abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:02:11 #1
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_52262331
Nu het eindelijk zover is, ook een eigen topique.

Wat vooraf ging:

Sinds ikzelf een half jaar doorbracht in Chili zijn voor mij de criteria aangespannen qua wonen betreft. Met mijn huisgenote waar ik in Nederland woonde (kamer was in onderhuur) kon ik wel goed opschieten. Maar het waren gewoon niet mijn type mensen. Door nachtelange feestjes had ik veel last van hen, na een tijdje stopte dit wel, maar dan is de kogel al door de kerk heen. Net voordat ik naar Chili vertrok onspon zich het plan om iets voor mezelf te zoeken, zonder huisgenoten, zonder dronken feesten gewoon rustig en relaxt. Met een interieur wat ikzelf wilde. Uit het net niet gehalte van een studentenhuis zeg maar.

Er boden zich kansen voor maar niets werd wat. Toen er een appartement vrij kwam waarin je met z'n tweeën kon wonen kwam er schot in de zaak. Per toeval spraken Wouter en ik hierover en we besloten samen op zoek te gaan.

Wouter woonde nog thuis en wilde graag in Utrecht op kamers, dit was de ideale mogelijkheid hiervoor!

Het eerste appartement werd niks, maar via een collega kwamen we op de hoogte van dit appartement en na veel gewacht en onduidelijkheid zijn we uiteindelijk toch de huurders geworden.

Het appartement:
Het appartement is feitelijk een driekamer appartement, met voor iedere bewoner dus een aparte slaapkamer, een gezamelijke huiskamer met keuken en een badkamertje. Daarnaast is er op een kamer een muurkast met daarin de verwarmingsketel, meterkast en ruimte (+ aansluitingen) voor een wasmachine. De slaapkamers zijn 12 en 13m2 de huiskamer is +/- 25 ~ 30 m2 en de badkamer ongeveer 4m2.
Het ligt op de bovenste woonlaag van een gebouw waarin op de begaande grond een museum + café gevestigd is (dit café sluit rond 22 uur 8) dus alle lusten maar geen lasten!)

De foto's:
Zo troffen wij het aan, we hebben wat spullen van de vorige bewoners overgenomen en die alvast in de kamers gezet.

En toen begonnen we met verhuizen en langzaam 'verbouwen' (het huis zit zelf prima in elkaar dus behalve schilderwerk is er gewoon bijna geen werk te doen qua klussen e.d.!!! )

En dit is het voorlopige eindresultaat:

Woonkamer:

Badkamer:
(waar die Oust spuitbus staat is ook de WC, dus je kunt onder 't schijten naar de straat kijken )

Keuken:

As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:11:00 #2
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52262551
die vloer!
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:12:07 #3
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_52262579
Natuurlijk hebben we ook pic's van onze eigen kamers:

Kamer Wouter:

Kamer zwahiel:

Aangezien ik al bijna klaar ben met mijn kamer de meeste van mijn kamer, Wouter moet zijn hele kamer nog doen (behalve dat huge ass bedje van 'm!)

Wat we nog gaan doen:

Alles verven natuurlijk
Nu is alles wit, maar de latex is smerig en we verven er gewoon overheen. We hebben een grote emmer roomwit hier staan en nog wat andere kleurtjes.

De keuken veranderen!

Waar nu het fornuis staat, komt de koelkast (op die hoogte ja), daaronder de vaatwasser en op het geheel onze combi-magnetron. Dit komt in een kast die ik nog moet gaan maken op het formaat grote keukenkast Om 't zo wel stevig te maken. De schappen tussen de twee bovenkastjes verdwijnen en de kastjes komen tegen elkaar aan te hangen. Het fornuis komt op het aanrecht te staan naast de nieuw te bouwen kast. De afzuigkap verhuist mee en komt op de plek waar het rechter hangend kastje nu hangt.

Daarna gaan we de deurtjes vervangen voor nieuwe exemplaren en we zitten te kijken voor een ander aanrechtblad, dan komt er ook een nieuwe kraan in met hendel (die ligt hier al klaar).

Verder moet de huiskamer nog ingericht worden. Ik zit nog te zoeken naar een sofa met chaise longue eenheid erbij. Momenteel doen we 't nog met mijn Ikea bank in het rood. De andere bank in de kamer gaat snel weg, die stond er nog maar stinkt een uur in de wind!

In het hele appartement ligt al laminaat zeil en dat blijft er vrolijk liggen. Alleen komen onder de keukenkastjes vloerspotjes en in de badkamer waarschijnlijk ook. Gewone led vloerspots (die van 12 euro bij led24.de)

In mijn kamer moet ik nog verlichting hangen, die hangt nu nog in mijn oude kamer maar gaat dus naar mijn nieuwe kamer.

Wouter moet zijn kamer nog inrichten en we gaan binnenkort een wasdroogmachine kopen (alles in een, lekker makkelijk!)

Een eettafel komt eraan daar wordt aan gewerkt Gordijnen hangen eral, worden nog gewassen en voor de rest zijn we nu even content (en is het geld op!)

Samen hebben we al heel wat verlichting gekocht, servies set, pannenset en andere meuk.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:14:36 #4
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52262627
doen jullie ook dezelfde studie?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:16:57 #5
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_52262678
We doen allebei dezelfde studie ja.

En die vloer is qua kleur wel chill ja, die lag eral in. Het is vinylzeil in laminaat motief, maar wel een mooi kleurtje
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:19:35 #6
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52262728
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 17:16 schreef zwahiel het volgende:
We doen allebei dezelfde studie ja.

En die vloer is qua kleur wel chill ja, die lag eral in. Het is vinylzeil in laminaat motief, maar wel een mooi kleurtje
ik vind het rete geinig. leuk hok. hoop dat jullie veel plezier zullen hebben. heb je nog prangende verbouwingsvragen?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:21:11 #7
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52262761
Gaaf bureau. Gefeliciteerd met je eigen plekje.

Alleen die douche zag er wel ranzig en oud uit...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 00:22:19 #8
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_52274065
Ja die douche moeten we nog wat aan doen ja, die balken moeten daar geverft worden. We moeten nog iets daarop verzinnen welke kleur en hoe we 't bestand gaan maken tegen het water. We moeten ook nog met schimmelspray aan de gang, nu is er beginnende schimmel, maar die gaat snel weg.

Die douche valt zo wel mee, maar hij is gewoon niet zo goed schoongemaakt zeg maar.

Ben (zijn) er wel blij mee! Eindelijk iets uit de 'net niet' categorie.
pi_52276506
heel leuk Zwahiel maar een vraag , waarom richten jullie het eerst in en gaan dan pas verven?
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 08:20:34 #10
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52277692
Leuk, zwahiel!

Fijn dat je nu een wat rustigere woonsituatie hebt. En nu maar hopen dat het blijft klikken met Wouter.
En succes met klussen natuurlijk.
... ♥ ik mis je ♥
pi_52278132
quote:
Waterpas lenen?
pi_52278719
Mooi huisje, de badkamer en keuken is nog wel een boel aan te verbeteren maar ook allemaal goed te doen.
pi_52279191
Ziet er heel aardig uit zo; allen inderdaad de douche heeft wel een opknapbeurt nodig; kan / moet de huisbaas daar niks aan doen; zeker tegen schimmel; want dat betekent dat er te weinig ventilatie is, vermoed ik.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:14:12 #14
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_52279418
Leuk huisje

Maar wat ik niet snap is dat als jullie vriend & vriendin zijn waarom beide een eigen slaapkamer?

Ik zou dan van een van de slaapkamers een werkkamer maken?
pi_52279445
Leuk! Een likje verf erop en het ziet er allemaal weer perfect uit!

Boven museumcafe Lombok toevallig?
pi_52281136
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 11:14 schreef gateway het volgende:
Leuk huisje

Maar wat ik niet snap is dat als jullie vriend & vriendin zijn waarom beide een eigen slaapkamer?

Ik zou dan van een van de slaapkamers een werkkamer maken?
mmh, sinds wanneer is wouter een meisjesnaam?

Ik denk dat vriend & vriend nog zou kunnen, maar volgens mij is het meer iets als roommates als ik alles zo eens bekijk.

Tof appartementje btw
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:36:12 #17
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_52281321
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 12:28 schreef Archont het volgende:

[..]

Ik denk dat vriend & vriend nog zou kunnen, maar volgens mij is het meer iets als roommates als ik alles zo eens bekijk.

Tof appartementje btw
ik ging / ga er zomaar vanuit dat TS een meisje is
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:37:16 #18
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_52281340
Als ik me niet vergis in Lombok?of je leest eerst goed alle kleine lettertjes

Leuk appartementje, valt veel van te maken!!

[ Bericht 49% gewijzigd door Ireth op 11-08-2007 13:06:41 ]
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_52281418
Jaaa...foto's

Ziet er prima uit zo. Nu alleen nog aan de gang met het schilder en schoonmaakwerk en dan kunnen jullie je na de vakantie weer volledig op jullie studie richten.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:04:47 #20
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_52281957
ghehe, wij zijn geen vriend en vriendin. We huren gewoon als vrienden samen dit appartement. Eigenlijk zijn we ons eigen studentenhuis om 't zo maar te zeggen, maar dan met 2 man.

In de douche is wel voldoende ventilatie, de ramen moeten gewoon vaker open gezet worden. Zelf zat ik nog te denken aan een mechanische ventilator in de ventilatieschacht. Dat helpt al enorm veel in dit soort situaties. De huisbaas doet er feitelijk niets aan behalve als het al te laat is, hij heeft het wel opgemerkt. Maar ik gaf aan dat ik nog schimmelspray had staan en hij vond dat prima als ik 't zelf deed dan. (heb al eens eerder met dat bijltje gehakt) Vraag me alleen af welke verf geschikt is voor zo'n natte ruimte met al dat hout.

@Veldmuis:
Er is geen muur, vloer of iets recht in dit huis, dus we moeten wel in de stijl blijven hé

@Charisma:
Dat inrichten valt wel mee, dat is eigenlijk alleen op mijn kamer zo. Het enige wat ik daar ook ga verven zijn de balken in het plafond (die zijn nu oker ) en de vensterbank + kozijnen. De rest is allemaal nog goed genoeg.

Voor de rest hebben we wat meubels al verhuisd omdat we daar gewoon klaar mee wilde zijn. de grote stukken uit mijn oude kamer staan nu al in mijn nieuwe kamer / huis. We hebben redelijk veel plastic afdekzeil gescoord en dat gaat er straks gewoon over als alles op een hoopje in de kamer staat.

Doordat 't zo laag is kun je met een trapladder niks. De muren en plafond in de huiskamer worden gedaan en de balken daar.

Zoals ik al zei gaat de keuken ook nog veranderd worden, een eenvoudige ingreep op zich waardoor het geheel er wel compleet anders uit gaat zien!

Zo gaat de keuken eruit zien:

De deurtjes komen in een hoogglans kleur, waarschijn een wittint of licht geelsig

We hebben gewoon de pure mazzel dat de helft van het meubilair er al stond
'salontafel', cd-kastje, kastje in de badkamer met spiegel, mijn 1 pers. bedframe, houden stellingkast, een lelijke bank (niet die rode, die's van mij) en wat stoelen uit het café stonden er allemaal al, die hebben we overgenomen van de vorige bewoners.

En PiperMaru, 't is idd boven 't café ja, bovenste verdieping
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:03:56 #21
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_52283128
Leuke veel foto's. Leuke klusjes om te doen hoor!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_52286176
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 12:28 schreef Archont het volgende:

[..]

Tof appartementje btw
Dat dus juist (nog) niet, housemates
pi_52291524
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 13:04 schreef zwahiel het volgende:
Zo gaat de keuken eruit zien:
[afbeelding]
De deurtjes komen in een hoogglans kleur, waarschijn een wittint of licht geelsig
Zo blijft er geen werkruimte over!
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:08:18 #24
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52291610
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 21:03 schreef WebForce het volgende:

Zo blijft er geen werkruimte over!
Joh, het zijn studenten! Voor pizza of éénpansmaaltijden heb je niet zoveel ruimte nodig.

sorry zwahiel als ik ernaast zit.
... ♥ ik mis je ♥
pi_52292220
wat betreft de verf, neem een verf die speciaal geschikt is voor buiten. Die kunnen tegen vocht e.d.

edit: histor exterior bijvoorbeeld. kost wel 25euro per 750ml, maar is erg goede verf
pi_52292310
gaaf appartementje btw...
pi_52292436
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 21:34 schreef erik-de-perik het volgende:
wat betreft de verf, neem een verf die speciaal geschikt is voor buiten. Die kunnen tegen vocht e.d.

edit: histor exterior bijvoorbeeld. kost wel 25euro per 750ml, maar is erg goede verf
Je hebt het nu dus over binnen schilderen met verf die speciaal voor buiten geschikt is?
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:43:18 #28
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_52292462
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 21:42 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Je hebt het nu dus over binnen schilderen met verf die speciaal voor buiten geschikt is?
Ik gok dat hij/zij bedoelt om dat te gebruiken voor in de badkamer?
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:44:17 #29
3185 Adelante
To let it go now
pi_52292506
als je de huidige afzuigkap nu vervangt door een afzuigkap en magnetron in een, dan heb je in elk geval nog een werkblad over.

klaar verbouwing
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:45:53 #30
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_52292553
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 21:44 schreef Adelante het volgende:
als je de huidige afzuigkap nu vervangt door een afzuigkap en magnetron in een, dan heb je in elk geval nog een werkblad over.

[afbeelding]

klaar verbouwing
tering kolere dies gaaf!!
pi_52292644
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 21:43 schreef Ireth het volgende:

[..]

Ik gok dat hij/zij bedoelt om dat te gebruiken voor in de badkamer?
Ik denk het ook, maar ik raad het wel af. Verf die geschikt is voor buiten droogt binnen niet zo lekker, zelf meegemaakt en hier op het forum bevestigd gekregen. Voor badkamermuren is er prima latex voor vochtige ruimtes te krijgen bijvoorbeeld. Over latex: geef 2x zoveel uit en blijf ver uit de buurt bij de goedkope gamma/praxis/watdanook rotzooi!
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:54:12 #32
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_52292782
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 21:49 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Ik denk het ook, maar ik raad het wel af. Verf die geschikt is voor buiten droogt binnen niet zo lekker, zelf meegemaakt en hier op het forum bevestigd gekregen. Voor badkamermuren is er prima latex voor vochtige ruimtes te krijgen bijvoorbeeld. Over latex: geef 2x zoveel uit en blijf ver uit de buurt bij de goedkope gamma/praxis/watdanook rotzooi!
Hou op schei uit
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:32 schreef Ireth het volgende:
3 lagen zitten er nu op.. en het dekt voor geen jota [afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
(Zoals die muur nu nog is, zo was de rest dus ook)

Het wit is volgens de emmer "super dekkend, super wit", gaan dus vandaag maar eens even verhaal halen bij de Gamma met de vraag na hoeveel lagen het super dekkend en super wit moet zijn
Het heeft ons uiteindelijk 7 (!) lagen latex gekost!! Welliswaar hebben we de laatste 4 lagen op kosten van Gamma gedaan (heb dus de latex vergoed gekregen) maar als ik dat eerder had geweten
pi_52292893
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 21:54 schreef Ireth het volgende:

[..]

Hou op schei uit
[..]

Het heeft ons uiteindelijk 7 (!) lagen latex gekost!! Welliswaar hebben we de laatste 4 lagen op kosten van Gamma gedaan (heb dus de latex vergoed gekregen) maar als ik dat eerder had geweten
Yup, je denkt goedkoop uit te zijn maar het kost meer geld, veel meer tijd en veeeeeeel meer ergernissen. Bij jou is het wel heel erg trouwens, was het een onbewerkte muur die je zonder voorstrijk bent gaan latexen ofzo?
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 22:04:07 #34
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_52293058
Ik had 2 proffesionele (zwart) schilders ingehuurd die de hele muur eerst hebben cshoongemaakt met amoniak, en daarna aan de slag zijn gegaan. Dat moest voldoende zijn zeiden ze....

Toen ze 20(!) uur later anderhalve muur er 7 keer in hadden zitten, 1 plafond er 2 keer in en een houten balustrade 1x was geschuurd en 1x gegrond heb ik ze maar naar huis gestuurd.. Was door mijn budget heen en ben het zelf maar af gaan maken
pi_52293219
Pff lekker dan, geef je geld uit en heb je nog niks .
Ach, je hebt je lesje geleerd wbt goedkope latex, en voor verf geldt vreemd genoeg ongeveer hetzelfde! Weet je dat ook gelijk
Je hebt er wel een kleurrijk huisje van gemaakt trouwens!

Nja, ik denk dat het intussen voor TS wel duidelijk is, toch? Zullen we het weer wat ontopic laten gaan?
  zondag 12 augustus 2007 @ 00:30:12 #36
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52296823
toen ik nog student was waren de studentenhuizen wel beduidend minder luxe moet ik zeggen. een douche was een tuinslang als je mazzel had en kakkerlakken vielen uit het plafond zo in je bord eten.
  zondag 12 augustus 2007 @ 12:42:21 #37
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_52302685
ghehe maar dit is ook geen studentenhuisje meer zoalshetis

We hebben wel een goeiekope emmer gamma room staan, de Coleur Locale hebben we maar terug gebracht, aangezien eigen merk exact dezelfde kleur had en goeiekoper was. De muren zijn al wit hier en dus is dekking nu niet zo'n uber probleem.

Over die verf, het is o.a. hout wat geverfd moet worden en daar kun je met latex eigenlijk niet zoveel... De rest wordt wel gewoon met latex gedaan natuurlijk. Hebben we een pot Flexa extra latex voor staan, speciaal voor natte ruimten. Die kostte ook een paar duiten maar lijkt me idd beter te werken dan die standaard latex.

Wat betreft de keuken, het werkblad is idd kleiner ja, maar goed. Dat hebben we er wel voor over.
Waarschijnlijk scoren we nog zo'n hakblok bij Ikea, zo'n klein vierkantig keukending. En we hebben plannen voor een klein keuken eilandje met alleen maar kastjes of juist hol. Soort bureau voor de keuken, maar dan wat kleiner en smaller tegenover de kastjes. Daar zetten we dan onze eettafel tegen aan.

Trouwens die magnetron is wel een goeie, maar die kost volgens mij ook een paar centen of niet?

@phluphy: je kon er niet meer naast zitten! Ik ben naast student namelijk ook kok! En eigenlijk vind ik die 'mini' keuken niet zo erg, want het keukentje waarin ik werk is al zoooooo klein dat je een rondje kunt draaien en je hebt alles binnen hand bereik
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:45:45 #38
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_52348921
Joepie! Gisteren is onze nieuwe wasmachine besteld

Woensdag wordt hij bezorgd en volgens de winkel plaatsen ze 'm in huis waar jij dat wilt, en dat is in ons geval het washok op de derde (onze) verdieping!

We hebben een Indesit WIDL-126 gekocht, (vroegere WDL-126, nu andere naam ivm nieuwe types XXL wasmachines). Door de beperkte ruimte hebben we voor een wasdroger gekozen, smerige was erin schone en droge was eruit!

Morgen gaat het grote verven beginnen, in twee dagen tijd moet toch wel het meeste gedaan zijn denk ik zo.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 08:05:03 #39
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52350842
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 12:42 schreef zwahiel het volgende:
@phluphy: je kon er niet meer naast zitten! Ik ben naast student namelijk ook kok! En eigenlijk vind ik die 'mini' keuken niet zo erg, want het keukentje waarin ik werk is al zoooooo klein dat je een rondje kunt draaien en je hebt alles binnen hand bereik
Oh, sorry! Gelukkig ben je gewend aan een klein keukentje.
Misschien kun je nog ergens een inklapbaar werkblad maken of zo, voor als je eens uitgebreid wil kokkerellen?
... ♥ ik mis je ♥
pi_52351559
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 00:45 schreef zwahiel het volgende:
Joepie! Gisteren is onze nieuwe wasmachine besteld

Woensdag wordt hij bezorgd en volgens de winkel plaatsen ze 'm in huis waar jij dat wilt, en dat is in ons geval het washok op de derde (onze) verdieping!

We hebben een Indesit WIDL-126 gekocht, (vroegere WDL-126, nu andere naam ivm nieuwe types XXL wasmachines). Door de beperkte ruimte hebben we voor een wasdroger gekozen, smerige was erin schone en droge was eruit!

Morgen gaat het grote verven beginnen, in twee dagen tijd moet toch wel het meeste gedaan zijn denk ik zo.
dat is interessant zo'n wasdroger, wat kost zoiets?
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:15:49 #41
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_52355357
met plaatsing op de derde verdieping en bezorging 394,50 inclusief verwijderingsbijdrage
pi_52356411
dat is nietveel... ken het merk alleen niet (zo goed).
pi_52357690
Dat is inderdaad niet duur. Het begint er al leuk uit te zien. Ik ben benieuwd naar de foto's na het verven.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:47:06 #44
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_52364427
* zwahiel is nu naden tussen gipsplaten aan het dichten.

Hadden een pot voor de gaten gekocht met vulmiddel. Maar nu blijkt die ook (lees juist) voor naden geschikt te zijn. Het zal niet superstraks worden. Maar in elk geval beter dan die naden die je nu ziet. Heb nu net een stuk gedaan en dat lukte redelijk moet ik zeggen

Heb nog 8 naden voor die muur te gaan, dan nog eentje op een ander muurtje en dan nog twee aan de andere kant. Het plafond laat ik even zo. Dan kan ik misschien vanavond al de muren verven en zien we wel wat we met plafond doen.

We hebben 't wel goed verdeeld Ik ben de handige harrie en Wouter regelt zaken als een wasmachine en keuken meuk enzo. Scheelt dat ik er ook de tijd voor heb nu

Onze kamers doen we mooi zelf. En het schuren van al die balken dat gebeurd ook niet alleen!
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:54:55 #45
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_52364638
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 17:47 schreef zwahiel het volgende:
* zwahiel is nu naden tussen gipsplaten aan het dichten.

En het schuren van al die balken dat gebeurd ook niet alleen!
paar kamaraden erbij en na afloop een kist bier!

[ Bericht 1% gewijzigd door gateway op 14-08-2007 18:00:57 ]
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:57:38 #46
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52364709
edit.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:59:30 #47
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_52364757
Ja dat was het idee ja, maar iedereen is op vakantie

dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:05:22 #48
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52364926
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 17:54 schreef gateway het volgende:

[..]

paar kamaraden erbij en na afloop een kist bier!
hoeft niet eens. het bladert al zo af dat je makkelijk met een plamuurmes alles weg kan halen. wat nog vast zit laten zitten en alles instrijken met flevopol of een ander hechtmiddel. dan afmaken met een 'vochtbegrijpende' laag verf....

bereidingstijd: 1 uur.

wachten: 4 uur.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:45:24 #49
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52369599
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 17:47 schreef zwahiel het volgende:
We hebben 't wel goed verdeeld Ik ben de handige harrie en Wouter regelt zaken als een wasmachine en keuken meuk enzo. Scheelt dat ik er ook de tijd voor heb nu
Leuk, zo'n samenwerking.
... ♥ ik mis je ♥
pi_52407763
Dusss... de vulling van die naad was achteraf gezien niet echt geweldig. Het moest wel gebeuren, omdat er een gat zat, volgens Zwahiel, maar het toont zeg maar behoorlijk door het verf.
Overigens hebben we nieuwe Latex gekocht, de duurdere versie... om de reden die je al kunt raden.
long live the cheap ass stuff.

Zwahiel zal de foto's nog wel laten zien vannacht of morgen denk ik.
In the mean time, let me introduce myself
Ik ben dus de geldschieter en de luie donder, Wouter.

Hoihoi
Pacta Sunt Servanda
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')