ja, het gaat een stuk beter met haarquote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:20 schreef Nanook24 het volgende:
Muck, Lekker dat de grote spullen nu over zijn. Is je moeder alweer een beetje aan de beterende hand inmiddels? Ik zou in elk geval zeggen ga lekker genieten van je vakantie dan kun je vol goede moed aan de uitpak fase beginnen.
Dat bij schoonouders wonen, is ook soms wel om gillend gek te worden hoorquote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:14 schreef Muck het volgende:
kop leonieke, we leven allemaal met je mee
wat ongelofelijk kut (als ik het maar eens grof mag zeggen) dat je zo lang moet wachten!
Als ik zo lang bij mijn schoonouders zou moeten blijven, zou ik allang gillend gek geworden zijn!
Ik ben inmiddels helemaal verhuisd trouwens
Okee, de dozen staan nog ingepakt, maar de meubels staan inmiddels allemaal op zijn plek
Mijn vader heeft wat foto's gemaakt, en ik zal hem vanmiddag eens lief aankijken, zodat ik ze hier kan laten zien
Overmorgen ga ik op vakantie, en 16 augustus (wanneer mijn OV weer geldig is) ga ik met mijn vriend de dozen uitpakken
Dat is nu net hetgeen wij hier ook hopenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:20 schreef Nanook24 het volgende:
Leonieke, Dat is idd wel het vervelende van nieuwbouw, dat je afhankelijk bent van het weer. Hopelijk krijgen we nog een beetje een nazomer zodat ze binnenkort aan jullie huis kunnen gaan beginnen en krijgen we een zachte winter zodat er geen dagen uitvallen door de vorst.
Misschien... héél misschien ligt het ook aan mijn nationaliteit hoor dat ik die link niet direct gelegd hebquote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:12 schreef Muck het volgende:
Ah ja, ik vergeet weleens dat niet iedereen een student is
OV is OV-studentenkaart, waarmee je dus gratis met het openbaar vervoer kunt reizen
dat ding is alleen niet geldig van 16 juli tot 16 augustus, vandaar dat ik me nu blauw betaal aan treinkaartjes van het huis van mijn ouders (in Wijk bij Duurstede) naar mijn kamer (in Didam)
De 16e ben ik net terug van vakantie, en omdat mijn OV-kaart dan weer geldig is, kan ik weer zodner al te veel kosten te maken heen en weer reizen. Mijn vriend heeft ook een OV-kaart, dus die kan dan ook mooi meehelpen met uitpakken
Vrijdag ga ik met mijn ouders en broer op vakantie, dus ik logeer hier een paar dagen, zodat ik niet tussen de ingepakte rommel hoef te zitten.
Uitpakken doen we dus als ik terug kom van vakantie.
Pff, wat een chaotisch verhaal
En haha, ik zoek me inderdaad rot naar shampoo en handdoeken en weet ik wat
Heb je wel verhuisdozen? Of beschermingsmateriaal? Of oude kranten? Weet je zeker dat alles gaat passen? Denk je er om dat je niet teveel boeken in een doos moet stoppen? Al berekend hoevaak je heen en weer moet rijden?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:11 schreef motorbloempje het volgende:
aaaaaaaaaaaaaaaaaaargh
morgen ga ik over en er staat nog zooooooooooooooooooooooveeel oningepakt![]()
![]()
hoop dat alles goed komt..
Zoiets gun ik mezelf nou ook.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:38 schreef snoopy het volgende:
Je weet nooit Phluph, het kan zomaar inene snel gaan hoor.
Een vriendin van mij vond per toeval het perfecte huis en was binnen 2 maanden verhuist!
![]()
Trutquote:
Hehe, tuurlijk komt het goed. Stress hoort erbij.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:11 schreef motorbloempje het volgende:
aaaaaaaaaaaaaaaaaaargh
morgen ga ik over en er staat nog zooooooooooooooooooooooveeel oningepakt![]()
![]()
hoop dat alles goed komt..
Hm, hopelijk komen wij iets goedkoper uitquote:Op zondag 5 augustus 2007 14:02 schreef leonieke het volgende:
Het is soms zo grappig om eens op bouwfora te kijken. Mensen die een huis willen bouwen (zonder prijs voor de grond) van 300m² (gigantisch groot dus) voor 200 000 euro![]()
![]()
En dan stomverbaasd zijn als de architect zegt dat je toch op 1000 euro per m² moet rekenen
![]()
*zucht* sommige mensen zouden toch écht eerst moeten informeren![]()
Mja ik spreek over Belgische prijzen hequote:Op zondag 5 augustus 2007 17:35 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hm, hopelijk komen wij iets goedkoper uit
Ik was al aan het tikken van "ah, hier is 100 dollar per vierkante voet al duur" maar dat komt ook uit op 1000 dollar per vierkante meter. Dus zoveel scheelt het niet. Maar ik geloof dat wij op 80 of zo uitkomen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 18:24 schreef leonieke het volgende:
[..]
Mja ik spreek over Belgische prijzen heOnze architect zei dat we op 1125 euro moesten rekenen per m² woonoppervlakte
Ik vrees dat wij pas van een prijsopgave gaan kunnen spreken eens het huis er volledig staatquote:Op zondag 5 augustus 2007 18:36 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik was al aan het tikken van "ah, hier is 100 dollar per vierkante voet al duur" maar dat komt ook uit op 1000 dollar per vierkante meter. Dus zoveel scheelt het niet. Maar ik geloof dat wij op 80 of zo uitkomen.
Daarom probeer ik nu ook zo goed mogelijk uit te zoeken hoeveel het allemaal gaat kosten. Wat niet makkelijk is, want alles is van veel factoren afhankelijk...quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:05 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik vrees dat wij pas van een prijsopgave gaan kunnen spreken eens het huis er volledig staat
En dan weten dat ik zo'n schrik heb dat ons budget niet voldoende groot zal zijn
Mja wij zijn nog niet begonnen en het plan is al veranderdquote:Op zondag 5 augustus 2007 19:11 schreef wonderer het volgende:
[..]
Daarom probeer ik nu ook zo goed mogelijk uit te zoeken hoeveel het allemaal gaat kosten. Wat niet makkelijk is, want alles is van veel factoren afhankelijk...
Dat is hier ook wel zo, maar als ik mag geloven wat ik hier al een paar keer gezien heb, is bouwen bij jullie een pak goedkoper dan hier in België. Er is dus nog hoop voor julliequote:Op zondag 5 augustus 2007 21:40 schreef Nanook24 het volgende:
Bouwgrond in Nederland is ook absoluut hardstikke duur. Daarom houden wij het ook maar lekker bij een bestaand huis. Zelf iets bouwen doen we wel als we de loterij winnen.
Hier, in Belgiëquote:Op maandag 6 augustus 2007 12:04 schreef motorbloempje het volgende:
regen? waar?
hier is het wel bewolkt maar droog en licht![]()
meot je maar hier komen wonen
De mooiste vloer was uiteraard weer de duurste (95¤/m²quote:Op maandag 6 augustus 2007 22:40 schreef Nanook24 het volgende:
Leonieke, Hebben jullie de ideale vloer kunnen vinden vandaag?
De kelder zal inderdaad wel een rol spelen in het echt droog moeten zijn. Donderdag gaan we terug naar mijn schoonouders (schoonvader = aannemer) en dan zullen we hopelijk meer weten over het tijdstip wanneer ze gaan beginnenquote:Na je kelder verhaal snap ik pas goed waarom het eerst een tijd droog moet zijn voor ze kunnen gaan beginnen. Ik hoop echt dat er een regenloze periode komt die lang genoeg is zodat ze eindelijk kunnen gaan beginnen.
Ai, wat vervelend dat je nog eens langs jouw werkgever moet voor zo'n verklaring. Toch moeilijke mensen, he, in die commissie? (maar wel een beetje te begrijpen. Ik weet dat er bij de notaris bv altijd een paraaf werd gezet als er iets doorstreept was in een brief ofzo).quote:Vandaag is hier de hypotheek meneer langs geweest om de laatste papieren op te halen en helaas moet ik morgen nog even langs mijn werk voor een nieuwe werkgeversverklaring. We hadden erin zitten rommelen met tipp-ex en dan zou hij niet door de keuringscommissie komen.
Getaxeerd? Betekent dat dan dat het kadastraal inkomen werd bepaald? Of is dat iets anders?quote:Maar verder is alles dan rond. Ons huis is vandaag getaxeerd en het huis dat we gekocht hebben is ook al getaxeerd dus dat is ook weer een zorg minder. Volgende week moet de bankgarantie er zijn maar ook dat ging goed komen volgens de hypotheek meneer dus dan valt er niets anders te doen dan afwachten tot 14 september als we de sleutel krijgen en eindelijk echt aan de gang kunnen.
Ikea? Nog nooit langsgeweestquote:Oh nee...we moeten nog een keer naar Ikea, goh wat vervelend.Helaas is alleen de eerst volgende koopzondag hier in de buurt pas eind augustus maar het gaat zeker goedkomen.
Dat zullen we waarschijnlijk ook hebbenquote:Op maandag 6 augustus 2007 22:42 schreef wonderer het volgende:
Heb van het weekend wel inloopdouches zitten bekijken
En iets dat novabrik heet, voor de buitenkant. Zou best tof zijn maar volgens mij een stuk duurder dan gewoon vinyl siding...
Overigens is dit wel een beetje vreemd omschreven hoor, net alsof jullie maar 1 keer per jaar (met kerst ofzo) douchen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:49 schreef leonieke het volgende:
Geen van beiden gebruikt ooit de douche, dus daar is geen haast bij
Zelfs dan nietquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:08 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Overigens is dit wel een beetje vreemd omschreven hoor, net alsof jullie maar 1 keer per jaar (met kerst ofzo) douchen.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |