Door omstandigheden moeten mijn zoontje en ik verhuizen en aangezien onze hudige woning nu eindelijk verkocht lijkt te zijn werd het tijd om wat anders te gaan zoeken. Als de verkoop doorgaat moeten we hier namelijk voor 1 oktober weg zijn.
Na het aantal pageviews van Funda en alle andere huizensites aanzienlijk te hebben verhoogd en diverse huizen te hebben bekeken (incl. een afgeketst bod) kwam ik bij een appartement terecht. De ligging was perfect (in een kleine winkelstraat, schuinboven een supermarkt), de OV-verbinding erg goed, op papier zag het huis er ook wel okay uit. Het blijft echter altijd afwachten hoe iets in het echt er uit ziet.
De woning kwam uit de verhuur en was na vertrek van de huurder onverkoopbaar. De eigenaar heeft vervolgens alle wanden en plafonds gestuct, een nieuwe laminaatvloer gelegd, een nieuwe keuken (incl. koelkast, vaatwasser, kookplaat en afzuigkap en badkamer geplaatst en CV aangelegd. Het huis ziet er perfect uit. Vier kamers, veel inbouwkasten, balkonnetje voor en een balkonnetje achter. De badkamer is niet helemaal mijn smaak en ook niet superpraktisch en de keuken heeft niet veel bergruimte maar het huis is verder gewoon perfect. In feite zou ik direct mijn meubels neer kunnen zetten en er prima kunnen wonen. Vervolgens dus een bod gedaan en na een beetje onderhandelen tot overeenstemming gekomen.
Toen alleen de financiering nog. Vandaag had ik een afspraak bij de bank en aangezien ik wat dat soort dingen betreft een nerveus tiepje ben sliep ik al dagen slecht. Nergens voor nodig want na een hoop invuloefeningen op de computer concludeerde de bankmeneer dat het allemaal prima in orde was. Als ik wil kan de boel al ruim voor het verstrijken van de voorbehoudstermijn (20 augustus) rond hebben en zou ik zelfs 1 september al aan de slag kunnen in mijn nieuwe stekkie
![]()
Na een hoop gelurk en gepost in
deze topicserie mag ik van mezelf nu eindelijk een eigen verhuis- en klustopic openen
![]()
Dit is het dan
![]()
:
Buitenkant:
![]()
Uitzicht:
![]()
Huiskamer vanuit twee verschillende hoeken:
![]()
![]()
Slaapkamer: