ik vind het rete geinig. leuk hok. hoop dat jullie veel plezier zullen hebben. heb je nog prangende verbouwingsvragen?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:16 schreef zwahiel het volgende:
We doen allebei dezelfde studie ja.
En die vloer is qua kleur wel chill ja, die lag eral in. Het is vinylzeil in laminaat motief, maar wel een mooi kleurtje
mmh, sinds wanneer is wouter een meisjesnaam?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:14 schreef gateway het volgende:
Leuk huisje
Maar wat ik niet snap is dat als jullie vriend & vriendin zijn waarom beide een eigen slaapkamer?
Ik zou dan van een van de slaapkamers een werkkamer maken?
ik ging / ga er zomaar vanuit dat TS een meisje isquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:28 schreef Archont het volgende:
[..]
mmh, sinds wanneer is wouter een meisjesnaam?
Ik denk dat vriend & vriend nog zou kunnen, maar volgens mij is het meer iets als roommates als ik alles zo eens bekijk.
Tof appartementje btw
Dat dus juist (nog) niet, housematesquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:28 schreef Archont het volgende:
[..]
mmh, sinds wanneer is wouter een meisjesnaam?
Ik denk dat vriend & vriend nog zou kunnen, maar volgens mij is het meer iets als roommates als ik alles zo eens bekijk.
Tof appartementje btw
Zo blijft er geen werkruimte over!quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:04 schreef zwahiel het volgende:
Zo gaat de keuken eruit zien:
[afbeelding]
De deurtjes komen in een hoogglans kleur, waarschijn een wittint of licht geelsig
Joh, het zijn studenten! Voor pizza of éénpansmaaltijden heb je niet zoveel ruimte nodig.quote:
Je hebt het nu dus over binnen schilderen met verf die speciaal voor buiten geschikt is?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 21:34 schreef erik-de-perik het volgende:
wat betreft de verf, neem een verf die speciaal geschikt is voor buiten. Die kunnen tegen vocht e.d.
edit: histor exterior bijvoorbeeld. kost wel 25euro per 750ml, maar is erg goede verf
Ik gok dat hij/zij bedoelt om dat te gebruiken voor in de badkamer?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 21:42 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Je hebt het nu dus over binnen schilderen met verf die speciaal voor buiten geschikt is?
tering kolere dies gaaf!!quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 21:44 schreef Adelante het volgende:
als je de huidige afzuigkap nu vervangt door een afzuigkap en magnetron in een, dan heb je in elk geval nog een werkblad over.
[afbeelding]
klaar verbouwing
Ik denk het ook, maar ik raad het wel af. Verf die geschikt is voor buiten droogt binnen niet zo lekker, zelf meegemaakt en hier op het forum bevestigd gekregen. Voor badkamermuren is er prima latex voor vochtige ruimtes te krijgen bijvoorbeeld. Over latex: geef 2x zoveel uit en blijf ver uit de buurt bij de goedkope gamma/praxis/watdanook rotzooi!quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 21:43 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik gok dat hij/zij bedoelt om dat te gebruiken voor in de badkamer?
Hou op schei uitquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 21:49 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik denk het ook, maar ik raad het wel af. Verf die geschikt is voor buiten droogt binnen niet zo lekker, zelf meegemaakt en hier op het forum bevestigd gekregen. Voor badkamermuren is er prima latex voor vochtige ruimtes te krijgen bijvoorbeeld. Over latex: geef 2x zoveel uit en blijf ver uit de buurt bij de goedkope gamma/praxis/watdanook rotzooi!
Het heeft ons uiteindelijk 7 (!) lagen latex gekost!! Welliswaar hebben we de laatste 4 lagen op kosten van Gamma gedaan (heb dus de latex vergoed gekregen) maar als ik dat eerder had gewetenquote:Op donderdag 21 juni 2007 08:32 schreef Ireth het volgende:
3 lagen zitten er nu op.. en het dekt voor geen jota [afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(Zoals die muur nu nog is, zo was de rest dus ook)
Het wit is volgens de emmer "super dekkend, super wit", gaan dus vandaag maar eens even verhaal halen bij de Gamma met de vraag na hoeveel lagen het super dekkend en super wit moet zijn
Yup, je denkt goedkoop uit te zijn maar het kost meer geld, veel meer tijd en veeeeeeel meer ergernissen. Bij jou is het wel heel erg trouwens, was het een onbewerkte muur die je zonder voorstrijk bent gaan latexen ofzo?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 21:54 schreef Ireth het volgende:
[..]
Hou op schei uit![]()
[..]
Het heeft ons uiteindelijk 7 (!) lagen latex gekost!! Welliswaar hebben we de laatste 4 lagen op kosten van Gamma gedaan (heb dus de latex vergoed gekregen) maar als ik dat eerder had geweten
quote:Op zondag 12 augustus 2007 12:42 schreef zwahiel het volgende:
@phluphy: je kon er niet meer naast zitten! Ik ben naast student namelijk ook kok! En eigenlijk vind ik die 'mini' keuken niet zo erg, want het keukentje waarin ik werk is al zoooooo klein dat je een rondje kunt draaien en je hebt alles binnen hand bereik
dat is interessant zo'n wasdroger, wat kost zoiets?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 00:45 schreef zwahiel het volgende:
Joepie! Gisteren is onze nieuwe wasmachine besteld
Woensdag wordt hij bezorgd en volgens de winkel plaatsen ze 'm in huis waar jij dat wilt, en dat is in ons geval het washok op de derde (onze) verdieping!
We hebben een Indesit WIDL-126 gekocht, (vroegere WDL-126, nu andere naam ivm nieuwe types XXL wasmachines). Door de beperkte ruimte hebben we voor een wasdroger gekozen, smerige was erin schone en droge was eruit!
Morgen gaat het grote verven beginnen, in twee dagen tijd moet toch wel het meeste gedaan zijn denk ik zo.
paar kamaraden erbij en na afloop een kist bier!quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 17:47 schreef zwahiel het volgende:
* zwahiel is nu naden tussen gipsplaten aan het dichten.
En het schuren van al die balken dat gebeurd ook niet alleen!
hoeft niet eens. het bladert al zo af dat je makkelijk met een plamuurmes alles weg kan halen. wat nog vast zit laten zitten en alles instrijken met flevopol of een ander hechtmiddel. dan afmaken met een 'vochtbegrijpende' laag verf....quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 17:54 schreef gateway het volgende:
[..]
paar kamaraden erbij en na afloop een kist bier!
Leuk, zo'n samenwerking.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 17:47 schreef zwahiel het volgende:
We hebben 't wel goed verdeeldIk ben de handige harrie en Wouter regelt zaken als een wasmachine en keuken meuk enzo. Scheelt dat ik er ook de tijd voor heb nu
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |