abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51444889
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 17:52 schreef phluphy het volgende:
Ben je van plan om in de (nabije) toekomst te gaan verhuizen of klussen?
Of heb je misschien al concrete plannen, maar duurt het nog erg lang en wil je toch je voorpret delen?
Of heb je gewoon last van woonkriebels algemeen? (Zin om iets aan je woning te veranderen of te verhuizen)?

Ik heb kriebels en voorpret!
We willen in de loop van 2008 gaan verhuizen en zijn net in de fase aanbeland om een bestemming te kiezen. We wonen nu in Gelderland en denken erover naar Zuid Limburg te gaan (waar ik opgegroeid ben).
Belangrijkste reden is de hoogte (=laagte) van de huizenprijzen aldaar.

Ik zou het liefst de hele dag Funda en Jaap afstruinen, maar ben bang dat ik iets zie wat ik echt zó gaaf vind, dat ik me niet kan beheersen er een bod op te doen.

Komt het eigenlijk vaak voor dat men nu al een huis te koop zet voor aanvaarding medio 2008?
Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebels topic.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

En toen gooide ik hem toch dicht....

[ Bericht 95% gewijzigd door BE op 14-07-2007 08:40:46 ]
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51444926
hihi ik dacht al wat is er mis met t topic

Maar dat is wel een lekkere ruime woonkamer, helemaal als t een stuk lichter is door een ander plafond!
  vrijdag 13 juli 2007 @ 22:18:34 #3
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_51444989
Nanook, ik ga zowiezo nu al op zoek naar iets anders. Mocht ik een voorlopig koopcontract gaan tekenen wordt dat ook onder voorbehoud van het rondkrijgen van de financiering. Gaat deze koop niet door, dan krijg ik de financiering niet rond en kan ik het koopcontract nog laten ontbinden. Maar daar gaan we maar even niet van uit. Als het allemaal doorgaat is de overdracht op 1 oktober, dus nog 2,5 maand te gaan.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_51445009
Even ter vergelijking.

Dit is onze woonkamer nu:

En dit de woonkamer in ons nieuwe huis:

En dit de keuken nu:

En deze zit in het nieuwe huis:

Maar daar komt een mooie Ikea keuken voor in de plaats
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51445015
Max, heel veel succes er in ieder geval mee!!!!!
pi_51445033
Nou, Nanook, die keuken vind ik absoluut niet lelijk!
pi_51445051
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 22:18 schreef m@x het volgende:
Nanook, ik ga zowiezo nu al op zoek naar iets anders. Mocht ik een voorlopig koopcontract gaan tekenen wordt dat ook onder voorbehoud van het rondkrijgen van de financiering. Gaat deze koop niet door, dan krijg ik de financiering niet rond en kan ik het koopcontract nog laten ontbinden. Maar daar gaan we maar even niet van uit. Als het allemaal doorgaat is de overdracht op 1 oktober, dus nog 2,5 maand te gaan.
Ok, dus dat geeft je op zich nog wel een beetje ruimte om verder te zoeken. Maar echt ruim de tijd is het niet echt natuurlijk. Dan gaan we daar ook maar voor duimen dat jullie droomhuisje nu ergens te koop staat.
pi_51445077
De keuken is ook niet lelijk maar wel al 20 jaar oud (en er zit geen vaatwasser in en wij zijn echt geen afwassers. )
pi_51445093
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 22:22 schreef Nanook24 het volgende:
De keuken is ook niet lelijk maar wel al 20 jaar oud (en er zit geen vaatwasser in en wij zijn echt geen afwassers. )
Dan wordt 't inderdaad een ander verhaal. Bij Ikea hebben ze in elk geval prachtige keukens.
pi_51445126
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 22:22 schreef Nanook24 het volgende:
Tsja, en volgens mij hebben de kids ook nog niet de leeftijd dat je ze aan t afwassen zet
pi_51445215
Nee helaas niet, de oudste is vorige week 4 geworden en de jongste is 9 maanden dus dat zou alleen maar een hoop scherven opleveren vrees ik.

De keuken hier is een 2e handsje dat we zelf geschildert hebben dus ik vind het ook wel erg luxe dat we nu een nieuwe kunnen kopen. (De schouw blijft overigens waarschijnlijk wel zitten want die vinden we alletwee wel wat hebben)
pi_51445392
Weet je al welke ikea-kueken t gaat worden?
pi_51445470
We twijfelen nog heel erg tussen hout of toch witte deurtjes. Ik wil dus toch eerst maar eens bij Ikea zelf gaan kijken. Het liefst zou ik de donker houten Nexus bruinzwarte deurtjes in de keuken hebben maar die zijn helaas al heel lang niet leverbaar en er is niets vergelijkbaars.
pi_51445718
Het zal in elk geval waarschijnlijk een van de deurtjes uit de Ädel serie worden. (Wit of hout)

Ik krijg de plaatjes even niet geplakt.
pi_51446043
Ik ben benieuwd naar t uiteindelijke resultaat!

Ga nu maar eens slapen, morgen weer een dagje werken en naar mn nieuwe (t)huis!
pi_51446130
Als iemand me kan vertellen hoe ik het plaatje uit de keukenplanner hier geplaatst krijg wil ik het wel even laten zien maar ook morgen want ik ga ook mijn bedje opzoeken.

Veel klusplezier in je nieuwe huis morgen.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 23:05:11 #17
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51446516
Tweede topic al, gaat best snel
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_51454610
Zooooooo en na een nachtje slapen is het dan zover!
Vandaag weer naar mijn nieuwe huis, zat net nog even mijn topic te bekijken (bijna naar mijn nieuwe thuisje). Als ik dan de foto`s zie Gister contact gehad met een stichting waar ik een half jaar geleden gesolliciteerd heb, die sollicitatie is toen wegens privé gebeurtenissen een beetje in t niets uit gelopen. Maaaaaaaaaaaar, ik mag nog een keer op gesprek komen. En het ziet er naar uit dat zij precies gaan opzetten, waar ik momenteel mee bezig ben met afstuderen. Dus dat betekend dat er hier in de omgeving wellicht een baan voor me is (komt)! En ik voor langere tijd met veel plezier in dit huis kan gaan wonen!

Hihi, vanmiddag ben ik daar weer heb er zo kei-veel zin in! Hopelijk krijg ik ook meteen de sleutel, kan ik eventueel morgen al wat gaan schoonmaken enzo!
pi_51454663
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 08:04 schreef lieksepieks het volgende:
Zooooooo en na een nachtje slapen is het dan zover!
Vandaag weer naar mijn nieuwe huis, zat net nog even mijn topic te bekijken (bijna naar mijn nieuwe thuisje). Als ik dan de foto`s zie Gister contact gehad met een stichting waar ik een half jaar geleden gesolliciteerd heb, die sollicitatie is toen wegens privé gebeurtenissen een beetje in t niets uit gelopen. Maaaaaaaaaaaar, ik mag nog een keer op gesprek komen. En het ziet er naar uit dat zij precies gaan opzetten, waar ik momenteel mee bezig ben met afstuderen. Dus dat betekend dat er hier in de omgeving wellicht een baan voor me is (komt)! En ik voor langere tijd met veel plezier in dit huis kan gaan wonen!

Hihi, vanmiddag ben ik daar weer heb er zo kei-veel zin in! Hopelijk krijg ik ook meteen de sleutel, kan ik eventueel morgen al wat gaan schoonmaken enzo!
Gefeliciteerd!

Ik ga ook zo klussen, samen met mijn ouders. Even de laatstse dingen verven.
pi_51454737
Hallo! Ik kom hier ook even gluren.. vandaag lakken wij de serre af. (Voor meer info, zie het samenwoontopic van JDude en moi.). Wat dat betreft is dat hele warme weer wel wat jammerlijk maar goed. Het wachten is nu op een belletje van de aannemer voor het plaatsen van de nieuwe keuken!

We wonen hier heerlijk .
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_51454896
M@x spannend zeg! Ik hoop dat je snel zelf ook wat leuks vindt.

Unclefunk succes met klussen.

Lieksepiekske ik zal voor je meeduimen dat je de sleutel al krijgt.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 09:43:03 #22
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51455188
Lieksepieks veel plezier vandaag.
Wat verhuizen betreft: het is natuurlijk wel een heel gedoe, maar het geeft zoveel plezier dat ik het er graag voor over heb. Wat ik er ook zo fijn aan vind, is dat het een proces is waarbij je vanzelf heel veel dingen opruimt/weggooit. Je krijgt een nieuwe start om weer schoon en fris te beginnen. Wederom een kans om je voor te nemen dit keer niet te veel meuk meer te gaan sparen.

Nanook, wat super dat het helemaal rond is. Het was dus toch een spelletje, achteraf.
En die vloer en plafond zou ik inderdaad ook veranderen! (Kun je het plafond niet gewoon wit maken?)
Die keuken ziet er trouwens nog prima uit. Is de vaatwasser de enige reden om er een nieuwe in te zetten? Dat vind ik nou echt zonde. Het is misschien wel niet eerste keus en zo, maar ik ben zo iemand die ervan gruwelt dat spullen, die eigenlijk nog prima zijn, vervangen worden omdat ze niet helemaal van de tijd zijn. Ik zou een paar jaar wachten, me nog een tijdje ergeren aan de keuken en het afwassen, en er dan helemaal voor gaan en extra genieten.

m@x, echt zo tof dat je nu eindelijk kunt gaan rondkijken. Dit is toch echt wel een hele leuke fase in het proces, ook al komt er veel spanning en stress bij kijken. En als je dan straks een gaaf huis hebt gezien, beginnen de zenuwen over het onderhandelen, bod-acceptatie, financiering (op tijd) rondkrijgen etc. Huiveringwekkend, maar toch ook zo lekker.

Unclefunk, heb je foto's? Of een eigen topic (in de maak)?

Kuukske, dat klinkt als heel veel voorpret.
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 14 juli 2007 @ 09:57:20 #23
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_51455326
Ík zou ook nog niet voor een nieuwe keuken gaan hoor Nanook. Zie het als een leerschool voor de kids. Als ze straks oud genoeg zijn kan je ze fijn leren afwassen en hoef jij niets meer te doen

Lieksepieks, veel plezier vandaag!

Fluf, dat huiveringwekkende had je nou net niet moeten zeggen. Ik word al helemaal zenuwachtig van het idee dat ik straks weer naar zo'n bankman moet die alles opnieuw gaat zitten doorlichten enzo. Dat gave huis heb ik al gezien. Nu maar hopen dat het in het echt net zo gaaf is als op de foto's.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zaterdag 14 juli 2007 @ 10:39:46 #24
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51455784
Oh, wat gaan jullie allemaal snel!

Gefeliciteerd met het rondkrijgen van alle hypotheek/koopdingen iedereen. Ben heel benieuwd M@x of het wat gaat worden, de huisjes die je tot steeds liet zien vond ik echt geweldig! Succes volgende week.
Nulla verba sed acta
pi_51456155
BE, bedankt voor het aanpassen van de op, ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik ermee moest maar zo is het weer helemaal duidelijk waar het hier over gaat.

Na een nacht slecht slapen met in mijn achterhoofd wat er allemaal gebeuren moet de komende 2 maanden is vandaag dan weer een nieuwe dag en ik weet dat ik ergens mee beginnen moet maar waarmee precies...ik weet het even niet dus doe ik nog maar even niets.

Wat de keuken betreft, ondanks dat de schijn wel een beetje bedriegt want de keuken is niet helemaal zo netjes als hij er op de foto uit ziet kan hij inderdaad nog makkelijk een paar jaar mee maar hij is wel al 30 jaar oud! Het is nl. de keuken die er met de bouw in gekomen is toen deze mensen het huis kochten en volgens ons hebben zij hem dan later nog wel een keer geschildert omdat eiken toch wel uit de mode was geraakt. De keuken heeft ook geen hoogste prioriteit maar gaat er wel komen nadat we de woonkamer hebben gedaan.

Lieksepieks, Dat zou wel super zijn zeg als je ook nog in de buurt van je nieuwe woning kan gaan werken. Ik duim met je mee dat je vandaag de sleutel krijgt en je dus van de week aan de gang kan.

M@x, wanneer ga je dat gave huis bekijken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')