Alles over klussen en het huishouden in en om het huis: witgoed, meubels, kleuren en andere interieurtrends, schoonmaak en de-cluttertips. Laat zien wat je kan, stel je vragen, help een ander op weg of show je gloednieuwe keuken, pantry of herinrichting.
Oké, oké, we zitten er nog láng niet in (helaas), maar toch open ik alvast een verkneukeltopic over ons nieuwe huis.
Het huis (150 m2)
Straatbeeld:
Plattegrondjes:
Op 10 augustus krijgen we de sleutel en dan laten we allereerst het granol dat de wanden verstiert wegstuken en spachtelputzen. Verder hoeven we niet zoveel te doen, behalve wat leuke verfdingetjes.
En dan.... INRICHTEN!!!! Ik heb een plattegrond in elkaar gepaint:
STARRING...
...onze opgetuigde tafel:
...deze bank en stoelen:
...deze witte bank in het midden van de kamer:
...twee leuke krukjes:
...dit oude kastje van mijn oma (bruin driehoekje op plattegrond):
...onze boekenkast tegen de muur (Ikea - Expedit):
...een leuk wit stoeltje:
...en natuurlijk deze prenten die weer ergens aan de muur komen!
[ Bericht 1% gewijzigd door Sugar op 04-05-2007 08:27:34 ]
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
Dat lijkt zo, maar wat je op die foto ziet, is de speelhoek! Jippie! Dus rechts de keuken en links de uitgebouwde speelhoek. Die ligt dus achter het kantoor. Als je het huis van de voorkant ziet, zie je een aanbouwtje links. Dat is dus kantoor met aparte ingang ( ) en lichtkoepeltjes en daaráchter zit dus de speelhoek. Snapt u?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
Hebben jullie al een oud-Hollands boxkleed? Die worden hier nu verkocht.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde" Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht! *OUD heilige*
Sugar, wat een mooie spullen heb je gevonden! Echt heel leuk vind ik. Vooral de witte bank in het midden vind ik een supervondst. Zoiets mis ik bij ons. Die prenten en het bankje in de speelhoek zijn ook jaloersmakend. Ik ben heel, heel benieuwd naar het eindresultaat!
Geluk zit in een klein Wolkje Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
Ik weet even niet welke twee grote kamers je bedoelt, Leonieke? Er zijn op de eerste verdieping 2 grote kamers en één heel kleine en op de 2e verdieping is de 3e grote kamer. We gaan het allemaal zo laten en de kinderen krijgen dus allebei een grote kamer. (Er gaat hier nooit een derde kindje komen.)
Sanger, dacht je dat ik serieus kon werken als mijn kinderen straks actief aan het spelen zijn? Het 'kantoor' is dus meer een plek waar je af en toe even achter je pc kruipt en waar je eventueel op dagen dat de kinderen naar het kdv zijn echt kunt werken.