aangifte doen?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:20 schreef R0elio het volgende:
verhaal waar ik goed pissig van word.
zou ik niet moeten zien.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:26 schreef admiraal_anaal het volgende:
Sorry hoor (en ja ik heb nu zelf ook een poes) maar dan moet je hem gewoon niet buitenlatenwant als in mijn tuin een poes of kat komt schiet ik met luchtbugs, op mijn erf, tuin, balkon moeten ze niet komen, en als mijn poes buiten loopt en gepakt word als ie in andermans tuin komt, so be it
En nee mijn poes komt absoluut NIET naar buiten
Nee hoor, maar ik erger me zoooo verschrikkelijk aan die kattenschijt en pies....maar zelf heb ik wel een lief klein pluizebolletjequote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:31 schreef R0elio het volgende:
Aangifte doen, ik zal morgen eens binnen lopen, online kan ik alleen aangifte doen van diefstal, inbraak of vernieling. Eens kijken wat meneer agent zegt.
Admiraal, vanwaar die haat tegen een kat in je tuin?
Het meest vervelende wat ie kan doen is piesen/schijten en dat ondergraven maar je zult ook niet alle vogels die wat laten vallen in je tuin neerschieten, of vergis ik me.
Dat is een kant van het verhaal, de andere is:quote:Agenten bemiddelen na onrust over katten
door Olger Koopman
WEZEP - De politie in Wezep gaat proberen de kattentwist in het nieuwbouwwijkje bij de Glenn Millsschool te sussen.
In het wijkje is onrust ontstaan nadat duidelijk werd dat een buurtbewoner katten in een kooitje vangt en vervolgens via de dierenambulance naar het asiel in Harderwijk stuurt. Een aantal kattenbezitters vindt de methode van de buurman dierenmishandeling, omdat de katten zich in blinde paniek bezeren aan de kooi. De man zelf vindt dat hij volledig in zijn recht staat. De overlast van katten zou de spuigaten uitlopen en de vangkooi een humane manier zijn om daar van af te komen.
Eergisteren hebben twee katteneigenaren zich op het Wezepse politiebureau gemeld. "Ze wilden aangifte doen, maar we hebben uitgelegd dat het allemaal nogal gecompliceerd is," zegt woordvoerder Bert Top.
"Juridisch gezien is het moeilijk hard te maken dat het om dierenmishandeling gaat. De belangrijkste vraag die je dan moet beantwoorden, is of er opzet in het spel is."
De politie heeft de katteneigenaren aangeraden om de kwestie voor te leggen aan de Landelijke Inspectie Dierenmishandeling. "Zij hebben meer expertise in huis," aldus Top.
Intussen probeert de politie de twee partijen dichter bij elkaar te brengen. "Bemiddeling is in veel gevallen de beste remedie, maar daar is wel een beetje goede wil voor nodig. De wijkagent neemt het probleem onder zijn hoede en gaat proberen om met beide partijen afspraken te maken. Lukt dat allemaal niet, dan nemen we afhankelijk van het oordeel van de inspectie proces verbaal op. Dan wordt dit misschien een slepende zaak, wat we natuurlijk dolgraag voorkomen," aldus de woordvoerder.
quote:Als andermans kat u overlast bezorgt, kunt u de eigenaar juridisch aanspreken wegens een ‘onrechtmatige daad’.
Eigenlijk zou elke eigenaar ervoor moeten zorgen dat zijn kat niet buiten de eigen tuin komt.
Consumentenbond
Auto's horen ook vrij te kunnen rijden.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:45 schreef NorthernStar het volgende:
Katten horen vrij te kunnen lopen. Mensen die er problemen mee hebben zijn neuroten imo.
Als je dat echt vind, moet je ze niet in huis nemen als HUISdier.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:45 schreef NorthernStar het volgende:
Katten horen vrij te kunnen lopen. Mensen die er problemen mee hebben zijn neuroten imo.
lopen?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:42 schreef Jarno het volgende:
Wat doet je kat dan ook in de tuin van de buurman eigenlijk?
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:47 schreef Jarno het volgende:
[..]
Als je dat echt vind, moet je ze niet in huis nemen als HUISdier.
Domme vergelijking.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:46 schreef Adelante het volgende:
[..]
Auto's horen ook vrij te kunnen rijden.
En dat moet iedereen dan ook maar opeens vinden?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:49 schreef R0elio het volgende:
Mijn kat loopt door de buurman zijn tuin, ligt soms een beetje in het gras en zit achter vlindertjes enzo aan. Ik vind het altijd wel schattig hoe hij door die tuin rent.
Wat ook in dat artikel staat, je kan contact opnemen met het Landelijke Inspectie Dierenmishandeling. Misschien dat zij advies hebben.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:49 schreef R0elio het volgende:
Anyway, dank voor alle respons, heb in ieder geval een idee wat ik ertegen kan doen.
ach dat beetje extra mest en urinenitraat zo nu en dan ga je niet dood aan. het is zelfs goed voor je tuin.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:50 schreef Jarno het volgende:
[..]
En dat moet iedereen dan ook maar opeens vinden?
Nee, ik vind. Ik zeg nergens dat iedereen dat dan maar moet...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:50 schreef Jarno het volgende:
[..]
En dat moet iedereen dan ook maar opeens vinden?
Misschien is dat ene schattige poezenbeestje niet het enige schattige poezenbeestje in de wijk.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ach dat beetje extra mest en urinenitraat zo nu en dan ga je niet dood aan. het is zelfs goed voor je tuin.
Als ik ergens de eigenaar kan aansprekenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:49 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Domme vergelijking.
Heb je ook problemen met vogelpoep of heb je de hele tuin laten overkappen? Laat staan al die insekten die in en uit lopen, er een rommeltje van maken, of bomen die hun blaadjes laten vallen, die moeten helemaal dood natuurlijk.
Sluit jezelf op in een steriele kamer als je zo last hebt van een kattekeuteltje. Hebben de normale mensen ook geen last van je. Imo dan.
dus? meer mest!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:52 schreef Jarno het volgende:
[..]
Misschien is dat ene schattige poezenbeestje niet het enige schattige poezenbeestje in de wijk.
alweer die buks. best zielig toch als je er zo over nadenkt?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Als ik ergens de eigenaar kan aansprekenja dan doe ik er wat aan, wil eigenaar nietmeewerken zoals een duivenmelker dievroeger mijn buurman was maar niks wilde doen aan de aanvliegroute van zijn duiven, dan werkte mijn luchtbugs ook perfect
Meer uitgegraven bloemetjes? Meer 'mest' op alle andere plekken behalve de tuinaarde? Het is natuurlijk een beetje naief te denken dat een kat in je tuin slecht voordelen biedt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dus? meer mest!
ik zie het probleem niet.
En, geen oorlog gekregen?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Als ik ergens de eigenaar kan aansprekenja dan doe ik er wat aan, wil eigenaar nietmeewerken zoals een duivenmelker dievroeger mijn buurman was maar niks wilde doen aan de aanvliegroute van zijn duiven, dan werkte mijn luchtbugs ook perfect
ach kom op joh. hoevaak zijn je bloemetjes uitgegraven? katten poepen niet zo graag op een plant. dat zit niet lekker.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
Meer uitgegraven bloemetjes? Meer 'mest' op alle andere plekken behalve de tuinaarde? Het is natuurlijk een beetje naief te denken dat een kat in je tuin slecht voordelen biedt.
Dat zeg ik, ga lekker in een steriele kamer wonen. Geen last meer van die Bah! vieze natuur.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Yep, check, ook die krijgen een telefoontje maandag.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:51 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wat ook in dat artikel staat, je kan contact opnemen met het Landelijke Inspectie Dierenmishandeling. Misschien dat zij advies hebben.
Geen idee, ik ben die buurman niet.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ach kom op joh. hoevaak zijn je bloemetjes uitgegraven?
Dat zeg ik, dat zullen ze (uiteraard) altijd doen op je mooie terrastegels. Da's maar even leuk hoor.quote:katten poepen niet zo graag op een plant. dat zit niet lekker.
Ik vind het ook vies. Als ik in de tuin wat onkruid aan het uittrekken ben ofzo, moet ik niet met mijn handen in de kattenpoep zitten.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
Meer uitgegraven bloemetjes? Meer 'mest' op alle andere plekken behalve de tuinaarde? Het is natuurlijk een beetje naief te denken dat een kat in je tuin slecht voordelen biedt.
En daar neem je dan een kat voorquote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:26 schreef admiraal_anaal het volgende:
Sorry hoor (en ja ik heb nu zelf ook een poes) maar dan moet je hem gewoon niet buitenlatenwant als in mijn tuin een poes of kat komt schiet ik met luchtbugs, op mijn erf, tuin, balkon moeten ze niet komen, en als mijn poes buiten loopt en gepakt word als ie in andermans tuin komt, so be it
En nee mijn poes komt absoluut NIET naar buiten
Ik ook niet hoor. Heb er zelf 2. Maar de vanzelfsprekendheid waarmee iedereen dat altijd maar goed moet vinden, want ach wat doet dat beessie nou helemaal en het is zooooo'n skeetje, dat vind ik altijd een beetje opvallend.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:57 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Ik vind het ook vies. Als ik in de tuin wat onkruid aan het uittrekken ben ofzo, moet ik niet met mijn handen in de kattenpoep zitten.
Maar ik zou nooit de kat van iemand anders iets aandoen.
Gelukkig niet.quote:
ik heb in mijn leven nog nooit een kat gezien die op terrastegels schijt. dat doen egels wel overigens...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:57 schreef Jarno het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben die buurman niet.
[..]
Dat zeg ik, dat zullen ze (uiteraard) altijd doen op je mooie terrastegels. Da's maar even leuk hoor.
Ik kan me voorstellen dat je, als je in een katrijke buurt woont, het op een gegeven moment goed zat kunt zijn.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:59 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Gelukkig niet.
Met alle respect, je bent in mijn ogen gewoon gestoord als je katten gaat vangen omdat ze in je tuin komen.
Daar neem jíj een kat voor ja. Onder jouw verantwoordelijkheid en in jouw tuin graag.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:58 schreef Skull-splitter het volgende:
En daar neem je dan een kat voorDie beesten horen buiten te spelen, niet binnen op een kamer te zitten...
Mijn katten zijn meestal binnen, eentje glipt af en toe langs mijn benen maar de ander eigenlijk nooit, ik vind het zelf ook wel een prettig idee.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:59 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik ook niet hoor. Heb er zelf 2. Maar de vanzelfsprekendheid waarmee iedereen dat altijd maar goed moet vinden, want ach wat doet dat beessie nou helemaal en het is zooooo'n skeetje, dat vind ik altijd een beetje opvallend.
Maar op zich sta je open voor de mogelijkheid dat er een kleine kans is dat een kat op zich het ergens anders zou kunnen doen dan in dat hoekje in de tuin waar je verder toch nooit komt? Of loop je nou gewoon dwars te doen?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb in mijn leven nog nooit een kat gezien die op terrastegels schijt.
Nee, het IS gestoord. Je weet hoeveel leed je ermee aanbrengt en je weet hoe onterecht dat is vergeleken de moeite die het jezelf kost om de katten te verdragen. Zulk volk moeten wij als maatschappij gevangen zetten.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:59 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Gelukkig niet.
Met alle respect, je bent in mijn ogen gewoon gestoord als je katten gaat vangen omdat ze in je tuin komen.
Waarom neem je een huisdier dan? Of neem ook goudvissen om ze vervolgens in de sloot om de hoek te gooien want waarom in huis houden als het HUISdieren zijn.....quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:58 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
En daar neem je dan een kat voorDie beesten horen buiten te spelen, niet binnen op een kamer te zitten...
mijn katten poepen overigens alleen in mijn tuin. ze zijn redelijk schuw en voelen zich daar het lekkerst in die precaire situatie. de buurman is een tandarts en er zijn al veel bange kindertjes een stuk relaxter geworden door mijn mooie siamezen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:04 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maar op zich sta je open voor de mogelijkheid dat er een kleine kans is dat een kat op zich het ergens anders zou kunnen doen dan in dat hoekje in de tuin waar je verder toch nooit komt? Of loop je nou gewoon dwars te doen?
Ach, het is gewoon lekker makkelijk, je hoeft de kattenbak niet zo vaak schoon te maken, je hebt die haren niet in huis, ze eten wat minder, geen omkijken naar joh. Zijn van die mensen die liever niet de verantwoordelijkheid voor hun huisdier nemen, maar er wel 1 willen. Gemakszuchtig en onverantwoordelijk, dus.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:05 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Waarom neem je een huisdier dan? Of neem ook goudvissen om ze vervolgens in de sloot om de hoek te gooien want waarom in huis houden als het HUISdieren zijn.....
En als ik nou grote hoeveelheden tarantula's zou houden en af en toe laat ik ze lekker buiten lopen.....zal iedereen dan ook zo reageren van, ach ja katten lopen ook buiten, waarom tarantula's niet?
ja, maar jij bent een mens en weet dat je ergens niet mag komen, een kat is een dier, die weet dat niet zo goed he...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:06 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat ongelooflijk a-sociaal om je kat zomaar te laten lopen.
Ik begrijp je buurman prima.
Als ik hem was, zou ik hem, nog in het kooitje, bij jullie langsbrengen en zeggen: "Dit was de laatste keer dat ik hem zelf terugbreng, dus laat je kat niet meer in onze tuin lopen. Dank je wel."
Mocht het dan nog eens gebeuren dat die kat in mijn tuin zou banjeren en de boel onderschijten en -piesen, zou ik de kat weer vangen en ergens in de Ardennen vrijlaten.
Opgeruimd staat netjes. Jammer van de kat, maar als zijn/haar baas het fatsoen niet hebben om de kat aan te lijnen of op een andere manier te leren dat hij/zij niet uit de tuin mag (of desnoods binnen laten), dan vind ik dat na 1 waarschuwing er andere maatregelen getroffen mogen worden.
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:09 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik neem een huisdier en neem daar ook de verantwoordelijkheid vooren schuif die niet op andere over, en binnenkort ga ik mijn balkon omheinen met gaas
zodat hij wel een luchtje kan scheppen maar andere niet tot last zal zijn
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:04 schreef Zzyzx het volgende:
[..]
Nee, het IS gestoord. Je weet hoeveel leed je ermee aanbrengt en je weet hoe onterecht dat is vergeleken de moeite die het jezelf kost om de katten te verdragen. Zulk volk moeten wij als maatschappij gevangen zetten.
Daarom is het de verantwoordelijkheid van de eigenaren van de kat.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:09 schreef zoalshetis het volgende:
ja, maar jij bent een mens en weet dat je ergens niet mag komen, een kat is een dier, die weet dat niet zo goed he...
Het is verantwoordelijkheid van de eigenaarquote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja, maar jij bent een mens en weet dat je ergens niet mag komen, een kat is een dier, die weet dat niet zo goed he...
heb je veel last van katten in je tuin trouwens op die gallerijflat?
Geloof jij dat echt?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:10 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Bovendien deed de buurman de kat geen kwaad, hij gaf ze aan de politie, das nog beter dan de keel doorsnijden en in een vuilnis zak doen.
reigers? wat doe je daarmee?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:10 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
De tuin is jouw eigendom, wij hebben het ook vaak gehad, katten die lopen te hengelen in de vijver, en hoppa weer een visje of kikker dood, dan vindt ik wel dat ik het recht heb om dat te bestrijden, het is immers mijn tuin, mijn grond, (koophuis).
Bovendien deed de buurman de kat geen kwaad, hij gaf ze aan de politie, das nog beter dan de keel doorsnijden en in een vuilnis zak doen.
Reigers hebben geen baasje.quote:
heet jij pascal?quote:
Ochgut.quote:
Volg jij je kat de hele dag dan dat je weet dat ie daar niet schijt?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:13 schreef R0elio het volgende:
1 ding weet ik zeker, en dat is dat mijn kat niet in zijn tuin schijt, er alleen speelt en rondhangt want om de een of andere reden komt hij altijd binnen in zijn kattebak zijn behoefte doen.
Ik neem de verantwoordelijkheid voor mijn kat, als deze iets zou vernielen of echt overlast zou veroorzaken neem ik dat voor mijn rekening, maar een kat niet vrij rond laten lopen is onzin. Men zou wat verdraagzamer moeten zijn. Als je ergens door een wei of akker van een boer loopt verwacht je toch ook niet gevangen genomen te worden of wel?
Schiet je ze af, vang je ze of laat je ze lopen omdat ze geen baasje hebben en je er niet iemand mee kunt pakken door hem te vangen?quote:
Nee, maar je kunt wel maatregelen verwachten want het is niet vanzelfsprekend dat jij door zomaar elk weiland en elke akker mag lopen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:13 schreef R0elio het volgende:
Als je ergens door een wei of akker van een boer loopt verwacht je toch ook niet gevangen genomen te worden of wel?
Ik heb geen vijver, maar ik zou maatregelen treffen. Precies zoals ik dat zou doen tegen katten mochten ze overlast veroorzaken.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:15 schreef R0elio het volgende:
[..]
Schiet je ze af, vang je ze of laat je ze lopen omdat ze geen baasje hebben en je er niet iemand mee kunt pakken door hem te vangen?
yep, http://www.mr-lee-catcam.de/pe_cc_o.htmquote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:14 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Volg jij je kat de hele dag dan dat je weet dat ie daar niet schijt?
Dus het is nzin om je kat binnen te houden?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:13 schreef R0elio het volgende:
Ik neem de verantwoordelijkheid voor mijn kat, als deze iets zou vernielen of echt overlast zou veroorzaken neem ik dat voor mijn rekening, maar een kat niet vrij rond laten lopen is onzin.
Waar wij zaten kon geen reiger komen, tussen 2 huizen in en net over de tuin, katten kwamen echter door de heg heen...quote:
je weet het niet zeker want je bent er niet bij, ik schijt ook wels 2 x op mijn werk en thuisquote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:13 schreef R0elio het volgende:
1 ding weet ik zeker, en dat is dat mijn kat niet in zijn tuin schijt, er alleen speelt en rondhangt want om de een of andere reden komt hij altijd binnen in zijn kattebak zijn behoefte doen.
Ik neem de verantwoordelijkheid voor mijn kat, als deze iets zou vernielen of echt overlast zou veroorzaken neem ik dat voor mijn rekening, maar een kat niet vrij rond laten lopen is onzin. Men zou wat verdraagzamer moeten zijn. Als je ergens door een wei of akker van een boer loopt verwacht je toch ook niet gevangen genomen te worden of wel?
Juist, zo is het.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:09 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik neem een huisdier en neem daar ook de verantwoordelijkheid vooren schuif die niet op andere over, en binnenkort ga ik mijn balkon omheinen met gaas
zodat hij wel een luchtje kan scheppen maar andere niet tot last zal zijn
...Als je er niet mee kunt leven dat je kat de hele dag binnen zit: geen kat nemen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:19 schreef R0elio het volgende:
helaas is dit een beetje een wel / niet verhaal aan het worden.
Wat zou je, als eigenaar, concreet kunnen doen tegen het in een andere tuin dan je andere lopen van je kat zonder deze niet meer naar buiten te laten gaan.
Hek om tuin
Afleren, samen met de buurman of een super-super soacker
...
Ik heb al eerder aangegeven dat 'overlast' heel subjectief is. Maar ik ben inderdaad van mening dat een kat (net zoals een hond) eigenlijk buiten hoort te komen, enkele raskatten daargelaten. Dus het niet buiten laten lopen van je kat, terwijl je dat wel zou willen, is onzin ja.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:17 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Dus het is nzin om je kat binnen te houden?
En wie bepaalt wat overlast is? Als jouw buren een heel mooi aangelegd en gemanicuurd tuitje hebben, zullen ze eerder overlast ondervinden van je kat, dan dat ze een tuin hebben waar alles vol met onkruid staat. Als je buren een vijver hebben, hebben ze ook eerder overlast, vogeltjes hetzelfde.
...
Dat zinnetje enkele raskatten daargelaten vind ik een beetje vreemd in deze context, kun je dat uitleggen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:22 schreef R0elio het volgende:
[..]
Ik heb al eerder aangegeven dat 'overlast' heel subjectief is. Maar ik ben inderdaad van mening dat een kat (net zoals een hond) eigenlijk buiten hoort te komen, enkele raskatten daargelaten. Dus het niet buiten laten lopen van je kat, terwijl je dat wel zou willen, is onzin ja.
Omdat ik dat niet als asociaal zie. Ik vind het bijvoorbeeld ook niet asociaal als er een reiger overvliegt en in mijn tuin schijt... (of die nou een baasje heeft of niet), wat ik bijvoorbeeld ook niet erg vind is dat ik de geiten van mijn buurman hoor, die maken nu eenmaal geluid, daar kun je niets aan doen. Net zoals een kat die buiten vrij rondloopt ook in de buurman zijn tuin komt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:20 schreef Pascal86 het volgende:
super super soacker
Je wilt gewoon niet inzien dat het asociaal is dat je kat in iemand anders zijn tuin schijt.
Ik kan me voorstellen dat er raskatten zijn (vanwege gestel of vacht of zoiets) die niet buiten mogen. Ik weet dit niet zeker trouwens, kan het me alleen wel voorstellen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:27 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Dat zinnetje enkele raskatten daargelaten vind ik een beetje vreemd in deze context, kun je dat uitleggen.
Wij hebben ook raskatten, die laat ik in principe niet buiten, maar dat heeft weinig tot niets met het ras te maken.
Het is MIJN tuin.quote:
schrikdraad op de schutting makenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:19 schreef R0elio het volgende:
helaas is dit een beetje een wel / niet verhaal aan het worden.
Wat zou je, als eigenaar, concreet kunnen doen tegen het in een andere tuin dan je andere lopen van je kat zonder deze niet meer naar buiten te laten gaan.
Hek om tuin
Afleren, samen met de buurman of een super-super soacker
...
Dus een hond die in je tuin piest schop je ook voor zijn kop?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:28 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het is MIJN tuin.
Het is JOUW kat.
Hoe is het precies niet asociaal dan?. Koop een kattenren, heb wat over voor je HUISdier ipv het gedachtenloos op straat te dumpen.
Nee, dat is gewoon mishandeling.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:29 schreef densmee het volgende:
[..]
schrikdraad op de schutting maken
en een mooi val voor de buurman is een stak gegalvaniseerd gaas wat je op folie legt door een maas steek je een stuk ijzeren pin
de eene pool zet je op de pin en de andere op het gaas (12v of 230v naar eigen keuze)
stuk vis aan de pin en wachten maar
![]()
![]()
Wie heeft het hier over 'voor zijn kop schoppen' ?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:30 schreef R0elio het volgende:
[..]
Dus een hond die in je tuin piest schop je ook voor zijn kop?
jaquote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:30 schreef R0elio het volgende:
[..]
Het gaat hier om de dierenmishandeling na overlast.
Ik vergelijk het schoppen van een hond met het vangen van een kat in een kooitje. Het lijkt alsof jullie voorbijgaan aan het mishandelen van de kat.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:31 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wie heeft het hier over 'voor zijn kop schoppen' ?.
Mensen vinden de katten ook niet asociaal, maar de mensen die de katten los rond laten lopen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:27 schreef R0elio het volgende:
[..]
Omdat ik dat niet als asociaal zie. Ik vind het bijvoorbeeld ook niet asociaal als er een reiger overvliegt en in mijn tuin schijt... (of die nou een baasje heeft of niet), wat ik bijvoorbeeld ook niet erg vind is dat ik de geiten van mijn buurman hoor, die maken nu eenmaal geluid, daar kun je niets aan doen. Net zoals een kat die buiten vrij rondloopt ook in de buurman zijn tuin komt.
Maar waar dit topic mee startte is dat mijn buurman een val / kooitje gebruikt met voer als lokmiddel om katten mee te vangen. Dat is alles behalve gezond voor de kat door onder andere stress en wonden door het proberen te ontsnappen, dierenmishandeling dus, en dat vind jij ok, omdat er een kat door je tuin loopt?
Als de eigenaar hem niet had buiten gelaten had de kat nooit in die tuin gekomen en was hij ook niet in de val terecht gekomen en had hij ook niet mishandeld, hoewel ik vindt dat die buurman nog coulant is.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:30 schreef R0elio het volgende:
[..]
Mishandelen?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:32 schreef R0elio het volgende:
[..]
Ik vergelijk het schoppen van een hond met het vangen van een kat in een kooitje. Het lijkt alsof jullie voorbijgaan aan het mishandelen van de kat.
Alle raskatten kunnen in principe buiten komen (ook die naakte, die hebben een andere stofwisseling waardoor ze warmer zijn dan "gewone" katten)quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:28 schreef R0elio het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat er raskatten zijn (vanwege gestel of vacht of zoiets) die niet buiten mogen. Ik weet dit niet zeker trouwens, kan het me alleen wel voorstellen.
Preventief?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:34 schreef R0elio het volgende:
Dat van die voliere is aanwijsbare schade, daarmee kan hij naar de politie en wordt het ook opgelost. Dat maakt nog niet dat hij preventief katten moet vangen.
ik heb twee wonderschone sealpoints, met stamboek, zijn siamezen. ze lopen vooral in mijn achtertuin en de twee belendene tuinen. ze komen op het platte dak, verder weet ik niet wat ze uitvreten, maar vogels vinden ze leuk omdat ze met papegaaitjes zijn opgegroeid.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:28 schreef R0elio het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat er raskatten zijn (vanwege gestel of vacht of zoiets) die niet buiten mogen. Ik weet dit niet zeker trouwens, kan het me alleen wel voorstellen.
Dat slaat ook nergens op.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:30 schreef R0elio het volgende:
[..]
Wat hij zegt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:28 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het is MIJN tuin.
Het is JOUW kat.
Hoe is het precies niet asociaal dan?. Koop een kattenren, heb wat over voor je HUISdier ipv het gedachtenloos op straat te dumpen.
Nee, dat is niet hetzelfde. Jij neemt je kat ook mee in een speciaal daarvoor gemaakte draagkooi, waarschijnlijk en je kat is niet heel erg bang, hoop ik.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mishandelen?. Een kat in een kooitje is mishandeling? Dus elke keer als ik met mijn kat naar de dierenarts ga, mishandel ik d'r?
.
Oooooooookay.
Ik heb een brit en een exotic.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb twee wonderschone sealpoints, met stamboek, zijn siamezen. ze lopen vooral in mijn achtertuin en de twee belendene tuinen. ze komen op het platte dak, verder weet ik niet wat ze uitvreten, maar vogels vinden ze leuk omdat ze met papegaaitjes zijn opgegroeid.
Dat heeft -ie dan te danken aan zijn baasje.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:38 schreef R0elio het volgende:
[..]
Nee, dat is niet hetzelfde. Jij neemt je kat ook mee in een speciaal daarvoor gemaakte draagkooi, waarschijnlijk en je kat is niet heel erg bang, hoop ik.
Deze kat wordt plotseling vast gezet in een klein metalen kooitje uit welke ze niet kan ontsnappen en ook niets bekends of geruststellends ziet. Dan probeer je te ontsnappen, wonden aan neus en kop als resultaat, en de stress die het oplevert staat garant voor gewichtsverlies en een tijdje slecht eten, al moet ik zeggen dat het met mijn kat wel meeval, eten doet hij goed, voor de rest ligt hij stil in zijn favoriete stoel.
Dit is een heel goed idee .. leid deze discussie toch nog ergens toe.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:37 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
.. je hebt spul dat heel erg geurt en waar katten ECHT niet in de buurt willen zijn, koop dat voor hem en zeg hem het in zijn tuin te strooien, dan heeft ie er ook geen last meer van.
Je kunt beter voorkomen dat je kat JOUW tuin uitkan ipv andere tuinen IN. Dus strooi die meuk aan de grenzen van je eigen tuin.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:40 schreef R0elio het volgende:
[..]
Dit is een heel goed idee .. leid deze discussie toch nog ergens toe.
Maar hiermee kan ik en onze relatie verbeteren en mijn kat uit zijn tuin houden.
quote:
Zullen we het anders even hebben over waar katten wel en niet thuis horen? Hint: het is niet Almere-Buiten in een nieuwbouwwijkje.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:41 schreef trabant het volgende:
Een tuin is geen openluchtkamer. Bij buiten horen plantjes èn beestjes. Wie dat niet wil accepteren, zal met de schepper zelf in discussie moeten.
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:41 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je kunt beter voorkomen dat je kat JOUW tuin uitkan ipv andere tuinen IN. Dus strooi die meuk aan de grenzen van je eigen tuin.
Wacht ff, er wordt gezegd dat er spul is wat er voor zorgt dat een kat de tuin van de buurman niet IN kan. Ik ken het verder niet, maar als dat spul echt werkt, moet het er toch ook voor kunnen zorgen dat het je eigen tuin niet UIT kan?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
je snapt niks van katten geloof ik.
Als je kat echt weg wil laat ie zich er niet door tegenhouden, dus kun je beter vragen of je buurman dat wil doen, dan heeft ie ook meteen geen last meer van andere katten.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:41 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je kunt beter voorkomen dat je kat JOUW tuin uitkan ipv andere tuinen IN. Dus strooi die meuk aan de grenzen van je eigen tuin.
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:44 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wacht ff, er wordt gezegd dat er spul is wat er voor zorgt dat een kat de tuin van de buurman niet IN kan. Ik ken het verder niet, maar als dat spul echt werkt, moet het er toch ook voor kunnen zorgen dat het je eigen tuin niet UIT kan?
Maar als -ie echt wil, komt die kat die tuin toch wel in, right?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:45 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Als je kat echt weg wil laat ie zich er niet door tegenhouden, dus kun je beter vragen of je buurman dat wil doen, dan heeft ie ook meteen geen last meer van andere katten.
Als je te lui en bedonderd bent om normaal te reageren, wat doe je dan hier nog?quote:
Als ik iets niet snap, mag je het ook gewoon uitleggen hoor. Kan ik best hebben weetje.quote:
Dus mijn hond mag in jouw tuin komen schijten? Wat een onzin. Honden worden ook geacht keurig ergens te schijten waar niemand last van heeft. Die horen ook aangelijnt te zijn. En het liefst moet je de schijt nog opruimen ook. Trouwens dien je voor ene hond ook belasting te betalen.. Belachelijk. En voor een kat niet? Waarom denken katten eigenaars dat altijd te kunnen goed redeneren.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:49 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Domme vergelijking.
Heb je ook problemen met vogelpoep of heb je de hele tuin laten overkappen? Laat staan al die insekten die in en uit lopen, er een rommeltje van maken, of bomen die hun blaadjes laten vallen, die moeten helemaal dood natuurlijk.
Sluit jezelf op in een steriele kamer als je zo last hebt van een kattekeuteltje. Hebben de normale mensen ook geen last van je. Imo dan.
Ik kan het enigszins begrijpen, niet dat ze ze echt pijn doen hoor, daar kan ik helemaal niet bij, maar wel dat mensen dat niet in hun tuin willen hebben.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
katten![]()
![]()
ik snap mensen niet die zulke lieve beestjes kwaad willen doen omdat ze afentoe een keuteltje in hun grond graven.
in sommige gevallen snap ik het ook en kan je er idd genoeg tegen doen op een lieve manier.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:47 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Ik kan het enigszins begrijpen, niet dat ze ze echt pijn doen hoor, daar kan ik helemaal niet bij, maar wel dat mensen dat niet in hun tuin willen hebben.
Mijn zwager heeft een tijdje geleden een duif verkocht naar Japan voor 20.000 euro(!!!!!!!!!), die wil dus ook echt GEEN katten in de tuin, ik neem het hem niet kwalijk, alleen het kan ook op een andere manier.
Die kat heeft meer plaats dan alleen de tuin van de buurman als je het in zijn tuin gooit, kan ie nog naar de tuin van de andere buren en de andere buren en de andere buren, als je het aan de randen van je eigen tuin gooit, is ie ineens wel heel erg beperkt in zijn bewegingsvrijheid.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:46 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maar als -ie echt wil, komt die kat die tuin toch wel in, right?
Waarom zou je je verdiepen in je kat als je 'm ook gewoon naar buiten kunt pleuren.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:49 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik heb geen kat, nooit gehad ook, en ik weet zelfs dat er van dat spul bestaat dat erg geurt en waar katten niet van houden. Ook heb ik gehoord van peper en zelfs van koffiedik. Daar schijnen katten ook niet van te houden.
Vreemd genoeg schijnt TS dit niet te weten... ik zou toch zoveel mogelijk over mijn huisdier willen weten, dus ook dit soort dingen...
Maar ja, misschien denkt TS gewoon niet na bij wat de nadelen kunnen zijn van het houden van een kat, voor bijvoorbeeld de buren.
Als die kat kon kiezen tussen het kooitje en de tuin, wist -ie het wel denk ik.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:50 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Die kat heeft meer plaats dan alleen de tuin van de buurman als je het in zijn tuin gooit, kan ie nog naar de tuin van de andere buren en de andere buren en de andere buren, als je het aan de randen van je eigen tuin gooit, is ie ineens wel heel erg beperkt in zijn bewegingsvrijheid.
Aha, dus zo heel gek was mijn suggestie ook weer niet.quote:Overigens staken mijn katten niet eens meer hun kop ver de drempel toen we dat spul gebruikten.
Voor sommige mensen is dat moeilijk.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
in sommige gevallen snap ik het ook en kan je er idd genoeg tegen doen op een lieve manier.
nou ja zeg. doe niet zo gepikeerd. ik neem aan dat je snapt dat dit spul niet is om je katten binnen te houden, maar wel weg te houden.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:46 schreef Jarno het volgende:
[..]
Als je te lui en bedonderd bent om normaal te reageren, wat doe je dan hier nog?.
Pff, wat een onzin.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:45 schreef NorthernStar het volgende:
Je zit gewoon te trollen en dat weet je best.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou ja zeg. doe niet zo gepikeerd.
Ik hoor anders net dat er katten zijn die geeneens meer de drempel over komen als dit spul gebruikt word. Lijkt me redelijk te werken dus.quote:katten in een open tuin kunnen altijd wel weg. daar helpt dat spul niet voor. daarvoor moet je een dure kattenren laten maken oid.
neen. ik zat niet te trollen. sorry als ik die gedachte achterliet.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je zit gewoon te trollen en dat weet je best.
[..]
Ik hoor anders net dat er katten zijn die geeneens meer de drempel over komen als dit spul gebruikt word. Lijkt me redelijk te werken dus.
Nee, maar dit gaat dan ook niet om buitenkatten.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:51 schreef Jarno het volgende:
[..]
Als die kat kon kiezen tussen het kooitje en de tuin, wist -ie het wel denk ik.
[..]
Aha, dus zo heel gek was mijn suggestie ook weer niet.
Zelfs als dat zo isquote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:39 schreef Trusten het volgende:
Wat kunnen sommige mensen onzin reacties plaatsen, sommige katten kún je niet eens binnenhouden omdat ze dan het huis afbreken.
Ehm, JOUW huisdier dat rondrent op andermans terrein zonder toestemming, da's ook vrij asociaal.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:49 schreef Ziggahmastah het volgende:
maar een kat vangen van de buren? dat is nogal asociaal![]()
![]()
Lijkt mij ook, ik zou in ieder geval het kooitje stelen uit zijn tuinquote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:28 schreef Aventura het volgende:
Is dat geen diefstal eigenlijk? Jouw buurman steelt jouw kat.
Als je een tientje op straat laat slingeren dan is het toch ook geen diefstal als je het oppakt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:28 schreef Aventura het volgende:
Je zegt het goed, stelen, dat is inderdaad diefstal.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:32 schreef mazaru het volgende:
Lijkt mij ook, ik zou in ieder geval het kooitje stelen uit zijn tuin![]()
Waarom neem je dan een kat in huis?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:39 schreef Trusten het volgende:
Ik wil echt niet beweren dat ik modelkatten heb ofzo maar je kan je katten zoveel aanleren...door ze niet naar buiten te laten ontneem je die beestjes echt een groot plezier...
Hij steelt 'm niet, hij verplaatst 'm alleen naar het asiel. En dan nog, jij laat die kat onbeheerd rondslingeren, als ie onder m'n auto komt ben je 'm ook kwijt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:28 schreef Aventura het volgende:
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:42 schreef BlackFrancis het volgende:
Zal vast al wel geopperd zijn in dit topic, maar raadt dit aan voor je buurman. [afbeelding],
Vast ook goed voor zijn gemoedsrust...Zolang ie maar stil blijft zitten iig![]()
Nou, serieus, goed idee!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:42 schreef BlackFrancis het volgende:
Zal vast al wel geopperd zijn in dit topic, maar raadt dit aan voor je buurman. [afbeelding],
Vast ook goed voor zijn gemoedsrust...Zolang ie maar stil blijft zitten iig![]()
Dat ding schiet op alles wat beweegtquote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Prachtig, dat ding spuit neem ik aan de kat nat? Of gaat ie alleen sproeien zodat de kat weg gaat?
Die schijnt niet te begrijpen dat niet alles om hem en zijn kat draait, daarom.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:44 schreef freecell het volgende:
Waarom gaat iedereen hier opeens te keer tegen de TS?
Die conclusie lijkt mij juist.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:44 schreef freecell het volgende:
Ik heb het idee dat jullie TS asocialer vinden dan de buurman.
Zonder voer komen de katten ook in zijn tuin, echter dan kan hij ze niet vangen dus maakt hij gebruik van een lokkertje. In mijn ogen een prima methode. Het probleem zit ook niet bij de buurman, de kat kan gevangen worden als deze vrij rond kan lopen, dat is waar het probleem zit.quote:De buurman weert niet de katten UIT de tuin, hij lokt ze IN zijn tuin (katten ruiken (lok)voer echt 2 tuinen verderop) vangt ze dan, laat ze minimaal een nacht zitten (als je het verhaal van de TS goed leest) en haalt ze bij hun baasjes vandaan.
Ik drink nooit koffie en ga echt niet apart koffie zetten om wat katten weg te houden. Bovendien heb ik geen zin dag in dag uit met die katten bezig te zijn. Ik heb wel leukere dingen te doen dan me met slordige kattenbezitters bezig houden. Ik vind het eigenlijk heel erg netjes dat de buurman ze naar het asiel brengt.quote:Mijn vader had ook een hekel aan schijtende katten in de tuin, op verjaardagen bedacht hij soms hele valse constructies om de katten te vermoorden, maar in praktijk strooide hij gewoon koffiedik op de plekken waar de katten poepten, dat was absoluut afdoende.
De buurman doet nu een HELEBOEL moeite om de katten te vangen. De katten weghouden is simpeler, goedkoper (koffiedik bijvoorbeeld) en aardiger.
Moeten we dat ruiken ofzo? Of verwacht je dat iedereen dermate geinteresseerd is in mevrouw de mod zodat wij er van op de hoogte zijn dat je je katten binnen houdt?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:50 schreef Aventura het volgende:
En waarom word ik nou ook meteen aangevallen? Ik heb zelf twee poezen. Die houd ik binnen. In eerste instantie om ze niet bloot te stellen aan de gevaren van buitenaf. Maar zeker ook omdat ik anderen niet wil lastig vallen.
Ik heb wel eens plantjes gepoot voor mijn vader in de tuin, dan merk je hoe vervelend dat is.quote:Toch kan ik me niet voorstellen dat ze nou zoveel overlast zouden verzaken. Kattenstront? Ik weet niet hoor, maar katten begraven hun uitwerpselen juist altijd.
Ja, ze lopen hier nachtenlang te vechten op straat, en dan dat gejank er ook nog bij.quote:Ik kan me voorstellen dat vechtende en/of krolse katten lasting kunnen zijn maar verder?
Ik geef mijn lynxquote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:53 schreef SuperWeber het volgende:
Ze zouden bij TS 365 dagen per jaar (ja ook op zondag) tien honden op de stoep moeten laten schijten en dan eens kijken of hij/zij wel begrijpt dat je huisdier rond laten lopen op andermans terrein asociaal is...
Helemaal correct. Als iemand zo nodig een huisdier wil, dan ben je er ook verantwoordelijk voor. Of zou je het ook normaal vinden als mensen hun honden ook gewoon vrij laten rondlopen. Ach, dat beetje hondenstront en wat geblaf, wie heeft daar nou last van. Wat is er mis met een beetje verdraagzaamheid?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:50 schreef Aventura het volgende:
Mensen hebben overal huisdieren, deal with it.
Speciaal koffiezetten neemt minder tijd in beslag dan:quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik drink nooit koffie en ga echt niet apart koffie zetten om wat katten weg te houden. Bovendien heb ik geen zin dag in dag uit met die katten bezig te zijn. Ik heb wel leukere dingen te doen dan me met slordige kattenbezitters bezig houden. Ik vind het eigenlijk heel erg netjes dat de buurman ze naar het asiel brengt.
Nou, als ie in het bezit was dan liep ie niet in een tuin die niet van hem was he.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:56 schreef hummus het volgende:
Wat een gemiep over het al dan niet naar buiten doen van katten. Het gaat er toch om dat of je het nou erg vindt of niet dat iemand z'n katten buitenlaat, het toch boven alles schofterig is om het huisdier van een ander te vangen en naar de politie te brengen? Die kat is het bezit van TS en dat wordt op deze manier ontvreemd.
Wedden dat als je nadat je [betreffende kat] gevangen hebt en vervolgens gedumpt heb in een asiel 150 km verderop je waarschijnlijk nooit meer last hebt van [betreffende kat]?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:58 schreef freecell het volgende:
En het is wel degelijk lokken. Wedden dat je meer katten in je tuin krijgt met voer dan zonder?
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:58 schreef SuperWeber het volgende:
Ja ik wil een olifant, die laat ik ook vrij rondlopen, af en toe stapt ie op een auto, maar daar heeft toch niemand last van...
Precies, denk je dat de buurman bij de politie het echte verhaal vertelt?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:56 schreef hummus het volgende:
Wat een gemiep over het al dan niet naar buiten doen van katten. Het gaat er toch om dat of je het nou erg vindt of niet dat iemand z'n katten buitenlaat, het toch boven alles schofterig is om het huisdier van een ander te vangen en naar de politie te brengen? Die kat is het bezit van TS en dat wordt op deze manier ontvreemd.
De kat is dan snel weg en kan dus niet meer in de tuinen lopen. Dan hoef je dus niet meer iedere dag koffie te zetten. Ik weet wel zeker dat 1 keer zo'n actie van die buurman heel veel mensen tijd bespaart omdat zij van hun tuin geen composthoop hoeven te maken met koffieprut.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:58 schreef freecell het volgende:
Speciaal koffiezetten neemt minder tijd in beslag dan:
a. Kooitje kopen
b. Voer kopen
c. Voer in kooitje doen, valletjes van maken
d. Kat uit val halen (veel succes als de kat je niet mag)
e. Kat wegbrengen
Die man doet er flink wat moeite voor. Meer dan met water of koffiedik.
Dat zal best, feit is dat als de katten niet naar buiten konden je kon lokken tot je een ons woog maar er nog steeds geen kat kwam. Het lokken veroorzaakt dus niet het probleem.quote:En het is wel degelijk lokken. Wedden dat je meer katten in je tuin krijgt met voer dan zonder?
Postduiven zijn ook zo'n drama zeker?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:59 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nou, als ie in het bezit was dan liep ie niet in een tuin die niet van hem was he.
Inderdaad. Ik denk verder dat ik ook al die vieze stinkauto's mij mij in de staat ga bekrassen en vervolgens de banden leksteken en dan laten wegslepen. Ze maken lawaai en ze vervuilen de omgeving en ik heb er niet om gevraagd. Schandalig.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:02 schreef hummus het volgende:
Nou, dan ga ik de buurtkinderen die hun bal elke dag minstens drie keer uit de tuin vissen bij mij ook maar lokken met een snoepje en in een kooitje stoppen, in plaats van eerst naar hun ouders te stappen dat ze vervelend zijn of ze op een andere manier duidelijk te maken dat ik ze niet in mijn tuin wil hebben. Kinderen houd je toch binnen! Andere mensen hebben er alleen maar last van. Met hun geschreeuw en geblèr, en hun nare voetjes die op mijn bloemetjes gaan staan, en de snoeppapiertjes die ze overal achterlaten. Bah. Ik lever ze wel in bij de politie, want al die overlast kan ik er echt niet bij gebruiken. Opgeruimd staat netjes.
Ik hoop niet voor je dat die kinderen ook bij je in de tuin schijten, of de vissen uit je vijver vangen. In dat geval zou ik ze nl. wel vangen en bij de politie cq. betreffende ouders afleveren...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:02 schreef hummus het volgende:
Nou, dan ga ik de buurtkinderen die hun bal elke dag minstens drie keer uit de tuin vissen bij mij ook maar lokken met een snoepje en in een kooitje stoppen, in plaats van eerst naar hun ouders te stappen dat ze vervelend zijn of ze op een andere manier duidelijk te maken dat ik ze niet in mijn tuin wil hebben. Kinderen houd je toch binnen! Andere mensen hebben er alleen maar last van. Met hun geschreeuw en geblèr, en hun nare voetjes die op mijn bloemetjes gaan staan, en de snoeppapiertjes die ze overal achterlaten. Bah. Ik lever ze wel in bij de politie, want al die overlast kan ik er echt niet bij gebruiken. Opgeruimd staat netjes.
Ik heb nog nooit overlast gehad van een postduif. Bovendien brengen die liefdesbrieven rond enzo, ergo zijn ze functioneel.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:01 schreef freecell het volgende:
[..]
Postduiven zijn ook zo'n drama zeker?
Afschieten die handel
Als de eigenaar van de duiven echt de eigenaar was, hield hij ze wel binnen
Haha. Inderdaad, Ik heb al meerdere ballen van die kinderen gewoon weggegooid. Dát zal ze leren met hun bal ongevraagd op mijn terrein te komen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:02 schreef hummus het volgende:
Dat maakt dan net weer het verschil met de buurman van TS, niet?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:04 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik hoop niet voor je dat die kinderen ook bij je in de tuin schijten, of de vissen uit je vijver vangen. In dat geval zou ik ze nl. wel vangen en bij de politie cq. betreffende ouders afleveren...
Van katten weet je nooit waar ze vandaan komen, aan een kind kun je het vragen. Bovendien mag je mensen niet van hun vrijheid beroven (staan zeer hoge straffen op), bij dieren mag dat wel.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:02 schreef hummus het volgende:
Nou, dan ga ik de buurtkinderen die hun bal elke dag minstens drie keer uit de tuin vissen bij mij ook maar lokken met een snoepje en in een kooitje stoppen, in plaats van eerst naar hun ouders te stappen dat ze vervelend zijn of ze op een andere manier duidelijk te maken dat ik ze niet in mijn tuin wil hebben.
Hoezo, die kat heeft toch geen eigenaar (tenminste niet dat hij weet), dan is het volledig normaal en diervriendelijk om het beestje naar een asiel te brengen. Eigenlijk hoort de hele buurt trots op deze man te zijn, omdat hij eigenaarloze katten van een nieuwe eigenaar voorziet. Iedereen blij lijkt mij.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:05 schreef hummus het volgende:
[..]
Dat maakt dan net weer het verschil met de buurman van TS, niet?
Daarom vind ik ook dat elke kat op z'n minst een kokertje met naam+adresgegevens van de eigenaar moet dragen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:10 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Hoezo, die kat heeft toch geen eigenaar (tenminste niet dat hij weet), dan is het volledig normaal en diervriendelijk om het beestje naar een asiel te brengen.
POstduiven brengen al in geen eeuwen meer liefdesbrieven rond en schijten op mijn balkon.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:05 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit overlast gehad van een postduif. Bovendien brengen die liefdesbrieven rond enzo, ergo zijn ze functioneel.
denk je dat ze in Drenthe geen katten hebben ofzo?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:10 schreef Aventura het volgende:
Ga in een hut op de hei wonen als je nergens tegen kunt.
Hei! Daar lopen schapen! Daar heb je last van! Die poepen voor je deur en blèren je 's morgens wakker.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:10 schreef Aventura het volgende:
Mensen zijn gewoon niet meer verdraagzaam. Ga in een hut op de hei wonen als je nergens tegen kunt.
Je denkt dat ze bij het asiel niet checken of de kat is gechipt?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:00 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
Wedden dat als je nadat je [betreffende kat] gevangen hebt en vervolgens gedumpt heb in een asiel 150 km verderop je waarschijnlijk nooit meer last hebt van [betreffende kat]?
Zo begon het in Hitler's tijd ook,quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:11 schreef hummus het volgende:
[..]
Daarom vind ik ook dat elke kat op z'n minst een kokertje met naam+adresgegevens van de eigenaar moet dragen.
Mijn buurman heeft postduiven.....en behalve het onderschijten van mijn tuinmeubilair hebben die weinig functie hoor....quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:05 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit overlast gehad van een postduif. Bovendien brengen die liefdesbrieven rond enzo, ergo zijn ze functioneel.
Als ze buitenlopen zeker!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:11 schreef hummus het volgende:
[..]
Daarom vind ik ook dat elke kat op z'n minst een kokertje met naam+adresgegevens van de eigenaar moet dragen.
Je zet nu iemand die andermans beesten niet op zijn terrein wil hebben wel erg neer als een boe-man hè. Zou jij het wel leuk vinden als ik mijn konijn in jouw tuin ging houden??quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:10 schreef Aventura het volgende:
Mensen zijn gewoon niet meer verdraagzaam. Ga in een hut op de hei wonen als je nergens tegen kunt.
Mijn katten zijn dol op konijn!!!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:13 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Je zet nu iemand die andermans beesten niet op zijn terrein wil hebben wel erg neer als een boe-man hè. Zou jij het wel leuk vinden als ik mijn konijn in jouw tuin ging houden??
Je erkent hiermee dus dat het vrij laten lopen van katten overlast veroorzaakt?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:10 schreef Aventura het volgende:
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je erkent hiermee dus dat het vrij laten lopen van katten overlast veroorzaakt?![]()
Ik weet niet hoe het bij jullie is. Maar hier lopen in ieder geval genoeg hazen en konijnen rond. En daar ga ik ook niet over huillieën.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:13 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Je zet nu iemand die andermans beesten niet op zijn terrein wil hebben wel erg neer als een boe-man hè. Zou jij het wel leuk vinden als ik mijn konijn in jouw tuin ging houden??
Ach kom. Als jij in de vrolijke open buitenlucht een vijver hebt met zulke vissen erin, dan zul je je sowieso moeten afvragen hoe je die gaat beschermen. Wel eens van reigers gehoord? Om maar iets te noemen? Alleen een bordje naast die vijver zetten met daarop "Deze vijvers is van MIJ' is niet voldoende hoor. Ik ken mensen met zulke vijvers en die zorgen dus voor bescherming. Heel normaal, en zonder beesten gevangen te nemen of neer te schieten. Omdat het toevallig jouw tuin is, kun jij niet per definitie uitmaken welke beesten daar kunnen komen. Als jij dus bepaalde dieren wilt weren, zul je zelf ook vooral verstandig moeten nadenken en verantwoordelijkheid moeten nemen. Om het woord nog maar eens in de groep te gooien.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:10 schreef SuperWeber het volgende:
Mijns inziens is deze man te goed voor deze wereld, ik had nl. zoveel moeite niet gedaan en als ik me er echt aan stoorde had ik waarschijnlijke andere (efficiëntere) maatregelen genomen. (Je zou maar een vijver hebben met Koi's erin van 1000 E per stuk en er komt even zo'n schijtbeest langs.
Vrije natuur.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:15 schreef ijsmeis het volgende:
Ik weet niet hoe het bij jullie is. Maar hier lopen in ieder geval genoeg hazen en konijnen rond. En daar ga ik ook niet over huillieën.
Een wilde haas cq konijn whatever, mag je in het jachtseizoen (mits jachtvergunning) gewoon afknallen... Geen probleem lijkt mij dus. Bovendien als zo'n konijn van jouw worteltjes in je groentetuintje loopt te vreten, ben jij de eerste die maatregelen neemtquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:15 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het bij jullie is. Maar hier lopen in ieder geval genoeg hazen en konijnen rond. En daar ga ik ook niet over huillieën.
Sommige mensen kunnen zich zo verdomd erg aanstellen over iets, terwijl het, als ik de reacties hier zo lees, overduidelijk en alleen maar om het principe gaat. En dat is sneu.
Ik heb geen auto, mijn buurman wel, hij maakt mij daarmee regelmatig wakker 's morgens vroeg, want het kreng start vaker niet dan wel.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je erkent hiermee dus dat het vrij laten lopen van katten overlast veroorzaakt?![]()
Daar zijn een hele hoop regeltjes aan verbonden en je mag ze echt niet állemaal afknallen. Dus er blijven er altijd een paar over die door je tuin huppelen. Dusquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:17 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Een wilde haas cq konijn whatever, mag je in het jachtseizoen (mits jachtvergunning) gewoon afknallen... Geen probleem lijkt mij dus. Bovendien als zo'n konijn van jouw worteltjes in je groentetuintje loopt te vreten, ben jij de eerste die maatregelen neemt
jouw konijn is welkom hier.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:13 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik ken idd ook mensen die zo'n vijver hebben. Deze mannen spannen bv. een net of draden op 2 m hoogte om de reigers op afstand te houden, als ze nu ook nog een compleet hekwerk om de vijver in hun eigen tuin omdat jij het verrekt om je kat bij te houden is het eind zoek dacht ik... (Zie vb. olifant)quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:16 schreef mane het volgende:
[..]
Ach kom. Als jij in de vrolijke open buitenlucht een vijver hebt met zulke vissen erin, dan zul je je sowieso moeten afvragen hoe je die gaat beschermen. Wel eens van reigers gehoord? Om maar iets te noemen? Alleen een bordje naast die vijver zetten met daarop "Deze vijvers is van MIJ' is niet voldoende hoor. Ik ken mensen met zulke vijvers en die zorgen dus voor bescherming. Heel normaal, en zonder beesten gevangen te nemen of neer te schieten. Omdat het toevallig jouw tuin is, kun jij niet per definitie uitmaken welke beesten daar kunnen komen. Als jij dus bepaalde dieren wilt weren, zul je zelf ook vooral verstandig moeten nadenken en verantwoordelijkheid moeten nemen. Om het woord nog maar eens in de groep te gooien.
Een net houdt katten ook tegen hoorquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:20 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik ken idd ook mensen die zo'n vijver hebben. Deze mannen spannen bv. een net of draden op 2 m hoogte om de reigers op afstand te houden, als ze nu ook nog een compleet hekwerk om de vijver in hun eigen tuin omdat jij het verrekt om je kat bij te houden is het eind zoek dacht ik... (Zie vb. olifant)
Goed vergeet nu het eerste deel (was misschien een beetje overdreven). Dan hou je het laatste deel over, wat mij reden genoeg lijkt voor jou om je overlastveroorzakende beesten bij je te houden...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:19 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Daar zijn een hele hoop regeltjes aan verbonden en je mag ze echt niet állemaal afknallen. Dus er blijven er altijd een paar over die door je tuin huppelen. Dus.
Oh, en als ze van mijn groentetuintje, die ik niet heb, kunnen eten, ga ik daar inderdaad iets aan doen. Maar dat hoeft niet door ze af te knallen. Duh.
hondenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hebben katten natuurlijke vijanden eigenlijk? Slangen ofzo?
Hoe denk je dat een kat een vis vangt? Zo'n beestje neemt een snoekduik vanaf 2 meter hoog ofzo?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:20 schreef SuperWeber het volgende:
Ik ken idd ook mensen die zo'n vijver hebben. Deze mannen spannen bv. een net of draden op 2 m hoogte om de reigers op afstand te houden, als ze nu ook nog een compleet hekwerk om de vijver in hun eigen tuin omdat jij het verrekt om je kat bij te houden is het eind zoek dacht ik... (Zie vb. olifant)
Het is verboden om in Nederland een hond, een slang of een olifant te laten rondlopen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:20 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
nee lekker in een volksbuurt in amsterdam. met veel katten ed.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:21 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
Woon je een beetje in de buurt van Finland?
Ja, maar die zijn zo traag dat ze geen enkele kat vangen. Bovendien ben ik bang voor honden.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:23 schreef Aoristus het volgende:
honden
Njouw ik wil niet zeuren, maar betreffende eigenaar van zo'n vijver is bv. mijn broer. Hij woont ergens leuk in de polder, en rara wat het lastigste is om bij zijn vijver houden. Precies niet de verwilderde katten, die gaan liever in het bos in een poeltje visjes/vogeltjes vangen. Nee het zijn die verrekte klotebeesten van de burenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:21 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Een net houdt katten ook tegen hoor.
Edit: En als het voor een reiger kan, waarom voor een kat dan weer niet? Niet alle katten die op straat rondlopen zijn huisdieren. Er zitten ook genoeg verwilderde/wilde katten tussen.
Ja, want het is echt zoooooveel moeite om je tuintje een beetje te 'beveiligen' tegen diertjes die én in het wild rondstruinen én als huisdieren.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:22 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Goed vergeet nu het eerste deel (was misschien een beetje overdreven). Dan hou je het laatste deel over, wat mij reden genoeg lijkt voor jou om je overlastveroorzakende beesten bij je te houden...
Whehe, mijn ouders hadden vroeger een bouvier en die had best een goede strategie.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, maar die zijn zo traag dat ze geen enkele kat vangen. Bovendien ben ik bang voor honden.
Het is ook zooooooooooooooooooooveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeite om je huisdieren bij je te houden...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:24 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ja, want het is echt zoooooveel moeite om je tuintje een beetje te 'beveiligen' tegen diertjes die én in het wild rondstruinen én als huisdieren.
Sorry hoor. Maar al bleven alle huisdieren binnen, dan heb je nog steeds last van de overige dieren die er rond lopen.
En dan kun je wel zeggen dat je ze gaat vangen, afschieten of whatever. Maar die beesten zie je niet, die zijn mensenschuw en anders dan gewone normale tamme huisdieren. Meneer de buurman zal zulke beesten ook echt niet in zijn kooitje krijgen.
Dat geeft nog steeds geen reden om de katten te vangenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:24 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Njouw ik wil niet zeuren, maar betreffende eigenaar van zo'n vijver is bv. mijn broer. Hij woont ergens leuk in de polder, en rara wat het lastigste is om bij zijn vijver houden. Precies niet de verwilderde katten, die gaan liever in het bos in een poeltje visjes/vogeltjes vangen. Nee het zijn die verrekte klotebeesten van de buren.
Die boom was hopelijk wel van je ouders? En niet toevallig van de buurman?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:26 schreef SuperWeber het volgende:
Hij jaagde de kat de boom in en bleef er net zolang onder liggen tot hij er weer uit kwam![]()
![]()
ja bij katten is dat zo idd. heel moeilijk te vertellen dat ze alleen in hun eigen tuin mogen zijn omdat er zeikstralen rondlopen die hun wel eens pijn zouden kunnen doen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:27 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Het is ook zooooooooooooooooooooveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeite om je huisdieren bij je te houden...
Eigenlijk wel ja.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:27 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Het is ook zooooooooooooooooooooveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeite om je huisdieren bij je te houden...
Doe je dat ook met vissen die wat duurder zijnquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:27 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Dat geeft nog steeds geen reden om de katten te vangen.
Mijn overbuurvrouw heeft ook een vijver en een van mijn katten is ook met menig visje thuis gekomen. Wij zijn dan zo lief om uit onszelf een paar nieuwe vissen te brengen.
Uiteindelijk hebben zij ook zonder moeite en problemen een net er overheen gehangen.
Probleem opgelost en nog steeds goede vrienden.
Met onzin zoals in de OP maak je ook alleen maar ruzie, terwijl je het samen stukken beter op kan lossen op een vriendelijke manier.
Maarja.
Het is ook Zooooooveeel moeite voor mijn onderbuurman om de auto eerst ff de oprit af te duwen voor hij startpogingen onderneemt.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:27 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Die vraag blijft trouwens nog steeds openquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:18 schreef ijsmeis het volgende:
Maar even serieus. Waarvan heb je precies last van bij een kat? Ik ben benieuwd.
En niet met kul-argumenten komen als "t zeikt in mijn tuin", want daar heb je geen last van. Als je het niet ziet, merk je het dus ook niet eens op. En zo wel, dan kun je eens met de eigenaar praten om daar iets aan te doen, aangezien er genoeg kleine dingetjes te doen zijn om een kat uit je tuin te houden. Diervriendelijke manieren dus.
Mijn schoonzus lukte dat anders prima, die wilde ook niet dat haar katten overlast in de buurt veroorzaaktenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja bij katten is dat zo idd. heel moeilijk te vertellen dat ze alleen in hun eigen tuin mogen zijn omdat er zeikstralen rondlopen die hun wel eens pijn zouden kunnen doen.
hoevaak heeft ie een kat de vis er uit zien halen? ik denk bijna nooit. dat zijn meestal vogels en natuurlijke doodsoorzaken.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:24 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Njouw ik wil niet zeuren, maar betreffende eigenaar van zo'n vijver is bv. mijn broer. Hij woont ergens leuk in de polder, en rara wat het lastigste is om bij zijn vijver houden. Precies niet de verwilderde katten, die gaan liever in het bos in een poeltje visjes/vogeltjes vangen. Nee het zijn die verrekte klotebeesten van de buren.
Nou... Je kan ook de vissen binnenhouden, is dat nu zo moeilijk?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:29 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Doe je dat ook met vissen die wat duurder zijn. Lijkt me niet, bovendien is het dan veel goedkoper om die kat van je in de gaten te houden. Waarom moet ik naast de overlast die ik al heb ook nog overlast van jouw huisdier hebben?? En omdat jij dat wil is geen goed antwoord...
Je had 'eigen' ook nog even in hoofdletters moeten schrijven in die laatste zin. Dan was het consequent geweest. Maar goed, het zijn JOUW zinnen natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom is het een probleem om als EIGENAAR zelf de veranwoordelijkheid te nemen voor een HUISDIER, waar niemand van je buren of wie dan ook om gevraagd heb.
Waarom moeten andere rekening houden met JOUW huisdier en moeten zij JOUW huisdier weren uit HUN tuin??? Dat is toch je eigen verantwoordelijkheid of is het makkelijker om de verantwoordelijkheid op andere af te schuiven?
Ja.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:29 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Doe je dat ook met vissen die wat duurder zijn. Lijkt me niet, bovendien is het dan veel goedkoper om die kat van je in de gaten te houden. Waarom moet ik naast de overlast die ik al heb ook nog overlast van jouw huisdier hebben?? En omdat jij dat wil is geen goed antwoord...
Vertel eerst maar eens waarom ze niet in je tuin mogen komen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom is het een probleem om als EIGENAAR zelf de veranwoordelijkheid te nemen voor een HUISDIER, waar niemand van je buren of wie dan ook om gevraagd heb.
Waarom moeten andere rekening houden met JOUW huisdier en moeten zij JOUW huisdier weren uit HUN tuin??? Dat is toch je eigen verantwoordelijkheid of is het makkelijker om de verantwoordelijkheid op andere af te schuiven?
Ik heb een teringhekel aan katten, heb er altijd al een teringhekel aan gehad en dat zal ook zo blijven. Ja die mensen bestaan nu eenmaal. Daarnaast schijten en zeiken ze in mijn tuin. Ik vind niets zo erg stinken als kattenstront, Als ik plantjes in mijn tuin wil planten (ja ik houd wel van plantjes; is iets van vroeger) kom ik kattenstront tegen en dat is smerig. Daarnaast halen ze mijn vissen uit mijn vijver en dat vind ik ook dieronvriendelijk tenopzichte van mijn visquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:30 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Die vraag blijft trouwens nog steeds open.
nee het is makkelijker om katten niet te weren. ze zijn vaak alleen op doortocht of vinden je tuin fijn genoeg om mest in te stoppen. niet zo mekkeren.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dus omdat jouw kat jou verveelt, moet hij een ander maar gaan vervelen, nee lekker ben jij...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:32 schreef freecell het volgende:
Vissen worden niet vervelend als je ze binnen houdt, katten soms wel
En waarom doe je daar niks tegen als je daar echt zo'n last van heb? Omdat zeiken makkelijker is?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:33 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik heb een teringhekel aan katten, heb er altijd al een teringhekel aan gehad en dat zal ook zo blijven. Ja die mensen bestaan nu eenmaal. Daarnaast schijten en zeiken ze in mijn tuin. Ik vind niets zo erg stinken als kattenstront, Als ik plantjes in mijn tuin wil planten (ja ik houd wel van plantjes; is iets van vroeger) kom ik kattenstront tegen en dat is smerig. Daarnaast halen ze mijn vissen uit mijn vijver en dat vind ik ook dieronvriendelijk tenopzichte van mijn vis...
En dat is dan jouw probleem of dat van de buurman?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:32 schreef freecell het volgende:
Vissen worden niet vervelend als je ze binnen houdt, katten soms wel
Zelfde als ik wil dat ik geen voetballen in mijn tuin wil, marokkanen, turken, surinamers, mensen die ik niet ken, honden, vogels, slangen, spinnen, olifanten....ik wil het gewoon niet hebben, als andere de verantwoordelijkheid niet neemt neem ik zelf maatregelenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:33 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Vertel eerst maar eens waarom ze niet in je tuin mogen komen.
fabeltje. je hebt het nog nooit gezien.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:33 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik heb een teringhekel aan katten, heb er altijd al een teringhekel aan gehad en dat zal ook zo blijven. Ja die mensen bestaan nu eenmaal. Daarnaast schijten en zeiken ze in mijn tuin. Ik vind niets zo erg stinken als kattenstront, Als ik plantjes in mijn tuin wil planten (ja ik houd wel van plantjes; is iets van vroeger) kom ik kattenstront tegen en dat is smerig. Daarnaast halen ze mijn vissen uit mijn vijver en dat vind ik ook dieronvriendelijk tenopzichte van mijn vis...
Omdat de kat onhoudbaar is, niet omdat hij mij verveelt. En daarbij: hoe verveelt die kat jou?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:34 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Dus omdat jouw kat jou verveelt, moet hij een ander maar gaan vervelen, nee lekker ben jij...
Waarom neem je zelf je verantwoordelijkheid voor je kat niet? Waarom zadel je andere ermee op?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:34 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
En waarom doe je daar niks tegen als je daar echt zo'n last van heb? Omdat zeiken makkelijker is?
Principe-kwestie dus.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Zelfde als ik wil dat ik geen voetballen in mijn tuin wil, marokkanen, turken, surinamers, mensen die ik niet ken, honden, vogels, slangen, spinnen, olifanten....ik wil het gewoon niet hebben, als andere de verantwoordelijkheid niet neemt neem ik zelf maatregelen
Ja en als jij hem daarna nog een paar keer tegenkom ga ik hem vangen....quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:32 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ja.
En zoals ik al zei. Als je dat niet wil, klop je bij mij aan en kijken we samen naar een oplossing. Maar je blijft wel met je poten van mijn kat af.
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Zelfde als ik wil dat ik geen voetballen in mijn tuin wil, marokkanen, turken, surinamers, mensen die ik niet ken, honden, vogels, slangen, spinnen, olifanten....ik wil het gewoon niet hebben, als andere de verantwoordelijkheid niet neemt neem ik zelf maatregelen
Zie boven, ik heb al tig argumenten gegeven, ik wil gewoon geen last hebben van jouw (on)gedierte...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:36 schreef freecell het volgende:
[..]
Omdat de kat onhoudbaar is, niet omdat hij mij verveelt. En daarbij: hoe verveelt die kat jou?
Enne: ik heb een binnenkatItt driekwart van mijn buurt. Dus van mijn kat heb je sowieso geen last
Nee, ok, geen vogels, dat kan ik begrijpenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Omdat ik vind dat ze naar buiten mogen. En in die 9 jaar dat ze buiten lopen heb ik nog nooit iemand horen zeiken over het feit dat ze in hun tuin of vijver lopen te wroeten.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:36 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Waarom neem je zelf je verantwoordelijkheid voor je kat niet? Waarom zadel je andere ermee op?
Ja, ik juich het niet toe, maar het werkt wrs wel.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:36 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ja en als jij hem daarna nog een paar keer tegenkom ga ik hem vangen....
(Vroeger ving ik ze en gooide ik ze in een (ondiepe; ja ik was niet zo dieronvriendelijk dat ik ze dood liet gaan) sloot... Was op zich ook altijd wel leuk...
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:24 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
Ehm, JOUW huisdier dat rondrent op andermans terrein zonder toestemming, da's ook vrij asociaal.
dus ter verduidelijking voor de minder begaafden in lezen:quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:49 schreef Ziggahmastah het volgende:
onze poes komt in de tuin onder toezicht, want de springt anders over het hekje en gaat op onderzoek uit.
we willen niet dat ze straks verdwaalt of niet meer terugkomt dus ze moet altijd weer naar binnen.
de buren hebben 3 katten waarvan een kat aan de lijn... ze zitten vaak ook in onze tuin![]()
maar een kat vangen van de buren? dat is nogal asociaal![]()
![]()
Zo, waar heb je dat vandaan gehaald?? Je glazen bol??quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
fabeltje. je hebt het nog nooit gezien.
Dan laat ik jou met een knuppel bewerken, kansloos mensquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:36 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ja en als jij hem daarna nog een paar keer tegenkom ga ik hem vangen....
(Vroeger ving ik ze en gooide ik ze in een (ondiepe; ja ik was niet zo dieronvriendelijk dat ik ze dood liet gaan) sloot... Was op zich ook altijd wel leuk...
Mijn katten rulen de buurt, als er iets met ze gebeurt, dan heb je gewoon een probleem.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:36 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Waarom neem je zelf je verantwoordelijkheid voor je kat niet? Waarom zadel je andere ermee op?
Weinig kans, het beest zit altijd binnen of op mijn eigen balkonquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:37 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Zie boven, ik heb al tig argumenten gegeven, ik wil gewoon geen last hebben van jouw (on)gedierte...
Over de maatregelen die die buurman treft valt te twisten (ik zou het idd wel iets anders oplossen, maar dat terzijde), desalniettemin vind ik dat een huisdier geen overlast hoort te veroorzakenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:39 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja, ik juich het niet toe, maar het werkt wrs wel.
Dit is heel wat anders dan ze weg te brengen naar de politie of naar een asiel.
nee ik denk dat katten niet vaak hengelen, dat zijn eerder reigers en andere visvogels.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:39 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Zo, waar heb je dat vandaan gehaald?? Je glazen bol??
Dus omdat jij dat vind, mag ik vinden dat als er een kat in mijn tuin loopt ik het recht in eigen hand mag nemen en je kat vangen en ergens loslaten waar je hem nooit meer zal vinden?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:38 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Omdat ik vind dat ze naar buiten mogen. En in die 9 jaar dat ze buiten lopen heb ik nog nooit iemand horen zeiken over het feit dat ze in hun tuin of vijver lopen te wroeten.
Er bestaan mensen die wel aardig en niet zo zeikerig zijn.
Andersom vind ik het ook niet erg dat er soms een kat in de tuin (hell, ze lopen zelfs soms naar binnen!) rondhangt. Ze doen namelijk geen fluit verkeerd.
En dat is dus zo'n kul-vergelijking, want het is totaal niet relevant omdat ten eerste een huisdier niet groter is dan de grootste hond die er bestaat (en die bestaan er sowieso maar weinig, Deense Dog ofzo?) en ten tweede mag jij helemaal geen olifant houden.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:41 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dus als ik met een olifant je tuin in kom zodat hij lekker je bloemen kan bemesten, zal jij niet zeuren?
Ik wel dus, tis MIJN tuin en ik moet het niet hebben, kijk dat ik hier nu 2 keer politie aan de deur heb gehad omdat er katten liepen in de wijk met verfvlekken, waarvan ze dachtendat ik met mijn paintbalgun bezig ben geweest kan ik niks aan doen
Het gaat niet om gevaarlijk, vies, irritant, ik wil ze gewoon niet in mijn tuin, heb een hond die andere ook niet tot last is (ruim zijn schijt op) en heb nu een 8 weken oude kitten waarvoor ik binnenkort een kattenren ga bouwen zodat ie andere niet tot last is
Dat heet eigen verantwoording nemen
Laatste twee punten ben ik het mee eens, maar de eerste niet helemaal.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee ik denk dat katten niet vaak hengelen, dat zijn eerder reigers en andere visvogels.
je mist vissen en schrijft het toe aan katten. net als iemand net zei dat er keutels op zijn grindtegels liggen. bullshit. niet van katten.
katten zorgen er voor dat je geen ratten in je tuin hebt.
Mijn broer en mijn ouders hebben er 1. Mijn ouders hebben 2 honden (landelijk; veel ruimte enz.) daar valt het dus wel mee. Mijn broer daarentegen wordt er helemaal niet goed van. En alles wat er bestaat zijn allemaal lapmiddeltjes. Zo'n kat is niet gek en verzint dus altijd wel weer wat je high-tech beveiligingstruck te omzeilen. Zou jij ook niet je stinkende best doen voor een lekker hapje??quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:41 schreef freecell het volgende:
[..]
Weinig kans, het beest zit altijd binnen of op mijn eigen balkon
Heb je zelf een vijver met dure vissen dan? En hoe bescherm je die dan?
Nee, dat mág nietquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:42 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Dus omdat jij dat vind, mag ik vinden dat als er een kat in mijn tuin loopt ik het recht in eigen hand mag nemen en je kat vangen en ergens loslaten waar je hem nooit meer zal vinden?
maar dus niet in de vijver met die dure vissen. mensen schrijven alles toe aan katten omdat ze denken dat een kat een dure japanse karper uit een tuin pakt. onzin. reigers.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:44 schreef freecell het volgende:
[..]
Laatste twee punten ben ik het mee eens, maar de eerste niet helemaal.
Wij hebben onze vissenkom (ja, ik weer het, kommen zijn slecht, maar het is een hele grote) moeten afdekken met kippengaas.
De kat was net 12 weken en zat al met haar koppie in de komEn niet om te drinken
kippengaas werkt uitstekendquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:44 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Mijn broer en mijn ouders hebben er 1. Mijn ouders hebben 2 honden (landelijk; veel ruimte enz.) daar valt het dus wel mee. Mijn broer daarentegen wordt er helemaal niet goed van. En alles wat er bestaat zijn allemaal lapmiddeltjes. Zo'n kat is niet gek en verzint dus altijd wel weer wat je high-tech beveiligingstruck te omzeilen. Zou jij ook niet je stinkende best doen voor een lekker hapje??
Olifant als huisdierquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:43 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
En dat is dus zo'n kul-vergelijking, want het is totaal niet relevant omdat ten eerste een huisdier niet groter is dan de grootste hond die er bestaat (en die bestaan er sowieso maar weinig, Deense Dog ofzo?) en ten tweede mag jij helemaal geen olifant houden.
ruk nou eens op met je olifant.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Olifant als huisdier
Ook worden jonge olifanten gekocht als huisdier of als toeristenattractie voor hotels en andere complexen.
Ik mag dan misschien een kleine oogafwijking hebben, maar ik zie echt het verschil wel tussen een kat en een reigerquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
maar dus niet in de vijver met die dure vissen. mensen schrijven alles toe aan katten omdat ze denken dat een kat een dure japanse karper uit een tuin pakt. onzin. reigers.
een karper door een kat?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:47 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik mag dan misschien een kleine oogafwijking hebben, maar ik zie echt het verschil wel tussen een kat en een reiger
Dat wil niet zeggen dat het toegestaan isquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Olifant als huisdier
Ook worden jonge olifanten gekocht als huisdier of als toeristenattractie voor hotels en andere complexen.
Bij mij komen ook vaak een paar katten buurtenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:38 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Andersom vind ik het ook niet erg dat er soms een kat in de tuin (hell, ze lopen zelfs soms naar binnen!) rondhangt. Ze doen namelijk geen fluit verkeerd.
Hou je stoere praatjes toch voor je asociale pauper.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:40 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Mijn katten rulen de buurt, als er iets met ze gebeurt, dan heb je gewoon een probleem.
Precies, dan moet je al aan zulke dingen gaan denken en als je er dan over nadenkt dat je een leuk terrasje hebt met leuke tegeltjes, leuke vijver er naast. En dan moet je tegen een meterkippengaas aankijken. En dat allemaal vanwege een andermans kat. Is ook niet echt alles. Reigers eenvoudig op afstand te houden door gaas op draden op 2 m hoogte te spannen...Heb je zelf geen last van, heeft een ander geen last van...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:46 schreef freecell het volgende:
[..]
kippengaas werkt uitstekendEigen ervaring
Niets high-tech, maar erg functioneel.
Ik ken mensen die een lama en struisvogels hebben. Wil je die dan in je tuin hebben rondlopen?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:43 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
En dat is dus zo'n kul-vergelijking, want het is totaal niet relevant omdat ten eerste een huisdier niet groter is dan de grootste hond die er bestaat (en die bestaan er sowieso maar weinig, Deense Dog ofzo?) en ten tweede mag jij helemaal geen olifant houden.
En volgens mij vallen de meeste nu in de laatste 2 categorieën.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:49 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Bij mij komen ook vaak een paar katten buurten
ik heb ook altijd kattesnoepjes in huis![]()
Mensen die erover zeuren kun je in drie categorien indelen. Of het zijn controlfreaks die neurotisch met hun tuin omgaan, of het zijn mensen die sowieso een hekel aan dieren hebben, of het zijn mensen die altijd op zoek zijn naar iets om over te zeiken.![]()
Vast wel, maar niet in Nederland, daarbij mag je geen paard in de gang houden (was laatst iemand in Amsterdam, mocht dus niet) dus ook geen olifant in je huiskamer.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Olifant als huisdier
Wie zegt dat al die karpers die in zo'n vijver zwemmen een meter lang zijn??quote:
En het wil ook niet zeggen dat omdat jij je kat buiten loslaat dat ie overal mag komenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:49 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat het toegestaan is.
met mij zou je ook een beheurlijck probleem hebben vrind.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:49 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Hou je stoere praatjes toch voor je asociale pauper.
Wie heeft het over in huis, het gaat om de tuin van de buurman.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:50 schreef freecell het volgende:
[..]
Vast wel, maar niet in Nederland, daarbij mag je geen paard in de gang houden (was laatst iemand in Amsterdam, mocht dus niet) dus ook geen olifant in je huiskamer.
En dat was Den Haag dus in de vogelwijkquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:50 schreef freecell het volgende:
[..]
Vast wel, maar niet in Nederland, daarbij mag je geen paard in de gang houden (was laatst iemand in Amsterdam, mocht dus niet) dus ook geen olifant in je huiskamer.
Lama's spugen en struisvogels pikkenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:49 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
Ik ken mensen die een lama en struisvogels hebben. Wil je die dan in je tuin hebben rondlopen?
Kippengaas OVER de vijver, net onder het wateroppervlak. Heb je minder last van, met je draad op 2 meter zou je net 4 van mijn 5 broers onthoofdenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:49 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Precies, dan moet je al aan zulke dingen gaan denken en als je er dan over nadenkt dat je een leuk terrasje hebt met leuke tegeltjes, leuke vijver er naast. En dan moet je tegen een meterkippengaas aankijken. En dat allemaal vanwege een andermans kat. Is ook niet echt alles. Reigers eenvoudig op afstand te houden door gaas op draden op 2 m hoogte te spannen...Heb je zelf geen last van, heeft een ander geen last van...
zit niet zo te liegen en vertel gewoon dat je afentoe een vis mist en dat je dat liever aan een kat toeschrijft dan aan een vogel.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:50 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Wie zegt dat al die karpers die in zo'n vijver zwemmen een meter lang zijn??
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
met mij zou je ook een beheurlijck probleem hebben vrind.
Als ie op het gezicht van mijn baby gaat liggen vind ik dat behoorlijk dramatisch. Daarbij heb ik het nog nooit meegemaakt dat ze alleen maar liggen, ze schijten en sluipen zo je huis binnen. Of gaan op je auto liggen, dahag lak!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:12 schreef freecell het volgende:
[..]
POstduiven brengen al in geen eeuwen meer liefdesbrieven rond en schijten op mijn balkon.
Katten schijten nooit op mijn balkon en geven kopjes, wat weer tof is.
Ik weet niet hoor, je kan ook te snel van overlast spreken.
Als een kat in jouw tuin ligt, echt alleen maar ligt en niet schijt of graaft, hoe dramatisch is dat dan?
Toch wel. Geef maar een wet waarin staat dat dat niet mag.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:51 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
En het wil ook niet zeggen dat omdat jij je kat buiten loslaat dat ie overal mag komen
Punt blijft hetzelfde, ik zit in Groningen, alles onder zwolle is zuidquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
En dat was Den Haag dus in de vogelwijk
Ach, ik vind jankende baby's irritant. De volgende keer ga ik die van jou ook vangen met wat melk (quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:52 schreef Vivi het volgende:
[..]
Als ie op het gezicht van mijn baby gaat liggen vind ik dat behoorlijk dramatisch. Daarbij heb ik het nog nooit meegemaakt dat ze alleen maar liggen, ze schijten en sluipen zo je huis binnen. Of gaan op je auto liggen, dahag lak!
En als hij dat doet, wat dan?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:13 schreef Jurk het volgende:
[..]
Als hij daar problemen mee zou hebben, zou ik het fijn vinden als hij dat eerst met mij bespreekt voordat hij mijn dieren naar het asiel brengt.
Heb jij een wet waarin staat dat het WEL mag? Of mag ik ook gewoon in je tuin schijtenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:52 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Toch wel. Geef maar een wet waarin staat dat dat niet mag.
Dat is waar ook, er zijn dit jaar al 30.000 baby's in de problemen gekomen door op baby's liggende kattenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:52 schreef Vivi het volgende:
[..]
Als ie op het gezicht van mijn baby gaat liggen vind ik dat behoorlijk dramatisch. Daarbij heb ik het nog nooit meegemaakt dat ze alleen maar liggen, ze schijten en sluipen zo je huis binnen. Of gaan op je auto liggen, dahag lak!
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zit niet zo te liegen en vertel gewoon dat je afentoe een vis mist en dat je dat liever aan een kat toeschrijft dan aan een vogel.
Nee, dat mag niet, tenzij je toestemming hebt van de bewoner, dat staat namelijk in de wet.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:54 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Heb jij een wet waarin staat dat het WEL mag? Of mag ik ook gewoon in je tuin schijten
Openbare orde verstoren ofzo.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:54 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Heb jij een wet waarin staat dat het WEL mag? Of mag ik ook gewoon in je tuin schijten
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:52 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Toch wel. Geef maar een wet waarin staat dat dat niet mag.
quote:Wanneer ben ik aansprakelijk voor mijn kat?
Het antwoord is betrekkelijk eenvoudig: Altijd.
"Op de bezitter van een dier rust een risicoaansprakelijkheid voor door het dier veroorzaakte schade, dat wil zeggen dat hij in principe ook aansprakelijk is voor de schade die het dier veroorzaakt wanneer hem ter zake geen enkel verwijt te maken valt." Zo sprak de Hoge Raad (het hoogste rechtscollege in Nederland) al in 1980. Dit principe is later vastgelegd in de wet.
quote:Hoe groot is de kattenbak?
Naast risico-aansprakelijkheid is er nog een andere vorm van aansprakelijkheid waar u als kattenbezitter mee te maken kunt krijgen. We zullen u niet vervelen met juridische details maar we houden het bij de praktijk. Een hoog opgelopen burenruzie in Limburg leidde ertoe dat een boze buurman de katteneigenaar voor de rechter sleepte omdat hij genoeg had van de dode vogels en de kattenpoep in zijn tuin.
De rechter was het met de buurman eens en veroordeelde de katteneigenaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |