die gaat even wat navragen en belt zo terug.
    hou ons op de hoogte!
    quote:
    [..]

    Yeah, best wel dus. Nu weet ik niet. Ik zag wel dat er schuin aan de overkant een huis te koop staat Als ze daar een redelijke prijs voor vragen, is het misschien een optie. Maar dan kijk ik dus wel de hele dag aan tegen het huis dat van ons had moeten zijn.
    mja, zeker de eerste paar jaren zou dat telkens steken ben ik bang.....
    It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:51:46 #222
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52366223
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 18:46 schreef Muck het volgende:

    [..]

    hou ons op de hoogte!
    [..]

    mja, zeker de eerste paar jaren zou dat telkens steken ben ik bang.....
    Ik ga ze gewoon wegpesten dan

    Het enige dat mijn dag nu goed kan maken is een telefoontje van de uitgever dat ze mijn boek in een oplage van 100.000 gaan drukken
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:38:42 #223
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52367591
    Wonderer, wat gigantisch k*t.
    Ik ben erg benieuwd naar het verhaal van de makelaar.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_52367752
    Ik vind het eigenlijk een beetje raar dat die makelaar niet weet of het verkocht is. Maar het is gewoon ontzettend balen dat het dan gewoon net nu verkocht is, net nu jullie besloten hebben de knoop door te hakken.

    Maar vertel eens over dat huis aan de overkant, zou je dat echt willen?
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:55:01 #225
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52368044
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 19:44 schreef Nanook24 het volgende:
    Ik vind het eigenlijk een beetje raar dat die makelaar niet weet of het verkocht is. Maar het is gewoon ontzettend balen dat het dan gewoon net nu verkocht is, net nu jullie besloten hebben de knoop door te hakken.

    Maar vertel eens over dat huis aan de overkant, zou je dat echt willen?
    Het kan dus onderhands gegaan zijn, juist omdat de termijn bijna verliep (als je bij een makelaar je eigendom hebt staan, mag je niet in de tussentijd zelf kopers zoeken, behalve op het einde). Nou ja, de makelaar had zelf ook zoiets van WTF.

    En dat andere huis, geen idee. Het ziet er niet geweldig goed onderhouden uit en het is een cape, maar met een redelijk prijs... als we een halve ton aan verbeteringen kunnen besteden is dat ook wel wat natuurlijk.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52369987
    Wonderer, ik hoef het waarschijnlijk niet zeggen, maar dat wel heel k*t zijn. Ik blijf hopen voor jou dat alles nog in orde komt.

    Maar idd, het niet via de makelaar verkopen om de commissie niet te moeten betalen, komt wel vaker voor
    pi_52370137
    Tjee wonderer het zal toch niet zo zijn! Dat zou balen zijn.
    Ik zal hopen voor jullie dat het nog goed gaat komen.
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:04:42 #228
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52370283
    Hè wonderer, ook al zo'n vervelend iets. Succes ermee!
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_52371467
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 19:55 schreef wonderer het volgende:
    ... als we een halve ton aan verbeteringen kunnen besteden is dat ook wel wat natuurlijk.
    Het is dus een leuk huis maar nog niet ideaal als ik je bericht zo lees.

    Eerst maar even deze tegenvaller laten bezinken en dan verder zien denk ik hè?
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:16:03 #230
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52373091
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 21:34 schreef Nanook24 het volgende:

    [..]

    Het is dus een leuk huis maar nog niet ideaal als ik je bericht zo lees.

    Eerst maar even deze tegenvaller laten bezinken en dan verder zien denk ik hè?
    Mja. Ze zullen toch wel te veel vragen dus

    We zullen wel merken hoe of wat. Misschien is er nog hoop.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 15 augustus 2007 @ 08:28:28 #231
    97687 Lavenderlily
    beroepslurker/muurbloem
    pi_52380671
    Yess!!!



    Vrijdag om 16.00 uur gaan we voor de overdracht!



    Na lang wachten en veel gestress eindelijk een sleutel!
    Gelukkig heeft de verkoper er geen problemen van gemaakt dat het 2 dagen later is dan de afgesproken datum...



    nu alleen nog de vloertegels die we besteld hadden later laten bezorgen
    pi_52380717
    Vrijdag 3 augustus hebben wij de sleutels gekregen van ons nieuwe stulpje.

    De week erna behangen en gewit.

    En afgelopen zondag verhuisd en nu nog bende opruimen
    A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
      woensdag 15 augustus 2007 @ 08:57:16 #233
    97687 Lavenderlily
    beroepslurker/muurbloem
    pi_52380966
    Fotootjes?

    Binnenkijken is een hobby van me en extra inspiratie is altijd leuk!



    Benieuwd of ik straks zelf er toe in staat ben om fotootjes te plaatsen dus eigenlijk moet ik er niet om zeuren....
      woensdag 15 augustus 2007 @ 09:38:51 #234
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52381588
    Leuk, baniekje! Da's overmorgen al!
    Hoe lang hebben jullie dan moeten wachten op de overdracht?

    Joene, je moet toch even wat meer vertellen hoor. Wat voor huis, veel aan moeten doen? etc.
    Leuk trouwens, dat je in deze fase in het "voorpret" topic komt posten.
    Doen jullie het voorspel ook altijd naderhand?
    ... ♥ ik mis je ♥
      woensdag 15 augustus 2007 @ 09:48:15 #235
    97687 Lavenderlily
    beroepslurker/muurbloem
    pi_52381745
    Op 22 juni hebben we het voorlopige koopcontract getekend, maar 2 maanden duren zoooo lang, vooral als er een hoop stress komt kijken bij het rondkrijgen van de hypotheek...
      woensdag 15 augustus 2007 @ 12:01:14 #236
    112545 Muck
    Meine Sprache: International
    pi_52385112
    Hoera baniekje en joene

    enne phluph, ik ben inmiddels al verhuisd, maar ik hang hier nog steeds rond
    Morgen uitpakken en dan binnenkort hopelijk meer foto's
    It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
    pi_52476614
    Zo, dit topic maar weer eens een schopje geven want we waren wel erg ver naar beneden gezakt en ik heb weer wat te melden.

    Gisteren hadden we post van de notaris dus ik dacht...Goh, wat netjes dat je een brief krijgt als de bankgarantie binnen is. Helaas was niets minder waar, het was juist een brief om te melden dat ze de bankgarantie nog niet ontvangen hadden! En dan had ik toch vorige week vrijdag en afgelopen maandag met onze hypotheek meneer gebeld en die bleef steeds maar roepen dat het dinsdag allemaal prima in orde zou zijn. Uiteindelijk was onze hypoheek afgelopen donderdag pas rond en hebben ze dus ook donderdag die bankgarantie pas verzonden. Het is goed dat mijn gisteren met die man gebeld heeft want ik zou het hem lang zo makkelijk niet gemaakt hebben.

    Baniekje en joene, Gefeliciteerd met jullie huisjes!!!

    Muck, Juist gezellig hoor dat je hier rond blijft hangen.

    Wonderer...het is akelig stil bij je...nog nieuws?

    M@x, Wil het inpakken (en verdelen) al een beetje vorderen? Voor jou zit het er ook binnenkort aan te komen nu hoor!!!
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:22:31 #238
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52477092
    Haha, ik ben nog niet eens begonnen Omdat ons oude huis nog niet is verkocht ziet het ernaar uit dat ik op mijn dooie akkertje alles in etappes kan verhuizen. Ik maak me meer zorgen om al het schilderwerk (meubeltjes). Daar ben ik niet zo bedreven in en ik heb nogal veel plannen.
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_52477270
    Die meubeltjes hoeven toch allemaal niet gisteren al geschildert te zijn? Gewoon rustig aan beginnen, goed schuren en dan laagje voor laagje zo netjes mogelijk schilderen als je er even tijd voor hebt. (En als je echt niet weet hoe en waar je moet beginnen zijn er hier vast wel mensen die met je mee willen denken )

    Dat je niet in één keer hoeft te verhuizen is dan inderdaad wel weer prettig. Wij zijn achteraf ook blij dat we 2 weken overlap hebben tussen ons oude en ons nieuwe huis zodat we zelf alvast de nodige dozen op en neer kunnen rijden omdat we toch al rijden moeten.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:37:36 #240
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52477364
    Nee, dat is waar maar de spullen voor Kai's kamer en de woonkamer wil ik wel allemaal af hebben voordat we verhuizen. Jammer genoeg heb ik door alle toestanden niet zoveel verlofuren meer dus het grootste deel zal 's avonds en in de weekenden gedaan moeten worden. Goed nieuws is wel dat de kinderopvang helemaal rond is. Dat was ook wel een grote stressfactor. Nu mag ik maandag weer bellen met de bank want ik zit nog op mijn offerte te wachten. Die had ik deze week moeten krijgen maar ik heb nog steeds niks gezien. Ik kreeg wel gisteren het taxatierapport van mijn nieuwe huis binnen. Dat zag er goed uit

    Ik ben trouwens ook weer van gedachten veranderd qua behangetjes en kleurtjes voor de slaapkamers. Maar dat staat in mijn eigen topicje
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
      zaterdag 18 augustus 2007 @ 16:24:11 #241
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52479416
    Geen nieuws. We hebben iets van vijf properties (vier huizen en een stuk land) gevonden die misschien in aanmerking komen en gaan binnenkort met de makelaar om de tafel zitten om onze opties te bespreken.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52480316
    Wonderer, Dat houdt dus in dat het stuk land dat jullie op het oog hadden echt verkocht is en jullie op zoek moeten naar iets anders??? Wat balen zeg!!! Maar dan gaan we gewoon duimen dat één van deze 5 keuzen voor jullie een mooi thuis gaat worden.

    M@x, Wat ontzettend fijn dat de opvang voor Kai geregeld is want natuurlijk is dat een stressfactor! Hier bleek gisteren dat mijn opzegging van de huidige opvang niet aangekomen was maar er werd gelukkig niet moeilijk over gedaan en kon ik gewoon nog opzeggen per 1 oktober.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:13:15 #243
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52480418
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 17:08 schreef Nanook24 het volgende:
    Wonderer, Dat houdt dus in dat het stuk land dat jullie op het oog hadden echt verkocht is en jullie op zoek moeten naar iets anders??? Wat balen zeg!!! Maar dan gaan we gewoon duimen dat één van deze 5 keuzen voor jullie een mooi thuis gaat worden.
    Nee, helemaal zeker is het nog niet (het bord staat er ook nog steeds ) maar stilzitten en afwachten schiet ook niet op. Voor we ergens een bod op kunnen uitbrengen zijn we alweer een paar weken verder, tenslotte.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:14:50 #244
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52480448
    quote:
    Op woensdag 15 augustus 2007 09:48 schreef baniekje het volgende:
    Op 22 juni hebben we het voorlopige koopcontract getekend, maar 2 maanden duren zoooo lang, vooral als er een hoop stress komt kijken bij het rondkrijgen van de hypotheek...
    Even uit nieuwsgierigheid: waarom heb je niet eerst de hypotheek geregeld en daarna een bod gedaan/contract getekend?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:22:49 #245
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52480600
    Omdat ze een kopie van je contract willen zien wanneer je een hypotheek aanvraagt.
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
      zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:26:00 #246
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52480658
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 17:22 schreef m@x het volgende:
    Omdat ze een kopie van je contract willen zien wanneer je een hypotheek aanvraagt.
    Serieus? Wat raar.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:50:37 #247
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52481115
    Dat is ook de reden dat woningen worden verkocht onder voorbehoud van financiering. Je sluit eerst een deal met de verkoper en dan pas ga je bij hypotheekverstrekkers vragen of ze je een hypotheek willen verstrekken. Je kan je natuurlijk wel van tevoren al laten voorlichten over de mogelijkheden maar een officiele hypotheek kan je pas afsluiten als het koopcontract is getekend. Banken willen graag weten waar ze hun geld in investeren.
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
      zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:18:28 #248
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52481725
    Hm, da's wel te begrijpen ja. Maar dan nog, je gaat toch eerst informeren wat je max is?

    Hier moet je "pre-approved" zijn (ofwel weten wat je kunt krijgen) voor je uberhaupt een bod mag doen. Je krijgt je hypotheek pas als je het voorlopige contract tekent, maar de stap van "okee, getekend, laten we nu maar eens kijken of het wel lukt" hebben we hier niet.

    Minder stress, denk ik.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 19 augustus 2007 @ 06:01:30 #249
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52494233
    Dat pre-approved zou hier ook wel een fijne zijn om in te voeren. Dan hadden wij nu dit probleem ook niet gehad.
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_52495307
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 18:18 schreef wonderer het volgende:
    Hm, da's wel te begrijpen ja. Maar dan nog, je gaat toch eerst informeren wat je max is?
    Ik denk dat de meeste mensen dat wel doen, hoor voor ze echt op huizenjacht gaan

    Heel erg jammer dat de kopers van m@x' huis dat niet gedaan hebben

    Als ik het mij goed herinneren zijn phille en ik meer dan 2 jaar geleden de eerste keer naar de bank gestapt om inlichtingen te nemen. We waren toen 2 dagen aan het zoeken op Immoweb

    [ Bericht 18% gewijzigd door leonieke op 19-08-2007 12:10:43 ]
      zondag 19 augustus 2007 @ 16:51:51 #251
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52504118
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 06:01 schreef m@x het volgende:
    Dat pre-approved zou hier ook wel een fijne zijn om in te voeren. Dan hadden wij nu dit probleem ook niet gehad.
    Ik lees mee Maar het blijkt dus vaker voor de komen (aangezien er vergelijkbare zaken aangehaald worden en ook andere fokkers er mee te maken hebben).

    WIj waren al pre-approved voor we uberhaupt contact opnamen met een makelaar. Weten hoe veel je kunt besteden is toch wel erg praktisch als je een huis gaat kopen.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52509231
    Ik snap ook niet dat mensen niet eerst uitzoeken wat het bedrag is dat ze kunnen lenen hoor of (net als in het geval van M@x) dat ze uitzoeken of het uberhaupt wel kan!

    Aan de andere kant had een vriendin van me laatst haar huis al te koop staan en was een prijs overeen gekomen voor een nieuwe woning toen bleek dat ze een BKR registratie hadden en ze de hele boel moesten afblazen. (Maar ook dan lijkt het me dat je daar van de partij die je aanmeld bij het BKR bericht over krijgt???)

    Leonieke, Zijn er bij jullie al vorderingen wat betreft de bouw of hebben de buien van afgelopen week weer roet in het eten gegooid?

    Hier is lief vandaag aan de gang geweest om de schuur in te pakken. Nu alle kasten eruit zijn hebben we ineens een stuk meer ruimte in de schuur!!! (Ik was alweer vergeten hoe groot hij eigenlijk was voor al onze rommel er in ging. )
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      maandag 20 augustus 2007 @ 02:37:19 #253
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52519135
    Credit-check is een onderdeel van de pre-approval hier.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52520230
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 08:58 schreef LamstraalASD het volgende:
    Ok dan geen bank maar even bij de bedden kijken:
    Na alle bedden te hebben uit getest was er 1 die erg lekker lag dus prijs kaartje erbij : PLOF! ik pleur uit bed, kijk nog eens naar dat kaartje: 2000 euro.........voor een bed? was nieteens goud :S

    Ok dan maar op handen en knieen naar de uitgang, onderweg nog gekeken naar lampen en hier wel wat leuke dingen gezien. Kolere 2000 euro!!!!! voor een bed.
    Als ik alles toch beter wist

    We hebben nog steeds geen bed dus toch maar verder zoeken.
    Zegt er 1 of andere geinporum: Moet je naar oostslaap comfort die is goedkoop.
    Zo gezegt zo gedaan............Ik heb gvd in een bed van 25000!!!!!! euro gelegen.
    Doe even normaal! laat je nakijken! welke mongool betaalt 25000!!!!! (ik kan er nog steeds niet over uit) voor een bed??
    Daar koop je een auto voor.

    Maar eind van het verhaal is dat ik nog steeds geen bed heb.
    Fuck with a Hooker, get rucked.
    pi_52520252
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 20:24 schreef Nanook24 het volgende:

    Leonieke, Zijn er bij jullie al vorderingen wat betreft de bouw of hebben de buien van afgelopen week weer roet in het eten gegooid?
    Heel veel regen en roet hebben we momenteel nog altijd niet begonnen dus en denk niet dat het voor deze week zal zijn.
      maandag 20 augustus 2007 @ 10:27:33 #256
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52521997
    25000 voor een bed

    Balen Leonieke * m@x gaat duimen voor een hele lange periode met mooi, droog weer

    Naar aanleiding van de verkoopperikelen van onze huidige woning ben ik ook maar weer eens gaan bellen met de bank over de hypotheek voor mijn nieuwe huis. Vorige week verzekerden ze me nog dat ik die week de offerte in de bus zou hebben en nu blijkt mijn aanvraag te zijn blijven liggen en komt de overdrachtsdatum van 3 september in gevaar. Irritant Na veel gezeur gaan ze nu hun uiterste best doen om het wel voor die datum te regelen. Voor de zekerheid heb ik de termijn van mijn ontbindende voorwaarden nog maar met een weekje verlengd. Alles gaat wel goedkomen maar door het gedoe met onze kopers durf ik nergens meer zomaar vanuit te gaan.
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_52524968
    Goed dat je nog even contact hebt opgenomen met de bank, m@x. En ik begrijp echt niet hoe ze zo'n dingen kunnen laten liggen. Alsof ze niet weten dat zaken als kredieten dringend zijn voor koper en verkoper Nu maar hopen dat alles gewoon heel vlug in orde komt
      maandag 20 augustus 2007 @ 12:46:17 #258
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52525436
    Nanook, ken je die vreselijk irritante uitdrukking: (I hate to say) I told you so?
    Ik kan me zo kwaad maken op die gasten, vooral ook omdat je zo afhankelijk van ze bent.
    Maar voor jullie is het nu rond? In de zin van 100% alles geregeld en voor-mekaar en er-kan-niets-meer-fout-gaan?

    En bij m@x ook al gedonder. Sjonge jonge. Blijf er bovenop zitten m@x!

    Wonderer, ik ben nog steeds benieuwd naar de uitleg van jullie makelaar. Die heb je tot nu toe niet gekregen, of heb ik wat gemist?

    Ik was dit weekend in Zuid Limburg, ik heb een aantal grote meubelstukken (familiestukken) die bij mijn vader stonden, naar een opslagplek gebracht. Eén heel mooi antiek bureau, massief, zwaar, log, etc. Bij een poging hem op te tillen ging er "iets" mis, het bureau kwam tegen mijn hoofd (net boven oog) en daarna smakte ik achterover op een marmeren vloer.
    Resultaat: een klassiek blauw oog, twee dikke bulten (één voor, één achter) en een geschonden ego. Maar aan het bureau mankeert gelukkig niets!
    ... ♥ ik mis je ♥
      maandag 20 augustus 2007 @ 16:53:21 #259
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52532576
    Vanavond meeting met makelaar, dan meer
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52537928
    We hebben vandaag nog nieuws gekregen over de bankgarantie. Wat bleek nou uiteindelijk, ze hadden de bankgarantie gedigitaliseerd en naar de notaris gestuurd alleen was deze daar niet aangekomen. Vandaag hebben ze de boel dus nog maar eens op de fax gezet en nu is het wel rond. Nu stond alleen de komma weer verkeerd op de bankgarantie van de kopers van ons huis dus is het wachten daar weer op maar ook dat moet dus goed gaan komen. (Anders had de foute bankgarantie er ook niet gekomen.)

    Er is alleen nog één klein probleempje: De overdracht van ons huis zou eigenlijk op maandag 1 oktober zijn. Mooie dag dachten wij want dan kun je het laatste weekend als het nodig is de hele familie nog optrommelen om de laatste spullen te verhuizen MAAR, de notaris die is uitgezocht door de kopers zit vol op maandag 1 oktober dus dachten we geen punt dan verschuiven we het naar dinsdag 2 oktober maar helaas, die zit ook vol. We hebben nu de keuze gekregen uit 2 data of 27 september (wat hypotheek technisch natuurlijk iets voordeliger zou zijn maar dan hebben we niet meer dat laatste weekend) of woensdag 3 oktober (wat dus meer hypotheek kost maar ook iets meer tijd geeft om het huis leeg te ruimen) Ik weet niet zo goed welke datum we moeten kiezen maar moet het morgen wel doorgeven. Tips en adviezen zijn dus welkom.

    Ik moest inderdaad aan jou denken Phluph toen het uiteindelijk allemaal niet ok bleek te zijn. Hadden we er op jouw advies zo achteraan gezeten en toen kwam het uiteindelijk allemaal nog niet op tijd goed...

    En wil je alsjeblieft niet meer zo eng doen met mooie oude bureau's!!! Ik zou met helemaal rot schrikken als ik mijn partner zo onderuit zou zien gaan!!!

    Wonderer...hier word voor jullie geduimd dat het goed gaat komen vanavond!!!

    M@x, bij jou ook al zo veel slordigheid en dan nog wel bij een bank!!! Daar zou ik toch wat meer preciesie van verwachten. Inderdaad goed dat je belde en er nu wat druk achter hebt gezet.

    Lamstraal...wat een geld voor een bed joh!!! Zat er een gouden randje omheen ofzo!?!
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      maandag 20 augustus 2007 @ 20:23:04 #261
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52538655
    Met al die verhalen over banken en notarissen en dergelijke krijg ik allemaal de kriebels En zo ver zijn we nog niet eens!

    Iedereen veel sterkte, hopelijk komt het allemaal toch goed, zonder al te veel stress. Nanook, ik zou voor de 27ste gaan. Uiteindelijk kun je dat gedoe ook het weekend daarvoor doen, toch?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 20 augustus 2007 @ 20:33:29 #262
    112545 Muck
    Meine Sprache: International
    pi_52539085
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 08:01 schreef LamstraalASD het volgende:

    [..]

    Als ik alles toch beter wist

    We hebben nog steeds geen bed dus toch maar verder zoeken.
    Zegt er 1 of andere geinporum: Moet je naar oostslaap comfort die is goedkoop.
    Zo gezegt zo gedaan............Ik heb gvd in een bed van 25000!!!!!! euro gelegen.
    Doe even normaal! laat je nakijken! welke mongool betaalt 25000!!!!! (ik kan er nog steeds niet over uit) voor een bed??
    Daar koop je een auto voor.

    Maar eind van het verhaal is dat ik nog steeds geen bed heb.
    Mijn schoonouders

    Even een mini-update: ik ben inmiddels helemaal verhuisd
    Afgelopen donderdag ben ik met mijn vriend hier heen gegaan om alle dozen en zakken uit te pakken, en we zijn lekker opgeschoten
    De keuken is helemaal ingericht, en biiiiijna alle andere dingen staan ook al op hun plek! Als ik een camera kan lenen, maak ik foto's van het aangeklede geheel
    It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
    pi_52539700
    Ach wonderer, je moet het zo zien...jullie zijn tenminste al pre-approved dus dat gaat allemaal vast wel goed komen.

    Muck, Die laatste dozen hè dat is altijd het probleem want waar ga je die spullen die je eigenlijk niet zo hard nodig hebt nou een plekje geven??? Het gaat allemaal vast en zeker wel goedkomen daar bij jou.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      maandag 20 augustus 2007 @ 21:01:32 #264
    112545 Muck
    Meine Sprache: International
    pi_52539945
    haha, inderdaad nanook, dat zijn van die "ach dat komt nog wel" spullen
    It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
    pi_52540883
    Gewoon in een doos laten zitten en ergens opbergen, heb je de spullen na een jaar nogsteeds niet nodig gehad dan de doos gewoon met complete inhoud in de vuilcontainer gooien.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_52550371
    de spanning stijgt!
    maandag de 37ste is de vooroplevering en dan krijg ik 3 september het sleuteltje!
    Hoedichter het bij komt hoe meer die kriebel in mijn buik word.
    Je denk maanden lang: wat duurt het lang zeg. En nu is het bijna zover en nu is het :tering wat gaat dat snel
    Fuck with a Hooker, get rucked.
    pi_52551406
    Maandag de 37ste??? Welke maand is dat?

    Maar inderdaad spannend hoor!!!

    Ik heb vanmorgen de afspraak bevestigd bij de notaris voor donderdag de 27ste. Dat word dus dubbel haast maken om de benedenverdieping in orde te krijgen zodat we de boel op tijd kunnen verhuizen!!!
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:42:03 #268
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52551678
    Ik zou ook voor de 27e gegaan zijn Nanook. Kwestie van (gebrek aan) geduld.

    Haha, de 37e. Jij bent wel héél erg de kluts kwijt door je voorpret, lamstraal.

    [ Bericht 3% gewijzigd door phluphy op 21-08-2007 09:58:56 ]
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_52552032
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 08:01 schreef LamstraalASD het volgende:
    BLABLABLA
    Zie je wat een spanning ik heb
    de 27ste natuurlijk.
    Fuck with a Hooker, get rucked.
    pi_52552441
    Hier wordt er de komende 3 weken hoogstwaarschijnlijk niet begonnen aan de bouw van ons huis

    Mijn schoonvader zei me dat het niet meer deze maand zou zijn en op de vraag: "zal er dan voor 15 september begonnen worden?" kreeg ik het antwoord "misschien".
    Op de vraag: "maar zal het dan nog op tijd klaar kunnen zijn?" kreeg ik dan weer het antwoord "ik heb toch geen deadline bij jullie?!?"

    Ik moet het niet nog eens vermelden zeker dat ik me gisteren k*t voelde?
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:22:26 #271
    97687 Lavenderlily
    beroepslurker/muurbloem
    pi_52554075
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 08:01 schreef LamstraalASD het volgende:

    Je denk maanden lang: wat duurt het lang zeg. En nu is het bijna zover en nu is het :tering wat gaat dat snel
    Ik weet op het moment heel goed wat je voelt....
    pi_52554199
    Och Leonieke het is duidelijk dat je schoonouders jullie aanwezigheid nog lang niet zat zijn. 'Bij jullie heb ik toch geen deadline' wat is dat nou voor een opmerking!?! Hij moet toch begrijpen dat jullie inmiddels wel toe zijn aan een eigen plekje!!! Kun je niet samen met je lief toch een soort van termijn aangeven waarop jullie graag zouden willen dat de boel klaar is?

    Phluph, Ik wil inderdaad wel zo snel mogelijk naar ons nieuwe stulpje verhuizen (en natuurlijk zo kort mogelijk met dubbele kosten zitten maar ik ben zo bang dat we het allemaal niet gaan redden met verhuizen. Maar aangezien we toch een keer een busje/vrachtwagentje moeten huren moeten we dan daarmee maar net zo lang heen en weer rijden tot alles over is.

    A.s. donderdag gaan we op de toekomstige school van onze dochter kijken. Weer een stapje verder richting de verhuizing...
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_52563562
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 11:26 schreef Nanook24 het volgende:
    Och Leonieke het is duidelijk dat je schoonouders jullie aanwezigheid nog lang niet zat zijn. 'Bij jullie heb ik toch geen deadline' wat is dat nou voor een opmerking!?! Hij moet toch begrijpen dat jullie inmiddels wel toe zijn aan een eigen plekje!!! Kun je niet samen met je lief toch een soort van termijn aangeven waarop jullie graag zouden willen dat de boel klaar is?
    Ik denk dat dat laatste geen optie is
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:46:30 #274
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52564026
    Waarschijnlijk gaan we deze week bij twee huizen kijken. Het huis tegenover het stuk grond is een duplex, dus dat zit er sowieso niet in (of we moeten de bovenverdieping terug omtoveren tot iets nuttigs, of we moeten huurders nemen. En de asbest in de bekleding van de buitenmuren was ook al niet zo leuk. Dus dat is een no-no).
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52564550
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 16:32 schreef leonieke het volgende:
    Ik denk dat dat laatste geen optie is
    Jij zit écht in een lastige situatie als zelfs dat geen optie is!!! Sterkte meid!

    Wonderer, ik ben benieuwd!!! Asbest is inderdaad geen strak plan in je toekomstige huis...hoewel als je er niets mee doet er ook niets gebeurd natuurlijk maar we gaan afwachten of de andere woningen misschien wel aan jullie wensen voldoen.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:05:17 #276
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52564630
    quote:
    Op maandag 20 augustus 2007 16:53 schreef wonderer het volgende:
    Vanavond meeting met makelaar, dan meer
    En ? En ? En ? En ?
    Ik zit me nu al op te vreten over de k-smoes van die k-makelaar
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 16:46 schreef wonderer het volgende:
    Waarschijnlijk gaan we deze week bij twee huizen kijken. Het huis tegenover het stuk grond is een duplex, dus dat zit er sowieso niet in (of we moeten de bovenverdieping terug omtoveren tot iets nuttigs, of we moeten huurders nemen. En de asbest in de bekleding van de buitenmuren was ook al niet zo leuk. Dus dat is een no-no).
    Wat weet je van dat andere huis?
    ... ♥ ik mis je ♥
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:07:27 #277
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52564679
    Baniekje en Leonieke, succes met geduld hebben!

    Leonieke, kun je echt niet zo lang ergens iets kleins huren joh. Joost mag weten hoeveel vertragingen, oponthoud, tegenvallers, onvoorziene omstandigheden etc. er nog kunnen volgen.
    ... ♥ ik mis je ♥
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:18:42 #278
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52565001
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 17:05 schreef phluphy het volgende:

    [..]

    En ? En ? En ? En ?
    Ik zit me nu al op te vreten over de k-smoes van die k-makelaar
    [..]

    Wat weet je van dat andere huis?
    De makelaar kan er niks aan doen hoor, die was net zo pissig als wij Overigens had ze nog niets gehoord van de verkopende partij dus hoe het zo heeft kunnen lopen, weten we nog niet.

    De twee huizen waar we naar gaan kijken:
    http://www.beangroup.com/(...)es/NH/Concord/585917
    http://www.beangroup.com/(...)es/NH/Concord/576886

    Er was een mooie in Pembroke maar de belastingen lagen $2000 per jaar hoger, er is er eentje die vrijwel hetzelfde is als de tweede, vlak in de buurt (zelfde aannemer destijds, lijkt me), iets goedkoper maar minder goed afgewerkt enzo. En een stuk land in Chichester in een development (groot stuk grond opgedeeld in kavels) waar we nog eens naar gaan informeren om te kijken of ze ook goedkopere en kleinere versies hebben.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:28:59 #279
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_52565329
    Ik vind de 2e er beter onderhouden uitzien dan de 1e, of komt dat door de kwaliteit van de foto's?

    Leuk hoor, die huizen eens te zien. Wat zijn ze anders dan hier! Echt zoals je in films ziet en zo.
    ... ♥ ik mis je ♥
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:32:07 #280
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52565402
    Spannend Wonderer. Heb je zelf een voorkeur. Ik vind nummer 2 aan de buitenkant heel mooi. De binnenkant vind ik bij beiden niet mooi, maar dat kan je toch helemaal naar eigen smaak inrichten. Wel een groot prijsverschil tussen de 2 huizen hoor (maar dat komt waarschijnlijk omdat nummer 1 wat meer achterstallig onderhoud heeft).

    Mijn offerte is binnen Maar hij klopt niet De bankmeneer had op eigen houtje dingetjes zitten veranderd en dan ook nog eens niet in mijn voordeel. Ik heb hem vriendelijk doch dringend verzocht de boel weer aan te passen zodat ik morgen mijn handtekening onder een correcte offerte kan zetten.
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:15:19 #281
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52566446
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 17:28 schreef phluphy het volgende:
    Ik vind de 2e er beter onderhouden uitzien dan de 1e, of komt dat door de kwaliteit van de foto's?

    Leuk hoor, die huizen eens te zien. Wat zijn ze anders dan hier! Echt zoals je in films ziet en zo.
    De blauwe is inderdaad nogal een zootje (ik fiets er elke dag langs). Bladderende verf enzo. Dus we moeten rekenen op minstens 50k extra voor verbouwing, denk ik (hele buitenkant vervangen en nieuwe ramen, in ieder geval, en binnen ook een en ander).

    De tweede is eigenlijk te duur en niet zo'n perfecte lokatie, maar ik moet mijn rijbewijs toch halen, dus ja.. dan kan het net zo goed daar

    Van interieurdesign hebben ze hier in ieder geval nog nooit gehoord Al die ouderwetse traditionele meuk, jak.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52569657
    De interieurs zijn inderdaad niet om over naar huis te schrijven maar dat ligt dus aan de Amerikaanse manier waarop mensen inrichten begrijp ik. Wil je partner dit ook zo wonderer of is hij bereid zich aan te passen aan jouw westerse manier van inrichten? (50k verbouwen is wel veel maar een gunstige locatie wil ook wel eens prettig zijn natuurlijk...)

    M@x, Wat een *piep* figuren daar bij de bank joh! Hoe kunnen ze zoiets nou zomaar doen?!?

    Ik vergat trouwens nog te vertellen dat we vandaag post hadden dat onze hypotheek akkoord was en of we contact op wilden nemen met de notaris voor het passeren. Dat heb ik dus voor de zekerheid maar even gedaan maar dat gebeurd dus ook gewoon de 14e september als tekenen voor het huis.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:21:05 #283
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52570323
    Gelukkig zitten we wat inrichting volledig op een lijn. Met het uitzoeken van bijvoorbeeld kranen en keukendeurtjes enzo ook. Hij wees altijd de dingen aan die ik ook al had uitgekozen.

    Dus dat gaat weinig problemen geven, godzijdank. Als ik hier in K&W lees hoe stellen die samen gaan wonen moeten schipperen en water bij de wijn moeten doen zodat eigenlijk niemand iets ECHT leuks heeft... daar hebben wij geen last van

    Er is hier veel van hout (met een staat die voor 80% bedekt is met bossen ook niet zo gek ) en daar heb ik op zich geen problemen mee, maar mijn ouders hadden een periode dat alles grenen was en dat ben ik echt zo zat geworden toen. Het is allemaal zo donker. Het liefst heb ik maple (essen geloof ik?), dat is mooi licht en niet zo'n uitgesproken nerf. En ook niet duur.

    Maar ja, we zullen wel zien waar we uiteindelijk op uitkomen. Laten bouwen is nog niet van de baan, in ieder geval.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:49:43 #284
    103793 kozakken
    Living the life
    pi_52571367
    Ik kom me hier ook maar eens melden

    Vorige week hebben we een huis gekocht
    En nu alle hypotheekperikelen dus. Echt.. ik word er zo zenuwachtig van dat ik nog nauwelijks kan genieten van het idee dat het huis ons huis wordt.
    En als alles wel rond komt dan is de overdrachtsdatum 28 september al
    Morgen tekenen we het voorlopig koopcontract.
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:51:02 #285
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52571416
    Kozakje Foto's willen we zien
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:58:32 #286
    103793 kozakken
    Living the life
    pi_52571651
    Hier staat het meeste.

    Wanneer we de sleutel hebben of nog een keer gaan kijken volgen wel wat meer foto's.

    Tot die tijd eerst afwachten of 't met de hypotheek lukt. Dat vind ik echt zo ongelooflijk spannend. Of de bank je lief vindt, zeg maar
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:01:06 #287
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52571733
    Wat een leuk huis! Volgens mij hoef je daar helemaal niet veel aan te doen.

    Hypotheken Breek me de bek niet open. Inmiddels zijn we op het punt aangekomen dat de bank mij wel lief vindt maar dat ik de bank niet meer lief vind
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_52572082
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 20:58 schreef kozakken het volgende:
    Hier staat het meeste.

    Wanneer we de sleutel hebben of nog een keer gaan kijken volgen wel wat meer foto's.

    Tot die tijd eerst afwachten of 't met de hypotheek lukt. Dat vind ik echt zo ongelooflijk spannend. Of de bank je lief vindt, zeg maar
    Proficiat
    En wat ziet het er al heel erg goed uit. Misschien een likje verf, maar meer heeft dit huis niet nodig zeker?

    Was je al gaan kijken bij de bank over het bedrag dat je ging kunnen lenen? Indien ja, dan zal de bank jullie wel lief vinden zeker? En zelf kun je het ook al een beetje uitrekenen op basis van jullie loon natuurlijk
    pi_52572242
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 17:07 schreef phluphy het volgende:
    Baniekje en Leonieke, succes met geduld hebben! [afbeelding]

    Leonieke, kun je echt niet zo lang ergens iets kleins huren joh. Joost mag weten hoeveel vertragingen, oponthoud, tegenvallers, onvoorziene omstandigheden etc. er nog kunnen volgen.
    Het probleem is dat dit nogal ondankbaar overkomt natuurlijk. Dit zou echt niet geapprecieerd worden dat we nu opeens zouden verhuizen alsof het hier niet meer goed genoeg zou zijn.
    Financieel zou het wel lukken normaalgezien. Echt veel moeten we nog niet afbetalen
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:17:59 #290
    103793 kozakken
    Living the life
    pi_52572256
    Ik vind het zo spannend omdat het tot op een heel stuk in de offerte nog zo 'open' blijft. De hypotheekmeneer zegt dat het goedkomt en dus zouden wij dat ook moeten doen. Maar dan bedenk ik me dat we nog een creditcard hebben en dat die vast moet worden afelost en hoe dat danweer zeer met.. en zus... en zo... en spannend... en ...Pfff.
    We hebben dus zeker geen negatieve BKR registratie, maar gewoon alle gedoe. De onzekerheid.

    We hoeven er idd maar weinig aan te doen. Wat heen en weren met wat bussen verf, maar verder eigenlijk niet zo veel.
    En eigenlijk denk ik ook niet dat ik daar zo spectaculair wil gaan uitpakken. Eerst maar eens wat rust in 't huis, dan zien we over een tijdje wel verder. (Als de portemonee het ook toelaat )

    Bij de leenbakker staat momenteel dit zeil in de folder. Die zie ik wel graag op onze slaapkamer. Maar kozakkenman niet
    pi_52572361
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 21:17 schreef kozakken het volgende:
    We hoeven er idd maar weinig aan te doen. Wat heen en weren met wat bussen verf, maar verder eigenlijk niet zo veel.
    En eigenlijk denk ik ook niet dat ik daar zo spectaculair wil gaan uitpakken. Eerst maar eens wat rust in 't huis, dan zien we over een tijdje wel verder. (Als de portemonee het ook toelaat )

    Bij de leenbakker staat momenteel dit zeil in de folder. Die zie ik wel graag op onze slaapkamer. Maar kozakkenman niet
    [afbeelding]
    Persoonlijk zou ik kozakkenman wel gelijk willen geven over dat zeil eigenlijk (in ons huis zou zoiets niet binnen mogen alleszins ) Maar ik blijf wel bij ieder zijn eigen smaak en ieder zijn eigen gedacht, het is zo moeilijk om erover te discussiëren he

    En als de portemonnee het toelaat: dat is tegenwoordig één van onze meest gebruikte uitspraken Maar ik denk dat dat logisch is als je een huis koopt of bouwt (ik vind ook dat je redelijk ver moet kunnen gaan voor een huis, maar velen zullen me hier ongelijk over geven )
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:24:38 #292
    103793 kozakken
    Living the life
    pi_52572476
    Ik denk dat ik m@x mss wel zou kunnen overtuigen

    Nee... het zal enerzijds ook best te druk lijken. Maar het lijkt me zo mooi om zo 'groots' uit te pakken met bv. een vloer.
    We kunnen van onze huidige drie slaapkamers het laminaat meenemen om twee slaapkamers te leggen. En we hebben ook nog een planken vloer over van de woonkamer en gang.
    Dus eigenlijk genoeg.
    Maar het is niet knallend.. Niet gewoon .. gekkig en gewaagd
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:27:31 #293
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52572581
    Sorry Kozakken. Ik ben bang dat ik het zeil van Truttebosjes meidenkamer veeeeeel leuker vindt. En toevallig komt dat geloof ik ook van de Leen Bakker vandaan (in ieder geval van dezelfde fabrikant): klikkerdeklik
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_52572606
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 21:24 schreef kozakken het volgende:
    Ik denk dat ik m@x mss wel zou kunnen overtuigen

    Nee... het zal enerzijds ook best te druk lijken. Maar het lijkt me zo mooi om zo 'groots' uit te pakken met bv. een vloer.
    We kunnen van onze huidige drie slaapkamers het laminaat meenemen om twee slaapkamers te leggen. En we hebben ook nog een planken vloer over van de woonkamer en gang.
    Dus eigenlijk genoeg.
    Maar het is niet knallend.. Niet gewoon .. gekkig en gewaagd
    Wij gaan zo'n niet gewaagd huis hebben Echt waar
    Ik denk echt dat heel wat mensen ons huis gewoon saai gaan vinden
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:31:19 #295
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52572718
    En toch hè, hoe langer ik naar dat plaatje kijk, hoe meer het roept "keukenvloer!"
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_52572929
    Kozakken welkom hier, jullie hebben een leuk huis gekocht voor jezelf maar ik kan me goed voorstellen dat de overdrachtsdatum wat spanning met zich meebrengt. (en dat is dan nog zacht uitgedrukt!!!) Nu maar alvast rustig aan beginnen met inpakken is de enige tip die ik je geven kan.

    Ik vind het zeil op zich wel leuk lees: ik zou het zelf niet kopen máár als je niet te gek doet met de muren is het helemaal zo gek nog niet.

    In elk geval heel veel sterkte met alle financierings stress!

    Wonderer, het klinkt misschien gek maar toch zie ik jullie eerder zelf bouwen. Of laat ik het anders zeggen, ik heb het idee dat jullie dat toch het liefste zouden willen. Hopelijk kunnen jullie dus straks gewoon toch nog een leuk kaveltje kopen om jullie eigen droomhuis op te zetten.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_52573050
    Wat een drukte hier weer ineens.

    Dat zeil van truttebosje is inderdaad erg leuk. Soms baal ik er zo van dat er bij ons straks op de bovenverdieping een degelijke laminaatvloer ligt en dat alle muren gestuct zijn. Hoe maak je dan leuke meidenkamers. Gelukkig bedacht truttebosje ook de behangschilderijen dus dat idee ga ik zeker gebruiken om de boel wat op te fleuren.

    Even het voorbeeld erbij gezocht. Zoiets moet het dan dus worden alleen wil ik ze kamerhoog en breder maken:
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:47:12 #298
    103793 kozakken
    Living the life
    pi_52573306
    Deze vind ik ook mooi


    En dan met de witte/creme lambrizering op de slaapkamer
    (En kozakkenman vindt het zo zonde van al die andere mooie vloeren )
    pi_52573459
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 21:47 schreef kozakken het volgende:
    Deze vind ik ook mooi
    [afbeelding]

    En dan met de witte/creme lambrizering op de slaapkamer
    (En kozakkenman vindt het zo zonde van al die andere mooie vloeren )
    Oeh erg mooi!

    Gefeliciteerd! Nu alleen nog even in spanning zitten of alles goed komt.
    Op de foto's ziet het er erg leuk uit!
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:55:48 #300
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_52573586
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 21:36 schreef Nanook24 het volgende:

    Wonderer, het klinkt misschien gek maar toch zie ik jullie eerder zelf bouwen. Of laat ik het anders zeggen, ik heb het idee dat jullie dat toch het liefste zouden willen. Hopelijk kunnen jullie dus straks gewoon toch nog een leuk kaveltje kopen om jullie eigen droomhuis op te zetten.
    Een droomhuis wordt het toch niet, dat kost veel te veel geld Maar binnen het budget kunnen we geloof ik wel iets neerzetten dat er in de buurt komt, ja.

    Enne... als ik al dat soort zeil zie, hoe durven jullie dan nog te zeggen dat Amerikanen geen smaak hebben
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_52573766
    Wonderer dat tweede huis ziet er leuk uit! Alleen die inrichting, niks voor mij.
    Ben benieuwd wat eruit komt!

    Leonieke pff wat vervelend allemaal.
    Persoonlijk vind ik het niet ondankbaar overkomen als je bijvoorbeeld een huurhuisje zou hebben maar juist begrijpelijk. Jullie wonen daar al een hele tijd en een plekje voor jezelf is toch ook wel fijn. Maar dat kunnen ze dus niet begrijpen?
    En ergens vind ik het ook belachelijk de uitspraak van: bij jullie is er geen toch geen deadline?
    Ik vind het best raar dat je niet zou kunnen laten merken dat je dat niet zo fijn vindt, kan je man dat ook niet aangeven desnoods?
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')