abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51673038
Terwijl ik dit typ ben ik nog steeds witheet van woede maar tegelijkertijd ook bang dat het volgende nog eens gaat gebeuren en ik dan te laat ben. Ik vraag me af of mijn buurman wel mijn kat mag vangen in een val en wat ik daar tegen kan doen.

Het verhaal:
Sinds gisteravond was ik mijn katertje (Billie, 1,5 jaar) kwijt. Hij blijft wel vaker eens een nachtje weg maar is dan altijd smorgens aan de deur te vinden. Vanmorgen niet, en toen ik vanmiddag thuis kwam nog steeds niet. Ik had me al ongerust gemaakt op het werk en werd dat nog erger. Ik alle straten in de buurt af om te kijken dat hij niet aangereden was en tenslotte maar eens flink staan schreeuwen op mijn terras.

Op een gegeven moment hoor ik een flauw gemiauw uit de tuin van de buren komen, ik sneaky de tuin in geklommen en kwam erachter dat hij mijn kat had gevangen in een klein kooitje met wat voer/melk als lokmiddel. Ik mijn kat eruit gehaald en vervolgens verhaal gaan halen.

Wat bleek, hij heeft meerdere vallen staan en als hij een kat vangt brengt hij die naar de politie die hem vervolgens naar het asiel brengen .. hij heeft met zijn poten van mijn kat af te blijven. Overigens, vroegen hij en zijn vrouw zich af, waar ik het lef vandaan haalde zomaar hun tuin in te lopen.

Je begrijpt dat met alle emoties hier geen goed gesprek te voeren was (ik was zoooo boos) en onze relatie dus compleet verbruid is.

Nu vroeg ik me af, of wat deze buurman doet wel mag. En wat ik ertegen zou kunnen doen.
Mijn kat binnen houden is geen optie, en ik kan hem ook niet leren niet die tuin in te lopen ...

Iemand vergelijkbare ervaring (van beide kanten) en misschien zelfs wat ideeen?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:24:21 #2
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51673155
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:20 schreef R0elio het volgende:
verhaal waar ik goed pissig van word.
aangifte doen?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_51673200
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:24 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

aangifte doen?
ja dat denk ik ook.

wat een dwaas zeg
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:25:54 #4
3185 Adelante
To let it go now
pi_51673202
Vang je buurvrouw en lever d'r af bij de eerste de beste pooier in de stad.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_51673206
Sorry hoor (en ja ik heb nu zelf ook een poes) maar dan moet je hem gewoon niet buitenlaten want als in mijn tuin een poes of kat komt schiet ik met luchtbugs, op mijn erf, tuin, balkon moeten ze niet komen, en als mijn poes buiten loopt en gepakt word als ie in andermans tuin komt, so be it

En nee mijn poes komt absoluut NIET naar buiten
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:27:41 #6
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51673248
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:26 schreef admiraal_anaal het volgende:
Sorry hoor (en ja ik heb nu zelf ook een poes) maar dan moet je hem gewoon niet buitenlaten want als in mijn tuin een poes of kat komt schiet ik met luchtbugs, op mijn erf, tuin, balkon moeten ze niet komen, en als mijn poes buiten loopt en gepakt word als ie in andermans tuin komt, so be it

zou ik niet moeten zien.
pi_51673313
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zou ik niet moeten zien.
tis dat me paintbalgun op is
pi_51673361
Aangifte doen, ik zal morgen eens binnen lopen, online kan ik alleen aangifte doen van diefstal, inbraak of vernieling. Eens kijken wat meneer agent zegt.

Admiraal, vanwaar die haat tegen een kat in je tuin?
Het meest vervelende wat ie kan doen is piesen/schijten en dat ondergraven maar je zult ook niet alle vogels die wat laten vallen in je tuin neerschieten, of vergis ik me.
pi_51673412
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:31 schreef R0elio het volgende:
Aangifte doen, ik zal morgen eens binnen lopen, online kan ik alleen aangifte doen van diefstal, inbraak of vernieling. Eens kijken wat meneer agent zegt.

Admiraal, vanwaar die haat tegen een kat in je tuin?
Het meest vervelende wat ie kan doen is piesen/schijten en dat ondergraven maar je zult ook niet alle vogels die wat laten vallen in je tuin neerschieten, of vergis ik me.
Nee hoor, maar ik erger me zoooo verschrikkelijk aan die kattenschijt en pies....maar zelf heb ik wel een lief klein pluizebolletje van 8 weken
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2007 @ 20:35:40 #10
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_51673496
Ik heb eventjes gezocht
quote:
Agenten bemiddelen na onrust over katten
door Olger Koopman

WEZEP - De politie in Wezep gaat proberen de kattentwist in het nieuwbouwwijkje bij de Glenn Millsschool te sussen.

In het wijkje is onrust ontstaan nadat duidelijk werd dat een buurtbewoner katten in een kooitje vangt en vervolgens via de dierenambulance naar het asiel in Harderwijk stuurt. Een aantal kattenbezitters vindt de methode van de buurman dierenmishandeling, omdat de katten zich in blinde paniek bezeren aan de kooi. De man zelf vindt dat hij volledig in zijn recht staat. De overlast van katten zou de spuigaten uitlopen en de vangkooi een humane manier zijn om daar van af te komen.

Eergisteren hebben twee katteneigenaren zich op het Wezepse politiebureau gemeld. "Ze wilden aangifte doen, maar we hebben uitgelegd dat het allemaal nogal gecompliceerd is," zegt woordvoerder Bert Top.

"Juridisch gezien is het moeilijk hard te maken dat het om dierenmishandeling gaat. De belangrijkste vraag die je dan moet beantwoorden, is of er opzet in het spel is."

De politie heeft de katteneigenaren aangeraden om de kwestie voor te leggen aan de Landelijke Inspectie Dierenmishandeling. "Zij hebben meer expertise in huis," aldus Top.

Intussen probeert de politie de twee partijen dichter bij elkaar te brengen. "Bemiddeling is in veel gevallen de beste remedie, maar daar is wel een beetje goede wil voor nodig. De wijkagent neemt het probleem onder zijn hoede en gaat proberen om met beide partijen afspraken te maken. Lukt dat allemaal niet, dan nemen we afhankelijk van het oordeel van de inspectie proces verbaal op. Dan wordt dit misschien een slepende zaak, wat we natuurlijk dolgraag voorkomen," aldus de woordvoerder.
Dat is een kant van het verhaal, de andere is:
quote:
Als andermans kat u overlast bezorgt, kunt u de eigenaar juridisch aanspreken wegens een ‘onrechtmatige daad’.

Eigenlijk zou elke eigenaar ervoor moeten zorgen dat zijn kat niet buiten de eigen tuin komt.

Consumentenbond
pi_51673595
Aangifte doen klinkt als een goed plan, in ieder geval kan je het melden op het bureau.

Kan je je kat niet binnenhouden tot je bij de politie bent geweest?

En persoonlijk zou ik proberen om de relatie met je buurman iets beter te maken, niet omdat hij zo'n beminnelijke persoonlijkheid is, maar om er voor te zorgen dat hij JOUW kat weer loslaat, mocht hij hem ooit weer vangen.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:39:11 #12
102466 cappp
Ondertitel
pi_51673596
Ik had niet eens een verhaal met hem aangeknoopt, maar hem bewerkt met een kooitje. Knap dat je hebt ingehouden

Katten
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:40:45 #13
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_51673640
Lijn 'm aan. Let wel dat het touw niet zo lang is dat 'ie aan de andere kant blijft bungelen als 'ie over de schutting springt.
Ik ga naar huis.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:40:57 #14
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51673643
Mensen die vogeltjes hebben doen dit heel vaak (duivenmelkers sowieso) meestal maken ze een kat gewoon af, die buurman van jou brengt ze echt niet naar het asiel.

Je kunt hem wel af leren in zijn tuin te komen, maar daar moet je buurman eigenlijk bij helpen, gewoon steeds natgooien, maar goed, dat zal ie niet doen.

Je zult toch weinig kunnen doen, je buurmen heeft je kat geen pijn gedaan en je kan niet bewijzen dat hij hem af wilde maken of wat dan ook, aangifte haalt geen zak uit, alleen als er in de buurt een kattenmoordenaar rondloopt, zou het kunnen dat ze er iets aan doen.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
pi_51673677
Wat doet je kat dan ook in de tuin van de buurman eigenlijk?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2007 @ 20:45:35 #16
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_51673773
Katten horen vrij te kunnen lopen. Mensen die er problemen mee hebben zijn neuroten imo.
pi_51673777
Beestje een chip geven zien ze bij het asiel dat ie van jou is...
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:46:44 #18
3185 Adelante
To let it go now
pi_51673804
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:45 schreef NorthernStar het volgende:
Katten horen vrij te kunnen lopen. Mensen die er problemen mee hebben zijn neuroten imo.
Auto's horen ook vrij te kunnen rijden.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_51673819
quote:
Als je dat echt vind, moet je ze niet in huis nemen als HUISdier.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:48:11 #20
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51673845
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:42 schreef Jarno het volgende:
Wat doet je kat dan ook in de tuin van de buurman eigenlijk?
lopen?
pi_51673872
Mijn kat loopt door de buurman zijn tuin, ligt soms een beetje in het gras en zit achter vlindertjes enzo aan. Ik vind het altijd wel schattig hoe hij door die tuin rent.

Ik ga toch aangifte doen, ook al doen ze er niets mee, het staat dan wel geregistreerd.
Ik zit nog een beetje met de onrechtmatige daad en overlast, hoe bepaal je overlast, dat is net zo lastig als opzet bewijzen. Dus in beide zaken (hij met overlast, ik met mijn kat kwijt) is het lastig gelijk te krijgen. Opzet bewijzen is eigenlijk wel makkelijk, hij lokt ze tenslotte met voer in het kooitje dus opzettelijk gevangen.

Ik zal wel nog een keer met mijn buurman gaan praten, zoals Freecell voorstelt, misschien dat hij een oogje toe kan knijpen voor mijn kat maar ik ben bang van niet. Ach, niet geprobeerd is sowieso mislukt. Ik ga hier wel nog ff mee wachten, wordt er nog steeds kwaad van als ik er aan denk.

Aanlijnen en hem uit de tuin houden zijn 2 dingen die erg lastig gaan zijn. En die beperking wil ik mijn kat eigenlijk ook niet opleggen, van de andere kant, straks is ie ineens weg, en daar zou ik meer problemen mee hebben.

Anyway, dank voor alle respons, heb in ieder geval een idee wat ik ertegen kan doen.

Oh ja, gechipt is die al, dus als ze hem ergens tegenkomen waar ze een lezer hebben komt het wel goed, maar die tijd in het kooitje is ook zeer vervelend voor het beestje.
pi_51673876
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:47 schreef Jarno het volgende:

[..]

Als je dat echt vind, moet je ze niet in huis nemen als HUISdier.
en zo is het maar net, ik heb een HUISdier en geen WIJKdier....
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2007 @ 20:49:44 #23
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_51673891
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:46 schreef Adelante het volgende:

[..]

Auto's horen ook vrij te kunnen rijden.
Domme vergelijking.

Heb je ook problemen met vogelpoep of heb je de hele tuin laten overkappen? Laat staan al die insekten die in en uit lopen, er een rommeltje van maken, of bomen die hun blaadjes laten vallen, die moeten helemaal dood natuurlijk.

Sluit jezelf op in een steriele kamer als je zo last hebt van een kattekeuteltje. Hebben de normale mensen ook geen last van je. Imo dan.
pi_51673914
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:49 schreef R0elio het volgende:
Mijn kat loopt door de buurman zijn tuin, ligt soms een beetje in het gras en zit achter vlindertjes enzo aan. Ik vind het altijd wel schattig hoe hij door die tuin rent.
En dat moet iedereen dan ook maar opeens vinden?
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2007 @ 20:51:42 #25
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_51673950
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:49 schreef R0elio het volgende:

Anyway, dank voor alle respons, heb in ieder geval een idee wat ik ertegen kan doen.
Wat ook in dat artikel staat, je kan contact opnemen met het Landelijke Inspectie Dierenmishandeling. Misschien dat zij advies hebben.

En doe anders wat die andere mensen ook doen, de politie inschakelen voor bemiddeling. Als het resultaat is dat hij je kat met rust laat is het doel bereikt.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:51:58 #26
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51673960
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:50 schreef Jarno het volgende:

[..]

ach dat beetje extra mest en urinenitraat zo nu en dan ga je niet dood aan. het is zelfs goed voor je tuin.
pi_51673962
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:50 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nee, ik vind. Ik zeg nergens dat iedereen dat dan maar moet...
pi_51673985
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:51 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ach dat beetje extra mest en urinenitraat zo nu en dan ga je niet dood aan. het is zelfs goed voor je tuin.
Misschien is dat ene schattige poezenbeestje niet het enige schattige poezenbeestje in de wijk.
pi_51673989
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:49 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Domme vergelijking.

Heb je ook problemen met vogelpoep of heb je de hele tuin laten overkappen? Laat staan al die insekten die in en uit lopen, er een rommeltje van maken, of bomen die hun blaadjes laten vallen, die moeten helemaal dood natuurlijk.

Sluit jezelf op in een steriele kamer als je zo last hebt van een kattekeuteltje. Hebben de normale mensen ook geen last van je. Imo dan.
Als ik ergens de eigenaar kan aanspreken ja dan doe ik er wat aan, wil eigenaar nietmeewerken zoals een duivenmelker dievroeger mijn buurman was maar niks wilde doen aan de aanvliegroute van zijn duiven, dan werkte mijn luchtbugs ook perfect
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:53:21 #30
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51673998
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:52 schreef Jarno het volgende:

[..]

Misschien is dat ene schattige poezenbeestje niet het enige schattige poezenbeestje in de wijk.
dus? meer mest!

ik zie het probleem niet.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:54:08 #31
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51674024
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:52 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Als ik ergens de eigenaar kan aanspreken ja dan doe ik er wat aan, wil eigenaar nietmeewerken zoals een duivenmelker dievroeger mijn buurman was maar niks wilde doen aan de aanvliegroute van zijn duiven, dan werkte mijn luchtbugs ook perfect
alweer die buks. best zielig toch als je er zo over nadenkt?
pi_51674041
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:53 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dus? meer mest!

ik zie het probleem niet.
Meer uitgegraven bloemetjes? Meer 'mest' op alle andere plekken behalve de tuinaarde? Het is natuurlijk een beetje naief te denken dat een kat in je tuin slecht voordelen biedt.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:55:29 #33
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51674064
quote:

[..]

En, geen oorlog gekregen?
Als je dat bij mijn zwager zou doen, zou je een heel groot probleem hebben.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:55:43 #34
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51674069
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:54 schreef Jarno het volgende:

[..]

Meer uitgegraven bloemetjes? Meer 'mest' op alle andere plekken behalve de tuinaarde? Het is natuurlijk een beetje naief te denken dat een kat in je tuin slecht voordelen biedt.
ach kom op joh. hoevaak zijn je bloemetjes uitgegraven? katten poepen niet zo graag op een plant. dat zit niet lekker.
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2007 @ 20:55:53 #35
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_51674071
quote:

[..]

Dat zeg ik, ga lekker in een steriele kamer wonen. Geen last meer van die Bah! vieze natuur.
pi_51674080
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:51 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Wat ook in dat artikel staat, je kan contact opnemen met het Landelijke Inspectie Dierenmishandeling. Misschien dat zij advies hebben.
Yep, check, ook die krijgen een telefoontje maandag.
pi_51674136
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:55 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ach kom op joh. hoevaak zijn je bloemetjes uitgegraven?
Geen idee, ik ben die buurman niet.
quote:
katten poepen niet zo graag op een plant. dat zit niet lekker.
Dat zeg ik, dat zullen ze (uiteraard) altijd doen op je mooie terrastegels. Da's maar even leuk hoor.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:57:45 #38
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51674140
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:54 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik vind het ook vies. Als ik in de tuin wat onkruid aan het uittrekken ben ofzo, moet ik niet met mijn handen in de kattenpoep zitten.
Maar ik zou nooit de kat van iemand anders iets aandoen.
Wel laten schrikken, of natgooien(een kat uit de buurt viel steeds mijn konijnen lastig, die heb ik een emmer water over zijn kop gegooid, diervriendlijk en effectief.)
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:58:01 #39
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_51674145
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:26 schreef admiraal_anaal het volgende:

En daar neem je dan een kat voor Die beesten horen buiten te spelen, niet binnen op een kamer te zitten...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_51674168
Doe jezelf een plezier en houdt de kat binnen en buiten aan een lijntje... als je van je diertje houdt dan zie ik dit als enige middel in deze (inmiddels) verziekte wereld.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_51674174
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:57 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Ik vind het ook vies. Als ik in de tuin wat onkruid aan het uittrekken ben ofzo, moet ik niet met mijn handen in de kattenpoep zitten.
Maar ik zou nooit de kat van iemand anders iets aandoen.
Ik ook niet hoor. Heb er zelf 2. Maar de vanzelfsprekendheid waarmee iedereen dat altijd maar goed moet vinden, want ach wat doet dat beessie nou helemaal en het is zooooo'n skeetje, dat vind ik altijd een beetje opvallend.
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2007 @ 20:59:32 #42
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_51674188
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:57 schreef Jarno het volgende:

[..]

Gelukkig niet.

Met alle respect, je bent in mijn ogen gewoon gestoord als je katten gaat vangen omdat ze in je tuin komen.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:02:05 #43
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51674259
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:57 schreef Jarno het volgende:

[..]

[..]

Dat zeg ik, dat zullen ze (uiteraard) altijd doen op je mooie terrastegels. Da's maar even leuk hoor.
ik heb in mijn leven nog nooit een kat gezien die op terrastegels schijt. dat doen egels wel overigens...
pi_51674273
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:59 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Gelukkig niet.

Met alle respect, je bent in mijn ogen gewoon gestoord als je katten gaat vangen omdat ze in je tuin komen.
Ik kan me voorstellen dat je, als je in een katrijke buurt woont, het op een gegeven moment goed zat kunt zijn.

(Ik kan me niet voorstellen dat je het beestje dan ook echt iets aandoet uiteraard, maar zo te horen was de buurman in kwestie dat ook niet van plan).
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:02:59 #45
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_51674285
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:58 schreef Skull-splitter het volgende:
En daar neem je dan een kat voor Die beesten horen buiten te spelen, niet binnen op een kamer te zitten...
Daar neem jíj een kat voor ja. Onder jouw verantwoordelijkheid en in jouw tuin graag.
Ik ga naar huis.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:03:20 #46
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_51674300
Wat vindt jij ervan dat jou kat in iemand anders zijn tuin loopt te scheiten en vissen hengelt?
Because they will last that long.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:03:41 #47
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51674305
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:59 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik ook niet hoor. Heb er zelf 2. Maar de vanzelfsprekendheid waarmee iedereen dat altijd maar goed moet vinden, want ach wat doet dat beessie nou helemaal en het is zooooo'n skeetje, dat vind ik altijd een beetje opvallend.
Mijn katten zijn meestal binnen, eentje glipt af en toe langs mijn benen maar de ander eigenlijk nooit, ik vind het zelf ook wel een prettig idee.
binnenkatten zijn net zo gelukkig trouwens als buitenkatten, tis onzin om te zeggen dat een kat vrij rond moet kunnen lopen als ie binnen genoeg plaats heeft.
pi_51674317
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:02 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik heb in mijn leven nog nooit een kat gezien die op terrastegels schijt.
Maar op zich sta je open voor de mogelijkheid dat er een kleine kans is dat een kat op zich het ergens anders zou kunnen doen dan in dat hoekje in de tuin waar je verder toch nooit komt? Of loop je nou gewoon dwars te doen?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:04:59 #49
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_51674345
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:59 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Gelukkig niet.

Nee, het IS gestoord. Je weet hoeveel leed je ermee aanbrengt en je weet hoe onterecht dat is vergeleken de moeite die het jezelf kost om de katten te verdragen. Zulk volk moeten wij als maatschappij gevangen zetten.
pi_51674353
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:58 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Waarom neem je een huisdier dan? Of neem ook goudvissen om ze vervolgens in de sloot om de hoek te gooien want waarom in huis houden als het HUISdieren zijn.....
En als ik nou grote hoeveelheden tarantula's zou houden en af en toe laat ik ze lekker buiten lopen.....zal iedereen dan ook zo reageren van, ach ja katten lopen ook buiten, waarom tarantula's niet?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:05:54 #51
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51674374
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:04 schreef Jarno het volgende:

[..]

Maar op zich sta je open voor de mogelijkheid dat er een kleine kans is dat een kat op zich het ergens anders zou kunnen doen dan in dat hoekje in de tuin waar je verder toch nooit komt? Of loop je nou gewoon dwars te doen?
mijn katten poepen overigens alleen in mijn tuin. ze zijn redelijk schuw en voelen zich daar het lekkerst in die precaire situatie. de buurman is een tandarts en er zijn al veel bange kindertjes een stuk relaxter geworden door mijn mooie siamezen.

ach en andere katten, die worden geweerd door mijn katten. dus ik zou zeggen, neem zelf katten en laat ze lekker lopen.
pi_51674396
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:05 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Waarom neem je een huisdier dan? Of neem ook goudvissen om ze vervolgens in de sloot om de hoek te gooien want waarom in huis houden als het HUISdieren zijn.....
En als ik nou grote hoeveelheden tarantula's zou houden en af en toe laat ik ze lekker buiten lopen.....zal iedereen dan ook zo reageren van, ach ja katten lopen ook buiten, waarom tarantula's niet?
Ach, het is gewoon lekker makkelijk, je hoeft de kattenbak niet zo vaak schoon te maken, je hebt die haren niet in huis, ze eten wat minder, geen omkijken naar joh. Zijn van die mensen die liever niet de verantwoordelijkheid voor hun huisdier nemen, maar er wel 1 willen. Gemakszuchtig en onverantwoordelijk, dus.
pi_51674402
Wat ongelooflijk a-sociaal om je kat zomaar te laten lopen.
Ik begrijp je buurman prima.
Als ik hem was, zou ik hem, nog in het kooitje, bij jullie langsbrengen en zeggen: "Dit was de laatste keer dat ik hem zelf terugbreng, dus laat je kat niet meer in onze tuin lopen. Dank je wel."
Mocht het dan nog eens gebeuren dat die kat in mijn tuin zou banjeren en de boel onderschijten en -piesen, zou ik de kat weer vangen en ergens in de Ardennen vrijlaten.
Opgeruimd staat netjes. Jammer van de kat, maar als zijn/haar baas het fatsoen niet hebben om de kat aan te lijnen of op een andere manier te leren dat hij/zij niet uit de tuin mag (of desnoods binnen laten), dan vind ik dat na 1 waarschuwing er andere maatregelen getroffen mogen worden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_51674466
Een dode kat in de val leggen, volgestopt met bommen die je van een afstandje laat ontploffen als hij de kat eruit haalt..
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_51674467
Ik neem een huisdier en neem daar ook de verantwoordelijkheid voor en schuif die niet op andere over, en binnenkort ga ik mijn balkon omheinen met gaas zodat hij wel een luchtje kan scheppen maar andere niet tot last zal zijn
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:09:34 #56
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51674479
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:06 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat ongelooflijk a-sociaal om je kat zomaar te laten lopen.
Ik begrijp je buurman prima.
Als ik hem was, zou ik hem, nog in het kooitje, bij jullie langsbrengen en zeggen: "Dit was de laatste keer dat ik hem zelf terugbreng, dus laat je kat niet meer in onze tuin lopen. Dank je wel."
Mocht het dan nog eens gebeuren dat die kat in mijn tuin zou banjeren en de boel onderschijten en -piesen, zou ik de kat weer vangen en ergens in de Ardennen vrijlaten.
Opgeruimd staat netjes. Jammer van de kat, maar als zijn/haar baas het fatsoen niet hebben om de kat aan te lijnen of op een andere manier te leren dat hij/zij niet uit de tuin mag (of desnoods binnen laten), dan vind ik dat na 1 waarschuwing er andere maatregelen getroffen mogen worden.
ja, maar jij bent een mens en weet dat je ergens niet mag komen, een kat is een dier, die weet dat niet zo goed he...

heb je veel last van katten in je tuin trouwens op die gallerijflat?
pi_51674486
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:09 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik neem een huisdier en neem daar ook de verantwoordelijkheid voor en schuif die niet op andere over, en binnenkort ga ik mijn balkon omheinen met gaas zodat hij wel een luchtje kan scheppen maar andere niet tot last zal zijn

En zo hoort het.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:10:39 #58
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_51674513
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:04 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

Nee, het IS gestoord. Je weet hoeveel leed je ermee aanbrengt en je weet hoe onterecht dat is vergeleken de moeite die het jezelf kost om de katten te verdragen. Zulk volk moeten wij als maatschappij gevangen zetten.

De tuin is jouw eigendom, wij hebben het ook vaak gehad, katten die lopen te hengelen in de vijver, en hoppa weer een visje of kikker dood, dan vindt ik wel dat ik het recht heb om dat te bestrijden, het is immers mijn tuin, mijn grond, (koophuis).

Bovendien deed de buurman de kat geen kwaad, hij gaf ze aan de politie, das nog beter dan de keel doorsnijden en in een vuilnis zak doen.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:10:45 #59
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51674515
Wij krijgen over een tijd een kattenren, die komt op het plat dak, dan hoeft meneer er ook niet meer stiekem uit te glippen(daar kan ik niet veel aan doen)
Dan kunnen ze altijd naar buiten en hoef ik me geen zorgen te maken en de buren ook niet.
pi_51674534
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:09 schreef zoalshetis het volgende:
ja, maar jij bent een mens en weet dat je ergens niet mag komen, een kat is een dier, die weet dat niet zo goed he...
Daarom is het de verantwoordelijkheid van de eigenaren van de kat.
Dat zijn ook mensen en die kunnen/moeten zo'n beestje maar leren dat het op bepaalde plekken niet mag komen.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:11:23 #61
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_51674541
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

heb je veel last van katten in je tuin trouwens op die gallerijflat?
Het is verantwoordelijkheid van de eigenaar
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:11:33 #62
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51674546
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:10 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

Bovendien deed de buurman de kat geen kwaad, hij gaf ze aan de politie, das nog beter dan de keel doorsnijden en in een vuilnis zak doen.
Geloof jij dat echt?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:12:21 #63
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51674558
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:10 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

De tuin is jouw eigendom, wij hebben het ook vaak gehad, katten die lopen te hengelen in de vijver, en hoppa weer een visje of kikker dood, dan vindt ik wel dat ik het recht heb om dat te bestrijden, het is immers mijn tuin, mijn grond, (koophuis).

reigers? wat doe je daarmee?
pi_51674576
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:12 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

reigers? wat doe je daarmee?
Reigers hebben geen baasje.
pi_51674596
1 ding weet ik zeker, en dat is dat mijn kat niet in zijn tuin schijt, er alleen speelt en rondhangt want om de een of andere reden komt hij altijd binnen in zijn kattebak zijn behoefte doen.

Ik neem de verantwoordelijkheid voor mijn kat, als deze iets zou vernielen of echt overlast zou veroorzaken neem ik dat voor mijn rekening, maar een kat niet vrij rond laten lopen is onzin. Men zou wat verdraagzamer moeten zijn. Als je ergens door een wei of akker van een boer loopt verwacht je toch ook niet gevangen genomen te worden of wel?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:13:43 #66
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51674602
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:12 schreef Jarno het volgende:

[..]

heet jij pascal?
pi_51674623
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:13 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

heet jij pascal?
Ochgut. , .
pi_51674628
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:13 schreef R0elio het volgende:
1 ding weet ik zeker, en dat is dat mijn kat niet in zijn tuin schijt, er alleen speelt en rondhangt want om de een of andere reden komt hij altijd binnen in zijn kattebak zijn behoefte doen.

Ik neem de verantwoordelijkheid voor mijn kat, als deze iets zou vernielen of echt overlast zou veroorzaken neem ik dat voor mijn rekening, maar een kat niet vrij rond laten lopen is onzin. Men zou wat verdraagzamer moeten zijn. Als je ergens door een wei of akker van een boer loopt verwacht je toch ook niet gevangen genomen te worden of wel?
Volg jij je kat de hele dag dan dat je weet dat ie daar niet schijt?
pi_51674652
quote:

[..]

Schiet je ze af, vang je ze of laat je ze lopen omdat ze geen baasje hebben en je er niet iemand mee kunt pakken door hem te vangen?
pi_51674662
quote:

Als je ergens door een wei of akker van een boer loopt verwacht je toch ook niet gevangen genomen te worden of wel?
Nee, maar je kunt wel maatregelen verwachten want het is niet vanzelfsprekend dat jij door zomaar elk weiland en elke akker mag lopen.
pi_51674683
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:15 schreef R0elio het volgende:

[..]

Schiet je ze af, vang je ze of laat je ze lopen omdat ze geen baasje hebben en je er niet iemand mee kunt pakken door hem te vangen?
Ik heb geen vijver, maar ik zou maatregelen treffen. Precies zoals ik dat zou doen tegen katten mochten ze overlast veroorzaken.
pi_51674696
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:14 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Volg jij je kat de hele dag dan dat je weet dat ie daar niet schijt?
yep, http://www.mr-lee-catcam.de/pe_cc_o.htm
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:17:25 #73
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51674720
quote:

Ik neem de verantwoordelijkheid voor mijn kat, als deze iets zou vernielen of echt overlast zou veroorzaken neem ik dat voor mijn rekening, maar een kat niet vrij rond laten lopen is onzin.
Dus het is nzin om je kat binnen te houden?
En wie bepaalt wat overlast is? Als jouw buren een heel mooi aangelegd en gemanicuurd tuitje hebben, zullen ze eerder overlast ondervinden van je kat, dan dat ze een tuin hebben waar alles vol met onkruid staat.
Als je buren een vijver hebben, hebben ze ook eerder overlast, vogeltjes hetzelfde.

Ik snap ook wel dat mensen katten uit hun tuin willen houden, mijn zegen hebben ze, maar dat kan ook op een andere manier dan door ze te vangen en " aan de politie te geven" ( )
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:18:16 #74
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_51674746
quote:

[..]

Waar wij zaten kon geen reiger komen, tussen 2 huizen in en net over de tuin, katten kwamen echter door de heg heen...
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:19:08 #75
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_51674774
quote:

je weet het niet zeker want je bent er niet bij, ik schijt ook wels 2 x op mijn werk en thuis
pi_51674778
helaas is dit een beetje een wel / niet verhaal aan het worden.

Wat zou je, als eigenaar, concreet kunnen doen tegen het in een andere tuin dan je andere lopen van je kat zonder deze niet meer naar buiten te laten gaan.

Hek om tuin
Afleren, samen met de buurman of een super-super soacker
...
pi_51674802
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:09 schreef admiraal_anaal het volgende:
Juist, zo is het.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_51674812
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:19 schreef R0elio het volgende:

Wat zou je, als eigenaar, concreet kunnen doen tegen het in een andere tuin dan je andere lopen van je kat zonder deze niet meer naar buiten te laten gaan.

Hek om tuin
...
...Als je er niet mee kunt leven dat je kat de hele dag binnen zit: geen kat nemen.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:20:30 #79
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_51674818
super super soacker

Je wilt gewoon niet inzien dat het asociaal is dat je kat in iemand anders zijn tuin schijt.
pi_51674898
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:17 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Dus het is nzin om je kat binnen te houden?
En wie bepaalt wat overlast is? Als jouw buren een heel mooi aangelegd en gemanicuurd tuitje hebben, zullen ze eerder overlast ondervinden van je kat, dan dat ze een tuin hebben waar alles vol met onkruid staat. Als je buren een vijver hebben, hebben ze ook eerder overlast, vogeltjes hetzelfde.
...
Ik heb al eerder aangegeven dat 'overlast' heel subjectief is. Maar ik ben inderdaad van mening dat een kat (net zoals een hond) eigenlijk buiten hoort te komen, enkele raskatten daargelaten. Dus het niet buiten laten lopen van je kat, terwijl je dat wel zou willen, is onzin ja.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:25:42 #82
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51674989
Of een stroomdraad langs de schutting spannen, een keer ertegenaan komen en je hoeft hem nooit meer aan te zetten.
Kattenren werkt ook heel goed en die zijn er in allerlei maten

je kan ermee doen wat je wilt.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:27:07 #83
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51675032
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:22 schreef R0elio het volgende:

[..]

Ik heb al eerder aangegeven dat 'overlast' heel subjectief is. Maar ik ben inderdaad van mening dat een kat (net zoals een hond) eigenlijk buiten hoort te komen, enkele raskatten daargelaten. Dus het niet buiten laten lopen van je kat, terwijl je dat wel zou willen, is onzin ja.
Dat zinnetje enkele raskatten daargelaten vind ik een beetje vreemd in deze context, kun je dat uitleggen.
Wij hebben ook raskatten, die laat ik in principe niet buiten, maar dat heeft weinig tot niets met het ras te maken.
pi_51675038
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:20 schreef Pascal86 het volgende:
super super soacker

Je wilt gewoon niet inzien dat het asociaal is dat je kat in iemand anders zijn tuin schijt.
Omdat ik dat niet als asociaal zie. Ik vind het bijvoorbeeld ook niet asociaal als er een reiger overvliegt en in mijn tuin schijt... (of die nou een baasje heeft of niet), wat ik bijvoorbeeld ook niet erg vind is dat ik de geiten van mijn buurman hoor, die maken nu eenmaal geluid, daar kun je niets aan doen. Net zoals een kat die buiten vrij rondloopt ook in de buurman zijn tuin komt.

Maar waar dit topic mee startte is dat mijn buurman een val / kooitje gebruikt met voer als lokmiddel om katten mee te vangen. Dat is alles behalve gezond voor de kat door onder andere stress en wonden door het proberen te ontsnappen, dierenmishandeling dus, en dat vind jij ok, omdat er een kat door je tuin loopt?
pi_51675068
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:27 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Dat zinnetje enkele raskatten daargelaten vind ik een beetje vreemd in deze context, kun je dat uitleggen.
Wij hebben ook raskatten, die laat ik in principe niet buiten, maar dat heeft weinig tot niets met het ras te maken.
Ik kan me voorstellen dat er raskatten zijn (vanwege gestel of vacht of zoiets) die niet buiten mogen. Ik weet dit niet zeker trouwens, kan het me alleen wel voorstellen.
pi_51675076
Maar is het dan erg dat de buurman die kat vangt als die regelmatig bij hem in de tuin komt als die dat niet wil hebben. En dan geen domme vergelijking maken met vogels en insecten blablabla die ook in zijn tuin komen want dat is wild spul.
Die kat is gewoon joun huisdier en als de buurman die niet in zijn tuin wil hebben moet jij der voor zorgen dat die der niet kan komen imho.
pi_51675079
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:27 schreef R0elio het volgende:

[..]

Omdat ik dat niet als asociaal zie.
Het is MIJN tuin.
Het is JOUW kat.

Hoe is het precies niet asociaal dan? . Koop een kattenren, heb wat over voor je HUISdier ipv het gedachtenloos op straat te dumpen.
pi_51675109
Even nog het honden en katten verhaal dan maar. Een hond mag je ook niet zomaar buiten los laten lopen. Voor honden moet je ook nog eens hondenbelasting betalen en mijn mening is dat dat ook voor katten zou moeten gelden. Belasting betalen en alleen aangelijnd naar buiten.
Iedereen kan stoppen met roken. Het is veel moediger om kanker te aanvaarden.
pi_51675123
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:19 schreef R0elio het volgende:

Hek om tuin
...
schrikdraad op de schutting maken

en een mooi val voor de buurman is een stak gegalvaniseerd gaas wat je op folie legt door een maas steek je een stuk ijzeren pin
de eene pool zet je op de pin en de andere op het gaas (12v of 230v naar eigen keuze)
stuk vis aan de pin en wachten maar
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_51675142
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:28 schreef Jarno het volgende:

[..]

Het is MIJN tuin.
Het is JOUW kat.

Hoe is het precies niet asociaal dan? . Koop een kattenren, heb wat over voor je HUISdier ipv het gedachtenloos op straat te dumpen.
Dus een hond die in je tuin piest schop je ook voor zijn kop?
Het gaat hier om de dierenmishandeling na overlast.
pi_51675150
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:29 schreef densmee het volgende:

[..]

schrikdraad op de schutting maken

en een mooi val voor de buurman is een stak gegalvaniseerd gaas wat je op folie legt door een maas steek je een stuk ijzeren pin
de eene pool zet je op de pin en de andere op het gaas (12v of 230v naar eigen keuze)
stuk vis aan de pin en wachten maar
Nee, dat is gewoon mishandeling.
pi_51675163
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:30 schreef R0elio het volgende:

[..]

Wie heeft het hier over 'voor zijn kop schoppen' ? .
pi_51675185
quote:

[..]

ja
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_51675203
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:31 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wie heeft het hier over 'voor zijn kop schoppen' ? .
Ik vergelijk het schoppen van een hond met het vangen van een kat in een kooitje. Het lijkt alsof jullie voorbijgaan aan het mishandelen van de kat.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:32:33 #95
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51675213
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:27 schreef R0elio het volgende:

[..]

Omdat ik dat niet als asociaal zie. Ik vind het bijvoorbeeld ook niet asociaal als er een reiger overvliegt en in mijn tuin schijt... (of die nou een baasje heeft of niet), wat ik bijvoorbeeld ook niet erg vind is dat ik de geiten van mijn buurman hoor, die maken nu eenmaal geluid, daar kun je niets aan doen. Net zoals een kat die buiten vrij rondloopt ook in de buurman zijn tuin komt.

Maar waar dit topic mee startte is dat mijn buurman een val / kooitje gebruikt met voer als lokmiddel om katten mee te vangen. Dat is alles behalve gezond voor de kat door onder andere stress en wonden door het proberen te ontsnappen, dierenmishandeling dus, en dat vind jij ok, omdat er een kat door je tuin loopt?
Mensen vinden de katten ook niet asociaal, maar de mensen die de katten los rond laten lopen.
Ik maak me ook niet druk om katten in mijn tuin(zolang ze mijn konijnen en cavia's met rust laten)maar kan me wel voorstellen dat mensen er wel last van hebben.

Hoe zou jij het vinden als je een mooie voliere had met een heleboel zelfgekweekte vogeltjes en de kat van de buren ging erop liggen zodat de vogels zich in paniek doodvlogen?
Ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die er last van hebben.
Ik houd mijn katten niet binnen omdat ik andere mensen geen overlast wil bezorgen, maar omdat ik niet wil dat mensen die last hebben van mijn kat hem iets aandoen, en omdat ik niet wil dat ze overreden of meegenomen worden)
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:33:40 #96
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_51675249
quote:

[..]

Als de eigenaar hem niet had buiten gelaten had de kat nooit in die tuin gekomen en was hij ook niet in de val terecht gekomen en had hij ook niet mishandeld, hoewel ik vindt dat die buurman nog coulant is.
pi_51675270
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:32 schreef R0elio het volgende:

[..]

Ik vergelijk het schoppen van een hond met het vangen van een kat in een kooitje. Het lijkt alsof jullie voorbijgaan aan het mishandelen van de kat.
Mishandelen? . Een kat in een kooitje is mishandeling? Dus elke keer als ik met mijn kat naar de dierenarts ga, mishandel ik d'r? .

Oooooooookay.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:34:15 #98
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51675273
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:28 schreef R0elio het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat er raskatten zijn (vanwege gestel of vacht of zoiets) die niet buiten mogen. Ik weet dit niet zeker trouwens, kan het me alleen wel voorstellen.
Alle raskatten kunnen in principe buiten komen (ook die naakte, die hebben een andere stofwisseling waardoor ze warmer zijn dan "gewone" katten)
pi_51675283
Dat van die voliere is aanwijsbare schade, daarmee kan hij naar de politie en wordt het ook opgelost. Dat maakt nog niet dat hij preventief katten moet vangen.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:35:57 #100
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_51675327
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:34 schreef R0elio het volgende:
Dat van die voliere is aanwijsbare schade, daarmee kan hij naar de politie en wordt het ook opgelost. Dat maakt nog niet dat hij preventief katten moet vangen.
Preventief?
De kat is al in zijn tuin, preventief zou zijn als het katten zou afschrikken door in zijn tuin te komen.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:36:10 #101
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51675336
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:28 schreef R0elio het volgende:

[..]

ik heb twee wonderschone sealpoints, met stamboek, zijn siamezen. ze lopen vooral in mijn achtertuin en de twee belendene tuinen. ze komen op het platte dak, verder weet ik niet wat ze uitvreten, maar vogels vinden ze leuk omdat ze met papegaaitjes zijn opgegroeid.
pi_51675340
ik raad iedereen aan die last heeft van katten in zijn tuin iedere dag als ie moet schijten het op te vangen en het deponeren bij de eigenaar van de kat zijn voordeur, kijken of hij dat ook zo leuk vind dan.

ik heb geen tuin maar mijn ouders wel een mooi grote waar mijn kinderen graag willen spelen maar altijd moet me vader iedere keer een die pokke schijt van die katten opruimen.

ik haat katten niet(helaas ben ik allergisch voor katten anders hadden wij er ook wel een gehad maar ik zou wel mijn kat binnenhouden dan.

mensen die een kat buiten laten lopen willen allen de lusten maar laten de lasten aan andere over,
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:37:28 #103
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51675370
quote:

[..]

Dat slaat ook nergens op.
Als ik erachter zou komen dat iemand zo met mijn kat omging, zou ik ook giftig worden, draag hem wat alternatieven aan, een emmer water, peper op de plakken waar je kat graag komt, je hebt spul dat heel erg geurt en waar katten ECHT niet in de buurt willen zijn, koop dat voor hem en zeg hem het in zijn tuin te strooien, dan heeft ie er ook geen last meer van.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:38:01 #104
167456 JimmieTheSaint
This white powder
pi_51675394
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:28 schreef Jarno het volgende:

[..]

Het is MIJN tuin.
Het is JOUW kat.

Wat hij zegt.
On my sleeve.....
pi_51675401
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:34 schreef Jarno het volgende:

[..]

Mishandelen? . Een kat in een kooitje is mishandeling? Dus elke keer als ik met mijn kat naar de dierenarts ga, mishandel ik d'r? .

Oooooooookay.
Nee, dat is niet hetzelfde. Jij neemt je kat ook mee in een speciaal daarvoor gemaakte draagkooi, waarschijnlijk en je kat is niet heel erg bang, hoop ik.

Deze kat wordt plotseling vast gezet in een klein metalen kooitje uit welke ze niet kan ontsnappen en ook niets bekends of geruststellends ziet. Dan probeer je te ontsnappen, wonden aan neus en kop als resultaat, en de stress die het oplevert staat garant voor gewichtsverlies en een tijdje slecht eten, al moet ik zeggen dat het met mijn kat wel meeval, eten doet hij goed, voor de rest ligt hij stil in zijn favoriete stoel.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:39:30 #106
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51675442
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:36 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik heb twee wonderschone sealpoints, met stamboek, zijn siamezen. ze lopen vooral in mijn achtertuin en de twee belendene tuinen. ze komen op het platte dak, verder weet ik niet wat ze uitvreten, maar vogels vinden ze leuk omdat ze met papegaaitjes zijn opgegroeid.
Ik heb een brit en een exotic.
pi_51675444
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:38 schreef R0elio het volgende:

[..]

Nee, dat is niet hetzelfde. Jij neemt je kat ook mee in een speciaal daarvoor gemaakte draagkooi, waarschijnlijk en je kat is niet heel erg bang, hoop ik.

Deze kat wordt plotseling vast gezet in een klein metalen kooitje uit welke ze niet kan ontsnappen en ook niets bekends of geruststellends ziet. Dan probeer je te ontsnappen, wonden aan neus en kop als resultaat, en de stress die het oplevert staat garant voor gewichtsverlies en een tijdje slecht eten, al moet ik zeggen dat het met mijn kat wel meeval, eten doet hij goed, voor de rest ligt hij stil in zijn favoriete stoel.
Dat heeft -ie dan te danken aan zijn baasje.
pi_51675482
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:37 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

.. je hebt spul dat heel erg geurt en waar katten ECHT niet in de buurt willen zijn, koop dat voor hem en zeg hem het in zijn tuin te strooien, dan heeft ie er ook geen last meer van.
Dit is een heel goed idee .. leid deze discussie toch nog ergens toe.
Maar hiermee kan ik en onze relatie verbeteren en mijn kat uit zijn tuin houden.
pi_51675519
Een tuin is geen openluchtkamer. Bij buiten horen plantjes èn beestjes. Wie dat niet wil accepteren, zal met de schepper zelf in discussie moeten.
Farts are jazz to assholes
pi_51675525
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:40 schreef R0elio het volgende:

[..]

Dit is een heel goed idee .. leid deze discussie toch nog ergens toe.
Maar hiermee kan ik en onze relatie verbeteren en mijn kat uit zijn tuin houden.
Je kunt beter voorkomen dat je kat JOUW tuin uitkan ipv andere tuinen IN. Dus strooi die meuk aan de grenzen van je eigen tuin.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:41:55 #111
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51675533
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:39 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Ik heb een brit en een exotic.

katten

ik snap mensen niet die zulke lieve beestjes kwaad willen doen omdat ze afentoe een keuteltje in hun grond graven.
pi_51675550
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:41 schreef trabant het volgende:
Een tuin is geen openluchtkamer. Bij buiten horen plantjes èn beestjes. Wie dat niet wil accepteren, zal met de schepper zelf in discussie moeten.
Zullen we het anders even hebben over waar katten wel en niet thuis horen? Hint: het is niet Almere-Buiten in een nieuwbouwwijkje.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:43:00 #113
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51675572
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:41 schreef Jarno het volgende:

[..]

Je kunt beter voorkomen dat je kat JOUW tuin uitkan ipv andere tuinen IN. Dus strooi die meuk aan de grenzen van je eigen tuin.

je snapt niks van katten geloof ik.
pi_51675609
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je snapt niks van katten geloof ik.
Wacht ff, er wordt gezegd dat er spul is wat er voor zorgt dat een kat de tuin van de buurman niet IN kan. Ik ken het verder niet, maar als dat spul echt werkt, moet het er toch ook voor kunnen zorgen dat het je eigen tuin niet UIT kan?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:45:16 #115
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51675641
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:41 schreef Jarno het volgende:

[..]

Als je kat echt weg wil laat ie zich er niet door tegenhouden, dus kun je beter vragen of je buurman dat wil doen, dan heeft ie ook meteen geen last meer van andere katten.
Ik weet alleen niet hoe dat spul heette, het werkt wel heel goed, ik heb toen we dat gebruikten helemaal geen katten gezien, nu zitten er weer een hoop(ik had toen open kooien voor de cavia's, dus wilde geen katten in de tuin)
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:45:26 #116
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51675649
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:44 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wacht ff, er wordt gezegd dat er spul is wat er voor zorgt dat een kat de tuin van de buurman niet IN kan. Ik ken het verder niet, maar als dat spul echt werkt, moet het er toch ook voor kunnen zorgen dat het je eigen tuin niet UIT kan?
pi_51675662
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:45 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Als je kat echt weg wil laat ie zich er niet door tegenhouden, dus kun je beter vragen of je buurman dat wil doen, dan heeft ie ook meteen geen last meer van andere katten.
Maar als -ie echt wil, komt die kat die tuin toch wel in, right?
pi_51675676
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:45 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Als je te lui en bedonderd bent om normaal te reageren, wat doe je dan hier nog? .
pi_51675692
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:45 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Als ik iets niet snap, mag je het ook gewoon uitleggen hoor. Kan ik best hebben weetje.
pi_51675694
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:49 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Domme vergelijking.

Dus mijn hond mag in jouw tuin komen schijten? Wat een onzin. Honden worden ook geacht keurig ergens te schijten waar niemand last van heeft. Die horen ook aangelijnt te zijn. En het liefst moet je de schijt nog opruimen ook. Trouwens dien je voor ene hond ook belasting te betalen.. Belachelijk. En voor een kat niet? Waarom denken katten eigenaars dat altijd te kunnen goed redeneren.
Kom maar terug wanneer je kogels kan koppen.
BMW R1100 RT rijder zonder gele fluor helm.
Alfist
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:47:11 #121
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51675696
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

katten

ik snap mensen niet die zulke lieve beestjes kwaad willen doen omdat ze afentoe een keuteltje in hun grond graven.
Ik kan het enigszins begrijpen, niet dat ze ze echt pijn doen hoor, daar kan ik helemaal niet bij, maar wel dat mensen dat niet in hun tuin willen hebben.
Mijn zwager heeft een tijdje geleden een duif verkocht naar Japan voor 20.000 euro(!!!!!!!!!), die wil dus ook echt GEEN katten in de tuin, ik neem het hem niet kwalijk, alleen het kan ook op een andere manier.
pi_51675772
Ik heb geen kat, nooit gehad ook, en ik weet zelfs dat er van dat spul bestaat dat erg geurt en waar katten niet van houden. Ook heb ik gehoord van peper en zelfs van koffiedik. Daar schijnen katten ook niet van te houden.
Vreemd genoeg schijnt TS dit niet te weten... ik zou toch zoveel mogelijk over mijn huisdier willen weten, dus ook dit soort dingen...
Maar ja, misschien denkt TS gewoon niet na bij wat de nadelen kunnen zijn van het houden van een kat, voor bijvoorbeeld de buren.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:49:26 #123
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51675776
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:47 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Ik kan het enigszins begrijpen, niet dat ze ze echt pijn doen hoor, daar kan ik helemaal niet bij, maar wel dat mensen dat niet in hun tuin willen hebben.
Mijn zwager heeft een tijdje geleden een duif verkocht naar Japan voor 20.000 euro(!!!!!!!!!), die wil dus ook echt GEEN katten in de tuin, ik neem het hem niet kwalijk, alleen het kan ook op een andere manier.
in sommige gevallen snap ik het ook en kan je er idd genoeg tegen doen op een lieve manier.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:50:00 #124
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51675791
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:46 schreef Jarno het volgende:

[..]

Maar als -ie echt wil, komt die kat die tuin toch wel in, right?
Die kat heeft meer plaats dan alleen de tuin van de buurman als je het in zijn tuin gooit, kan ie nog naar de tuin van de andere buren en de andere buren en de andere buren, als je het aan de randen van je eigen tuin gooit, is ie ineens wel heel erg beperkt in zijn bewegingsvrijheid.
Overigens staken mijn katten niet eens meer hun kop ver de drempel toen we dat spul gebruikten.

Katten die een goede reukzin hebben(en dat hebben ze) gaan die tuin niet in, dat werkt echt heel goed, maar in NL wordt het niet verkocht.
pi_51675798
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:49 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik heb geen kat, nooit gehad ook, en ik weet zelfs dat er van dat spul bestaat dat erg geurt en waar katten niet van houden. Ook heb ik gehoord van peper en zelfs van koffiedik. Daar schijnen katten ook niet van te houden.
Vreemd genoeg schijnt TS dit niet te weten... ik zou toch zoveel mogelijk over mijn huisdier willen weten, dus ook dit soort dingen...
Maar ja, misschien denkt TS gewoon niet na bij wat de nadelen kunnen zijn van het houden van een kat, voor bijvoorbeeld de buren.
Waarom zou je je verdiepen in je kat als je 'm ook gewoon naar buiten kunt pleuren.
pi_51675838
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:50 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Die kat heeft meer plaats dan alleen de tuin van de buurman als je het in zijn tuin gooit, kan ie nog naar de tuin van de andere buren en de andere buren en de andere buren, als je het aan de randen van je eigen tuin gooit, is ie ineens wel heel erg beperkt in zijn bewegingsvrijheid.
Als die kat kon kiezen tussen het kooitje en de tuin, wist -ie het wel denk ik.
quote:
Overigens staken mijn katten niet eens meer hun kop ver de drempel toen we dat spul gebruikten.
Aha, dus zo heel gek was mijn suggestie ook weer niet.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:51:34 #127
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51675846
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

in sommige gevallen snap ik het ook en kan je er idd genoeg tegen doen op een lieve manier.
Voor sommige mensen is dat moeilijk.
Zijn vader maakte katten gewoon af, hij deed dat ook, nu weet ik het niet precies, vilgens mij houdt ie ze uit de tuin met dat spul.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:51:42 #128
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51675852
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:46 schreef Jarno het volgende:

[..]

Als je te lui en bedonderd bent om normaal te reageren, wat doe je dan hier nog? .
nou ja zeg. doe niet zo gepikeerd. ik neem aan dat je snapt dat dit spul niet is om je katten binnen te houden, maar wel weg te houden.

katten in een open tuin kunnen altijd wel weg. daar helpt dat spul niet voor. daarvoor moet je een dure kattenren laten maken oid.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:53:00 #129
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_51675884
quote:
Pff, wat een onzin.

Ik lag gisteren lekker op de bank de Tour te kijken toen er ineens een kat op het dressoir naast de vogelkooi stond. Dwergpapegaai natuurlijk helemaal overstuur. Dus de volgende keer dat ik een kat in m'n tuin zie heeft dat beest een probleem. Het is toch van de zotte dat ik in de zomer moet gaan opletten als ik ff naar boven ben of de deur naar m'n tuin dicht is, zodat er geen kat naar binnen kan komen. (overigens niet de eerste keer dat er eentje binnen was)

Ophoepelen met die kutbeesten uit mijn tuin.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_51675886
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:51 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nou ja zeg. doe niet zo gepikeerd.
Je zit gewoon te trollen en dat weet je best.
quote:
katten in een open tuin kunnen altijd wel weg. daar helpt dat spul niet voor. daarvoor moet je een dure kattenren laten maken oid.
Ik hoor anders net dat er katten zijn die geeneens meer de drempel over komen als dit spul gebruikt word. Lijkt me redelijk te werken dus.
pi_51675943
Je buurman heeft helemaal gelijk, je moet zorgen dat katten op je eigen terrein blijven. Katten zorgen voor aardig wat overlast.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:54:49 #132
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51675948
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:53 schreef Jarno het volgende:

[..]

Je zit gewoon te trollen en dat weet je best.
[..]

Ik hoor anders net dat er katten zijn die geeneens meer de drempel over komen als dit spul gebruikt word. Lijkt me redelijk te werken dus.
neen. ik zat niet te trollen. sorry als ik die gedachte achterliet.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:55:55 #133
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_51675988
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:51 schreef Jarno het volgende:

[..]

Als die kat kon kiezen tussen het kooitje en de tuin, wist -ie het wel denk ik.
[..]

Aha, dus zo heel gek was mijn suggestie ook weer niet.
Nee, maar dit gaat dan ook niet om buitenkatten.
Ik heb een kat gehad die ik met geen mogelijkheid binnen kon houden, ze werd helemaal hysterisch na een dag, begon overal te plassen, viel me aan, vloog in de gordijnen, ze kwam uit het asiel en was een echte straatkat.

Ik heb de buurvrouw een emmer water over haar kop laten gooien omdat ze haar niet in de tuin wilde, ze is er ook nooit meer geweest.
Dat spul had ws ook gewerkt, maar ik wist toen niet dat het bestond, en ik weet niet of het had geholpen als ik het langs de randen van de tuin had gegooid, ze was echt niet te handhaven wat dat betreft, maar als ze buiten kon, was ze heel lief, voor iedereen, als ze wist dat ik haar gewoon buiten zou laten.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 22:11:30 #134
90400 longinus
Hollander
pi_51676534
Als de kat van de buren het lef heeft om in mijn woning te pissen vang ik hem ook.
En naar een asiel is heel aardig van hem, misschien krijgt ie dan mensen die op hem letten in plaats van nu, 3 weken vakantie en hopen dat die kat zich red.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_51677431
Wat kunnen sommige mensen onzin reacties plaatsen, sommige katten kún je niet eens binnenhouden omdat ze dan het huis afbreken. En er zijn ook genoeg katten die zich gewoon 'normaal' gedragen. Mijn katten komen buiten, maar alleen in de tuin (ze kunnen overal heen maar dat heb ik ze vanaf het begin afgeleerd...) en vinden dat prima, ze vinden het fijner om binnenshuis te zijn en komen zelfs naar binnen voor de kattenbak. Ik wil echt niet beweren dat ik modelkatten heb ofzo maar je kan je katten zoveel aanleren...door ze niet naar buiten te laten ontneem je die beestjes echt een groot plezier...
pi_51677776
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 22:39 schreef Trusten het volgende:
Wat kunnen sommige mensen onzin reacties plaatsen, sommige katten kún je niet eens binnenhouden omdat ze dan het huis afbreken.
Zelfs als dat zo is
en dat is dus totaal niet het geval
dan nog ben je niet verplicht om zo'n kat in huis te halen.

Hoe deze buurman nu handelt doet bij mij de wenkbrauwen fronsen, maar ik kan hem ook niet echt erom veroordelen. Hij mishandelt het dier niet zo te lezen en hij vindt kennelijk toch dat er iets van overlast is.
Als je niet wilt dat er wat met je kat gebeurd dan moet je hem of binnenhouden of zorgen dat hij alleen maar bij jou in de tuin komt en daar niet uit kan. En degene die DAT niet kan begrijpen moet gewoon geen katten nemen.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 22:49:18 #137
181774 Ziggahmastah
Waaaaaaahhh!!!!
pi_51677796
onze poes komt in de tuin onder toezicht, want de springt anders over het hekje en gaat op onderzoek uit.
we willen niet dat ze straks verdwaalt of niet meer terugkomt dus ze moet altijd weer naar binnen.
de buren hebben 3 katten waarvan een kat aan de lijn... ze zitten vaak ook in onze tuin

maar een kat vangen van de buren? dat is nogal asociaal
life is good... enjoy it!
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:15:06 #138
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51678735
Wat kan mij het nu schelen of die kat minder plezier heeft als ie niet naar buiten kan? Ik kies toch niet voor zo'n stinkbeest of wel soms? ik wil in MIJN tuin gewoon mijn baby in zijn wagentje kunnen laten liggen zonder bang te hoeven zijn dat een of andder harig vod over de schutting springt en op zijn gezicht gaat liggen, ik wil MIJN ramen open laten zonder een buurkat aan te treffen die op mijn bed ligt te meuren en haren ligt te verspreiden

Ga maar lekker aangifte doen TS, maar je hebt geen poot om op te staan, er is geen sprake van dierenmishandeling en een huisdier is juridisch gezien nog altijd een GOED waar jij verantwoordelijk voor bent. Neem die verantwoordelijkheid, er is hier maar 1 asociaal en dat ben jij.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:24:24 #139
167456 JimmieTheSaint
This white powder
pi_51679078
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 22:49 schreef Ziggahmastah het volgende:

Ehm, JOUW huisdier dat rondrent op andermans terrein zonder toestemming, da's ook vrij asociaal.
On my sleeve.....
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:28:56 #140
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51679251
Is dat geen diefstal eigenlijk? Jouw buurman steelt jouw kat.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:32:42 #141
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_51679402
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:28 schreef Aventura het volgende:
Lijkt mij ook, ik zou in ieder geval het kooitje stelen uit zijn tuin
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_51679445
quote:
Als je een tientje op straat laat slingeren dan is het toch ook geen diefstal als je het oppakt. Zelfde kan gebeuren als je je kat over straat laat slingeren.
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:32 schreef mazaru het volgende:
Lijkt mij ook, ik zou in ieder geval het kooitje stelen uit zijn tuin
Je zegt het goed, stelen, dat is inderdaad diefstal.

Ik vind toch dat dierenliefhebbers er wel erg rare normen en waarden op na houden. Zouden die vieze stinkbeesten de hersenen aantasten?
pi_51679820
Zal vast al wel geopperd zijn in dit topic, maar raadt dit aan voor je buurman. ,

Vast ook goed voor zijn gemoedsrust...Zolang ie maar stil blijft zitten iig
pi_51679832
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 22:39 schreef Trusten het volgende:
Ik wil echt niet beweren dat ik modelkatten heb ofzo maar je kan je katten zoveel aanleren...door ze niet naar buiten te laten ontneem je die beestjes echt een groot plezier...
Waarom neem je dan een kat in huis?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:43:06 #145
167456 JimmieTheSaint
This white powder
pi_51679840
quote:
Hij steelt 'm niet, hij verplaatst 'm alleen naar het asiel. En dan nog, jij laat die kat onbeheerd rondslingeren, als ie onder m'n auto komt ben je 'm ook kwijt.
On my sleeve.....
pi_51679882
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:42 schreef BlackFrancis het volgende:
Zal vast al wel geopperd zijn in dit topic, maar raadt dit aan voor je buurman. [afbeelding],

Prachtig, dat ding spuit neem ik aan de kat nat? Of gaat ie alleen sproeien zodat de kat weg gaat?
pi_51679902
Ik heb het idee dat jullie TS asocialer vinden dan de buurman.
De buurman weert niet de katten UIT de tuin, hij lokt ze IN zijn tuin (katten ruiken (lok)voer echt 2 tuinen verderop) vangt ze dan, laat ze minimaal een nacht zitten (als je het verhaal van de TS goed leest) en haalt ze bij hun baasjes vandaan.

Dat vind ik behoorlijk gestoord gedrag en bijzonder onvriendelijk.
Mijn vader had ook een hekel aan schijtende katten in de tuin, op verjaardagen bedacht hij soms hele valse constructies om de katten te vermoorden, maar in praktijk strooide hij gewoon koffiedik op de plekken waar de katten poepten, dat was absoluut afdoende.

De buurman doet nu een HELEBOEL moeite om de katten te vangen. De katten weghouden is simpeler, goedkoper (koffiedik bijvoorbeeld) en aardiger.

Waarom gaat iedereen hier opeens te keer tegen de TS?
pi_51679991
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:42 schreef BlackFrancis het volgende:
Zal vast al wel geopperd zijn in dit topic, maar raadt dit aan voor je buurman. [afbeelding],

Nou, serieus, goed idee!
Houd je de katten mee uit de tuin, de kat vindt het niet tof, maar het is niet gevaarlijk voor de kat of vervelend voor het baasje en het werkt als een tierelier.

Mijn schoonvader (ik haal echt al m'n vaders erbij ) heeft een hele tijd elke kat die zijn tuin binnenkwam natgespoten. Alle katten uit de buurt gaan nu met een grote boog om zijn tuin heen, maar buiten zijn tuin kan hij ze rustig aaien

Hij is gewoon de baas op z'n eigen territorium
pi_51680013
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:44 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Prachtig, dat ding spuit neem ik aan de kat nat? Of gaat ie alleen sproeien zodat de kat weg gaat?
Dat ding schiet op alles wat beweegt
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:49:07 #150
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51680083
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:44 schreef freecell het volgende:

Waarom gaat iedereen hier opeens te keer tegen de TS?
Die schijnt niet te begrijpen dat niet alles om hem en zijn kat draait, daarom.
pi_51680112
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_51680114
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:44 schreef freecell het volgende:
Ik heb het idee dat jullie TS asocialer vinden dan de buurman.
Die conclusie lijkt mij juist.
quote:
De buurman weert niet de katten UIT de tuin, hij lokt ze IN zijn tuin (katten ruiken (lok)voer echt 2 tuinen verderop) vangt ze dan, laat ze minimaal een nacht zitten (als je het verhaal van de TS goed leest) en haalt ze bij hun baasjes vandaan.
Zonder voer komen de katten ook in zijn tuin, echter dan kan hij ze niet vangen dus maakt hij gebruik van een lokkertje. In mijn ogen een prima methode. Het probleem zit ook niet bij de buurman, de kat kan gevangen worden als deze vrij rond kan lopen, dat is waar het probleem zit.
quote:
Mijn vader had ook een hekel aan schijtende katten in de tuin, op verjaardagen bedacht hij soms hele valse constructies om de katten te vermoorden, maar in praktijk strooide hij gewoon koffiedik op de plekken waar de katten poepten, dat was absoluut afdoende.

De buurman doet nu een HELEBOEL moeite om de katten te vangen. De katten weghouden is simpeler, goedkoper (koffiedik bijvoorbeeld) en aardiger.
Ik drink nooit koffie en ga echt niet apart koffie zetten om wat katten weg te houden. Bovendien heb ik geen zin dag in dag uit met die katten bezig te zijn. Ik heb wel leukere dingen te doen dan me met slordige kattenbezitters bezig houden. Ik vind het eigenlijk heel erg netjes dat de buurman ze naar het asiel brengt.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:50:11 #153
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51680131
En waarom word ik nou ook meteen aangevallen? Ik heb zelf twee poezen. Die houd ik binnen. In eerste instantie om ze niet bloot te stellen aan de gevaren van buitenaf. Maar zeker ook omdat ik anderen niet wil lastig vallen.
Toch kan ik me niet voorstellen dat ze nou zoveel overlast zouden verzaken. Kattenstront? Ik weet niet hoor, maar katten begraven hun uitwerpselen juist altijd. Ik kan me voorstellen dat vechtende en/of krolse katten lasting kunnen zijn maar verder? Wat is er mis met een beetje verdraagzaamheid? Mensen hebben overal huisdieren, deal with it.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:52:26 #154
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_51680233
Maar hoe is het verder met je buurman?
Heeft die man behalve het zetten van kattenvallen nog een andere zinvolle besteding in zijn leven?

Neuken met zijn vrouw had ik al doorgestreept.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:53:24 #155
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_51680268
Ze zouden bij TS 365 dagen per jaar (ja ook op zondag) tien honden op de stoep moeten laten schijten en dan eens kijken of hij/zij wel begrijpt dat je huisdier rond laten lopen op andermans terrein asociaal is...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_51680298
Die klagers zijn vast van die mensen uit vinex-wijken met tuinen die helemaal bestraat zijn...
Tja dan lijkt het net alsof zo'n kat in je kamer poept.
pi_51680317
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:50 schreef Aventura het volgende:
En waarom word ik nou ook meteen aangevallen? Ik heb zelf twee poezen. Die houd ik binnen. In eerste instantie om ze niet bloot te stellen aan de gevaren van buitenaf. Maar zeker ook omdat ik anderen niet wil lastig vallen.
Moeten we dat ruiken ofzo? Of verwacht je dat iedereen dermate geinteresseerd is in mevrouw de mod zodat wij er van op de hoogte zijn dat je je katten binnen houdt?
quote:
Toch kan ik me niet voorstellen dat ze nou zoveel overlast zouden verzaken. Kattenstront? Ik weet niet hoor, maar katten begraven hun uitwerpselen juist altijd.
Ik heb wel eens plantjes gepoot voor mijn vader in de tuin, dan merk je hoe vervelend dat is.
quote:
Ik kan me voorstellen dat vechtende en/of krolse katten lasting kunnen zijn maar verder?
Ja, ze lopen hier nachtenlang te vechten op straat, en dan dat gejank er ook nog bij.
pi_51680365
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:53 schreef SuperWeber het volgende:
Ze zouden bij TS 365 dagen per jaar (ja ook op zondag) tien honden op de stoep moeten laten schijten en dan eens kijken of hij/zij wel begrijpt dat je huisdier rond laten lopen op andermans terrein asociaal is...
Ik geef mijn lynx altijd vrij spel in de tuinen hier in de buurt.
pi_51680387
Wat een gemiep over het al dan niet naar buiten doen van katten . Het gaat er toch om dat of je het nou erg vindt of niet dat iemand z'n katten buitenlaat, het toch boven alles schofterig is om het huisdier van een ander te vangen en naar de politie te brengen? Die kat is het bezit van TS en dat wordt op deze manier ontvreemd.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:57:16 #160
167456 JimmieTheSaint
This white powder
pi_51680408
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:50 schreef Aventura het volgende:
Mensen hebben overal huisdieren, deal with it.
Helemaal correct. Als iemand zo nodig een huisdier wil, dan ben je er ook verantwoordelijk voor. Of zou je het ook normaal vinden als mensen hun honden ook gewoon vrij laten rondlopen. Ach, dat beetje hondenstront en wat geblaf, wie heeft daar nou last van. Wat is er mis met een beetje verdraagzaamheid?
On my sleeve.....
pi_51680441
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:49 schreef Bolkesteijn het volgende:

Ik drink nooit koffie en ga echt niet apart koffie zetten om wat katten weg te houden. Bovendien heb ik geen zin dag in dag uit met die katten bezig te zijn. Ik heb wel leukere dingen te doen dan me met slordige kattenbezitters bezig houden. Ik vind het eigenlijk heel erg netjes dat de buurman ze naar het asiel brengt.
Speciaal koffiezetten neemt minder tijd in beslag dan:

a. Kooitje kopen
b. Voer kopen
c. Voer in kooitje doen, valletjes van maken
d. Kat uit val halen (veel succes als de kat je niet mag )
e. Kat wegbrengen

Die man doet er flink wat moeite voor. Meer dan met water of koffiedik.

En het is wel degelijk lokken. Wedden dat je meer katten in je tuin krijgt met voer dan zonder?
pi_51680465
Ik had er nooit bij stilgestaan dat het door zoveel mensen als ronduit asociaal wordt gezien als er zo af en toe een kat losloopt. Op de plekken waar ik tot nu toe woonde, zijn een paar buurtkatten gewoon een normaal verschijnsel. Ik heb regelmatig meegemaakt dat een kat van een buur bij mij in de tuin loopt, mij ziet, zich dan kapot schrikt en niet weet hoe hard hij weg moet komen. . Ik heb zelfs een keer meegemaakt dat er een vreemde kat in huis was, terwijl ik zelf ook een kat had. Midden in de nacht werd ik wakker omdat die twee ruzie aan het maken waren (dat wil zeggen: sisgeluiden maken en blazen naar elkaar). Toen schrok ik me wel een hoedje. Maar om dan zo'n kat maar te gaan vangen en naar een asiel te brengen...Het zou echt niet in mij opkomen.

Katten zijn prima beesten en goed weg te jagen - op normale manieren zoals hierboven al beschreven - daardoor is het volstrekt idioot om te beweren dat katten dan maar massaal hun leventjes binnenshuis moeten slijten.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:58:35 #163
27167 SuperWeber
pi_51680466
Ja ik wil een olifant, die laat ik ook vrij rondlopen, af en toe stapt ie op een auto, maar daar heeft toch niemand last van...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:59:02 #164
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51680480
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:56 schreef hummus het volgende:
Wat een gemiep over het al dan niet naar buiten doen van katten . Het gaat er toch om dat of je het nou erg vindt of niet dat iemand z'n katten buitenlaat, het toch boven alles schofterig is om het huisdier van een ander te vangen en naar de politie te brengen? Die kat is het bezit van TS en dat wordt op deze manier ontvreemd.
Nou, als ie in het bezit was dan liep ie niet in een tuin die niet van hem was he.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:00:02 #165
167456 JimmieTheSaint
This white powder
pi_51680519
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:58 schreef freecell het volgende:

En het is wel degelijk lokken. Wedden dat je meer katten in je tuin krijgt met voer dan zonder?
Wedden dat als je nadat je [betreffende kat] gevangen hebt en vervolgens gedumpt heb in een asiel 150 km verderop je waarschijnlijk nooit meer last hebt van [betreffende kat]?
On my sleeve.....
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:00:13 #166
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51680524
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:58 schreef SuperWeber het volgende:
Ja ik wil een olifant, die laat ik ook vrij rondlopen, af en toe stapt ie op een auto, maar daar heeft toch niemand last van...
pi_51680536
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:56 schreef hummus het volgende:
Precies, denk je dat de buurman bij de politie het echte verhaal vertelt?

"Ja, die vang ik in mijn tuin, met lokvoer en een kooitje en dan breng ik ze hierheen"

Zoiets?
pi_51680561
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:58 schreef freecell het volgende:
Speciaal koffiezetten neemt minder tijd in beslag dan:

a. Kooitje kopen
b. Voer kopen
c. Voer in kooitje doen, valletjes van maken
d. Kat uit val halen (veel succes als de kat je niet mag )
e. Kat wegbrengen

Die man doet er flink wat moeite voor. Meer dan met water of koffiedik.
De kat is dan snel weg en kan dus niet meer in de tuinen lopen. Dan hoef je dus niet meer iedere dag koffie te zetten. Ik weet wel zeker dat 1 keer zo'n actie van die buurman heel veel mensen tijd bespaart omdat zij van hun tuin geen composthoop hoeven te maken met koffieprut.
quote:
Dat zal best, feit is dat als de katten niet naar buiten konden je kon lokken tot je een ons woog maar er nog steeds geen kat kwam. Het lokken veroorzaakt dus niet het probleem.
pi_51680575
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:59 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nou, als ie in het bezit was dan liep ie niet in een tuin die niet van hem was he.
Postduiven zijn ook zo'n drama zeker?
Afschieten die handel
Als de eigenaar van de duiven echt de eigenaar was, hield hij ze wel binnen
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:02:17 #170
27167 SuperWeber
pi_51680584
Als je niet in staat ben om je eigen kat van andermans terrein af te houden moet je een goudvis oid nemen. Die loopt ook niet zo makkelijk weg
pi_51680589
Nou, dan ga ik de buurtkinderen die hun bal elke dag minstens drie keer uit de tuin vissen bij mij ook maar lokken met een snoepje en in een kooitje stoppen, in plaats van eerst naar hun ouders te stappen dat ze vervelend zijn of ze op een andere manier duidelijk te maken dat ik ze niet in mijn tuin wil hebben. Kinderen houd je toch binnen! Andere mensen hebben er alleen maar last van. Met hun geschreeuw en geblèr, en hun nare voetjes die op mijn bloemetjes gaan staan, en de snoeppapiertjes die ze overal achterlaten. Bah. Ik lever ze wel in bij de politie, want al die overlast kan ik er echt niet bij gebruiken. Opgeruimd staat netjes.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:02:42 #172
185631 Guncta
En un momento dado
pi_51680597
Kut katten, die buiten lopen.

Beetje ons een klote gedachte aanjagen doordat zij zo dom zijn om te snappen dat ze ver onder onze honden staan. Wel oog hebben voor de vissen, maar onze honden vergeten.

Maar ja, dat is de natuur..
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:04:10 #173
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51680645
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:02 schreef hummus het volgende:
Nou, dan ga ik de buurtkinderen die hun bal elke dag minstens drie keer uit de tuin vissen bij mij ook maar lokken met een snoepje en in een kooitje stoppen, in plaats van eerst naar hun ouders te stappen dat ze vervelend zijn of ze op een andere manier duidelijk te maken dat ik ze niet in mijn tuin wil hebben. Kinderen houd je toch binnen! Andere mensen hebben er alleen maar last van. Met hun geschreeuw en geblèr, en hun nare voetjes die op mijn bloemetjes gaan staan, en de snoeppapiertjes die ze overal achterlaten. Bah. Ik lever ze wel in bij de politie, want al die overlast kan ik er echt niet bij gebruiken. Opgeruimd staat netjes.
Inderdaad. Ik denk verder dat ik ook al die vieze stinkauto's mij mij in de staat ga bekrassen en vervolgens de banden leksteken en dan laten wegslepen. Ze maken lawaai en ze vervuilen de omgeving en ik heb er niet om gevraagd. Schandalig.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:04:28 #174
27167 SuperWeber
pi_51680655
quote:
Ik hoop niet voor je dat die kinderen ook bij je in de tuin schijten, of de vissen uit je vijver vangen. In dat geval zou ik ze nl. wel vangen en bij de politie cq. betreffende ouders afleveren...
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:05:13 #175
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51680681
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:01 schreef freecell het volgende:

[..]

Postduiven zijn ook zo'n drama zeker?
Afschieten die handel
Als de eigenaar van de duiven echt de eigenaar was, hield hij ze wel binnen
Ik heb nog nooit overlast gehad van een postduif. Bovendien brengen die liefdesbrieven rond enzo, ergo zijn ze functioneel.
pi_51680686
quote:
Haha. Inderdaad, Ik heb al meerdere ballen van die kinderen gewoon weggegooid. Dát zal ze leren met hun bal ongevraagd op mijn terrein te komen. .

Ik vind het allemaal erg krampachtig overkomen hoor. Dat overdreven benadrukken van bezit, afbakeningen, en verantwoordelijkheden.
pi_51680689
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:04 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Ik hoop niet voor je dat die kinderen ook bij je in de tuin schijten, of de vissen uit je vijver vangen. In dat geval zou ik ze nl. wel vangen en bij de politie cq. betreffende ouders afleveren...
Dat maakt dan net weer het verschil met de buurman van TS, niet?
pi_51680698
quote:
Nou, dan ga ik de buurtkinderen die hun bal elke dag minstens drie keer uit de tuin vissen bij mij ook maar lokken met een snoepje en in een kooitje stoppen, in plaats van eerst naar hun ouders te stappen dat ze vervelend zijn of ze op een andere manier duidelijk te maken dat ik ze niet in mijn tuin wil hebben.
Van katten weet je nooit waar ze vandaan komen, aan een kind kun je het vragen. Bovendien mag je mensen niet van hun vrijheid beroven (staan zeer hoge straffen op), bij dieren mag dat wel.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:06:58 #179
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_51680734
Onze katten poepen lekker ook bij de buren in de tuin Gelukkig doen die ook niks met hun tuin.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_51680791
Prachtig met wat voor halfbakken argumenten de 'dieren-liefhebbers' weer aan komen zetten. Ik heb al diverse discussies gevoerd met dezelfde strekking, en in bijna alle gevallen worden de dierenfanaten zo boos dat ze je A, persoonlijk gaan bedreigen (alhoewel daar nu nog geen sprake van is), en B, iedere verantwoordelijkheid van zich afschuiven.
pi_51680794
Ik krijg nu echt een soort beeld in m'n hoofd dat alle mensen die zo vol zijn van het "boehoe ik heb zo'n last van katten de wereld is zo vol van overlastbezorgende vrij rondlopende dieren"-argument, van die mensen zijn die de politie bellen als hun buren tot iets te laat luidruchtig barbecueën in plaats van het eerst even te overleggen met die buren.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:10:04 #182
27167 SuperWeber
pi_51680833
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:05 schreef hummus het volgende:

[..]

Dat maakt dan net weer het verschil met de buurman van TS, niet?
Hoezo, die kat heeft toch geen eigenaar (tenminste niet dat hij weet), dan is het volledig normaal en diervriendelijk om het beestje naar een asiel te brengen. Eigenlijk hoort de hele buurt trots op deze man te zijn, omdat hij eigenaarloze katten van een nieuwe eigenaar voorziet. Iedereen blij lijkt mij.

Mijns inziens is deze man te goed voor deze wereld, ik had nl. zoveel moeite niet gedaan en als ik me er echt aan stoorde had ik waarschijnlijke andere (efficiëntere) maatregelen genomen. (Je zou maar een vijver hebben met Koi's erin van 1000 E per stuk en er komt even zo'n schijtbeest langs .
pi_51680850
Pfff, over duiven gesproken. Ik woon in Den Haag en daar wonen behoorlijk wat van die duivenmelkers. Ik heb een keer naast zo'n man gewoond. En de geluiden die hij 's ochtend maakte om die duiven te lokken....Om van dat eeuwige geroekoe maar te zwijgen. Dát was pas echt irritant. Maar hij deed dat in principe wel allemaal legaal en op zijn eigen terrein. En die duiven vliegen in de lucht. Dus, wat doe je er aan hé. Ik had er misschien een kat op af kunnen sturen.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:10:39 #184
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51680856
Mensen zijn gewoon niet meer verdraagzaam. Ga in een hut op de hei wonen als je nergens tegen kunt.
pi_51680875
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:10 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Hoezo, die kat heeft toch geen eigenaar (tenminste niet dat hij weet), dan is het volledig normaal en diervriendelijk om het beestje naar een asiel te brengen.
Daarom vind ik ook dat elke kat op z'n minst een kokertje met naam+adresgegevens van de eigenaar moet dragen.
pi_51680897
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:05 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit overlast gehad van een postduif. Bovendien brengen die liefdesbrieven rond enzo, ergo zijn ze functioneel.
POstduiven brengen al in geen eeuwen meer liefdesbrieven rond en schijten op mijn balkon.
Katten schijten nooit op mijn balkon en geven kopjes, wat weer tof is.

Ik weet niet hoor, je kan ook te snel van overlast spreken.
Als een kat in jouw tuin ligt, echt alleen maar ligt en niet schijt of graaft, hoe dramatisch is dat dan?
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:12:13 #187
167456 JimmieTheSaint
This white powder
pi_51680904
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:10 schreef Aventura het volgende:
Ga in een hut op de hei wonen als je nergens tegen kunt.
denk je dat ze in Drenthe geen katten hebben ofzo?
On my sleeve.....
pi_51680917
quote:
Mensen zijn gewoon niet meer verdraagzaam. Ga in een hut op de hei wonen als je nergens tegen kunt.
Hei! Daar lopen schapen! Daar heb je last van! Die poepen voor je deur en blèren je 's morgens wakker.
pi_51680920
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:00 schreef JimmieTheSaint het volgende:

[..]

Wedden dat als je nadat je [betreffende kat] gevangen hebt en vervolgens gedumpt heb in een asiel 150 km verderop je waarschijnlijk nooit meer last hebt van [betreffende kat]?
Je denkt dat ze bij het asiel niet checken of de kat is gechipt?
Die komt dus gewoon weer mooi netjes terug bij het baasje, zoals dat hoort.

Achterlijke buurman overigens .
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:13:15 #190
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_51680937
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:11 schreef hummus het volgende:

[..]

Daarom vind ik ook dat elke kat op z'n minst een kokertje met naam+adresgegevens van de eigenaar moet dragen.
Zo begon het in Hitler's tijd ook, !
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_51680945
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:05 schreef Vivi het volgende:

[..]

Mijn buurman heeft postduiven.....en behalve het onderschijten van mijn tuinmeubilair hebben die weinig functie hoor....
Maar goed, ik zie me die beesten al vangen en afleveren bij de dierenopvang, bovendien is de stront wel weg na een buitje. En mijn katten komen ook buiten en schijten vast wel eens in de tuin van een buurman ( en dan begraven ze dat netjes, zoals al eerder gezegd, heb ik nog nooit een kat op tegels zien poepen ). Als hij daar problemen mee zou hebben, zou ik het fijn vinden als hij dat eerst met mij bespreekt voordat hij mijn dieren naar het asiel brengt.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_51680946
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:11 schreef hummus het volgende:

[..]

Als ze buitenlopen zeker!

(die van mij is een binnenkat )
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:13:34 #193
27167 SuperWeber
pi_51680947
quote:
Je zet nu iemand die andermans beesten niet op zijn terrein wil hebben wel erg neer als een boe-man hè. Zou jij het wel leuk vinden als ik mijn konijn in jouw tuin ging houden??
pi_51680968
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:13 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Je zet nu iemand die andermans beesten niet op zijn terrein wil hebben wel erg neer als een boe-man hè. Zou jij het wel leuk vinden als ik mijn konijn in jouw tuin ging houden??
Mijn katten zijn dol op konijn!!!
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_51680976
quote:
Je erkent hiermee dus dat het vrij laten lopen van katten overlast veroorzaakt?
pi_51680998
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:14 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Hoe lees jij dat er nou weer in?
Mensen zien steeds eerder dingen als "overlast". Dat bedoelt ze, volgens mij. De grens komt steeds lager te liggen.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:15:27 #197
167456 JimmieTheSaint
This white powder
pi_51681007

[ Bericht 100% gewijzigd door senesta op 21-07-2007 01:25:38 ]
On my sleeve.....
pi_51681021
quote:

[..]

Ik weet niet hoe het bij jullie is. Maar hier lopen in ieder geval genoeg hazen en konijnen rond. En daar ga ik ook niet over huillieën.

Sommige mensen kunnen zich zo verdomd erg aanstellen over iets, terwijl het, als ik de reacties hier zo lees, overduidelijk en alleen maar om het principe gaat. En dat is sneu .
pi_51681033
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:15 schreef hummus het volgende:
Hoe lees jij dat er nou weer in?
Door het doen van een beroep op verdraagzaamheid.
pi_51681039
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:10 schreef SuperWeber het volgende:
Mijns inziens is deze man te goed voor deze wereld, ik had nl. zoveel moeite niet gedaan en als ik me er echt aan stoorde had ik waarschijnlijke andere (efficiëntere) maatregelen genomen. (Je zou maar een vijver hebben met Koi's erin van 1000 E per stuk en er komt even zo'n schijtbeest langs .
Ach kom. Als jij in de vrolijke open buitenlucht een vijver hebt met zulke vissen erin, dan zul je je sowieso moeten afvragen hoe je die gaat beschermen. Wel eens van reigers gehoord? Om maar iets te noemen? Alleen een bordje naast die vijver zetten met daarop "Deze vijvers is van MIJ' is niet voldoende hoor. Ik ken mensen met zulke vijvers en die zorgen dus voor bescherming. Heel normaal, en zonder beesten gevangen te nemen of neer te schieten. Omdat het toevallig jouw tuin is, kun jij niet per definitie uitmaken welke beesten daar kunnen komen. Als jij dus bepaalde dieren wilt weren, zul je zelf ook vooral verstandig moeten nadenken en verantwoordelijkheid moeten nemen. Om het woord nog maar eens in de groep te gooien.
pi_51681054
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:15 schreef ijsmeis het volgende:
Ik weet niet hoe het bij jullie is. Maar hier lopen in ieder geval genoeg hazen en konijnen rond. En daar ga ik ook niet over huillieën.
Vrije natuur.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:17:42 #202
27167 SuperWeber
pi_51681084
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:15 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Sommige mensen kunnen zich zo verdomd erg aanstellen over iets, terwijl het, als ik de reacties hier zo lees, overduidelijk en alleen maar om het principe gaat. En dat is sneu .
Een wilde haas cq konijn whatever, mag je in het jachtseizoen (mits jachtvergunning) gewoon afknallen... Geen probleem lijkt mij dus. Bovendien als zo'n konijn van jouw worteltjes in je groentetuintje loopt te vreten, ben jij de eerste die maatregelen neemt
pi_51681087
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:14 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik heb geen auto, mijn buurman wel, hij maakt mij daarmee regelmatig wakker 's morgens vroeg, want het kreng start vaker niet dan wel.

Face it: In Nederland is het niet verboden om een slecht startende auto te hebben, te stinken, je tuin niet te onderhouden, te schuren om 7 uur 's morgens of katten los te laten lopen.
Hoe vervelend anderen dat dan ook vinden.

Ook lopen er in onze buurt belachelijk veel katten rond. Daar heb ik eigenlijk nooit last van.
Onze buurman heeft er wel last van, maar die heeft dan weer geen last van het feit dat z'n auto 's morgens om half 4 (echt, serieus, half 4 Hij is bakker ) niet wil starten.
pi_51681102
Maar even serieus. Waarvan heb je precies last van bij een kat? Ik ben benieuwd .

En niet met kul-argumenten komen als "t zeikt in mijn tuin", want daar heb je geen last van. Als je het niet ziet, merk je het dus ook niet eens op. En zo wel, dan kun je eens met de eigenaar praten om daar iets aan te doen, aangezien er genoeg kleine dingetjes te doen zijn om een kat uit je tuin te houden. Diervriendelijke manieren dus.

[ Bericht 20% gewijzigd door senesta op 21-07-2007 01:26:49 (quote weg gehaald) ]
pi_51681130
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:17 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Een wilde haas cq konijn whatever, mag je in het jachtseizoen (mits jachtvergunning) gewoon afknallen... Geen probleem lijkt mij dus. Bovendien als zo'n konijn van jouw worteltjes in je groentetuintje loopt te vreten, ben jij de eerste die maatregelen neemt
Daar zijn een hele hoop regeltjes aan verbonden en je mag ze echt niet állemaal afknallen. Dus er blijven er altijd een paar over die door je tuin huppelen. Dus .

Oh, en als ze van mijn groentetuintje, die ik niet heb, kunnen eten, ga ik daar inderdaad iets aan doen. Maar dat hoeft niet door ze af te knallen. Duh.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:19:52 #206
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51681162
quote:

[..]

jouw konijn is welkom hier.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:20:13 #207
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_51681174
Wat een achterlijke idioot. Als mijn kat gevangen zou worden door de buurman, dan zou ik 'm slopen, zowel de buurman (voor het lokken met aas) als de kooi
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:20:42 #208
27167 SuperWeber
pi_51681194
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:16 schreef mane het volgende:

[..]

Ach kom. Als jij in de vrolijke open buitenlucht een vijver hebt met zulke vissen erin, dan zul je je sowieso moeten afvragen hoe je die gaat beschermen. Wel eens van reigers gehoord? Om maar iets te noemen? Alleen een bordje naast die vijver zetten met daarop "Deze vijvers is van MIJ' is niet voldoende hoor. Ik ken mensen met zulke vijvers en die zorgen dus voor bescherming. Heel normaal, en zonder beesten gevangen te nemen of neer te schieten. Omdat het toevallig jouw tuin is, kun jij niet per definitie uitmaken welke beesten daar kunnen komen. Als jij dus bepaalde dieren wilt weren, zul je zelf ook vooral verstandig moeten nadenken en verantwoordelijkheid moeten nemen. Om het woord nog maar eens in de groep te gooien.
Ik ken idd ook mensen die zo'n vijver hebben. Deze mannen spannen bv. een net of draden op 2 m hoogte om de reigers op afstand te houden, als ze nu ook nog een compleet hekwerk om de vijver in hun eigen tuin omdat jij het verrekt om je kat bij te houden is het eind zoek dacht ik... (Zie vb. olifant)
pi_51681225
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:20 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Ik ken idd ook mensen die zo'n vijver hebben. Deze mannen spannen bv. een net of draden op 2 m hoogte om de reigers op afstand te houden, als ze nu ook nog een compleet hekwerk om de vijver in hun eigen tuin omdat jij het verrekt om je kat bij te houden is het eind zoek dacht ik... (Zie vb. olifant)
Een net houdt katten ook tegen hoor .

Edit: En als het voor een reiger kan, waarom voor een kat dan weer niet? Niet alle katten die op straat rondlopen zijn huisdieren. Er zitten ook genoeg verwilderde/wilde katten tussen.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:21:56 #210
167456 JimmieTheSaint
This white powder
pi_51681247
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

jouw konijn is welkom hier.
Woon je een beetje in de buurt van Finland?
On my sleeve.....
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:22:18 #211
27167 SuperWeber
pi_51681261
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:19 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Daar zijn een hele hoop regeltjes aan verbonden en je mag ze echt niet állemaal afknallen. Dus er blijven er altijd een paar over die door je tuin huppelen. Dus .

Oh, en als ze van mijn groentetuintje, die ik niet heb, kunnen eten, ga ik daar inderdaad iets aan doen. Maar dat hoeft niet door ze af te knallen. Duh.
Goed vergeet nu het eerste deel (was misschien een beetje overdreven). Dan hou je het laatste deel over, wat mij reden genoeg lijkt voor jou om je overlastveroorzakende beesten bij je te houden...
pi_51681273
Hebben katten natuurlijke vijanden eigenlijk? Slangen ofzo?
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:23:19 #213
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_51681302
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hebben katten natuurlijke vijanden eigenlijk? Slangen ofzo?
honden
pi_51681304
quote:

Hoe denk je dat een kat een vis vangt? Zo'n beestje neemt een snoekduik vanaf 2 meter hoog ofzo?

Edit: ohnee, ik zie het nu voor me. . Maar goed, een roostertje dus. Dan is het einde helemaal niet zoek, maar de vijver wél beschermd.
pi_51681308
quote:

[..]

Het is verboden om in Nederland een hond, een slang of een olifant te laten rondlopen.
Je mag wel een kat, wandelende tak of een huisslak laten rondlopen.

Je vijver beschermen tegen katten is niet zo heel ingewikkeld. Ik zeg: een roostertje (ben je ook meteen van de reigers af) of onder de draad van de reigers, op 15 CM hoog, schrikdraadje voor de katten. Opgelost.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:23:46 #216
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51681320
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:21 schreef JimmieTheSaint het volgende:

[..]

Woon je een beetje in de buurt van Finland?
nee lekker in een volksbuurt in amsterdam. met veel katten ed.
pi_51681326
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:23 schreef Aoristus het volgende:
honden
Ja, maar die zijn zo traag dat ze geen enkele kat vangen. Bovendien ben ik bang voor honden.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:24:54 #218
27167 SuperWeber
pi_51681360
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:21 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Een net houdt katten ook tegen hoor .

Edit: En als het voor een reiger kan, waarom voor een kat dan weer niet? Niet alle katten die op straat rondlopen zijn huisdieren. Er zitten ook genoeg verwilderde/wilde katten tussen.
Njouw ik wil niet zeuren, maar betreffende eigenaar van zo'n vijver is bv. mijn broer. Hij woont ergens leuk in de polder, en rara wat het lastigste is om bij zijn vijver houden. Precies niet de verwilderde katten, die gaan liever in het bos in een poeltje visjes/vogeltjes vangen. Nee het zijn die verrekte klotebeesten van de buren .
pi_51681362
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:22 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Goed vergeet nu het eerste deel (was misschien een beetje overdreven). Dan hou je het laatste deel over, wat mij reden genoeg lijkt voor jou om je overlastveroorzakende beesten bij je te houden...
Ja, want het is echt zoooooveel moeite om je tuintje een beetje te 'beveiligen' tegen diertjes die én in het wild rondstruinen én als huisdieren.

Sorry hoor . Maar al bleven alle huisdieren binnen, dan heb je nog steeds last van de overige dieren die er rond lopen.
En dan kun je wel zeggen dat je ze gaat vangen, afschieten of whatever. Maar die beesten zie je niet, die zijn mensenschuw en anders dan gewone normale tamme huisdieren. Meneer de buurman zal zulke beesten ook echt niet in zijn kooitje krijgen.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:26:23 #220
27167 SuperWeber
pi_51681417
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:23 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, maar die zijn zo traag dat ze geen enkele kat vangen. Bovendien ben ik bang voor honden.
Whehe, mijn ouders hadden vroeger een bouvier en die had best een goede strategie.

Hij jaagde de kat de boom in en bleef er net zolang onder liggen tot hij er weer uit kwam
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:27:08 #221
27167 SuperWeber
pi_51681444
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:24 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Ja, want het is echt zoooooveel moeite om je tuintje een beetje te 'beveiligen' tegen diertjes die én in het wild rondstruinen én als huisdieren.

Sorry hoor . Maar al bleven alle huisdieren binnen, dan heb je nog steeds last van de overige dieren die er rond lopen.
En dan kun je wel zeggen dat je ze gaat vangen, afschieten of whatever. Maar die beesten zie je niet, die zijn mensenschuw en anders dan gewone normale tamme huisdieren. Meneer de buurman zal zulke beesten ook echt niet in zijn kooitje krijgen.
Het is ook zooooooooooooooooooooveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeite om je huisdieren bij je te houden...
pi_51681461
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:24 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Njouw ik wil niet zeuren, maar betreffende eigenaar van zo'n vijver is bv. mijn broer. Hij woont ergens leuk in de polder, en rara wat het lastigste is om bij zijn vijver houden. Precies niet de verwilderde katten, die gaan liever in het bos in een poeltje visjes/vogeltjes vangen. Nee het zijn die verrekte klotebeesten van de buren .
Dat geeft nog steeds geen reden om de katten te vangen .

Mijn overbuurvrouw heeft ook een vijver en een van mijn katten is ook met menig visje thuis gekomen. Wij zijn dan zo lief om uit onszelf een paar nieuwe vissen te brengen.
Uiteindelijk hebben zij ook zonder moeite en problemen een net er overheen gehangen.

Probleem opgelost en nog steeds goede vrienden.

Met onzin zoals in de OP maak je ook alleen maar ruzie, terwijl je het samen stukken beter op kan lossen op een vriendelijke manier.
Maarja .
pi_51681512
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:26 schreef SuperWeber het volgende:

Hij jaagde de kat de boom in en bleef er net zolang onder liggen tot hij er weer uit kwam
Die boom was hopelijk wel van je ouders? En niet toevallig van de buurman? .
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:28:38 #224
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51681514
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:27 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Het is ook zooooooooooooooooooooveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeite om je huisdieren bij je te houden...
ja bij katten is dat zo idd. heel moeilijk te vertellen dat ze alleen in hun eigen tuin mogen zijn omdat er zeikstralen rondlopen die hun wel eens pijn zouden kunnen doen.
pi_51681516
quote:

[..]

Eigenlijk wel ja.

Daarnaast gun ik mijn poezebeesten ook wat ruimte om rond te rennen, met andere katten om te gaan/spelen/ruzie maken (hoort erbij ).

Oh. Trouwens. Ze zijn er blij mee . Ze zijn voor 70% buiten te vinden met mooi weer (met uitzondering van de nacht, dan moeten ze binnen blijven).
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:29:39 #226
27167 SuperWeber
pi_51681546
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:27 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Dat geeft nog steeds geen reden om de katten te vangen .

Mijn overbuurvrouw heeft ook een vijver en een van mijn katten is ook met menig visje thuis gekomen. Wij zijn dan zo lief om uit onszelf een paar nieuwe vissen te brengen.
Uiteindelijk hebben zij ook zonder moeite en problemen een net er overheen gehangen.

Probleem opgelost en nog steeds goede vrienden.

Met onzin zoals in de OP maak je ook alleen maar ruzie, terwijl je het samen stukken beter op kan lossen op een vriendelijke manier.
Maarja .
Doe je dat ook met vissen die wat duurder zijn . Lijkt me niet, bovendien is het dan veel goedkoper om die kat van je in de gaten te houden. Waarom moet ik naast de overlast die ik al heb ook nog overlast van jouw huisdier hebben?? En omdat jij dat wil is geen goed antwoord...
pi_51681555
quote:

[..]

Het is ook Zooooooveeel moeite voor mijn onderbuurman om de auto eerst ff de oprit af te duwen voor hij startpogingen onderneemt.

Het is ook zooooooveel moeite voor mijn bovenburen om te douchen (blijkbaar )

Het gaat er niet om hoeveel moeite het is om een beest binnen te houden (al kan dat nog best moeilijk zijn )

Het gaat om het compleet achterlijke gerdag van de buurman die eigen rechter speelt.

ik gooi ook geen emmer water over mijn bovenburen heen, omdat ze stinken
pi_51681561
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:18 schreef ijsmeis het volgende:

Maar even serieus. Waarvan heb je precies last van bij een kat? Ik ben benieuwd .

En niet met kul-argumenten komen als "t zeikt in mijn tuin", want daar heb je geen last van. Als je het niet ziet, merk je het dus ook niet eens op. En zo wel, dan kun je eens met de eigenaar praten om daar iets aan te doen, aangezien er genoeg kleine dingetjes te doen zijn om een kat uit je tuin te houden. Diervriendelijke manieren dus.
Die vraag blijft trouwens nog steeds open .
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:30:21 #229
27167 SuperWeber
pi_51681572
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:28 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja bij katten is dat zo idd. heel moeilijk te vertellen dat ze alleen in hun eigen tuin mogen zijn omdat er zeikstralen rondlopen die hun wel eens pijn zouden kunnen doen.
Mijn schoonzus lukte dat anders prima, die wilde ook niet dat haar katten overlast in de buurt veroorzaakten
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:30:22 #230
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51681574
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:24 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

hoevaak heeft ie een kat de vis er uit zien halen? ik denk bijna nooit. dat zijn meestal vogels en natuurlijke doodsoorzaken.
pi_51681579
Waarom is het een probleem om als EIGENAAR zelf de veranwoordelijkheid te nemen voor een HUISDIER, waar niemand van je buren of wie dan ook om gevraagd heb.
Waarom moeten andere rekening houden met JOUW huisdier en moeten zij JOUW huisdier weren uit HUN tuin??? Dat is toch je eigen verantwoordelijkheid of is het makkelijker om de verantwoordelijkheid op andere af te schuiven?
pi_51681599
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:29 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Doe je dat ook met vissen die wat duurder zijn . Lijkt me niet, bovendien is het dan veel goedkoper om die kat van je in de gaten te houden. Waarom moet ik naast de overlast die ik al heb ook nog overlast van jouw huisdier hebben?? En omdat jij dat wil is geen goed antwoord...
Nou... Je kan ook de vissen binnenhouden, is dat nu zo moeilijk?
pi_51681618
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom is het een probleem om als EIGENAAR zelf de veranwoordelijkheid te nemen voor een HUISDIER, waar niemand van je buren of wie dan ook om gevraagd heb.
Waarom moeten andere rekening houden met JOUW huisdier en moeten zij JOUW huisdier weren uit HUN tuin??? Dat is toch je eigen verantwoordelijkheid of is het makkelijker om de verantwoordelijkheid op andere af te schuiven?
Je had 'eigen' ook nog even in hoofdletters moeten schrijven in die laatste zin. Dan was het consequent geweest. Maar goed, het zijn JOUW zinnen natuurlijk.
pi_51681632
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:29 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Ja.
En zoals ik al zei. Als je dat niet wil, klop je bij mij aan en kijken we samen naar een oplossing. Maar je blijft wel met je poten van mijn kat af .
pi_51681646
Vissen worden niet vervelend als je ze binnen houdt, katten soms wel
pi_51681658
quote:
Vertel eerst maar eens waarom ze niet in je tuin mogen komen.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:33:12 #237
27167 SuperWeber
pi_51681660
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:30 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Die vraag blijft trouwens nog steeds open .
Ik heb een teringhekel aan katten, heb er altijd al een teringhekel aan gehad en dat zal ook zo blijven. Ja die mensen bestaan nu eenmaal. Daarnaast schijten en zeiken ze in mijn tuin. Ik vind niets zo erg stinken als kattenstront, Als ik plantjes in mijn tuin wil planten (ja ik houd wel van plantjes; is iets van vroeger) kom ik kattenstront tegen en dat is smerig. Daarnaast halen ze mijn vissen uit mijn vijver en dat vind ik ook dieronvriendelijk tenopzichte van mijn vis ...
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:34:04 #238
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51681685
quote:
nee het is makkelijker om katten niet te weren. ze zijn vaak alleen op doortocht of vinden je tuin fijn genoeg om mest in te stoppen. niet zo mekkeren.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:34:22 #239
27167 SuperWeber
pi_51681694
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:32 schreef freecell het volgende:
Dus omdat jouw kat jou verveelt, moet hij een ander maar gaan vervelen, nee lekker ben jij...
pi_51681696
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:33 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Ik heb een teringhekel aan katten, heb er altijd al een teringhekel aan gehad en dat zal ook zo blijven. Ja die mensen bestaan nu eenmaal. Daarnaast schijten en zeiken ze in mijn tuin. Ik vind niets zo erg stinken als kattenstront, Als ik plantjes in mijn tuin wil planten (ja ik houd wel van plantjes; is iets van vroeger) kom ik kattenstront tegen en dat is smerig. Daarnaast halen ze mijn vissen uit mijn vijver en dat vind ik ook dieronvriendelijk tenopzichte van mijn vis ...
En waarom doe je daar niks tegen als je daar echt zo'n last van heb? Omdat zeiken makkelijker is?
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:35:33 #241
167456 JimmieTheSaint
This white powder
pi_51681722
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:32 schreef freecell het volgende:
En dat is dan jouw probleem of dat van de buurman?
On my sleeve.....
pi_51681730
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:33 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Vertel eerst maar eens waarom ze niet in je tuin mogen komen.
Zelfde als ik wil dat ik geen voetballen in mijn tuin wil, marokkanen, turken, surinamers, mensen die ik niet ken, honden, vogels, slangen, spinnen, olifanten....ik wil het gewoon niet hebben, als andere de verantwoordelijkheid niet neemt neem ik zelf maatregelen
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:36:06 #243
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51681741
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:33 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

fabeltje. je hebt het nog nooit gezien.
pi_51681750
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:34 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Dus omdat jouw kat jou verveelt, moet hij een ander maar gaan vervelen, nee lekker ben jij...
Omdat de kat onhoudbaar is, niet omdat hij mij verveelt. En daarbij: hoe verveelt die kat jou?

Enne: ik heb een binnenkat Itt driekwart van mijn buurt. Dus van mijn kat heb je sowieso geen last
pi_51681752
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:34 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

En waarom doe je daar niks tegen als je daar echt zo'n last van heb? Omdat zeiken makkelijker is?
Waarom neem je zelf je verantwoordelijkheid voor je kat niet? Waarom zadel je andere ermee op?
pi_51681755
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:35 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Zelfde als ik wil dat ik geen voetballen in mijn tuin wil, marokkanen, turken, surinamers, mensen die ik niet ken, honden, vogels, slangen, spinnen, olifanten....ik wil het gewoon niet hebben, als andere de verantwoordelijkheid niet neemt neem ik zelf maatregelen
Principe-kwestie dus.

En daarom ben je een zeikerd + huillie eersteklas.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:36:35 #247
27167 SuperWeber
pi_51681759
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:32 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Ja.
En zoals ik al zei. Als je dat niet wil, klop je bij mij aan en kijken we samen naar een oplossing. Maar je blijft wel met je poten van mijn kat af .
Ja en als jij hem daarna nog een paar keer tegenkom ga ik hem vangen....

(Vroeger ving ik ze en gooide ik ze in een (ondiepe; ja ik was niet zo dieronvriendelijk dat ik ze dood liet gaan) sloot... Was op zich ook altijd wel leuk...
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:37:16 #248
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51681778
quote:

[..]

één langslopende kat. domme lul.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:37:26 #249
27167 SuperWeber
pi_51681783
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:36 schreef freecell het volgende:

[..]

Omdat de kat onhoudbaar is, niet omdat hij mij verveelt. En daarbij: hoe verveelt die kat jou?

Enne: ik heb een binnenkat Itt driekwart van mijn buurt. Dus van mijn kat heb je sowieso geen last
Zie boven, ik heb al tig argumenten gegeven, ik wil gewoon geen last hebben van jouw (on)gedierte...
pi_51681803
quote:

[..]

Nee, ok, geen vogels, dat kan ik begrijpen
En spinnen moet je ook altijd weren, die zijn gevaarlijk

Werkelijk, iets toleranter mag ook wel
pi_51681831
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:36 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Waarom neem je zelf je verantwoordelijkheid voor je kat niet? Waarom zadel je andere ermee op?
Omdat ik vind dat ze naar buiten mogen. En in die 9 jaar dat ze buiten lopen heb ik nog nooit iemand horen zeiken over het feit dat ze in hun tuin of vijver lopen te wroeten.

Er bestaan mensen die wel aardig en niet zo zeikerig zijn .

Andersom vind ik het ook niet erg dat er soms een kat in de tuin (hell, ze lopen zelfs soms naar binnen!) rondhangt. Ze doen namelijk geen fluit verkeerd.
pi_51681844
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:36 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

(Vroeger ving ik ze en gooide ik ze in een (ondiepe; ja ik was niet zo dieronvriendelijk dat ik ze dood liet gaan) sloot... Was op zich ook altijd wel leuk...
Ja, ik juich het niet toe, maar het werkt wrs wel.
Dit is heel wat anders dan ze weg te brengen naar de politie of naar een asiel.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:39:45 #253
181774 Ziggahmastah
Waaaaaaahhh!!!!
pi_51681859
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:24 schreef JimmieTheSaint het volgende:

[..]

Ehm, JOUW huisdier dat rondrent op andermans terrein zonder toestemming, da's ook vrij asociaal.

en nu opnieuw LEZEN :
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 22:49 schreef Ziggahmastah het volgende:
onze poes komt in de tuin onder toezicht, want de springt anders over het hekje en gaat op onderzoek uit.
we willen niet dat ze straks verdwaalt of niet meer terugkomt dus ze moet altijd weer naar binnen.
de buren hebben 3 katten waarvan een kat aan de lijn... ze zitten vaak ook in onze tuin

dus ter verduidelijking voor de minder begaafden in lezen:

onze kat blijft in onze tuin... niet in de tuin van de buren... het zijn hen katten die bij ons in de tuin komen...
maar ik laat ze lekker hun gang gaan.... ze liggen te zonnen en doen niets kwaad....

tsja, ach...... ben ook een echt kattenmens
life is good... enjoy it!
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:39:48 #254
27167 SuperWeber
pi_51681861
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:36 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

fabeltje. je hebt het nog nooit gezien.
Zo, waar heb je dat vandaan gehaald?? Je glazen bol??
pi_51681866
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:36 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Dan laat ik jou met een knuppel bewerken, kansloos mens .
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:40:46 #256
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_51681896
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:36 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Mijn katten rulen de buurt, als er iets met ze gebeurt, dan heb je gewoon een probleem.

Met katten in de buurt heb je nauwelijks last van muizen, ratten, duiven en allerlei ander ongedierte. Je zou een beetje dankbaarheid kunnen tonen..
pi_51681907
Dus als ik met een olifant je tuin in kom zodat hij lekker je bloemen kan bemesten, zal jij niet zeuren?

Ik wel dus, tis MIJN tuin en ik moet het niet hebben, kijk dat ik hier nu 2 keer politie aan de deur heb gehad omdat er katten liepen in de wijk met verfvlekken, waarvan ze dachten dat ik met mijn paintbalgun bezig ben geweest kan ik niks aan doen

Het gaat niet om gevaarlijk, vies, irritant, ik wil ze gewoon niet in mijn tuin, heb een hond die andere ook niet tot last is (ruim zijn schijt op) en heb nu een 8 weken oude kitten waarvoor ik binnenkort een kattenren ga bouwen zodat ie andere niet tot last is

Dat heet eigen verantwoording nemen
pi_51681913
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:37 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Zie boven, ik heb al tig argumenten gegeven, ik wil gewoon geen last hebben van jouw (on)gedierte...
Weinig kans, het beest zit altijd binnen of op mijn eigen balkon
Heb je zelf een vijver met dure vissen dan? En hoe bescherm je die dan?
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:41:33 #259
27167 SuperWeber
pi_51681917
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:39 schreef freecell het volgende:

[..]

Ja, ik juich het niet toe, maar het werkt wrs wel.
Dit is heel wat anders dan ze weg te brengen naar de politie of naar een asiel.
Over de maatregelen die die buurman treft valt te twisten (ik zou het idd wel iets anders oplossen, maar dat terzijde), desalniettemin vind ik dat een huisdier geen overlast hoort te veroorzaken
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:42:00 #260
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51681929
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:39 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Zo, waar heb je dat vandaan gehaald?? Je glazen bol??
nee ik denk dat katten niet vaak hengelen, dat zijn eerder reigers en andere visvogels.

je mist vissen en schrijft het toe aan katten. net als iemand net zei dat er keutels op zijn grindtegels liggen. bullshit. niet van katten.

katten zorgen er voor dat je geen ratten in je tuin hebt.
pi_51681942
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:38 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Omdat ik vind dat ze naar buiten mogen. En in die 9 jaar dat ze buiten lopen heb ik nog nooit iemand horen zeiken over het feit dat ze in hun tuin of vijver lopen te wroeten.

Er bestaan mensen die wel aardig en niet zo zeikerig zijn .

Andersom vind ik het ook niet erg dat er soms een kat in de tuin (hell, ze lopen zelfs soms naar binnen!) rondhangt. Ze doen namelijk geen fluit verkeerd.
Dus omdat jij dat vind, mag ik vinden dat als er een kat in mijn tuin loopt ik het recht in eigen hand mag nemen en je kat vangen en ergens loslaten waar je hem nooit meer zal vinden?
pi_51681965
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:41 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dus als ik met een olifant je tuin in kom zodat hij lekker je bloemen kan bemesten, zal jij niet zeuren?

Ik wel dus, tis MIJN tuin en ik moet het niet hebben, kijk dat ik hier nu 2 keer politie aan de deur heb gehad omdat er katten liepen in de wijk met verfvlekken, waarvan ze dachten dat ik met mijn paintbalgun bezig ben geweest kan ik niks aan doen

Het gaat niet om gevaarlijk, vies, irritant, ik wil ze gewoon niet in mijn tuin, heb een hond die andere ook niet tot last is (ruim zijn schijt op) en heb nu een 8 weken oude kitten waarvoor ik binnenkort een kattenren ga bouwen zodat ie andere niet tot last is

Dat heet eigen verantwoording nemen
En dat is dus zo'n kul-vergelijking, want het is totaal niet relevant omdat ten eerste een huisdier niet groter is dan de grootste hond die er bestaat (en die bestaan er sowieso maar weinig, Deense Dog ofzo?) en ten tweede mag jij helemaal geen olifant houden.
pi_51681986
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee ik denk dat katten niet vaak hengelen, dat zijn eerder reigers en andere visvogels.

je mist vissen en schrijft het toe aan katten. net als iemand net zei dat er keutels op zijn grindtegels liggen. bullshit. niet van katten.

katten zorgen er voor dat je geen ratten in je tuin hebt.
Laatste twee punten ben ik het mee eens, maar de eerste niet helemaal.
Wij hebben onze vissenkom (ja, ik weet het, kommen zijn slecht, maar het is een hele grote ) moeten afdekken met kippengaas.
De kat was net 12 weken en zat al met haar koppie in de kom En niet om te drinken
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:44:35 #264
27167 SuperWeber
pi_51682003
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:41 schreef freecell het volgende:

[..]

Weinig kans, het beest zit altijd binnen of op mijn eigen balkon
Heb je zelf een vijver met dure vissen dan? En hoe bescherm je die dan?
Mijn broer en mijn ouders hebben er 1. Mijn ouders hebben 2 honden (landelijk; veel ruimte enz.) daar valt het dus wel mee. Mijn broer daarentegen wordt er helemaal niet goed van. En alles wat er bestaat zijn allemaal lapmiddeltjes. Zo'n kat is niet gek en verzint dus altijd wel weer wat je high-tech beveiligingstruck te omzeilen. Zou jij ook niet je stinkende best doen voor een lekker hapje??
pi_51682004
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:42 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Dus omdat jij dat vind, mag ik vinden dat als er een kat in mijn tuin loopt ik het recht in eigen hand mag nemen en je kat vangen en ergens loslaten waar je hem nooit meer zal vinden?
Nee, dat mág niet .
Dat zal vast onder diefstal vallen of onder een ander soort wet/regelgeving/crimineel iets ( ).
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:45:10 #266
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51682019
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:44 schreef freecell het volgende:

[..]

Laatste twee punten ben ik het mee eens, maar de eerste niet helemaal.
Wij hebben onze vissenkom (ja, ik weer het, kommen zijn slecht, maar het is een hele grote ) moeten afdekken met kippengaas.
De kat was net 12 weken en zat al met haar koppie in de kom En niet om te drinken
maar dus niet in de vijver met die dure vissen. mensen schrijven alles toe aan katten omdat ze denken dat een kat een dure japanse karper uit een tuin pakt. onzin. reigers.
pi_51682039
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:44 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Mijn broer en mijn ouders hebben er 1. Mijn ouders hebben 2 honden (landelijk; veel ruimte enz.) daar valt het dus wel mee. Mijn broer daarentegen wordt er helemaal niet goed van. En alles wat er bestaat zijn allemaal lapmiddeltjes. Zo'n kat is niet gek en verzint dus altijd wel weer wat je high-tech beveiligingstruck te omzeilen. Zou jij ook niet je stinkende best doen voor een lekker hapje??
kippengaas werkt uitstekend Eigen ervaring
Niets high-tech, maar erg functioneel.
pi_51682040
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:43 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

En dat is dus zo'n kul-vergelijking, want het is totaal niet relevant omdat ten eerste een huisdier niet groter is dan de grootste hond die er bestaat (en die bestaan er sowieso maar weinig, Deense Dog ofzo?) en ten tweede mag jij helemaal geen olifant houden.
Olifant als huisdier

Ook worden jonge olifanten gekocht als huisdier of als toeristenattractie voor hotels en andere complexen.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:46:56 #269
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51682060
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:46 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Olifant als huisdier

Ook worden jonge olifanten gekocht als huisdier of als toeristenattractie voor hotels en andere complexen.
ruk nou eens op met je olifant.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:47:11 #270
27167 SuperWeber
pi_51682074
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:45 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

maar dus niet in de vijver met die dure vissen. mensen schrijven alles toe aan katten omdat ze denken dat een kat een dure japanse karper uit een tuin pakt. onzin. reigers.
Ik mag dan misschien een kleine oogafwijking hebben, maar ik zie echt het verschil wel tussen een kat en een reiger
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:47:37 #271
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51682087
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:47 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Ik mag dan misschien een kleine oogafwijking hebben, maar ik zie echt het verschil wel tussen een kat en een reiger
een karper door een kat?
pi_51682140
quote:

[..]

Olifant als huisdier

Dat wil niet zeggen dat het toegestaan is .
  † In Memoriam † zaterdag 21 juli 2007 @ 00:49:17 #273
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_51682144
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:38 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Bij mij komen ook vaak een paar katten buurten

ik heb ook altijd kattesnoepjes in huis

Mensen die erover zeuren kun je in drie categorien indelen. Of het zijn controlfreaks die neurotisch met hun tuin omgaan, of het zijn mensen die sowieso een hekel aan dieren hebben, of het zijn mensen die altijd op zoek zijn naar iets om over te zeiken.
pi_51682146
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:40 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Mijn katten rulen de buurt, als er iets met ze gebeurt, dan heb je gewoon een probleem.
Hou je stoere praatjes toch voor je asociale pauper.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:49:24 #275
27167 SuperWeber
pi_51682148
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:46 schreef freecell het volgende:

[..]

kippengaas werkt uitstekend Eigen ervaring
Niets high-tech, maar erg functioneel.
Precies, dan moet je al aan zulke dingen gaan denken en als je er dan over nadenkt dat je een leuk terrasje hebt met leuke tegeltjes, leuke vijver er naast. En dan moet je tegen een meterkippengaas aankijken. En dat allemaal vanwege een andermans kat. Is ook niet echt alles. Reigers eenvoudig op afstand te houden door gaas op draden op 2 m hoogte te spannen...Heb je zelf geen last van, heeft een ander geen last van...
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:49:56 #276
167456 JimmieTheSaint
This white powder
pi_51682159
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:43 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Ik ken mensen die een lama en struisvogels hebben. Wil je die dan in je tuin hebben rondlopen?
On my sleeve.....
pi_51682169
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:49 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Bij mij komen ook vaak een paar katten buurten

ik heb ook altijd kattesnoepjes in huis

Mensen die erover zeuren kun je in drie categorien indelen. Of het zijn controlfreaks die neurotisch met hun tuin omgaan, of het zijn mensen die sowieso een hekel aan dieren hebben, of het zijn mensen die altijd op zoek zijn naar iets om over te zeiken.
En volgens mij vallen de meeste nu in de laatste 2 categorieën.
pi_51682171
quote:

[..]

Olifant als huisdier

Vast wel, maar niet in Nederland, daarbij mag je geen paard in de gang houden (was laatst iemand in Amsterdam, mocht dus niet) dus ook geen olifant in je huiskamer.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:50:25 #279
27167 SuperWeber
pi_51682176
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

een karper door een kat?
Wie zegt dat al die karpers die in zo'n vijver zwemmen een meter lang zijn??
pi_51682217
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:49 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Dat wil niet zeggen dat het toegestaan is .
En het wil ook niet zeggen dat omdat jij je kat buiten loslaat dat ie overal mag komen
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:51:58 #281
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51682220
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:49 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Hou je stoere praatjes toch voor je asociale pauper.
met mij zou je ook een beheurlijck probleem hebben vrind.
pi_51682221
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:50 schreef freecell het volgende:

[..]

Vast wel, maar niet in Nederland, daarbij mag je geen paard in de gang houden (was laatst iemand in Amsterdam, mocht dus niet) dus ook geen olifant in je huiskamer.
Wie heeft het over in huis, het gaat om de tuin van de buurman.
pi_51682235
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:50 schreef freecell het volgende:

[..]

En dat was Den Haag dus in de vogelwijk
pi_51682236
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:49 schreef JimmieTheSaint het volgende:

[..]

Ik ken mensen die een lama en struisvogels hebben. Wil je die dan in je tuin hebben rondlopen?
Lama's spugen en struisvogels pikken . Die zijn gewoonweg gevaarlijk en mogen niet eens los rondlopen.
Weer een kul-vergelijking dus.
Paarden lopen ook niet los rond (met uitzondering van natuurparken) omdat die beesten gewoonweg niet los rond kunnen lopen.
pi_51682238
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:49 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Precies, dan moet je al aan zulke dingen gaan denken en als je er dan over nadenkt dat je een leuk terrasje hebt met leuke tegeltjes, leuke vijver er naast. En dan moet je tegen een meterkippengaas aankijken. En dat allemaal vanwege een andermans kat. Is ook niet echt alles. Reigers eenvoudig op afstand te houden door gaas op draden op 2 m hoogte te spannen...Heb je zelf geen last van, heeft een ander geen last van...
Kippengaas OVER de vijver, net onder het wateroppervlak. Heb je minder last van, met je draad op 2 meter zou je net 4 van mijn 5 broers onthoofden

Enne: een struisvogel die af en toe door mijn tuin kwam dwalen lijkt me eigenlijk wel tof.
Mijn kat zou zich wel half doodschrikken wrs
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:52:39 #286
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51682247
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:50 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Wie zegt dat al die karpers die in zo'n vijver zwemmen een meter lang zijn??
zit niet zo te liegen en vertel gewoon dat je afentoe een vis mist en dat je dat liever aan een kat toeschrijft dan aan een vogel.
pi_51682250
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:51 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

met mij zou je ook een beheurlijck probleem hebben vrind.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:52:54 #288
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51682254
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:12 schreef freecell het volgende:

[..]

POstduiven brengen al in geen eeuwen meer liefdesbrieven rond en schijten op mijn balkon.
Katten schijten nooit op mijn balkon en geven kopjes, wat weer tof is.

Ik weet niet hoor, je kan ook te snel van overlast spreken.
Als een kat in jouw tuin ligt, echt alleen maar ligt en niet schijt of graaft, hoe dramatisch is dat dan?
Als ie op het gezicht van mijn baby gaat liggen vind ik dat behoorlijk dramatisch. Daarbij heb ik het nog nooit meegemaakt dat ze alleen maar liggen, ze schijten en sluipen zo je huis binnen. Of gaan op je auto liggen, dahag lak!
pi_51682259
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:51 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

En het wil ook niet zeggen dat omdat jij je kat buiten loslaat dat ie overal mag komen
Toch wel. Geef maar een wet waarin staat dat dat niet mag.
pi_51682279
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:52 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

En dat was Den Haag dus in de vogelwijk
Punt blijft hetzelfde, ik zit in Groningen, alles onder zwolle is zuid
pi_51682284
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:52 schreef Vivi het volgende:

[..]

Als ie op het gezicht van mijn baby gaat liggen vind ik dat behoorlijk dramatisch. Daarbij heb ik het nog nooit meegemaakt dat ze alleen maar liggen, ze schijten en sluipen zo je huis binnen. Of gaan op je auto liggen, dahag lak!
Ach, ik vind jankende baby's irritant. De volgende keer ga ik die van jou ook vangen met wat melk ( ) en naar een kinderdump brengen.

Boehoehoe.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:53:47 #292
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_51682291
Kat binnen houden is wel een optie.

Desalniettemin is je buurman een asshole en dient er iets van wraak genomen te worden inderdaad. Aangifte dus...

Je weet... als je het niet doet, gebeurt er sowieso niets hè.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:54:24 #293
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51682311
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:13 schreef Jurk het volgende:

[..]

Als hij daar problemen mee zou hebben, zou ik het fijn vinden als hij dat eerst met mij bespreekt voordat hij mijn dieren naar het asiel brengt.
En als hij dat doet, wat dan?

(Ik vind duiven trouwens ook smerige k*tbeesten, maar daar gaat het nu niet over).
pi_51682317
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:52 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Heb jij een wet waarin staat dat het WEL mag? Of mag ik ook gewoon in je tuin schijten
pi_51682331
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:52 schreef Vivi het volgende:

[..]

Dat is waar ook, er zijn dit jaar al 30.000 baby's in de problemen gekomen door op baby's liggende katten

En al heb je last van een kat, dan nog ga je niet de kat lokken in een klein kooitje, een nacht laten staan en dan deporteren.
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 21 juli 2007 @ 00:55:46 #296
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_51682362
Poesjes zijn lief
Kijk maar naar mijn vakantiepoesje

http://www.youtube.com/watch?v=eiQa42UsmWI

hihi
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:56:15 #297
27167 SuperWeber
pi_51682379
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zit niet zo te liegen en vertel gewoon dat je afentoe een vis mist en dat je dat liever aan een kat toeschrijft dan aan een vogel.
Je wordt wel erg lachwekkend. Op dit moment missen we geen vissen meer en vooral omdat we idd passende maatregelen hebben moeten treffen vanwege andermans teringkat.
pi_51682384
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:54 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Heb jij een wet waarin staat dat het WEL mag? Of mag ik ook gewoon in je tuin schijten
Nee, dat mag niet, tenzij je toestemming hebt van de bewoner, dat staat namelijk in de wet.
pi_51682404
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:54 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Openbare orde verstoren ofzo.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:57:04 #300
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51682412
er moet een deel II komen, wat een achterlijke buurman. misschien kan ts het telefoonnummer van die buurman posten. hoeft je ook niet meer bang te zijn dat ie ooit nog een val zet.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:57:46 #301
167456 JimmieTheSaint
This white powder
pi_51682433
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:52 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

quote:
Wanneer ben ik aansprakelijk voor mijn kat?
Het antwoord is betrekkelijk eenvoudig: Altijd.
"Op de bezitter van een dier rust een risicoaansprakelijkheid voor door het dier veroorzaakte schade, dat wil zeggen dat hij in principe ook aansprakelijk is voor de schade die het dier veroorzaakt wanneer hem ter zake geen enkel verwijt te maken valt." Zo sprak de Hoge Raad (het hoogste rechtscollege in Nederland) al in 1980. Dit principe is later vastgelegd in de wet.
quote:
Hoe groot is de kattenbak?
Naast risico-aansprakelijkheid is er nog een andere vorm van aansprakelijkheid waar u als kattenbezitter mee te maken kunt krijgen. We zullen u niet vervelen met juridische details maar we houden het bij de praktijk. Een hoog opgelopen burenruzie in Limburg leidde ertoe dat een boze buurman de katteneigenaar voor de rechter sleepte omdat hij genoeg had van de dode vogels en de kattenpoep in zijn tuin.
De rechter was het met de buurman eens en veroordeelde de katteneigenaar.
On my sleeve.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')